Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Vraagje...

Onder het motto "het kan nog gekker" ben ik altijd op zoek naar nieuwe uitbreidingen.

Nu heb ik thuis een Harmony One afstandsbediening (die gooi ik noooooooiit meer weg) voor al mijn video/audio apparatuur.
Als gadget freak wordt mijn aandacht de laatste tijd gericht op de KaKu Light Manager Mini.
Is er iemand die ervaring heeft met deze gadget (zo wil ik het toch noemen) gekoppeld met de HomeWizard ?
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of ik mijn Harmony One een infrarood/code kan laten sturen naar de Light Manager Mini (LMM), die dit vervolgens weer netjes via 433Mhz naar de Homewizard stuurt (bijvoorbeeld voor een scene).`
Vrij vertaald: Kan ik de HW via Infrarood aansturen middels de LMM.

Ik zie het nl al voor me: Met de Harmony klikken op Film: De TV gaat aan, De Versterker gaat aan, TV gaat op de juiste input, Homewizard dimt de nodige lampen en doet de gordijnen dicht. :9~
Nu kan ik natuurlijk de LMM de nodige lampen laten aansturen, maar ik wil de HW als middelpunt houden.

En ja, ik kan natuurlijk ook de TV aanzetten met de Harmony One en dan met mijn smarthphone de verlichting aanpassen....maar het lijkt mij wel stoer om in dit geval alles onder 1 knop op de Harmony One te hebben....
Waarom ? "Omdat het kan"" _/-\o_

Iemand ervaring ?

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de beschrijving van de Light Manager lees zou dat precies daarvoor bedoeld zijn.
Die ontvangt een IR signaal en zend vervolgens een RF signaal naar een Kaku, en dat kan dus evengoed een scene zijn van HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:44
nu nog een IR zender die een RF signaal aan kan en ik zou helemaal happy zijn.... Dus omgekeerde van de light manager.....

(om bijv. een airco aan te sturen waar een wifi module ongeveer 750 euro kost....). En dan liefst via HW, want een Harmony Hub zou dit al kunnen, maar dan heb ik 2 interfaces, wil er het liefste een....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:52
pvkan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:57:
Vraagje...

Onder het motto "het kan nog gekker" ben ik altijd op zoek naar nieuwe uitbreidingen.

Nu heb ik thuis een Harmony One afstandsbediening (die gooi ik noooooooiit meer weg) voor al mijn video/audio apparatuur.
Als gadget freak wordt mijn aandacht de laatste tijd gericht op de KaKu Light Manager Mini.
Is er iemand die ervaring heeft met deze gadget (zo wil ik het toch noemen) gekoppeld met de HomeWizard ?
Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of ik mijn Harmony One een infrarood/code kan laten sturen naar de Light Manager Mini (LMM), die dit vervolgens weer netjes via 433Mhz naar de Homewizard stuurt (bijvoorbeeld voor een scene).`
Vrij vertaald: Kan ik de HW via Infrarood aansturen middels de LMM.

Ik zie het nl al voor me: Met de Harmony klikken op Film: De TV gaat aan, De Versterker gaat aan, TV gaat op de juiste input, Homewizard dimt de nodige lampen en doet de gordijnen dicht. :9~
Nu kan ik natuurlijk de LMM de nodige lampen laten aansturen, maar ik wil de HW als middelpunt houden.

En ja, ik kan natuurlijk ook de TV aanzetten met de Harmony One en dan met mijn smarthphone de verlichting aanpassen....maar het lijkt mij wel stoer om in dit geval alles onder 1 knop op de Harmony One te hebben....
Waarom ? "Omdat het kan"" _/-\o_

Iemand ervaring ?
Jazeker!
Dit wilde ik ook en gebruik daarvoor totaal iets anders, waarmee je veel meer mee kan, namelijk:
Nodo Domotica, dit is een shield voor op een Arduino Mega met een Domotica software pakket van de Nodo Domotica. Dit werkt echt perfect! Je kan dit via hun webshop compleet kopen, maar als je echt handig bent, bouw je dit zelf op een printplaatje met een ATMega processor, een RF transmitter en IR ledjes. Er is een uitgebreide community met forum, waar ik zelf ook actief in ben.

Ik heb een Harmony Smart Control set en heb de activiteit "Plex kijken" Als ik via de de Harmony afstandsbediening of via de Harmony App die activiteit start, stuurt de Harmony een IR signaal die ik met de Nodo opvang en deze met een RF KAKU code doorstuur, die de HomeWizard op pikt via RF 433MHz, waaraan weer een HomeWizard scene gestart wordt, waardoor mijn Hue lampen in een andere setting komen, lichten in de keuken uitgaan enz... Oneindige mogelijkheden, en niet duur!

[ Voor 5% gewijzigd door Bas Post op 25-02-2015 14:50 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Bas Post schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:46:
[...]

Jazeker!
Dit wilde ik ook en gebruik daarvoor totaal iets anders, waarmee je veel meer mee kan, namelijk:
Nodo Domotica, dit is een shield voor op een Arduino Mega met een Domotica software pakket van de Nodo Domotica. Dit werkt echt perfect! Je kan dit via hun webshop compleet kopen, maar als je echt handig bent, bouw je dit zelf op een printplaatje met een ATMega processor, een RF transmitter en IR ledjes. Er is een uitgebreide community met forum, waar ik zelf ook actief in ben.

Ik heb een Harmony Smart Control set en heb de activiteit "Plex kijken" Als ik via de de Harmony afstandsbediening of via de Harmony App die activiteit start, stuurt de Harmony een IR signaal die ik met de Nodo opvang en deze met een RF KAKU code doorstuur, die de HomeWizard op pikt via RF 433MHz, waaraan weer een HomeWizard scene gestart wordt, waardoor mijn Hue lampen in een andere setting komen, lichten in de keuken uitgaan enz... Oneindige mogelijkheden, en niet duur!
Maar begrijp ik dan dat ik eerst de HW overboord moet gooien en helemaal over moet stappen op Nodo ?
Dan is het natuurlijk niet echt goedkoop meer (voor mij dan ).

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
pvkan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:52:
[...]

Maar begrijp ik dan dat ik eerst de HW overboord moet gooien en helemaal over moet stappen op Nodo ?
Dan is het natuurlijk niet echt goedkoop meer (voor mij dan ).

Peter
Dan heb je mijn verhaal niet goed gelezen :P
Het is een extra apparaat die als brug ingezet kan worden tussen een Harmony Hub en de HomeWizard i.p.v. de overpriced JB Media light manager troep.
Je krijgt gelijk veel meel mogelijkheden met een Nodo erbij, zoals conditioneel schakelen!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:19
pvkan schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 08:08:
[...]

TIP (maar misschien ook een open deur ;-))):
Als de HW weer vervelend gaat doen, let dan eens op het RF lampje op de HW zelf.
Als die stevig staat te knipperen is er iets wat de frequentie bezet houdt
Niet zelden een lege batterij van een sensor maar die kan ook van de buurman zijn :-(

P
Die knipperd niet tot nauwelijk....geen overbelasting iig.

434 naar buiten werkt goed, ontvangen niet...

Is het mogelijk om er een niewe 434 chip op te zetten en welke gebruikt HW
neem aan dat ze die niet los verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 22:18
Volgens mijn staat ze op ebay voor een paar dollar. Volgens mij is het een 433-sp2 splatch.

http://m.ebay.com/itm/191232669933?nav=SEARCH
Henkhuppelschot schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:27:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch enkel de antenne en niet de zender zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:12
Henkhuppelschot schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:27:
[...]

Tja, misschien kan je het Homewizard zelf vragen? Ik neem aan dat ze je wel willen helpen.

Edit: Je hebt het over 434. Je bedoelt hopelijk 433 mhz.

[ Voor 6% gewijzigd door Jochemd13 op 25-02-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat veel HW gebruikers liever hier hulp zoeken omdat er veeeeeeel sneller reactie komt dan op tickets bij HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:36:
Dat is toch enkel de antenne en niet de zender zelf?
Dat weet ik ook niet. Misschien iemand met meer kennis die dat kan vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Bas Post schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:20:
[...]

Het is een extra apparaat die als brug ingezet kan worden tussen een Harmony Hub en de HomeWizard i.p.v. de overpriced JB Media light manager troep.
Je krijgt gelijk veel meel mogelijkheden met een Nodo erbij, zoals conditioneel schakelen!
Ik ben even 'lost'...
Ik maak geen gebruik van een Harmony Hub, maar van een Harmony One. Begrijp ik het daarom misschien niet?
Ik zie ook even niet hoe ik jouw oplossing kan inzetten voor meerdere IR-commando´s maar meerdere
433Mhz commando's.(Hoe programmeer/leer ik die module?)
Is er ergens een uitgebreide beschrijving van die module die jij bedoeld ?

help ;-)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-10 20:49
Even meedoen met de topic IR/433mHz:
Ipv een Harmony remote heb ik een Broadlink RM Pro om (bijna) al mijn IR-toestellen te bedienen.
Deze module zou ook 433mHz moeten kunnen maar ben momenteel nog niet zo ver gekomen. De scenes zijn gelijkaardig maar met sequentieel schakelen met instelbare pauzetijden.
Moest ik nu zowel IR als 433MHz met 1 app kunnen bedienen wordt het helemaal leuk.
Btw, IR is wel directioneel - dus 'line of sight'. Alhoewel het me via reflectie ook al gelukt is om signalen om de hoek te sturen (via glas in fotokader :-)

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Bas Post schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:20:
[...]

Ieder zijn mening maar JB werkt en heeft nog nooit een ontvangen/verzonden signaal gemist in de vele jaren dat die hier actief is (verlichting, gordijnen, stand-by killers, schakelen met activiteiten Logitech AB, enz.), dus om het nou troep te noemen.
En geen van de genoemde apparaten hoeft "op gericht te worden of in zicht staan". Zegt misschien ook iets. :)
De stabiliteit van Homewizard laat ook wel eens iets te wensen over gezien de reacties in dit topic.
(zal dit in combi met Nodo beter worden denk je, ketting, zwakste schakel?)

[ Voor 3% gewijzigd door BenEco op 25-02-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
BenEco schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:55:
[...]

Ieder zijn mening maar JB werkt en heeft nog nooit een ontvangen/verzonden signaal gemist in de vele jaren dat die hier actief is (verlichting, gordijnen, stand-by killers, schakelen met activiteiten Logitech AB, enz.), dus om het nou troep te noemen.
En geen van de genoemde apparaten hoeft "op gericht te worden of in zicht staan". Zegt misschien ook iets. :)
De stabiliteit van Homewizard laat ook wel eens iets te wensen over gezien de reacties in dit topic.
(zal dit in combi met Nodo beter worden denk je)
JB vindt ik duur in vergelijking met wat je krijgt. Mijn Nodo, draait nu 2 jaar lang, dag in dag uit in combinatie met de HomeWizard en heeft misschien maar 3 keer een commando gemist (wat waarschijnlijk aan de HomeWizard ligt :*) ) Misschien was troep het verkeerde woord ;)

Ben gewoon heel blij met deze 3 weg combinatie: HomeWizard + Nodo + Harmony Hub
Ik kan echt werkelijk alles naar hartelust instellen, combineren, bedienen en schakelen, automatisch als handmatig en bovendien WAF approved! :P

BP on the move!!!

• jeroenvdd1989
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
Iemand hier ervaring mee:

ik heb een Foscam 9803P V2

in de homewizard app zie ik dit model niet, op de website via homewizard online wel.
ik heb deze toegevoegd maar nu is alles buggy, de camera verspringt op die van type homewizard en niets staat nog ingevuld...

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Ik gebruik IP-schakelaars op de HomeWizard. Nu heb ik een dimmer (dmv een PHP-script op mijn Synology webserver) gemaakt waarmee ik alle Philips Hue lampen in de woonkamer kan dimmen.
Dmv de KaKu dubbele wandschakelaar heb ik nu de mogelijkheid om alles aan/uit te schakelen en te dimmen (dim-up/dim-down).
Alleen nu werkt het aan/uit-schakelen goed, maar het dimmen niet. Zo wil ik bijvoorbeeld mijn verlichting met 30% dimmen als ik 3x op de dim-down knop klik. Maar dit lijkt maar 1x (dus voor 10%) te gebeuren. Weet iemand of de HomeWizard het 3x (snel) achter elkaar schakelen afvangt en de actie (PHP-link) maar 1x uitvoert?

Martino's | Google is your friend...

Verwijderd

Je mag niet te snel zijn, heb ik ook al ondervonden.
Denk dat je beter met een keuzelijst werkt zodat je makkelijk kan kiezen hoeveel % licht je wil.

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
miel schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:52:
Sinds vandaag ook een bewegingsmelder hangen..... Kan ik daar geen notificatie aan hangen als er geen beweging meer is? Dus als er 10 minuten geen beweging meer is, dan een signaal (notificatie).

Kan dit?
Evt via hpm. Http://hpm.homeip.net dmv een countdown timer. Notificaties kunnen gestuurd worden via de IFTTT.com integratie/app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Wat is er nog veel te verbeteren bij Homewizard.....
Snap ook niet dat ze op diverse plekken in de prijzen vallen, als je je logistiek systeem niet eens onder controle hebt.
Ja het is een mooi en leuk systeem voor en redelijke prijs.
Maar als je doof bent voor de gebruikers......

Op de site staat voor 17 uur besteld is morgen in huis, net gebeld waar de track and trace code was...
ow het is nog niet verstuurd meneer....de rookmelder is niet op voorraad...
Dit is al de 3de keer dat de info op de site niet waargemaakt kan worden.
Volgende keer iets meer betalen bij een andere verkoper, maar wel zeker weten dat ik het de volgende dag heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Al ingediend bij HomeWizard als ticket, maar misschien weet iemand hier het antwoord.

Ik heb een Denon receiver waar ik TCP commando's naartoe kan sturen op poort 23 (Telnet). Met een telnet client werkt dit perfect, Denon heeft een interfacebeschrijving van alle commando's, per sessie kan je 1 commando uit laten voeren en na elk commando moet er een 'newline' gestuurd worden om het commando uit te voeren.

Details zijn hier te vinden bij Denon. Echter krijg ik het niet voor elkaar om een IP switch vanuit HomeWizard een 'newline' commando te laten sturen. Heb al van alles geprobeerd: \n, \r\n, 0x0D, maar het is me nog steeds niet duidelijk hoe ik via HomeWizard aan het einde van een commando die newline te laten sturen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[BoSS] schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:28:
Al ingediend bij HomeWizard als ticket, maar misschien weet iemand hier het antwoord.

Ik heb een Denon receiver waar ik TCP commando's naartoe kan sturen op poort 23 (Telnet). Met een telnet client werkt dit perfect, Denon heeft een interfacebeschrijving van alle commando's, per sessie kan je 1 commando uit laten voeren en na elk commando moet er een 'newline' gestuurd worden om het commando uit te voeren.

Details zijn hier te vinden bij Denon. Echter krijg ik het niet voor elkaar om een IP switch vanuit HomeWizard een 'newline' commando te laten sturen. Heb al van alles geprobeerd: \n, \r\n, 0x0D, maar het is me nog steeds niet duidelijk hoe ik via HomeWizard aan het einde van een commando die newline te laten sturen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Een URL regel kan niet alle tekens bevatten. Sommige tekens moeten daarom gecodeerd worden meegegeven. Een overgang naar een nieuwe regel kun je forceren door de code %0D%0A in te voegen: %0D (ASCII karakter 13) voor een Carriage Return (terug naar begin van de regel) en %0A (ASCII karakter 10) voor een Line Feed (schuif een regel naar beneden).

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 11:54 . Reden: typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter krijg ik het niet voor elkaar om een IP switch vanuit HomeWizard een 'newline' commando te laten sturen.
Wil je dan meerdere commando's na elkaar sturen die achter 1 virtuele schakelaar steken?
Welke settings heb je dan exact in de app?
Ik heb meerdere virtuele schakelaars actief voor m'n Denon, maar die heb ik als HTTP_POST staan, niet als TCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:04:
[...]

Wil je dan meerdere commando's na elkaar sturen die achter 1 virtuele schakelaar steken?
Welke settings heb je dan exact in de app?
Ik heb meerdere virtuele schakelaars actief voor m'n Denon, maar die heb ik als HTTP_POST staan, niet als TCP.
Deze settings heb ik in de app, op basis van de interfacebeschrijving die Denon vrij heeft gegeven (gebaseerd op Telnet, zie eerder bijgevoegd bestand). 192.168.2.203 is het IP adres van mijn receiver en poort 23 is de (Telnet) poort waarop de receiver zijn TCP commando's kan ontvangen.

Welke HTTP_POST commando's stuur jij naar je Denon? Één commando per keer is voor mij voldoende trouwens, het gaat om een aantal simpele schakelaars om de receiver aan/uit te zetten of om bijv. de receiver te muten. Voor de rest gebruik ik de Denon app wel.

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/ln4uqtw6t/homewizard_tcp.png

[ Voor 29% gewijzigd door [BoSS] op 27-02-2015 13:07 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een 4-tal gemaakt, zodat ik 8 commando's kan sturen.
Ze zijn allen HTTP_POST met als URL= http://192.168.0.2/MainZone/index.put.asp
(uiteraard IP adres aanpassen)

De body bevat het commando:

Zet input op CBL/SAT:
BODY= cmd0=PutZone_InputFunction%2FSAT%2FCBL

Zet input op DVD:
BODY= cmd0=PutZone_InputFunction%2FDVD

Zet input op TUNER
BODY= cmd0=PutZone_InputFunction%2FTUNER

Zet volume op 20
BODY= cmd0=PutMasterVolumeSet%2F-60.0

Zet volume op 30
BODY= cmd0=PutMasterVolumeSet%2F-50.0

Zet volume op 40
BODY= cmd0=PutMasterVolumeSet%2F-40.0

Volume up (per halfjes)
BODY= cmd0=PutMasterVolumeBtn%2F%3E

Volume down (per halfjes)
BODY= cmd0=PutMasterVolumeBtn%2F%3C

Volume up (per eenheden)
BODY= cmd0=PutMasterVolumeBtn%2F%3E&cmd1=aspMainZone_WebUpdateStatus%2F&cmd2=PutMasterVolumeBtn%2F%3E

Volume down (per eenheden)
BODY= cmd0=PutMasterVolumeBtn%2F%3C&cmd1=aspMainZone_WebUpdateStatus%2F&cmd2=PutMasterVolumeBtn%2F%3C

Er net achter gekomen dat je meerdere commando's in de body kan zetten. Om 2 maal een halfje het volume aan te passen moet er wel zo'n webupdate tussen staan, misschien iets met een timing of zo.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baronruud schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:31:
[...]

Was dit uit een nieuwbouwwoning wat nog niet bewoond was ofzo?!
Yes, hij was nog aan het klussen en woonde er nog niet.

Wat ook leuk is dat in je verzekering polis staat dat er niet uitgekeerd wordt als het huis niet permanent bewoont is. Dus hij kan fluiten naar zijn centen.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 19:06:
[...]

:?

??????? Waar baseer je die kwalificering op ????
Nergens op, namelijk mijn onderbuik :+ Het lijkt mij een beetje overkill om als je hele huis al vol zit met rookmelders weer aparte op te gaan hangen met batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:20:
Wat is er nog veel te verbeteren bij Homewizard.....
Snap ook niet dat ze op diverse plekken in de prijzen vallen, als je je logistiek systeem niet eens onder controle hebt.
Ja het is een mooi en leuk systeem voor en redelijke prijs.
Maar als je doof bent voor de gebruikers......

Op de site staat voor 17 uur besteld is morgen in huis, net gebeld waar de track and trace code was...
ow het is nog niet verstuurd meneer....de rookmelder is niet op voorraad...
Dit is al de 3de keer dat de info op de site niet waargemaakt kan worden.
Volgende keer iets meer betalen bij een andere verkoper, maar wel zeker weten dat ik het de volgende dag heb.
Het ordersysteem heb ik ook al meerdere keren issues mee gehad. Komen idd regelmatig niet de 'voor 17:00 besteld morgen in huis' na en heb ook al regelmatig verkeerde producten ontvangen of andere problemen. Hoop idd dat ze hier wat aan verbeteren.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 20:09
martinvdm schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:10:
[...]

Het ordersysteem heb ik ook al meerdere keren issues mee gehad. Komen idd regelmatig niet de 'voor 17:00 besteld morgen in huis' na en heb ook al regelmatig verkeerde producten ontvangen of andere problemen. Hoop idd dat ze hier wat aan verbeteren.
Inderdaad mee eens de levertijden en aangeven op de site mag zeker verbeterd worden. Ook de support afdeling niet helemaal tevreden mee.

2 keer gebeld en de personen aan de lijn komt voor mij niet goed over dat ze helemaal de product kennis hebben.

Het zal mischien wel werken meneer!
Gaat bij mij niet door de beugel...

Ook de enthousiaste straalt er helemaal niet vanaf als je iemand aan de lijn hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat enthousiaste steken ze volledig in het megasnel antwoorden op tickets toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:14:
O jee, gaat het niet zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:14:
Geen ervaring met ticket email systeem.
wel via de telefoon, en via deze weg valt gewoon nog te verbeteren.
Of ik heb continue dezelfde meneer die nog echt een communicatie training nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 12:06
Kan iemand mij vertellen wat de laatste firmware is?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van op de web app:
Deze App 2.9.9
HomeWizard 2.84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals hartelijk bedankt voor deze info!
Via die commando's kan je supermakkelijk settings veranderen die anders soms behoorlijk ver in de menu's verdoken zitten.
Meteen geïntegreerd in HomewizardPHP, hoewel het niet via de HW verloopt maar rechtsreeks :9

http://homewizard.org/index.php/topic,35.msg225.html#msg225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:54:
Vage problemen (weer)

bijna alle sensors, 3 magneet, schemerschakelaar, bel en 3 van de 5 thermometers geven geen meldingen meer aan de Homewizard.
De 868 sensoren doen het wel, geven ook geen meldingen dat de batterijen leeg zijn, 1 434 thermometer doet het wel.

Bij de schemersensor en de thermometers de batterijen vervangen voor nieuwe./
Probleem blijft.
Schakelen van de kaku sensors doet hij goed en bijna gelijk toto op zonder aan toe.

Iemand een idee waar te zoeken?
(2á3 maanden geleden antenne mod gedaan)
Vandaag een nieuwe binnen gekregen en eerst Kaal de sensoren aangemeld.
Aanmelden lukt, de poort/schuur en voordeur contact sensor zijn toegevoeg, daarnaa blijft het stil.
geen melding van openstaande deuren geen melding van een deurbel, geen melding van de schemerschakelaar.

Na het aanmelden wordt er niks gedaan met een signaal dat de sensor verstuurd.

Maar eens een melding gaan maken richting HW en de nieuwe terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Henkhuppelschot schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:42:
[...]

Vandaag een nieuwe binnen gekregen en eerst Kaal de sensoren aangemeld.
Aanmelden lukt, de poort/schuur en voordeur contact sensor zijn toegevoeg, daarnaa blijft het stil.
geen melding van openstaande deuren geen melding van een deurbel, geen melding van de schemerschakelaar.

Na het aanmelden wordt er niks gedaan met een signaal dat de sensor verstuurd.

Maar eens een melding gaan maken richting HW en de nieuwe terugsturen
Misschien een open deur, maar je Smartphone is goed aangemeld als ontvanger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
pvkan schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:11:
[...]

Misschien een open deur, maar je Smartphone is goed aangemeld als ontvanger ?
Voor notificatie's bedoel je?

Als ik de app op me telefoon en me pc open heb staan, en ik trek de voordeur open, zie ik geen deur open staan.
Ook in de lijst van de contact sensor geeft hij aan dat de voordeur zondag voor het laatst open is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

kok36935

Zwolle, Overijssel

Heb hier een thermometer van HW die steeds wisselende temperaturen doorgeeft. Op dit moment 19 graden om even later 13 graden door te geven. Heb deze al een keer losgekoppeld, al eens de batterijen eruit genomen, nieuwe batterijen geplaatst, al eens een ander kanaal geprobeerd, al eens gereset, echter niets helpt. Wie van jullie weet raad?? Betreft een thermometer 433 MHz.

[ Voor 9% gewijzigd door kok36935 op 28-02-2015 17:08 . Reden: Update ]

Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
kok36935 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:05:
Heb hier een thermometer van HW die steeds wisselende temperaturen doorgeeft. Op dit moment 19 graden om even later 13 graden door te geven. Heb deze al een keer losgekoppeld, al eens de batterijen eruit genomen, nieuwe batterijen geplaatst, al eens een ander kanaal geprobeerd, al eens gereset, echter niets helpt. Wie van jullie weet raad?? Betreft een thermometer 433 MHz.
Dan is hij waarschijnlijk kapot of hij krijgt soms het signaal binnen van een andere thermometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

Jochemd13 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:11:
[...]

Dan is hij waarschijnlijk kapot of hij krijgt soms het signaal binnen van een andere thermometer.
Dan zou het toch over moeten zijn wanneer ik een ander kanaal selecteer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kok36935 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:21:
[...]

Dan zou het toch over moeten zijn wanneer ik een ander kanaal selecteer?
Ik heb 5 kanalen "433" in gebruik + 1x "868", dus als een van de buren ook ..... dan hebben we een probleem.
Al vanaf het begin heb ik op mijn HW een virtuele switch die ik Tester heb genoemd.
Als ik vreemde verschijnselen heb, zoals geen signalen meer van magneetswitches of geen reacties van schakelaars, dan laat ik Tester een nieuwe code leren zonder dat ik iets aktiveer. Vrij snel heb ik dan de code van een spammer (totnogtoe telkens een zender met stervende batterij) te pakken. Een lijstje met het overzicht van de gebruikte codes met vermelding van de zendende en ontvangende sensoren is ook geen verspilde moeite :) Hetzelfde had ik eerst ook met een TestThermometer, maar omdat nu alle kanalen zijn gebruikt kan ik dat niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:33:
[...]

Al vanaf het begin heb ik op mijn HW een virtuele switch die ik Tester heb genoemd.
Als ik vreemde verschijnselen heb, zoals geen signalen meer van magneetswitches of geen reacties van schakelaars, dan laat ik Tester een nieuwe code leren zonder dat ik iets aktiveer. Vrij snel heb ik dan de code van een spammer (totnogtoe telkens een zender met stervende batterij) te pakken. ...
Slim! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

kok36935 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:05:
Heb hetzelfde gehad. dacht ook dat ie stuk wat tot ik op het idee kwam om de batterijen er uit te laten en wat bleek. Er kwamen regelmatig waarden binnen :( ergens in de buurt zit er dus nog iemand die hetzelfde kanaal gebruikt. Heb deze vervangen door 868Mhz en probleem is verdwenen.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
ik ben op zoek naar een aansluitschema voor de finder voet 94.84.3 met relais 55.32.8.0.12.0040
het heeft gewerkt in me oude huis maar krijg het nu niet werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag de ThinkingCleaner plaat binnen gekregen. Eerste indruk is erg positief. De bijkomende app is duidelijk en recht toe recht aan. De Homewizard app icm de ThinkingCleaner had ik wel meer van verwacht. Homewizard voegt gewoon een IP schakelaar toe met jSon commando's.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:08
Henkhuppelschot schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:21:
ik ben op zoek naar een aansluitschema voor de finder voet 94.84.3 met relais 55.32.8.0.12.0040
het heeft gewerkt in me oude huis maar krijg het nu niet werkend
Misschien heb je hier iets aan. Uitleg typenummer relais Op pagina 3 staat wat welk cijfer betekend en kan je zo misschien herleiden welk relais jij hebt. Google kan het genoemde nummer niet vinden.
Op pagina 3 staat de gevraagde relaisvoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Hopelijk word ik niet als lui bestempeld, is deze vraag niet al tientallen keren beantwoord en verwijzen jullie me ook niet direct door naar de helpdesk van Homewizard ;)

Maar is het niet mogelijk om schema's aan te maken voor de Heatlink? Ik wil de temperatuur in de nacht op 16 graden hebben en als ik wakker word (6:00 doordeweeks en 8:00 in het weekend) op 18 graden. Dit moet toch mogelijk zijn?

Ook een actie aanmaken voor de Heatlink zie ik niet terug komen bij de opties: als het in het weekend tussen 10:00 en 23:00 kouder wordt dan 19 graden, dan moet de Heatlink de ketel aansturen zodat het boven de 19 graden blijft.

Wie heeft hier ervaring mee?

Thermostaat: Honeywell Round Modulation
Ketel: Intergas Kombi Kompact HR36/30

Laatste vraag: kan ik met een deurmagneet en een rookmelder een soort van alarm creeëren? Dus ik zet een deurmagneet op mijn voordeur en als actie laat ik dan de rookmelder piepen als de deur ongeautoriseerd wordt geopend. Rookmelder plaats ik dan uit het zicht met een batterij (niet ter vervanging van de bestaande rookmelders, weet namelijk uberhaupt niet of dat mogelijk/handig is om verschillende soorten rookmelders door elkaar heen op te hangen).

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marco_sire schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:19:
Hopelijk word ik niet als lui bestempeld, is deze vraag niet al tientallen keren beantwoord en verwijzen jullie me ook niet direct door naar de helpdesk van Homewizard ;)

Maar is het niet mogelijk om schema's aan te maken voor de Heatlink? Ik wil de temperatuur in de nacht op 16 graden hebben en als ik wakker word (6:00 doordeweeks en 8:00 in het weekend) op 18 graden. Dit moet toch mogelijk zijn?

Ook een actie aanmaken voor de Heatlink zie ik niet terug komen bij de opties: als het in het weekend tussen 10:00 en 23:00 kouder wordt dan 19 graden, dan moet de Heatlink de ketel aansturen zodat het boven de 19 graden blijft.

Laatste vraag: kan ik met een deurmagneet en een rookmelder een soort van alarm creeëren? Dus ik zet een deurmagneet op mijn voordeur en als actie laat ik dan de rookmelder piepen als de deur ongeautoriseerd wordt geopend. Rookmelder plaats ik dan uit het zicht met een batterij (niet ter vervanging van de bestaande rookmelders, weet namelijk uberhaupt niet of dat mogelijk/handig is om verschillende soorten rookmelders door elkaar heen op te hangen).
Even goed dit topic lezen, oh oops nu verwijs ik je toch ;) . Dit kan middels IP schakelaars. Helaas is er nog steeds geen ingebouwde functie hiervoor.
Rookmelders als alarm is niet standaard in de homewizard mogelijk. Dit komt mede omdat de rookmelders bij het afgaan de hele 433 mhz band bezetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kok36935

kok36935

Zwolle, Overijssel

error33 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:26:
[...]

Heb hetzelfde gehad. dacht ook dat ie stuk wat tot ik op het idee kwam om de batterijen er uit te laten en wat bleek. Er kwamen regelmatig waarden binnen :( ergens in de buurt zit er dus nog iemand die hetzelfde kanaal gebruikt. Heb deze vervangen door 868Mhz en probleem is verdwenen.
Ga dat eens proberen. Hou jullie op de hoogte. Bedankt alvast!

Update: batterijen eruit gehaald. Blijft gewoon temperatuur van 13,7 graden doorgeven. Wacht op het moment dat de temperatuur op of af loopt????
Heb de HW pas gemod, tegelijkertijd is dit probleem ontstaan, je zou dus zeggen dat ie veel beter ontvangt.......

[ Voor 21% gewijzigd door kok36935 op 02-03-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag met betrekking tot het smartlock van invited, heeft iemand hier al ervaring mee, Al dan niet in combinatie met homewizard. Wil er graag een kopen maar vind nergens reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Komt deze week een review online op mijn website. Hij is bijna klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door HeroS op 02-03-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeroS schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:20:
Komt deze week een review online op mijn website. Hij is bijna klaar.
Mooi ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
marco_sire schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:19:

Met de hpm (zie http://hpm.homeip.net) kan je al je vragen realiseren

-zie heatlink integratie (conditioneel schakelen met de heatlink). dit heeft een uitgewerkt voorbeeld op de website (gebruikers cases). Vervang echter de de actie met de bewegingsensor door een actie gekoppeld aan de thermometer. (In het voorbeeld gaat de temp naar 20 graden bij beweging in het laatste uur, na 1 uur geen beweging gaat de temp naar 15 graden)

-Aansturen van het akoustisch signaal van rookmelders is ook een voorbeeld op de website. Maar kijk ook eens naar het voorbeeld van het uitgebreide alarmsysteem met inloopvertraging. Ik denk dat je hier ook wat aan hebt

Verder nog legio andere handige schakelingen in uitgewerkte voorbeelden, waaronder bv random tijdschakelaars voor het schakelen van bv verlichting. Dit is een erg goede preventieve manier van beveiligen.

De basis van alle schakelingen is het conditioneel schakelen (en/of) wat een groot gemis is in de Homewizard. Maar dit wordt zonder programmeerkennis eenvoudig opgelost via de HPM in combinatie met je homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:13:
Ik heb een vraag met betrekking tot het smartlock van invited, heeft iemand hier al ervaring mee, Al dan niet in combinatie met homewizard. Wil er graag een kopen maar vind nergens reviews.
Ik heb er goede ervaringen mee ben zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
mike123 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:58:
[...]

Misschien heb je hier iets aan. Uitleg typenummer relais Op pagina 3 staat wat welk cijfer betekend en kan je zo misschien herleiden welk relais jij hebt. Google kan het genoemde nummer niet vinden.
Op pagina 3 staat de gevraagde relaisvoet.
Bedankt, met behulp van het schema en wat gepuzzel is het gelukt :)

Krijg nu een update van de firmware binnen op de Homewizard, als ik deze wil installeren dan start de app opnieuw op en krijg ik de melding opnieuw.
Zowel op me telefoon als op de pc.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
SNIK0906 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 23:55:
[...]

Met de hpm (zie http://hpm.homeip.net) kan je al je vragen realiseren

-zie heatlink integratie (conditioneel schakelen met de heatlink). dit heeft een uitgewerkt voorbeeld op de website (gebruikers cases). Vervang echter de de actie met de bewegingsensor door een actie gekoppeld aan de thermometer. (In het voorbeeld gaat de temp naar 20 graden bij beweging in het laatste uur, na 1 uur geen beweging gaat de temp naar 15 graden)

-Aansturen van het akoustisch signaal van rookmelders is ook een voorbeeld op de website. Maar kijk ook eens naar het voorbeeld van het uitgebreide alarmsysteem met inloopvertraging. Ik denk dat je hier ook wat aan hebt

Verder nog legio andere handige schakelingen in uitgewerkte voorbeelden, waaronder bv random tijdschakelaars voor het schakelen van bv verlichting. Dit is een erg goede preventieve manier van beveiligen.

De basis van alle schakelingen is het conditioneel schakelen (en/of) wat een groot gemis is in de Homewizard. Maar dit wordt zonder programmeerkennis eenvoudig opgelost via de HPM in combinatie met je homewizard
Thanks, hier ga ik me inlezen! Ik ben helemaal nieuws en steek enorm veel op van dit topic.

Ook martinvdm bedankt voor jouw reply.

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 07:10:
[...]

Krijg nu een update van de firmware binnen op de Homewizard, als ik deze wil installeren dan start de app opnieuw op en krijg ik de melding opnieuw.
Welke versie krijg je gepushed? De uitrol gaat in batches ik ben meestal pas een kleine week na de eerste batch aan de beurt dus kan je nog niet voorzien van extra info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Gisteren contact gehad omtrent de rookmelders. Ik heb te horen gekregen dat ze nog helemaal geen inzicht hebben over de levering van de rookmelders en dat het nog wel even kan gaan duren voordat ze daadwerkelijk weer leverbaar zijn.

Zelf besloten om maar mijn levering te van cancellen en een andere product te kiezen.

Iemand had het over rookmelders bij de blokker etc zijn deze nog te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
stormfly schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:30:
[...]

Welke versie krijg je gepushed? De uitrol gaat in batches ik ben meestal pas een kleine week na de eerste batch aan de beurt dus kan je nog niet voorzien van extra info.
Versie staat er niet bij, alleen dat er een update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijn24 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:03:
[...]
Een tijdje geleden waren ze bij de Trekpleister/Kruidvat (volgens mij zelfde moederbedrijf) en als ze er nog liggen, dan zijn ze inmiddels flink afgeprijsd.
Het is een 2-pack RF-20a oid. (uit m'n hoofd)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

martijn24 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:03:
Gisteren contact gehad omtrent de rookmelders. Ik heb te horen gekregen dat ze nog helemaal geen inzicht hebben over de levering van de rookmelders en dat het nog wel even kan gaan duren voordat ze daadwerkelijk weer leverbaar zijn.

Zelf besloten om maar mijn levering te van cancellen en een andere product te kiezen.

Het zijn de ELRO FA20RF en als ik een zoekopdracht kom ik bij diverse zaken niet meer leverbaar tegen. Ook bij de elroshop.eu zijn ze niet meer.

Lijkt een beetje op end of life. Zou ook verklaren waarom homewizard geen leverdatum kan geven

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 18:40
Volgens mij is de FA20RF inderdaad end of life, er is namelijk wel de FA21RF nu :)
Duo pack is beschikbaar bij Elro: http://www.elroshop.eu/fl...rookmelders-fa21rf-2.html

Misschien kan je hem inderdaad nog hier en daar in een "opruimbak" vinden bij de lokale Kruidvat/Trekpleister, maar de aanbieding was al een tijdje geleden dus ik geef je weinig kans.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
daxy schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:02:
Volgens mij is de FA20RF inderdaad end of life, er is namelijk wel de FA21RF nu :)
Duo pack is beschikbaar bij Elro: http://www.elroshop.eu/fl...rookmelders-fa21rf-2.html

Misschien kan je hem inderdaad nog hier en daar in een "opruimbak" vinden bij de lokale Kruidvat/Trekpleister, maar de aanbieding was al een tijdje geleden dus ik geef je weinig kans.
Dankjewel ik bestel wel een duo pack bij elro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn24 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:17:
[...]

Kruidvat trekpleister bij mij in de regio op, (regio Den haag), aanbieding laatst was een dagaanbieding.
Ebay zijn ze wel nog ruim verkrijgbaar, goedkoop ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origineel waren het volgens mij rookmelders van Flamingo, idd type FA20RF/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reinhold schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 06:47:
[...]

Ik heb er goede ervaringen mee ben zeer tevreden.
Ik wilde hem kopen op de homewizard site maar daar staat hij niet op. Ik meen toch in het begin gezien te hebben dat je hem ook via homewizard kon bestellen.
Heb eigelijk een paar vraagjes:
1 vanaf hoever van de deur werkt de zender?
2 Moet je wachten bij de deur of is de deur al open als je aankomt? Beetje rare vraag maar ik zou het irritant vinden als ik te lang moet wachten bij de deur.
3 Heb jij hem in gebruik met een meerpunts sluiting?
4 kun je zelf bepalen hoever het slot ronddraai bij sluiten (nachtslot), of stopt hij op weerstand?
5 Wekt het 100% of moet je soms toch nog de noodsleutel gebruiken?
6 Hoe is de integratie met de homewizard?

Sorry voor de vele vragen, maar wil hem echt gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Morgen avond komt de review online.

Maaruhhh

1. Redelijk ver
2. Hij is redelijk snel maar ligt aan de afstand. Heb een video...Kun jezelf bepalen of je het snel vind.
3. Ja
4. Hij regelt dit allemaal zelf
5. Afstandsbediening werkt altijd (tot nu toe)
6. Nog beetje buggy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeroS schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:48:

Maaruhhh

1. Redelijk ver
2. Hij is redelijk snel maar ligt aan de afstand. Heb een video...Kun jezelf bepalen of je het snel vind.
3. Ja
6. Nog beetje buggy
Bedankt voor je reactie, ga er een bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
1. afstand is 10 meter zonder problemen
2. Als je richting de deur loop en je drukt op de knop is de deur open voordat je er bent
3. Ik heb kunststof kozijn met meerpuntsluiting. Maar hij is niet te gebruiken met sloten waar je de klink eerst omhoog moet doen voor je hem op slot draaid.
4. Eerste keer bij monteren batterijen gaat hij zelf inleren hoe hij moet draaien.
5. noodsleutel nog nooit gebruikt alleen vind ik als je van binnen uit met de draaiknop de slot wild openen deze nogal zwaar draaid.
6. Met de homewizard kun je tijden instellen voor nacht dag o klopstand. je kunt de deur openen zolang je internet op je teleoon hebt. Maar hij word gewoon tussen de schakelaars gezet dus geen aparte menu. Je kunt in homewizard ook notificaties krijgen bij ontgrendelen, open en sluiten en hieraan ook acties op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
HeroS schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:48:

Maaruhhh

1. Redelijk ver
3. Ja
6. Nog beetje buggy
reinhold schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 06:50:
1. afstand is 10 meter zonder problemen
2. Als je richting de deur loop en je drukt op de knop is de deur open voordat je er bent
3. Ik heb kunststof kozijn met meerpuntsluiting. Maar hij is niet te gebruiken met sloten waar je de klink eerst omhoog moet doen voor je hem op slot draaid.
4. Eerste keer bij monteren batterijen gaat hij zelf inleren hoe hij moet draaien.
5. noodsleutel nog nooit gebruikt alleen vind ik als je van binnen uit met de draaiknop de slot wild openen deze nogal zwaar draaid.
6. Met de homewizard kun je tijden instellen voor nacht dag o klopstand. je kunt de deur openen zolang je internet op je teleoon hebt. Maar hij word gewoon tussen de schakelaars gezet dus geen aparte menu. Je kunt in homewizard ook notificaties krijgen bij ontgrendelen, open en sluiten en hieraan ook acties op maken.
Wat ik me eigenlijk afvraag, maakt de Loxx veel geluid? Ik vindt het namelijk best wel storend als je veel geluid hoort. Is ook 1 van de redenen dat ik de SmartWares thermostaatkranen retour heb gedaan.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Henkhuppelschot schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 07:10:
[...]

Update melding is weg, na het spanningsloos maken van de HW
Ik had ook een zonsop en ondergang erin staan om dezelfde tijd (1 uur 's nachts)
Deze is ook weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Ja, hij maakt veel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Heeft iemand al eens geprobeerd om generieke 433 mhz zaken te koppelen aan Homewizard?

Bijvoorbeeld zoiets:

http://www.banggood.com/4...dity-Sensor-p-965559.html

Zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miel schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:05:
Heeft iemand al eens geprobeerd om generieke 433 mhz zaken te koppelen aan Homewizard?

Bijvoorbeeld zoiets:

http://www.banggood.com/4...dity-Sensor-p-965559.html

Zou dat werken?
Zeer waarschijnlijk niet.
Wat bedoel je met "generiek"?
Het gaat niet alleen om de 433 MHz, maar ook om de codering van de boodschappen en op sommige coderingen zitten licenties waar HW liever niet voor betaalt omdat ze kosten zo laag mogelijk willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
ok, ga ik daar ook geen moeite voor doen, merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:11
martijn24 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:17:
[...]

Effe hier kijken

http://www.ebay.de/sch/i....a20rf&ghostText=&_sacat=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant, die enquete van Homewizard & Interpolis.
Basically de vraag of je de HW als alarmcentrale in zou willen zetten (waarbij bij bijv inbraak Interpolis dan het beveiliginsbedrijf regelt die langskomt).

Is natuurlijk een enquete en alleen uittesten of er interesse voor is, maar het is wel interessant dat HW eventueel partnerships aan wil gaan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 19:45
Nog mooier zou zijn als ze nu eerst eens de support weer op orde brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
commentator schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:08:
Nog mooier zou zijn als ze nu eerst eens de support weer op orde brengen
Ik zie dat niet gebeuren, eigenlijk. Ik denk dat wat er nu is dat dat zo blijft, het is al jaren zo.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-blog.nl/FILES%2F2015%2F02%2Finvited-smart-lock-review-hd.jpg.axdx

Hij is af..was even een klusje.

Review van de Invited Smart Lock:
http://www.domotica-blog....invited-smart-lock-review

Mooi product!

Conclusie:

+
Eenvoudige te installeren
Werkt ook gewoon zonder smartphone (zelfs zonder afstandsbediening)
Beveiliging goed geregeld
Klopstand is een handige feature

-
Maakt behoorlijk wat geluid
Alleen nog te koppelen met de HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mooie review!!
Maar wat een herrie! :X
Ik zie nog niet echt veel voordelen met het slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Mooie review!! Daar hebben we wat aan!

Maar slot maakt inderdaad erg veel geluid.... Me koffie machine maakt minder herrie.
Zal bij mij helaas nooit wat worden daardoor, vanwege onregelmatig werken. Dan is gelijk iedereen wakker...
HeroS schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:46:
[afbeelding]

Hij is af..was even een klusje.

Review van de Invited Smart Lock:
http://www.domotica-blog....invited-smart-lock-review

Mooi product!

Conclusie:

+
Eenvoudige te installeren
Werkt ook gewoon zonder smartphone (zelfs zonder afstandsbediening)
Beveiliging goed geregeld
Klopstand is een handige feature

-
Maakt behoorlijk wat geluid
Alleen nog te koppelen met de HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:21:
...
Goede hoop kreeg ik toen ik zag dat de app nu versie 2.9.9. heeft dat moet een voorbode zijn dat er een full featured 3.0 versie aankomt _/-\o_ :9~
Helaas, vandaag 2.9.10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik zelf vind het lawaai wel meevallen
Ik vind dit ook wel handig als ik op de knop druk om de deur open te doen voor visite en ik zit gewoon bij tafel hoor ik dat de deur dus opengaat. Ik heb de deur vlakbij.

HeroS _/-\o_ _/-\o_
Nette review zoals omschreven heb ik het ook ervaren ze zijn zelfs nog bij mij thuis geweest.

Wel een kleine opmerking in je review je hebt het volgende staan

Zijn er nog extra cilinders bij te bestellen? (en wat kosten deze?)
Ja, dit is los bij te bestellen. Kosten hiervoor zijn €50 incl. BTW

Bedoel je niet een losse afstandsbediening?

[ Voor 42% gewijzigd door reinhold op 04-03-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
reinhold schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:59:
[...]

Zijn er nog extra cilinders bij te bestellen? (en wat kosten deze?)
Ja, dit is los bij te bestellen. Kosten hiervoor zijn €50 incl. BTW
Nee, ik bedoel cilinders. Kan me voorstellen dat je bv je achterdeur dezelfde sleutel wilt gebruiken maar geen slim slot wil.

Bedankt allemaal voor de complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Oke om deze manier, Maar losse afstandsbedieningen kun je ook los bestellen kosten €50,-.
Ze komen ook nog met een muurbediening voor binnen en een code slot voor buiten lijkt mij ook zeer interessant.

Maar wat ik me afvraag als ik mijn achterdeur en schuurdeur ook voorzie van een loxx wil ik graag 1 ab gebruiken maar dan gaan alle deuren open. Hoe zou dit op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:07:
Interessant, die enquete van Homewizard & Interpolis.
Basically de vraag of je de HW als alarmcentrale in zou willen zetten (waarbij bij bijv inbraak Interpolis dan het beveiliginsbedrijf regelt die langskomt).

Is natuurlijk een enquete en alleen uittesten of er interesse voor is, maar het is wel interessant dat HW eventueel partnerships aan wil gaan.
Merkwaardig. HW is niet geschikt als betrouwbaar alarmsysteem.
Vals alarm zal best meevallen, maar: én betrouwbaar signaleren én betrouwbaar melden is onmogelijk zonder handshake en continue statuscontrole.
Maar als onderdeel van maatregelen om de kans op schade te verkleinen is HW wel geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie review, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh360
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-10 20:35
HeroS schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 20:25:
[...]

Nee, ik bedoel cilinders. Kan me voorstellen dat je bv je achterdeur dezelfde sleutel wilt gebruiken maar geen slim slot wil.

Bedankt allemaal voor de complimenten!
Nee, dit kan niet. Je zal elke keer een volledige set moeten aanschaffen, waarbij je dus ook steeds een afstandsbediening bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Dankjewel dat is wat beter voor me portemonnee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Die Elro rookmelders zijn behoorlijk gevoelig trouwens... Heb al jaren een andere hangen en deze afgelopen week vervangen door een Elro met melding..... Wij hebben tevens een open haard waar soms wel eens een beetje rook uit ontstnapt als je hem gaat bijvullen... afgelopen dagen dus al een paar keer een alarm gehad..... feest... Nu maar een andere plek voor de melder zoeken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miel schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:01:
Die Elro rookmelders zijn behoorlijk gevoelig trouwens... Heb al jaren een andere hangen en deze afgelopen week vervangen door een Elro met melding..... Wij hebben tevens een open haard waar soms wel eens een beetje rook uit ontstnapt als je hem gaat bijvullen... afgelopen dagen dus al een paar keer een alarm gehad..... feest... Nu maar een andere plek voor de melder zoeken.....
Op die plaats een hitte-(maximaal)melder hangen en rookmelder inderdaad verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk toch om te weten dat ze werken?
Ze reageren trouwens ook op een schuurmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Als je dagelijks een houtkachel stookt en het dan dus elke dag 2 keer een rookmelder af laat gaan is niet grappig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ik mij voorstellen, behoorlijk geluidje als het uit een aantal devices gelijktijdig komt...
Denk dat je die dan beter kan verhuizen naar de hall of zo.
Ik durf geen te hangen in de woonkamer, simpelweg omdat ik graag steengrill eet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
En heb ook ruzie met de magneetcontacten... Zowel de klikaanklikuit als de home easy geven vaak een open melding als er niks aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:50

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik heb sinds vandaag "Presets" in de app staan (Android), maar ik kan er verder niets mee? :? Have I missed a memo?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 15:13
Yukkie schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 18:33:
Ik heb sinds vandaag "Presets" in de app staan (Android), maar ik kan er verder niets mee? :? Have I missed a memo?
Had ik ook, heb met homewizard contact gehad. Er was een Beta naar de appstore gekomen. ALs het goed is kun je nu de goede downloaden. Ik heb hem al weer aangepast. Ik was de eerste die het opgemerkt had.

:) :) :)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:50

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ah, inderdaad met een nieuwe update opgelost. Ben toch benieuwd wat ze met die presets van plan zijn. Qua stijl vielen die knoppen een beetje uit de toon tov de rest van het design. Wellicht was het een voorproefje op een nieuwe major release? Stom dat ik geen screenshot heb gemaakt eigenlijk Op mijn Tablet had ik de app nog niet bijgewerkt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54653214/Screenshot_2015-03-05-19-52-00.png

We've got that ring of confidence

Pagina: 1 ... 60 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!