Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:58:
Zou ik er dan toch echt beter aan doen de 868mhz regen meter aan te schaffen?
De oude functioneert waardeloos. Zelf met de Energizer batterijen die hier aangeraden werden.
Ik heb de antenne mod ook al uitgevoerd op de HW, maar nog steeds krijg ik regenwaardes door alsof er een zondvloed heeft plaatsgevonden.
Krijg ik ook al jaren. Homewizard blijft volhouden dat het aan externe factoren ligt. Regenmeter is al eens omgewisseld maar helaas. -196 mm is heel normaal hier :?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:05
Mijn 443 buiten thermometer zegt "geen data"'
De batterijen heb ik al vervangen.
Het lijkt ongeveer te zijn sinds de update.

Is hier een oplossing voor?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
Volgens mijn regenmeter was Maart een maand van extreme droogte.
Toen hadden we een tekort van 250 mm.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cautje schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:02:
Mijn 443 buiten thermometer zegt "geen data"'
De batterijen heb ik al vervangen.
Het lijkt ongeveer te zijn sinds de update.

Is hier een oplossing voor?

Bedankt!
Heb je al een ander kanaal geprobeerd?
De 433 en 866 MHz thermometers werken hier namelijk naar behoren.
De enige 433 MHz thermometer die hier af en toe problemen geeft is die in de wasruimte en dan is 'ie weer eens omgevallen (ligt dus plat)
De oriëntatie van de antenne met die van de HomeWizard maakt wel uit trouwens.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:31
Kevin,
ik vrees dat ik je logica niet echt begrijp.
Stel dat elkeen bij mij thuis een remote gebruikt om dan zijn aan-/afwezigheid in te stellen op zijn sensor,
dan heb ik telkens een 'vals' signaal als een deur open is of een beweging.
Nu is mijn 'thuis toestand' ok als ik geen open deurcontact heb of beweging, dus enkel grijze iconen voor awarness met aantal telkens 0/aantal sensoren.
Stel 'dochter thuis'="magneetcontact dochter"==dicht, dan is dat contact open telkens ze van huis is ?
Wie er thuis komt hoef ik niet echt te weten want dat zie ik op de snapshot van de camera aan de achterdeur.
Of kan de preset home bvb schakelen door volgende sequentie: beweging aan achterdeur en dan achterdeur open ?
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 00:03:
[...]

Hoi Dirk, wat je kunt doen om te weten wie thuis komt of de preset omzet naar thuis, iedereen een afstandbediening te geven deze te koppelen aan de preset aanwezig en afwezig, daarnaast kun je hem koppelen aan een sensor ( deurcontact, schemer sensor, beweging) deze geef je de naam van de gebruiker, tevens kun je dan zien waaneer iemand thuis is gekomen, en een notificatie ontvangen van de persoon die de preset veranderd door de afstandbediening.

gr kevin

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:48
rimave schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:58:
Zou ik er dan toch echt beter aan doen de 868mhz regen meter aan te schaffen?
De oude functioneert waardeloos. Zelf met de Energizer batterijen die hier aangeraden werden.
Ik heb de antenne mod ook al uitgevoerd op de HW, maar nog steeds krijg ik regenwaardes door alsof er een zondvloed heeft plaatsgevonden.
Vanaf januari dit jaar een 868 regen meter. Hij werkt perfect nog nooit negatieve waardes gehad werkt goed echter deze werkt ook in stapjes van 0.7 mm. Maar voor de indicatie een prima aparaat. Staat minimaal 15 meter van de HW (met antenne mod) op dak een huisje in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vraagje voor de medebezitters van een HomeWizard,

Ik heb de laatste tijd vaker dat de Homewizard gewoon niet te bereiken is via de app en/of website. Hij staat dan op offline. Als ik het IP probeer te pingen, krijg ik inderdaad geen reactie. Na een tijdje werkt het weer.

Accesspoint heb ik al een keer vervangen en de rest van de appartuur op mijn netwerk heeft geen problemen.

Komt iemand dit probleem bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mogelijk een conflict in je netwerkconfiguratie (2 apparaten zelfde IP-adres?)
Misschien handig om met een app als Fing (Android) in je netwerk te kijken wanneer zo'n probleem zich voordoet.
Kan ook zijn dat je accesspoint in een soort van slaapmode gaat?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:48
SaURoN schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:24:

Ik heb de laatste tijd vaker dat de Homewizard gewoon niet te bereiken is via de app en/of website. Hij staat dan op offline. Als ik het IP probeer te pingen, krijg ik inderdaad geen reactie. Na een tijdje werkt het weer.

Accesspoint heb ik al een keer vervangen en de rest van de appartuur op mijn netwerk heeft geen problemen.

Ja komt mij ook bekend voor en heb geen goede oplossing kunnen vinden en ik heb tot in den treure zaken geprobeerd. Wel een workaround die mij al lange tijd geen omkijken meer geeft naar dit probleem:

Elke nacht laat ik de HW even van de stroom af gaan. Na opstarten stuur ik alle schakelaars middels schedule een status zodat deze weer goed staan. Ik heb al 4 maanden dit probleem niet meer gehad. Suf dat het zo moet maar met 1 keer een kwartiertje alles instellen al 4 maanden van dit ellendige probleem verlost. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
TD-er schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:44:
Mogelijk een conflict in je netwerkconfiguratie (2 apparaten zelfde IP-adres?)
Misschien handig om met een app als Fing (Android) in je netwerk te kijken wanneer zo'n probleem zich voordoet.
Kan ook zijn dat je accesspoint in een soort van slaapmode gaat?
Nee geen zelfde ip adressen in het netwerk, heb alles netjes buiten me DHCP pool staan. Heb het 3 dubbel gechecked.

Accesspoint gaan niet in een slaapmode zover ik kan zien in de logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaURoN schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:24:

Hier heb ik ook al lange tijd last van zoals al vaker in dit topic besproken. Ook door aantal aangegeven is het gebruik van een apart accesspoint voor uitsluitend de Homewizard werkende op b/g Wifi. Ik heb dit nog niet kunnen testen omdat ik zo'n accesspoint niet voor handen heb. Blijft wel heel vervelend; de app blijft op 'Verbinden...' hangen en de Homewizard is niet te pingen. Weet precies wat je bedoeld, maar zou graag de oplossing weten. Ook hier al meerdere malen met support over gesproken maar ben daar niet adequaat geholpen over dit issue.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring met deze 230v Rookmelder: https://www.praxis.nl/ger...s-rookmelder-230v/5361822
Is ook van Smartwares en 230v

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:38:
Iemand ervaring met deze 230v Rookmelder: https://www.praxis.nl/ger...s-rookmelder-230v/5361822
Is ook van Smartwares en 230v
Is wel koppelbaar, maar niet via RF, of ik moet er overheen lezen?
Handleiding

Wij hebben een vergelijkbare melder in een vakantiehuisje gehad, in een bosrijk gebied.
Die waren dus tussen huisjes onderling verbonden en ergens ging 1 melder af wegens smog (aldus de campingbeheerder) en dus in alle huisjes was iedereen wakker.
Is een vreemde gewaarwording kan ik je vertellen, om midden in de nacht wakker te worden in een vreemde omgeving door een rookmelder.

Maar goed, ik denk dus dat ze niet met de HW zullen samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha ok. Ja ik dacht Smartwares + koppelbaar: kan niet missen :) . Jammer. Zou daarnaast nog steeds ook wel een koolmonoxidemelder willen toevoegen, maar Hw heeft deze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die CO-melders worden trouwens ook steeds betaalbaarder.
Ik heb er laatst voor de zekerheid ook maar 1 gehaald (14 euro, met digitaal display die waarde aangeeft), in afwachting van een koppelbare variant.
Maar je kunt IMHO eigenlijk niet zonder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton1969
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-10 21:00
Hallo allen,
Ik gebruik de homewizard om alles in huis te schakelen.
Een aantal topics terug las ik dat iemand na de update regelmatig last heeft van het niet meer online zijn van de homewizard.
Ook ik heb hier na de update veel last van.
Na een ticket te hebben aangemaakt bij homewizard aangaande de storing kreeg ik in ieder geval de melding dat het moeilijk is achter de oorzaak te komen.
Ze denken het wegvallen van de wifi verbinding.

Ik heb op mijn account 5 homewizards staan die voor de update nooit offline stonden.
Met andere woorden alles was stabiel.
Na de update staat dan de ene dan weer de andere offline. Zij zijn dan niet meer te benaderen ook niet lokaal als je de homewizard even spanningsloos zet komt hij weer online.
Volgens de homewizard helpdesk is de kans groot dat het in je netwerk zit, alle homewizard's hebben een verschillend netwerk.
Dit zal mijnsinziens niets met de storing te maken hebben.
Ik hoop dat ze snel vinden wat de storing is aangezien de homewizard's intensief worden gebruikt.

Zijn er nog meer mensen met deze klachten? En die het opgevallen zijn dat dit na de update is gaan spelen?
Ik hou elk forum in de gaten aangaande dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er zelf geen problemen mee, ook niet na de update.
Maar misschien is de HW wel iets actiever geworden na de update, waardoor het stroomverbruik wat is toegenomen?
Dan zou een zwakke voeding eerder door de mand kunnen vallen.

Kortom, probeer ook eens een andere netvoeding en kijk of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
martinvdm schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:54:
[...]

Hier heb ik ook al lange tijd last van zoals al vaker in dit topic besproken. Ook door aantal aangegeven is het gebruik van een apart accesspoint voor uitsluitend de Homewizard werkende op b/g Wifi. Ik heb dit nog niet kunnen testen omdat ik zo'n accesspoint niet voor handen heb. Blijft wel heel vervelend; de app blijft op 'Verbinden...' hangen en de Homewizard is niet te pingen. Weet precies wat je bedoeld, maar zou graag de oplossing weten. Ook hier al meerdere malen met support over gesproken maar ben daar niet adequaat geholpen over dit issue.
Ik heb al een dual antenna/band accesspoint staan en de Homewizard is de enige op de 2,4ghz band dus dat lijkt het probleem ook niet te zijn..

Er lijkt gewoon wat mis te gaan met de HomeWizard Online Connectie als ik het zo zie, via de website staat hij als offline gemeld voor al x aantal uren.. Terwijl ik hem 2 uur geleden nog lokaal bediend heb..

Heb voor nu de Homewizard maar eens een vast ip gegeven via de config tool ipv een reservation via me router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edschoor
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb ook last van het offline gaan van de HW. Direct op te lossen door de HW even spanningsloos te maken of ca. een uur wachten. Hiervoor twee weken geleden een klacht ingediend bij HW helpdesk maar nog niets gehoord.

Om wat te proberen heb ik mijn AP vervangen door een NetGear WNDR3700 (had ik nog liggen) met daarop DD-WRT en sindsdien heb ik nog maar een paar keer per week last i.p.v. iedere dag. Voorheen maakte ik gebruik van mijn Synology 211+ als draadloos toegangspunt via een USB stick. HW heeft bij mij overigens ook een vast IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
edschoor schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:09:
Ik heb ook last van het offline gaan van de HW. Direct op te lossen door de HW even spanningsloos te maken of ca. een uur wachten. Hiervoor twee weken geleden een klacht ingediend bij HW helpdesk maar nog niets gehoord.

Om wat te proberen heb ik mijn AP vervangen door een NetGear WNDR3700 (had ik nog liggen) met daarop DD-WRT en sindsdien heb ik nog maar een paar keer per week last i.p.v. iedere dag. Voorheen maakte ik gebruik van mijn Synology 211+ als draadloos toegangspunt via een USB stick. HW heeft bij mij overigens ook een vast IP.
Ja betwijfel of het me AP is. Heb afgelopen maanden diverse AP's getest thuis voor me werk , maar ze hebben allemaal het zelfde probleem.

Op homewizard online zie ik ook een hele andere ip reeks staan als wat ik intern heb, dus denk dat hij verkeerd adres ergens vandaan tovert (en nee dat komt niet uit mijn netwerk ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaURoN schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 09:24:
[...]

Ik heb al een dual antenna/band accesspoint staan en de Homewizard is de enige op de 2,4ghz band dus dat lijkt het probleem ook niet te zijn..

Er lijkt gewoon wat mis te gaan met de HomeWizard Online Connectie als ik het zo zie, via de website staat hij als offline gemeld voor al x aantal uren.. Terwijl ik hem 2 uur geleden nog lokaal bediend heb..

Heb voor nu de Homewizard maar eens een vast ip gegeven via de config tool ipv een reservation via me router.
Homewizard online is niet zo zeer het probleem. Het is bij mij iig echt de bereikbaarheid van de Homewizard zelf. Deze is dan ook, ten tijde van het probleem, niet te pingen. Overigens kun je best de Homewizard als enige op 2,4 GHz hebben maar dan nog heb ke te maken met de 802.11b , 802.11g en N standaard die verschillen. Test bij uitval maar eens of je het lokale IP van de Homewizard kunt pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
Vandaag kwam ik na wat zoeken een (voor mij) bijna perfecte iOS en Apple Watch-app tegen: iControl Web. Is geweldig te integreren met o.a. HomeWizard. Heb voor het gemak de onderstaande video gemaakt waarin ik mijn setup laat zien. De indeling is nog verre van af, maar het werkt super. De hele app is te customizen door een .json-bestandje aan te passen.

Downloaden kan hier, en nog gratis ook: https://itunes.apple.com/...trol-web/id580659303?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 11:38

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Martien schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:55:
[...]

Het blijkt dat wanneer je direct met je HomeWizard verbind het wel werkt (bij mij dan).Dus niet via HomeWizard online.

Probeer het eens? ;)
Helaas..via de directe of online methode. Ik krijg de url niet goed vastgelegd. Niet via iPad. HTC m8 of web app. Ik zag nog iets vreemds. Nadat ik de ip switch heb ingevoerd en toch op save druk (waarbij de app de url afkapt. Doel was om een preset te activeren. Syntax werkt in browser). Zie ik de ip switch in mijn schakelaars lijst. (Uiteraard werkt het niet, immers een deel van de url mist) Maar als ik de ip switch aan zet gaat hij automatisch na ca 20 seconden uit????

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondshare
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-03-2023
Hallo,

Nou ik vind het offline gaan van de Homewizard wel een ernstig probleem.
Ik ben er al een behoorlijke tijd mee bezig, heb veel uitgezocht en kom tot de volgende conclusie:
De Homewizard gaat 1 tot 4 keer per 24 uur offline, precies op het hele uur.
Het duurt altijd precies een uur en dan komt de Homewizard weer online.
De Homewizard is al die tijd wel te pingen.
Als de Homewizard weer online is, heeft er een reboot plaatsgevonden. Dat zie je door de uptime te controleren (http://ipadres).
De initialisatie is bagger. Minima staan op 0 om 0:00 uur, maar erger is dat de maximum luchtvochtigheid op bv 230% !! staat.
Het dagverbruik van mijn energie staat bv op - (min) 27.000 kWh.
En dat elke dag weer opnieuw.
Het is toch te gek dat een workaround moet worden gemaakt om de Homewizard af en toe spanningsloos te maken?

Maar het meest vervelende vind ik dat de supportafdeling niet thuis geeft. |:(
Vele meldingen met alles wat ik had uitgezocht worden doodgewoon niet beantwoord. Alsof ze het totaal niet meer interesseert.
Voel ik hier een Nokia-tje aankomen?
Hopelijk niet.

Groet,
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
TD-er schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:48:
Ik heb er zelf geen problemen mee, ook niet na de update.
Maar misschien is de HW wel iets actiever geworden na de update, waardoor het stroomverbruik wat is toegenomen?
Dan zou een zwakke voeding eerder door de mand kunnen vallen.

Kortom, probeer ook eens een andere netvoeding en kijk of dat beter gaat.
Uit ervaring (heb ook meerdere homewizards) is dit een van de drie tips die eigenlijk altijd moeten worden toegepast na aankoop van een homewizard.

1) nieuwe voeding van 1 amp. Of beter nog meer. Dit lost onverklaarbaar gedrag van de homewizard op (dit is ipv de 0.5 amp adapter die geleverd wordt. Deze is echt te licht zeker met veel schakelaars/sensoren en uitgebreide schema's/acties).
2) eigen accesspoint dat ingesteld is op het g of bg netwerk protocol. Hier mag niets anders op de WiFi worden aangemeld dan de homewizard. Dit lost vaak het onbereikbaar zijn van de homewizard op
2b, optioneel) als de verbinding nog vaak verloren gaat, koppel via de directe methode (en port forwarding) ipv homewizard online. Ja ik weet t, het is minder veilig maar via de api is het zoveel stabieler en sneller..
3) Antenne modificatie met externe antenne. Dit lost veel gemiste signalen van sensoren en schakelaars op, waardoor de homewizard betrouwbaarder wordt in gebruik

Op dit forum staan uitgebreide beschrijvingen van alle drie de aanpassingen.

Zeker als je ze alle drie toepast wordt de homewizard een stuk stabieler en voorspelbaarder. Dus meer fun en minder ergernis

Dan blijven alleen de (vele?)bugs over die bij iedere nieuwe update kunnen ontstaan.
Dit is wat lastiger... Tip: altijd even wachten met updaten

[ Voor 6% gewijzigd door SNIK0906 op 08-05-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18
Toevallig een link voor een betere adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bij mij heeft een andere adapter alléén niet geholpen. Ik heb een ipad adapter gebruikt. (lijkt me een zeer goede). Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik op dat moment geen apart AP heb gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton1969
ik ben er van overtuigd dat online niet het probleem is.
Het probleem is de wifi verbinding. Een andere voeding heb ik al geprobeerd, had ik hier op het forum over gelezen. De verbinding komt inderdaad weer tot stand als je de homewizard even spanningsloos maakt. Als de homewizard "offline is brand het wifilampje op de homewizard gewoon groen, ook heb ik meerdere keren gekeken of het rf lampje niet op hol slaat ivm een kapotte zender of lage batterijspanning.
Wat mij ook opviel is dat bij het starten van bv een scene waarbij hij veel ontvangers moet schakelen de homewizard midden in de scene offline raakt, de scene wordt niet afgemaakt en ik moet de hw spanninsloos zetten. Overigens is de hw dan ook niet lokaal bereikbaar.

Ik ben er van overtuigd dat dit door de update komt.
Ik kom tot deze conclusie omdat toen de problemen zijn begonnen.
Daarnaast hangt elke andere hw in de onlineaccount in een ander netwerk, al deze hw's staan op verschillende lokaties.
Ik hoop echt dat ze snel met een oplossing komen, alles in mijn woning wordt door de hw geschakeld.
Zeer vervelend allemaal.
Zijn er nog meer mensen die dezelfde mening hebben als ik mbt dat de nieuwe firmware de boosdoener moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderleblanc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 20:22
Vraag over de nieuwe presents icm deursensoren.

De nieuwe presents geven een hoop extra mogelijkheden. Nu had ik het idee om (zoals ook promoot wordt door HW) de sensoren op voor en achterdeur te combineren met bijvoorbeeld 'afwezig'. Dus, als ik de present 'afwezig' aanzet dan activeren de deursensoren met de actie 'notificatie' sturen als ze open gaan. Is er op een of andere manier de mogelijkheid om een 'vertraging' in te bouwen? Want anders betekend dit dat je de status altijd moet aanpassen wanneer je 'buiten' staat. Anders gaat alles al rinkelen op het moment dat je de deur uitloopt, of als je binnenstapt... Een extra schakelaar bij de deur(binnen) heeft dan ook weinig toegevoegde waarde..(icm de alarmering)

Groet,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Ton1969 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:32:
Het probleem is de wifi verbinding. Een andere voeding heb ik al geprobeerd, had ik hier op het forum over gelezen. De verbinding komt inderdaad weer tot stand als je de homewizard even spanningsloos maakt. Als de homewizard "offline is brand het wifilampje op de homewizard gewoon groen, ook heb ik meerdere keren gekeken of het rf lampje niet op hol slaat ivm een kapotte zender of lage batterijspanning.
Wat mij ook opviel is dat bij het starten van bv een scene waarbij hij veel ontvangers moet schakelen de homewizard midden in de scene offline raakt, de scene wordt niet afgemaakt en ik moet de hw spanninsloos zetten. Overigens is de hw dan ook niet lokaal bereikbaar.

Daarnaast hangt elke andere hw in de onlineaccount in een ander netwerk, al deze hw's staan op verschillende lokaties.
Ik hoop echt dat ze snel met een oplossing komen, alles in mijn woning wordt door de hw geschakeld.
Zeer vervelend allemaal.
Zijn er nog meer mensen die dezelfde mening hebben als ik mbt dat de nieuwe firmware de boosdoener moet zijn?
Onze ervaring is anders. Als makers van de hpm (http://hpm.homeip.net) lezen we continue rond de 750 homewizards uit via de directe (portforwarding) methode. Iedere 10 seconden (24/7) worden alle homewizards gelezen om de functionaliteit te bieden van de hpm. Minder dan 1% is gemiddeld niet de bereiken vanaf de hpm. Vergelijkbare testen kunnen we helaas niet doen via de homewizard online dienst. Maar we hebben zelf 5 homewizards en de vertraging/uitval via homewizard online is significant hoger dan als we de app via de directe methode koppelen met de homewizard.

De stelling die ik hier wil neerleggen is dat ook de homewizard online dienst zorgt voor veel vertraging. Mogelijk ontstaat er time out situatie waarbij de online dienst tijdelijk voor de betreffende homewizard niet bereikbaar is (overbelasting van de servers?) en de sessie verloren gaat en de homewizard blijft proberen met de oude sessie. Na het bereiken van een time-out in de homewizard reset de homewizard de verbinding en bouwt deze weerop zodat het weer een tijdje goed gaat.

Laat onverlet dat er veel bugs in de HW apps zitten met name bij beheer van de schakelaars, sensoren en de schema's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton1969
Hai,
Dank voor je uiteenzetting. Hoe zit het dan met het feit dat de homewizard lokaal dan ook niet meer te bereiken is? Een zwaardere voeding help ook niet. Spanningsloos is direct weer online anders na een paar uur vanzelf.

Voor de update waren alle hw's stabiel en stonden nooit offline.
Ik kijk en keek elke dag meerdere keren bij elke hw in de account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Zouden deze problemen niet ergens anders weg kunnen komen?

Ik heb deze problemen nog niet ondervonden zowel intern al extern is mijn homewizard altijd gewoon te bereiken. Ik heb via tasker een task lopen die de homewizard elk half uur uitleest zou deze hem dan gewoon wakker houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ton1969 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:32:

Zeer vervelend allemaal.
Ik kan het niet toewijzen aan de 3.0 update, ik had het namelijk hiervoor ook al. En ik heb bijna geen scenes. Idd groene led blijft branden maar hw is op het netwerk niet meer te pingen. Ik hoop dat nu meer mensen issue hebben Homewizard er eindelijk iets aan gaat doen. Mijn ticket is al een jaar oud maar nooit opgelost bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ton1969 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:19:
Hai,
Dank voor je uiteenzetting. Hoe zit het dan met het feit dat de homewizard lokaal dan ook niet meer te bereiken is? Een zwaardere voeding help ook niet. Spanningsloos is direct weer online anders na een paar uur vanzelf.

Zoals SNIK0906 al schrijft: 1 van de oorzaken is dat de HW een sessie probeert af te maken als die door een of andere oorzaak verbroken is. Wanneer dat het geval is, dan wordt een nieuwe sessie gewoon niet gestart en contact maken met de HW, op een andere manier dan het voortzetten van de verbroken sessie, wordt pas mogelijk nadat de HW de `'herstelpoging" heeft opgegeven (time-out dus).

Aangezien de HW-online ook aangepast is nadat firmware en/of app zijn aangepast en testen het zwakke punt is bij HW, is het zeer waarschijnlijk dat daar ook nieuwe bugs in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton1969
Ik zal vanmiddag opnieuw een ticket aanmaken.
In de tussentijd zal ik een afstandbediening halen, dan zijn de kaku schakelaars in ieder geval via de ab nog te bedienen.

Het is mij id ook opgevallen dat hij vaak offline gaat door een scene die wordt ingeschakeld en hij deze vervolgens niet helemaal afmaakt.
Hij stopt na een x aantal kaku's te hebben aangeschakeld.
Daarna loopt de hw "vast"

Vanmiddag maar even de hue verlichting uit de scene en uit de hw verwijderen.
Hij loopt namelijk vaak vast tijdens het aanschakelen van de hue verlichting.
Aan de andere kant voor de update ging dit prima en deze verlichting staat niet op de andere 4 hw's.
De andere hw's worden bijna alleen maar gebruikt met een aantal temperatuur sensoren.
Hoeven niet te schakelen en staan ook regelmatig offline( na de update)
In de aan te maken ticket ook maar even vragen of ze de oude firmware naar mijn hw kunnen puchen.
Ik hou jullie op de hoogte, en iedereen bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Ik heb slechts kleine problemen sinds de update. Nu ik het verhaal van ton1969 zo lees lijken mijn probleempjes er een klein beetje op . Mij valt op dat mijn HUE lampen vreemd schakelen. Ze moeten alle 4 te gelijk aan gaan maar dit gebeurt niet, althans niet altijd. Soms zit er 1 minuut vertraging in. Eerst gaan er twee aan dan een kleine minuut later de volgende 2. Dit terwijl ze in de HW op een tijd staan. (verlichting aan) Met uitschakelen gebeurt vaak hetzelfde, ze gaan niet tegelijk uit. Soms blijft zelfs 1 lamp gewoon aan.
daarnaast heb ik nog steeds problemen met mijn somfy. Die werkte prima tot de laatste update. Uiteraard gemeld bij HW, ook netjes bericht gehad en een tip, maar die tip mocht niet baten. Dat geef ik dan aan en dan blijft het stil aan de kant van HW. Daarnaast heeft een iphone hier altijd meer tijd nodig dan de andere om verbinding te maken met de HW, terwijl beide iphones op hetzelfde wifi netwerk zitten als de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik vind het nu toch wel irritant worden dat wanneer er aangebeld word de notificatie soms te laat binnenkomt waardoor de mensen alweer weg zijn. Ik maak gebruik van de ACDB-7000AC. Nu zie ik dat veel mensen gebruik maken van de drukknopzender.

Ik wil dus ook graag dat wanneer er aangebeld word zowel een notificatie komt als de eigen deurgong gaat. Nu ben ik totaal niet technisch aangelegd en ben ik op zoek naar iemand die dit voor mij kan verzorgen in omgeving Arnhem. Iemand bereid dit te doen?

edit: wel tof trouwens dat sommige het met Ring gecombineerd hebben, helaas heb ik mijn vriendin nog niet kunnen overtuigen :O

[ Voor 11% gewijzigd door Deef_K op 09-05-2015 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton1969
Hai chippie777
Klopt dat is bij mij ook, overigens ook voor de update.
Aangezien de hw dan 4 kaku s moet schakelen en een 10 tal hue lampen duurt het soms 2 minuten eer alle verlichting aan staat.
Dit is vermoed ik een aanslag op de hw, vaak gaat dit niet goed en loopt de hw vast.
Overigens zal het wel kloppen dat ze niet tegelijk aangaan.
Ze hebben immers allen een ander adres.
Het schakelen van de hue laat ik in het vervolg maar over aan Toon van Eneco.
Deze gaat hier wel goed mee om.
(Alhoewel het voor de update wel goed ging)
Ik blijf zoeken naar een oorzaak.
Ik zit me overigens net te bedenken dat mogelijk de processor in de hw te langzaam of te klein is.
Dat na de update hij tegen het plafond zit.
Overigens net een nieuwe ticket bij hw aangemaakt.
Ik heb gevraagd of het mogelijk is de oude firmware naar mijn hw te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Ton1969 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 08:19:
Hai,

Hi Ton
Ik begrijp het ook nog niet volledig en probeer feiten te rapporteren die ons misschien helpen

Maar Reinhold posten ook een interessant statement. Tasker leest op dezelfde wijze de homewizard uit als de HPM. Alleen de hpm op een wat grotere schaal. Zowel Reinhold als wij van de hpm zien slecht beperkte problemen met de bereikbaarheid (note wij lezen de homewizard uit waarbij jij probeert de homewizard te pingen. Dit is ook nog een verschil)

Dus is het misschien correct om te melden dat als je de homewizard "wakker houd" door hem uit te lezen de sessies via homewizard online ook niet locken. Of in iedergeval minder snel.

Dit betekent overigens niet dat de app bedienen via homewizard online dan snel is. Ik ervaar veel betere prestaties met de directe verbinding via portforwarding. Grote nadeel is dat je niet eenvoudig kan switchen tussen homewizard. We hebben 5, dus ik zit ook vast aan homewizard online. Maar ervaar het vastlopen nooit doordat alle homewizards aan de hpm zijn gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 20:13
Sanderleblanc schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:49:
Vraag over de nieuwe presents icm deursensoren.

De nieuwe presents geven een hoop extra mogelijkheden. Nu had ik het idee om (zoals ook promoot wordt door HW) de sensoren op voor en achterdeur te combineren met bijvoorbeeld 'afwezig'. Dus, als ik de present 'afwezig' aanzet dan activeren de deursensoren met de actie 'notificatie' sturen als ze open gaan. Is er op een of andere manier de mogelijkheid om een 'vertraging' in te bouwen? Want anders betekend dit dat je de status altijd moet aanpassen wanneer je 'buiten' staat. Anders gaat alles al rinkelen op het moment dat je de deur uitloopt, of als je binnenstapt... Een extra schakelaar bij de deur(binnen) heeft dan ook weinig toegevoegde waarde..(icm de alarmering)

Groet,

Sander
Dit is al wel verwerkt in de display app. Hier kun je een aantal seconde vertraging inzetten bij het activeren van de preset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Klik schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:20:
Iemand ervaringen met Brel motoren?
Ja, ik heb een gordijnrail van Brel.
Wat is je vraag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondshare
Zoals ik al heb gemeld gaat de HW precies op het hele uur in storing. Ik heb vele testen gedaan, inclusief het ontkoppelen van de Homewizard online. Als de HW in storing is, dan is een ping altijd mogelijk, dus is er wel een verbinding. Volgens mij gaat de webserver in storing, want allerlei waarden van bv de temperatuurmeters worden wel opgeslagen. Het is een irritante bug, waarbij ik alleen maar kan speculeren wat de oorzaak is. Bijvoorbeeld dat de interne klok ietsjes achter loopt en op het uur wordt gesynchroniseerd, waardoor het mis gaat. Maar het kan natuurlijk vanalles zijn. Maar tal van zaken die ik zelf heb kunnen uitsluiten heb ik inmiddels uitgezocht. Ik zou graag de software willen reviewen, maar zoals gemeld, de supportafdeling geeft niet thuis. |:( Klanten niet serieus nemen is uiteindelijk killing.
Groet,
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
ruudvee schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 14:55:
[...]

Ja, ik heb een gordijnrail van Brel.
Wat is je vraag ?
Ik heb wel een vraag, waar heb jij ze vandaan?
Kan je ze ook halverwege stopzetten net als somfy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Jovink538 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:22:
[...]

Ik heb wel een vraag, waar heb jij ze vandaan?
Kan je ze ook halverwege stopzetten net als somfy?
Gekocht bij rolluik-motor.nl
En ja, je kan hem stoppen halverwege net als de Somfy.
In de Homewizard kan je ook een timer aanmaken voor die tussenstand, erg leuk allemaal.
De motor is lekker stil in tegenstelling van mijn vorige (autogordijn) waar mijn dochter gewoon wakker van werd van de herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
ruudvee schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:51:
[...]

Gekocht bij rolluik-motor.nl
En ja, je kan hem stoppen halverwege net als de Somfy.
In de Homewizard kan je ook een timer aanmaken voor die tussenstand, erg leuk allemaal.
De motor is lekker stil in tegenstelling van mijn vorige (autogordijn) waar mijn dochter gewoon wakker van werd van de herrie.
Bedankt. Ik ga een kijkje nemen. Ik heb nu ook autogordijn, die maken inderdaad veel herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diamondshare schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:52:
...
Klanten niet serieus nemen is uiteindelijk killing.
Groet,
Gert
Ik denk dat ze zwaar onderbezet zijn en op vele vragen zelf ook geen antwoord hebben. De support, als je het al zo mag noemen, is echt om te huilen vind ik zelf en wordt voor mij een belangrijke reden om eens naar andere producten te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:11
martinvdm schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 23:49:
[...]

Ik denk dat ze zwaar onderbezet zijn en op vele vragen zelf ook geen antwoord hebben. De support, als je het al zo mag noemen, is echt om te huilen vind ik zelf en wordt voor mij een belangrijke reden om eens naar andere producten te kijken.
Ze hebben een mooi pand!
25 mensen in dienst!
1 voor de receptie!
1 voor algemene dingen!
23 voor de koffie automaat te bedienen!

Ik heb ook nog een ticket al 2 weken open staan. Vroeger belde ik nog wel eens en werd je vrij snel geholpen.
Nu wacht ik geduldig af.

Zelf vind ik dat ze eerst al hun zaken op oorde moeten krijgen, voordat ze steeds weer nieuwe producten op de markt gaan brengen.

Maar al met al ben ik nog steeds blij met me HW. En gelukkig ervaar ik niet veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ik had ook niet zo veel problemen met hw, af en toe sloeg die vast.
Maar het lijkt er een beetje op dat ze alleen maken wat ze zelf willen.

Een nieuwe layout van de app willen ze niet. Ik heb ook al diverse ideeen aangedragen daar wordt ook niet naar geluisterd.

Als je als betatester een fout doorgaf kreeg je haast nooit antwoord. Behalve als het over de web app gaat. Daar kreeg je wel antwoord op maar voor de iOS app niet.
Ik ga ook de overstap maken naar een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondshare
Ik ben ook al heel lang betatester en soms moet je tot in detail aangeven waar het probleem zit. En als ze er niet uitkomen sluiten ze gewoon de ticket. Ik ben gestopt als betatester, want als ze mijn bijdrage niet waarderen, wat doe ik dan nog om te helpen. Let wel, ik deed het met veel plezier, Homewizard is een leuk product en het is zonde dat ze het nu verklooien. Het is het bekend scenario: een slimme techneut en een slimme zakenman maken een mooi product, het wordt verkocht, de oprichters zijn binnen en de medewerkers interesseert het niet meer. En het ergste is dat ze dit bij Homewizard niet onderkennen. "Iedereen is gek, behalve wij. Kijk maar hoe succesvol we zijn met onze verkoopcijfers." Dacht Nokia dat destijds ook niet? Doodzonde.
Ik kan bijna niet geloven dat anderen dit probleem niet hebben, tenzij je een oude firmware hebt.
Gewoon even controleren. Ip-adresen van je homewizard ingeven. Ik heb 3.1-3.50C met een uptime van 288 minuten. Ruim 4 uurtjes al weer online, hoera. Als er een alternatief product beschikbaar komt, stap ik ook over.
Groet,
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Diamondshare schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:56:
Ik ben ook al heel lang betatester en soms moet je tot in detail aangeven waar het probleem zit. En als ze er niet uitkomen sluiten ze gewoon de ticket. Ik ben gestopt als betatester, want als ze mijn bijdrage niet waarderen, wat doe ik dan nog om te helpen. Let wel, ik deed het met veel plezier, Homewizard is een leuk product en het is zonde dat ze het nu verklooien. Het is het bekend scenario: een slimme techneut en een slimme zakenman maken een mooi product, het wordt verkocht, de oprichters zijn binnen en de medewerkers interesseert het niet meer. En het ergste is dat ze dit bij Homewizard niet onderkennen. "Iedereen is gek, behalve wij. Kijk maar hoe succesvol we zijn met onze verkoopcijfers." Dacht Nokia dat destijds ook niet? Doodzonde.
Ik kan bijna niet geloven dat anderen dit probleem niet hebben, tenzij je een oude firmware hebt.
Gewoon even controleren. Ip-adresen van je homewizard ingeven. Ik heb 3.1-3.50C met een uptime van 288 minuten. Ruim 4 uurtjes al weer online, hoera. Als er een alternatief product beschikbaar komt, stap ik ook over.
Groet,
Gert
Ik heb zelfde firmware, ik vermoed dat het getal tussen haakjes (achter de huidige tijd) de uptime in minuten is. Op dit moment staat deze op 11703.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik ben nog steeds beta tester en ik ervaar deze problemen helemaal niet. Als ik een probleem door gaf dan kreeg ik altijd binnen een dag antwoord. Ik heb ook geen problemen met mijn homewizard altijd bereikbaar en ik mis eigenlijk helemaal geen schakelingen. Zoals ik hier lees is er een selectief aantal gebruikers wat deze problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:11
Firmware: 3.1-3.50C
Update available: no
Time Information: 2015-5-10 14:18
(38540)

26,7 dagen

EDIT: als ik in homewizard online kijk komt ik inderdaad rond dezelfde getallen uit dus denk dat je gelijk hebt dat je het moet zien als uptime-minuten.

HomeWizard actief: 26 dag(en) 18 uur 12 minuten

[ Voor 50% gewijzigd door stormfly op 10-05-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk nodig om onderscheid te maken tussen de problemen met de functionaliteit van de HW sec en de problemen die veroorzaakt worden door de samenwerking van de HW met je LAN/WAN c.q. de router(s) met het gedrag en de instellingen daarvan, en met de apps.
Vaak is niet meteen duidelijk in welke van deze 3 gebieden het probleem wordt veroorzaakt, maar neem van mij aan dat routers vaak problemen veroorzaken bij veel en verschillend (b/g/n,streams,etc.) verkeer.
En vaak hebben mensen routers in serie: 1 van de internet provider (modem+router) en 1 van zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb net weer een dik kwartier geen verbinding met de HW kunnen maken. Zowel via HW-online als via de directe methode. Pas toen ik de stekker er even uit haalde kon ik de iphone-app weer verbinden. Ik heb wel een paar vragen:
1) Ik maak momenteel verbinding met de standaard UPC router (Cisco EPC3925). Zijn er ook die met deze modem géén problemen ondervinden met app? Of juist wél?
2) Zijn er mensen die gebruik maken van HPM en wél problemen ondervinden met de verbinding?
3) Hoe kan ik het makkelijkste de HW 1x per dag kortstondig zonder stroom zetten om zo de problemen te ondervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb van Honewizard een debug methode ontvangen door de Hw aan de pc aan te sluiten. Je ziet dan alle console logging voorbij komen. Zodra ik geen verbinding heb zal ik deze logging naar hun toe sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondshare
Kijk, daar heb ik wat aan. Dat mensen reageren met hun uptime bv. Ook dat mensen met een bepaalde firmware helemaal geen problemen hebben. Want hoe meer info, des te beter.
Mijn Homewizard is de afgelopen 24 uur weer 2 keer offline geweest, Dat wil zeggen, 2x een vol uur.
Voor die mensen die een offline vast stellen, probeer eens te pingen naar het ip adres. Bij mij lukt dat altijd.
De offline periode gaat bij mij ook precies op het hele uur in. Ik heb een crontabje lopen die elke minuut even controleert of de Homewizard nog bij de les is.

@tandarts ik denk niet dat de HW elke dag even stroomloos maken het probleem echt oplost
@martinvdm die debugmethode wil ik ook wel, binnen 24 uur heb ik een paar logs!

Wordt vervolgd.

Groet,
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Console logging kan als volgt:

1. Installeer de Virtual Com port driver (http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm)
2. Verbind je HomeWizard met een mini-USB kabel aan de PC.
2. Maak via "PuTTy" (of een soortgelijk programma) een seriele verbinding (115200, 8N2) op de COM poort die de HomeWizard toegewezen heeft gekregen.

Console logging zie je voorbij komen en kun je evt middels logging in Putty naar een bestand wegschrijven.
Homewizard (Bas) is met name geïnteresseerd in de logging ten tijde dat de Homewizard niet reageert.

Daarbij gaven ze aan dat ICMP een lagere prioriteit heeft in de Wifi chip en dat daardoor Ping wel eens niet zou kunnen antwoorden maar dat dit niet per se iets te maken heeft met bereikbaarheid. Lijkt mij vreemd want ik dacht dat ICMP in Laag 3 werkt en zij in de Application laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De WiFi-chip is een los printje wat alle netwerkcommunicatie afhandelt. Er zit een eigen processortje op die alles regelt. (er zitten zelfs aansluitingen op voor bedraad ethernet ;) )
Dus als de firmware van dat printje een lage prioriteit toekent aan pings, dan wil ik dat wel geloven.
Ik vermoed namelijk dat ze een groot deel van de netwerkimplementatie namelijk met een zeer kleine memory-footprint hebben opgezet en dan zal het een en ander tussen OSI-lagen mogelijk wat minder strikt gescheiden zijn dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Diamondshare schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:45:
Kijk, daar heb ik wat aan. Dat mensen reageren met hun uptime bv.
Mijne gaat volgens mij nooit down/vast.

Serial Number: 140112381
Time Information: 2015-5-10 20:54
(38967)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
@rundvee onze serials zitten ook slechts <1000 stuks van elkaar verwijderd, ik heb ook geen problemen.

Wellicht hebben andere oudere hardware waardoor zij meer problemen hebben met het down en up komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:10:
@rundvee onze serials zitten ook slechts <1000 stuks van elkaar verwijderd, ik heb ook geen problemen.

Wellicht hebben andere oudere hardware waardoor zij meer problemen hebben met het down en up komen?
Wie weet; zou natuurlijk kunnen als ze de hardware in de loop der jaren gewijzigd hebben. Mijn gegevens:
Serial Number: 130103861
Time Information: 2015-5-10 21:27
(479)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik denk dat het eerst getal het bouwjaar is geloof nooit dat ze er 10.000.000 verkocht hebben 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) Dat denk ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En die 2e set van 2 digits is ongetwijfeld een revisie-nummer van dat jaar.
Ik heb namelijk dit:
Serial Number: 130105240
Time Information: 2015-5-10 22:23
(29046)
(geen problemen trouwens)
En de laatste 4 cijfers van het serienummer staan ook met stift geschreven op de printplaat.

Dus vermoedelijk is het serienummer: <jaar, 2 digits><revisienr van dat jaar, 2 digits><5 digits voor serienummer>

Dus je kunt er dan zo'n 100'000 verkopen van dezelfde revisie voordat je qua serienummer in de problemen komt. Ik denk dat dat ruim zat is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
Hier tot nu toe ook weinig problemen met de bereikbaarheid.

Serial Number: 120100909
Time Information: 2015-5-10 22:36
(38389)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Ter info een kleine ervaring van mij met de bereikbaarheid van de HW en ipcams.

Ik zelf heb in het verleden wel een paar keer problemen gehad dat de homewizerd niet bereikbaar was, echter de laatste tijd niet meer.
Modem van Ziggo is ondertussen vervangen.
Laatst het modem in bridge mode laten zetten en een aparte Asus router er achter gehangen.
Voor en na deze netwerk modificatie geen problemen met de HW gehad.
In mijn netwerk hangen diverse ip cams, div foscams en een paar clones.
Eén van de foscams is een HD uitvoering.
Alle cams zijn gewoon te benaderen via de HW en functioneren naar behoren.
Geen halve of zwarte beelden.
Het bedienen van de cams doe ik dmv een aparte app die toch wat uitgebreider is.
Verder heb ik diverse aparaten b/g/n/ac op dezelfde router wat tot nu toe geen problemen geeft.
De HW heeft een vast IPadres via de config. Ook in de router is dit adres gereserveerd en toegewezen aan de HW. Misschien dubbel maar is ter verkoming dat het ipadres aan een ander apparaat wordt toegewezen.
Ik kan me ook voorstellen dat als de leasetijd in de router van het Ipadres verloopt, de HW niet meer bereikbaar is en een reset nodig heeft om opnieuw een adres op te halen. Al dan niet hetzelfde adres.
De router heeft na de leasetijd het ipadres dus niet meer gekoppeld aan de HW.
Wel blijft vreemd dat sommige hem toch kunnen pingen.
Bij de ipcams heb ik daar in het verleden wel last van gehad, en moest deze ook resetten en heb dat opgelost door er een timer tussen te zetten welke ze een minuutje uitzet en vervolgens weer aan.
Eén van deze cams is nu bekabeld aangesloten en heb nu geen problemen meer.
Erg vergelijkbaar met de problemen die sommige ervaren met de HW en lijkt mij toch in het wifikaartje te zitten.
Verder heb ik de antenne mod uitgevoerd maar niet op het wifi gedeelte omdat ik hier geen problemen mee had.Een externe antenne is op het wifikaartje eenvoudig aan te sluiten.
Verder heb ik niet veel scenes.

Serienummer: 130102501
Versie: 3.1
HomeWizard actief: 27 dag(en) 4 uur 8 minuten

Hopelijk kunnen jullie wat met deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 13:29
Diamondshare schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:45:
Kijk, daar heb ik wat aan. Dat mensen reageren met hun uptime bv. Ook dat mensen met een bepaalde firmware helemaal geen problemen hebben. Want hoe meer info, des te beter.
3.1-3.50C, uptime 15877 minuten.

De problemen die je beschrijft komen mij heel bekend voor. Af en toe (maar veel te vaak) is de Homewizard niet bereikbaar. Niet via de app, niet via web en online of lokaal maakt ook niet uit. Terwijl de ledjes op de Homewizard alledrie gewoon groen zijn. De situatie lost zichzelf op als je een halfuur tot een uur wacht of als je de Homewizard uit en weer aan zet. Ik heb hierover al eerder in dit topic gepost.

Bij mij is het opgelost doordat ik een nieuwe router gekocht heb. Mijn oude D-Link (prima apparaat, sinds 2008 in gebruik) werd brak en startte zichzelf om de haverklap opnieuw op. Hier bleek de Homewizard niet tegen te kunnen, het duurde telkens een flinke tijd voordat deze de netwerkverbinding herstelde. Ik heb nu een Asus RT-AC68U en sindsdien is de Homewizard nooit meer offline geweest. Mijn relatief korte uptime wordt denk ik veroorzaakt door de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton1969
Hai,
Ik heb vanavond veel berichten voorbij zien komen aangaande het offline geraken van de homewizards, of dat deze daadwerkelijk offline zijn of dat de homewizard alleen niet te benaderen is weet ik niet. Ik heb even de historie van bvb mijn energieverbruik erbij genomen en zie geen gaten in de grafieken. Het lijkt er dus op dat deze gewoon registreerd. Ook vandaag weer zijn 2 van de 5 een tijd lang offline geweest en het zijn niet steeds dezelfde.
Een aantal hebben geopperd om de hw te monitoren via hpm.
Ik heb daar een tijd geleden even naar gekeken maar vermoed dat dit iets te hoog gegrepen is voor mij. Ik had al moeite om mijn camera online te krijgen en een port te forwarden.
Overigens vind ik het wel bijzonder interessant, ik hoop binnenkort mij te kunnen verdiepen in de hpm.
Het kan niet anders of meer mensen moeten hier ook last van hebben, wat de oorzaak is weet ik niet. Maar een feit is wel dat: al 2 jaar intensief gebruiker van 5 homewizards. Deze 5 hw,s staan op verschillende locaties, hangen in verschillende netwerken. Nooit geen probleem met geen enkele hw, altijd stonden zij online.
Sinds de update zelfde situatie mbt hw's en de netwerken waar zij inhangen.
Alleen staan meerdere hw's per dag offline, zij zijn dan niet via hw online te bereiken maar ook niet lokaal. Ofdat de hw dan nog te pingen is weet ik niet, zoals ik al vertelde schiet mijn kennis tekort daarin. Informatie zoals, het wel of niet kunnen pingen, de tijden dat dit gebeurd,(precies op een heel uur) serienummer,en andere informatie,is noodzakelijk om te weten in welke richting er gezocht moet worden.
Ik hoop alleen dat hier snel een oplossing voor komt en probeer zoveel mogelijk input te geven.
Ik kan me nogmaals niet voorstellen dat er niet veel meer mensen ( buiten de hpm gebruikers)last van hebben.
Als dit het geval is en het is bij het bedrijf bekend kom daar dan liever voor uit.
Ik heb namelijk gevraagd of zij meer klachten hebben gehad die hetzelfde waren als die ik heb.
Dit was niet het geval.
In ieder geval heb ik van het weekend een afsandbediening gekocht zodat ik de meest belangrijke zaken toch kan bedienen als dit via de hw even niet lukt.
Ik heb echt flink geïnvesteerd in de hw maar als dit nog lang gaat duren ga ook ik op zoek naar een ander systeem.

[ Voor 0% gewijzigd door Ton1969 op 10-05-2015 23:09 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serial Number: 111100xxx
Time Information:
(23867)

Nooit last gehad van "vastzitten" oid, wel van functionele problemen HW/ios-app helaas.
Antennemod voor 433 uitgevoerd. Gebruik zowel lokaal als via forwarded port en HW-online op 2 iPads en 1 iPhone; bezetting HW:
6 thermometers, anemometer en regenmeter, 20 sensoren, 3 rookmelders, 3 somfy RTS, 3 camera's, energylink, 38 kaku-switches, 1 thinking cleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HW is standaard uit doos, geen mods, vroeger wel issues, ook wel vastgelopen. Sinds ik nieuwe Wifi router heb totaal geen problemen meer. (Zeker al 2 jaar niet meer). Ik ben ervan overtuigd dat het combi van Wifi is met HW, niet de HW zelf. (Draait echt goed nu zonder enige mods, en niet echt een klein huis)

Alleen issues met de app, die is erg onstabiel en niet goed getest. Ook telkens met updates issues. Maar gebuik voor dagelijkse zaken mijn eigen app, mooier, stabieler en maatwerk. Maar dat alles terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Ton1969 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:55:
Hai,
Ik heb vanavond veel berichten voorbij zien komen aangaande het offline geraken van de homewizards, of dat deze daadwerkelijk offline zijn of dat de homewizard alleen niet te benaderen is weet ik niet. Ik heb even de historie van bvb mijn energieverbruik erbij genomen en zie geen gaten in de grafieken. Het lijkt er dus op dat deze gewoon registreerd. Ook vandaag weer zijn 2 van de 5 een tijd lang offline geweest en het zijn niet steeds dezelfde.
Een aantal hebben geopperd om de hw te monitoren via hpm.
Ik heb daar een tijd geleden even naar gekeken maar vermoed dat dit iets te hoog gegrepen is voor mij. Ik had al moeite om mijn camera online te krijgen en een port te forwarden.
Overigens vind ik het wel bijzonder interessant, ik hoop binnenkort mij te kunnen verdiepen in de hpm.
Het kan niet anders of meer mensen moeten hier ook last van hebben, wat de oorzaak is weet ik niet. Maar een feit is wel dat: al 2 jaar intensief gebruiker van 5 homewizards. Deze 5 hw,s staan op verschillende locaties, hangen in verschillende netwerken. Nooit geen probleem met geen enkele hw, altijd stonden zij online.
Sinds de update zelfde situatie mbt hw's en de netwerken waar zij inhangen.
Alleen staan meerdere hw's per dag offline, zij zijn dan niet via hw online te bereiken maar ook niet lokaal. Ofdat de hw dan nog te pingen is weet ik niet, zoals ik al vertelde schiet mijn kennis tekort daarin. Informatie zoals, het wel of niet kunnen pingen, de tijden dat dit gebeurd,(precies op een heel uur) serienummer,en andere informatie,is noodzakelijk om te weten in welke richting er gezocht moet worden.
Ik hoop alleen dat hier snel een oplossing voor komt en probeer zoveel mogelijk input te geven.
Ik kan me nogmaals niet voorstellen dat er niet veel meer mensen ( buiten de hpm gebruikers)last van hebben.
Als dit het geval is en het is bij het bedrijf bekend kom daar dan liever voor uit.
Ik heb namelijk gevraagd of zij meer klachten hebben gehad die hetzelfde waren als die ik heb.
Dit was niet het geval.
In ieder geval heb ik van het weekend een afsandbediening gekocht zodat ik de meest belangrijke zaken toch kan bedienen als dit via de hw even niet lukt.
Ik heb echt flink geïnvesteerd in de hw maar als dit nog lang gaat duren ga ook ik op zoek naar een ander systeem.
Ton tav de hpm kan ik je zo helpen. Vindt het ook wel interessant om 1 of 2 van je homewizards met de hpm te laten communiceren en te kijken of dan je verbindingsproblemen minder zijn. Ik heb toch een sterk vermoede dat als je de HW "wakker houdt" er minder problemen zijn. Het portforwarden is zo gedaan. Mail me anders op hpm@ziggo.nl

Verder..
Ik denk dat wat TD-er paar posts terug stelde een goede verklaring kan zijn. Als het een slechte implementatie van het netwerkprintje komt omdat er osi lagen zijn overgeslagen en dat weer een gevolg is van beperkte geheugen capaciteit dan kan ik me goed voorstellen dat er niet veel voor nodig is om het boeltje om zeep te helpen. Maar er blijven ook nog vele vragen over. @td-er heb jij er toevallig een keer een lan poort op gesoldeerd, en zo ja werkte dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhoek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-04 09:34
SNIK0906 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 00:59:
[...]

Onze ervaring is anders. Als makers van de hpm (http://hpm.homeip.net) lezen we continue rond de 750 homewizards uit via de directe (portforwarding) methode. Iedere 10 seconden (24/7) worden alle homewizards gelezen om de functionaliteit te bieden van de hpm. Minder dan 1% is gemiddeld niet de bereiken vanaf de hpm. Vergelijkbare testen kunnen we helaas niet doen via de homewizard online dienst. Maar we hebben zelf 5 homewizards en de vertraging/uitval via homewizard online is significant hoger dan als we de app via de directe methode koppelen met de homewizard.

De stelling die ik hier wil neerleggen is dat ook de homewizard online dienst zorgt voor veel vertraging. Mogelijk ontstaat er time out situatie waarbij de online dienst tijdelijk voor de betreffende homewizard niet bereikbaar is (overbelasting van de servers?) en de sessie verloren gaat en de homewizard blijft proberen met de oude sessie. Na het bereiken van een time-out in de homewizard reset de homewizard de verbinding en bouwt deze weerop zodat het weer een tijdje goed gaat.

Laat onverlet dat er veel bugs in de HW apps zitten met name bij beheer van de schakelaars, sensoren en de schema's
ik heb de HW op de laatste firmware, maar mbt wifi op een vast kanaal (6) welke verder niet in de buurt in gebruik is. Verder gebruik ik remote de HW online niet, maar op mijn iphone open ik een VPN tunnel naar mijn huis firewall, en dan bedien ik gewoon de app. Gaat al tijdje goed op die manier. Allse schakelt op tijd. wel is het zo dat ik (nog) geen hue heb, en geen temp control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Mijn HW is van 2014 en draai op 3.0.1. De enkele keer dat ik problemen ondervind zijn altijd terug te voeren op een wifiprobleem met mijn router/modem die ik meestal zelf veroorzaakte. Niet mijn HW was de schuldige. Over het algemeen was het opnieuw opstarten van het modem voldoende.
Ik denk dat het inderdaad een WiFi probleem is maar dan wel aan de kant van het modem.
Zijn nu al 14 dagen op vakantie in Frankrijk en heb elke dag meerdere malen probleemloos contact met de HW,

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Vandaag kreeg ik twee notificaties kort achter elkaar.
Buiten: Temperatuur lager dan 0,0 °C 14:22
Buiten: Temperatuur hoger dan 30,0 °C 14:22

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke goedkopere IP camera´s hebben jullie al werkend gekregen met de homewizard? ervaringen met de camera´s van b.v. dealextreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:25:
welke goedkopere IP camera´s hebben jullie al werkend gekregen met de homewizard? ervaringen met de camera´s van b.v. dealextreme?
Zover ik weet werken Foscam clones, zoals Wanscam verder goed, maar ik zou gewoon bij Foscam blijven als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedkope D-link werkt ook, maar de lichtgevoeligheid is daarvan om te huilen.
Licht waarbij je nog (net) prima kunt lezen, is al een vrijwel zwart beeld.
SNIK0906 schreef op maandag 11 mei 2015 @ 02:02:
[...]

Maar er blijven ook nog vele vragen over. @td-er heb jij er toevallig een keer een lan poort op gesoldeerd, en zo ja werkte dat?
Nee, omdat dat geen zin heeft zolang je de firmware niet zelf aan kunt passen.
Je moet namelijk ook echt anders adresseren naar zo'n boardje toe.
Viel me gewoon op dat de datasheet (of was het de product-sheet, weet niet meer) melding maakte van pinnetjes waar je alleen nog maar een Phy op hoefde te solderen voor bedraad netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Ik heb de HW vanaf september 2014, en veel wifi problemen gehad, telkens werd mij gezegd dat het aan het modem lag .
HW moest maar 1 of 2 meter van modem, alles geprobeerd, deed even en dan weer wifi weg. Dus telfort vdsl gebeld, modem slecht wifi kapot, geloofden ze niet, toch aangedrongen op nieuw modem en gekregen,maar steeds viel de wifi weg van de HW, en de lampjes branden alle 3 groen.
Omdat ik garantie had naar Noordwijk gereden begin van het jaar en toen een nieuw moederbord gekregen.
Sindsdien geen wifi problemen meer, ook niet na de update 3.1
Dus waar lag het aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Goedkope camera, zonder ir. redelijke kwaliteit 640x480 (mits goed licht) en goed samenwerkend met homewizard is de d-link Dcs-930L

Deze heb ik gekocht bij drogisterij keten (geloof trekpleister) voor minder dan 30,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Laatst online: 13-11-2023
Hoi,

Heeft iemand ervaring met de "Wanscam JW0011 VGA" buitencamera in combinatie met HW ?
De camera voldoet precies aan mijn voorwaarden; klein en niet duur (gemiddeld 55 euro, bij DX 43 euro).
Ik wil nl geen kapitaal uitgeven aan een buitencamera voor bij de voordeur...;-)

Ik las al op een ander forum dat de camera prima werkt met HW, maar wil het hier ook nog even checken.
( http://homewizard-users.p.../compatibel-lijst-voor-hw )

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
pvkan schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:50:
Hoi,

Heeft iemand ervaring met de "Wanscam JW0011 VGA" buitencamera in combinatie met HW ?
De camera voldoet precies aan mijn voorwaarden; klein en niet duur (gemiddeld 55 euro, bij DX 43 euro).
Ik wil nl geen kapitaal uitgeven aan een buitencamera voor bij de voordeur...;-)

Ik las al op een ander forum dat de camera prima werkt met HW, maar wil het hier ook nog even checken.
( http://homewizard-users.p.../compatibel-lijst-voor-hw )

Peter
Yup. Die hangt bij mij aan de garage. Werkt prima in de HomeWizard.
Ik heb hem als merk Homewizard en type Homewizard Camera toegevoegd.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Zolang je een camera neemt die een vga stream uitpoept moet dat prima met de hw werken.
De HD 720p, 1 Megapixel, camera's doen nog wel eens moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
rimave schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:06:
[...]

Thanks !
Ik weet genoeg ;-)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimave schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:06:
[...]

hoe bevalt je de kijkhoek van deze camera? nu eem 7mm camera en dat is meer om de buren 3 straten verderop in de gaten te houden dan m´n eigen voordeur, en dat was nou net niet mn bedoeling haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:12:
[...]

Zolang je een camera neemt die een vga stream uitpoept moet dat prima met de hw werken.
De HD 720p, 1 Megapixel, camera's doen nog wel eens moeilijk.
Dit is niet helemaal juist. Homewizard heeft presets van bepaalde type camera's. Binnen deze presets bepalen ze de stream en snapshot urls. Als je dus een anders soort camera neemt die niet aan deze urls voldoet zal deze niet werken. Zo werken de meeste camera's met CGI aansturen en SnapPicture functies en als je een Axis of Panasonic koopt zal dit niet werken omdat deze geen CGI gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:39:
[...]

hoe bevalt je de kijkhoek van deze camera? nu eem 7mm camera en dat is meer om de buren 3 straten verderop in de gaten te houden dan m´n eigen voordeur, en dat was nou net niet mn bedoeling haha
Kijkhoek is goed. Ik wilde de hele oprit in beeld hebben en dat lukt. Hij hangt aan de zijkant van de garage en daarmee heb ik links nog een stukje schutting in beeld en rechts mijn huis en achterdeur. Mijn oprit heeft recht van overpad en ik wil graag zien wat er zoal gebruik van maakt. M.a.w alleen de mensen die er gebruik van mogen maken en geen gespuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondshare
Even een update over het offline gaan.

Ben weer in contact met Homewizard om met een speciale versie wat vermoedens te testen.
Ik hoop echt dat het opgelost wordt en ik denk dat we in de goede richting zoeken.
Zoals al eerder gezegd ben ik blij met jullie reacties, zodat ik een goed beeld kan vormen wat er aan de hand zou kunnen zijn en waarom het bij de een wel voor komt en de ander niet.
En het zal natuurlijk wel een combinatie van factoren zijn, maar je kunt het pas goed verklaren als je het hebt uitgezocht.

Mijn SN is overigens 130102917 en ik gebruik een Asus RT-N66U wifi router.

@martinvdm bedankt voor de info

Groet,
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Zojuist dan maar de JW0011 besteld voor 49 euro (+4,95). Geen geld.
Nu kwam ik tijdens het browsen uit bij een lens opzetlens van 1 mm dik als een IR-cut filter.
Ik dacht altijd dat het bij IRcut ging om een stukje logica/electronica maar het is gewoon een speciale lens.

Deze lens lijkt volgens de recensies inderdaad te werken en dus lijk je normale kleuren te zien ook bij goedkope cameraatjes. Zie ook youtube

Iemand ervaring hiermee ?
Ik heb een setje van 2 besteld bij Ebay ($2,99) dus ik zal er geen buil aan vallen ;)
Het gaat om een artikelnummer 371053668561.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rolgordijnen zijn te bestellen.
Ik vind ze wel nog duur, accu is wel makkelijk, maar max 5 te besturen?
Ik heb 2 ramen per slaapkamer, dus dat ga ik al niet halen.

Heeft iemand een oplossing met rolgordijnen werkend nu? Waar er meer dan 5 mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
Als je kijkt naar de afstandbediening:

Afbeeldingslocatie: http://static.homewizard.net/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/o/gordijn-remote-5ch.1431088546.jpg

Dan zitten daar 5 lampjes op. Dus allicht is de bijgeleverde afstandbediening de reden dat het er max 5 zijn?

Overigens ben ik benieuwd hoeveel cm het gordijn vanaf de wand rolt als hij contra geplaatst is. Dit ivm uitstekende grepen. En hoe diep de opbouw is waar de rol in is geplaatst, die afmetingen kan ik niet vinden op de HomeWizard site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Als je deze koopt: http://www.rolluik-motor.nl/besturingen?product_id=171 , dan kan je in 1 keer 4 motoren schakelen met 1 knop op de ab.

Die rolgordijn motor waar HW mee adverteerd vind ik helemaal niks, waarom met een accu, ik wil gewoon direct aan de 230 volt.
Maarja, die domotica jongens doen alles met batterijen, irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
ruudvee schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:16:
Die rolgordijn motor waar HW mee adverteerd vind ik helemaal niks, waarom met een accu, ik wil gewoon direct aan de 230 volt.
Maarja, die domotica jongens doen alles met batterijen, irritant.
Je mag ook het kabeltje er gewoon in laten als je dat liever hebt. Kost je nog steeds je stopcontact, net als je gewenste 230v aansluiting :p

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
ruudvee schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:16:
Als je deze koopt: http://www.rolluik-motor.nl/besturingen?product_id=171 , dan kan je in 1 keer 4 motoren schakelen met 1 knop op de ab.
Misschien kan je wel meerdere rolgordijnen tegelijk bedienen met de afstandsbediening. Dus meerdere op 1 kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wienjo schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:46:
[...]

Hebben jullie aparte users aangemaakt (Syno en HW) in admin van de cam? Ik doe het zelf op deze manier en ondervind niet de problemen die jullie aangeven.
Wbt verminkte Snapshots. Ik heb je suggestie geprobeerd maar helaas vandaag weer 2 halve Snapshots. Heeft niet geholpen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvkan schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 11:59:
Zojuist dan maar de JW0011 besteld voor 49 euro (+4,95). Geen geld.
Nu kwam ik tijdens het browsen uit bij een lens opzetlens van 1 mm dik als een IR-cut filter.
Ik dacht altijd dat het bij IRcut ging om een stukje logica/electronica maar het is gewoon een speciale lens.
[...]
Sterker nog, een IR-cut filter is gewoon een coating op een stukje glas.
Op m'n werk gebruiken we die ook voor onze industriële camera's.
Aan de ene kant lijkt 'ie rood/roze als je er op kijkt en aan de andere kant groenig.

Het is ook niet te doen in software, omdat de sensor zelf ook gevoelig is voor IR. Dus de "rode" pixels pakken dan ook het IR op.
Je moet dus voorkomen dat het op de sensor komt.
De "software" aanpak is om het rood een beetje terug te draaien, maar dan krijg je nooit natuurlijke kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ een ieder met onbereikbaarheids-issues
Ik heb, zoals eerder gemeld, de homewizard verbonden aan mijn Windows server en lees continue de console logging uit naar een TXT file. Hier komt ook wat interessante informatie naar boven.

-. De informatie van de Wifi Chip: WiFly AP-DHCP HomeWizard Ver 3.50 02-12-2013 on RN-131
Hier is te lezen dat de firmware op versie 3.50 ligt. Ik heb even op de website van Microchip zitten neuzen en dit lijkt volgens de User Guide Paragraaf F mij vrij oude firmware. Kan het mis hebben, maar hier zitten zo te zien behoorlijk wat Bugfixes in, en zouden ze dit niet eens moeten updaten?

- Ik heb op een gegevens moment logging naar Homewizard toegestuurd van een 'offline' moment van slechts enkele minuten. De logging geeft aan dat de Wifichip gereboot is. Verklaring van Homewizard hierover is: De HomeWizard denkt nooit down te zijn geweest, behalve rond 07:45 toen deze opnieuw verbinding maakte met je netwerk wat een paar milliseconden heeft geduurd.
Ik kan niet nazien of dit idd slechts een paar milliseconden is geweest, maar dit was wel het tijdstip dat ik issues heb gehad.

Ik probeer nog verdere logging te verzamelen, maar je zult net zien dat de HomeWizard al een paar dagen goed lijkt te werken. Nu had ik ook niet zo ernstig last als sommigen hier, maar zo af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, ik kan me voorstellen dat de firmware van de WiFi-module niet zo heel makkelijk te updaten is.
Je fall-back valt dan weg als het mis gaat. Misschien wel te doen via de USB-poort?
Maar wel interessant gegeven, dat dat een oude versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens geeft Homewizard als verklaring dat ze ieder uur de WifiChip een reset geven. Dat is een (oude) workaround voor een issue waar sommige van hun klanten last van hadden waarbij de wifi chip niet meer reageerde op connecties van buitenaf.
Nu hopen dat ik nog betere logging kan verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:40:
Hmm, ik kan me voorstellen dat de firmware van de WiFi-module niet zo heel makkelijk te updaten is.
Je fall-back valt dan weg als het mis gaat. Misschien wel te doen via de USB-poort?
Maar wel interessant gegeven, dat dat een oude versie is.
Dat zou idd kunnen, aan de andere kant wordt de firmware van de Homewizard zelf ook via het Wifi bijgewerkt. Als het issue idd aan de firmware van de chip zou liggen dan zouden ze nog kunnen overwegen om een fixtool via usb te verstrekken met de update erin, of wellicht de mogelijkheid om op te sturen naar hun. Maar ik ben geen homewizard :P

Pagina: 1 ... 70 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!