Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
reinhold schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 06:47:
Ik heb een vraag over mijn energy link met de watermeter. Ik zat gisteren naar de grafiek te kijken maar ik heb maandelijks een waterverbruik van ongeveer 8000 à 9000 liter en dit klopt niet hij geeft veel te veel aan. Wat kan er verkeerd zijn. En hoe kan ik de geschiedenis wissen?
Valt wel mee!
Wij verbruiken gemiddeld 14000L water per maand, 5 persoons huishouden, met vloerverwarming (weet niet of dat uitmaakt) 2 Volwassen en 3 jonge kinderen. Elke dag vaatwasser, wasmachine en douchen (wel een waterbesparende douche, Raindance shower van Grohe)

Ik geloof dat het gemiddeld waterverbruik per persoon in Nederland 120 Liter water per dag is, kom ik uit op een kleine 95 Liter water per dag per persoon. doe ik het toch niet verkeerd!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:18
Wij hebben met zijn 2-en zown 1500 liter water per week (gemiddelde afgelopen 4 weken)
Stroom zown gemiddeld 50 kwh per week (gemiddelde afgelopen 4 weken)
Gas zown 25 kuub per week (gemiddelde afgelopen 4 weken)

Vloerverwarming maakt niets uit voor je waterverbruik, alleen als je hem elke dag moet bijvullen. 😜
Bas Post schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:32:
[...]

Valt wel mee!
Wij verbruiken gemiddeld 14000L water per maand, 5 persoons huishouden, met vloerverwarming (weet niet of dat uitmaakt) 2 Volwassen en 3 jonge kinderen. Elke dag vaatwasser, wasmachine en douchen (wel een waterbesparende douche, Raindance shower van Grohe)

Ik geloof dat het gemiddeld waterverbruik per persoon in Nederland 120 Liter water per dag is, kom ik uit op een kleine 95 Liter water per dag per persoon. doe ik het toch niet verkeerd!

[ Voor 3% gewijzigd door Dazzie op 24-03-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Bedankt voor de reacties.

bij mij zit de watermeter op s2 en ingesteld op c1 dus dat is wel goed. Maar ik zal de punten eens na kijken.

Ik zal ook eens de afrekening van mijn water er eens bij pakken en eens kijken o het verbruik wel klopt. Als ik een kraan opendraai geeft de energy link 9 liter aan dus dat lijkt mij niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Iemand in bezit van de Ikettle en deze gekoppeld aan de Homewizard?
Ik heb al een artikel op internet gevonden over de communicatie.
De Ikettle communiceert op poort 2000 doormiddel van TCP.
In de Homewizard app stel ik dit in en zet ik onder data: "set sys output 0x4" , dit zou de ketel aan moeten zetten.
Maar helaas krijg het niet voor elkaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:12
Natuurlijk maken wij ons druk om functionaliteiten. Of schakelaars het wel of niet doen. Enz. Maar waar we het eigenlijk weinig over hebben ( en ja ik ken het verhaal over kosten) is de layout van de app. Als je daar eigelijk goed naar kijkt is het wel triest....ik heb inmiddels een scherm aan de wand hangen voor diverse functies...en ik weet dat je apps zelf kan maken (niet voor mij weggelegd).
Maar als ik dan HW aanzet is het best heel erg fantasie en kleur loos...ik zou er best geld voor over hebben om een mooie app te hebben zoals andere domotica leveranciers..ik weet het smaak, kosten enz...maar toch. Ik zou er een extra investering voor over hebben.....

Zelfde voor op de windows telefoon.....
Gat in de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 07:28

BPi

Yamahaa schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:11:
Natuurlijk maken wij ons druk om functionaliteiten. Of schakelaars het wel of niet doen. Enz. Maar waar we het eigenlijk weinig over hebben ( en ja ik ken het verhaal over kosten) is de layout van de app. Als je daar eigelijk goed naar kijkt is het wel triest....ik heb inmiddels een scherm aan de wand hangen voor diverse functies...en ik weet dat je apps zelf kan maken (niet voor mij weggelegd).
Maar als ik dan HW aanzet is het best heel erg fantasie en kleur loos...ik zou er best geld voor over hebben om een mooie app te hebben zoals andere domotica leveranciers..ik weet het smaak, kosten enz...maar toch. Ik zou er een extra investering voor over hebben.....

Gat in de markt?
eens! (Android)

Weinig aantrekkelijke weergave en voor "anderen" niet intuïtief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-D schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:24:
[...]

Het aansturen van sonos gaat via http post commando's. Kwam hier iets tegen over het Sonos systeem en je zou bijvoorbeeld iets als dit kunnen proberen voor het stoppen:

Methode:
HTTP Post

URL:
http://SONOSIP:1400/MediaRenderer/AVTransport/Control

Headers:
Content-type: text/xml;charset="utf-8" 
SOAPAction: "urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1#Stop"

Body:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><s:Envelope xmlns:s="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/"; s:encodingStyle="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/"><s:Body><u=Stop xmlns:u="urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1"><InstanceID>0</InstanceID>,<Speed>1</Speed></u:Stop></s:Body></s:Envelope>

Nadeel is wel, heb zelf geen Sonos maar wel een LG tv die met de zelfde methode werkt, dat ik de xml post commando's niet verstuurd krijg via homewizard. Wellicht dat dit een LG issue is en hopelijk niet van toepassing is bij Sonos
Kijk aan! Zojuist ingesteld op mijn Homewizard en mijn Sonos Play 1 en het werkt zowaar :)
Zowel aanzetten als uitzetten werkt perfect!

Play
Stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Yamahaa schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:11:

Gat in de markt?
Hier ben ik het ook mee eens. En ik mis widgets en ook verschil in de app voor gebruiker en administrator. Iedereen die de app in het huishouden gebruikt heet dezelfde rechten en het ou mooi zijn als je de app kunt aangeven wat een andere familielid wel en niet mag(kinderen).

Ik zou ook best voor een betere app willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een relais als dit?
Link
Zou dat werken met de homewizard (kaku)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:09:
Iemand ervaring met een relais als dit?
Link
Zou dat werken met de homewizard (kaku)?
Ik vermoed van niet, maar wat wil je bereiken ?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het in/uitschakelen van mijn hobby projectjes....en nog te verzinnen opties.
Zou leuk zijn als dit met een simpel 12v relais zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:27:
Het in/uitschakelen van mijn hobby projectjes....en nog te verzinnen opties.
Zou leuk zijn als dit met een simpel 12v relais zou kunnen.
Heeft niet zoveel met Homewizard te maken;
KakU schakelt standaard 230V.

Snuffel even op dit forum en je vindt oplossingen om potentiaalvrij te schakelen. Dan kun je met elke voeding, in jouw geval een 12V voeding, je relais en andere dingen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:49
Lijkt me best interessant om alternatieven te hebben voor inputs & outputs. Goedkoper en/of compacter.
Een deurcontact is vrij goedkoop als input en indien nodig is het reedcontact te vervangen door een andere schakelaar (relais). Een schakeldoos kan mits aanpassing tot een 'droog contact' (output) aangepast worden en anders een 220V relais op zetten.
Heb ook nog een paar hobbyproject in gedachten zoals
> Laagste niveau van regenput detecteren om dan pomp uit te schakelen (helaas een pomp zonder droogloopbeveiliging), zou moeten met apart in- en uitschakelpunt zijn of een vrij grote hysteresis
> Ventilator van de inbouwhaard in/uit schakelen icm thermometer.
Ondertussen ook verder aan het spelen met Tasker icm Homewizard. Mensen die hier toepassingen op hebben mogen ze steeds delen _/-\o_

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:02
Dirk.be schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:53:
Lijkt me best interessant om alternatieven te hebben voor inputs & outputs. Goedkoper en/of compacter.
Een deurcontact is vrij goedkoop als input en indien nodig is het reedcontact te vervangen door een andere schakelaar (relais). Een schakeldoos kan mits aanpassing tot een 'droog contact' (output) aangepast worden en anders een 220V relais op zetten.
> Laagste niveau van regenput detecteren om dan pomp uit te schakelen (helaas een pomp zonder droogloopbeveiliging), zou moeten met apart in- en uitschakelpunt zijn of een vrij grote hysteresis
Ondertussen ook verder aan het spelen met Tasker icm Homewizard. Mensen die hier toepassingen op hebben mogen ze steeds delen _/-\o_
Tip voor als je gaat hobbyen:

arduino + NewRemoteReceiver Lib + el cheapo 433MHz zenders en ontvangers

met deze combi kun je bijna alles koppelen met de homewizard.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
Dag Tinus,
el cheapo 433 Mhz zenders/ontvangers : waar kan je die vinden ?

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:02
Dirk.be schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:17:
Dag Tinus,
el cheapo 433 Mhz zenders/ontvangers : waar kan je die vinden ?
Bij samenkopen bijvoorbeeld

Hier hebben ze ook goedkope Arduino's en genoeg ander leuk electronica spul

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
larsF schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:19:
Iemand in bezit van de Ikettle en deze gekoppeld aan de Homewizard?
Ik heb al een artikel op internet gevonden over de communicatie.
De Ikettle communiceert op poort 2000 doormiddel van TCP.
In de Homewizard app stel ik dit in en zet ik onder data: "set sys output 0x4" , dit zou de ketel aan moeten zetten.
Maar helaas krijg het niet voor elkaar :'(
Hoi, ik heb er ook een en heb het een keer met iemand van homewizard over gehad. Dit was toen zijn antwoord (stukje er van)

Eerst het ip adres achterhalen.
Daarna is het redelijk eenvoudig. In de app bij IP schakelaar kiezen voor TCP en het IP adres invoeren met poort 2000.
Op deze website, http://www.awe.com/mark/blog/20140223.html, kun je onder het kopje "Sending action" de commando's vinden om de iKettle aan te sturen.

Het belangrijkste is dat je altijd eerst een "aan" commando stuurt naar de iKettle en dan de rest.
De "aan" actie bij ons is: "aan", "verwarm naar 100", "warm houden" en dat "gedurende 5 min".
De "uit" actie bij ons is: "iKettle uit"

Zo kun je dus allerlei varianten maken. Het is overigens belangrijk dat je elk commando op een nieuwe regel zet en dat de laatste regel gevolgd wordt door een enter.

Ik heb hem zelf al weer gewist, ik gebruik de ikettle bijna niet met WiFi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Jovink538 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:51:
[...]

Hoi, ik heb er ook een en heb het een keer met iemand van homewizard over gehad. Dit was toen zijn antwoord (stukje er van)

Eerst het ip adres achterhalen.
Daarna is het redelijk eenvoudig. In de app bij IP schakelaar kiezen voor TCP en het IP adres invoeren met poort 2000.
Op deze website, http://www.awe.com/mark/blog/20140223.html, kun je onder het kopje "Sending action" de commando's vinden om de iKettle aan te sturen.

Het belangrijkste is dat je altijd eerst een "aan" commando stuurt naar de iKettle en dan de rest.
De "aan" actie bij ons is: "aan", "verwarm naar 100", "warm houden" en dat "gedurende 5 min".
De "uit" actie bij ons is: "iKettle uit"

Zo kun je dus allerlei varianten maken. Het is overigens belangrijk dat je elk commando op een nieuwe regel zet en dat de laatste regel gevolgd wordt door een enter.

Ik heb hem zelf al weer gewist, ik gebruik de ikettle bijna niet met WiFi :)
Bedankt Jovink voor je reactie!
De genoemde site had ik al gevonden en heb geprobeerd de boel aan de gang te krijgen.
Ik had onder data alleen sys status 0x5 gezet die de ketel aanzet.
Moet je anders als eerst "HELLOKETTLE\n" sturen en vervolgens het aan commando?
Of moet het commando tussen aanhalingstekens of \n , \r er achter?
Is mij een beetje onduidelijk.
Jammer dat je de schakelaar verwijderd hebt.

Ik ga vanavond weer proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik heb zo'n bekende Flamingo rookmelder (FS20) gekoppeld staan met de HW.
Nu merk ik dat deze melder wel erg snel besluit dat de batterijen zwak of leeg zijn (en dat besluit hij ook altijd in de nacht ;-))))

Ik heb de batterijen er uit gehaald en gemeten met een batterijmeter en deze wist mij te melden dat zowel het 9v blok als de 3 penlights nog ruim 80% vol waren. Destijds toch maar nieuwe batterijen gekocht (echte zware jongens van 10 euro per 4 (Energizer Lithium), maar ook deze worden door de rookmelder bij +80% als leeg aangemerkt.
Herkent iemand dit probleem ?

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 10:43
Ik heb nu ongeveer 3 maanden 8 x deze rookmelders met nieuwe batterijen. En de eerste begon gister al te zeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
Mijn melders hielden het bijna een jaar uit. De penlights vervangen, 9V blokje nog niet.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
Is de 9V dan voor communicatie of voor sensor? En kan je aan het signaal bepalen welke van de twee leeg is?

Ik dacht hier een keer gelezen te hebben dat hij geen signaal geeft als het communicatie gedeelte leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Goeie vraag :) Aangezien de meeste rookmelders op 9V werken ga ik er van uit dat 9V voor de rookmelder zelf is en de penlights voor de communicatie. De handleiding is er ook niet duidelijk in, die willen zelfs alle batterijen vervangen als hij begint te piepen... Lijkt me een beetje overbodig als ze nog vol zijn.

Ik heb niet gemerkt of gelezen dat het piepje anders moet zijn. Ik denk dat als een van de batterijen leeg begint te raken, hij al gaat piepen.

[ Voor 19% gewijzigd door daxy op 26-03-2015 16:20 ]

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
Denk dat je gelijk hebt. In de handleiding van de niet rf versie, zit alleen een 9V batterij. Als mijn nieuwe batterij weer zo snel leeg is misschien een lithium proberen? Wel prijzig...

Verder zou het handig zijn om te weten welke leeg zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er al enkele jaren 3 (gekoppelde) in gebruik. 1x "vals alarm" gehad. Toen alle 3 goed schoongeblazen (niet met compressor!) en alles weer OK. Stof dus. Sindsdien 2x per jaar schoonblazen.... : no problems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wepbep
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 11:14
VELUX ROLLUIKEN

Ik weet niet wat je oplossing is geworden maar ik heb net succesvol mijn Velux rolluiken via een KLF050 en een Asun, in mijn geval een (Intertechno rolluikschakelaar) in mijn Homewizard geintegreerd. Ik had al 1 centrale Velux AB en die heb ik gebruikt om de KLF050 aan te leren.
De KLF050 doet weinig anders dan een signaal vertalen naar Velux.

[ Voor 3% gewijzigd door wepbep op 26-03-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Dirk.be schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:53:
Ik was ook iets aan het verzinnen voor niveau voor de vijver. Als de vijver onder een bepaald niveau komt dat de pomp uit word gezet. Ik heb al gehad door lekkage dat de pomp mijn vijver had leeggepompt.

En voor de ventilator voor mijn openhaard lijkt me ook wel leuk om deze met de homewizard te besturen, ik had in gedachten en ir controller via netwerk en dan met ip schakelingen. Alleen heb ik ook al geprobeerd om de haard te besturen met mijn logitech harmony 900 maar is niet gelukt.

En ik had een forum tread geopend voor homewizard en tasker maar ik krijg weinig los. ik ben veel met tasker bezig en ook om zelf widgets te maken en het lukt al aardig. Homewizard en tasker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Ben wel benieuwd naar Homewizard 3.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
larsF schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:41:
[...]

Bedankt Jovink voor je reactie!
De genoemde site had ik al gevonden en heb geprobeerd de boel aan de gang te krijgen.
Ik had onder data alleen sys status 0x5 gezet die de ketel aanzet.
Moet je anders als eerst "HELLOKETTLE\n" sturen en vervolgens het aan commando?
Of moet het commando tussen aanhalingstekens of \n , \r er achter?
Is mij een beetje onduidelijk.
Jammer dat je de schakelaar verwijderd hebt.

Ik ga vanavond weer proberen ;)
Inmiddels is het gelukt.
Ik was de enter vergeten achter het TCP commando, dan doet die het blijkbaar niet, :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees1985
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-09-2024
Vers van den pers: op de open avond van Homewizard is zojuist aangekondigd dat if - else mogelijkheden vanaf v3 een functie is die er standaard inzit.

Net even gebruikt en ze hebben het keurig voor elkaar. Wel maximaal 3 condities per statement. Eindelijk. Binnen één week volgt de update in de App stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Kees1985 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:16:
Vers van den pers: op de open avond van Homewizard is zojuist aangekondigd dat if - else mogelijkheden vanaf v3 een functie is die er standaard inzit.

Net even gebruikt en ze hebben het keurig voor elkaar. Wel maximaal 3 condities per statement. Eindelijk. Binnen één week volgt de update in de App stores.
Ah goed om te horen, zullen veel mensen blij mee zijn denk ik.
Verder nog nieuwtjes?
Nog iets van IFTTT of de klok thermostaat voor Heatlink?
Ik dacht dat die klok thermostaat al een aantal thema avonden terug was aangekondigd. :/

[ Voor 10% gewijzigd door larsF op 26-03-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees1985
Yes! Thermostaat kan ook keurig geprogrammeerd nu worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is goed nieuws. Ik hoop dat je eea ook kan combineren in de IF, THEN statements en je dus de Heatlink en Energylink data kunt gebruiken. Hoop dat die snel komt die versie 3! Ohja en dat die goed doorgetest is ;)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees1985
martinvdm schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:44:
Dat is goed nieuws. Ik hoop dat je eea ook kan combineren in de IF, THEN statements en je dus de Heatlink en Energylink data kunt gebruiken. Hoop dat die snel komt die versie 3! Ohja en dat die goed doorgetest is ;)
Afbeeldingslocatie: https://carousel.dropbox.com/photos/cc/3nhRL6zHzLXuhdu

Zie:
https://carousel.dropbox.com/photos/cc/3nhRL6zHzLXuhdu

En:
https://carousel.dropbox.com/photos/cc/Yw6P1Z36GDq4Whb

[ Voor 6% gewijzigd door Kees1985 op 26-03-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

*O*

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:56:
[...]

Kijk aan! Zojuist ingesteld op mijn Homewizard en mijn Sonos Play 1 en het werkt zowaar :)
Zowel aanzetten als uitzetten werkt perfect!

Play
Stop
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb alles overgenomen het ipadres vd betreffende speler er in gezet maar hij doet niks. Getest met een enkele speler. Ook maar play 1 gepakt niet in een groep. al uren aan het puzzelen maar geen reactie op de play vd HW..

EDIT Gelukt.ben super blij. Dank allemaal!

[ Voor 3% gewijzigd door Yamahaa op 26-03-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Nu online

Ik hoop toch echt dat IF + AND + THEN de 3 condities zijn, hier zit ik nou zo lang op te wachten, ik weet dat het met de HPM ook kan, maar dat wil ik dan weer niet.
simpele voorbeeld die ik thuis gebruik (i.c.m. met een Arduino):
IF 06:15
AND voor zonsopgang
THEN scene ochtend verlichting "AAN"

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas Post schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 07:30:
[...]

Ik hoop toch echt dat IF + AND + THEN de 3 condities zijn, hier zit ik nou zo lang op te wachten, ik weet dat het met de HPM ook kan, maar dat wil ik dan weer niet.
simpele voorbeeld die ik thuis gebruik (i.c.m. met een Arduino):
IF 06:15
AND voor zonsopgang
THEN scene ochtend verlichting "AAN"
Zo heb ik ook een leuke:
IF: zonnig (UV +xx waarde)
AND: geen regen (regenmeter 0)
THEN: Zonnescherm uit

En andersom met zonnescherm in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, slechts 3 condities? Heb er hier draaien met 7...

Ook de notificaties worden met een simpele schakelaar aan en uit geschakeld bij mij >:)
En ik heb zelfs berichten die aankomen als m'n iphone op niet storen staat en op stil :9

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2015 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees1985
martinvdm schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 07:33:
[...]

Zo heb ik ook een leuke:
IF: zonnig (UV +xx waarde)
AND: geen regen (regenmeter 0)
THEN: Zonnescherm uit

En andersom met zonnescherm in. :)
Het lijkt er helaas wel op dat het aantal start condities "IF ..." nog wel beperkt is (tijden, zogenaamde snelschakels (thuis, weg, slapen en nog een), zonsopgang en ondergang)

Maar, een begin is er eindelijk. Ik vermoed dat we nog even moeten wachten voor overige schakels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
larsF schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:53:
[...]

Inmiddels is het gelukt.
Ik was de enter vergeten achter het TCP commando, dan doet die het blijkbaar niet, :*)
Ja dat klopt dan doet het inderdaad niet. Ik heb net nog een screenshot gevonden met de instellingen. https://www.dropbox.com/s...5%2008%2005%2037.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Je kan op drie manieren schakelen. Op tijd, device, en preset.

De heatlink kan je ook schakelen en zo dus ook programmeren.
Bijvoorbeeld door een preset of een tijd of een sensor te gebruiken. Ik heb een trigger gebruikt dat als het raam open gaat de verwarming laag gaat. Of als ik de preset slapen gebruik de deur op het nachtslot gaat.
Je kan nog geen acties koppelen aan de rookmelder, dat vind ik wel jammer.

Er zijn ook stickers die je op een kaku schakelaar kan plakken met de afbeeldingen van de presets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yamahaa schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:49:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb alles overgenomen het ipadres vd betreffende speler er in gezet maar hij doet niks. Getest met een enkele speler. Ook maar play 1 gepakt niet in een groep. al uren aan het puzzelen maar geen reactie op de play vd HW..

Dat is mooi! Wat was de fout en oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 05:16
Ik heb de thermostaatkranen sinds eind november in gebruik en moet nu (al) batterijen vervangen. Een van de kranen is volledig uitgevallen de andere twee hebben een vaag scherm. Ik vind 4 maanden toch wel wat snel, maar ja niets aan te doen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:37:
[...]

Dat is mooi! Wat was de fout en oplossing?
Tsja ik weet het niet...sorry. Ik heb kijk en vergelijk gedaan. Tot uiteindelijk opnieuw begonnen en het tekstbestand gebruikt wat in 1 vd links zat . Daar play en stop vervangen en ip adres en toen werkte het...maar wat er nou anders is geen idee.

Ik ga komend weekend verder kijken want in die link stonden nog meer opties. Wel weet ik dat nu dat als je een ipadres van een speler opgeeft deze speler natuurlijk reageerd maar ook de groep waar je hem inzet. Maar je moet de speler van dat ip adres dan als basis nemen en daar andere spelers aan toe voegen. Dan reageerd de hele groep.....maar als je de speler echter toevoegd aan een bestaande groep werkt het niet....bij mij tenminste gister. Sonsos eigenaren kunnen me als het goed is volgen ;).

Enorm bedankt he!!! J-D ook bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chippie777 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:05:
Ik heb de thermostaatkranen sinds eind november in gebruik en moet nu (al) batterijen vervangen. Een van de kranen is volledig uitgevallen de andere twee hebben een vaag scherm. Ik vind 4 maanden toch wel wat snel, maar ja niets aan te doen ben ik bang.
Wow, 4 maanden. Gelukzak, zou ik al heel blij mee zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 21:56
wepbep schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:06:
VELUX ROLLUIKEN

Ik weet niet wat je oplossing is geworden maar ik heb net succesvol mijn Velux rolluiken via een KLF050 en een Asun, in mijn geval een (Intertechno rolluikschakelaar) in mijn Homewizard geintegreerd. Ik had al 1 centrale Velux AB en die heb ik gebruikt om de KLF050 aan te leren.
De KLF050 doet weinig anders dan een signaal vertalen naar Velux.
Hoe heb je dat gedaan?

Ik zou het ook graag op mijn HomeWizard willen schakelen

Ik heb een Velux rolluik met afstandbediening en met een KUX 100, voeding 24 volt

Het bedieningssysteem KUX 100 wordt gebruikt voor de
elektrische bediening van het elektrisch rolluik op een
VELUX dakraam. Het bedieningssysteem bestaat uit een
bedieningseenheid en een 1-wegs afstandsbediening.
Het kan gebruikt worden met elektrische VELUX rolluiken.
Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Nu online
Even een domme opmerking van mij, maar, we hebben toch al standaard IF - THEN schakelingen???
Je kan op een sensor laten schakelen met een IF regel, of een actie instellen.
THEN is altijd de schakeling van een apparaat: AAN-UIT-DIM
Wat is dan de uitbreiding hierop?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Bas Post schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:10:
Even een domme opmerking van mij, maar, we hebben toch al standaard IF - THEN schakelingen???
Je kan op een sensor laten schakelen met een IF regel, of een actie instellen.
THEN is altijd de schakeling van een apparaat: AAN-UIT-DIM
Wat is dan de uitbreiding hierop?
Dat klopt, je hebt nu een alleen IF - THEN mogelijkheid.
De uitbreiding is dat je nu ook IF <this> AND <that> THEN <do iets>
Dus iets als: IF wind < 5km/h AND UV > x waarde THEN zonnescherm uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die niet zo thuis zijn in logica: THEN is geen conditie maar een opdracht.
Condities zijn IF [ = < > AND OR en de varianten NAND NOR XOR].
IF is de aankondiging van een conditie: als de conditie achter IF "waar" is, dan (THEN) opdracht uitvoeren.
Totnogtoe had de Homewizard slechts 2 condities de je kon gebruiken: een statusverandering en een tijd; in de "waar" bepaling is totnogtoe alleen een AND van die 2 mogelijk: IF sensor X is aan(of uit) gegaan, AND tijdstip T tussen "begintijd" en "eindtijd" THEN set sensor Y in stand S. Het lijkt er nu op dat inplaats van de tijd ook de status van een willekeurige sensor kan worden gebruikt. Dat zou een mooi begin zijn voor bredere toepasbaarheid van de Homewizard.
De volgende stap laat zich raden: èn tijd èn een sensorstatus, en daarna .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Yamahaa schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:49:
[...]

hoe heb je het voor elkaar gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
@ Reinhold : ivm je niveaubepaling van je vijver of mijn regenput heb ik gisteren nog een zot idee gehad :*)
nl. een thermometer gebruiken als sensor mits wat modden. Een thermometer heeft 2 kanalen welke een waarde geven -10/50°C en 0-100% RH.
Stel : sensoren ombouwen met bvb. een 10 slags potentiometer om een ruime instelrange te hebben en dan die 0-100% waarde instellen als waterniveau. Andere kanaal kan dan gebruikt worden als bvb aan/af (pomp aan/af). Potentiometer een wiel geven met touw er rond en vlotter+tegengewicht. Voor jouw vijver kan een gewone potmeter (270°) met bvb een vlotter als in een toilet gezien het kleine niveauverschil.
Dat alles te integreren met schakelpunten bvb als 10% dan pomp uitschakelen en als terug 20% mag de pomp weer aan.
Ik weet alleen niet hoe de thermometer/vochtigheidsmeter juist werken. Denk temp. via ptc element met hopelijk een vrij lineaire curve. En vrees de vochtigheidsmeter eerder capacitief :?
Conrad heeft bvb een niveau-indicator M167N die wel wat te modden is voor schakelpunten maar dan ben je al om te beginnen 35€ kwijt zonder een signaal binnen te krijgen in de HW...
Binnenkort eens een 'oude' digitale thermometer opengooien en kijken of ik er iets mee kan regelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
dr.trimble schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:28:
[...]

hoe heb je het voor elkaar gekregen ?
Zie eerder deze lijst bij J-D en Dirkmans (en de links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Weet iemand of deze camera's al werken?
https://www.conrad.nl/nl/...280-x-960-pix-754433.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik zat voor het niveau voor de vijver te denken aan een mini inbouwzender deze zender kun je dan op een droge plek plaatsen en dan in de vijver een vlotter maken waar je een schakelcontact kunt maken. Als het niveau onder een bepaalde hoogte komt word contact verbroken en als hij weer hoger komt word het contact weer verbonden. Voor schakelcontact kan ik ook wel een kwikschakelaartje pakken uit een oude honeywell kwikthermostaat en deze dan op een vlotterarm monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 09:15:
Ik zat voor het niveau voor de vijver te denken aan een mini inbouwzender deze zender kun je dan op een droge plek plaatsen en dan in de vijver een vlotter maken waar je een schakelcontact kunt maken. Als het niveau onder een bepaalde hoogte komt word contact verbroken en als hij weer hoger komt word het contact weer verbonden. Voor schakelcontact kan ik ook wel een kwikschakelaartje pakken uit een oude honeywell kwikthermostaat en deze dan op een vlotterarm monteren.
Dat schakelcontact kun je al heel simpel maken met de magneet-sensor van KAKU.
Enige is dat je de magneetsensor dan beter iets verder uit de zender laten steken met een draadje.
De vlotter kan ook een stukje piepschuim zijn in een PVC-buis, met daarop een magneetje en aan de buitenkant van die buis dan de magneetsensor.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ja daar zat ik zelf ook aan te denken maar ik kan de magneet sensor niet op een droge plek monteren en dat kan ik wel met een mini inbouw schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die sensor zelf hoeft toch niet droog te blijven?
Die is van glas, dus vocht is niet zo'n probleem. Breekbaar zijn ze trouwens wel.
Maar je zou de sensor eventueel in een plastic hoesje kunnen steken en dan op de buis plakken.
Probleem is wel dat de afstand tussen de magneet en de sensor niet te groot mag worden, of je moet al een heel sterke magneet hebben ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik zal er eens mee gaan puzzelen en de afstand naar de homewizard is geen probleem ik heb schakelaars en sensoren die verder van de homewizard afstaan dan de vijver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
reinhold schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 09:15:
magneet contact modden dat er 2 draadjes uit komen, die kun je zo lang maken als je wil en zijn potenciaal vrij, die maak je op de hoogte van waar je het contact wil hebben, raakt het water de draadjes is hij gesloten, raakt het water de draadjes niet is hij geopend, niks gelul met vlotters/kwikschakelaars, kwik in een vijver lijkt me ook niet heel handig...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag mijn ventilatie (WTW) gaan schakelen met behulp van de temperatuur / hygro meter (die ik dan plaats in de badkamer)
in de keuken heb ik een 3-keuze schakelaar, standaard staat ie op 1, met mogelijkheid op stand 2 en 3 voor de snelheid van de ventilatie
schakelaar van de muur gehaald, er gaat 1 bruine draad in en 2 zwarte uit
verbind ik 1 bruine met 1 zwarte gaat de ventilatie op stand 2 of 3
is er niks verbonden dan staat de ventilatie op stand 1
voor mij is het genoeg om 2 standen te kunnen schakelen, of hij draait op stand 1, of (er wordt gedoucht) en hij staat op stand 3
welke inbouw-schakel-module van klik aan klik uit moet ik hier voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
  • Laatst online: 07-06 20:13
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:37:
ik wil graag mijn ventilatie (WTW) gaan schakelen met behulp van de temperatuur / hygro meter (die ik dan plaats in de badkamer)
in de keuken heb ik een 3-keuze schakelaar, standaard staat ie op 1, met mogelijkheid op stand 2 en 3 voor de snelheid van de ventilatie
voor mij is het genoeg om 2 standen te kunnen schakelen, of hij draait op stand 1, of (er wordt gedoucht) en hij staat op stand 3
Volgens mij moet dit kunnen met een ASUN schakelaar. Deze pakt de fase draad en schakelt of draad 1 of draad 2. Je kunt dan een tijd instellen wanneer deze weer moet stoppen.. of ik moet het mis hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
De asun blijft niet ingeschakeld deze gaat naar minuten weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AWMR-230 Mini inbouw schakelaar gaat het in ieder geval niet mee, die tussen een zwarte en bruine gezet en toen bleef de schakeling continu aan, of ik de inbouw schakelaar nou aan of uit zette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik kan me zo niet meer herinneren en kan het zo ook niet meer tussen de post vinden maar er was iemand hier of op een andere forum die het heeft gemaakt. Ik zoek nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem wel gevonden van iemand die een 3 standen aansturing doet, ik wil eigenlijk alleen maar de stand 3 aan en uit schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 10:01
@ laurensss

ik heb het met een ACM-1000 gedaan.

mijn ventilator zit gewoon stand 1 op fase en de nul gewoon aangesloten.

met deze zelfde fase en nul krijgt de acm-1000 ook voeding.
de zwarte draad van 3 kan je aan aansluiten op de schakeluitgang van de acm-1000
(heb wel alles op zolder aangesloten beneden in de keuken is niet zoveel ruimte)

dat dit met een awmr-230 niet werkt komt omdat dat een dimmer is waarvan de dimfunctie uitstaat

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:37:
ik heb hem wel gevonden van iemand die een 3 standen aansturing doet, ik wil eigenlijk alleen maar de stand 3 aan en uit schakelen
Ik denk dat je mij bedoelt. Ik heb dit met een Itho gebouwd. Zie hier de post martinvdm in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:09:
AWMR-230 Mini inbouw schakelaar gaat het in ieder geval niet mee, die tussen een zwarte en bruine gezet en toen bleef de schakeling continu aan, of ik de inbouw schakelaar nou aan of uit zette
Dimmer of niet, elektronische schakelaars die motoren of transformatoren aan/uit schakelen: grote kans op problemen, omdat deze schakelaars hun voeding halen uit een kleine ruststroom die ook door de belasting gaat. Alleen schakelen met contacten is risicoloos. :-( Electronische schakelaars die "schakelende voedingen" aan/uit moeten schakelen: gaat niet goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 17:22 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patjuh1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 10:01
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:20:
[...]

Dimmer of niet, elektronische schakelaars die motoren of transformatoren aan/uit schakelen: grote kans op problemen, omdat deze schakelaars hun voeding halen uit een kleine ruststroom die ook door de belasting gaat. Alleen schakelen met contacten is risicoloos. :-( Electronische schakelaars die "schakelende voedingen" aan/uit moeten schakelen: gaat niet goed.
volgens mij werkt de acm-1000 met een relais die hoor je ook klikken :)

14 x 360WP ZO @GW4200D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patjuh1 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 18:02:
[...]

volgens mij werkt de acm-1000 met een relais die hoor je ook klikken :)
Klopt en de ACM-1000 is ook een van de weinigen die TL-buizen kan schakelen, dus een inductieve last van een motor kan dan ook prima.
Waar hij op doelde was die hele kleine inbouw-ontvangers/schakelaars die je niet met zwart, blauw en bruin aansluit, maar alleen met bruin en zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Misschien heb je wat aan deze post . baltus in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

[ Voor 52% gewijzigd door baltus op 28-03-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboy02
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 10:53
hopelijk is hun programeerkennis wat beter als hun Nederlands kennis
"waneer"is nog geen nederlands woord
het hoort " wanneer" te zijn
hopelijk in de definitieve versie wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:15

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik weet niet welke WTW ventilatie-unit je thuis hebt, maar ik heb dit gerealiseerd met een Stork WTW (WHR-930). Deze heeft naast de 3-standenschakelaar ook nog een input voor een badkamerschakelaar die de WTW-unit op de hoogste stand kan schakelen.

Op deze input (gewoon een maak/breekcontact) heb ik een Intertechno ITL-1000 aangesloten (de potentiaalvrije uitgang hiervan) en hiermee kan ik het contact dus sluiten waarmee de WTW naar stand 3 schakelt.

Dit werkt super en hiermee kan ik mijn normale 3 standenschakelaar nog steeds gebruiken maar kan ik deze overrulen met HomeWizard en bijbehorende schakelaars (ik heb hem nu op vochtigheid ingesteld icm. een thermo/hygrometer in de badkamer maar dat is best lastig omdat deze continu wisselt).

Laat maar weten als je meer info nodig hebt!

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 05:16
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:36:
[...]

Wow, 4 maanden. Gelukzak, zou ik al heel blij mee zijn!
Ik denk dat de bediening van de servo motor toch meer verbruikt dan wij denken en dat daardoor de batterijen vrij snel leeg gaan. Daarnaast laat hij de servo motor elke nacht om 00:00 een hele cycles maken dus of je hem nu wel of niet gebruikt, eens per 24 uur wordt de servo aangestuurd.
Maar goed, de batterijen zaten nog vol genoeg voor m’n trackpad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke nacht om 0:00? Is mij nog nooit opgevallen.
Heb trouwens onlangs een kleine modif gedaan op 1 van de kranen, voorlopig ziet het er goed uit. Straks nog een doen. Door een diode te overbruggen werken ze beter met oplaadbare batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk artikel over Domotica met ook oa Homewizard : reviews: Doe-het-zelf-domotica: het nieuwe tweaken. Inhoudelijke behandeling van de verschillende systemen komt echter pas in de volgende post.

[ Voor 19% gewijzigd door martinvdm op 29-03-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

cowboy02 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 23:55:
[...]

hopelijk is hun programeerkennis wat beter als hun Nederlands kennis
"waneer"is nog geen nederlands woord
het hoort " wanneer" te zijn
hopelijk in de definitieve versie wel goed
Dan... :F
En de rest van je fouten benoem ik maar even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top, genoeg knutsel ideetjes om m'n automatische badkamer ventilatie schakeling in te regelen
welke luchtvochtigheidspercentage houden jullie aan om bij te schakelen? 60% zat ik aan te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
chippie777 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 10:13:
[...]

Daarnaast laat hij de servo motor elke nacht om 00:00 een hele cycles maken dus of je hem nu wel of niet gebruikt, eens per 24 uur wordt de servo aangestuurd.
Maar goed, de batterijen zaten nog vol genoeg voor m’n trackpad :)
Ha ja, dat viel mij ook al op.
Alleen is het bij mij alleen altijd zaterdag naar zondagnacht. En inderdaad..precies om 0.00

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patjuh1 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:44:
@ laurensss

ik heb het met een ACM-1000 gedaan.

mijn ventilator zit gewoon stand 1 op fase en de nul gewoon aangesloten.

met deze zelfde fase en nul krijgt de acm-1000 ook voeding.
de zwarte draad van 3 kan je aan aansluiten op de schakeluitgang van de acm-1000
(heb wel alles op zolder aangesloten beneden in de keuken is niet zoveel ruimte)

dat dit met een awmr-230 niet werkt komt omdat dat een dimmer is waarvan de dimfunctie uitstaat
patjuh, even een aansluit vraagje

ik heb een bruine en een zwarte draad bij de schakelaar, dat is de L en geschakelde aansluiting denk ik?
wat heb jij als nul (blauw) kabel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:16:
[...]

patjuh, even een aansluit vraagje

ik heb een bruine en een zwarte draad bij de schakelaar, dat is de L en geschakelde aansluiting denk ik?
wat heb jij als nul (blauw) kabel gebruikt?
correctie, het is gelukt!! netjes boven op de draden van de perilex aangesloten en hij doet t hardstikke mooi!
beneden 3 standen schakelaar nog in tact, dus helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
De Cresta TX-320 niet meer te verkrijgen bij Homewizard ? (Nl & Be) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:22:
top, genoeg knutsel ideetjes om m'n automatische badkamer ventilatie schakeling in te regelen
welke luchtvochtigheidspercentage houden jullie aan om bij te schakelen? 60% zat ik aan te denken?
Ik gebruik gewoon de Homewizard cresta 433 versie, maar je kunt niet simpelweg alleen de luchtvochtigheid als voorwaarde gebruiken. Dit komt met name door het weer en de algehele luchtvochtigheid flink kan schommelen. Ik wacht dus ook graag het conditioneel schakelen af zodat ik als AND voorwaarde ook de temperatuur mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
martinvdm schreef op zondag 29 maart 2015 @ 20:08:
[...]

Ik gebruik gewoon de Homewizard cresta 433 versie, maar je kunt niet simpelweg alleen de luchtvochtigheid als voorwaarde gebruiken. Dit komt met name door het weer en de algehele luchtvochtigheid flink kan schommelen. Ik wacht dus ook graag het conditioneel schakelen af zodat ik als AND voorwaarde ook de temperatuur mee kan nemen.
Dat gaat in de volgende versie ook niet lukken.
Je kan alleen als luchtvochtigheid is groter of kleiner dan 50% then lamp aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh dat is jammer. Dat kunnen we nu ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijken mij nochtans heel eenvoudige voorwaarden die op een paar minuten geregeld kunnen zijn.

Als temp is lager dan 20° en vochtigheid is meer dan 60% en ... of ... schakel ventilatie en doe dit slechts 1 keer per 10 min (zodat bij 60-61% niet steeds geschakeld wordt).
Basic stuff toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
De presets zijn trouwens wel mooi. En binnenkort ook te bedienen met kaku schakelaar.
Er zijn mooie stickers te verkrijgen hier voor.
https://www.dropbox.com/s/ez2ya2e5xii51sm/IMG_1886.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
Heeft iemand het al voor elkaar kunnen krijgen om een Kodi (draaiend op de raspberry) te kunnen bedienen via de homewizard dmv een IP-switch?
Zo graag met 1 druk op de knop de radio add-on willen starten, zodat de muziek begint te spelen als ik thuis kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Marc79 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:23:
Heeft iemand het al voor elkaar kunnen krijgen om een Kodi (draaiend op de raspberry) te kunnen bedienen via de homewizard dmv een IP-switch?
Zo graag met 1 druk op de knop de radio add-on willen starten, zodat de muziek begint te spelen als ik thuis kom
Dat zou moeten kunnen via de JSON-RPC API van Kodi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc79
anandus schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:35:
[...]

Dat zou moeten kunnen via de JSON-RPC API van Kodi :)
thanks man! dat is wat ik zocht...nu eens uitvogelen hoe het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik heb hem nu op >62% inschakelen en <60% uitschakelen staan, lijkt goed te werken na 2 douche beurten
volledige wetenschap is t niet, maar t is in ieder geval iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:11:
[...]

ik heb hem nu op >62% inschakelen en <60% uitschakelen staan, lijkt goed te werken na 2 douche beurten
volledige wetenschap is t niet, maar t is in ieder geval iets :)
Dit heb ik ook eens geprobeerd met een stekkerschakelaar, thermometer met vochtmeter en een opbouw afzuigen in de garage waar ook de wasdroger staat. Na een paar dagen ging de afzuiger niet meer uit omdat het weer veranderde en daarmee ook de absolute luchtvochtigheid.
Elke paar dagen waarden aan moeten passen en geregeld de afzuiging handmatig aan of uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exact BPi; Dat is wat ik probeer duidelijk te maken. Je kunt best zeggen dat er een schakelaar aan gaat bij >62% , maar dit zal nooit concequent goed blijven werken, omdat enerzijds de homewizard alleen het moment schakelt, dus alleen als de sensor de 62 passeert en anderzijds geen rekening houdt met het weer. Er zullen dagen komen dat je de 62 niet eens gaat halen en dagen dat je er ruim boven zit ivm de luchtvochtigheid buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Ik sta op het punt een homewizard te bestellen omdat ik graag (een verkapte vorm van) alarm in mijn huis wil, echter heb ik een aantal vragen met betrekking tot de ip cameras, en ik hoop dat jullie mij daar bij kunnen helpen.

Ik wil de homewizard in combinatie met een aantal ip cameras en rookmelders aanschaffen, maar ik vraag me af of mijn eisen met deze setup ondersteund worden. Zo wil ik de cameras altijd kunnen bekijken, maar als we weggaan of thuiskomen de motion detection van alle cameras met 1 handeling via de smartphone inschakelen, zodat wanneer er beweging gedetecteerd wordt het alarm (de rookmelders) afgaan en de beelden worden opgenomen. Wellicht dat ik er de buitenverlichting nog bijschakel, maar dat is meer extra.

Mijn vraag is dus of dit mogelijk is door bijvoorbeeld het configureren van een scene waarin dit geregeld is en in hoeverre je de functionaliteit van de ipcameras kan gebruiken in de homewzard, met name dus het gebruik van de motion detection voor notificaties en het in en uitschakelen hiervan. Ook ben ik benieuwd of het mogelijk is om het 1 handeling alle cameras in te schakelen of dat dit alleen apart kan. Ik wil het zo laagremeplig mogelijk maken omdat de vriendin er ook mee overweg moet kunnen :X :+

Het zijn erg specifieke vragen. Maar ik hoop dat iemand er antwoord op heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Ik heb ook een doucheschakelaar, die nu op een vaste waarde schakelt en, inderdaad, afhankelijk van het weer eigenlijk variërende waardes zou moeten hebben.

Nu heb ik elders op de zelfde verdieping ook zo'n thermometer staan en zou het liefste aan de hand van een verschil in waardes willen schakelen (If [verschil in luchtvochtigheid] > X then AAN).

Dat zal waarschijnlijk in de volgende versie ook niet kunnen, dus moet er even iets omheen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 22:47
j0rDy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:26:
Ik sta op het punt een homewizard te bestellen omdat ik graag (een verkapte vorm van) alarm in mijn huis wil
[...]
Mijn vraag is dus of dit mogelijk is door bijvoorbeeld het configureren van een scene waarin dit geregeld is en in hoeverre je de functionaliteit van de ipcameras kan gebruiken in de homewzard, met name dus het gebruik van de motion detection voor notificaties en het in en uitschakelen hiervan. Ook ben ik benieuwd of het mogelijk is om het 1 handeling alle cameras in te schakelen of dat dit alleen apart kan. Ik wil het zo laagremeplig mogelijk maken omdat de vriendin er ook mee overweg moet kunnen :X :+
Volgens mij kan dat niet standaard met de HomeWizard. Ten eerste is de bewegingsdetectie van de camera niet te gebruiken door de HW. Wel zou je kunnen schakelen op detectie door een losse KaKu melder.
Ik denk dat je wel een heel eind komt met HPM (http://reinald.homeip.net/index.html). Hiermee zou je een 'programma' kunnen activeren op basis van een virtuele schakelaar of andere status van het systeem. Eventueel aanvullen met iets zelfgemaakt wat aansluit op de API en je bent al een heel eind. Op mijn Github vind je een Java implementatie van een groot deel van de API (https://github.com/pdegeus/homewizard-lib-java).

offtopic:
Mocht je interesse hebben, mijn HW staat te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j0rDy schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:26:
Ik sta op het punt een homewizard te bestellen omdat ik graag (een verkapte vorm van) alarm in mijn huis wil, echter heb ik een aantal vragen met betrekking tot de ip cameras, en ik hoop dat jullie mij daar bij kunnen helpen.

Ik wil de homewizard in combinatie met een aantal ip cameras en rookmelders aanschaffen, maar ik vraag me af of mijn eisen met deze setup ondersteund worden. Zo wil ik de cameras altijd kunnen bekijken, maar als we weggaan of thuiskomen de motion detection van alle cameras met 1 handeling via de smartphone inschakelen, zodat wanneer er beweging gedetecteerd wordt het alarm (de rookmelders) afgaan en de beelden worden opgenomen. Wellicht dat ik er de buitenverlichting nog bijschakel, maar dat is meer extra.

Het zijn erg specifieke vragen. Maar ik hoop dat iemand er antwoord op heeft :)
Wat je wilt gaat niet standaard met de Homewizard. Rookmelders kun je bijvoorbeeld al niet zelf aansturen. Daarnaast moet je serieus afvragen of je een homewizard wel als alarm wilt gebruiken. Ik zou dat afraden. Daar is het door homewizard gebruikte protocol 433 mhz niet geschikt voor, omdat het simpelweg niet betrouwbaar genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:38:
[...]
Ik heb ook een doucheschakelaar, die nu op een vaste waarde schakelt en, inderdaad, afhankelijk van het weer eigenlijk variërende waardes zou moeten hebben.

Nu heb ik elders op de zelfde verdieping ook zo'n thermometer staan en zou het liefste aan de hand van een verschil in waardes willen schakelen (If [verschil in luchtvochtigheid] > X then AAN).

Dat zal waarschijnlijk in de volgende versie ook niet kunnen, dus moet er even iets omheen verzinnen.
Exact; dat zou ik ook willen. Of een AND schakeling met de temperatuur, dan kom je ook al een eind.

Pagina: 1 ... 63 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!