Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
dr.trimble schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:24:
kan iemand mij vertellen hoe ik terug notificatie kan krijgen op mijn iphone met IOS8, ik had dit eerder op mijn oude iphone maar kan dit niet meer terug vinden.
op android is het in schema en dan knop dan daar staan notificaties en kun je vinkje zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Ligt het aan mij of klopt het dat er - behalve de 4 presets - er eigenlijk niets toegevoegd is aan de functionaliteit van de Homewizard?

Het conditioneel schakelen is nog steeds beperkt tot 1 IF conditie (en een tijdsvenster). Er is nog steeds geen AND/OR of ELSE mogelijkheid. Het is hetzelfde wat het was, maar wat anders weergegeven.

Ook het eenvoudig deactiveren van timers is zelfs verdwenen.

Ik vindt de interface met het Schema wel beter geworden overigens, maar hoop wel dat e.a. nu snel verder wordt doorontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
oertje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:19:
[...]

Ik ben zelf de vrouw die beslist ;-)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dr.trimble schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:24:
kan iemand mij vertellen hoe ik terug notificatie kan krijgen op mijn iphone met IOS8, ik had dit eerder op mijn oude iphone maar kan dit niet meer terug vinden.
Zorg dat je nieuwe telefoon aangemeld is als receiver (in de app onder 'account') en dan in schedule bij de dingen waar je de notificatie van wilt krijgen, bijv deurbel, je nieuwe telefoon toevoegen :)
bikermouse schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:31:
Ligt het aan mij of klopt het dat er - behalve de 4 presets - er eigenlijk niets toegevoegd is aan de functionaliteit van de Homewizard?

Het conditioneel schakelen is nog steeds beperkt tot 1 IF conditie (en een tijdsvenster).
Het conditioneel schakelen is veel uitgebreider dan voorheen.

[ Voor 30% gewijzigd door anandus op 15-04-2015 12:09 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:56
martinvdm schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:28:
[...]

Kun je me wellicht een PB sturen met dit script? Ik heb al een tijdje Domoticz draaien echter lopen de statussen bij mij nu niet in sync.
Ook ik ben geïnteresseerd in het verhaal hoe ik mijn HW aan mijn Domoticz kan hangen... Ik heb geen RFXCom draaien, dus "alleen" Domoticz op een Synology en een HW..... Wil met Domoticz geofencing en if then else statements kunnen bouwen...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
miel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:48:
[...]

Ook ik ben geïnteresseerd in het verhaal hoe ik mijn HW aan mijn Domoticz kan hangen... Ik heb geen RFXCom draaien, dus "alleen" Domoticz op een Synology en een HW..... Wil met Domoticz geofencing en if then else statements kunnen bouwen...
Ik ben er ook wel benieuwd naar! Ff een post hier op het forum met uitleg zou welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2021
Ik begrijp de nieuwe presets niet helemaal, stel ik wil de vakantiepreset gebruiken.

Als ik die activeer voordat ik op vakantie ga, wil ik dat bepaalde lampen op bepaalde tijden aan en uitgaan, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik vind het er niet bepaald duidelijker op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Crapshoot schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:42:
Ik begrijp de nieuwe presets niet helemaal, stel ik wil de vakantiepreset gebruiken.

Als ik die activeer voordat ik op vakantie ga, wil ik dat bepaalde lampen op bepaalde tijden aan en uitgaan, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik vind het er niet bepaald duidelijker op geworden.
Druk op schema, druk dan op plus (rechtsboven in de app) en voeg dan een if then conditie toe...

dus als ik de preset in druk dan moet ik dit en dit aan acties doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees vaak mensen die rolluik half open willen stoppen, ik heb dit als volgt opgelost.
maak een tijd aan tussen de tijden dat het rolluik geheel omhoog of geheel omlaag gaat. bv 08.00 rolluik geheel omhoog 21.00 rolluik geheel omlaag. Maak tijd tussen 13.00 en 17.00 zeg dan bv14.00 rolluik omlaag. halverwege rolluik deurcontact welke signaal rolluik omlaag geeft het rolluik zal dan stoppen op de gewenste hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier is de update allemaal goed verlopen. Ik ben met deze uitbreiding al een stuk geholpen, alleen mis ik zoals velen de optie OR, IF en Else nog...

Ik ben voor IOS aan het kijken hoe ik geofencing kan gebruiken.
Iemand bekend met de app Geofancy in de app-store?
Heet lijkt er op (voor mij als leek) dat je een URL kan aanroepen.

[ Voor 11% gewijzigd door visie op 15-04-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:56
visie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 14:11:
Hier is de update allemaal goed verlopen. Ik ben met deze uitbreiding al een stuk geholpen, alleen mis ik zoals velen de optie OR, IF en Else nog...

Ik ben voor IOS aan het kijken hoe ik geofencing kan gebruiken.
Iemand bekend met de app Geofancy in de app-store?
Heet lijkt er op (voor mij als leek) dat je een URL kan aanroepen.
Ben ook opzoek naar een goede app.

Echter moet de HW pas op “weg” gaan als beide telefoons het huis hebben verlaten en naar “thuis” gaan als er 1tje thuis komt.
Maar hoe vang je dit af in een app?
Denk dat je hiervoor toch iets van een servertje moet hebben.
Dus… toch maar met Domoticz aan de gang. :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dazzie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:51:
[...]

Misschien ff spannings loosmaken en dan weer proberen
Ja, dat had ik dus al gedaan. Ik ga wel even contact opnemen met HomeWizard..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spoelly schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:12:
[...]

Ik ben er ook wel benieuwd naar! Ff een post hier op het forum met uitleg zou welkom zijn!
Ik heb mij recent een Raspberry pi aangeschaft voor €37, samen met een RFXcom van €109.
Het schakelen gaat veel beter, sneller en betrouwbaarder dan voorheen met HW.
Omdat mijn thermometers en andere weerspullen op 868 zitten heb ik de HW (voorlopig) nog op staan en schreef ik een PHP script die die data elke minuut doorgeeft aan Domoticz.
http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=6117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:00
Spoelly schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:12:
[...]
Homewizard aan Domoticz koppelen.

Heb er maar even een apart topic voor aangemaakt om het hier niet te vervuilen....

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1632020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
miel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:46:
[...]

Druk op schema, druk dan op plus (rechtsboven in de app) en voeg dan een if then conditie toe...

dus als ik de preset in druk dan moet ik dit en dit aan acties doen....
Bedankt voor je reactie, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik kan nergens een optie vinden waarmee ik een preset op gezette tijden kan in of uitschakelen.

Dus preset > vakantie < elke dag op zonsondergang de lampen aan, en om 01:00 uit behalve de lamp bij de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Crapshoot schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:09:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik kan nergens een optie vinden waarmee ik een preset op gezette tijden kan in of uitschakelen.

Dus preset > vakantie < elke dag op zonsondergang de lampen aan, en om 01:00 uit behalve de lamp bij de voordeur.
ok vanuit de iphone app:

1.Menu: Categorieen: Schema
2.Rechtsboven op dat kalendertje met de + duwen
3. Preset kiezen
4.Trigger: preset vakantie
5. Condities: begintijd: zon onder
6. Eindtijd: 1.00
7. DAN: acties: toevoegen de lampen die je wilt hebben.

je zult even moeten testen of de lampen dan ook echt uit gaan.... Anders moet je het in 2-en spitsen. Dus een eindtijd aparte trigger maken op vakantie met alle "Uit" acties.

Hoop dat dit lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
miel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:16:
[...]

ok vanuit de iphone app:

1.Menu: Categorieen: Schema
2.Rechtsboven op dat kalendertje met de + duwen
3. Preset kiezen
4.Trigger: preset vakantie
5. Condities: begintijd: zon onder
6. Eindtijd: 1.00
7. DAN: acties: toevoegen de lampen die je wilt hebben.

je zult even moeten testen of de lampen dan ook echt uit gaan.... Anders moet je het in 2-en spitsen. Dus een eindtijd aparte trigger maken op vakantie met alle "Uit" acties.

Hoop dat dit lukt!
En dit werkt (bij mij) dus niet, het enige wat je met die tijdcondities kunt doen is aangeven wanneer de preset actief is, dat wil zeggen dat je de presetknop kunt gebruiken in dat tijdsbestek, voor die tijd schakelt niets als je op de preset drukt, maar als je tussen de opgegeven tijden op de preset drukt schakelt wel alles.

Tenminste... bij mij schakelt niets automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het leek allemaal te werken, helaas doet mijn somfy zonnescherm het nu niet meer. Gisteravond werkte ook geen enkele timer meer. Hopelijk was dat laatste een hik up, vanavond in de gaten houden. Somfy is minder leuk, maar ik zie dat meerdere daar last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crapshoot
Crapshoot schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:28:
[...]

En dit werkt (bij mij) dus niet, het enige wat je met die tijdcondities kunt doen is aangeven wanneer de preset actief is, dat wil zeggen dat je de presetknop kunt gebruiken in dat tijdsbestek, voor die tijd schakelt niets als je op de preset drukt, maar als je tussen de opgegeven tijden op de preset drukt schakelt wel alles.

Tenminste... bij mij schakelt niets automatisch.
Ahh.... Het kan niet zoals ik in gedachte had:

Waarom kan ik een preset (thuis, afwezig, etc.) niet vanzelf laten activeren op een bepaald tijdstip?
Hoewel dit in het begin een voor de hand liggende toepassing lijkt, is er na uitgebreid testen bewust voor gekozen om dit niet mogelijk te maken. Je zult merken dat, wanneer de presets vanzelf wisselen, er vreemde situaties kunnen ontstaan. Buiten dat je ook niet meer weet op welke preset de HomeWizard nu staat ingesteld. Het is bijvoorbeeld ook heel vervelend als de preset 'afwezig' automatisch geactiveerd wordt terwijl je toch nog thuis bent en alle lampen ineens uit gaan.

Presets moeten echt gezien worden met een andere toepassing, namelijk het altijd accuraat kunnen weergeven van de status in huis. Daarom kunnen ze het best bediend worden vanuit de app, of vanaf de preset-wandschakelaars. Op termijn zal er ook 'geofencing' beschikbaar komen, waarmee de HomeWizard automatisch kan detecteren of er mensen thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:05
Ik heb de preset slapen in een scene gezet en die scene bedien ik met een wand schakelaar. En smorgens laat ik om 7 uur de thuis preset aan gaan.
Crapshoot schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:19:
[...]

Ahh.... Het kan niet zoals ik in gedachte had:

Waarom kan ik een preset (thuis, afwezig, etc.) niet vanzelf laten activeren op een bepaald tijdstip?
Hoewel dit in het begin een voor de hand liggende toepassing lijkt, is er na uitgebreid testen bewust voor gekozen om dit niet mogelijk te maken. Je zult merken dat, wanneer de presets vanzelf wisselen, er vreemde situaties kunnen ontstaan. Buiten dat je ook niet meer weet op welke preset de HomeWizard nu staat ingesteld. Het is bijvoorbeeld ook heel vervelend als de preset 'afwezig' automatisch geactiveerd wordt terwijl je toch nog thuis bent en alle lampen ineens uit gaan.

Presets moeten echt gezien worden met een andere toepassing, namelijk het altijd accuraat kunnen weergeven van de status in huis. Daarom kunnen ze het best bediend worden vanuit de app, of vanaf de preset-wandschakelaars. Op termijn zal er ook 'geofencing' beschikbaar komen, waarmee de HomeWizard automatisch kan detecteren of er mensen thuis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou HW èn de gebruikers een hoop gedoe besparen als HW een aantal "testgebruikers" bij zich zou verzamelen om nieuwe ideeën en updates te laten testen (dus geen kant en klare producten om uit te rollen) voordat ze de wereld ingeslingerd worden. Voorlopig sla ik de firmware- en app-update even over........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:29:
Het zou HW èn de gebruikers een hoop gedoe besparen als HW een aantal "testgebruikers" bij zich zou verzamelen om nieuwe ideeën en updates te laten testen (dus geen kant en klare producten om uit te rollen) voordat ze de wereld ingeslingerd worden. Voorlopig sla ik de firmware- en app-update even over........
Dr zullen ongetwijfeld beta testers zijn...
Ik weet niet of hun inspraak hebben op nieuwe ideeen of alleen maar op de te testen software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Hoe kan ik op mijn Homewizard een nieuwe push ontvanger toevoegen?
Ik kan wel een sms ontvanger toevoegen maar niet een andere telefoon erbij zetten.
Ik heb nu mijn iPhone en mijn Ipad en daar houdt het mee op.
Wie heeft suggesties?

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 17:18
Wel bijzonder irritant dat de notificaties ook tussen de schedule staat. Mijn dagen stond vol met notificaties, heeft in mijn ogen niks te maken met een schema. Had dit gewoon apart gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
verwp01 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:47:
Ik kan wel een sms ontvanger toevoegen maar niet een andere telefoon erbij zetten.
Wie heeft suggesties?
Hw op dat device installaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
verwp01 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:47:
Wie heeft suggesties?
Schema dan rechts boven + dan apparaat dan selecteer je sensor bij ALS en bij DAN klik je notificatie sturen.

[ Voor 61% gewijzigd door reinhold op 15-04-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Nee ik heb de app van HW al wel geïnstalleerd op een Nokia telefoon en dat werkt maar ik wil alleen als er een probleem thuis zich voordoet ( bv rookmelder ) een push bericht krijgen op mij iPhone, Ipad en Nokia telefoon.
De Nokia is van mijn werk en die heb ik dan mee en in de vrije tijd de Iphone.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Account --> ontvangers --> nieuwe sms ontvanger toevoegen

Maar dan moet je wel sms tegoed hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:06
Heb ook Homewizard een berichtje gestuurd over dimmers, krijg dit (korte) antwoord:
Hallo,

Met dit artikel zijn wij helaas nog niet compatibel. Wel met KlikaanKlikuit en Smartwares.

Met vriendelijke groet,

XXXX XXXXXXX
HomeWizard Support & Sales
Jammer dat ze zelf geen oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:56:
[...]

Met de huidige firmware dus nu al twee vastlopers in 12 uur.
Met de vorige firmware elke twee weken een vastloper.
Het zou zeker iets anders kunnen zijn maar als je er niet achter kan komen wat dat is dan is resetten de enige optie.
Heb je al een andere voeding geprobeerd?
De meegeleverde USB-voeding kan ook net even te weinig vermogen leveren waardoor de spanning inzakt als je net iets te veel trekt en dan crasht de HomeWizard.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
TD-er schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:41:
[...]

De meegeleverde USB-voeding kan ook net even te weinig vermogen leveren waardoor de spanning inzakt als je net iets te veel trekt en dan crasht de HomeWizard.
Eens met TDer.
Ik heb mijn standaard adapter vervangen voor een 2Amp versie (zoals bv voor een Ipad).
Nooit geen problemen meergehad qua vastlopers.

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
dat heb ik idd ook gelijk gedaan. Andere usb voeding... ^uh^ 😀
pvkan schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:17:
[...]

Eens met TDer.
Ik heb mijn standaard adapter vervangen voor een 2Amp versie (zoals bv voor een Ipad).
Nooit geen problemen meergehad qua vastlopers.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand zeggen hoe de 4 voudige preset schakelaar word ingelezen en hoe deze gekoppeld word aan de presets? En kun je iedere willekeurige schakelaar hiervoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:43:
Kan iemand zeggen hoe de 4 voudige preset schakelaar word ingelezen en hoe deze gekoppeld word aan de presets? En kun je iedere willekeurige schakelaar hiervoor gebruiken?
Schema->icoontje rechtboven met +je -> Code -> Leer code -> knop zender indrukken-> “Dan” -> nieuwe Actie -> kies preset

Zo iig voor IOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien ze ook losse stickers verkopen, vermoed ik dat een gewone Aan/uit schakelaar al 2 toestanden kan selecteren.
"aan" voor bijvoorbeeld preset-1 en "uit" voor preset-2.

hier staat hoe je dat in zou moeten stellen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Jammer dat de acties zijn uitgeschakeld in de app voor de rookmelder. Zou graag actie rolluik omhoog bij melding rook gedetecteerd.. jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:35:
[...]

Dr zullen ongetwijfeld beta testers zijn...
Ik weet niet of hun inspraak hebben op nieuwe ideeen of alleen maar op de te testen software....
Als ze beta-testers hebben dan doen die ook hun werk niet goed, maar ik bedoelde eigenlijk testers die reacties geven op de toepassing van nieuwe functionaliteit en nieuwe interfaces. De reacties hier geven mij de indruk dat er alleen door ontwikkelaars naar gekeken is, zoals blijkt uit bijv. de klacht over volle schermen met te veel informatie en knoppen die met pull-downs e.d. prettiger te bedienen zijn.
Daarnaast is het helaas standaard dat bij updates dingen die eerst goed gingen plots niet meer goed gaan; bij een juiste testmethodiek zal dat waarschijnlijk nooit of bijna nooit voorkomen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:06
oertje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:16:
Jammer dat de acties zijn uitgeschakeld in de app voor de rookmelder. Zou graag actie rolluik omhoog bij melding rook gedetecteerd.. jammer hoor.
Inderdaad jammer dat hij niet als sensor wordt gezien maar als alleen gekoppeld product. Misschien kan je ze hierover vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb al eerder gelezen dat de rookmelders de 433 band volschreeuwen als ze af gaan. Daarom zul je ze niet snel schakelbaar zien bij homewizard, omdat het simpelweg onbetrouwbaar is.

Wat mij betreft hadden ze idd de notificaties gewoon apart gehouden. Heeft weinig met schema's te maken en scheelt een hele hoop entries en onduidelijkheid in het schema overzicht.

[ Voor 33% gewijzigd door martinvdm op 15-04-2015 22:40 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:41:
[...]

Totaal niet aan gedacht, je zou mogen verwachten dat dat ding geschikt is.
Ik zal hem morgen eens vervangen. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die voedingen hebben een behoorlijke spreiding in kwaliteit.
Dus als je er 1000-en inkoopt zullen er vast wel een paar bij zitten die niet stabiel werken bij maximaal vermogen van de HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:31
Tebbie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:45:
Virtuele schakelaar maken:

http://<ipadres>/<password>/preset/2/on

En die dan op een schedule zetten.

[...]
Ik maak een IP schakelaar aan, maar welke "Protocol Type" voor aan en uit moet ik gebruiken?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas Post schreef op donderdag 16 april 2015 @ 07:45:
[...]

Ik maak een IP schakelaar aan, maar welke "Protocol Type" voor aan en uit moet ik gebruiken?
Http get moet je gebruiken.

Ik gebruik zelf ip schakelaar om een camera te laten bewegen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Dazzie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:02:
Ik heb de preset slapen in een scene gezet en die scene bedien ik met een wand schakelaar. En smorgens laat ik om 7 uur de thuis preset aan gaan.

[...]
Kan je uitleggen hoe je dit hebt gedaan? Ik krijg het niet voor elkaar. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:19:
[...]

Als ze beta-testers hebben dan doen die ook hun werk niet goed, maar ik bedoelde eigenlijk testers die reacties geven op de toepassing van nieuwe functionaliteit en nieuwe interfaces. De reacties hier geven mij de indruk dat er alleen door ontwikkelaars naar gekeken is, zoals blijkt uit bijv. de klacht over volle schermen met te veel informatie en knoppen die met pull-downs e.d. prettiger te bedienen zijn.
Daarnaast is het helaas standaard dat bij updates dingen die eerst goed gingen plots niet meer goed gaan; bij een juiste testmethodiek zal dat waarschijnlijk nooit of bijna nooit voorkomen. })
Lang leve de regressietest ;-)

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Zou het mogelijk zijn om communicatieprotocol van de Heatlink te achterhalen, zo dat je die ook kunt gebruiken bij een andere home automation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Spoelly schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:18:
[...]

Kan je uitleggen hoe je dit hebt gedaan? Ik krijg het niet voor elkaar. :?
Ik heb een scene "slapen" gemaakt met een aantal lampen erin. Daaraan heb ik een normale kaku schakelaar gekoppeld. ik heb geen aan commando aan de lampen toegevoegd. Alleen maar uit.
Dus als ik nu de schakelaar in drukt gaan de lampen uit. Ik heb een virtuele schakelaar gemaakt met "http get"
Http://ipadres:poort/wachtwoord/preset/2/on (preset slapen)
Die heb ik ook toegevoegd aan de scene. Dus als ik nu de schakelaar indrukt gaat ook de preset naar slapen.
En voor me gemaktzucht hangt deze schakelaar bij mijn boven aan de trap :)

(Schakeld alles beneden en buiten in 1 keer uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Dazzie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:47:
[...]

Ik heb een scene "slapen" gemaakt met een aantal lampen erin. Daaraan heb ik een normale kaku schakelaar gekoppeld. ik heb geen aan commando aan de lampen toegevoegd. Alleen maar uit.
Dus als ik nu de schakelaar in drukt gaan de lampen uit. Ik heb een virtuele schakelaar gemaakt met "http get"
Http://ipadres:poort/wachtwoord/preset/2/on (preset slapen)
Die heb ik ook toegevoegd aan de scene. Dus als ik nu de schakelaar indrukt gaat ook de preset naar slapen.
En voor me gemaktzucht hangt deze schakelaar bij mijn boven aan de trap :)

(Schakeld alles beneden en buiten in 1 keer uit)
Zo ver was ik ook wel :P , het gaat mij meer om het automatisch weer inschakelen van de ik ben thuis scene. Wat mij mooi lijk is om het volgende te realiseren

Als in "Slapen" scene, om 07:00 naar thuis scene weer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Spoelly schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:13:
[...]

Zo ver was ik ook wel :P , het gaat mij meer om het automatisch weer inschakelen van de ik ben thuis scene. Wat mij mooi lijk is om het volgende te realiseren

Als in "Slapen" scene, om 07:00 naar thuis scene weer inschakelen.
Ja ik doe gewoon met elke dag om 7 uur de preset/0/on. En in het weekend later.
Timertje maken

Zit zelf nog te denken aan iets van een magneetcontact op de kamer deur bv of een bewegingsmelder in de gang....

[ Voor 11% gewijzigd door Dazzie op 16-04-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Als ik een virtuele switch wil opslaan zegt hij dat het mislukt.

http://ip:poort/password/preset/o/on

vul ik in, met natuurlijk op de plekken ip, poort en password de echte waardes.
Poort 80 klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Got it! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Edit-knop kwijt?

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
De HW doet kennelijk een connectie check, tja en als je dan niet thuis zit... en het invoert gaat het niet goed. na opzetten vpn kon ik het opslaan buitenshuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Wat was het dan?
Ik krijg continu "ongeldige url"

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Bas Post schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:04:
[...]

Wat was het dan?
Ik krijg continu "ongeldige url"
Ff eerst een vraag zit je op je thuisnetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Spoelly schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:29:
[...]

Ff eerst een vraag zit je op je thuisnetwerk?
Niet helemaal :) Ik neem vanaf mijn werk, via mijn MacBook, mijn MacMini thuis over (Back to my Mac), waar ik de webapp heb gestart en de ip schakelaars had toegevoegd. De eerste keer lukte het niet. Toen ik de aangemaakte ip schakelaars had verwijderd en opnieuw had aangemaakt, werkte het. Nu kan ik van buitenaf ook de presets schakelen d.m.v. een ip schakelaar, via HomeWizard Online en met interne ip adres die ik aan de ip schakelaars heb gekoppeld.
Nu kan ik ze aan scenes koppelen en op vaste tijden late schakelen!

Bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Bas Post op 16-04-2015 11:34 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Bas Post schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:32:
[...]

Niet helemaal :) Ik neem vanaf mijn werk, via mijn MacBook, mijn MacMini thuis over (Back to my Mac), waar ik de webapp heb gestart en de ip schakelaars had toegevoegd. De eerste keer lukte het niet. Toen ik de aangemaakte ip schakelaars had verwijderd en opnieuw had aangemaakt, werkte het. Nu kan ik van buitenaf ook de presets schakelen d.m.v. een ip schakelaar, via HomeWizard Online en met interne ip adres die ik aan de ip schakelaars heb gekoppeld.
Nu kan ik ze aan scenes koppelen en op vaste tijden late schakelen!

Bedankt!
Ah kijk aan top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:55
Spoelly schreef op donderdag 16 april 2015 @ 10:33:
Als ik een virtuele switch wil opslaan zegt hij dat het mislukt.

http://ip:poort/password/preset/o/on

vul ik in, met natuurlijk op de plekken ip, poort en password de echte waardes.
Poort 80 klopt?
Preset is 0 en niet o

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
Klopt had ook wel 0 gedaan, typo ;) maar het werkt inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-b
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-03-2024
Net Home Remote app op iPhone 5s geinstalleerd (IOS8). Voice control werkt goed met Homewizard, zelfs in het Nederlands.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
paul-b schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:57:
Net Home Remote app op iPhone 5s geinstalleerd (IOS8). Voice control werkt goed met Homewizard, zelfs in het Nederlands.:)
En hoe werkt dit precies?

Als ik bijvoorbeeld “home remote lamp” zeg dan opent hij alleen maar de app.
Dus hoe krijg ik mijn schakelaar van “lamp” aan?

Heb al hele verhalen tegen mijn iPhone verteld maar het licht blijft uit. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tinusvolkel op 16-04-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Tinusvolkel schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:20:
[...]

En hoe werkt dit precies?

Als ik bijvoorbeeld “home remote lamp” zeg dan opent hij alleen maar de app.
Dus hoe krijg ik mijn schakelaar van “lamp” aan?

Heb al hele verhalen tegen mijn iPhone verteld maar het licht blijft uit. :)
Wat heb je hem in vredesnaam dan allemaal verteld? :)

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paul-b schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:57:
Mooie app idd, maar hoe laat je middels Siri een actie uitvoeren? Ik krijg alleen de app gestart.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om 17.00 uur gaat dmv een ip schakelaar-> wake on lan mijn nas aan, dit werkte voorheen goed en nu nogsteeds, ik kan deze schakeling nergens meer terugvinden 😠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-b
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-03-2024
App Home Remote met Stem herkenning instellen (IOS8):

1) Nieuwe actie toevoegen: bijv. 'Zonnescherm omlaag'
2) Bijbehorende URL voor Somfy zonnescherm invullen: http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>/sf/0/down
3) Terug naar beginscherm en op Actie 'Zonnescherm omlaag' klikken en Stem herkenning activeren (Stemherkenning: Ja) + eventuele 'Aangepaste vocale naam' instellen.
4) Eventueel knop op 'Today scherm' (Berichtencentrum) toevoegen. (je kan eventueel zelf de kleur en helderheid van de knop aanpassen). Het voordeel hiervan is dat je niet eerst naar de App hoeft te gaan om de knoppen te bedienen.Het berichtencentrum is direct benaderbaar.

Als de App Home Remote openstaat is de stemherkenning actief.

In de App staat 'Alleen de Engelse taal wordt ondersteund', maar bij mij werken ook Nederlandse instructies. Ik heb zelf IOS 8.3

Standaard staat bij de Instellingen van Home Remote voor stemherkenning de prefix 'Home Remote' ingesteld, maar die kan je aanpassen.

Verdere instructies kan je hier vinden: http://bit.ly/1EStzGP

Have fun ! :)

[ Voor 13% gewijzigd door paul-b op 17-04-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nog iemand problemen, of gehad.
Met het pairen van de 868 sensoren op het smartwares display?
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:00
Ik probeer een IP switch aan te maken zodat ik mijn presets getimed kan schakelen.
Ik heb een HTTP GET switch aangemaakt met als on actie de volgende url:
http://{ip}/{wachtwoord}/preset/0/on
De port stel ik in op 80, maar de app verwijdert deze als ik op sla.
Ik test de url met chrome en dan wisselt de preset wel, maar als ik de schakelaar bedien op de ipad of webapp (direct of online) verandert de preset niet. Wie weet raad?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:56:
[...]

Http get moet je gebruiken.

Ik gebruik zelf ip schakelaar om een camera te laten bewegen bijvoorbeeld.
Kun je misschien dan eens duidelijk neerzetten wat bij body en header komt, want mij lukt het nog steeds niet ik wil motion on en off via een ip schakelaar van een 19831P fOSCAM
aL vaker over gehad maar werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bikermouse schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:31:

Het conditioneel schakelen is nog steeds beperkt tot 1 IF conditie (en een tijdsvenster). Er is nog steeds geen AND/OR of ELSE mogelijkheid. Het is hetzelfde wat het was, maar wat anders weergegeven.

Ook het eenvoudig deactiveren van timers is zelfs verdwenen.

Ik vindt de interface met het Schema wel beter geworden overigens, maar hoop wel dat e.a. nu snel verder wordt doorontwikkeld.
Dat idee heb ik ook bikermouse. Het is hetzelfde in een nieuw (onoverzichtelijk) jasje. And/ or functionaliteit ontbreekt, zo ook uitzonderingen (behalve als). Alles heeft enkel een ander naampje en is in een week programma gegooid, gekoppeld aan de thuis/ weg scene's.

De knop om deze scenes te activeren is opzich een leuk idee maar bij plaatsing naast een deur maakt je het de, enigzins met zijn tijd meegaande inbreker, wel erg makkelijk: even met de knop naast de deur scene thuis activeren en voila, uit zijn de notificaties (en eventueel alternatieve alarmen).

Overigens bij mij, zowel als 2 vrienden, alle 3 dezelfde firmware fout. Na contact met HW handmatig via de computer de firmware geupdate, dit was volgens homewizard bij hoge uitzondering mis gegaan. Op het forum en aan de hand van dezelfde situatie bij 2 bekende blijkt anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik heb sinds deze update toch ook problemen met de timers. Soms doen de timers wat ze altijd al hebben gedaan, maar soms ook niet. Gisteravond gingen mij lampen keurig aan volgens het schema, maar ze gingen niet uit. Ik kreeg ze ook niet uit door zelf in de HW app te klikken, omdat die maar bleef zoeken. Een dag eerder gingen de lampen niet eens aan en ook niet meer uit volgens de ingestelde timers.
Meer mensen met dit probleem? Zou ik de bestaande timers moeten wissen en opnieuw schema’s moeten aanmaken? Zoals eerder aangegeven doet ook mijn smofy scherm het niet meer via de HW. Al met al ben ik dus niet heel erg positief over deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

Kun je de firmware update forceren? Heb deze 2x weg geklikt maar krijg 'm nu niet meer :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
JB schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:04:
Kun je de firmware update forceren? Heb deze 2x weg geklikt maar krijg 'm nu niet meer :)
Kijk eerst eens of hij toevallig al geladen is (door een crash/reboot tijdens de nacht bijvoorbeeld).
Als hij nog op de oude firmware draait dan kan je de HW gewoon van het stroom halen en terug doen, dan wordt de update geforceerd.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb nu de laatste pagina's van dit topic eens doorgenomen, gaat een firmware update altijd gepaard met zoveel problemen? Ik zit namelijk ook al een poosje naar Homewizard te kijken, maar om alles weer opnieuw in te regelen bij een firmware/software update, daar heb ik niet erg veel zin in. Wat ingesteld staat zou gewoon moeten blijven werken... als ik dit zo lees mogen ze bij Homewizard nog wel even sleutelen aan hun testmethodieken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:56
_Dune_ schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:51:
Ik heb nu de laatste pagina's van dit topic eens doorgenomen, gaat een firmware update altijd gepaard met zoveel problemen? Ik zit namelijk ook al een poosje naar Homewizard te kijken, maar om alles weer opnieuw in te regelen bij een firmware/software update, daar heb ik niet erg veel zin in. Wat ingesteld staat zou gewoon moeten blijven werken... als ik dit zo lees mogen ze bij Homewizard nog wel even sleutelen aan hun testmethodieken.
Mensen waarbij (alles) goed gaat, klagen niet hé

ik heb geen problemen met de update's gehad, zelf maar 1 x een "groot" probleem met de Homewizard....en dat in 2.5 jaar tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:43
[BoSS] schreef op zondag 29 maart 2015 @ 03:02:
[...]

Ik weet niet welke WTW ventilatie-unit je thuis hebt, maar ik heb dit gerealiseerd met een Stork WTW (WHR-930). Deze heeft naast de 3-standenschakelaar ook nog een input voor een badkamerschakelaar die de WTW-unit op de hoogste stand kan schakelen.

Op deze input (gewoon een maak/breekcontact) heb ik een Intertechno ITL-1000 aangesloten (de potentiaalvrije uitgang hiervan) en hiermee kan ik het contact dus sluiten waarmee de WTW naar stand 3 schakelt.

Dit werkt super en hiermee kan ik mijn normale 3 standenschakelaar nog steeds gebruiken maar kan ik deze overrulen met HomeWizard en bijbehorende schakelaars (ik heb hem nu op vochtigheid ingesteld icm. een thermo/hygrometer in de badkamer maar dat is best lastig omdat deze continu wisselt).

Laat maar weten als je meer info nodig hebt!
(ik zag dat ik de quote per ongeluk als prive bericht gestuurd had... |:( )

Ik heb ook een WHR-930 en ik wil eigenlijk vanuit de toilet (2x) en badkamer, de wtw voor een bepaalde tijdsduur in stand 3 zetten. Ik heb nu alleen een 3 standen schakelaar in de keuken. Kan ik met jou oplossing via draadloze schakelaars (of ICS-1000) de WTW aansturen. En hoe moet ik dit precies bedraden. Ik las namelijk dat de 2 aansluitingen op de WHR930 voorzien moeten worden van zwakstroomkabels.

Ik ben een redelijke n00b, dus als je me iets meer info zou kunnen geven, zou dat echt super zijn. Alvast hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:02:
[...]
Mensen waarbij (alles) goed gaat, klagen niet hé

ik heb geen problemen met de update's gehad, zelf maar 1 x een "groot" probleem met de Homewizard....en dat in 2.5 jaar tijd
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met de updates, alleen met de laatste versie zijn de timers een beetje van slag. Dit komt waarschijnlijk omdat de gehele actions/timers grondig aangepast zijn en met het migreren klopte eea niet meer (timers die uit stonden, staan nu aan bijv). Geen grote problemen, geen grafiek problemen, geen schakelaar problemen.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:56
net weer een update gehad (3.1) hopelijk dat de problemen zijn opgelost, voor de mensen die ze ondervinden dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:43

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

wienesroa schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:45:

Ik heb ook een WHR-930 en ik wil eigenlijk vanuit de toilet (2x) en badkamer, de wtw voor een bepaalde tijdsduur in stand 3 zetten. Ik heb nu alleen een 3 standen schakelaar in de keuken. Kan ik met jou oplossing via draadloze schakelaars (of ICS-1000) de WTW aansturen. En hoe moet ik dit precies bedraden. Ik las namelijk dat de 2 aansluitingen op de WHR930 voorzien moeten worden van zwakstroomkabels.

Ik ben een redelijke n00b, dus als je me iets meer info zou kunnen geven, zou dat echt super zijn. Alvast hartelijk bedankt.
  1. Koop een Intertechno ITL-1000
  2. Sluit de ITL-1000 aan op 220V door er een stekker aan te maken en de 2 draden te verbinden met de buitenste contacten van de Intertechno (L+N)
  3. Maak een draad van de binnenste 2 contacten van de Intertechno naar de aansluiting voor de badkamerschakelaar op de WHR930 (zie schema hieronder). Dit is inderdaad een schakelcontact op zwakstroom. Voordat je de WHR-930 openschroeft en de printplaat tegen komt moet je deze wel even van de stroom halen ivm. schade aan ventilatorrad of printplaat.
  4. Koppel de ITL-1000 aan de HomeWizard volgens de instructies
Als je dit doet is het mogelijk om de ventilatie aan- en uit te schakelen met de HomeWizard. Daarna kan je de ventilatie via de App bedienen, laten schakelen afhankelijk van de vochtigheid (via een thermometer in je badkamer - werkt overigens niet perfect omdat de vochtigheid ook wisselt) of een inbouwzender (AWMT-230) achter een schakelaar inbouwen om de schakelaar te bedienen.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2rcvryv.png

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:43
Bedankt BOSS! Voor je bazen-reactie! :9
Ik ga het dit weekend proberen. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik de homewizard leeg kan maken/standaard laden? Er gebeuren namelijk nogsteeds schakelingen welke niet zijn overgenomen naar de nieuwe versie, (lamp gaat aan op x tijd, deze schakeling staat er nergens tussen) ik kan ze dus ook niet verwijderen/wijzigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je zeker dat jij die lamp schakelt?
Voor hetzelfde geld heb je jouw lamp laten leren toen een ander een code verzond.
Voor de volledigheid ook maar even de KAKU-codes allemaal uit die lamp halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:29:
[...]

Dat idee heb ik ook bikermouse. Het is hetzelfde in een nieuw (onoverzichtelijk) jasje. And/ or functionaliteit ontbreekt, zo ook uitzonderingen (behalve als). Alles heeft enkel een ander naampje en is in een week programma gegooid, gekoppeld aan de thuis/ weg scene's.

De knop om deze scenes te activeren is opzich een leuk idee maar bij plaatsing naast een deur maakt je het de, enigzins met zijn tijd meegaande inbreker, wel erg makkelijk: even met de knop naast de deur scene thuis activeren en voila, uit zijn de notificaties (en eventueel alternatieve alarmen).

Overigens bij mij, zowel als 2 vrienden, alle 3 dezelfde firmware fout. Na contact met HW handmatig via de computer de firmware geupdate, dit was volgens homewizard bij hoge uitzondering mis gegaan. Op het forum en aan de hand van dezelfde situatie bij 2 bekende blijkt anders..
Ik vind toch dat er wel vorderingen zijn gemaakt. Door de presets heb je 4 basis "scenarios" waardoor je alle elementen kunt "voor configeren" (inclusief notificaties).

De extra menu optie schema/schedule is natuurlijk de oude "acties" alleen in een nieuw jasje. Maar ze worden in iedergeval gestuurd door de presets. De presentatie vind ik wat onoverzichtelijk maar het lijkt wel dat het aantal "if/then acties" groter mag zijn dan het oude aantal "acties". Toen stond de max op 15 acties. Iemand enig idee wat nu de max is?

Het logische schakelen (en/of) is net zo sterk/zwak als vroeger met "acties" maar door presets zijn de mogelijkheden behoorlijk groter, m.i.

Wil je echt conditioneel schakelen (met de homewizard als basis) dan zul je zelf iets moeten proberen te bouwen of gebruikmaken van initiatieven zoals de hpm (hpm.homeip.net) of homewizardphp (homewizard.org)

Oorzaak dat echt conditioneel schakelen (nog?) niet in de huidige homewizard zit, ligt in de beperking van de hardware en belangrijker, de doelgroep. Het maakt het concept veel complexer voor minder gevorderde gebruikers. Vanuit dit laatste perspectief vind ik ook het overzicht over de if/then acties niet zo goed en dit gaat geheid veel vragen geven bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend weer mee aan de slag geweest.
Nu alle sensoren verwijderd uit de HW, en nog vind hij geen sensoren op het weerstation.
Ik heb echt geen flauw idee meer.
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:02:
Heeft er nog iemand problemen, of gehad.
Met het pairen van de 868 sensoren op het smartwares display?
Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Wat ik ook jammer vindt van de nieuwe App is dat je nu geen overzicht meer hebt van je timers. Dat kan best zoeken worden door alle "schema's" als je rare schakelacties hebt en e.a wilt checken.
Zoiezo zou een log heel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
En toch werkt het niet helemaal goed. Vanuit de webapp totaal geen problemen om met de ip schakelaars de presets te activeren, of direct de url in een webbrowser in te typen werkt ook.
Echter vanuit de IOS app werkt het niet, de presets worden niet geactiveerd wanneer ik op de ip schakelaar druk.

iemand een suggestie?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:29
bikermouse schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:42:
Wat ik ook jammer vindt van de nieuwe App is dat je nu geen overzicht meer hebt van je timers. Dat kan best zoeken worden door alle "schema's" als je rare schakelacties hebt en e.a wilt checken.
Zoiezo zou een log heel handig zijn.
Vandaag ook een timer aangemaakt om alleen vandaag uit te voeren. Om 16:05 uur het zonnescherm omhoog doen.
App zegt dat de timer is opgeslagen, vindt dat alleen nergens meer terug. Kan hem dus achteraf ook niet meer verwijderen als ik eventueel toch anders mocht besluiten.
Of kijk ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05
mike123 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 21:30:
[...]

Vandaag ook een timer aangemaakt om alleen vandaag uit te voeren. Om 16:05 uur het zonnescherm omhoog doen.
App zegt dat de timer is opgeslagen, vindt dat alleen nergens meer terug. Kan hem dus achteraf ook niet meer verwijderen als ik eventueel toch anders mocht besluiten.
Of kijk ik er overheen?
Hoi Ik heb vrijdag contact gehad met Homewizard ivm met een timer die wel zichtbaar was maar niet meer actief. Ik had deze voor de update de timer uitgezet met een vinkje. Nu is dat vinkje er niet meer en kan hem dus niet meer aanzetten. Voor update 3.01 kon ik hem wel weer aanzetten via de browser. Nu met 3.01 niet meer. Ik heb een screenshot naar homewizard gestuurd. Ze gaven aan dat er meer problemen waren met de timers. Ik zou aankomende week meer horen.

;) ;) ;) ;) ;)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Het schiet al op met tasker en zooper widget
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/mb1lk5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05
Ziet er goed uit.

:)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 20:13
reinhold schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:04:
Het schiet al op met tasker en zooper widget
[afbeelding]
Netjes gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 07:38
Wie weet hoe je je favoriete stand in stelt bij een somfy motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:29
Klik schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:53:
Wie weet hoe je je favoriete stand in stelt bij een somfy motor?
Ik weet niet of het lukt via de HW maar normaal gesproken stel je die in via de Somfy afstandbediening.
Zet het bv het zonnescherm of screen in de door jouw gewenste stand door deze te laten zakken of omhoog te doen en dan op het juiste moment op de MY knop te drukken. Nu staat het scherm in de stand die je als favoriet wilt hebben. Houd nu de MY knop 5 seconden ingedrukt. Het scherm beweegt nu iets op en neer, de favoriet is ingesteld. Het maakt nu niet uit in welke stand het scherm staat maar als je dus nu vanuit een stilstaand scherm drukt op de MY knop gaat het scherm naar de favoriet stand. De MY knop werkt nu ook op de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Bas Post schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:03:
[...]

En welke camera? Ik ben ook op zoek naar een deurbel camera oplossing, maar wil geen kolossaal ding aan de deurkozijn.

Een NON-HW oplossing vindt ik de SkyBell 2.0 of Ring wel wat
Om een oud bericht van mezelf te quoten, heb ik een Ring Video Doorbell gekocht, met hulp van WifiMedia, waarvoor mijn dank aan Rik!
Afgelopen zaterdag ontvangen en direct geïnstalleerd. Mijn oude deurbeltrafo was een 8V, 0,5A transformator, deze heb ik ook vervangen voor een 8V/12V/24V trafo. Nooit gedaan, dus heel voorzichtig te werk gegaan met het vervangen, maar dit stelde eigenlijk niet echt veel voor.
Ik heb in mijn oude situatie een relais aan de trafo gekoppeld voor de KAKU ACDB-7000BC, deze heb ik gewoon aangesloten gelaten. De nieuwe deurbel trafo heb in ingesteld als 12V.
Ring gemonteerd, geïnstalleerd en direct probleemloos draaien i.c.m. met de ACDB-7000BC en HomeWizard, deze voor het aanzetten van de ganglicht na zonsondergang.
Ik moet zeggen dat ik de Ring een erg mooi apparaat vindt!

EDIT:
Handig om te vermelden, de afmetingen van de Ring zijn: 126mm x 61mm x 22mm (HxBxD)
Wat ook 1 van de redenen is, hij past precies op mijn kozijn van 65mm.
Ik heb ook gekeken naar de SkyBell 2.0, maar deze is 70mm rond en geen 720p beeld.

Zie hier wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/8vjwau4b1/IMG_5259.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/s9g4ws6dp/IMG_5260.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/ytnigv9sd/IMG_5261.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/ycxpgownh/IMG_5262.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/imh80t2rx/IMG_5263.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/ba76hiv65/IMG_5264.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/ggmx6azbh/IMG_5265.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/fpu70iwy5/IMG_5266.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/dipyclrnx/IMG_5267.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Bas Post op 20-04-2015 08:50 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:50
mike123 schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:03:
[...]

Ik weet niet of het lukt via de HW maar normaal gesproken stel je die in via de Somfy afstandbediening.
Zet het bv het zonnescherm of screen in de door jouw gewenste stand door deze te laten zakken of omhoog te doen en dan op het juiste moment op de MY knop te drukken. Nu staat het scherm in de stand die je als favoriet wilt hebben. Houd nu de MY knop 5 seconden ingedrukt. Het scherm beweegt nu iets op en neer, de favoriet is ingesteld. Het maakt nu niet uit in welke stand het scherm staat maar als je dus nu vanuit een stilstaand scherm drukt op de MY knop gaat het scherm naar de favoriet stand. De MY knop werkt nu ook op de HW.
Hoe zou ik de zonnestand knop van mijn Somfy in kunnen leren, zodat ik de zonneautomaat in en uit kan schakelen op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:32
Die Ring Video Doorbell zou echt perfect zijn bij mij thuis.
Kun je de beelden ook op een Synology aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
stormfly schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:32:
[...]

Hoe zou ik de zonnestand knop van mijn Somfy in kunnen leren, zodat ik de zonneautomaat in en uit kan schakelen op afstand?
Niet helaas.... Heb deze vraag aan HW gesteld, maar dat kan dus niet... jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:50
Dat is wel verrekte jammer want op afstand een zonnescherm inhalen wat direct bij het volgende zonlicht weer uit gaat is niet echt heel fijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Maffie500 schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:33:
Die Ring Video Doorbell zou echt perfect zijn bij mij thuis.
Kun je de beelden ook op een Synology aansluiten?
Nee, (nog) niet mogelijk. op Ring.com staat wel vermeld dat ze bezig zijn met een API die voor de zomer uit zou moeten komen.
Ze hebben wel een eigen cloud service, die tot nu toe nog gratis is. Je kan beelden direct terug kijken vanuit die cloud service, zowel motion detection gebeurtenissen, als beantwoorde of niet-beantwoorde gebeurtenissen. Alleen heb ik wel last dat opgenomen audio niet synchroon loopt.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:32
Bedankt voor de info. Ik lees dat dit toestel werkt met een batterij. Hoelang gaat deze mee?
De cloud service is niet meer gratis vanaf 1 april. kost nu 30$ per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb gisteren de HW even uit gehad, dat had ik beter niet kunnen doen want nu werken alle timers niet meer |:(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Pagina: 1 ... 67 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!