Goeie tip!
Ook in Firefox: Extra > Webontwikkelaar > Netwerk
Dan zie je alle json request en urls die gedaan worden.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb 2 minidimmers in 2 dozen boven elkaar met de zelfde fasedraad en dat werkt feilloos hier.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:03:
[...]
Zo had ik hier 2 mini-dimmers ingebouwd in een doos met 3 wisselschakelingen. De dimmers gingen op elkaar inwerken waardoor ze het licht lieten dansen.
[ Voor 38% gewijzigd door ruudvee op 04-02-2015 09:28 ]
Verwijderd
Ok, thanks... Effe loggen danNeefdave schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:18:
Ik zou een ticket aanmaken. Ik heb even gekeken of dit niet via de config tool kan maar dat lijkt dus niet te kunnen.
Weg van de minste weerstand: Neem 2x een AWST-8800. 1 voor beneden en 1 voor boven.Dirk.be schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:39:
>> Kruisschakeling met HW ?
Welke is de eenvoudigste manier om een kruisschakeling te maken in een bestaande wisselschakeling ?
Maw nu is een lichtpunt te bedienen van op 2 plaatsen en door er een kruisschakelaar tussen te plaatsen icm de HW kan je dit lichtpunt ook remote schakelen.
De Finder impulsrelais 26.08.8.230 of de 26.03.x.230 lijkt me hier bruikbaar voor.
Iemand verdere hints hieromtrent ?
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
Verwijderd
Functioneel gezien werkte het wel. Maar bij mij zitten de zwarte wisseldraden in dezelfde buis als de blauwe en bruine stroomdraad. Wellicht dat het minste magnetisch veld veroorzaakt door het schakelen van de spaarlamp in de keuken voldoende is om de dimmers te doen schakelen.ruudvee schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:21:
[...]
Ik heb 2 minidimmers in 2 dozen boven elkaar met de zelfde fasedraad en dat werkt feilloos hier.
Tevens heb ik een wisselschakeling gemaakt voor kaku inbouwschakelaars.
Het is wel voor de echte Tweaker, want je moet 2 extra draden trekken, de bruine fase van lamp naar kakuswitch en een extra zwarte tussen p-contact wisselschakelaar en kakuswitch.
Hiermee kan je met 2 schakelaars en je kakuswitch onafhankelijk schakelen van elkaar.
Bij mij werkt het dus zo:
[afbeelding]
Beschikt de homewizard echt over drie antennes?Doordat veel mensen problemen hebben met het bereik van de Homewizard en de repeaters niet echt goed werken, is hier een erg goed alternatief voor u.
De Homewizard beschikt over 3 inbouwantennes, nl. 1 voor de WiFi, 1 om de schakelaars etc. aan te sturen en 1 voor de wattchers, melders, sensoren weerstation, energielink etc.
[ Voor 35% gewijzigd door Deef_K op 04-02-2015 15:42 ]
Jazeker! 3 aparte modules, 433 Mhz + 868 Mhz + WiFiNeefdave schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:40:
Marktplaats advertentie (niet van mij)
http://www.marktplaats.nl...-antenne-modificatie.html
[afbeelding]
[...]
Beschikt de homewizard echt over drie antennes?
[ Voor 14% gewijzigd door Bas Post op 04-02-2015 15:52 ]
BP on the move!!!
Ja dat werkt ook fantastisch, nog steeds alles constant bereik. Ik zag dit in de berichten voorbij komen in de HW app en dacht ik deel het even.Bas Post schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:51:
[...]
Jazeker! 3 aparte modules, 433 Mhz + 868 Mhz + WiFi
Bij jou heb ik enkel een extra draadje gesoldeerd op de 433 Mhz module, omdat daar de meeste problemen ermee zijn.
Ik geloof niet dat de andere 2 extra antennes daadwerkelijk een verbetering geven, aangezien ik totaal geen problemen heb met de wifi en 868 ontvangst heb
HDMI naar VGA converter.pvkan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:37:
Even off-topic:
In het kader van leuke plaatjes en HomeWizard, maar dan anders:
Bijgevoegd plaatje kwam ik laatst tegen. Weet iemand wat dit is?
(ik zie iig een VGA poortje)
[afbeelding]
Peter
[ Voor 30% gewijzigd door Deef_K op 04-02-2015 17:47 ]
Fiddler werkt hierin ook erg fijn vind ik.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:41:
Goeie tip!
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Verwijderd
Thanks
VerhipHulliee schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:20:
Opties, wijzig sensoren, heatlink, (i) symbool
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
ik zoek ook nog iemand , woon in Gorinchemsinovenator schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:56:
Is er hier iemand die mij kan helpen door een modifcatie antenne aan te brengen voor de 433 mhz ?
Helaas heb ik toch net te vaak dat een paar kaku het niet altijd doen.
En solderen is niet iets wat ik zelf ooit gedaan heb.
Thx !!!
Dit zelfde probleem heb ik ook.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:32:
Zijn er hier nog die miserie hebben met de radiatorkranen?
Heb ik daar mij al een geërgerd hoe slecht die functioneren.
Zonet nog: ingesteld op 20°. Via de menu kan je opvragen weke temperatuur hij meet: 22,5°. Waarom staat die radiator dan volop open?
Schakel je dan naar bv 19,5° beseft hij plots dat hij alles moet gaan dichtgooien.
Ook de temperatuurschommelingen zijn veeeeeeels te groot. 4° verschil!
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
hmm zou kunnen, ik heb er maar een heleboelTD-er schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:55:
Is er een KAKU-apparaat wat misschien een lege batterij heeft?
Dan spamt die je hele ether vol.
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Verwijderd
welke antenne voorkeur heb je ?sinovenator schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:35:
Ik woon in het midden van het land, maar kom voor mijn werk door heel Nederland
ahh sorry, draadje is prima, staat toch niet in echt zichtveldVerwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:10:
Ik bedoelde eigenlijk of je een "draadje" wil of dat je een 433 antenne koopt.
Bijna alles (windmeter nog) vervangen met batterijen. Vreemde is dat ik geen thermometer kan verwijderen. Als ik die verwijder komt vrolijk weer in beeld. Via de webinterface als ook de app geprobeerd. Krijg niet weg,..TD-er schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:55:
Is er een KAKU-apparaat wat misschien een lege batterij heeft?
Dan spamt die je hele ether vol.
Ik heb dit probleem momenteel ook.peterpijpelink schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:34:
[...]
Bijna alles (windmeter nog) vervangen met batterijen. Vreemde is dat ik geen thermometer kan verwijderen. Als ik die verwijder komt vrolijk weer in beeld. Via de webinterface als ook de app geprobeerd. Krijg niet weg,..
iemand nog een gouden idee??
Verwijderd
Vandaag gebeld en kreeg uitleg. Ze vermoeden een corrupte SD kaart in de homewizard. Indien nodig vervangen ze ook het moederbord. Even afwachten. Nemen de KaKu schakelaars ook mee om te testen. Indien meer informatie dan meld ik het hier. Probleem leek niet geheel onbekend bij hun.Crxtreem schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:38:
[...]
Ik heb dit probleem momenteel ook.
Mijn Homewizard is op afstand geforceerd geupdated ivm mijn Smartwares weerstation problemen.
Door deze update kan ik wel sensoren toevoegen, maar verwijderen crasht de Homewizard.
Kan je eens proberen/kijken wat er met de leds op de Homewizard gebeurt als je een sensor/schakelaar verwijderdt?
Bij mij gaat dan de WIfi led uit , alle leds uit, alle leds knipperen rood, power led gaat aan, wifi led gaat rood knipperen en alle leds branden weer groen.
Hierover al contact gehad met Homewizard en ze gingen kijken waar dit aan ligt.
Ze dachten dat mijn Homewizard te oud was, en een geheugenprobleem had.![]()
Maar mijn vermoeden is dat er ergens een bug in de software zit.
Ik kan wel de sensoren in mijn lijst bewerken.
Als ik dat een ander adres laat zoeken geeft hij ze bijna direct een nieuwe code.
Dus volgens mij zit er iets niet helemaal lekker in de software.
helaas is er geen webappVerwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:22:
Als je dat kan doen via aan webinterface kan je proberen om erachter te komen door in firefox met het 'netwerk'-scherm open (Extra>Webontwikkelaar>Netwerk) de actie uit te voeren.
Zo heb ik gisteren IP schakelaars gemaakt om m'n Denon versterker te bedienen.
Hoi,mexxer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:04:
Hallo,
ik heb een logitec harmony hub.
is het mogelijk een ipschakelaar aan te maken en in een scene slapen te zetten, zodat als ik die trigger, het off commando aan mn logitec hub wordt doorgegeven
weet iemand wat de url is die ik dan zou moeten aanroepen?
[ Voor 10% gewijzigd door Bas Post op 06-02-2015 13:52 ]
BP on the move!!!
Kan ook met java.Bas Post schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:51:
[...]
Hoi,
Ik heb zelf ook een Harmony Hub en was op zoek naar dit.
Ik heb wel wat gevonden, maar zou niet weten hoe te gebruiken, check:
C++ code:
http://sourceforge.net/p/...trol/code/ci/master/tree/
python code:
https://github.com/jterrace/pyharmony/
Met python ben ik aardig thuis, zal is kijken wat ik ermee kan
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80
Misschien een open deur, maar geef je de diverse sensoren wel even de tijd om data te verzenden ?peterpijpelink schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:42:
Helaas... ze hebben de SD kaart vervangen/gerepareerd maar blijft zelfde. Sensor weggooien lijkt te lukken, dan is ook weg. 30 seconden later reset, alles toont GEEN DATA en dan reset ondertussen de HW zichzelf. Lijkt op een bug/fw issue. Reset kun je op wachten bij iedere sensor die ik verwijder. Alle lampjes rood en duidelijk weer een HW die opstart....
update op call gezet bij HW, wachten op support... Meer mensen hier last van?
Zelfde zoals bij mij zoals ik het lees.peterpijpelink schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:42:
Helaas... ze hebben de SD kaart vervangen/gerepareerd maar blijft zelfde. Sensor weggooien lijkt te lukken, dan is ook weg. 30 seconden later reset, alles toont GEEN DATA en dan reset ondertussen de HW zichzelf. Lijkt op een bug/fw issue. Reset kun je op wachten bij iedere sensor die ik verwijder. Alle lampjes rood en duidelijk weer een HW die opstart....
update op call gezet bij HW, wachten op support... Meer mensen hier last van?
Dat hebben we vaker gezien.Crxtreem schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:37:
[...]
Maar volgens mij is de laatste update niet in orde.
TD-er schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:46:
[...]
Dat hebben we vaker gezien.
Misschien eens tijd dat ze daar echt eens dingen gaan testen, of als dat te duur is, eens bij een select groepje gebruikers een 2e HW laten ophangen zodat dingen eens goed in real-life situaties getest kunnen worden.
En 2e ophangen hoeft niet eens, kan ook dat je zorgt dat zo iemand gewoon een onbeperkt backup/restore mogelijkheid heeft, ook qua firmware.
Volgens mij ga je dan veel sneller bugs vinden.
ja of hebben een HW met 2 KaKu schakelaars... vind behoorlijk tegenvallen, rit voor niets naar Katwijk en nog steeds geen werkende oplossing.
Klopt met name omdat ze niet (meer) onderscheidend zijn. Voel een V&D dipje aankomenpeterpijpelink schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:01:
[...]
Ga maar eens kijken naar domoticz...
Beetje jammer, HW was een concept wat in begin echt goed was, nu gaat steeds meer achteruit in kwaliteit.
[ Voor 35% gewijzigd door stormfly op 07-02-2015 13:03 ]
[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 07-02-2015 13:29 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Zipato station is misschien goedkoper, maar met 433 station erbij veel duurder. En werkt naar mijn weten ook niet met kaku. Lisse dimmers voor zipato zwave kosten 40+ per stuk. Dus goedkoper is nogal een overstatement...stormfly schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:01:
[...]
Klopt met name omdat ze niet (meer) onderscheidend zijn. Voel een V&D dipje aankomen
Ziplato kan meer voor hetzelfde bedrag en met meer software opties. Baal ervan dat ik de markt niet goed verkend heb en voor oude glorie heb gekozen met de homewizard...
Ga even spelen met de KAKU ICS-1000, dan ren je na een week weer gillend terug naar de HomeWizard :-)stormfly schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:01:
[...]
Baal ervan dat ik de markt niet goed verkend heb en voor oude glorie heb gekozen met de homewizard...
Hmm, dat klinkt nogal vreemd.wbkk schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:00:
Bij mij werkten enkele KaKu stopcontact schakelaars niet meer en of niet meer goed, paar al omgeruild bij karwei maar of die defect waren was een tweede de nieuwe reageren op de zelfde wijze.
Op dit moment zijn er een paar die een bubbel leven hebben met de ipad app, nummer 6 zet ik aan en als ik nummer 6 uit zet gaat ook nummer 4 uit en meer van die vreemde zaken. En momenteel elf (11) schakelaars in gebruik maar begin goed te balen met die ongein.
"Gelukkig heb ik geen voordeurslot van Homewizard".
Zelf ben ik er vanuit gegaan dat dit na de laatste update is gekomen.
Ach dan kun je er in elk geval nog lekker etenstormfly schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:01:
[...]
Klopt met name omdat ze niet (meer) onderscheidend zijn. Voel een V&D dipje aankomen
[...]
Ik heb de Foscam FI9851p bij de voordeur. Ik je ken je situatie natuurlijk niet maar bij mij valt dit redelijk mooi weg tegen een wit afdakje.reinhold schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:42:
Ik vind homewizard naar behoren werken (mits de antenne mod is gedaan). Ik heb bijna nooit geen problemen en ik vind de andere systemen nogal aan de prijzige kant.
Ik heb zelf 30 schakelaars, 3 deurcontacten, 4 rookmelders, 1 bewegingsmelder, 4 thermostaat kranen, windmeter, regenmeter, 4 thermometers, loxx deurslot, energylink (zonnepanelen, watermeter, slimmemeter).
Als ik dit ga omrekenen naar zipato dan kom je bijna 2x zo duur uit.
Het enige waar ik momenteel problemen mee ondervind is de temperatuur van de thermostaat kranen.
Ik ben nog bezig met uitbreiden voor heatlink en een camera voor bij de voordeur maar dit moet zo klein mogelijk zijn. En er komen nog meer schakelaars op.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
macOS 15.5
Klopt, maar onder een luifel en dichtgekit gaat het primaVerwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 20:52:
Is dat geen binnencamera?
Lijkt mij toch dat die feed gewoon een HD Foscam standaard feed is zoals ik die ook in mijn FI9851p heb zitten. wat merk je dat er niet werkt? De voorbeeld feed? Met extern of intern IP?error33 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:43:
Is er iemand die in het bezit is van de Foscam FI9853EP en in de Homewizard heeft kunnen intergreren? Had een Foscam en heb deze vervangen voor de FI9853EP maar na een uur of 4 heb ik nog steeds geen werkende feed
Ik heb geen mogelijkheid om hem onder een afdakje te monteren. Maar het is ook geen top prioriteit.martinvdm schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:31:
[...]
Ik heb de Foscam FI9851p bij de voordeur. Ik je ken je situatie natuurlijk niet maar bij mij valt dit redelijk mooi weg tegen een wit afdakje.
Helaas niet, Als ik de Feed bekijk blijft het een leeg scherm.martinvdm schreef op zondag 08 februari 2015 @ 00:14:
[...]
Lijkt mij toch dat die feed gewoon een HD Foscam standaard feed is zoals ik die ook in mijn FI9851p heb zitten. wat merk je dat er niet werkt? De voorbeeld feed? Met extern of intern IP?
[ Voor 11% gewijzigd door error33 op 08-02-2015 11:28 ]
macOS 15.5
Ik betaal nu voor een homewizard 239, daarbij krijg ik attributen erbij zoals een thermometer en 2 grote schakel WCD's waar ik niet voor kies maar wel moet afnemen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:58:
[...]
Zipato station is misschien goedkoper, maar met 433 station erbij veel duurder. En werkt naar mijn weten ook niet met kaku. Lisse dimmers voor zipato zwave kosten 40+ per stuk. Dus goedkoper is nogal een overstatement...
Dat ben ik helemaal met je eens, ze zijn niet de slechtste van het segmentruudvee schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:35:
[...]
Ga even spelen met de KAKU ICS-1000, dan ren je na een week weer gillend terug naar de HomeWizard :-)
Hi nee het is een heel gedoe om die Foscam erin te krijgen, zoek maar even op mijn posts ik heb ook gemeld hoe het me wel gelukt is maar het kosten me uren/dagen. Uiteindelijk met een Android toestel in 3 seconden toegevoegd, en op de iPhone noway dat ik beeld kreeg.error33 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:49:
[...]
Helaas niet, Als ik de Feed bekijk blijft het een leeg scherm.
Is ingesteld via het interne IP adres
Hij gaat van connectie controleren door naar bekijk feed. Maar bij het aanklikken ervan komt er een wit vlak
Kom er nu achter dat deze foscam alleen H264 ondersteund zou dat de reden zijn ?
En dat heb je gedaan met de generiek camera gedaan ?stormfly schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:42:
[...]
Hi nee het is een heel gedoe om die Foscam erin te krijgen, zoek maar even op mijn posts ik heb ook gemeld hoe het me wel gelukt is maar het kosten me uren/dagen. Uiteindelijk met een Android toestel in 3 seconden toegevoegd, en op de iPhone noway dat ik beeld kreeg.
Bij mij was de truc op andriod, je moet hem nog geen naam geven alleen de parameters invullen, dan feed checken en dan kreeg ik beeld en dan geef je hem een naam.
macOS 15.5
[ Voor 40% gewijzigd door martinvdm op 08-02-2015 19:32 ]
Verwijderd
Je vergelijking klopt niet.stormfly schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:39:
[...]
Ik betaal nu voor een homewizard 239, daarbij krijg ik attributen erbij zoals een thermometer en 2 grote schakel WCD's waar ik niet voor kies maar wel moet afnemen.
Als ik dan een Zipato koop voor 199 + 59 voor de 433Mhz module ben ik 258euro kwijt voor 19 euro meer heb je anno 2014 hardware, losse antenne LAN poort en zeer uitgebreid schakel plannen maken. Je kan dan daarna gewoon lowbudget KaKu appratuur gaan schakelen zodat je op dat gebied geen extra kosten maakt, maar kom je een state of the art gadget tegen op basis van Z-wave dan kan je die er wel bij hangen en nu niet op de homewizard. Kortom die 19euro verschil had het mij waard geweest.
Die 19 euro meer is het mij wel waard, maar ik heb gewoon niet goed gekeken en teveel geleund op advies van collegas "Homewizard is it!" Moet wel zeggen dat de App ontwikkeling van Homewizard beter op pijl lijkt (grafisch althans) dan die van Zipato.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2015 20:21 . Reden: Typefout gecorrigeerd ]
Idem. Laat eens weten als het werkt...error33 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 22:43:
Is er iemand die in het bezit is van de Foscam FI9853EP en in de Homewizard heeft kunnen intergreren? Had een Foscam en heb deze vervangen
dan ben ik benieuwd naar je instelingen. De info van Wopper heeft nog niet voor de oplossing gezorgd bij mij. Ben wel nog op zoek naar een android toestel om zijn tips geheel te proberen.
macOS 15.5
Op dit moment nog een storing tussen een AMC1000 (zolder) en twee ACD-3500 (beneden) stopcontact schakelaars.TD-er schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:02:
[...]
Hmm, dat klinkt nogal vreemd.
Hier geen vreemde schakelingen (voor zover ik weet) sinds de laatste update van de HW.
Klinkt meer alsof je de ontvangers iets te dicht bij elkaar hebt geplaatst. Al kan dat het "dubbelleven" niet verklaren.
Misschien hebben ze beide dezelfde code geleerd? In dat geval zou ik ze zeker even volledig resetten en dan de juiste codes inleren.
[...]
Ach dan kun je er in elk geval nog lekker eten
[ Voor 14% gewijzigd door wbkk op 09-02-2015 18:35 ]
Verwijderd
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 000056C201 0101 0110 1100 0010 0000 0001 Dimmer zithoek 000056B401 0101 0110 1011 0100 0000 0001 Dimmer Eettafel 000056D401 0101 0110 1101 0100 0000 0001 brander 00005ABE01 0101 1010 1011 1110 0000 0001 Rad Badkamer 0000CB1901 1100 1011 0001 1001 0000 0001 Rad Eetplaats 00000EA201 0000 1110 1010 0010 0000 0001 Rad Slaapkamer 0000360101 0011 0110 0000 0001 0000 0001 Rad Slaapkamer Tobi 0000069101 0000 0110 1001 0001 0000 0001 Thuis 0000FCFA01 1111 1100 1111 1010 0000 0001 Terras |
Verwijderd
Zeker weten dat dat niet het oude protocol is?stormfly schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:53:
0000CB1901 = 1100 1011 0001 1001 0000 0001
Het Protocol
Het X10 protocol bestaat -- zowel powerline als RF -- uit frames die worden uitgezonden door een zender. Een frame bestaat uit de volgende componenten:
- een startnibble, 1110.
- Een nibble met huiscode, dus 4 bits of 16 mogelijkheden. Deze worden normaal aangeduid als A tot P.
- een of meer nibbles met de target unit code, normaal aangeduid als 1-16.
- een commando, weer een nibble.
De minimum framegrootte is dus 16 bits, en de maximum framegrootte is onbeperkt, maar in de praktijk niet meer dan 36 bits. De commando's die kunnen worden gestuurd zijn onder andere Aan, Uit, Lager, Hoger, Groep Aan, en Groep Uit.
? ? schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:00:
De FI9853EP ? Op welke manier dan? Geen Android device in huis.
Ik heb hem als Foscam FI9851P toegevoegd in Homewizard en ben toen met de kwaliteit van de streams gaan spelen tot het werkte. De stream is HD en de snapshots zijn van lagere kwaliteit (Medium?) maar het werkt prima op deze manier.error33 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:37:
[...]
dan ben ik benieuwd naar je instelingen. De info van Wopper heeft nog niet voor de oplossing gezorgd bij mij. Ben wel nog op zoek naar een android toestel om zijn tips geheel te proberen.
Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
Niet moeilijker dan zonnepanelen leggen en aansluiten hoor!SunshineCompany schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:56:
Is domotica zó complex, of doen jullie nu gewoon alsof..
Is er in de buurt van Hengelo een bedrijf wat ik kan bellen, die gewoon aanlegt wat ik nodig heb? Als er hier een Tweaker is die 't leuk vind om tegen betaling mijn huis te 'domotiseren' (Hengelo), PM me maar.
Bing
Je zit hier niet op WerkSpotSunshineCompany schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:56:
om tegen betaling mijn huis te 'domotiseren' (Hengelo), PM me maar.
Ik heb het niet met HPM gedaan, maar wat je kan doen is een IP switch maken die hem voor 5 minuten op 15 graden zet: http://ip.home.wizard/<Wachtwoord>/hl/0/settarget/15/5Tebbie schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:02:
Waarde tweakers, zijn er onder jullie die de HPM gebruiken voor hun Heatlink integratie?
Ik heb de stappen gevolgd http://hpm.homeip.net/Scenario.html#Heatlink en dat werkt.
Echter na het tijdstip van bijv 18:00 (einde van de schakelaar "53 temp monitor" blijft de Heatlink de primaire/baas over de regeling en geeft deze dus niet terug aan de thermostaat. Gevolg is dat de heatlink 20 graden blijft stoken en niet volgens het klokprogramma van thermostaat 's avonds uitgaat naar 12 graden bijv.
Je kan dan natuurlijk via de Homewizard app de heatlink schakelen naar Thermostaat weer maar dan moet je dit dagelijks gaan doen, niet echt wenselijk. Zijn er hier die hiermee ervaring hebben?
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Hm, daar had ik niet over nagedacht. Bedankt voor de tip ik ga het proberen.daxy schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:07:
[...]
Ik heb het niet met HPM gedaan, maar wat je kan doen is een IP switch maken die hem voor 5 minuten op 15 graden zet: http://ip.home.wizard/<Wachtwoord>/hl/0/settarget/15/5
In principe gaat hij dan na 5 minuten terug op thermostaat geregeld, en anders zit hij de hele nacht op 15 graden (bijvoorbeeld)
Ja werkt! Timer loopt af en daarna is thermostaat weer de baas over de regeling.Tebbie schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:25:
[...]
Hm, daar had ik niet over nagedacht. Bedankt voor de tip ik ga het proberen.
Als je in de applicatie de schakelaar hebt äangemaakt", dus de naam moet je de code hebben geef aan leren.martijn24 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:37:
Sinds vandaag mijn homewizard binnen met 2 schakelaars en een thermometer.
Alles verliep vlekkeloos totdat ik een lamp wou bedienen met de applicatie.
Met de afstandbediening kan ik aan/uit schakelen maar met de applicatie wil het niet lukken.
Als ik een code wil leren geeft de applicatie aan dat ik op de afstandbediening dien te drukken.
Sorry voor de leek vraag/ ben me aan het verdiepen en forums aan het lezen
Bedankt voor je reactie.wbkk schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:57:
[...]
Als je in de applicatie de schakelaar hebt äangemaakt", dus de naam moet je de code hebben geef aan leren.
Druk op de afstandsbediening op de knop welke plaats je die schakelaar wilt hebben en je ziet dat de applicatie een code daarvan door krijgt welke je dus opslaat.
Nu kan je met de afstandsbediening of met de applicatie die schakelaar bedienen.
En zo zal je zien dat je straks veel meer schakelaars gaat gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door wbkk op 10-02-2015 20:20 ]
Ik ben ingelogd via de site als ik daar de schakelaar toevoeg en leer code vraagt die om een knop te kiezen op me afstandbediening is dat de bedoeling?wbkk schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:20:
[afbeelding]Heb je de app ook op de computer, dat is http://app.homewizard.nl dan kan je ook alles installeren en het werkt ook gemakkelijk.
Daarom
Daar heb ik dit plaatje ook even mee gemaakt.
[ Voor 8% gewijzigd door CallmeGod op 10-02-2015 20:30 ]
[ Voor 49% gewijzigd door wbkk op 10-02-2015 20:34 ]
Hij krijgt geen code dat is waarschijnlijk het probleem. Kan dit liggen aan de poort forwarding?wbkk schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:30:
ja en dan zie je de code gelijk verschijnen en kan je die schakelaar met naam en code opslaan.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq