Je kunt de KAKU ontvangers met tot wel 6 codes laten schakelen.
Vanuit de fabrikant bedoeld om tot 6 KAKU-zenders zoals remote, wandschakelaar, bewegingsmelder, etc. te schakelen, maar je kunt de HomeWizard prima een code laten genereren en dat inleren op de ontvanger.
Dus meest praktische manier is:
- een wandschakelaar/remote inleren op de ontvanger
- In Homewizard een code genereren en die meteen inleren op ontvanger
- In Homewizard bij dezelfde switch/dimmer de code van de afstandsbediening inleren (als 2e code)
Voordeel hiervan is dat je vrij snel schakelt met de KAKU zenders, want de Homewizard kan het soms een beetje traag maken.
Nadeel is dat je met dimmers eigenlijk niet op de KAKU-zenders wilt werken.
Het meest praktische met dimmers is dat je die op de HW aanmaakt, dan een scene maakt die je kunt bedienen met een wandschakelaar/remote en dan in de scene instelt hoever de dimmer moet staan bij aan/uit.
Dit omdat 2x op aan drukken met een KAKU-zender bij een dimmer een nogal onverwacht gedrag laat zien.
Nog vergeten....
Ik heb vandaag mijn gemodde ACM-1000 in de lamp ingebouwd, met de externe antenne in de lasdoos gepropt.
Werkt perfect en je ziet de antenne dus niet meer buiten de lamp.
[
Voor 8% gewijzigd door
TD-er op 17-01-2015 18:15
]
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)