Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:07

JB

Cédric roelt!

ThinkPadd schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:26:
Met de Group Off knop op de remote kun je het geheugen leeggooien. Moet je doen in die inleermodus bij insteken.

Je methode klopt wel, zo doe ik het bij Domoticz ook altijd ('On' commando sturen).
De Group Off knop heeft me kunnen helpen. Dank! _/-\o_ Daarna lukte het inleren weer. Wel apart dat ze alle drie van de leg waren :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:07
Mooi. Dan was het geheugen gewoon vol denk ik. Het werkt zviw niet op die FIFO manier zoals jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:07

JB

Cédric roelt!

ThinkPadd schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:49:
Mooi. Dan was het geheugen gewoon vol denk ik. Het werkt zviw niet op die FIFO manier zoals jij noemt.
Was in ieder geval blij dat ik van die knoopbatterijen heb liggen voor die AB want die was helemaal dood. Dat Group Off signaal afvuren met de HW gaat zeker niet? Ik gebruik nooit de AB's

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 13-12-2015 13:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik zie van Smartwares steeds meer schakelspullen op de markt komen.
Zo zie ik nu draadloze opbouw en inbouw stopcontacten (433Mhz) en dubbele afdekramen etc.

Wie weet of de maatvoering en kleurstelling van dit schakelmateriaal compatible is met
het materiaal van KAKU ? (Ik zou mijn AWST8802 wel in een dubbelafdekraam willen hebben
met een Smartwares draadloos stopcontact.).

Peter

[ Voor 1% gewijzigd door pvkan op 13-12-2015 16:13 . Reden: typo's ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:56:
[...]

Was in ieder geval blij dat ik van die knoopbatterijen heb liggen voor die AB want die was helemaal dood. Dat Group Off signaal afvuren met de HW gaat zeker niet? Ik gebruik nooit de AB's
Je kunt de "group" in een scene onderbrengen. De scene kun je aan/uit schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
pvkan schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:11:
Ik zie van Smartwares steeds meer schakelspullen op de markt komen.
Zo zie ik nu draadloze opbouw en inbouw stopcontacten (433Mhz) en dubbele afdekramen etc.

Wie weet of de maatvoering en kleurstelling van dit schakelmateriaal compatible is met
het materiaal van KAKU ? (Ik zou mijn AWST8802 wel in een dubbelafdekraam willen hebben
met een Smartwares draadloos stopcontact.).

Peter
Voor wat het waard is: De schakelaars van SmartWares passen in een inbouwraam van Busch-Jaeger Reflex SI en de witte uitvoering komt goed overeen met de kleur (niet de creme nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03
Zou dit ook gevolgen hebben voor Homewizard?
nieuws: Philips schrapt ondersteuning lampen van derde parijen bij Hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
Ik denk dat dat wel meevalt. Ze hebben over lampen. Niet over het benaderen van de bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:55
TD-er schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:40:
Die versterker van KAKU (AEX-701) is eigenlijk een repeater.
Dus als 'ie 1 van de ingestelde codes ontvangt, geeft 'ie ze weer door.
Dus als je bereik met zo'n repeater wel voldoende is, dan moet je de code van de magneetschakelaar en de terugsturende code vanaf de HomeWizard aanmelden op de repeater.
Let wel dat er een aantal praktische problemen zijn met die repeater.
Zo ontstaat er een vertraging, doordat het signaal nogmaals uitgezonden wordt. Dat geeft ook meer verkeer in de ether, dus als de HomeWizard het eerste signaal ontvangt, zal er een antwoord komen, wat overstemd wordt door de repeater.

En je mag er uiteraard geen 2 gebruiken die elkaars codes doorgeven, want dan stoppen ze pas met doorgeven wanneer van een van beide de batterijen leeg zijn ;)
OK, dus dat kan wel! Zal dan nog wel terugsignaal moeten programmeren op de repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CoachKoos schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:42:
[...]

OK, dus dat kan wel! Zal dan nog wel terugsignaal moeten programmeren op de repeater.
Yep, en aanmelden gaat precies zoals met alle KAKU spullen.
Dus knopje indrukken en een "aan" signaal sturen. Programmering verwijderen is hetzelfde, alleen dan een "uit" signaal.

Nadeel is alleen dat je dan weer die 8 schroeven los moet draaien, om bij het knopje te komen ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
Voor de liefhebben, de 3-pack Flamingo koppelbare rookmelders (FA21RF) zijn in de aanbieding. 3 stucks dus voor €34,95 (+€ 5,95 verzending):
http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
raytje192 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:57:
Voor iedereen die graag Siri zou willen gebruiken in combinatie met zijn HomeWizard. Ik ben begonnen aan een plugin voor Homebridge (https://github.com/nfarina/homebridge) om dit mogelijk te maken. Momenteel heb ik support ingebouwd voor thermometers (temp en luchtvochtigheid), switches en dimmers.

Homebridge is een service die draait op NodeJS en zich voor doet als een HomeKit accessoire. Vervolgens kun je met plugins voor Homebridge support toevoegen voor apparaten en platformen die geen native Homekit support hebben.

De homewizard plugin, leest de lijst met sensoren uit van de HomeWizard via de api en voegt deze vervolgens toe aan Homebridge en regelt de communicatie met de HomeWizard api wanneer er geschakeld moet worden etc.

Source en installatie handleiding te vinden op: https://github.com/rthewhite/homebridge-homewizard. Het is nog een prille versie maar hij werkt! Mocht je eventueel willen helpen, of problemen hebben let me know :)
Ik heb alles geïnstalleerd en de switches werken goed. Het mij alleen niet duidelijk met welk commando ik de temperatuur kan opvragen. Het is wel jammer dat de scenes er niet inzitten.

Verder werkt het super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 13:04
Neo_2000 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:40:
[...]

Ik heb alles geïnstalleerd en de switches werken goed. Het mij alleen niet duidelijk met welk commando ik de temperatuur kan opvragen. Het is wel jammer dat de scenes er niet inzitten.

Verder werkt het super!
Goed om te horen dat het werkt voor je! Ik defineer zelf de scenes via HomeKit, zou wel eens kunnen kijken of je scenes ook kan exposen met homebridge. Zo niet, zou ik scenes eventueel als switches kunnen exposen. Zal er eens naar kijken wanneer ik tijd heb :)

Om de temperatuur op te vragen, ik heb middels HomeKit de temperatuur sensor in een ruimte geplaatst en vervolgens kan je vragen:

Wat is de temperatuur in de woonkamer?
What is the temperature in the living room?

Wat is de luchtvochtigheid in de woonkamer?
What's the humidity in the living room?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
Ik heb een probleempje met mijn smartware plug het lukt me niet om hem te resetten. Waardoor de kerstboom uitgaat door mijn magneet schakelaar op de voordeur.. Weet iemand hoe ik makkelijk het geheugen kan wissen van de smartware plug die je bij de homewizard kreeg? Ik heb volgens de handleiding de learning knop 10 seconden ingehouden maar resetten doet hij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en 'm die code van de deurmagneet nogmaals aanleren maar dan met het "sluit" of "uit" commando werkt ook niet?
Desnoods die code van de deurmagneet in de HomeWizard nogmaals aanleren aan een tijdelijke schakelaar, zodat je makkelijker zo'n code kunt sturen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spoelly schreef op zondag 20 december 2015 @ 17:05:
Ik heb een probleempje met mijn smartware plug het lukt me niet om hem te resetten. Waardoor de kerstboom uitgaat door mijn magneet schakelaar op de voordeur.. Weet iemand hoe ik makkelijk het geheugen kan wissen van de smartware plug die je bij de homewizard kreeg? Ik heb volgens de handleiding de learning knop 10 seconden ingehouden maar resetten doet hij niet..
Als ik het goed heb moet je de knop op de plug ingedrukt houden tot de led stopt met knipperen en dat zou ongeveer 10 sec moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spoelly schreef op zondag 20 december 2015 @ 17:05:
...Waardoor de kerstboom uitgaat door mijn magneet schakelaar op de voordeur...
Ideaal toch :P

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site klikaanklikuit.nl staat van elk product een gebruiksaanwijzing.
Ga er maar van uit dat de smartwares op dezelfde manier werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
Na 1 minuut blijft hij nog knipperen als ik als ik de learning knop inhoud.. Als ik de on/off knop inhoud blijft hij gewoon branden en gaat hij niet eens knipperen. Het is trouwens niet de magneet sensor waar hij op reageerd maar de mini inbouw schakelaar van de ganglamp. Nou kan ik die ook resetten maar die plug moet toch ook gewoon kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spoelly schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:57:
Na 1 minuut blijft hij nog knipperen als ik als ik de learning knop inhoud.. Als ik de on/off knop inhoud blijft hij gewoon branden en gaat hij niet eens knipperen. Het is trouwens niet de magneet sensor waar hij op reageerd maar de mini inbouw schakelaar van de ganglamp. Nou kan ik die ook resetten maar die plug moet toch ook gewoon kunnen?
Heb je al geprobeerd de learning knop in te drukken vlak nadat je hem in het stopcontact steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
Zijn er ook mogelijkheden om de gegevens van de homwizard -in tabellen- online, op mijn homepage, te zetten?
Bijvoorbeeld het energieverbruik en dat je van uit die tabel de besparing kunt uitlezen en een temperatuur tabel met overzicht.
Het mooiste zou zijn als het zo van de app.homewizard.nl gekopieerd of via het netwerk doorgestuurd kan worden, een super voorbeeld is http://www.bwired.nl/.

Verder had ik de vraag bij homewizard neergelegd of er ook nog een koolmonoxidemelder en hittemelder zou komen voor de homewizard.
De hittemelder voor in de keuken daar hoort eigenlijk geen rookmelder te zitten en de koolmonoxidemelder voor in de CV-ruimte.

Daar kwam een negatief antwoord op;

"Helaas hebben wij geen hitte melder in ons assortiment wat gekoppeld kan worden aan de HomeWizard. Ik heb de wensen op de ideeënlijst gezet die we eens in de zoveel tijd reviewen, als we moeten besluiten welke features de hoogste prioriteit hebben. Vanwege de overweldigende hoeveelheid tips en ideeën die we krijgen (en zelf hebben) kunnen we niet garanderen dat de feature er binnen afzienbare tijd komt, maar je kunt er van op aan dat we alle feedback serieus nemen."

Wie heeft daar ook ooit over gedacht en wie zou dat kunnen uitvoeren of maken voor een webpagina. o<:)

Of had ik dan van het begin af aan al op een ander systeem moeten zoeken, wij hebben alleen de weather widget (als alles goed werkt).

[ Voor 37% gewijzigd door wbkk op 22-12-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Hier gooit mijn syno NAS elke minuut een mysql database vol met behulp van het volgende commando (en nog wat php scriptjes) in een crontab

wget 'http://"hwip:hwport/ww/te/graph/0/day' -O /volume1/web/homewizard.json

Het is alweer een tijd geleden en heb het met hulp van Google voor elkaar gekregen, want heb hier zelf 0,0 ervaring mee.

Deze database kun je dan weer gebruiken voor een website

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 18:49
Zijn er de laatste tijd nog nieuwe apparaten aan het assortiment van Homewizard toegevoegd of zijn er al nieuwe dingen bekend? De watermeter was het laatste en dat is al weer een tijdje geleden.

Het lijkt er op als of het een beetje stil staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Jovink538 op 23-12-2015 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jovink538 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:58:
Zijn er de laatste tijd nog nieuwe apparaten aan het assortiment van Homewizard toegevoegd of zijn er al nieuwe dingen bekend? De watermeter was het laatste en dat is al weer een tijdje geleden.

Nieuwe dingen?
Ik zou liever zien dat ze een HW versie 2 uitbrengen met een krachtiger processor, meer geheugen, externe antenne, connector voor bedrade LANaansluiting en fatsoenlijke software met meer voorwaardelijk schakelen dan die 4 "situationele" die er nu in geprutst zijn. Kijk maar eens naar de jongste generaties Single Board Computers zoals de Raspberry e.a. ; voor minder dan $ 10,- heb je er al een.

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:14
Ik heb inmiddels een beetje gehad met de Homewizard, bereik lijkt met iedere update minder te worden (ondanks de antenne mod). Experimenteer al een tijdje met Domoticz en begint mij steeds beter te bevallen. Beide staan bij elkaar in de buurt, waar de HW een buitenthermometer niet kan ontvangen, heeft de rfxcom er totaal geen moeite mee. Ik denk ook dat ze de hardware eens onder handen moeten gaan nemen.

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:41:
[...]

Nieuwe dingen?
Ik zou liever zien dat ze een HW versie 2 uitbrengen met een krachtiger processor, meer geheugen, externe antenne, connector voor bedrade LANaansluiting en fatsoenlijke software met meer voorwaardelijk schakelen dan die 4 "situationele" die er nu in geprutst zijn. Kijk maar eens naar de jongste generaties Single Board Computers zoals de Raspberry e.a. ; voor minder dan $ 10,- heb je er al een.
Beter kijken ze dan ook gelijk eens naar security, dingen zoals wachtwoord in de url plaintext over de lijn is ook niet meer van deze tijd.....
raytje192 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:57:
[...]

Beter kijken ze dan ook gelijk eens naar security, dingen zoals wachtwoord in de url plaintext over de lijn is ook niet meer van deze tijd.....
Betreft alleen intern of als je portforwarding gebruikt. Homewizard online werkt keurig met SSL en zonder plaintext pass.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:35
Jovink538 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:58:

Nieuwe dingen...... Homewizard is letterlijk innovatie dood.
Verwacht er ook niet veel meer van.

De opvolgrs staan al voor de voordeur en hun appstore met ondersteunde apparaten loopt al aardig vol.
Homewizard, steek de pizza sessie die jullie hebben voorgesteld maar in de ass.
Als jullie al 8 weken over een voorstel van een pizza brainstorm sessie doen is ieder electronisch vraagstuk helemaal te moeilijk.

Homey, here the world comes :)

• Jovink538
m-ruiter227 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 22:35:
[...]

Nieuwe dingen...... Homewizard is letterlijk innovatie dood.
Verwacht er ook niet veel meer van.

De opvolgrs staan al voor de voordeur en hun appstore met ondersteunde apparaten loopt al aardig vol.
Homewizard, steek de pizza sessie die jullie hebben voorgesteld maar in de ass.
Als jullie al 8 weken over een voorstel van een pizza brainstorm sessie doen is ieder electronisch vraagstuk helemaal te moeilijk.

Homey, here the world comes :)
Ik heb ook al enige maanden geleden een Homey besteld.

De homewizard heb ik ook allang verkocht. Maar ik had niks meer over de ontwikkelingen gehoord, vandaar dat ik benieuwd was.

Ik vind het ook erg jammer dat het zo moet aflopen met homewizard.
Ben benieuwd hoe dat verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
In plaats van dat ze hard aaan de slag zijn gegaan door de al lang geleden aankondiging van de homey maar ook andere zoals fibaro die zijn ze inmiddels keihard voorbij gegaan.
Het enige dan ze nog kunnen zijn commerciële uitingen van oude producten.(moet natuurlijk ook maar zorg dat je wat nieuws te melden hebt)
Oud in de zin dat je nieuwer van een innovatief product verwacht.

Bij blijven is ze niet gelukt. Denk ook dat ze geen devs meer hebben en alleen de eigenaar nog een beetje aan de code knutselt op het up te houden.

[ Voor 6% gewijzigd door m-ruiter227 op 25-12-2015 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu is dit topic niet voor Homey, maar laten we niet al te negatief doen. Waar Homewizard al enkele jaren aan de weg timmert; ok soms niet te best, daar moet Homey dit nog waar gaan maken. Voorlopig is de shipment van Homey alweer voor de zoveelste keert uitgesteld. Homey beloofd wel een mooi apparaat te worden, maar nooit een vervanging voor bijvoorbeeld de EnergyLink of HeatLink welke nu volledig en goed geïntegreerd zit in de Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:40
martinvdm schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 08:16:
Nu is dit topic niet voor Homey, maar laten we niet al te negatief doen. Waar Homewizard al enkele jaren aan de weg timmert; ok soms niet te best, daar moet Homey dit nog waar gaan maken. Voorlopig is de shipment van Homey alweer voor de zoveelste keert uitgesteld. Homey beloofd wel een mooi apparaat te worden, maar nooit een vervanging voor bijvoorbeeld de EnergyLink of HeatLink welke nu volledig en goed geïntegreerd zit in de Homewizard.
Ik ben ook heel erg benieuwd of die Homey echt zo geweldig is, als het fout gaat wat dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55
Ik ben ook een tevreden gebruiker. De homey is leuk maar nog steeds niet geleverd. De HW werkt al jaren en is simpel in gebruik. Ook door niet tweakers in een huishouden te gebruiken.
Er zal echter wel wat moeten gebeuren want er komt een moment dat ze voorbij gestreefd worden wanneer ze niet verder innoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
De eerste homey's zijn de deur uit hoor. Honderden gaan na de kerst de deur uit.
Dit topic gaat over homewizard, Geef alleen door dat ze op sterven na dood zijn.

Ik en nog een aangal hardcore gebruikers zijn twee maanden geleden uitgenodig voor een pizza sessie.
Daar blijkt nu twee maanden later nog steeds geen budget en ideeen plan vanuit Homewizard uit gekomen.
Het enige wat ze nog doen zijn herhalingen van reclames van oude spullen.

Hue ondersteuning heeft nog nooit goed gewerkt wat zo basis is wat maar kan.
Mn ochtend poep kan de api zelfs nog correct aansturen.

Wakker worden gaan ze in ieder geval niet meer. De train has left that station.

En HomeWizard commentaar en afzeiken hoort natuurlijk perfect in het HomeWizard topic.
Dan krijgt iedereen vast een heads up van een afstervend product.

Heatlink vervanging no prob. Met een nest een directe en een IFTTT koppeling.
Daarnaast is men al bezig met de OpenTherm Gateway ondersteuning.
Met zijn 40 pleuro goedkoper dan de heatlink

Energylink.. pffff 1 foute update of sensor aanpassing en je history is weg.
Een ardunotje en de sensoren en ook die Homey app is al in ontwikkeling.
Duurt natuurlijk een paar weken voordat iemand de Arduno in een mooi kastje zet voor een kant en klare Energylink.

Somfy ondersteuning out of the box wat het suc6 ook opleverde bij HW zit ook in Homey, samen met zwave nfc bluetooth 866 433 , zeer uigebreiden eigen IP stack en IR. aka 2016 17 en 18 ondersteuning.

[ Voor 28% gewijzigd door m-ruiter227 op 25-12-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Jochemd13 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 08:42:
[...]

Ik ben ook heel erg benieuwd of die Homey echt zo geweldig is, als het fout gaat wat dan? :P
Dan gaat het net zo Ku. als homewizard nu al gaat , haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Wat werkt er dan niet goed aan de hue? Doet het hier prima, alleen jammer dat je de witkleuren niet zo goed kan regelen, maar met een beetje pielen in het kleurenplaatje kom ik een heel eind :)

Hier overigens een best tevreden HW gebruiken. :)
Ja er zitten wat haken en ogen aan, maar het was destijds de meest betaalbare domotica oplossing.

Verder mis ik eigenlijk niet heel veel, want kan nu op dit moment niks bedenken wat ik nog zou willen hebben

[ Voor 41% gewijzigd door Tinusvolkel op 25-12-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
waar tientallen mensen over klagen. Niet juiste kleur bij scenes verkeerde statuscodes.
Niet uit kunnen zetten van een scene met Hue... etc etc.
Check de facebook pagina met klachten en de andere fora

Direct aanspreken op url basis met scenes die niet goed doorkomen en hue al helemaal niet in functioneerd

En iedere keer als er weer eens een update komt vol spanning je kakkie ophouden wat er nu weer niet ineens meer werkt zonder dat het duidelijk is wat er verbeterd is of bijkomt omdat men te lui of te bang is een changelog te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Dit werkt hier prima:
Maar wat zou je dan nog meer willen kunnen doen met hue lampen?
Want snap je post niet helemaal :|

Edit:
Foto uploaden met iphone gaat niet lekker dus hier de link:
https://www.dropbox.com/s...5%2011%2042%2012.png?dl=0

[ Voor 16% gewijzigd door Tinusvolkel op 25-12-2015 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 11:43
Vrolijk Kerstmis!

gelukkig gaat hier de kerstboom nog wel vanzelf aan en uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
m-ruiter227 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:04:
De eerste homey's zijn de deur uit hoor.
Zijn ze al verzonden naar backers dan? Ik dacht volgende week pas?
m-ruiter227 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:04:
Energylink.. pffff 1 foute update of sensor aanpassing en je history is weg.
Een ardunotje en de sensoren en ook die Homey app is al in ontwikkeling.
Duurt natuurlijk een paar weken voordat iemand de Arduno in een mooi kastje zet voor een kant en klare Energylink.
Sensoren? Gaan dat niet via de p1 poort dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Opeens ontdekte ik dat toen ik aan de draad kwam van de Homewizard dat alle lampjes uit gaan, en toen weer aan, bij de usb aansluiting.
Homewizard gebeld, blijkt dat ik het zelf moet betalen breuk usb aansluiting, zou ahw een nieuw moederbord krijgen : 129,00 euro!

Wat zouden jullie doen, het valt niet onder garantie HW amper een jaar oud.
Kan ik beter een nieuwe bestellen of wachten tot ze misschien met wat nieuws komen, Of zou ik het zelf kunnen solderen? Kastje is nog niet open geweest want had nog garantie. Terwijl ik altijd voorzichtig ben, maar ja bewijs dat maar eens.

Heb de usb draad zodanig vastgezet dat de HW het nu nog doet als ik overal van af blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
even open maken en de verfafbrander bij de usb poort op de solderingen houden op de print.
Reflow voor doe het zelfers.

Een nieuwe kopen lijkt ..... Haha kom ik weer, kijk dan diirect naar Homey

[ Voor 24% gewijzigd door m-ruiter227 op 25-12-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
m-ruiter227 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:01:
even open maken en de verfafbrander bij de usb poort op de solderingen houden op de print.
Reflow voor doe het zelfers.

Een nieuwe kopen lijkt ..... Haha kom ik weer, kijk dan diirect naar Homey
Dank voor de tip maar kan dat echt met een verfafbrander?
Ik ben me al aan het inlezen overal over de homey, en denk dat ik het ga bestellen. verwacht er veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zullen we nu alle Homey zaken buiten dit topic houden? dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die met een verfafbrander soldeerwerk gaan "herstellen" zijn voor mij knoeiers.
Als je niet kunt solderen. blijf er dan met je tengels van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk inderdaad dat de soldeer-verbinding van je USB-poort defect is, maar test voor de zekerheid ook even met een andere kabel en/of USB-lader.
Probleem is dat tegenwoordig lood-vrije soldeer gebruikt wordt, dus een "oude" soldeerbout gaat niet zomaar werken. Je moet er wel een hebben die warm genoeg kan worden, anders verbrand je de printsporen en componenten voordat het soldeer vloeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-ruiter227
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:31:
Mensen die met een verfafbrander soldeerwerk gaan "herstellen" zijn voor mij knoeiers.
Als je niet kunt solderen. blijf er dan met je tengels van af.
Mensen die alleen met profi spullen kunnen omgaan zijn kneuzen.

Niet iedereen heeft soldeer spullen . dus om zomaar een willekeurig iemand zonder soldeer station onder hun kussen te helpen is er gewoon verfafbrander reflow techniek.

Uiteraard ga ik er vanuit dat iemand die het gaat doen eventje op google zoekt naar hot air gun reflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-ruiter227 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:46:
[...]
...
Niet iedereen heeft soldeer spullen . dus om zomaar een willekeurig iemand zonder soldeer station onder hun kussen te helpen is er gewoon verfafbrander reflow techniek.
......
En iedereen heeft zo'n verfafbrander. >:)
:N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Dit is toch een topic voor de Home Wizard?? Als nou al die mensen die allemaal een Homey, Arduini of iets dergelijks graag willen dit dan gewoon kopen en verhuizen naar het topic welke daar bij hoort, dan kunnen we het in dit topic eindelijk weer eens hebben over de Home Wizard.
Als je dan niet tevreden bent over HW ga dan eens bij je zelf ten rade: wilde je voor een duppie op de eerste rang zitten? Of heb je je niet goed ingelezen wat er wel en niet kan? Te hoge verwachtingen?
Opbouwende kritiek is prima, een product de grond in boren is makkelijk, zeker als je dat redelijk anoniem kunt doen.
Zeker, de HW heeft zijn beperkingen. Velen van ons weten dat ook en accepteren dat ook. Laat dat dan ook zo blijven!

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-09 18:53
Vraagje over energiebeheer/visualisatie:
wat zou ik nodig hebben in mijn specifiek geval ?
* Heb een 'oude' kwH teller met draaischijf welke ik niet wens te vernieuwen
* Heb zonnepanelen liggen met natuurlijk een kWh teller op de dinrail in de kast
* Heb Solarlog welke me nu al mooi grafisch toont wat de zonnepanelen opbrengen oa via de app SolarAnalyzer
Hoe kan ik mijn Homewizard nog beter gebruiken om bvb opbrengst en verbruik (mooier) te zien.

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
TD-er schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:35:
Ik denk inderdaad dat de soldeer-verbinding van je USB-poort defect is, maar test voor de zekerheid ook even met een andere kabel en/of USB-lader.
Probleem is dat tegenwoordig lood-vrije soldeer gebruikt wordt, dus een "oude" soldeerbout gaat niet zomaar werken. Je moet er wel een hebben die warm genoeg kan worden, anders verbrand je de printsporen en componenten voordat het soldeer vloeit.
Dank je TD-er, pfff mijn bout van 35 jaar oud 60 watt word niet meer warm dus moet een nieuwe halen.

btw een verfafbrander lijkt me teveel van het goed nu even want weet wat die op mijn kozijnen doet;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirk.be schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:10:
Vraagje over energiebeheer/visualisatie:
wat zou ik nodig hebben in mijn specifiek geval ?
* Heb een 'oude' kwH teller met draaischijf welke ik niet wens te vernieuwen
* Heb zonnepanelen liggen met natuurlijk een kWh teller op de dinrail in de kast
* Heb Solarlog welke me nu al mooi grafisch toont wat de zonnepanelen opbrengen oa via de app SolarAnalyzer
Hoe kan ik mijn Homewizard nog beter gebruiken om bvb opbrengst en verbruik (mooier) te zien.
Probleem wat je hebt, is dat je draaischijfmeter niet onderscheid kan maken tussen geleverde en afgenomen stroom.
edit:

Je draaischijfmeter kan natuurlijk prima onderscheid maken, maar de draairichting is zo lastig met een simpele opnemer te registreren en kenbaar te maken aan je HomeWizard.

HomeWizard heeft wel een EnergyLink in het assortiment zitten, echter die heeft maar 2x een S0 input (pulsjes tellen) en 1x een P1 input (vanaf "slimme" meter).
Dus dat gaat niet zomaar werken.

Dus wat je zou kunnen doen, al is het wel wat omslachtig, is 2 kWh-meters plaatsen in je groepenkast.
Dit moeten dan vrij specifieke versies zijn, die elk maar 1 kant op kunnen tellen.
Alle 3 de kWh meters moet je dan combineren. Echter de EnergyLink kan maar 2 van die meters tegelijk uitlezen en combineren.
Dus om het echt complex te maken, zou je de beide meters in de groepenkast moeten combineren met bijvoorbeeld een Arduino, die er dan zogenaamde P1 berichtjes van gaat maken en dat via de EnergyLink aan de HomeWizard kenbaar gaat maken.

Kortom, dat gaat praktisch gezien niet werken met een HomeWizard. En indien wel, dan zou ik zeggen, maak er een mooie blogpost van, hoe je je eigen super-slimme meter maakt voor pak 'm beet 60 euro aan onderdelen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TD-er op 26-12-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
Dacht al dat het niet voor de hand lag. Had al van alles gelezen over de Energylink en de Wattcher maar nergens een verhaal dat wat overeenkwam met mijn installatie. En om dan bvb al die beide te moeten kopen lijkt me ook wat overkill als ik al een Solarlog heb.
Een gecombineerde webpagina maken ligt me niet meteen in mijn mogelijkheden :|
De draaischijfmeter wens ik natuurlijk niet te wisselen ifv mijn zonnepanelen. Miss Turteltax en Freya&co hadden maar beter hun huiswerk moeten maken....
TD-er schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:27:
[...]

Probleem wat je hebt, is dat je draaischijfmeter niet onderscheid kan maken tussen geleverde en afgenomen stroom.
HomeWizard heeft wel een EnergyLink in het assortiment zitten, echter die heeft maar 2x een S0 input (pulsjes tellen) en 1x een P1 input (vanaf "slimme" meter).

Dus wat je zou kunnen doen, al is het wel wat omslachtig, is 2 kWh-meters plaatsen in je groepenkast.
Dit moeten dan vrij specifieke versies zijn, die elk maar 1 kant op kunnen tellen.
Alle 3 de kWh meters moet je dan combineren. Echter de EnergyLink kan maar 2 van die meters tegelijk uitlezen en combineren.
Dus om het echt complex te maken, zou je de beide meters in de groepenkast moeten combineren met bijvoorbeeld een Arduino, die er dan zogenaamde P1 berichtjes van gaat maken en dat via de EnergyLink aan de HomeWizard kenbaar gaat maken.

Kortom, dat gaat praktisch gezien niet werken met een HomeWizard. En indien wel, dan zou ik zeggen, maak er een mooie blogpost van, hoe je je eigen super-slimme meter maakt voor pak 'm beet 60 euro aan onderdelen ;)

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groot gelijk heb je, dat je je draaischijfmeter wilt behouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Laatst online: 19:29
Even om dit topic in evenwicht te houden. Ik ben zeer blij met de HW. Gebruik hem al lang. Heb water slimmemeter verwarming wind temp regen enz er op aangsloten. Vele scenes. Zeer veel apparaten. Werkt perfect. Hier en daar een mod om de verbindingen goed te krijgen. De 4 standen werken zeer goed. Vrouw en kinderen kunnen hier perfect mee omgaan. Vergeet iemand iets uit te doen dan veegt hw het goed. Even weg dan komen de meldingen van bel en cams binnen. Hoewel het niet absoluut is toch ook aantal beveiligings zaken in bepaalde scenes staan. En dat werkt ook perfect. Vergeet iemand op thuis te drukken dan komen er meldingen binnen van voordeur tot divese bewegingssensensoren. Geluidje id woonkamer om te reminderer de stand goed te zetten. En als je beetje tijd besteed kan je mooi je sonos al je andere apparatuur met ipswitches aansturen in 1app en scenes. Ik vind het top apparaat en hoop alleen op nieuwe hardware. Zoals de hoofdmodule maar ook UV meter enz. Als mensen hier zijn is een ieder enthousiast over de mogelijkheden en toepassingen. Let wel met alle domotica hangt het vd gebruiker af hoe goed of hoe slecht het toegepast en opgelost wordt. Geen systeem is foutloos in deze prijsklasse maar goed toegepast en gemod Zeer bruikbaar....ik moest het even kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Yamahaa schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:20:
Even om dit topic in evenwicht te houden. Ik ben zeer blij met de HW. Gebruik hem al lang. Heb water slimmemeter verwarming wind temp regen enz er op aangsloten. Vele scenes. Zeer veel apparaten. Werkt perfect. Hier en daar een mod om de verbindingen goed te krijgen. De 4 standen werken zeer goed. Vrouw en kinderen kunnen hier perfect mee omgaan. Vergeet iemand iets uit te doen dan veegt hw het goed. Even weg dan komen de meldingen van bel en cams binnen. Hoewel het niet absoluut is toch ook aantal beveiligings zaken in bepaalde scenes staan. En dat werkt ook perfect. Vergeet iemand op thuis te drukken dan komen er meldingen binnen van voordeur tot divese bewegingssensensoren. Geluidje id woonkamer om te reminderer de stand goed te zetten. En als je beetje tijd besteed kan je mooi je sonos al je andere apparatuur met ipswitches aansturen in 1app en scenes. Ik vind het top apparaat en hoop alleen op nieuwe hardware. Zoals de hoofdmodule maar ook UV meter enz. Als mensen hier zijn is een ieder enthousiast over de mogelijkheden en toepassingen. Let wel met alle domotica hangt het vd gebruiker af hoe goed of hoe slecht het toegepast en opgelost wordt. Geen systeem is foutloos in deze prijsklassen maar goedteogepast en gemod Zeer bruikbaar....ik moest het even kwijt :)
EN ZO IS HET, DANK JE!!!!!

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:11
Yamahaa schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:20:
Even om dit topic in evenwicht te houden. Ik ben zeer blij met de HW. Gebruik hem al lang. Heb water slimmemeter verwarming wind temp regen enz er op aangsloten. Vele scenes. Zeer veel apparaten. Werkt perfect. Hier en daar een mod om de verbindingen goed te krijgen. De 4 standen werken zeer goed. Vrouw en kinderen kunnen hier perfect mee omgaan. Vergeet iemand iets uit te doen dan veegt hw het goed. Even weg dan komen de meldingen van bel en cams binnen. Hoewel het niet absoluut is toch ook aantal beveiligings zaken in bepaalde scenes staan. En dat werkt ook perfect. Vergeet iemand op thuis te drukken dan komen er meldingen binnen van voordeur tot divese bewegingssensensoren. Geluidje id woonkamer om te reminderer de stand goed te zetten. En als je beetje tijd besteed kan je mooi je sonos al je andere apparatuur met ipswitches aansturen in 1app en scenes. Ik vind het top apparaat en hoop alleen op nieuwe hardware. Zoals de hoofdmodule maar ook UV meter enz. Als mensen hier zijn is een ieder enthousiast over de mogelijkheden en toepassingen. Let wel met alle domotica hangt het vd gebruiker af hoe goed of hoe slecht het toegepast en opgelost wordt. Geen systeem is foutloos in deze prijsklasse maar goed toegepast en gemod Zeer bruikbaar....ik moest het even kwijt :)
Helemaal mee eens. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55
Zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik een tevreden gebruiker, maar ik kijk toch ook naar wat de concurrent doet. Ben echter van mening dat op dit moment er niet een echt alternatief is dat in DEZELFDE prijsklasse valt als de HW. De probleempjes die ik heb zijn te overzien, voor de rest doet HW wat het moet doen.
Ik lees hierboven dat HW sonos bedient, zou graag willen weten wat je precies bedient met HW i.c.m. je Sonos? Ik zou het bijvoorbeeld handig vinden om een soort alarm te maken. Beweging gedetecteerd --> sonos laat hard geluid horen. Zou dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-07 15:36
Ook ik ben tevreden met de HW.
Nu zou ik ook graag willen weten hoe je de sonos ermee kan bedienen heb namelijk ook sonos in huis.

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Royke1972 schreef op zondag 27 december 2015 @ 10:17:
Ook ik ben tevreden met de HW.
Nu zou ik ook graag willen weten hoe je de sonos ermee kan bedienen heb namelijk ook sonos in huis.

Roy
http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard#Sonos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03
grappig, ik heb recent ook de Homey gepreorderd.. leeftijd van de Homewizard, en het idee dat er nog niets nieuws aankomt hebben mij dit doen besluiten.

Anyway, ik heb van me vriendin 2 nieuwe smartware schakelaars ontvangen (http://www.homewizard.nl/...hakelaar-set-2-stuks.html)

echter zodra ik deze (of ook als ik ze er uit laat) een schakelaar aan me Homewizard wil toevoegen - via "Genereer nieuwe code" dan instant heeft hij al een nieuwe code weergegeven, maar de schakelaars schakelt hij niet.
-Homewizard opnieuw opgestart.
-contactdoos geprobeerd naast de homewizard
-bewegingsmelder, lichtsensor, windmeter (allemaal spanningsloos gemaakt, ik dacht misschien dat dit zou storen)

iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Laatst online: 23-07-2024
kok36935 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:39:
Dit is toch een topic voor de Home Wizard?? Als nou al die mensen die allemaal een Homey, Arduini of iets dergelijks graag willen dit dan gewoon kopen en verhuizen naar het topic welke daar bij hoort, dan kunnen we het in dit topic eindelijk weer eens hebben over de Home Wizard.
Als je dan niet tevreden bent over HW ga dan eens bij je zelf ten rade: wilde je voor een duppie op de eerste rang zitten? Of heb je je niet goed ingelezen wat er wel en niet kan? Te hoge verwachtingen?
Opbouwende kritiek is prima, een product de grond in boren is makkelijk, zeker als je dat redelijk anoniem kunt doen.
Zeker, de HW heeft zijn beperkingen. Velen van ons weten dat ook en accepteren dat ook. Laat dat dan ook zo blijven!
Opbouwende kritiek is eerlijk, en zelfs een must! maar dan moet er wel wat mee gedaan worden. Op de meeste vragen die ik bij HW heb gesteld was het antwoord: kan ik geen antwoord op geven :( , en dat was zelfs tijdens een meeting op het Headquarter van HW.

De technische mensen van HW (die ik ontmoet heb) waren helaas niet bijzonder kundig (of ze hielden zich van de domme) :?

Ik vind de HW best een mooi apparaat, maar helaas is ie (hier) absoluut niet betrouwbaar. Energielink werkt daarentegen prima! Maar schakeltijd, bereik van wifi, en vooral 433 (zelfs na antennemod) is helaas zeer slecht.

Ik heb inmiddels al aardig wat tijd in onderzoek zitten wat bereik betreft, omdat HW geen reacties geeft......

Als deze basis goed zou zijn, zou ik bij HW blijven! heb het bereik van Homey op 443 gezien. Als de reviews dit bevestigen, ben ik om......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanderPijl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10-2019
kun je ook iets met ir doen met de homewizard?

weet niemand waar de ir ontvanger en ir led voor zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door DickvanderPijl op 27-12-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carpcatcher schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:31:
grappig, ik heb recent ook de Homey gepreorderd.. leeftijd van de Homewizard, en het idee dat er nog niets nieuws aankomt hebben mij dit doen besluiten.

Anyway, ik heb van me vriendin 2 nieuwe smartware schakelaars ontvangen (http://www.homewizard.nl/...hakelaar-set-2-stuks.html)

echter zodra ik deze (of ook als ik ze er uit laat) een schakelaar aan me Homewizard wil toevoegen - via "Genereer nieuwe code" dan instant heeft hij al een nieuwe code weergegeven, maar de schakelaars schakelt hij niet.
-Homewizard opnieuw opgestart.
-contactdoos geprobeerd naast de homewizard
-bewegingsmelder, lichtsensor, windmeter (allemaal spanningsloos gemaakt, ik dacht misschien dat dit zou storen)

iemand nog ideeën?
Kennelijk gaat er op dat moment een "aan" code door de ether bij jou in de buurt.
Dat kan een legitieme schakel-actie zijn, of een zender met een bijna lege batterij die binnen het ontvangstbereik zit.
Maak met de HomeWizard maar een dummy-schakelaar aan en laat die een code leren. Dan zul je als het goed is ook vrijwel meteen die code in beeld krijgen. Als je daarmee gaat schakelen zal jouw ontvanger ook gaan schakelen, en mogelijk meteen weer uit/aan gaan doordat er nog steeds van die codes door de lucht gaan. Dan weet je vrijwel zeker dat er ergens in de buurt een zender is die continue staat te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Is alle meetdata van thermo-/hygrometer ergens op te slaan, of kun je alleen de grafiekjes ophalen ? Ik wil een meter gaan verplaatsen naar een andere ruimte en dacht de data even op te slaan.

[ Voor 3% gewijzigd door elcastel op 27-12-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Ik heb de vraag al vaker gesteld maar misschien lezen nu andere mensen mee die me misschien zouden kunnen helpen?

Het gaat over een IP schakelaar voor de Foscam F19831P v2

Het lukt een ip schakelaar voor reboot en ook voor presets te veranderen, maar ik zou graag een ipschakelaar willen voor de motiondetection aan/uit
Heb de lijst al door gewerkt , al van alles geprobeerd maar het wil niet lukken

Iemand die misschien de juiste url heeft voor die motiondection aan/uit na het ipadres en wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Kan je je interne ipadres veranderen in de HW zonder alle andere instellingen en schakelaars ed te wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Yamahaa schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:13:
Kan je je interne ipadres veranderen in de HW zonder alle andere instellingen en schakelaars ed te wissen?
Volgens mij wel hoor, ik had paar maanden geleden nieuwe router en alles opnieuw ingesteld en toen gewoon alles van Homewizard er nog.
Het staat toch allemaal op je sd kaart in de HW, heeft niks met IP te maken, maar dat dacht ik.

zelfs mijn externe ip was ook al een keer veranderd door ISP en toen gewoon alle schakelingen nog behalve ipcams moest ik opnieuw instellen de andere ip.

[ Voor 14% gewijzigd door oertje op 27-12-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Laatst online: 27-09 11:00
Ik krijg in eens oude foto's bij mijn snapshots werkt weer goed daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Klik schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:10:
Ik krijg in eens oude foto's bij mijn snapshots werkt weer goed daar
Gisteren opeens geen notificaties bij mijn voordeur, batterij al vervangen, alles staat goed, dus vandaag met andere magneetcontact in de aanslag doet ie gewoon weer, dus blij, maar wel iedere keer wat mis zonder aanleiding mijnerzijds
Over het algemeen werkt het naar behoren,maar toch iedere keer die onverklaarbare dingetjes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
oertje schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:19:
[...]

Volgens mij wel hoor, ik had paar maanden geleden nieuwe router en alles opnieuw ingesteld en toen gewoon alles van Homewizard er nog.
Het staat toch allemaal op je sd kaart in de HW, heeft niks met IP te maken, maar dat dacht ik.

zelfs mijn externe ip was ook al een keer veranderd door ISP en toen gewoon alle schakelingen nog behalve ipcams moest ik opnieuw instellen de andere ip.
Ok opnieuw de instellingrocedure doorlopen dus. Iemand kennis of je ook een static adres kan aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Yamahaa schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:30:
[...]

Ok opnieuw de instellingrocedure doorlopen dus. Iemand kennis of je ook een static adres kan aangeven?
jazeker, gewoon in je router een statisch adres geven, staat ergens bij lan of wan geavanceerde instellingen, ligt eraan welke router je hebt ik heb een netgear nigthawk 1900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Snap ik dank je wel maar ik bedoel dat hw hem niet uit de dhcp pool haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Yamahaa schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:41:
Snap ik dank je wel maar ik bedoel dat hw hem niet uit de dhcp pool haalt
in android app kun je aangeven statisch adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ok ga vd week even de installatie procedure opnieuw doorlopen dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
Onlangs nog mijn HW op een statisch IP gezet met de config tool van op de website van HW.
Alle instellingen bleven mooi bewaard.
Toestellen welke je voor port forwarding ed gebruikt (Hw & camera's) heb je liever op een vast ip zodat je bij stroomuitval niet telkens de instellingen moet bijwerken.
In je router bvb instellen dat DHCP begint vanaf adres xxx.xxx.xxx.020 tem .060 en dan de vaste IP's onder .20 instellen.
oertje schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:55:
[...]

in android app kun je aangeven statisch adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:34
oertje schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:28:
[...]

Gisteren opeens geen notificaties bij mijn voordeur, batterij al vervangen, alles staat goed, dus vandaag met andere magneetcontact in de aanslag doet ie gewoon weer, dus blij, maar wel iedere keer wat mis zonder aanleiding mijnerzijds
Over het algemeen werkt het naar behoren,maar toch iedere keer die onverklaarbare dingetjes.....
Dit. HomeWizard is an sich een prima apparaat, zeker voor de prijs. Maar de betrouwbaarheid wordt steeds minder heb ik het idee. Bij mij komen ook vaak notificaties niet aan. Als ik dan in de app kijk dan heeft ie het commando wel ontvangen, want de status van de deur staat goed. Waarom heeft ie dan geen notificatie gestuurd?

Daarbij, het duurt inderdaad VEEL te lang voordat nieuwe apparaten worden ondersteund en nieuwe functies worden toegevoegd. Het lijkt wel of elke update alleen maar bugs fixt, maar het ding toch minder betrouwbaar maakt. Dus ook ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een aflopende zaak is. De eigenaar neemt de ondersteuning in ieder geval niet serieus.

Ik heb nu weer een probleem met een nieuwe camera (Foscam FI9821P). Wordt gewoon ondersteund en is te kiezen uit de lijst met camera's in de HomeWizard app. De camera verschijnt inderdaad en is te besturen, maar de snapshots bij bv de deurbel mislukken allemaal. Krijg dan zo'n rare jpg waarvan alleen de eerste 2 'regels' beeld bevatten en voor de rest zwart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het idee dat er iets aan de WiFi veranderd is.
Voorheen was het eens in de maand of zelfs met grotere intervallen, dat de HomeWizard de verbinding met de rest van de wereld kwijt was.
Echter de laatste week is het bijna dagelijks.
Het ding heeft z'n eigen accesspoint in de meterkast en daar is niets aan veranderd.
Nu kan het natuurlijk dat dat accesspoint gaar is geworden, maar ik ben toch benieuwd of anderen hier ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
TD-er schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:16:
Voorheen was het eens in de maand of zelfs met grotere intervallen, dat de HomeWizard de verbinding met de rest van de wereld kwijt was.
Het ding heeft z'n eigen accesspoint in de meterkast en daar is niets aan veranderd.
Nu kan het natuurlijk dat dat accesspoint gaar is geworden, maar ik ben toch benieuwd of anderen hier ook last van hebben.
Ik heb al maanden een ticket lopen, moest eerst bij mezelf alles zoeken,maar daar is niks mis mee.
Mijn wifi gaat gewoon af en toe uit, waardoor schakelingen geluk moeten hebben, de overige wifi is dan niks mee aan de hand, want met de broadlink kan ik dan wel gewoon schakelen de lampen en die staat boven in het huis terwijl de HW 4 meter van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:16:
Ze snappen het bij Homewizard niet echt. Ik heb enige tijd geleden het wegvallende WiFi issue met hun tot in de treuren onderzocht, maar heb niet het idee dat ze het ooit echt opgelost hebben. Maar ik heb meer het idee dat ze niet voldoende cpu resources apart houden voor het WiFi gedeelte waardoor; als de Homewizard het wat drukker heeft; het WiFi nog wel eens kampt met connectie problemen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat sinds mijn externe Telescoop 433, 868 en WiFi antennes en een andere plaatsing het best wel goed gaat *afkloppen*

[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 27-12-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu je dat zo zegt, ik heb sinds 2 maanden wel een energy-link in gebruik. Ik kan me zo voorstellen dat dat ook wel wat interrupts genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:46:
Nu je dat zo zegt, ik heb sinds 2 maanden wel een energy-link in gebruik. Ik kan me zo voorstellen dat dat ook wel wat interrupts genereert.
Ja de energylink zorgt voor veel belasting. Als je de console log bekijkt van de hw dan zie je hier veel energylink voorbij komen. Check iig of je WMM uit hebt staan in je router. Dit wil nog wel eens voor issues zorgen.

Edit: en een vast kanaal, alleen 802.11b/g, 20 MHz wil ook nog wel helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 27-12-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ik had gehoopt dat de EnergyLink een redelijk zelfstandig opererende unit zou zijn die niet zozeer met push-berichten werkt, maar op pull-basis zou reageren op de HomeWizard.

Maar goed, we hadden al eens eerder vastgesteld hier dat er -achteraf gezien- wat ongelukkige ontwerpkeuzes zijn gemaakt.

Eigenlijk zou alles wat op interrupt-basis moet werken door een aparte CPU geregeld moeten worden. (ATmega achtige CPU zoals in Arduino's zit, is voldoende)
Dus per radio-ontvanger, netwerk, etc.

Ik zal even kijken naar die MultiMedia dingen in m'n accesspoint, maar ik vraag me af of een WRT54GC (zeer zeker niet te verwarren met de G versie) daar wel een instelling voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
De betreffende HomeWizard lijkt goed verbinding te krijgen met onze server en daarmee lijkt wifi ook goed te werken, het kan inderdaad zijn dat het wifi lampje soms knippert of even uit is, dit is voor gebruik van de HomeWizard verder niet van invloed.

Niks mis mee dus..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:06
Ik gebruik 3 Smartwares SH5-RBD-01A mini inbouw dimmers. Een heb ik binnen een week retour gezonden omdat hij zeer sporadisch schakelde, maar de meeste tijd niets deed. Nu heb ik (na 3 maanden gebruik) een andere die ~3/10 keer reageerd. Laatst ging hij zelfs middenin de nacht uit zichzelf schakelen in een oneindige herhalende loop van 0%-100%-0%. Reageerde nergens op, uiteindelijk de groep uit en aan gezet, toen deed hij het weer.

Iemand anders ervaring met de Smartwares inbouw dimmers? Ik heb gevoel dat ze van érg lage kwaliteit zijn, veel missers, ook bij de HW in de buurt.
Zijn de KAKU inbouw dimmers veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Hier nog nooit problemen gehad met een AWMD-250 van KaKu.
Niet via HomeWizard overigens, maar Domoticz met een RFXCOM ;)

Gebruik hem met 3x 9W LED van IKEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Flamingo FA370 koolmonoxidemelder gekocht. Deze is niet koppelbaar met de Homewizard in tegenstelling tot de gewone rookmelders. Iemand enig idee of wellicht met de kaku acdb-7000b iets te solderen valt? Ik kan me voorstellen; aangezien de kaku potentiaal vrij is deze niet overal opgesoldeerd kan worden maar wellicht zijn er mogelijkheden om parallel aan de sirene vast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met die ACDB deurbel dingen kun je schakelen via een optocoupler.
Dat heb ik gedaan voor mijn 24V~ deurbel. Zie hier voor schema's en foto's.

Dus als die CO-melder van je een LED kan aansturen, zou het met een deurbel-zender moeten kunnen werken.
De vraag is alleen wat je ermee gaat schakelen en of die CO-melder niet een knipper-licht is.
Bij een knipperlicht zal 'ie namelijk de 433 MHz band redelijk volspammen, aangezien het sturen van zo'n code ook enige tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Laatst online: 31-08 18:36
Hebben jullie de laatste paar dagen ook last van het missen van notificaties? Hw geeft netjes de status weer maar geen notificatie dus. Gebruik Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Flash3d schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:32:
Hebben jullie de laatste paar dagen ook last van het missen van notificaties? Hw heeft netjes de status weer maar geen notificatie dus. Gebruik Android.
Jazeker ook last van van mijn voordeur, en vanmiddag andere daar opgehangen met antenne er aan gesoldeerd maar zelfs die komt niet binnen of veel te laat uren later dus, de andere maar weer opgehangen, denk heeft met HW server te maken? geen idee

Net maar ticket aangemaakt, adviseer anderen dat ook te doen die er last van hebben

[ Voor 7% gewijzigd door oertje op 28-12-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met notificaties kunnen ook bij de notificatieservice zitten, dus buiten HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Bij mij kwamen gister 2 vd drie smsen niet binnen. Ik zag nl dat er drie keer was aangebeld verdeeld over de dag in de HW dat ik thuis kwam maar had maar 1 sms gekregen. Balen want ik was er niet en stond om een reden aan. Afijn...in je account kan je zien of de sms wel verzonden zijn (groen vinkje) en idd er stonden er wel drie en maar 1 verzonden. HW heeft het in onderzoek...er lijkt dus nog iets meer te spelen..

EDIT reactie van HW ...logje gezien wel verzonden maar ligt aan de provider...ik zat in het zwembad. Misschien geen bereik...dacht dat dan later werd afgeleverd...ik zal eens vragen bij mijn provider.

[ Voor 19% gewijzigd door Yamahaa op 29-12-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:32:
Problemen met notificaties kunnen ook bij de notificatieservice zitten, dus buiten HW.
Ik kreeg vanmorgen antwoord op een ticket : er was niks mis met de notificatieservice het lag aan mij of mijn gsm.

Terwijl er niets veranderd was,

weer onverklaarbaar dus (voor mij althans)

* kreeg net bericht dat aan Android lag en opgelost?*

[ Voor 6% gewijzigd door oertje op 29-12-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Laatst online: 31-08 18:36
HW ticket melde dat ze meerdere meldingen binnen hebben gekregen over de ontbrekende notificaties.
Maar geen bevestiging van problemen aan hun zijde i.i.g.

Kreeg vanavond nog steeds niet alle notificaties binnen, morgen maar weer eens proberen.
Zal wel weer overwaaien :)

Update: net nog even getest (22:30) en krijg nog steeds niet alles binnen. Ongeveer 1 op de 3 komt aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Flash3d op 29-12-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je het dan hebt over de Android notificaties, dan zou je kunnen proberen de notificaties voor jouw toestel uit te zetten en weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Iemand ervaring met de Foscam C1 in combinatie met de Homewizard. Ik heb beeld via de app door te kiezen voor FI9803P V2, helaas werken de snapshots niet.

Of moet ik bepaalde instellingen wijzigen in de camera om deze te kunnen koppelen met de homewizard en zo snapshot kan laten maken?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Bij mij ook, de bewegingssensor registreert de beweging en ook zichtbaar in de app, maar notificaties via sms / iPhone notifications komen niet altijd aan. Wie o Wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:27:
[...]

edit:

Je draaischijfmeter kan natuurlijk prima onderscheid maken, maar de draairichting is zo lastig met een simpele opnemer te registreren en kenbaar te maken aan je HomeWizard.

Je kunt toch gewoon de groep die naar de zonnepaneel gaat een eigen kWh meter geven en de rest van de andere groepen een kWh meter, dan heb je twee pulsen: opgewekte en gebruikte energie. De energylink heeft twee ingangen. Moet lukken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:47:
[...]

Je kunt toch gewoon de groep die naar de zonnepaneel gaat een eigen kWh meter geven en de rest van de andere groepen een kWh meter, dan heb je twee pulsen: opgewekte en gebruikte energie. De energylink heeft twee ingangen. Moet lukken lijkt me.
Inderdaad.
Stom dat ik daar niet aan gedacht had, maar je hebt helemaal gelijk.
Dus met 2 kWh-meters moet het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
Bedankt om er nog eens op terug te komen. Zou moeten lukken maar is praktisch een beetje moeilijk gezien ook de kringen op 30mA en 300mA volgens de verliesstroomschakelaars. Na de hoodzekering moet al een splitsing gebeuren volgens verbruikers en zonnepannelen waar elk hun kwH-meter krijgt.
Maar deze best pas na de verliesstroomschakelaars, dus dan nog een aparte verliesstroom nodig voor de zonnepanelen ? :?
TD-er schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:10:
[...]

Inderdaad.
Stom dat ik daar niet aan gedacht had, maar je hebt helemaal gelijk.
Dus met 2 kWh-meters moet het kunnen.

Pagina: 1 ... 88 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!