Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
JimmyNL schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:42:
Hoi allemaal,

Ik overweeg een homewizard aan te schaffen. We hebben al wat hue producten in huis en rolluiken die een draadloze somfy bediening hebben.

Als extra wil ik de ketel gaan aansturen, het energieverbruik meten en wat beveiligingsopties gebruiken dmv contacten.

Ik denk dus aan de volgende aanschaf;

1 Homewizard basis
2 Stekkerdoos schakelaar
1 Thermometer
1 Energylink
1 Heatlink
1 Watermeter
1 Wattcher

4 Magneetcontact
1 Rookmelder

Ik woon in een gemiddeld rijtjeshuis, beton, HR glas, ketel op zolder, rest in de meterkast.
Hoe is jullie ervaring met het bereik of is dat té huis specifiek? Ik wil één contact op de poortdeur buiten bevestigen, heeft iemand hier ervaring mee? Ongeveer 10 meter van het huis af door HR glas.

Nu lijkt het me leuk iets te besparen door het e.e.a. te monitoren maar geeft de applicatie hier ook suggesties voor afhankelijk van je data? Is er bijvoorbeeld een koppeling tussen de water en ketel gegevens zodat je bijvoorbeeld douchen inzichtelijk kunt maken?

Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om apparaten te definiëren qua energieverbruik. Zodat je kunt zien hoeveel en hoelang een apparaat aanstaat per maand en wat dat verbruikt t.o.v. het totaal oid?

Zijn er met deze gekozen setup nog dingen waar ik rekening mee zou moeten houden?

En is het gebruik via de app als je via 4g connect goed te nomen? Of moet je perse via de homewizard online bedienen? Ik heb zeer slechte ervaringen met geofencing vanuit de philips hue app (werkt te laat, te traag etc) en zou het leuk vinden als dit nu wel goed gaat werken.

En, als laatste, kun je zonder problemen vanaf twee smartphones werken. Dus als de één eerder als de ander thuis is en start te bedienen, kan de ander daar op een later tijdstip mee integreren zonder dat alles in de war raakt?

Deze setup kost 736 euro so I better be sure ;-)

Bedankt,

Martijn
Volgens mij is de watchers overbodig als je de energylink neemt. Energylink heeft meer poorten en is universeler. Wel iets duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:52
@SNIK0906 Ik heb het al vaker gezegd. Het bereik is echt niks van te zeggen. De ene dag doen mij windmeter en regenmeter het wel en zo heb ik weer 3 dagen geen data.

Soms werkt mijn dubbele wandschakelaar wel op de 1e etage om beneden alle lampen aan of uit te zetten en dan weer niet. Ook krijg ik zo nu en dan wel of geen notificaties van mijn schuurdeur.

Ik wil dan ook nog de antennemod door iemand uit laten voeren maar ik heb er nog geen tijd voor genomen om iemand te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:17
Neefdave schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:40:
@SNIK0906 Ik heb het al vaker gezegd. Het bereik is echt niks van te zeggen. De ene dag doen mij windmeter en regenmeter het wel en zo heb ik weer 3 dagen geen data.

Soms werkt mijn dubbele wandschakelaar wel op de 1e etage om beneden alle lampen aan of uit te zetten en dan weer niet. Ook krijg ik zo nu en dan wel of geen notificaties van mijn schuurdeur.

Ik wil dan ook nog de antennemod door iemand uit laten voeren maar ik heb er nog geen tijd voor genomen om iemand te benaderen.
Ik had je een DM gestuurd...
Ik kan het nog steeds voor je uitvoeren, in Zevenaar, 10 min. werk, met zwarte installatie draad of een koper draadje uit een utpkabel

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:35
llooijmans86 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:37:
Update:

Vanaf morgen in er een D-Link wifi-camera (compatible met de HomeWizard) bij de Kruidvat voor €29,99.
€23,05 bij Wehkamp http://www.wehkamp.nl/Win...noldnyx7N4S3GEaAs038P8HAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Neefdave schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:40:

Eens tav bereik. Onvoorspelbaar. Met antenne mod wordt het zeker beter, maar voor de echte lastige situatie zul je de mod ook moeten uitvoeren op de schakelaar/sensor. En dan nog niet altijd 100% zekerheid

Mijn opmerking ging over het feit dat een watcher EN energylink een beetje dubbelop is op het wenslijstje

Misschien een idee om een "antenne mod" avond ergens in NL te organiseren waar een paar "modders" (weet niet of dit helemaal correct Nederlands is..) aanwezig zijn en waar iedereen die de mod wil uitvoeren naar toe komt? Ook handig voor het uitwisselen van kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
SNIK0906 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:37:
[...]

Eens tav bereik. Onvoorspelbaar. Met antenne mod wordt het zeker beter, maar voor de echte lastige situatie zul je de mod ook moeten uitvoeren op de schakelaar/sensor. En dan nog niet altijd 100% zekerheid
Ik had problemen met de AEX-701 signaal versterker/repeater van KaKu. Zelfs op 4 meter afstand kwam het signaal niet aan bij de schakelaar. (Per ongeluk) een kwartslag draaien van de repeater deed wonderen !
Misschien een idee om een "antenne mod" avond ergens in NL te organiseren waar een paar "modders" (weet niet of dit helemaal correct Nederlands is..) aanwezig zijn en waar iedereen die de mod wil uitvoeren naar toe komt? Ook handig voor het uitwisselen van kennis
Wat een goed idee. Ikzelf heb de mod al uitgevoerd, maar proef ik hier het prille begin van de HUG ?
(Homewizard User Group) ??/ :)

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Tebbie schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:06:
Ik weet dat Homewizard niet veel mogelijkheden biedt op conditioneel schakelen, maar zijn er mensen die iets gemaakt/bedacht hebben dat bij een situatie van thuis zijn (kan virtuele schakelaar zijn o.i.d.) dat dan bijvoorbeeld een vloerverwarmingsmatje bij het zit gedeelte aan gaat op basis van tijdklok (alleen aan tussen 8:00 - 21:00 daarna uit).

Even los van HPM want het is vrij lastig om daar een process-slot te bemachten door de grote belangstelling.
Tav de HPM klopt. Het is erg lastig om iedereen een plekje te geven. Onlangs waren het 75 nieuwe registraties op 1 dag. En dagelijks weer nieuwe aanvragen. We willen het gratis houden dus de resources kennen beperkingen. Goede nieuws is dat de wachtlijst bijna weg is en er vrijdag weer een server geplaatste wordt. Excuses voor het ongemak. Het heeft onze volle aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Bas Post schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:45:
[...]

Ik had je een DM gestuurd...
Ik kan het nog steeds voor je uitvoeren, in Zevenaar, 10 min. werk, met zwarte installatie draad of een koper draadje uit een utpkabel
Klopt, misschien dit weekend maar daar DM ik je nog even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:02
Rookmelders Testen

Ik heb her en der wat gelezen over de automatiche Test (Melding) die HW na enige tijd doet/ klaarzet?
Na veel speurwerk is het me echter nog niet duidelijk. Het testen handmatig werkt goed. ze gaan allemaal af en de app roept "getest" (en dat heb ik zelf ook vernomen)..

Maar wie heeft ook rookmelders aan gesloten op de HW en kan mij vertellen wat er over een maand gaat gebeuren? Gaan ze af? Krijg ik alleen een verzoek tot testen in de app? Off..?

Ik hoop dat iemand uit ervaring kan melden wat er gaat gebeuren.

dank alvast.

mvg

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamahaa schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:30:
Rookmelders Testen

Ik heb her en der wat gelezen over de automatiche Test (Melding) die HW na enige tijd doet/ klaarzet?
Na veel speurwerk is het me echter nog niet duidelijk. Het testen handmatig werkt goed. ze gaan allemaal af en de app roept "getest" (en dat heb ik zelf ook vernomen)..

Maar wie heeft ook rookmelders aan gesloten op de HW en kan mij vertellen wat er over een maand gaat gebeuren? Gaan ze af? Krijg ik alleen een verzoek tot testen in de app? Off..?

Ik hoop dat iemand uit ervaring kan melden wat er gaat gebeuren.

dank alvast.

mvg

Peter
Je krijgt over een maand gewoon de melding in de app dat je moet testen. Ze zullen niet zomaar af gaan.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
martinvdm schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:33:
[...]

Je krijgt over een maand gewoon de melding in de app dat je moet testen. Ze zullen niet zomaar af gaan.
Dank je wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
martinvdm schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:33:
[...]

Deze melding kun je overigens ook negeren...

Ik krijg ook niet elke maand een melding zo ver ik weet.
Heb er op de overloop een hangen sinds 2 maanden, nog nooit een melding voor gehad.

Wat ik me nu wel afvraag is wat er gebeurt in de HW als de koppeling wegvalt tussen de HW en de rookmelder.
Geeft HW aan dat er geen koppeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Henkhuppelschot schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:54:
[...]

Wat ik me nu wel afvraag is wat er gebeurt in de HW als de koppeling wegvalt tussen de HW en de rookmelder.
Geeft HW aan dat er geen koppeling is?
Ik heb ze van de batterijen ontdaan en de App gaf geen enkele melding. (niet binnen een kwartier iig) Daarna op Test gedrukt en de app gaf keurig getest aan. Zoals ik al eerder gevonden had -op het net- is er geen (kloppende) terugmelding. De melding "getest" is bij mijn ervaring dus alleen een melding dat je op het knopje van de app gedrukt hebt.

Wat ik nu gedaan heb is dat ik elke melder -ook-afzonderlijk- op de HW heb aangemeld. Als ik een alarm test OP de melder gaan ze allemaal af. Op de app zie je dat ook terug dat ze geactiveerd waren. Toen de stekker uit de HW getrokken (om de test nogmaals te doen) om de overtuiging te krijgen dat ze elkaar ook notificeren als de HW uit of offline is. En ook toen gingen ze allemaal af. Dus stel dat ze hun contact met HW verliezen dan is voor mij de overtuiging met deze opstelling dat ze elkaar evengoed weten te vinden.

SOFAR even een korte opstelling test. Feedback is welkom.

mvg

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
Dit topic heb ik al enige tijd zitten volgen. HW is erg leuk spul!
Ik ga bijna over tot aanschaf. :)

Voor nu heb ik een vraag over de Heatlink module.
Ik heb een geschikte Opentherm CV-ketel en zat eerst aan de Evohome set van Honeywell te denken.
Ideaal voor wat ik wil. Elke ruimte apart verwarmen indien gewenst. En schema's instellen.

Maar nu zag ik de Heatlink module van HW. En daarbij de Smartwares draadloze radiatorkraan.
Wat me een beetje tegen houdt is dat mijn huidige thermostaatklok aanwezig moet blijven. Deze meet de temperatuur en heeft ook z'n eigen schema dmv ingestelde aan en uit schakeltijden op temperatuur basis.

Nu heb ik de volgende punten:
-Met de HW Heatlink kan ik de temperatuur vanaf afstand bedienen.
-De draadloze radiatorkranen kunnen de HW Heatlink ook aansturen om te verwarmen.
-Via de APP kun je met de radiatorkranen ook schema's instellen.
-Maar mijn huidige thermostaatklok overruled the HW Heatlink, als ik deze op het huidige schema laat staan. Maar dat wil ik eigenlijk niet.

Hoe voorkom ik dat laatste?
Moet ik de schema's uit de klokthermostaat halen en de klokthermostaat op een vaste temperatuur instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37
De HeatLink (HL) overruled de klokthermostaat, meestal totdat de klokthermostaat een nieuwe schema schakeling heeft. Je kunt de klokthermostaat op een vaste temperatuurinstelling doen.

Houd er rekening mee dat de HL niets weet van de radiatorkranen en vice versa. Als de radiator kraan open gaat omdat het koud wordt, dan gaat de HL niet ook verwarmen. Dit zal je zelf moeten regelen.
Wel kan je een IP schakelaar maken die een HL commando stuurt. Je kan bijvoorbeeld een schakelaar maken die de HL op 20 graden zet. Deze schakelaar past misschien in een scene, maar hier heb ik niet mee gespeeld nog...

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daxy schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:32:
De HeatLink (HL) overruled de klokthermostaat, meestal totdat de klokthermostaat een nieuwe schema schakeling heeft. Je kunt de klokthermostaat op een vaste temperatuurinstelling doen.

Houd er rekening mee dat de HL niets weet van de radiatorkranen en vice versa. Als de radiator kraan open gaat omdat het koud wordt, dan gaat de HL niet ook verwarmen. Dit zal je zelf moeten regelen.
Wel kan je een IP schakelaar maken die een HL commando stuurt. Je kan bijvoorbeeld een schakelaar maken die de HL op 20 graden zet. Deze schakelaar past misschien in een scene, maar hier heb ik niet mee gespeeld nog...
Ik had eigenlijk wat meer integratie van Homewizard verwacht betreffende de thermostaatkranen. Het is nu open of dicht, maar echt opnemen in je Heatlink en schakelingen ervan is er eigenlijk niet. Voelt toch een beetje als een gemiste kans.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:00
martinvdm schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:50:
[...]

Ik had eigenlijk wat meer integratie van Homewizard verwacht betreffende de thermostaatkranen. Het is nu open of dicht, maar echt opnemen in je Heatlink en schakelingen ervan is er eigenlijk niet. Voelt toch een beetje als een gemiste kans.
Wat niet is kan nog komen. Als er eerst een goede basis is kan je daarna verder uitwerken.
Er wordt al vrij lang om IF THEN oplossing gevraagd aan HW, dat had al iets van een jaar geleden kunnen zijn maar goed. :)

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31

BPi

[b][message=43610091,noline]pvkan schreef op woensdag 21 januari 2015 ]

Wat een goed idee. Ikzelf heb de mod al uitgevoerd, maar proef ik hier het prille begin van de HUG ?
(Homewizard User Group) ??/ :)

Peter
Wel juiste moment op internationale knuffeldag d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tebbie schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:02:
[...]

Wat niet is kan nog komen. Als er eerst een goede basis is kan je daarna verder uitwerken.
Er wordt al vrij lang om IF THEN oplossing gevraagd aan HW, dat had al iets van een jaar geleden kunnen zijn maar goed. :)
Niet om het gebrek aan conditioneel schakelen goed te praten, maar het lijkt mij dat zo'n aanpassing misschien wel een complete rewrite van de code vereist. Dat zou kunnen verklaren waarom het zo lang duurt.
Ik weet niet hoeveel mensen werken bij HW, maar als ik kijk naar ons software-team, dan zie je dat echt grootschalige aanpassingen de rest van het team best wel in de weg kunnen zitten tijdens het ontwikkelen en je bent die ontwikkelaar(s) die aan die aanpassing werken eigenlijk wel kwijt gedurende die aanpassing.
Afhankelijk van de interne scheiding van de codebase kan de mate van overlast voor de rest wisselen.

Op een gegeven moment is zo'n aanpassing nodig, omdat je anders exponentieel veel meer tijd kwijt bent aan testen en oplappen, wanneer je doorgaat met lapwerk, als je interne structuur niet goed is opgezet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
TD-er schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 07:21:
[...]

Niet om het gebrek aan conditioneel schakelen goed te praten, maar het lijkt mij dat zo'n aanpassing misschien wel een complete rewrite van de code vereist. Dat zou kunnen verklaren waarom het zo lang duurt.
Ik weet niet hoeveel mensen werken bij HW, maar als ik kijk naar ons software-team, dan zie je dat echt grootschalige aanpassingen de rest van het team best wel in de weg kunnen zitten tijdens het ontwikkelen en je bent die ontwikkelaar(s) die aan die aanpassing werken eigenlijk wel kwijt gedurende die aanpassing.
Afhankelijk van de interne scheiding van de codebase kan de mate van overlast voor de rest wisselen.

Op een gegeven moment is zo'n aanpassing nodig, omdat je anders exponentieel veel meer tijd kwijt bent aan testen en oplappen, wanneer je doorgaat met lapwerk, als je interne structuur niet goed is opgezet.
Juist, dat is ook mijn gevoel dat het "even toevoegen" van conditioneel schakelen behoorlijke impact heeft. De hardware zelf is soms ook een beperkende factor omdat het goedkoop, energiezuinig etc moet zijn. Homey (kickstarter project) lift mee op het succes van de domotica aandacht van de laatste tijd en kan met een forse pot geld aan de gang iets waar Homewizard als een early starter wat langer over heeft gedaan omdat het zeg maar 2 jaar geleden nog redelijk in de kinderschoenen stond.
Ik ben nog steeds gecharmeerd van de laagdrempeligheid die HW biedt (het is ook goed te begrijpen voor de niet zo technische mensen of ouderen).

Maar goed, ik heb domoticz maar even laten varen voor nu en wacht op de update van HW waar als het goed is dan het conditioneel schakelen geintroduceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:27
Wanneer is homewizard eigenlijk gestart en is de hardware nog vernieuwd in de tussentijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 12:06
In 2010 zijn ze gestart.

Er zal vast wel wat gewijzigd zijn maar geen totaal nieuw systeem. Maar corrigeer me als ik het verkeerd heb.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 16:33
rreevvss schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:57:

-Maar mijn huidige thermostaatklok overruled the HW Heatlink, als ik deze op het huidige schema laat staan. Maar dat wil ik eigenlijk niet.

Hoe voorkom ik dat laatste?
Moet ik de schema's uit de klokthermostaat halen en de klokthermostaat op een vaste temperatuur instellen?
Hmmm, ik heb juist het tegenovergestelde en vind ik zeer irritant. Ik wil dat om 22:00 altijd de thermostaat op 15 graden gaat, maar als ik met de Heatlink de temperatuur omhoog heb gezet blijft de temperatuur op die stand staan en werkt de schakeling om 22:00 van de klok thermostaat niet.

Ik heb een Intergas ketel met Honeywell Vision Touch thermostaat.

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 22:18
stormfly schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:21:
Wanneer is homewizard eigenlijk gestart en is de hardware nog vernieuwd in de tussentijd?
Tijd voor een versie 2.0 met een Lan aansluiting. En een goede externe antenne. Ik neem aan dat ze hier ook meelezen en dat ze wel doorhebben dat de antenne mod wel degelijk een toegevoegde waarde heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ha Daz ja dat was ook exact mijn idee, ik vroeg het op de nieuwjaars borrel nog en ze lopen nu langzamerhand tegen de beperkingen van deze unit aan. Dus in de toekomst voorzien ze wel een nieuwe unit maar er zijn op dit moment geen plannen. Kan natuurlijk ook commercieel gedreven zijn deze laatste uitspraak en het design van het nieuwe platform al afgerond zijn :P (wishfull thinking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzie schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:00:
[...]

Tijd voor een versie 2.0 met een Lan aansluiting. En een goede externe antenne. Ik neem aan dat ze hier ook meelezen en dat ze wel doorhebben dat de antenne mod wel degelijk een toegevoegde waarde heeft....
+1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Zou wel terug willen naar een Homewizard, maar pas als ze inderdaad gewoon een goed uitgebreid conditioneel schakelen gaan ondersteunen, dmv LUA of Blockly oid.

Verder zou ondersteuning voor gebruik van Z-Wave, evt via een extra USB stick die op de HW aan te sluiten is ook wel smaken, daar krijg je tenminste terugkoppeling en heb je een mesh netwerk (erg prettig voor verder weg zittende dingen)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
Nieuwe firmware:

Releasnotes HomeWizard firmware 2.84

Fixes:
- Fix voor incorrent weergeven van de windrichting.
- Fix voor de schemersensor die na 5 minuten nog 'licht' aangaf terwijl het schemerde.
- Fix voor een issue waarbij de HomeWizard in sommige gevallen een wachtwoord dat klopte als verkeerd aangaf.

New features:
- Support toegevoegd voor toekomstige nieuwe features. Meer hierover in de app update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik heb hem pas een week, tijdens de installatie kreeg ik een firmware update. Als ik nu de app open dan zie ik geen firmware update, hoe forceer je die? Of wordt het in batches uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
stormfly schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:56:
Ik heb hem pas een week, tijdens de installatie kreeg ik een firmware update. Als ik nu de app open dan zie ik geen firmware update, hoe forceer je die? Of wordt het in batches uitgerold?
Je krijgt deze vanzelf. Er valt niets te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Goed om te weten dan stop ik met zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Dazzie schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:00:
[...]

Heb toevallig vandaag de mijne besteld.. Geen LAN had ik niet eens gezien, dat zou toch standaard moeten zijn... Hoe kun je zon systeem nou afhankelijk maken van wifi 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42

Reacher

oldschool

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een Fibaro Flood Sensor achtige oplossing wat werkt met de homewizard. Bestaat zoiets uberhaupt wel dat een een simpele melding kan maken bij het activeren van de sensor?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Franck schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:26:
[...]

Heb toevallig vandaag de mijne besteld.. Geen LAN had ik niet eens gezien, dat zou toch standaard moeten zijn... Hoe kun je zon systeem nou afhankelijk maken van wifi 8)7 |:(
... Da's toch niet zo vreemd? :?
Of heb jij een LAN-aansluiting in je meter- of trapkast? :P (de meest logische locaties voor de HW)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
anandus schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:49:
[...]

Of heb jij een LAN-aansluiting in je meter- of trapkast? :P (de meest logische locaties voor de HW)
Denk dat de meeste mensen last hebben van dat niet alles goed schakeld als die in de meterkast staat.

De mijne staat op de middelste verdieping aan de achterzijde van het huis. Boven op een kleding kast. Op andere locaties (uit het zicht) werkt niet alles 100%.

Maar ik trek liever een utp kabeltje dan dat ik gebruik moet maken van een b/g wifi netwerk. Vindt Lan toch betrouwbaarder... Zeker omdat ik nu een verplicht b/g netwerk moest maken. Had daarvoor heelvaak last van vergindings problemen. En de meeste devices zijn allemaal N of A/C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jij trekt liever een utp-kabeltje, maar Jan-met-de-pet, waar de Homewizard voor bedoeld is, weet niet eens wat dat is, laatstaan dat ze dat aan kunnen leggen (zeker op moeilijkere plaatsen) of dat ze überhaupt zo'n kabel in huis hebben. Die kennen alleen wifi.

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 22-01-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
anandus schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:49:
[...]

Zeker, daar komt alles samen... Ik heb op elke kamer ook LAN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
Reacher schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:44:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een Fibaro Flood Sensor achtige oplossing wat werkt met de homewizard. Bestaat zoiets uberhaupt wel dat een een simpele melding kan maken bij het activeren van de sensor?
Dit zou je kunnen maken met een deurbel van KAKU (ACDB-7000BC).
de drukknop module leg je dan hoog en droog (bijvoorbeeld op een blokje onder de inbouwkoelkast).
De twee contacten fixeer je vlak boven de grond met een klein beetje afstand ertussen.
De Fibaro werkt eigenlijk niet anders. alleen heeft die twee mooie contactpuntjes aan de onderkant zitten.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer je een keer overstroming hebt en de "deurbel" dus getrieerd wordt, deze een elke 20 seconden of zo een signaal stuurt. Je krijgt dus heel veel meldingen, totdat je de contacten weer uit elkaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:17
anandus schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:03:
Jij trekt liever een utp-kabeltje, maar Jan-met-de-pet, waar de Homewizard voor bedoeld is, weet niet eens wat dat is, laatstaan dat ze dat aan kunnen leggen (zeker op moeilijkere plaatsen) of dat ze überhaupt zo'n kabel in huis hebben. Die kennen alleen wifi.
Maar waarom dan niet gewoon EN een LAN aansluiting EN een Wifi verbinding en de keuze aan de gebruiker overlaten welke verbinding te gebruiken, dat moet toch niet zo moeilijk zijn en kost maar een paar euro meer in ontwerp. Ik snap dat echt niet dat ze dat 4 jaar geleden niet over nagedacht hebben... 8)7

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal, ik heb 2 D-Link dcs-930 gekocht (die van het Kruitvat). Ik heb ze nu zover dat ik ze in de homewizard kan zien. Maar toch heb ik een probleempje, na een poosje gaan de camera's op zwart. Ik zie dan alleen een zwart beeld. In de D-Link applicatie zie ik wel gewoon beeld. Heel soms krijg ik weer beeld maar de oplossing is de spanning van beide camera's af te halen.

Weet een van jullie wat ik over het hoofd zie? Ik hoop dat ik een foutje maak want het ziet er wel heel leuk uit op het moment dat het werkt.

Groetjes van een zwart kijker :), Ed

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2015 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
jeroenpeiffer schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 15:16:
[...]

Dit zou je kunnen maken met een deurbel van KAKU (ACDB-7000BC).
de drukknop module leg je dan hoog en droog (bijvoorbeeld op een blokje onder de inbouwkoelkast).
De twee contacten fixeer je vlak boven de grond met een klein beetje afstand ertussen.
De Fibaro werkt eigenlijk niet anders. alleen heeft die twee mooie contactpuntjes aan de onderkant zitten.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat wanneer je een keer overstroming hebt en de "deurbel" dus getrieerd wordt, deze een elke 20 seconden of zo een signaal stuurt. Je krijgt dus heel veel meldingen, totdat je de contacten weer uit elkaar haalt.
en gemod magneet contact kan ook.... dan heb je dus aan en uit... en krijg je dus maar 1 keer een melding

[ Voor 4% gewijzigd door jacquesmulders op 22-01-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:23:
Hoi allemaal, ik heb 2 D-Link dcs-930 gekocht (die van het Kruitvat). Ik heb ze nu zover dat ik ze in de homewizard kan zien. Maar toch heb ik een probleempje, na een poosje gaan de camera's op zwart. Ik zie dan alleen een zwart beeld. In de D-Link applicatie zie ik wel gewoon beeld. Heel soms krijg ik weer beeld maar de oplossing is de spanning van beide camera's af te halen.

Weet een van jullie wat ik over het hoofd zie? Ik hoop dat ik een foutje maak want het ziet er wel heel leuk uit op het moment dat het werkt.

Groetjes van een zwart kijker :), Ed
Zet de kwaliteit/resolutie anders even lager. Puur om te kijken of het een bandbreedte/data-grootte probleem is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:42:
[...]

Zet de kwaliteit/resolutie anders even lager. Puur om te kijken of het een bandbreedte/data-grootte probleem is.
Hee dat lijkt te werken. Kijken of het zwarte beeld wegblijft. Bedankt voor je oplossing TD-er.

Krijg wel weer een probleempje erbij : ik kan een van de camera's via het interne netwerk soms niet benaderen. Via het externe ip adres gaat het dan wel. Ook het benaderen via een browser gaat op het interne netwerk niet goed. Misschien weet je hier ook een richting waar ik dit moet zoeken.

Fijne avond allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het niet lukt via het interne netwerk, lijkt dat haast een probleem te zijn met >1 router in je netwerk.
Als je dan via het ene WiFi accesspoint verbonden bent, is 'ie wel te benaderen en via het andere weer niet.
Oftewel zitten al je apparaten in het netwerk wel in dezelfde range?
Bijvoorbeeld 192.168.1.x

Ik heb zelf ook zo'n Kruidvat camera gekocht en krijg het maar niet voor elkaar om een plaatje te krijgen bij een notificatie.
Dus bij een beweging of deurbel-event.

Enig idee wat ik fout doe?
Ik heb nu ook al ingesteld dat de camera op 't externe IP-adres te benaderen is (<buiten-IP>:60000), en dat ook zo in de HomeWizard ingesteld.

Enig idee wat ik anders moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
TD-er schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:08:
Als het niet lukt via het interne netwerk, lijkt dat haast een probleem te zijn met >1 router in je netwerk.
Als je dan via het ene WiFi accesspoint verbonden bent, is 'ie wel te benaderen en via het andere weer niet.
Bijvoorbeeld 192.168.1.x

Ik heb zelf ook zo'n Kruidvat camera gekocht en krijg het maar niet voor elkaar om een plaatje te krijgen bij een notificatie.

Ik heb nu ook al ingesteld dat de camera op 't externe IP-adres te benaderen is (<buiten-IP>:60000), en dat ook zo in de HomeWizard ingesteld.

ik heb daarvoor een http get aangemaakt via pushingbox en dat werkt. Maar als je gewoon een camera selecteerd bij de bewegingssensor dan werkt het ook toch? in de HW, je ziet de foto pas als je op de beweging drukt.

[ Voor 7% gewijzigd door oertje op 22-01-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oertje schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:13:
[...]

ik heb daarvoor een http get aangemaakt via pushingbox en dat werkt. Maar als je gewoon een camera selecteerd bij de bewegingssensor dan werkt het ook toch? in de HW,
Je zou zeggen dat het moet werken, maar ik krijg het dus niet voor elkaar (Android app)
Voor dat Pushingbox heb je zeker een extra app nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
TD-er schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:20:
[...]

Je zou zeggen dat het moet werken, maar ik krijg het dus niet voor elkaar (Android app)
Voor dat Pushingbox heb je zeker een extra app nodig?
nee hoor, geen extra app en ik heb ook android, maar jij gaf me toch ooit die tip en uitleg lol, of vergis ik me?
Ik heb eerst camera in HW toegevoegd, en daarna kun je die selecteren bij magneet of sensor, heel simpel.

Maar nogmaals je ziet de foto pas als je op de lijst drukt van beweging misschien vergeet je dat?

[ Voor 9% gewijzigd door oertje op 22-01-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
DiscoveryTD5 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:47:
Maak bij bij pushingbox een account aan. Voeg je email toe bij service. Daarna ga je naar scenario en maak een nieuw scenario aan. Voeg als actie je email toe. Je kunt nu de url invoeren naar het .jpg shot van je ip camera (deze moet wel extern te benaderen zijn). Je scenario heeft nu een device ID gekregen.

Maak in HW een IP schakelaar (bij mij genaamd: stuur foto) met de url van de api van pushingboxhttp://api.pushingbox.com//pushingbox?devid=XXXXXXX

Daarna maak je een actie aan in HW met als sensor de bewegingsmelder of deurbel en als actiesensor kies je de nieuwe sensor "stuur foto"

Zo zou het moeten werken. Succes! sorry TDer was een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
[..]

Heb je hier wat aan: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/78644/24099.png ?

Zo had ik de camera destijds ingesteld met Zoneminder (soort videosurveillance pakket voor Linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
jacquesmulders schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:01:
[...]

en gemod magneet contact kan ook.... dan heb je dus aan en uit... en krijg je dus maar 1 keer een melding
Maar als je die ene melding mist dan blijft het water stromen 😜😜😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijvoorbeeld 192.168.1.x

Heb je het als eens geprobeerd om een intern ip adres te gebruiken, dus 196.168.1.x:xxx. Bij mij lukte dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijvoorbeeld 192.168.1.x
Ik ben niet zo'n netwerk specialist. Weet jij ergens een document waar ik meer info kan vinden over wat jij hier zegt.
Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:09
TD-er schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:08:Ik heb zelf ook zo'n Kruidvat camera gekocht en krijg het maar niet voor elkaar om een plaatje te krijgen bij een notificatie.

Had ik ook last van, wat bij mij heeft geholpen is kiezen voor Generic Dlink Camera ipv het echte model.

[ Voor 38% gewijzigd door Mediacj op 23-01-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Zijn er nog meer mensen die last hebben dat shared weather niet werkt. Krijg via ios app de foutmelding "ophalen data mislukt"
De laatste update is van 24 dec. Al 2 tickets uitstaan maar nog geen reactie terug. (Meer dan een week)

Via de hw site zie ik dat hij me hw voor het laatst 28 dagen geleden online heeft gezien. Denk zelf dat er een server issue is. Vandaar mij vraag of meerdere mensen dit probleem ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Hoe hebben jullie eigenlijk (mocht jer een hebben staan) de thermometer buiten staan?
staat hij bijv.
gewoon op de terastafel of onder een afdakje.
in de wind / uit de wind
in de zon / uit de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
DrakeNL schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:43:
Hoe hebben jullie eigenlijk (mocht jer een hebben staan) de thermometer buiten staan?
staat hij bijv.
gewoon op de terastafel of onder een afdakje.
in de wind / uit de wind
in de zon / uit de zon
150cm hoog aan de schutting en dan aan de kant waar de minste wind op waait en zon op schijnt maar met een tuin op het zuidoosten is dat lastig. Zomers verwarmt die op omdat de zo aan de andere kant er op schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Dazzie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:55:
[...]

150cm hoog aan de schutting en dan aan de kant waar de minste wind op waait en zon op schijnt maar met een tuin op het zuidoosten is dat lastig. Zomers verwarmt die op omdat de zo aan de andere kant er op schijnt.
Hier hebben we dus een tuin op het zuiden. Dus moet wel een goede plek vinden anders zijn natuurlijk de waardes niet representatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al eens ervaring gehad met een kaku amst-606 magneetcontact die wel open en geen dicht doorstuurd? Ik heb er meerdere maar sinds kort geeft er eentje wel netjes de open status met de juiste tijden maar niet de dicht status. :/
Batterij al vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 23-01-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
martinvdm schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:53:
Iemand al eens ervaring gehad met een kaku amst-606 magneetcontact die wel open en geen dicht doorstuurd? Ik heb er meerdere maar sinds kort geeft er eentje wel netjes de open status met de juiste tijden maar niet de dicht status. :/
Batterij al vervangen.
Bij mij zijn die magneetcontacten ook opeens van slag, dan weer geen open en alleen dicht dan weer andersom, in het begin, 3 maanden terug deed vlekkeloos, zou de batterij nu al op zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

AHA! Bij mij ook sinds 23/12 heb ik eigenlijk geen signalen meer die goed doorkomen!

Ik dacht ook eerst de batterijen, maar na het vervangen is het nog steeds niet in orde.

Deze ochtend heb ik het nog eens goed bestudeerd en kwam tot deze conclussie: ofwel gaan die dingen stuk, ofwel gaat het magnetisch veld achteruit.

Ik heb een contact dat 4mm uit elkaar zit en toch ziet de HW hem niet dichtgaan. Terwijl als ik een andere magneetstuk neem en hem er tegen doe, dan lukt het wel. Al zijn mijn testen ook niet 100% sluitend, maar er is in ieder geval iets gaande dus!

Kan iemand dit doormelden? Ik zou daarom graag de updates gewoon uitzetten. Als het werkt, dan blijf ik er liefst van af... Nieuwe features zijn leuk, maar ik heb liever dat de oude zaken blijven werken ipv telkens bugs te introduceren.

Ik moet wel zeggen dat ten minste 1 contact wel altijd correct werkt. Die op de voordeur, terwijl die superveel open gaat en de batterij nog steeds origineel is.

[ Voor 26% gewijzigd door ? ? op 23-01-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
? ? schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:09:
AHA! Bij mij ook sinds 23/12 heb ik eigenlijk geen signalen meer die goed doorkomen!

Ik dacht ook eerst de batterijen, maar na het vervangen is het nog steeds niet in orde.

Deze ochtend heb ik het nog eens goed bestudeerd en kwam tot deze conclussie: ofwel gaan die dingen stuk, ofwel gaat het magnetisch veld achteruit.

Ik heb een contact dat 4mm uit elkaar zit en toch ziet de HW hem niet dichtgaan. Terwijl als ik een andere magneetstuk neem en hem er tegen doe, dan lukt het wel. Al zijn mijn testen ook niet 100% sluitend, maar er is in ieder geval iets gaande dus!

Kan iemand dit doormelden? Ik zou daarom graag de updates gewoon uitzetten. Als het werkt, dan blijf ik er liefst van af... Nieuwe features zijn leuk, maar ik heb liever dat de oude zaken blijven werken ipv telkens bugs te introduceren.
Volgens mij is er toch vrij weinig veranderd bij mij? En als ik me niet vergis is er sinds 23/12 ook geen nieuwe firmware of app update gekomen. Ik denk dat ik toch deze magneetsensor maar zal gaan vervangen, immers werkt de rest gewoon goed. Blijft vreemd dat Open goed gaat en Dicht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

martinvdm schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:16:
[...]

Volgens mij is er toch vrij weinig veranderd bij mij? En als ik me niet vergis is er sinds 23/12 ook geen nieuwe firmware of app update gekomen. Ik denk dat ik toch deze magneetsensor maar zal gaan vervangen, immers werkt de rest gewoon goed. Blijft vreemd dat Open goed gaat en Dicht niet.
Precies, 23/12, tot dan liep alles normaal qua magneetsensoren bij mij. Ik las hier dat er een update geweest is rond die tijd.

-> Ik ging eigenlijk al nieuwe bestellen, maar nu lijkt het me eerder iets met de firmware, als er hier nog mensen zijn die problemen ondervinden.

zie ook edit vorige post:
Ik moet wel zeggen dat ten minste 1 contact wel altijd correct werkt. Die op de voordeur, terwijl die superveel open gaat en de batterij nog steeds origineel is.
-> dat is toch raar

Ik moet ook zeggen dat er na een update (ergens in november dacht ik?) ook bepaalde magneetcontacten niks meer deden. Toen heb ik ze opnieuw laten herkennen door de HW en toen leek het opnieuw te werken.

[ Voor 23% gewijzigd door ? ? op 23-01-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Even een waarschuwing. Via marktplaats wordt er een homewizard aan geboden voor 65 euro.
Dit is echt een oplichter. De verkoper is pas een dag geregistreerd. Heeft al eerder advertenties geplaatst met de zelfde foto's. U bent gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ja ik heb al 65 euro overgemaakt naar zijn vorige advertentie echt balen, het lijkt allemaal net echt foto van de appratuur in doos opgesteld "alsof bij hem thuis"

Heb al aangifte gedaan en Markplaats heeft hem al in de smiezen. Maar tja nieuwe account nieuw rekeningnummer en hij is weer back....

Ik ben mijn geld verloren naar: NL77ABNA 0423017047

De slogan van Markplaats (jaja inderdaad achteraf ;) ) beter moeten lezen:

Gebruik uw gezonde verstand: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo

[ Voor 14% gewijzigd door stormfly op 23-01-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik heb een normale LED lamp (toevallig ook dimbaar) in de keuken met E27 fitting, ik wil de bestaande schakelaar blijven gebruiken.

Nu zie ik de AWMD-250 welke LED kan schakelen en dimmen, maar ook de AWMR-300 welke LED kan schakelen. De tweede heeft een blauwe nul draad nodig, blijkbaar haalt hij daar zijn voeding vanaf om het contact geheel spanningsloos te laten worden. Ik denk dat dit de beste keuze is maar Gamma heeft deze niet in het assortiment en dan mis ik de 25% korting.

Wie heeft de AWMD-250 en kan vertellen of je met dit type zonder blauwe nul draad niet het effect heeft dat de LED lamp heel zachtjes blijft branden omdat er een kleine "lek" stroom is om de AWMD-250 te voeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan wel geen 25% korting, maar hier kost 'ie 20,65 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Eens ik had al gezocht maar de andere AWMx types zijn bij de Gamma nu +/- 20 a 21 euro dus ik zou hem voor dat geld graag in huis hebben ;-) bij jouw link komen er verzend kosten bij van bijna 7 euro.

Ik rij morgen nog wel ff naar een grote Gamma toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Antenne mod op magneet contact uitvoeren....
martinvdm schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:53:
Batterij al vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediacj schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:18:
[...]

Had ik ook last van, wat bij mij heeft geholpen is kiezen voor Generic Dlink Camera ipv het echte model.
Dat heb ik nu ook getest, maar wederom geen plaatje bij de notificatie. :(

En dan te denken dat ik 2 van die Kruidvat camera's gekocht had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:14:
Antenne mod op magneet contact uitvoeren....

[...]
Die kende ik al idd maar strijkt toch niet helemaal met het feit dat het altijd goed gewerkt heeft en immers Open status wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
martinvdm schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:54:
[...]

Die kende ik al idd maar strijkt toch niet helemaal met het feit dat het altijd goed gewerkt heeft en immers Open status wel goed werkt.
Invloeden van buitenaf. Stoorzender? Iets bouwkundig veranderd? In huis bv. Of na openen weer te snel dicht. Ik mis ze soms om als de deur binnen 2 sec weer dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 07:38
Naarmate de homewizard ouder word verslechterd het bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Klik schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:11:
Hier heb ik daar nog geen last van, gelukkig (maar heb hem ook pas 2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:10:
[...]

Invloeden van buitenaf. Stoorzender? Iets bouwkundig veranderd? In huis bv. Of na openen weer te snel dicht. Ik mis ze soms om als de deur binnen 2 sec weer dicht is.
Tja dat klopt ook wel maar zou niet weten wat. Het lijkt ook wel een beetje temperatuur te zijn. Naar mate het kouder wordt verslechterd het.
Klik schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:11:
De mijne is wel ouder maar doet nogaltijd goed, op die enkele na. De antennemod is daarbij wel een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 07:38
heb hem nu 8 weken met de week word het bereik slechter
Toen heb ik antennemod gedaan toen ging het weer
Maar merk nu dat het bereik wekelijks afneemt
Voor mij geen homewizard meer in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Beetje wazig verhaal dat het bereik afneemt, dus over een week zend hij helemaal niet meer uit?

Denk eerder dat het te maken heeft met de plek waar hij staat en onder welke hoek en of er bv brandweerende deuren (nieuwbouw huizen) open of dicht staan en daarmee het signaal doorlaten of blokkeren.

Als je echt twijfels hebt over het bereik moet je garantie claimen maar ik kan me er nog niet zo in vinden, technisch gezien, dat het met de week slechter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Klik schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 08:37:
heb hem nu 8 weken met de week word het bereik slechter
Toen heb ik antennemod gedaan toen ging het weer
Maar merk nu dat het bereik wekelijks afneemt
Voor mij geen homewizard meer in de toekomst
Hij draait hier nu al 1,5 jaar en heb sinds de antenne mod nooit meer dat die wat mist en ook net het idee dat het signaal zwakker wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Hier ook magneetcontacten die op open blijven staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magneetcontact kan ook uitmaken welk deel je op de deur zet en welk deel op de deurpost.
Bij de zender op de deur, verplaatst de zender zich naar een mogelijk betere zendpositie. Combineer dat gegeven met het gegeven dat de magneetsensor meer dan 1x een commando lijkt te sturen en je hebt kans dat de zender op een betere positie/oriëntatie zit wanneer het 2e "open" commando gegeven wordt.
Bij "sluiten" zit de zender dan altijd op dezelfde plek.

Verder kan het zo zijn dat een deur krom trekt en de magneet dus niet meer recht voor de sensor zit. Dan zit er ook verschil tussen "open" en "dicht" gaan.

@opmerking over slechter wordende homewizard. Kijk ook eens even de voeding na. Voor hetzelfde geld is die gewoon brak en zakt de spanning te veel in bij het trekken van een beetje vermogen, zoals bij zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20
Ik heb hier 3 philips Hue lampen en die schakel ik ook met de HW. Nu wil graag dat alle 3 dezelfde kleur hebben bij schakelen. Is dit mogelijk? Ik vind het nogal lastig om dezelfde kleur per lamp in te stellen, het is eigenlijk onmogelijk op dat kleuren plaatjes, of is er een andere manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik heb er nog geen manier voor gevonden. Mooiste zal zijn als je gewoon hex waarden kan invullen dan weet je zeker dat ze allemaal overeenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:57
Ik wil in de kinderkamer een HW radiatorkraan opgaan hangen. Maar wat ik nou niet helemaal terug kan vinden is of ik de stand die er direct op de radiatorkraan wordt gezet kan overrulen met een programma welke op de HW staat.
M.a.w. als de kleine de radiator hoger zet omdat hij het koud heeft de stand 's avonds automatisch weer verlaagd word naar de stand die ik op de HW heb gezet.

En kan iemand mij vertellen wat voor aansluiting dit is of waar ik dat kan vinden, op de "koppeling" staat iets van DN15? Met plaatjes vergelijken is het me niet gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/52nezmo9r/IMAG0578.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
MarcoL1978 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:17:
Ik wil in de kinderkamer een HW radiatorkraan opgaan hangen. Maar wat ik nou niet helemaal terug kan vinden is of ik de stand die er direct op de radiatorkraan wordt gezet kan overrulen met een programma welke op de HW staat.
M.a.w. als de kleine de radiator hoger zet omdat hij het koud heeft de stand 's avonds automatisch weer verlaagd word naar de stand die ik op de HW heb gezet.

En kan iemand mij vertellen wat voor aansluiting dit is of waar ik dat kan vinden, op de "koppeling" staat iets van DN15? Met plaatjes vergelijken is het me niet gelukt.

[url=[afbeelding][/url].
Let wel op dat de thermostaat zich regelmatig "bijstelt" en dus 's nachts voor overlast kan zorgen op de kinderkamer.

Ik heb regelmatig "last" van magneetcontacten die open blijven staan.
Wat mij opvalt is dat het bij mij niet of nauwelijks voorkomt en bij mij vrouw regelmatig.
Denk dat het een kwestie is van te snel open en dicht.

De zender hangt op de deur en de magneet op het kozijn.
Denk niet dat het veel scheelt hoe het zit.
Met beter weer wil ik eens gaan proberen of ik hem weg gewerkt krijg in de deur en het kozijn.

Iemand al een sterkere magneet geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Henkhuppelschot schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:09:
[...]

Let wel op dat de thermostaat zich regelmatig "bijstelt" en dus 's nachts voor overlast kan zorgen op de kinderkamer.

Ik heb regelmatig "last" van magneetcontacten die open blijven staan.
Wat mij opvalt is dat het bij mij niet of nauwelijks voorkomt en bij mij vrouw regelmatig.
Denk dat het een kwestie is van te snel open en dicht.

De zender hangt op de deur en de magneet op het kozijn.
Denk niet dat het veel scheelt hoe het zit.
Met beter weer wil ik eens gaan proberen of ik hem weg gewerkt krijg in de deur en het kozijn.

Iemand al een sterkere magneet geprobeerd?
Bij mijn zit de magneet buiten op de poort. En de deur is van aluminium.

Deze zit er al een geruime tijd en nog met de orginele batterij erin. Heb wel voor de zekerheid een stukje tape geplak over de naad. Ze zijn volgens mij officieel niet geschikt voor buiten. :)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/k16fl0.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Dazzie op 24-01-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Bij mij zit hij ook op de poort, al meer als een jaar, zonder plakband.
Af en toe geeft hij geen sluit melding.

In het voorjaar maar eens proberen in te bouwen en een sterkere magneet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20

[afbeelding].
Wanneer iemand de stand op de radiatorkraan veranderd gaat de kraan naar die temperatuur toe. Ga je daarna de temperatuur instellen met behulp van je HW dan houdt hij de stand van HW aan. Dus je kunt overrulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkhuppelschot schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:02:
Bij mij zit hij ook op de poort, al meer als een jaar, zonder plakband.
Af en toe geeft hij geen sluit melding.

In het voorjaar maar eens proberen in te bouwen en een sterkere magneet proberen.
Dat is opvallend; bij mij gaat het ook ook om de poort buiten. En dus ook opeens geen sluitsignaal meer. Zou het de temperatuur zijn?

Edit: zojuist nog eens getest en nu komt alles wel weer goed binnen. Vreemd dus.

[ Voor 8% gewijzigd door martinvdm op 24-01-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47

[afbeelding].
Lijkt mij op een hertz kraan maar zeker weet ik het niet staat er een afbeelding van een hart op de kraan?

Aansluiting van heimeier en Hertz zijn bijna gelijk maar Hertz is iets kleiner dan heimeier. Als het heimeier is dan pas de knop van smartware er zo op is het hertz dan moet je een verloopring hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door reinhold op 24-01-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:57
reinhold schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:29:
[...]

Lijkt mij op een hertz kraan maar zeker weet ik het niet staat er een afbeelding van een hart op de kraan?

Aansluiting van heimeier en Hertz zijn bijna gelijk maar Hertz is iets kleiner dan heimeier. Als het heimeier is dan pas de knop van smartware er zo op is het hertz dan moet je een verloopring hebben.
Op de kraan staat Heimeier, geen type, dus dat zou moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog steeds geen camera-snapshots in mijn HomeWizard.
Iemand nog een suggestie wat er moet gebeuren om het te laten werken?
Ik heb (o.a.) deze stappen gevolgd.
Zowel intern- als extern IP-adres geprobeerd (ook op verschillende poortnummers, zowel <1000 als op 60'000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzie schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:03:
[...]
Ze zijn volgens mij officieel niet geschikt voor buiten. :)
De draadloze bel is ook niet geschikt voor buiten. Na amper 2 weken al buiten dienst omdat het vol vocht zat binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
MarcoL1978 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:27:
[...]

Op de kraan staat Heimeier, geen type, dus dat zou moeten passen.
Ik heb ook allemaal heimeier in huis dus dat gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:15:
[...]

De draadloze bel is ook niet geschikt voor buiten. Na amper 2 weken al buiten dienst omdat het vol vocht zat binnenin.
wat heb je buiten? De drukknop of de bel? De drukknop is er bestand tegen. De bel niet.

Van de site. http://www.klikaanklikuit...ten-1/acdb-6600ac-1/#tabs

"Deze set bestaat uit draadloze deurbel (ontvanger) en een IP44 spatwaterdichte drukknop. Aangezien deze deurbel werkt op batterijen, kunt u deze deurbel ook meenemen naar de tuin mits het niet regent of vriest."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spatwaterdicht, lol. 't Water liep er bijna uit.
Grondig ingespuit met een vochtwerende spray en nu blijft hij het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
TD-er schreef op zondag 25 januari 2015 @ 07:45:
Ik heb nog steeds geen camera-snapshots in mijn HomeWizard.
Iemand nog een suggestie wat er moet gebeuren om het te laten werken?
Ik heb (o.a.) deze stappen gevolgd.
Zowel intern- als extern IP-adres geprobeerd (ook op verschillende poortnummers, zowel <1000 als op 60'000.
Hai,

Ik verwacht dat het niet aan je HW instellingen hoeft te liggen....maar aan je camera.

1 Een IP camara moet goed ingesteld staan. Vast intern adres.portforwarding aan. Poorten op cam en router gelijk maken. Als de camera goed werkt, en zowel intern als extern !!!!!goed bereikbaar is dan pas moet eigenlijk de HW in beeld komen.

Ik heb hier zelf 7 cameras van diverse merken ook ondersteunde en ze doen het allemaal met de home wizzard. Als je jezelf overtuigd hebt dat de cameras bij stap 1 allemaal goed werkt, de cameras pas toevoegen aan je HW. Externe !! adressen opgeven met poortnummer user en password. Dan de juiste cameras kiezen om de beeldverwerking goed te krijgen, soms moet je andere types kiezen om bij een juist beeld terecht te komen. Dat is soms even puzzelen...

Pas ls je dan je camera beelden goed kan zien in de app, DAN pas gaan nadenken om een snapshot te maken / instellenals stap 1en 2 nl niet goed staan danwel werken, dan zal een snapshot nooit komen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:04:
Spatwaterdicht, lol. 't Water liep er bijna uit.
Grondig ingespuit met een vochtwerende spray en nu blijft hij het doen.
Als dat het het geval is zou ik er mee teruggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik krijg mijn foscam 9805W niet in de homewizard. Hij geeft nooit het preview beeld of ik nu op dns naam (staat open via modem) of intern adres, niets werkt. Zelfs de resolutie verlagen geeft geen oplossing.

Iemand een idee te krijgen denk zelf in de richting van het aanroepen van een oude url in de foscam presets. De foscam heeft de nieuwste firmware en met de synology werkt het top.

Ben benieuwd of jullie een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yamahaa schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:06:
[...]

Hai,

Ik verwacht dat het niet aan je HW instellingen hoeft te liggen....maar aan je camera.
[...]
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Op zich wel. Want naar aanleiding van jouw post, heb ik alle instellingen mbt. de camera weggegooid, zowel in de HW als de router en ben gewoon opnieuw begonnen.
Dus portforwarding opnieuw aangemaakt, camera opnieuw, etc.
En zojuist heb ik eindelijk een foto-symbooltje achter de bewegingsmelder kunnen zien. :)
Het vreemde was dat ik al eerder een camera met extern adres had aangemaakt en kunnen zien in de HW. Alleen was het nog nooit gelukt om het aan een sensor toe te voegen.

Misschien is het cruciale inderdaad om eerst een camera met extern ip aan te maken en dan pas toe te kennen. Dat zou betekenen dat de configuratie niet een verwijzing naar de camera opslaat per sensor, maar de gegevens kopieert bij het "linken". |:( :X

Gevolg hiervan is wel dat wijzigingen aan het camera-deel niet doorwerken in de configuratie waarbij de sensor die camera wil gebruiken en dus eigenlijk opnieuw een link moet aanmaken naar de camera vanaf de sensor.
Dat is wel heel erg knullig :(

Maar goed, heel erg bedankt voor het meedenken.
* TD-er gaat vanmiddag de camera maar eens ophangen, ipv dezelfde stapel boeken bekijken in de test-opstelling.

Edit:
Die D-Link camera verbruikt trouwens een zeer aangename 1.5 Watt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
TD-er schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:43:
[...]

Gevolg hiervan is wel dat wijzigingen aan het camera-deel niet doorwerken in de configuratie waarbij de sensor die camera wil gebruiken en dus eigenlijk opnieuw een link moet aanmaken naar de camera vanaf de sensor.
Dat is wel heel erg knullig :(
Fijn dat het werkt. Nav van bovenstaande weet ik niet of ik je goed begrijp, maar stel dat je iets aan de configuratie van de betreffende cam gaat veranderen ( bv naam, password, interne adres, poortnr enz) dan zal je idd de sensor opnieuw moeten linken aan de HW, maar ook in je apps als je bv je cams bekijkt (anders dan via de HW app.

Succes!

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wanneer je iets aan de camera zelf veranderd, dat je dan in de HW een aanpassing moet doen, is logisch.
Echter waar ik tegenaan leek te lopen was dat een aanpassing in het "camera-object" in de HomeWizard, niet wil zeggen dat de sensor die de camera gekoppeld heeft, ook die nieuwe settings overneemt.
Anders kan ik het namelijk niet verklaren waarom ik nooit een snapshot kreeg, terwijl de camerafeed het wel leek te doen in de HW.
Om samen te vatten, het lijkt erop dat in de settings van de HW meer dan 1 camera-configuratie kan bestaan van dezelfde camera. Een actuele (die bij de camera-instellingen) en een bij de sensor met de gekoppelde camera.

Pagina: 1 ... 54 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!