Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:43
Ik denk dat je juist de AA batterijen dient te vervangen. Het 9V blok is zover ik weet voor de werking van de rookmelder en de AA batterijen voor de communicatie.
Als de 9V op is gaat hij eens in de zoveel tijd een piep signaal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:40
Het waren inderdaad de AA batterijen. Heb er nieuwe in gedaan en nu werkt het prima!

Dank!

(en net nog een nieuwe ASUN-650 (voor 24,99, geen aanbieding!) gekocht.... die straks eens installeren, kijken of het werkt en dan daarna definitief bevestigen).

[ Voor 6% gewijzigd door miel op 08-04-2015 12:53 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:52
miel schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:53:
Het waren inderdaad de AA batterijen. Heb er nieuwe in gedaan en nu werkt het prima!

Dank!

(en net nog een nieuwe ASUN-650 (voor 24,99, geen aanbieding!) gekocht.... die straks eens installeren, kijken of het werkt en dan daarna definitief bevestigen).
Het is toch met de ASUN dat de bestaande knop niet meer bruikbaar is? Of heb ik het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 20:13
Jochemd13 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:14:
[...]

Het is toch met de ASUN dat de bestaande knop niet meer bruikbaar is? Of heb ik het fout.
Ja dat klopt, bestaande knop komt te vervallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Klopt, je moet er dan een losse schakelaar bij kopen als je nog een knop wilt hebben... In mijn geval is het een screen over de serre heen en zowel mijn vrouw als ik bezitten een telefoon met de homewizard app... dus hebben nu nog geen knop/schakelaar nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 07:38
underground_man schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:36:
[...]

omdat de baggerzooi weer eens niet werkt waarschijnlijk...
Wordt doodziek van HW, constant geen contact... nu ook al niet meer via lokaal netwerk.
Weerapparatuur werkt al maanden niet tot slecht, foute grafieken... helemaal klaar mee....

Advies voor wie er aan denken HW te kopen: niet doen, geef liever iets meer uit maar dan voor een wel werkend systeem....

Overigens hier nog steeds 2.84, dus updaten doet dan ding ook al lange tijd blijkbaar niet meer....
Ben ook al een tijdje klaar met homewizard
Het gaat bij mij ook steeds slechter werken ik adviseer ook niemand meer om het te kopen
Aan het begin werkt het aardig maar des te meer je er op zet des te slechter het word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:32

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ja wat een drama toch ...
Met mijn 15 Kaku schakelaars, 3 Somfy motors, compleet weerstation plus 2 losse Cresta temp/hum sensors, 3 camera's, een magneetschakelaar en nog een paar ip-switches gaat het gewoon dagelijks goed :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:47
Ik ben zelf ook van mening dat HomeWizard een paar steken laat vallen.
Geschat, ongeveer 80% van de tijd werkt mij HW gewoon goed, heb aardig wat sensoren, schakelaars, scenes, temperatuur meters en een Energy Link.
Toch enkele keer dat er een lamp, via een scene tijdschakeling, niet aan gaat.
Geregeld moet ik KaKu ontvangers even stroomloos maken, omdat deze totaal niet meer reageren (Niet echt te wijten aan HW, maar toch)
Weer sensoren die uit het niets in 1 keer NO DATA weergeven (nieuwe batterijen en weken probleemloos!).
Ip camera feed die uit het niets niet weergeven wordt.
App die weer is NO CONNECTION aangeeft, terwijl wifi netwerk gewoon probleemloos werkt.
En dan nog niet gesproken over support. Nieuwe features, zoals conditioneel schakelen (When, If, And, Then) veels te laat geïmplementeerd, wat overigens vorige week zou komen...

Al om al, toch wel wat probleempjes, voor mij reden genoeg om is verder te kijken wat er is, waarbij ik mijn keus heb laten vallen op de Homey! Ik wil alle KaKu componenten langzaam gaan vervangen voor Z-wave, zoals Fibaro en Qubino.
Eigenlijk stom toevallig toen ik de Domotica artikelen heb gelezen en gezien van Tweakers en voornamelijk mijn kennismaking met www.domotica-blog.nl van Niels: "HeroS" van de video item: video: Gathering of the Tweakers: Het domoticasysteem van HeroS

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Vraag: Kan ik mijn heatlink in temperatuur laten schakelen aan te hand van andere thermometers?

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:58:
Order invited smartlock staat nu op pre order. Zou vorige week geleverd worden? Als het deze week nog niet geleverd word ga ik hem maar annuleren. Haat het als afspraken niet nagekomen worden. Heb geen zin om weken te wachten op mijn slot en ergens achteraan te lopen wat ik al betaald heb.
Iemand anders wel al het slot ontvangen?
Hallo, Ik heb vorige week vrijdag de Invited smart lock bij Homewizard in Noordwijk opgehaald.
Alles gemonteerd, zeer eenvoudig en snel.
Werkt super.
Nog niet met homewizard app.verbonden, wacht op update 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik wil ook even reageren op het slecht functioneren van de homewizard.
Ik heb thuis de
homewiard
energy link
4 deurcontacten
4 rookmelders
1 bewegingsmelder
1 regenmeter
1 windmeter
4 temperatuurmeters
3 asun
27 schakelaars
1 loxx slot
1 deurbel
4 thermostaat kranen
Ik heb de antenne mod uitgevoerd en bij mij heb ik (bijna)nooit geen problemen verbinden werkt altijd grafieken zijn goed. En als ik contact zoek met homewizard heb ik altijd binnen 2 dagen een reactie.

Het enige wat ik mis op dit moment is de UV meter ik ben nog altijd op zoek naar 1.
Ik wil hem in de toekomst zeker nog uitbreiden met schakelaars en wil graag nog de heatlink hebben.

En er zijn meer mensen die de homewizard in huis hebben en een groot aantal vind je niet op deze site en vooral niet als e geen problemen hebben dan hoor je ze zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Ook ik snap de commotie niet over het niet of niet goed werken van de HW. Meerder zaken aan de HW gekoppeld waaronder de Energylink. Werkt allemaal uitstekend. Daarbij zal HW best wel eens een steekje laten vallen, zal wellicht een ander systeem ook wel overkomen. Ja, je moet secuur zijn in het aanleggen en programmeren, en ja, de HW moet inderdaad redelijk centraal in huis staan maar dan doet hij het, en blijft hij het doen.
Ook over de service van HW heb ik niets aan te merken dus ik blijf erbij.

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 14:05
Ik heb hier ook een 10tal schakelaars, dimmers, zonnewering, thermometers, enerylink water stroom en gas, heatlink, magneetcontacten, deurbel, bewegingssensor en rookmelders

Meerdere scenes die licht automatisch inschakelen op tijd.

Mis nooit iets. Alleen als er een batterij leeg raakt merk ik rare verschijningen. Dan even kijken wat het is en dan is het weer over. Voornamelijk de bewegingsmelder doet raar als de batterij leeg is. Schakeld dan constant achter elkaar.

Ik ben van mening dat een storringsbron van buitenaf ook veel invloed kan hebben op je HW. Of iets in je eigen huis.

En het lijkt alsof er veel mensen klagen over HW.......

Maar vergeet niet dat de mensen waarbij het wel goed werkt niks van zich laten horen..... En wij meer uit een kastje willen halen dan de "normale" gebruiker.....

1 ding moet ik toe geven. Op de emails wordt slecht gereageerd......
Laten we dat maar wijden aan dat ze misschien druk bezig zijn met if this then that... En andere ontwikkelingen. (Positieve gedachten😃)

[ Voor 8% gewijzigd door Dazzie op 08-04-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk ook idd dat het veel kan liggen aan specifieke situaties. Je eigen wifi, je omgeving etc. Ook ik heb in het begin veel issues gehad, maar ik moet zeggen dat het nu, op een paar dingetjes na redelijk goed gaat. Alle sensoren werken 95% van de keren, heb geen NO DATA issues meer. Ik heb alleen nog last van af en toe instabiele wifi van de HW, deze is dan niet meer te pingen en de app blijft dan op verbinden... hangen. Hoop dat ze dat nog eens oplossen. Ik ben het wel eens dat de support echt stukken slechter is geworden in de loop van de tijd. Het duurt vaak lang voordat er reactie komt en als die er komt dan is die vaak niet bevredigend, bijv. je ticket is doorgezet naar de R&D afdeling, en vervolgens hoor je niks meer of een algemeen antwoord waar je weinig mee kunt.

Goed...laten we hopen dat het snel beter wordt ;) .
Ohja en ik heb best ook wat draaien:
EnergyLink met zonnepanelen, HeatLink, Windmeter, Regenmeter, UV-meter, 5 magneetsensoren, 3 rookmelders, ASUN650, meerdere ACD1000 en ACM1000, schakelaars etc en een Roomba met ThinkingCleaner.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt het ook allemaal prima.
Zoals er al gezegd is, de meeste mensen hoor je niet omdat het allemaal best wel werkt.

Ook moet niet vergeten worden dat het een goedkoop systeem is. Dus de mensen met zoveel klachten moeten gewoon overstappen naar een ander (duurder) systeem waar ook een terugkoppeling plaats vindt en misschien zelfs naar een geheel bedraad systeem overstappen.

Dan werkt het hopelijk allemaal vlekkeloos maar ben je ook wel een paar daalders kwijt aan de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Gisterenavond de 3.0 update gekregen voor de HW.
Maar gelijk de stoute schoenen aangetrokken en geinstalleerd.
Tot mijn grote schrik wilde de HW in eerste instantie niet opstarten (pwr lampje beleef knipperen).
Hoewel het natuurlijk niet slim is tijdens een update heb ik na 30 minuten toch maar de stekker eruit
getrokken en weer terug gedaan.
Gelukkig startte de HW toen wel in 30 seconden door. (pfoei, zweet)

Ergo:
HW versie is nu 3.0
Ik zie alleen nog geen verschil, maar verwacht dat de update van de app er snel achteraan komt !.

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kleinebehuizing.nl schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:05:
Vraag: Kan ik mijn heatlink in temperatuur laten schakelen aan te hand van andere thermometers?
Ja en nee. Maar uiteindelijk ja.
Het kan wel, bij actions, maar je kan de heatlink niet direct aansturen, het moet via een ip-switch

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 09-04-2015 08:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

anandus schreef op donderdag 09 april 2015 @ 08:15:
[...]
Ja en nee. Maar uiteindelijk ja.
Het kan wel, bij actions, maar je kan de heatlink niet direct aansturen, het moet via een ip-switch
Ja oke. Leuk, externe handelingen. Vind dit wel iets waarvoor je niet gelijk een wizzkid zou moeten zijn om te kunnen regelen.... Maar tnx voor je antwoord!!

[ Voor 3% gewijzigd door Kleinebehuizing.nl op 09-04-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kleinebehuizing.nl schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:47:
[...]

Ja oke. Leuk, externe handelingen. Vind dit wel iets waarvoor je niet gelijk een wizzkid zou moeten zijn om te kunnen regelen.... Maar tnx voor je antwoord!!
Je hebt gelijk, hoor, dit zou je standaard moeten kunnen.

Overigens moet dit de ip-switch zijn:
code:
1
<IP-adres>/<wachtwoord>/hl/0/settarget/<gewenste temperatuur>

Eventueel erachter nog
code:
1
/<tijd>
Bijv 15 als je het maar een kwartier op die temperatuur wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:39
Sinds de 3.0 firmware upgrade werken mijn rolluiken niet meer goed.
Ze gaan omlaag en omhoog en ook naar de favoriete positie maar kan bij de timers niet meer de favoriete positie kiezen, deze springt automatisch naar omlaag of omhoog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuske schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:23:
Sinds de 3.0 firmware upgrade werken mijn rolluiken niet meer goed.
Ze gaan omlaag en omhoog en ook naar de favoriete positie maar kan bij de timers niet meer de favoriete positie kiezen, deze springt automatisch naar omlaag of omhoog :/
Zo herken ik Homewizard weer!
Bij elke update met nieuwe functionaliteit verschijnen er bugs in functies die daarvoor goed gingen.
Testen is nog steeds een ondergeschoven iets bij HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:59:
[...]

Zo herken ik Homewizard weer!
Bij elke update met nieuwe functionaliteit verschijnen er bugs in functies die daarvoor goed gingen.
Testen is nog steeds een ondergeschoven iets bij HW.
Achja, is dat niet bij bijna elke fabrikant zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuske schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:03:
[...]

Gelukkig niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf het toch apart vinden dat eerst firmware bijgewerkt wordt zonder enige release notes. Nu weet ik wel dat nagenoeg alle functies in de app zitten en niet in de firmware, maar het blijft toch raar dat er geen wijzigingen bekend gemaakt worden voordat de app update er is. Nu zit je dus met eventuele problemen terwijl je niet weet wat men gewijzigd heeft.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuske schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:03:
[...]

Ik ben zelf ook softwareontwikkelaar, maar dit soort dingen gaan bij ons echt niet naar de klant.
En onze software is toch net even een tikkeltje complexer dan de HomeWizard en het team is kleiner dan bij HW.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier overigens nog geen update.
Degenen die versie 3 hebben, wat is de precieze versie van de firmware en webapp?

[ Voor 57% gewijzigd door anandus op 09-04-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
anandus schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:18:
Hier overigens nog geen update.
Degenen die versie 3 hebben, wat is de precieze versie van de firmware en webapp?
Hier ook nog steeds niets. Schiet lekker op bij HW. Snap niet dat je de firmware niet zelf kunt downloaden en updaten via de website. Dit is toch veel te omslachtig..

[ Voor 7% gewijzigd door Marc79 op 09-04-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik zit al een paar dagen op 3.0 maar ik heb geen enkel probleem ondervonden rolluiken werken goed en ook schakelaars en energy link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb het idee dat de dimmerstand van mijn scenes op 50% staat na de update, het gaat om Hue lampen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
reinhold schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:59:
Ik zit al een paar dagen op 3.0 maar ik heb geen enkel probleem ondervonden rolluiken werken goed en ook schakelaars en energy link.
Kun je ook een timer instellen dat rolluik naar favoriete positie gaat? Bij mij springt hij dan op omlaag na het invoegen. Bediening handmatig werkt wel prima.

Heb overigens een mail gestuurd naar HW en is in behandeling.

Over het testen van fw of sw updates, elk software bedrijf maakt fouten je kunt nog zo uitvoerig testen een eindgebruiker gebruikt misschien toch net een dingetje wat je over het hoofd hebt gezien. Ik ben het met iedereen eens die zegt dat het te vaak voor komt bij HW, maar dit is voor mij pas de eerste keer dat er iets niet werkt na een firmware update.

[ Voor 34% gewijzigd door Fuske op 10-04-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Ik vraag me af hoeveel van alle klagers hier eigenlijk bij de laatste infoavond zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Kleinebehuizing.nl schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 08:39:
Ik vraag me af hoeveel van alle klagers hier eigenlijk bij de laatste infoavond zijn geweest?
Ikke niet jammer genoeg. Maar gezien de afstand (Maastricht) zal ik daar ook geen gebruik van maken. Terwijl ik het wel interessant zou vinden.

Ik ga eens afwachten wat de Homey gaat brengen

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Kan ik een firmware update "forceren"? Ik draai nog op 2.84....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
miel schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:55:
Kan ik een firmware update "forceren"? Ik draai nog op 2.84....
Nope, gewoon geduld hebben :)
Ik ga er van uit dat de App update (Webapp, iOS, Android) pas komt als iedereen geüpdatet is dus eerder updaten voor 1 iemand heeft toch geen zin. De meeste veranderingen gaan toch pas in de App update komen en niet voor de HW an sich.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
2 Weken geleden een nieuwe windmeter opgestuurd gekregen omdat de mijne van mijn Smartwares weerstation niet kon koppelen met het weerstation en de Homewizard.

De nieuwe was binnen een minuut gekoppeld aan het weerstation.
Daarna de sensoren ophalen van het weerstation op de homewizard en klaar.

Nu draait bij mij alles weer probleemloos.
Enigste is dat mijn Thermometer in de garage af en toe No data geeft.
Maar dat is meer de afstand en eventueel mijn rolluiken die dicht zijn.

Met het weerstation wel veel opstartproblemen gehad, maar ik zie het meer dat het een beta product was.
Nu zijn de meeste kinderziektes eruit en is het toch werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:11:
Ik blijf het toch apart vinden dat eerst firmware bijgewerkt wordt zonder enige release notes. Nu weet ik wel dat nagenoeg alle functies in de app zitten en niet in de firmware, maar het blijft toch raar dat er geen wijzigingen bekend gemaakt worden voordat de app update er is. Nu zit je dus met eventuele problemen terwijl je niet weet wat men gewijzigd heeft.
Op zich een goeie! Al aangekaard bij HW, deze mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik ga eens proberen of ik m'n TS-704 uv ding kan repareren,
Hij geeft 0 door dus grotendeels werkt hij nog op de uv sensor zelf na.
Deze lijkt sterk op een versie met schottky diode en zo'n sensor is nog wel te vinden.
Nu zijn er verschillende te koop, sommige registreren ook daglicht (zichtbaar) en andere alleen uv.
De schakeling waar de sensor op is aangesloten heeft een paar weerstanden met hoge waarde (10Mohm) wat duidt op een zeer kleine stroom die van de sensor af komt.

Afbeeldingslocatie: http://www.nida.cn/pic/20061131820454554.jpg

Dit sensortje of een uiterlijk vergelijkbare is wel te vinden voor een paar euro.
De originele sensor heeft 4 contactjes, waarvan er steeds 2 aan elkaar zitten, de nieuwe hebben 2 contacten.
Als dit lukt dan kan ik wel een bedrijfje beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homewizard vertelde me dat in de loop van volgende week de App update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 16:25:
Ik ga eens proberen of ik m'n TS-704 uv ding kan repareren,
Hij geeft 0 door dus grotendeels werkt hij nog op de uv sensor zelf na.
Deze lijkt sterk op een versie met schottky diode en zo'n sensor is nog wel te vinden.
Nu zijn er verschillende te koop, sommige registreren ook daglicht (zichtbaar) en andere alleen uv.
De schakeling waar de sensor op is aangesloten heeft een paar weerstanden met hoge waarde (10Mohm) wat duidt op een zeer kleine stroom die van de sensor af komt.

[afbeelding]

Dit sensortje of een uiterlijk vergelijkbare is wel te vinden voor een paar euro.
De originele sensor heeft 4 contactjes, waarvan er steeds 2 aan elkaar zitten, de nieuwe hebben 2 contacten.
Als dit lukt dan kan ik wel een bedrijfje beginnen :+
Ik heb de 433 mhz versie van Homewizard, zowel UV als Windmeter, maar vraag me al tijden af of de metingen uberhaupt wel kloppen. UV komt nagenoeg niet boven de 2 uit en wind bij de afgelopen storm op 16 km/h en dat ding maar draaien als een gek 8)7 . Lijkt me toch niet juist. Iemand wel met UV goede meetresultaten? Ik heb nl het gevoel dat de app niet goed is en niet zo zeer de meters. Wellicht iemand zijn weerstation wilt delen? Die ook de 433 UV en Wind heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38
Ik heb geen verbinding meer met de HUE bridge van philips. De app van philips werkt nog prima maar via HW kan ik geen contact meer krijgen met mijn HUE lampen. Zou dit komen door de nieuwe firmware (3.0)? Het opnieuw zoeken van de bridge wil ook niet lukken, HW vind niets.

UPATE:
Automatisch zoeken lukte niet, handmatig ip adres van de hue bridge ingevoerd en alles was weer werkend.

[ Voor 17% gewijzigd door chippie777 op 10-04-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

martinvdm schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:15:
[...]

Ik heb de 433 mhz versie van Homewizard, zowel UV als Windmeter, maar vraag me al tijden af of de metingen uberhaupt wel kloppen. UV komt nagenoeg niet boven de 2 uit en wind bij de afgelopen storm op 16 km/h en dat ding maar draaien als een gek 8)7 . Lijkt me toch niet juist. Iemand wel met UV goede meetresultaten? Ik heb nl het gevoel dat de app niet goed is en niet zo zeer de meters. Wellicht iemand zijn weerstation wilt delen? Die ook de 433 UV en Wind heeft.
Toen mijn UV sensor nog werkte heb ik 6 gezien in de zomer, dat klopt denk ik wel.
Mijn windmeter is onderdeel van een Cresta weerstation, de windmeter geeft idd lage waardes weer.
Ik heb iemand al eens andere cups erop zien zetten van een ander merk windmeter.

https://www.dropbox.com/s/719v220ox36bngv/cresta.jpg

Nadat ik gisteren de dimmer levels in een scene had aangepast zie ik ze nu weer op 50% staan |:(
Dit was voor de update niet het geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy-Andre op 10-04-2015 21:09 . Reden: inline pic wil niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik gisteren de dimmer levels in een scene had aangepast zie ik ze nu weer op 50% staan |:(
Dit was voor de update niet het geval.
Bij mij werken er meer dingen niet meer goed.
Slechte beurt weer van HW. Wanneer gaan ze nou eens goed testen voordat ze iets uitbrengen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:05:
[...]
Toen mijn UV sensor nog werkte heb ik 6 gezien in de zomer, dat klopt denk ik wel.
Mijn windmeter is onderdeel van een Cresta weerstation, de windmeter geeft idd lage waardes weer.
Ik heb iemand al eens andere cups erop zien zetten van een ander merk windmeter.

https://www.dropbox.com/s/719v220ox36bngv/cresta.jpg
Blijft apart. Ben niet heel bekend met de gebruikelijke UV waardes. Ook wind lijkt me toch vreemd als onze Piet +100 km/h op geeft en ik kom niet boven de 16 km/h :P

[ Voor 3% gewijzigd door martinvdm op 11-04-2015 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Fuske schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:35:
[...]

Kun je ook een timer instellen dat rolluik naar favoriete positie gaat? Bij mij springt hij dan op omlaag na het invoegen. Bediening handmatig werkt wel prima.

Heb overigens een mail gestuurd naar HW en is in behandeling.

Over het testen van fw of sw updates, elk software bedrijf maakt fouten je kunt nog zo uitvoerig testen een eindgebruiker gebruikt misschien toch net een dingetje wat je over het hoofd hebt gezien. Ik ben het met iedereen eens die zegt dat het te vaak voor komt bij HW, maar dit is voor mij pas de eerste keer dat er iets niet werkt na een firmware update.
Ik gebruik voor de rolluiken de asun en deze kun je niet op je favoriete positie zetten.

En ik geloof ook dat er met andere systemen ook problemen zin maar deze forums worden als e dat niet in huis hebt niet gelezen dus je weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Snap er niks van opeens doen de notificaties het niet, terwijl ze wel in de app verschijnen.
Wacht wel weer af voor ik zelf weer alles ontregel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Spontane crash van HW. Geen verbinding meer via de app, reboot gedaan via powerplug en werkt weer. Ik heb ook de nieuwe firmware 3.0 al. Gaat lekker.... :(

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
error33 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:37:
[...]

Ikke niet jammer genoeg. Maar gezien de afstand (Maastricht) zal ik daar ook geen gebruik van maken. Terwijl ik het wel interessant zou vinden.

Ik ga eens afwachten wat de Homey gaat brengen
Heb net ook ff naar Homey zitten kijken, ziet er al goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Laatst online: 09:23
Marc79 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:44:
[...]

Heb net ook ff naar Homey zitten kijken, ziet er al goed uit!
waanzinnig....zit trouwens nog op 2.84....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smartlock vandaag ontvangen, werkt perfect. Nu nog even wachten op homewizard zodat ik hem met de app kan gebruiken. Plaatsen was zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:36:
smartlock vandaag ontvangen, werkt perfect. Nu nog even wachten op homewizard zodat ik hem met de app kan gebruiken. Plaatsen was zo gepiept.
Je kunt hem toch nu ook gewoon met de app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Is het mogelijk om te dimmen via een gewone dimnkop zoals deze van Jung (as-serie):
Afbeeldingslocatie: http://www.jung.de/~mi/507/740/ls-990-drehdimmer.jpg
Ik wil gewoon via die knoppen de verlichting dimmen, en het liefst via Homewizard dat ook kunnen doen.
Zijn hier mogelijkheden voor?

En ik heb nog een vraag.
Ik wil ook zonnewering via deze knop bedienen:
Afbeeldingslocatie: http://www.garantiezonwering.nl/imgsrc/158/220/user/img/shop/opbouw-draai-somfy.jpg
Is er mogelijkheid om die te gebruiken i.c.m Homewizard? Want ik begreep dat dit met de ASUN niet kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Jochemd13 op 12-04-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Jochemd13 schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:04:
Is het mogelijk om te dimmen via een gewone dimnkop zoals deze van Jung (as-serie):
[afbeelding]
Ik wil gewoon via die knoppen de verlichting dimmen, en het liefst via Homewizard dat ook kunnen doen.
Zijn hier mogelijkheden voor?

En ik heb nog een vraag.
Ik wil ook zonnewering via deze knop bedienen:
[afbeelding]
Is er mogelijkheid om die te gebruiken i.c.m Homewizard? Want ik begreep dat dit met de ASUN niet kan.
Wil je die zonwering alleen gebruiken met de homewizard of met beiden? Want dat kan zeker met de asun 650! Heb het schema deze week gekregen van kaku, kan dat alleen niet posten vanaf mijn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
miel schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:53:
[...]

Wil je die zonwering alleen gebruiken met de homewizard of met beiden? Want dat kan zeker met de asun 650! Heb het schema deze week gekregen van kaku, kan dat alleen niet posten vanaf mijn telefoon
Eigenlijk met beiden.
Dat wist ik niet, volgens de handleiding zou het niet kunnen. Maar weet je zeker dat het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Jochemd13 schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:00:
[...]

Eigenlijk met beiden.
Dat wist ik niet, volgens de handleiding zou het niet kunnen. Maar weet je zeker dat het kan?
Ik heb het nog niet geprobeerd zelf, maar staat hier wel in de planning.... (maar dan pas als ik if then else can doen.... zit met een paar condities voor deze namelijk.. maar goed..

Hier is het schema dat ik kreeg van KAKU zelf..

https://www.dropbox.com/s...nde%20schakelaar.png?dl=0

het lijkt mij wel reëel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
miel schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:22:
[...]

Ik heb het nog niet geprobeerd zelf, maar staat hier wel in de planning.... (maar dan pas als ik if then else can doen.... zit met een paar condities voor deze namelijk.. maar goed..

Ah, en wat voor schakelaar is er eigenlijk gebruikt in die schakeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Jochemd13 schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:34:
[...]

Ah, en wat voor schakelaar is er eigenlijk gebruikt in die schakeling?
Wat ik ze in de mail gestuurd heb is eenzelfde als die van jou... Dus een bestaande zonwering met een 4 aderige kabel.....(bruin, blauw, zwart, geel/groen) en een stekker er in met ook een 4 aderige kabel..

Ik ga aankomende week nog een asun-650 aanschaffen en het dan wel eens proberen met een screen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
[...]

Krijg je zo geen kortsluiting als je met de knop omhoog stuurt en met de homewizard naar beneden stuurt?
Nog is goed gekeken, maar kostsluiting krijg je niet. Maar weet niet wat de motor doet als hij 2 richtingen op word gestuurd.

Is het niet makkelijker (en veiliger) om de AWMT-003 achter de bestaande schakelaar te stoppen?

[ Voor 8% gewijzigd door Tinusvolkel op 12-04-2015 16:02 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
Tinusvolkel schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:43:
[...]

Krijg je zo geen kortsluiting als je met de knop omhoog stuurt en met de homewizard naar beneden stuurt?
Nog is goed gekeken, maar kostsluiting krijg je niet. Maar weet niet wat de motor doet als hij 2 richtingen op word gestuurd.

Is het niet makkelijker (en veiliger) om de AWMT-003 achter de bestaande schakelaar te stoppen?
Heb dit al een jaar zo zitten (op eigen iniatief btw) geen problemen met schakelen.
Als je de de HW gebruikt en je zet de schakelaar op "stopt" de motor bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Nu online
[...]

Op deze manier heb ik mijn rolluiken ook aangesloten. Het enige gevaar wat er bestaat, is dat als de HomeWizard een signaal stuurt op het moment dat je zelf de handschakelaar bedient, dat idd beide stuurdraden onder spanning komen te staan. Echter de enige keer dat wij de handschakelaar zullen gebruiken is in geval van nood, aangezien ik normaal een remote gebruik om de rolluiken te bedienen buiten de automatisch opende en sluitende schakeltijden. De handschakelaar is bij ons alleen een optie om, indien de ASUN defect is, batterij van remote leeg is of de HomeWizard niet werkt, de rolluiken ingeval van nood te kunnen openen.
Henkhuppelschot schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:19:
[...]

Heb dit al een jaar zo zitten (op eigen iniatief btw) geen problemen met schakelen.
Als je de de HW gebruikt en je zet de schakelaar op "stopt" de motor bij mij.
Aha kijk dat is handig om te weten

[ Voor 13% gewijzigd door MadDog11 op 12-04-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reinhold schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:56:
[...]

Je kunt hem toch nu ook gewoon met de app gebruiken?
Nee, ik heb nog niet de nieuwe firmware, dan gaat dit toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb alleen de asun in gebruik en op de muur een kaku schakelaar geplakt. Werkt ook prima.

Wat betreft de dimmer heb ik een traditionele dimmer naar de lamp lopen en hier in de plafonddoos een kaku inbouwdimmer bij gezet als je maar zorgt voor stroomvoorziening in die doos en alles binnen dezelfde groep houden. Werkt al jaren prima.

[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 12-04-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:20:
[...]

Nee, ik heb nog niet de nieuwe firmware, dan gaat dit toch niet?
Ik had hem in december al aan de gang en dat was ook nog met de oude firmware. Ik moest hem alleen met de webapp op de laptop de loxx aanmelden maar het lukte toen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
martinvdm schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:37:
Ik heb alleen de asun in gebruik en op de muur een kaku schakelaar geplakt. Werkt ook prima.

Wat betreft de dimmer heb ik een traditionele dimmer naar de lamp lopen en hier in de plafonddoos een kaku inbouwdimmer bij gezet als je maar zorgt voor stroomvoorziening in die doos en alles binnen dezelfde groep houden. Werkt al jaren prima.
Hoe werkt dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reinhold schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:53:
[...]

Ik had hem in december al aan de gang en dat was ook nog met de oude firmware. Ik moest hem alleen met de webapp op de laptop de loxx aanmelden maar het lukte toen wel.
Lukt ook niet via de web app, dan maar even wachten op de nieuwe versie 3.0. Zou komende week uitkomen. Bedankt voor de tip.
Zou het mogelijk zijn om de sleutel in de afstandsbediening te voorzien van een andere sleutel (bv van ouderlijk huis) De sleutel van het smartlock cilinder zal ik toch nooit gebruiken daar ik altijd nog keyless via de garage naar binnen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga er even vanuit dat je de lamp schakeling bedoeld. Trek een blauwe draad naar je centraaldoos in het plafond. Sluit de lamp op kaku dimmer aan en voorzie de kaku dimmer van spanning. Sluit parallel aan de lampdraden de dimmer aan die uit de muur komt e voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:21:
[...]

Lukt ook niet via de web app, dan maar even wachten op de nieuwe versie 3.0. Zou komende week uitkomen. Bedankt voor de tip.
Zou het mogelijk zijn om de sleutel in de afstandsbediening te voorzien van een andere sleutel (bv van ouderlijk huis) De sleutel van het smartlock cilinder zal ik toch nooit gebruiken daar ik altijd nog keyless via de garage naar binnen kan.
Als je een nieuwe ab van loxx besteld dan krijg e er een sleutel bij die je bij de sleutel maker na kunt maken met die van een andere deur. Maar o je deze ook los kunt bestellen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 20:21:
[...]

De sleutel van het smartlock cilinder zal ik toch nooit gebruiken daar ik altijd nog keyless via de garage naar binnen kan.
Ook als de stroom uitgevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ik draai nu op firmware 3.1.... kreeg ik net de update van. Dus ben benieuwd wanneer app versie 3.0 komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
miel schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:32:
Ik draai nu op firmware 3.1.... kreeg ik net de update van. Dus ben benieuwd wanneer app versie 3.0 komt....
Ik moet nog steeds 3.0 binnen krijgen 8)7
Firmware is nog steed 2.84 bij mij en check elke dag meerdere keren de app.

Wat is de changelog dan?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Geen idee, maar ik zat ook nog op 2.84 vandaag.... tot een uur of 2 vanmiddag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Laatst online: 09:23
hier ook nog 2.84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schulpr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik zit inmiddels ook op 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 08:03
Inmiddels ook 3.1 firmware geïnstalleerd. Ben benieuwd wanneer de app zijn update krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Laatst online: 04-10 07:38
Hier ook 3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik heb ook de 3.1 geïnstalleerd zojuist.

[ Voor 5% gewijzigd door wienjo op 13-04-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook firmware 3.1. Weer geen changelog of aankondiging. Kijken welke issues nu weer boven komen drijven. Blijft raar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Net ook firmware 3.1 geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Nux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2023
Hier ook 3.1 sinds net. Wel wat rare grafieken wederom... :-( Ik kan nergens een changelog vinden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Bas Post schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:01:
[...]

Ik moet nog steeds 3.0 binnen krijgen 8)7
Firmware is nog steed 2.84 bij mij en check elke dag meerdere keren de app.

Wat is de changelog dan?
Inmiddels zojuist firmware 3.1 aangeboden gekregen en geinstalleerd

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:08
Ja ik heb ook 3.1 gekregen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:13
;) Ja hier ook 3.1 geen changelog kunnen vinden. Zit er nu eens een IF Then Else mogelijkheid in

Waarom geeft homewizard niet een normale changelog erbij. Elke keer pushen ze iets maar elke keer veel later de changelog.

:) :) :)

[ Voor 36% gewijzigd door snooze7555 op 13-04-2015 20:07 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:08
Waar vind jij die If Then Else, ik zit al even te staren maar zie het zo snel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor alle duidelijkheid. De functionaliteiten zitten in de App en niet zo zeer in de firmware van de Homewizard. Dat zal voor Homewizard de reden zijn dat ze pas release notes vrij geven als de App bijgewerkt is en niet de, meestal eerdere, firmware. In de praktijk blijkt echter dat bij sommige mensen er toch al problemen ontstaan na de firmware update en vind ik ook dat ze veel eerder, bij voorkeur bij het verschijnen van de firmware, een changelog zouden moeten afgeven. Op basis daarvan kun je tenminste als gebruiker ook bepalen of je probleem aan een recente wijziging ligt of wellicht anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... Heeft al iemand gevonden wat nu eigenlijk die update is?
If Then Else zit er volgens mij inderdaad niet in. Zou dit nog volgen?
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinAH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-12-2024
Volgens mij hebben ze een aanpassing gedaan aan de timers, bij mijn timer overzicht staat de eerste Somfy er nog wel in maar de rest is nu een Onbekend device???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik heb vandaag 3.1 binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

yep, 3.1 nu. lijkt nu bij veel mensen door te komen.
Jammer dat ze tijdens de laatste inloopavond zeiden dat de app afgelopen week al uit had moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hopelijk lost 3.1 mijn probleem met de Hue lampen op.
Op de een of andere manier gaan ze 50% gedimd aan en niet met het laatste percentage dat ik instelde.
Dit is met losse switches en scenes het geval |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-Nux schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:32:
Hier ook 3.1 sinds net. Wel wat rare grafieken wederom... :-( Ik kan nergens een changelog vinden ook.
Hier zijn de grafieken wel normaal gebleven, maar een max. luchtvochtigheid van 142% is kennelijk nog steeds mogelijk, ookal is de grafiek van de dag nog niet in de buurt geweest van zo'n waarde.
Sowieso is het eigenlijk best wel "apart" dat je als programmeur niet even dat soort dingen afvangt voordat je het op het scherm zet.
Dat soort checks hoort gewoon in de routine te zitten om dingen op het scherm te zetten, net zo goed als dat je alle input van gebruikers en sensoren niet blindelings vertrouwt, kijk je ook zo naar gecachte data.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinAH
Hebben meer personen last van onbekende devices in het timer overzicht na de firmware update?

Kan nu ook geen lijst meer maken van de sensoren.

{"status": "failed", "error": 1, "version": "3.1", "request": {"route": "/sensors" }}

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:27:
[...]

Hier zijn de grafieken wel normaal gebleven, maar een max. luchtvochtigheid van 142% is kennelijk nog steeds mogelijk, ookal is de grafiek van de dag nog niet in de buurt geweest van zo'n waarde.
Sowieso is het eigenlijk best wel "apart" dat je als programmeur niet even dat soort dingen afvangt voordat je het op het scherm zet.
Dat soort checks hoort gewoon in de routine te zitten om dingen op het scherm te zetten, net zo goed als dat je alle input van gebruikers en sensoren niet blindelings vertrouwt, kijk je ook zo naar gecachte data.
Idd, hier ook wel eens gezien. Lijkt me toch dat je bij grafieken toch eerst de X en Y as vast legt en daarbij 100% als maximum. Maargooed das misschien te makkelijk gedacht :9 .
MartinAH schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:37:
Hebben meer personen last van onbekende devices in het timer overzicht na de firmware update?

{"status": "failed", "error": 1, "version": "3.1", "request": {"route": "/sensors" }}
Nee geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF

Is het geen get-sensors ?

{"status": "ok", "version": "3.1", "request": {"route": "/get-sensors" }

[ Voor 9% gewijzigd door larsF op 13-04-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinAH
Foutje van mij, had meer dingen geprobeerd.

{"status": "failed", "error": 1, "version": "3.1", "request": {"route": "/get-sensors" }}
{"status": "failed", "error": 1, "version": "3.1", "request": {"route": "/timers" }}

Resultaat blijft gelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door MartinAH op 13-04-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
uhm vreemd , de HW al een keer gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinAH
Heb al gereboot maar dat heeft niet geholpen, de rolluiken worden ook niet meer automatisch gestuurd.

In de Android app staat bij timers onbekend device i.p.v. de naam van de rolluiken.
In de web app staat helemaal geen device meer alleen:
Keuken rolluikomhoog @ Zon op
aan @ 15m na zon op
uit @ 15m na zon onder
uit @ 30m na zon onder
uit @ 1m na zon onder
uit @ 2m na zon onder
uit @ 4m na zon onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Ben bang dat je contact moet opnemen met HW dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Nu FW 3.1 maar geen problemen bij het timer overzicht

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Super update, bij mij loopt het water uit de plafond's, behalve in de gang volgens de gegevens.
Schakelaar voor rolluiken boven is verdwenen, zeker weggespoeld.
Schemer schakelaar is er ook uitgevallen, heb de homewizard nog niet van de stroom af gehad.

Slaapkamer 20°C 55%
Min Temperatuur 20°C @ 04:01
Max Temperatuur 20.5°C @ 11:45
Min Luchtvochtigheid 55% @ 18:59
Max Luchtvochtigheid 164% @ 00:00

Kamer 20.4°C 55%
Min Temperatuur 19.4°C @ 04:31
Max Temperatuur 20.9°C @ 18:14
Min Luchtvochtigheid 2% @ 04:31
Max Luchtvochtigheid 196% @ 00:00

Zolder 19.7°C 47%
Min Temperatuur 17°C @ 05:13
Max Temperatuur 20.9°C @ 18:42
Min Luchtvochtigheid 46% @ 19:27
Max Luchtvochtigheid 143% @ 00:00

Studeerkamer 19°C 57%
Min Temperatuur 18.8°C @ 04:38
Max Temperatuur 19.4°C @ 07:56
Min Luchtvochtigheid 39% @ 04:38
Max Luchtvochtigheid 156% @ 00:00

Badkamer 20.8°C 53%
Min Temperatuur 19.9°C @ 05:14
Max Temperatuur 21.4°C @ 08:21
Min Luchtvochtigheid 52% @ 18:58
Max Luchtvochtigheid 246% @ 00:00

Gang Hal 18.6°C 58%
Min Temperatuur 17.8°C @ 05:05
Max Temperatuur 19.4°C @ 13:01
Min Luchtvochtigheid 8% @ 05:05
Max Luchtvochtigheid 58% @ 18:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbkk schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:08:
Super update, bij mij loopt het water uit de plafond's, behalve in de gang volgens de gegevens.
Schakelaar voor rolluiken boven is verdwenen, zeker weggespoeld.
Schemer schakelaar is er ook uitgevallen, heb de homewizard nog niet van de stroom af gehad.

Slaapkamer 20°C 55%
Min Temperatuur 20°C @ 04:01
Max Temperatuur 20.5°C @ 11:45
Min Luchtvochtigheid 55% @ 18:59
Max Luchtvochtigheid 164% @ 00:00

Kamer 20.4°C 55%
Min Temperatuur 19.4°C @ 04:31
Max Temperatuur 20.9°C @ 18:14
Min Luchtvochtigheid 2% @ 04:31
Max Luchtvochtigheid 196% @ 00:00

Zolder 19.7°C 47%
Min Temperatuur 17°C @ 05:13
Max Temperatuur 20.9°C @ 18:42
Min Luchtvochtigheid 46% @ 19:27
Max Luchtvochtigheid 143% @ 00:00

Studeerkamer 19°C 57%
Min Temperatuur 18.8°C @ 04:38
Max Temperatuur 19.4°C @ 07:56
Min Luchtvochtigheid 39% @ 04:38
Max Luchtvochtigheid 156% @ 00:00

Badkamer 20.8°C 53%
Min Temperatuur 19.9°C @ 05:14
Max Temperatuur 21.4°C @ 08:21
Min Luchtvochtigheid 52% @ 18:58
Max Luchtvochtigheid 246% @ 00:00

Gang Hal 18.6°C 58%
Min Temperatuur 17.8°C @ 05:05
Max Temperatuur 19.4°C @ 13:01
Min Luchtvochtigheid 8% @ 05:05
Max Luchtvochtigheid 58% @ 18:57
Dan wil je vast mijn regenmeter hebben. Dan klopt het weer namelijk; daar valt continue, al jaren overigens, 196 mm regen. :9
Edit: bij mij ook verkeerde waardes mbt luchtvochtigheid. 178% 8)7

Pagina: 1 ... 65 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!