Ik ben zelf ook van mening dat HomeWizard een paar steken laat vallen.
Geschat, ongeveer 80% van de tijd werkt mij HW gewoon goed, heb aardig wat sensoren, schakelaars, scenes, temperatuur meters en een Energy Link.
Toch enkele keer dat er een lamp, via een scene tijdschakeling, niet aan gaat.
Geregeld moet ik KaKu ontvangers even stroomloos maken, omdat deze totaal niet meer reageren (Niet echt te wijten aan HW, maar toch)
Weer sensoren die uit het niets in 1 keer NO DATA weergeven (nieuwe batterijen en weken probleemloos!).
Ip camera feed die uit het niets niet weergeven wordt.
App die weer is NO CONNECTION aangeeft, terwijl wifi netwerk gewoon probleemloos werkt.
En dan nog niet gesproken over support. Nieuwe features, zoals conditioneel schakelen (When, If, And, Then) veels te laat geïmplementeerd, wat overigens vorige week zou komen...
Al om al, toch wel wat probleempjes, voor mij reden genoeg om is verder te kijken wat er is, waarbij ik mijn keus heb laten vallen op de Homey! Ik wil alle KaKu componenten langzaam gaan vervangen voor Z-wave, zoals Fibaro en Qubino.
Eigenlijk stom toevallig toen ik de Domotica artikelen heb gelezen en gezien van Tweakers en voornamelijk mijn kennismaking met
www.domotica-blog.nl van Niels: "HeroS" van de video item:
video: Gathering of the Tweakers: Het domoticasysteem van HeroS