Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-07 20:53
martinvdm schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:14:
Ik kan niet voor Conradus1 spreken maar ik heb de foscam bedraad aangesloten. Alleen de snapshot kwaliteit op laag zetten in de foscam heeft in het verleden wel eens voor verbetering gezorgd maar ook dit is geen 100% oplossing.
ik zie dat je hem icm de synology gebruikt.. als je die uit zet werkt het wel, althans dat was bij mij zo... als ik mijn synology aan zette werkte het niet zette ik hem uit werkte het weer.... ook gewoon op 720p en snapshot kwaliteit op medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
1942jan schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:32:
[...]

Ik had eerst de Doorbot van hun maar de camera was niet zo geweldig daarna kwam de Ring uit en deze doet het goed.
Ik heb een trafo 12 volt 2 amp.
De HomeWizard bel acdb7000b heb ook paralel met finder 22.21.8.008.4000 schakelrelai 8 volt van Conrad.
Het werkt perfect
Ik wil ook de Ring aanschaffen en heb ook al de ACDB7000B deurbel (met zender). Ik wil deze beide graag gebruiken i.c.m. mijn bestaande (mechanisme) deurbel met (volgens mij 8VAC?) voeding. Hoe heb je het een en ander aangesloten?

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Ik heb een signalering met een APIR-2150

binnen doet hij het prima...( hand er langs en buiten springen alle lampen aan )

maar als ik hem in de tuin bevestig, doet hij niks...het is ong. 15 mtr bij de homewizard vandaan...en ik heb ook nog een AEX-701 Draadloze signaalversterker die er tussen staat..

maar helaas.

daarnaast denk ik dat het niet betrouwbaar is....ik zou liever iets maken zonder batterijen...

heeft iemand een oplossing of een opstelling die wel goed werkt voor buiten signalering?
Zo'n bouwlamp met signalering werkt altijd wel goed...alleen die werkt niet samen met mijn HW ;-(

grt marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Anoniem: 295641 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:59:
Ik heb een signalering met een APIR-2150

binnen doet hij het prima...( hand er langs en buiten springen alle lampen aan )

maar als ik hem in de tuin bevestig, doet hij niks...het is ong. 15 mtr bij de homewizard vandaan...en ik heb ook nog een AEX-701 Draadloze signaalversterker die er tussen staat..

maar helaas.

daarnaast denk ik dat het niet betrouwbaar is....ik zou liever iets maken zonder batterijen...

heeft iemand een oplossing of een opstelling die wel goed werkt voor buiten signalering?
Zo'n bouwlamp met signalering werkt altijd wel goed...alleen die werkt niet samen met mijn HW ;-(

grt marcel
Ik heb ooit eens lopen stoeien met een schemerschakelaar en een AEX-701 versterker.
Ook dat werkte niet totdat ik per abuis de AEX-701 een kwartslag had gedraaid.
Sindsdien werkt het allemaal feilloos (wel even afkloppen :P )

Antenne's blijven rare dingen !
Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:51:
[...]

ik zie dat je hem icm de synology gebruikt.. als je die uit zet werkt het wel, althans dat was bij mij zo... als ik mijn synology aan zette werkte het niet zette ik hem uit werkte het weer.... ook gewoon op 720p en snapshot kwaliteit op medium
Klopt idd. Ik heb ooit al eerder getest of het wat uit maakt maar toen niet. Ik zal het nog eens testen, maargoed wil de opname op mijn synology eigenlijk niet missen.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-12-2023
Vraagje betreft Foscam 19831W

Via gsm android op de HW app kan ik geen mjpeg meer laden krijg dan melding : kan niet communiceren met de camera, Mogelijk is de camera overbelast!

En de RTSP duurt wel 10 sec of meer voordat er eindelijk beeld komt, ligt dit aan de laatste updates? en hebben jullie er ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan iemand me helpen?
Ik wil dat een lamp aangaat als ik op een knopje druk en na 10 minuten weer uitgaat.
Ik ben scheel of het kan niet?

Of moet ik het in domoticz regelen (of HPM zal dat ook wel kunnen)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
anandus schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:29:
Kan iemand me helpen?
Ik wil dat een lamp aangaat als ik op een knopje druk en na 10 minuten weer uitgaat.
Ik ben scheel of het kan niet?

Of moet ik het in domoticz regelen (of HPM zal dat ook wel kunnen)
Met KAKU? of via de app? en op welk knopje wil je drukken?

Oh wacht even je bedoeld een actie of timer aanmaken op een bestaande KAKU stopcontact schakelaar

[ Voor 11% gewijzigd door oertje op 13-03-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
oertje schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 22:57:
[...]

Met KAKU? of via de app? en op welk knopje wil je drukken?

Oh wacht even je bedoeld een actie of timer aanmaken op een bestaande KAKU stopcontact schakelaar
Yups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Klik op timer
klik op de + rechtsboven in de app dan voeg je nieuwe timer toe
selecteer de lamp en je kunt alles instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
oertje schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 23:15:
[...]

Klik op timer
klik op de + rechtsboven in de app dan voeg je nieuwe timer toe
selecteer de lamp en je kunt alles instellen
Bedankt :)

Maar dat is toch alleen om het op bepaalde tijden te laten schakelen?

Ik wil als ik het lichtknopje indruk, dat het aangaat. En dan na 10 minuten weer uitgaat (zonder dat ik er verder iets voor moet doen).

Maar ik zal even bij timers kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
anandus schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 23:20:
[...]

Bedankt :)

Maar dat is toch alleen om het op bepaalde tijden te laten schakelen?

Ik wil als ik het lichtknopje indruk, dat het aangaat. En dan na 10 minuten weer uitgaat (zonder dat ik er verder iets voor moet doen).

Maar ik zal even bij timers kijken.
Oh dat kan alleen met sensors en magneten geloof ik, sorry
Misschien lukt het om je lamp aan te melden als nieuwe sensor en daarna een magneet contact te kiezen en dan een actie aan te maken op die zogenaamde magneetcontact nadat je eerst hw een code hebt gegeven ervoor.

[ Voor 19% gewijzigd door oertje op 13-03-2015 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210193

Welke is de laatste firmware? 2.84?
Ik kreeg enkele dagen terug een melding dat er een update was, maar die gaf een fout bij het installeren.
Hierdoor herstartte ik de HW maar ik krijg geen melding meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 23:53
Hier ook nog gewoon 2.84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsje.net
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 14:56
Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om een snapshot te maken
Ik heb een Elro C704IP.2 hangen en deze werkt gewoon goed.
Ik heb de camera geselecteerd bij de deurbel maar waar zou ik de screen shots moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gijsje.net schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:24:
Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om een snapshot te maken
Ik heb een Elro C704IP.2 hangen en deze werkt gewoon goed.
Ik heb de camera geselecteerd bij de deurbel maar waar zou ik de screen shots moeten zien?
Als je de lijst ziet van de tijden waarop er op de bel is gedrukt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-07-2024
ronzelver schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:01:
[...]

Ik wil ook de Ring aanschaffen en heb ook al de ACDB7000B deurbel (met zender). Ik wil deze beide graag gebruiken i.c.m. mijn bestaande (mechanisme) deurbel met (volgens mij 8VAC?) voeding. Hoe heb je het een en ander aangesloten?
Je moet wel een 12 volt trafo gebruiken het relai en de gong trekken behoorlijk stroom met een 8 volt trafo deed alles niet.
De schakeling gaat via de Ring drukknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsje.net
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-07 14:56
TD-er schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:21:
[...]

Als je de lijst ziet van de tijden waarop er op de bel is gedrukt.
Zie alleen maar de tijden staan wanneer er gebeld is verder niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gijsje.net schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:42:
[...]

Zie alleen maar de tijden staan wanneer er gebeld is verder niks
Kijk anders eens wat ik hier schreef, want ik had eerst ook problemen met de D-link camera.
Ik heb daarnaast de beeldkwaliteit op laag gezet (kleinere filesize van de opname) en toen ging het wel goed.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Neefdave schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:37:
Had een offerte aangevraagd voor een somfy knikarmscherm 5 meter breed en 3 meter uitval. Schrok me kapot zoveel geld :x
Mag ik vragen hoeveel? Wij hebben pas geleden een zelfde scherm (qua afmeting) met dichte kap en Somfy RTS motor inclusief montage voor €1200 gekocht: super blij mee.

Kan je trouwens je schakelaars in groepen indelen? Ik zie nu alles onder 1 groep maar ik wil per verdieping aparte groepjes maken: kan dat?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's best goedkoop. Ik betaalde in 2006 €1950 voor een scherm van 5,5 bij 3 meter.

In de app kan je geen groepen indelen, wel in HomewizardPHP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
Anoniem: 210193 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 08:50:
Da's best goedkoop. Ik betaalde in 2006 €1950 voor een scherm van 5,5 bij 3 meter.

Waarschijnlijk kost die 0,5 meter breedte extra die €750 meer ;) Voor geinteresseerden: het is regio Rotterdam, pm voor gegevens (zelf geen belang erbij!).

Jammer van die groepen, zou dat wel in een toekomstige update mogelijk zijn??

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Anoniem: 210193 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 08:50:

Ik snap de Homewizard PHP niet zo goed. Waar moet ik dit laten draaien en hoe krijg ik toegang als ik het heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
In de laatste update hebben ze z.g. een foutje opgelost voor het shared weather alleen na die update werkt het niet meer.

Voor deze bug fix werkte alles prima en had ik nergens last van, met mij ook nog enkele bekenden met hetzelfde probleem!

Dan geven ze aan:
-------------------------------
1) Ga naar 'Deel instellingen'
2) Druk op Locatie
3) Wacht totdat je locatie is weergegeven op de kaart en dat 'Share Exact Location' aan staat.
4) Druk op de 'save' button/
5) In het Deel instellingen scherm, druk opnieuw op 'save'.

Dit zou het probleem op moeten lossen. Het kan wel tot een dag duren voordat de wijziging zichtbaar is, omdat er nog cache in de server staat.
----------------------------

Maar ook dat werkt niet, uitgeprobeerd op iPhone en iPad en de instellingen ook via de PC opnieuw in de homewizard gezet en laten opslaan.

Of die cache, waar je op moet wachten, op de server moet 4 dagen groot zijn.
Wie weet het "weer" wel weer (Shared Weather) werkende te krijgen zodat het "weer" niet weer telkens wegvalt.
Goedhezoeenbugfix. :+

[ Voor 8% gewijzigd door wbkk op 15-03-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

reinhold schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:27:
[...]
Ik snap de Homewizard PHP niet zo goed. Waar moet ik dit laten draaien en hoe krijg ik toegang als ik het heb draaien.
http://homewizard.org/index.php/topic,5.0.html :*)

Eens geïnstalleerd bedien je alles via een browser.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 210193 op 15-03-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:19
marco_sire schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:53:
[...]

Mag ik vragen hoeveel? Wij hebben pas geleden een zelfde scherm (qua afmeting) met dichte kap en Somfy RTS motor inclusief montage voor €1200 gekocht: super blij mee.

Kan je trouwens je schakelaars in groepen indelen? Ik zie nu alles onder 1 groep maar ik wil per verdieping aparte groepjes maken: kan dat?
Dan ontvang ik graag dat adresje van jou. Mijn offerte is €2345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
Neefdave schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:18:
[...]

Dan ontvang ik graag dat adresje van jou. Mijn offerte is €2345
Bericht gestuurd.
Adres van mij is overigens gewoon een gerenommeerde Somfy dealer ;) Regio is omgeving Rotterdam.

En nu weer on-topic :)
Ik heb een 12V alarm-module gekocht. Deze wil ik op een KaKu-ontvanger aansluiten. Ik heb gelezen dat dat bij een aantal mensen al gelukt is. Helaas snap ik de aansluiting van de alarm-module niet zo.....dit is een 5.5 mm plug. Hoe krijg ik hier een stekker aan?

Dit is de stekker:
http://www.ebay.com/itm/2...%3AMEBIDX%3AIT&rmvSB=true

[ Voor 38% gewijzigd door marco_sire op 15-03-2015 16:41 ]

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
[quote]marco_sire schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:38:
[...]

Bericht gestuurd.
Adres van mij is overigens gewoon een gerenommeerde Somfy dealer ;) Regio is omgeving Rotterdam.

Ik heb een 12V alarm-module gekocht. Deze wil ik op een KaKu-ontvanger aansluiten. Ik heb gelezen dat dat bij een aantal mensen al gelukt is. Helaas snap ik de aansluiting van de alarm-module niet zo.....dit is een 5.5 mm plug. Hoe krijg ik hier een stekker aan?

Dit is de stekker:
?

[ Voor 8% gewijzigd door oertje op 15-03-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
Ik wil een alarm op een KaKu aansluiten: zodra mijn voordeur opengaat, geeft de sensor een signaal naar mijn KaKu. Deze Kaku zal dan aangaan. In de KaKu zit een alarm MET een stekker.

Nu heb ik nog een alarm met een 5.5 mm-plug. Ik zoek dus een oplossing om die 5.5 mm-plug om te zetten naar een stekker. Er waren een aantal mensen hier op het forum die een 12V-alarm hadden aangeraden die dit thuis al zo hadden geinstalleerd.

Ik vraag die mensen dus hoe ik mijn 5.5 plug moet omzetten naar een stekker ;)

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 21:50
marco_sire schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:34:
[...]

Ik wil een alarm op een KaKu aansluiten: zodra mijn voordeur opengaat, geeft de sensor een signaal naar mijn KaKu. Deze Kaku zal dan aangaan. In de KaKu zit een alarm MET een stekker.

Nu heb ik nog een alarm met een 5.5 mm-plug. Ik zoek dus een oplossing om die 5.5 mm-plug om te zetten naar een stekker. Er waren een aantal mensen hier op het forum die een 12V-alarm hadden aangeraden die dit thuis al zo hadden geinstalleerd.

Ik vraag die mensen dus hoe ik mijn 5.5 plug moet omzetten naar een stekker ;)
Volgens mij moet je met elke standaard 12v DC voeding uit de voeten kunnen. Volgens eBay is er maar 150mA nodig, dus je kunt b.v. deze kopen: http://www.elektronicawer...8/12_volt_voeding/details.
Als je net als ik nog tig adapters hebt liggen zou je kunnen kijken of er eentje geschikt is. Eventueel knip je de stekkertjes er af en zet je er een kroonsteentje tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Norckon schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:43:
[...]

Volgens mij moet je met elke standaard 12v DC voeding uit de voeten kunnen. Volgens eBay is er maar 150mA nodig, dus je kunt b.v. deze kopen: http://www.elektronicawer...8/12_volt_voeding/details.
Als je net als ik nog tig adapters hebt liggen zou je kunnen kijken of er eentje geschikt is. Eventueel knip je de stekkertjes er af en zet je er een kroonsteentje tussen :)
Ok, ja, ik dacht dat een deurbel van kaku ook werkte, bij mij tenminste wel, werd er gek van dus heb maar uitgezet. Moet alles nog juist instellen wat het makkelijkste is via wandschakelaars aan en uit etc. maar ene keer komt dit uit en andere keer vind ik dat weer niet handig, dus voordat alles naar wens ingesteld is gaat tijd overheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
Norckon schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:43:
[...]

Dank voor de link. 'Probleem' is echter dat een voeding een 5.5 mm-plug heeft en mijn alarm ook. Dan zou ik beide wel kunnen afknippen en met een kroonsteentje verbinden.........maar ik zoek eigenlijk een plug-and-play-oplossing :) Afknippen vind ik gelijk zo rigoreus......

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 557774

Even een vraagje, heb de foscam hd camera gekocht welke in de laatste nieuwsbrief stond, de mini dome binnencamera. Als ik nu naar de cam wil kijken moet ik steeds de kwaliteit aanpassen (omzetten naar hoge kwaliteit) alvorens ik het beeld kan zien. Dit is een vervelende extra handeling. Is het mogelijk om daar standaard de hoge kwaliteit in te stellen.
Het vreemde is dat de snapshots welke gemaakt worden wel direct zichtbaar zijn. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:30
marco_sire schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:38:
[...]

Bericht gestuurd.

Dit is de stekker:
Je hebt het volgende nodig:
KaKu magneetcontact of ander zender?
KaKu stopcontact
12V adapter met 5.5mm 2.1mm adapter plug
12V sirene
5.5mm 2.1mm female adapter extender (link)

Steek de sirene aan de ene kant erin, en de power adapter aan de andere kant. De adapter steek je weer in de KaKu stopcontact. Aan de deur heb je dan een KaKu magneetcontact ,die je hebt ingesteld op 2/10 minuten, dus als de deur opengaat dan gaat de sirene af.

Bonus: Gebruik 2 KaKu stopcontacten op elkaar, zodat je de onderste (die rechtstreeks is aangesloten op het stroomnet) met een KaKu afstandsbediening in en uit kan schakelen. Daarnaast heb je ook een KaKu draadloze deurbel ontvanger, die altijd een melodie afspeelt mocht iemand de deur openen. In de avond kan je dan met de klikaanklikuit afstandsbediening de onderste KaKu inschakelen zodat de bovenste KaKu (met de sirene erop) af kan gaan mocht iemand de deur openbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-07 09:05

BPi

CarpeVentum schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:42:
Iedereen tot zover bedankt voor het invullen van onze enquête, je helpt ons er ontzettend mee!
is er iemand die een foto van de setup heeft geupload?
Ik krijg mn meterkast, mn woonkamer, dak, achtergevel etc niet op 1 foto 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-07 09:05

BPi

Anoniem: 295641 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:59:

daarnaast denk ik dat het niet betrouwbaar is....ik zou liever iets maken zonder batterijen..

grt marcel
lijkt mij ook fijn om een bestaande buitenlamp met sensor te kunnen gebruiken icm Homewizard.
Beweging doorsturen naar HW om eventuele andere acties aan te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 557774 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:49:
Even een vraagje, heb de foscam hd camera gekocht welke in de laatste nieuwsbrief stond, de mini dome binnencamera. Als ik nu naar de cam wil kijken moet ik steeds de kwaliteit aanpassen (omzetten naar hoge kwaliteit) alvorens ik het beeld kan zien. Dit is een vervelende extra handeling. Is het mogelijk om daar standaard de hoge kwaliteit in te stellen.
Het vreemde is dat de snapshots welke gemaakt worden wel direct zichtbaar zijn. Alvast bedankt.
Ik neem aan dat je dus de FI9851p bedoeld. Ik heb ook die cam Rn idd hetzelfde probleem. Eerst wordt lage kwaliteit geselecteerd. Ik zou en zal ik ook toch eens een support case aanmelden bij Homewizard.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-07 20:16
martinvdm schreef op maandag 16 maart 2015 @ 07:41:
[...]

Ik zou en zal ik ook toch eens een support case aanmelden bij Homewizard.
Succes, wacht al 2 weken op een antwoord dat mijn sensoren niet of nauwelijks werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exor schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:52:
[...]
Bonus: Gebruik 2 KaKu stopcontacten op elkaar, zodat je de onderste (die rechtstreeks is aangesloten op het stroomnet) met een KaKu afstandsbediening in en uit kan schakelen. Daarnaast heb je ook een KaKu draadloze deurbel ontvanger, die altijd een melodie afspeelt mocht iemand de deur openen. In de avond kan je dan met de klikaanklikuit afstandsbediening de onderste KaKu inschakelen zodat de bovenste KaKu (met de sirene erop) af kan gaan mocht iemand de deur openbreken.
Is dat niet wat overkill voor iets wat perfect softwarematig kan opgevangen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:30
Anoniem: 210193 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:24:
[...]

Is dat niet wat overkill voor iets wat perfect softwarematig kan opgevangen worden?
Poster meldde alleen iets over een KaKu ontvanger, echter als je een homewizard hebt dan valt het een en ander nog te programmeren. Dit is zeg maar de snelle oplossing zonder poespas. Echter, wil je ook een melding op je mobiel/mail dat op tijdstip XX de deur opengaat dan ontkom je er niet aan om een homewizard/alarmsysteem aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Is het iemand gelukt om een dreambox te straten/stoppen en te zappen met Homewizard?

Als ik de link gebruik die ik haal uit chrome dan gebeurt er niets, terwijl ik met diezelfde link in Chrome wel een actie krijg.

De link die ik gebruik in de ip schakelaar is:curl http://ipadres:poort/api/statusinfo?_=1426501879572

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
Exor schreef op zondag 15 maart 2015 @ 23:52:
[...]

Je hebt het volgende nodig:
KaKu magneetcontact of ander zender?
KaKu stopcontact
12V adapter met 5.5mm 2.1mm adapter plug
12V sirene
5.5mm 2.1mm female adapter extender (link)

Steek de sirene aan de ene kant erin, en de power adapter aan de andere kant. De adapter steek je weer in de KaKu stopcontact. Aan de deur heb je dan een KaKu magneetcontact ,die je hebt ingesteld op 2/10 minuten, dus als de deur opengaat dan gaat de sirene af.

thanks voor de duidelijke uitleg! die verloop-plug, die zocht ik. de rest van de setup ga ik zo uitvoeren als jij het voorstelt :)
[...]

Ik neem aan dat je dus de FI9851p bedoeld. Ik heb ook die cam Rn idd hetzelfde probleem. Eerst wordt lage kwaliteit geselecteerd. Ik zou en zal ik ook toch eens een support case aanmelden bij Homewizard.
dit had ik ook met mijn Tenvis iProbot 3: de kwaliteit van de stream op maximaal zetten en de volgende keer opstarten: toch weer die lage kwaliteit. met een software-update was dat probleem verholpen: zou dat bij jou ook zo werken?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkhuppelschot schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:33:
Is het iemand gelukt om een dreambox te straten/stoppen en te zappen met Homewizard?

Als ik de link gebruik die ik haal uit chrome dan gebeurt er niets, terwijl ik met diezelfde link in Chrome wel een actie krijg.

De link die ik gebruik in de ip schakelaar is:curl http://ipadres:poort/api/statusinfo?_=1426501879572
Lijkt me de verkeerde link: 'statusinfo'?
Denk ook dat het deel _=%timestamp% ervan mag, zoiets wordt vaak gedaan om caching te voorkomen.
Waarom staat er curl voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Anoniem: 210193 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:00:
[...]

Lijkt me de verkeerde link: 'statusinfo'?
Denk ook dat het deel _=%timestamp% ervan mag, zoiets wordt vaak gedaan om caching te voorkomen.
Waarom staat er curl voor?
Die curl hoort er niet bij.
Wat bedoel je met "_=%timestamp%"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij zet dat bij je url ?_=1426501879572 :P
Maar statusinfo klinkt echt niet als een pagina om een commando heen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het beste kun je dat soort linkjes eerst even testen door ze in een andere browser te testen.
Een browser waarop je niet bent ingelogd op het apparaat en dus ook geen sessie actief kan zijn.
Dus bijvoorbeeld Chrome en IE ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Is idd de betreffende camera, hoop dat homewizard dit snel aanpast. Zal eens bellen. Hoop dat het met de nieuwe software opgelost word. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
TD-er schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:07:
Het beste kun je dat soort linkjes eerst even testen door ze in een andere browser te testen.
Een browser waarop je niet bent ingelogd op het apparaat en dus ook geen sessie actief kan zijn.
Dus bijvoorbeeld Chrome en IE ofzo.
Als ik de link vanuit chrome kopieer naar IE dan werkt wet wel, dus dan gaat de dreambox wel aan.
Maar niet met de ip schakelaars van homewizard.

Kan ik de link 'verbouwen' dat het wel werkt in homewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-07 10:46
Ik heb gisteren (via FaceTime) de Smappee in werking gezien bij mijn broertje. Hij wil graag zijn sluimerverbruik in kaart brengen, want hij verbruikt veel stroom.
Ik was onder de indruk hoe leuk en mooi smappee werkt! Heel eenvoudig in gebruik.
Smappee leert in een aantal dagen je apparaten te herkennen, als gebruiker moet je wel controleren en namen koppelen aan de apparaten in je stroomnet, ook kan je met de Comfort Plug (lijkt op een KAKU insteekmodule) je apparaten schakelen. Je voert je kosten in wat je bij je energieleverancier betaalt en je ziet tevens ook de kosten per apparaat. Ook IFTTT wordt ondersteund.

Kortom, erg leuk allemaal, maar dit zou HomeWizard toch ook kunnen met de energylink??? Ik zat dat een te gekke aanvulling vinden!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je die link bekijkt in firefox/chrome, staat er dan geen post informatie bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
Bas Post schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:35:
Ik heb gisteren (via FaceTime) de Smappee in werking gezien bij mijn broertje. Hij wil graag zijn sluimerverbruik in kaart brengen, want hij verbruikt veel stroom.
Ik was onder de indruk hoe leuk en mooi smappee werkt! Heel eenvoudig in gebruik.
Smappee leert in een aantal dagen je apparaten te herkennen, als gebruiker moet je wel controleren en namen koppelen aan de apparaten in je stroomnet, ook kan je met de Comfort Plug (lijkt op een KAKU insteekmodule) je apparaten schakelen. Je voert je kosten in wat je bij je energieleverancier betaalt en je ziet tevens ook de kosten per apparaat. Ook IFTTT wordt ondersteund.

Kortom, erg leuk allemaal, maar dit zou HomeWizard toch ook kunnen met de energylink??? Ik zat dat een te gekke aanvulling vinden!
Smappie werkt met "electrical current signature" houd in dat hij de apparaten herkent door de spanningsgolven te meten door de kabel, welke per apparaat afwijken. Dit is dus niet iets wat energylink kan. Aaangezien deze alleen data ontvangt in de vorm van p1 poort of pulsmeter.

[ Voor 3% gewijzigd door mesman op 18-03-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

wow ik kijk even naar Smappee en dat ziet er wel geweldig uit!
Dus je hebt enkel 1 toestel nodig en dat kan dan via de golven het verbruik van alle apparaten in alle stopcontanten monitoren? Dat zou pas geweldig zijn voor homewizard! Anders ga ik zoiets toch wel kopen, dat is precies wat ik zoek voor energy monitoring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

? ? schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:43:
Dus je hebt enkel 1 toestel nodig en dat kan dan via de golven het verbruik van alle apparaten in alle stopcontanten monitoren? Dat zou pas geweldig zijn voor homewizard! Anders ga ik zoiets toch wel kopen, dat is precies wat ik zoek voor energy monitoring!
Het is "leuk", maar als je eenmaal weet hoeveel en waar en wanneer je verbruik plaatsvindt, dan voegt het niets meer toe. Tenzij je alleen maar kijkt natuurlijk en geen maatregelen neemt om je verbruik te minimaliseren.
Voor de Homewizard zie ik dus weinig toegevoegde waarde. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
marco_sire in "HomeWizard; domotica middels je smartpho..."
? ? schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:43:
Smappie herkent alleen grotere verbruikers zoals koelkasten, drogers, koffiezetapparaten. Met alle kleine verbruikers kan hij de golven niet uit elkaar houden. Dus inzicht is alsnog beperkt tot een aantal grootverbruikers in huis. Moet je ook nog uitzoeken welke dit dan zijn die smappie herkent. Desondanks een hele toffe techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07 21:29
Ik heb een rookmelder die het ineens niet meer doet.
Geen signaal meer naar de homewizard.

Batterijen vervangen alleen als je op het learn knopje drukt gaat het lichtje aan. Test signaal lukt ook niet meer. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:27
Maffie500 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:37:
Ik heb een rookmelder die het ineens niet meer doet.
Geen signaal meer naar de homewizard.

Batterijen vervangen alleen als je op het learn knopje drukt gaat het lichtje aan. Test signaal lukt ook niet meer. iemand een idee?
opnieuw koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07 21:29
het probleem is dat als ik op de testknop druk er ook geen alarm afgaat.
Volgens mij heeft ie de geest gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
Ik krijg zelfs geen notificatie dat ze getest moeten worden maar wanneer ik in de app op test druk dan doen ze het gewoon? Of krijg je deze notificatie niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:51

JB

Cédric roelt!

miel schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:07:
Mijn regenmeter geeft sinds de app update gisteren aan "geen data"..... ding is net 2 weken oud.... iemand een idee?
Hier sinds 21 feb weer dikke ellende met waardes van de regenmeter :/

Het weerstation in de keuken laat het keurig zien maar de HW geeft weer debiele waardes af. Wordt daar schijtziek van, als ik het handmatig kon corrigeren had ik er minder problemen mee maar dit vern**kt je hele tabel ;w

21 feb --> -112,2 mm 8)7
22 feb --> 8,1 mm
23 feb --> -98,1 mm 8)7
24 feb --> -182 mm 8)7
enz.

Gisteren is er 126,9 mm gevallen volgens de HW :X Vandaag weer -18,5 mm

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54
Heb net ook een bericht van HomeWizard zelf.... batterijen vervangen... die zijn net nieuw...... zucht..

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

miel schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:47:
Heb net ook een bericht van HomeWizard zelf.... batterijen vervangen... die zijn net nieuw...... zucht..
Ja dat zeggen ze steeds inderdaad. Mijn weerstation in de keuken geeft het goed aan. Verder kunnen de waardes niet aangepast worden |:( dus je moet alles wissen om die gare waardes eruit te krijgen maar dan is je hele historie ook meteen pleite :-(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Zucht" is inderdaad zowat het enige wat je kan zeggen op de support van Homewizard.

Ik moet nog reageren maar durf niet omdat ik wellicht niet beleefd zal kunnen antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ware het niet dat ik HomewizardPHP ontwikkeld heb, en dat ik toch ca €800 uitgegeven heb was den boel al lang buiten gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JB schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Ja dat zeggen ze steeds inderdaad. Mijn weerstation in de keuken geeft het goed aan. Verder kunnen de waardes niet aangepast worden |:( dus je moet alles wissen om die gare waardes eruit te krijgen maar dan is je hele historie ook meteen pleite :-(
Als je een beetje handig bent met computers biedt HomewizardPHP daar wel verbetering voor. Die gaat alles in een Mysql database opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-07 09:47
Heb je de github met een reden leeggehaald?
(krijg geen activatie mail voor je forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Github gaf teveel files op m'n computer...
Herinneringen gestuurd, hopelijk gaan ze deze keer dan wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:46:
[...]

Hier sinds 21 feb weer dikke ellende met waardes van de regenmeter :/

Het weerstation in de keuken laat het keurig zien maar de HW geeft weer debiele waardes af. Wordt daar schijtziek van, als ik het handmatig kon corrigeren had ik er minder problemen mee maar dit vern**kt je hele tabel ;w

21 feb --> -112,2 mm 8)7
22 feb --> 8,1 mm
23 feb --> -98,1 mm 8)7
24 feb --> -182 mm 8)7
enz.

Gisteren is er 126,9 mm gevallen volgens de HW :X Vandaag weer -18,5 mm
Ik heb dit al jaren helaas. Al een keer nieuwe lithium batterijen geplaatst, zelfs een nieuwe regenmeter maar helaas. Zou mooi zijn als het goed zou werken maar geen idee hoe. Probeer iig eens de batterijen uit de regenmeter te halen en dan te kijken of je nog data binnen krijgt. De oorzaak kan nl. goed liggen aan een slechte soortgelijke meter bij de buren. Ze worden bijv. ook bij een Piet Paulusma weerstation geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

martinvdm schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:51:
[...]

Ik heb dit al jaren helaas. Al een keer nieuwe lithium batterijen geplaatst, zelfs een nieuwe regenmeter maar helaas. Zou mooi zijn als het goed zou werken maar geen idee hoe. Probeer iig eens de batterijen uit de regenmeter te halen en dan te kijken of je nog data binnen krijgt. De oorzaak kan nl. goed liggen aan een slechte soortgelijke meter bij de buren. Ze worden bijv. ook bij een Piet Paulusma weerstation geleverd.
Tja, het wordt steeds drukker op de 434-snelweg en met versterkte signalen (antennemod bijv.) en repeaters wordt het lawaai ook steeds groter. Populariteit heeft zijn prijs..... :S :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Anoniem: 443294 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:21:
[...]

Tja, het wordt steeds drukker op de 434-snelweg en met versterkte signalen (antennemod bijv.) en repeaters wordt het lawaai ook steeds groter. Populariteit heeft zijn prijs..... :S :Y
Het wordt inderdaad een stuk drukker....

Ik vroeg me af waarom de lamp van de buffetkast telkens aan ging.
Er zat in het verleden een actie op van de bewegingsmelder, maar die was eraf.
Schakelaar leeggehaald en zelfde code toegewezen (misschien zat er een andere code in) probleem bleef.
Wat opviel was dat die lamp aanging op het moment de buurman thuis kwam.....

De buurman heeft dus een lamp met dezelfde code als de lamp van de buffetkast bij mij...
Zo heb ik een tip onlangs geprobeerd om een bel of schakelaar te laten zoeken naar een signaal...ik heb dit gedaan met een bel, deze belde nar het zoeken naar meerdere signalen meerdere keren per 15 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

martinvdm schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:51:
[...]

Ja klopt, ook al geprobeerd. Het stoort elkaar allemaal erg snel met die vrije frequenties. Moet nog eens kijken naar die nieuwe weermeuk van HW. Das volgens mij wel beter afgeschermd maarja kost me wel weer geld :-(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Die smartwares regenmeter is zeker nergens los te verkrijgen :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
JB schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:49:
[...]

Verder kunnen de waardes niet aangepast worden |:( dus je moet alles wissen om die gare waardes eruit te krijgen maar dan is je hele historie ook meteen pleite :-(
Er is wel een manier om de waardes aan te passen, maar dan moet je wel enige kennis hebben van gegevensbestanden (CSV en fixed-length principes in het bijzonder) en je HW durven openschroeven.
Daar vindt je nl een mini-SD kaart die te editten is.

De SDkaart heeft in de root de nodige bestanden staan die een belangrijk deel van de configuratie weergeven. In plaats van 1 groot configuratie bestand is voor elke sensor een apart config bestandje aanwezig.
Deze zijn inhoudelijk leesbaar en de parameterwaarden zijn gescheiden door punt-komma’s (;)
Zo is er een bestandje met de naam TE0 (geen extensie). “TE” staat hier TEmperatuurmeter en de 0 voor het volgnummer. Open je dit met bv kladblok, dan is de inhoud van dit bestand:
Huiskamer;false;1;false;
Waarbij “Huiskamer” de naam is en 1 het kanaalnummer.

Elke sensor heeft dus een logische bestandsnaam die je ook vaak in de JSON commando’s van de HW terug vindt. Zo staat in de root van de kaart SWx voor een schakelaar(switch) en ELx voor mijn Energylink waarbij x het volgnummer is.
Vervolgens vind ik je waardes terug in een map met het jaartal (bv 2015) met daaronder de maanden tot op heden (er staat bij mij nu dus 1 t/m 3 = maart). De ‘maand’map is vervolgens weer onderverdeeld in de dagen 1 t/m 30(1). In de ‘maand’map staan ook de totalen per dag in een apart bestand.
In de ‘dag’map vindt je per 5 minuten de verbruikswaardes in het bestand LEL0.
Overigens alles in CSV –stijl (seperator is ; (puntkomma)) en goed leesbaar.

Met een beetje goede teksteditor en de nodige oplettendheid zijn je vreemde waardes er dus wel uit te halen. Let op dat je datgene wat je op dagniveau wijzigt, ook nog even op maandniveau aanpast.

En natuurlijk voordat je begint: BAckup backup backup...
Verantwoordelijkheid ligt immers geheel bij jou zelf. ;)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

pvkan schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:03:
[...]

Er is wel een manier om de waardes aan te passen, maar dan moet je wel enige kennis hebben van gegevensbestanden (CSV en fixed-length principes in het bijzonder) en je HW durven openschroeven.
Daar vindt je nl een mini-SD kaart die te editten is.

De SDkaart heeft in de root de nodige bestanden staan die een belangrijk deel van de configuratie weergeven. In plaats van 1 groot configuratie bestand is voor elke sensor een apart config bestandje aanwezig.
Deze zijn inhoudelijk leesbaar en de parameterwaarden zijn gescheiden door punt-komma’s (;)
Zo is er een bestandje met de naam TE0 (geen extensie). “TE” staat hier TEmperatuurmeter en de 0 voor het volgnummer. Open je dit met bv kladblok, dan is de inhoud van dit bestand:
Huiskamer;false;1;false;
Waarbij “Huiskamer” de naam is en 1 het kanaalnummer.

Elke sensor heeft dus een logische bestandsnaam die je ook vaak in de JSON commando’s van de HW terug vindt. Zo staat in de root van de kaart SWx voor een schakelaar(switch) en ELx voor mijn Energylink waarbij x het volgnummer is.
Vervolgens vind ik je waardes terug in een map met het jaartal (bv 2015) met daaronder de maanden tot op heden (er staat bij mij nu dus 1 t/m 3 = maart). De ‘maand’map is vervolgens weer onderverdeeld in de dagen 1 t/m 30(1). In de ‘maand’map staan ook de totalen per dag in een apart bestand.
In de ‘dag’map vindt je per 5 minuten de verbruikswaardes in het bestand LEL0.
Overigens alles in CSV –stijl (seperator is ; (puntkomma)) en goed leesbaar.

Met een beetje goede teksteditor en de nodige oplettendheid zijn je vreemde waardes er dus wel uit te halen. Let op dat je datgene wat je op dagniveau wijzigt, ook nog even op maandniveau aanpast.

En natuurlijk voordat je begint: BAckup backup backup...
Verantwoordelijkheid ligt immers geheel bij jou zelf. ;)

Peter
Bedankt voor je uitleg! Had inderdaad al eens eerder gezien dat er vanalles mogelijk is met die SD kaart maar dat is me veel te tricky. Mis gewoon de mogelijkheid van HW hierin. Kan toch niet zo spannend zijn :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:13
Gaat hem niet worden met die IP switch. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een vraagteken toe te laten in de url.

Respons van HomeWizard:
Met de IP switch kun je externe IP apparaten, door middel van een URL koppelen aan de HomeWizard. Deze nieuwe feature is nu nog in de beginfase, maar binnenkort zal er meer informatie beschikbaar komen over de IP switch. De bedoeling is dat er een lijst zal komen met specifieke toe te voegen IP apparaten. Omdat met IP-switch de mogelijkheid eindeloos is, ondersteunen we geen individueel support vragen.

Informatief; is http'S' een beveiligd verbinding wat de HomeWizard IP-switch niet ondersteunt.

ervan uitgaande uw zo voldoende te hebben geïnformeerd

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:28:
Gaat hem niet worden met die IP switch. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een vraagteken toe te laten in de url.

Respons van HomeWizard:
Met de IP switch kun je externe IP apparaten, door middel van een URL koppelen aan de HomeWizard. Deze nieuwe feature is nu nog in de beginfase, maar binnenkort zal er meer informatie beschikbaar komen over de IP switch. De bedoeling is dat er een lijst zal komen met specifieke toe te voegen IP apparaten. Omdat met IP-switch de mogelijkheid eindeloos is, ondersteunen we geen individueel support vragen.

Informatief; is http'S' een beveiligd verbinding wat de HomeWizard IP-switch niet ondersteunt.

ervan uitgaande uw zo voldoende te hebben geïnformeerd
Ik hoop eigenlijk dat ze niet met lijstjes gaan werken, dit vind ik al jammer bij de opgave van een camera. Ik heb en hou veel liever de vrijheid om zelf urls in te voeren. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:46:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat ze niet met lijstjes gaan werken, dit vind ik al jammer bij de opgave van een camera. Ik heb en hou veel liever de vrijheid om zelf urls in te voeren. We zullen zien.
Het zou natuurlijk kunnen dat ze een online database aan gaan leggen die je dan alleen een URL teruggeeft.
Het zou namelijk een beetje zinloos zijn om alles in de firmware te zetten.
En sowieso moet je vaak toch lokale IP-adressen opnemen in de URL, dus er moet wel wat te editen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HeroS schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:28:
Het vraagteken moet er wellicht ook niet in.
Zet het eerste deel (voor het vraagteken dus) in de url, het deel na het vraagteken in het POST venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 12:17

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Anoniem: 210193 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:49:
"Zucht" is inderdaad zowat het enige wat je kan zeggen op de support van Homewizard.

Ik moet nog reageren maar durf niet omdat ik wellicht niet beleefd zal kunnen antwoorden.
Aha iemand met hetzelfde gevoel :)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Anoniem: 210193 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:11:
[...]

Het vraagteken moet er wellicht ook niet in.
Zet het eerste deel (voor het vraagteken dus) in de url, het deel na het vraagteken in het POST venster.
Bedankt voor het meedenken maar heb dit al geprobeerd maar helaas werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@HeroS: Denk dat je echt de verkeerde url hebt, kijk nog eens in firefox met extra > webontwikkelaar > netwerk welke urls er allemaal aangevraagd worden als je het commando stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Ik zal nog eens kijken maar gebruik deze url ook op tig andere devices welke geen problemen geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Invited besteld, ben benieuwd wanneer hij komt en hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
Ik heb een Foscam FI9853ep gekocht. Deze is qua specs gelijk aan de 9851p. Deze 9851 wordt ondersteund. De 9853 niet. Ik heb hem in de app nu zover dat hij verbonden is, maar geen beeld geeft. Wat is hier nog aan te doen?

Camera werkt perfect in Synology Videostation en ook extern is de camera te benaderen. Omdat de specs hetzelfde zijn als de 9851 zou hij toch moeten werken lijkt me. Ik heb nu ook alle camera's uit de lijst al geprobeert. Ik krijg nergens beeld.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Anoniem: 557774 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:56:
Ik heb hem al 3 maanden werkend en ben zeer tevreden. Ben straks benieuwd als meer mensen hem hebben hoe de ontwikkeling verder zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Anoniem: 557774 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:56:
Op mijn website staat wel een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:39:
Ik heb een Foscam FI9853ep gekocht. Deze is qua specs gelijk aan de 9851p. Deze 9851 wordt ondersteund. De 9853 niet. Ik heb hem in de app nu zover dat hij verbonden is, maar geen beeld geeft. Wat is hier nog aan te doen?

Camera werkt perfect in Synology Videostation en ook extern is de camera te benaderen. Omdat de specs hetzelfde zijn als de 9851 zou hij toch moeten werken lijkt me. Ik heb nu ook alle camera's uit de lijst al geprobeert. Ik krijg nergens beeld.
Standaard selecteerde bij mij, heb ook de fi9851p, lage kwaliteit in de app en dan heb je idd geen beeld. Weet je zeker dat je Hoge kwaliteit hebt ingesteld en tevens kan het even duren voordat de RTSP stream op gang komt. Heb jr intern of extern IP opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
Ah, da's de truuk. Het duurt idd even voor je beeld hebt. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HeroS schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:29:
[...]

Op mijn website staat wel een review.
Heb ik gezien, op basis van jou review gekocht. alle vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martinvdm schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:45:
[...]

Standaard selecteerde bij mij, heb ook de fi9851p, lage kwaliteit in de app en dan heb je idd geen beeld. Weet je zeker dat je Hoge kwaliteit hebt ingesteld en tevens kan het even duren voordat de RTSP stream op gang komt. Heb jr intern of extern IP opgegeven?
Is het dan mogelijk in de app om hem standaard in te stellen op hoge kwaliteit? Ik moet nu steeds eerst omzetten naar hoge kwaliteit (zeer vervelend) Ik zie die mogelijkheid nergens, zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 557774 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:27:
[...]

Is het dan mogelijk in de app om hem standaard in te stellen op hoge kwaliteit? Ik moet nu steeds eerst omzetten naar hoge kwaliteit (zeer vervelend) Ik zie die mogelijkheid nergens, zie ik iets over het hoofd?
Ned dit kan niet. Ik baal er ook van dat dit niet goed (meer) werkt. Even klagen bij Homewizard zou ik zeggen. Lijkt me toch ook niet echt moeilijk om te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Op verzoek is er nieuwe functionaliteit toegevoegd aan de HPM (http://homeip.net).

Conditioneel schakelen obv verbruik gemeten door de Wattcher. Zelfde functionaliteit als voor de energylink.

Overige functies van de HPM, zie website met vele gebruikersvoorbeelden:

- Conditioneel schakelen (en/of) van schakelaars, sensoren en scenes
- Aansturen van het alarmsignaal in rookmelders als generiek alarm
- Opslaan van weerstation informatie buiten de Homewizard
- Opslaan van Energylink verbruiksdata buiten de Homewizard
- Countdown timers tot 9999 seconden; voor schakelsituaties
- Koppelen van een willekeurig (alarm)systeem aan de Homewizard
- Integratie HEATlink; regel uw temperatuur conditioneel
- GEO-Fencing: schakel de Homewizard obv de lokatie van je telefoon
- Integratie ENERGYlink; conditioneel sturen o.b.v. verbruik
- Integratie WATTCHER; conditioneel sturen o.b.v. verbruik
- Random timers tot 9999 seconden; t.b.v. aanwezigheid simulatie
- Email notificatie met vrije tekst, gekoppelt aan de status van scenes
- Gratis Android/Apple/SMS notificatie o.b.v. speciefieke condities
- Integratie met IFTTT.COM en koppel meer dan 100 channels
- Geen programmeer kennis nodig en direct te gebruiken voorbeelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Na twee maanden van veel testen, veranderen, wisselen van sensoren ( de een doet het fabrieksaf op 15 meter en de ander is super doof), maar ook antenne modificaties aan zender en ontvangers enz begin ik eindelijk vertrouwen te krijgen in mijn opzet. Ik stuur inmiddels van alles aan maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien. Weerzaken werken trouwens enorm teleurstellend maar dat probeer ik even los te laten daar duik ik later weer een keer in.

Ons huis bezit veel Sonos. Nu heb ik NUL ervaring met ip schakelaars maar begrijp wel dat het mogelijk moet zijn om middels bv een scene zaken te bedienen...uit doen bv. Heeft iemand ervaring met Sonos vs HomeWizzard? Kan iemand mij opweg helpen? Internet bied weinig soelaas. Ik verneem graag.

Mvg

Peter

[ Voor 0% gewijzigd door Yamahaa op 24-03-2015 00:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Yamahaa schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:58:
....

Ons huis bezit veel Sonos. Nu heb ik NUL ervaring met ip schakelaars maar begrijp wel dat het mogelijk moet zijn om middels bv een scene zaken te bedienen...uit doen bv. Heeft iemand ervaring met Sonos vs HomeWizzard? Kan iemand mij opweg helpen? Internet bied weinig soelaas. Ik verneem graag.

Mvg

Peter
Het aansturen van sonos gaat via http post commando's. Kwam hier iets tegen over het Sonos systeem en je zou bijvoorbeeld iets als dit kunnen proberen voor het stoppen:

Methode:
HTTP Post

URL:
http://SONOSIP:1400/MediaRenderer/AVTransport/Control

Headers:
Content-type: text/xml;charset="utf-8" 
SOAPAction: "urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1#Stop"

Body:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><s:Envelope xmlns:s="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/"; s:encodingStyle="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/"><s:Body><u=Stop xmlns:u="urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1"><InstanceID>0</InstanceID>,<Speed>1</Speed></u:Stop></s:Body></s:Envelope>

Nadeel is wel, heb zelf geen Sonos maar wel een LG tv die met de zelfde methode werkt, dat ik de xml post commando's niet verstuurd krijg via homewizard. Wellicht dat dit een LG issue is en hopelijk niet van toepassing is bij Sonos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik heb een vraag over mijn energy link met de watermeter. Ik zat gisteren naar de grafiek te kijken maar ik heb maandelijks een waterverbruik van ongeveer 8000 à 9000 liter en dit klopt niet hij geeft veel te veel aan. Wat kan er verkeerd zijn. En hoe kan ik de geschiedenis wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07 06:39
Staat jouw C-waarde op de energylink wel goed? Hij staat bij mijn op C1.

Of zit er misschien iets van vocht tussen waardoor de hij afwijkingen vertoont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
J-D schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:24:
[...]

Het aansturen van sonos gaat via http post commando's. Kwam hier iets tegen over het Sonos systeem en je zou bijvoorbeeld iets als dit kunnen proberen voor het stoppen:

Methode:
HTTP Post

URL:
http://SONOSIP:1400/MediaRenderer/AVTransport/Control

Headers:
Content-type: text/xml;charset="utf-8" 
SOAPAction: "urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1#Stop"

Body:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><s:Envelope xmlns:s="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/"; s:encodingStyle="http://schemas.xmlsoap.org/soap/encoding/"><s:Body><u=Stop xmlns:u="urn:schemas-upnp-org:service:AVTransport:1"><InstanceID>0</InstanceID>,<Speed>1</Speed></u:Stop></s:Body></s:Envelope>

Nadeel is wel, heb zelf geen Sonos maar wel een LG tv die met de zelfde methode werkt, dat ik de xml post commando's niet verstuurd krijg via homewizard. Wellicht dat dit een LG issue is en hopelijk niet van toepassing is bij Sonos
Top ik speur verder dank je wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
JB schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:32:
Die smartwares regenmeter is zeker nergens los te verkrijgen :/
Klik hier voor de regenmeter 868.
Vandaag losse sensoren 868 in de nieuwsbrief inc. een watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Henkhuppelschot schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:16:
[...]

Klik hier voor de regenmeter 868.
Vandaag losse sensoren 868 in de nieuwsbrief inc. een watermeter
Zag het zojuist inderdaad ook in mijn mailbox :) Misschien maar eens overwegen maar het is weer 40 euro :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54
Ik was even tijdelijk blij... had een goedkope aan/uit schakelaar van de action geprobeerd en Homewizard zag deze!

alleen kon ik er niet mee schakelen.... :-(

Dus toch maar een klikaanklikuit setje kopen als ze bij de Gamma weer in de actie zijn of zo...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
reinhold schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 06:47:
Ik heb een vraag over mijn energy link met de watermeter. Ik zat gisteren naar de grafiek te kijken maar ik heb maandelijks een waterverbruik van ongeveer 8000 à 9000 liter en dit klopt niet hij geeft veel te veel aan. Wat kan er verkeerd zijn. En hoe kan ik de geschiedenis wissen?
Voor de zekerheid eerst even een vergelijk:
Wij hebben een twee persoonshuishouden; allebei 5 dagen per week aan het werk; dagelijks allebei douchen (Regendouche van 8 liter per minuut, gemiddeld 5 minuten douchen);
vaatwasser draait pakweg 3x per week en de wasmachine
2 wasjes in het weekend (bont en wit ;-) Heel soms 3 wasjes)
Autowassen voor de deur doen we niet (i love de wasstraat).
Verder normaal toilet gebruik en serieus toepassen van de kleine spoelknop bij een plasje (scheelt 6 liter per keer).
Met bovengenoemde ruwe parameters gebruiken wij met zijn 2tjes gemiddeld 1200-1400 liter in de week.
Gemiddeld per maand 5500 liter.
Ergo: Als je bijvoorbeeld 2 kinderen zou hebben (dus met zijn 4en bent)dan is die 8000 liter zoveel niet.
Je douched (is dat met een 'd'?) immers 2x zo veel en ook de wasmachine zal in dat geval meer uren maken dan bij ons.
Maar dat kan alleen jij bepalen natuurlijk.

Mocht het toch echt te veel zijn, dan nog onderstaande tips:

Mogelijk dat de C waarde niet goed staat (moet C=1 zijn) ?

Ik heb ook eerder last gehad van vocht tussen het 'oogje' van de pulssensor en de watermeter zelf.
Bij mij zat de watermeter in het kruipluik met alle vochtrampen van dien (de druppels stonden op de meter ;-)) De fouten waren bij mij toen echter wel extremer. (Tot 10.000 liter per minuut)
Nu de watermeter boven de grond zit (meterkast) zijn alle problemen verholpen.

Kijk ook eens op de Energywizard of de LED van de poort die je gebruikt (S1 of S2) niet onrustig staat te knipperen. Bij een open kraan moet deze een rustige puls weergeven.

Let eens op of er nergens een kraan niet meer goed sluit en staat de druppelen. Je wil niet weten hoeveel liter je dat kost.

Last but not leased:
Rammel eens op verschillende punten aan de kabel tussen de Energywizard en de pulssensor (kraan DICHT). Let daarbij op de S1 of S2 LED. Deze mogen niet reageren.
De Energylink telt nl obv 5v stroompjes die door de 2 adertjes lopen. Als hier (kort)sluiting in zit loopt er immers ook steeds een stroompje die de Energylink vertaald in liters.
(Bij elke puls worden de 2 adertjes nl even kortgesloten = 1 liter water)

Succes,
Peter

Pagina: 1 ... 62 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!