Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Henkhuppelschot schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:56:
[...]

Thanks, dit werkt ook op een wanscam camera :)
Mooi, het zal met nog wel meer merken lukken als je een codelijst hebt ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Support voor Somfy's toegevoegd aan HomewizardPHP ;)

'k Heb precies wel nood aan een CSS guru die helpt om die blokken mooier op de pagina te krijgen zodat ze elkaar aanvullen ipv blanco space te laten...

Lang leve jquery en toestanden. Div verplaatsen zich perfect en lekker responsive 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:45
Zijn er meer die het instellen van timers onlogisch vinden?
Ik zou graag gewoon een timer willen instellen en dan kunnen aangeven welke lampen er aan moeten. Nu moet ik per lamp een timer maken, wanneer je meerdere lampen hebt vind ik dit een “hoop” gedoe.
Of is er een slimmere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
chippie777 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:31:
Zijn er meer die het instellen van timers onlogisch vinden?
Ik zou graag gewoon een timer willen instellen en dan kunnen aangeven welke lampen er aan moeten. Nu moet ik per lamp een timer maken, wanneer je meerdere lampen hebt vind ik dit een “hoop” gedoe.
Of is er een slimmere manier?
Waarom gebruik je geen scene?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een scene maken voor die lampen en daarop een timer zetten?

Edit: gelijktijdige post :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien maar half on-topic hier...
Ik heb een IP schakelaar gemaakt die via WOL m'n Synology diskstation wakker maakt.
Zou ik die ook kunnen uitschakelen met HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:46:
Misschien maar half on-topic hier...
Ik heb een IP schakelaar gemaakt die via WOL m'n Synology diskstation wakker maakt.
Zou ik die ook kunnen uitschakelen met HW?
Hangt van de Synology af of je een shutdown-commando kan geven. Als dat mogelijk is, dan ja.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google vind er niet zoveel over terug.
Enige wat mij doenbaar vind is een PHP script die een file maakt.
Dan een cronjob die die file terug wist en een shutdown uitvoert.
Maar dat lijkt mij nogal omslagtig dus hoop ik op een eenvoudigere manier, liefst zonder cronjob want daardoor gaan de schijven wellicht niet meer slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik gebruik ook een wake-up via de HW, afsluiten doe ik met de DS finder app.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
? ? schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:46:
Heeft iemand ervaring met de Wattcher, aangesloten op de HW én zonnepanelen én een oude elektriceitsmeter?
De Wattcher/HW zou de terugdraaiende schijf compenseren door te kijken of de zonnepanelen terugleveren. Maar ik vraag me af in hoeverre dat in de praktijk goed loopt en welke afwijking er gemiddeld op zit.
dit werkt goed, zolang de schijf maar niet achteruit gaat draaien, want dat wordt weer gezien als "verbruik".
Toelichting: op het moment dat de panelen leveren vertraagd de schijf. Dus de watcher meet het NETTO verbruik (verbruik-bijdrage panelen)

Op het moment dat de panelen meer leveren dan het verbruik, gaat de schijf "achteruitdraaien" en dit wordt gezien als "normaal" verbruik. IPV bv -400 wat op je wactcher zie je dan +400. Dus dit is niet correct. En daarmee kloppen de KWH dag/maand totalen ook niet. ik heb te weinig panelen (of teveel verbruik.. :? ) dus heb heel zeldzaam dat de schijf achteruit draait. Dus het is voor mij geen probleem. Maar je moet dit wel realiseren

[ Voor 35% gewijzigd door SNIK0906 op 09-01-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mijn Wattcher zit op een digitale meter met een puls-led, dan heb je hetzelfde probleem met terugleveren.
In de winter verbruik je het kleine beetje dat je opwekt meestal voor het door de meter kan gaan maar als je geen schaduw hebt en de panelen onder een vrij grote hoek.dan lever je wel wat terug.
Ik kan m'n verbruik eigenlijk alleen nog bepalen doordat ik precies weet wat de panelen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Henkhuppelschot schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:28:
[...]

Top _/-\o_

Alleen moet ik de database opnieuw laten draaien denk ik.
Ik heb geen "login" in de database, en login naam en wachtwoord 1234/5678 wordt niet herkend

Goed bezig met de nieuw wiki.
Henkhuppelschot en guyverschuere is bij jullie de standaard kleur van HomewizardPHP
ook donker blauw? of is dat alleen bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige echte kleur die erin zit is rood voor een error. Al de rest is puur grijs.
Afbeeldingslocatie: http://egregius.be/wp-content/2015/01/Schermafbeelding-2015-01-10-om-06.48.35.png

Heb je een url?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2015 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Zal vanavond eens de nieuwe versie er op zetten en kijken of ik heb online krijg. Het is nu nog alleen voor intern gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Met HomewizardPHP krijg ik helaas onderstaande foutmeldingen.

In de footer en overal als ik de 2e melding handmatig oplos.
It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected the timezone 'UTC' for now, but please set date.timezone to select your timezone. in <b>/usr/local/www/apache24/data/homewizard/history.php</b> on line 43
Met het updaten van de schakelaars:
0-Woonkamer: switch<br/>There was an error running the query [INSERT INTO switches (`id_switch`, `name`, `type`, `favorite`) values (0, 'Woonkamer', 'switch', 'no') ON DUPLICATE KEY UPDATE `name`='Woonkamer', `type`= 'switch', `favorite`= 'no'] > [Field 'volgorde' doesn't have a default value

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

error33 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:34:
[...]

Phoe ben ik blij dat mijn gevoel door meerdere gedeeld wordt. Ik blijf de HW een leuk product vinden maar zakt bij mij wel steeds verder naar het punt om een alternatief te zoeken. Maar helaas zijn die er nog niet. Althans een systeem waar ik mijn IP camera's, KAKU, regenmeter, etc aan kan koppelen zonder deze te moeten vervangen.

Problemen die je aankaart worden eerst afgedaan met een simpel antwoord waaruit blijkt dat ze het ticket niet goed gelezen hebben. Want hun antwoord staat al in mijn zelfgeprobeerde oplossingen. Een reactietijd waar je ook niet vrolijk van wordt.

Zit nu weer in een fase dat de HW geregeld niet bereikbaar is zowel direct als via HW online. Mijn verbinding is dan OK. (kan gewoon netjes in mijn NAS inloggen extern) Kom ik thuis om de HW te herstarten zie ik wel dat alle schakelmomenten netjes zijn uitgevoerd. Kijk ik in mijn AP dat is deze daar ook gewoon te zien als goede verbinding:(

Zelf heb ik het idee dat HW nu onderdeel is geworden van Smartwares® het er niet beter op geworden is. Althans ik heb het idee dat HW overgenomen is door Smartwares®. En daar zie ik bijvoorbeeld ook ELRO ondervallen wat voor mij een B merk is waar ik niks van koop. Kan het mis hebben dat HW altijd al hier onderdeel van is geweest.

De tweakers award krijgen ze van mij dan ook niet.

Hoop dat er snel wat verandering in hun support en product komt. Nieuwe optie's zijn natuurlijk altijd welkom. Maar zorg dan wel dat de al bestaande producten/optie's goed werken. Als je al kijkt hoe lang het geduurd heeft om de app iPhone 6 waardig te maken dan geeft mij dat gen goed gevoel voor de toekomst.
Zelfde beeld bij mij.
Testen was altijd al een ondergeschoven aktiviteit, maar nadat ze door smartwares zijn ingelijfd komt er alleen maar prut bij en gaat de kwaliteit van de functies en de service alleen maar achteruit. Heeeel jammer bij dit potentieel sterke systeem. :-( :-( :-( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:43
martinvdm schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:36:
@Dazzie @Tebbie: bij mij werkt het gewoon en ik heb, zoals je wellicht hebt kunnen lezen op voorgaande pagina's flink gecommuniceerd met HW om het uberhaupt werkend te krijgen, dus hoop niet dat het bij mij ook stopt met werken.
Thermostaat draad losgehaald op de heatlink, vervolgens reset heatlink, daarna thermostaatdraad weer in de heatlink gedaan en licht van het display werkt weer.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daxy schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:00:
[...]
De meeste staan op de Wiki van TD'er: http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard
Vooralsnog mis ik alleen de Somfy info in de Wiki.
Ik heb geen Somfy, maar als je de codes weet, zet ik ze er zo bij.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hendrik schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:29:
Met HomewizardPHP krijg ik helaas onderstaande foutmeldingen.

In de footer en overal als ik de 2e melding handmatig oplos.

[...]

Met het updaten van de schakelaars:

[...]
Het lijkt mij goed om foutmeldingen van HomewizardPhp op de github te melden en niet dit topic voor te gebruiken.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal goed voor mij. Issue maken en lekker ontopic blijven daar en hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:54
@error33 Zijn genoeg alternatieve hoor. Kijk eens naar Zipato/Vera/Domoticz.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:39:
[...]

Ik heb geen Somfy, maar als je de codes weet, zet ik ze er zo bij.
Hier enkele codes, die van somfy hier eerder gekregen. Die van de radiatorkranen op goed geluk gevonden met een tip op jouw site:

Somfy:
/sf/0/down
/sf/0/up
/sf/0/stop

Radiatorkranen:
/sw/1/settarget/16 waarbij 1 het id is en 16 de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
HeroS schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:26:
@error33 Zijn genoeg alternatieve hoor. Kijk eens naar Zipato/Vera/Domoticz.
Ik kan onderstrepen dat domoticz goed werkt. Draait nu op een raspberry en ik heb er een razberry en rfxcom433e op aangesloten.
Alles werkt prima, ook weer sensors.

Domoticz ondersteunt lua en blockly, dus er kan lekker conditioneel geschakeld worden.

Nu is het wachten op de slimme meter kabel, die is in bestelling.
Alleen heb ik nog geen oplossing voor verwarmen, maar dat zal er vast ook wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
anandus schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:33:
[...]
Waarom gebruik je geen scene?
8)7 8)7 8)7 zucht dat ik daar niet zelf op gekomen ben 8)7 8)7 8)7
ik ga dat eens proberen. Ik heb inmiddels ook HUE lampen en wil daar ook nog iets voor verzinnen, met name om de laatste kleur vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:57:
[...]

Hier enkele codes, die van somfy hier eerder gekregen. Die van de radiatorkranen op goed geluk gevonden met een tip op jouw site:

Somfy:
/sf/0/down
/sf/0/up
/sf/0/stop

Radiatorkranen:
/sw/1/settarget/16 waarbij 1 het id is en 16 de temperatuur.
Staat erbij :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:20
Tebbie schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:15:
[...]

Thermostaat draad losgehaald op de heatlink, vervolgens reset heatlink, daarna thermostaatdraad weer in de heatlink gedaan en licht van het display werkt weer.
Dat heeft hier ook gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top!

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh360
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-10 11:32
Is het iemand gelukt om GIRA met HW te combineren? Ik ben bang dat het niet gaat werken.

[ Voor 27% gewijzigd door Petertjuh360 op 11-01-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Eigenlijk raar dat de HW geen Access-Control-Allow-Headers: Origin header stuurt in de JSON antwoorden. Iemand die dit al aangevraagd heeft bij HW?

-> zodat je crossed domain ajax dingen kan doen in een browser (op een ipad kan je dit niet zomaar aanpassen)

[ Voor 27% gewijzigd door ? ? op 11-01-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:57
DrakeNL schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:56:
[...]

Henkhuppelschot en guyverschuere is bij jullie de standaard kleur van HomewizardPHP
ook donker blauw? of is dat alleen bij mij
Bij mij is deze ook grijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat ik een AWST-6000 Draadloze bewegingsmelder en een AMST-606 Draadloos magneetcontact heb die waarschijnlijk tegelijk gaan roepen. Het is zo dat het magneetcontact op een buitendeur zit en dat het bewegingsmelder een trap achter die deur in de gaten houdt. Als ik naar buiten ga en de buitendeur open gaat dan ziet de bewegingsmelder mij ook. Hierdoor denk ik dat ik meldingen mis.

Nu zit er op de AWST-6000 Draadloze bewegingsmelder een instellingen met de naam Uitschakeltijd. Als ik deze nu op 1 minuut zet zodat na 1 minuut een uit melding wordt verstuurd, wat gabeurt er dan. Is het zo dat er geen meldingen van detectie beweging tot na 1 minuut worden doorgestuurd. of gaan deze meldingen gewoon door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had afgelopen nacht mot met mijn vaatwasser. Er was op de een of andere manier een probleem met het wegpompen van het water. De wasser dacht dat het water niet schoon was en dus de vaat niet schoon.Wat hij dus gedaan heeft is dat hij steeds schoon water naar binnen heeft gehaald, en dat vanaaf 01:00 tot ongeveer 09:00. op deze manier heeft hij, volgens homewizard, 1500 liter water gebruikt.

Nu weet ik het antwoord eigenlijk al op mijn vraag maar is er een mogelijkheid dat de homewizard een notification kan sturen als een dagwaarde van elektra, gas of water boven een bepaalde waarde komt.

Als dit niet kan hoe kan ik dan dit het beste vragen bij homewizard of ze dit kunnen toevoegen in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:21:
Ik heb het probleem dat ik een AWST-6000 Draadloze bewegingsmelder en een AMST-606 Draadloos magneetcontact heb die waarschijnlijk tegelijk gaan roepen. Het is zo dat het magneetcontact op een buitendeur zit en dat het bewegingsmelder een trap achter die deur in de gaten houdt. Als ik naar buiten ga en de buitendeur open gaat dan ziet de bewegingsmelder mij ook. Hierdoor denk ik dat ik meldingen mis.

Nu zit er op de AWST-6000 Draadloze bewegingsmelder een instellingen met de naam Uitschakeltijd. Als ik deze nu op 1 minuut zet zodat na 1 minuut een uit melding wordt verstuurd, wat gabeurt er dan. Is het zo dat er geen meldingen van detectie beweging tot na 1 minuut worden doorgestuurd. of gaan deze meldingen gewoon door?
Zolang de AWST-6000 beweging detecteerd worden de meldingen gewoon doorgegeven. De ingestelde minuut telt vanaf de laatste detectie.
Ik weet niet prcies hoe je de AWST-6000 en de AMST-606 gebruikt maar bij mij word de AWST-6000 niet gebruikt tussen zons-opgang en zons-ondergang. Na zons-opgang schakelt hij een lamp aan en de HW zet de lamp na 1 minuut weer uit.
Hij zal natuurlijk wel iets sturen maar er gaat niets aan via de HW. Ik kan in de HW wel de momenten terugzien dat er beweging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:28:
Ik had afgelopen nacht mot met mijn vaatwasser. Er was op de een of andere manier een probleem met het wegpompen van het water. De wasser dacht dat het water niet schoon was en dus de vaat niet schoon.Wat hij dus gedaan heeft is dat hij steeds schoon water naar binnen heeft gehaald, en dat vanaaf 01:00 tot ongeveer 09:00. op deze manier heeft hij, volgens homewizard, 1500 liter water gebruikt.

Nu weet ik het antwoord eigenlijk al op mijn vraag maar is er een mogelijkheid dat de homewizard een notification kan sturen als een dagwaarde van elektra, gas of water boven een bepaalde waarde komt.

Als dit niet kan hoe kan ik dan dit het beste vragen bij homewizard of ze dit kunnen toevoegen in de app?
Helaas kun je waardes van heatlink of energylink niet gebruiken om (conditioneel) mee te schakelen. Je kunt je verzoek het beste bij Homewizard neerleggen alhoewel ik je weinig kans geef aangezien al menig forumgenoten dit al tijden vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 21:28:

Heb je geen bezwaar om het via de hpm te laten verlopen, dan kan het wel. Zie http://hpm.homeip.net zie de gebruikers cases rond de energylink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
anandus schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:22:
De telefoonapp is geüpdated, minimale veranderingen, maar de nieuwe dimmer-stijl is wel heel erg fijn zeg :)
Ja, voor de hue lamp wel,maar helaas voor de lux lampen extra handeling en dat vind ik jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Speedy-Andre schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:26:
Ik heb een leuke ipswitch in de HW gezet, deze schakelt de IRleds van een Foscam camera aan en uit.
Probleem met een Foscam is dat wanneer hij voeding krijgt automatisch de IRleds aan gaan bij schemer.
Staat de Foscam voor een raam, dan zie je alleen nog een witte vlek bij donker.
Met deze ipswitch kan je de IRleds bij schemer uitschakelen zonder dat je op de camera inlogt (handmatig).
Ik heb de http get functie gekozen en de volgende url's gebruikt om de IRleds te schakelen:

AAN: http://LANofWANip:poort/decoder_control.cgi?user=admin&pwd=password&command=95

UIT: http://LANofWANip:poort/decoder_control.cgi?user=admin&pwd=password&command=94

waar de user en het pw uiteraard hetgeen is wat je al gebruikt.

Je kan op deze manier ook de camera naar een preset laten gaan, dit werkt met command 33, 35, 37 enz. voor positie 1, 2, 3 en verder zodat bijv. als de Kaku bel gaat de Foscam naar preset 1 gaat (met action).
Ik heb dit getest met de Fl8910W, misschien wijken de commands af voor andere modellen.
Via HWonline werkt het in principe ook, maar de timing is dan niet wat je wilt.
Overigens heb ik in mijn Asus router een ddns ingesteld, die kan je gebruiken ipv een ip :)
Jammerrrrr, werkt niet bij de 19831W. Had daar graag ipschakelaar voor gemaakt, misschien iemand die me kan helpen? wil graag motiondetectie aan en uit kunnen zetten ermee zonder in te hoeven loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al sinds dag 1 dat het smartwares weerstation geleverd was problemen met de windmeter. Zeer onregelmatig ontvangen van data. Omdat er maar geen reactie komt op een support ticket bij HW gisteren maar eens zelf het ding open gedaan.
Zoals hier ergens eerder gemeld is het soldeerwerk inderdaad maar van povere kwaliteit. De solderingen van de antenne en van GND naar de zender waren slecht. Na deze opnieuw gesoldeerd te hebben blijkt hij perfect te koppelen en regelmatig zijn data door te sturen.
Ik heb hem nu wel rechtstreeks op de HW gezet, via het Smartwares weerstation is er mij teveel vertraging tussen.
Misschien dat ik de thermometer en regenmeter ook maar eens rechtstreeks moet koppelen. Ik ga toch sneller op iphone kijken dan op de display van het weerstation.

En dan maar hopen dat de radiatorkranen (die al 4 weken in backorder staan) van een betere kwaliteit zullen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

oertje schreef op maandag 12 januari 2015 @ 01:08:
[...]

Jammerrrrr, werkt niet bij de 19831W. Had daar graag ipschakelaar voor gemaakt, misschien iemand die me kan helpen? wil graag motiondetectie aan en uit kunnen zetten ermee zonder in te hoeven loggen.
Die Foscam is anders, daar geldt deze notatie voor (voorbeeldje preset oproepen):
ip:poort/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=ptzGotoPresetPoint&name=test&usr=admin&pwd=password

De commando's vind je in de SDK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Speedy-Andre schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:19:
[...]

Die Foscam is anders, daar geldt deze notatie voor (voorbeeldje preset oproepen):
ip:poort/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=ptzGotoPresetPoint&name=test&usr=admin&pwd=password

De commando's vind je in de SDK :)
Dank je wel, maar http get zegt HW steeds geen geldige url, dus htttp post maar geprobeerd,maar ben leek dus bij url http://ip:poort/ gezet
en bij body cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=setMotionDetectConfig&isEnable&usr=admin&pwd=ww
Maar slaat nu wel op maar doet niks.
Moet ik misschien de & vervangen voor %. probeer zelf nog wel uit,maar wat ik zeg, weet eigenlijk niet goed wat ik aan het doen ben lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

oertje schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:48:
[...]

Dank je wel, maar http get zegt HW steeds geen geldige url, dus htttp post maar geprobeerd,maar ben leek dus bij url http://ip:poort/ gezet
en bij body cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=setMotionDetectConfig&isEnable&usr=admin&pwd=ww
Maar slaat nu wel op maar doet niks.
Moet ik misschien de & vervangen voor %. probeer zelf nog wel uit,maar wat ik zeg, weet eigenlijk niet goed wat ik aan het doen ben lol.
Lees de url niet te letterlijk, bij ip en poort vul je het werkelijke ip en poort in (bijv. http://192.168.1.10:80).
De user en password kan met admin, maar veiliger is om een 'operator' user aan te maken in de Foscam.
Ik kan het helaas niet voor je testen, de complete url kan je trouwens ook in een browser gebruiken.
Bij mij geeft hij dan 'ok' als ik een commando invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Speedy-Andre schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:11:
[...]

Lees de url niet te letterlijk, bij ip en poort vul je het werkelijke ip en poort in (bijv. http://192.168.1.10:80).
De user en password kan met admin, maar veiliger is om een 'operator' user aan te maken in de Foscam.
Ik kan het helaas niet voor je testen, de complete url kan je trouwens ook in een browser gebruiken.
Bij mij geeft hij dan 'ok' als ik een commando invoer.
Heel aardig van je, maar dat begreep ik wel hoor, tis meer dat ik geen idee heb wat in HW te zetten wat bij body enzo
Heb al van alles geprobeerd, maar goed, ik doe het wel zonder de ip schakelaar en werk met de foscam app tot het wel een keer werkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er zjn wel wat security probleempjes geweest, Foscam heeft eind 2014 een nieuwe firmware uitgebracht.
Misschien geeft dat nog problemen.
Als het met een browser niet werkt, dan zal het met de HW zeker niet functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Speedy-Andre schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:01:
Er zjn wel wat security probleempjes geweest, Foscam heeft eind 2014 een nieuwe firmware uitgebracht.
Misschien geeft dat nog problemen.
Als het met een browser niet werkt, dan zal het met de HW zeker niet functioneren.
Heb de nieuwste firmware er al op zitten, dus snap ook niet waarom het niet lukt. Maar dank voor meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Weet iemand of er inmiddels al "Fibaro"-like stopcontacten zijn die middels HW aangesloten kunnen worden?
Ik zou graag stroomverbruik per stopcontact kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Pannenkoekkie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:23:
Weet iemand of er inmiddels al "Fibaro"-like stopcontacten zijn die middels HW aangesloten kunnen worden?
Ik zou graag stroomverbruik per stopcontact kunnen zien...
+1
Al zou ik ook tevreden zijn met een sd-card power meter.

[ Voor 9% gewijzigd door ? ? op 12-01-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw op dit forum. ik wil als gebruiker van homewizard wat ideen opdoen. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 20:31

BPi

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:04:
Ik ben nieuw op dit forum. ik wil als gebruiker van homewizard wat ideen opdoen. :? :?
:? ?
Welkom en succes met lezen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Als er iemand interesse heeft in het weerstation "Smartwares" 868Mhz, hoor ik het graag.
Het betreft dan alleen het display, niet de sensoren.

Mag weg voor €25,- of meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Henkhuppelschot schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:58:
Als er iemand interesse heeft in het weerstation "Smartwares" 868Mhz, hoor ik het graag.
Het betreft dan alleen het display, niet de sensoren.

Mag weg voor €25,- of meer :P
Waarom doe je hem weg dan?
Koppelde de sensoren niet juist aan het station of werk je zonder ivm de snelheid van de dataoverdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag...
Heb nog een oude Elro set van 4 stopcontacten. Via HW kan ik ze perfect bedienen.
Maar hoe koppel ik dat aan de bijhorende afstandsbediening zodat HW de status weet?

Edit: Blijkbaar 'hoorde' HW niet alle signalen, beetje het volume luider gezet en werkt volautomatisch :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s3n schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:41:
[...]

Ik heb exact hetzelfde met 1 van de 2 thermometers. Hoor graag van je wat Homewizard zei.

Vandaag de antennemod doorgevoerd. Zeker een aanrader. Kan eindelijk de lamp in de schuur goed schakelen
Ook ik heb hetzelfde probleem. Nog iets gehoord? Veld_NL??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Crxtreem schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:46:
[...]

Waarom doe je hem weg dan?
Koppelde de sensoren niet juist aan het station of werk je zonder ivm de snelheid van de dataoverdracht?
Heb de sensoren rechtstreeks gekoppeld.
vind het station geen meer waarde hebben met een tablet aan de muur.

Verder geen problemen met koppelen alles zit et nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tijmendegelder schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:22:
Hier ook firmware 2.47 zojuist geïnstalleerd.
2.47 ?? zitten al op 2.81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand toevallig ervaring met de heatlink en de openhaard functie op een Honeywell Chronotherm Touch Modulation.

Zou de Heatlink in de weg kunnen zitten om de Thermostaat via de optimal comfort bediening te regelen ?

Mij lijkt dat dan de thermostaat een andere temperatuur doorstuurt en dat dit dan geen probleem moet zijn.
Maar ik heb geen flauw idee wat de Thermostaat doorstuur richting de heatlink.

Wie heeft hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje035
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 03:38
hoi , allemaal ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen ik las dat de homewizard op wifi werkte op b/g nu is mijn vraag omdat de meeste routers allemaal AC en N zijn is er een lijst met routers die zouden werken met de homewizard?

zelf heb ik nu een appletimecapsule van 2TB , maar ik ga binnenkort een asus RT-AC66U halen.

dus mijn vraag kortom is zijn er gebruikers die een asus RT-AC66U hebben icm de homewizard en dat het spul goed draaid.

Liefste advies van mensen die idd al een router (vrij nieuwe en snelle hebben) die compatible is met de home wizard.

Alvast bedankt voor de hulp en/of reacties :) groeten paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
paultje035 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 03:31:
hoi , allemaal ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen ik las dat de homewizard op wifi werkte op b/g nu is mijn vraag omdat de meeste routers allemaal AC en N zijn is er een lijst met routers die zouden werken met de homewizard?

zelf heb ik nu een appletimecapsule van 2TB , maar ik ga binnenkort een asus RT-AC66U halen.

dus mijn vraag kortom is zijn er gebruikers die een asus RT-AC66U hebben icm de homewizard en dat het spul goed draaid.

Liefste advies van mensen die idd al een router (vrij nieuwe en snelle hebben) die compatible is met de home wizard.

Ik heb zelf een Fritzbox 7270 en ik heb geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:43

Ja ik heb homewizard met een RT-AC66U draaien, zonder problemen. Geen vage instellingen anders dan dat je dus wel de WirelessG moet gebruiken in je wifi netwerk SSID.
Firmware 3.0.0.4.376.47_0 van Merlin uiteraard.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een rt-66n en het werkt idd wel, maar bij mij stond mijn HW redelijk ver er vanaf en merkte ik toch dat een apart AP met alleen b/g veel stabieler werkt. Uiteindelijk heb ik nu een AP veel dichterbij geplaatst en dat werkt nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultje035
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 03:38
martinvdm schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 07:44:
[...]

Ik heb een rt-66n en het werkt idd wel, maar bij mij stond mijn HW redelijk ver er vanaf en merkte ik toch dat een apart AP met alleen b/g veel stabieler werkt. Uiteindelijk heb ik nu een AP veel dichterbij geplaatst en dat werkt nu goed.
dan zou het hier goed moeten gaan asus en hw zouden zelde ruimte staan en niet meer dan 5 meter uit elkaar max , thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Bij mij werkt alles over het algemeen prima. Nu lees ik hier met enige regelmaat dat men soms problemen heeft met de wifi verbinding. Men maakt dan een extra wifi netwerk aan met alleen de b/g standaard zodat de HW alleen dat netwerk gebruik en de rest van je apparatuur op een ander netwerk zit. Nu vraag ik mij af of dan de werking van de HW app niet traag wordt. Je smartphone zit dan op je “normale” netwerk en zal dan niet direct de HW kunnen benaderen omdat die op een ander netwerk zit en dus doe je dat via HW online. Mijn ervaring is , dat daar toch wel wat vertraging in zit. Hoe ervaren jullie dat? Of werkt het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
Ik heb onlangs een Foscam FI9826P V2 gekocht en ik ben erg tevreden over de beeldkwaliteit, echter ik krijg hem niet aangemeld in HW? Er start geen videostream.
Ik had al iets gelezen over het configureren van een MJPEG stream, echter deze optie is niet beschikbaar bij de video instellingen. De camera zit op FW versie 1.5.2.11 en applicatie versie 2.21.1.131.

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn Foscam FI9821W heb ik onderstaand commando gebruikt om 1 van de streams aan te passen, zodat de HW deze kan gebruiken. Mogelijks kent jouw camera dit commando ook? De setting was via de userinterface voor mij ook niet beschikbaar...

http://<intern-ip>:<httppoort>/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?usr=<username>&pwd=<password>&cmd=setSubStreamFormat&format=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik de HomeWizard app gebruik op mijn Mac, kan ik geen cijfers ingeven in de namen van schakelaars ofzo. Via de app op de IPhone lukt dat wel. Enig idee hoe dat komt? Ben sinds kort aan het experimenteren met de HPM service, en dan moet je cijfers gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Klopt maar dat was in september 2013 nog niet zo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Heeft er iemand problemen met wegvallen verbinding tussen Hue Bridge en de Homewizard?
Hoe heb je dit hersteld?

Wij hadden zondag twee uur stroomuitval en sindsdien werkt de Hue niet meer via Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chippie777 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:33:
Bij mij werkt alles over het algemeen prima. Nu lees ik hier met enige regelmaat dat men soms problemen heeft met de wifi verbinding. Men maakt dan een extra wifi netwerk aan met alleen de b/g standaard zodat de HW alleen dat netwerk gebruik en de rest van je apparatuur op een ander netwerk zit. Nu vraag ik mij af of dan de werking van de HW app niet traag wordt. Je smartphone zit dan op je “normale” netwerk en zal dan niet direct de HW kunnen benaderen omdat die op een ander netwerk zit en dus doe je dat via HW online. Mijn ervaring is , dat daar toch wel wat vertraging in zit. Hoe ervaren jullie dat? Of werkt het anders?
Dat ze niet in hetzelfde WiFi netwerk zitten, wil niet zeggen dat ze niet in hetzelfde netwerk zitten.
Je PC (via de browser) maakt ook prima contact met de HW en die PC zit waarschijnlijk via een draadje aangesloten.
Het idee is dat je je accesspoint als bridge gebruikt, oftewel alles in hetzelfde subnet (192.168.1.x/255.255.255.0 bijvoorbeeld) en dan heb je alles transparant aangesloten en maakt het dus niet uit of het via een kabeltje of via de ether gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
BPi schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:40:
Heeft er iemand problemen met wegvallen verbinding tussen Hue Bridge en de Homewizard?
Hoe heb je dit hersteld?

Wij hadden zondag twee uur stroomuitval en sindsdien werkt de Hue niet meer via Homewizard.
Ik heb hem toen verwijderd en opnieuw aangemeld, zowel de Hue als in de Homewizard app.
Even deleten en opnieuw toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 13:20
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:54:
Voor mijn Foscam FI9821W heb ik onderstaand commando gebruikt om 1 van de streams aan te passen, zodat de HW deze kan gebruiken. Mogelijks kent jouw camera dit commando ook? De setting was via de userinterface voor mij ook niet beschikbaar...

http://<intern-ip>:<httppoort>/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?usr=<username>&pwd=<password>&cmd=setSubStreamFormat&format=1
En het werkt, thanks! :)

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Weer iets vaags met mijn Smartwares temperatuur sensor.

De sensor die niet wel koppelen aan mijn weerstation en Homewizard had ik met de batterijen erin op tafel liggen.
Op het display netjes de waardes van de temperatuur en van vocht. Nu bij thuiskomst zie ik op het display een rare loop van halve getallen en andere symbolen van het display.
Ok bij het verwijderen en terugplaatsen van de batterijen hetzelfde.

Iemand dat al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geen contact met mijn smartware sensor. Hij wil gewoon niet verbinding maken. Thermometer doet het zelf wel, maar krijg m maar niet gekoppeld aan de homewizard.
Batterijen er ook al een tijdje uit gehad. ....
Crxtreem schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:22:
Weer iets vaags met mijn Smartwares temperatuur sensor.

De sensor die niet wel koppelen aan mijn weerstation en Homewizard had ik met de batterijen erin op tafel liggen.
Op het display netjes de waardes van de temperatuur en van vocht. Nu bij thuiskomst zie ik op het display een rare loop van halve getallen en andere symbolen van het display.
Ok bij het verwijderen en terugplaatsen van de batterijen hetzelfde.

Iemand dat al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook al behoorlijk problemen mee.

Een hele uitleg via de mail gehad. Met dat als het niet lukt je alles moet resetten.
En als het dan nog niet werk, je de batterij er in moet laten zitten en dat ze het dan van afstand kunnen maken. Nou ik heb net weer een poging gedaan en kwam er achter dat alle batterij helemaal leeg zijn.

Nou ik ga ze morgen bellen en dan moeten ze maar eens met een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de oplossing die ik van homewizard heb gekregen.

Wie zou deze ook eens kunnen proberen ?
Kijken of ik kippig ben :

Dank voor onderstaande support vraag met betrekking tot u nieuwe weerstation die u niet met de sensoren kunt koppelen aan het display en vervolgens het dispay ook niet aan de HomeWizard. Ondanks onze eigen 868Mhz chip in het display, weerstation, regenmeter en thermometer lijkt het er toch op dat het communicatief niet goed werkt. Hieronder hebben we de stappenplan voor uw gemaakt om deze communicatie wel te laten werken en ook met de HomeWizard. De stappenplan ziet er als volgt uit.

1. Ontkoppeling alle 868Mhz weerstation in de HomeWizard App
2. Weerstation in fabriek instellingen.
3. Losse sensoren resetten
4. Laat het weerstation weer werken
5. Koppel elk losse sensor aan het weerstation
6. Wacht op data van het weerstation.
7. Koppel de weerstation in aan de HomeWizard.

Vanwege dat het om een nieuw product gaat, kan het voorkomen dat uw niet verder komt met de onderstaande stappenplan. Mocht dat zo zijn, horen we graag bij welke stap uw stagneert. Stuur het weerstation niet terug voor reparatie, we kunnen namelijk op afstand veel problemen herstellen. We hebben tenslotte onze eigen 868Mhz chip ingebouwd die we kunnen update met firmware via de HomeWizard. Het is dan belangrijk dat allen sensoren nog verzien zijn van spanning. Dus laat de batterijen of adapter in het sensor als uw niet verder kunt met deze stappenplan

Hierbij de instructies:

1. Ontkoppeling alle 868Mhz weerstation in de HomeWizard App
Alle 868MhZ sensoren die gekoppeld zijn rechtstreeks op de HomeWizard of via het display dienen worden verwijderd van uit de HomeWizard applicatie.
a. Open de HomeWizard-applicatie via uw smartphone en/of tablet en open de MENU.
b. Ga naar wijzig Sensoren en verwijdert de 868Mhz weersensoren uit HomeWizard-app. Dit geld ook voor de gekoppelde weerstation (display)

BELANGRIJK: Het maximum van het aantal weersensoren op de HomeWizard is totaal 10. Dat zijn de 433Mhz en 868Mhz weersensoren inclusief het weerstation display. Als uw het limiet heeft bereikt. Dient u wat weerstation te verwijderen om vervolgens de gewenste 868Mhz toe te voegen in de HomeWizard. De history zal dan ook verloren gaan.

2. Weerstation in fabriek instellingen.
Nu dat de koppeling van de weersensoren zijn verwijdert uit de HomeWizard. Moet de koppeling van het weerstation nog ontkoppeld worden. Dit kan alleen door het display naar zijn fabriek instellingen te zetten. De diplay dient aangesloten te zijn aan de adaptor en batterijen
a. Op de linkerzijde van het weerstation display bevind zich een LINK knop. Druk op de link knop een hou deze langer dan 10 seconden vast.
b. Laat de link knop los en verwijder de batterijen van het display.
c. Haal ook de stekker van het display los. Het weerstation zal geen waardes vertonen op het display.

BELANGRIJK: Het weerstation MOET langere tijd spanningsvrij zijn. ( gemiddeld 2 à 3 minuten ) Dus koppel het weerstation niet gelijk aan de adaptor en/of de batterijen weer terug in het display.

3. Losse sensoren resetten
Nu dat de 868Mhz sensoren (de thermometer, regenmeter en windmeter) niet meer communiceren met het weerstation en de HomeWizard. Moeten deze nog gereset worden door ze spanningsvrij te maken.
a. Verwijder alle batterijen volledig uit elk sensor.
b. Voor de windmeter moet de batterypack losgekoppeld worden en de zonnecel is bedekt. (geen licht op de cel)

BELANGRIJK: De sensoren MOETEN langere tijds spanningsvrij zijn ( gemiddeld 2 à 3 minuten ).

4. Laat het weerstation weer werken
Nadat het weerstation en de losse sensoren langere tijd spannings vrij zijn. Kunnen we van starten met het koppelen van het weerstation
a. Sluit de adaptor weer terug in het weerstation. De batterijen kunnen ook terug in het display. Maar de batterijen is alleen voor backup gebruik(+/- 24u) De adapter is het belangrijkst!
b. Het display werkt. Uw ontvangt geen waardes meer van de externe sensoren. Deze gaan we koppelen met de volgende stap.

5. Koppel elk losse sensor aan het weerstation
We gaan nu alle 868Mhz sensoren koppelen (regenmeter, thermometer en windmeter) aan het weerstation.
a. Druk en ruime seconde op de link knop aan de zijkant van het scherm. Afhankelijk van de firmwareversie van het weerstation kan het zijn dat het led indicator snel gaat knipperen, of maar 1 keer, of helemaal niets. Ga gerust verder met de volgende stap.
b. Plaats de batterij in de sensor. Afhankelijk van de firmwareversie van het weerstation kan het zijn dat de led indicator en bevestiging geeft door lang te branden.
c. Herhaal deze stappen voor elke sensor. Vergeet niet de accu connector terug te plaatsen van de windmeter.

BELANGRIJK: Het maximum aantal weersensoren op het weerstation is totaal 5x 868Mhz thermometer, 1x windmeter, 1x regenmeter. Mocht de koppeling van de sensoren niet slagen; begin dan weer bij Stap 2.

6. Wacht op data van het weerstation.
De koppeling van het weerstation aan de HomeWizard kan pas slagen als alle data van de losse sensoren worden ontvangen op het display. Dit zou +/- 5 minuten duren na het koppelen van de sensoren.

- Bij weergave -.--- wordt vertoond druk dan op de 'pijl omlaag knop' aan de voorkant van het display gedurende 5 seconden. Wacht dan een paar minuten om te zien of het wordt hersteld.
- Bij ontvangst van 0,00 betekend dat de koppeling is geslaagd maar wacht op data van het sensor. Wacht dan een paar minuten, de data komt er aan.

BELANGRIJK: Ga nooit verder met de volgende stap voordat alle gegevens van alle gekoppelde sensoren aanwezig is op het display. Op moment dat er geen data is verzameld kan de HomeWizard de data niet zien en ook niet zichtbaar op de HomeWizard-applicatie.

7. Koppel de weerstation in aan de HomeWizard.
Zorg ervoor dat de gegevens van de sensoren wordt weergegeven op het display!
a. Open de HomeWizard-applicatie via uw smartphone en/of tablet en open de MENU.
b. Ga naar " + Nieuwe Sensor' en scroll naar beneden en klik op 'Weerstation'.(in de lijst vijfde van onder)
c. Druk en ruime seconde op de link knop aan de zijkant van het display. Afhankelijk van de firmwareversie van het weerstation kan het zijn dat het led indicator snel gaat knipperen, of maar 1 keer branden, of helemaal niets.
c. Druk op de knop pair in de HomeWizard applicatie
d. De HomeWizard applicatie moet nu een lijst van sensoren laden die gekoppeld zijn in het weerstation.
e. Selcteer deze om te importeren de HomeWizard applicatie.
d. Bewaar deze en de data zal worden van vertoond op de HomeWizard applicatie.

Gefeliciteerd de koppeling van de sensoren naar het display en vervolgens ook weer naar de HomeWizard is geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Zo'n vergelijkbare mail heb ik ook gehad.
Heb met jou versie ook geprobeerd, maar de sensoren die het niet doen doen het dan ook niet.

Heb wel met nieuwe batterijen in de sensor gedaan, en nu is het display weer normaal.
Setje heb ik net 2 weken en de batterijen zijn nu al leeg!

Vandaag telefonisch contact gehad.
Er schijnen meerdere problemen te zijn met het weerstation maar zijn ze druk bezig om dit in orde te krijgen.
Dus nog maar even geduld hebben.

Ik ga morgen eens proberen of ik op mijn werk misschien wel kan koppelen.
Wie weet dat er een weerstation in de buurt van mijn huis en stoorsignaal veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crxtreem schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:46:
Zo'n vergelijkbare mail heb ik ook gehad.
Heb met jou versie ook geprobeerd, maar de sensoren die het niet doen doen het dan ook niet.

Heb wel met nieuwe batterijen in de sensor gedaan, en nu is het display weer normaal.
Setje heb ik net 2 weken en de batterijen zijn nu al leeg!

Vandaag telefonisch contact gehad.
Er schijnen meerdere problemen te zijn met het weerstation maar zijn ze druk bezig om dit in orde te krijgen.
Dus nog maar even geduld hebben.

Ik ga morgen eens proberen of ik op mijn werk misschien wel kan koppelen.
Wie weet dat er een weerstation in de buurt van mijn huis en stoorsignaal veroorzaakt.
Grappig ik heb hem nu ook 2 weken en ik ben ondertussen al aan de 3e serie batterij bezig.
Ben ik niet helemaal gewend van homewizard.

Terwijl ik op me andere homewizard al een jaar het oude systeem heb draaien qua weer sensors en nog nooit de batterijen heb vervangen

Het is wel leuk dat ze zo snel nieuwe stappen maken maar je kan in mijn ogen beter pas een product op de markt brengen als het helemaal goed is dan dat het nog niet helemaal optimaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:29:
Dit is de oplossing die ik van homewizard heb gekregen.
...
Ondanks onze eigen 868Mhz chip in het display, weerstation, regenmeter en thermometer lijkt het er toch op dat het communicatief niet goed werkt.
....
Vanwege dat het om een nieuw product gaat, kan het voorkomen dat uw niet verder komt met de onderstaande stappenplan. Mocht dat zo zijn, horen we graag bij welke stap uw stagneert. Stuur het weerstation niet terug voor reparatie, we kunnen namelijk op afstand veel problemen herstellen.
Toch wel apart dit verhaal. Ik heb een beetje het gevoel van: hallo, we hebben een product gemaakt wat nog niet lekker werkt, te snel in de markt gezet zonder goed te testen en proberen wellicht met firmware updates dit later te verbeteren. Maar stuur het aub niet terug. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

martinvdm schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:37:
[...]

Toch wel apart dit verhaal. Ik heb een beetje het gevoel van: hallo, we hebben een product gemaakt wat nog niet lekker werkt, te snel in de markt gezet zonder goed te testen en proberen wellicht met firmware updates dit later te verbeteren. Maar stuur het aub niet terug. 8)7
Ik snap het wel dat ze het op afstand doen. Heen en weer sturen van de apparaten kost veel geld. Maar of het handig is om een onaf product uit te zetten is een ander verhaal.

Ik schrik overigens wel van het Nederlands in de uitleg :X

[ Voor 0% gewijzigd door BPi op 13-01-2015 22:06 . Reden: rare woorden uit woordenboek telefoon... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BPi schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:55:
[...]

Ik snap het wel dat ze het op afstand doen. Heen en weer sturen van de apparaten kost veel geld. Maar of het handig is om een onaf product uit te zetten is een andereactie verhaal.

Idd, is verre van foutloos. :F Voor mij iig voorlopig geen Smartwares weerstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPi schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:55:
[...]

Ik snap het wel dat ze het op afstand doen. Heen en weer sturen van de apparaten kost veel geld. Maar of het handig is om een onaf product uit te zetten is een andereactie verhaal.

Je zou bijna zeggen dat ze het vertaalt hebben van een andere taal.
Maar ze hebben natuurlijk een compleet product gekocht en daar hun eigen chip in gezet.

Wat in mijn ogen niet wil samenwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:00:
[...]

Idd, is verre van foutloos. :F Voor mij iig voorlopig geen Smartwares weerstation.
Als ik dit had geweten had ik er voorlopig ook nog niet aan begonnen. Je gaat er van uit dat een product af is als het te koop is, anders hadden ze het er bij moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Henkhuppelschot schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:05:
[...]

Ik heb hem toen verwijderd en opnieuw aangemeld, zowel de Hue als in de Homewizard app.
Even deleten en opnieuw toevoegen
Dank je. Dat werkte inderdaad. Hoe simpel kan het zijn. Wel storend dat het nodig is.

Nu nog duiken in het koppelen van een gen3 afstandsbediening aan de hub zodat de Homewizard die lamp ook kan schakelen. Met de gevonden beschrijving is mij alleen nog niet duidelijk of ik de lamp dan nog gewoon kan bedienen zoals nu het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
martinvdm schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:37:
[...]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
(en op den duur klanten).

[ Voor 18% gewijzigd door pvkan op 14-01-2015 08:27 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Op mijn werk met het weerstation de zelfde stappen uitgevoerd als normaal.

Werkende opnemer koppelt direct.
(Led gaat knipperen na indrukken Link knop en bij plaatsen batterijen 1sec ).

Niet werkende opnemer weer geen contact.
Led gaat knipperen na indrukken Link knop en bij plaatsen batterijen gaat de led uit.)

[ Voor 3% gewijzigd door Crxtreem op 14-01-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:55:
[...]
Het is wel leuk dat ze zo snel nieuwe stappen maken maar je kan in mijn ogen beter pas een product op de markt brengen als het helemaal goed is dan dat het nog niet helemaal optimaal werkt.
Precies wat mijn gedachten zijn

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

error33 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:59:
[...]

Precies wat mijn gedachten zijn
Zoals ik op 10 jan jl al meldde:
Testen was altijd al een ondergeschoven aktiviteit, maar nadat ze door smartwares zijn ingelijfd komt er alleen maar prut bij en gaat de kwaliteit van de functies en de service alleen maar achteruit. Heeeel jammer bij dit potentieel sterke systeem. :-( :-( :-( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:26:
Ik heb een leuke ipswitch in de HW gezet, deze schakelt de IRleds van een Foscam camera aan en uit.
Probleem met een Foscam is dat wanneer hij voeding krijgt automatisch de IRleds aan gaan bij schemer.
Staat de Foscam voor een raam, dan zie je alleen nog een witte vlek bij donker.
Met deze ipswitch kan je de IRleds bij schemer uitschakelen zonder dat je op de camera inlogt (handmatig).
Fantastische post dude, ik heb de ledjes nu afgeplakt met tape :+ Helaas kan je op mijn foscam de IR led niet altijd uitzetten in de controls, ik ga deze switch gelijk eens proberen.

Heeft iemand verder nog tips voor onderstaande situatie:

Nieuwbouw woning met 2 verdiepingen, elke ruimte heeft vloerverwarming ( _/-\o_ ).

Beneden verdieping = modulerende thermostaat Honeywell chronotherm round. (= klote ding, kan je niet programeren). Heatlink tussen gezet en nu is het awesome.

1ste + 2de verdieping: Elke ruimte heeft aparte thermostaat (868 mhz draadloos), welke de thermomotoren op vloerverwarmings verdeler bedienen. De verdeler stuurt ook aan/uit signaal naar ketel bij warmte vraag 1 van de draadloze thermostaten.Ketel wordt dus in feite door 2 apparaten bedient.

Is er een manier om de draadloze ruimte thermostaten van de 1ste en 2de verdieping te koppelen aan homewizard ? Dan kan ik niet alleen beneden (= heatlink) via de app bedienen maar ook boven. Huidige draadloze thermostaten zijn knudde want je kan geen tijdklok instellen :( 8)7 werkt dus heel onhandig.

Moet ik het warmte vraag signaal van zo'n thermostaat gaan afluisteren en integreren in homewizard :9 ? Dat zou wel moeten kunnen denk ik met wat moeite.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smartwaresensor (thermometer)

Bij mij gaat het dan alleen nog maar om het koppelen van een thermometer(868) aan de homewizard. Dus geen weerstation hier in het spel.

Thermometer verbinden is mislukt :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Hoop dat ze snel een oplossing geven. Ik heb een ticket aangemaakt (reageren ze nog steeds niet op). Via facebook reageerden ze wel wat sneller, maar nog steeds niet een goede oplossing gekregen hiervoor.

Het hele setje(homewizard + energylink) heb ik net voor oud/nieuw gekocht. Hier kreeg ik dus een rookmelder, thermometer en 2 home-easy schakelaars bij. Oh ja en een schroevedraaier......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
  • Laatst online: 07-10 10:43

Nieuwbouw woning met 2 verdiepingen, elke ruimte heeft vloerverwarming ( _/-\o_ ).

Beneden verdieping = modulerende thermostaat Honeywell chronotherm round. (= klote ding, kan je niet programeren). Heatlink tussen gezet en nu is het awesome.

1ste + 2de verdieping: Elke ruimte heeft aparte thermostaat (868 mhz draadloos), welke de thermomotoren op vloerverwarmings verdeler bedienen. De verdeler stuurt ook aan/uit signaal naar ketel bij warmte vraag 1 van de draadloze thermostaten.Ketel wordt dus in feite door 2 apparaten bedient.

Is er een manier om de draadloze ruimte thermostaten van de 1ste en 2de verdieping te koppelen aan homewizard ? Dan kan ik niet alleen beneden (= heatlink) via de app bedienen maar ook boven. Huidige draadloze thermostaten zijn knudde want je kan geen tijdklok instellen :( 8)7 werkt dus heel onhandig.

Moet ik het warmte vraag signaal van zo'n thermostaat gaan afluisteren en integreren in homewizard :9 ? Dat zou wel moeten kunnen denk ik met wat moeite.
Helaas is het sturen van de ketel (door de Heatlink) op basis van vraag van draadloze themormostaten niet mogelijk. Werkt ook niet met de thermostaat kranen. Wel een gemis. Zou hier ook erg blij mee zijn. Het moet wel kunnen want de hardware bestaat allemaal!

Voor mij de belangrijkste optie waar ik hoop dat HW werk van gaat maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, best jammer dat je de huidige temperatuur niet kan uitlezen van de thermostaatkranen. Alleen de ingestelde temperatuur.
Mocht je de huidige kunnen lezen zou je daar wel een schakelaar of iets anders mee moeten kunnen aansturen.
Hiervoor heb ik dan ook een vraag:
Heeft HW schakelaars met een potentiaal vrij contact? Ik zou graag een HW schakelaar parallel op m'n oude kamerthermostaat zetten en die aansturen met een thermometer in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:18:

Heeft HW schakelaars met een potentiaal vrij contact? Ik zou graag een HW schakelaar parallel op m'n oude kamerthermostaat zetten en die aansturen met een thermometer in de badkamer.
Ja, ze hebben een Intertechno ITL1000 schakelaar http://www.homewizard.nl/...-allround-schakelaar.html in het assortiment met potientaalvrij contact en anders zijn er mensen die de gewone KaKu schakelaars hebben gemodificeerd, kwestie van printbaantje door krassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moh, dat ik die nog niet eerder gezien heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou net ook maar even contact met homewizard opgenomen over het weerstation.

Morgen of overmorgen krijgt iedereen die met problemen kamt een mail.
In deze mail word er gesproken over een nieuwe firmware voor het weerstation. Deze willen ze maandag inladen. En dit zou alle problemen moeten oplossen.
Op het moment zijn ze de firmware nog hard aan testen zodat het maandag helemaal in orde is.

Ik ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanderPijl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10-2019
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:11:
[...]

Fantastische post dude, ik heb de ledjes nu afgeplakt met tape :+ Helaas kan je op mijn foscam de IR led niet altijd uitzetten in de controls, ik ga deze switch gelijk eens proberen.

in elke ruimte temp opnemer plaatsen en kaku schakelaars de motoren en ketel laten schakelen zo doe ik het hier.

1x badkamer
1 x woonkamer/ keuken
2x slaapkamer

is alleen niet modulerend :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Ik heb weer een aanvulling voor de wiki
Dit zijn de opdrachten voor het Loxx slot.

Deur open
http://10.0.1.1:80/****/sw/18/open

Nachtslot
http://10.0.1.1:80/****/sw/18/mode/one_night

Vergrendelen
http://10.0.1.1:80/****/sw/18/mode/night

En de Klopmodus
http://10.0.1.1:80/****/sw/18/mode/knock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:52:
Ik heb weer een aanvulling voor de wiki
[...]
Staat d'r bij

Ik heb trouwens ook een antenne-mod voor de ACM-1000 gedaan, omdat 'ie in een metalen lampbehuizing moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:28
MadDog11 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:26:
[...]

Ja, ze hebben een Intertechno ITL1000 schakelaar http://www.homewizard.nl/...-allround-schakelaar.html in het assortiment met potientaalvrij contact en anders zijn er mensen die de gewone KaKu schakelaars hebben gemodificeerd, kwestie van printbaantje door krassen
Weet iemand of deze dan ook werkt met mechanische ventilatie dmv 3 standen schakelaar (ito)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:31:
[...]

Staat d'r bij

Ik heb trouwens ook een antenne-mod voor de ACM-1000 gedaan, omdat 'ie in een metalen lampbehuizing moet komen.
Je hebt wel getest na het uitvoeren van de modificatie, maar niet ervoor :P Misschien was de modificatie niet eens nodig geweest :P

En nu hangt er dus een plafondlamp waar een geel draadje uitsteekt :P ? Dat is ook geen gezicht toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:30:
[...]

Je hebt wel getest na het uitvoeren van de modificatie, maar niet ervoor :P Misschien was de modificatie niet eens nodig geweest :P

En nu hangt er dus een plafondlamp waar een geel draadje uitsteekt :P ? Dat is ook geen gezicht toch :+
Nee, heb het ook getest voordat de mod uitgevoerd was en toen reageerde 'ie niet geweldig.
Moet er wel bij zeggen dat dat getest was op de 2e verdieping, terwijl de lamp uiteindelijk in de huiskamer komt te hangen op de begane grond. Dat is veel dichter bij de HW.
En dat gele draadje gaat nog weggewerkt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:46:
[...]

Nee, heb het ook getest voordat de mod uitgevoerd was en toen reageerde 'ie niet geweldig.
Moet er wel bij zeggen dat dat getest was op de 2e verdieping, terwijl de lamp uiteindelijk in de huiskamer komt te hangen op de begane grond. Dat is veel dichter bij de HW.
En dat gele draadje gaat nog weggewerkt worden :)
Ah zo... Misschien gele draadje boven over de stang van de lamp laten lopen? Dan zie je hem bijna niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 15:37
NOFEAR schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:15:
[...]

Weet iemand of deze dan ook werkt met mechanische ventilatie dmv 3 standen schakelaar (ito)?
Yup zie alhier:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42140960

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 52 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!