Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton1969
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-10 21:00
Hallo allen,

Nog even mijn laatste bevindingen, vandaag weer veel last gehad dat de hw niet was te bereiken.
In de middag na even op de camera gekeken te hebben viel hij weg. Hw offline, ik was niet thuis dus kon hem even niet spanningsloos maken. Na een uur weer online.
In de avond met zonsondergan het inschakelen van de woonkamerscéne, de 4 kaku's schakelen in de hue verlichting niet. Hw weer niet te bereiken. Mijn vrouw doet de achterdeur open en de hw schakelt de tuinverlichting in??? Ik kijk op mijn telefoon en de hw staat dus nog steeds offline.
Overigens was hij ook niet direct te benaderen.
Dit houdt in dat de hw niet te benaderen is maar nog wel schakelt.
Ik zal morgen een ander modem aanvragen, al ben ik er van overtuigd dat het daar niet in zit ( vandaag weer meerdere hw's offline) doe ik dit toch.
Ook zal ik hpm een mail sturen en hun de benodigde info geven om ze te laten monitoren door hpm.
Ik heb er vertrouwen in dat we erachter gaan komen wat het probleem is zodat hij weer net zo werkt als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ton1969 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:30:
Hallo allen,

Nog even mijn laatste bevindingen, vandaag weer veel last gehad dat de hw niet was te bereiken.
In de middag na even op de camera gekeken te hebben viel hij weg. Hw offline, ik was niet thuis dus kon hem even niet spanningsloos maken. Na een uur weer online.
In de avond met zonsondergan het inschakelen van de woonkamerscéne, de 4 kaku's schakelen in de hue verlichting niet. Hw weer niet te bereiken. Mijn vrouw doet de achterdeur open en de hw schakelt de tuinverlichting in??? Ik kijk op mijn telefoon en de hw staat dus nog steeds offline.
Overigens was hij ook niet direct te benaderen.
Dit houdt in dat de hw niet te benaderen is maar nog wel schakelt.
Ik zal morgen een ander modem aanvragen, al ben ik er van overtuigd dat het daar niet in zit ( vandaag weer meerdere hw's offline) doe ik dit toch.
Ook zal ik hpm een mail sturen en hun de benodigde info geven om ze te laten monitoren door hpm.
Ik heb er vertrouwen in dat we erachter gaan komen wat het probleem is zodat hij weer net zo werkt als voorheen.
Als je zo veel en lang last hebt stel ik voor om de console debug logs te verzamelen en op te sturen naar homewizard.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton1969
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-10 21:00
@snik0906 klop het emailadres van hpm@ziggo.nl?
Ik wil een mailtje sturen maar komt onbestelbaar retour.

@martinvdm, dit ga ik ook proberen te doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot het stekkertje is om het rolgordijn op te laden.
Bij mij zit het kozijn tussen 2 muren. Dus je hebt altijd een kier voor het stekkertje. Ik neem tenminste aan dat het stekkertje aan de zijkant komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
Jovink538 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 08:27:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot het stekkertje is om het rolgordijn op te laden.
Bij mij zit het kozijn tussen 2 muren. Dus je hebt altijd een kier voor het stekkertje. Ik neem tenminste aan dat het stekkertje aan de zijkant komt te zitten.
Ik heb begrepen dat het om een normale USB aansluiting is. Ik kan alleen niet zien of het mini, micro of normaal is. Als je dit weet, en een kabel met "hoek aansluiting" kan vinden dan zit je goed toch?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Edit.

[ Voor 99% gewijzigd door rreevvss op 12-06-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rreevvss schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:20:
[...]

Inmiddels moet ik zeggen dat die gasten bij Homewizard aardig waardeloos zijn.
.......
De rest hier sterkte met het spul.
Zo, ben je nu een beetje opgelucht?
Dit soort bijdragen aan een tweakersforum is natuurlijk van weinig waarde.
Ik hoop dat je hetzelfde bericht naar Homewizard hebt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje ben ik het forum aan het volgen wat aangaat het vastlopen van de Home Wizard. Ook ik heb (had) meerdere keren per dag het fenomeen wat heel veel anderen hier beschreven. Homewizard reageert niet en alle drie de lampjes branden groen.

Via de help desk van Homewizard kreeg ik de volgende reply:

Vanuit onze kant is te zien dat de HomeWizard goed gekoppeld is aan onze server en dat deze is voorzien van de meest recente firmware. Ik ga dan er ook vanuit dat de HomeWizard nu goed fuctioneerd. Mocht het niet zo zijn, is er vermoedelijk een stoorzender aanwezig is in de omgeving van de HomeWizard die de boel verstoord.

Opsporen van mogelijke storingsbronnen: Een zijn verschillende indicaties die duiden op een storingsbron van een zender wat de HomeWizard dan niet kan zien ( geen RF lampjes brand ). Het kan nog steeds moeite zijn om tijdelijk alle zenders (KlikAanKlikUit afstandsbedieningen, magneetcontacten, deurbellen, bewegingsmelders, signaalversterkers, etc.) van batterijen te ontdoen. In veel gevallen verschijnt er plots weer alle data van de weersensoren. Is dit het geval, doe dan een voor een de batterijen weer in de zenders; zodra de thermometers wegvallen, of het RF lampje weer snel gaat knipperen, is bekend welke zender de 'boosdoener' is.

Kortom: haal alle batterijen van de zender er uit om zo te constateren wie de boosdoener is.

Wat gebeurt er met de HomeWizard als er een boosdoener is. De HomeWizard ontvangt constant codes ( wel of niet zichtbaar / wel of niet knipperen van de RF ) van de boosdoener. Dit kan de HomeWizard niet verwerken en slaat vast. Opnieuw programmeren van de HomeWizard helpt niet en kan ook niet bereikt worden van uit de App.

Zoals jullie wel begrijpen komt het er volgens Homewizard op neer dat er met de HW niets aan de hand is en de oorzaak gezocht moet worden in externe stoorzenders. Nu heb ik thuis een weerstation van LaCrosse dat met een beveiligde verbinding communiceert met de externe sensoren. Die heb ik dus om zeep geholpen door de batterijen er uit te halen. (ondanks dat het me heel sterk lijkt dat dat de oplossing zou zijn), Echter lijkt het fenomeen wel wat minder frequent voor te komen.

Vervolgens heb ik mn oude vertrouwde LinkSys router uit het stof gehaald en heb daarop Tomato geflashed, om hier een accespoint van te creeeren. Deze heb ik met een cat5 aan het netwerk gehangen en zo een prive net werkje gemaakt voor de Homewizard.
Alleen als ik zo de HW app op de telefoon opstart verbind hij altijd via de online weg, ofwel met vertraging.
Dat is niet wenselijk, dus heb ik zowel in de linksys als in de router van de telekom aanbieder de poorten 80 open gezet.
Van internet naar het huisnetwerk op het IP adres van de Linksys, en op de linksys naar de HW.
Daarna de app van HW opgestart in configuratie mode en daar handmatig het IP adres van mijn internet aansluiting ingevuld in plaats van het lokale IP adres.

Voordeel hiervan is dat je nu ook via de 3G zonder vertraging kan schakelen. Nadeel, lijkt me duidelijk met een open poort :-(

Als dit de oplossing blijkt ga ik denk ik toch maar mn weerstation opstarten om te kijken of deze echt invloed heeft op de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:50:
[...]
Vervolgens heb ik mn oude vertrouwde LinkSys router uit het stof gehaald en heb daarop Tomato geflashed, om hier een accespoint van te creeeren. Deze heb ik met een cat5 aan het netwerk gehangen en zo een prive net werkje gemaakt voor de Homewizard.
Alleen als ik zo de HW app op de telefoon opstart verbind hij altijd via de online weg, ofwel met vertraging.
Dat is niet wenselijk, dus heb ik zowel in de linksys als in de router van de telekom aanbieder de poorten 80 open gezet.
Van internet naar het huisnetwerk op het IP adres van de Linksys, en op de linksys naar de HW.
Daarna de app van HW opgestart in configuratie mode en daar handmatig het IP adres van mijn internet aansluiting ingevuld in plaats van het lokale IP adres.

Voordeel hiervan is dat je nu ook via de 3G zonder vertraging kan schakelen. Nadeel, lijkt me duidelijk met een open poort :-(

Als dit de oplossing blijkt ga ik denk ik toch maar mn weerstation opstarten om te kijken of deze echt invloed heeft op de HW.
Je moet je Linksys ook niet instellen als router, maar als bridge.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:35:
[...]

Je moet je Linksys ook niet instellen als router, maar als bridge.
Hier heb ik niet heel veel kaas van gegeten maar met een bridge vergroot je het bestaande WiFi netwerk als ik het goed begrijp, en dat wilde ik niet. Ik wil voor de HW een eigen WiFi netwerk waar verder geen gebruikers opzitten die roet in het eten zouden kunnen gooien. Puur om dingen uit te kunnen sluiten.

Inmiddels is na het voor de laatste keer opstarten vanmorgen rond 11 uur de HW nog geen enkele keer de fout ingegaan. Voorheen zon beetje elk uur wel een keertje'. Het lijkt effect te hebben. Zelfs de IP camera op het lokale netwerk werkt feilloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, met je Linksys in bridge zetten, vergroot je je netwerk, niet je WiFi.

Wat je dan namelijk doet is vergelijkbaar met het bijplaatsen van een switch. Je "plugt" daar andere devices in die transparant van je hele netwerk gebruik kunnen maken. Alleen is dat "pluggen" dan via de ether (WiFi dus) en niet met een stekkertje.

Waar jij mee in de war bent is instellen als "repeater". Daarmee laat je dus ook andere devices toe op je WiFi en kunnen ze afhankelijk van het bereik zowel van het ene accesspoint als je Linksys gebruik maken en dat is inderdaad iets wat je nu niet wilt.

Kortom, zet je Linksys in bridge-mode en dan hebben alle apparaten in je netwerk een IP-adres in dezelfde range (bijvoorbeeld 192.168.1.x), ook je HomeWizard.
Dat is echt wat jij wilt/zoekt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Ton1969 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:02:
@snik0906 klop het emailadres van hpm@ziggo.nl?
Ik wil een mailtje sturen maar komt onbestelbaar retour.

@martinvdm, dit ga ik ook proberen te doen.....
Ton, HPM@ziggo.nl bestaat. We hebben alleen afgelopen dagen ons netwerk vernieuwd en daardoor bounce-te de email. Is nu verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:19:
Nee, met je Linksys in bridge zetten, vergroot je je netwerk, niet je WiFi.

Wat je dan namelijk doet is vergelijkbaar met het bijplaatsen van een switch. Je "plugt" daar andere devices in die transparant van je hele netwerk gebruik kunnen maken. Alleen is dat "pluggen" dan via de ether (WiFi dus) en niet met een stekkertje.

Waar jij mee in de war bent is instellen als "repeater". Daarmee laat je dus ook andere devices toe op je WiFi en kunnen ze afhankelijk van het bereik zowel van het ene accesspoint als je Linksys gebruik maken en dat is inderdaad iets wat je nu niet wilt.

Kortom, zet je Linksys in bridge-mode en dan hebben alle apparaten in je netwerk een IP-adres in dezelfde range (bijvoorbeeld 192.168.1.x), ook je HomeWizard.
Dat is echt wat jij wilt/zoekt.
Ik blijf wel het woord 'bridge' in deze wat verwarrend vinden :P . Ik zou meer omschrijven om je Linksys middels de LAN aansluiting aan te sluiten en een IP-adres geven in je bestaande netwerk (subnet) en niet de WAN/Internet aansluiting. Op die manier wordt het gewoon een apparaat in je bestaande netwerk, een router die als accesspoint dienst doet. Maargoed komt op hetzelfde neer als wat jij bedoelt. d:)b

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, het heet nou eenmaal zo, omdat je een brug vormt tussen het ene medium en het andere.
Maar goed, met alleen de Linksys op de LAN-poort aansluiten ben je er niet. In elk geval moet je zeker weten de DHCP uitzetten op je Linksys en ik weet niet of 'ie standaard de DHCP-requests doorstuurt tussen WiFi en LAN en omgekeerd.

Bij de Linksys-firmware zelf is het in elk geval niet zo, bij bepaalde versies.
Hoe Tomato het tegenwoordig regelt weet ik niet uit het hoofd. (al een aantal jaar geen Tomato-powered accesspoint meer in huis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07-2024
Hier vandaag ook weer uitval van de Homewizard, hierbij mij bevindingen:

Geen reactie op ping, schakelingen via HW werken wel.

Een 4 tal uren gewacht, geen resultaat.

Wifi Router Asus RT-AC66U (als accespoint ingesteld) uit en aan, geen resultaat,
Alle overige wifi apparaten getest, werken prima, meeste op 5Ghz

Toen wifi accespoint uitgeschakeld was, bleef wifi lampje op HW gewoon branden...... :?

HW uit en na 10 seconden weer aan, na 5 seconden weer ping en contact!

Voeding is een iPad voeding (max 2 Ampère)
HW mod 433 MHz is uitgevoerd met Conrad antenne.
Afstand tot accespoint 3 meter

HW sn. 140112228
Firmware 3.1-3.50c

Wifi heeft niet vaak problemen opgeleverd, er worden wel vaak schakelingen van deuren en beweging sensoren gemist (dit probleem heb ik al sinds de aanschaf van de HW)

Heeft er iemand ervaring met garantie na een antenne mod? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het eens proberen om de Linksys in bridge mode te zetten, ik heb het wel eens eerder geprobeerd dacht ikmaar dat slikte mijn router toen niet.

Maar dat kan ook dat dat met een repeater was. Zoals ik al zei heb ik daar niet zoveel verstand van.

Hoe dan ook het probleem met de HW lijkt opgelost. Draait al een dag zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:51:
[...]

Zo, ben je nu een beetje opgelucht?
Dit soort bijdragen aan een tweakersforum is natuurlijk van weinig waarde.
Ik hoop dat je hetzelfde bericht naar Homewizard hebt gestuurd.
Nee, ze lezen hier mee, dus de boodschap komt vast over.

[ Voor 9% gewijzigd door rreevvss op 03-11-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:11
Dan kan je nu dit topic verlaten als je alles verkocht hebt ;w _/-\o_ en kunnen wij weer inhoudelijk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
gerjan01 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:41:

Wifi Router Asus RT-AC66U (als accespoint ingesteld) uit en aan, geen resultaat,

Toen wifi accespoint uitgeschakeld was, bleef wifi lampje op HW gewoon branden...... :?

HW sn. 140112228
Firmware 3.1-3.50c

Wifi heeft niet vaak problemen opgeleverd, er worden wel vaak schakelingen van deuren en beweging sensoren gemist (dit probleem heb ik al sinds de aanschaf van de HW)

Ik heb smokeping op mijn raspberryPI gezet om de homewizard eens te pingen, ben benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
martinvdm schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:17:
@ een ieder met onbereikbaarheids-issues
Ik heb, zoals eerder gemeld, de homewizard verbonden aan mijn Windows server en lees continue de console logging uit naar een TXT file. Hier komt ook wat interessante informatie naar boven.

-. De informatie van de Wifi Chip: WiFly AP-DHCP HomeWizard Ver 3.50 02-12-2013 on RN-131
Hier is te lezen dat de firmware op versie 3.50 ligt. Ik heb even op de website van Microchip zitten neuzen en dit lijkt volgens de User Guide Paragraaf F mij vrij oude firmware. Kan het mis hebben, maar hier zitten zo te zien behoorlijk wat Bugfixes in, en zouden ze dit niet eens moeten updaten?

- Ik heb op een gegevens moment logging naar Homewizard toegestuurd van een 'offline' moment van slechts enkele minuten. De logging geeft aan dat de Wifichip gereboot is. Verklaring van Homewizard hierover is: De HomeWizard denkt nooit down te zijn geweest, behalve rond 07:45 toen deze opnieuw verbinding maakte met je netwerk wat een paar milliseconden heeft geduurd.
Ik kan niet nazien of dit idd slechts een paar milliseconden is geweest, maar dit was wel het tijdstip dat ik issues heb gehad.

Ik probeer nog verdere logging te verzamelen, maar je zult net zien dat de HomeWizard al een paar dagen goed lijkt te werken. Nu had ik ook niet zo ernstig last als sommigen hier, maar zo af en toe.
Martin, interessant..kan alleen zo snel je post niet vinden hoe je het console uitleest. Kan je dat nog even aanwijzen. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
gerjan01 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 00:41:

HW sn. 140112228
Firmware 3.1-3.50c

Gertjan, even voor de zekerheid. Je hebt in de eerste stap het accespoint uitgezet, niet de HW? Correct?

Zo ja...Ik had al eerder het idee dat het lampje op de HW niet de status van de wifi verbinding weergeeft, maar of er een verbinding is tussen de homewizard en homewizard online. Sterker nog. Ik denk dat de check maar 1 keer wordt uitgevoerd en als er 1 maal verbinding is geweest blijft de wifi lamp branden ongeacht of de wifi verbonden is of dat er een internetverbinding is.

M.i. Gaat het ook hier fout op het moment dat de sessie verloren gaat met homewizard online. Dan blijft de homewizard wachten op herstel van de oude sessie. En pas na een lange time-out wordt er een reset gegeven. Als dit een valide stelling is het ook aannemelijk dat het geen direct wifi probleem is. Eea kan wel veroorzaakt worden door oude firmware op het wifi component, maar het feitelijke probleem is hoe de homewizard hier op reageert...

Mogelijk geeft het console meer info over deze stelling. En zouden we obv de console status een slimme reset kunnen uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt hier niemand de display app?
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SNIK0906 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:24:
[...]

Martin, interessant..kan alleen zo snel je post niet vinden hoe je het console uitleest. Kan je dat nog even aanwijzen. Dank
Hier nogmaals:

Console logging kan als volgt:

1. Installeer de Virtual Com port driver (http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm)
2. Verbind je HomeWizard met een mini-USB kabel aan de PC.
2. Maak via "PuTTy" (of een soortgelijk programma) een seriele verbinding (115200, 8N2) op de COM poort die de HomeWizard toegewezen heeft gekregen.

Console logging zie je voorbij komen en kun je evt middels logging in Putty naar een bestand wegschrijven.

Gek genoeg is mijn Homewizard als weer dagen keurig online. Heb ook Ping Monitor aangezet om hem eens in de gaten te houden maar lijkt wel of dat hem wakker houdt.

[ Voor 10% gewijzigd door martinvdm op 14-05-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 07:33:
Ik zal het eens proberen om de Linksys in bridge mode te zetten, ik heb het wel eens eerder geprobeerd dacht ikmaar dat slikte mijn router toen niet.

Maar dat kan ook dat dat met een repeater was. Zoals ik al zei heb ik daar niet zoveel verstand van.

Hoe dan ook het probleem met de HW lijkt opgelost. Draait al een dag zonder problemen.
En het onderbouwt een andere stelling. Op het moment dat je via de directe methode (portforwarding) communiceert en niet via homewizard online (kennelijk een andere "ingang" voor de homewizard) is het probleem veel minder groot. En dit wordt ook bevestigd in onze waarnemingen met de HPM. Ca 1% van de homewizards die via de HPM zijn verbonden (dit zijn ca 750 homewizards) geven geen response... En iedere homewizard wordt iedere 10 seconden via de directe methode uitgelezen. Dus een redelijk betrouwbare sample

Vraag: gebruikt iemand de homewizard zonder de homewizard online dienst (dus niet aangemeld bij ze) maar wel verbonden met internet?

Daarnaast zie ik redelijk veel verkeer tussen mijn homewizards en homewizard online, niet geïnitieerd door de HW app. Maar min of meer permanente communicatie. Erg benieuwd wat de inhoudelijke kant van deze communicatie is. Helaas niet te lezen, is encrypted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
martinvdm schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:58:
[...]

Hier nogmaals:

Console logging kan als volgt:

1. Installeer de Virtual Com port driver (http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm)
2. Verbind je HomeWizard met een mini-USB kabel aan de PC.
2. Maak via "PuTTy" (of een soortgelijk programma) een seriele verbinding (115200, 8N2) op de COM poort die de HomeWizard toegewezen heeft gekregen.

Console logging zie je voorbij komen en kun je evt middels logging in Putty naar een bestand wegschrijven.

Gek genoeg is mijn Homewizard als weer dagen keurig online. Heb ook Ping Monitor aangezet om hem eens in de gaten te houden maar lijkt wel of dat hem wakker houdt.
Dank, en dat is ook mijn gevoel al een tijd. Zie ook mijn andere Posts vanochtend.

Mooi dat iedereen een bijdrage geeft. Maakt de analyse veel completer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:51:
Gert
Ik gebruik de display app op een tablet in de woonkamer.
Zitten nog wel wat bugs in zoals de datum wat niet klopt.
Ook vind ik het jammer dat je de app niet kan draaien.

Voor de rest is het wachten tot het verder wordt uitgebreid en dat je nog wat meer naar eigen wens kan aanpassen. Ik heb Homewizard hier al voor gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• churchil
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-05-2015
Ondertussen heb ik mijn huishouden flink uitgebreid met kaku en homewizzard producten waarover ik erg te spreken ben .
Maar steeds vaker gebeurd het, dat ik het een niet kan schakelen zonder het ander eerst aan of uit te zetten.
Bijvoorbeeld:
• het zonnescherm (ASUN-650 ) werkt pas als de 1e licht schakelaar (Apa3-1500R ) aan staat.
• De verdeeldoos APCR2300 werkt pas als de licht 3e schakelaar (Apa3-1500R ) aan of uit staat.
• Ook met schakelaars Apa3-1500R onderling , gaat het vaak mis. Soms is dit op te lossen door een schakelaar om te wisselen , waardoor het probleem vaak tijdelijk verholpen word.
Als ik het de Apa3-1500R volledig uit het stopcontact haal lijkt alles weer normaal te werken, ik heb circa 5 Apa3-1500R door het huis hangen, maar ik heb het gevoel dat dit ook Home easy 3 stks gebeurd.
Overigens staan deze schakelaars meer dan 1 meter uit elkaar en nog geen 6 mtr van de Homewizzard die zeer centraal in de gang hangt , ja ik heb uw knowledge base gelezen ;-) . Dit probleem heb ik niet als ik de producten via de afstandsbediening bedien.
Herkend iemand dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:51:
Gert
Ha ha, ik niet... ik vond het eng...
Als ik op 'vakantie' drukte (het koffertje) en de gekleurde cirkel aangaf dat de schakeling voltooid was, kreeg ik in de APP als melding "Vaarwel".... :?
Geen fijne tekst. Ik ben nl wel van plan om na mijn vakantie gewoon naar huis te komen... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.vankan.org/pics/vw2.png

Even serieus: Ik heb hem wel geinstalleerd, maar nog veel te veel buggie.
Soms reageert de HW niet op deze app, datum en tijdens lopen uit de pas., etc.etc....
Maar goed: Het blijft een beta, dus we mogen nog niets roepen....

[ Voor 21% gewijzigd door pvkan op 14-05-2015 13:29 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Laatst online: 23-07-2024
SNIK0906 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:47:
[...]

Gertjan, even voor de zekerheid. Je hebt in de eerste stap het accespoint uitgezet, niet de HW? Correct?

Zo ja...Ik had al eerder het idee dat het lampje op de HW niet de status van de wifi verbinding weergeeft, maar of er een verbinding is tussen de homewizard en homewizard online. Sterker nog. Ik denk dat de check maar 1 keer wordt uitgevoerd en als er 1 maal verbinding is geweest blijft de wifi lamp branden ongeacht of de wifi verbonden is of dat er een internetverbinding is.

M.i. Gaat het ook hier fout op het moment dat de sessie verloren gaat met homewizard online. Dan blijft de homewizard wachten op herstel van de oude sessie. En pas na een lange time-out wordt er een reset gegeven. Als dit een valide stelling is het ook aannemelijk dat het geen direct wifi probleem is. Eea kan wel veroorzaakt worden door oude firmware op het wifi component, maar het feitelijke probleem is hoe de homewizard hier op reageert...

Mogelijk geeft het console meer info over deze stelling. En zouden we obv de console status een slimme reset kunnen uitvoeren
Klopt, ik wilde zeker weten dat het accespoint geen probleem zou geven, en kon het accespoint hiermee uitsluiten.

Probleem zit dus echt in de Homewizard.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:03
Even een andere vraag, werkt bij iemand de push notificatie nog? Bij mij niet meer namelijk sinds vandaag. De status in de app (iphone) registreerd wel beweging verder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik heb ook al eens eerder aangegeven dat ik via tasker mijn HW elk half uur uitlees en dat ik denk ik mijn HW wakker houd want ik heb totaal geen problemen met dat hij niet te benaderen is. Ik zit nu 850 kilometer van mijn HW af en ik kan hem gewoon benaderen.

Ik denk dat de mensen die hem vaak niet kunnen benaderen een ook eens een Ping Monitor of iets anders aan moeten zetten om hem ook wakker te houden en kijken of dat de problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
unconnected schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:29:
Even een andere vraag, werkt bij iemand de push notificatie nog? Bij mij niet meer namelijk sinds vandaag. De status in de app (iphone) registreerd wel beweging verder :/
Sinds vanochtend ontvang ik ook geen push notificaties meer (Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Hier ook geen push op IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen push meer op android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Je hebt kans dat je de push berichten op nieuw moet instellen.
Je hebt sinds de laatste update ook een scherm met account waar je dat in kan stellen geloof ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Jovink538 op 14-05-2015 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
Flash3d schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:31:
[...]

Sinds vanochtend ontvang ik ook geen push notificaties meer (Android).
Gelukkig, dan weet ik dat het probleem niet bij mij ligt :P scheelt weer pielen op mijn vrije dag haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:11
unconnected schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:29:
Bij mij sinds vanmorgen niet meer. Heb al alles geprobeerd. Gelukkig nog iemand met dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Laatst online: 04-10 07:38
Bij mij ook geen push

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 13:29
Inderdaad, zomaar opeens geen pushberichten meer. Wat ongelooflijk irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Hier ook geen notificaties meer sinds vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Vanochtend werkte de push notificaties bij mij nog. Laatste melding was zo rond 8:15. Viel me eind van de middag ook op dat ze niet meer binnen komen. Kan het helaas niet testen, maar waarschijnlijk een storing vanuit het HW-online platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist weer van 20:12 tot 20:52 niet mogelijk om de app te openen. Blijft op Verbinden... hangen. Vreemd genoeg lijkt de homewizard in zijn logging helemaal geen enkel pijntje weer te geven. In het accesspoint zie ik keurig dat de homewizard verbonden is en netjes 90% signaal heeft. Geen homewizard online gebruikt, dus direct naar de homewizard. Heb de logging naar Homewizard verzonden, dus ben benieuwd, maar heb zelf al ff in het 5160 regel tellende logbestand zitten neuzen, maar zie eigenlijk geen bijzondere zaken mbt wifi of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
J-D schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:57:
Vanochtend werkte de push notificaties bij mij nog. Laatste melding was zo rond 8:15. Viel me eind van de middag ook op dat ze niet meer binnen komen. Kan het helaas niet testen, maar waarschijnlijk een storing vanuit het HW-online platform.
Ik had de laatste zo rond 9 uur vanmorgen.
Maar ik had ook al de schema's aangepast omdat ik dacht dat het bij mijn zat. Maar nu wacht ik wel op reactie van HW. Heb wel een ticket aangemaakt. Mag aannemen dat ze dit zelf ook merken en dan ook op een feestdag dit proberen optelossen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-D schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:57:
Vanochtend...... Kan het helaas niet testen, maar waarschijnlijk een storing vanuit het HW-online platform.
De notificaties worden toch niet door HW-online verzorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Waarschijnlijk contacten alle HW naar de backend server van HomeWizard en die zet het door naar de Apple of Samsung servers.

Ik geloof niet dat al die HW vanuit de meterkasten direct naar Apple of Samsung servers contacten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Werkt het op samsung ook niet? Kan ik zelf niet testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Ik heb hier echt een schakel probleem.

Hier heb ik een schemerschakelaar van kaku die bij schemer een aan puls geeft via de HW naar een Hue lamp en tegelijk de gordijnen sluit via een Brel motor.
Beide zijn HW gecertificeert, maar de gordijnen gaan bijna nooit dicht, soms wel maar meestal niet.
Via de app kan ik de gordijnen perfect open/dicht doen, dus het lijkt geen signaalprobleem.

Vroeger had ik een kaku ics-1000 waar ik tussen 2 schakelingen een pauze kon programmeren, maar HW heeft dat niet.

Nu heb ik er 2 schakelmomenten van gemaakt, gordijnen via kakuschemer en de hue via zonondertimer, maar dit is niet handig.

Iemand een oplossing hier voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

stormfly schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:44:
Waarschijnlijk contacten alle HW naar de backend server van HomeWizard en die zet het door naar de Apple of Samsung servers.

Ik geloof niet dat al die HW vanuit de meterkasten direct naar Apple of Samsung servers contacten ;-)
Dat is naar mijn idee het enige wat logisch is. Ik heb vanmiddag geen update geladen of (netwerk) instellingen aangepast.

Edit:
Heb overigens geen problemen met uitval of onbereikbaarheid van de HomeWizard. Hierbij mijn stats:

Serial Number: 1401071XX
Firmware: 3.1-3.50C
Update available: no
Time Information: 2015-5-14 21:54 - (25021) - 17,4 dagen

[ Voor 1% gewijzigd door J-D op 14-05-2015 22:17 . Reden: Toelichting Wi-Fi uitval ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Kreeg met mail van HW

Dit is helaas een bekende issue.

Onze servers hebben sinds vanmorgen problemen met het routeren van berichten naar Apple's notificatieservice. Hierdoor werden onze servers zelfoverbelast en werkten ook berichten naar andere platforms (Android, SMS) niet meer goed. De problemen voor deze andere platforms zijn opgelost maar we zijn nog druk bezig met uitzoeken waarom berichten naar Apple (voor iPhone, iPad, iPod, etc.) mislukken.

We hopen deze problemen snel onder controle te hebben. Onze excuses voor het ongemak.

( en de zelfde avond al reactie op mijn ticket... 😜)

[ Voor 5% gewijzigd door Dazzie op 14-05-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 07:33:

Kan ik hieruit opmaken dat het gelukt is je router als bridge in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Mailtje van HW,

Notificaties moeten ondertussen weer werken. Een melding naar al onze klanten is technisch vrij lastig maar we gaan zeker kijken of we dit in de toekomst op een of andere manier beter kunnen communiceren.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 9% gewijzigd door Dazzie op 15-05-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
ruudvee schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:56:
Ik heb hier echt een schakel probleem.

Hier heb ik een schemerschakelaar van kaku die bij schemer een aan puls geeft via de HW naar een Hue lamp en tegelijk de gordijnen sluit via een Brel motor.
Beide zijn HW gecertificeert, maar de gordijnen gaan bijna nooit dicht, soms wel maar meestal niet.
Via de app kan ik de gordijnen perfect open/dicht doen, dus het lijkt geen signaalprobleem.

Vroeger had ik een kaku ics-1000 waar ik tussen 2 schakelingen een pauze kon programmeren, maar HW heeft dat niet.

Nu heb ik er 2 schakelmomenten van gemaakt, gordijnen via kakuschemer en de hue via zonondertimer, maar dit is niet handig.

Iemand een oplossing hier voor ?
Bij Schedule kan je voor een scenario (bijvoorbeeld "if time = 8:00") bij acties 2x dezelfde neerzetten. Dus 2x gordijnen open commando sturen. Misschien pakt hij het dan wel.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
Dazzie schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:01:
Mailtje van HW,

Notificaties moeten ondertussen weer werken. Een melding naar al onze klanten is technisch vrij lastig maar we gaan zeker kijken of we dit in de toekomst op een of andere manier beter kunnen communiceren.

Met vriendelijke groet,
jip hier werkt ie weer! hebben ze nog snel gefixed tijdens de vakantie-dagen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik heb hier ook notifications mijn buren deden net de voordeur open en kreeg hier netjes een melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Laatst online: 19-10-2020
Ook ik heb regelmatig last dat de app geen verbinding kan maken met de HW. Een eigen app op mijn Synology vraagt elke 5 seconden de status op van alle actuatoren en sensoren. Dus dat pollen helpt kan ik niet bevestigen. De app maakt rechtstreeks contact met de HW via port forwarding. Ik heb de sterke indruk dat als de HW app geen verbinding kan maken met de HW, mijn app op mijn Synology dat wel lukt. Daarmee zou je kunnen stellen dat het aan de app van HW op mijn iPhone ligt. In het verleden ook wel een mijn iPhone in zo'n situatie gereboot en dan werkte het weer. Dat kan natuurlijk toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
daxy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:17:
[...]

Bij Schedule kan je voor een scenario (bijvoorbeeld "if time = 8:00") bij acties 2x dezelfde neerzetten. Dus 2x gordijnen open commando sturen. Misschien pakt hij het dan wel.
Hee, dat is een goeie tip, vanavond even testen.
Wordt vervolgd...

p.s. Push meldingen werken bij mij weer op IOS iPhone6+

EDIT:
Schakeling ging goed vanavond, ik kijk het nog een paar dagen aan voordat ik zeker weet of het goed werkt, maar ik ben hoopvol.

[ Voor 21% gewijzigd door ruudvee op 15-05-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Hier sinds zojuist ook weer push meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat experimentjes uitgevoerd met de presets.
Met een magneetcontact "open" en "dicht" geschakeld tussen "thuis" en "weg".
Daarna met een ander magneetcontact "open" en "dicht" een lamp geschakeld: bij openen alleen aan als "thuis" en bij sluiten alleen uit als "weg". Erg simpel dus.
Werkt bij mij niet betrouwbaar: als ik vrij kort na de verandering van de preset (binnen 10 sec.) de lamp schakel dan is af en toe de presetwijziging blijkbaar nog niet verwerkt als het lampsignaal wordt verzonden.
Dus soms gaat de lamp toch uit als het signaal voor de preset "thuis" al seconden eerder verzonden is en gaat de lamp toch aan als het signaal voor de preset "weg" al seconden eerder verzonden is.
Wat is de ervaring van anderen? Kan iemand dit reproduceren/bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
De magneetschakelaars missen soms wel eens een pulsje, dat zie ik hier ook wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En volgens mij geeft de magneetschakelaar soms (altijd?) vaker dan 1 puls.
Dus vaker "aan" of vaker "uit" achter elkaar.
Dat stoort soms ook de updates van andere apparaten.
En de update van de state lijkt via de "display app" ook wel even tijd nodig te hebben.
Geen idee ook of je tijdens het schakelen van de mode gelijk ook apparaten anders instelt? Dus gelijk lamp uit als je "weg" gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
daxy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:17:
[...]

Daxy we hebben de HPM instelbaar gemaakt hoeveel signalen je wilt sturen. Dus 1,2 of 3 mogelijk helpt dit je gordijnen wel te openen. Kan je meteen combineren

OF als de schemer sensor zegt dat het donker is OF op een vaste tijd. Welke van de twee het eerst bereikt wordt. Idem voor openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:07:
...........
En de update van de state lijkt via de "display app" ook wel even tijd nodig te hebben.
Geen idee ook of je tijdens het schakelen van de mode gelijk ook apparaten anders instelt? Dus gelijk lamp uit als je "weg" gaat?
Nee, ik schakel niets anders tijdens het experiment.
Meerdere pulsen zenden, ja, dat is soms zo; maar die duren een seconde of twee.
Ik heb echter de indruk dat de HW-processor nu echt op z'n tenen loopt en dat het begrip "realtime" al enige tijd is losgelaten. Bij een event-driven proces kan dat toch echt niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
martinvdm schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:12:
Zojuist weer van 20:12 tot 20:52 niet mogelijk om de app te openen. Blijft op Verbinden... hangen. Vreemd genoeg lijkt de homewizard in zijn logging helemaal geen enkel pijntje weer te geven. In het accesspoint zie ik keurig dat de homewizard verbonden is en netjes 90% signaal heeft. Geen homewizard online gebruikt, dus direct naar de homewizard. Heb de logging naar Homewizard verzonden, dus ben benieuwd, maar heb zelf al ff in het 5160 regel tellende logbestand zitten neuzen, maar zie eigenlijk geen bijzondere zaken mbt wifi of iets dergelijks.
Martin, als je wil, wil ik ook wel eens naar het log kijken. Ik denk namelijk niet dat het de wifi is. Zie mijn eerdere post. Misschien valt mij iets op

Heb gelukkig de problemen niet met mijn homewizards, en heb hier nu ook het console log aan staan. Maar bij mij reageert de homewizard altijd ( niet altijd super snel, maar dat is een ander probleem). Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SNIK0906 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:19:
[...]

Martin, als je wil, wil ik ook wel eens naar het log kijken. Ik denk namelijk niet dat het de wifi is. Zie mijn eerdere post. Misschien valt mij iets op

Heb gelukkig de problemen niet met mijn homewizards, en heb hier nu ook het console log aan staan. Maar bij mij reageert de homewizard altijd ( niet altijd super snel, maar dat is een ander probleem). Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd
Er is in het log weinig te zien, behalve het feit dat enkele minuten voordat ik opmerkte dat het weer werkte, de Wifly chip een reboot heeft gehad. Dit doet Homewizard elk uur. Toen werkte het weer. Het lijkt er in de logging duidelijk op dat de communicatie naar Homewizard zelf voor bijvoorbeeld Shared Weather en firmware checks prima werkte en dus puur de connectie vanaf de telefoon/app niet op gang kwam tot de wifi module reboot. Voorlopig ben ik druk om samen met Homewizard eea uit te zoeken. Als ik weer issues heb wil ik nog wat testen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
martinvdm schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:42:
[...]

Er is in het log weinig te zien, behalve het feit dat enkele minuten voordat ik opmerkte dat het weer werkte, de Wifly chip een reboot heeft gehad. Dit doet Homewizard elk uur. Toen werkte het weer. Het lijkt er in de logging duidelijk op dat de communicatie naar Homewizard zelf voor bijvoorbeeld Shared Weather en firmware checks prima werkte en dus puur de connectie vanaf de telefoon/app niet op gang kwam tot de wifi module reboot. Voorlopig ben ik druk om samen met Homewizard eea uit te zoeken. Als ik weer issues heb wil ik nog wat testen doen.
Kill jij de app wel eens op de telefoon als je geen verbinding hebt? En als je dan opnieuw opstart werkt de verbinding dan weer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

martinvdm schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:42:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de iOS app gebruikt. Is het niet mogelijk om iets in de logging te vinden op je telefoon? Al is het maar een time out o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SNIK0906 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:46:
[...]
Kill jij de app wel eens op de telefoon als je geen verbinding hebt? En als je dan opnieuw opstart werkt de verbinding dan weer wel?
Uiteraard
J-D schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:51:
[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de iOS app gebruikt. Is het niet mogelijk om iets in de logging te vinden op je telefoon? Al is het maar een time out o.i.d.?
Ik zal het eens onderzoeken. Voorlopig moet ik weer toevallig tegen het moment aanlopen en de tijd hebben om direct te troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:00:
[...]

Kan ik hieruit opmaken dat het gelukt is je router als bridge in te stellen?
Vanmorgen hiermee aan de slag gegaan, In Tomato is alleen in te stellen dat de Linksys in 'Wireless Ethernet Bridge' draait. Ofwel van een draadloos signaal naar een bedraad signaal. Dit werkt op mijn laptop wel maar niet voor de HW omdat deze op het Wifi signaal draait. Helaas dus geen oplossing voor mij. Ik had van Cisco nog een wifi repeater maar dat werkt niet met de router van mijn internet aanbieder.

Inmiddels is de homewizard toch twee keer vastgelopen. Allebei de keren na langere inactiviteit van zowel de homewizard zelf als toegang via de app.

Ik heb broadcast SSID uitstaan in mijn accespoint en de tweede keer dat hij uitviel (gisterenavond) heb ik geprobeerd de homewizard handmatig te resetten (spanning eraf en erop). Vervolgens kwam de verbinding niet meer tot stand en moest ik in het accespoint SSID broadcast weer aanzetten alvorens de HW weer tot leven kwam.
Terwijl de eerste keer dat ie uitviel heb ik gewacht totdat de HW zelf weer terugkwam en dat deed hij wel. Naar mijn idee lijkt het erop dat de Wifi verbinding wel in stand blijft maar dat er echt in de HW iets niet goed gaat en het apparaat bevriest.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Je kan via het ip adres van de HW get-sensors of status opvragen maar kan ik dit ook via een andere locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
reinhold schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:57:
Je kan via het ip adres van de HW get-sensors o status opvragen maar kan ik dit ook via een andere locatie?
Ik denk dat je bedoelt om de get-sensors buiten je eigen (wifi) netwerk te kunnen opvragen, correct?

Ja dat kan. Zet dan via portforwarding een poort open (bv 8080). Kijk in je router wat je WAN ipnr is. Bv via mijnip.nl en geef dan in een browser het volgende in (vul op de plaats van wanip en password je eigen info in

Http://wanip:8080/password/get-sensors

Voor veel andere commando's kijk op de wiki van bv TD-er

Kan overigens ook vanuit je eigen netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Oke bedankt dat is wat ik bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let wel op dat met het openen van een port forwarding je de Homewizard publiekelijk maakt en dus inweze toegankelijk, mits je uiteraard je Homewizard password weet, maar daarbij wetende dat dit password in platte tekst in je url staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Daar had ik nog niet aan gedacht. Dat is dus niet handig met een loxx deurslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Laatst online: 19-10-2020
Port forwarding maakt hem inderdaad voor iedereen toegankelijk. Zolang je geen slot hebt mogen ze bij mij met het licht ed spelen :). Ik heb voor iets extra zekerheid wel een ander poortnummer genomen dan de homewizard gebruikt. Alternatief is hem te benaderen via een VPN. Dat gaat heel goed via m'n Synology. Moet ik alleen steeds op mn iphone mn VPN client opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
De probleempjes met de push berichten , is dat hetzelfde dat mijn signalering tijden weer op wachten stonden. Zijn op vakantie gegaan en een paar dagen geleden kijk ik op de app en zie alle melders op wachten staan terwijl toen wij het huis verlieten alle melders de laatste signalering qua tijd weergaven.
Hoop dat dit normaal is nu weer.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
verwp01 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:36:
De probleempjes met de push berichten , is dat hetzelfde dat mijn signalering tijden weer op wachten stonden. Zijn op vakantie gegaan en een paar dagen geleden kijk ik op de app en zie alle melders op wachten staan terwijl toen wij het huis verlieten alle melders de laatste signalering qua tijd weergaven.
Hoop dat dit normaal is nu weer.
Ik heb dat er ook staan bij sommige melders. Als bepaalde deurcontacten niet zijn aangesproken voor een bepaalde dagen of rookmelders of deurbel dan verdwijnen de laatste tijden en komt er wachten te staan. Zodra ze weer worden aangesproken komt er gewoon weer de tijden te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:31
Na een stroomuitval kan je dit ook hebben. Of als je even de HW zonder voeding zet
reinhold schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:21:
[...]

Ik heb dat er ook staan bij sommige melders. Als bepaalde deurcontacten niet zijn aangesproken voor een bepaalde dagen of rookmelders of deurbel dan verdwijnen de laatste tijden en komt er wachten te staan. Zodra ze weer worden aangesproken komt er gewoon weer de tijden te staan.

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadvanboven
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb sinds v3 ook regelmatig dat de HW niet benaderbaar is. Wat opvalt is dat je dan de HW prima kan pingen maar dat de interne webserver niet meer reageert. Ik merk ook dat het fenomeen zich ook laat zien als ik met de schedule's bezig ben. Vaak kan ik ze dan niet succesvol opslaan. Het lijkt er op dat als de HW bezig is met een schema hij even on-hold gaat...

Ik heb trouwens een 2012 exemplaar v1.2

Zojuist maar een ticket aangemaakt bij HW. Ben ook aan het kijken naar Domoticz... wellicht tijd om over te stappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadvanboven
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wat trouwens ook opvalt is dat mijn dagelijkse backup naar HW toe (ik heb het 20 euro/jaar abonnement) sinds 11 april elke 2 tot 3 dagen faalt. Daarvoor één keer per maand een falende backup. Iets is er dus rond 11 april gebeurt.... oh ja, de update naar v3 !!!

Hebben anderen hetzelfde effect in de backups ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
hier alleen 20 april en 9 mei geen backup.

maar ik moet nu zeggen dat ik al 30 min geen contact heb met mijn HW.
pingen lukt wel maar verders is die dood.
ik reset hem bewust even niet om te kijken of die vanzelf weer tot leven komt.

dit komt van de website van hun.

week geleden zelf spanningsloos gemaakt vanwege klusje thuis:)

HomeWizard actief:

6 dag(en) 20 uur
44 minuten

Laatst gezien:

41 minuten geleden

exact om 15.00 kreeg ik weer een melding vanuit me home wizard binnen en kan ik weer contact maken met de hw en alles werkt weer....

lijkt wel of die zich zefl gereboot heeft

HomeWizard actief:

0 dag(en) 0 uur
0 minuten

Laatst gezien:

minder dan een minuut geleden

[ Voor 54% gewijzigd door Dazzie op 16-05-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dazzie schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:46:
hier alleen 20 april en 9 mei geen backup.

maar ik moet nu zeggen dat ik al 30 min geen contact heb met mijn HW.
pingen lukt wel maar verders is die dood.
ik reset hem bewust even niet om te kijken of die vanzelf weer tot leven komt.

dit komt van de website van hun.

week geleden zelf spanningsloos gemaakt vanwege klusje thuis:)

HomeWizard actief:

6 dag(en) 20 uur
44 minuten

Laatst gezien:

41 minuten geleden

exact om 15.00 kreeg ik weer een melding vanuit me home wizard binnen en kan ik weer contact maken met de hw en alles werkt weer....

lijkt wel of die zich zefl gereboot heeft

HomeWizard actief:

0 dag(en) 0 uur
0 minuten

Laatst gezien:

minder dan een minuut geleden
Ja dat viel mij ook al op, lijkt net of die zich zelf reboot. Denk dat er toch wat mis is in de software van HW zelf. Alleen hun support reageert echt slecht... Blijven maar de schuld geven aan wifi. Nou na een aantal verschillende ap's en aparte unit voor HW blijft het bagger werken..
Tis ook pas na v3 gekomen heb ik het idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:18
Heb hier een stopcontact van homewizard die wel aan gaat maar niet uit via het commando... Enig idee wat dat kan zijn??

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROVAOL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:24
miel schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:10:
Heb hier een stopcontact van homewizard die wel aan gaat maar niet uit via het commando... Enig idee wat dat kan zijn??
Ik heb hier hetzelfde probleem. Verplaatsing van de HoweWizard heeft het probleem enigszins opgelost, maar nog niet altijd gaat het goed. Ik heb maar besloten om de antenne modificatie uit te voeren. Twijfel of ik naast de 433MHz, ook de 868MHz en Wifi gelijk ga modden. Wie heeft hier positieve ervaringen mee?

Overigens blijf ik na de port forwarding, nog steeds last houden van verbindingsproblemen. Mijn Homewizard is wel aangemeld bij de Online dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROVAOL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:40:
[...]

Ik heb hier hetzelfde probleem. Verplaatsing van de HoweWizard heeft het probleem enigszins opgelost, maar nog niet altijd gaat het goed. Ik heb maar besloten om de antenne modificatie uit te voeren. Twijfel of ik naast de 433MHz, ook de 868MHz en Wifi gelijk ga modden. Wie heeft hier positieve ervaringen mee?

Overigens blijf ik na de port forwarding, nog steeds last houden van verbindingsproblemen. Mijn Homewizard is wel aangemeld bij de Online dienst.
Ik ben er pas ook achter gekomen dat het ook kan komen door het apparaat wat er achter hangt. Met onze DVD speler had ik hetzelfde probleem op zowel de ICS1000 van KaKu als Homewizard. Waarom precies weet ik niet maar probleem was opgelost door het te combineren met een paar andere apparaten.
Ook een stekker blok met overspanning beveiliging geeft soms onbetrouwbare schakelingen. Dit ook met zowel ICS1000 als Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SaURoN schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:09:
[...]

Ja dat viel mij ook al op, lijkt net of die zich zelf reboot. Denk dat er toch wat mis is in de software van HW zelf. Alleen hun support reageert echt slecht... Blijven maar de schuld geven aan wifi. Nou na een aantal verschillende ap's en aparte unit voor HW blijft het bagger werken..
Tis ook pas na v3 gekomen heb ik het idee..
De Homewizard herstart elk uur den Wifi module. Als die bij mij onbereikbaar is dan werkt het meestal weer na deze reboot van de Wifi module. Dit gebeurd automatisch op het uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 15:31
Hallo,

Ik heb dus ook last van het feit dat de HW niet te bereiken is. Ik heb een Asus RT-AC87U. Om uit te sluiten dat het niet mijn router is heb ik hem aangesloten op een Apple router. En wat schets mijn verbazing. Ook met deze router is de HW niet bereikbaar. Ook zie ik dat er tijden geen verbinding is met de thermometer, volgens mij heeft dat niets met WiFi te maken.
Soms werkt de deurschakelaar wel als de HW niet vai iPhone of iPad te bereiken is.

Ik ga maar eens een storing bij HW aanmelden. Als genoeg mensen dat doen moeten ze wel in aktie komen.

Ik wordt het wel een beetje zat om elke keer de HW te resetten.
Gr. Robert

Gr Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik herken deze problemen van jullie niet.

HomeWizard actief: 32 dag(en) 23 uur 42 minuten

Ik zit momenteel in frankrijk en nog steeds te benaderen

En terwijl ik als beta tester al veel langer op de 3.0 versie zit zijn deze verbindings problemen bij mij niet voor gekomen.
Ik word langzamer hand toch nieuwsgierig waarom er een gedeelte is wat deze problemen heeft en bij een andere gedeelte dit niet aan de orde is. Zou het dan een locatie in de woning kunnen zijn waar deze HW hangt? of een externe strings bron?

[ Voor 6% gewijzigd door reinhold op 16-05-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

reinhold schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:22:
Ik herken deze problemen van jullie niet.

HomeWizard actief: 32 dag(en) 23 uur 42 minuten

Ik zit momenteel in frankrijk en nog steeds te benaderen

En terwijl ik als beta tester al veel langer op de 3.0 versie zit zijn deze verbindings problemen bij mij niet voor gekomen.
Ik word langzamer hand toch nieuwsgierig waarom er een gedeelte is wat deze problemen heeft en bij een andere gedeelte dit niet aan de orde is. Zou het dan een locatie in de woning kunnen zijn waar deze HW hangt? of een externe strings bron?
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik lees hier al wat reactie van personen die mogelijk willen overstappen naar iets anders, voor mij zou dat betkenen dat ik voorgenomen aanschaf niet door laat gaan. Persoonlijk heb ik namelijk geen zin om continue met dergelijke connectie problemen te zitten.

Nu zo af en toe mee te lezen krijg ik het idee dat support van HW ook niet echt is om over naar huis te schrijven en daar is het spul naar mijn idee toch echt te duur voor. Het is/was een veel belovend produkt, maar ik stel de aanschaf nog even uit..... mogelijk komt van uitstel... afstel,

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:22
_Dune_ schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:30:
[...]

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik lees hier al wat reactie van personen die mogelijk willen overstappen naar iets anders, voor mij zou dat betkenen dat ik voorgenomen aanschaf niet door laat gaan. Persoonlijk heb ik namelijk geen zin om continue met dergelijke connectie problemen te zitten.

Nu zo af en toe mee te lezen krijg ik het idee dat support van HW ook niet echt is om over naar huis te schrijven en daar is het spul naar mijn idee toch echt te duur voor. Het is/was een veel belovend produkt, maar ik stel de aanschaf nog even uit..... mogelijk komt van uitstel... afstel,
Ik zit volgens mij met het zelfde. Het zag er allemaal heel interessant uit, maar met alle toeters en bellen wordt het een prijzige grap. Als je elke keer problemen hebt zit ik er aan te denken uit te stellen en te wachten op een stabiele Domotica aanbieder in de zelfde prijsrange.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 07:43:
[...]

Vanmorgen hiermee aan de slag gegaan, In Tomato is alleen in te stellen dat de Linksys in 'Wireless Ethernet Bridge' draait. Ofwel van een draadloos signaal naar een bedraad signaal. Dit werkt op mijn laptop wel maar niet voor de HW omdat deze op het Wifi signaal draait. Helaas dus geen oplossing voor mij. Ik had van Cisco nog een wifi repeater maar dat werkt niet met de router van mijn internet aanbieder.
[...]
Ik neem aan dat je, na het omzetten van je accesspoint in bridge mode, de netwerk-configuratie van je HomeWizard aangepast hebt aan de nieuwe situatie?
Voordat je in bridge-mode draait, werkt je HomeWizard namelijk in een ander subnet (dus andere range van IP-adressen).
Bijvoorbeeld eerst 192.168.2.x en als 'ie in bridge mode draait in hetzelfde subnet als de rest, dus bijvoorbeeld 192.168.1.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om een beter inzicht te krijgen in een ieder zijn opzet heb ik een Google Sheet in elkaar gezet.
Een ieder is vrij om deze te wijzigen en wil jullie vragen om jullie situatie hier in te vullen. Ik denk dat dit een stuk inzichtelijker maakt wat iedereen heeft draaien en wie weet vinden we wel een link tussen alle mensen met connectie problemen. d:)b
Klik HIER voor het document; graag zo compleet mogelijk invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ingevuld, ben op vakantie, dus sommige dingen komen later wel.
Aantal overige schakelaars (bijv KAKU) hoeft niet?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
_Dune_ schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:30:
[...]

Hier is hij al meer dan 32 dagen online zonder verbindingsproblemen. Wel is de HW op eigen AP aangesloten met elnkele webcams op dezelfde AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Ik vroeg dat over de signalering en notificaties omdat ik op vakantie ben en ik een deurcontact op een bepaalde groep in de meter kast heb aangesloten. Zodra de aardlekschakelaar naar beneden klapt bij kortsluiting of overbelasting krijg ik daarvan een signaal binnen.
Vandaar dat ik huiverig was dat er een stroomuitval was geweest omdat alle signalering op wachten stond.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
anandus schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:58:
Ik heb hem ook ingevuld.

En je kan via homewizard online ook je serienummer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
reinhold schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:49:
[...]

Ik heb hem ook ingevuld.

En je kan via homewizard online ook je serienummer zien.
Waar? Ik zit te kijken in de app, maar kan het niet terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
www.homewizard.nl

dan homewizard online aanklikken inloggen en dan staat links bij overzicht
Serienummer: 140107829
HomeWizard actief: 33 dag(en) 2 uur 26 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, wist niet dat er ook een online Homewizard Online-ding was :P
Edit:
Okidoki, aangepast in de spreadsheet :)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 16-05-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:58:
Bedankt voor het invullen en de aanvulling. Ik heb de sheet nog wat aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb het niet aangevuld, was iemand anders. Heb het wel ingevuld :)
Dacht dat ik met 21 veel KAKU-schakelaars had, maar zo te zien valt dat wel mee :P

Anyway, ik hoop dat we er met de sheet achter kunnen komen waar de storingen vandaankomen.
Misschien een idee om het linkje in de startpost, of een topicwaarschuwing te plaatsen?

En zou de woning nog van belang zijn? Flat/Huis/Appartement, etc., hoeveel verdiepingen, dat soort dingen?
Of zoeken we het eerst in het technische verhaal?

Pagina: 1 ... 71 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!