Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:57:
Een ACM-1000 is een enkelpolige schakelaar. Als je nu een schakelaar type 5 (2x enkelpolig) hebt zou je dus 2x ACM-1000 nodig hebben.
Bedenk je er wel bij dat deze vrij groot zijn en in sommige inbouwbakjes niet passen.
Wellicht dat je die van het licht dan wel kan vervangen door een mini inbouwschakelaar, die zijn een heel stuk kleiner. Denk wel niet dat dat een goed idee is om zo een te gebruiken voor de ventilatie.
Ook, als je conditioneel wil schakelen gaat dit niet zomaar met de standaard HW app. Heb je iets als HomewizardPHP voor nodig.
2 kan ik er sowieso niet kwijt, dat gaat nooit van zijn leven passen. Maar ik kan een ACM-1000 inbouwen voor de ventilator en dan een mini inbouw voor de verlichting.. alleen komt er achter de verlichting nog een infrarood paneel te hangen... Dus wat ik wil is het volgende:
1. Bij de deur van de badkamer zitten 2 schakelaars, 1 voor het licht, 1 voor de ventilatie
2. Als het licht aan is, kan ik daarna ook de infraroodpaneel verwarming aan/uit zetten.
eventueel wil ik dus alles nog afhankelijk maken van bepaalde condities, maar dat moet ik dan nog even uitzoeken.
Wat is wijsheid?
1. ACM-1000 voor de ventilatie
2. KlikAanKlikUit Wandschakelaar dubbel AWST8802
3. Stroom via wago klemmen omleiden naar zowel het infrarood paneel als de lamp
4. lamp schakelen via KlikAanKlikUit AWMR-230 Mini Inbouw schakelaar
5. Infrarood paneel schakelen via een ACM-1000
Is dat wijsheid of is er een slimmere oplossing om mijn badkamer "domotica" proof te maken?