Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:06
DrakeNL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:04:
[...]

jullie ook een mail gekregen van HW dat ze 20% korting geven (doormiddel van een code) op KAKU?
Yep, ook ontvangen, stond in de nieuwsbrief.

Vraag me nu af of ze het kaku spul gaan "uitverkopen" in hun eigen webshop en daar alleen nog maar smartwares aan gaan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Ach ik wilde net wat KAKU spullen kopen dus dan is die 20% toch mooi meegenomen.

(kortingcode: HWKAKU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Met mijn ICS-1000 kan ik scenes maken met pauzes er tussen, ik heb Gordijn dicht > 5sec wachten > lamp aan.
Die pauze toevoegen zie ik niet in HW, klopt dat of is er een workaround voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvkan schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:13:
[...]
Alle KaKu en HomeEasy spullen voldoen aan het 433Mhz protocol. Dit protocol voorziet slechts alleen in 1-richtings verkeer. Hier heeft iedere fabrikant zich aan te houden.
Het is dus niet een gebrek van HW, maar de schakelaars 'praten' simpelweg niet terug.
(vandaar ook dat in de 433Mhz wereld nadrukkelijk over zenders en ontvangers (of/of) wordt gesproken).

Dit in tegenstelling tot het 868Mhz protocol. (ook HW) die voorziet wel in twee-weg verkeer. [...]
Even voor de volledigheid:
Er is niet een "het 433 MHz protocol", noch een "het 868 MHz protocol".
De KaKu apparatuur is gewoonweg niet voorzien van zowel een ontvanger en zender en het protocol wat ze gebruiken is afgeleid van het X10-RF protocol, wat toevallig alleen maar een 1-richting communicatie specificeert.
Neemt niet weg dat wanneer KaKu ineens zou besluiten een "pro"-versie van hun producten op de markt te zetten, die een acknowledgement kan sturen, dat ze dat ook gewoon prima op de 433 MHz band kunnen doen. Echter moeten ze dan wel een zender en ontvanger inbouwen.
* TD-er snapt niet dat ze dat nog niet gedaan hebben, want het zou prima compatible kunnen blijven met bestaand spul.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:41
Kwestie van geld en toegankelijkheid denk ik. Het is een mooi, toegankelijk product tegen een redelijk prijs. Wil je meer betrouwbaarheid dan moet je kijken naar Zigbee protocol maar dan ga je dus qua sensoren ook een fractie meer betalen.

Zaterdag kan ik bij een tweaker terecht voor de antennemod. Ben benieuwd of mijn weersensors het dan beter doen. Ook heb ik twee stekkerdozen bij de tv liggen, die liggen circa een meter uit elkaar. Toch werkt de ene altijd en de andere wanneer die er zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Neefdave schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:59:
Kwestie van geld en toegankelijkheid denk ik. Het is een mooi, toegankelijk product tegen een redelijk prijs. Wil je meer betrouwbaarheid dan moet je kijken naar Zigbee protocol maar dan ga je dus qua sensoren ook een fractie meer betalen.

Zaterdag kan ik bij een tweaker terecht voor de antennemod. Ben benieuwd of mijn weersensors het dan beter doen. Ook heb ik twee stekkerdozen bij de tv liggen, die liggen circa een meter uit elkaar. Toch werkt de ene altijd en de andere wanneer die er zin in heeft.
Hier idem.

Met antenne mod werkt het beter.
Heeft er ook mee te maken dat ze niet te dicht bij elkaar mogen liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Henkhuppelschot schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:33:
[...]

Hier idem.

Met antenne mod werkt het beter.
Heeft er ook mee te maken dat ze niet te dicht bij elkaar mogen liggen
Bij mij heb ik 1 hoek naast de bank waar de stopcontactschakelaar het niet doet, ik heb al 2x vervangen,maar het gekke is dat een oude elro stopcontactschakelaar met draaischijf code daar wel perfect werkt. Ik vermoed dat de buren daar iets in het stopcontact hebben aan de andere kant van de muur wat stoort en de oude elro heeft er geen last van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wou ik ook al opperen. 2 verschillende modellen/merken gebruiken als ze dichtbij elkaar steken.
Heb er hier 2 achter de versterkers zitten. Toen het 2 Elro's waren was er 1 die het heel vaak niet deed. Sedert het een Elro en een Smartwares is geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 22:48
Zoals TD-er al aangaf: Het heeft niks met de frequentie te maken, maar met het protocol en de capaciteiten. Wat me opviel aan de nieuwe verpakking van KaKu is dat er start-line en 1-way op staat. Wat bij mij betekent dat er binnenkort ook een andere lijn komt met 2-way.

Dat klopt ook. De eerste is EML-1000. KaKu heeft dit net bevestigd in een mail naar mij, maar uiteraard geven ze nog geen details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
kaandorp schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:54:
Zoals TD-er al aangaf: Het heeft niks met de frequentie te maken, maar met het protocol en de capaciteiten. Wat me opviel aan de nieuwe verpakking van KaKu is dat er start-line en 1-way op staat. Wat bij mij betekent dat er binnenkort ook een andere lijn komt met 2-way.

Dat klopt ook. De eerste is EML-1000. KaKu heeft dit net bevestigd in een mail naar mij, maar uiteraard geven ze nog geen details.
De EML-1000 is de energie meter van KaKu. Bedoel je die?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
ruudvee schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:19:
Met mijn ICS-1000 kan ik scenes maken met pauzes er tussen, ik heb Gordijn dicht > 5sec wachten > lamp aan.
Die pauze toevoegen zie ik niet in HW, klopt dat of is er een workaround voor ?
Klopt dat is er nog niet. Met de nieuwjaarsborrel heb ik dat idee ook geopperd. Ze hebben het wel opgeschreven maar of er wat mee gedaan wordt dat weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:33
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:12:
Iemand een idee hoe je lange URL commando's aan een IP schakelaar kan koppelen?
Heb geprobeerd met van die short-links, maar die werken niet op interne IP-adressen. Ik wil een commando naar mijn Foscam IP camera sturen via mijn intern IP, maar de Homewizard kapt de URL gewoon af :-(

URL die door moet (zet motion-detect aan; en helaas zijn alle parameters nodig):

http://192.168.0.81:81/cg...schedule6=281474976710655
Als je via de HW iets met een IP-Schwitch doet dan werkt dat niet via het interne ip adres. Je moet je normale ip adres gebruiken wat je van je provider hebt gekregen.
bv via ip de temperatuur instellen van de heatlink http://<IP>/<pass>/hl/0/settarget/<gewenste temperatuur>"
Dit moet ook als je via wifi schakelt. (Stond in bericht van 20 november 2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als een KAKU-ontvanger in 'n stopcontact het niet lekker doet, probeer dan zeker ook even de ontvanger 180 graden te draaien. Dus effectief de nul-lijn en fase verwisselen.
De interne antenne heeft namelijk hetzelfde potentiaal als 1 van de pinnen in het stopcontact.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
TD-er schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:13:
Als een KAKU-ontvanger in 'n stopcontact het niet lekker doet, probeer dan zeker ook even de ontvanger 180 graden te draaien. Dus effectief de nul-lijn en fase verwisselen.
De interne antenne heeft namelijk hetzelfde potentiaal als 1 van de pinnen in het stopcontact.
Goede tip , ik zal eens uit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact een maand terug aan de slag gegaan om dit te maken. Uiteraard in het begin vooral vast gepind op wat ik toen aan HW materiaal had, ondertussen al veel flexibeler naar andere gebruikers toe.
Best wel blij met wat ik totnogtoe bereikt heb :P

Afbeeldingslocatie: http://egregius.be/homewizard/images/20150129.png

Wie de code wil kan deze vinden op https://github.com/Egregius/HomewizardPHP
Wie wil meewerken om het nog mooier en beter te maken mag zich daar uiteraard melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
stormfly schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:21:
Nee ik ga niet direct om, ben pas een korte tijd met HomeWizard bezig maar de mogelijkheden in de software vallen me erg tegen voor een club die al 4 jaar bestaat.

Ook zoiets basaals in de domotica wereld, als een koppeling met IFTTT of Apple's Homekit hebben ze nog totaal geen intenties toe, dat versterkt mijn gevoel dat hun software visie ondergeschikt is geraakt door hun hardware focus.

Ik besef me dat het speculeren is maar ik hoop dat ze meelezen en op tijd het roer omgooien. ;)

Goede hoop kreeg ik toen ik zag dat de app nu versie 2.9.9. heeft dat moet een voorbode zijn dat er een full featured 3.0 versie aankomt _/-\o_ :9~
Misschien verzacht dit de pijn wat. Is conditioneel schakelen en veel speciale functies zoals integraties met ifttt.com. Zie http://hpm.homeip.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:00:
[...]
Als je via de HW iets met een IP-Schwitch doet dan werkt dat niet via het interne ip adres. Je moet je normale ip adres gebruiken wat je van je provider hebt gekregen.
bv via ip de temperatuur instellen van de heatlink http://<IP>/<pass>/hl/0/settarget/<gewenste temperatuur>"
Dit moet ook als je via wifi schakelt. (Stond in bericht van 20 november 2014)
Lukt perfect via het interne IP-adres hoor, het statement om de motiondetection uit te zetten lukt perfect (verwacht niet al die extra parameters). Maar ook met een extern ip zou ik het probleem hebben dat de URL afgekapt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
mike123 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:00:
[...]

Dit werkt bij mij niet.
Ik heb
Aan actie Type: HTTP Post
URL: http://IP ADRES/MIJNWACHTWOORD/hl/0/settarget/22/

Maar mijn Heatlink gaat niet naar 22 graden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
ruudvee schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:09:
[...]

Dit werkt bij mij niet.
Ik heb
Aan actie Type: HTTP Post
URL: http://IP ADRES/MIJNWACHTWOORD/hl/0/settarget/22/

Maar mijn Heatlink gaat niet naar 22 graden :?
Zet hem eerst eens naar HTTP GET.
Als dat niet werkt (denk het wel hoor), probeer er eens een tijd achter te zetten (in minuten). Dit werkt voor mij:
http://IP ADRES/MIJNWACHTWOORD/hl/0/settarget/22/30

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
SNIK0906 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 07:18:
[...]

Misschien verzacht dit de pijn wat. Is conditioneel schakelen en veel speciale functies zoals integraties met ifttt.com. Zie http://hpm.homeip.net
Ik heb me daar aangemeld maar ik kom daar echt niet uit, het zit geniaal in elkaar maar wat daar mist is een frontend met dropdown menu's zodat je je eigen programma kunt maken, voor leken, en alleen hoeft over te tikken in de HW.

Het enige wat ik wil is dat het deurcontact de lamp schakelt, maar rekening houdt met het feit dat de lamp al handmatig aangezet is en dan niet meer schakelt maar kreeg dat niet werkend. Nu met de HW is het zo dat het deurcontact de handmatige actie overrulend en de timer van 15 minuten gaat lopen en daarna de lamp weer uit gaat...die timer moet dus in feite niet starten als iemand de lamp handmatig aan gezet heeft en het deurcontact gaat toch open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
daxy schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:37:
[...]

Zet hem eerst eens naar HTTP GET.
Als dat niet werkt (denk het wel hoor), probeer er eens een tijd achter te zetten (in minuten). Dit werkt voor mij:
http://IP ADRES/MIJNWACHTWOORD/hl/0/settarget/22/30
Alles getest maar nog steeds geen reactie van de Heatlink.
Heb ik soms een poortforward nodig naar de HW toe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
ruudvee schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:51:
[...]

Alles getest maar nog steeds geen reactie van de Heatlink.
Heb ik soms een poortforward nodig naar de HW toe ?
Als je HW Online gebruikt wel inderdaad. Probeer het maar eens zonder HW Online te gebruiken, dus direct op IP verbinding maken met je HW.

Ik heb de poortforward aangemaakt naar de HW, maar wel gelimiteerd tot de volgende IP's:
149.210.166.140
91.198.87.233
192.168.x.0/24 (Interne IP Range)

Ik gebruik overigens een ander externe poort. Je kan gewoon 8888 bijvoorbeeld extern gebruiken en deze naar 80 intern doorsturen, werkt goed :)
Al het andere verkeer naar de HW wordt nu door mij router geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Vandaar dus, bedankt, vanavond even een poortje mappen :-)

EDIT

Gelukt, nu heb ik een CV Slapen timer, 23:00 uur > 15 Graden
Top!

[ Voor 40% gewijzigd door ruudvee op 30-01-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:21:
Ook zoiets basaals in de domotica wereld, als een koppeling met IFTTT of Apple's Homekit hebben ze nog totaal geen intenties toe [...]
Ze hebben in oktober al een aanvraag bij IFTTT gedaan ;) Zolang ze daar geen goedkeuring van terugkrijgen kunnen ze er ook niet mee verder.
Hallo Jeroen, hier zijn zeker plannen voor. Echter kunnen wij dit niet zomaar inbouwen zonder toestemming. Een aanvraag is reeds gedaan bij IFTTT. Wij zijn hier afhankelijk van IFTTT. Hoop dat dit je vraag beantwoord.
29 October 2014 at 10:59

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 30-01-2015 12:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
anandus schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:52:
[...]
Ze hebben in oktober al een aanvraag bij IFTTT gedaan ;) Zolang ze daar geen goedkeuring van terugkrijgen kunnen ze er ook niet mee verder.
En Apple's HomeKit schijnt niet te kunnen aangezien de HW met WiFi werkt. Restrictie van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Laatste vraag voor vandaag hoor :-)

Op mijn telefoon zie je dat de afbeelding van het dakje met de 19.8c afgekapt is.
Telefoon is een Samsung Galaxy GT-i929205
HW app = V2.9.9
Is dit pech voor mij of kan ik er wat aan doen ?

Afbeeldingslocatie: http://i711.photobucket.com/albums/ww115/ruudvee/Screenshot_2015-01-28-23-35-15_opt_zps032vp7rp.png

Opgelost, lettertype op de telefoon stond op "groot". 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door ruudvee op 30-01-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een gordijn/zonwering schakelaar van KAKU liggen. Was origineel het idee om deze op de elektrische garagedeur te zetten, maar zie hier toch van af (Remote die bij de garagedeur werd geleverd is sneller in gedrukt dan dat ik mijn iphone kan unlocken, homewizard app kan starten, sensor kan kiezen. Mogelijk dat dit nog verandert als er een ios widget gemaakt wordt.)
Iemand een leuk idee wat ik met deze schakelaar zou kunnen doen, i.c.m de homewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:48:
Ik heb hier nog een gordijn/zonwering schakelaar van KAKU liggen. Was origineel het idee om deze op de elektrische garagedeur te zetten, maar zie hier toch van af (Remote die bij de garagedeur werd geleverd is sneller in gedrukt dan dat ik mijn iphone kan unlocken, homewizard app kan starten, sensor kan kiezen. Mogelijk dat dit nog verandert als er een ios widget gemaakt wordt.)
Iemand een leuk idee wat ik met deze schakelaar zou kunnen doen, i.c.m de homewizard?
Wees creatief :). De voederpomp van je aquarium, gordijnen, jaloezie, een alarm ofzo.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt natuurlijk ook een KAKU-afstandsbediening gebruiken.
Nadeel is alleen dat KAKU-codes altijd gelijk zijn, elke keer dat je 'm indrukt.
Dat wil je eigenlijk niet gebruiken voor deuropeners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Net terug van een bezoekje aan tweaker Bas Post. Even een bak koffie gedaan en hij heeft voor mij de antennemod uitgevoerd. Ik heb net alles aangesloten en wat blijkt? Dit had ik veel eerder moeten laten doen!

De magneetsensoren geven nu wel goed de informatie door en notificaties komen nu ook door. Mijn wind en regenmeter worden nu ook constant gezien zonder dat deze wegvallen. De homewizard is nu veel betrouwbaarder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:48:
Ik heb hier nog een gordijn/zonwering schakelaar van KAKU liggen.
....
Mogelijk dat dit nog verandert als er een ios widget gemaakt wordt.)
Voor de geïnteresseerde, iOS app Home Remote werkt prima met het notificatie centrum in iOS (en voor de pebble gebruiker is er ook een makkelijke app.)
Responses zijn direct, alleen even de urls van de schakelaars in de app zetten.

Had 'm destijds gratis gedownload, maar is wat mij betreft de €1,99 waard.

Home Remote voor iOS

Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k154/jefdriesen91/Tweakers/98e59ca5-816b-4045-bc94-b7082350037b_zps50ca2166.png~original

Afbeeldingslocatie: http://i87.photobucket.com/albums/k154/jefdriesen91/Tweakers/2882e7c4-640d-4cc7-8632-1ce968034272_zps624ed776.png~original

[ Voor 34% gewijzigd door J-D op 01-02-2015 11:30 . Reden: Screenshots toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Heb hem direct even getest (je kan toch refunden tegenwoordig) maar het werkt eigenlijk wel heel fijn! Ik denk dat ik hem hou, zoveel sneller dan de App van HW openen...laden....klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartberg80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-10 14:55
Sinds kort het HomeWizard Awareness Pakket aangeschaft. Werkt prima, echter zou ik willen kunnen zien wie er voor de deur staat als er aangebeld wordt en het liefst deze persoon via een intercom te woord staan.

Heeft iemand ervaring met een systeem welke dit kan en compatibel is met HomeWizard?

Meest ideale situatie:
- Deurspion ipv zichtbare camera
- Deurbel met intercom
- Zichtbaar op mobiel ipv apart scherm

Alternatief:
- Deurbel met intercom en camera ingebouwd.

Alternatief 2:
- Losse camera
- Deurbel met intercom

Ik weet dat Elro soortgelijke systemen heeft, zelf met een fingerprint scanner voor het openen van je deur! Maar of dit compatibel is met HW kan ik nergens vinden.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
J-D schreef op zondag 01 februari 2015 @ 09:11:
[...]

Voor de geïnteresseerde, iOS app Home Remote werkt prima met het notificatie centrum in iOS (en voor de pebble gebruiker is er ook een makkelijke app.)

Dit is een hele mooi app zeg! Kan je toch een hoop direct vanaf je telefoon zonder te unlocken en openen. IS er een ergens te achterhalen hoe je sensoren heten of voeg je ze toe op oplopende nummerreeksen? sw/1 voor de eerste, sw/2 en zo door? En scenes?

Sorry, maar ben niet zo heel erg handig nog met de codes op dit moment. Hoop een heleboel op te steken en steeds verder te gaan met de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://adres:port/wachtwoord/get-sensors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
/swlist dan zie je de nummers bijna schakelaars die je dan op nummer aan kunt roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

wienjo schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:21:
[...]

Dit is een hele mooi app zeg! Kan je toch een hoop direct vanaf je telefoon zonder te unlocken en openen. IS er een ergens te achterhalen hoe je sensoren heten of voeg je ze toe op oplopende nummerreeksen? sw/1 voor de eerste, sw/2 en zo door? En scenes?

Sorry, maar ben niet zo heel erg handig nog met de codes op dit moment. Hoop een heleboel op te steken en steeds verder te gaan met de HW.
Kijk eens op de uitgebreide wiki van TD'er: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
J-D schreef op zondag 01 februari 2015 @ 09:11:
[...]

Home Remote voor iOS

[afbeelding]

[afbeelding]
Is er ook een app voor android zoals deze?? ik heb geen apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

oertje schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:07:
[...]

Is er ook een app voor android zoals deze?? ik heb geen apple
Voor Android ben je denk ik het beste af met Tasker. 1001 toepassingen.

Zie hier een voorbeeld met spraak besturing.

Weet zelf het fijne er niet van, maar het is hier in het topic al een aantal keer ter spraken gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 16:33
oertje schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:23:
[...]

Dat is handig! die D-Link zijn inderdaad heel compact, wilde eigenlijk aan de voordeur binnenkant hangen,maar ik wilde ook iets maken van luidspreker en microfoontje zodat ik op afstand kan praten, en daar zaten geen mogelijkheden voor, en wel op een aldi webcam die daar nu hangt maar ik moet dat nog bekijken en uitvogelen. Vond namelijk frustrerend toen ik in andere kant van het land was en ik iemand voor de deur zag staan en alleen kon kijken .
Heeft iemand zoiets al werkend soms? Of andere oplossingen?
Ja ik heb een Foscam camera onder de carport hangen, met de iPhone app Livecams Pro kun je praten en luisteren. Speaker en mic zit in de Foscam. Ideaal als de postbode aanbelt en je bent bijna thuis of wilt dat hij het pakketje in de container ofzo stopt.

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
martgom schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:47:
[...]

Ja ik heb een Foscam camera onder de carport hangen, met de iPhone app Livecams Pro kun je praten en luisteren. Speaker en mic zit in de Foscam. Ideaal als de postbode aanbelt en je bent bijna thuis of wilt dat hij het pakketje in de container ofzo stopt.
Mooi, maar mijn cam hangt achter glas boven de voordeur, dus moet wel iets aparts maken anders moet ik zo schreeuwen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:26
Thanks voor de Home Remote tip. Werkt ook met de Hue lampen, want die hebben ook een id.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
J-D schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:23:
[...]

Voor Android ben je denk ik het beste af met Tasker. 1001 toepassingen.

Zie hier een voorbeeld met spraak besturing.

Weet zelf het fijne er niet van, maar het is hier in het topic al een aantal keer ter spraken gekomen.
Oke bedankt zal eens lezen en bekijken allemaal of het voor mij wat is en of ik daar slim genoeg voor ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Ik weet niet of het bekend is hier, maar je kan ook je oude KAKU ontvangers gebruiken met het codewieltje.
Gewoon van de AB inleren op je HW app en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
iemand ervaring met de KAKU Draadloze bewegingsmelder (APIR-2150) ik heb hem netjes gekoppeld aan de HW. Nieuwe actie aangemaakt als beweging dan lamp aan. De bewegingsmelder binnen bijna naast de HW gelegd, maar hij registreert (of zend/ontvangt) 9 van de 10 keer niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 21:12
DrakeNL schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:43:
iemand ervaring met de KAKU Draadloze bewegingsmelder (APIR-2150) ik heb hem netjes gekoppeld aan de HW. Nieuwe actie aangemaakt als beweging dan lamp aan. De bewegingsmelder binnen bijna naast de HW gelegd, maar hij registreert (of zend/ontvangt) 9 van de 10 keer niets
Ikzelf heb de PIR 2050 (dat is de voorloper en die werkt al jaren prima..ook in combinatie met Foscam camera prima) batterijen kwestie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
Yamahaa schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:48:
[...]

Ikzelf heb de PIR 2050 (dat is de voorloper en die werkt al jaren prima..ook in combinatie met Foscam camera prima) batterijen kwestie misschien?
Dacht ik ook al aan. maar de batterijen zeggen dat ze vol zitten( Duracell met die indicatie strips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
DrakeNL schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:13:
[...]

Dacht ik ook al aan. maar de batterijen zeggen dat ze vol zitten( Duracell met die indicatie strips)
Hmm gek. Ik zou hem van de HW verwijderen en voor de zekerheid toch even nieuwe batterijen...spanning vermogen je weet maar nooit....en dan opnieuw aanmelden in de buurt liggende. Kijken of dat effect heeft, anders zou ik het echt niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heeft er al iemand de Firmware update van het Smartwares weerstation gehad?
Ik had hier een mail over gehad dat deze in de loop van vorige week uitgerold zou worden.
Maar heb verder niets meer gehoord van de kant van Homewizard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
ABST 604 schemersensor.

Een deel van de verlichting stuur ik aan via HW. De bekende functie van X periode aan voor of na zons opgang / ondergang uit enz.

Dat werkt prima, echter houd natuurlijk geen rekening met de daadwerkelijke (lux) situatie. Vroeger had ik een set van Freelux en die deed dat wel. Als het dan bv overdag slechter weer werd dan deed hij keurig het licht aan en later weer keurig uit . Freelux is al enige tijd de deur uit en gebruik naar volle tevredenheid de HW voor allerlei zaken.

Terug naar de case, ik dacht ik schaf de ABST 604 aan. Dit om de aan en uit aanchakelingen aan te sturen. Al dan niet samen met de HW
Het werkt...maar te goed! Netto resultaat is dat hij op de (ingestelde) schemer grens de verlichting veel te kort aan en uit schakelt. Er is geen lichtval van de aangesloten lampen , ook het verplaatsen heeft geen zin zelfs dat ding buiten zetten. Het netto effect is dat op een dag de verlichting meerdere keren aan en uit gaan. Soms wel 20 keer in een middag. De schemer verhogen of verlagen heeft geen zin....

Iemand een idee hoe dit probleem aan te vliegen, al dan niet met de HW?

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:49
Heb je de beweging melder als “deur-bel” ingesteld, dus op de bewegingsmelder zelf? Ik heb de PIR-2050 en dat werkt prima maar dan staat hij wel ingesteld als “deur-bel” zodat hij eenmalig een melding geeft aan de HW en die voert dan de gewenste actie uit. Als je het anders doet gaat het niet goed, althans dat is mijn ervaring. Ik denk dat hij dan aan en uit signalen geeft waardoor de HW de actie aanzet en gelijk weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
chippie777 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:04:
[...]

Heb je de beweging melder als “deur-bel” ingesteld, dus op de bewegingsmelder zelf? Ik heb de PIR-2050 en dat werkt prima maar dan staat hij wel ingesteld als “deur-bel” zodat hij eenmalig een melding geeft aan de HW en die voert dan de gewenste actie uit. Als je het anders doet gaat het niet goed, althans dat is mijn ervaring. Ik denk dat hij dan aan en uit signalen geeft waardoor de HW de actie aanzet en gelijk weer uit.
Die zal ik vanavond eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:10
Yamahaa schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:40:
ABST 604 schemersensor.

Een deel van de verlichting stuur ik aan via HW. De bekende functie van X periode aan voor of na zons opgang / ondergang uit enz.

Dat werkt prima, echter houd natuurlijk geen rekening met de daadwerkelijke (lux) situatie. Vroeger had ik een set van Freelux en die deed dat wel. Als het dan bv overdag slechter weer werd dan deed hij keurig het licht aan en later weer keurig uit . Freelux is al enige tijd de deur uit en gebruik naar volle tevredenheid de HW voor allerlei zaken.

Terug naar de case, ik dacht ik schaf de ABST 604 aan. Dit om de aan en uit aanchakelingen aan te sturen. Al dan niet samen met de HW
Het werkt...maar te goed! Netto resultaat is dat hij op de (ingestelde) schemer grens de verlichting veel te kort aan en uit schakelt. Er is geen lichtval van de aangesloten lampen , ook het verplaatsen heeft geen zin zelfs dat ding buiten zetten. Het netto effect is dat op een dag de verlichting meerdere keren aan en uit gaan. Soms wel 20 keer in een middag. De schemer verhogen of verlagen heeft geen zin....

Iemand een idee hoe dit probleem aan te vliegen, al dan niet met de HW?

dank!
Dat is toevallig, bij mij het exacte verhaal. Ook een een ABST 604 aangeschaft voor verduistering overdag.
Maar schakelt inderdaad te veel!
Ik ben ook benieuwd naar andere ervaringen

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Ik heb ook de ABST 604 en werkt perfect, schakelt mijn tuinlampen bij schemer aan en uit op de HW timer.

[ Voor 4% gewijzigd door ruudvee op 02-02-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
ruudvee schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:44:
Ik heb ook de ABST 604 en werkt perfect, schakelt mijn tuinlampen bij schemer aan en uit op de HW timer.
Jij gebruikt dus alleen de aanfunctie, dan snap ik het....als er dan echter een regenachtig donker moment hebt in de dag dan gaat je licht vroeger aan ...maar als daarna de zon weer gaat schijnen dan blijft het licht aan immers die worden door de HW uitgezet.
Dat is niet wat ik wil bereiken.

Ik wil dat er bij donkerder weer hij aan gaat (en dat werkt) en bij lichter weer weer uit ..dat werkt ook, echter veel te gevoelig) met als gevolg veel schakelingen. ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:10
Yamahaa schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:51:
[...]

Jij gebruikt dus alleen de aanfunctie, dan snap ik het....als er dan echter een regenachtig donker moment hebt in de dag dan gaat je licht vroeger aan ...maar als daarna de zon weer gaat schijnen dan blijft het licht aan immers die worden door de HW uitgezet.

Ik wil dat er bij donkerder weer hij aan gaat (en dat werkt) en bij lichter weer weer uit ..dat werkt ook, echter veel te gevoelig) met als gevolg veel schakelingen. ...
Bekend probleem.

Voor Domoticz heeft iemand een script gemaakt die dat snel aan/uit flippen verhelpt: http://www.domoticz.com/wiki/Lua_-_Dusk_Sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

@Yamahaa, dat is niet mogelijk met de homewizard.
Ik heb dit nu met domoticz perfect werkend, daarbij kan je bv makkelijk dmv van een getimede dummy schakelaar ervoor zorgen dat zolang die aan staat hij dus niet opnieuw uit of aan gaat. (bij mij 5 en 10 min)

Ik gebruik overigens de lux meter van een Fibaro sensor, daardoor kan ik ook verschillende waardes voor aan en uit zetten (aan bij < 65 lux, uit bij > 100 lux) dat voorkomt ook al een hoop schakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door LoneWolf op 02-02-2015 14:57 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
[...]

Dit is mij ook nog niet goed gelukt. Ik heb het nu zo ingesteld dat 's ochtends bij genoeg licht gaat het licht uit en in de middag gaat het licht aan als het donker gedetecteerd wordt. Het zou inderdaad fijn zijn als het zo kan zoals je beschrijft.

Ik heb telkens het idee dat het vele schakelen komt doordat de lamp er voor zorgt dat het licht in huis is. Heeft iemand al geprobeerd de sensor buiten te hangen zodat je hier geen last van hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:10
Je moet de sensor sowieso niet laten meten hoe licht het binnen is, maar hoe licht (of donker) het buiten is.

Ik heb voor de ABST-604 een beugeltje gemaakt van een strip aluminium: http://tweakers.net/ext/f/va1PbxGwaBVu1ssuXnnKZ7Gq/full.jpg (let niet op vieze kozijn)

De ABST-604 kijkt nu mooi naar buiten

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Dank allen voor de reactie. Zoals jullie kunnen lezen heb ik hem ook buiten gehad maar lijkt dus een veel voorkomend probleem te zijn..De specs van de Fibaro sensorklinkt goed ga ik ook eens naar kijken, dank allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdd1989
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
De kogel is door de kerk! ik heb me een homewizard starterskit gekocht en deurbel er ook direct bij,

nu heb ik een heel klein vraagje, ik woon in belgie en heb een dubbele electriciteits meter,
(relatief oud model)

kan ik hier eenvoudig het verbruik makkelijk van uitlezen en hoe? gaat dit met wattcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
daxy schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:56:
[...]

Dit is mij ook nog niet goed gelukt. Ik heb het nu zo ingesteld dat 's ochtends bij genoeg licht gaat het licht uit en in de middag gaat het licht aan als het donker gedetecteerd wordt. Het zou inderdaad fijn zijn als het zo kan zoals je beschrijft.

Ik heb telkens het idee dat het vele schakelen komt doordat de lamp er voor zorgt dat het licht in huis is. Heeft iemand al geprobeerd de sensor buiten te hangen zodat je hier geen last van hebt?
Sensor hangt bij mij al jaren buiten.... zeker al wel zo'n 7 jaar.
Schakelt in via een actie en schakelt uit via een actie.

Dus b.v. als het om 16 uur "donker" wordt vanwege een sneeuwbui gaat de verlichting aan, en als het om 16.30 weer opklaart gaat de verlichting weer uit.

Als het dan rond half 6 echt begint te schemeren gaat de verlichting aan.

's morgens hetzelfde, verlichting schakeld in op timer en uit op schemerschakelaar die licht "ziet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
[...]

Jij gebruikt dus alleen de aanfunctie,
Nee, er is niet alleen een aanfunctie, als het licht wordt zal hij weer uit schakelen, maar zover komt het niet omdat de HW de lampen al uit zet om 1 uur in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Laatst online: 02-03 13:47
Zijn er meer mensen hier die met tasker in combinatie de homewizard werken en mij verder kan helpen?

Ik ben zover dat ik de deurcontacten wel kan uitlezen en ook de gewone schakelaars lukt me om de status uit te lezen on/off. Maar het uitlezen van de loxx slot, thermostaatkranen, temperatuur sensoren, energylink wil me niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-10 20:49
Kan men op één of andere manier 'togglen' ipv te moeten kiezen tussen 'on' of 'off' met de HW ?

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Vandaag contact gehad voor de Smartwares update.
Ze hebben voor mijn Homewizard een geforceerde update gedaan.
Daarna moest ik al mijn sensoren direct koppelen aan de Homewizard zodat de sensoren nieuwe firmware konden krijgen.

Nu geprobeerd om dit goed te doen.
Eerst mijn weerstation en thermometer verwijderd.
Daarna de thermometer direct gekoppeld.
Daarna de wind meter.
Hiervan pakte hij al direct een code op voordat ik de batterijen erin kon doen.
Nog een keer geprobeerd en volgens mij wel koppeling.
In mijn ooghoek zag ik op de Homewizard 3 rode ledjes gaan knipperen, daarna power groen, Wi-Fi knipperen en daarna allemaal groen.
Wat schetst mijn verbazing, mijn oude thermometer een weerstation en de nieuwe thermometer en 2 wind meters staan in de Homewizard.
Als ik deze probeer te verwijderen, herhaalt het knipperen van de leds op de Homewizard en staan ze er allemaal in.
Nog wat gerommeld en nu zit mijn 2de thermometer er ook in.
Nu wil ik de regen meter koppelen, zit de Homewizard aan de maximale sensors!
Maar ik krijg de niet bestaande sensoren niet verwijderd zonder crash.

Iemand ook dit probleem?
Heb het gevoel dat er niet echt getest is voordat ze de firmware vrij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Crxtreem schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:16:
Vandaag contact gehad voor de Smartwares update.
Ze hebben voor mijn Homewizard een geforceerde update gedaan.
Daarna moest ik al mijn sensoren direct koppelen aan de Homewizard zodat de sensoren nieuwe firmware konden krijgen.

Nu geprobeerd om dit goed te doen.
Eerst mijn weerstation en thermometer verwijderd.
Daarna de thermometer direct gekoppeld.
Daarna de wind meter.
Hiervan pakte hij al direct een code op voordat ik de batterijen erin kon doen.
Nog een keer geprobeerd en volgens mij wel koppeling.
In mijn ooghoek zag ik op de Homewizard 3 rode ledjes gaan knipperen, daarna power groen, Wi-Fi knipperen en daarna allemaal groen.
Wat schetst mijn verbazing, mijn oude thermometer een weerstation en de nieuwe thermometer en 2 wind meters staan in de Homewizard.
Als ik deze probeer te verwijderen, herhaalt het knipperen van de leds op de Homewizard en staan ze er allemaal in.
Nog wat gerommeld en nu zit mijn 2de thermometer er ook in.
Nu wil ik de regen meter koppelen, zit de Homewizard aan de maximale sensors!
Maar ik krijg de niet bestaande sensoren niet verwijderd zonder crash.

Iemand ook dit probleem?
Heb het gevoel dat er niet echt getest is voordat ze de firmware vrij geven.
maak je gebruik van het schermpje dus het weerstation zelf in combinatie met de HW?
Als dat zo is eerst alle batterijen en spanning enige tijd van het schermpje halen en de sensoren....
Dan alles wissen van de HW

Dan alles eerst koppelen aan het scherm
Dan scherm koppelen aan HW.....anders krijg je ws zaken dubbel.

Als je geen weerstation gebruikt maar alles direct koppelt aan je HW dan zou mijn advies zijn alle sensoren langere tijd zonder stroom te laten, dan ze van je HW deleten...voordat je ze weer koppelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Op advies van Homewizard moet ik ze direct koppelen.
Dit omdat mijn sensoren niet aan het weerstation en aan de Homewizard zelf wilden koppelen.
Na de firmware update kan ik ze wel koppelen, maar niet meer verwijderen.
Nu heb ik dus een lijst van 10 sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
Crxtreem schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:33:
Op advies van Homewizard moet ik ze direct koppelen.
Dit omdat mijn sensoren niet aan het weerstation en aan de Homewizard zelf wilden koppelen.
Na de firmware update kan ik ze wel koppelen, maar niet meer verwijderen.
Nu heb ik dus een lijst van 10 sensoren.
Ok...bijzonder.....vraag me ook af als je ze direct koppelt of je ze dan ook op je scherm krijgt van het weerstation zelf. Voorzover ik de aplicatie begrijp vind ik het direct koppelen een gek advies....en als je alle batterijen uit het weerstation haalt kan je dan wel wat verwijderen?

Ik heb trouwens ook problemen want bij mij is de windmeter weer ingepakt voor retour want die geeft geen enkele kik meer.....we zijn lekker bezig....

[ Voor 10% gewijzigd door Yamahaa op 02-02-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als bv de windmeter direkt gekoppeld is aan HW zie je geen gegevens meer op het weerstation.
In principe zou ik de firmware update moeten gekregen hebben, doch de windmeter doet het nog steeds niet stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Als de batterijen (bijna) leeg zijn, dan geeft de APIR-2150 de hele tijd een beweging-gedetecteerd signaal.
Dus stel hij staat op "reageer in donker" en "5 minuten", dan krijg je 's avonds elke 5 minuten "beweging gedetecteerd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:24:
Als bv de windmeter direkt gekoppeld is aan HW zie je geen gegevens meer op het weerstation.
In principe zou ik de firmware update moeten gekregen hebben, doch de windmeter doet het nog steeds niet stabiel.
En als je een backup in homewizard online hebt staan zou je hem kunnen resetten naar factory default en het dan nogmaals proberen? Werkt dat nog niet kan je de backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backup van de gegevens? Windsnelheid, temperatuur etc?
Die staan netjes in een SQL database :P
De windmeter heeft het nog nooit goed gedaan en reacties op tickets duren zo lang dat ik al serieus begin te twijfelen of HW wel de juiste keuze was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen zegt mijn app (iphone en web) steeds dat er een nieuwe firmware voor de HW beschikbaar is. Als ik op 'OK' klik om te installeren, gebeurt er niets, behalve dat de app opnieuw inlogt.
Moet die op een andere manier geïnstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
TD-er schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 07:27:
[...]

Als de batterijen (bijna) leeg zijn, dan geeft de APIR-2150 de hele tijd een beweging-gedetecteerd signaal.
Dus stel hij staat op "reageer in donker" en "5 minuten", dan krijg je 's avonds elke 5 minuten "beweging gedetecteerd".
Dus conclusie mijn batterijen zijn niet leeg. Ik heb hem nu wel goed gekoppeld gekregen. Binnen op 5 meter afstand met de HW werkt het goed. alleen als ik hem verplaats naar buiten op ongeveer 15 meter afstand houdt hij er mee op. vanavond maar eens kijken vanaf welke afstand het nog wel goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 22:18
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:36:
Sinds enkele dagen zegt mijn app (iphone en web) steeds dat er een nieuwe firmware voor de HW beschikbaar is. Als ik op 'OK' klik om te installeren, gebeurt er niets, behalve dat de app opnieuw inlogt.
Moet die op een andere manier geïnstalleerd worden?
Probeer eens die de web app

App.homewizard.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
DrakeNL schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:47:
[...]

Dus conclusie mijn batterijen zijn niet leeg. Ik heb hem nu wel goed gekoppeld gekregen. Binnen op 5 meter afstand met de HW werkt het goed. alleen als ik hem verplaats naar buiten op ongeveer 15 meter afstand houdt hij er mee op. vanavond maar eens kijken vanaf welke afstand het nog wel goed werkt
Antennemod, meer hoef ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzz_NL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 08:14
Heef iemand ervaring met de Foscam FI9826W HD Wit of andere binnen-camera voor de HomeWizard?

Ik heb hier erg veel problemen mee en vroeg mij af of ik gewoon pech heb of dat ik toch beter voor een andere camera kan kiezen.

De eerste keer dat ik de camera binnen kreeg deed de horizontale as het niet goed en gaf deze een tikkend geluid. De camera kwam vaak ook niet door de initialisatie fase heen waardoor deze niet zichtbaar was in het netwerk. Ik heb de camera opgestuurd naar HomeWizard voor reparatie/vervanging.

Vorige week kreeg ik de camera terug. De horizontale as werkte goed en ik kon de camera (na een firmware update) volledig instellen. Na alles ingesteld te hebben was is het camerabeeld moeilijk te ontvangen (lokaal netwerk) en wordt er vaak een melding gegeven dat de verbinding verloren is. Na de melding is de camera niet meer bereikbaar en moet ik deze resetten middels de stekker.
Ik heb de camera weer terug moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:56:
[...]

Probeer eens die de web app

App.homewizard.com
Heb zowel op iphone als web hetzelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenvdd1989 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:15:
(...) ik woon in belgie en heb een dubbele electriciteits meter,
(relatief oud model)

kan ik hier eenvoudig het verbruik makkelijk van uitlezen en hoe? gaat dit met wattcher
Kijk eens op https://www.wattcher.nl/nl/footer-menu/support/meters/ , daar wordt informatie gegeven over meters, ook per merk.
Ik zelf gebruik een Wattcher in België op een circa 36 jaar oude meter (Landis&Gyr), maar dat is geen dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzz_NL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06 08:14
Bedankt, nee dat had ik nog niet gedaan!

Zover ik zie zijn er verschillende problemen met de Foscam camera('s).
Is deze camera de beste keuze voor de HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
Neefdave schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:14:
[...]

Antennemod, meer hoef ik niet te zeggen.
Ben ik ook bang voor. maar misschien als ik mijn HW op een andere (betere) plek leg dat het al is opgelost
eerst maar eens testen en de mogelijkheden zonder aanpassingen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:14
Volgens mij weet ik het zelf het antwoord al, maar is het mogelijk om de Wattcher in te stellen op de juiste rotaties/kwh zonder dat je een werkend display hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Rub147 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:22:
Volgens mij weet ik het zelf het antwoord al, maar is het mogelijk om de Wattcher in te stellen op de juiste rotaties/kwh zonder dat je een werkend display hebt?
ja dat kan.
je moet alleen de C parameter weten. Op het display van de wattcher stel je de juiste C waarde in (bv 600). Hiervoor hoef je nog geen werkende meter te hebben. Alleen zul je natuurlijk weinig meten als je electriciteitmeter geen display waarde geeft. ;-)

PS overigens regeert de wattcher sensor op het zwarte segmentje van de draaischiijf meter OF op het lamp signaaltje dat een moderne meter geeft. Hij "leest" dus niet display

AANVULLING: ik denk dat ik de vraag verkeerd lees. Met het display bedoel je waarchijnlijk het display van de wattcher...en niet het display van de electriciteitsmeter... In dat geval kan het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door SNIK0906 op 03-02-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:37
Ik heb contact gehad met de ontwikkelaar van de Home Remote app en hij is zo vriendelijk geweest om 6 promo codes weg te geven, zie hieronder, wie het eerst is.....

http://tokn.co/4qm7euuf
http://tokn.co/vyzhcu9g
http://tokn.co/gu3d3xmr
http://tokn.co/5vgw9nzq
http://tokn.co/uer9m82m
http://tokn.co/qcqbj6qd

Ik zag ook op zijn youtube kanaal dat hij met spraakherkenning bezig is en dat zal in de volgende versie 2.1 zitten: http://youtu.be/idq7IRnrVq8 Hij heeft zelfs al een Apple Watch versie klaar!

Hoop niet dat dit als spam wordt gezien heb hier verder geen belang bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 14:24
Ik zag deze ip camera langs komen bij aldi: http://www.aldi.nl/aldi_ip_camera_48_5_10390_19770.html

Weet iemand of deze werkt met homewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-10 20:49
>> Kruisschakeling met HW ?

Welke is de eenvoudigste manier om een kruisschakeling te maken in een bestaande wisselschakeling ?
Maw nu is een lichtpunt te bedienen van op 2 plaatsen en door er een kruisschakelaar tussen te plaatsen icm de HW kan je dit lichtpunt ook remote schakelen.
De Finder impulsrelais 26.08.8.230 of de 26.03.x.230 lijkt me hier bruikbaar voor.
Iemand verdere hints hieromtrent ?

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediacj schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:51:
Ik heb contact gehad met de ontwikkelaar van de Home Remote app en hij is zo vriendelijk geweest om 6 promo codes weg te geven, zie hieronder, wie het eerst is.....

http://tokn.co/4qm7euuf
http://tokn.co/vyzhcu9g
http://tokn.co/gu3d3xmr
http://tokn.co/5vgw9nzq
http://tokn.co/uer9m82m
http://tokn.co/qcqbj6qd

Ik zag ook op zijn youtube kanaal dat hij met spraakherkenning bezig is en dat zal in de volgende versie 2.1 zitten: http://youtu.be/idq7IRnrVq8 Hij heeft zelfs al een Apple Watch versie klaar!

Hoop niet dat dit als spam wordt gezien heb hier verder geen belang bij :)
Jammer net te laat :-(

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
sweebee schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:28:
Ik zag deze ip camera langs komen bij aldi: http://www.aldi.nl/aldi_ip_camera_48_5_10390_19770.html

Weet iemand of deze werkt met homewizard?
Ik heb 2 aldi webcams en 2 Foscams en moet zeggen de aldi webcam valt bijna nooit uit, alleen geen hd beeld,maar verder werkt prima op de HW en ook in de Foscam app op gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk.be schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:39:
>> Kruisschakeling met HW ?

Welke is de eenvoudigste manier om een kruisschakeling te maken in een bestaande wisselschakeling ?
Maw nu is een lichtpunt te bedienen van op 2 plaatsen en door er een kruisschakelaar tussen te plaatsen icm de HW kan je dit lichtpunt ook remote schakelen.
De Finder impulsrelais 26.08.8.230 of de 26.03.x.230 lijkt me hier bruikbaar voor.
Iemand verdere hints hieromtrent ?
Ik zou zeggen vervang alle schakelaars door zenders.
In de productomschrijving van de mini-schakelaars staat dat een wisselschakeling niet kan, doch het werkt wel. Maar: de 'speel' draden zijn bijzonder gevoelig voor spookspanning.
Zo had ik hier 2 mini-dimmers ingebouwd in een doos met 3 wisselschakelingen. De dimmers gingen op elkaar inwerken waardoor ze het licht lieten dansen. En o ja, als ik het keukenlicht (met gewone schakelaars) aan zette ging een van de dimmers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er hier ervaring met de radiatorkranen?
Als ik er oplaadbare NiMh batterijen in steek licht de display nauwelijks op. Ik heb nu al 2 keer voorgehad dat het motortje blijft draaien als de kraan dicht moet. Vervangen van de batterijen stopt dat dan.
Kan toch niet zijn dat batterijen na 2 weken al leeg zijn? En nee, ze zijn niet leeg want ik kan ze amper 200mAh opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Volgens mij zijn oplaadbare batterijen 1,2 volt en een normale batterij 1,5 volt. Misschien komt het daar door??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga daar toch een ticket voor openen. Kan toch niet dat je niet met oplaadbare batterijen kan werken?
Kostprijs? Milieu?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 13:46

Geckoo

Good news, everyone!

zoveel besparing is dat toch niet dan?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besparing? Vind je oplaadbare batterijen niet goedkoper dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Even een tip voor mac gebruikers.
Als je het ontwikkelaars menu aan zet in Safari kan je heel makkelijk zien welke gegevens de homewizard html app verstuurd.
Hier staat hoe je die activeert.
Daarna ga je naar Ontwikkel\Toon paginabron
En dan kies je voor console
Pagina: 1 ... 56 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!