Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Snapshots werken ook niet goed.
Meestal idd maar een heel klein stukje en heel soms, maar dan ook maar heel soms heb ik wel een heel plaatje. Ik ben dan altijd erg verbaast.
Vanmiddag gingen mijn gordijnen niet dicht met mijn HW gecertificeerde Brell motor.
Troep is het, ik ga zsm over naar een beter/duurder Fibaro systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 12:37
Niets gedaan of verandert maar notificaties werken weer, jippeee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de zonnepanelen niet via een stekker in een stopcontact zitten, zou je de zonnepanelen ook zonder aardlekschakelaar kunnen aansluiten, of sowieso een zwaardere aardlekschakelaar.
Dat is ook wat SMA aanraad voor de wat grotere installaties (> 3000Watt) Ze raden aan om > 30 mA aardlekschakelaar te plaatsen voor de omvormer, bijvoorbeeld een 100 mA. En in NL mag je dingen zonder aardlekschakelaar aansluiten zolang deze apparaten dubbel geïsoleerd zijn en niet met een stekker in het stopcontact zitten, maar rechtstreeks aangesloten zijn.

Dus dan krijg je in je groepenkast 2 splitsingen.
1 naar de omvormer (met eventueel een 100 mA aardlek) en 1 naar de andere aardlekschakelaars.
Sowieso mag je maar 4 groepen op 1 aardlekschakelaar hebben zitten.
En op de 2 paden van die splitsing dus elk een kWh meter.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Anoniem: 673000

Dirk.be schreef op woensdag 30 december 2015 @ 14:59:
Bedankt om er nog eens op terug te komen. Zou moeten lukken maar is praktisch een beetje moeilijk gezien ook de kringen op 30mA en 300mA volgens de verliesstroomschakelaars. Na de hoodzekering moet al een splitsing gebeuren volgens verbruikers en zonnepannelen waar elk hun kwH-meter krijgt.
Maar deze best pas na de verliesstroomschakelaars, dus dan nog een aparte verliesstroom nodig voor de zonnepanelen ? :?

[...]
Het enige is dat je een scheiding maakt tussen de zonnepaneel en en gebruikers. Ofdat het voor of na de aardleks gebeurt maakt niet uit
ruudvee schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:34:
Snapshots werken ook niet goed.
Meestal idd maar een heel klein stukje en heel soms, maar dan ook maar heel soms heb ik wel een heel plaatje. Ik ben dan altijd erg verbaast.
Vanmiddag gingen mijn gordijnen niet dicht met mijn HW gecertificeerde Brell motor.
Troep is het, ik ga zsm over naar een beter/duurder Fibaro systeem.
Dit heb ik al vanaf dag 1. Hw wil gewoon geen oplossing voor de halfbakken Snapshots maken lijkt wel. Het enige wat ze kunnen vertellen is dat je de Full HD camera maar op 640x480 moet zetten; dan werkt het 8)7 . Zie mijn eerdere posts over dit item hier op het topic. Ik heb het nu opgelost met de Telegram Api en Domoticz. En dat werkt super!

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Anoniem: 673000 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 07:54:
[...]

Het enige is dat je een scheiding maakt tussen de zonnepaneel en en gebruikers. Ofdat het voor of na de aardleks gebeurt maakt niet uit
In zoverre maakt dat wel uit dat menig aardlekschakelaar 1 paar als input heeft en 4 paren als output.
Dat is vrij lastig te splitsen als je dat na de aardlekschakelaar doet.
Zeker wanneer je meerdere aardlekschakelaars hebt. (bijvoorbeeld omdat je >4 groepen hebt)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

TD-er schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:17:
[...]

In zoverre maakt dat wel uit dat menig aardlekschakelaar 1 paar als input heeft en 4 paren als output.
Dat is vrij lastig te splitsen als je dat na de aardlekschakelaar doet.
Zeker wanneer je meerdere aardlekschakelaars hebt. (bijvoorbeeld omdat je >4 groepen hebt)
Waarom? Het wordt alleen lastig als de omvormer van de zonnepanelen achter de aardleks zit. (Wat ik persoonlijk niet zou prefereren met een geregelde omvormer) Als dit zo is zou ik een losse (aardlek)automaat voor de zonnepanelen plaatsen en daarbij 1kWh meter plaatsen. De andere kWh meter tussen de voeding naar de aardlekschakelaars die de afgaande groepen voeden. Uiteindelijk is een kWh meter niets anders dan een stroom/spanning meting. Het gaat er dus uiteindelijk alleen maar om dat de stroom Door de kWh meter de stroom is die je meten wilt, want de spanning is altijd gelijk.

Dus om het gebruik te meten, alleen de stroom die naar de gebruikers gaat door een kWhmeter en om de opwek te meten alleen de stroom die uit de zonnepanelen komt door een kWhmeter. Het is meer een kwestie van logisch scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien heb ik je dan verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je bedoelde om de kWh-meter tussen de aardlekschakelaar en de groepen te plaatsen.
Dat is nogal lastig, aangezien er -in elk geval in mijn groepenkast- tussen de aardlekschakelaar en de groepen per groep een 2-tal draden loopt.
Vanaf de hoofdschakelaar naar de aardlek maar 1 paar. Dus dat is prima te onderbreken met een kWh-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboy02
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 10:53
ik heb een 2 tal apparaten waarmee ik inlog op de homewizard
1 android telefoon die ik 99,9 % van de tijd gebruik om in te loggen bij homewizard.
En 1 ipad air die ik zelden of nooit daarvoor gebruik, echter nu ik hem toch gebruikte gebeurde er iets raars
(ik heb dit een aantal malen herhaald , en de app ook al opnieuw geinstalleerd) namelijk dat de app inlogd en ik alles normaal kan zien als ik echter naar "instellingen" ga op de i-pad, dan logt de i-pad uit en krijg ik de melding "geen homewizard verbinding"
staat er iets van de settings fout? of hebben meer mensen hier last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cowboy02 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:42:
ik heb een 2 tal apparaten waarmee ik inlog op de homewizard
1 android telefoon die ik 99,9 % van de tijd gebruik om in te loggen bij homewizard.
En 1 ipad air die ik zelden of nooit daarvoor gebruik, echter nu ik hem toch gebruikte gebeurde er iets raars
(ik heb dit een aantal malen herhaald , en de app ook al opnieuw geinstalleerd) namelijk dat de app inlogd en ik alles normaal kan zien als ik echter naar "instellingen" ga op de i-pad, dan logt de i-pad uit en krijg ik de melding "geen homewizard verbinding"
staat er iets van de settings fout? of hebben meer mensen hier last van
Ik merk ook wel eens dat de iPhone een hw app scherm toont als lijkt dat ie ingelogd is, totdat je wat aanklikt en dan alsnog verbinding maakt. Check eens of je verschil qua instellingen hebt met bijv hw online. Verder maakt het weinig verschil, want als je wat aantikt dan maakt ie alsnog verbinding. Maar idd soms is ff verbinding niets meest constant en dient de app opnieuw verbinding te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 01-01-2016 17:29 ]

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Hul
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-06 20:41
is er iemand met ervaring met de sensor voor de watermeter.
ik wil deze aan de energie-link toevoegen.
maar ik kom er niet achter welke watermeter ik heb zitten.
de waterleidingmaatschappij is Evides

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2wc1dvo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/292rvy8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2ytnouq.jpg

als jullie weten welke watermeter dit is en/of het mogelijk is hoor ik het graag.

Gr Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Hul
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2jfnkp1.jpg

nog een grotere foto ik zie dat ze erg klein zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R.Hul schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:33:
is er iemand met ervaring met de sensor voor de watermeter.
ik wil deze aan de energie-link toevoegen.
maar ik kom er niet achter welke watermeter ik heb zitten.
de waterleidingmaatschappij is Evides

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

als jullie weten welke watermeter dit is en/of het mogelijk is hoor ik het graag.

Gr Remco
Die meter heb ik ook gehad en kun je helaas niks mee. Even navragen bij Evides maar dikke kans dat ie binnenkort vervangen wordt. Ik heb nu een Aquadis welke wel werkt met hw. Zie ook ergens eerder in dit topic waarin ik bijna dezelfde foto's plaatsten van mijn meter.

[ Voor 5% gewijzigd door martinvdm op 01-01-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.Hul
martinvdm schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:01:
[...]

Die meter heb ik ook gehad en kun je helaas niks mee. Even navragen bij Evides maar dikke kans dat ie binnenkort vervangen wordt. Ik heb nu een Aquadis welke wel werkt met hw. Zie ook ergens eerder in dit topic waarin ik bijna dezelfde foto's plaatsten van mijn meter.
bedankt voor je reactie.
ik ga contact zoeken met Evides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
]Al een paar dagen krijg ik geen gegevens van de gasmeter door, zelf dacht ik dat het aan de EnergyLink lag maar dat is niet zo, ook op de site van "slimmemeteruitlezen" werkt het niet.

Zijn er meer mensen die dit ook hebben, die kunnen dan ook uitsluiten dat het aan hun EnergyLink zal liggen.
Voor de goede orde heb ik even een berichte gestuurd aan de netwerkbeheerder Liander.

[ Voor 50% gewijzigd door wbkk op 03-01-2016 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chdeleeuw
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-08-2021
Heb exact hetzelfde probleem sinds waarschijnlijk de jaarwisseling. Krijg wel de data van de electriciteitmeter en watersensor door. Lijkt me dus aan de gasmeter te liggen. Heb ook netbeheerder hier email over gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aartvark013
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:11
Hier ook exact hetzelfde probleem, sinds 1 januari geen gas metingen meer via EnergyLink. Heb het idee dat het wel met de EnergyLink (combi Homewizard?) te maken heeft. Als ik de gasmeter zelf uitlees op zijn eigen display dan registreert deze prima. Heb de EnergyLink en Homewizard al even stroomloos gemaakt en weer opnieuw opgestart, maar het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Ja, bij mij is de gasregistratie ook gestopt😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier werkt het gewoon; Evides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-06 08:52
Gasmeting werkt hier ook gewoon nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

Hier ook geen gaswaarden meer sinds 1 jan 2016 01:00 u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat de gaswaarden niet goed gaan ligt niet aan de Homewizard, in dit topic hebben mensen er ook last van
Domoticz - open source domotica systeem - deel 2

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is dit een handiger linkje, die niet halverwege het topic van Domitcz binnenvalt ;)
Japie.G in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Helaas wordt hier alles geregistreerd, jammer toch..😄😄😄
Overigens Liander als netwerkbeheerder.
Zie net dat de Slimme Meter Portal niet werkt. Is wel vaker een probleem dat ze enkele dagen de data niet bijwerken.
Het is dus niet altijd kommer en kwel bij HomeWizard. Ook andere instanties hebben wel eens last van BUGS. :) :) :)

[ Voor 69% gewijzigd door kok36935 op 03-01-2016 20:03 ]

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Mijn slimme slimmemeterportal registratie is ook gestopt, dus misschien wel een foutje in de slimme meter, die van mij is een Iskra MT382-D2A52-M2K0agnZ.
M'n gasmeter loopt wel verder.
Wie herkent deze problemen bij de zelfde meter?

Anderen melden ook problemen met de MT382, ik weet niet of ze dit remote kunnen repareren? Anders komt er tzt wel een nieuwe meter.

Zit dus niet in de HomeWizard!

Bij mij loopt de hw al 2 jaar eigenlijk gewoon altijd, de problemen zijn opgelost.
Bereikproblemen heb ik opgelost door de antenne mod, en verder plaats ik belangrijke zendcommandos 2 x in de zendlijst! Dit werkt goed. :)
En nooit een vastloper gehad, lijkt bijzonder maar hij doet het gewoon altijd! :) :) :)

[ Voor 51% gewijzigd door RuudMR op 03-01-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Laatst online: 23-07-2024
Hier ook geen gemiste gasopname, Liander als leverancier.

Wel zat de HW weer zo vast als een huis 😒

Uit en aangezet, en hij doet het weer.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Wie weet waar o.a. de smartwares thermometers zijn gebleven in de webshop van HW? Lijkt wel of meer dan de helft van de producten zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RuudMR schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:34:
Mijn slimme slimmemeterportal registratie is ook gestopt, dus misschien wel een foutje in de slimme meter, die van mij is een Iskra MT382-D2A52-M2K0agnZ.
M'n gasmeter loopt wel verder.
Wie herkent deze problemen bij de zelfde meter?

Anderen melden ook problemen met de MT382, ik weet niet of ze dit remote kunnen repareren? Anders komt er tzt wel een nieuwe meter.

Zit dus niet in de HomeWizard!

Bij mij loopt de hw al 2 jaar eigenlijk gewoon altijd, de problemen zijn opgelost.
Bereikproblemen heb ik opgelost door de antenne mod, en verder plaats ik belangrijke zendcommandos 2 x in de zendlijst! Dit werkt goed. :)
Ja, zelfde meter en zelfde probleem.
Melding gestuurd naar netbeheerder Enexis.
Ik vermoed dat het een firmwareprobleem is.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 443294 op 03-01-2016 11:57 . Reden: Regel toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
Vergeten te vermelden dus bij deze:

De meter is een UNIFLO G4SMV M11 van 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Flash3d schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:37:
Wie weet waar o.a. de smartwares thermometers zijn gebleven in de webshop van HW? Lijkt wel of meer dan de helft van de producten zijn verdwenen.
Wellicht wordt e.e.a. opnieuw ingericht en is het volgende week weer compleet ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32
Hier ook een gas issue. Nee, geen lek. De registratie in de HW gaat niet meer. Enexis is mijn hofleverancier. Zal Enexis wel even inlichten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:47:
Hier ook een gas issue. Nee, geen lek. De registratie in de HW gaat niet meer. Enexis is mijn hofleverancier. Zal Enexis wel even inlichten.
Zal dan wel aan de meter liggen, want hier ook Enexis als netbeheerder en hier werkt de uitlezen van de gasmeter via de P1 poort nog gewoon.

Wel is vandaag trouwens het licht heel vaak aan het knipperen (Groningen, maar ook in Drenthe bij mijn ouders).
Lijkt me alleen niet gerelateerd aan de problemen van de meters.
Zou mogelijk met de ijzel te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Stroomdippen merkbaar in Nederland door lijndansen in Groningen

Publication date: 3 januari 2016

De hoogspanningsverbindingen in Groningen hebben last van 'lijndansen' als gevolg van ijsafzettingen op de hoogspanningslijnen in combinatie met harde wind. Dit leidt tot dippen in de stroomvoorziening, merkbaar bijvoorbeeld door het knipperen van lampen in huis.

Door deze stroomdippen zijn de effecten merkbaar in meerdere delen van Noord-Nederland. We zien hier bijvoorbeeld meerdere meldingen van verschijnen op Twitter.

TenneT werkt hard aan een stabiele stroomvoorziening en betreurt de nadelige effecten van de dansende lijnen die worden ondervonden.

Meer informatie en updates via deze website en ons Twitteraccount: @TenneTTSO.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 09:10

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

kok36935 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:18:
Helaas wordt hier alles geregistreerd, jammer toch..😄😄😄
Overigens Liander als netwerkbeheerder.
Zie net dat de Slimme Meter Portal niet werkt. Is wel vaker een probleem dat ze enkele dagen de data niet bijwerken.
Het is dus niet altijd kommer en kwel bij HomeWizard. Ook andere instanties hebben wel eens last van BUGS. :) :) :)
Behalve dat het soms niet werkt bij slimmemeterportal.nl werken ze ook niets bij. Dus heb je een week geen data (eventueel buiten hun schuld om) dan komen er nieuwe meterstanden binnen, echter ze corrigeren niets. Dus je hebt een ' gat ' in je data waarbij je op basis van de waardes van je energieleverancier denkt dat je over hebt terwijl dit niet zo is.

Ik ga dus op zoek naar een alternatieve logging.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
Het niet kunnen uitlezen van het gasverbruik kan in de overname zitten van enexis naar liander.

Liander was hiervan nog niet op de hoogte maar na de melding zijn ze er nu mee aan het werk, de e-mail berichten over deze storing waren ook nog niet gelezen.
Het heeft nu voorrang en Liander zal vandaag nog bericht geven hoe de stand van zaken op dat moment zal zijn (dat de meters niet uitgelezen kunnen worden vinden ze daar ook een groot probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Het probleem van het stoppen van de gas registratie zit in de Iskra MT382 slimme meter.
Liander is bekend met het probleem, het zit in tienduizenden slimme meters.
Men onderzoekt nu of het op afstand op te lossen is.
De registratie op de gasmeter zelf loopt gewoon door, dus geen gratis gas :'( .
Ligt dus niet aan de HomeWizard, het slimmemeterportal geeft de zelfde fouten.
Even wachten dus op de oplossing.....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit alles blijkt dat het gewoon domme meters zijn, wat elke slimmerik al wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik de Android Wear-module wil installeren zegt-ie dat-ie hem niet kan vinden? Nog niet af ofzo?
Wel fijn dat ze ermee bezig zijn!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:10
anandus schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 00:24:
Als ik de Android Wear-module wil installeren zegt-ie dat-ie hem niet kan vinden? Nog niet af ofzo?
Wel fijn dat ze ermee bezig zijn!
Al een paar maanden zonder progressie. Wear is echt in 30 minuten als een extentie op de huidige app geprogt. als ze nog ideeen of develps hadden was het er al geweest..... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Speedy-Andre schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Wellicht wordt e.e.a. opnieuw ingericht en is het volgende week weer compleet ...
voorraad op en geen vermogen meer om aan te restocken ?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mloeffen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-02 07:47
Jahoor weer een gas probleem erbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

mloeffen schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:09:
Jahoor weer een gas probleem erbij....
Ontwaak je net uit een winterslaap? :P
Dat probleem komt niet door de HW maar door de 'slimme' (gas)meter.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen met het Gas probleem. Dan hoop ik dat, indien de meter geen standen via P1 doorgegeven heeft aan de Homewizard, er toch echt een keer een tool of manier komt om de data te kunnen wijzigen. Iig een betere manier als de hw open schroeven en de sd kaart eruit halen en de Json data editen. Anders blijft een ieder met dit probleem zitten met een enorm gat in zijn data.

[ Voor 14% gewijzigd door martinvdm op 05-01-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
m-ruiter227 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 07:43:
[...]

voorraad op en geen vermogen meer om aan te restocken ?....
Voorraad idd op, eind februari pas weer leverbaar.

Tevens nog even Liander gebeld en nog geen nieuws over het gasverbruik probleem...
Hopelijk een fix welke ze remote kunnen oplossen en anders monteur naar ieder adres :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
HomeWizard, slimme meter of iets anders, het maakt niet uit, niet voldoende betrouwbaar!
Ik noteer gewoon op de 1e van de maand alle meterstanden, en ook de waarden van de zonnepaneel omvormers.
Alleen dan kan je de gegevens tussen de jaren goed vergelijken.
Je kan ook nergens meer op rekenen, nu ook al gedoe met de slimme meter.
Waar blijft die oude betrouwbaarheid van de oude draaischijf kWh meters.
Maar het zou toch wel leuk zijn als de meterstanden als waarden per maand zouden worden vastgelegd en weergegeven in de HomeWizard maar dan gedurende meerdere jaren.
Tot die tijd, gewoon papier en een potloodje, ja het is 2016. 📝📝📝📝📝📝📝

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RuudMR schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:28:
HomeWizard, slimme meter of iets anders, het maakt niet uit, niet voldoende betrouwbaar!
Ik noteer gewoon op de 1e van de maand alle meterstanden, en ook de waarden van de zonnepaneel omvormers.
Alleen dan kan je de gegevens tussen de jaren goed vergelijken.
Je kan ook nergens meer op rekenen, nu ook al gedoe met de slimme meter.
Waar blijft die oude betrouwbaarheid van de oude draaischijf kWh meters.
Maar het zou toch wel leuk zijn als de meterstanden als waarden per maand zouden worden vastgelegd en weergegeven in de HomeWizard maar dan gedurende meerdere jaren.
Tot die tijd, gewoon papier en een podloodje, ja het is 2016. 📝📝📝📝📝📝📝
Ik vind dat wel een groot gemis in Homewizard. Je kunt grafieken en data per dag, week en maand bekijken maar je mist een mogelijkheid om je verbruik ten opzichte van het voorgaande jaar te vergelijken. Dat is toch vaak een. An de speerpunten van bijhouden van gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Ik heb een vraag over een schakeling met een magneetcontact. Ik heb een magneetcontact op de achterdeur. Indien de deur opengaat en het is donker (tussen zon onder en zon op) wil ik de buitenlamp aan laten gaan. Deze mag na een aantal minuten weer uit...geen probleem om dit in te stellen.

Echter...soms is de buitenlamp al aan omdat ik deze zelf heb ingeschakeld omdat ik de tuin verlicht wil hebben. Indien ik in deze situatie de deur een keer open gaat na een aantal minuten de lamp uit.

Ik zou dus een soort voorbehoud willen instellen dat de lamp alleen na een aantal minuten uitgeschakeld wordt indien deze ook uit stond voor de deur openging. Als de lamp al aan was moet deze aan blijven...

Wie heeft den idee hoe ik dit kan instellen?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eastside schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:57:
Ik heb een vraag over een schakeling met een magneetcontact. Ik heb een magneetcontact op de achterdeur. Indien de deur opengaat en het is donker (tussen zon onder en zon op) wil ik de buitenlamp aan laten gaan. Deze mag na een aantal minuten weer uit...geen probleem om dit in te stellen.

Echter...soms is de buitenlamp al aan omdat ik deze zelf heb ingeschakeld omdat ik de tuin verlicht wil hebben. Indien ik in deze situatie de deur een keer open gaat na een aantal minuten de lamp uit.

Ik zou dus een soort voorbehoud willen instellen dat de lamp alleen na een aantal minuten uitgeschakeld wordt indien deze ook uit stond voor de deur openging. Als de lamp al aan was moet deze aan blijven...

Dit zal je met Homewizard op dit moment niet lukken. Weet niet of je ook iets als Domoticz ernaast hebt draaien, daar zou je een LUA script kunnen maar in hw zul je niet verder als de AND voorwaarde komen die je nu al gebruikt icm zon onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Weet iemand hoe je op afstand een Homewizard kan rebooten / opnieuw opstarten? Ik heb externe toegang of eventueel via VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:33
Eastside schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:57:

Is het niet makkelijker de trigger te wijzigen naar deur open, donker buiten EN de buitenlamp is uit. Indien de buitenlamp dan al aan is triggert de actie niet en zal de lamp niet automatisch uit gaan. Ik heb zelf geen HomeWizard dus ik weet niet of je dit zo kunt instellen?

Know Thyself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:57
Celica_T20 schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:29:
Ik gebruik 3 Smartwares SH5-RBD-01A mini inbouw dimmers. Een heb ik binnen een week retour gezonden omdat hij zeer sporadisch schakelde, maar de meeste tijd niets deed. Nu heb ik (na 3 maanden gebruik) een andere die ~3/10 keer reageerd. Laatst ging hij zelfs middenin de nacht uit zichzelf schakelen in een oneindige herhalende loop van 0%-100%-0%. Reageerde nergens op, uiteindelijk de groep uit en aan gezet, toen deed hij het weer.

Iemand anders ervaring met de Smartwares inbouw dimmers? Ik heb gevoel dat ze van érg lage kwaliteit zijn, veel missers, ook bij de HW in de buurt.
Zijn de KAKU inbouw dimmers veel beter?
ThinkPadd schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:31:
Hier nog nooit problemen gehad met een AWMD-250 van KaKu.
Niet via HomeWizard overigens, maar Domoticz met een RFXCOM ;)

Gebruik hem met 3x 9W LED van IKEA.
Ik heb dit weekend 1 KAKU AWMD-250 gekocht en het verschil tussen de KAKU en SW is enorm. Na intensief testen dit weekend heeft de KAKU 0 missers. De schakelaar zit dan ook niet ver van de HW. Toch was de SW schakelaar zeer storingsgevoelig.

Mijn ervaring tot nu toe is dat de SW echt rommel is. Het liefste zou ik al mijn SW schakelaars die ik heb retour sturen naar Wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
Dit stond net op de site van de net beheeder Enexis.

Tijdelijk geen automatische updates van gasmeterstand
Consument
Geplaatst: 05-01-2016

Sinds 1 januari 2016 geven sommige slimme meters niet langer automatisch de gasmeterstanden door. Het gaat om de Iskra type 382 DSMR 2.2+ elektrameter in combinatie met de Flonidan of Landis&Gyr gasmeters. Deze meters zijn voornamelijk in de periode 2011-2013 geplaatst.

De meterstanden van elektriciteit en gas worden normaal gemeten en getoond in het display van de meter maar gasmeterstanden worden niet langer automatisch doorgegeven. Klanten kunnen daardoor geen actueel verbruiksoverzicht krijgen. Ook als ze een aanvullende applicatie zoals een display bij hun meter gebruiken, kan het zijn dat die niet goed werkt. De meter zelf werkt wel goed en registreert hoeveel gas er wordt verbruikt. Klanten hoeven zelf geen actie te ondernemen, er wordt gewerkt aan een oplossing.

De vermoedelijke oorzaak is een softwareprobleem waardoor er sinds 1-1-2016 geen gasmeterstand kan worden verstuurd. Dit treedt alleen op met de eerder genoemde combinatie meters. Naar schatting gaat het om ongeveer 400.000 adressen. De Iskra elektra meters hebben een blauwe drukknop en zijn zo gemakkelijk voor de klant herkenbaar.

Voor zover bekend speelt dit probleem bij alle regionale netbeheerders met uitzondering van Stedin en Westland Infra. De netbeheerders spannen zich maximaal in om samen met de meterleverancier Iskra een softwarematige oplossing te vinden voor dit probleem. Er is nog niet bekend hoe lang dit precies gaat duren. Wanneer hierover meer bekend is, volgt een update van dit bericht. In de tussentijd worden de meterstanden voor zowel elektriciteit als voor gas normaal gemeten en getoond in het display van de meter.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Sinds gisteravond werken de notificaties niet meer via de Homewizard App, zowel push notificaties als SMS. Wie o wie heeft dit nog niet meer? Wat is er aan de hand bij HomeWizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:07
Dennepen schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 07:38:
Sinds gisteravond werken de notificaties niet meer via de Homewizard App, zowel push notificaties als SMS. Wie o wie heeft dit nog niet meer? Wat is er aan de hand bij HomeWizard?
Zojuist getest Hier ook niet ook geen sms ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
Stond gisteren in het FD.

Slimme meter kampt al week met 'Millenniumbug'

Met dank overgenomen van FD.nl, gepubliceerd op donderdag 7 januari 2016, 2:00.

De millenniumbug - wie kent hem nog? Computersystemen zouden de overgang naar 2000 niet aankunnen met mogelijk rampzalige gevolgen. Zo stelde de VVD in 1998 Kamervragen over kerncentrales in de Oost-Europa die mogelijk in de problemen zouden komen.
De ontploffende kerncentrales kwamen er niet, maar nu - 16 jaar later - lijkt er in het klein toch een post-millenniumbug te zijn opgetreden. Bij 400.000 huishoudens werken de'slimme stroommeters' niet meer goed. Per 1 januari geven deze stroommeters geen gas standen meer door, wat lastig is voor energiebedrijven. Die hebben nu geen inzage in hoeveel gas hun klanten afnemen en kunnen dus tijdelijk geen rekening opstellen.
Brancheorganisatie Netbeheer Nederland spreekt van eveneens van een 'millenniumbug', waarvan de oplossing niet eens zo eenvoudig blijkt te te vinden.'De netbeheerders spannen zich maximaal in om samen met de meter leverancier Iskra een softwarematige oplossing te vinden voor dit probleem. Er is nog niet bekend hoe lang dit precies gaat duren,' vermeldt de koepelorganisatie op de website.
Bug
Hoe kan dit toch misgaan? Door een miscommunicatie tussen twee meters, zo blijkt. Slimme meters bestaan grofweg uit twee delen. In de meterkast hangt een gasmeter die zijn gegevens (datum en verbruik) naar de stroommeter stuurt, en die stroommeter stuurt alle data weer door naar de netbeheerder.
Nu blijkt dat gasmeters van Flonidan of Landis&Gyr sinds 1 januari niet meer communiceren met de stroommeter van het type 382 DSMR 2.2+ van het Sloveense Iskra. En laat nu net 400.000 huishoudens in het land deze combinatie van meters hebben.
Vorige jaren werkte deze combinatie nog wel, zegt een woordvoerder van Netbeheer Nederland.'Het is vreemd dat alles tot 2015 wel werd meegenomen, maar het cijfer 2016 herkent de elektra meter blijkbaar niet.' Klanten hoeven zich echter geen zorgen te maken, aldus de organisatie. De meter zelf werkt goed en registreert hoeveel gas huishoudens verbruiken. Het wordt alleen niet doorgestuurd.
Millennium
Wanneer het probleem met de meters is opgelost, en wie het gaat betalen is nog niet bekend. En ondertussen dient zich langzaam alweer het volgende grote millenniumprobleem aan. Op 19 januari 2038 komen computersystemen die op besturingssystemen Unix zijn gebaseerd mogelijk in de problemen, omdat hun klok dan niet meer verder kan tellen.
Op de gevreesde dag schakelen computers terug naar 1901 en dat kan opnieuw rampzalige gevolgen hebben, vergelijkbaar met de gevaren van het millenniumprobleem.
Tenzij programmeurs op tijd ingrijpen.

(c) FD.nl 2016 alle rechten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Yamahaa schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:35:
[...]

Zojuist getest Hier ook niet ook geen sms ...
Bedankt voor het testen. Lekker is dat weer. Gebeld met Homewizard kunnen wel zien dat de SMS verstuurd wordt, maar verder nog geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

verwp01 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:14:
Stond gisteren in het FD.

Slimme meter kampt al week met 'Millenniumbug'

Met dank overgenomen van FD.nl, gepubliceerd op donderdag 7 januari 2016, 2:00.

.......
De ontploffende kerncentrales kwamen er niet, maar nu - 16 jaar later - lijkt er in het klein toch een post-millenniumbug te zijn opgetreden. Bij 400.000 huishoudens werken de'slimme stroommeters' niet meer goed. Per 1 januari geven deze stroommeters geen gas standen meer door, wat lastig is voor energiebedrijven. Die hebben nu geen inzage in hoeveel gas hun klanten afnemen en kunnen dus tijdelijk geen rekening opstellen.
Brancheorganisatie Netbeheer Nederland spreekt van eveneens van een 'millenniumbug', waarvan de oplossing niet eens zo eenvoudig blijkt te te vinden.'De netbeheerders spannen zich maximaal in om samen met de meter leverancier Iskra een softwarematige oplossing te vinden voor dit probleem. Er is nog niet bekend hoe lang dit precies gaat duren,' vermeldt de koepelorganisatie op de website.
.......
Vorige jaren werkte deze combinatie nog wel, zegt een woordvoerder van Netbeheer Nederland.'Het is vreemd dat alles tot 2015 wel werd meegenomen, maar het cijfer 2016 herkent de elektra meter blijkbaar niet.' Klanten hoeven zich echter geen zorgen te maken, aldus de organisatie. De meter zelf werkt goed en registreert hoeveel gas huishoudens verbruiken. Het wordt alleen niet doorgestuurd.
Millennium
Wanneer het probleem met de meters is opgelost, en wie het gaat betalen is nog niet bekend.
.....
En ondertussen dient zich langzaam alweer het volgende grote millenniumprobleem aan. Op 19 januari 2038 komen computersystemen die op besturingssystemen Unix zijn gebaseerd mogelijk in de problemen, omdat hun klok dan niet meer verder kan tellen.
Op de gevreesde dag schakelen computers terug naar 1901 en dat kan opnieuw rampzalige gevolgen hebben, vergelijkbaar met de gevaren van het millenniumprobleem.
Tenzij programmeurs op tijd ingrijpen.

(c) FD.nl 2016 alle rechten voorbehouden
1. Het gebruik van de term "millenniumbug" duidt op ondeskundigheid.
2. "Vorige jaren ging het goed" is een onzinnige mededeling in de stijl van "doet-ie anders nooit".
3. 2016 is geen cijfer maar een getal.
4. Het "volgende grote millenniumprobleem" heeft ook helemaal niks met een millennium te maken en programmeurs hoeven niet in te grijpen.
5. Wie het gaat betalen is geen vraag: uiteindelijk betalen de klanten.

Kortom: een populair baggerverhaal.
Als de expertise van het FD op financieel gebied net zo goed is ....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, vanuit een leek bezien is de vergelijking met de "milleniumbug" niet zo gek.
2 computer-systemen werken vanaf een bepaalde specifieke datum niet meer samen

En dat zo'n verschijnsel een "milleniumbug" heet is eerder een beetje vreemd, want een counter-overflow komt wel vaker voor, alleen de meest bekende was "toevallig" met de ingang van het jaar 2000. Dezelfde bug zou ook voor kunnen komen bij het jaar 2100, of bij 03:14:07 UTC on 19 jan 2038 voor signed 32-bit counters.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e9/Year_2038_problem.gif

Als we op elke fout in een krant over technische zaken zouden moeten reageren, zou je een dagtaak hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:54:
Ach, .......

Als we op elke fout in een krant over technische zaken zouden moeten reageren, zou je een dagtaak hebben.
Of je nu aan leken of experts iets uitlegt, leg het goed uit.
Als je geen verstand hebt van dingen, probeer het dan niet uit te leggen.
Een krant pretendeert toch mensen goed te informeren?
En dat geldt niet alleen voor technische zaken, maar voor alles.
De deskundigheid die journalisten ( generaliserend >:) ) in de diverse media tentoonspreiden m.b.t. de vakgebieden waar ik verstand van heb, doet mij het ergste vrezen voor alle andere vakgebieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 686042

Ik krijg ineens sms en notificaties dat mijn voordeur open is terwijl die gewoon dicht zit.
Heb ook niet ingesteld dat ik een sms krijg dus het is weer aardig in de war bij homewizard.
Ik ga steeds meer denken aan de homey want het is zo onbetrouwbaar laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686042 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 12:13:
...
Ik ga steeds meer denken aan de homey want het is zo onbetrouwbaar laatste tijd.
Zijn er al mensen die zo'n ding in gebruik hebben? Hoelang? En wat zijn hun ervaringen?
Ik ben er erg nieuwsgierig naar! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
Het SMS probleem is verholpen, probleem lag aan de kant van de Homewizard servers infrastructuur.

Daarnaast valt me op dat Homewizard Online vaak niet bereiken is op doordeweekse dagen?

Niet echt betrouwbaar de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 16:04

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Anoniem: 443294 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:26:
[...]

Zijn er al mensen die zo'n ding in gebruik hebben? Hoelang? En wat zijn hun ervaringen?
Ik ben er erg nieuwsgierig naar! :Y
Kijk hier eens dan zijn vele vragen beantwoord:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1592614

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt erg veel op de enthousiaste commentaren die bij de start van HW verschenen.........
Blijkbaar moet er nog een ios app komen terwijl het product al uitgeleverd wordt; te gehaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Anoniem: 443294 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:19:
[...]

Lijkt erg veel op de enthousiaste commentaren die bij de start van HW verschenen.........
Blijkbaar moet er nog een ios app komen terwijl het product al uitgeleverd wordt; te gehaast?
Niet gehaast maar dat is wat de gebruikers willen, iedereen was voor om met shippen te starten je kan namelijk ook gewoon de webapp gebruiken.
Voice commands en edit werkt dan niet lekker maar workflows maken doe je toch op een iets groter scherm om lekker te werken.

Het voordeel is dat het gewoon weer bij de tijd is en niet zo achterhaald als homewizard.
Daarnaast met een open program structuur waardoor mensen zelf ook kunnen ontwikkelen.

Homewizard heeft zelfs een amateur (na ja hijs super profi) homeip.net server nodig van een gebruiker om wat extra workflow achtige functies te ondersteunen.

Energylink vervanger is in ieder geval al in een ver gevorderd stadium bij een gebruiker in ontwikkeling. heatlink is niet meer nodig met alle slimme thermostaten die direct met een api aan de Homey gekoppeld kunnen worden en opentherm praten.

Vooral het open programmeer gedeelte zal homey de aankomende jaren tot een groot platform tillen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 16:28
Ik vind mijn HomeWizard nogal traag de laatste tijd. Als ik de app start duurt het altijd even voordat ie het scherm goed laat zien en als ik iets schakel duurt het ook een paar seconden voordat daadwerkelijk het commando wordt verstuurd. Ik heb het vermoeden dat hij het ergens druk mee heeft, maar ik kan niet zien waarmee. Kan ik ergens de logging inzien?

Vraag twee: Ik heb een camera die niet goed werkt (Foscam FI9821P). De camera zelf werkt prima, maar de snapshot via HomeWizard gaat fout. Ik krijg een lege jpeg of alleen de bovenste regel van het plaatje heeft beeld en de rest is grijs. Ik vermoed dat de HomeWizard niet overweg kan met de hogere resulutie van deze camera. Kan ik ergens de url wijzigen waar HomeWizard de snapshot opvraagt? De camera heeft nl ook de mogelijkheid om een lage resolutie snapshop op te vragen, maar dit is op een ander url. Staan die url's na het configureren ergens op de SD-kaart die in de HomeWizard zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m-ruiter227 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:51:
[...]

Energylink vervanger is in ieder geval al in een ver gevorderd stadium bij een gebruiker in ontwikkeling.
Wil dit topic niet spammen met Homey info, maar kun je me over bovenstaande even Pm-en? Ik kan jou niets sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
martinvdm schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:01:
[...]

Wil dit topic niet spammen met Homey info, maar kun je me over bovenstaande even Pm-en? Ik kan jou niets sturen.
Check het forum op athom website. 1 van de laatste topics door mij gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PhilipsFan schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:34:
Ik vind mijn HomeWizard nogal traag de laatste tijd. Als ik de app start duurt het altijd even voordat ie het scherm goed laat zien en als ik iets schakel duurt het ook een paar seconden voordat daadwerkelijk het commando wordt verstuurd. Ik heb het vermoeden dat hij het ergens druk mee heeft, maar ik kan niet zien waarmee. Kan ik ergens de logging inzien?

Vraag twee: Ik heb een camera die niet goed werkt (Foscam FI9821P). De camera zelf werkt prima, maar de snapshot via HomeWizard gaat fout. Ik krijg een lege jpeg of alleen de bovenste regel van het plaatje heeft beeld en de rest is grijs. Ik vermoed dat de HomeWizard niet overweg kan met de hogere resulutie van deze camera. Kan ik ergens de url wijzigen waar HomeWizard de snapshot opvraagt? De camera heeft nl ook de mogelijkheid om een lage resolutie snapshop op te vragen, maar dit is op een ander url. Staan die url's na het configureren ergens op de SD-kaart die in de HomeWizard zit?
Ergens in de instellingen kun je data vriendelijk gebruik instellen:
Instellingen>Vriendelijke mobiele dataverkeer, er wordt dan tijdens het opstarten geen voorrang gegeven aan het laden van de grafieken. Probeer dit eens bij mij maakt het een wereld van verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
In ios op de ipad kan dat niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamahaa schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:17:
In ios op de ipad kan dat niet....
Überhaupt in iOS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:10
Als je mobiel dataverkeer als 'vriendelijk' instelt, krijg je dan ook minder snel notificaties? Dus dan pas minuten later een melding als iemand bvb je deurbel indrukt of er beweging rondom je huis is ?
Anoniem: 673000 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:00:
[...]

Instellingen>Vriendelijke mobiele dataverkeer, er wordt dan tijdens het opstarten geen voorrang gegeven aan het laden van de grafieken. Probeer dit eens bij mij maakt het een wereld van verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dirk.be schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:11:
Als je mobiel dataverkeer als 'vriendelijk' instelt, krijg je dan ook minder snel notificaties? Dus dan pas minuten later een melding als iemand bvb je deurbel indrukt of er beweging rondom je huis is ?

[...]
Als ik op de Wifi thuis zit komt het direct door, op de 3G en 4G zit er iets vertraging in. Maar dat vind ik niet zo erg, ben dan over het algemeen toch niet snel genoeg bij de voordeur om hem open te doen als ik niet op de Wifi zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 673000 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:00:
[...]
Klinkt als iets dat voor praktisch alle gebruikers goed zou zijn als default gedrag en dus geen optie behoeft. KISS en doe altijd schakelaar eerst.

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 15-01-2016 08:52 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen week heb ik als proef een KaKu zender gekoppeld aan de uitgangen van de inbraakcentrale.

Als het alarm ingeschakeld wordt schakelt de centrale de HW naar afwezig en als het alarm eraf gezet wordt weer naar aanwezig.

Zodoende kan ik met de handzender van de inbraakcentrale ook savonds het licht binnen aan laten gaan zonder dat ik m'n telefoon nodig heb om de HW te bedienen.
Dit omdat de geofencing niet betrouwbaar genoeg werkt.
Nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chdeleeuw
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-08-2021
Chdeleeuw schreef op zondag 03 januari 2016 @ 08:09:
Heb exact hetzelfde probleem sinds waarschijnlijk de jaarwisseling. Krijg wel de data van de electriciteitmeter en watersensor door. Lijkt me dus aan de gasmeter te liggen. Heb ook netbeheerder hier email over gestuurd.
Werkt weer! :) Blijkbaar is software update in meters gelukt!

[ Voor 6% gewijzigd door Chdeleeuw op 15-01-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephannn
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-11-2023
Heeft iemand een link of oplossing voor het loggen van de data uit de energylink? Ik zoek me rot op internet maar kan niet een oplossing vinden. Ik ben al uitgekomen bij de hpm monitor. Deze site beloofd wel een excel file op google drive maar geeft geen uitleg hoe je alles in moet stellen in eenvoudige stappen.
het maakt mij niet uit hoe de data en waar wordt weggeschreven, als ik maar in excel de data in kan lezen om er zelf grafieken van te maken.

Ik heb een nas van netgeer readynas en een buffalo cloudstation nas. Ik heb weinig kennis van php. dus als er al stripjes zijn zou ik ook moeten weten hoe ik deze aan de praat krijg op mijn nas(sen).
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
Chdeleeuw schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:30:
[...]

Werkt weer! :) Blijkbaar is software update in meters gelukt!
Ja het werkt inderdaad weer, alleen heb ik hier ineens de laatste twee weken net zoveel gas verbruikt als de hele maand december, en dat terwijl mijn huis niet eens een sauna is geworden.

Natuurlijk even met liander gebeld en dit gegeven voorgelegd, kreeg een medewerkster aan de telefoon die vroeg hoe ik dat kon zien en op welke display ik het had afgelezen.
Nog wel netjes aangegeven dat ik maar één gasmeter heb en het daarop had afgelezen en op de gegevens van mijn homewizard en de gegevens van de plugwise die ik ook nog heb.

Na nog een vraag vanaf welke meter ik de gegevens had afgelezen heb ik die dame een prettige dag gewenst en gezegd dat ze echt wel op de verkeerde plaats aan het werk was.
Bij liander nemen ze de gesprekken op i.v.m. de service en om dat te verbeteren, ik hoop dat ze mijn gesprek met dat geval wat ik aan de telefoon had voor evaluatie gaan uitwerken. Mijn slimme meter is slimmer dan die medewerkster.

Nog overleg gepleegd met mijn leverancier en die had aangegeven dat als er meer meldingen zouden komen hun in overleg zullen gaan met liander.

[ Voor 6% gewijzigd door wbkk op 16-01-2016 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stephannn schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:38:
Heeft iemand een link of oplossing voor het loggen van de data uit de energylink? Ik zoek me rot op internet maar kan niet een oplossing vinden. Ik ben al uitgekomen bij de hpm monitor. Deze site beloofd wel een excel file op google drive maar geeft geen uitleg hoe je alles in moet stellen in eenvoudige stappen.
het maakt mij niet uit hoe de data en waar wordt weggeschreven, als ik maar in excel de data in kan lezen om er zelf grafieken van te maken.

Ik heb een nas van netgeer readynas en een buffalo cloudstation nas. Ik heb weinig kennis van php. dus als er al stripjes zijn zou ik ook moeten weten hoe ik deze aan de praat krijg op mijn nas(sen).
Wie kan mij helpen?
Homewizard online inloggen. Hier kun je de data naar csv exporteren, is echter wel een handmatige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Foutje

[ Voor 108% gewijzigd door kok36935 op 16-01-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

wbkk schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 07:28:
[...]

Ja het werkt inderdaad weer, alleen heb ik hier ineens de laatste twee weken net zoveel gas verbruikt als de hele maand december, en dat terwijl mijn huis niet eens een sauna is geworden.

Natuurlijk even met liander gebeld en dit gegeven voorgelegd, kreeg een medewerkster aan de telefoon die vroeg hoe ik dat kon zien en op welke display ik het had afgelezen.
Nog wel netjes aangegeven dat ik maar één gasmeter heb en het daarop had afgelezen en op de gegevens van mijn homewizard en de gegevens van de plugwise die ik ook nog heb.

Na nog een vraag vanaf welke meter ik de gegevens had afgelezen heb ik die dame een prettige dag gewenst en gezegd dat ze echt wel op de verkeerde plaats aan het werk was.
Bij liander nemen ze de gesprekken op i.v.m. de service en om dat te verbeteren, ik hoop dat ze mijn gesprek met dat geval wat ik aan de telefoon had voor evaluatie gaan uitwerken. Mijn slimme meter is slimmer dan die medewerkster.

Nog overleg gepleegd met mijn leverancier en die had aangegeven dat als er meer meldingen zouden komen hun in overleg zullen gaan met liander.
Pas op, het is nu veel kouder dan in december. Zit zelf ook al op 80% t.o.v. december. December 2915 was natuurlijk ook extreem warm. Vergeleken met december 2014 heb ik in december 2015 maar de helft gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door kok36935 op 16-01-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kok36935 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:24:
[...]

Pas op, het is nu veel kouder dan in december. Zit zelf ook al op 80% t.o.v. december. December 2915 was natuurlijk ook extreem warm. Vergeleken met december 2014 heb ik in december 2015 maar de helft gebruikt.
Wat weet jij van December 2915? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Anoniem: 443294 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:37:
[...]

Wat weet jij van December 2915? O-)
Tja, dan is het nog warmer 8) volgens de geleerden

De 0 en de 9 zitten wel heel dicht bij elkaar. Moet uiteraard 2015 zijn. Bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door kok36935 op 16-01-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbkk schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 07:28:
[...]

[...]
Hier heeft de meter gewoon doorgewerkt de afgelopen weken.
En januari staat hier op 168 kuub, terwijl heel december 175 kuub was.
Maar we hebben hier dan ook een week ijzel gehad, waarbij je kon schaatsen op straat en ik dus 3 dagen thuis was omdat ik niet eens in m'n auto kon komen vanwege de ruim cm dikke laag ijs overal.
En de afgelopen dagen waren ook een stuk kouder en ligt er een laag van 5 cm sneeuw.
I net wat anders dan met +10 graden Celsius oud-en-nieuw vieren en een hele maand geen moment vorst gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

TD-er schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:38:
[...]

Hier heeft de meter gewoon doorgewerkt de afgelopen weken.
En januari staat hier op 168 kuub, terwijl heel december 175 kuub was.
Maar we hebben hier dan ook een week ijzel gehad, waarbij je kon schaatsen op straat en ik dus 3 dagen thuis was omdat ik niet eens in m'n auto kon komen vanwege de ruim cm dikke laag ijs overal.
En de afgelopen dagen waren ook een stuk kouder en ligt er een laag van 5 cm sneeuw.
I net wat anders dan met +10 graden Celsius oud-en-nieuw vieren en een hele maand geen moment vorst gehad.
Maar dan heb je wel weer op de benzinekosten bespaard :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:14
martinvdm schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 09:35:
[...]
Homewizard online inloggen. Hier kun je de data naar csv exporteren, is echter wel een handmatige oplossing.
Jammer genoeg werkt die mogelijkheid bij mij niet! Ik heb vanaf begin december 2015 een jaarabonnement betaald om csv bestanden te kunne downloaden en krijg een foutmelding. Heb meteen een ticket aangemaakt bij HW maar en een week daarna nogmaals gevraagt maar kreeg te horen dat ze vanwege de drukte achterliepen. Het probleem is nog steeds niet opgelost en krijg geen antwoord. Als zoethouder zou mijn ingangsdatum van het abonnement verschoven worden. Mijn vertrouwen in HW is tot het 0-punt gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hatman schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:31:
[...]

Jammer genoeg werkt die mogelijkheid bij mij niet! Ik heb vanaf begin december 2015 een jaarabonnement betaald om csv bestanden te kunne downloaden en krijg een foutmelding. Heb meteen een ticket aangemaakt bij HW maar en een week daarna nogmaals gevraagt maar kreeg te horen dat ze vanwege de drukte achterliepen. Het probleem is nog steeds niet opgelost en krijg geen antwoord. Als zoethouder zou mijn ingangsdatum van het abonnement verschoven worden. Mijn vertrouwen in HW is tot het 0-punt gedaald.
Je betaald het abbo voor Back-up pro niet zo zeer voor export csv mogelijkheid. Maar was is je foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

Is er al eens sprake van een 2.0 versie van de hardware van de Homewizard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
martinvdm schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 07:30:
[...]

Je betaald het abbo voor Back-up pro niet zo zeer voor export csv mogelijkheid. Maar was is je foutmelding?
Geen foutmelding, Gewoon bij Home wizard inloggen en naar backup pro gaan.
Daar staat Exporteer senser data van homewizard.
Ik zie dan "1. Sensor" staan en daaronder "Selecteer de sensor waarvan je de data wilt exporteren"
Ik heb een enegylink maar die zie ik niet staan.

Ik kan gewoon niet verder!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 15:26
Hangen jullie die Smartware 868mHz thermo-hygrometer gewoon buiten zonder enige bescherming eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ik wel al een jaar niets ah handje...en in de schuur en de garage en in de wc (om handoekverwarmer radiator met elec element aan te sturen)...en 1 in de koelkast. Ze doen hel allemaal nog even goed.

[ Voor 70% gewijzigd door Yamahaa op 19-01-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Ik heb hem anderhalf jaar in een vochtige kruipruimte gehad, maar die data geloof ik nu wel. Dus maar eens naar buiten met dat ding dan. Staat gewoon in de regen ook, of onder een afdakje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elcastel schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:42:
Ik heb hem anderhalf jaar in een vochtige kruipruimte gehad, maar die data geloof ik nu wel. Dus maar eens naar buiten met dat ding dan. Staat gewoon in de regen ook, of onder een afdakje ?
Bij mij hangt ie gewoon in weer en wind. Had ie maar geen buitensensor moeten worden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hatman schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:53:
[...]

Geen foutmelding, Gewoon bij Home wizard inloggen en naar backup pro gaan.
Daar staat Exporteer senser data van homewizard.
Ik zie dan "1. Sensor" staan en daaronder "Selecteer de sensor waarvan je de data wilt exporteren"
Ik heb een enegylink maar die zie ik niet staan.

Ik kan gewoon niet verder!?
In welke browser probeer je dit? Al eens in Chrome of Firefox geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
martinvdm schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:37:
[...]

In welke browser probeer je dit? Al eens in Chrome of Firefox geprobeerd?
Ik heb IE11 met en zonder de compatilbilty mode getest Edge en Chrome.
Allemaal hetzelfde effect.

Kan iemand bevestigen dat het wel werkt? (En graag melden met welke OS en browser?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Hatman schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:00:
[...]

Kan iemand bevestigen dat het wel werkt? (En graag melden met welke OS en browser?)
Hier werkt het wel goed. Gebruik Safari in IOS 9.3. Zie de sensors en Energylink. Exporteren middels csv bestand geen probleem. Bestand opent ook gewoon in Numbers ( excel voor Mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hatman schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:00:
[...]

Dan lijkt het toch wel een hw issue, bij mij werkt het ook. Chrome en IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
kok36935 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:57:
[...]

Hier werkt het wel goed. Gebruik Safari in IOS 9.3. Zie de sensors en Energylink. Exporteren middels csv bestand geen probleem. Bestand opent ook gewoon in Numbers ( excel voor Mac)
Die heb ik ook al gebruikt. Ik krijg maar geen sensoren te zien die ik (moet/kan?) selecteren.
@martinvdm, jij ook bedankt voor je recties en tips.

Ik ben bang dat onze huistovernaar (HW) eerst zijn toverstokje moet opladen en vermoedelijk de oplader kwijt is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Yamahaa schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:56:
Ik wel al een jaar niets ah handje...en in de schuur en de garage en in de wc (om handoekverwarmer radiator met elec element aan te sturen)...en 1 in de koelkast. Ze doen hel allemaal nog even goed.
Wat voor batterijen stop jij er in? Zowel in mijn kruipruimte als buiten zie ik nu dat de batterij al begint te leuren na een paar dagen (oplaadbare Eneloop). Volgens mij was het in de kruipruimte met Duracell al niet veel beter.
Pagina: 1 ... 89 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!