Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Weet toevallig iemand hoe ik de loxx sloten kan bedienen met een ip comando?
lampen is het ip adres poort nummer sw dan nummer on/off maar ik kan de opdracht voor de loxx sloten niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 21:12
Ik volg je. Ja dat lijkt er inderdaad op met de huidige info. Affijn hij werkt dank voor je reactie fijne dag nog allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@reinhold, die is er:
Jovink538 in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

[ Voor 55% gewijzigd door visie op 25-01-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Hallo allemaal,

Misschien is onderstaande een beetje off-topic, maar de ervaring met KaKu zit nu eenmaal hier :) .

Ik heb sinds enige tijd mijn staande schemerlamp gedimd staan met een KaKu ACD-200 (via HW natuurlijk).
Op deze manier kan ik hem wat hoger zetten als ik wil lezen en terug voor gezellig licht ;-).
In de lamp zit een halogeen lamp van voldoende wattage, maar het onderstaande fenomeen doet zich ook voor met een ouderwetse gloeilamp.

Het probleem:
ELKE avond om precies 22.00 en 23.00 begint de lamp voor +/- 10 seconden te knipperen.
Ik kan echt de klok er op gelijk zetten. Enig onderzoek heeft mij al geleerd dat dit te maken heeft met
netvervuiling. Stedin stuurt op die tijd data over de lijn voor het aansturen van bv de dag/nacht stand of het (uit)schakelen van stoplichten.
Ik heb reeds flink rondgezocht en kwam oplossingen tegen als het vervangen van een glaszekering door een zandzekering(traag). Los van mijn twijfels over het nut hiervan is de ACD-200 niet voorzien van een zekering.
Andere oplossing was ook om een (foliegewikkelde)condensator van 0,022uF op de voeding te zetten, maar dat is weer zo lastig weg te werken.
De netvervuiling is overigens alleen zichtbaar op de lamp met de ACD-200. Andere dimmers (ook andere KaKu dimmers) vertonen dit probleem vreemd genoeg niet.

Vraag: Heeft iemand dezelfde ervaring... oplossingen ?

Peter

[ Voor 4% gewijzigd door pvkan op 25-01-2015 13:33 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 22:18
Ik heb dat bij mijn acm-100 ook. En ik heb het ook om het halve uur. Ik heb ook wel eens iets gelezen over een condensator er tussen plaatsen ofzo. Maar ik heb het maar geaccepteerd :)
Volgens mij komt het alleen maar voor bij dimmers van kaku. De gewone aan/uit merk ik er niets van.
pvkan schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:31:
Hallo allemaal,

Misschien is onderstaande een beetje off-topic, maar de ervaring met KaKu zit nu eenmaal hier :) .

Ik heb sinds enige tijd mijn staande schemerlamp gedimd staan met een KaKu ACD-200 (via HW natuurlijk).
Op deze manier kan ik hem wat hoger zetten als ik wil lezen en terug voor gezellig licht ;-).
In de lamp zit een halogeen lamp van voldoende wattage, maar het onderstaande fenomeen doet zich ook voor met een ouderwetse gloeilamp.

Het probleem:
ELKE avond om precies 22.00 en 23.00 begint de lamp voor +/- 10 seconden te knipperen.
Ik kan echt de klok er op gelijk zetten. Enig onderzoek heeft mij al geleerd dat dit te maken heeft met
netvervuiling. Stedin stuurt op die tijd data over de lijn voor het aansturen van bv de dag/nacht stand of het (uit)schakelen van stoplichten.
Ik heb reeds flink rondgezocht en kwam oplossingen tegen als het vervangen van een glaszekering door een zandzekering(traag). Los van mijn twijfels over het nut hiervan is de ACD-200 niet voorzien van een zekering.
Andere oplossing was ook om een (foliegewikkelde)condensator van 0,022uF op de voeding te zetten, maar dat is weer zo lastig weg te werken.
De netvervuiling is overigens alleen zichtbaar op de lamp met de ACD-200. Andere dimmers (ook andere KaKu dimmers) vertonen dit probleem vreemd genoeg niet.

Vraag: Heeft iemand dezelfde ervaring... oplossingen ?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:27:
Ik krijg mijn foscam 9805W niet in de homewizard. Hij geeft nooit het preview beeld of ik nu op dns naam (staat open via modem) of intern adres, niets werkt. Zelfs de resolutie verlagen geeft geen oplossing.

Iemand een idee te krijgen denk zelf in de richting van het aanroepen van een oude url in de foscam presets. De foscam heeft de nieuwste firmware en met de synology werkt het top.

Ben benieuwd of jullie een oplossing weten?
Ik heb een Foscam 9805w en die werkt goed, voor snapshots heb ik hem gekoppeld aan het interne IP adres. Ik heb wel de kwaliteit van het snapshot omlaag gezet in de Foscam webinterface. Daarvoor kreeg ik vaak een zwart of een half beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:02
Onder welke camera instellingen kan ik dat vinden? Want daar hadden collega's het ook over. Ik kan wel snapshot instellingen vinden maar dat is voor ftp etc.

Kan jij aangeven wat je aan hebt gezet in de camera voor HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
reinhold schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:41:
[...]

Bedankt nu kan ik in widgets maken
Ik wil die eventueel wel testen. Tenminste als het iOS is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Dazzie schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:03:
[...]

Bij mijn zit de magneet buiten op de poort. En de deur is van aluminium.

Deze zit er al een geruime tijd en nog met de orginele batterij erin. Heb wel voor de zekerheid een stukje tape geplak over de naad. Ze zijn volgens mij officieel niet geschikt voor buiten. :)

[afbeelding]
Wat grappig hoe jij ze hebt gemonteerd... ik dacht dat ze tegen elkaar aan moesten, ik vond al zo'n beperking in plaatsing dus zo werkt het ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
TD-er schreef op zondag 25 januari 2015 @ 07:45:
Ik heb nog steeds geen camera-snapshots in mijn HomeWizard.
Iemand nog een suggestie wat er moet gebeuren om het te laten werken?
Ik heb (o.a.) deze stappen gevolgd.
Zowel intern- als extern IP-adres geprobeerd (ook op verschillende poortnummers, zowel <1000 als op 60'000.
ik had er ook 1 gekocht maar weer netjes ingepakt en teruggebracht, ik vind foscam wat makkelijker, ook installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:36:
[...]

Ik heb een Foscam 9805w en die werkt goed, voor snapshots heb ik hem gekoppeld aan het interne IP adres. Ik heb wel de kwaliteit van het snapshot omlaag gezet in de Foscam webinterface. Daarvoor kreeg ik vaak een zwart of een half beeld.
Ik heb dit ook nog steeds met regelmaat met de FI9851p. Homewizard lijkt het maar niet te kunnen oplossen en houden me inmiddels al een jaar aan het lijntje.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
oertje schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:27:
[...]

Wat grappig hoe jij ze hebt gemonteerd... ik dacht dat ze tegen elkaar aan moesten, ik vond al zo'n beperking in plaatsing dus zo werkt het ook??
Ja, je moet hem maar eens (in een stille ruimte) langs elkaar bewegen. Dan hoor je heel zachtjes klik. Dan wordt het contactje gemaakt. En je kan idd ook de magneet vervangen voor een sterkere.

Zo wil ik hem eigenlijk in het kozijn hebben en dan een inbouw magneet in de deur. Zodat je het van buitenaf niet zit zitten. Maar dat is als ik me eigen een keer verveelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:11:
Onder welke camera instellingen kan ik dat vinden? Want daar hadden collega's het ook over. Ik kan wel snapshot instellingen vinden maar dat is voor ftp etc.

Kan jij aangeven wat je aan hebt gezet in de camera voor HW?
Ik laat de camera een snapshot maken bij beweging in de tuin. Ik heb dezelfde Foscam twee keer aangemaakt onder Homewizard. Een keer met het DDNS adres (voor live beelden) en een keer met het interne adres 192.168.10.x:poortnummer met de naam Foscam Intern. Onder de bewegingssensor binnen de Homewizard app heb ik de Foscam Intern gekoppeld aan de bewegingsmelder.
Binnen de web interface van Foscam onder: "Video" "snapshot settings". Heb ik de manual snap quality op "Low" gezet en "Picture save" staat op FTP.
System firmware version = 1.4.1.9
Application Firmware version= 2.14.1.10
Plug-in version = 3.0.0.1

Als er nu beweging wordt gedetecteerd in de tuin, kan ik netjes de foto bekijken. Als ik bijvoorbeeld door de achterdeur naar buiten gaat wil deze sensor (deurcontact)wel eens voorrang krijgen boven de bewegingssensor en staat de snapshot niet bij de bewegingssensor maar bij de achterdeur (deze maak foto bij een open contact).

Ik hoop dat het gaat lukken met deze info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hallo

ik heb ff screenshots gemaakt van mijn instellingen maar volgens mij staat alles goed.

https://www.dropbox.com/s...qabUoL7ySyLBNhV4-OEa?dl=0

Jouw firmware is wel ouder dan die van mij...maar of dat nu echt de reden is? Volgens mij staat alles goed maar hij wil echt niet.

Jij tikt ook gewoon het interne IP in en de port zet je op 88 of zet je die met :88 achter het IP adres in de app?

De melding over het wachtwoord/username klopt die, die zijn echt 1000% goed.

[ Voor 12% gewijzigd door stormfly op 25-01-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
<knip>

[ Voor 95% gewijzigd door stormfly op 25-01-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:35:
Hallo

ik heb ff screenshots gemaakt van mijn instellingen maar volgens mij staat alles goed.

https://www.dropbox.com/s...qabUoL7ySyLBNhV4-OEa?dl=0

Jouw firmware is wel ouder dan die van mij...maar of dat nu echt de reden is? Volgens mij staat alles goed maar hij wil echt niet.

Jij tikt ook gewoon het interne IP in en de port zet je op 88 of zet je die met :88 achter het IP adres in de app?

De melding over het wachtwoord/username klopt die, die zijn echt 1000% goed.
Dat ziet er inderdaad ok uit, nu ik de error melding zie, kan ik me vaag herinneren dat ik die ook gezien heb in het begin. Ik heb toen de camera toegevoegd in de web interface (geloof ik) en dat een paar keer achter elkaar moeten doen voor dat het werkte. Beetje vaag verhaal maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oertje schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:29:
[...]

ik had er ook 1 gekocht maar weer netjes ingepakt en teruggebracht, ik vind foscam wat makkelijker, ook installeren
Inmiddels heb ik ze beide werkend.
Ze zijn heerlijk compact, maar zodra het een beetje donker is, zie je echt niets meer. Gevoelig zijn ze niet.
Ik heb zojuist bij de DealExtreme deze pseudo "PoE" adapters even aangeklikt, want ik heb ze nu via WiFi lopen en dat loopt toch niet zo makkelijk als via ethernet en ik wil niet 2 kabels hebben lopen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
TD-er schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:03:
[...]

Inmiddels heb ik ze beide werkend.
Ze zijn heerlijk compact, maar zodra het een beetje donker is, zie je echt niets meer. Gevoelig zijn ze niet.
Ik heb zojuist bij de DealExtreme deze pseudo "PoE" adapters even aangeklikt, want ik heb ze nu via WiFi lopen en dat loopt toch niet zo makkelijk als via ethernet en ik wil niet 2 kabels hebben lopen.
Dat is handig! die D-Link zijn inderdaad heel compact, wilde eigenlijk aan de voordeur binnenkant hangen,maar ik wilde ook iets maken van luidspreker en microfoontje zodat ik op afstand kan praten, en daar zaten geen mogelijkheden voor, en wel op een aldi webcam die daar nu hangt maar ik moet dat nog bekijken en uitvogelen. Vond namelijk frustrerend toen ik in andere kant van het land was en ik iemand voor de deur zag staan en alleen kon kijken .
Heeft iemand zoiets al werkend soms? Of andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
oertje schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:23:
[...]

Dat is handig! die D-Link zijn inderdaad heel compact, wilde eigenlijk aan de voordeur binnenkant hangen,maar ik wilde ook iets maken van luidspreker en microfoontje zodat ik op afstand kan praten, en daar zaten geen mogelijkheden voor, en wel op een aldi webcam die daar nu hangt maar ik moet dat nog bekijken en uitvogelen. Vond namelijk frustrerend toen ik in andere kant van het land was en ik iemand voor de deur zag staan en alleen kon kijken .
Heeft iemand zoiets al werkend soms? Of andere oplossingen?
Ga je dan ook tegen inbrekers zeggen dat je het weekend weg ben... 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:49:
[...]

Dat ziet er inderdaad ok uit, nu ik de error melding zie, kan ik me vaag herinneren dat ik die ook gezien heb in het begin. Ik heb toen de camera toegevoegd in de web interface (geloof ik) en dat een paar keer achter elkaar moeten doen voor dat het werkte. Beetje vaag verhaal maar het is het proberen waard.
Het is een bug in de homewizard iOS App, ik heb het nu via een android toestel gedaan. Dan werkt het ook niet tenzij je de naam van je camera weglaat, dan alle connectiviteits parameters invult dan voert hij de controle uit en zegt hij OK. Daarna kan je de naam nog opgeven en dan opslaan...

Eind goed al goed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees berichten over problemen met sensoren buiten......

De meeste kaku spullen (en ook andere merken) zijn gemaakt voor gebruik binnenshuis.
Daarbij gaat het niet alleen om "waterdicht" maar ook om temperatuur: het spul werkt mogelijk niet beneden de 0 en boven de 40 graden celcius, vanwege de toegepaste componenten. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:14:
Ik lees berichten over problemen met sensoren buiten......

De meeste kaku spullen (en ook andere merken) zijn gemaakt voor gebruik binnenshuis.
Daarbij gaat het niet alleen om "waterdicht" maar ook om temperatuur: het spul werkt mogelijk niet beneden de 0 en boven de 40 graden celcius, vanwege de toegepaste componenten. :S
Volgens mij hebben de temperatuur sensoren een bereik tot -20 graden ? En de nieuwste lichting zelfs nog lager ?

Belangrijker is dat je ook niet moet vergeten dat goedkopere batterijen vaak de boosdoener zijn. Deze laten het snel afweten zodra de temperatuur te laag wordt. Ze gaan dan minder spanning afgeven met de bekende NO DATA op sensoren tot gevolg.
Zo is ook het gebruik van oplaadbare batterijen af te raden (NiMh) omdat deze vaak maar 1,2v afgeven ipv 1,5v.

Ik heb al mijn buiten sensoren na een tip een tijdje geleden voorzien van Lithium batterijen (bv Energizer Ultimate Lithium) en sindsdien geen enkele last gehad van NO DATA. Ook niet bij kou of vorst.
Deze batterijen zijn high performance batterijen met een gegarandeerde werking tot -40gr C.
Ze kosten wel een flink paar centen meer dan standaard AA of AAA, maar dan heb je ook echt wat. Voor mij een wereld van verschil.
Vorige week gaven mijn temperatuursensor buiten dan ook keurig -5 graden aan.
Ook had ik last van dat het bereik van een buiten hangende AEX-701 signaalrepeater bij de kou 2 weken geleden de lichtschakelaar van de lantaarnpaal in de tuin niet meer kon bereiken. Nadat ik ook deze van de genoemde batterij heb voorzien is het probleem tijdens de kou voorbij.

Ergo: Goedkope batterijen in (buiten)sensoren is denk ik een gevalletje: "Goedkoop is duurkoop".

Misschien het proberen waard ?

Peter

[ Voor 7% gewijzigd door pvkan op 26-01-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Deze post is leeg. (Verkeerd knopje gedrukt, sorry)

[ Voor 95% gewijzigd door pvkan op 26-01-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een F2 foutmelding op de radiatorkranen?
Ze zijn eindelijk geleverd (waren besteld op 14/12) maar allemaal geven ze deze fout.
Volgens de handleiding:

Display geeft F2 weer

Het ventiel zit te dicht op de radiator
De ring losdraaien en zorgen dat er meer afstand tussen radiator en thermostaatkraan komt.

Echter komt deze fout ook als je ze laat initialiseren los op tafel.
Je zou bijna denken dat de handleiding verkeerd is want de rotor komt nauwelijks tot aan het pinnetje van de kraan.
Ter info: de radiatorkraan pas rechtstreeks, dus geen tussenringen gebruikt. Het Danfoss pinnetje kan ik er ook niet tussen steken want dat is dan weer veel te lang.
Of is het de bedoeling dat we dat gaan knippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Dazzie schreef op maandag 26 januari 2015 @ 06:39:
[...]

Ga je dan ook tegen inbrekers zeggen dat je het weekend weg ben... 8)7 8)7
Haha, je kan toch ook zeggen ik ben even bezig en kan niet open doen.Dan denken ze dat je thuis bent. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gedacht. F2 is dus niet te dicht maar te ver.
Een 2,5mm koperdraad ertussen en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ik heb een nieuwe foscam camera die nog niet in het lijstje staat... Het zou toch handiger zijn als je manueel de stream url kon invullen? Dat kon vroeger wel! Zelfs een eigen fake camera service kon je toen draaien die een snapshot terug gaf. Of zit die optie om zelf een URL in te geven ergens verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:14:
Zoals gedacht. F2 is dus niet te dicht maar te ver.
Een 2,5mm koperdraad ertussen en het werkt.
Of een stuiver ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potverdikkie, dat ik daar niet aan gedacht heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvkan schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:38:
[...]

Volgens mij hebben de temperatuur sensoren een bereik tot -20 graden ? En de nieuwste lichting zelfs nog lager ?

Belangrijker is dat je ook niet moet vergeten dat goedkopere batterijen vaak de boosdoener zijn. Deze laten het snel afweten zodra de temperatuur te laag wordt. Ze gaan dan minder spanning afgeven met de bekende NO DATA op sensoren tot gevolg.
Zo is ook het gebruik van oplaadbare batterijen af te raden (NiMh) omdat deze vaak maar 1,2v afgeven ipv 1,5v.

Ik heb al mijn buiten sensoren na een tip een tijdje geleden voorzien van Lithium batterijen (bv Energizer Ultimate Lithium) en sindsdien geen enkele last gehad van NO DATA. Ook niet bij kou of vorst.
Deze batterijen zijn high performance batterijen met een gegarandeerde werking tot -40gr C.
Ze kosten wel een flink paar centen meer dan standaard AA of AAA, maar dan heb je ook echt wat. Voor mij een wereld van verschil.
Vorige week gaven mijn temperatuursensor buiten dan ook keurig -5 graden aan.
Ook had ik last van dat het bereik van een buiten hangende AEX-701 signaalrepeater bij de kou 2 weken geleden de lichtschakelaar van de lantaarnpaal in de tuin niet meer kon bereiken. Nadat ik ook deze van de genoemde batterij heb voorzien is het probleem tijdens de kou voorbij.

Ergo: Goedkope batterijen in (buiten)sensoren is denk ik een gevalletje: "Goedkoop is duurkoop".

Misschien het proberen waard ?

Peter
Mee eens. Ik heb ook d'r Energyzer batterijen, die werken uitstekend! Wat betreft de magneetcontacten is jn mijn geval er telkens een die niet goed werkt en blijft het vreemd dat het Open signaal wel door komt en Dicht niet. Lijkt dan niet een batterij issue. Inmiddels gaat het wel weer goed.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:35
Waarom moet je telkens je favorieten herstellen in de web app na een update....zucht...

Iemand enig idee wat de update inhoud?
Is het de update voor de weerstations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
TD-er schreef op zondag 25 januari 2015 @ 07:45:
Ik heb nog steeds geen camera-snapshots in mijn HomeWizard.
Iemand nog een suggestie wat er moet gebeuren om het te laten werken?
Ik heb (o.a.) deze stappen gevolgd.
Zowel intern- als extern IP-adres geprobeerd (ook op verschillende poortnummers, zowel <1000 als op 60'000.
Je kan ook de resolutie van de jpg aan passen in de beheerpagina van je camera. Zet deze een laag. Lukt t nu wel? Ik kan ook geen high definitions opslaan in hw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SNIK0906 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:53:
[...]

Je kan ook de resolutie van de jpg aan passen in de beheerpagina van je camera. Zet deze een laag. Lukt t nu wel? Ik kan ook geen high definitions opslaan in hw
Inmiddels heb ik de camera's wel werkend. Maar helaas alleen nog maar op 32x240 @medium. Hoger is nog niet gelukt. (zowel bedraad als via WiFi)

Over de magneetsensoren...
"Open" doe je meestal na lange tijd inactiviteit en "dicht" kort na het "open" signaal.
Kortom, wanneer de batterij een factor is hierin, dan kan het zijn dat de condensatoren in de zender nog niet weer vol op spanning zijn ten tijde van het "dicht" signaal.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkhuppelschot schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:13:
Waarom moet je telkens je favorieten herstellen in de web app na een update....zucht...

Iemand enig idee wat de update inhoud?
Is het de update voor de weerstations?
2.84 zou vooral voor het Smartwares weerstation en zijn toebehoren zijn.
Ik kreeg deze morgen deze mail, en in de loop van de namiddag de firmware:
Beste Guy Verschuere,

Loop van de dag zal uw HomeWizard vragen of die een nieuwe firmware mag installeren. Deze firmware (hwfw2.84) betreft verbetering over het weerstation en de sensoren ervan. Deze firmware is eigenlijk nog in testfase, maar heb er vertrouwen in dat deze goed is. ( heb deze afgelopen weekend het zelf getest )

Mocht uw na deze firmware nog steeds problemen hebben kunt u reageren op deze email.

Ervan uitgaande u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Rob van Egmond
HomeWizard Support & Sales
Deze zou ook een update naar de windmeter moeten pushen, echter geen flauw gedacht hoe ik kan controleren of dat gebeurt is. In ieder geval heeft die vandaag toch een paar keer data doorgestuurd, maar nog niet zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee welke schakelaar in te zetten voor een dubbelpolige schakeling? (Buitenverlichting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:31:
Iemand een idee welke schakelaar in te zetten voor een dubbelpolige schakeling? (Buitenverlichting)
Wat bedoel je met een "dubbelpolige schakeling"?
Een die zowel de nul als de fase ontkoppelt? (net zoals schakelaars voor een wasmachine in een natte ruimte?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:05:
[...]

Loop van de dag zal uw HomeWizard vragen of die een nieuwe firmware mag installeren. Deze firmware (hwfw2.84) betreft verbetering over het weerstation en de sensoren ervan. Deze firmware is eigenlijk nog in testfase, maar heb er vertrouwen in dat deze goed is. ( heb deze afgelopen weekend het zelf getest )

[...]

Deze zou ook een update naar de windmeter moeten pushen, echter geen flauw gedacht hoe ik kan controleren of dat gebeurt is. In ieder geval heeft die vandaag toch een paar keer data doorgestuurd, maar nog niet zoals het hoort.
Apart dat een firmware nog in testfase is maar wel publiekelijk uitgerold is. Alhoewel me dit niks zou verbazen bij Homewizard :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:25:
[...]

Apart dat een firmware nog in testfase is maar wel publiekelijk uitgerold is. Alhoewel me dit niks zou verbazen bij Homewizard :? .
Kan natuurlijk ook zo zijn, dat de nieuwe firmware van de HomeWizard een flash-functie in zich heeft voor de thermometers/weerstation. Ik kan me niet voorstellen dat die firmware (en alles wat ze erbij gaan doen in de toekomst) in de HomeWizard firmware zit ingebakken.
Dat zou wel heel erg inflexibel zijn en onnodig voor een apparaat wat met het internet is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboy02
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-06 10:53
concurenty uit china in domotica de orvibo allone voor een paar tientjes via DX
http://www.dx.com/p/orvib...150126366988#.VMayjy5wtrY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 26 januari 2015 @ 21:21:
[...]

Wat bedoel je met een "dubbelpolige schakeling"?
Een die zowel de nul als de fase ontkoppelt? (net zoals schakelaars voor een wasmachine in een natte ruimte?)
Correct, een dubbelpolige schakelaar (ook wel type 2 genoemd) onderbreekt beide draden. Dus zowel nul-leider als fase worden onderbroken zodat op geen enkele draad spanning kan staan.
Dit is wettelijk verplicht voor schakelingen in vochtige ruimtes (badkamer) en voor buitenverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 03:47:
[...]

Correct, een dubbelpolige schakelaar (ook wel type 2 genoemd) onderbreekt beide draden. Dus zowel nul-leider als fase worden onderbroken zodat op geen enkele draad spanning kan staan.
Dit is wettelijk verplicht voor schakelingen in vochtige ruimtes (badkamer) en voor buitenverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 03:47:
[...]

"Even offtopic"

Wettelijk verplicht?? En als je ongeschakelde stopcontacten heb buiten in de tuin? En en lampen aan de gevel??

Alles moet minimaal voldoen aan ip44. En dacht 30cm boven de grond. Ivm opspattent water. En sowieso een aardlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt blijkbaar oud en de regels veranderen.
Dubbelpolig schakelen is niet langer verplicht voor vochtige ruimtes en buitenverlichting.
Tenzij je nog op een 230V net zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:01:

Die is ook erg vaag :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
App is geüpdated:
Bug fixes:
- The EnergyLink Live grafiek moet nu naar behoren updaten
- Camera streams zonder RTSP ondersteuning vallen niet terug op RTSP bij fouten
- Sorteren van de sensorlijst zal nu gelijk worden opgeslagen
- Poging de crash op de HeatLink pagina op te lossen voor specifieke apparaten
- De camerastream met het RTSP protocol zal nu sneller moeten initialiseren
Nieuwe functie
- Brel apparaat wordt nu ondersteund in de firmware en App

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Wat is dan weer een Brel apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gordijnen, geloof ik

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-09 22:59
Ah ik zie het inderdaad Brel gordijn motors.
Ik ben benieuwd wanneer die klokthermostaat functie in de Heatlink een keer komt.
Was aangekondigd tijdens een infoavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wat wel jammer is dat Smartwares Homewizard heeft overgenomen, je ziet in alle releases dat er volledige focus is op het uitbreiden van randapparatuur mogelijkheden en het ondersteunen van meer en meer randapparatuur. Op zich te begrijpen als je de oorsprong van Smartwares bekijkt als hardware club, maar jammer dat het de software innovatie van Homewizard belemmert.

Waar ze, imho helaas, geen focus op hebben is de ontwikkeling van software mbt GUI en user features. Ik denk zelf dat er anno 2014 meer behoefte is aan betere software met conditioneel schakelen, betere "alarm" ondersteuning (lees mute van pushberichten als je thuis bent) en bijvoorbeeld het snel uit kunnen schakelen van een Actie of een Scene, dan dat er nu weer een extra rolgordijn optie wordt toegevoegd.

Ik schrok op de nieuwjaarsborrel van het vrij hoge aantal medewerkers en dan slechts zo weinig innovatie op software gebied.

Vanuit Homey is het vrij stil tot op heden maar als die startup echt op de software innovatie visie gaat sturen en een brede reeks veel verkochte randapparatuur ondersteunen bij eerste uit levering (KAKU, Somfy etc) dan kan Homewizard het nog wel eens heel zwaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:49
stormfly schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:08:
Vanuit Homey is het vrij stil tot op heden maar als die startup echt op de software innovatie visie gaat sturen en een brede reeks veel verkochte randapparatuur ondersteunen bij eerste uit levering (KAKU, Somfy etc) dan kan Homewizard het nog wel eens heel zwaar krijgen.
Yep, dan ben ik ook om, dan is het ;w HomeWizard

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 12:06
Je moet niet vergeten dat HomeWizard "pas" is overgenomen. Dus het effect hiervan ga je denk ik de komende tijd wel merken.

Daarnaast heeft HomeWizard een enorm bak ervaring waar een startup niet tegen op kan.

Homey ziet er veel belovend uit maar alle startups hebben enorme problemen met domotica. Kijk maar eens naar Zipato/Fibaro deze zijn na 2/3 jaar nog aan het pielen.

Dus voordat je een andere systeem neemt..zou ik nog even wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door HeroS op 27-01-2015 14:38 ]

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Nee ik ga niet direct om, ben pas een korte tijd met HomeWizard bezig maar de mogelijkheden in de software vallen me erg tegen voor een club die al 4 jaar bestaat.

Ook zoiets basaals in de domotica wereld, als een koppeling met IFTTT of Apple's Homekit hebben ze nog totaal geen intenties toe, dat versterkt mijn gevoel dat hun software visie ondergeschikt is geraakt door hun hardware focus.

Ik besef me dat het speculeren is maar ik hoop dat ze meelezen en op tijd het roer omgooien. ;)

Goede hoop kreeg ik toen ik zag dat de app nu versie 2.9.9. heeft dat moet een voorbode zijn dat er een full featured 3.0 versie aankomt _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Lekker goedkoop daar alles is €0,00...

Staat ook nog in de kinderschoenen denk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:31
HomeWizard heeft voor NL gebruikers een aantal streepjes voor, en is ook redelijk betaalbaar. Op termijn zullen ze waarschijnlijk voorbij gestreefd worden door Amerikaanse of Aziatische systemen, maar voordat die afgestemd zijn op onze specifieke water- en energiemeters, thermostaten, KAKU, Somfy en andere typisch Hollandse/Europese zaken zijn we een tijd verder. Dus op korte termijn zal het wel gestaag blijven groeien.

Probleem met Home Automation is dat het niet sexy genoeg is om zichzelf te verkopen (al komt Nest aardig in de buurt). Grootste uitdaging in mijn ogen voor HomeWizard en Smartwares is daarom ook niet de app of de hardware, maar de positionering, de marketing. Als er geen diepe zakken blijken te zijn voor marketing zal het een niche, lokale speler blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Sinds vandaag in het bezit van een slimme meter. Toen ik de energy link erop aansluite viel mijn op dat de lampjes al gingen branden voordat ik de usb voeding erin had. Klopt het dat de energy ook een voeding krijgt via de p1 poort? En is dat betrouwbaar genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al het weerstation aan de praat gekregen ? Ik net met volle moed er aan begonnen. Maar tot heden nog geen vooruitgang geboekt. Loop al weer vast bij het linken van de thermometer aan het station ...

Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:01:
Ik wordt blijkbaar oud en de regels veranderen.
Dubbelpolig schakelen is niet langer verplicht voor vochtige ruimtes en buitenverlichting.
Voor zover ik weet is dubbelpolig schakelen (in NL) nooit verplicht geweest voor buitenverlichting.
Ik heb het namelijk nog nooit gezien hier, zelfs niet in nieuwbouw huizen die met buitenverlichting waren opgeleverd.

Maar goed, je zou natuurlijk een relais kunnen schakelen met een KAKU-schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:18
Dazzie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:31:
Sinds vandaag in het bezit van een slimme meter. Toen ik de energy link erop aansluite viel mijn op dat de lampjes al gingen branden voordat ik de usb voeding erin had. Klopt het dat de energy ook een voeding krijgt via de p1 poort? En is dat betrouwbaar genoeg?
Hoi,

Staat in de handleiding, dat bij een slimme meter een voeding aangeboden wordt. Weer een adapter minder. :) :) :) :) :)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
snooze7555 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:04:
[...]

Hoi,

Staat in de handleiding, dat bij een slimme meter een voeding aangeboden wordt. Weer een adapter minder. :) :) :) :) :)
Heb ik dat zeker gemist. Ja idd weer een adapter over en een stopcontact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HeroS schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:38:
Je moet niet vergeten dat HomeWizard "pas" is overgenomen. Dus het effect hiervan ga je denk ik de komende tijd wel merken.

Daarnaast heeft HomeWizard een enorm bak ervaring waar een startup niet tegen op kan.

Homey ziet er veel belovend uit maar alle startups hebben enorme problemen met domotica. Kijk maar eens naar Zipato/Fibaro deze zijn na 2/3 jaar nog aan het pielen.

Dus voordat je een andere systeem neemt..zou ik nog even wachten.
stormfly schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:21:
Nee ik ga niet direct om, ben pas een korte tijd met HomeWizard bezig maar de mogelijkheden in de software vallen me erg tegen voor een club die al 4 jaar bestaat.

Ook zoiets basaals in de domotica wereld, als een koppeling met IFTTT of Apple's Homekit hebben ze nog totaal geen intenties toe, dat versterkt mijn gevoel dat hun software visie ondergeschikt is geraakt door hun hardware focus.

Ik besef me dat het speculeren is maar ik hoop dat ze meelezen en op tijd het roer omgooien. ;)

Goede hoop kreeg ik toen ik zag dat de app nu versie 2.9.9. heeft dat moet een voorbode zijn dat er een full featured 3.0 versie aankomt _/-\o_ :9~
Ik hoop ook nog steeds op IFTTT, wellicht in 3.0 :) . Wat je niet moet vergeten is dat natuurlijk een startup tegen issues kan aanlopen, maar tegelijk ook veel kan leren van fouten bij anderen. Daarnaast zijn 'wij' wel de veeleisende gebruikers van Homewizard en is denk ik nog steeds het marktsegment van Homewizard niet de tweaker, maar de huisvader die lampjes wil bedienen en zijn stroomverbruik wil inzien :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik heb sinds zaterdag ziggo in huis gekregen met de daarbij behorende modem maar ik loop nu tegen het probleem aan dat de homewizard niet meer direct reageert op schakelingen of veel te traag.
Ik had altijd een fritzbox en ik heb nooit geen problemen gehad licht het dan nu aan de modem die ik heb gekregen van ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:42:
Ik heb sinds zaterdag ziggo in huis gekregen met de daarbij behorende modem maar ik loop nu tegen het probleem aan dat de homewizard niet meer direct reageert op schakelingen of veel te traag.
Ik had altijd een fritzbox en ik heb nooit geen problemen gehad licht het dan nu aan de modem die ik heb gekregen van ziggo?
Ik denk dat je tegen issues aanloop mbt wifi b/g/n, in dit topic meerdere malen besproken. Volgens mij is het Ziggo modem redelijk dichtgetimmerd, dus kun je weinig mee. Ik zou gewoon je Fritzbox blijven gebruiken en als Accesspoint inzetten achter je nieuwe Ziggo modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
martinvdm schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:49:
[...]

Ik denk dat je tegen issues aanloop mbt wifi b/g/n, in dit topic meerdere malen besproken. Volgens mij is het Ziggo modem redelijk dichtgetimmerd, dus kun je weinig mee. Ik zou gewoon je Fritzbox blijven gebruiken en als Accesspoint inzetten achter je nieuwe Ziggo modem.
Ik had zelf ook al het idee dat het daar weg kwam. Ik had er met de fritzbox nooit geen last van gehad en nu wel.

Ik kan makkelijk in de modem van ziggo instellingen wijzigen maar ik denk dat ik gewoon de fritzbox ga gebruiken als als accespoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:37
reinhold schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:42:
Mediacj schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:56:\
Ik had ook het probleem dat ik een trage verbinding met de Homewizard app had en heb dat op mijn Ziggo modem kunnen oplossen door het 5GHz netwerk een andere SSID te geven dan het 2,4GHz netwerk.

Alle snelle apparaten verbinden nu met het 5GHz netwerk en de Homewizard met de 2,4GHz en sindsdien is de app weer snel met verbinden.\
Zie hierboven ik had er ook last van met mijn ziggo modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:59:
[...]

Ik had zelf ook al het idee dat het daar weg kwam. Ik had er met de fritzbox nooit geen last van gehad en nu wel.

Ik kan makkelijk in de modem van ziggo instellingen wijzigen maar ik denk dat ik gewoon de fritzbox ga gebruiken als als accespoint.
Ik ontdekte bij mij trouwens, toen ik ooit soortgelijke problemen had, dat de latency van de Homewizard ook bar slecht was en dat dit samen gaat met het slecht of langzaam reageren van de App. Ping je interne homewizard ip maar eens. Zou me niets verbazen als je ook een zeer hoge ping response hebt met packet loss tot gevolg. Apart 2,4 Ghz b/g netwerk maakte het bij mij stukken stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:33:
Ik hoop ook nog steeds op IFTTT, wellicht in 3.0 :) . .... Daarnaast zijn 'wij' wel de veeleisende gebruikers van Homewizard en is denk ik nog steeds het marktsegment van Homewizard niet de tweaker, maar de huisvader die lampjes wil bedienen en zijn stroomverbruik wil inzien :9 .
Met een simpele 'get-status' en daaronder een PHP script dat je in een cronjob zet heb je eindeloos mogelijkheden om conditioneel te schakelen.

Op https://github.com/Egregi...ob/master/actionscron.php een voorbeeldje, hier wel met settings etc in een MySQL database maar dat is vrij eenvoudig aan te passen om standalone te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dat script heeft wel een erg hoog tweakers gehalte voor een reguliere gebruiker ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nochtans helemaal geen programmeur maar ik heb een hele goede vriend Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je lange URL commando's aan een IP schakelaar kan koppelen?
Heb geprobeerd met van die short-links, maar die werken niet op interne IP-adressen. Ik wil een commando naar mijn Foscam IP camera sturen via mijn intern IP, maar de Homewizard kapt de URL gewoon af :-(

URL die door moet (zet motion-detect aan; en helaas zijn alle parameters nodig):

http://192.168.0.81:81/cg...schedule6=281474976710655

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:12:
Iemand een idee hoe je lange URL commando's aan een IP schakelaar kan koppelen?
Heb geprobeerd met van die short-links, maar die werken niet op interne IP-adressen. Ik wil een commando naar mijn Foscam IP camera sturen via mijn intern IP, maar de Homewizard kapt de URL gewoon af :-(

URL die door moet (zet motion-detect aan; en helaas zijn alle parameters nodig):

http://192.168.0.81:81/cg...schedule6=281474976710655
Dit zou ik ook graag weten, misschien krijg je een oplossing ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Stel je hebt een sensor ingesteld om een aantal lampen aan en uit te zetten op een timer (al dan niet gebruikmakende van zon s opgang en ondergang).
Deze lampen hebben allemaal een eigen aan/uit code (waardoor de lampen ook afzonderlijk aan en uit gezet kunnen worden).

Stel nu dat je deze "sensor" ook met een code wil meegeven om aan te sturen. Dan kan je een nieuwe code aanmaken en daarbinnen heb je dan 2 opties...een code aanleren danwel handmatig invoeren.

En dan nu mijn probleem/uitdaging. Ik wil daar een reeds bestaande (door de HW al eerder aangemaakte) code zelf handmatig invoeren tw 00003D9E01. Echter dat kan je niet handmatig invoeren je kan alleen een letter cijfer of cijferletter combinatie invoeren...dus bv D3 of 3D...maar uitgebreider lukt niet...wat overzie ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Yamahaa schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:19:
Stel je hebt een sensor ingesteld om een aantal lampen aan en uit te zetten op een timer (al dan niet gebruikmakende van zon s opgang en ondergang).
Deze lampen hebben allemaal een eigen aan/uit code (waardoor de lampen ook afzonderlijk aan en uit gezet kunnen worden).

Stel nu dat je deze "sensor" ook met een code wil meegeven om aan te sturen. Dan kan je een nieuwe code aanmaken en daarbinnen heb je dan 2 opties...een code aanleren danwel handmatig invoeren.

En dan nu mijn probleem/uitdaging. Ik wil daar een reeds bestaande (door de HW al eerder aangemaakte) code zelf handmatig invoeren tw 00003D9E01. Echter dat kan je niet handmatig invoeren je kan alleen een letter cijfer of cijferletter combinatie invoeren...dus bv D3 of 3D...maar uitgebreider lukt niet...wat overzie ik niet?
Dat klopt volgens mij, die zijn voor de oudere elro stopcontact schakelaars met draaischijf, maar dat denk ik alleen maar, wat je ook zou kunnen doen is aan de sensor een code leren van een afstandsbediening, dat heb ik zo ook gedaan, een afst bed van een apar1500 heb ik even alleen gebruikt voor die code aanmaken daarna heb ik die van de afst bed weer verwijderd,maar de sensor heeft nu wel een code.
Dus eerst de code die je wil van HW leren aan die afstbed. en daarna die aan de sensor geven.

[ Voor 3% gewijzigd door oertje op 28-01-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
oertje schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:55:
[...]

Dat klopt volgens mij, die zijn voor de oudere elro stopcontact schakelaars met draaischijf, maar dat denk ik alleen maar, wat je ook zou kunnen doen is aan de snesor een code leren van een afstandsbediening, dat heb ik zo ook gedaan, een afst bed van een apar1500 heb ik even alleen gebruikt voor die code aanmaken daarna heb ik die van de afst bed weer verwijderd,maar de sensor heeft nu wel een code.
Ah de oude versies..idd nu kan ik die code in gedachte plaatsen. dank je wel.

Dan jou oplossing het duurde even voor ik je begreep..........ik heb geen afstandsbediening die ik iets kan leren......... :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Yamahaa op 28-01-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Yamahaa schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:01:
[...]

Ah de oude versies..idd nu kan ik die code in gedachte plaatsen. dank je wel.

Dan jou oplossing het duurde even voor ik je begreep..........ik heb geen afstandsbediening die ik iets kan leren......... :'(
Ja maar die code die je hebt kun je toch even leren aan die afst bed.? en daarna dezelfde code aan de sensor? ohhh ok, ja die zitten bij die setjes stopcontact schakelaars, ik heb er 3 zodoende dacht die heeft iedereen...

[ Voor 11% gewijzigd door oertje op 28-01-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
oertje schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:06:
[...]

Ja maar die code die je hebt kun je toch even leren aan die afst bed.? en daarna dezelfde code aan de sensor? ohhh ok, ja die zitten bij die setjes stopcontact schakelaars, ik heb er 3 zodoende dacht die heeft iedereen...
Ik heb wel losse AB van KAKU bv maar die kan niks leren ;-( Zenden kan i wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Yamahaa schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:10:
[...]

Ik heb wel losse AB van KAKU bv maar die kan niks leren ;-( Zenden kan i wel...
ja, die witte met 3 on\off en alles off, die kun je toch een code over laten nemen van iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Ben van ICS-1000 naar HW overgsetapt gisteren en heb een paar vragen.

1: Waar zie ik de tijd van de HW, ben van mening dat hij een uur voor loopt.
In de configtool heb ik wel gekozen voor Europa Midden/amsterdam, maar waar en hoe controleer ik dat.

2: Mijn Honywell Chronotherm Modulation zijn backlight werkt niet meer na de installatie van HeatWave en ik zie in de app de waterdruk niet.
Draden verkeerdom of is dit bij iedereen zo ?

3: Mijn logilink wc0016 ip cam staat niet in de lijst van camera's, is het dan uitgesloten dat hij dan compatible is ?

Voor de rest een topding, zeker in vergelijking met ICS van KAKU die zwaar achterloopt in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
ruudvee schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:18:
Ben van ICS-1000 naar HW overgsetapt gisteren en heb een paar vragen.

1: Waar zie ik de tijd van de HW, ben van mening dat hij een uur voor loopt.
In de configtool heb ik wel gekozen voor Europa Midden/amsterdam, maar waar en hoe controleer ik dat.

2: Mijn Honywell Chronotherm Modulation zijn backlight werkt niet meer na de installatie van HeatWave en ik zie in de app de waterdruk niet.
Draden verkeerdom of is dit bij iedereen zo ?

3: Mijn logilink wc0016 ip cam staat niet in de lijst van camera's, is het dan uitgesloten dat hij dan incompatible is ?

Voor de rest een topding, zeker in vergelijking met ICS van KAKU die zwaar achterloopt in ontwikkeling.
1: Je kunt in je browser naar het IP van je HW gaan, daar zie je de actuele tijd
2: Backlight werkt bij mij wel gewoon (heb ook Honywell Chronotherm Modulation). Waterdruk hangt denk ik van je ketel af, mijn Vaillant laat ook geen waterdruk zien. Doen alle lampjes het op de HL zelf wel goed?
3: Probeer gewoon :) Je kunt best een "generic" Foscam proberen en zien of hij het doet :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste conditionele schakelingskes zitten erin >:)

Scenario 1:
In HW: als poort open gaat leg licht garage aan, als beweging gedetecteerd is leg licht garage aan. Schakel niet uit na x tijd.
In homewizardphp: schakel licht garage uit ALS poort open of beweging meer dan 5 minuten geleden is tenzij dat het licht via HomewizardPHP aan gelegd was in de laatste 2 uur.

Scenario 2:
In HomewizardPHP: Als de radiotorkraan hoger ingesteld staat dan de temperatuur van de thermometer schakel de brander aan. Indien de temperatuur hoger wordt schakel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Ik heb last van lage waardes op mijn windmeter.
De windmeter hangt in de volle wind, van alle kanten.

Het waait vandaag ook niet echt zacht, en de max gemeten windsnelheid is 16km/u
Dat is dan de windvlaag de "normale" komt niet boven de 5km/u uit.

Dit terwijl de meter volop draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij ook al afgevraagd hoe precies dat wel is...
Ik heb gelijkaardige waardes: http://egregius.be/homewizard/wind.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daxy schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:31:
[...]
3: Probeer gewoon :) Je kunt best een "generic" Foscam proberen en zien of hij het doet :)
En als aanvulling: Zet de instelling van je camera eventueel op zo'n laag mogelijke kwaliteit om mee te beginnen.
Dus bijvoorbeeld 320x240 @ medium quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
daxy schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:31:
[...]

1: Je kunt in je browser naar het IP van je HW gaan, daar zie je de actuele tijd
2: Backlight werkt bij mij wel gewoon (heb ook Honywell Chronotherm Modulation). Waterdruk hangt denk ik van je ketel af, mijn Vaillant laat ook geen waterdruk zien. Doen alle lampjes het op de HL zelf wel goed?
1: Ahh, ok, tijd staat dus wel goed, even testen met een timer.
2: Backlight werkt mij mij nu ook, had gisteren zeker te vaak op de knoppen gedrukt, dan is het accuutje snel leeg, ook opgelost dus.
3: Generic Foscam werkt niet, ik test nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 2 AWMD-250 mini-dimmers geïnstalleerd.
Een met 4 halogeenlampjes van 28W gaat goed.
De andere met 4 Luxram dimbare LED's van 6W zoemt en is niet stabiel wanneer gedimd. Het lichtniveau schommelt continu.
Nog iemand meegemaakt? Ligt dat aan die LED's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik heb een vraag ik heb in tasker een code

var jsondatastr = global(`HW_DATA`);

var hwsensor = global(`HW_SENSOR`);

var jsondata = eval(`(` + jsondatastr + `)`);

var status = jsondata.response.kakusensors[id=hwsensor].status;

setGlobal(`HW_SENSOR_STATUS`,status);

Hierbij krijg ik d status van de klikaan sensors, dus als id 1 is voordeur en deze is open krijg ik yes en als hij dicht is krijg ik no en dat werkt goed.

Maar nu wil ik het zelfde doen bij temperatuur sensoren en dan heb ik

var jsondatastr = global(`HW_DATA`);

var hwthermo = global(`HW_THERMO`);

var jsondata = eval(`(` + jsondatastr + `)`);

var status = jsondata.response.thermometers[id=thermo].te;

setGlobal(`HW_THERMO_STATUS`,te)

Maar hier krijg ik geen respons en ik had verwacht dat ik de temperatuur krijg. Wat doe ik fout in deze code.
Ik heb verschillende varibels alles werkt behalve die van de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een wilde gok mag doen in een onbekende code zou ik denken dat
var status = jsondata.response.kakusensors[id=thermo].te;
dit moet worden

De thermometers zitten niet in de kakusensors array maar in een eigen thermometers array.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:56:
Als ik een wilde gok mag doen in een onbekende code zou ik denken dat
var status = jsondata.response.kakusensors[id=thermo].te;
dit moet worden

De thermometers zitten niet in de kakusensors array maar in een eigen thermometers array.
Dat is een type fout op het forum ik heb in tasker ook thermometers staan.

Maar het werkt niet zoals ik het heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is [id=thermo] ipv [id=hwthermo] ook een typo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik heb het in tasker aangepast maar probleem nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:53:
[...]

Met een simpele 'get-status' en daaronder een PHP script dat je in een cronjob zet heb je eindeloos mogelijkheden om conditioneel te schakelen.

Op https://github.com/Egregi...ob/master/actionscron.php een voorbeeldje, hier wel met settings etc in een MySQL database maar dat is vrij eenvoudig aan te passen om standalone te gebruiken.
Ik snap dat je op allerlei mogelijkheden conditioneel kan schakelen maar zoiets zou allang in hw kunnen zitten. Daarnaast zijn de diverse andere mogelijkheden vaak niet voor normale gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
10% korting op alles van HW en KAKU bij Paradigit op dit moment.

http://www.paradigit.nl/g...2m_channel=102&s2m_type=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 07:46:
[...]

Ik snap dat je op allerlei mogelijkheden conditioneel kan schakelen maar zoiets zou allang in hw kunnen zitten. Daarnaast zijn de diverse andere mogelijkheden vaak niet voor normale gebruikers.
Helemaal mee akkoord. Ik vind het behoorlijk onbegrijpelijk dat je meerdere schakelaars en timers in een actie kan zetten maar dat je daar dan geen sensor kan aan koppelen.
Maar ja, zo zijn er wel nog een hoop dingen die ik niet snap. Oa waarom is er geen tweeweg communicatie tussen schakelaars en HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Maar ja, zo zijn er wel nog een hoop dingen die ik niet snap. Oa waarom is er geen tweeweg communicatie tussen schakelaars en HW?
Dat laatste kan HW niets aan doen.
Alle KaKu en HomeEasy spullen voldoen aan het 433Mhz protocol. Dit protocol voorziet slechts alleen in 1-richtings verkeer. Hier heeft iedere fabrikant zich aan te houden.
Het is dus niet een gebrek van HW, maar de schakelaars 'praten' simpelweg niet terug.
(vandaar ook dat in de 433Mhz wereld nadrukkelijk over zenders en ontvangers (of/of) wordt gesproken).

Dit in tegenstelling tot het 868Mhz protocol. (ook HW) die voorziet wel in twee-weg verkeer.

peter

[ Voor 7% gewijzigd door pvkan op 29-01-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
pvkan schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:13:
[...]

Dit in tegenstelling tot het 868Mhz protocol.
peter
Het is voor mij nog onbegrijpelijk dat die 868 frequentie niet verder compatable gemaakt wordt. Al heb je geen twee weg verkeer zelfs dan is er nog de komende jaren voordeel te halen uit de hogere frequentie. Er zijn best wat fabrikanten die sluitcontacten (voor op de deur), schakelaars (inbouw of dozen) en andere sensoren maakt waarvan voor mij onduidelijk is of die ooit op de HW gaan "passen"....

En de HW heeft beide frequenties aan boord. Dus niemand word teleurgesteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:06:
[...]

Om even toe te lichten, 433mhz kan geen tweeweg communicatie, het zijn alleen zenders of ontvangers. Betrouwbaar schakelen met 433 is dus onmogelijk.

868mhz wat de homewizard ook ondersteund is wel tweeweg, dit word bijvoorbeeld gebruikt bij heatlink, energylink en het nieuwe smartwares weather station. 868mhz apparatuur moet je zelf ontwikkelen. Of overeenkomst mee sluiten met een andere fabrikant. 868mhz is namelijk een beveiligd protocol. En kan niet zonder goedkeuring van een maker (lees dit doen ze bijna nooit ivm eigen belangen) Homewizard is hier dus afhankelijk van enkel zelf gefabriceerde apparatuur. 868mhz van andere partijen gaan zeer zeker niet snel ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:53:
[...]

Homewizard is hier dus afhankelijk van enkel zelf gefabriceerde apparatuur. 868mhz van andere partijen gaan zeer zeker niet snel ondersteund worden.
aha..dank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
jullie ook een mail gekregen van HW dat ze 20% korting geven (doormiddel van een code) op KAKU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
DrakeNL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:04:
[...]

jullie ook een mail gekregen van HW dat ze 20% korting geven (doormiddel van een code) op KAKU?
nee ik niet
Pagina: 1 ... 55 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!