Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymoona schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:11:
Ik probeer een IP switch aan te maken zodat ik mijn presets getimed kan schakelen.
Ik heb een HTTP GET switch aangemaakt met als on actie de volgende url:
http://{ip}/{wachtwoord}/preset/0/on
De port stel ik in op 80, maar de app verwijdert deze als ik op sla.
Ik test de url met chrome en dan wisselt de preset wel, maar als ik de schakelaar bedien op de ipad of webapp (direct of online) verandert de preset niet. Wie weet raad?
Heb je dit al werkend gekregen? Hier namelijk precies hetzelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:10:
Voor de geinteresseerde; ik heb Fiddler nog eens losgelaten op de Homewizard app.
De app bouwt een tunnel op middels HTTPS naar cloud.homewizard.nl. Dit is dus HTTPS.
Indien je echter op je lokale netwerk bevind worden de opdrachten die je in de app doet, ondanks dat je Homewizard Online aangevinkt hebt staan naar je lokale Homewizard uitgevoerd, met je password als plain-text in de URL. Op zich niet zo issue, je zit immers op je eigen lokale netwerk.

Verder haalt de Homewizard App de json file op (in geval van iPhone): http://api.homewizard.nl/info/info.php?type=iPhone

Hierin zitten diverse plaatjes en URL's die verwijzen naar YouTube voor de Help functies in de App.
Een van de plaatjes is bijvoorbeeld: http://api.homewizard.nl/...one/iphone-energylink.png
Dit gaat allen over HTTP.
Ook het ophalen van weer gerelateerde informatie in de app en bijvoorbeeld het ophalen van de berichtenlijst gaat over HTTP.
URLs:
http://api.homewizard.nl/...ial.php?serial=1234567890
http://api.homewizard.nl/weather/curated_lists.php
http://api.homewizard.nl/weather/batch.php?stations=1044

Ik kwam ook nog de lokale homewizard urls tegen, die ik nog niet eerder hier op het topic voorbij heb zien komen:
http://x.x.x.x/Password/conf/time/1429991451
http://x.x.x.x/Password/triggers
http://x.x.x.x/handshake/ios/3/0

Als laatste wellicht leuk om te weten. cloud.homewizard.nl en api.homewizard.nl worden gehost bij Zylon uit Groningen, zij maken gebruik van 3 datacenters, te weten in A'dam, Groningen en Leeuwarden.
/conf/time is onduidelijk, configuratie datum/tijd, volgens mij huidige tijd, vroeger was er ook een /conf/data maar die werkt niet meer zie ik.
Handshake is duidelijk denk ik, wordt gebruikt als .. Ja handshake, controle of er verbinding is.
/triggers is een belangrijke, die is ook nieuw sinds versie 3, vervanger van /timers, die werkt nu niet meer. (niet backwards compatible dus). Heeft even geduurd om mij eigen app aan te passen.
Ook ophalen data, bv switches en scenes is gewijzigd ivm timers->triggers

Overigens zijn er nog een paar meer dan deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:31:
Tnx voor de info hoe heb je Fiddler in de data flow gekregen?

Dus ondanks homewizard online gebruikt hij als je thuis bent de lokale IP adressen. Dat is wel goed nieuws dan kan de port forwarding eraf want dan is het dus net zo snel als direct naar je HW. Immers hij gaat onder water al direct er naar toe.
Iphone of ipad connecten naar wifi van Fiddler, erg eenvoudig.
Dan zie je alles langskomen vanuit de HW app.
Wireshark is ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 13:34:
[...]

Heb je dit al werkend gekregen? Hier namelijk precies hetzelfde....
Die poort 80 is standaard, dus deze wordt niet opgeslagen, dat is geen issue.

Ik heb een IP schakelaar die dat doet, en werkt gewoon, dus dat is vreemd.
Ik schakel deze via een scene gestuurd door Geofancy app, werkt goed, maar dat terzijde. Als ik de IP switch op de HW app aanzet wijzigt de preset gewoon direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die IP schakelaar is ook een http-get?
En dan:
http://intern-hw-ip/wachtwoord/preset/0/on

Ik kan schakelen wat ik wil, maar dr gebeurt niets :(
Als ik dit in m'n browser invul en enter druk, dan wijzigt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:55:
Die IP schakelaar is ook een http-get?
En dan:
http://intern-hw-ip/wachtwoord/preset/0/on

Ik kan schakelen wat ik wil, maar dr gebeurt niets :(
Als ik dit in m'n browser invul en enter druk, dan wijzigt het wel...
Bij mij is ook gewoon HTTP GET
http://<ip>/<ww>/preset/0/on

Ik gebruik wel het "externe" ip van mijn provider, dus niet 192.168.xx intern, maar dat zou niet mogen uitmaken denk ik.

Heb je al eens gewoon opnieuw aangemaakt? Wellich is er toch iets mis net de schakelaar op een of andere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:30:
[...]

Bij mij is ook gewoon HTTP GET
http://<ip>/<ww>/preset/0/on

Ik gebruik wel het "externe" ip van mijn provider, dus niet 192.168.xx intern, maar dat zou niet mogen uitmaken denk ik.

Heb je al eens gewoon opnieuw aangemaakt? Wellich is er toch iets mis net de schakelaar op een of andere manier
Geinig... Dat is het dus wel! Kan alleen via externe IP adres.
Intern werkt bij mij ook niet; dit is het probleem dat de HW niet naar zichzelf kan zenden.
(gaat te snel denk ik. Hij kan niet zenden en ontvangen in 1 lus, ook niet met kaku codes, zelfde issue denk ik)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Anton64 schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:11:
Mijn HW is sinds vanmorgen het Wifi netwerk kwijt, het lampje wifi blijft rood knipperen.
Heb de configtool al een paar keer gedraaid maar geen resultaat, ik vermoed dat de wifi adapter in de HW stuk is.
Iemand hier al eens ervaring mee gehad?

Hmm, even een update,
Na diverse keren geprobeerd te hebben om de Homewizard opnieuw aan te melden op het Wifi netwerk, als laatste optie de beveiliging van het Wifi netwerk opgeheven.
En ja hoor de HW heeft weer verbinding, ook als de beveiliging er daarna weer op komt.
Hoe dat mogelijk is weet ik niet, maar ik ben allang blij dat de zaak weer werkt.
Mijn wifi van de HW was ook onstabiel/stuk en heb ik door hun laten vervangen, ik kreeg geheel nieuw moederbord en nergens problemen meer mee.
Maar voordat ik de schuld bij HW neer legde, ging er wel veel ellende thuis overheen, je zoekt het immers eerst bij jezelf..... maar nu opgelost en nergens last van.
Ook een tip: ik heb een koperen draad om de wifi atenne van een foscam cam en nooit geen uitval meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oertje schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:41:
[...]

Mijn wifi van de HW was ook onstabiel/stuk en heb ik door hun laten vervangen, ik kreeg geheel nieuw moederbord en nergens problemen meer mee.
Maar voordat ik de schuld bij HW neer legde, ging er wel veel ellende thuis overheen, je zoekt het immers eerst bij jezelf..... maar nu opgelost en nergens last van.
Ook een tip: ik heb een koperen draad om de wifi atenne van een foscam cam en nooit geen uitval meer
Tja 2 jaar oud weet ik niet of ze dit nog gaan doen. Foscam is bedraad; dat werkt echt het beste.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:37:
[...]

Geinig... Dat is het dus wel! Kan alleen via externe IP adres.
Intern werkt bij mij ook niet; dit is het probleem dat de HW niet naar zichzelf kan zenden.
(gaat te snel denk ik. Hij kan niet zenden en ontvangen in 1 lus, ook niet met kaku codes, zelfde issue denk ik)
Opengezet van buitenaf en dan d.m.v. portforwarding naar de HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 april 2015 @ 19:24:
[...]

Opengezet van buitenaf en dan d.m.v. portforwarding naar de HW?
Ja via port forwarding, maar niets speciaals. Die je toch nodig hebt om vanuit buiten de HW app te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton64 schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:11:
Mijn HW is sinds vanmorgen het Wifi netwerk kwijt, het lampje wifi blijft rood knipperen.
Heb de configtool al een paar keer gedraaid maar geen resultaat, ik vermoed dat de wifi adapter in de HW stuk is.
Iemand hier al eens ervaring mee gehad?

Hmm, even een update,
Na diverse keren geprobeerd te hebben om de Homewizard opnieuw aan te melden op het Wifi netwerk, als laatste optie de beveiliging van het Wifi netwerk opgeheven.
En ja hoor de HW heeft weer verbinding, ook als de beveiliging er daarna weer op komt.
Hoe dat mogelijk is weet ik niet, maar ik ben allang blij dat de zaak weer werkt.
Had ik van de week ook, maar mijn oplossing was (na een paar keer HW rebooten) om de WiFi accesspoint en de switch van dat accesspoint te rebooten en toen werkte alles weer.
Geen idee wat nu eigenlijk het probleem vormde, maar sindsdien werkt het weer als een zonnetje.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Bij bol.com nog een stuk over Homewizard:

http://weblog.bol.com/article/homewizard-connect-kit-app

Voor de mensen die nog geen Homewizard hebben, ze geven 3x een starters kit weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
Ik heb ook geen idee wat hiervan de oorzaak was, ook al omdat alles nu weer op de oude manier (inclusief de WPA beveiliging) werkt. Misschien iets mis gegaan bij de uitgave van een nieuwe lease??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
TD-er schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:02:
[...]

Zolang het allemaal "binnen" je eigen netwerk blijft, dus inderdaad zelfde range van IP-adressen,
Dus als je "Home Wizard Online" uitvinkt op je app, en je kunt de HomeWizard dan bereiken, dat zit je in hetzelfde subnet.
Ok, ik moet er dus voor zorgen dat (mijn oude) acces point ip adressen uitgeeft in dezelfde range. Maar hoe zorg ik er dan voor dat hij geen ip adressen uitgeeft die mijn (hoofd) router al uitgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
wouter1971 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:06:
Ring deurbel is nergens leverbaar. Lekker dan 😡
Hier heb ik hem vandaan: http://www.benvandijk.nl/...g-video-deurbel-ring.html

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 19:56
Beste tweakers,

voor een vriend van mij probeer ik onderstaand probleem op te lossen:
-Hij heeft een chinese imitatie foscam gekoppeld aan de HW, ook zichtbaar vanaf externe IP (forwarded en poort Ok)
-Vervolgens koopt hij via de HW shop 2 echte Foscams (F9821W en de F9831P)
-Via de Foscam app zijn deze te zien (intern en extern)
Afbeeldingslocatie: http://toebosch.eu/pikka/foscam.jpg
-Via de HW app koppelt hij ze wel en zegt hij dat het ok is, echter blijft het beeld zwart (PTZ werkt wel, de camera draait)
-Support van HW reageert al 11 dagen niet, dus we zitten met de handen in ons haar :-))

Port forwarding klopt
Extern ip klopt ( anders zo de foscam app niet werken van buitenaf)
Waarom krijg ik geen beeld in de Homewizard app of internetpagina??

Help help :-))
ALvast bedankt voor het meedenken! Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer eens de kwaliteit op Hoog te zetten binnen de Homewizard stream. En anders de eerder geposte fix mbt SubStream op MJPEG

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
martinvdm schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:45:
Probeer eens de kwaliteit op Hoog te zetten binnen de Homewizard stream. En anders de eerder geposte fix mbt SubStream op MJPEG
Thanks martin voor je ubersnelle reply!:-) het # je weggehaald uit de passwordstring van de carmera...hierna is er ineens wel beeld in de HW.....TOP!...nu spelen met het stream protocol om te kijken of er sneller beeld kan komen (en soms met groene gekleurde balk onderop)
Thanks again martin en JohanWP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chippie777 schreef op maandag 27 april 2015 @ 09:49:
[...]

Ok, ik moet er dus voor zorgen dat (mijn oude) acces point ip adressen uitgeeft in dezelfde range. Maar hoe zorg ik er dan voor dat hij geen ip adressen uitgeeft die mijn (hoofd) router al uitgeeft?
Nee, je losse accesspoint moet niet als router functioneren, maar als bridge.
En je moet nooit (!!) in hetzelfde subnet meer dan 1 DHCP server draaien (IP-adressen uitdelen), want dat gaat gegarandeerd fout.
Je krijgt dan dat meerdere apparaten hetzelfde adres krijgen en dan ben je wel even bezig dat recht te zetten.

Wat je moet doen is eigenlijk heel simpel en dus je losse accesspoint als bridge instellen. Hoe dat moet is per merk verschillend en waarschijnlijk moet je de netwerkkabel dan ook in een andere poort inprikken op je accesspoint (dus niet in WAN-poort, maar LAN-poort)
En vergeet niet je DHCP uit te zetten op de accesspoint. (alleen op de router dus)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Thx TD-er hier kan ik wat mee! Ik ga even kijken of ik online de handleiding kan vinden van mijn oude router, dan moet ik er zeker uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google heeft waarschijnlijk meer zin, want in de handleiding staat meestal niet hoe je de router als bridge instelt.
En Linksys heeft het helemaal onbegrijpelijk gemaakt door (vroeger althans) een hele cryptische zin op te nemen wat lijkt op "mode: Router", wat dan zou moeten zeggen dat er al een router in je netwerk aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:40:
Google heeft waarschijnlijk meer zin, want in de handleiding staat meestal niet hoe je de router als bridge instelt.
En Linksys heeft het helemaal onbegrijpelijk gemaakt door (vroeger althans) een hele cryptische zin op te nemen wat lijkt op "mode: Router", wat dan zou moeten zeggen dat er al een router in je netwerk aanwezig is.
Bridged is het eigenlijk niet helemaal. In die zin zou een router dan zijn WAN ip 'Bridgen' naar de LAN kant. De modus maakt weinig uit als je een router hiervoor neemt, zolang je maar het LAN ip in je eigen subnet (netwerk) zet en op de WAN kant niets aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:31
Kan men op één of andere manier zien wanneer een preset verandert ? Zou best leuk zijn om een lijst te hebben als bij een magneetkontakt met de datum/tijdstip + status van de preset.
Nu zet ik met Tasker de preset automatisch op 'Home' vanaf dat mijn gsm verbinding maakt met mijn thuisnetwerk. Dmv die extra schakelinfo van de preset zou ik beter de automatische omschakeling kunnen opvolgen.
Momenteel zou ik ook dmv Tasker de preset automatisch op 'Slapen' kunnen zetten maar vrouw en dochter gaan soms later slapen dan ik. Nu laat ik mijn gsm telkens opladen op het nachtkastje waarbij ik bij inpluggen van de lader een overzicht krijg van de deurkontakten (groen=alle ok/rood=1 of meerdere niet ok). Die trigger van "laden 's avonds" zou ik dan ook moeten toepassen op de gsm van vrouw & dochter....
Iemand reeds alternatieven voor de preset 'vakantie' ? Ik wil deze liever niet gebruiken als 'vakantie' gezien het minder frequente gebruik hiervan :'( . Ik denk eerder aan een functie 'alle lichten aan'

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update van de IOS app
http://www.homewizard.nl/nieuws/releasenotes-301/
Vandaag verschijnt er een kleine update van de HomeWizard app voor iOS in de Appstore. Deze bevat uitsluitend kleine fixes aangaande de eerdere v3.0 release. Ook zijn de vertalingen voor Frans / Duitse localisatie in de app geupdatet. Timers die in de pre-3.0 versie van de app nu inactief waren, verschijnen nu 'greyed oud' in het overzicht onder schedules, om te bewerken of opnieuw te activeren.

Releasenotes:

* Voortgangsbalk toegevoegd bij het verwijderen van sensoren.
* Fix: issue bij het bewerken van code triggers.
* Fix: issue bij het verwijderen van notificatie ontvangers onder 'account'.
* Fixes voor verschillende crashes.
* Menu button blijft altijd enables.
* Update van vertalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Jovink538 schreef op zondag 26 april 2015 @ 07:43:
[...]

Dit klopt inderdaad.
Wat je zou kunnen doen is een scene maken waar je dan de lampen per verdieping of kamer in zet. Zo heb je toch de schakelaars bij elkaar.
Bedankt voor deze tip !

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Heeft iemand een tip voor me ik kom niet verder namelijk
Ik heb een buitenlamp die 10% gedimd aangaat
Met de bewegings sensor gaat hij op 100% branden .
Nu wil ik dat hij na een bepaalde tijd weer terug gaat naar die 10% maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Het is uit of op de volle 100 % laten branden.
Alvast bedankt voor het meedenken

Eric

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond iedereen, ik ben nieuw in het forum, ben het al een tijdje aan het volgen en zelf ook een hoop informatie hier op gedaan.

ik heb al een aantal jaar de homewizard in bezit, altijd tevreden geweest, tot het moment kwam dat ik meer wilde.. verdiept in andere merken waar wel de mogelijkheden in waren, heb ik na update 3.0 toch besloten het bij de homewizard te houden. de update bied heeel veel meer mogelijkheden. en verwacht in de toekomst nog meer!

In de loop de tijd ben ik enorm verslaafd geraakt aan domotica, en wil alleen maar meer!!! wil zelf bijna geen schakelaar meer willen bedienen!

mijn setup op dit moment:

De homewizard incl antenne mod. op 433mhz, 868mhz en wifi. morgen krijg ik nog een externe buiten antenne voor de 433mhz geleverd, en ben super tevreden met deze mod. veel sneller en beter bereik, benieuwd wat morgen de buiten antenne gaat doen!
De modificatie aangeschaft via leon op marktplaats! wat een topgozer kwa informatie en service!!!! zijn de centen dubbel en dwars waard deze mod. bij hem te bestellen!!

buiten:
- ontvanger voor tuinhuis verlichting aan buitenzeide,
- ontvanger voor fontijn in de tuin,
- ontvanger voor schijnwerper in tuin,
- magneet contact tuinpoort
- 2x magneet contact tuinhuis

begane grond
- ontvanger voor 6 spots voorkamer
- ontvanger voor 3 spots dressoir
- ontvanger voor 3 spots eettafel zeide
- ontvanger voor de eettafellamp
- ontvanger voor 4 spots in de keuken
- ontvanger voor 6 spots in de woonkamer
- ontvanger voor groot licht in de woon kamer
- ontvanger voor sfeerhaard in voorkamer
- ontvanger voor sfeerhaard in woonkamer
- ontvanger voor tv eetkamer
- ontvanger voor tv setup woonkamer
- ontvanger geurdispenser eetkamer
- ontvanger geurdispenser woonkamer
- ontvanger 2x elek tandenborstel.
- magneet contact achterdeur
- magneet contact voordeur
- magneet contact gangdeur
- magneet contact kelderdeur
- magneet contact washok
- ontvanger rolgordijn lichtkoepel woonkamer
- ontvanger rolluik voorkamer
- deurbel

1e verdieping
- ontvanger 6 spots slaapkamer,
- ontvanger groot licht slaapkamer
- ontvanger rolluik slaapkamer
- magneetcontact 2x ramen slaapkamer
- magneet contact 2x ramen slaapkamer 2
- magneet contact 1x slaapkamer 3
- ontvanger tv slaapkamer

overig
- 3x thermometer, woonkamer/slaapkamer/badkamer
- 2 rookmelders, begane grond/1e verdieping
- wattcher voor energie verbruik
- 3 dubbele ontvanger voor mech. ventilatie

toekomst:
- dimmer voor 8 spots aan de schutting buiten
- ontvanger voor de verlichting in de gang
- ontvanger voor kelder en washok
- thermometer voor voorkamer en nog 1 buiten
- ontvanger voor badkamer verlichting
- 3 rolgordijnen woonkamer met ontvanger
- rolgordijn met ontvanger lichtkoepel in de keuken
- rolluiken met ontvanger voor de achterste slaapkamers
- bewegings sensoren, voor alarm, en indien aanwezig de verlichting in ongebruikte ruimtes uit te schakelen.

ik heb een iphone, via wakepoint word er een email verstuurd als ik thuis weg ga, de mail word ontvangen door homewizard power monitor, en vandaar uit gaat een signaal met preset afwezig naar de homewizard.
waardoor dan:
- eventueel aanstanden verlichting word uitgeschakeld
- fontijn word uitgeschakeld
- tuinhuis verlichting word uitgeschakeld
- tv setup woonkamer word uitgeschakeld
- tv eetkamer word uitgeschakeld
- alarm op deur/raam contacten word geactiveerd, en in de toekomst de bewegingssensoren binnen

evenals de preset slapen gaan:
- gaan bovenstaande verlichting apparaten uit,
- vanuit de woonkamer activeer ik de schakelaar slapen, waardoor ook de rolluiken dicht gaan, de slaapkamer verlichting voor 5 min aangaat.
- in de preset slapen, mocht ik snachts ff het bed uit moeten gaat door middel van een bewegins sensor onder het bed de verlichting heel zwak aan, en zodra de gang deur opent gaat evenals in de woonkamer een lamp gedimd aan.
- alarm op deurcontacte word geactiveerd

evenals ik van mijn werk thuiskom:
een email word verstuurd via hpm met de preset thuis;
- als de zon onder is gaan alle spots inde woning gedimd aan,
- schakelen de tv's in eetkamer en woonkamer in standby,
- alarm op alles word gedeactiveerd,

hierbij globaal mijn homewizard omschreven, hij heeft iedere dag genoeg te doen dus ;) en ik weer minder :).
Hier en daar zal ik het een en ander nog wel vergeten zijn.
kort om na update 3.0 nog zeer tevreden,
en vooral met alles uitchakelen bij afwezigheid, alleen op de apparatuur een besparing van minimaar 90w per uur, omgerekend met mijn afwezigheid/slapen is dat een kleine besparing van ruim 500 kw per jaar (+/- €130 per jaar) en homewizard regel het niet ik :) buiten de verdere gemaken wat ik er aan ondervind!

Maar nu wel genoeg verteld, hoop nog veel info op te kunnen doen en te kunnen delen!

Gr Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric_b schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:17:
Nu wil ik dat hij na een bepaalde tijd weer terug gaat naar die 10% maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Eric
Hoi Eric
dit is inderdaad nog een zwak punt in de homewizard, het terug schakelen naar 10% is niet mogelijk, wel een auto off signaal.

wat je kunt doen is via home wizard proces monitor een ''tijd schakelaar'' aan je bewegingsenor ''hangen'' en de ontvanger na een x tijd terug laten gaan na 10%.

Gr Kevin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk.be schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:06:
Kan men op één of andere manier zien wanneer een preset verandert ? Zou best leuk zijn om een lijst te hebben als bij een magneetkontakt met de datum/tijdstip + status van de preset.
Nu zet ik met Tasker de preset automatisch op 'Home' vanaf dat mijn gsm verbinding maakt met mijn thuisnetwerk. Dmv die extra schakelinfo van de preset zou ik beter de automatische omschakeling kunnen opvolgen.
Momenteel zou ik ook dmv Tasker de preset automatisch op 'Slapen' kunnen zetten maar vrouw en dochter gaan soms later slapen dan ik. Nu laat ik mijn gsm telkens opladen op het nachtkastje waarbij ik bij inpluggen van de lader een overzicht krijg van de deurkontakten (groen=alle ok/rood=1 of meerdere niet ok). Die trigger van "laden 's avonds" zou ik dan ook moeten toepassen op de gsm van vrouw & dochter....
Iemand reeds alternatieven voor de preset 'vakantie' ? Ik wil deze liever niet gebruiken als 'vakantie' gezien het minder frequente gebruik hiervan :'( . Ik denk eerder aan een functie 'alle lichten aan'
Hoi Dirk, wat je kunt doen om te weten wie thuis komt of de preset omzet naar thuis, iedereen een afstandbediening te geven deze te koppelen aan de preset aanwezig en afwezig, daarnaast kun je hem koppelen aan een sensor ( deurcontact, schemer sensor, beweging) deze geef je de naam van de gebruiker, tevens kun je dan zien waaneer iemand thuis is gekomen, en een notificatie ontvangen van de persoon die de preset veranderd door de afstandbediening.

gr kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk50
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-03 09:03
is ondertussen een nutteloze melding..... Ik kreeg ineens 50 berichten extra

[ Voor 93% gewijzigd door jeroenk50 op 30-04-2015 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 20:13
Iemand toevallig bij thema avond geweest van homewizard? Ben benieuwd naar de rails en de nieuwe display app.. kon zelf helaas niet gaan ivm de afstand en mijn werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Dit is te realiseren door een scene aan te maken bijv. Tuinalarm.
Je maakt een schakelaar aan genaamd ir sensor met de code van de sensor.
De scene schakel je met de code van je ir sensor.
Dan voeg je aan je scene de te schakelen verlichting toe.
bijv bij "aan" de sierlamp op 100% en bijv een vaste schijnwerper op aan.
bij de stand "uit" zet je dan de waarde op bijv 21% en de schijnwerper op uit.
Daarbuiten kan je de verlichting gewoon op een tijd in of uit laten schakelen.
Bij beweging schakelt de ir sensor de scene aan en uit met je ingestelde waardes
In de sensor de tijdwaarde ingesteld dat hij een uit signaal moet sturen.
Tevens een camera aan de scene toegevoegd en deze maakt bij beweging gelijk een snapshot.
(De kat van de buren is fotogeniek :) )

Bij mij werkt dit al een geruime tijd naar wens.
Eric_b schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:17:

Eric

[ Voor 8% gewijzigd door RH Lem op 30-04-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
  • Laatst online: 15-10-2024
Bedankt ga het proberen
RH Lem schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:50:
Dit is te realiseren door een scene aan te maken bijv. Tuinalarm.
Je maakt een schakelaar aan genaamd ir sensor met de code van de sensor.
De scene schakel je met de code van je ir sensor.
Dan voeg je aan je scene de te schakelen verlichting toe.
bijv bij "aan" de sierlamp op 100% en bijv een vaste schijnwerper op aan.
bij de stand "uit" zet je dan de waarde op bijv 21% en de schijnwerper op uit.
Daarbuiten kan je de verlichting gewoon op een tijd in of uit laten schakelen.
Bij beweging schakelt de ir sensor de scene aan en uit met je ingestelde waardes
In de sensor de tijdwaarde ingesteld dat hij een uit signaal moet sturen.
Tevens een camera aan de scene toegevoegd en deze maakt bij beweging gelijk een snapshot.
(De kat van de buren is fotogeniek :) )

Bij mij werkt dit al een geruime tijd naar wens.

[...]

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Marc79 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:35:
Iemand toevallig bij thema avond geweest van homewizard? Ben benieuwd naar de rails en de nieuwe display app.. kon zelf helaas niet gaan ivm de afstand en mijn werk
Sluit me hier bij aan. Ben reuze benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 10:07
wienjo schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:06:
[...]

Sluit me hier bij aan. Ben reuze benieuwd.
Ja! vertel vertel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wepbep
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 23:40
1942jan schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:16:
[...]
Ik heb ook een Velux rolluik ( 24 volt ) draadloos bedienbaar gemaakt met een Somfy 2,5 DC RTS reciever werkt perfect zowel met Somfy afstandbediening als HomeWizard
Heb het even bekeken, ook mooi maar dat geeft wat meer werk. De niet E-Velux ga ik (natuurlijk) uitvoeren met Somfy RTS motoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de display app staat in de playstore, net geinstalleerd, mooi voor op een klein android tabletje, features moeten nog wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:34:
de display app staat in de playstore, net geinstalleerd, mooi voor op een klein android tabletje, features moeten nog wel komen
Thanksss, gelijk gedownload maar eens eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Ohh, ik dacht dat het een widget was zodat ik een pagina altijd open had op mijn note, maar je moet toch nog inloggen en klikken ergens, beetje teleurgesteld voorzover

Opeens als ik erop klik hoef ik niet meer in te loggen, het zal nog allemaal veranderen in positieve zin.

[ Voor 12% gewijzigd door oertje op 01-05-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Net in de mail: aankondiging HomeWizard Smartwatch hackaton:
Op 9 mei 2015 zullen ontwikkelaars, designers en tech-experts bij elkaar komen op het HomeWizard kantoor in Noordwijk.

Het doel hiervan is om innovatieve apps te maken voor smartwatches (iOS en Android) met een relevante toepassing in smart homes. Het is een 16-uur durend evenement met meerdere development sessies, lekker eten, HomeWizard experts en nieuwe technologieën die beschikbaar zijn.

Neem je eigen laptop mee, en natuurlijk een overdaad aan goede ideeën. Er is plek voor maximaal 20 personen die gedurende de dag ook in teams kunnen werken. De aanpak is simpel: van idee naar prototype in 16 uur - al dan niet hackend waanzinnige code schrijven.

Vanwege het internationale karakter is de informatie en inschrijfpagina hieronder in het engels. Beheersing van de Engelse taal wordt verondersteld, maar voel je vrij om het inschrijfformulier in het Nederlands in te vullen!
Jammer dat ze (zo te lezen) Pebble uitsluiten. Niet dat ik uberhaubt iets kan devven, maar ik heb wel een Pebble :/ Daar had ik graag wel iets van een app-je met wat info en controls voor willen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Yukkie op 01-05-2015 16:23 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 13:18
Ben na de nieuwe versie van eergisteren mijn cameras kwijt... Opnieuw instellen helaas...iemand anders hetzelfde probleem?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Yukkie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:22:
Net in de mail: aankondiging HomeWizard Smartwatch hackaton:

[...]

Jammer dat ze (zo te lezen) Pebble uitsluiten. Niet dat ik uberhaubt iets kan devven, maar ik heb wel een Pebble :/ Daar had ik graag wel iets van een app-je met wat info en controls voor willen hebben.
https://itunes.apple.com/...tomation/id926193671?mt=8

Home Remote app werkt met Pebble, hier kan je zelf knoppen toevoegen via http links

werkt ook al met de Apple watch samen dus ook daar op voorbereid

[ Voor 4% gewijzigd door barrymel op 01-05-2015 16:59 . Reden: Apple watch toegevoegd ]

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:48
Niks voor ios? Dus mijn ipads aan de muur hebben pech? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

barrymel schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:58:
[...]

https://itunes.apple.com/...tomation/id926193671?mt=8

Home Remote app werkt met Pebble, hier kan je zelf knoppen toevoegen via http links

werkt ook al met de Apple watch samen dus ook daar op voorbereid
Tja, dat is niet wat ik zoek. Ik heb ten eerste geen ios device. En ik wil vooral de temperatuuren van thuis kunnen zien. Dat zie ik niet terug in die app die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Yukkie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:29:
[...]

Tja, dat is niet wat ik zoek. Ik heb ten eerste geen ios device. En ik wil vooral de temperatuuren van thuis kunnen zien. Dat zie ik niet terug in die app die je noemt.
Waar wil je de temperatuur hebben gewoon op e homescreen als widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

In een watchface of app op mn Pebble :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPi schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 16:52:
[...]

Zou op de Android tablet aan de muur ook graag een iets mooiere bediening/skin hebben.
Op telefoon ook wel!
En graag verschillende accounts (users en admin)
en...
en...

Mijn Skybell zou ik er ook aan koppelen.
Iemand in omgeving Breda met ervaring die mij kan helpen? _/-\o_
Heb hem überhaupt nog niet draaide gekregen! -O-
Geen idee of je nog hulp nodig hebt, maar stuur ff een pm. Woon in je buurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 15:11
Iemand al de gordijnrails besteld?

http://www.homewizard.nl/...ktrische-gordijnrail.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ze stappen een beetje af van de gunstige prijzen...
Kaku-spul kost 15 - 30 euro en een camera ligt tussen 30 en 100 euro, maar die Loxx en deze gordijnbediening zitten al op 300 euro per stuk.
Dat is niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vanaf 229 euro ipv 299 euro:

Hetzelfde product maar dan goedkoper: http://www.rolluik-motor.nl/elektrische-gordijnrail
En ik denk dat er misschien nog wel goedkopere shops te vinden zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Fietsbel op 02-05-2015 23:05 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
Fietsbel schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:47:

Hetzelfde product maar dan goedkoper: http://www.rolluik-motor.nl/elektrische-gordijnrail
Misschien staat hier nog wat bij.www.autogordijn.nll
En een stuk tekst wat ook op de site vermeld staat

"De ontvanger dient permanent aangesloten te worden op 230V netvoeding .
U kunt deze set ook achteraf aansluiten op de elektrische gordijnrail of elektrisch rolgordijn zodat u niet direct hoeft te beslissen tot aanschaf.
De RF timer en ontvanger zijn beide van Klikaanklikuit of van Intertechno, deze 2 merken zijn van dezelfde fabrikant en onderling uitwisselbaar.
Het betreft de ASUN-650 ontvanger waarmee de RF ontvangstmodule is opgebouwd. ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Ik heb zelf een gordijn van autogordijn maar die vind ik echt veel herrie maken. Die van homewizard hoor je bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Ik wacht wel op de rolgordijnen.
Die prijs is ook hoog maar dan krijg je er tenminste wel een rolgordijn bij (keuze uit 27 verschillende kleuren)
En die is draadloos. Eens per 3 maanden opladen.

Prijs gaat liggen tussen de 229 en 354 euro

[ Voor 10% gewijzigd door Dazzie op 03-05-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

Ik zie dat de Cresta TS-704 UV meter nergens meer leverbaar is, zijn er andere UV meters die samen werken met de HomeWizard en nog leverbaar zijn ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
barrymel schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:07:
Ik zie dat de Cresta TS-704 UV meter nergens meer leverbaar is, zijn er andere UV meters die samen werken met de HomeWizard en nog leverbaar zijn ?
Ik ben ook al een tijd opzoek maar ik kan ook niet vinden. Wel jammer want ik zou graag een willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
reinhold schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:32:
[...]

Ik ben ook al een tijd opzoek maar ik kan ook niet vinden. Wel jammer want ik zou graag een willen hebben
Begin deze maand contact gehad met HW. Ze zijn er mee bezig om alternatief op de markt te brengen danwel de HW geschikt te maken. Ze konden geen termijn aangeven.

Wellicht een idee dat meerdere het verzoek doen. Dat zal altijd helpen de focus er op te krijgen dus schiet de vraag in is mijn advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d:)b Ben blij dat de mijne het nog doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ok, vorige week dinsdag de nieuwe versie van de app 3.01 geinstalleerd. Vrijdag merkte ik dat 2 van de 4 cameras niet meer in de app stonden (heb per camera 2 cameras in HW aangemaakt, 1 voor intern, 1 voor extern...).

Vrijdag heb ik ze toegevoegd en vandaag na het zetten van de afwezig preset kwam ik er weer achter dat er 2 van de 4 cameras verdwenen waren.... Heb nu maar een support ticket aangemaakt..

Hier heeft iedereen zijn camera's nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
miel schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:59:

Ja, alle 2 staan er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puur uit nieuwschierigheid heb ik een poll gemaakt om eens te zien hoeveel mede-Homewizard gebruikers de Homewizard (en dus ook Energylink) in combinatie met zonnepanelen heeft.

Poll: Gebruik je zonnepanelen icm de Homewizard?
Ja (ik had de zonnepanelen al)
Ja (ik had de Homewizard al)
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=394487&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:13

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je bedoelt de energy link denk ik :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op zondag 03 mei 2015 @ 19:33:
Je bedoelt de energy link denk ik :P
Haha, foutje. Gelijk aangepast. Thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Ok, vorige week dinsdag de nieuwe versie van de app 3.01 geinstalleerd. Vrijdag merkte ik dat 2 van de 4 cameras niet meer in de app stonden (heb per camera 2 cameras in HW aangemaakt, 1 voor intern, 1 voor extern...).

Vrijdag heb ik ze toegevoegd en vandaag na het zetten van de afwezig preset kwam ik er weer achter dat er 2 van de 4 cameras verdwenen waren.... Heb nu maar een support ticket aangemaakt..

Alle 7 doen het nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie

ik heb het idee dat steeds mijn laatste aangemaakte schema verdwijnt.
heb ook een ticket aangemaakt.

nouja niet het idee, maar het is gewoon zeker dat de laatst toegevoegde schema verdwijnt.
meerdere tests gedaan met steeds een andere......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Fietsbel schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:47:

Heb er 1 besteld, omdat mijn autogordijn zo veel lawaai maakt.
Maar komt dan mijn ASUN schakelaar te vervallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Dazzie schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:21:
[...]

ik heb het idee dat steeds mijn laatste aangemaakte schema verdwijnt.
heb ook een ticket aangemaakt.

nouja niet het idee, maar het is gewoon zeker dat de laatst toegevoegde schema verdwijnt.
meerdere tests gedaan met steeds een andere......
Bij mij verdwijnen ze niet, maar een schema voor het weekend krijg ik niet aangemaakt.
Een doordeweek schema is geen probleem.
Al aangemeld via Facebook maar geen reactie gekregen, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Yamahaa schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:16:
[...]

Alle 7 doen het nog....
Mag ik vragen welke snelheid van internet je hebt? Ik heb 20 MB van telfort VDSL maar als ik de 4e cam aansluit dan valt een andere steeds weg.
Zit toch maar te denken aan de kabel, denk dat ik dan heel eind kom en ook mijn Nas kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
oertje schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:23:
[...]

Mag ik vragen welke snelheid van internet je hebt? Ik heb 20 MB van telfort VDSL maar als ik de 4e cam aansluit dan valt een andere steeds weg.
Zit toch maar te denken aan de kabel, denk dat ik dan heel eind kom en ook mijn Nas kan aansluiten.
Dat een cam wegvalt heeft mi weinig te maken met je up of downloadsnelheid. Dat gaat pas een rol spelen als je vanaf een andere locatie je cams gaat bekijken. Als je HW daarvoor zou gebruiken dan kan je maar 1cam tegelijk bekijken en is een upload van rond 8 ruim voldoende. Kijk je r meer tegelijk dan heb je meer breedte nodig. Zeker als het HD cams zijn. Maar terug naar jou stelling. Dat komt meer door je interne netwerk schat ik in. Die kan dat niet afhandelen lijkt het. Ik heb 7 cams draaien waarvan 2 bedraad en 5 via de wifi. Ook aangesloten op SS van Synology. Maar dat speelt eigenlijk allemaal geen rol als het om HW gaat.
Dat wegvallen heeft meer met de breedte van je modem/router te maken denk ik. Wellicht combinatie van snelheid en bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk eerder dat je problemen krijgt wanneer je de HomeWizard en de camera's op hetzelfde WiFi accesspoint hebt zitten.
Het is al eerder aangegeven, dat je de HomeWizard beter op een eigen WiFi accesspoint kunt hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
N
TD-er schreef op maandag 04 mei 2015 @ 07:22:
Ik denk eerder dat je problemen krijgt wanneer je de HomeWizard en de camera's op hetzelfde WiFi accesspoint hebt zitten.
Het is al eerder aangegeven, dat je de HomeWizard beter op een eigen WiFi accesspoint kunt hebben zitten.
Ik heb best een paar jaar gebruikerservaring met cameras. Het feit dat ze op hetzelfde AP zitten als de HW heeft hier iig geen enkel effect op de camera's dat ze offline gaan. Wel als je interne netwerkt te weinig bandbreedte heeft en of te langzaam is. Een extra AP kan helpen om meer bb over te houden dat wel natuurlijk maar ik zie hier dat de HW niet zoveel "trekt"...maar is te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamahaa schreef op maandag 04 mei 2015 @ 08:04:
N
[...]

Ik heb best een paar jaar gebruikerservaring met cameras. Het feit dat ze op hetzelfde AP zitten als de HW heeft hier iig geen enkel effect op de camera's dat ze offline gaan. Wel als je interne netwerkt te weinig bandbreedte heeft en of te langzaam is. Een extra AP kan helpen om meer bb over te houden dat wel natuurlijk maar ik zie hier dat de HW niet zoveel "trekt"...maar is te proberen..
Dit ligt genuanceerder. TD-er heeft hier wel degelijk een punt. Het is bekend dat de Homewizard op verouderde b/g standaard werkt en dat sommige routers hier moeite mee hebben. Dat is de reden van het aparte AP, niet zo zeer de bandbreedte. Er wordt gesteld dat camera's weg vallen maar de vraag is wat hier exact gebeurd. Valt de stream weg of de configuratie van de camera binnen de Homewizard app. Dit laatste wijst meer op een bug terwijl dit eerste idd lokale bandbreedte zou kunnen zijn of slechte camera's. Sommige camera's werken echt belabberd via Wifi en vormen zo hoge latency dat ik altijd bekabeling zou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Ik probeer een HTTP-GET IP schakelaar toe te voegen, maar als ik de URL invoer (bijvoorbeeld http://<ip>/nogwat/nogwat) en deze schakelaar dan opsla wordt alleen het deel http://<ip> opgeslagen, alles na de slash verdwijnd...

Ik heb dit zowel in de iPhone App als in de web-app... nog meer mensen hier last van?

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Alo mede tweakers,

Vorige maand heb ik 2 nieuwe HD Foscam cameras gekocht via de website van Homewizard. Vanaf het begin kreeg ik totaal geen beeld oid. Na enkele interventies van medetweakers op dit forum kreeg ik uiteindelijk wat beeld via de HW app (# weglaten in password string)
Ook had ik mijn vraag reeds bij HW neergelegd. Waarom werken jullie ondersteiunde cameras niet?
Bijna 4 weken non responsief gedrag gingen vooraf aan het volgende antwoord van HW...(pak de zakdoek maar voor de tranen van het lachen...)
Beste,

Excuus voor gebrek aan reactie. Kijk of het volgende helpt.

We hebben onlangs het probleem met het niet ontvangen van camera beeld onderzocht.
Er zijn hierbij twee oorzaken naar boven gekomen.De stream quality settings staan te hoog voor het netwerk om te ondersteunen.

Voor probleem 1 raden wij de volgende video instellingen aan:
Zorg dat de volgende velden zijn ingevuld bij Main Stream video settings:
Stream Type 0
Resolution VGA (640*480)
Bit Rate 20k
Frame Rate 10
Key Frame Interval 100

In afwachting van uw bevindingen.

Met vriendelijke groet,

Rob van Egmond
HomeWizard Support & Sales
Met andere woorden: Ik word geadviseerd de kwaliteit van de HD camera's aan te passen aan een schamele 20E camerakwaliteit en mag hun dan weer voorzien van mijn testresultaten...:-) De wereld op zijn kop.....ben ook redelijk klaar met HW....Koop je uiteindelijk officiele - niet chinese- kwaliteitscameras via hun site, WANT ZE ZIJN ONDERSTEUND, blijkt dat je gewoon terug kan in resolutie en dus kwaliteit....waardeloos! Sorry, ben wat negatief, maar na 200E aan cameras die dus niet werken, waardeloze support van Homewizard begin ik een totaal ander platform te overwegen....
Hopelijk behoud ik een toekomstige klant van een vette camera gerelateerde miskoop.... :X

Gegroet tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Honingimker schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:15:
Alo mede tweakers,

Vorige maand heb ik 2 nieuwe HD Foscam cameras gekocht via de website van Homewizard. Vanaf het begin kreeg ik totaal geen beeld oid. Na enkele interventies van medetweakers op dit forum kreeg ik uiteindelijk wat beeld via de HW app (# weglaten in password string)
Ook had ik mijn vraag reeds bij HW neergelegd. Waarom werken jullie ondersteiunde cameras niet?
Bijna 4 weken non responsief gedrag gingen vooraf aan het volgende antwoord van HW...(pak de zakdoek maar voor de tranen van het lachen...)

[...]

Met andere woorden: Ik word geadviseerd de kwaliteit van de HD camera's aan te passen aan een schamele 20E camerakwaliteit en mag hun dan weer voorzien van mijn testresultaten...:-) De wereld op zijn kop.....ben ook redelijk klaar met HW....Koop je uiteindelijk officiele - niet chinese- kwaliteitscameras via hun site, WANT ZE ZIJN ONDERSTEUND, blijkt dat je gewoon terug kan in resolutie en dus kwaliteit....waardeloos! Sorry, ben wat negatief, maar na 200E aan cameras die dus niet werken, waardeloze support van Homewizard begin ik een totaal ander platform te overwegen....
Hopelijk behoud ik een toekomstige klant van een vette camera gerelateerde miskoop.... :X

Gegroet tweakers!
Toch blijf ik er bij dat het een intern netwerk probleem is met tekort bandbreedte. Ik heb hier 7 cameras draaien 3 HD cameras van foscam 1 had camera van Dlink en 3 vga cameras. 2 bedraad rest via wifi. Dat ik ze in combinatie met HW gebruik is puur om te kijken als ik bv een kamer of zaken buiten bestuur of ook het gewenste effect er is. Controle dus. Daarnaast maken ze fotos bij bepaalde gebeurtenissen denk aan bel deuren open enz.
Ik had al jaren eerder cameras dan dat ik de HW had. Ik heb de cameras op de Synology om bepaalde zaken op te nemen. En om op afstand zaken te bekijken. Ik doe dit bijna nooit via de HW app. Ik denk ook dat je de cameras in combinatie met bovenstaande moet zien controle en even mee kijken. Daar heb je de cameras voor. Snapshots en meekijken. Voor de helderheid dit is mijn manier van gebruik. Via de HW werken ze ook prima ook de HD cameras met hoge resolutie beelden. Het werkt altijd. Dus ik denk dat het aan snelheid van je upload ligt (als je buiten je netwerk kijkt) en aan je verwerkingssnelheid van je interne netwerk als het binnen je netwerk niet lukt...en dan lukt het van buitenaf al helemaal niet. Ik heb "ondersteunde en niet ondersteunde cameras..en ze werken allemaal...ook via de HW...en nee ik werk er niet.

Mijn advies zorg dat eerst alles buiten de HW op perfect werkt. Zet de juiste poorten door. Kijk of dat ook buiten het netwerk allemaal prima werkt. Pas dan de stream in HW zetten. En als je de hoge resolutie gebruikt via de HW dan kan het soms een paar seconden duren voordat er beeld komt. Camera beelden vergen veel van je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Yamaha
Dit ben ik wel met je eens. Ook ik heb jaren kang ervaring met camera's, Wifi en IT netwerkomgevingen. De bandbreedte is idd een belangrijke factor en zeker bij Wifi de dekking van je Wifi en niet te vergeten de Wifi chip kwaliteit van de diverse camera's. Echter is nog steeds (bij mij iig) onbekend wat er met 'wegvallen' van de camera bedoeld wordt (@Miel). Het missen van eerder ingestelde camera configuratie in de app (bug) of het wegvallen van de stream. Wat betreft het antwoord van Hw om de videosettings aan te passen naar Vga (@Honingimker) vind ik ook echt een ondermaats antwoord. Ik gebruik zelf meerdere Foscams icm Homewizard en Synology en werken beide perfect. Ik zou dus echt eens goed je settings in de app checken en vooral ook of je camera buiten de app wel goed werkt om uit te sluiten. Onthoud vooral dat de HomewIzard bij veel camera's standaard de MJPEG stream kiest en niet de HD (RTSP) stream. Kies hiervoor Hoge kwaliteit en wacht een paar seconden (dit is normal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
We bedoelen ongeveer hetzelfde :) oOo greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
martinvdm schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:56:
@Yamaha
Dit ben ik wel met je eens. Ook ik heb jaren kang ervaring met camera's, Wifi en IT netwerkomgevingen. De bandbreedte is idd een belangrijke factor en zeker bij Wifi de dekking van je Wifi en niet te vergeten de Wifi chip kwaliteit van de diverse camera's. Echter is nog steeds (bij mij iig) onbekend wat er met 'wegvallen' van de camera bedoeld wordt (@Miel). Het missen van eerder ingestelde camera configuratie in de app (bug) of het wegvallen van de stream. Wat betreft het antwoord van Hw om de videosettings aan te passen naar Vga (@Honingimker) vind ik ook echt een ondermaats antwoord. Ik gebruik zelf meerdere Foscams icm Homewizard en Synology en werken beide perfect. Ik zou dus echt eens goed je settings in de app checken en vooral ook of je camera buiten de app wel goed werkt om uit te sluiten. Onthoud vooral dat de HomewIzard bij veel camera's standaard de MJPEG stream kiest en niet de HD (RTSP) stream. Kies hiervoor Hoge kwaliteit en wacht een paar seconden (dit is normal).
In mijn geval is het simpel...

Ik ga naar de HW app op 28 april en dan naar Camera's. Daar staan er 4 (woonkamer, woonkamer extern, zolder en zolder extern). Na de upgrade naar 3.01 staan er nog maar 2, Woonkamer en woonkamer extern.

Dat is niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miel schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:52:
[...]

In mijn geval is het simpel...

Ik ga naar de HW app op 28 april en dan naar Camera's. Daar staan er 4 (woonkamer, woonkamer extern, zolder en zolder extern). Na de upgrade naar 3.01 staan er nog maar 2, Woonkamer en woonkamer extern.

Dat is niet goed...
Dat zal in jou geval niets met bandbreedte te maken hebben iig, maar echt een bug vermoed ik. Werkt het wel in de webapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op maandag 04 mei 2015 @ 21:34:
[...]

Dat zal in jou geval niets met bandbreedte te maken hebben iig, maar echt een bug vermoed ik. Werkt het wel in de webapp?
Via de webapp heb ik nog nooit beeld kunnen krijgen van de camera's.
Je ziet de camera's dan wel, maar geen beeld.
Via de (android) app werkt het hier wel naar behoren.

En over de bandbreedte-discussie...
Je hebt veel parameters via WiFi en bandbreedte is er maar 1 van.
Wat met de HomeWizard meespeelt is de latency, oftewel de tijd tussen een vraag en een (volledig) antwoord. Bij het switchen van "soort netwerk", oftewel B/G/N neemt die latency toe. En wanneer er andere devices tussendoor komen, omdat het een relatief lange transfer is, dan duurt dat alleen maar langer.
En de HomeWizard kan gewoonweg niet te lang achter elkaar data ontvangen. Dus een video-frame binnenhalen is nogal wat werk voor die ATmega CPU die erin zit.
Puur om deze reden had ik aangeraden om dus een gescheiden accesspoint te nemen voor de HomeWizard en raad de helpdesk ook aan om de resolutie/kwaliteit terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:29:
[...]

Via de webapp heb ik nog nooit beeld kunnen krijgen van de camera's.
Je ziet de camera's dan wel, maar geen beeld.
Via de (android) app werkt het hier wel naar behoren.

En over de bandbreedte-discussie...
Je hebt veel parameters via WiFi en bandbreedte is er maar 1 van.
Wat met de HomeWizard meespeelt is de latency, oftewel de tijd tussen een vraag en een (volledig) antwoord. Bij het switchen van "soort netwerk", oftewel B/G/N neemt die latency toe. En wanneer er andere devices tussendoor komen, omdat het een relatief lange transfer is, dan duurt dat alleen maar langer.
En de HomeWizard kan gewoonweg niet te lang achter elkaar data ontvangen. Dus een video-frame binnenhalen is nogal wat werk voor die ATmega CPU die erin zit.
Puur om deze reden had ik aangeraden om dus een gescheiden accesspoint te nemen voor de HomeWizard en raad de helpdesk ook aan om de resolutie/kwaliteit terug te brengen.
Is het niet zo dat de videostream niet via de homewizard maar rechtstreeks naar de camera gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Bij mij werken de camera's wel, alleen is een snapshot voor b.v. de deurbel altijd maar half.
Ik denk ook al aan een ander systeem......
HW is leuk, maar het voelt wel aan als speelgoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
ruudvee schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:19:
Bij mij werken de camera's wel, alleen is een snapshot voor b.v. de deurbel altijd maar half.
Worden de camera's ook gebruikt door een server? Als mijn synology de camera in gebruik heeft krijg ik ook halve snapshots.

Als je aan een ander systeem denkt kijk dan hier eens naar.
https://www.athom.nl/?lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 07:38
Iemand ervaringen met Brel motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ruudvee schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 00:19:
Zoals Jovink538 ook al schreef schijnt het te liggen aan de combinatie met een Synology. Ook ik gebruik deze combi en heb last van vaak maar halve of grotendeels zwarte Snapshots. Heb alleen nooit echt mijn vinger erachter kunnen krijgen waar nu precies het fout gaat en of het nu ook echt de Synology combinatie is of het probleem ergens anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Laatst online: 25-09-2024
martinvdm schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:12:
[...]

Zoals Jovink538 ook al schreef schijnt het te liggen aan de combinatie met een Synology. Ook ik gebruik deze combi en heb last van vaak maar halve of grotendeels zwarte Snapshots. Heb alleen nooit echt mijn vinger erachter kunnen krijgen waar nu precies het fout gaat en of het nu ook echt de Synology combinatie is of het probleem ergens anders ligt.
Hebben jullie aparte users aangemaakt (Syno en HW) in admin van de cam? Ik doe het zelf op deze manier en ondervind niet de problemen die jullie aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wienjo schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:46:
[...]

Hebben jullie aparte users aangemaakt (Syno en HW) in admin van de cam? Ik doe het zelf op deze manier en ondervind niet de problemen die jullie aangeven.
Nee dat heb ik niet. Doe alles met Admin account maar zal het eens uit testen door Homewizard een ander account te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Ik heb een Dericam H502W. Bij deze krijg ik ook altijd maar halve foto's.
Hierbij zie ik wel dat elke foto "maarliefst" 160KB is... :X
De cam gebruik ik via Wifi en zonder Synology...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
visie schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:39:
Ik heb een Dericam H502W. Bij deze krijg ik ook altijd maar halve foto's.
Hierbij zie ik wel dat elke foto "maarliefst" 160KB is... :X
De cam gebruik ik via Wifi en zonder Synology...
Als oplossing van de verminkte Snapshots heb ik ooit van Homewizard doorgekregen om de snapshot kwaliteit terug te zetten naar Laag. Wellicht is dit bij jou de oplossing, bij mij is het nooit de oplossing geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 21:19
Hoi allemaal,

Ik weet niet of dit al eens voorbij is gekomen maar ik heb een Homewizard met Energylink en ik meet mijn slimme meter en mijn productie KWh meter, alles via de S0 poorten. Ik wil met deze configuratie PVOutput.org voeden (hardwired dus) maar dat schijnt niet te kunnen met de Homewizard. Iemand suggesties of ideeën om dit hardwired te kunnen doen? Dus niet a la Youless.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
martinvdm schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:15:
[...]

Als oplossing van de verminkte Snapshots heb ik ooit van Homewizard doorgekregen om de snapshot kwaliteit terug te zetten naar Laag. Wellicht is dit bij jou de oplossing, bij mij is het nooit de oplossing geweest.
Tja en dan een foto op postzegelformaat krijgen... :F
Ik heb de mogelijkheid niet om de kwaliteit van de foto lager te zetten. Dus nu werkt alles via pushingbox en krijg ik de foto per mail. Werkt prima ;)

EDIT:
Op eens bedacht ik me dat homewizard ons een jaartje geleden vroeg om mee te werken om meerdere camera's toe te voegen aan hun database via deze link: http://goo.gl/GJDBzX
Zijn er meerdere die dit gedaan hebben? Heb er sindsdien niks meer over gehoord namelijk |:(

[ Voor 26% gewijzigd door visie op 05-05-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Martien schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:28:
Ik probeer een HTTP-GET IP schakelaar toe te voegen, maar als ik de URL invoer (bijvoorbeeld http://<ip>/nogwat/nogwat) en deze schakelaar dan opsla wordt alleen het deel http://<ip> opgeslagen, alles na de slash verdwijnd...

Ik heb dit zowel in de iPhone App als in de web-app... nog meer mensen hier last van?
Ik heb precies hetzelfde probleem en het verwijderen van de ip switch lukt ook niet.

Als ik het GET commando in de browser ingeeft werkt het wel. Dus het afbreken komt niet voort uit een foutief commando. Ik heb het geprobeerd op een iPad, Android telefoon en web app. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico-B
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 10:08
visie schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:52:
[...]

EDIT:
Op eens bedacht ik me dat homewizard ons een jaartje geleden vroeg om mee te werken om meerdere camera's toe te voegen aan hun database via deze link: http://goo.gl/GJDBzX
Zijn er meerdere die dit gedaan hebben? Heb er sindsdien niks meer over gehoord namelijk |:(
Ook gedaan niets van vernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Rico-B schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:48:
[...]

Ook gedaan niets van vernomen...
Ik heb ooit gevraagd aldi webcams toe te voegen maar kreeg bericht dat het niet mogelijk was, maar ze werken gewoon hoor, wel geen hd en ik heb ze als Foscam 18910W toegevoegd, pan en tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
oertje schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:52:
[...]

Ik heb ooit gevraagd aldi webcams toe te voegen maar kreeg bericht dat het niet mogelijk was, maar ze werken gewoon hoor, wel geen hd en ik heb ze als Foscam 18910W toegevoegd, pan en tilt
Ook als HomeWizard camera ingesteld werkt de Aldi cam hier (lage kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb in overweging om een HW-systeem te gaan aanschaffen. Kom er echter maar niet uit met welke apparatuur ik het beste mijn verlichting kan gaan bedienen.

Zou graag zowel draadloos willen schakelen als met de schakelaar én graag de lampstatus zichtbaar hebben.

Hue, KAKU of wellicht nog iets anders. Wat zou jullie advies zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door Plucky op 06-05-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:05:
[...]

Is het niet zo dat de videostream niet via de homewizard maar rechtstreeks naar de camera gaat?
Ja, de stream gaat rechtstreeks van camera naar ontvanger (mobiel bijvoorbeeld)
Maar de accesspoint moet nog steeds schakelen tussen verschillende WiFi-modi en bij het opnemen van een plaatje (bijvoorbeeld bij deurbel) moet nog steeds door de HomeWizard opgeslagen worden en dat is een sloot data ineens die niet eens geheel in het geheugen van de HomeWizard past. Dat vergt dus een naadloze transfer van camera naar flashgeheugen en dat kost de HomeWizard dus nogal moeite. Zeker als er tussentijds een interrupt komt van bijvoorbeeld de RF-ontvanger (433/866 MHz)
Dan is de extra latency wegens een druk accesspoint een extra hobbel in de keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
SNIK0906 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:04:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem en het verwijderen van de ip switch lukt ook niet.

Als ik het GET commando in de browser ingeeft werkt het wel. Dus het afbreken komt niet voort uit een foutief commando. Ik heb het geprobeerd op een iPad, Android telefoon en web app. Iemand ideeen?
Het blijkt dat wanneer je direct met je HomeWizard verbind het wel werkt (bij mij dan).Dus niet via HomeWizard online.

Probeer het eens? ;)

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
Zou ik er dan toch echt beter aan doen de 868mhz regen meter aan te schaffen?
De oude functioneert waardeloos. Zelf met de Energizer batterijen die hier aangeraden werden.
Ik heb de antenne mod ook al uitgevoerd op de HW, maar nog steeds krijg ik regenwaardes door alsof er een zondvloed heeft plaatsgevonden.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1 ... 69 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!