Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 15:28
Maffie500 schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:19:
Bedankt voor de info. Ik lees dat dit toestel werkt met een batterij. Hoelang gaat deze mee?
De cloud service is niet meer gratis vanaf 1 april. kost nu 30$ per jaar.
Op batterij geven ze 1 jaar op, opladen duurt ongeveer 5 uur op een usb lader met de bijgeleverde mini usb kabel, als voorbeeld geven ze een iPhone adapter op.

Ik heb niet hoeven te betalen voor het gebruik van de cloud service en kan tot nu toe alles terug kijken.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 21:56
[quote]Bas Post schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:19:
[...]

Om een oud bericht van mezelf te quoten, heb ik een Ring Video Doorbell gekocht, met hulp van WifiMedia, waarvoor mijn dank aan Rik!
Afgelopen zaterdag ontvangen en direct geïnstalleerd. Mijn oude deurbeltrafo was een 8V, 0,5A transformator, deze heb ik ook vervangen voor een 8V/12V/24V trafo. Nooit gedaan, dus heel voorzichtig te werk gegaan met het vervangen, maar dit stelde eigenlijk niet echt veel voor.
Ik heb in mijn oude situatie een relais aan de trafo gekoppeld voor de KAKU ACDB-7000BC, deze heb ik gewoon aangesloten gelaten. De nieuwe deurbel trafo heb in ingesteld als 12V.
Ring gemonteerd, geïnstalleerd en direct probleemloos draaien i.c.m. met de ACDB-7000BC en HomeWizard, deze voor het aanzetten van de ganglicht na zonsondergang.
Ik moet zeggen dat ik de Ring een erg mooi apparaat vindt!

EDIT:
Handig om te vermelden, de afmetingen van de Ring zijn: 126mm x 61mm x 22mm (HxBxD)
Wat ook 1 van de redenen is, hij past precies op mijn kozijn van 65mm.
Ik heb ook gekeken naar de SkyBell 2.0, maar deze is 70mm rond en geen 720p beeld.

Ik heb hetzelfde systeem ook ,werkt de laatst 2 maanden perfect wat beeld betreft .
Ik heb ook een 12 volt trafo 2 ampere een relai 8 volt daar hangt de bestaande gong en een KAKU ACDB-7000BC aan
De camera kijkt rechts tegen de steen aan, zou er iets in de handel wezen dat je de camera onder een hoek van 20 tot 30 graden kunt zetten.
Wie heeft een oplossing.
Is er iets in de handel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10 13:17
1942jan schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:40:

Ik heb hetzelfde systeem ook ,werkt de laatst 2 maanden perfect wat beeld betreft .
Ik heb ook een 12 volt trafo 2 ampere een relai 8 volt daar hangt de bestaande gong en een KAKU ACDB-7000BC aan
De camera kijkt rechts tegen de steen aan, zou er iets in de handel wezen dat je de camera onder een hoek van 20 tot 30 graden kunt zetten.
Wie heeft een oplossing.
Een klein kunststof spie'tje er onder monteren, waardoor hij dus onde een hoek komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:48
[...]

Om een oud bericht van mezelf te quoten, heb ik een Ring Video Doorbell gekocht, met hulp van

Zie hier wat foto's:

He Super om te zien dank je wel.
2 vraagjes hoe heb je de combinatie dan gemaakt met de Kakubel...heb je dan twee knoppen nu aan je deur nee toch? Edit....begrijp het al sorry

En kan je aangeven waar je die relails vandaan hebt op de foto. Dank alvast.

mvg
Peter

[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 20-04-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 13:18
stormfly schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:50:
Dat is wel verrekte jammer want op afstand een zonnescherm inhalen wat direct bij het volgende zonlicht weer uit gaat is niet echt heel fijn 8)7
Dan zou je er een stekker tussen moeten zetten en hem na het inhalen "hard" uit moeten zetten......

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:11
Of Homewizard past hun visie mbt software aan en gaat meer programmeurs aannemen om zo hun focus te verleggen naar software ontwikkeling ipv elke keer te sturen op extra hardware ondersteuning _/-\o_ Dan zo'n Somfy knopje toch gemakkelijk toe te voegen moeten zijn lijkt me :)

Ben zo benieuwd wat homey gaat brengen op dat gebied ben echt benieuwd naar de eerste review over hun software mogelijkheden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
Yamahaa schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:44:
[...]

Om een oud bericht van mezelf te quoten, heb ik een Ring Video Doorbell gekocht, met hulp van

Zie hier wat foto's:

He Super om te zien dank je wel.
2 vraagjes hoe heb je de combinatie dan gemaakt met de Kakubel...heb je dan twee knoppen nu aan je deur nee toch? Edit....begrijp het al sorry

En kan je aangeven waar je die relails vandaan hebt op de foto. Dank alvast.

mvg
Peter
De Ring als deurbel.
het relai bij Conrad.
Aansluiting zie Speedy-Andre Foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
[...]

Om een oud bericht van mezelf te quoten, heb ik een Ring Video Doorbell gekocht, met hulp van WifiMedia, waarvoor mijn dank aan Rik!
Afgelopen zaterdag ontvangen en direct geïnstalleerd. Mijn oude deurbeltrafo was een 8V, 0,5A transformator, deze heb ik ook vervangen voor een 8V/12V/24V trafo. Nooit gedaan, dus heel voorzichtig te werk gegaan met het vervangen, maar dit stelde eigenlijk niet echt veel voor.
Ik heb in mijn oude situatie een relais aan de trafo gekoppeld voor de KAKU ACDB-7000BC, deze heb ik gewoon aangesloten gelaten. De nieuwe deurbel trafo heb in ingesteld als 12V.
Ring gemonteerd, geïnstalleerd en direct probleemloos draaien i.c.m. met de ACDB-7000BC en HomeWizard, deze voor het aanzetten van de ganglicht na zonsondergang.

EDIT:
Handig om te vermelden, de afmetingen van de Ring zijn: 126mm x 61mm x 22mm (HxBxD)
Ik heb ook gekeken naar de SkyBell 2.0, maar deze is 70mm rond en geen 720p beeld.

Wie heeft een oplossing.
Ik heb ook het probleem dat de camera tegen de stenen buitenmuur aankijkt.
Ik zit te denken om van hardhout een klos te maken die ik op 45 graden op het kozijn lijm en schroef, deze even verven en daarop de Ring monteer.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemorgen,

Had een vraag over mijn zonnescherm. Dat is nu nog een oude maar ben van plan die zeer binnenkort elektrisch te maken. Wil er een 2e hanse Somfy motor in gaan zetten, kabeltje de woonkamer in en dan een knop achter het gordijn. Nu had een vraag, ik wil in de toekomst ook HW gaan nemen, vind het erg intressant.

Als ik nu toch mijn zonnescherm auto ga maken, waar moet ik dan aan denken zodat het straks makkelijk toe te voegen is aan de HW? Moet ik dan een speciale knop, een HW knop in de woonkamer hebben....ik weet het niet.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Dan kan ik het nu in 1 keer goed doen en hoef ik straks als ik HW heb niet weer wat te wijzigen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
1942jan schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:03:
[...]

De Ring als deurbel.
het relai bij Conrad.
Aansluiting zie Speedy-Andre Foto
Hmm kan deze niet vinden bij conrad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Yamahaa schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:52:
[...]

Het relais had ik bij een lokale elektronica shop gekocht, dit is een DC relais en heb een gelijkrichter brugcel moeten gebruiken voor de AC Trafo

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Bas Post schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:54:
[...]

Het relais had ik bij een lokale elektronica shop gekocht, dit is een DC relais en heb een gelijkrichter brugcel moeten gebruiken voor de AC Trafo
ah helder super dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 19:25
Moet die relais ertussen om je gewone bel of een kaku bel te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Frid0 schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:45:
Goedemorgen,

Had een vraag over mijn zonnescherm. Dat is nu nog een oude maar ben van plan die zeer binnenkort elektrisch te maken. Wil er een 2e hanse Somfy motor in gaan zetten, kabeltje de woonkamer in en dan een knop achter het gordijn. Nu had een vraag, ik wil in de toekomst ook HW gaan nemen, vind het erg intressant.

Als ik nu toch mijn zonnescherm auto ga maken, waar moet ik dan aan denken zodat het straks makkelijk toe te voegen is aan de HW? Moet ik dan een speciale knop, een HW knop in de woonkamer hebben....ik weet het niet.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Dan kan ik het nu in 1 keer goed doen en hoef ik straks als ik HW heb niet weer wat te wijzigen.

Alvast bedankt.
Stop er een normale motor in en dan een ASUN-650 schakelaar.... dan heb je nu een afstandbediening (wel los kopen) en het werkt met de HW.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
miel schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:13:
[...]

Stop er een normale motor in en dan een ASUN-650 schakelaar.... dan heb je nu een afstandbediening (wel los kopen) en het werkt met de HW.....
Ow ok, dus gewoon een Somfy zonnewerings motor laten inbouwen en dan aan die man vragen of die er ook een ASUN-650 op kan aansluiten? Die ASUN-650 sluit die dan aan binnen in de woonkamer aan de druk/draai knop die hij monteert achter het gordijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
Interessant die Ring deurbel. Begrijp ik nu goed dat de bel zelf op een batterij werkt?
Ik hoef dus geen gaatje te boren in mijn kunststof kozijn voor een draadje?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Frid0 schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:40:
[...]

Ow ok, dus gewoon een Somfy zonnewerings motor laten inbouwen en dan aan die man vragen of die er ook een ASUN-650 op kan aansluiten? Die ASUN-650 sluit die dan aan binnen in de woonkamer aan de druk/draai knop die hij monteert achter het gordijn, toch?
Je kunt kiezen..... als je een draai knop monteert, kun je daar tussen een asun-650 zetten. Als je alleen een Asun-650 neemt kun je ook een KAKU afstandsbediening nemen.. Die draaiknoppen zijn nog best aan de prijs blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
miel schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:55:
[...]

Je kunt kiezen..... als je een draai knop monteert, kun je daar tussen een asun-650 zetten. Als je alleen een Asun-650 neemt kun je ook een KAKU afstandsbediening nemen.. Die draaiknoppen zijn nog best aan de prijs blijkbaar...
Als ik alleen een ASUN-650 neem, zit daar dan ook een afdekplaatje bij? Want anders ziet het er niet echt uit denk ik. En bedenk net op de 1 etage, slaapkamers hebben wij elektrische rolluiken met zo grote draaiknop op de muur. Die kan ik ook open maken en dan zo ASUN-650 in plaatsen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Frid0 schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:57:
[...]

Als ik alleen een ASUN-650 neem, zit daar dan ook een afdekplaatje bij? Want anders ziet het er niet echt uit denk ik. En bedenk net op de 1 etage, slaapkamers hebben wij elektrische rolluiken met zo grote draaiknop op de muur. Die kan ik ook open maken en dan zo ASUN-650 in plaatsen, toch?
Die Asun-650 zet je gewoon in een doosje op de muur....(of in de muur, kan ook).

En ja, die met draaiknop kun je vervangen door een asun-650...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
[...]

EDIT:

Wie heeft een oplossing.
Vraagje, waarom een andere travo? Hij zou het op 8v moeten doen toch?

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:13

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

wouter1971 schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:02:
[...]

Vraagje, waarom een andere travo? Hij zou het op 8v moeten zoen toch?
zoen? :P

Het relais trekt ook wat stroom, het zou kunnen dat de trafo (wat is een travo :? ) niet genoeg stroom levert.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Speedy-Andre schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:09:
[...]

zoen? :P

Het relais trekt ook wat stroom, het zou kunnen dat de trafo (wat is een travo :? ) niet genoeg stroom levert.
Ik had een beltrafo van 8V 0,5 A
De Ring heeft minimaal 1A nodig tussen 8V en 24V
Inderdaad een relais ertussen om parallel een KAKU draadloze deurbel te schakelen, trekt ook wat stroom.
Vandaar een beltrafo van 12V en 1,3A en een 8V AC relais ertussen, zodat alles voldoende en de juiste stroom krijgt.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
rimave schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:41:
Interessant die Ring deurbel. Begrijp ik nu goed dat de bel zelf op een batterij werkt?
Yep, of op de bedrading van je bestaande deurbel druk knop
Je kan kiezen

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Bas Post schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:30:
[...]

Ik had een beltrafo van 8V 0,5 A
De Ring heeft minimaal 1A nodig tussen 8V en 24V
Inderdaad een relais ertussen om parallel een KAKU draadloze deurbel te schakelen, trekt ook wat stroom.
Vandaar een beltrafo van 12V en 1,3A en een 8V AC relais ertussen, zodat alles voldoende en de juiste stroom krijgt.
Waar heb je 1A zien staan? Ik lees alleen 8v-24v overal.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
Bas Post schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:31:
[...]

Yep, of op de bedrading van je bestaande deurbel druk knop
Je kan kiezen
Mag ik ten slotte nog vragen wat je er voor betaald hebt?
Bij een wired aansluiting hoef je natuurlijk niet om de batterij te denken lijkt me.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 08:28

BPi

Meer mensen de uitnodiging van Homewizard ontvangen?

Iemand enig idee wat de "display app" is waar een preview van wordt gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03:01
BPi schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:07:

Misschien een app die je continu open hebt staan op een tablet aan de muur?
Of zouden ze eindelijk widgets gaan ondersteunen?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
Bas Post schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:44:
[...]

Ik heb ook het probleem dat de camera tegen de stenen buitenmuur aankijkt.
Ik zit te denken om van hardhout een klos te maken die ik op 45 graden op het kozijn lijm en schroef, deze even verven en daarop de Ring monteer.
Ja dat zou wel kunnen.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/dyra5d.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
Yamahaa schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:52:
[...]

Conrad Magneetschakelaar, serie 22 Finder 22.21.8.008.4000 1 NO-contact (AC1, 250 V/AC) 20 A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
rimave schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:41:
Klopt dan moet je hem 1 x per jaar opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
wouter1971 schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:02:
[...]

Vraagje, waarom een andere travo? Hij zou het op 8v moeten doen toch?
Als je 8 volt neem trekt hij het relai en de bellen niet, dus 12 volt en 2 amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil niet vervelend doen, maar we zitten hier op een Homewizard topic en niet het Ring topic :X

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
miel schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:13:
[...]

Als je een Somfy RTS moter met een afstandbediening koopt ben je klaar.
De Somfy RTS moter kun inleren in je HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
martinvdm schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:00:
Wil niet vervelend doen, maar we zitten hier op een Homewizard topic en niet het Ring topic :X
De Ring deurbel zit ook gekoppeld aan de HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1942jan schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:02:
[...]

De Ring deurbel zit ook gekoppeld aan de HomeWizard.
Ja das waar, maar laten we het topic onderwerp niet vergeten ;)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
1942jan schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:00:
[...]

Somfy rts motor kost 220 euro, ab erbij is nog 50 euro extra..
Gewone motor is 100 euro, asun 650 is 25 euro...
Verder doen ze hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:31
stormfly schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:50:
Dat is wel verrekte jammer want op afstand een zonnescherm inhalen wat direct bij het volgende zonlicht weer uit gaat is niet echt heel fijn 8)7
Ik heb zelf ook een Somfy zonnescherm met de Soliris zon/windsensor met bijhorende afstandsbediening.
Met die afstandsbediening kan je de automatische functie in/uitschakelen welke ik wel graag via de HW en een timer had gedaan. Interesseert me dus ook best.
Nu staat bij een late avondzon de zonsensor nog in de zon terwijl de veranda dan al schaduw krijgt.
Gewoon inleren van de up/down van Somfy geeft geen problemen en bij mijn rolluiken de 'MY' positie ook niet.
Heb al eens geprobeerd om signalen van de Soliris op te vangen maar dit lukt niet. Die zon/windsensor is trouwens bekabeld aan het zonnescherm dus zal mogelijks niks van die RTS gebruikmaken.

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miel schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:10:
[...]

Niet helemaal. Met de ASUN-650 kun je alleen volledig in of uit, terwijl je met de Somfy nog een favoriet-stand kunt vastleggen en het zonnescherm dus naar een vaste positie kunt laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
martinvdm schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:50:
[...]

Niet helemaal. Met de ASUN-650 kun je alleen volledig in of uit, terwijl je met de Somfy nog een favoriet-stand kunt vastleggen en het zonnescherm dus naar een vaste positie kunt laten gaan.
Als je twee keer op dezelfde knop klikt blijft het scherm ook staan in die positie... Maar bij mij is het vaak of omhoog of omlaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miel schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:09:
[...]

Als je twee keer op dezelfde knop klikt blijft het scherm ook staan in die positie... Maar bij mij is het vaak of omhoog of omlaag....
De ASUN stopt idd als je nog een keer drukt op dezelfde knop, echter is dit iets heel anders dan naar een vooraf ingestelde positie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb gevonden waarom mijn Hue lampen (en living colors/whites) op 50% dimstand starten!
Door de update naar 3.x werden de lampen als 'undefined' gekenmerkt (zichtbaar als je ze edit).
Nadat ik in de HW de lampen van de Hue bridge opnieuw synchroniseer zie ik de juiste dimstand in de scenes en bij elke lamp apart :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de reacties hier lees, dan ben ik blij dat ik zowel de firmware- als de app-upgrade nog niet heb geaccepteerd. Met bijna alle sensoren, actions en timers gebruikt is "even opnieuw configureren" een hoop ellende. Blijkbaar worden instellingen niet correct "upgraded". Daar heb ik dus geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 01:04:
Als ik de reacties hier lees, dan ben ik blij dat ik zowel de firmware- als de app-upgrade nog niet heb geaccepteerd. Met bijna alle sensoren, actions en timers gebruikt is "even opnieuw configureren" een hoop ellende. Blijkbaar worden instellingen niet correct "upgraded". Daar heb ik dus geen zin in.
Nergens last van! Let wel, zoals eerder gezegd; je leest hier veelal d'r problemen, maar de vele users waar het goed gaat lees je niet. Wil dus helemaal niet zeggen dat het bij jou ook verkeerd zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
BPi schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:07:

De display app is een Android app. Hij is speciaal voor een goedkope tablet die je dan aan de muur kan hangen.
Ik weet het niet meer precies maar ik dacht dat je een paar groepen kan maken met favorieten schakelaars.
Ik vond het eigenlijk een beetje tegen vallen. Maar ik weet niet of ze inmiddels wat veranderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Update van mijn kant , alles werkt prima na de upgrade dus ik ben weer happy.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar de display-app. Heb nog wel (ergens :P ) een oud tabletje rondslingeren dat ik daar graag voor gebruik :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Jovink538 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 08:16:
[...]

De display app is een Android app. Hij is speciaal voor een goedkope tablet die je dan aan de muur kan hangen.
Ik weet het niet meer precies maar ik dacht dat je een paar groepen kan maken met favorieten schakelaars.
Ik vond het eigenlijk een beetje tegen vallen. Maar ik weet niet of ze inmiddels wat veranderd hebben.
Ik hoop dat er dan ook wat komt voor ios. Wij hebben ipads aan de wand voor diverse zaken. ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
1942jan schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:00:
[...]

O, top! Dat zal helemaal mooi zijn. Maar is zo RTS motor goedkoper dan zo KAKU switch incl een normale Somfy motor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Frid0 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:52:
[...]

O, top! Dat zal helemaal mooi zijn. Maar is zo RTS motor goedkoper dan zo KAKU switch incl een normale Somfy motor....
[...]

[...]

Hier heb ik het antwoord al :)
En normale Somfy motor kost €100 zeg je, nieuw of 2ehands?
Een klusjesman wilt voor €200 mijn knikarmscherm elektrisch maken incl een goed werkende 2e handse Somfy motor. Is dat een beetje nette prijs of wat aan de dure kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Frid0 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:52:
[...]

Dat zei ik hiervoor al... Somfy normale motor: 120 euro, somfy RTS motor: 220 euro + losse kosten voor een afstandsbediening...

Kaku: 25 euro....

Dus verschil is ongeveer 75 euro...

In mijn geval is een RTS motor interessant omdat ik nog een zon/wind automaat heb......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 08:28

BPi

Yamahaa schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:11:
[...]

Ik hoop dat er dan ook wat komt voor ios. Wij hebben ipads aan de wand voor diverse zaken. ben benieuwd....
Zou op de Android tablet aan de muur ook graag een iets mooiere bediening/skin hebben.
Op telefoon ook wel!
En graag verschillende accounts (users en admin)
en...
en...

Mijn Skybell zou ik er ook aan koppelen.
Iemand in omgeving Breda met ervaring die mij kan helpen? _/-\o_
Heb hem überhaupt nog niet draaide gekregen! -O-

[ Voor 0% gewijzigd door BPi op 21-04-2015 16:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
BPi schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:52:
[...]

Zou op de Android tablet aan de muur ook graag een iets mooiere bediening/skin hebben.
Op telefoon ook wel!

en...
en...
Je kunt met tasker en zooper widget ook zelf aan de slag gaan. Ik ben er zel ook mee bezig om zelf widgets te maken. Je kunt zelf een indeling maken zoals je zelf wild zie mijn voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/mb1lk5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk zou ik minder tekst en meer icoontjes gebruiken.
Vooral in het rechter deel van je screenshot.
Dan kunnen de belangrijke dingen ook groter, zoals meetwaarden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Met tekst is het wel voor iedereen duidelijk en daarom heb ik voor tekst gekozen maar je hebt wel gelijk met iconen hou je meer ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk50
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-03 09:03
Je kan het ook met minder tekst voor elkaar krijgen. Bijvoorbeeld de titel "Energy verbruik" -> "Energy verbruik vandaag". Hierdoor hou je meer ruimte over bij je meetwaardes, waardoor je de meetwaardes iets naar links op kunt schuiven en iets grote kan maken. Door het schuiven kan je dan ook je temperaturen iets groter maken.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenk50 op 22-04-2015 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:41:
[...]

Heb je al een andere voeding geprobeerd?
De meegeleverde USB-voeding kan ook net even te weinig vermogen leveren waardoor de spanning inzakt als je net iets te veel trekt en dan crasht de HomeWizard.
Ik heb de Homewizard aan een 1A usb voeding gehangen en tevens gemeten wat hij verbruikt; 160mA.
Het leek me dus dat de orginele 500mA voeding toereikend zou moeten zijn.
Maargoed, om e.e.a.uit te sluiten heb ik hem op de 1A voeding laten draaien.
En ook nu liep hij weer vast :(

Ik bedenk mij nu dat hij misschien niet vastgelopen is maar gewoon erg druk met iets.
Ik heb al een keer gehad dat 1 van mijn deurcontacten constant aan het zenden was en daar was de homewizard zo druk mee dat hij niks anders meer kon.
Bij de volgende vastloper mijn deurcontacten maar eens langslopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:55:
[...]

Ik bedenk mij nu dat hij misschien niet vastgelopen is maar gewoon erg druk met iets.
Ik heb al een keer gehad dat 1 van mijn deurcontacten constant aan het zenden was en daar was de homewizard zo druk mee dat hij niks anders meer kon.
Bij de volgende vastloper mijn deurcontacten maar eens langslopen.
Maak een nieuwe switch aan en kies 'learn code'.
Als er een zender staat te schreeuwen, dan zie je zo welke code die heeft en hij is snel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:26:
[...]

Maak een nieuwe switch aan en kies 'learn code'.
Als er een zender staat te schreeuwen, dan zie je zo welke code die heeft en hij is snel gevonden.
Dat is opzich een goeie tip, ware het niet dat op dat moment de homewizard niet te benaderen is.
Maar met mijn Frequency counter zou ik ook moeten kunnen traceren waar en wat er aan het zenden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:39:
[...]

Dat is opzich een goeie tip, ware het niet dat op dat moment de homewizard niet te benaderen is.
Maar met mijn Frequency counter zou ik ook moeten kunnen traceren waar en wat er aan het zenden is.
Wat versta je precies onder een 'vastloper', wat merk je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Heeft er hier iemand meer dan 5 thermometers gekoppeld aan de Homewizard?

Ik heb er nu 4 en zou er eigenlijk nog wel 3 bij willen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 10:12
Help!!! Mijn UV Sensor doet het niet meer…
Volgens mij zit er ergens een los contact. Als ik een beetje met het batterijklepje wiebel dan knippert het rode lampje even, maar als ik het daarna gewoon vastdraai knippert er niks meer.
Ik zie geen mogelijkheid om de sensor verder open te draaien. Iemand een idee?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Ring deurbel is nergens leverbaar. Lekker dan 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
miel schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:25:
Heeft er hier iemand meer dan 5 thermometers gekoppeld aan de Homewizard?

Ik heb er nu 4 en zou er eigenlijk nog wel 3 bij willen......
Als je de uitbreiding doet met de 868 thermometer kan dat heel goed, termo is bij mij de woonkamer.
http://www.homewizard.nl/smartwares-thermo-hygrometer.html
Afbeeldingslocatie: http://i1234.photobucket.com/albums/ff416/catw2/thermo_zpspgypd1ph.png

[ Voor 3% gewijzigd door wbkk op 22-04-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Serena schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:47:
Help!!! Mijn UV Sensor doet het niet meer…
Volgens mij zit er ergens een los contact. Als ik een beetje met het batterijklepje wiebel dan knippert het rode lampje even, maar als ik het daarna gewoon vastdraai knippert er niks meer.
Ik zie geen mogelijkheid om de sensor verder open te draaien. Iemand een idee?
Hij kan makkelijk verder open, onderin het batterijvakje zit een schroefje en als die los is schuif je het hele binnenwerk eruit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Speedy-Andre schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:22:
[...]

Hij kan makkelijk verder open, onderin het batterijvakje zit een schroefje en als die los is schuif je het hele binnenwerk eruit :).
Thanks!!! Ik ga het meteen eens proberen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Helaas, alle draadjes zitten gewoon netjes vast in de UV Sensor. Ik heb hem in augustus 2013 gekocht. Morgen maar eens bellen of HomeWizard er een oplossing voor heeft. Zie dat ze hem zelf helemaal niet meer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
jeroenk50 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 07:37:
Je kan het ook met minder tekst voor elkaar krijgen. Bijvoorbeeld de titel "Energy verbruik" -> "Energy verbruik vandaag". Hierdoor hou je meer ruimte over bij je meetwaardes, waardoor je de meetwaardes iets naar links op kunt schuiven en iets grote kan maken. Door het schuiven kan je dan ook je temperaturen iets groter maken.
Dat is ook een oplossing zal er eens mee aan de slag gaan.

Maar ik was eerst bezig om een rode rand te gebruiken voor de huidige stand van de schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost.

De firmware van het smartwares scherm moest er opnieuw ingeladen worden. Daarna was het zo voor elkaar.
Goede service van Homewizard.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:40:
Vanochtend weer mee aan de slag geweest.
Nu alle sensoren verwijderd uit de HW, en nog vind hij geen sensoren op het weerstation.
Ik heb echt geen flauw idee meer.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Serena schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:38:
Helaas, alle draadjes zitten gewoon netjes vast in de UV Sensor. Ik heb hem in augustus 2013 gekocht. Morgen maar eens bellen of HomeWizard er een oplossing voor heeft. Zie dat ze hem zelf helemaal niet meer verkopen.
Het kan best zijn dat een van de dunne draadjes klem heeft gezeten, lastig te zien.
Het batterijklepje heeft 1 ijzertje dat op de 2 batterijen drukt, misschien zit het scheef of is gecorrodeerd?

Zoals ik eerder postte doet mijn uv sensor het niet meer, althans hij rapporteert altijd 0.
Daarom heb ik elders een los sensortje besteld in de hoop dat deze werkt.
Hij komt uit China dus het zal nog even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
wouter1971 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:06:
Ring deurbel is nergens leverbaar. Lekker dan 😡
Vandaag is de Ring opgenomen in de webshop van Wifimedia, vanuit betrouwbare bron heb ik vandaag ook vernomen dat de zilveren aanstaande dinsdag op voorraad zijn bij Wifimedia, de zwarte komen 2 weken later op voorraad
;)

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:03:
[...]

Wat versta je precies onder een 'vastloper', wat merk je precies?
De app maakt dan geen verbinding met de Homewizard.
En schakelen lukt op dat moment ook niet, ook meetwaardes worden dan niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 08:15:
[...]

De app maakt dan geen verbinding met de Homewizard.
En schakelen lukt op dat moment ook niet, ook meetwaardes worden dan niet ontvangen.
Wat zegt de app dan boven in..geen verbinding?
Lukt het wel als je de app (uitgaande dat je thuis bent) wel bij instellingen hem op offline zet?
Branden er drie groen lampjes op de unit?

Kan nl best zijn dat hij niet vast loopt maar dat hij zijn verbining verliest met het netwerk.. Dat laatste heb ik nl zeer veel (als het enige product ....en dat zijn er heel veel) van wat aan mijn modem hangt....ik heb een reset snachts ingesteld dat hij even vd stroom af gaat....en ben nu van dat probleem af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamahaa schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:24:
[...]

Wat zegt de app dan boven in..geen verbinding?
Lukt het wel als je de app (uitgaande dat je thuis bent) wel bij instellingen hem op offline zet?
Branden er drie groen lampjes op de unit?

Kan nl best zijn dat hij niet vast loopt maar dat hij zijn verbining verliest met het netwerk.. Dat laatste heb ik nl zeer veel (als het enige product ....en dat zijn er heel veel) van wat aan mijn modem hangt....ik heb een reset snachts ingesteld dat hij even vd stroom af gaat....en ben nu van dat probleem af....
Exact dat dacht ik dus ook. Ook ik heb nog steeds veel onstabiele Wifi van de Homewizard. Indien de app op Verbinden... staat weet ik al hoe laat het is. Probeer de Homewizard dan maar eens te pingen. Ook dit lukt me dan niet. Ik heb nooit kunnen ontdekken waar dit door komt, maar blijft wel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:01:
[...]

Exact dat dacht ik dus ook. Ook ik heb nog steeds veel onstabiele Wifi van de Homewizard. Indien de app op Verbinden... staat weet ik al hoe laat het is. Probeer de Homewizard dan maar eens te pingen. Ook dit lukt me dan niet. Ik heb nooit kunnen ontdekken waar dit door komt, maar blijft wel erg irritant.
ik had daar ook ontzettend last van, maar ik heb een oplossing gevonden!
ik heb op mijn thuisnetwerk de 2,4ghz band en 5ghz band van elkaar gescheiden, de homewizard (en foscam) op de 2,4 ghz, dat netwerk verder verborgen (wordt niet gebroadcast) en de rest van de apparaten op de 5ghz band
sindsdien Homewizard sneller te benaderen en niet meer onbenaderbaar geweest sinds die tijd

ohja, en de 2,4ghz alleen op b/g netwerk, geen n

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:15:
[...]

ik heb op mijn thuisnetwerk de 2,4ghz band en 5ghz band van elkaar gescheiden, de homewizard (en foscam) op de 2,4 ghz, dat netwerk verder verborgen (wordt niet gebroadcast) en de rest van de apparaten op de 5ghz band
sindsdien Homewizard sneller te benaderen en niet meer onbenaderbaar geweest sinds die tijd

Maar is de bediening dan niet trager? Stel je smartphone zit op het 5ghz netwerk en je HW op het 2,4ghz hoe ervaar je dan de bediening van je apparaten op de HW? Ik heb nl thuis een gastnetwerk en als ik daar mijn smartphone op zet dan is de bediening van mijn HW aanzienlijk trager dan wanneer mijn smartphone op hetzelfde netwerk zit als de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:15:
[...]

Ik heb allerlei zaken vroeger al geprobeerd. Allereerst is het natuurlijk van de zotte dat Homewizard zo'n belabberde Wifi ondersteuning heeft, maar ik heb zelfs een apart AP laten draaien met alleen de Homewizard erop, maar nooit echt op kunnen lossen. Gaat wel beter dan maar komt toch af en toe nog voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:29:
[...]

Maar is de bediening dan niet trager? Stel je smartphone zit op het 5ghz netwerk en je HW op het 2,4ghz hoe ervaar je dan de bediening van je apparaten op de HW? Ik heb nl thuis een gastnetwerk en als ik daar mijn smartphone op zet dan is de bediening van mijn HW aanzienlijk trager dan wanneer mijn smartphone op hetzelfde netwerk zit als de HW.
beide wifi netwerken zitten wel in hetzelfde subnet, ik heb juist ervaren dat de bediening sneller is dan voorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het in de wif zit want ook op een draadloze schakelaar komt er geen reactie, of hij moet zo druk zijn met proberen de wifi te herstellen dat hij daar geen tijd voor heeft.

Ik zal bij de volgende vastloper eens pingen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:50:
Ik denk niet dat het in de wif zit want ook op een draadloze schakelaar komt er geen reactie, of hij moet zo druk zijn met proberen de wifi te herstellen dat hij daar geen tijd voor heeft.

Ik zal bij de volgende vastloper eens pingen inderdaad.
Ik denk echt dat het in de wi-fi verbinding zit Jou opdracht van die ip schakelaar komt ws niet eens aan.... dat is nl mijn conclusie hij valt volledig uit het netwerk. NIKS lukt---> alleen opnieuw opstarten......en heeeeeel soms direct ipv online. Echt vanaf het moment dat ik hem snachts om 3.00 uur even aan en uit laat doen is dit probleem weg.....100% En nogmaals het is het enige product waar ik dit bij heb. Ik heb printer 7 cameras diverse laptops en pads en phones EN vol met Sonos...alles plakt keurig en altijd in het netwerk...behalve...

Maar met de reset is snachts is het nu al 3 maanden volledig weg....hoop dat het voor jullie ook een oplossing is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik er echt niet achter kom waar het probleem zit dan maak ik er met een Arduino iets voor dat hij automatisch een reset krijgt bij een vastloper. Dan ben ik er ook vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier ook af en toe problemen met de wifi verbinding.
Al van alles geprobeerd. Aparte AP werkt het beste.
De reset zou wel kunnen, maar ben je dan niet de status van alle schakelaars kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

visie schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:57:
De reset zou wel kunnen, maar ben je dan niet de status van alle schakelaars kwijt.
Die ben je dan kwijt inderdaad.
Daarom zou ik er voor kiezen om niet elke nacht te resetten maar alleen wanneer je een vastloper hebt, dan heb je toch geen andere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn geval is de onbereikbaarheid van de Homewizard niet echt een vastloper. Hij is dan even niet te pingen en de app doet het ook niet, maar na enkele minuten doet ie het gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:44:
[...]

beide wifi netwerken zitten wel in hetzelfde subnet, ik heb juist ervaren dat de bediening sneller is dan voorheen
Hmm, hier kom ik dus wat kennis te kort :/
Ik heb een airport netwerk, waarop ik een gastnetwerk heb aangemaakt, dit is een vrij eenvoudig proces waarvoor nauwelijks kennis nodig is. Eens kijken of ik er iets meer mee kan. Eerst maar eens meer info verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
visie schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:57:
Klopt die ben je kwijt, daar achteraan doe ik dan ook nog een "aan" signaal sturen naar alle betreffende schakelaars zoals ze moeten staan op dat tijdstip. Daarna neemt het schema het weer over. 1 keer omslachtig maar daarna staat en werkt alles top. Voor mij de enige werkende manier en heb er geen omkijken naar...het is een workaround die iig ook werkt.

-- edit- bij mij werkt wachten niet hij komt niet meer in het netwerk. Ik denk niet dat het een vastloper is maar dat hij op 1 of andere manier de connectiviteit met het netwerk verliest...bij een vastloper zou hij mi niet functioneren en dat doet hij wel. Zijn taken voert hij keurig uit...alleen intern en extern niet bereikbaar..

[ Voor 19% gewijzigd door Yamahaa op 23-04-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben weer eens aan het kijken wat ik als volgend dingetje in mn huis wil automatiseren
nu heb ik door t hele huis lamellen hangen, t zou heel mooi zijn om die automatisch te kunnen openen, sluiten en de positie van de lamellen te laten draaien

weet iemand toevallig van een KaKu / HomeWizard achtige oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chippie777 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 13:49:
[...]

Hmm, hier kom ik dus wat kennis te kort :/
Ik heb een airport netwerk, waarop ik een gastnetwerk heb aangemaakt, dit is een vrij eenvoudig proces waarvoor nauwelijks kennis nodig is. Eens kijken of ik er iets meer mee kan. Eerst maar eens meer info verzamelen.
Als je een gast-netwerk aanmaakt, dan is het net alsof je dus "buiten" je netwerk bent en dan gaat alles via HomeWizard-online.
Dat is inderdaad trager.
Daarnaast heb je met 2 netwerken via dezelfde accesspoint/router het eerder beschreven probleem niet opgelost, dat de boel slecht schakelt tussen "traag" en "snel" WiFi.
Dat is namelijk ook een probleem.
De HomeWizard heeft een B/G WiFi netwerk en vrijwel alle andere WiFi-apparatuur is tegenwoordig N. (2.4 of 5 GHz)
En routers kunnen vaak slecht omschakelen tussen B/G-mode en N-mode. Dat duurt even en soms dus te lang voor de HomeWizard.

Ik heb hier een oud accesspoint puur en alleen voor de HomeWizard in de kast hangen en daar zit dus alleen de HW op en verder niets.
De rest van de apparatuur verbinden met de router in de huiskamer.
Als ik dan thuis ben, reageert de HomeWizard rap, via het lokale netwerk en als ik elders ben, gaat alles via HomeWizard-online en dat wil nog wel eens traaaagggg zijn.
Net lokale netwerk hier heeft alles dus in hetzelfde subnet hangen, dus 192.168.1.x en in totaal 3 WiFi WiFi accesspoints (router, accesspoint voor de homewizard en accesspoint boven)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Thnx voor de uitleg! Het zal een beetje off topic zijn maar als je smartphone niet verbindt met het oude accespoint is het dan niet traag? Of ondervang je dat door het instellen van het hetzelfde “subnet”? (dat laatste moet ik eens even uitzoeken hoe dat precies werkt en hoe ik dat dan instel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik denk dat er wordt bedoeld dat deze in dezelfde IPrange zit. Subnet is een ander verhaal maar hangt er wel mee samen. Is niet echt gebruikelijk om in een private netwerk verschillende subnets toe te passen.
chippie777 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:51:
Thnx voor de uitleg! Het zal een beetje off topic zijn maar als je smartphone niet verbindt met het oude accespoint is het dan niet traag? Of ondervang je dat door het instellen van het hetzelfde “subnet”? (dat laatste moet ik eens even uitzoeken hoe dat precies werkt en hoe ik dat dan instel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chippie777 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:51:
Zolang het allemaal "binnen" je eigen netwerk blijft, dus inderdaad zelfde range van IP-adressen,
Dus als je "Home Wizard Online" uitvinkt op je app, en je kunt de HomeWizard dan bereiken, dat zit je in hetzelfde subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal het eens verder testen. Alleen vind ik het wel zo jammer dag je die maatregelen moet treffen. Het toevoegen van weer een apart accesspoint verzadigd nog meer het bestaande spectrum en dit is al zo ontzettend vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Heb net de asun650 en de bestaande zonwering schakelaar volgens het schema van kaku wat ik al gedeeld had aangesloten.

Nu nog netjes wegwerken maar werkt prima!

Met hulp van een magneetcontact op een somfy scherm met zon wind automaat heb ik nu twee oude screens ook op de zonwind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de geinteresseerde; ik heb Fiddler nog eens losgelaten op de Homewizard app.
De app bouwt een tunnel op middels HTTPS naar cloud.homewizard.nl. Dit is dus HTTPS.
Indien je echter op je lokale netwerk bevind worden de opdrachten die je in de app doet, ondanks dat je Homewizard Online aangevinkt hebt staan naar je lokale Homewizard uitgevoerd, met je password als plain-text in de URL. Op zich niet zo issue, je zit immers op je eigen lokale netwerk.

Verder haalt de Homewizard App de json file op (in geval van iPhone): http://api.homewizard.nl/info/info.php?type=iPhone

Hierin zitten diverse plaatjes en URL's die verwijzen naar YouTube voor de Help functies in de App.
Een van de plaatjes is bijvoorbeeld: http://api.homewizard.nl/...one/iphone-energylink.png
Dit gaat allen over HTTP.
Ook het ophalen van weer gerelateerde informatie in de app en bijvoorbeeld het ophalen van de berichtenlijst gaat over HTTP.
URLs:
http://api.homewizard.nl/...ial.php?serial=1234567890
http://api.homewizard.nl/weather/curated_lists.php
http://api.homewizard.nl/weather/batch.php?stations=1044

Ik kwam ook nog de lokale homewizard urls tegen, die ik nog niet eerder hier op het topic voorbij heb zien komen:
http://x.x.x.x/Password/conf/time/1429991451
http://x.x.x.x/Password/triggers
http://x.x.x.x/handshake/ios/3/0

Als laatste wellicht leuk om te weten. cloud.homewizard.nl en api.homewizard.nl worden gehost bij Zylon uit Groningen, zij maken gebruik van 3 datacenters, te weten in A'dam, Groningen en Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:11
Tnx voor de info hoe heb je Fiddler in de data flow gekregen?

Dus ondanks homewizard online gebruikt hij als je thuis bent de lokale IP adressen. Dat is wel goed nieuws dan kan de port forwarding eraf want dan is het dus net zo snel als direct naar je HW. Immers hij gaat onder water al direct er naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:31:
Tnx voor de info hoe heb je Fiddler in de data flow gekregen?

Dus ondanks homewizard online gebruikt hij als je thuis bent de lokale IP adressen. Dat is wel goed nieuws dan kan de port forwarding eraf want dan is het dus net zo snel als direct naar je HW. Immers hij gaat onder water al direct er naar toe.
Kun je gewoon dmv proxy. Homewizard heeft volgens mij zo geprogrammeerd dat je lokale connectie voorrang heeft ten opzichte van homewizard online. Portforwarding hebt je uberhaupt niet nodig indien je homewizard online gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb sinds vanmiddag de HomeWizard, klopt het dat je geen kamers kan aanmaken ? dus de lampen in de woonkamer, lampen in de keuken, lampen in de slaapkamer ? de naam van een Lamp kan niet al te lang zijn nu als je het in de naam wil onderscheiden dus Woonkamer Lamp Links Voor is al te lang.... Kan iemand mij hier mee helpen ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
barrymel schreef op zondag 26 april 2015 @ 01:16:
Ik heb sinds vanmiddag de HomeWizard, klopt het dat je geen kamers kan aanmaken ? dus de lampen in de woonkamer, lampen in de keuken, lampen in de slaapkamer ? de naam van een Lamp kan niet al te lang zijn nu als je het in de naam wil onderscheiden dus Woonkamer Lamp Links Voor is al te lang.... Kan iemand mij hier mee helpen ?
Dit klopt inderdaad.
Wat je zou kunnen doen is een scene maken waar je dan de lampen per verdieping of kamer in zet. Zo heb je toch de schakelaars bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-10 15:11
Afkortingen?

Lange teksten zou denk niet overzichtelijk zijn. Zeker niet als je het via een iphone/samsung zou bedienen. Of de tekst wordt heel klein of zou dan over meerdere regels staan. Dus ik zou afkortingen verzinnen. Bv "Woon Links Voor"
barrymel schreef op zondag 26 april 2015 @ 01:16:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op zondag 26 april 2015 @ 08:59:
Afkortingen?

Lange teksten zou denk niet overzichtelijk zijn. Zeker niet als je het via een iphone/samsung zou bedienen. Of de tekst wordt heel klein of zou dan over meerdere regels staan. Dus ik zou afkortingen verzinnen. Bv "Woon Links Voor"

[...]
Ik heb ze nog korter: HK
Staat voor Huiskamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
Mijn HW is sinds vanmorgen het Wifi netwerk kwijt, het lampje wifi blijft rood knipperen.
Heb de configtool al een paar keer gedraaid maar geen resultaat, ik vermoed dat de wifi adapter in de HW stuk is.
Iemand hier al eens ervaring mee gehad?

Hmm, even een update,
Na diverse keren geprobeerd te hebben om de Homewizard opnieuw aan te melden op het Wifi netwerk, als laatste optie de beveiliging van het Wifi netwerk opgeheven.
En ja hoor de HW heeft weer verbinding, ook als de beveiliging er daarna weer op komt.
Hoe dat mogelijk is weet ik niet, maar ik ben allang blij dat de zaak weer werkt.

[ Voor 42% gewijzigd door Anton64 op 26-04-2015 18:32 . Reden: HW werkt weer ]

Pagina: 1 ... 68 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!