Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 19:58
Beste allen,

Na zeer goede ervaringen met de AMWD-250's ben ik nu met de AWMR-300 aan de slag gegaan. Die sluit je ook aan op de blauwe draad en daardoor kan deze met alle soorten verlichting omgaan (er hoeft geen klein stroompje meer door de lamp te lopen namelijk)

De AWMR-300 doet het wel, maar niet altijd. En dat is onwenselijk natuurlijk. Als ik de AWMR-300 samen met een afstandsbediening of een knop gebruik dan schakelt deze soms pas nadat de knop enkele secondes wordt ingehouden. Wat ik heb gedaan:

- Contact opgenomen met KAKU: zeer vriendelijk geholpen, nieuwe AWMR-300's gekregen maar dat mag niet baten
- Een AWMD-250 omgewisselt met een AWMR-300 om uit te sluiten dat het aan de positie ligt: mag ook niet baten

Een search alhier en op google leerde me dat er in elk geval 1 iemand is met dezelfde klacht, maar ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn met dit probleem? Suggesties voor een oplossing zijn uiteraard ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:27
Als je een beetje handig bent zou je er een betere antenne op kunnen tweaken. Sprietje koperdraad van 17cm is dan genoeg. Als je soepel draad gebruikt kun je het ding mooi een beetje wegwerken in de inbouwdoos.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 21-10-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
ThinkPadd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:38:
Als je een beetje handig bent zou je er een betere antenne op kunnen tweaken. Sprietje koperdraad van 17cm is dan genoeg. Als je soepel draad gebruikt kun je het ding mooi een beetje wegwerken in de inbouwdoos.
Ik heb de zender ook naast de ontvanger gehad en ook dan werkt het niet 100%. Is het dan wel zinvol dit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nouja als het niet helpt is het zo weer ongedaan gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thinkpad, kun je dan ook vertellen waar dat draaje op de printplaat gesoldeerd moet worden, want dat is niet heel helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Helaas, heb zelf niet zo'n unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thinkpad thx voor de reactie. Navraag bij kaku leert dat de antenne in een chip verwerkt zit en niet is te tweaken. (En niet aan te raden ivm vervallen garantie, lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VicSmurf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:23
Ik heb de zelfde ervaring! Zeer slecht ontvangst...het is soms wel maar vaker niet dat hij schakelt. Volgens mij is er gewoon serieus wat mis met die units. Terugsturen of ik heb geen idee wat ik er mee moet. Heb 3 van die dingen allemaal bet zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
Ik heb het 'opgelost'. Geruild voor ACM-100's, die doen het perfect. Zijn wel ietsje groter en je kan ze niet achter een wandschakelaar plaatsen, maar daar heb je dan weer de AWMT-003 voor.

Edit: Hier een mogelijke oplossing (nog niet zelf getest):
Henkhuppelschot schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:39:
[...]
vandaag lopen hobbiën in de garage, waar ik ondanks een antenne mod geen gegarandeerde schakeling had op de buitenlampen.
Ik had nog een AWMR-300 liggen, die heb ik aangesloten en hetzelfde resutlaat schakelingen die soms niet of laat aankomen.
Ik heb op de AWMR-300 geen schakelaar aangesloten omdat ik deze laat schakelen met magneet contacten en een bewegingsmelder.
Op de aansluitdraden voor de schakelaar heb ik een kroonsteen gezet en op 1 aansluiting van de kroonsteen een stuk 2.5mm2 vd draad, resultaat 100% van de opdrachten komt aan.
De vd draad zit weggewerkt in een stuk loze 3/4 pijp.

[ Voor 67% gewijzigd door stat op 19-01-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-08 22:06
stat schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:21:
[...]

Dat is interessant! Over het ontvangsprobleem van de AWMR-300 maakte ik recent een topic:
KlikaanKlikuit AWMR-300 ontvangt slecht

Werkt deze nu echt 100%, ook als je deze met een Kaku afstandsbediening of AWST-8800/2 schakelt? Dat zou wel heel mooi zijn. Ik werk nu met de ACM-1000, die ontvangen perfect maar zijn wel een stukje groter hetgeen de mogelijkheden verminderd.

Hoe lang is het stuk draad dat je hebt aangesloten trouwens?
Op het werk met een KaKU afstandsbediening weet ik niet, het werkt op een Homewizard, op een Kaku bewegingsmelder en een Kaku magneet contact.

Het "stuk" draad is een vd-draad van 2.5mm2 en zal +/- 2.5mtr lang zijn.
Deze had ik liggen nadat ik de electra heb vervangen in de garage.

Weet niet op het met minder ook lukt, niet geprobeerd.
Dit werkt, elke schakeling komt aan.
Dat was van te voren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AWMR-300 SNEL DEFECT, AANSLUITEN INGEWIKKELD

Beste forum lezers. Ik had even de vraag of jullie dezelfde ervaringen delen.

Na 2 wkn waren 2 van de 3 AWMR-300 defect. Op geen enkele mogelijkheid aan of uit te krijgen.

Ook weet ik nu dat als alles is ingebouwd en je het vervolgens op je iPhone wil aansluiten je alles weer uit moet bouwen om ze goed te pairen. Of zie ik iets over het hoofd?

Kortom een flinke KAKU investering gemaakt, waarvan eigenlijk (op een onderdeel na) niks werkt. Hoe zit dit met jullie ervaringen qua aansluitgemak en betrouwbaarheid?

Vooralsnog voelt het als een slechte investering.

Grts, Taco

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik gebruik de AWMR-300 ook en heb geen problemen.
De ontvangst is wat slechter als andere kaku schakelaars maar er zitten bij mij dan ook heel wat meters en muren tussen.

Ik denk dat het grootste probleem de kaku magneet schakelaar en de kaku bewegings sensor is. Die zenden namelijk enkele seconden lang hetzelfde signaal waardoor de onvangst van de AWMR-300 geblokkeerd wordt...

Sinds ik de X10 bewegings (MS90) en magneet schakelaars (DS90) gebruik heb ik hier geen last meer van.

[ Voor 16% gewijzigd door Shaggie_NB op 17-06-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 6 AWMR-300 ontvangers. Twee heb ik na ontvangst gelijk geretourneerd omdat ik deze niet kon programmeren. Onlangs zijn er nog twee "gesneuveld", d.w.z. na enige weken goed gewerkt te hebben kan ik deze ontvangers nog wel "handmatig" aan/uit doen en op afstand aan zetten. Op afstand uitzetten lukt echter niet meer. Resetten lost het problem niet op. Na overleg met KAKU, mag ik deze ontvangers ruilen voor twee nieuwe. Ik ben echter bang dat na enige tijd zich weer hetzelfde probleem zal voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu 2 jaar nadat het probleem met de KAKU AWMR-300 is gemeld op dit forum heb ik hetzelfde probleem met dit zelfde type. Deze schakelt niet altijd. Soms moet je verschillende keer met de afstandsbediening de schakelaar aan of uit zetten om deze daadwerkelijk te laten schakelen. Heeft iemand anders al een oplossing voor dit probleem. `ik denk dat ik deze AWMR-300 ga vervangen door een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekkk
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-04-2018
Ook bij mij geeft een AWMR300 opeens niet langer thuis. De activatie functie is ook dood. De antenne-truc (installatiedraad aan een van de schakelcontacten) werkte overigens voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:28

Ray

hier dezelfde problemen met de relatief nieuwe 2300H.

waar andere ontvangers op gelijke afstanden goed werken vertikt dit type het meerdere malen en staat er nu een (dure) repeater zo ongeveer naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 15:43
Hier ook. Heb er 1 in de slaapkamer in het stopcontact, maar merk dat hij eigenlijk alleen schakelt via een afstandbediening als je de uit knop lang in houd. Aan doet hij wel altijd goed.

Via Domoticz en een RFXCom gaat hij 9 van de 10 keer niet uit. Je moet dan echt 10 x tappen voordat hij eindelijk uit gaat.

Zou het soms komen dat er stroom langs loopt waardoor de ontvangst word verstoort?

Ik zoek een alternatief; wil wel graag de schakelaar houden in het stopcontact en niet vervangen met een KAKU schakelaar... Werkt de inbouw dimmer beter?
Pagina: 1