Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Ah, duidelijk, jammer maar helaas. Ik zag al dat de meeste functionaliteit al in de software van de ip camera zelf zit, alleen mis ik daar het alarm (ze kunnen wel piepen, maar of dit genoeg is om af te schrikken?) en de notificatiemogelijkheid...bedankt voor de antwoorden, ik zoek nog even verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
j0rDy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:00:
Ah, duidelijk, jammer maar helaas. Ik zag al dat de meeste functionaliteit al in de software van de ip camera zelf zit, alleen mis ik daar het alarm (ze kunnen wel piepen, maar of dit genoeg is om af te schrikken?) en de notificatiemogelijkheid...bedankt voor de antwoorden, ik zoek nog even verder!
Je kunt er toch een alarm aankoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een rookmelder mee doen testen. Perfect mogelijk.

Trouwens ook de vochtigheid is x% hoger dan buiten kan makkelijk

Met Homewizardphp wel te verstaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 20:13
Weet toevallig iemand of het mogelijk is om een LG Smart TV te bedienen is via de HW app, zodat ik de tv in/uit kan schakelen?

[ Voor 75% gewijzigd door Marc79 op 31-03-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:03
Marc79 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:07:
Weet toevallig iemand of het mogelijk is om een LG Smart TV te bedienen is via de HW app, zodat ik de tv in/uit kan schakelen?
En tevens ook Samsung Smart TV's ??

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:12
Bas Post schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:33:
[...]

En tevens ook Samsung Smart TV's ??
Zie 23 24 en 25 maart in deze draad van Yamahaa Dirkmans en J-D . Het ging hier om Sonos maar zou een weg kunnen zijn voor TV. Mijn mening is dat het moet kunnen.

Succes en hou ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1705
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08 17:32
Je kan de rookmelders wel zelf aansturen met volgende url: http://ipofhomewizard:portofhomewizard/passwordofhomewizard/kks/testsmoke/numberoffiredetector
Dus dat zou in de homewizard dan eventueel met een ipswitch moeten kunnen.
Ook het aan en uitzetten van de motion detect via een url kan bvb bij de Foscam camera's, dus ook hier zou je dit eventueel met een ipswitch kunnen.

Ik gebruik de homewizard voor alle duidelijkheid niet hiervoor, maar ik vermoed dat het wel zou moeten werken.
martinvdm schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:23:
[...]

Wat je wilt gaat niet standaard met de Homewizard. Rookmelders kun je bijvoorbeeld al niet zelf aansturen. Daarnaast moet je serieus afvragen of je een homewizard wel als alarm wilt gebruiken. Ik zou dat afraden. Daar is het door homewizard gebruikte protocol 433 mhz niet geschikt voor, omdat het simpelweg niet betrouwbaar genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:03
Yamahaa schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 16:48:
[...]

Zie 23 24 en 25 maart in deze draad van Yamahaa Dirkmans en J-D . Het ging hier om Sonos maar zou een weg kunnen zijn voor TV. Mijn mening is dat het moet kunnen.

Succes en hou ons op de hoogte
Die had ik inderdaad al gezien en opgeslagen om te gebruiken, maar ik weer de codes niet van de Samsung tv's, vandaar dat ik vraag of iemand ermee bekend is, zodat we elkaar kunnen helpen hier op het forum.
Als ik wat vindt en weet dan deel ik dat ook altijd

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google brengt mij meteen bij http://developer.samsung.com/web-api
Moet dus wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de invited al ontvangen, of een bericht van verzending gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
viper1705 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:11:
Je kan de rookmelders wel zelf aansturen met volgende url: http://ipofhomewizard:portofhomewizard/passwordofhomewizard/kks/testsmoke/numberoffiredetector
Dus dat zou in de homewizard dan eventueel met een ipswitch moeten kunnen.
Ook het aan en uitzetten van de motion detect via een url kan bvb bij de Foscam camera's, dus ook hier zou je dit eventueel met een ipswitch kunnen.

Ik gebruik de homewizard voor alle duidelijkheid niet hiervoor, maar ik vermoed dat het wel zou moeten werken.
[...]
Die url van de rookmelder kon ik nog niet, maar zal het eens testen, bedankt voor de tip.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Ik heb een philips smart tv en die heb ik gewoon op een stopcontactschakelaar van KAKU gezet en die aangemaakt in HW.
De TV kan je dan aan en uit zetten daarmee of op een bepaalde tijd aan en uit. Bij mij gaat bv 17.54 aan dan mis ik het nieuws niet:-)
De niet de afstandbediening gebruiken om in standby te zetten dan werkt niet maar van TV vol aan in de app uitzetten.
Ook handig als je vast je geluid op 1 zet anders klinkt het misschien hard voor de buren als je er niet bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook op die manier. Een schakelaar tussen TV en sfeerlichtjes, en 1 tussen de versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:34

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

oertje schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 20:44:
[...]

Ik heb een philips smart tv en die heb ik gewoon op een stopcontactschakelaar van KAKU gezet en die aangemaakt in HW.
De TV kan je dan aan en uit zetten daarmee of op een bepaalde tijd aan en uit. Bij mij gaat bv 17.54 aan dan mis ik het nieuws niet:-)
De niet de afstandbediening gebruiken om in standby te zetten dan werkt niet maar van TV vol aan in de app uitzetten.
Ook handig als je vast je geluid op 1 zet anders klinkt het misschien hard voor de buren als je er niet bent.
Is het niet enorm slecht om je tv gewoon van het stroom af te doen? Als dat een keer gebeurd lijkt me niet zo'n probleem, maar dagelijks?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
frankwopereis schreef op woensdag 01 april 2015 @ 07:58:
[...]

Is het niet enorm slecht om je tv gewoon van het stroom af te doen? Als dat een keer gebeurd lijkt me niet zo'n probleem, maar dagelijks?
Ik vraag mij dat ook af.
Vroeger was het in ieder geval dodelijk voor je spullen. Daar zaten dan vaak nog ringkerntrafo's die een lekkere klap kregen elke keer dat de spanning erop gezet werd (die hoorde je letterlijk ook).
Ook vraag ik mij af of het niet slecht is om de condensatoren (elco) elke keer geheel te ontladen (stroom eraf) en dan weer op te laden.
Er is hier vast wel een (moderne) electronica kenner die het antwoord weet,

Overigens is het wel (financieel) oppassen met het schakelen van je tv middels zo'n stekkerschakelaar.
Bedenk eerst waarom je het doet. Vanuit 'groene' overwegingen snap ik hem, als je het doet om geld te besparen bedenk dan even het volgende (in mijn geval met moderne tv):

Mijn TV (Samsung D8000) verbruikt in standby 0,1 w per uur.
Hij staat gemiddeld 4 uur per dag aan. Voor standby blijft er dus 20 uur over.
0,1 Watt per uur * 20 uur per dag * 365 dagen in een jaar = 730 Watt per jaar (0,730 Kwh)
Laten we uit gaan van een energieprijs van 20 cent per kWh.
De standby van mijn tv kost mij dus 0,20 Euro * 0,730kWh = 0,14 euro per jaar (14 eurocent dus).
Het duurt dus pakweg 107 jaar om een standby schakelaar van 15 euro terug te verdienen.
En eigenlijk nog langer, want die standby schakelaar verbruikt zelf immers ook nog stroom.

Sterker nog:
De KaKu ACD-1000 verbruikt 0,6 watt om standby te blijven (hij moet immers luisteren naar de 433Mhz band). Dat is 0,5 watt meer dan mijn TV (!!!!!)
0,6 Watt per uur * 20 uur per dag * 365 dagen in een jaar = 4380 Watt per jaar (4,380Kwh)
Het gerbruik van de schakelaar bespaart dus niets, maar kost mij 0,20 Euro * 4,380kWh = 0,87 euro per jaar.

Het is dus goedkoper om de stekker van de tv in het stopcontact te laten (bij een moderne tv dan wel dus).

Maar eerlijk is eerlijk:
Interessant wordt het wel als je 1 schakelaar op een stekkerblok zet met meerdere apparatuur daar op aangesloten. Want bijvroobeeld een settopbox van UPC of Ziggo verbruikt al snel 22 watt.
Middels bovenstaande rekensom kom je dan al snel op 150 kWh per jaar hetgeen dus 30 euro per jaar kost.

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCom87
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 13:28
pvkan schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:07:
[...]
Ik vraag mij dat ook af.
Vroeger was het in ieder geval dodelijk voor je spullen. Daar zaten dan vaak nog ringkerntrafo's die een lekkere klap kregen elke keer dat de spanning erop gezet werd (die hoorde je letterlijk ook).
Toch even reageren. Die ringkern maakt echt geen hoorbare klappen hoor. Hoogstens de 50hz brom die hoort. Waar jij aan refereerd is het degaussing mechanisme van een beeldbuis tv wat je hoorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:32
pvkan schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:07:
[...]

Maar eerlijk is eerlijk:
Interessant wordt het wel als je 1 schakelaar op een stekkerblok zet met meerdere apparatuur daar op aangesloten. Want bijvroobeeld een settopbox van UPC of Ziggo verbruikt al snel 22 watt.
Middels bovenstaande rekensom kom je dan al snel op 150 kWh per jaar hetgeen dus 30 euro per jaar kost.

Peter
Ik heb mijn tv van de schakelaar afgehaald (lijkt me op den duur toch schadelijk) maar de Horizon-box gaat mooi stroomloos als er niet gekeken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
RemCom87 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:30:
[...]

Toch even reageren. Die ringkern maakt echt geen hoorbare klappen hoor. Hoogstens de 50hz brom die hoort. Waar jij aan refereerd is het degaussing mechanisme van een beeldbuis tv wat je hoorde
Dat van beeldbuis (degaussing) herken ik inderdaad nu je het zegt.
Ik kan mij herinneren dat ik ooit een computer monitor (beeldbuis) heb gehad die dit heel sterk had.
Als je hem aanzette hoorde duidelijk een 'boiing' ... het beeld bleef even trillen en dan hoorde je klik (relais?) en dan was het over.

Goede oude tijd.... alles maakte herrie, monitoren, matrixprinters....;-)))
Zelfs mijn eerste laptop maakte het geluid van een straaljager (koeling).

[ Voor 18% gewijzigd door pvkan op 01-04-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCom87
  • Laatst online: 29-09 13:28
Dat trillen was het demagnetiseren wat je zag ja. Die schakelde daarna af. Of dit met een relais gebeurde weet ik eigenlijk niet meer. Ik heb maar heel kort dat spul nog gerepareerd voor dat de lcd's de overhand kregen :P

Ik zou me overigens niet al te druk maken over slijtage van het af en aankoppelen van het lichtnet. Het kan zeker microscopische schade aan componenten veroorzaken. Maar, een tv 'slijt' net zo snel van alleen uit standby komen. Al is dit wel minder met de komst van de led backlights.

Maar ook na eigen metingen blijkt dat de standby stroom van een 2014 model tv minder is dan een ACD-1000. Daarom ben ik er ook nog maar mee gestopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:24:
[...]

Exact; dat zou ik ook willen. Of een AND schakeling met de temperatuur, dan kom je ook al een eind.
dat klinkt idd wel als een mooie extra toevoeging, het hoeft in de badkamer natuurlijk niet ´droger´ te zijn dan in de rest van t huis....

we wachten de nieuwe app release nog even in spanning af, wie weet hebben we mazzel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 22:42
Ik heb een Samsung D8000, Onkyo versterker, Dune op een stekkerdoos schakelaar en de horizon apart. Nooit geen problemen of rare fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 12:52
Meer mensen last van vreemde grafieken?
deze is van de KWH, maar ook de thermometers e.d. hebben er last van

Afbeeldingslocatie: http://www.iets-anders.com/Naamloos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Henkhuppelschot schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:09:
Meer mensen last van vreemde grafieken?
deze is van de KWH, maar ook de thermometers e.d. hebben er last van

[afbeelding]
Als dit geen 1 april grap is dan komt de vraag
of dit niet de grafiek van afgelopen zaterdag op zondagnacht is ?
Ik zie nl de grafiek om 2 uur met constante waarde in een keer doorlopen naar 3 uur.....klok een uur vooruit, het begin van de zomertijd. Daarna raakt de grafiek even een uur lang de tel kwijt...;-)

Peter

[ Voor 5% gewijzigd door pvkan op 01-04-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Laatst online: 08-02 00:58
Rudolfus schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:35:
[...]

maar de Horizon-box gaat mooi stroomloos als er niet gekeken wordt.
Dan werken de geplande opnames niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik heb hier 2 rookmelders hangen (Flamingo FA20RF). De melder op zolder begint keurig te piepen als ik hem test via HomeWizard, de melder in de woonkamer niet...

Iemand een idee wat ik daar aan zou kunnen doen?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
frankwopereis schreef op woensdag 01 april 2015 @ 07:58:
[...]

Ja dat lijkt me ook.. dat was ook niet echt de bedoeling bij mij. Wilde eigenlijk een IP-switch maken waarbij de tv uitgezet kon worden, zodat ik dit kon toevoegen aan een scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
Heeft iemand trouwens al iets gehoord van homewizard 3.0 las in een post van vorige week dat de app binnen een week verkrijgbaar zou zijn. Dat is inmiddels bijna zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
pvkan schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:22:
[...]

Als dit geen 1 april grap is dan komt de vraag
of dit niet de grafiek van afgelopen zaterdag op zondagnacht is ?
Ik zie nl de grafiek om 2 uur met constante waarde in een keer doorlopen naar 3 uur.....klok een uur vooruit, het begin van de zomertijd. Daarna raakt de grafiek even een uur lang de tel kwijt...;-)

Peter
Nee is geen grap het is de grafiek van dinsdag op woensdag nacht.

Met het verzetten van de klok geen vreemde waardes gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hetzelfde verschijnsel in de grafiek.
Vast een bug in de firmware; "doet HW wel vaker".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet firmware update gehad: 2.941
Iemand release note gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jovink538 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:33:
De presets zijn trouwens wel mooi. En binnenkort ook te bedienen met kaku schakelaar.
Er zijn mooie stickers te verkrijgen hier voor.
https://www.dropbox.com/s/ez2ya2e5xii51sm/IMG_1886.jpg?dl=0
Waar heb je die stickers vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:33:
Daarnet firmware update gehad: 2.941
Iemand release note gezien?
Misschien al iets te maken met de app update die vorige week aangekondigd is tijdens de thema avond. Hier nog niets gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Marc79 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:50:
[...]

Ja dat lijkt me ook.. dat was ook niet echt de bedoeling bij mij. Wilde eigenlijk een IP-switch maken waarbij de tv uitgezet kon worden, zodat ik dit kon toevoegen aan een scene.
Mij is het niet gelukt die IP switch.
Maar mijn motief om die stekkerschakelaar te gebruiken is gewoon dat als ik niet thuis ben ook eens even de tv kan aanzetten, en dan lijkt het net of ik thuis ben... toch?
Om te besparen.... dan had ik geen HW moeten kopen want bv de bewegingssensoren schakelen hele dag door, dus moet ik de dure led lampen uitzetten met de hand omdat er anders teveel schakelingen gemaakt worden omdat een ledlamp maar 10000 schakelingen kan hebben....
De wc met magneet op deur en acm 1000, maar die gaat ook overdag terwijl toen ik dat nog niet had deed ik zonder licht, dus voor mij is het allemaal geen besparing meer maar gewoon fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Hoe krijg je een HomeWizard eigenlijk volledig gereset, dus alle schakelaars en dergelijke verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
oertje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:38:
[...]

Mij is het niet gelukt die IP switch.
Maar mijn motief om die stekkerschakelaar te gebruiken is gewoon dat als ik niet thuis ben ook eens even de tv kan aanzetten, en dan lijkt het net of ik thuis ben... toch?
Om te besparen.... dan had ik geen HW moeten kopen want bv de bewegingssensoren schakelen hele dag door, dus moet ik de dure led lampen uitzetten met de hand omdat er anders teveel schakelingen gemaakt worden omdat een ledlamp maar 10000 schakelingen kan hebben....
De wc met magneet op deur en acm 1000, maar die gaat ook overdag terwijl toen ik dat nog niet had deed ik zonder licht, dus voor mij is het allemaal geen besparing meer maar gewoon fun
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Voor mij is het ook niet om extra energie bewust te worden. Het is voor een uitdaging om steeds meer te koppelen en zo via 1app te kunnen bedienen. In ieder geval leuk dat je je eigen opstelling wilt delen. (Zo kom je nog eens te weten hoe andere homewizard gebruikers het systeem gebruiken). Ben af en toe ook aan het twijfelen om over te stappen naar een ander systeem. Mis vooral de 2weg communicatie op 868mhz (zoals bij fibaro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Ik heb een Foscam Fi9851p gekocht, maar krijg hem niet werkend in de HW app.
Hoe ik een cam toevoeg is mij bekend want ik heb meerdere cams, maar deze werkt niet.

Weet iemand hier iets van ?
Is dit een bug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
ruudvee schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:19:
Ik heb een Foscam Fi9851p gekocht, maar krijg hem niet werkend in de HW app.
Hoe ik een cam toevoeg is mij bekend want ik heb meerdere cams, maar deze werkt niet.

Weet iemand hier iets van ?
Is dit een bug ?
Staat hier je oplossing tussen?
JohanWP in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:44:
[...]

Waar heb je die stickers vandaan?
Heb ik vorige week gekregen tijdens de informatie avond.
Denk dat ze mee gestuurd worden als je een nieuwe schakelaar koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Norckon schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:56:
[...]

Volgens mij kan dat niet standaard met de HomeWizard. Ten eerste is de bewegingsdetectie van de camera niet te gebruiken door de HW. Wel zou je kunnen schakelen op detectie door een losse KaKu melder.
Ik denk dat je wel een heel eind komt met HPM (http://reinald.homeip.net/index.html). Hiermee zou je een 'programma' kunnen activeren op basis van een virtuele schakelaar of andere status van het systeem. Eventueel aanvullen met iets zelfgemaakt wat aansluit op de API en je bent al een heel eind. Op mijn Github vind je een Java implementatie van een groot deel van de API (https://github.com/pdegeus/homewizard-lib-java).

offtopic:
Mocht je interesse hebben, mijn HW staat te koop
Alternatief is ook met de hpm (http://hpm.homeip.net)

naast bovenstaande mogelijkheid, is het ook mogelijk om middels een "email schakelaar" de homewizard te laten schakelen.

Dus als de Motion detectie een email kan sturen met een hpm code dan kan obv deze instructie iedere schakelaar van de homewizard worden geactiveerd.

Uitgebreide voorbeelden zijn te vinden op de website onder gebruikersvoorbeelden en in de FAQ ("hoe koppel ik een willekeurig alarmsysteem aan de homewizard" of "Email gateway")

Ook is er een mogelijkheid om rookmelders te gebruiken als akoustisch alarm signaal (zie gebruikers voorbeeld "hoe kan ik het alarmsignaal van mijn rookmelder inzetten als algemeen alarmsignaal")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Kees1985 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:16:
Vers van den pers: op de open avond van Homewizard is zojuist aangekondigd dat if - else mogelijkheden vanaf v3 een functie is die er standaard inzit.

Net even gebruikt en ze hebben het keurig voor elkaar. Wel maximaal 3 condities per statement. Eindelijk. Binnen één week volgt de update in de App stores.
Weet je zeker dat ze zeiden binnen een week?
Vandaag nog geen versie 3 gezien :(

Als ze nu pas beginnen met het uitrollen van de firmware update, dan zou het eerder volgende week donderdag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
larsF schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:15:
[...]

Als ze nu pas beginnen met het uitrollen van de firmware update, dan zou het eerder volgende week donderdag worden.
Afbeeldingslocatie: https://image-store.slidesharecdn.com/5f299671-ccdf-4156-a7a2-a1f5a4cce1bd-original.jpeg

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Ja, ik moest de stream omzetten naar MJPEG met:
http://ip address:port/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?usr=admin&pwd=&cmd=setSubStreamFormat&format=1

Dank voor je link, ik heb nu beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
larsF schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:15:
[...]

Hier ook nog niets gezien, zelfs nog geen firmware update gehad..ff afwachten nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:49
Zoals voordien reeds gemeld ga een thermometer TX320 proberen ombouwen om te gebruiken als niveaumeter voor mijn regenput.
Reeds testje gedaan waarbij de NTC weerstand vervangen door 2 potentiometers van 220kOhm+10kOm (in serie), die van 10k kon ik gebruiken voor nulstelling en die van 220k (gemeten 235kOhm) voor de ganse range. 0 Ohm geeft op scherm melding HH.h °C / 10kOhm = 64.6°C / 245kOhm = -8.1°C
Helaas geen 10-slags potentiometers van 220kOhm te vinden, dus reeds een 100kOhm in bestelling. Met deze + een extra weerstand in serie (nulpunt) wil ik dan regelen tussen 0°C (regenput leeg) en 25°C (put vol). Schakeldoos voor de pomp dan bij bvb 1°C (bijna leeg) laten afschakelen + curve van verbruik welke me een indicatie moet geven van wanneer ongeveer zonder regenwater.
Constructie om in regenput te hangen zal wel nog wat knutselwerk vergen met waterleidingsbuizen en 2 loopwieltjes, wat stukken draaien, boren en schroeven,... :Y

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Onderstaand bericht heb ik zojuist naar Homewizard gemaild. Maar wellicht heeft iemand hier nog een suggestie?

Zojuist probeerde ik een Heatlink aan te sluiten op mijn Agpo Econpact 235C(staat in de lijst).
De Heatlink heb ik aangesloten bij de ketel.
De Open Therm kamerthermostaat heb ik losgekoppeld vanaf aansluiting 9 en 10.
De Heatlink volgens de uitleg er tussen gezet.
De Heatlink is zichtbaar via de Homewizard app, maar de ketel reageert niet op de Heatlink.
Als ik van Kamerthermostaat naar Heatlink over schakel met het knopje rechtsboven, schiet ie gelijk terug naar de kamerthermostaat.
Als ik een preset knop ingedrukt houd, loopt de temperatuur op de app wel op, maar daarna krijg ik een foutmelding.
De app blijft dan wel op de Heatlink staan. Maar als ik daarna terug wil schakelen naar de kamerthermostaat, krijg ik wederom een foutmelding.
De kamer temp blijft ook op 0 graden staan.

Wat kan ik doen om dit wel werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rreevvss schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:50:
Onderstaand bericht heb ik zojuist naar Homewizard gemaild. Maar wellicht heeft iemand hier nog een suggestie?

Zojuist probeerde ik een Heatlink aan te sluiten op mijn Agpo Econpact 235C(staat in de lijst).
De Heatlink heb ik aangesloten bij de ketel.
De Open Therm kamerthermostaat heb ik losgekoppeld vanaf aansluiting 9 en 10.
De Heatlink volgens de uitleg er tussen gezet.
De Heatlink is zichtbaar via de Homewizard app, maar de ketel reageert niet op de Heatlink.
Als ik van Kamerthermostaat naar Heatlink over schakel met het knopje rechtsboven, schiet ie gelijk terug naar de kamerthermostaat.
Als ik een preset knop ingedrukt houd, loopt de temperatuur op de app wel op, maar daarna krijg ik een foutmelding.
De app blijft dan wel op de Heatlink staan. Maar als ik daarna terug wil schakelen naar de kamerthermostaat, krijg ik wederom een foutmelding.
De kamer temp blijft ook op 0 graden staan.

Wat kan ik doen om dit wel werkend te krijgen?
Misschien een gekke vraag maar weet je zeker dat je de bedrading goed hebt aangesloten richting ketel en richting thermostaat en niet per ongeluk verkeerd om? En wat voor thermostaat?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:18
oertje schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:38:
[...]

Je kan het toch ook zo instellen dat de HW de led lampen alleen inschakelt tussen bv 1 uur voor zonsondergang en 1 uur voor zonsopgang als de bewegingsmelders beweging zien.
Dan blijven ze overdag gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:17
hoi allen, ik heb de energylink besteld en heb nog een ferrarismeter. Maar ook zonnepanelen. Dus die schijf gaat beide kanten op. Nu zoek ik dus een sensor die ik kan gebruiken om dit te monitoren.

Het enige wat ik gevonden heb is deze sensor. http://www.flexicontrol.nl/producten/wendy/
Disksensor FSDSK1-G8. Na telefonisch contact kan deze ook beide richtingen meten. Echter vind ik dit product te duur. (Complete wendy met sensoren voor ongeveer 400 euro).

Hebben jullie ervaring met deze sensor of iets dergelijks? Ik weet niet zo goed als dit hier thuis hoort maar ligt eigenlijk in het verlengde van de energylink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:44

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Volgens mij kun je gratis een digitale meter aanvragen waar je direct de Energylink in kunt prikken.

Edit: En dat is dus omdat je zonnepanelen hebt en dus energie terug levert aan het net. Aanmelden kan hier http://www.energieleveren.nl/

[ Voor 41% gewijzigd door Yukkie op 03-04-2015 10:36 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
I know, maar dat wil ik niet. Ik heb de slimme meter actief geweigerd. De solarsystemen hebben wel al bruto productie meters via youless, maar dit is het enige nog ontbrekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je er precies mee bereiken?
Is het niet voldoende om bv maandelijks tellerstand en zonneopbrengst te noteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dorenberg schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:40:
I know, maar dat wil ik niet. Ik heb de slimme meter actief geweigerd. De solarsystemen hebben wel al bruto productie meters via youless, maar dit is het enige nog ontbrekende.
Tja, weigeren heeft dus zijn prijs: € 400,- :-(
Als je meter terugloopt en je hebt meer geproduceerd dan afgenomen, dan krijg je waarschijnlijk problemen met je energieleverancier: meterstanden gaan alleen maar omhoog volgens hun administratieve systeem.
Met een slimme meter en een overeenkomst dat er slechts 1x per jaar op afstand gekeken mag worden (als je vreest voor verlies van privacy of zo) heb je alles in beeld: de meterstanden én het actueel verbruik van Elektriciteit én Gas. Bovendien heb je geen probleem door het missen van pulsen en eventuele stoorpulsen.
Met de S-poorten van de Energylink kun je dan ook nog het waterverbruik volgen en een eventuele extra KWh-meter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:37
Volgens mij kan je met 3 optische sensors 100% zeker de richting bepalen.
Je kijkt dan in welke volgorde ze de stip op de schijf zien.

Echter gaat het wel nog een hele kunst worden op ze op de meter te plakken en te zorgen dat ze elkaar niet beïnvloeden.
Dus op verschillende golflengtes meten is denk ik sowieso wel verstandig.

De informatie die de sensors geven zou je bijvoorbeeld weer kunnen verwerken met een arduino.
En deze kun je dan weer laten communiceren met de EnergyLink.

Al met al wel een leuk hobby projectje :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
Tja ik mag nog een 500 kWh jaarlijks betalen. Ik wek er een 2000 op zoiets. Dus hij loopt wel vooruit. Ik kan me niet voorstellen dat deze sensor uniek is, daarom mijn vraag. Waterverbruik komt wel op de energylink. Komt vandaag binnen dus straks lekker knutselen haha.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:11:
[...]

Tja, weigeren heeft dus zijn prijs: € 400,- :-(
Als je meter terugloopt en je hebt meer geproduceerd dan afgenomen, dan krijg je waarschijnlijk problemen met je energieleverancier: meterstanden gaan alleen maar omhoog volgens hun administratieve systeem.
Met een slimme meter en een overeenkomst dat er slechts 1x per jaar op afstand gekeken mag worden (als je vreest voor verlies van privacy of zo) heb je alles in beeld: de meterstanden én het actueel verbruik van Elektriciteit én Gas. Bovendien heb je geen probleem door het missen van pulsen en eventuele stoorpulsen.
Met de S-poorten van de Energylink kun je dan ook nog het waterverbruik volgen en een eventuele extra KWh-meter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
Tinusvolkel schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:13:
Volgens mij kan je met 3 optische sensors 100% zeker de richting bepalen.
Je kijkt dan in welke volgorde ze de stip op de schijf zien.

Echter gaat het wel nog een hele kunst worden op ze op de meter te plakken en te zorgen dat ze elkaar niet beïnvloeden.
Dus op verschillende golflengtes meten is denk ik sowieso wel verstandig.

De informatie die de sensors geven zou je bijvoorbeeld weer kunnen verwerken met een arduino.
En deze kun je dan weer laten communiceren met de EnergyLink.

Al met al wel een leuk hobby projectje :)
Ja dat klopt maar helaas wordt dit te veel gedoe voor mij. Bedankt voor de tip BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:05:
Wat wil je er precies mee bereiken?
Is het niet voldoende om bv maandelijks tellerstand en zonneopbrengst te noteren?
Tja, beetje hobby-en denk ik. En dan wil ik er wel wat voor uitgeven, maar geen 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:11:
[...]
....
....
Dat is zeker niet zo! Eneco kan dit gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:41:
[...]

Dat is zeker niet zo! Eneco kan dit gewoon.
Ik weet uit ervaring dat niet elke leverancier hier goed mee kan omgaan, ik heb hier ca 1,5 jaar geleden heel veel plezier mee gehad :( Heb een half bos aan gecorrigeerde afrekeningen liggen. Was eerst ook eigenwijs en wilde geen slimme meter vanwege privacy, ben echter blij met mijn slimme meter want nu kloppen mijn rekeningen tenminste, scheelt een hoop gebel en frustratie en je sluit het makkelijk op je Energylink aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:07:
[...]

Ik weet uit ervaring dat niet elke leverancier hier goed mee kan omgaan, ik heb hier ca 1,5 jaar geleden heel veel plezier mee gehad :( Heb een half bos aan gecorrigeerde afrekeningen liggen. Was eerst ook eigenwijs en wilde geen slimme meter vanwege privacy, ben echter blij met mijn slimme meter want nu kloppen mijn rekeningen tenminste, scheelt een hoop gebel en frustratie en je sluit het makkelijk op je Energylink aan.
Ik heb ook een slimme meter en ben er ook blij mee icm energylink en zonnepanelen, maar ik weet genoeg voorbeelden waar de oude draaischijfmeter keurig, ook in de min, zijn werk doet. Maargoed ontopic, wat betreft de energylink vind ik het nog steeds wel jammer dat je de jaren niet kan vergelijken en ze niet naast week, maand en 1jr ook een knopje voor jaren maken. Zelfde geld ook voor verbruik natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:49
Deze week nog gepost dat de 3-kanaals thermo/hygrometer TX320 (433Mhz) niet meer te zien is op de HW-site voor BE & NL. Dan maar op Conrad de TS34C 5-kanaals voor 19.99€ gekocht (zag er identiek uit als de 5-kanaals van HW) en deze werkt perfect d:)b

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Zijn op de Homewizard alleen de klik aan klik uit stekkerdozen toepasbaar of zijn er ook andere merken stekkerdozen die hierop werken?

Ik heb de Homewizard even uit de meterkast gehaald en ik heb een veel beter signaal.
Ineens waren mijn 2 bewegingsmelders niet meer zichtbaar.
Deurcontacten werden wel direct gezien op de monitor.
Nu 2 meter verplaatst en het probleem is opgelost.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
mike123 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:55:
[...]

Je kan het toch ook zo instellen dat de HW de led lampen alleen inschakelt tussen bv 1 uur voor zonsondergang en 1 uur voor zonsopgang als de bewegingsmelders beweging zien.
Dan blijven ze overdag gewoon uit.
Ja, Mike maar daar hebben wel al over gehad dat geeft vertraging bij sensors, en dat wil je niet 3 sec in donker staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
dorenberg schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:40:
Wat is de reden dat je deze weigert?
Ik zie namelijk het probleem niet om er 1 in huis te hebben en uiteindelijk komt hij er toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
oertje schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:00:
[...]

Ja, Mike maar daar hebben wel al over gehad dat geeft vertraging bij sensors, en dat wil je niet 3 sec in donker staan
Dat heb ik helaas niet allemaal bijgehouden waar we het al over hebben gehad, sorry. Dan houd het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat die vertraging dan behoorlijk afhankelijk is van andere factoren.
Hier schakelt het licht meestal in minder dan een seconde aan. Voor de duidelijkheid: bewegegingssensor stuurt signaal naar HW, HW schakelt licht. Niet rechtstreeks naar de schakelaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:10:
[...]

Wat is de reden dat je deze weigert?
Ik zie namelijk het probleem niet om er 1 in huis te hebben en uiteindelijk komt hij er toch wel.
Het grootste punt om een feraris meter te houden, is dat de geleverde kWh's even duur zijn als de afgenomen.
Dat is namelijk iets wat je met een slimme meter in de toekomst wel kunt vergeten.
Ga maar na, het is economisch niet houdbaar wanneer iedereen hetzelfde opwekt als levert, want dan hebben we allemaal een 0-rekening en er zijn wel degelijk kosten om 's nachts energie op te wekken.
Kortom, je kunt er hoe dan ook vanuit gaan dat terug geleverde energie minder gaat opbrengen in de toekomst.
En nog erger, dat je heel veel verschillende tarieven gaat krijgen.

Daarnaast is de "slimme meter" een gedrocht wat je echt niet in je huis wilt, want:
- Data komt in centrale databases terecht waarvan niet de vraag is of, maar wanneer de data in verkeerde handen komt. (al was het alleen al in diverse overheids-databases, waar het niets te zoeken heeft)
- Meters kun je op afstand uitschakelen en gezien de administratieve onkunde van de diverse instanties wil je liever een man aan de deur uitleggen dat je betaald hebt dan zo'n pakketje wat door de lucht komt.
- Beveiliging is vrijwel niet aanwezig, dus de vraag is niet of, maar wanneer ze gehackt worden. Zeker als je nagaat dat die dingen 30+ jaar blijven hangen.
- Stel je eens voor wat er mis gaat als iemand alle meters in een wijk of stadsdeel even een paar keer "aan"/"uit" zet? Ik denk dat de impact wel eens groter kan zijn dan heel de stad plat. Laatst bij de stroomstoring in 't westen, knipperden de lampen in Groningen.

En zo zijn er nog veel meer dingen te bedenken om geen slimme meter te willen.
En administratieve problemen om niet PV-opbrengst te willen verwerken zouden afgestraft moeten worden, niet dat men dan maar een slimme meter neemt om er maar vanaf te zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:07:
[...]

Het grootste punt om een feraris meter te houden, is dat de geleverde kWh's even duur zijn als de afgenomen.
Dat is namelijk iets wat je met een slimme meter in de toekomst wel kunt vergeten.
Ga maar na, het is economisch niet houdbaar wanneer iedereen hetzelfde opwekt als levert, want dan hebben we allemaal een 0-rekening en er zijn wel degelijk kosten om 's nachts energie op te wekken.
Kortom, je kunt er hoe dan ook vanuit gaan dat terug geleverde energie minder gaat opbrengen in de toekomst.

Daarnaast is de "slimme meter" een gedrocht wat je echt niet in je huis wilt, want:
- Data komt in centrale databases terecht waarvan niet de vraag is of, maar wanneer de data in verkeerde handen komt. (al was het alleen al in diverse overheids-databases, waar het niets te zoeken heeft)
- Meters kun je op afstand uitschakelen en gezien de administratieve onkunde van de diverse instanties wil je liever een man aan de deur uitleggen dat je betaald hebt dan zo'n pakketje wat door de lucht komt.
- Beveiliging is vrijwel niet aanwezig, dus de vraag is niet of, maar wanneer ze gehackt worden. Zeker als je nagaat dat die dingen 30+ jaar blijven hangen.
- Stel je eens voor wat er mis gaat als iemand alle meters in een wijk of stadsdeel even een paar keer "aan"/"uit" zet? Ik denk dat de impact wel eens groter kan zijn dan heel de stad plat. Laatst bij de stroomstoring in 't westen, knipperden de lampen in Groningen.

En administratieve problemen om niet PV-opbrengst te willen verwerken zouden afgestraft moeten worden, niet dat men dan maar een slimme meter neemt om er maar vanaf te zijn.
Ben ik niet mee eens. Nu is dit topic niet een topic om over een slimme meter te discuseren, maar ik zal nog moeten zien of in de toekomst idd de wetgeving veranderd voor de slimme meter. Natuurlijk zal er ongetwijfeld gesleuteld worden aan het terug leversysteem zoals het nu is, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen met een slimme meter dus benadeeld gaan worden ten opzichte van de oude meter. Ik denk dat er dan behoorlijk wat mensen gaan opstaan en ageren. Verder vind ik de beveiliging best goed op orde, zeker sinds de laatste aanpassingen. Het zijn de derde partijen die jou energiedata kunnen opvragen die eigenlijk de slechte naam hebben gegeven aan de slimme meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
TD-er schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 11:07:
[...]

Ik ben het niet met deze punten eens.
Je moet toch je meterstanden door geven en of dit nu via de slimme meter op afstand gaat of dat je het invult en dan zelf verstuurd
En zolang de + hoger is dan de min heb je uiteindelijk niets terug geleverd je hebt het gewoonweg niet gebruikt.
En uiteindelijk kom je er toch niet onderuit dat ze deze meter komen plaatsen.
En privacy vind ik langzamer had bullshit want als ik kijk wat mensen tegenwoordig op facebook, twitter enz. zet.

En je kunt deze meter ook laten plaatsen en dan uit laten zetten dan is hij op afstand niet uit te lezen.

Maar dit is offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
Ik ben het eens met TD-er. Maar niet om privacy redenen. Alles ligt toch al op straat. Gaat mij vooral voor de teruglever regeling die wel eens kan gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:26
Weet iemand toevallig of er inmiddels (laatste bericht er over is van eind april vorig jaar) een andere uv sensor is die werkt met de HW?

Mijn huidige 704 sensor geeft 's nachts waardes boven de 14/15 en/of een hele tijd "geen data". Heb er al nieuwe batterijen in gedaan. Met lithium batterijen doet t ding helemaal niets en met alkaline high energy heb ik weer hetzelfde als ervoor. Dus wellicht tijd voor een nieuwe sensor? Of er moet iemand nog een ander idee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee voor NL, maar in BE zijn ze van plan om maandelijkse afrekeningen te sturen met de slimme meter. En dan valt meteen een groot voordeel in het water. Op jaarbasis is m'n verbruik zo goed als 0. Per maand uiteraard nooit 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Reinhold en Martin:
Ik heb privacy een beetje uit mijn post gehouden, omdat dat voor een ieder verschillend is qua waarde.
Punt is wel dat "uitzetten" van het doorsturen van data een administratieve handeling is. Het verlaat nog steeds je huis en komt dus ergens in een database terecht.
En let wel, dat is een database die heel waardevol is, dus potentieel heel interessant voor mensen met minder goede bedoelingen.
Of je dat nu privacy wilt noemen, of gewoon gezonde argwaan laat ik in het midden. Mensen moeten ook niet posten op Facebook wanneer ze op vakantie gaan en dit valt wat mij betreft onder dezelfde noemer.
Een beetje vergelijkbaar met wat mensen in dit topic aangeven als het gaat om de HomeWizard als alarm gebruiken. Gewoon gezond wantrouwen.

En als genoeg mensen de slimme meter hebben, zal op een gegeven moment de analoge meter "verboden" worden en dan moet je wel over.
En vrijwel meteen daarna zal de prijs van energie ineens een stuk minder transparant worden. (veel meer dan 2 tarieven bijvoorbeeld)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
TD-er ik ben het met je laatste post wel eens. Maar ik ben inverband met de zonnepanelen als -t1 en -t2 hier word bijgehouden wat je levert maar als je +t1 en +t2 bij elkaar 3000KWh is en -t1 en -t2 bij elkaar 2500KWh is dan heb je 500KWh gebruikt en theoretisch niet terug geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Ik heb een Elro c704ip.2 cam in de Homewizard App en die staat achter glas. De IR leds weerkaatsen zo erg dat ik geen beeld overhoud. De HW app heeft een switch om IR uit te zetten maar die werkt niet bij mij. Ook als ik de config van de cam na loop in de browser zie ik geen aan/uit optie.
Hoe zet ik IR uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
martinvdm schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:45:
[...]

Misschien een gekke vraag maar weet je zeker dat je de bedrading goed hebt aangesloten richting ketel en richting thermostaat en niet per ongeluk verkeerd om? En wat voor thermostaat?
Uiteraard geen gekke vraag. Maar het aansluiten van de Heatlink is super simpel. Met de handleiding kun je het gewoon niet fout doen. Net nog wel even gechecked voor de zekerheid. Maar de aansluiting zat goed(nieuwe draadje naar de ketel zit nog aangesloten aan heatlink).

De thermostaat is een WTH RAM 797NL van Theben.

[ Voor 4% gewijzigd door rreevvss op 04-04-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguide1234
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-09-2021
Ik ben zelf bezig met mijn HW setup. Ik heb een Panasonic Viera TV en deze kan wel uitgeschakeld worden, inschakelen kan niet met de TV. Bij uitgeschakelde TV is de IP interface niet actief. Alleen heeft de HW een probleem met de standaard poort 55000 van de TV. Zie hier meer voor de Panasonic: http://forum.nomos-system.com/showthread.php?tid=671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
theguide1234 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:51:
[...]

Ik ben zelf bezig met mijn HW setup. Ik heb een Panasonic Viera TV en deze kan wel uitgeschakeld worden, inschakelen kan niet met de TV. Bij uitgeschakelde TV is de IP interface niet actief. Alleen heeft de HW een probleem met de standaard poort 55000 van de TV. Zie hier meer voor de Panasonic: http://forum.nomos-system.com/showthread.php?tid=671
Ok zal eens kijken op die link als ik thuis ben van vakantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
Waarschijnlijk kan dit dan alleen hardwarematig.
Zo heb ik deze tweake bij twee oude clones van foscam gedaan.
Ik heb de lichtensensors in de de cams overbrugt waardoor de irleds uitblijven.
De sensor zit bij de lens en lijkt op een ledje. Te controleren door je vinger erop te houden en de irleds schakelen in.
Bij deze cams zit achterop een potentiaalvrijcontact welke softwarematig te schakelen is.
Met dit contact kan ik nu dus de lichtsensor overbruggen waardoor de irleds uitblijven, maar ook desgewenst weer aan kan zetten wanneer het donker is.
Bij de nieuwere types zit dit contact niet. Je zou dit op kunnen lossen door zelf een schakelaartje in te bouwen.
ruudvee schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:36:
Ik heb een Elro c704ip.2 cam in de Homewizard App en die staat achter glas. De IR leds weerkaatsen zo erg dat ik geen beeld overhoud. De HW app heeft een switch om IR uit te zetten maar die werkt niet bij mij. Ook als ik de config van de cam na loop in de browser zie ik geen aan/uit optie.
Hoe zet ik IR uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Omdat de HW toch steeds meer problemen lijkt op te leveren (met name met de wind-, regen- en temperatuur-meters) eens verder zitten kijken en kwam ik de Mediola tegen.

Werkt met Frequentie 433 MHz, 868 MHz en infrarood.

Kan in elk geval met KaKu (zelfde als CoCo) overweg en met vele andere merken, kan zelfs werken met Z-Wave via de Vera Edge.
Zou dus betekenen 1 kastje vanwaaruit je alles kan schakelen, lijkt me een top oplossing.
Zelfs software voor het maken van je eigen interface leveren ze voor een schappelijke prijs.

Mijn vraag is: Heeft iemand hier ervaring mee?

Produktsite: http://www.mediola.de/en/consumer.html
Compateble lijst: http://www.mediola.de/en/recherche-tool-iqontrol.html

[ Voor 4% gewijzigd door underground_man op 06-04-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
underground_man schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:07:
Omdat de HW toch steeds meer problemen lijkt op te leveren (met name met de wind-, regen- en temperatuur-meters) eens verder zitten kijken en kwam ik de Mediola tegen.

Werkt met Frequentie 433 MHz, 868 MHz en infrarood.

Kan in elk geval met KaKu (zelfde als CoCo) overweg en met vele andere merken, kan zelfs werken met Z-Wave via de Vera Edge.
Zou dus betekenen 1 kastje vanwaaruit je alles kan schakelen, lijkt me een top oplossing.
Zelfs software voor het maken van je eigen interface leveren ze voor een schappelke prijs.

Produktsite: http://www.mediola.de/en/consumer.html
Compateble lijst: http://www.mediola.de/en/recherche-tool-iqontrol.html
Zoals ik het lees kan je standaard maar naar 1 apparaat/fabrikant zenden op de 868. Heb je meer fabrikanten op 868 in huis moet je uitbreiden met een aparte AIO Gateway. Software AIO creater a 100 euro.
Maar ziet er wel interessant uit. Maar mijn HW doet nog gewoon wat hij moet doen dus voorlopig verander ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
mike123 schreef op maandag 06 april 2015 @ 00:12:
[...]

Zoals ik het lees kan je standaard maar naar 1 apparaat/fabrikant zenden op de 868. Heb je meer fabrikanten op 868 in huis moet je uitbreiden met een aparte AIO Gateway. Software AIO creater a 100 euro.
Maar ziet er wel interessant uit. Maar mijn HW doet nog gewoon wat hij moet doen dus voorlopig verander ik niet.
Klopt, maar ik heb alles op de 433 MHz zitten en in de toekomst wil ik over op Z-wave dus dit is een mooie tussenoplossing denk ik....
Overigens heb ik ook steed meer problemen met contact maken via de app buitenshuis, op eigen netwerk lukt het meestal nog wel, maar buitenshuis heb ik meer niet dan wel contact....

Maar hoor graag ervaringen van mensen met deze Mediola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
underground_man schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:02:
[...]

Klopt, maar ik heb alles op de 433 MHz zitten en in de toekomst wil ik over op Z-wave dus dit is een mooie tussenoplossing denk ik....
Overigens heb ik ook steed meer problemen met contact maken via de app buitenshuis, op eigen netwerk lukt het meestal nog wel, maar buitenshuis heb ik meer niet dan wel contact....

Maar hoor graag ervaringen van mensen met deze Mediola.
Gebruik je port forwarding of Homewizard online? Voor ervaringen met Mediola is dit niet het juiste topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 15:31
Hallo,

Ik kom er niet uit. Ik heb een buitenlamp met een detector wanneer het donker is.
Binnen heb ik een schakelaar met een ledlampje dat gaat branden als ik de schakelaar omzet.

Nu wil ik dat er een kaku tussenkomt zodat ik het licht via mijn HW om 24.00 uit laat gaan en een half uur na zonsopgang aan laat gaan.

Mijn vraag is dan ook tussen welke draden moet ik de kaku zetten? Ik heb geen idee, maar weet ook niet van electra :)

Afbeeldingslocatie: http://t.co/79EEB17PJJ

http://t.co/79EEB17PJJ (plaatje)
de klikAanKlikUit is een AWMT 230

Ik hoop te horen

Robert

[ Voor 10% gewijzigd door robnieuw op 06-04-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
robnieuw schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:47:
Hallo,

Ik kom er niet uit. Ik heb een buitenlamp met een detector wanneer het donker is.
Binnen heb ik een schakelaar met een ledlampje dat gaat branden als ik de schakelaar omzet.

Nu wil ik dat er een kaku tussenkomt zodat ik het licht via mijn HW om 24.00 uit laat gaan en een half uur na zonsopgang aan laat gaan.

Mijn vraag is dan ook tussen welke draden moet ik de kaku zetten? Ik heb geen idee, maar weet ook niet van electra :)

[afbeelding]

http://t.co/79EEB17PJJ (plaatje)
de klikAanKlikUit is een AWMT 230

Ik hoop te horen

Robert
Een handleiding :)
http://www.homewizard.nl/...%20Gebruiksaanwijzing.pdf

Het bruine draad moet je door de AWMT doen en de zwarte gewoon door de schakelaar.

Nee stop!
Let op: de AWMT-230 is een zender, deze verstuurt dus een signaal op het moment dat je een bestaande wandschakelaar aan of uit zet. Dit signaal kan worden ontvangen door de HomeWizard en andere KlikAanKlikUit ontvangers (bijvoorbeeld om een scene mee aan te sturen), maar je kunt deze schakelaar dus niet aan of uit zetten met de HomeWizard.

Indien je een bestaande wandschakelaar wilt gebruiken om een lamp mee aan/uit te zetten, en de lamp ook wilt kunnen bedienen met de HomeWizard, is de AWMR-210 het product dat je zoekt.

[ Voor 25% gewijzigd door Jochemd13 op 06-04-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 15:31
Dankjewel Jochem13, dan heb ik duidelijk de verkeerde gekocht......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
underground_man schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:07:
Misschien iemand in dit topic:
Domotica. Ervaringen en vragen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wepbep
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 11:14
1942jan schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:59:
[...]

Hoe heb je dat gedaan?

Ik zou het ook graag op mijn HomeWizard willen schakelen

Ik heb een Velux rolluik met afstandbediening en met een KUX 100, voeding 24 volt
Dat is hetzelfde als wat ik heb.
Voor alle duidelijkheid, IO control(Velux) werkt met een versleutelt signaal dat niet samengaat met de HW.
Mijn kosten waren €98 voor de KLF050, per signaal heb je 1 KLF050 nodig. Als je veel Velux producten apart wil schakelen heeft Velux ook andere producten.
Ik heb ook knutseldingen overwogen zoals draadjes op de bestaande AB solderen en/of met eigen 24V trafoś, diodes en 2 Asun650ś maar ik wilde het systeem eigenlijk orgineel houden.

Hier de info die ik ook naar HW gestuurd heb:
Dat is hetzelfde als wat ik heb, hier de info die ik ook naar HW gestuurd heb:
Hier de fotoś: https://carousel.dropbox.com/photos/cc/HworI5ykyBgyZI7

Bestaand was:
2x Rolluik Veluxmotor met Velux AB en KUX100
Daar de bestaande Velux aansturing achter behang zit kon deze niet op de foto.

Nieuw is Velux KLF050 die het Veluxsignaal vertaalt.
Aangesloten op een oude IT CMR500 http://intertechno.at/pro...er/jalousien/CMR-500.html die werkt als een ASUN650 alleen met oude codes.

Zoals je ziet heb ik als test eerst een stekker aan de klf050 en de cmr500 gemaakt en beide met elkaar verbonden.

De Velux manual is niet erg duidelijk maar....:
De Velux AB resetknop een paar seconden indrukken en dan binnen 10min 1 sekonde op de leerknop van de klf050 drukken en alles is gereed voor gebruik.

Met de HW-code stuur ik de 2 rolluiken op temperatuur aan terwijl mijn oude Velux AB gewoon blijft werken.
De KLF050 en de CMR500 passen in inbouwdozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 21:56
wepbep schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:41:
[...]

Dat is hetzelfde als wat ik heb.
Voor alle duidelijkheid, IO control(Velux) werkt met een versleutelt signaal dat niet samengaat met de HW.
Mijn kosten waren €98 voor de KLF050, per signaal heb je 1 KLF050 nodig. Als je veel Velux producten apart wil schakelen heeft Velux ook andere producten.
Ik heb ook knutseldingen overwogen zoals draadjes op de bestaande AB solderen en/of met eigen 24V trafoś, diodes en 2 Asun650ś maar ik wilde het systeem eigenlijk orgineel houden.

Hier de info die ik ook naar HW gestuurd heb:
Dat is hetzelfde als wat ik heb, hier de info die ik ook naar HW gestuurd heb:
Hier de fotoś: https://carousel.dropbox.com/photos/cc/HworI5ykyBgyZI7

Bestaand was:
2x Rolluik Veluxmotor met Velux AB en KUX100
Daar de bestaande Velux aansturing achter behang zit kon deze niet op de foto.

Nieuw is Velux KLF050 die het Veluxsignaal vertaalt.
Aangesloten op een oude IT CMR500 http://intertechno.at/pro...er/jalousien/CMR-500.html die werkt als een ASUN650 alleen met oude codes.

Zoals je ziet heb ik als test eerst een stekker aan de klf050 en de cmr500 gemaakt en beide met elkaar verbonden.

De Velux manual is niet erg duidelijk maar....:
De Velux AB resetknop een paar seconden indrukken en dan binnen 10min 1 sekonde op de leerknop van de klf050 drukken en alles is gereed voor gebruik.

Met de HW-code stuur ik de 2 rolluiken op temperatuur aan terwijl mijn oude Velux AB gewoon blijft werken.
De KLF050 en de CMR500 passen in inbouwdozen.
Ik heb ook een Velux rolluik ( 24 volt ) draadloos bedienbaar gemaakt met een Somfy 2,5 DC RTS reciever werkt perfect zowel met Somfy afstandbediening als HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Order invited smartlock staat nu op pre order. Zou vorige week geleverd worden? Als het deze week nog niet geleverd word ga ik hem maar annuleren. Haat het als afspraken niet nagekomen worden. Heb geen zin om weken te wachten op mijn slot en ergens achteraan te lopen wat ik al betaald heb.
Iemand anders wel al het slot ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een firmware-update gehad. Nu versie 2.97
Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:51:
Weer een firmware-update gehad. Nu versie 2.97
Iemand meer info?
omdat de baggerzooi weer eens niet werkt waarschijnlijk...
Wordt doodziek van HW, constant geen contact... nu ook al niet meer via lokaal netwerk.
Weerapparatuur werkt al maanden niet tot slecht, foute grafieken... helemaal klaar mee....

Advies voor wie er aan denken HW te kopen: niet doen, geef liever iets meer uit maar dan voor een wel werkend systeem....

Overigens hier nog steeds 2.84, dus updaten doet dan ding ook al lange tijd blijkbaar niet meer....

[ Voor 8% gewijzigd door underground_man op 08-04-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Werkt hier anders al twee jaar prima met 20+ apparaten.
underground_man schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:36:
[...]
Overigens hier nog steeds 2.84, dus updaten doet dan ding ook al lange tijd blijkbaar niet meer....
Een uur nadat iemand een update gehad heeft vindt jij "al lange tijd niet meer"? :P

Ze updaten meestal geleidelijk, gedurende een paar weken.
Hier ook gewoon nog 2.84. Ik verwacht ergens in de komende weken wel de update.

[ Voor 99% gewijzigd door anandus op 08-04-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
anandus schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:39:
Werkt hier anders al twee jaar prima met 20+ apparaten.
ben je één van de gelukkig waarschijnlijk...
Lees toch regelmatig hier wat voor problemen mensen hebben met HW.
tenzij je allerlei rare toeren uit gaat halen zoals een antenne mod.

En als mensen hulp nodig hebben van de helpdesk reageren ze helemaal niet of het duurt een eeuwigheid voor ze antwoordt hebben... wat een service....

[ Voor 17% gewijzigd door underground_man op 08-04-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
underground_man schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:41:
[...]

ben je één van de gelukkig waarschijnlijk...
Lees toch regelmatig hier wat voor problemen mensen hebben met HW.
tenzij je allerlei rare toeren uit gaat halen zoals een antenne mod.
Geen antennemod, hoor, niet nodig.
Even geteld, 21 switches (meeste dim), 2 thermometers, 1 energiemeter, 1 heatlink, 1 deurbel, 2 rookmelders, 1 webcam.

Vergeet ook niet dat mensen waarbij het wel werkt niets te melden hebben, en het daarom lijkt alsof er veel mensen last hebben.
Dit geldt voor van alles, van producten tot recensies op Iens, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
miel schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:58:
Ik heb hier 2 rookmelders hangen (Flamingo FA20RF). De melder op zolder begint keurig te piepen als ik hem test via HomeWizard, de melder in de woonkamer niet...

Iemand een idee wat ik daar aan zou kunnen doen?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ik zou hem proberen opnieuw te koppelen en kijken of het dan werkt. Misschien batterij leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Jochemd13 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:08:
[...]

Ik zou hem proberen opnieuw te koppelen en kijken of het dan werkt. Misschien batterij leeg?
het gekke is, als ik op de test knop van de rookmelder druk, dan piept hij wel en dan geeft hij een melding via homewizard...

druk ik op test in homewizard, dan hoor ik niks... Zal er eens een nieuw 9v blok in duwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
miel schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:21:
[...]

het gekke is, als ik op de test knop van de rookmelder druk, dan piept hij wel en dan geeft hij een melding via homewizard...

druk ik op test in homewizard, dan hoor ik niks... Zal er eens een nieuw 9v blok in duwen...
Misschien stoort de zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Jochemd13 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:27:
[...]

Misschien stoort de zender?
Hoe kan ik dat testen?

Pagina: 1 ... 64 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!