Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:35
Een aantal mensen vroegen mij in het Homewizard topic hoe dat ik Domoticz aan de Homewizard heb gekoppeld om het Homewizard topic niet te vervuilen hierbij mijn antwoord in een apart topic:

Hieronder vind je een korte beknopte handleiding en de twee vereenvoudigde php bestanden die ik daarvoor gemaakt heb. Let op het is geen generieke oplossing je zult voor je eigen situatie nog het 1 en ander moeten aanpassen/aanmaken voordat het werkt, verder moet je in Domoticz uiteraard virtuele schakelaars etc aanmaken maar voor een gemiddelde tweaker zal dat geen enkel probleem zijn ;)

Ik heb voor elk type device een voorbeeld in hwmon.php geplaatst, als je bijvoorbeeld meerdere schakelaars hebt moet je dat gedeelte kopieren en aanpassen voor de volgende schakelaar etc. die je wilt toevoegen.

Ik heb in de php bestanden ook nog wat commentaar toegevoegd zodat je weet wat je moet aanpassen.
  1. maak virtuele schakelaars/sensoren etc aan in Domoticz en achterhaal de IDX
  2. maak een dir hw aan op je pi: md /home/pi/hw
  3. plaats daar onderstaande twee php bestanden in
    https://www.dropbox.com/s/2ifduar6poeenc0/hwmon.php?dl=0
    https://www.dropbox.com/s/h6oftvw1tzknf4d/functies.php?dl=0
  4. zorg dat je php geïnstalleerd hebt op je pi: sudo apt-get install php5
  5. installeer Pear op je pi voor de installatie zometeen van HTTPrequests: sudo apt-get install php-pear
    Pear is een package manager
  6. Installeer vervolgens HTTPrequest: sudo pear install HTTP_Request2
  7. ga nu naar /home/pi/hw en start hwmon.php: php hwmon.php&
    er staat een & achteraan het commando zodat het proces op de achtergrond door blijft lopen als je de terminal sessie afsluit, als je de grafische omgeving van Raspbian gebruikt kun je het ook in een terminal venster binnen je X omgeving starten en in de gaten blijven houden maar dan laat je de & uiteraard weg. Voor het testen kun je beter de & nog even weglaten zodat je precies ziet waar het eventueel fout gaat.
Succes en als er vragen zijn hoor ik het wel of wellicht hebben andere nog mooie aanvullingen of een betere generieke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210193

Hoe lang heb je dit al draaien? Ik vrees dat je 10 seconden te weinig zijn voor HW.
Had voorheen ook een cron draaien elke 30 sec. Toen ik het verkorte naar 20 sec kreeg ik mails van dat script dat HW niet bereikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Dit draait nu ongeveer een half jaar probleemloos een heel enkele keer kan hij HW niet bereiken maar dat is misschien 1 a 2 keer per dag en dan probeert het script het na 5 seconden nog een keer en dat gaat perfect.

[ Voor 68% gewijzigd door Mediacj op 15-04-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 640922

Anoniem: 210193 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:54:
Hoe lang heb je dit al draaien? Ik vrees dat je 10 seconden te weinig zijn voor HW.
Had voorheen ook een cron draaien elke 30 sec. Toen ik het verkorte naar 20 sec kreeg ik mails van dat script dat HW niet bereikbaar was.
Ik lees met een eigen script ook om de 10 sec de gegevens van de homewizard in, geen problemen met die interval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb ik wellicht pech een slechte HW gekregen te hebben :P
Ik deed ook gewoon get-status omdat die een kleinere en snellere reply heeft dan get-sensors.
Als ik een commando stuurde zorgde ik dat er steeds 3 sec tussen zat, en nog altijd reageerde dat ding soms niet.
Anyway, binnenkort helemaal geen zorgen in maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik ga er van uit dat je een Pi hebt met een RFXCom? Kan het ook zonder?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is net de bedoeling van dit script denk ik. Om HW als zender/ontvanger te gebruiken.
Het script haalt de statussen uit HW en toont die in Domoticz.
In Domoticz kan je met dummy schakelaars dan via het netwerk berichten sturen naar HW om te schakelen.

Indien er een RFXcom aan Domoticz hangt heb je dit minder of niet nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 210193 op 15-04-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
miel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:11:
Ik ga er van uit dat je een Pi hebt met een RFXCom? Kan het ook zonder?
Inderdaad dit script is juist bedoelt voor de mensen die al een HW hebben en die zonder rfxcom aan Domoticz willen koppelen.

Het script werkt ook twee kanten uit zowel schakelen vanuit Domoticz is mogelijk als de status van de schakelaars en sensoren vanuit HW weer met Domoticz synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07:44
Ik ga het binnenkort is uittesten :) maar ik neem aan dat ik Domoticz toch ook vanuit de NAS (syno) moet kunnen draaien? want die staat sowieso altijd aan mijn PI daarintegen gebruik ik alleen als mediaplayer

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Tinusvolkel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:41:
Ik ga het binnenkort is uittesten :) maar ik neem aan dat ik Domoticz toch ook vanuit de NAS (syno) moet kunnen draaien? want die staat sowieso altijd aan mijn PI daarintegen gebruik ik alleen als mediaplayer
Ik draai het zelf op een Pi maar Synology zou ook moeten werken: http://www.domoticz.com/wiki/DomoticzSynology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ik heb het draaien op mijn ds713+ maar vraag me nu af hoe ik die scripts kan draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Domoticz op mijn Synology draait prima. Even googlen en hebt er zelfs een pkg package voor.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:40
Is het niet veel makkelijker handiger om de HomeWizard te verkopen en van de centen wat het oplevert een RFXCOM te kopen :? Beetje omslachtig op deze manier. Uiteindelijk kun je toch alles (en meer) wat de HomeWizard kan (uitgezonderd het 868Mhz gedeelte) op een Pi (of NAS, of PC) met Domoticz...

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 18-04-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:41:
https://github.com/SynoCo...478#issuecomment-91066842

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
martinvdm schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:29:
Domoticz op mijn Synology draait prima. Even googlen en hebt er zelfs een pkg package voor.
Maritinvdm heb je dit met of zonder RFXCom? Ik heb package draaien op Synology (zonder rfxcom) maar loop redelijk snel vast qua mogelijkheden/kennis. Scenes schakelen gaat prima prima, kom echter niet verder met alle andere HW schakelaars en logs etc.

Heb redelijk gezocht maar komt niet zo heel ver. Hoe kan hij goed de HW uitlezen. Hoe toevoegen van schakelaars en sensoren. Als ik te snel vraag hoor ik het graag, google heeft ook geen oplossing voor me kunnen geven.

[ Voor 20% gewijzigd door wienjo op 20-04-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
ThinkPadd schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:10:
Is het niet veel makkelijker handiger om de HomeWizard te verkopen en van de centen wat het oplevert een RFXCOM te kopen :? Beetje omslachtig op deze manier. Uiteindelijk kun je toch alles (en meer) wat de HomeWizard kan (uitgezonderd het 868Mhz gedeelte) op een Pi (of NAS, of PC) met Domoticz...
Ja dat zou je denken maar aan de andere kant is die 868Mhz wel heel belangrijk voor mij want die zorgt voor een probleemloze verbinding naar mijn Heatlink(verwarming) en Energylink(smartmeter) die ik in het verleden via een arduino met wifi niet fatsoenlijk stabiel kreeg vanwege de grote afstand en/of vele muren die er tussenzitten. 868Mhz werkt gewoon altijd en probleemloos zeker in combinatie met Homewizard die wel is waar redelijk beperkt is maar wel stabiel.

Vanuit Domoticz en php scripts verstuur ik vervolgens alles weer naar Pvoutput en Mindergas. Verder is de app van Homewizard best wel handig.

Als ik geen Energylink en Heatlink had gehad zou ik de HW inderdaad verkocht hebben en een Rfxcom kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mediacj op 20-04-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
:) Voor meer kritische toepassingen gebruik ik daarvoor Z-Wave, zit ook op 868Mhz.
Maar thermostaat weet ik zo geen alternatief voor. Slimme meter uitlezen is een simpel USB-kabeltje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 669147

Beste,

Ik krijg continu een foutmelding terwijl ik het ip enzo heb aangepast wat doe ik verkeerd.

De melding is

PHP Warning: file_get_contents(http://192.168.178.200:81/WACHTWOORDHW/get-status): failed to open stream: Connection timed out in /home/pi/hw/hwmon.php on line 17

In regel 17 heb ik juist mijn eigen gegevens ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Je krijgt een time out dus het lijkt er op dat je de HW niet kunt bereiken vanuit je Pi.
Als je de request in de browser test werkt het dan wel?

Heb je wel je eigen lokale ipadres en poort ingegeven van je HW, dus de 192.168.178.200:81 veranderen met je eigen ip en poort, meestal 80 overigens.

Geef je wel het lokale HW wachtwoord(settings HW) op en niet het HW online wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das juist het gekke die 192.168.178.200:81 staat niet in de php, maar geeft die wel weer bij de foutmelding.
Heb op de plaatsen in php waar de 192.168.178.200 stond de verandering gemaakt naar mijn eigen hw.
Waar haalt hij de 192.168.178.200 vandaan als deze niet meer in de php staat.

De request in de browser werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
In de tweede php functies.php staat het ook nog een keer onder de functie verwarming instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit probleem gevonden bleek dat hij niet sync met de raspb.

Nu draait hij met een foutmelding :
Undefined index: result in /home/pi/hw/functies.php on line 8.

Na het aanmaken van de virtuele schakelaar moet er dan nog wat ingesteld worden nee toch ?.

Bedankt alvast voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Dat gaat dan fout op dit request:

http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=devices&rid=IDX

Probeer dit eens vanuit de browser met voor IDX de idx van je aangemaakte virtuele schakelaar. Hier zou dan in het json resultaat de index 'status' moeten voorkomen zo niet dan denk ik dat je niet de juiste virtuele schakelaar gebruikt hebt.

Als je dit niet in de browser op je Pi doet dan moet je uiteraard voor 127.0.0.1 het echte ip adres van de Pi gebruiken...192. etc.

[ Voor 16% gewijzigd door Mediacj op 21-04-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik dit in de browser invoert krijg ik wel de waarde.

Ik werk via ssh en heb alle 127 verandert in het domoticz adres op de raspberry.

Bij het uitvoeren van het script blijft hij de melding
PHP Notice: Undefined index: result in /home/pi/hw/functies.php on line 8 geven.

Dit is de regel 8 in de PHP:
$stat = $stat['result'][0];

Welke virutuele schakelaar moet er aangemaakt worden voor de Energylink.

Kan de fout daar zitten heb er nu maar 1 aangemaakt temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Maar in de browser krijg je ook geen index 'status' neem ik aan dit omdat je waarschijnlijk voor de Energylink niet gekozen hebt voor de virtuele sensor 'Energie (actueel plus teller)' en voor gas de virtuele sensor 'Gas'.

Voor de Energylink kun je geen schakelaars gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De virtuele sensor Elektra (Aktueel+Teller) staat bij de de gebruikte aparaten, echter geen waarde alles op 0.

Dit is het resultaat van via de browser

{
"5MinuteHistoryDays" : 1,
"ActTime" : 1429617993,
"AllowWidgetOrdering" : true,
"DashboardType" : 0,
"Latitude" : "51.514511",
"Longitude" : "3.872787",
"MobileType" : 0,
"ServerTime" : "Apr 21 2015 14:06:33",
"Sunrise" : "06:37:00",
"Sunset" : "20:49:00",
"TempScale" : 1.0,
"TempSign" : "C",
"WindScale" : 1.0,
"WindSign" : "m/s",
"dontcachehtml" : true,
"result" : [
{
"BatteryLevel" : 255,
"CounterToday" : "0.000 kWh",
"CustomImage" : 0,
"Data" : "0.000 kWh",
"Favorite" : 0,
"HardwareID" : 4,
"HardwareName" : "Dummy",
"HaveTimeout" : false,
"ID" : "14082",
"LastUpdate" : "2015-04-21 13:57:20",
"Name" : "Energylink",
"Notifications" : "false",
"PlanID" : "0",
"Protected" : false,
"ShowNotifications" : true,
"SignalLevel" : 10,
"SubType" : "CM119 / CM160",
"SwitchTypeVal" : 0,
"Timers" : "false",
"Type" : "Energy",
"TypeImg" : "current",
"Unit" : 1,
"Usage" : "0 Watt",
"Used" : 1,
"XOffset" : "0",
"YOffset" : "0",
"idx" : "51"
}
],
"status" : "OK",
"title" : "Devices"
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Dat is precies goed is hetzelfde als bij mij, ik ben nu thuis dus heb het wat beter kunnen bekijken, de functie dmw gebruik ik helemaal niet in combinatie met stroom, die wordt alleen gebruikt bij bewegingsmelders, deurcontacten de temperatuur etc. Dus het probleem zit ergens anders.

Wat je het beste kunt doen(als je dat al niet gedaan hebt) is alle sensoren die je niet gebruikt in hwmon.php even uitsterren(//). En als het dan nog niet werkt 1 voor 1 de overige sensoren uitsterren zodat je precies weet welke sensor het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb alles uitgezet en enkel temperatuur aan laten staan.
Geeft geen foutmelding maar vult geen temperatuur waarde in de virtuele schakelaar Temp+Hum.
Als ik de energylink dingen aanzet krijgt hij de oude foutmelding.

Hoop dat je nog een idee heb, Ben een groentje op het gebied van programmeren maar zou heel mooi zijn als ik het werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik zou je script ook graag gaan gebruiken maar zou graag betere instructies hebben voor een Domoticz op een Synology. Ik zal van de week eens kijken of het me lukt.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-03 12:50

ferno

Hi Joost,

Top!

Precies wat ik zocht.

Helaas zijn er sommige zaken nog niet helemaal duidelijk voor me.
Ik ben namelijk vooral geïnteresseerd in het registreren van mijn energie verbruik en zonnepanelen die door mijn energylink worden gemeten.

Nu zeg jij in je verhaal dat je daar dummy switches voor moet maken maar wat voor soort switches?
BV. voor beweging heb ik een x10 dummy aangemaakt en dan als soort motion sensor.
Maar energie utility kan ik niet vinden bij de dummy switches, welke gebruik je daarvoor?

Een andere vraag, ik lees dat je een heatlink hebt, ben je daar tevreden over? En welke ketel, thermostaat gebruikt icm de heatlink?

In iedere geval bedankt voor je scripts!

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

Ok, al gevonden hoe j een dummy sensor (dus geen switch) kunt maken.
Dat kan bij hardware add dummy device etc.
Kan ik voor zonnepanelen beter electric realtime of usage kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

Mooi, heb het al redelijk werkend, mooie script!
Wat mij betreft mag je hem verder uitbreiden. ;)
Zelf ben ik geen programmeur dus ben ik bang dat ik niet erg veel kan helpen.

Heb trouwens nog wel deze melding:

"PHP Notice: Undefined index: result in /home/pi/hw/functies.php on line 8"

I las dat iemand hier boven het ook had.

Maar ik kan nu wel mijn zon opwek, elektra verbruik etc. lezen.
Heb zoals jij voorstelt alles wat ik niet gebruik met // geremarcked.

Beweging sensor zie ik nog geen waardes van en ook niet van mijn deur sensor.
Maar ben het nog aan het uitzoeken etc.

Zou je met deze script ook homewizard schakelaars kunnen bedienen? Zou op zich wel moeten kunnen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Een bewegingsensor moet je als virtuele schakelaar aanmaken en vervolgens via de knop aanpassen schakelaar type omzetten naar een 'motionsensor'

Zoiets moet je ook doen voor een deurcontact ik heb daarbij wederom een virtuele schakelaar aangemaakt waarbij ik vervolgens weer via aanpassen gekozen heb voor het schakelaartype: 'Door Lock' is niet echt een deurcontact maar ik vond de iconen mooier en het resultaat het zelfde.

Die php error kun je alleen herleiden door 1 voor 1 de andere sensoren tijdelijk uit te sterren totdat je de sensor vindt waar de melding door komt. Ik krijg heel zelden die melding overigens ook ondanks dat alles gewoon werkt, het kan ook zijn dat er een keer niet volledige informatie in de json zit of niet goed gelezen kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
martinvdm schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:35:
Ik zou je script ook graag gaan gebruiken maar zou graag betere instructies hebben voor een Domoticz op een Synology. Ik zal van de week eens kijken of het me lukt.
Ik heb zelf geen Synology dus daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferno

ferno

Hi JoostVerh,

Dank voor je antwoord.
Ik heb het meeste nu werkend maar sommige dingen helaas nog niet goed.
Zo heb ik nu de deur sensor als door lock geconfigureerd en die werkt bij het opengaan maar registreert niet bij het sluiten, heb jij hier ervaring mee?

Wat stroom betreft lijkt het te werken en de waardes kloppen aardig alleen kloppen de grafieken niet. Zo zou als ik aan het terug leveren ben in gecombineerd een negatieve waarde moeten staan (en dat staat er ook) maar de grafieken gaan dan niet in de min. Terwijl je in de counter wel ziet dat het -1800 aangeeft bv.
Welke devices kan je het beste gebruiken? Electric Usage of Electric instant counter?

Verder vraag ik mij af of je er ook Gas verbruik in kan stoppen of een voorzet wilt geven hoe ik dat zelf kan doen.

Ik heb trouwens het script een beetje opgeschoond en nu heb ik geen waarschuwing op regel 8 meer maar nu op regel 9 van de functies.php. :)

PHP Notice: Undefined index: Status in /home/pi/hw/functies.php on line 9

[ Voor 4% gewijzigd door ferno op 27-04-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Mijn deurcontacten sluit ik zelf na 1 minuut via blocky aangezien de waarneming van HW vaak niet correct is waardoor er ten onrechte deuren op open staan dit door de zendhoeveelheid van de deurcontacten waardoor bij snel sluiten het sluiten verloren gaat.

Voor gas kun je gewoon het stroomblok dupliceren en dan een virtuele countersensor aanmaken, daarbinnen kun je aangeven dat het om m3 gaat.

Ik heb ook zonnepanelen maar registreer het als positieve waarden, waarbij ik mijn smartmeter importeer met de op deze pagina (http://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL%27s) beschreven p1 smartmeter, echter gebruik ik daarbij wel een Mysql database om de stroomwaarden op te slaan zodat ik om de minuut ofzo de hoogste waarde samen met de meterstanden doorgeef aan Domoticz.

Ik zou die fm gewoon negeren zolang het goed in DM komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Mediacj op 28-04-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:41

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

Hoi Joost,

Bedankt voor je php script, ben er mee aan het stoeien en kwam tot de volgende melding:

PHP Notice: Undefined index: Status in /home/jeroen/hw/functies.php on line 9
PHP Notice: Undefined index: Status in /home/jeroen/hw/functies.php on line 9

Middels // ben ik er achter dat het om de bewegingsmelder is echter volg ik netjes de idx aanpassing.

//Beweging [0]
$se = $data['response']['kakusensors']['0']['status'];
if (dmw(18,'Status') == 'Off' and $se == 'yes'){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=18&switchcmd=On");}
if (dmw(18,'Status') == 'On' and $se == 'no'){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=18&switchcmd=Off");}

JSON van de HW:

"kakusensors": [{"id":0,"name":"woonkamer","status":"no","type":"motion","favorite":"no","timestamp":"12:22","cameraid":null}

Enige idee wat de reden kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik neem aan dat je bewegingsmelder de idx 18 heeft en je ziet in Domoticz ook niet de actuele status van de bewegingsmelder verschijnen of wijzigen?

Verder heb ik de bewegingssensor als virtuele schakelaar aangemaakt met als type 'motionsensor'

Als je deze regel eens rechtstreeks in de browser plaatst wat krijg je dan?
http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=devices&rid=18
Wel even het echte ipadres van je Pi ingeven voor de 127.0.0.1 omdat je het nu niet rechtstreeks op de Pi doet.

Het gaat fout in de json die van Domoticz komt daar kan hij de 'Status' niet van vinden.

Voor de rest heb ik geen idee waar het fout gaat, heb het nog een keer voor je getest met de php bestanden voor een bewegingsmelder maar hier gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie

Tebbie

Reponse is, ik heb een Alert variant. Kon geen motion vinden, of is het visibility in domoticz?

"result" : [
{
"Data" : "No Alert!",
"HardwareID" : 2,
"HardwareName" : "HOMEWIZARD",
"ID" : "82017",
"LastUpdate" : "2015-04-29 12:32:15",
"Level" : 0,
"Name" : "Woonkamer beweging",
"ShowNotifications" : false,
"SignalLevel" : 12,
"SubType" : "Alert",
"Type" : "General",
"TypeImg" : "Alert",
"idx" : "18"
}
],
"status" : "OK",
"title" : "Devices"
}

[ Voor 17% gewijzigd door Tebbie op 29-04-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Tebbie schreef op woensdag 29 april 2015 @ 14:18:
Reponse is, ik heb een Alert variant. Kon geen motion vinden, of is het visibility in domoticz?
Ja daar gaat het fout kijk maar naar je json je hebt geen 'result:Status' alleen een 'status' met een kleine s.

Als je een virtuele schakelaar hebt aangemaakt(ook echt kiezen voor schakelaar) ga je naar het tabblad 'Schakelaars' vervolgens klik je op ' aanpassen' bij je bewegingsmelder en daar kies je bij het veld 'Schakelaar Type' voor 'Motion Sensor'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie

Tebbie

Ok aangepast. Nieuwe virtuele switch gemaakt zoals je aangaf. Krijg nu inderdaad geen melding meer.

{
"AddjMulti" : 1.0,
"AddjMulti2" : 1.0,
"AddjValue" : 0.0,
"AddjValue2" : 0.0,
"Data" : "Off, Level: 100 %",
"HardwareName" : "HOMEWIZARD",
"HaveDimmer" : true,
"HaveGroupCmd" : true,
"ID" : "001406F",
"Image" : "Light",
"IsSubDevice" : false,
"LastUpdate" : "2015-04-29 15:50:37",
"Level" : 100,
"LevelInt" : 15,
"MaxDimLevel" : 15,
"Name" : "Beweging Woonkamer",
"SignalLevel" : 12,
"Status" : "Off",
"StrParam1" : "",
"StrParam2" : "",
"SubType" : "AC",
"SwitchType" : "Motion Sensor",
"SwitchTypeVal" : 8,
"Type" : "Lighting 2",
"TypeImg" : "motion",
"UsedByCamera" : false,
"idx" : "32"
}
Mediacj schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:49:
[...]

Ja daar gaat het fout kijk maar naar je json je hebt geen 'result:Status' alleen een 'status' met een kleine s.

Als je een virtuele schakelaar hebt aangemaakt(ook echt kiezen voor schakelaar) ga je naar het tabblad 'Schakelaars' vervolgens klik je op ' aanpassen' bij je bewegingsmelder en daar kies je bij het veld 'Schakelaar Type' voor 'Motion Sensor'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie

Tebbie

Tip voor de Heatlink mensen die gebruik maken van het script je moet de tte uitlezen

// Heatlink
$t5t = $data['response']['heatlinks']['0']['tte'];
if($t5t <> dmw(46,'Temp')){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=46&nvalue=0&svalue=".$t5t."" );}

Daarna in Domoticz een blocky aanmaken die de temperatuur checkt, Als deze waarde 0 is dan is Heatlink uit en alles anders <> 0 dan betekend dat Heatlink in controle is.

Je kan daarna wat extra intelligentie toevoegen bij afwezigheid. Ik gebruik nu bijvoorbeeld een combi van IemandThuis (kan je in forum van domoticz terugvinden). En zodoende verwarming automatisch op uitzetten/besparen.

[ Voor 19% gewijzigd door Tebbie op 18-05-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dressie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Het zelfde hier, wil mij er ook meer in gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 14:12
Hey hallo, het heeft bij mij een hele tijd gewerkt, maar nu krijg ik constant de melding "Error: Malformed response:" als ik hwmon.php start...

Heeft dit met een update van Homewizard te maken of iets dergelijks?

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Interessant topic.
Ben mezelf een beetje aan het verdiepen in mogelijke Domotica oplossingen,
en ik twijfel momenteel tussen de HomeWizard of een Raspberry Pi + Domoticz + RFXCom.

Initieel wou ik Domoticz draaien op mijn Windows HomeServer die ik draaien heb, maar dat bleek te veel te beperken.
Ik wil namelijk mijn Honeywell EvoHome systeem ook koppelen, en de evohome-client is een linux script.
Maar ook zowat alle andere scripting support en voorbeelden en threads zijn gericht op de Pi.
En een linux VM is geen optie gezien doorgeven van USB RFXcom niet zo evident is.

Wat ik heb en nog wil doen:
- HoneyWell EvoHome systeem is geïnstalleerd. moet te integreren zijn, op zijn minst temperatuur info, liefst ook zones bedienen
- 9x Elro Flamingo FA21RF, nog op te hangen, te koppelen en ik wil er notificaties van krijgen (hopelijk nooit ;-) )
- groot zonnescherm, gestuurd met Somfy Soliris RTF. bediening liefst ook mogelijk. sensorinformatie te gebruiken (zon, wind) ?
- rolluiken moeten nog geautomatiseerd worden (somfy ?) -> ook te sturen natuurlijk
- KlikAanKlikUit deurbel als parallel op bestaande belinstallatie -> notificaties en logging
- later nog wat KaKu/CoCo schakelaars voor lichten toevoegen, en wat licht en temperatuursensors
- 22" touchscreen in de keuken als interface + smartphone interface (android)

Prijs voor een PiB2 + RFXcom + case + SD + WiFi300 komt op 170€,
een HomeWizard op 212€

Voor zover ik het nu zie kan ik in beide gevallen Domoticz draaien als frontend.

Bij de HomeWizard kan je ook de HomeWizard app gebruiken (handig voor mevrouw),
en eventueel HomeWizardPhp als FrontEnd.

De Pi kan ineens dienen als OS voor aansturen van het TouchScreen in de keuken, handig !
Plus ontvangst op 433 van de RFXcom is beter dan die van de HomeWizard, al zijn daar mouwen aan te passen heb ik gelezen.

Ben er nog niet uit, als er iemand nuttige feedback heeft hoor ik het graag.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
wimmme schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:37:
[...]
Ben er nog niet uit, als er iemand nuttige feedback heeft hoor ik het graag.
O-)
HomeWizard zou ik niet meer aan beginnen, is naar mijn idee over z'n hoogtepunt heen. Ook is de support zeer slecht, lees maar eens een aantal pagina's van het HomeWizard topic. Zonde van je geld en je bent ook enorm beperkt qua mogelijkheden doordat het een gesloten product is.
Domoticz is opensource en je kunt ook nog eigen scripts maken en gebruiken, mogelijkheden zijn eindeloos.

RFXCOM via USB doorgeven aan een VM hoeft niet zo moeilijk te zijn toch? Ik het het nu draaien in een Ubuntu VM onder ESXi en dat is 4 klikken ofzo en de VM heeft toegang tot de RFXCOM. Onder WHS kan dat niet heel veel moeilijker zijn lijkt mij?

Als je al een server 24/7 hebt draaien dan zou ik kijken of je Domoticz daar op kunt draaien. Dat draait naar mijn idee stabieler dan op een Pi. Heb het ook op m'n Synology NAS draaiend gehad (is een kant-en-klare package voor) voor meer dan een jaar en heb daar nog nooit crashes mee gehad, wat op een Pi nog wel eens voor wil komen schijnt het. Niet om de Pi gelijk in een slecht daglicht te zetten hoor, maar als je de hardware al hebt dan zijn er naar mijn idee dus betere oplossingen om Domoticz op te draaien.

Je zou ook nog naar de Homey kunnen kijken, ziet er ook als een veelbelovend apparaat uit: [Kickstarter] Homey (Voice controlled Home Automation). Is echter nog niet op de markt.

Als je van knutselen houdt zou ik Domoticz pakken. Ook daar zijn gewoon apps voor beschikbaar (3rd party). Voor Android heb je 'Dromotica' en voor iOS heb je 'Pilot: Home Automation'. Qua frontends zijn er mensen druk bezig om vanalles te knutselen, onlangs is deze nog verschenen. Ik heb zelf de 'frontpage.html' draaien op een tablet.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 01-10-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 11:52:
[...]

HomeWizard zou ik niet meer aan beginnen, ....

RFXCOM via USB doorgeven aan een VM hoeft niet zo moeilijk te zijn toch? ...

Als je al een server 24/7 hebt draaien dan zou ik kijken of je Domoticz daar op kunt draaien. ...

Je zou ook nog naar de Homey kunnen kijken,...

Als je van knutselen houdt zou ik Domoticz pakken.
Bedankt voor je feedback.

had hetzelfde idee van de HomeWizard, te beperkt. Ik script graag en word niet graag beperkt door een systeem. Ik ga me de RFXcom sowieso aanschaffen, als ik er niet kom met scripten onder Windows of USB-passthrough voor een VM kan ik nog altijd een Pi kopen :+

De Homey ben ik ook tegengekomen, maar daar is nog niet zo veel over bekend, geen idee hoever je daarmee kan gaan. :?

Update: RFXCom besteld. Domoticz draait al op m'n homeserver onder Windows, EvoHome data (python script) is al zichtbaar in Domoticz. Geen HomeWizard dus voor mij, ga dit topic dan ook niet langer vervuilen :*)

[ Voor 10% gewijzigd door wimmme op 02-10-2015 23:23 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Nevermind, het is mij ook gelukt om HW data op Domoticz die draait op een Synology zonder RFXcom te krijgen.

Nu nog jobs aanmaken en mogelijkheden uitzoeken...

[ Voor 65% gewijzigd door miel op 02-11-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-04 15:31
Ondertussen vergevorderd met Domoticz op raspberryPi. en de koppeling met Homewizard.
Maar .....

Ik heb te maken met een autorisatie-probleem:
PHP Warning: file_get_contents(http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=devices&rid=2): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 401 Unauthorized
in /home/pi/hw/functies.php on line 6

In de browser (met het ip-adres van de raspberryPI) ook de melding: 401 Unauthorized
Maar als ik ingelogd ben op Domoticz (website) dan krijg ik wel de juiste inhoud. Log ik weer uit; dan weer 401 Unauthorized.

Is er een mogelijkheid om in functies.php de gebruikerscode en wachtwoord van Domoticz door te geven of doe ik iets fout (php hwmon.php met wel of niet sudo opstarten maakt geen verschil)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die 401 melding heb ik ook gehad, bij instellingen/systeem had ik niets ingevuld bij lokaal netwerk.
Nu staat daar 127.0.0.* en gaat het goed, maar ik heb de HW niet gekoppeld.
Of je daar je probleem mee oplost weet ik niet :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-04 15:31
Dat is de oplossing! Had ik nog niet gevonden .....
@Speedy-Andre: Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

d:)b

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik dit script ook, heel erg bedankt, Joostverh! :)

Het enige dat ik niet werkend heb is de Heatlink, simpelweg omdat ik niet weet wat voor dummy-sensor ik aan moet maken ervoor in domoticz :$ Kan iemand me helpen? :P

Daarna nog even wat extra code maken voor dimmers, maar dat moet ik nog even kijken, one step at a time :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
... Niemand die me kan helpen de HL te koppelen? Script is het probleem niet, wel welke dummy ik aan moet maken.

Ik zat me ook af te vragen of dit niet ook in lua kan? Of is lua daar te beperkt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie

Tebbie

anandus schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:08:
... Niemand die me kan helpen de HL te koppelen? Script is het probleem niet, wel welke dummy ik aan moet maken.

Ik zat me ook af te vragen of dit niet ook in lua kan? Of is lua daar te beperkt voor?
Gewoon een dummy maken niets bijzonders. Daarna een virtuele thermometer creeeren en middels het script de TTE waarde van de HL uitlezen. Je TTE waarde van heatlink is 0 wanneer hij uitstaat (thermostaat is de baas). Heeft de TTE een andere waarde dan 0 dan is heatlink actief. Wat ik heb gedaan is een event blocky gemaakt die kijkt of deze TTE gelijk 0 is dan een heatlink switch (ook virtual dummy switch maken hiervoor). Bij 0 schakel je deze dus uit en alles ongelijk aan 0 schakel je het aan. Verder gebruik daarna deze opzet om bij afwezigheid de heatlink aan te zetten en op afwezig 15c via de URL terugkoppeling met set (td'er website kan je de commando's terugvinden). De RSP waarde via Heatlink is de geprogrammeerde waarde die je kamer thermostaat op dat moment heeft (mits het opentherm is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Is het mogelijk om de 868MHz sensors van de HW uit te lezen?
Op dit moment heb ik 2 temp/hum sensors die ik graag met Domoticz wil kunnen zien en loggen.
Vervolgens wellicht de windmeter en regenmeter, maar die heb ik nu nog dubbel en dat doet de HW niet.
In het script zie ik niet zo snel hoe je dat moet doen met temp/hum.
Met een get-sensors commando krijg ik van alle sensors de data, maar liever zou ik dat per stuk willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tebbie schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 14:25:
[...]

Gewoon een dummy maken niets bijzonders. Daarna een virtuele thermometer creeeren en middels het script de TTE waarde van de HL uitlezen. Je TTE waarde van heatlink is 0 wanneer hij uitstaat (thermostaat is de baas). Heeft de TTE een andere waarde dan 0 dan is heatlink actief. Wat ik heb gedaan is een event blocky gemaakt die kijkt of deze TTE gelijk 0 is dan een heatlink switch (ook virtual dummy switch maken hiervoor). Bij 0 schakel je deze dus uit en alles ongelijk aan 0 schakel je het aan. Verder gebruik daarna deze opzet om bij afwezigheid de heatlink aan te zetten en op afwezig 15c via de URL terugkoppeling met set (td'er website kan je de commando's terugvinden). De RSP waarde via Heatlink is de geprogrammeerde waarde die je kamer thermostaat op dat moment heeft (mits het opentherm is).
Helemaal gelukt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie

Tebbie

Speedy-Andre schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:01:
Is het mogelijk om de 868MHz sensors van de HW uit te lezen?
Op dit moment heb ik 2 temp/hum sensors die ik graag met Domoticz wil kunnen zien en loggen.
Vervolgens wellicht de windmeter en regenmeter, maar die heb ik nu nog dubbel en dat doet de HW niet.
In het script zie ik niet zo snel hoe je dat moet doen met temp/hum.
Met een get-sensors commando krijg ik van alle sensors de data, maar liever zou ik dat per stuk willen.
Zou moeten kunnen, ik denk alleen dat je moet stoeien met keyword "weatherdisplay" ipv "thermometers".
Ik heb geen weerstation dus kan je daar niet mee helpen, maar met een beetje JSON viewer/decoder kom je een aardig eind.

Probeer deze eens en knal je eigen get-sensor output hierin.
http://jsonviewer.stack.hu/

Ik heb ditzelfde gedaan om mijn zonnepanelen uit te lezen via HW en daarna dit in PVOUTPUT te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Maar hoe krijg je die data met Domoticz in een dummy apparaat?
Het script heeft een aantal sensors die ik niet gebruik, temp/hum vertaalt hij naar iets wat hij herkent als Oregon sensors en niet de Hideki achtige die ik heb.
Althans, ik ga uit van het Hideki format omdat de HW dat al kent van Cresta weerstations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie

Tebbie

Speedy-Andre schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:48:
Maar hoe krijg je die data met Domoticz in een dummy apparaat?
Het script heeft een aantal sensors die ik niet gebruik, temp/hum vertaalt hij naar iets wat hij herkent als Oregon sensors en niet de Hideki achtige die ik heb.
Althans, ik ga uit van het Hideki format omdat de HW dat al kent van Cresta weerstations.
Sorry ik volg je niet. Waar staat de output van je thermometers van je weerstation in je get-sensors output van HW? Bij thermometers of weatherdisplay?

In het script van OP staat bijvoorbeeld:

// BINNEN
$t0t = $data['response']['thermometers']['0']['te'];
$t0l = $data['response']['thermometers']['0']['hu'];
if ($t0 == ''){$t0 = $t0t.$t0l;}
$t0b = $t0t.$t0l;
if($t0b <> $t0 and is_numeric($t0t))
{
if ($t0l < 40){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=30&nvalue=0&svalue=".$t0t.";".$t0l.";2" );}
if ($t0l > 60){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=30&nvalue=0&svalue=".$t0t.";".$t0l.";3" );} if ($t0l > 39 and $t0l <61){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=30&nvalue=0&svalue=".$t0t.";".$t0l.";1" );}
}
$t0 = $t0t.$t0l;

Bij mij is dan in dit geval get-sensors output thermometer 0 "Binnen" en het stukje code onderin met idx=30 komt overeen met de idx van de dummy thermometer die je gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kan het nu niet checken (vanaf het werk), vanavond kijk ik even met het script.
Dat get-sensors deed ik in een browser, dan zie je van elke sensor een regel met de data en kan je het nummer zien.
Met die BINNEN riedel zou ik een eind moeten kunnen komen, hopelijk werkt het met 868MHz sensors eender als met 433MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600218

anandus schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:56:
Ik gebruik dit script ook, heel erg bedankt, Joostverh! :)

Het enige dat ik niet werkend heb is de Heatlink, simpelweg omdat ik niet weet wat voor dummy-sensor ik aan moet maken ervoor in domoticz :$ Kan iemand me helpen? :P

Daarna nog even wat extra code maken voor dimmers, maar dat moet ik nog even kijken, one step at a time :)
Is het je gelukt om een extra code te maken voor de dimmers?
Ik ben aan het stoeien met het huidige script maar heb geen kaas gegeten van wat welke codes allemaal doen. Dus mocht het je of iemand gelukt zijn dan zou ik graag mee willen liften op jullie expertises.

Ik hoop dat ik de rest werkend heb gekregen, alleen de codes voor dimmers en licht schakelaars mis ik.
Tenzij ik voor de schakelaar gewoon de code van de deurschakelaar/bewegingsmelder kan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-06-2024
Hallo allemaal.
Ik heb sinds een tijdje nu ook domiticz draaien op een raspberry 2.
Nu zou ik graag de heatlink willen toevoegen voor de bediening van de verwarming.
Heb nog een hermostaat die niet via domiticz werkt..
De klik aan en uit bedien ik via rfxcom .
De zonnepanelen lees ik uit via de homewizard en de via de slimme meter bij domoticz.
Het is de bedoeling dat de HW in de toekomst weg gaat want die is me te vaak niet te bereiken.
Hoe kan ik het beste de heatlink toevoegen en kan je dan ook de tempratuur veranderen via domoticz of alleen maar sences gebruiken.?
Schakelen van schakelaars hoef ik dus niet van de HM.

Hoe kan ik dat het beste voor elkaar krijgen.?

Mvg Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zonder de HW gaat de Heatlink niet werken, hij communiceert met 868MHz.
Ik heb het wifi probleem met mijn drukke router opgelost door een klein accesspoint erbij te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy-Andre op 18-03-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
Is het dan ook niet mogelijk als ik een 868Mhz zwave stick of die wat op de raspberry word geprikt te gebruiken.?
Of kan je niet te dingen tegelijk aan sluiten de rfxcom 433 en de zwave stick voor de heatlink.?
mvg Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die 868MHz hoeft geen zwave te zijn, Rfxcom is bezig met een 868MHz versie die geen zwave doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Is het gelukt? En kan je een how to plaatsen zodat ik mijn homewizzard stap voor stap kan aansluiten op mijn Synology. En iedereen die weet hoe is ook welkom.

Ik hoor het graag Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08-2021
2.maak een dir hw aan op je pi: md /home/pi/hw
3.plaats daar onderstaande twee php bestanden in https://www.dropbox.com/s/2ifduar6poeenc0/hwmon.php?dl=0 https://www.dropbox.com/s/h6oftvw1tzknf4d/functies.php?dl=0

hoe kan je eigenlijk de 2php bestanden kopieren naar de HW dir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
robnieuw schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:34:
[...]

Is het gelukt? En kan je een how to plaatsen zodat ik mijn homewizzard stap voor stap kan aansluiten op mijn Synology. En iedereen die weet hoe is ook welkom.

Ik hoor het graag Robert
Ben ook benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royke1972
Ik zou graag alleen de heatlink willen toevoegen aan domiticz. Kan iemand me uitleggen hoe ik dat kan doen en hoe je dat met een script maakt.?

mvg Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
Hallo,

Ik wordt er een beetje gek van, ik krijg in Domoticz feedback (switch staat aan of uit) als ik in HW een switch omzet.

Ik krijg alleen niet voor elkaar om te schakelen van uit domoticz zodat het in mijn HW veranderd en schakelt.

Ook krijg ik foutmeldingen als ik het PHP script draai....

15:17:53 Schakelaar buitenlamp gesynchroniseerd
PHP Notice: Undefined offset: 8 in /home/pi/hw/hwmon.php on line 84
PHP Notice: Undefined offset: 9 in /home/pi/hw/hwmon.php on line 92
PHP Notice: Undefined offset: 6 in /home/pi/hw/hwmon.php on line 102
PHP Notice: Undefined index: result in /home/pi/hw/functies.php on line 8
PHP Notice: Undefined offset: 5 in /home/pi/hw/hwmon.php on line 107

Ik heb mijn versie van de functies.php en hwmon.php even op dropbox gezet.

https://www.dropbox.com/s/sbv3j6af9nn5jea/functies.php?dl=0
https://www.dropbox.com/s/2eyguo0h21zy6z0/hwmon.php?dl=0

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik fout doe?

De wachtwoord is veranderd, mij Pii is; 192.168.178.217 en mijn HW is; 192.168.178.217

Bijvoorbaat dank

Robert :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie

Tebbie

Heb je in Domoticz bij de switch de On/Off action de URL staan naar je HW?

Bijv:

On Action -> http://192.168.1.217/<ww>/sw/<sw nummer>/on
Off Action -> http://192.168.1.217/<ww>/sw/<sw nummer>/off
robnieuw schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:24:
Hallo,

Ik wordt er een beetje gek van, ik krijg in Domoticz feedback (switch staat aan of uit) als ik in HW een switch omzet.

Ik krijg alleen niet voor elkaar om te schakelen van uit domoticz zodat het in mijn HW veranderd en schakelt.

Ook krijg ik foutmeldingen als ik het PHP script draai....

15:17:53 Schakelaar buitenlamp gesynchroniseerd
PHP Notice: Undefined offset: 8 in /home/pi/hw/hwmon.php on line 84
PHP Notice: Undefined offset: 9 in /home/pi/hw/hwmon.php on line 92
PHP Notice: Undefined offset: 6 in /home/pi/hw/hwmon.php on line 102
PHP Notice: Undefined offset: 5 in /home/pi/hw/hwmon.php on line 107

Ik heb mijn versie van de functies.php en hwmon.php even op dropbox gezet.

https://www.dropbox.com/s/sbv3j6af9nn5jea/functies.php?dl=0
https://www.dropbox.com/s/2eyguo0h21zy6z0/hwmon.php?dl=0

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik fout doe?

De wachtwoord is veranderd, mij Pii is; 192.168.178.217 en mijn HW is; 192.168.178.217

Bijvoorbaat dank

Robert :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
Tebbie schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:36:
Heb je in Domoticz bij de switch de On/Off action de URL staan naar je HW?

Bijv:

On Action -> http://192.168.1.217/<ww>/sw/<sw nummer>/on
Off Action -> http://192.168.1.217/<ww>/sw/<sw nummer>/off

[...]
Dankjewel Tebbie.
Ik kan nu schakelen. De fout meldingen blijf ik houden. Het schakelen werkt.

Dus als iemand een oplossing voor de foutmeldingen

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie

Tebbie

Volgens mij ben je na de printer de IDX waarden vergeten te veranderen naar de IDX nummer van de virtuele switch in Domoticz. Bijv printer is IDX 9 maar je hebt staan (dmw(20,....) dat moet (dmw(9,... zijn.

// Printer
$sw = ucfirst($data['response']['switches']['0']['status']);
if ($sw <> (dmw(20,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(20,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=9&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar printer gesynchroniseerd\r\n";
}

Probeer dit eens:

// Printer
if ($sw <> (dmw(9,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(9,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=9&switchcmd=".$sw."");
}

// Kerstboom
$sw = ucfirst($data['response']['switches']['3']['status']);
if ($sw <> (dmw(11,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(11,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=11&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar kerstboom gesynchroniseerd\r\n";
}

//Buitenlamp
$sw = ucfirst($data['response']['switches']['6']['status']);
if ($sw <> (dmw(8,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(8,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=8&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar buitenlamp gesynchroniseerd\r\n";
}

//Audiomeubel
$sw = ucfirst($data['response']['switches']['8']['status']);
if ($sw <> (dmw(10,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(10,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=10&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar Auido gesynchroniseerd\r\n";
}

//garagedeur
$sw = ucfirst($data['response']['switches']['9']['status']);
if ($sw <> (dmw(7,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(7,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=7&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar Garage deur gesynchroniseerd\r\n";
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
Tebbie schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:10:
Volgens mij ben je na de printer de IDX waarden vergeten te veranderen naar de IDX nummer van de virtuele switch in Domoticz. Bijv printer is IDX 9 maar je hebt staan (dmw(20,....) dat moet (dmw(9,... zijn.

// Printer
if ($sw <> (dmw(20,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(20,'LastUpdate')) > 15)
}

Probeer dit eens:

// Printer
if ($sw <> (dmw(9,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(9,'LastUpdate')) > 15)
}

// Kerstboom
$sw = ucfirst($data['response']['switches']['3']['status']);
if ($sw <> (dmw(11,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(11,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=11&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar kerstboom gesynchroniseerd\r\n";
}

//Buitenlamp
if ($sw <> (dmw(8,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(8,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=8&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar buitenlamp gesynchroniseerd\r\n";
}

//Audiomeubel
$sw = ucfirst($data['response']['switches']['8']['status']);
if ($sw <> (dmw(10,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(10,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=10&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar Auido gesynchroniseerd\r\n";
}

//garagedeur
if ($sw <> (dmw(7,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(7,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://192.168.178.217:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=7&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar Garage deur gesynchroniseerd\r\n";
}
Ja deze staat er ook zo in zo als je voorstelt.
ik krijg nog steeds meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warriorvideo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-11-2023
Goede middag,

Gebruik ook het script .
lees de waardes uit van mijn watermeter, zonnepaneel. (via HW energylink)

Waardes komen prima door op domotics.

Krijg alleen steeds een PHP foutmelding :

"PHP Notice: Undefined index: Temp in /home/pi/hw/functies.php on line 9"

en die regel 9 is : "$wd = $stat[$index];"

en na 1 dag of zo stop het script ermee.

Dit is het stukje script wat ik gebruik in hwmon.php voor bv de zonnepanelen :

//HW Zonnepanelen
$zpn = $data['response']['energylinks']['0']['s1']['po']; //productie nu
web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=238&nvalue=0&svalue=".$zpn."");

Wat doe ik (het script) fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 27-04 19:22

Reley

Simply Clever

Ik ben inmiddels aan het spelen met deze koppeling.
Ik gebruik een Synology

Echter doet het script niets.
ik heb in mijn browser hwmon.php open staan.
Maar ik heb het idee dat hij niets naar domoticz stuurt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
<?php
//include voor extra functies
include '/volume1/web/homewizard/functies.php';

//scherm leegmaken en init vars
system("clear");//scherm leeg maken
$wt1 = '';
$b3  = '';
$t0  = '';
$db1 = '';

echo date('H:i:s')." HWmon is gestart\r\n";

do {
//status HW ophalen ####voer voor WACHTWOORDHW je eigen HW wachtwoord in case sensitive uiteraard.
//voer voor IPHW het ipadres van de HW in
//standaard staat de poort op 80 maar moet je aanpassen als je dat in de settings van HW ook hebt angepast
    start:
    $status = file_get_contents('http://[b][IP en WW][/b]/get-status',true);
    if($status === FALSE){echo date('H:i:s')." Verbinding met HW niet gelukt(5 sec pauze)\r\n";sleep(5);goto start;}
    if (strlen($status) < 100){goto start;}
    $data = json_decode($status,true);

//HW Windmeter
    //$w1 = $data['response']['windmeters']['2']['ws']; //windsnelheid
    //$w2 = $data['response']['windmeters']['2']['dir'];//windrichting
   // $w3 = $data['response']['windmeters']['2']['gu']; //windstoot   
    //$w4 = $data['response']['windmeters']['2']['te']; //temperatuur
   // if($wt1 == ''){$wt1 = $w1.$w2.$w3;}
   // $wt2 = $w1.$w2.$w3;//samensmelten voor vergelijken verschillen
   // if ($wt1 <> $wt2 and $w2 <> ''){
   //                                 //wind bearing (0-360 richting)
  //                                  preg_match_all('!\d+!', $w2, $matches);
  //                                  $WB = $matches[0][0];
  //                                  //wind direction NNE etc
   //                                 $WD = trim(preg_replace("/[^A-Z\s]/", "", $w2));
   //                                 $ws5 = $w1;
   //                                 $wg5 = $w3;
  //                                  if($w1 > $w3){$w3b = $w3; $w3 = $w1; $w1 = $w3b;}//als windsnelheid groter is dan de windstoot dan omdraaien
  //                                                                      web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=udevice&idx=4&nvalue=0&svalue=".$WB.";".$WD.";".($w1*2.825).";".($w3*2.90).";1;1".$w4.";" );
  //                                       }              
    //HW Zonnepanelen
    //$zpn = $data['response']['energylinks']['0']['s1']['po']; //productie nu    
    //web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=udevice&idx=49&nvalue=0&svalue=".$zpn."");

//schakelaars ####het nummer ['0'] tussen ['switches'] en ['status'] voorzien van het id wat je vindt als je
        // http://IPHW:80/WACHTWOORDHW/get-sensors uitvoert
        // 20 is de IDX van de virtuele schakelaar in Domoticz wat je op de apparaten tab kunt vinden
        // Let op 20 staat er driemaal in hieronder ook in de http regel
        // Dit verhaal geldt ook voor alle andere devices hieronder (beweging etc)
        //LET OP ALLE SENSOREN DIE JE NIET GEBRUIKT UITSTERREN MET // VOOR IEDERE REGEL

{web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=5&switchcmd=".$sw."");
            echo date('H:i:s')." Schakelaar 0 gesynchroniseerd\r\n";
     }

//Deurbel [0] 
    //$sw = $data['response']['kakusensors']['1']['status'];
    //if ($db1 == ''){$db1 = 'no';}
    //if ($sw <> $db1 and $sw == 'no') {web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=56&switchcmd=Off");}
    //if ($sw <> $db1 and $sw == 'yes'){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=56&switchcmd=On");
    //        }
   // $db1 = $sw;

////bewegingsmelders en deurcontacten##############################################

//Beweging [6]
    //$se = $data['response']['kakusensors']['6']['status'];
    //if (dmw(50,'Status') == 'Off' and $se == 'yes'){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=50&switchcmd=On");}
    //if (dmw(50,'Status') == 'On' and $se == 'no'){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=50&switchcmd=Off");} 

////Deurcontacten [5]
    $ts = $data['response']['kakusensors']['0']['timestamp']; 
    if ($b3 == ''){$b3 = $ts;}//bij opnieuw starten van script de variabelen vullen
    if ($ts <> $b3 and $ts <> ''){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=6&switchcmd=On");}
    $b3 = $ts;

$ts = $data['response']['kakusensors']['8']['timestamp']; 
    if ($b3 == ''){$b3 = $ts;}//bij opnieuw starten van script de variabelen vullen
    if ($ts <> $b3 and $ts <> ''){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=7&switchcmd=On");}
    $b3 = $ts;

////verwarming stookt
    //$vst = ucfirst($data['response']['heatlinks']['0']['heating']);
    //if ($vst <> dmw(62,'Status') and $vst <> ''){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=62&switchcmd=".$vst."" );}

//cv ketel pomp draait
    //$kpd = ucfirst($data['response']['heatlinks']['0']['pump']);
    //if ($kpd <> dmw(67,'Status') and $kpd <> ''){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=67&switchcmd=".$kpd."" );}

//cv ketel doouche/warm water
    //$dww = ucfirst($data['response']['heatlinks']['0']['dhw']);
    //if ($dww <> dmw(66,'Status') and $dww <> ''){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=66&switchcmd=".$dww."" );}

////regen
    $rvd = $data['response']['rainmeters']['1']['mm'];
    web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=udevice&idx=12&nvalue=0&svalue=0;".($rvd));

////Stroom
    //$stv = $data['response']['energylinks']['0']['used']['dayTotal'];  //dagtotaal
    //$sta = $data['response']['energylinks']['0']['used']['po'];        //actueel
    //if(is_numeric($stv) and is_numeric($sta)){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=udevice&idx=34&nvalue=0&svalue=".$sta.";".($stv*1000)."" );}//Stroom echt tt verbruik

////Stroom Enexis
    //$stev = $data['response']['energylinks']['0']['aggregate']['dayTotal'];  //dagtotaal
    //$stea = $data['response']['energylinks']['0']['aggregate']['po'];        //actueel
    //if(is_numeric($stev) and is_numeric($stea)){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=udevice&idx=117&nvalue=0&svalue=".$stea.";".($stev*1000)."" );}

////Thermometers
    //Tuin Achter
    //$t0t = $data['response']['thermometers']['0']['te'];
    //$t0l = $data['response']['thermometers']['0']['hu'];
    //if ($t0 == ''){$t0 = $t0t.$t0l;}
    //$t0b = $t0t.$t0l;
    //if($t0b <> $t0 and is_numeric($t0t))
    //               {
    //               if ($t0l < 40){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=udevice&idx=12&nvalue=0&svalue=".$t0t.";".$t0l.";2" );}
    //               if ($t0l > 60){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=udevice&idx=12&nvalue=0&svalue=".$t0t.";".$t0l.";3" );}                   
    //             if ($t0l > 39 and $t0l <61){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=udevice&idx=12&nvalue=0&svalue=".$t0t.";".$t0l.";1" );}
    //               }
    //$t0 = $t0t.$t0l;

//Temp CV Kamertemperatuur
    //$t5t = $data['response']['heatlinks']['0']['rte'];
    //if($t5t <> dmw(90,'Temp')){web('n',"http://10.123.21.1:8084/json.htm?type=command&param=udevice&idx=8&nvalue=0&svalue=".$t5t."" );}

//pauzeren om HW niet te veel te belasten
    sleep (10);

} while ($i = -1);
?>

Zoals je ziet, bijna alles uit gezet enkel een lamp, wat deurcontactjes en een regen meter..
in mijn HW zie ik dat er regen valt, maar Domoticz blijft leeg.
ook zie ik niet of er een deur open of dicht gaat...
Tips iemand?

[ Voor 95% gewijzigd door Reley op 27-06-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 27-04 19:22

Reley

Simply Clever

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik ben dit script ook aan het proberen op een RPi3 en kom tot de ontdekking dat ik geen waardes ontvang vanaf de homewizard voor het stroomverbruik.

Dit is het resultaat:
{
"AddjMulti" : 1.0,
"AddjMulti2" : 1.0,
"AddjValue" : 0.0,
"AddjValue2" : 0.0,
"CounterToday" : "0.000 kWh",
"Data" : "0.000 kWh",
"Description" : "",
"Favorite" : 1,
"HardwareName" : "Dummy",
"HardwareType" : "Dummy (Does nothing, use for virtual switches only)",
"HardwareTypeVal" : 15,
"HaveTimeout" : true,
"ID" : "00082001",
"LastUpdate" : "2016-07-17 10:23:42",
"Name" : "Elektra",
"PlanIDs" : [ 0 ],
"SignalLevel" : "-",
"SubType" : "kWh",
"SwitchTypeVal" : 0,
"Type" : "General",
"TypeImg" : "current",
"Usage" : "0.0 Watt",
"idx" : "2"
}
Wie kan er helpen om het wel werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_Kobes
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-02-2023
Kan iemand mij helpen met het instellen van een virtuele schakelaar waarmee ik een KlikaanKlikuit dimmer mee kan schakelen?

Wat ik nu heb in de virtual switch (dimmer type):
Aanzetten en op 30% zetten
http://ipadres/wachtwoord/sw/dim/10/30

Uitzetten:
http://ipadres/wachtwoord/sw/dim/10/0

Hoe moet ik dit nu zo maken dat ik in Domoticz met de slider de lamp kan dimmen?

8)7 8)7 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Nico_Kobes op 14-08-2016 09:43 . Reden: iets duidelijker ]

Anoniem: 816971

Hoi,

ik weet niet of dit draadje nog actueel is, gezien de laatste reacties niet, maar goed toch mijn probleem.

Ik heb het script draaien en dat werkt min of meer. Bij mij gebeurd iets raars met de switches. Ik heb drie switches in mijn lijst die goed werken. Echter mijn andere switches worden automatisch uitgeschakeld bij de volgende synchronisatie. Dus ik zet de lamp via Domoticz aan. En 5 seconden laten wordt deze weer uitgeschakeld. Ik heb het stukje script gekopieerd van de wel werkende lampen (en uiteraard aangepast naar de juiste ID(x)). Ik kan dus niet beredeneren wat er nu fout gaat.

Bij mij werkte de thermometers, regenmeter en windmeter niet goed via de hwmon.php. Ik heb hiervoor het script gebruikt van https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=6117. Dus mensen die problemen hebben met de weer sensoren, give it a shot.

gr Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMRA
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-02-2021
Kan iemand mij helpen aan de HTTP commands voor het uitlezen van de heatlink van de statussen pump,heating, rte,dhw, rsp.wte? en is het mogelijk om historische data uit de heatlink te halen zoals bij de energylink?
thx

Anoniem: 859651

Hallo Joost,

Ik probeer al even Domoticz met mijn HW te laten "praten" maar heb het idee dat ik wat mis ergens.

Ik draai Domoticz op een virtuele server met Ubuntu 16.04.
Daardoor kon php5 niet gebruikt worden en heb ik php7 geinstalleerd.
Verder alles volgens jou advies in deze topic.

Het hwmon.php script lees m.i. succesvol de HW uit, af en toe eens de melding dat "verbinding met HW niet gelukt", maar in de regel lijkt dat goed te gaan.
Wel heb ik ook de Undefind index melding in regel 8 en 9.

Ik zie alleen de opgehaalde gegevens nergens terug in Domoticz?

Andere kant op, een json request in een browser van een virtuele switch of sensor geeft wel het beoogde resultaat zo lijkt het.

Ik zie alleen niet hoe beide de relatie t.o.v. elkaar leggen.

paar voorbeelden:

Ik heb in HW een schakelaar met ID 31 en dat dan ook in hwmon.php de '0' tussen switches en status
vervangen met die waarde.
Tevens is in dat stukje script de waarde 20 vervangen met de IDX waarde die de gemaakte virtuele schakelaar in Domoticz heeft, 116 in mijn geval.
dit zit in regel 51 t/m 54, regels waar ik geen PHP notice over zie terug komen.
In Domoticz veranderd de status van de virtuele schakelaar nooit, die is altijd uit. Terwijl ik die via HW aan schakel.

verder is in hwmon.php het ID "8" van een windmeter opgegeven. Ook is in Domoticz een virtuele windmeter sensor opgenomen, en is in hwmon.php daar de overeenkomstige IDX waarde 117 opgenomen.

Als laatste heb ik een thermometer, sensor ID "0" volgens hw. en virtueel in Domoticz een IDX 118.
Maar ook daarvan komt geen informatie in Domoticz terecht.

Ik heb als Hardware in Domoticz enkel de Dummy toegevoegd, enkel voor het gebruik van virtuele schakelaars.

Is daar misschien nog meer nodig? Een device met LAN interface bijvoorbeeld?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie

Tebbie

Anoniem: 859651 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:37:
.....

Ik heb als Hardware in Domoticz enkel de Dummy toegevoegd, enkel voor het gebruik van virtuele schakelaars.

Is daar misschien nog meer nodig? Een device met LAN interface bijvoorbeeld?

Bij voorbaat dank.
Misschien kan je je huidige script even delen dan begrijpen we het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 16:51
Even nog een vraagje... misschien een domme :P
Hoe zorg ik ervoor dat het script automatisch start bij het opstarten van de Raspberry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 859651

Tebbie schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:36:
[...]

Misschien kan je je huidige script even delen dan begrijpen we het beter.
Hallo Tebbie,

Omdat het me niet los liet ben ik eens met andere switches gaan proberen.

Daarbij doet zich wel iets vreemds voor.

Ik was, zo blijkt aan het stoeien met componenten die geen juiste info bleken te verstrekken.

Ik heb inmiddels een aantal schakelaars in het script die worden uitgelezen en ook overeenkomstig een status in Domoticz krijgen. Door de overeenkomstige virtuele switch ook de juist aan/uit opdracht te geven kan ik die ook aan en uit zetten.

Dit gaat op voor ongeveer 60% van mijn schakelaars

Hetgeen me in het begin parte speelde, en nog steeds, is het volgende:

Ik lees de HW uit met browser, en krijg terug van bijvoorbeeld switch id 6 dat de status on is (lamp brand ook)
In domotizc is virtuele schakelaar met dit ID echter uit, en dat geeft dan ook aan.
Dit wordt door hwmon.php niet bijgewerkt.

Zet ik nu in domoticz deze switch op "aan" dan geeft domoticz weer dat de Lamp aan is.
Dat heeft dan geen effect op de lamp, want de lamp was al aan ;-)

Echter, met de volgende cyclus van hwmon werkt deze de switch bij, hij zet de lamp uit.
Terwijl de status die uitgelezen wordt toch echt op ON staat.

Zet ik nu in Domoticz de lamp aan, dan zal in Domoticz overeenkomstig de lamp op "aan" gaan,
de lamp gaat ook echt aan. Maar bij de volgende cyclus van hwmon wordt de schakelaar bijgewerkt, en gaat de lamp uit en werkt ook Domoticz bij met een "uit" symbool.

Dit heb ik met een aantal schakelaars.
Als ik HW uitlees met de browser, ontvang ik voor elke switch de juiste status, alles klopt.
hwmon.php leest met regelmaat ook uit en haalt die statussen op, maar interpreteert sommige juist en sommige net verkeerd om.

Daar snap ik helemaal niks van.

Het gaat wel altijd met dezelfde schakelaars fout en met de zelfde goed.
Hierdoor krijg ik de schakelaars die niet goed zijn ook niet aan de praat.....

Hieronder mijn beide php scripts: (WW is even naar ********** gezet ;-)
Swich ID 6 en switch ID 7 werken bijvoorbeeld net verkeerd om.

Acties via Domoticz beïnvloeden ook andere switches?
Zet ik via Domoticz switch 6 om dan reageren 4 en 5 daar ook op?
Dat gebeurd via HW app op telefoon niet, daar werkt elke switch overeenkomstig de functie en beïnvloed geen andere switches.

Alvast dank voor reactie.

hwmon.php
=========

<?php
//include voor extra functies
include '/home/homewizard/functies.php';

//scherm leegmaken en init vars
system("clear");//scherm leeg maken
$wt1 = '';
$b3 = '';
$t0 = '';
$db1 = '';

echo date('H:i:s')." HWmon is gestart\r\n";

do {
//status HW ophalen ####voer voor WACHTWOORDHW je eigen HW wachtwoord in case sensitive uiteraard.
//standaard staat de poort op 80 maar moet je aanpassen als je dat in de settings van HW ook hebt angepast
start:
$status = file_get_contents('http://192.168.10.20:80/********/get-status',true);
if($status === FALSE){echo date('H:i:s')." Verbinding met HW niet gelukt(5 sec pauze)\r\n";sleep(5);goto start;}
if (strlen($status) < 100){goto start;}
$data = json_decode($status,true);

//HW Windmeter
// $w1 = $data['response']['windmeters']['8']['ws']; //windsnelheid
// $w2 = $data['response']['windmeters']['8']['dir'];//windrichting
// $w3 = $data['response']['windmeters']['8']['gu']; //windstoot
// if($wt1 == ''){$wt1 = $w1.$w2.$w3;}
// $wt2 = $w1.$w2.$w3;//samensmelten voor vergelijken verschillen
// if ($wt1 <> $wt2 and $w2 <> ''){
//wind bearing (0-360 richting)
// preg_match_all('!\d+!', $w2, $matches);
// $WB = $matches[0][0];
//wind direction NNE etc
// $WD = trim(preg_replace("/[^A-Z\s]/", "", $w2));
// $ws5 = $w1;
// $wg5 = $w3;
// if($w1 > $w3){$w3b = $w3; $w3 = $w1; $w1 = $w3b;}//als windsnelheid groter is dan de windstoot dan omdraaien
// web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=137&nvalue=0&svalue=".$WB.";".$WD.";".($w1*2.825).";".($w3*2.90).";1;1" );
// }
//HW Zonnepanelen
// $zpn = $data['response']['energylinks']['0']['s1']['po']; //productie nu
// web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=49&nvalue=0&svalue=".$zpn."");

//schakelaars ####het nummer ['0'] tussen ['switches'] en ['status'] voorzien van het id wat je vindt als je
// http://IPHW:80/WACHTWOORDHW/get-sensors uitvoert
// 20 is de IDX van de virtuele schakelaar in Domoticz wat je op de apparaten tab kunt vinden
// Let op 20 staat er driemaal in hieronder ook in de http regel
// Dit verhaal geldt ook voor alle andere devices hieronder (beweging etc)
//LET OP ALLE SENSOREN DIE JE NIET GEBRUIKT UITSTERREN MET // VOOR IEDERE REGEL
if ($sw <> (dmw(119,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(119,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=119&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 0 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['1']['status']);
if ($sw <> (dmw(126,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(126,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=126&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 1 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['2']['status']);
if ($sw <> (dmw(121,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(121,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=121&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 2 gesynchroniseerd\r\n";
}

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['3']['status']);
// if ($sw <> (dmw(xxx,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(xxx,'LastUpdate')) > 15)
// {web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=xxx&switchcmd=".$sw."");
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 3 gesynchroniseerd\r\n";
// }

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['4']['status']);
if ($sw <> (dmw(122,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(122,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=122&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 4 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['5']['status']);
if ($sw <> (dmw(123,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(123,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=123&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 5 gesynchroniseerd\r\n";
}

if ($sw <> (dmw(124,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(124,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=124&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 6 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['7']['status']);
if ($sw <> (dmw(125,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(125,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=125&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 7 gesynchroniseerd\r\n";
}

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['8']['status']);
// if ($sw <> (dmw(126,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(126,'LastUpdate')) > 15)
// {web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=126&switchcmd=".$sw."");
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 8 gesynchroniseerd\r\n";
// }

if ($sw <> (dmw(127,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(127,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=127&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 9 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['10']['status']);
if ($sw <> (dmw(128,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(128,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=128&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 10 gesynchroniseerd\r\n";
}

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['11']['status']);
// if ($sw <> (dmw(xxx,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(xxx,'LastUpdate')) > 15)
// {web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=xxx&switchcmd=".$sw."");
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 11 gesynchroniseerd\r\n";
// }

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['12']['status']);
// if ($sw <> (dmw(141,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(141,'LastUpdate')) > 15)
// {web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=141&switchcmd=".$sw."");
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 12 gesynchroniseerd\r\n";
// }

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['13']['status']);
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 13 gesynchroniseerd\r\n";
// }

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['14']['status']);
if ($sw <> (dmw(130,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(130,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=130&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 14 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['15']['status']);
if ($sw <> (dmw(131,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(131,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=131&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 15 gesynchroniseerd\r\n";
}

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['16']['status']);
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 16 gesynchroniseerd\r\n";
// }

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['17']['status']);
if ($sw <> (dmw(132,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(132,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=132&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 17 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['18']['status']);
if ($sw <> (dmw(143,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(143,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=143&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 18 gesynchroniseerd\r\n";
}

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['19']['status']);
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 19 gesynchroniseerd\r\n";
// }

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['20']['status']);
if ($sw <> (dmw(144,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(144,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=144&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 20 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['21']['status']);
if ($sw <> (dmw(146,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(146,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=146&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 21 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['22']['status']);
if ($sw <> (dmw(145,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(145,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=145&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 22 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['23']['status']);
if ($sw <> (dmw(147,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(147,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=147&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 23 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['24']['status']);
if ($sw <> (dmw(148,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(148,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=148&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 24 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['25']['status']);
if ($sw <> (dmw(149,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(149,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=149&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 25 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['26']['status']);
if ($sw <> (dmw(139,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(139,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=139&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 26 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['27']['status']);
if ($sw <> (dmw(150,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(150,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=150&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 27 gesynchroniseerd\r\n";
}

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['28']['status']);
// if ($sw <> (dmw(151,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(151,'LastUpdate')) > 15)
// {web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=151&switchcmd=".$sw."");
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 28 gesynchroniseerd\r\n";
// }

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['29']['status']);
if ($sw <> (dmw(152,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(152,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=152&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 29 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['30']['status']);
if ($sw <> (dmw(153,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(153,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=153&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 30 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['31']['status']);
if ($sw <> (dmw(116,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(116,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=116&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 31 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['32']['status']);
if ($sw <> (dmw(154,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(154,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=154&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 32 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['33']['status']);
if ($sw <> (dmw(155,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(155,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=155&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 33 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['34']['status']);
if ($sw <> (dmw(156,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(156,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=156&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 34 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['35']['status']);
if ($sw <> (dmw(140,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(140,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=140&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 35 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['36']['status']);
if ($sw <> (dmw(157,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(157,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=157&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 36 gesynchroniseerd\r\n";
}

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['37']['status']);
if ($sw <> (dmw(158,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(158,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=158&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 37 gesynchroniseerd\r\n";
}

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['38']['status']);
// if ($sw <> (dmw(159,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(159,'LastUpdate')) > 15)
// {web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=159&switchcmd=".$sw."");
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 38 gesynchroniseerd\r\n";
// }

$sw = ucfirst($data['response']['switches']['39']['status']);
if ($sw <> (dmw(160,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(160,'LastUpdate')) > 15)
{web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=160&switchcmd=".$sw."");
echo date('H:i:s')." Schakelaar 39 gesynchroniseerd\r\n";
}

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['40']['status']);
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 40 gesynchroniseerd\r\n";
// }

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['41']['status']);
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 41 gesynchroniseerd\r\n";
// }

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['42']['status']);
// if ($sw <> (dmw(161,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(161,'LastUpdate')) > 15)
// {web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=161&switchcmd=".$sw."");
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 42 gesynchroniseerd\r\n";
// }

// $sw = ucfirst($data['response']['switches']['43']['status']);
// if ($sw <> (dmw(162,'Status')) and $sw <> '' and time() - strtotime(dmw(162,'LastUpdate')) > 15)
// {web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=162&switchcmd=".$sw."");
// echo date('H:i:s')." Schakelaar 43 gesynchroniseerd\r\n";
// }

//Deurbel [0]
// $sw = $data['response']['kakusensors']['0']['status'];
// if ($db1 == ''){$db1 = 'no';}
// if ($sw <> $db1 and $sw == 'no') {web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=56&switchcmd=Off");}
// if ($sw <> $db1 and $sw == 'yes'){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=56&switchcmd=On");
// }
$db1 = $sw;

////bewegingsmelders en deurcontacten##############################################

//Beweging [6]
// $se = $data['response']['kakusensors']['6']['status'];
// if (dmw(50,'Status') == 'Off' and $se == 'yes'){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=50&switchcmd=On");}
// if (dmw(50,'Status') == 'On' and $se == 'no'){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=50&switchcmd=Off");}

////Deurcontacten [5]
// $ts = $data['response']['kakusensors']['5']['timestamp'];
// if ($b3 == ''){$b3 = $ts;}//bij opnieuw starten van script de variabelen vullen
// if ($ts <> $b3 and $ts <> ''){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=52&switchcmd=On");}
// $b3 = $ts;

////verwarming stookt
// $vst = ucfirst($data['response']['heatlinks']['0']['heating']);
// if ($vst <> dmw(62,'Status') and $vst <> ''){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=62&switchcmd=".$vst."" );}

//cv ketel pomp draait
// $kpd = ucfirst($data['response']['heatlinks']['0']['pump']);
// if ($kpd <> dmw(67,'Status') and $kpd <> ''){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=67&switchcmd=".$kpd."" );}

//cv ketel doouche/warm water
// $dww = ucfirst($data['response']['heatlinks']['0']['dhw']);
// if ($dww <> dmw(66,'Status') and $dww <> ''){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=66&switchcmd=".$dww."" );}

////regen
// $rvd = $data['response']['rainmeters']['0']['mm'];
// web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=63&nvalue=0&svalue=0;".($rvd));

////Stroom
// $stv = $data['response']['energylinks']['0']['used']['dayTotal']; //dagtotaal
// $sta = $data['response']['energylinks']['0']['used']['po']; //actueel
// if(is_numeric($stv) and is_numeric($sta)){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=34&nvalue=0&svalue=".$sta.";".($stv*1000)."" );}//Stroom echt tt verbruik

////Stroom Enexis
// $stev = $data['response']['energylinks']['0']['aggregate']['dayTotal']; //dagtotaal
// $stea = $data['response']['energylinks']['0']['aggregate']['po']; //actueel
// if(is_numeric($stev) and is_numeric($stea)){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=117&nvalue=0&svalue=".$stea.";".($stev*1000)."" );}

////Thermometers
// $t0t = $data['response']['thermometers']['0']['te'];
// $t0l = $data['response']['thermometers']['0']['hu'];
// if ($t0 == ''){$t0 = $t0t.$t0l;}
// $t0b = $t0t.$t0l;
// if($t0b <> $t0 and is_numeric($t0t))
// {
// if ($t0l < 40){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=138&nvalue=0&svalue=".$t0t.";".$t0l.";2" );}
// if ($t0l > 60){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=138&nvalue=0&svalue=".$t0t.";".$t0l.";3" );}
// if ($t0l > 39 and $t0l <61){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=138&nvalue=0&svalue=".$t0t.";".$t0l.";1" ); }
// $t0 = $t0t.$t0l;

//Temp CV Kamertemperatuur
// $t5t = $data['response']['heatlinks']['0']['rte'];
// if($t5t <> dmw(90,'Temp')){web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=90&nvalue=0&svalue=".$t5t."" );}

//pauzeren om HW niet te veel te belasten
sleep (10);

} while ($i = -1);
?>

Functies.php
==========
<?php

//Geeft de waarde terug van het device in Domoticz
function dmw($idx,$index)
{
$stat = file_get_contents("http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=devices&rid=".$idx."");
$stat = json_decode($stat,true);
$stat = $stat['result'][0];
$wd = $stat[$index];
return $wd;
}

//Domoticz schakelaar besturen
function dms($idx,$actie,$return)//welk device en wat is de actie On/Off
{
$e = '';
require_once 'HTTP/Request2.php';
$request = new HTTP_Request2("http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=switchlight&idx=".$idx."&switchcmd=".$actie."",HTTP_Request2::METHOD_GET);
try {
$response = $request->send();
if (200 == $response->getStatus() and ($return == 'j' || $return == 'J')) {echo $response->getBody();}
if (200 <> $response->getStatus())
{
echo 'Unexpected HTTP status: ' . $response->getStatus() . ' ' .
$response->getReasonPhrase();
}
} catch (HTTP_Request2_Exception $e) {echo 'Error: ' . $e->getMessage();}
}

//HTTP Request
function web($return,$url)//wel of geen (j/n) echo melding van de request en de url
{
$e = '';
$request = new HTTP_Request2($url, HTTP_Request2::METHOD_GET);
try {
if (200 == $response->getStatus() and ($return == 'j' || $return == 'J')) {echo $response->getBody();}
if (200 <> $response->getStatus())
{
echo 'Unexpected HTTP status: ' . $response->getStatus() . ' ' .
$response->getReasonPhrase();
}
} catch (HTTP_Request2_Exception $e) {echo 'Error: ' . $e->getMessage();}
}

//VERW Verwarming temp instellen----------------------------------------------------------------------------------
//voer voor WACHTWOORDHW je eigen HW wachtwoord in case sensitive uiteraard.
function verw($temp,$meld)//Verwarming temp instellen
{
$url = 'http://192.168.10.20:80/********/hl/0/settarget/'.$temp;
$url = str_replace(' ', '', $url);//spaties tussen url en tempwaarde weghalen
$request = new HTTP_Request2($url, HTTP_Request2::METHOD_GET);
//bericht versturen
if ($meld == 'J'){puso(0,'Verwarming is uit','huidige thermostaat temperatuur: '.$temp.' graden.','None','','');}
}

?>

• Tebbie

Tebbie

Hey mkoekoek,

Ik denk dat het verstandig is om even terug naar de basis te gaan en alleen even naar je schakelaar 6 te kijken en dan langzaam opbouwen (heb ik ook gedaan om dat ik ook met een vaag probleem zat).
Mijn probleem zat hem in de hoeveelheid schakelaars en temperatuur sensoren die ik wil sync'n.
Aangezien je een behoorlijke lijst heb denk ik dat het verstandig is om even kleinere versie te starten met een subset van essentiële switches (zeg bijv 5) en dan uitbreiden (haal voor de zekerheid alle switches er ook uit en niet comments houdt het overzichtelijk). Verder adviseer ik je "sleep" onder naar 15 seconden te zetten omdat er wellicht een timing probleem kan spelen. Heb je nog andere scriptjes die tegelijkertijd de HW uitvragen? Ik wel en die zaten ook elkaar dwars. De HW interface kan nog wel eens vastlopen en dan lukt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_ned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-04 23:27
Hey,

Stuk voor stuk bezig alles op te bouwen binnen domoticz en homewizard. Nu is mijn probleem dat ik niet verder kom met mijn dimmer. Dimmer aan en uit is geen probleem. Bij aan uit gewoon de juiste code geven en dan lukt het goed. /sw/dim/3/<waarde> doet zijn ding. 0 voor uit en 1<>100 voor aan.

Nu het probleem. Ik ben op zoek naar de variable die domoticz genereert. Zoiets als /sw/dim/3/$waarde. Zo kan ik de code doorgeven aan mijn dimmer.

Heeft iemand een idee?

thanks alvast,
Ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_ned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-04 23:27
Nico_Kobes schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:39:
Kan iemand mij helpen met het instellen van een virtuele schakelaar waarmee ik een KlikaanKlikuit dimmer mee kan schakelen?

Wat ik nu heb in de virtual switch (dimmer type):
Aanzetten en op 30% zetten
http://ipadres/wachtwoord/sw/dim/10/30

Uitzetten:
http://ipadres/wachtwoord/sw/dim/10/0

Hoe moet ik dit nu zo maken dat ik in Domoticz met de slider de lamp kan dimmen?

8)7 8)7 8)7
Hoi Nico, is dit nog gelukt?
Groetjes,
Ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het is mij gelukt om bij de 868MHz windmeter de temperaturen correct toe te voegen :)
Regels $w4 en $w5 heb ik toegevoegd en de laatste 2 items in de json regel aangepast (dat was 1;1;).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
//HW Windmeter
    $w1 = $data['response']['windmeters']['0']['ws']; //windsnelheid
    $w2 = $data['response']['windmeters']['0']['dir'];//windrichting
    $w3 = $data['response']['windmeters']['0']['gu']; //windstoot    
    $w4 = $data['response']['windmeters']['0']['wc']; //windschill temp
    $w5 = $data['response']['windmeters']['0']['te']; //wind temp
if($wt1 == ''){$wt1 = $w1.$w2.$w3;}
    $wt2 = $w1.$w2.$w3;//samensmelten voor vergelijken verschillen
    if ($wt1 <> $wt2 and $w2 <> ''){
                                    //wind bearing (0-360 richting)
                                    preg_match_all('!\d+!', $w2, $matches);
                                    $WB = $matches[0][0];
                                    //wind direction NNE etc
                                    $WD = trim(preg_replace("/[^A-Z\s]/", "", $w2));
                                    $ws5 = $w1;
                                    $wg5 = $w3;
                                    if($w1 > $w3){$w3b = $w3; $w3 = $w1; $w1 = $w3b;}//als windsnelheid groter is dan de windstoot dan omdraaien
                web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=1374&nvalue=0&svalue=".$WB.";".$WD.";".($w1*2.825).";".($w3*2.90).";$w4.;$w5." );
                                         }

Ook 2 868MHz temp/hum sensors toegevoegd, maar in Domoticz wordt dit een Oregon sensor ipv TFA.
Gevolg is dat het ID van de HW niet klopt, die moet 2 kleiner zijn dan in de HW output staat.
Mijn HW heeft blijkbaar een drukke wifi waardoor elke 10s verversen te snel is, met 30s gaat het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het is me gelukt om de Wattcher in Domoticz weer te geven1 :D
Usage electric koos ik als virtuele sensor en die geeft het huidige verbruik weer in Watts.

code:
1
2
$sta = $data['response']['energymeters']['0']['po'];
    web('n',"http://127.0.0.1:8080/json.htm?type=command&param=udevice&idx=1383&nvalue=0&svalue=".($sta));

Nu nog de domme meter, die is een stuk lastiger omdat hij pas data geeft na 2 commando's.
Met ser2net kan ik hem op de andere Pi aanroepen, maar hoe je dat in php doet ... :?
Ik heb o.a. Perl en Python scripts die de meter uitlezen en het telegram in de terminal printen.
Maar aangezien niemand hier iets mee schijnt te doen pruts ik lekker verder :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neo_ned schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 22:38:
[...]

Hoi Nico, is dit nog gelukt?
Groetjes,
Ab
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de slider in Domoticz niet gebruikt kan worden i.c.m. de homewizard. Ik gebruik zelf de selector en heb 4 knoppn aangemaakt: 23%, 50%, 75% 100%. en Off uiteraard.

gr Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 859651 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:21:
[...]

Hallo Tebbie,

Omdat het me niet los liet ben ik eens met andere switches gaan proberen.

Daarbij doet zich wel iets vreemds voor.

Ik was, zo blijkt aan het stoeien met componenten die geen juiste info bleken te verstrekken.

Ik heb inmiddels een aantal schakelaars in het script die worden uitgelezen en ook overeenkomstig een status in Domoticz krijgen. Door de overeenkomstige virtuele switch ook de juist aan/uit opdracht te geven kan ik die ook aan en uit zetten.

Dit gaat op voor ongeveer 60% van mijn schakelaars

Hetgeen me in het begin parte speelde, en nog steeds, is het volgende:

Ik lees de HW uit met browser, en krijg terug van bijvoorbeeld switch id 6 dat de status on is (lamp brand ook)
In domotizc is virtuele schakelaar met dit ID echter uit, en dat geeft dan ook aan.
Dit wordt door hwmon.php niet bijgewerkt.

Zet ik nu in domoticz deze switch op "aan" dan geeft domoticz weer dat de Lamp aan is.
Dat heeft dan geen effect op de lamp, want de lamp was al aan ;-)

Echter, met de volgende cyclus van hwmon werkt deze de switch bij, hij zet de lamp uit.
Terwijl de status die uitgelezen wordt toch echt op ON staat.

Zet ik nu in Domoticz de lamp aan, dan zal in Domoticz overeenkomstig de lamp op "aan" gaan,
de lamp gaat ook echt aan. Maar bij de volgende cyclus van hwmon wordt de schakelaar bijgewerkt, en gaat de lamp uit en werkt ook Domoticz bij met een "uit" symbool.

Dit heb ik met een aantal schakelaars.
Als ik HW uitlees met de browser, ontvang ik voor elke switch de juiste status, alles klopt.
hwmon.php leest met regelmaat ook uit en haalt die statussen op, maar interpreteert sommige juist en sommige net verkeerd om.

Daar snap ik helemaal niks van.

Het gaat wel altijd met dezelfde schakelaars fout en met de zelfde goed.
Hierdoor krijg ik de schakelaars die niet goed zijn ook niet aan de praat.....

Hieronder mijn beide php scripts: (WW is even naar ********** gezet ;-)
Swich ID 6 en switch ID 7 werken bijvoorbeeld net verkeerd om.

Acties via Domoticz beïnvloeden ook andere switches?
Zet ik via Domoticz switch 6 om dan reageren 4 en 5 daar ook op?
Dat gebeurd via HW app op telefoon niet, daar werkt elke switch overeenkomstig de functie en beïnvloed geen andere switches.

Alvast dank voor reactie.
Probeer "get-sensors" eens i.p.v. "get-status". Ik had een vergelijkbaar probleem, en kwam er achter dat de ID's in get-status niet klopte. Volgens mij heeft het te maken met de Somfy schakelaar, deze wordt namelijk niet mee geteld in get-status. Toen ik get-sensors gebruikte, werkte alles perfect.

gr Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-08-2021
• maak een dir hw aan op je pi: md /home/pi/hw
• plaats daar onderstaande twee php bestanden in
https://www.dropbox.com/s/2ifduar6poeenc0/hwmon.php?dl=0
https://www.dropbox.com/s/h6oftvw1tzknf4d/functies.php?dl=0
Succes en als er vragen zijn hoor ik het wel of wellicht hebben andere nog mooie aanvullingen of een betere generieke oplossing?
[/quote]

als ik md /home/pi/hw[/b] doe als ik ingelogt ben met putty dan maakt hij geen dir aan?

kan iemand mij uitleggen hoe je het bovenstaande doet, of weet iemand een site waar dit het helder word uitgelegt.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:22
OK, Tijd om een oud draadje op te graven.

Ik heb nu de afgelopen uren me helemaal suf lopen zoeken naar een oplossing maar met de 10-tallen zoekopdrachten en 100´en draadjes die ik heb bezocht ben ik nog niet veel verder. Tijd om jullie hulp in te roepen.

Wat ik zoek is een methode om Domoticz (geïnstalleerd op mijn Synology DS115) te koppelen aan mijn HomeWizard. Doel is om regels te kunnen ontwerpen in Domoticz die worden uitgevoerd op de HomeWizard.

Ik heb Domoticz geïnstalleerd op mijn Syno. Dat ging allemaal prima. Wat ik alleen niet begrijp is hoe ik Domoticz kan laten communiceren met mijn Homewizard.

Ik heb de twee php files gedownload uit de fipo maar weet niet goed waar ik die moet plaatsen. Ergens in /volume1/@appstore maar daarna is het me niet duidelijk.

Elke hulp of verwijzing naar een helder draadje wordt gewaardeerd :)

Greetz,

Sjonnie

Edit: OK, ik ben er achter dat ik de HomeWizard als virtueel device kan toevoegen en daarna de switches kan aansturen met http://IPHW/PWHW/sw/##/status waarbij:

IPHW het ip van mijn HomeWizard is
PWHW het wachtwoord van de HomeWizard is
sw staat voor switch (scenes zijn afgekort tot gp - maar dat heb ik nog niet getest)
## staat voor het nummer van de switch (dat kun je achterhalen via de browser: http://IPHW/PWHW/get-sensors)
status staat voor on/off

Blijft over dat ik natuurlijk heel graag die scripts uit de fipo werkend zou willen hebben zodat de status van de switches alsmede eventueel nieuwe switches automagisch bekend worden in Domoticz.

Hulp blijft dus gewenst :)

Edit2: Goed... we zijn aangekomen bij het laten runnen van de scripts. Ik heb ze in een foldertje op de NAS geslingerd en hwmon gestart met
code:
1
 php hwmon.php
. Blijkt dat het script functies.php gebruik maakt van http_request2; een functie die uit het PEAR project komt. Het installeren van PEAR wil dan weer niet erg vlotten op de Syno. Ik heb de pyrus.phar installer gedownload om de PEAR componenten te installeren. Bij de installatie struikelt de installer met de volgende melding:
Pyrus\Registry\Exception: Error: package pear.php.net/HTTP_Request2 could not be installed in registry: The SQLite3 object has not been correctly initialised
Ik kan bij het PEAR project niet direct een oplossing vinden.

We modderen gestaag verder maar als iemand een briljant idee heeft dan hou ik me aanbevolen.. :)

Edit3: Afijn...met php en PEAR komen we niet echt verder. De hoop is nu gevestigd op een Python script van @Wobbles. Dat script (plugin) kun je hier vinden: http://www.domoticz.com/f...&t=16345&hilit=homewizard. Al succesvol gedraaid op een Ubuntu install. Nu nog live krijgen op de Syno.

Keep you posted...

Edit4: Gelukt! :) Had wat moeite met het activeren van de plugin. Uiteindelijk na veel lezen en een beetje logica de plugin in een subfolder van /usr/local/domoticz/var/plugins gezet. Daarna het package gestopt en gestart en zie daar! Ik kan als hardware opeens de HomeWizard kiezen en alle devices worden in één keer ingelezen! Happy camper over here }:O

[ Voor 61% gewijzigd door S.J.Onnie op 04-08-2017 13:32 . Reden: plugin.py is gelanceerd :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David82
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-01 21:27
waarom de plugin niet gebruiken?

https://github.com/rvdvoorde/domoticz-homewizard
Pagina: 1