Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik ben de laatste tijd veel bezig geweest met homewizard en tasker om zelf widgets te maken met zooper widget. Ook heb ben ik bezig geweest om met tasker een controle te laten uitvoeren of magneet contacten zijn gesloten.

Er zijn mensen op forums die zelf apps hebben gemaakt voor ios en windows maar ik weet dat er via tasker ook veel mogelijk is om zelf iets te maken en dat er ook mensen zijn die dit hebben gedaan.

Momenteel heb ik als widget op mijn homescreen om lampen aan of uit te doen, als ik mijn telefoon op de lader leg controleert tasker of de buiten deuren gesloten zijn en als ze open zijn krijg ik een melding. Dit heb ik voor elkaar gekregen met hulp van anderen maar ik vind nergens een forum waar een topic over homewizard en tasker is.

Ik maak zelf gebruik van
Homewizard
Tasker
Zooper Widget
Popup Widget
in combinatie van json, api en variables

Misschien zijn er mensen die een andere combinatie gebruiken of ook dezelfde combinatie en dit hier willen delen. En op deze manier verder uit te breiden. Ik heb zelf weinig ervaring met tasker en er zijn meer mensen die weinig ervaring hebben en via deze forum toch de mogelijkheid geven om daar toch gebruik van te maken.

Wat ik nu graag nog wil is mijn rolluiken bedienen met een widget en grafieken maken in widget.

[ Voor 14% gewijzigd door reinhold op 09-08-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant
ik ga daar ook eens mee aan de slag
tasker gebruik ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik ben inmiddels al een stuk verder met tasker.

Als ik savond de telefoon op de lader leg controleert tasker of de deuren gesloten zijn, als er 1 deur open is dan geeft de telefoon via spraak aan welke deur er open staat.

Ik heb ook een widget gemaakt daar heb ik de lampen in staan en ik kan hier lampen aan en uit zetten zonder de homewizard app te openen. dit gebeurd doormiddel van tasker die gebruikt maakt van http//:ip/wachtroord/sw/nummer/on of off

Ik zit alleen nog met hoe kan ik via een code mijn kaku asun-650 aansturen. dit kan ik niet met de opdracht on of off doen weet iemand hoe ik dit wel kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/kf0emw.jpg

Ik ben momenteel de enige die op dit topic zit maar ik hoop wat los te krijgen hier.

Ik heb voor hierboven tasker en zooper widget gebruikt. Nu gebruik ik in tasker een opzet wat word gebruikt voor spraakbesturing voor homewizard. Wat me niet wil lukken om via tasker de energylink uit te lezen en de temperatuur sensoren.
Ik heb een tasker project van Gerard ter Mors die zeer goed bezig is. Ik heb inmiddels een nieuw project van hem ontvangen en ik hoop dat het me hiermee gaat lukken om wel de gegevens uit te leen die ik graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Mooi gemaakt Reinhold!
ik heb nu alleen een html/java pagina voor de Homewizard,Waarmee ik gegevens kan uitlezen.
Het lijkt me ook interessant om een widget voor android te maken.
Heb al wel het een en ander met tasker gemaakt om te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik zit momenteel nog met het uitlezen van de enegylink en dit in zooper uit te lezen doormidel van tasker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ja daar had ik al gekeken maar ik kan hier niet veel mee om in tasker te gebruiken om de homewizard uit te lezen en dan de waarde als widget te gebruiken. Ik kan nu wel de temperatuur uit lezen en de waarde in een widget zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 13:02

KrL

Foto foto..

Goed initiatief! Ben zelf net begonnen met Tasker en zocht naar een koppeling met homewizard: nog niets toe te voegen maar ga m volgen.

ps: zocht specifiek naar functionaliteit om als ik thuis ben (wifi connected) HW thuis profiel te enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Reinhold,

Hier nu ook sinds een week of twee het project automatisering maar weer eens opgepakt en dan met name het gedeelte "huisalarm via HW".

Hierin heb ik het een en ander momenteel nog met extra apparaten (welke niet in combinatie met HW bedoeld zijn) geregeld welke ik graag beter en softwarematig zou willen en gezien jou schrijven kan regelen.

Ik zoek hiervoor normaalitair enkel Engelstalige fora voor af, maar stuite per toeval op dit topic, toen ik wat anders zocht.

Ik heb in het verleden (toen tasker nog in de kinderschoenen stond) veel met tasker gewerkt en gebruik al dat wat ik toen heb bedacht nu nog, maar tasker is en kan nu zo veel meer als destijds.

Ik kreeg gelijk weer zin het een en ander weer op te pakken toen ik zag dat jij het voor mekaar had, tasker de magneetcontacten van HW te laten controleren en er een actie aan de koppelen met tasker.

Mocht je bereid zijn dat project te delen of me iig op weg te helpen dan zou ik je daarvoor erg dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 21:12:
Hoi Reinhold,

Hier nu ook sinds een week of twee het project automatisering maar weer eens opgepakt en dan met name het gedeelte "huisalarm via HW".

Hierin heb ik het een en ander momenteel nog met extra apparaten (welke niet in combinatie met HW bedoeld zijn) geregeld welke ik graag beter en softwarematig zou willen en gezien jou schrijven kan regelen.

Ik zoek hiervoor normaalitair enkel Engelstalige fora voor af, maar stuite per toeval op dit topic, toen ik wat anders zocht.

Ik heb in het verleden (toen tasker nog in de kinderschoenen stond) veel met tasker gewerkt en gebruik al dat wat ik toen heb bedacht nu nog, maar tasker is en kan nu zo veel meer als destijds.

Ik kreeg gelijk weer zin het een en ander weer op te pakken toen ik zag dat jij het voor mekaar had, tasker de magneetcontacten van HW te laten controleren en er een actie aan de koppelen met tasker.

Mocht je bereid zijn dat project te delen of me iig op weg te helpen dan zou ik je daarvoor erg dankbaar zijn.
Aangezien weinig animo voor dit project lees ik dit hier niet veel maar het gaat mij allemaal lukken om via tasker de status van de homewizard uit te leen en dan op te slaan in variables en deze weer uit te lezen via zooper widget.

Ik heb hierbij veel hulp en steun gehad omdat ik zelf niet genoeg kennis in huis heb om zelf dit allemaal te maken. Maar vanaf hier lukt het me nu om alles uit te breiden.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/mb1lk5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinusb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 07:56
De Tasker oplossing vond ik nogal complex en niet gebruiksvriendelijk, dus heb ik een iOS app gemaakt waarmee je de homewizard kan bedienen met spraak: https://itunes.apple.com/nl/app/hans/id1032862317?mt=8&ign-mpt=uo%3D2

Mogelijke commando's:
- Doe de lamp bij de bank aan
- Doe alles uit
- Dim buitenlamp naar 20%
Pagina: 1