Dan doe je het even lokaal dus dan heb je even niets met poort voorwarding nodig en kan je kijken of dat wel werkt, moet dus wel even met de computer op direct verbinden.
Een code als "A1" doet me denken aan het oude systeem.martijn24 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:04:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Via de afstandbediening werkt het prima maar als ik hem weer wil leren krijg ik altijd een A1 wat dus niet werkt.
Hij ziet de schakelaar wel als ik met de afstandbediening een knop druk maar een code leren wil niet lukken
Ik werk zelf altijd vanuit de app (Android), maar het zou ook moeten werken met de homewizard web-app.
De codes van het nieuwe systeem (wat je dus hebt met KAKU-spul met een typenummer beginnend met een "A") zijn veel langer.
Bijvoorbeeld "00AED8C209"
Kortom, je Homewizard ontvangt iets anders en interpreteert dat als een A1.
Misschien heb je wat storing, van apparaten in de buurt, of je staat niet goed in het bereik van de Homewizard?
Vergeet niet dat je een "aan" commando moet sturen vanaf de afstandsbediening.
Je hoeft niet de ontvanger opnieuw in te leren. De Homewizard zal dan dezelfde code uitzenden (na het leren) als je afstandsbediening.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb echt alles geprobeerd maar een code wordt niet aangemaakt via de webapp of de site via mijn computer. Morgen maar eens contact opnemen met de leverancier want volgens mij doe ik echt niks fouts.
Homewizard is verbonden, adapter zit in de stopcontact als eerste leren met de afstandbediening.
1=aan
2=uit.
dit werkt ik hoor hem schakelen en de lamp gaat uit en aan .
Dan via de applicatie :
nieuwe sensor
schakelaar
naam
leer code : dan op de knop van de afstandbediening.
ik druk op 1 maar gebeurt helemaal niks!
Homewizard is verbonden, adapter zit in de stopcontact als eerste leren met de afstandbediening.
1=aan
2=uit.
dit werkt ik hoor hem schakelen en de lamp gaat uit en aan .
Dan via de applicatie :
nieuwe sensor
schakelaar
naam
leer code : dan op de knop van de afstandbediening.
ik druk op 1 maar gebeurt helemaal niks!
Heb je het ook al met de app geprobeerd? (Android/apple)
En heb je de homewizard en afstandsbediening zo goed als "naast elkaar" staan? Dit om fouten uit te sluiten, uiteraard.
Heb je ook al een nieuwe firmware moeten/kunnen installeren? Als je net een nieuwe HomeWizard hebt, zal er ongetwijfeld ook een nieuwere firmware zijn. (om problemen tussen web-app en firmware uit te sluiten)
En heb je de homewizard en afstandsbediening zo goed als "naast elkaar" staan? Dit om fouten uit te sluiten, uiteraard.
Heb je ook al een nieuwe firmware moeten/kunnen installeren? Als je net een nieuwe HomeWizard hebt, zal er ongetwijfeld ook een nieuwere firmware zijn. (om problemen tussen web-app en firmware uit te sluiten)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
ja ik heb het ook met mijn iphone geprobeerd en ook via internet.TD-er schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 06:19:
Heb je het ook al met de app geprobeerd? (Android/apple)
Beide geven geen code.
Firmware heeft die in het begin fase geïnstalleerd en heb dit ook gecontroleerd op de website als dit de laatste versie was.
Ik heb alles getest in zeer korte afstand van mijn homewizard dit ok fouten te verkomen.
Mischien heb ik pech en een defecte homewizard.
In mijn pauze even bellen naar de leverancier...
Wordt vervolgd....
Ik heb ook code aangeleerd die beginnen met A, B, C Enz.TD-er schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:09:
[...]
Een code als "A1" doet me denken aan het oude systeem.
Ik werk zelf altijd vanuit de app (Android), maar het zou ook moeten werken met de homewizard web-app.
De codes van het nieuwe systeem (wat je dus hebt met KAKU-spul met een typenummer beginnend met een "A") zijn veel langer.
Bijvoorbeeld "00AED8C209"
Dit heb ik gedaan om hem gelijk te laten lopen met mijn Jb media.
Lange code's in de JB media lukt niet, en meerdere code's leren aan een schakelaar is zo niet nodig.
Werkt perfect.
Die codes zijn gewoon hexadecimaal, dus kunnen beginnen met 0-9, A-F.Henkhuppelschot schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:21:
[...]
Ik heb ook code aangeleerd die beginnen met A, B, C Enz.
Dit heb ik gedaan om hem gelijk te laten lopen met mijn Jb media.
Lange code's in de JB media lukt niet, en meerdere code's leren aan een schakelaar is zo niet nodig.
Werkt perfect.
Maar wat bedoel je met "lange codes lukt niet"?
Als ik kijk op de site van JB media, dan zie ik daar ook nieuwe KAKU-modellen op de site staan (typenummer beginnend met een A, zoals "ACM-LV10" en "AWMR-300"), die ondersteunen voor zover ik weet alleen de langere codes
Misschien met de nieuwe JB Media wel, maar met die ik heb +/-7 jaar, lukt het volgens mij niet.TD-er schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:41:
[...]
Die codes zijn gewoon hexadecimaal, dus kunnen beginnen met 0-9, A-F.
Maar wat bedoel je met "lange codes lukt niet"?
Als ik kijk op de site van JB media, dan zie ik daar ook nieuwe KAKU-modellen op de site staan (typenummer beginnend met een A, zoals "ACM-LV10" en "AWMR-300"), die ondersteunen voor zover ik weet alleen de langere codesOf zijn de nieuwe modellen ook downwards-compatibel met de oude serie codes?
Als ik de A1 lees lijkt het al als eerder gemeld op de oude kaku. Volgens afbeelding kun je onder de a1 selecteren en niet de code laten leren.martijn24 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:28:
Ik heb echt alles geprobeerd maar een code wordt niet aangemaakt via de webapp of de site via mijn computer. Morgen maar eens contact opnemen met de leverancier want volgens mij doe ik echt niks fouts.

macOS 15.5
Leer code doet hij zo i zo niet. Ik kan wel handmatig een code a1 kiezen maar kan dan niet schakelen met de applicatie om lamp aan/uit te zetten.error33 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:19:
[...]
Als ik de A1 lees lijkt het al als eerder gemeld op de oude kaku. Volgens afbeelding kun je onder de a1 selecteren en niet de code laten leren.
Update
[afbeelding]
Update: volgens leverancier is mijn homewizard defect. Hij stuurt geen rf signaal naar toe waardoor ik geen code kan aanmaken.
Slechte exemplaar dus, vandaag wordt er een nieuwe opgegestuurd.
[ Voor 16% gewijzigd door CallmeGod op 11-02-2015 12:40 ]
Net een mail terug gehad van Homewizard over het beperkt aantal actie's wat aan te maken is.
Nu nog prijzig, maar wie weet....
Zou leuk zijn als Homewizerd dit ook gaat ondersteunen in de toekomst.Beste ,
Dit wordt met de eerst volgende update verhoogt. Helaas is er nog geen tijdsbestek bekent, dit bevind zicht namelijk nog in ontwikkelfase.
We hopen op uw geduld.
Met vriendelijke groet,
Rob van Egmond
Nu nog prijzig, maar wie weet....
[ Voor 46% gewijzigd door Henkhuppelschot op 11-02-2015 18:11 ]
Deze week wat 'plezier' gehad met een magneetkontakt AMST-606:
Aangezien de deur ca 4mm over het kozijn komt was de uitlijning van de magneet van de AMST niet betrouwbaar. Bleef soms 'open' staan.
Dan een blokmagneet van 4x4x4mm aan de deur gekleefd en de ontvanger op de muur gekleefd, dus haaks ipv originele setup. Om de werking nog te verbeteren wou ik het reedkontakt in de AMST maximaal naar de bovenkant brengen - lossolderen en omhoogduwen - waarbij ik het reedkontakt heb gebroken
.
Bij Conrad de 2 goedkoopste reedcontacten gekocht (0,52€ en 0,61€) en er één van ingebouwd. Magneetcontact werkt weer perfect en met eigen magneetje zelfs betrouwbaarder
Aangezien de deur ca 4mm over het kozijn komt was de uitlijning van de magneet van de AMST niet betrouwbaar. Bleef soms 'open' staan.
Dan een blokmagneet van 4x4x4mm aan de deur gekleefd en de ontvanger op de muur gekleefd, dus haaks ipv originele setup. Om de werking nog te verbeteren wou ik het reedkontakt in de AMST maximaal naar de bovenkant brengen - lossolderen en omhoogduwen - waarbij ik het reedkontakt heb gebroken

Bij Conrad de 2 goedkoopste reedcontacten gekocht (0,52€ en 0,61€) en er één van ingebouwd. Magneetcontact werkt weer perfect en met eigen magneetje zelfs betrouwbaarder

Ja die glas-dingen zijn echt breekbaar.
En ik heb het idee dat ze een beetje onder een hoek staan, zodat je de magneet ook "van boven" ipv. "naast" kunt gebruiken.
Zeg maar haakse montage.
Maar daardoor maak je het nog onbetrouwbaarder.
Misschien een hall-effect-sensor praktischer?
En ik heb het idee dat ze een beetje onder een hoek staan, zodat je de magneet ook "van boven" ipv. "naast" kunt gebruiken.
Zeg maar haakse montage.
Maar daardoor maak je het nog onbetrouwbaarder.
Misschien een hall-effect-sensor praktischer?
Ik heb niet zo zeer een vraag maar wil wel wat met jullie delen. Ik heb momenteel 3 rookmelders (gekocht bij de off HW shop).
Netjes alles aangemeld en netjes gekoppeld en getest. 23 januari heb ik die installatie gedaan geen probleem. Wat denk je vandaag....zonder enige aanleiding het hele huis op zijn kop. Op drie etages een luidkeels gegil alarm!! Nul komma niks ad hand geen rook geen tocht geen walm geen douche geen wat dan ook ......stoppen ho maar...batterijen er uit.... Jongste vd kids erg geschrokken.....tja en dan..weer ophangen? Ik ga kijken of ik ze kan ontkoppelen van elkaar en proefondervindelijk maar een boosdoener zien te vinden...baal er erg van.
Netjes alles aangemeld en netjes gekoppeld en getest. 23 januari heb ik die installatie gedaan geen probleem. Wat denk je vandaag....zonder enige aanleiding het hele huis op zijn kop. Op drie etages een luidkeels gegil alarm!! Nul komma niks ad hand geen rook geen tocht geen walm geen douche geen wat dan ook ......stoppen ho maar...batterijen er uit.... Jongste vd kids erg geschrokken.....tja en dan..weer ophangen? Ik ga kijken of ik ze kan ontkoppelen van elkaar en proefondervindelijk maar een boosdoener zien te vinden...baal er erg van.
Een hall effect sensor kost direct ietske meer, vanaf 5€ voor een NC.
Een ander reedcontact eens aangesloten op een mini-inbouwzender AWMT-003 en deze als Contact sensor opgenomen in mijn HW. Helaas werkt deze geinverteerd, dus als magneet bij het reedcontact zit dan geeft dit een 'Open' melding in de HW.
Ik zit al een tijd met de idee om in het slot van de deur zo iets in te bouwen om de melding te krijgen dat de deur effectief op slot zit. Zal waarschijnlijk beter zijn met een normaal gesloten microschakelaar.
Projectje voor binnenkort...
Een ander reedcontact eens aangesloten op een mini-inbouwzender AWMT-003 en deze als Contact sensor opgenomen in mijn HW. Helaas werkt deze geinverteerd, dus als magneet bij het reedcontact zit dan geeft dit een 'Open' melding in de HW.
Ik zit al een tijd met de idee om in het slot van de deur zo iets in te bouwen om de melding te krijgen dat de deur effectief op slot zit. Zal waarschijnlijk beter zijn met een normaal gesloten microschakelaar.
Projectje voor binnenkort...
Ik heb dat inmiddels 2x al gehad, waarvan 1x toen de kleine lag te slapen, gelukkig viel het met de schrik wel mee, maar totaal geen idee wat het nu geweest is. Nooit achter kunnen komen. Maakt iig het geheel niet echt betrouwbaarder.Yamahaa schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:09:
Ik heb niet zo zeer een vraag maar wil wel wat met jullie delen. Ik heb momenteel 3 rookmelders (gekocht bij de off HW shop).
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Sinds een aantal dagen draai ik een aangepast firmware op de HW. Kan nu weer een sensor verwijderen en toevoegen. Deze versie 2.843 draait redelijk stabiel, hopelijk blijft dit ook zo...
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
ik weet niet of het is toegestaan maar ik geef mijn vraag ff een "kick-je”chippie777 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:01:
Hoe regel ik dat mijn thermostaatkranen reageren op een thermometer? Ik wil dan zelf bepalen wanneer dat moet gebeuren, dus als ik niet thuis ben moeten de kranen niet naar de thermometer “kijken” en als ik naar bed ga moeten de thermostaatkranen naar een lagere temperatuur “kijken”.
Ik wil graag weten hoe jullie met de radiatorkranen omgaan?
Op dit moment stuur ik de kranen aan door in de HW app op het zonnetje of het maantje te klikken. Dat betekend dus eigenlijk dat ik het handmatig doe. Soms stel ik ook in de HW app handmatig een temperatuur in, maar op deze manier is het niet meer dan een handmatige thermostaat.
Wie heeft er acties ingesteld m.b.v. een thermometer en hoe heeft hij dat gedaan?
Nou mooi is dat (niet dus) dat jij dit herkend. Over wat voor periode praten we en hoe heb jij ze toen uitgedaan? Hoeveel heb je er?martinvdm schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:09:
[...]
Ik heb dat inmiddels 2x al gehad, waarvan 1x toen de kleine lag te slapen, gelukkig viel het met de schrik wel mee, maar totaal geen idee wat het nu geweest is. Nooit achter kunnen komen. Maakt iig het geheel niet echt betrouwbaarder.
Gisteravond ook de firmware binnen gekregen.peterpijpelink schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:56:
Sinds een aantal dagen draai ik een aangepast firmware op de HW. Kan nu weer een sensor verwijderen en toevoegen. Deze versie 2.843 draait redelijk stabiel, hopelijk blijft dit ook zo...
Kan ze nu ook eindelijk weer verwijderen.
Nu is het alleen nog dat ik bij mijn windmeter en regenmeter direct een code opvang als ik de code (Batterij eruit/erin) wil koppelen.
Dus ik denk dat er een ander station deze code uitzend.
Als ik mijn weerstation koppel vind de homewizard hier ook een thermometer.
Wat raar is want er zijn er op dit moment geen op gekoppeld.
Nu is het nog alleen de vraag hoe je kan zien of de sensoren zelf geüpdatet worden/zijn.
Is dat niet de thermometer van het weerstation zelf (binnen Temp), of die van de wind meter als die wel gekoppeld isCrxtreem schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:43:
[...]
Gisteravond ook de firmware binnen gekregen.
Kan ze nu ook eindelijk weer verwijderen.
Nu is het alleen nog dat ik bij mijn windmeter en regenmeter direct een code opvang als ik de code (Batterij eruit/erin) wil koppelen.
Dus ik denk dat er een ander station deze code uitzend.
Als ik mijn weerstation koppel vind de homewizard hier ook een thermometer.
Wat raar is want er zijn er op dit moment geen op gekoppeld.
Nu is het nog alleen de vraag hoe je kan zien of de sensoren zelf geüpdatet worden/zijn.
Krijg binnenkort een smartlock van Invited binnen om samen met de HomeWizard te testen.
Ben heel benieuwd hoe dit gaat werken. Als hij er is zal ik de resultaten hier posten.
Ben heel benieuwd hoe dit gaat werken. Als hij er is zal ik de resultaten hier posten.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Volgens mij is het zo dat het alarm dat de melding geeft een rood lampje heeft branden en de rest groen. Zeker weten doe ik dit alleen niet (en nee, ik ga het niet proberenmartinvdm schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:09:
[...]
Ik heb dat inmiddels 2x al gehad, waarvan 1x toen de kleine lag te slapen, gelukkig viel het met de schrik wel mee, maar totaal geen idee wat het nu geweest is. Nooit achter kunnen komen. Maakt iig het geheel niet echt betrouwbaarder.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Even voor de mensen die problemen (valse meldingen) hebben met hun rookmelder(s):
Een rookmelder heeft onderhoud nodig, in de loop van de tijd komt er stof in te zitten waar de rookmelder op reageert.
Het is dan ook aan te raden de rookmelder(s) schoon te blazen, liefst met perslucht en met de stofzuiger schoon te zuigen.
Hierdoor wordt het risico op valse meldingen vele malen kleiner.
Overigens staat dit ook meestal gewoon in de handleiding, althans, bij de Flamingo rookmelders.
Een rookmelder heeft onderhoud nodig, in de loop van de tijd komt er stof in te zitten waar de rookmelder op reageert.
Het is dan ook aan te raden de rookmelder(s) schoon te blazen, liefst met perslucht en met de stofzuiger schoon te zuigen.
Overigens staat dit ook meestal gewoon in de handleiding, althans, bij de Flamingo rookmelders.
Klopt helemaal, de melder (die de rook constateert) brand rood, de overige melders branden groen.daxy schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:27:
[...]
Volgens mij is het zo dat het alarm dat de melding geeft een rood lampje heeft branden en de rest groen. Zeker weten doe ik dit alleen niet (en nee, ik ga het niet proberen)
Je hoeft dus alleen de rood brandende rookmelder te controleren.
Ik heb er nog nooit één schoongemaakt. Ook niet gezien dat er één vies was na demontage.underground_man schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:28:
Dat zou dus niet de oorzaak mogen zijn.
Daarnaast vermoed ik dat deze HW rookmelders niet eens zo oud zijn.
Anoniem: 443294
Je rookmelders minstens 1x per jaar goed schoonblazen, dat voorkomt onnodig alarm.
Er komt stof in, ook al zie je dat niet aan de buitenkant.
De " HW" rookmelders zijn gewoon van Flamingo.
Anoniem: 210193
Ik heb in m'n PHP script actions gemaakt die de kranen op tijd aansturen. Daarbij wordt rekening gehouden met de temperatuur in die kamer en de buitentemperatuur om x minuten voor het tijdstip al te starten zodat de kamer perfekt op temperatuur is tegen het ingestelde tijdstip.chippie777 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:06:
[...]
ik weet niet of het is toegestaan maar ik geef mijn vraag ff een "kick-je”
Ik wil graag weten hoe jullie met de radiatorkranen omgaan?
Op dit moment stuur ik de kranen aan door in de HW app op het zonnetje of het maantje te klikken. Dat betekend dus eigenlijk dat ik het handmatig doe. Soms stel ik ook in de HW app handmatig een temperatuur in, maar op deze manier is het niet meer dan een handmatige thermostaat.
Wie heeft er acties ingesteld m.b.v. een thermometer en hoe heeft hij dat gedaan?
Als er dan een radiatorkraan hoger ingesteld is dan de kamertemperatuur gaat de brander automatisch aan met een ACM-1000.
Hier zijn ze ook al een paar keer met "loos alarm" afgegaan.Anoniem: 443294 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:06:
Je rookmelders minstens 1x per jaar goed schoonblazen, dat voorkomt onnodig alarm.
Zelfs een paar maand na ophangen.
Ik vermoed een spinnetje ofzo.
Maar goed, van mijn dochter hoef je niet veel actie te verwachten bij brand... Die slaapt gewoon door, terwijl er een alarm op amper 3 meter van d'r bedje hangt. (ze is nu net 1)
En over de hall-effect sensor in de magneetsensoren.
Ze zijn inderdaad wel duurder dan een glas-contact, maar echt geen 5 euro.
Bij de DealExtreme kun je ze, incl printje, krijgen voor heel wat minder.
Dat KAKU ze vanaf de fabriek er niet in zet, kan ik begrijpen, maar als je zelf al aan het sleutelen gaat, is dit misschien een oplossing.
Zijn er eigenlijk nog andere sloten die werken met HW? Vind EUR 325 nogal prijzig voor een simpel slot.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik heb ze al langere tijd, we praten ook denk ik over 1,5 / 2 jaar. Ik heb er drie en gekoppeld, dus is natuurlijk wel zo dat als er eentje af gaat, ze allemaal af gaan. Ik heb ze niet uitgedaan, na een seconde of 30 stopte die bij alle keren vanzelf. Dat het stof is kan natuurlijk, maar ik kan me volgens mij nog herinneren dat het een keer gebeurde terwijl ze er net hingen. Voorlopig gaat het iig weer goed.Yamahaa schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:55:
[...]
Nou mooi is dat (niet dus) dat jij dit herkend. Over wat voor periode praten we en hoe heb jij ze toen uitgedaan? Hoeveel heb je er?
[ Voor 6% gewijzigd door martinvdm op 12-02-2015 19:58 ]
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Leuk! Maar ik dacht dat jij alles met Zipato had.HeroS schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:12:
Krijg binnenkort een smartlock van Invited binnen om samen met de HomeWizard te testen.
(tweakers filmpje gezien
Ik heb deze slot al 2 maanden in huis werkt zeer goed ben er goed over te spreken. Via HW te bedienen en ook met de losse ab.HeroS schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:12:
Je kan op de home HW zien wanneer de slot word ontgrendeld de deur word open gedaan en wanneer deze weer word gesloten. Je kunt ook met timers werken om de slot in de nachtslot te zetten en hem ook weer terug in de dag stand te zetten. Alleen de klopstand werkt nog niet helemaal optimaal.
Mooi dat klinkt allemaal goed. Ben ook vooral benieuwd of ik hem ook met andere systemen kan koppelen.reinhold schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:08:
[...]
Ik heb deze slot al 2 maanden in huis werkt zeer goed ben er goed over te spreken. Via HW te bedienen en ook met de losse ab.
Je kan op de home HW zien wanneer de slot word ontgrendeld de deur word open gedaan en wanneer deze weer word gesloten. Je kunt ook met timers werken om de slot in de nachtslot te zetten en hem ook weer terug in de dag stand te zetten. Alleen de klopstand werkt nog niet helemaal optimaal.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Welke andere systemen bedoel je?
Hij werk nu alleen nog maar met HW en stand allone.
Hij werk nu alleen nog maar met HW en stand allone.
[ Voor 46% gewijzigd door reinhold op 12-02-2015 21:00 ]
Ok helder dank je wel. Voor het onderhoud verhaal (reacties van sommige), dat snap ik natuurlijk Ik heb al jaren brandmelders maar ook rook melders en op sommige plekken hitte melders (bv die laatste in de keuken en garage om te voorkomen dat er iets afgaat tijdens het koken of knutselen). Ik denk wel dat ik enige ervaring heb. en zoals te lezen was zijn ze net 4 weken uit de doos en ik heb een zeer schoon huis. Maar goed een rondje langs internet en de velde bleek dat meer mensen het hebben met deze melders...en dat is toch spijtig... we gaan het mee maken. Ik geef ze nog een kans en anders gaan ze retour. Thanks Martin!martinvdm schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:57:
[...]
Ik heb ze al langere tijd, we praten ook denk ik over 1,5 / 2 jaar. Ik heb er drie en gekoppeld, dus is natuurlijk wel zo dat als er eentje af gaat, ze allemaal af gaan. Ik heb ze niet uitgedaan, na een seconde of 30 stopte die bij alle keren vanzelf. Dat het stof is kan natuurlijk, maar ik kan me volgens mij nog herinneren dat het een keer gebeurde terwijl ze er net hingen. Voorlopig gaat het iig weer goed.
Ik wil dit ook. Raspberry Pi werkt prima als webcam server met Motion. Maar hoe heb je het uberhaupt voor elkaar gekregen dat HomeWizard 'm herkent? Ik moet perse een merk en model kiezen, en met geen van de keuzes herkent ie de stream van motion.Anoniem: 569215 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 17:28:
Hallo allen,
Nieuw op het forum (was altijd meer een passieve deelnemer, las wel bijna alles, nu toch maar eens een account aangemaakt) en sinds enige maanden ook trotse eigenaar van een Homewizard. Alles werkt piekfijn, enige wat ik niet voor elkaar krijg is het screenshot van een camera.
Wanneer de deurbel gaat (draadloze deurbel sensor van HW zelf), dient mijn raspberry pi (ingericht als ip-camera met Motion) een screenshot te maken. Als ik dit bekijk, zie ik zowel op app.homewizard.nl als in de app dat het screenshot niet beschikbaar is. De camera zelf functioneert prima, wordt ook netjes door de HW herkend. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Anoniem: 421545
Heren, ik ben ook zeer tevreden gebruiker van Homewizard met alle opties (energylink / heatlink etc.). Antennemod ga ik z.s.m. uitvoeren want in ons nieuwbouw huis is door al het beton niet overal goed bereik.
Er is echter 1 ding waar ik mij groen en geel aan erger:
Waarom kan ik die heatlink niet programmeren ??? Ik kan alleen een preset instellen of een temperatuur instellen ... of een timer gebruiken. Die timers heb je geen ene moer aan. Ik wil gewoon dat de thermostaat om 08:00 op 19 graden staat en om 12:00 weer op 17 graden bij wijze van spreken.
Vanuit de bouw hebben we een honeywell modulation round, super peop ding natuurlijk want je kan 0,0 programmeren. Maar ik had dus goede hoop dat ik deze "domme" thermostaat "smart" kon maken via homewizard, ik heb niet echt zin om > 120 euro aan een nieuwe programeerbare thermostaat (iSense oid) uit te geven.
Waarom kan ik die heatlink niet programmeren ??? Ik kan alleen een preset instellen of een temperatuur instellen ... of een timer gebruiken. Die timers heb je geen ene moer aan. Ik wil gewoon dat de thermostaat om 08:00 op 19 graden staat en om 12:00 weer op 17 graden bij wijze van spreken.
Vanuit de bouw hebben we een honeywell modulation round, super peop ding natuurlijk want je kan 0,0 programmeren. Maar ik had dus goede hoop dat ik deze "domme" thermostaat "smart" kon maken via homewizard, ik heb niet echt zin om > 120 euro aan een nieuwe programeerbare thermostaat (iSense oid) uit te geven.

Je kan vrij makkelijk simpele timers maken. Zoals je zegt, 8uur naar 19 en 12uur weer uit. Wil je lastigere dingen zoals conditioneel (afhankelijk van temp buiten ofzo) dan wordt het lastiger.Anoniem: 421545 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:45:
Heren, ik ben ook zeer tevreden gebruiker van Homewizard met alle opties (energylink / heatlink etc.). Antennemod ga ik z.s.m. uitvoeren want in ons nieuwbouw huis is door al het beton niet overal goed bereik.
Je kan 1 of 2 virtuele schakelaar(s) aanmaken met als URL:
http://ip.home.wizard/<Wachtwoord>/hl/0/settarget/19
Verander 19 in de gewenste temperatuur
Deze kan je schakelen om 8uur en evt zet je hem weer uit door je 2e schakelaar te activeren, of je kan de HeatLink override uitzetten door deze URL te gebruiken (als "off" actie):
http://ip.home.wizard/<Wachtwoord>/hl/0/settarget/15/5
Dit betekend dat hij naar 15 graden gaat voor 5 minuten, vervolgens geeft hij de besturing terug aan de thermostaat.
Success in ieder geval!
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Anoniem: 569215
Ik heb gekozen voor Merk "Homewizard" en model "HomeWizard Camera".PhilipsFan schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 01:44:
[...]
Ik wil dit ook. Raspberry Pi werkt prima als webcam server met Motion. Maar hoe heb je het uberhaupt voor elkaar gekregen dat HomeWizard 'm herkent? Ik moet perse een merk en model kiezen, en met geen van de keuzes herkent ie de stream van motion.
Daarna werkt de camera prima in de app.
Overigens werkt de screenshot mogelijkheid niet, dit heeft te maken met de url die wordt aangeroepen om de snapshot te genereren.
Bij de enquete van HomeWizard heb ik aangegeven dat ik dat graag werkend zou zijn, maar reken er maar niet te veel op..
Weet iemand of ik deze kan koppelen aan de HW ?
Dat rare display voor in de wcd hoef ik niet.
https://shop.wattcher.nl/nl/shop/extra-zender-sensor/
---------------------------------------------------------------------------
EDIT.<email op mijn vraag>
Nee, er is ook een display nodig bij de Homewizard,
voor het synchroniseren van de set aan de Homewizard.
De HW lult dus met de displaystekker en niet met de sensor/zender zelf.
Dat rare display voor in de wcd hoef ik niet.
https://shop.wattcher.nl/nl/shop/extra-zender-sensor/
EDIT.<email op mijn vraag>
Nee, er is ook een display nodig bij de Homewizard,
voor het synchroniseren van de set aan de Homewizard.
De HW lult dus met de displaystekker en niet met de sensor/zender zelf.
[ Voor 55% gewijzigd door ruudvee op 13-02-2015 13:10 ]
Wat heb je precies draaien op de Raspberry Pi dan? Gewoon Motion met de standaard live webcam server (mjpg feed)? Welke gegevens vul je dan in bij HomeWizard? Ik heb namelijk alle merken geprobeerd maar kreeg het niet werkend.Anoniem: 569215 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:26:
[...]
Ik heb gekozen voor Merk "Homewizard" en model "HomeWizard Camera".
Daarna werkt de camera prima in de app.
Overigens werkt de screenshot mogelijkheid niet, dit heeft te maken met de url die wordt aangeroepen om de snapshot te genereren.
Bij de enquete van HomeWizard heb ik aangegeven dat ik dat graag werkend zou zijn, maar reken er maar niet te veel op..
Kunnen we er misschien achter komen welke url de HW aanroept voor de screenshots? Het is vast wel zo in te richten op de Raspberry dat die screenshot er toch komt...
Ik heb een gek probleem. Als ik het lokale ip adres pak 192.168.1.x dan werkt de schakelaar niet.daxy schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:55:
[...]
Je kan vrij makkelijk simpele timers maken. Zoals je zegt, 8uur naar 19 en 12uur weer uit. Wil je lastigere dingen zoals conditioneel (afhankelijk van temp buiten ofzo) dan wordt het lastiger.
Je kan 1 of 2 virtuele schakelaar(s) aanmaken met als URL:
http://ip.home.wizard/<Wachtwoord>/hl/0/settarget/19
Verander 19 in de gewenste temperatuur
Deze kan je schakelen om 8uur en evt zet je hem weer uit door je 2e schakelaar te activeren, of je kan de HeatLink override uitzetten door deze URL te gebruiken (als "off" actie):
http://ip.home.wizard/<Wachtwoord>/hl/0/settarget/15/5
Dit betekend dat hij naar 15 graden gaat voor 5 minuten, vervolgens geeft hij de besturing terug aan de thermostaat.
Success in ieder geval!
Als ik bijv mijn buitenkant adres/naam bijv. http://ditismijnhostname:xxxx/<wachtwoord>/hl/0/settarget/20/60 dan werkt het wel.
Iemand zelfde probleem?
Homey Developer Homewizard app
Gebruik je HomeWizard Online om verbinding te maken?Tebbie schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:36:
[...]
Ik heb een gek probleem. Als ik het lokale ip adres pak 192.168.1.x dan werkt de schakelaar niet.
Als ik bijv mijn buitenkant adres/naam bijv. http://ditismijnhostname:xxxx/<wachtwoord>/hl/0/settarget/20/60 dan werkt het wel.
Iemand zelfde probleem?
Nee, gewoon portforwarding etc.daxy schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:22:
[...]
Gebruik je HomeWizard Online om verbinding te maken?
Homey Developer Homewizard app
Ik heb mijn HW ook niet meer op de originele poort zitten en bij mij werkte het ook alleen maar via
het normale ip-adres. Vind ik verder geen probleem, als het maar werkt.
Denk dat ze druk zijn met de verhuizingNeefdave schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 18:52:
Wat een tegenvallende nieuwsbrief weer.
Maw de komende tijd zullen we denk ik weinig hore van HW. Te druk met andere dingenmartinvdm schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:07:
[...]
Denk dat ze druk zijn met de verhuizing
Ik hoop dat ze verhuizen om meer plek te bieden voor hun groeiende dev-team
/wishful thinking
/wishful thinking
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dat is wel wat ze claimen in de nieuwsbrief:anandus schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:56:
Ik hoop dat ze verhuizen om meer plek te bieden voor hun groeiende dev-team
/wishful thinking
Ik vraag me alleen wel af waar ze dat team van betalen.Naast de groei van HomeWizard als product, wordt ook het team gestaag groter. Dit betekent voor ons dat het tijd is voor een andere plek. Daarom zullen we de komende maand afscheid nemen van de Scheepmakerstraat in Katwijk en verhuizen naar de Keyserswey in Noordwijk. We kijken alvast uit naar de eerstvolgende thema avond in het nieuwe gebouw, hierover spoedig meer!
Van die paar euro opslag op de producten in hun shop zal je niet echt rijk worden en volgens de Google play store hebben we het over zo'n 10.000 - 50.000 installaties. Een beetje Tweaker heeft >1 Android apparaat (of Apple) en installeert het vaak ook wel >1 keer op hetzelfde apparaat.
Dus ik denk dat de install-base van HomeWizard hooguit zo'n 10'000 - 20'000 apparaten is. (nog niet zo lang geleden stond die teller op 5'000 - 10'000)
Dan heb je het dus over een verkoopprijs van 2 - 4 miljoen.
Laat de hardware + assemblage zo'n 50 euro kosten, dan zit je dus op een kleine 2 miljoen "winst" wat op zal gaan aan heel veel operationele kosten. Dat is in een tijdsbestek van pak 'm beet 3 a 4 jaar nu?
Oftewel een paar ton per jaar voor salarissen.
1 ton is ruwweg 2 medewerkers.
Kortom, hoe houdbaar is een fors ontwikkelteam met zo'n niche product?
Ik ben bang dat van 'het team' vooral de marketing-afdeling wordt uitgebreid

Zoals ik al eerder aangaf vraag ik mij ook af waar HW van moet (over)leven?
chippie777 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:38:
<KNIP>Immers waar zit het verdien model van HW? Alleen op de HW zelf wordt verdiend (misschien ook op de sms en backup service maar of dat genoeg is voor het onderhouden van een bedrijf?) JE moet wel aardig wat van de HW kastjes verkopen wil je er een heel bedrijf draaiend mee houden. Wat dat betreft zou ik wel eens willen weten hoeveel van de HW kastjes er inmiddels verkocht en in bedrijf zijn.
Dus alle tweakers hebben aleen de HW hangen en verder niets?TD-er schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 23:08:
[...]
Dat is wel wat ze claimen in de nieuwsbrief:
[...]
Ik vraag me alleen wel af waar ze dat team van betalen.
Van die paar euro opslag op de producten in hun shop zal je niet echt rijk worden en volgens de Google play store hebben we het over zo'n 10.000 - 50.000 installaties. Een beetje Tweaker heeft >1 Android apparaat (of Apple) en installeert het vaak ook wel >1 keer op hetzelfde apparaat.
Dus ik denk dat de install-base van HomeWizard hooguit zo'n 10'000 - 20'000 apparaten is. (nog niet zo lang geleden stond die teller op 5'000 - 10'000)
Dan heb je het dus over een verkoopprijs van 2 - 4 miljoen.
Laat de hardware + assemblage zo'n 50 euro kosten, dan zit je dus op een kleine 2 miljoen "winst" wat op zal gaan aan heel veel operationele kosten. Dat is in een tijdsbestek van pak 'm beet 3 a 4 jaar nu?
Oftewel een paar ton per jaar voor salarissen.
1 ton is ruwweg 2 medewerkers.
Kortom, hoe houdbaar is een fors ontwikkelteam met zo'n niche product?
Als je jou berekening volgt dan bereken je volgens mij aleen de basis module, niet de camera's de energy link, de heatlink en de vele andere zaken die ze via hun website verkopen.
Ook op de spullen van kaku zal een marge zitten, en die zullen ze niet 1 op 1 door verkopen.
Ik heb er al een 800 besteed op de website, sommige meer sommige minder.
Ook extra toevoegingen als de sloten, de stofzuigers en de gordijn besturing zal geld in het laatje brengen...
Edit te snel gelezen
Denk wel dat er wat marge zit op de spullen in de shop. op het een meer als het ander, maar denk dat je daar best mee kan overleven, zeker als je dingen blijft toevoegen.
[ Voor 5% gewijzigd door Henkhuppelschot op 14-02-2015 09:50 ]
Dr zit inderdaad een marge op de producten in de HW-shop en bij vlagen ook een beste marge.
Inderdaad ik bereken alleen de basis-module, omdat ik daar een schatting kan maken aan de hand van de Play Store.
De andere apparaten kan ik heel moeilijk inschatten, al zal er wel een bovengrens aan zitten van het aantal basis-units
Maar ik vermoed dat de heatlink best wel wat kost aan ontwikkeling en support, dus veel zal dat niet opleveren.
Maar goed, kennelijk kan het uit.
Inderdaad ik bereken alleen de basis-module, omdat ik daar een schatting kan maken aan de hand van de Play Store.
De andere apparaten kan ik heel moeilijk inschatten, al zal er wel een bovengrens aan zitten van het aantal basis-units
Maar ik vermoed dat de heatlink best wel wat kost aan ontwikkeling en support, dus veel zal dat niet opleveren.
Vergeet niet dat er ook een hoop applestore gebruikers zijn naast playstore. En ik denk dat de homewizard wel wat duurder is dan 50 euro aan hardware.TD-er schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:56:
Dr zit inderdaad een marge op de producten in de HW-shop en bij vlagen ook een beste marge.
Anoniem: 443294
1 Raspberry compleet kost minder dan € 50,- , dus een HW in aantallen moet echt minder kosten.Vergeet niet dat er ook een hoop applestore gebruikers zijn naast playstore. En ik denk dat de homewizard wel wat duurder is dan 50 euro aan hardware.
Raspberry heeft geen wifi of radio chips. Wifi chips zijn vrij prijzig vaak.Anoniem: 443294 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:59:
[...]
1 Raspberry compleet kost minder dan € 50,- , dus een HW in aantallen moet echt minder kosten.
En een Rpi (€50) met 433Mhz-zender (€100) en Wifi (€10) is ~€160Anoniem: 443294 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:59:
[...]
1 Raspberry compleet kost minder dan € 50,- , dus een HW in aantallen moet echt minder kosten.
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 14-02-2015 17:31 ]
Er zit geen Rpi in de HomeWizard, maar in feite een Arduino Mega.
Die kun je voor zo'n 15$ kopen in China, dus ik denk dat het een veilige aanname is dat die processor die erop zit voor minder dan dat in te kopen is.
Printje + assemblage zal voor minder dan 15$ kunnen.
Blijft over zo'n 30 euro voor de rest van de componenten.
Zal krap zijn, maar zou in aantallen wel moeten lukken.
mesman:
De Apple-gebruikers had ik al meegerekend, door uit te gaan van >1 installatie per Android gebruiker.
Hierbij dus de aanname dat Android minstens net zoveel gebruikt zal worden als Apple, onder de HW-gebruikers.
Die kun je voor zo'n 15$ kopen in China, dus ik denk dat het een veilige aanname is dat die processor die erop zit voor minder dan dat in te kopen is.
Printje + assemblage zal voor minder dan 15$ kunnen.
Blijft over zo'n 30 euro voor de rest van de componenten.
Zal krap zijn, maar zou in aantallen wel moeten lukken.
mesman:
De Apple-gebruikers had ik al meegerekend, door uit te gaan van >1 installatie per Android gebruiker.
Hierbij dus de aanname dat Android minstens net zoveel gebruikt zal worden als Apple, onder de HW-gebruikers.
Ben me ook aan het inlezen op de mogelijkheden van homewizard..
Ik wil graag mijn somfy rts screens bedienen via een app, temp. in huis weten op een paar plekken (badkamer, zolder, slaapkamer) rookmelder koppelen..
An sich vrij basic dus.. Alleen zodra je iets hebt wil je gaan uitbreiden..
Wat heb ik nog in gedachten:
- ir paneel op de badkamer inschakelen via een inbouwschakelaar (natte ruimte) mooi verborgen
- bewegingsmelders (soort huis alarm als we er niet zijn, eventueel met een ip camera)
Nu bedacht ik me vandaag dat onze garagedeur momenteel met een drukschakelaar werkt, niet heel handig... Kan ik dat makkelijk doen met een kaku schakelaar (dus de huidige vervangen maar wel de mogelijkheid houden om ook in de garage zonder app de deur te kunnen openen?). De garagedeur motor is er een die stokoud is....
Ik wil graag mijn somfy rts screens bedienen via een app, temp. in huis weten op een paar plekken (badkamer, zolder, slaapkamer) rookmelder koppelen..
An sich vrij basic dus.. Alleen zodra je iets hebt wil je gaan uitbreiden..
Wat heb ik nog in gedachten:
- ir paneel op de badkamer inschakelen via een inbouwschakelaar (natte ruimte) mooi verborgen
- bewegingsmelders (soort huis alarm als we er niet zijn, eventueel met een ip camera)
Nu bedacht ik me vandaag dat onze garagedeur momenteel met een drukschakelaar werkt, niet heel handig... Kan ik dat makkelijk doen met een kaku schakelaar (dus de huidige vervangen maar wel de mogelijkheid houden om ook in de garage zonder app de deur te kunnen openen?). De garagedeur motor is er een die stokoud is....
Een 433Mhz zender voor 100 euro?anandus schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:30:
[...]
En een Rpi (€50) met 433Mhz-zender (€100) en Wifi (€10) is ~€160(en volgens mij zijn de prijzen eigenlijk nog hoger)

Daarnaast is zit er in hw natuurlijk ook nog 868Mhz. De hardware zal niet veel kosten, maar de software daar integen is denk ik het duurste vlak. De behuizing van HW is ook gewoon op ali-express te koop vanaf een paar dollar.
€109,75 zelfssweebee schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:18:
[...]
Een 433Mhz zender voor 100 euro?heb er hier een stuk of 5 liggen, goedkoopste was 3 euro voor een ontvanger en een zender (superheterodyne).
Maar dat is als je zelfs -zonder laskennis enzo- een domoticasetje met een Rpi wil bouwen.
Als je kan lassen en zelf modules in elkaar kan jassen, wat ze bij de fabriek van Homewizard wel kunnen, zal dat vast wel goedkoper zijn
We zitten hier op tweakers hèanandus schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:25:
[...]
€109,75 zelfs
Maar dat is als je zelfs -zonder laskennis enzo- een domoticasetje met een Rpi wil bouwen.
Als je kan lassen en zelf modules in elkaar kan jassen, wat ze bij de fabriek van Homewizard wel kunnen, zal dat vast wel goedkoper zijn
Zelf een domotica systeempje maken is relatief eenvoudig met een arduino en raspberry. Zelfs zonder solderen.
Dat is geen zender/ontvanger dat is een volledige unit. Vergelijkbaar met de homewizard zelf.
dit is alleen de ontvanger:
http://www.seeedstudio.co...e-1-Kilometer-p-1733.html
en dat is als je er maar 1 koopt
dit is alleen de ontvanger:
http://www.seeedstudio.co...e-1-Kilometer-p-1733.html
en dat is als je er maar 1 koopt
Rxcom is toch gewoon een USB ontvanger/Zender? Of kan die ook standalone draaien?
Correct, USB of ethernet.sweebee schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:46:
Rxcom is toch gewoon een USB ontvanger/Zender? Of kan die ook standalone draaien?
Die Rxcom kan ook vrijwel alle protocollen decoderen.sweebee schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:46:
Dus dat is wel iets meer dan een 433 MHz zender/ontvanger.
Daarbij betaal je natuurlijk ook voor de ontwikkeltijd.
Onderdelen van zo'n Rxcom zal om en nabij de 2 tientjes zitten.
'lassen', 'rxcom'.... 
Het is 'solderen' en een 'RFXCOM'....
Lassen is iets heel anders dan solderen en een rxcom bestaat niet.

Het is 'solderen' en een 'RFXCOM'....
Lassen is iets heel anders dan solderen en een rxcom bestaat niet.
Ah, ik dacht dat mijn geheugen mij in de steek had gelaten mbt. die R(F)XCOM...
hallo allemaal.
Ik heb sinds een jaar de hw naar tevredenheid aan het draaien.
Soms neemt die niet alle schakkelingen ook niet naar de antene mod.
Ik heb een zonnepanelen instalatie van 7900 watt piek.
Er hangen boven op zolder 2 omvormers en er zijn 2 groepen gemaakt worden in de meterkast.
Hierop zitten 2 kwh meters op aangesloten zodat ik zie hoeveel er opgewekt word.
Nu wilde ik ook nog graag een watermeter erbij plaatsen maar dat gaat niet omdat de s1 en s2 door de zonnepanelen worden gebruikt.
heb de kwh meter bij hw gekocht en volgens de instalateur moest ik de twee meters apart laten plaatsen.
Is er geen andere mogelijkheid dat er een s poort vrij komt voor de watermeter.?
mvg Roy
Ik heb sinds een jaar de hw naar tevredenheid aan het draaien.
Soms neemt die niet alle schakkelingen ook niet naar de antene mod.
Er hangen boven op zolder 2 omvormers en er zijn 2 groepen gemaakt worden in de meterkast.
Hierop zitten 2 kwh meters op aangesloten zodat ik zie hoeveel er opgewekt word.
Nu wilde ik ook nog graag een watermeter erbij plaatsen maar dat gaat niet omdat de s1 en s2 door de zonnepanelen worden gebruikt.
heb de kwh meter bij hw gekocht en volgens de instalateur moest ik de twee meters apart laten plaatsen.
Is er geen andere mogelijkheid dat er een s poort vrij komt voor de watermeter.?
mvg Roy
Ik heb gewoon heb bij mij gewoon de 2 omvormers over 1 meter lopen. En anders een 3 fase meter
Als de kWh-meters bij elkaar hangen en beide met dezelfde frequentie per kWh een puls geven, dan zou je de signalen van de S0-outputs kunnen mengen.Royke1972 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 00:03:
[...]
[...]
De communicatie is namelijk alleen maar 1 puls per zoveel Wh. (bijv. 1 puls per Wh, dus 1000 per kWh) en aangezien ze beide van "de zon" komen, kun je die signalen prima combineren.
Enige gevaar is dat je een puls "mist" wanneer ze beide tegelijk een puls zouden geven.
Dus gewoon "mengen" zou een klein verlies kunnen opleveren.
Iets intelligenter mengen, met een simpele Arduino kan beter gaan, zonder verlies.
Een vraag met betrekking tot de heatlink. Ik kan antwoord hierop niet vinden op de HW website.
Op de site wordt vermeld dat je de heatlink 'tussen' de cv en thermostaat koppelt. Is het ook mogelijk om de vaste thermostaat in de kamer te laten vervallen en sturing te geven op basis van een 433mhz thermometer die je elders in de woning plaatst? Ben er benieuwd naar omdat ik een radiator heb verplaatst en anders de vaste thermostaat moet verplaatsen. (frezen en draad voor aansturing verlengen)
Op de site wordt vermeld dat je de heatlink 'tussen' de cv en thermostaat koppelt. Is het ook mogelijk om de vaste thermostaat in de kamer te laten vervallen en sturing te geven op basis van een 433mhz thermometer die je elders in de woning plaatst? Ben er benieuwd naar omdat ik een radiator heb verplaatst en anders de vaste thermostaat moet verplaatsen. (frezen en draad voor aansturing verlengen)
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Nee, je hebt altijd een thermostaat nodig.
Maar de heatlink heb ik gewoon bij de ketel, waar de thermostaat hangt doet er niet zo veel toe.
Maar de heatlink heb ik gewoon bij de ketel, waar de thermostaat hangt doet er niet zo veel toe.
Je moet je bedenken dat de Heatlink geen thermostaat is. Het enige wat dit apparaat doet is de Opentherm bus uitlezen (zodat je de gegevens in de app kunt zien) en de ingestelde temperatuur op de thermostaat overschrijven. Dus nee, je kunt niet zonder thermostaat.TheCrius schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:45:
Een vraag met betrekking tot de heatlink. Ik kan antwoord hierop niet vinden op de HW website.
Heeft de elro hè 877 ook een transmitter? Dus Wanneer je op het aan/uit knopje drukt stuurt die dan een signaal uit die homewizard opvangt?
Hallo ik heb de pulsen bij elkaar gezet en de energielink op op s1 poort gezet.TD-er schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:27:
[...]
Als de kWh-meters bij elkaar hangen en beide met dezelfde frequentie per kWh een puls geven, dan zou je de signalen van de S0-outputs kunnen mengen.
De communicatie is namelijk alleen maar 1 puls per zoveel Wh. (bijv. 1 puls per Wh, dus 1000 per kWh) en aangezien ze beide van "de zon" komen, kun je die signalen prima combineren.
Enige gevaar is dat je een puls "mist" wanneer ze beide tegelijk een puls zouden geven.
Dus gewoon "mengen" zou een klein verlies kunnen opleveren.
Iets intelligenter mengen, met een simpele Arduino kan beter gaan, zonder verlies.
Maar ik zag niet al mijn vermogen meer die werd opgewekt.
En als ik alles gewoon op de s1 poort laat aangesloten en zet op de energielink de 2de s poort aan op zon dan zie ik wel weer mijn gegevens.?
Dus dan kan ik nog niet de watermeter gaan gebruiken.
Mvg Roy
Kun je niet je beide systemen door 1 kWh meter heen doen en dan dus ook maar eentje aansluiten op de energylink. Of zit je dan met je maximaal vermogen van de kwh meter? Anders 3-weg meter?Royke1972 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:14:
[...]
Hallo ik heb de pulsen bij elkaar gezet en de energielink op op s1 poort gezet.
Maar ik zag niet al mijn vermogen meer die werd opgewekt.
En als ik alles gewoon op de s1 poort laat aangesloten en zet op de energielink de 2de s poort aan op zon dan zie ik wel weer mijn gegevens.?
Dus dan kan ik nog niet de watermeter gaan gebruiken.
Mvg Roy
Ik had ook al eerder op het forum gezet dat de beide omvormers gewoon op 1 kwh meter moeten dan is het probleem opgelost. Dan hou je ze nog altijd op aparte groepen maar over 1 meter dan heb je de andere poort over voor de watermeter.
Deze situatie heb ik zelf ook aangesloten bij mij thuis.
Deze situatie heb ik zelf ook aangesloten bij mij thuis.
[ Voor 28% gewijzigd door reinhold op 16-02-2015 19:42 ]
Mits je beide omvormers van een eigen stop/zekering voorziet is dat natuurlijk ook een oplossing.
Ik kan het niet goed op de foto zien, maar het lijkt erop dat die kWh-meters elk voor 5A geschikt zijn. (met piek tot 32A)
Dat zou wat licht zijn. (5 x 230 = 1150 Watt)
Kun je het typenummer van de kWh-meters doorgeven?
Degene die Homewizard verkoopt is tot 30 A dus 230x30= 6900 en dus te weinig voor het vermogen van de set. Dan denk ik toch dat je naar een 3 fase ofzo moet, alleen daar stopt mijn kennis ookTD-er schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 07:07:
Ik kan het niet goed op de foto zien, maar het lijkt erop dat die kWh-meters elk voor 5A geschikt zijn. (met piek tot 32A)
Is er al iemand die homewizard gebruikt via Siri? Zou met een raspberry pi toch moeten kunnen?
Als je een beetje handig bent met Linux dan kun je met je Pi SiriProxy of soortgelijk installeren en vervolgens naar de Hw gewoon HTTP commando's sturen.Jovink538 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:40:
Is er al iemand die homewizard gebruikt via Siri? Zou met een raspberry pi toch moeten kunnen?
Precies zoals je zegt een 3 fase meter is de oplossing of een enkele meter met een hoger vermogen met puls deze zijn ook te verkrijgen.martinvdm schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 07:42:
[...]
Degene die Homewizard verkoopt is tot 30 A dus 230x30= 6900 en dus te weinig voor het vermogen van de set. Dan denk ik toch dat je naar een 3 fase ofzo moet, alleen daar stopt mijn kennis ook
Ik monteer zelf ook panelen bij het bedrijf waar ik werk.
Ik ga het toch eens uitzoeken. Eerst kijken of het nog steeds lukt met iOS 8martinvdm schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:52:
[...]
Als je een beetje handig bent met Linux dan kun je met je Pi SiriProxy of soortgelijk installeren en vervolgens naar de Hw gewoon HTTP commando's sturen.
SiriProxy werkt helaas niet meer in combinatie met iOS 8.martinvdm schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:52:
[...]
Als je een beetje handig bent met Linux dan kun je met je Pi SiriProxy of soortgelijk installeren en vervolgens naar de Hw gewoon HTTP commando's sturen.
Ik heb toevallig afgelopen week wel HAP-NodeJS geïnstalleerd op een Raspberry. Dat is een server die HomeKit accessoires kan koppelen en die zijn vervolgens weer via Siri te besturen.
https://github.com/KhaosT/HAP-NodeJS
Je moet er wel een beetje verstand van hebben, en beschikken over een Apple iOS Dev-account om de demo iOS-app te kunnen bouwen. Die is nodig om de accessoires toe te voegen.
https://github.com/KhaosT/HomeKit-Demo
Er zijn al verschillende accessoires die ondersteund worden (Hue, Nest, etc.), maar helaas heeft nog niemand HomeWizard toegevoegd.
https://github.com/KhaosT/HAP-NodeJS/wiki/Accessory-Support
Heb er zelf iets te weinig verstand van om zelf iets te schrijven, dus wellicht is er een handige Tweaker die er iets mee kan.
In iOS 8 werkt SiriProxy helaas niet meerJovink538 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:10:
[...]
Ik ga het toch eens uitzoeken. Eerst kijken of het nog steeds lukt met iOS 8
Op de website van HW staat dat van de producten van home easy alleen de hardware met HW in het typenummer compatibel is. Als ik op de site van home easy kijk bestaan er alleen HE producten. Werken deze ook?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Dat dacht ik ook gezien te hebben. Erg jammer.Hulliee schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:13:
[...]
In iOS 8 werkt SiriProxy helaas niet meer
Homewizard heeft ook nog niet veel haast met de Homekit.
Erg jammer.
Dit mag ook niet zomaar van apple, lees: (en lijkt in homewizards geval zo goed als onmogelijk ivm alle proprietary draadloze randapparatuur die geen zwave of zigbee is)Jovink538 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:37:
[...]
Dat dacht ik ook gezien te hebben. Erg jammer.
Homewizard heeft ook nog niet veel haast met de Homekit.
Erg jammer.
http://9to5mac.com/2015/0...on-platforms/#more-362445
Ja, die werken, ik gebruik de HE852 magneetcontacten van Home_easy op mijn HW.The Dolf schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:39:
Op de website van HW staat dat van de producten van home easy alleen de hardware met HW in het typenummer compatibel is. Als ik op de site van home easy kijk bestaan er alleen HE producten. Werken deze ook?
Ik heb ooit een bewegings melder van homeeasy geprobeerd (zonder hw in t nummer) maar dat was niet wat. Werkte 9 van de 10x niet en blokkeerde ook andere signalen.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Volgende week dinsdag verhuist HomeWizard naar een nieuw pand. We hevelen graag zo min mogelijk spullen over, dus aan jou de taak om zo weing mogelijk over te laten! Er zijn flinke kortingen op grote delen van het assortiment:
Aldus de mailing van HW
Aldus de mailing van HW
zie ook de mail
http://us4.campaign-archi...d=4620f4c3b8&e=03e031fd87
http://us4.campaign-archi...d=4620f4c3b8&e=03e031fd87
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ik heb 3 magneetcontacten van homeasy besteld. Voor dat bedrag wil ik best proberen en vergelijken met kaku.
het lijkt dat de homeasy contacten stabieler zijn bij mij. ook t lampje is handigNeefdave schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:15:
Ik heb 3 magneetcontacten van homeasy besteld. Voor dat bedrag wil ik best proberen en vergelijken met kaku.
Ik kan het nergens vinden maar zou ik mijn 3 Tenvis iprobot3 ip camera's ook kunnen uitlezen vanuit de mobiele app?
marco_sire@hotmail.com
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!