Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Bij mij staat alleen bij alle min waarde 0%

Woonkamer 20.7°C 47%

Min Temperatuur 0°C @ 00:00

Max Temperatuur 20.9°C @ 18:51

Min Luchtvochtigheid 0% @ 00:00

Max Luchtvochtigheid 47% @ 21:21

[ Voor 67% gewijzigd door larsF op 13-04-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

raar dat ik dan weer geen problemen heb met wat dan ook.....

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Gelukkig werkt mijn regenmeter prima maar die heb ik ook in de zon staan op de schuur.

Hier in de buurt, Lutkewierum is er eentje die heeft al tijden 77,7 mm regen en dat degelijks maar die heet ook "stalzicht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen problemen hier met 3.1. Smartlock nu ook via app.
Helaas geen aanpassing met betrekking tot HD cam, deze moet ik iedere keer de kwaliteit aanpassen alvorens ik beeld krijg (overschakelen naar hoge kwaliteit). Vet irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:30:
Helaas geen aanpassing met betrekking tot HD cam, deze moet ik iedere keer de kwaliteit aanpassen alvorens ik beeld krijg (overschakelen naar hoge kwaliteit). Vet irritant.
True. Dat blijft wel van een amateuristisch niveau. Ze zeggen zelf dat het aan foscam ligt. Misschien voortaan eerst ff bespreken voordat je ze als partner kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleinebehuizing.nl schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:32:
[...]

True. Dat blijft wel van een amateuristisch niveau. Ze zeggen zelf dat het aan foscam ligt. Misschien voortaan eerst ff bespreken voordat je ze als partner kiest.
ALs ik een cam aanschaf bij homewizard ga ik ervan uit dat deze ook werkt op de manier zoals alle andere cams. Zijn er wel andere HD cams die hier geen last van hebben welke homewizard verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:35:
[...]

ALs ik een cam aanschaf bij homewizard ga ik ervan uit dat deze ook werkt op de manier zoals alle andere cams. Zijn er wel andere HD cams die hier geen last van hebben welke homewizard verkoopt?
Nee, en daar zit dan ook jouw terechte punt van kritiek.
Laffe is dat ze tijdens de nieuwjaarsborrel al aangaven hier mee bezig te zijn.
Gezien dan andere weinig progressieve vooruitgang vraag ik me af waar ze dan nu al 4 maanden mee bezig zijn mbt de camera's bij homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reinhold schreef op maandag 13 april 2015 @ 06:49:
[...]

Als je een nieuwe ab van loxx besteld dan krijg e er een sleutel bij die je bij de sleutel maker na kunt maken met die van een andere deur. Maar o je deze ook los kunt bestellen weet ik niet.
Vandaag gebeld met invited en homewizard, Losse sleutel ongeslepen bijbestellen zonder extra afstandsbediening is mogelijk.Dus vandaag maar een verzoek ingediend om er een op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de nieuwe temperatuur sensors. Zijn deze stabiel of ook hier regelmatig NO DATA. Ik heb met eentje in de serre steeds problemen met no data, Is wel een belangrijke daar deze mijn screens bediend op temperatuur. Hoop dat de nieuwe goed zijn dan bestel ik zo een voor in de serre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkhuppelschot schreef op maandag 13 april 2015 @ 07:11:
[...]

Ook als de stroom uitgevallen is?
Nee dan werkt deze ook niet.
Maar dan moet de invited niet werken, tegelijkertijd de stroom uitgevallen zijn, mijn vrouw niet bij me zijn en mijn zoon niet bij me zijn!!! Mijn Destiny zal dan zijn dat ik bij de buurvrouw terecht moet komen, de rest laat zich raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:30:
Kleinebehuizing.nl schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:32:
[...]

Ik heb dat sinds enige tijd, maar dit heeft in het verleden wel degelijk gewerkt. Voorheen was mijn FI9851p netjes direct met de HD stream geopent en tegenwoordig met de MJPEG stream. Dat het aan Foscam ligt geloof ik daarom niet echt. Typische Homewizard reactie trouwens :X

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
martinvdm schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:57:
[...]

[...]

Ik heb dat sinds enige tijd, maar dit heeft in het verleden wel degelijk gewerkt. Voorheen was mijn FI9851p netjes direct met de HD stream geopent en tegenwoordig met de MJPEG stream. Dat het aan Foscam ligt geloof ik daarom niet echt. Typische Homewizard reactie trouwens :X
Dat is toch gewoon een instelling, de url staat regelmatig op het forum hier, ik heb juist mjpeg gedaan omdat rtsp wat langer duurt,maar daar heb je wel weer geluid bij.
Dus gewoon op einde url 0 of 1 en je hebt het zoals je zelf wil met foscam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Inmiddels 3.1 ook binnen. Alles lijkt goed te werken. Grafieken zien er goed uit, temperatuurmeters werken zoals het hoort en ook de camera geeft geen problemen.
Dus geen water uit het plafond o.i.d. Succes allemaal!

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Nux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2023
Die van mij reageert nu niet eens meer op een http request... Thanks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
Voor de liefhebber:
3-pack Elro koppelbare brandmelders bij iBood voor € 34,95 (plus € 5,95 verzendkosten):
http://www.ibood.com/home...ppelbare-rookmelders.html

Ik weet het, niet zo geweldig als bij de Kruidvat vorig jaar, maar voor deze prijs heb je er 2 bij Conrad bijvoorbeeld... :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oertje schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:01:
[...]

Dat is toch gewoon een instelling, de url staat regelmatig op het forum hier, ik heb juist mjpeg gedaan omdat rtsp wat langer duurt,maar daar heb je wel weer geluid bij.
Dus gewoon op einde url 0 of 1 en je hebt het zoals je zelf wil met foscam
Nee dat is geen instelling als je de camera gewoon via de voorgedefinieerde presets toevoeg. Dan zou die, in geval van een HD camera de HD default moeten openen en in geval van een MJPEG camera de MJPEG stream.
Edit: ik weet niet of het aan de nieuwe firmware ligt maar mijn camera feed werkt überhaupt niet meer. Vanavond maar eens ff uitzoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door martinvdm op 14-04-2015 07:37 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:01
Hier nu ook 3.1

mijn somfy Rolluik was vanmorgen niet open maar stond op de my stand.
vanavond eens even bekijken wat er nu gebeurd!

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
vamorgen om 0726u wreed gewekt door rookalarm. was gelukkig niks aan de hand.
toevallig is het me gisteren opgevallen dat er een lamp voortijdig aanstond (in dimstand)

Is er bij nog iemand het rookalarm afgegaan?
want dan heeft het misschien met de update te maken

Ik heb verder eigenlijk nooit problemen (af en toe mist HW een opdracht)

edit: een ontvanger mist een opdracht van HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 20:13
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:46:
Heeft er iemand ervaring met de nieuwe temperatuur sensors. Zijn deze stabiel of ook hier regelmatig NO DATA. Ik heb met eentje in de serre steeds problemen met no data, Is wel een belangrijke daar deze mijn screens bediend op temperatuur. Hoop dat de nieuwe goed zijn dan bestel ik zo een voor in de serre.
Probleem van Nog Data had ik ook altijd met 433mhz onder de veranda. Heb nu sinds december de 868mhz er hangen en helemaal geen problemen meer. Geeft keurig altijd de temperatuur door, echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 18:10
Marc79 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:02:
[...]

Probleem van Nog Data had ik ook altijd met 433mhz onder de veranda. Heb nu sinds december de 868mhz er hangen en helemaal geen problemen meer. Geeft keurig altijd de temperatuur door, echt een aanrader.
ook hier geen problemen met de 868mhz terwijl de 433mhz altijd nodata geven op dezelfde plekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Voor de geïnteresseerde:
iBOOD Dagaanbieding

Triple pack Flamingo FA21RF
€34,95 (+€5,95)

Redelijke aanbieding? Bijna €14 per stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 17:28
Na de FW 3.1 nog steeds problemen met de rolluiken in favorieten stand. Nogmaals gemaild naar HW. Kreeg zojuist al een reactie terug dat het opgelost was met de nieuwe app versie, die hoogstwaarschijnlijk vandaag nog verschijnt!
We wachten af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Fuske schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:47:
Na de FW 3.1 nog steeds problemen met de rolluiken in favorieten stand. Nogmaals gemaild naar HW. Kreeg zojuist al een reactie terug dat het opgelost was met de nieuwe app versie, die hoogstwaarschijnlijk vandaag nog verschijnt!
We wachten af..
iOS? Android? Beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bedoelen ze niet de webapp? Die staat (bij mij) nog op 2.9.10, terwijl de firmware op 3.1 staat.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 14-04-2015 12:42 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 17:28
Ze noemen geen besturingssysteem, maar ik ga ervan uit dat ze de smartphone app bedoelen.
Deze hangt meestal samen met de webapp naar mijn idee?

Android zal wel iets eerder uit zijn dan de iOS versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Fuske schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:58:
Ze noemen geen besturingssysteem, maar ik ga ervan uit dat ze de smartphone app bedoelen.
Deze hangt meestal samen met de webapp naar mijn idee?

Android zal wel iets eerder uit zijn dan de iOS versie.
Daarom vroeg ik het. Ze meende dat ze 2 weken geleden al de app aan iOS hebben voorgesteld. Dat duurt doorgaans niet zo lang voordat dat goedgekeurd wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Woehoe, V3.0 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 16:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Durf je het aan :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Nou eerlijk gezegd, 1 HomeWizard thuis werkt goed, op kantoor krijg ik hem niet aan de praat, hij geeft aan dat de HomeWizard hersteld moet worden dus sta in de rij bij de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Yes, heb hem ook draaien nu. Alles maar eens rustig doorkijken en instellen en vooral testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Hier gisteren ook de nieuwe firmware ontvangen en vandaag de nieuwe webapp.

Mooie nieuwe mogelijkheden, o.a. conditioneel schakelen en de 4 "standen": slaap, thuis, afwezig, vakantie, vanavond maar eens mee experimenteren en nieuwe mogelijkheden bedenken :-)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

3.0 stat er op zonder problemen (althans kan gewoon de app opstarten en schakelaars bedienen). De rest gaan we maar de komende dagen bekijken

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Yes, hier ook de nieuwe update. Hier ook even neuzen en kijken wat ik allemaal in ga stellen hier.
De android-app is overigens nog hetzelfde hier.
Fijn dat de Heatlink nu meer mogelijkheden heeft, hoef ik niet meer zo te prutsen met IP-switches.

[ Voor 51% gewijzigd door anandus op 14-04-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
iemand al door hoe je een dubbele wandschakelaar koppelt aan 4 presets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 22:12
Weet iemand al hoe je die 4 standaard instellingen (thuis, weg, slaap, vakantie) kunt instellen? Ik kijk er geloof ik gigantisch over heen....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Instellen doe je via schema en dan onderin taak toevoegen, maar nu nog koppelen aan een wandschakelaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, die preset-stickers zijn gratis zie ik. Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ziet er in ieder geval leuk uit qua GUI.

Het als-dan scherm is in samenwerking met de 4 presets nu ook uitgebreider te gebruiken.
Als deur open gaat én preset=afwezig dan zend notificatie en zet alarmsirene aan.
:-)

Mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ziet er goed uit :)

Next step: omschakelen via geofencing :P

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
? ? schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:24:

Het als-dan scherm is in samenwerking met de 4 presets nu ook uitgebreider te gebruiken.
Als deur open gaat én preset=afwezig dan zend notificatie en zet alarmsirene aan.

Mooi
Volgens mij kun je maar 1 trigger hebben.

Edit: My bad: de presets staat bij de conditie

[ Voor 6% gewijzigd door Hulliee op 14-04-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mijn android-app is nu ook geüpdated naar 3.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 06-10 14:05
anandus schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:23:
Oh, die preset-stickers zijn gratis zie ik. Nice :)
Is besteld. Gratis is altijd goed hehehe
Schakelaar heb ik nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
macmouse schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:16:
Instellen doe je via schema en dan onderin taak toevoegen, maar nu nog koppelen aan een wandschakelaar !
Dat kan via code als je een nieuw schema maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 22:12
Waar bestel je die stickers? Ik ben echt slechtziend vandaag.....

en gevonden....merci!

[ Voor 16% gewijzigd door miel op 14-04-2015 16:26 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willieku schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:11:
vamorgen om 0726u wreed gewekt door rookalarm. was gelukkig niks aan de hand.
toevallig is het me gisteren opgevallen dat er een lamp voortijdig aanstond (in dimstand)

Is er bij nog iemand het rookalarm afgegaan?
want dan heeft het misschien met de update te maken

Ik heb verder eigenlijk nooit problemen (af en toe mist HW een opdracht)

edit: een ontvanger mist een opdracht van HW
Om 06:22 werden wij 13-04 vrolijk uit ons bed gepiept. Is 1 keer eerder voorgekomen en we hebben het afgeschreven als een vals alarm door stofdetectie.. We moeten nogsteeds twee rookmelders aan het plafond hangen.
In de situatie waarin ze nu plat liggen kan er gemakkelijk stof in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig wat ze gemaakt hebben, maar nog steeds geen IF ... AND/OR ... THEN en alleen maar 4 standaard-condities erbij die behandeld worden als een tijdvenster/status. De andere trigger (1 dus!) is nog steeds een event en geen status. Ik kan er weinig mee.
Voorbeeld: als het 's-morgens na 07:00 u. licht wordt dan moeten mijn gordijnen open gaan., als het al eerder licht is, dan pas om 07:00 u. Gebruikt schemersensor, somfy en "zon op"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

? ? schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:24:

Mooi
En hoe vang je dat af als je thuis komt? Dan ben je nog afwezig maar doe je wel de deur open ;) Al is 1 zo'n melding niet echt een ramp.

Op zich een goeie update, komt wel laat want in de tussentijdse heb ik al uitgebreide "if and then" acties met domoticz gemaakt, maar deze feature maakt het voor veel gebruikers wel makkelijker.
Trouwens hier doe ik met Domoticz mijn aanwezigheid bepalen op basis van de lamp in de keuken, die is eigenlijk altijd aan als we thuis zijn. Zo te zien kun je in homewizard ook de schakelaar van je lamp aan de presets hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe vang je dat af als je thuis komt? Dan ben je nog afwezig maar doe je wel de deur open ;) Al is 1 zo'n melding niet echt een ramp.

.
[/quote]

met de afstandsbediening uitschakelen.

maar is nog steeds allemaal erg beperkt hoor. Achterhaalde functionaliteit eigenlijk, had er vanaf begin in moeten zitten, maar toch goed dat het nu eindelijk kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Ziet er allemaal heel goed uit. Ook de knowledge base is aangepast. Eventuele vragen worden hier voor een groot deel beantwoord. En alles werkt zoals het gisteren ook werkte. Hoop dat iedereen nu eerst alles rustig alles gaat bekijken en niet direct weer gaat roepen van: dit zit er niet in of dat had anders gemoeten of wat een gemiste kans e.d. Het lijkt er soms op dat het op dit forum het enkel allemaal kommer en kwel is maar ga ook eens bij je zelf te rade. Wellicht zijn je verwachtingen te hoog gegrepen en moet je inderdaad maar eens rondkijken naar een ander ( veelal duurder) systeem. Dat is misschien beter dan op dit forum blijven mokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 10:32
kok36935 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:56:
Ziet er allemaal heel goed uit. Ook de knowledge base is aangepast. Eventuele vragen worden hier voor een groot deel beantwoord. En alles werkt zoals het gisteren ook werkte. Hoop dat iedereen nu eerst alles rustig alles gaat bekijken en niet direct weer gaat roepen van: dit zit er niet in of dat had anders gemoeten of wat een gemiste kans e.d. Het lijkt er soms op dat het op dit forum het enkel allemaal kommer en kwel is maar ga ook eens bij je zelf te rade. Wellicht zijn je verwachtingen te hoog gegrepen en moet je inderdaad maar eens rondkijken naar een ander ( veelal duurder) systeem. Dat is misschien beter dan op dit forum blijven mokken.
Precies het is een mooie gratis update wat voor een groot gedeelte van de gebruikers zal voldoen.

En als je meer wilt moet je toch echt een keer naar Domoticz kijken daar kun je de HW via json redelijk eenvoudig koppelen en kun je al je wensen realiseren. En een raspberry heb je al voor 25€ ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
Op mijn HTC one M8 en mijn Samsung Galaxy Tab2 (Android dus) kan ik in de Homewizard 3.0 app niet bij de schema's komen.
Zodra ik schema aanklik sluit de Homewizard app direct af.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Op de Ipad werkt het wel goed.

Gr.
Anton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top update.

Heeft iemand al de API bekeken van de 4 scenes? Dan kan ik dat weer in de home remote app gooien.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anton64 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:47:
Op mijn HTC one M8 en mijn Samsung Galaxy Tab2 (Android dus) kan ik in de Homewizard 3.0 app niet bij de schema's komen.

Gr.
Anton
Telefoon opnieuw opgestart?
Mediacj schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:22:
[...]
En een raspberry heb je al voor 25€ ofzo.
Helaas is de module om KAKU aan te spreken €110,- (als je die kant-en-klaar koopt), da's een beetje jammer. Maar domoticz is een prima alternatief voor de meer gevorderde tweaker.

Ikzelf gebruik het allebei, domoticz op mijn media center welke de HW aanstuurt via de API.
Al zal een hoop daarvan nu, dankzij de if-then-implementatie, overgeheveld kunnen worden naar de Homewizard. Met een beetje mazzel alles en kan ik domoticz weer exit doen.

[ Voor 43% gewijzigd door anandus op 14-04-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
edit:
Dubbelpost :(

[ Voor 96% gewijzigd door anandus op 14-04-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
App update 3.0 geïnstalleerd. Ziet er op het eerste oog goed uit. Ff wennen. De volgende van alle schema's lijkt wel wat vreemd te zijn.
Daarnaast is het wel IF-THEN maar ik mis hier toch echt de AND voorwaarde. Of ik kijk er overheen maar dat is wel erg jammer! Nu kun je nog steeds geen extra voorwaarde opnemen in je schema.

[ Voor 41% gewijzigd door martinvdm op 14-04-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
misschien hebben mensen hier wat aan. Als ip schakelaar bv

http://ipadres/password/preset/0/on (Thuis)
http://ipadres/password/preset/1/on (Weg)
http://ipadres/password/preset/2/on (Slapen)
http://ipadres/password/preset/3/on (Vakantie)

[ Voor 37% gewijzigd door Dazzie op 14-04-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
anandus schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:00:
[...]
Yep, en de Tab ook.
Zelfs de app opnieuw geïnstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Anton64 op 14-04-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

martinvdm schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:07:
App update 3.0 geïnstalleerd. Ziet er op het eerste oog goed uit. Ff wennen. De volgende van alle schema's lijkt wel wat vreemd te zijn.
Daarnaast is het wel IF-THEN maar ik mis hier toch echt de AND voorwaarde. Of ik kijk er overheen maar dat is wel erg jammer! Nu kun je nog steeds geen extra voorwaarde opnemen in je schema.
Zie knowledge base:

Kan ik nu uitgebreide if/then/and/else schakelingen maken?

Met de presets als extra conditie, wordt er een hoop meer mogelijk dan voorheen. In veel gevallen kun je -voor in de praktijk relevantie situaties- uit de voeten met de huidige instellingen. De nieuwe Schedules functie beidt niet ondersteuning voor schakelen op basis van 'meerdere sensoren'. Dat wil zeggen, je kunt niet instellen dat wanneer de deur open staat (gaat) én er wordt beweging gedetecteerd, dat er een notificatie of actie moet volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-10 20:14
Aanbod op Homewizard.nl is nog altijd een stuk ruimer dan op Homewizard.be met ook vermelding van die gratis preset-sticker. En dan nog soms leuke rpijsverschillen die niet te wijten zijn aan het 'enrome' verschil in BTW. :?

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinAH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-12-2024

Gr.
Anton
Hier hetzelfde probleem, bij de nieuwe app (Android) sluit de Homewizard af als ik op Schema klik, in de oude app staat bij mij bij de timer overzicht bij de Somfy devices "Onbekend device" .

Vandaag contact gehad met de helpdesk van Homewizard en ze gaan het onderzoeken.
Ik kan overigens mijn rolluiken nog wel handmatig bedienen via de app.

Groeten, Martin

Edit: Net firmware 3.11 gehad, probleem met somfy rolluiken in timer overzicht lijkt opgelost.

Kan nu ook Schema openen in de nieuwe app.

[ Voor 8% gewijzigd door MartinAH op 14-04-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kok36935 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:27:
[...]

Zie knowledge base:

Kan ik nu uitgebreide if/then/and/else schakelingen maken?

Met de presets als extra conditie, wordt er een hoop meer mogelijk dan voorheen. In veel gevallen kun je -voor in de praktijk relevantie situaties- uit de voeten met de huidige instellingen. De nieuwe Schedules functie beidt niet ondersteuning voor schakelen op basis van 'meerdere sensoren'. Dat wil zeggen, je kunt niet instellen dat wanneer de deur open staat (gaat) én er wordt beweging gedetecteerd, dat er een notificatie of actie moet volgen
Bedankt. Jammer dat het er niet in blijkt te zitten. Hoop dat het ooit nog komt. De AND voorwaarde maakt een hoop meer mogelijk en verfijnder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tip: je kunt ook een enkelvoudige schakelaar nemen en daar de stickers Afwezig en Aanwezig op plakken. De dubbele is wellicht niet voor iedereen nodig. In mijn geval zal ik Vakantie en Slapen altijd in de app zelf doen en hoeft dit dus niet op een schakelaar te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
MartinAH schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:38:

Edit: Net firmware 3.11 gehad, probleem met somfy rolluiken in timer overzicht lijkt opgelost.

Kan nu ook Schema openen in de nieuwe app.
Dan zal ik ook eens contact opnemen.
heb je die firmware op de normale manier gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinAH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb om 19:45 een mail gehad dat er binnen een uur een firmware update onderweg was, de update melding kwam bijna gelijk met de mail.

Mijn probleem had te maken met Somfy rolluiken die al langer geleden aangemaakt waren, deze werden gezien als schakelaars en daar kon de app niet mee overweg.

Misschien herkenbaar voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
De 4 presets nemen in de app op het scherm ook vrij veel ruimte in. Was bvb leuker geweest als de actieve status rechtsboven stond en als je die aanklikte een 'pull-down' lijstje kreeg met de 4 mogelijkheden om uit te kiezen.
Of de 4 knoppen pas tonen als je het scherm naar beneden scrollt en niet default alle 4 tonen bij openen van de app.

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
Nee niet echt, ik heb geen Somfy, het probleem bij mij is dat Android fout gaat, maar de ipad heeft geen probleem, dus firmware zal het niet zijn.
ik neem morgen even contact op.

[ Voor 3% gewijzigd door Anton64 op 14-04-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:01
Hier ook problemen met de "schema"knop. ook in het bezit van somfy rolluiken. Zal het probleem wel zijn. email naar support gestuurd zojuist. hopen dat de update voor 3.11 snel volgt! (misschien moeten ze die maar algemeen uitdoen)!

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirk.be schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:05:
De 4 presets nemen in de app op het scherm ook vrij veel ruimte in. Was bvb leuker geweest als de actieve status rechtsboven stond en als je die aanklikte een 'pull-down' lijstje kreeg met de 4 mogelijkheden om uit te kiezen.
Of de 4 knoppen pas tonen als je het scherm naar beneden scrollt en niet default alle 4 tonen bij openen van de app.
Eens, nemen vrij veel ruimte in. Een pulldown mechanisme zoals in veel apps een zoekfunctie benaderbaar wordt zou ik idd ook een mooiere oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
MartinAH schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:02:
Ik heb om 19:45 een mail gehad dat er binnen een uur een firmware update onderweg was, de update melding kwam bijna gelijk met de mail.

Mijn probleem had te maken met Somfy rolluiken die al langer geleden aangemaakt waren, deze werden gezien als schakelaars en daar kon de app niet mee overweg.

Misschien herkenbaar voor jou?
Ik heb ook Android en de update app.3.0 en homewizard 3.1 en ik heb somfy en nergens last van ze werken uitstekend.
Zelfs de ip cams van Foscam werken sneller dan ooit.(MJPEG) RTSP blijft veel langer draaien

[ Voor 3% gewijzigd door oertje op 14-04-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:44

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier geen probleem met een Sony Z series mobiel en een Asus Tf101 terwijl ik 3 Somfy dingen heb.
De dimlevels van 50% zijn overgenomen, ik kijk wel weer wat er gebeurt als de scene de lampen uitschakelt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

_ferry_ schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:20:
[...]

met een kleine remote (hangt aan de sleutelbos). werkt nu via een raspberry pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Nux
Heel blij met deze update. Eindelijk wat meer body met complexe schakelingen. Geofencing zou leuk zijn, maar is ook simpel zelf te bouwen nu met tasker. Hierbij zoek ik nog wel naar een methode om te registreren dat er 1 of meer mensen thuis zijn, en dat bij vertrek van de laatste smartphone pas de afwezigheids preset actief gaat.

[ Voor 37% gewijzigd door G-Nux op 14-04-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Lekker fout mezelf quoten :)
Tinusvolkel schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:31:
Ziet er goed uit :)

Next step: omschakelen via geofencing :P
Maar wat zou de makkelijkste manier zijn om de presets te schakelen via geofencing?
Want ik weet zeker dat ik de “weg” knop ga vergeten als ik weg ga in de “aanwezigheid” knop ga vergeten als ik thuis kom :)

Op mijn nefit easy werkt geofencing perfect, echter heeft die geen API om mee lullen dus gaat denk ik moeilijk worden om deze te koppelen aan de HW, of weet hier iemand een oplossing voor?

Verder heb ik geofencing op IFTT en de app “wakepoint’ geprobeerd maar die missen veel te veel punten, dus weet er iemand een app die wel goed werkt? En die mogelijk de onderstaande commandos (dank daarvoor) kan aansturen?

Of zou hiervoor domoticz de beste oplossing zijn? echter heb ik hiermee nog geen ervaring mee (maar alles kan geleerd worden)
Want die kan toch Geofencing of ip activitie check? En die kan toch de onderstaande commandos uitsturen om de homewizard aan te sturen?

En heeft er verder nog iemand tips om dit voor elkaar te krijgen?
Dazzie schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:11:
misschien hebben mensen hier wat aan. Als ip schakelaar bv

http://ipadres/password/preset/0/on (Thuis)
http://ipadres/password/preset/1/on (Weg)
http://ipadres/password/preset/2/on (Slapen)
http://ipadres/password/preset/3/on (Vakantie)
Edit:

met tasker zou het dus moeten lukken :) echter bestaat tasker niet voor IOS |:(
G-Nux schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:52:
Heel blij met deze update. Eindelijk wat meer body met complexe schakelingen. Geofencing zou leuk zijn, maar is ook simpel zelf te bouwen nu met tasker. Hierbij zoek ik nog wel naar een methode om te registreren dat er 1 of meer mensen thuis zijn, en dat bij vertrek van de laatste smartphone pas de afwezigheids preset actief gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Tinusvolkel op 14-04-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
? ? schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:51:
[...]

met een kleine remote (hangt aan de sleutelbos). werkt nu via een raspberry pi.
Met Tasker kan je ook vlot zaken. Bij thuiskomen connecteert je gsm met je thuisnetwerk wat als trigger kan dienen om de preset naar 'Home' te schakelen. Hue lampen (heb ik helaas nog niet) kunnen hier ook bij leuk zijn door bvb dan ff kort groen te schijnen.

Kleine aanvulling: moest ik via Tasker de aanwezig mac-addressen kunnen 'pingen' kan ik dit meteen gebruiken ifv gsm van de vrouw en dochter d:)b
Enig hints hieromtrent ferm welkom _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Dirk.be op 14-04-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 10:32
anandus schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:00:
[...]

[...]
Helaas is de module om KAKU aan te spreken €110,- (als je die kant-en-klaar koopt), da's een beetje jammer. Maar domoticz is een prima alternatief voor de meer gevorderde tweaker.

Ikzelf gebruik het allebei, domoticz op mijn media center welke de HW aanstuurt via de API.
Al zal een hoop daarvan nu, dankzij de if-then-implementatie, overgeheveld kunnen worden naar de Homewizard. Met een beetje mazzel alles en kan ik domoticz weer exit doen.
Als je de HW hebt heb je bij Domoticz geen rfxcom nodig om je kaku aan te sturen, je kunt met json en de HW API zowel commando's versturen als synchroniseren met hw, dat laatste doe je met een script die bijvoorbeeld om de 10 seconde de status van je schakelaars etc binnen hw doorzet naar Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
Een klein uurtje terug een ticket aangemaakt over mijn schemaknop issue.
zonet een mailtje gehad dat zij eea geupdate hebben en het werkt nu zoals het bedoeld is op mijn Htc en Samsung tab.
Een snelle reactie kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mediacj schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:04:
[...]

Als je de HW hebt heb je bij Domoticz geen rfxcom nodig om je kaku aan te sturen, je kunt met json en de HW API zowel commando's versturen als synchroniseren met hw, dat laatste doe je met een script die bijvoorbeeld om de 10 seconde de status van je schakelaars etc binnen hw doorzet naar Domoticz.
offtopic:
Klopt, dat doe ik dus nu ook :)
Het is eerder voor als je in plaats van de HW met domoticz aan de slag wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediacj schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 21:04:
[...]

Kun je me wellicht een PB sturen met dit script? Ik heb al een tijdje Domoticz draaien echter lopen de statussen bij mij nu niet in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.Wortelboer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 16:09

Gr.
Anton
Ja, ik heb daar ook last van: Homewizard 3.0 app voor Android op LG G2 crasht zodra ik schema's aanklik

Update: opgelost. Via iOS app een fout schema instelling gevonden (met een NULL waarde). Heb ik er nooit ingezet, maar wel gewoon verwijderd. Daarna geen problemen meer met de android app :)

[ Voor 16% gewijzigd door B.Wortelboer op 15-04-2015 12:50 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Tinusvolkel schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:54:
Lekker fout mezelf quoten :)

[...]

Maar wat zou de makkelijkste manier zijn om de presets te schakelen via geofencing?
Want ik weet zeker dat ik de “weg” knop ga vergeten als ik weg ga in de “aanwezigheid” knop ga vergeten als ik thuis kom :)

Op mijn nefit easy werkt geofencing perfect, echter heeft die geen API om mee lullen dus gaat denk ik moeilijk worden om deze te koppelen aan de HW, of weet hier iemand een oplossing voor?

Verder heb ik geofencing op IFTT en de app “wakepoint’ geprobeerd maar die missen veel te veel punten, dus weet er iemand een app die wel goed werkt? En die mogelijk de onderstaande commandos (dank daarvoor) kan aansturen?

Of zou hiervoor domoticz de beste oplossing zijn? echter heb ik hiermee nog geen ervaring mee (maar alles kan geleerd worden)
Want die kan toch Geofencing of ip activitie check? En die kan toch de onderstaande commandos uitsturen om de homewizard aan te sturen?

En heeft er verder nog iemand tips om dit voor elkaar te krijgen?

[...]

Edit:

[...]
geofencing met behulp van IFTTT.com werkt bij bij op htc m8 perfect mits ik ipv locatie bepaling obv telefoon kies om te schakelen obv herkende wifi netwerk. Vrijwel foutloos. Koppeling met homewizard verloopt via hpm (zie integratie met IFTTT.com op hpm.homeip.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Nux
Ik heb toch weer een vastloper gehad, derde keer.... Niemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prozei
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-07 09:50
Tinusvolkel schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:54:

[...]
voor iOS gebruik ik launch center pro.
hiermee kan je locatie gebaseerde acties triggeren

[ Voor 11% gewijzigd door prozei op 15-04-2015 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-Nux schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:49:
Ik heb toch weer een vastloper gehad, derde keer.... Niemand anders met dit probleem?
Vastloper van de app, of de HomeWizard?
Indien dat laatste, probeer dan eens een andere voeding. (USB-lader) en eventueel een andere kabel.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:11
Even gespeeld met de nieuwe 3.0 update en ik moet zeggen dat het goed werkt allemaal. Ik ben er erg blij mee. Het is zeker een stap in de goede richting.
Ik mis wel nog steeds de "EN" conditie, zodat ik mijn zeer gewenste regel kan instellen:
ALS: 06:15
EN: voor zonsopgang
DAN: Schakel keukenlicht AAN
Nu gaat steeds het standaard het licht aan om 06:15 terwijl het zonnetje al schijnt.
Maar wie weet? Het zou nu makkelijker moeten zijn om "EN" toe te voegen in een toekomstige update.

Ander vraagje, weet iemand al of je een "Preset" op een vaste tijd kan activeren, bijvoorbeeld om 23:15 Preset Slapen activeren.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:04
Virtuele schakelaar maken:

http://<ipadres>/<password>/preset/2/on

En die dan op een schedule zetten.
Bas Post schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:43:
Even gespeeld met de nieuwe 3.0 update en ik moet zeggen dat het goed werkt allemaal. Ik ben er erg blij mee. Het is zeker een stap in de goede richting.
Ik mis wel nog steeds de "EN" conditie, zodat ik mijn zeer gewenste regel kan instellen:
ALS: 06:15
EN: voor zonsopgang
DAN: Schakel keukenlicht AAN
Nu gaat steeds het standaard het licht aan om 06:15 terwijl het zonnetje al schijnt.
Maar wie weet? Het zou nu makkelijker moeten zijn om "EN" toe te voegen in een toekomstige update.

Ander vraagje, weet iemand al of je een "Preset" op een vaste tijd kan activeren, bijvoorbeeld om 23:15 Preset Slapen activeren.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Nux schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:49:
Gisterenavond de update gedaan, binnen een uur de eerste vastloper.
En vanochtend is hij ook al weer vastgelopen.

Ik loop al langer met het idee hier eens iets voor te maken met een arduino:
Ik laat de arduino elke minuut even checken of de homewizard nog draait, doet hij dat niet dan laat ik de arduino de voeding van de homewizard 10sec onderbreken.
Op die manier is je homewizard nooit lang uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Hoe houden jullie al de verschillende regels uit elkaar? Nu de Preset er bij is gekomen komt er waarschijnlijk meer versplintering in de regels en ik zie nu al bijna door de bomen het bos niet meer. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik krijg "Check firmware failed" sinds ik de nieuwe app heb geinstalleerd.

"Please contact HomeWizard support to update your device's firmware"

Kan ik dit zelf oplossen of moet ik echt contact opnemen met HomeWizard.
Reboot van m'n HomeWizard heeft niet geholpen.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:28:
[...]

Gisterenavond de update gedaan, binnen een uur de eerste vastloper.
En vanochtend is hij ook al weer vastgelopen.

Ik loop al langer met het idee hier eens iets voor te maken met een arduino:
Ik laat de arduino elke minuut even checken of de homewizard nog draait, doet hij dat niet dan laat ik de arduino de voeding van de homewizard 10sec onderbreken.
Op die manier is je homewizard nooit lang uit de lucht.
nooit last van vastlopers. Heel soms error 121 ( geen verbinding) maar dat duurt geen min.
Is elke keer de spanning eraf halen wel goed??
Is het niet iets anders wat problemen met je hw geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
DrakeNL schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:44:
Hoe houden jullie al de verschillende regels uit elkaar? Nu de Preset er bij is gekomen komt er waarschijnlijk meer versplintering in de regels en ik zie nu al bijna door de bomen het bos niet meer. :o
Ik gooi alles weg en begin opnieuw :)
Want er is nu wat meer mogelijk.

Maar begin hier pas aan als de dubbele muurschakelaar binnen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Gardocki schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:50:
Ik krijg "Check firmware failed" sinds ik de nieuwe app heb geinstalleerd.

"Please contact HomeWizard support to update your device's firmware"

Kan ik dit zelf oplossen of moet ik echt contact opnemen met HomeWizard.
Reboot van m'n HomeWizard heeft niet geholpen.
Misschien ff spannings loosmaken en dan weer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:51:
[...]

nooit last van vastlopers. Heel soms error 121 ( geen verbinding) maar dat duurt geen min.
Is elke keer de spanning eraf halen wel goed??
Is het niet iets anders wat problemen met je hw geeft?
Met de huidige firmware dus nu al twee vastlopers in 12 uur.
Met de vorige firmware elke twee weken een vastloper.
Het zou zeker iets anders kunnen zijn maar als je er niet achter kan komen wat dat is dan is resetten de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Tinusvolkel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:51:
[...]

Ik gooi alles weg en begin opnieuw :)
Want er is nu wat meer mogelijk.

Maar begin hier pas aan als de dubbele muurschakelaar binnen is. :)
Ja, ik zie ook door bomen het bos niet meer, alle oude timers staan nu in schema automatisch,maar de somfy deed het niet tot dat ik opnieuw instelde, en hoe zet ik nu een schakeling makkelijk uit? die knop is weg.
want ik wil nu rolluik bij een deur even uitschakelen zonder gelijk alle presets te hoeven doen, want daar moet je goed over nadenken hoe je het wil, elke situatie is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
oertje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:58:
[...]
...
want daar moet je goed over nadenken hoe je het wil, elke situatie is anders.
En de variabe WAF niet te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
DrakeNL schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:05:
[...]

En de variabe WAF niet te vergeten.
Geen idee wat dat is lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:31
kan iemand mij vertellen hoe ik terug notificatie kan krijgen op mijn iphone met IOS8, ik had dit eerder op mijn oude iphone maar kan dit niet meer terug vinden.
Pagina: 1 ... 66 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!