Veel elegantere en robuustere oplossing.Speedy-Andre schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:16:
[...]
Ik heb een relais gebruikt dat niet groter dan een nagel is, best zuinig dus

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Veel elegantere en robuustere oplossing.Speedy-Andre schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:16:
[...]
Ik heb een relais gebruikt dat niet groter dan een nagel is, best zuinig dus
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
zie het plaatje,Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:23:
[...]
Veel elegantere en robuustere oplossing.
min of meer heb ik het zelfde, ik heb het alleen weggewerkt in de zender, ruimte zat en er komen nu 2 draadjes uit die ik gewoon paralel over de bel kan zetten, en het ledje door de behuizing geboord
[ Voor 29% gewijzigd door jacquesmulders op 14-12-2014 20:18 . Reden: plaatje ]
Ik heb er nog een schakelaar tussen gezet om de gewone bel uitteschakelen zodat alleen de kaku bel en de hw gaat. Makkelijk als me meisie in de nacht dienst zitSiete schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:20:
Hartelijk dank voor al jullie adviezen, ik ga er deze week mee aan de gang. Zal laten weten hoe het is gegaan
Een schakelaar? Je kunt ook een kaku potentiaal vrij maken en er tussen zetten, dan kun je hem vanuit je hw aan en uit zettenDazzie schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:26:
[...]
Ik heb er nog een schakelaar tussen gezet om de gewone bel uitteschakelen zodat alleen de kaku bel en de hw gaat. Makkelijk als me meisie in de nacht dienst zit
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Ik hergebruik even schaamteloos een al eerder getoond plaatje:Bas Post schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:35:
[...]
En nou een dom vraagje van mij, waar zet je de gemodificeerde ACM-1000 tussen? Hoe sluit je het aan in de meterkast op de beltrafo?
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2014 09:25 ]
Ik weet niet wat voor klep er op je stadsverwarming zit, maar in mijn vorige huis werd de klep aangestuurd door een aan/uit thermostaat in de huiskamer. In mijn geval sloot de thermostaat een 220v (!) contact waardoor de kraan/klep in de meterkast werd geopend. Zodra de kamer op temperatuur was sloeg de thermostaat af, 220v naar de klep werd verbroken en deze ging dan dicht.Tsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:20:
Binnenkort een eigen huis met stadsverwarming, zat te denken aan de HomeWizard oplossing met de Smartwares Draadloze Radiatorkraan op elke verdieping. Alleen is de HomeWizard basis box vrij prijzig voor enkel wat radiatorkranen bedienen dus ik zit te kijken wat ik er nog meer mee kan doen.
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
BP on the move!!!
Nee zeker interessant verhaal, in ieder geval de moeite waard om me in te verdiepen.ThinkPadd schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:21:
-knip-
Niet om je ervan te weerhouden om HomeWizard aan te schaffen, maar er zijn goedkopere alternatieven die meer uitgebreid kunnen worden. En de devices voor de HomeWizard werken op 433Mhz en zijn grotendeels ook gewoon met Domoticz te gebruiken.
Dat weet ik ook niet om eerlijk te zijn. Heb de sleutels van mijn huis nog niet dus kan helaas niet even kijken. Dus het is niet alleen een kwestie van de thermostaten op de radiatoren zelf maar ook een centrale regeling die bepaald of er überhaupt warm water je huis in komt?pvkan schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:11:
Ik weet niet wat voor klep er op je stadsverwarming zit, maar in mijn vorige huis werd de klep aangestuurd door een aan/uit thermostaat in de huiskamer. In mijn geval sloot de thermostaat een 220v (!) contact waardoor de kraan/klep in de meterkast werd geopend. Zodra de kamer op temperatuur was sloeg de thermostaat af, 220v naar de klep werd verbroken en deze ging dan dicht.
Volgens mij zijn er tegenwoordig op afstand regelbare thermostaten genoeg die die klep kunnen aansturen.
Peter
Interessant om te weten. Ik was van plan om 's nachts geen verwarming aan te hebben dus dan zou de servo zich niet mogen roeren aangezien temperatuur dan op 15 graden komt te staan. Maakt het echt veel geluid of zijn jullie toevallig lichte slapers?Bas Post schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:11:
Voor alle geïnteresseerden in de SmartWares thermostaatkranen,
Bedenk je voordat je deze koopt, ik heb nu een 2 weken, 5 stuks geïnstalleerd, waaronder de slaapkamers van mijn kinderen, badkamer etc, maar mijn vrouw, kinderen en ik, worden s'nachts wakker van het geluid van het servomotortje als de kraan zich regelt en bijstelt.
Ik van alles geprobeerd om het te voorkomen door andere temperaturen, kloktijden, helemaal open en helemaal dicht. Ook via de HomeWizard aansturing, reageren de kranen met een piepje(s), wat ook duidelijk te horen is.
Het probleem wordt helemaal verergert zodra de thermostaatkranen achter een gordijn opgesloten zit.
Ik heb een weersafhankelijk cv regeling wegens vloerverwarming, zodat ik op de slaapkamers de temperatuur van de radiotors onafhankelijk kan regelen. In de nacht daalt de stooklijn, waardoor het aanvoerwater afkoelt en dus de radiatorkranen daardoor meer gaan opendraaien.
Ik stuur de SmartWares thermostaatkranen terug, en ga toch voor een Evohome systeem.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb ook stadsverwarming maar ik heb geen centrale thermostaat en dus ook geen centrale afsluitklep. elke radiator heeft z’n eigen thermostaat kraan en is dus onafhankelijk te regelen.Tsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:24:
[...]
Nee zeker interessant verhaal, in ieder geval de moeite waard om me in te verdiepen.
[...]
Dat weet ik ook niet om eerlijk te zijn. Heb de sleutels van mijn huis nog niet dus kan helaas niet even kijken. Dus het is niet alleen een kwestie van de thermostaten op de radiatoren zelf maar ook een centrale regeling die bepaald of er überhaupt warm water je huis in komt?
[...]
Interessant om te weten. Ik was van plan om 's nachts geen verwarming aan te hebben dus dan zou de servo zich niet mogen roeren aangezien temperatuur dan op 15 graden komt te staan. Maakt het echt veel geluid of zijn jullie toevallig lichte slapers?
Evohome zag er ook goed uit maar vond de prijs veel te hoog.
Misschien een beetje off-topic (en ik ben geen echte ontwikkelaar) maar ik probeer wel eens wat te knutselen met vb-script, java-script en php voor de HW.Ook heb ik een aantal vb scriptjes gemaakt om bijv. de lamp aan te doen via een snelkoppeling op de pc.
"Dim o
Set o = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP")
o.open "GET", "http://192.168.1.100/wachtwoord/sw/8/on", False
o.send"
werkt best handig
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2014 11:24 ]
Sorry, dat heb ik niet gezien. Maar voor dat geld zou me dat ook weinig boeienVerwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:48:
? thanks...maar eeh...die is toch 640x480 ipv 720 hd??
Verwijderd
een collega ook met een HW had ook een wanscam. opzich de stream werkte met de HW alleen was hij in morrir en stond het beeld op zijn kop, ook de besturing werkte tegengesteld. en de snapshot functie werkte niet.ThinkPadd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:21:
Geen idee, maar als je geduld wat langer is (+- 2 weken levertijd) zou je ook bijv. deze kunnen bestellen: Banggood.com: Wanscam JW0018 Wireless IR Dome 3.6mm Wifi P2P Security IP Camera (€33,48)
Die is bijna hetzelfde, maar een stuk goedkoper![]()
Geen idee of die wel werkt, maar voor die prijs kun je het proberen toch? Vaak zijn ze wel aan de praat te krijgen, je moet alleen even de goede URL ontdekken voor een videoformaat waar HomeWizard mee overweg kan.
Zie ook deze pagina voor de URL's: http://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=Wanscam (ff zoeken op 'JW0018').
Ik heb 2x de F19831w en die werken nu prima in de HW ook de snapshots en is HD bij ipcamshop 99,00Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:32:
ik heb nu 640x480...en de kwaliteit is niet best...vandaar..dat zo'n hd of 720 mij beter lijkt...
ik heb er niet echt verstand van..maar wil wel betere kwaliteit..
[ Voor 9% gewijzigd door oertje op 16-12-2014 20:52 ]
Naam zegt niks, komt genoeg prima spul uit Chinajacquesmulders schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:41:
[...]
een collega ook met een HW had ook een wanscam. opzich de stream werkte met de HW alleen was hij in morrir en stond het beeld op zijn kop, ook de besturing werkte tegengesteld. en de snapshot functie werkte niet.
maar ja eigenlijk zegt de naam het al: Wan-product en het is een Scam![]()
Wat je er mee doet moet je zelf weten ik deel alleen mijn ervaring.ThinkPadd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:08:
[...]
Naam zegt niks, komt genoeg prima spul uit China
Sterker nog, dat ELRO (=Roos Electronics) spul komt ook gewoon uit China. Ander logotje erop en klaar
En vaak kun je beeld in de instellingen wel weer omflippen zodat het weer rechtop staat. Kon ik bij een D-Link IP-camera iig wel.
Snapshot functie lijkt me meer iets van goede URL zoeken van het apparaat.
Dit zou ik ook graag willen zien, iemand die dit even wil posten?Neefdave schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:40:
Kan iemand misschien een aantal screenshots posten over hoe philips hue verwerkt is in homewizard? Alvast bedankt.
[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 18-12-2014 14:38 ]
{signature}
Zal vanavond wat posten. Ik heb inmiddels al het eea aan hue lampen in homewizard staan.Steef_tweaker schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:08:
[...]
Dit zou ik ook graag willen zien, iemand die dit even wil posten?
[ Voor 36% gewijzigd door Deef_K op 18-12-2014 18:22 ]
Dit heb ik inderdaad zo gedaan bij 1 deur, al gebruik ik geen magneet meer. Ik heb het magneetschakelaartje vervangen door een microswitch in de sluitkom, waardoor ik kan zien of de deur op slot is. Het printplaatje heb ik weggewerkt in het kozijn door met een 5mm boortje twee gaten te zagen en tussen de gaten met een decoupeerzaag een sleufje te zagen waar de print met batterij precies in past (ik heb helaas geen frees). Werkt prima en de ontvangst is ok goed (al staat dit deurcontact niet zo heel ver van de HomeWizard af). Eventueel kun je ook een antennemod toepassen op het deurcontact. Als je een beetje oplet met zagen dan kun je het sleufje precies groot genoeg maken. Ik kan er geen foto's van laten zien (zit nu op werk) en er is ook niet zoveel te zien, want ik heb het sleufje afgesloten met watervaste tape.Henkhuppelschot schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:47:
Vraagje, heeft iemand de magneetcontacten al weggewerkt in de deuren.
Zo ja kun je foto's plaatsen.
Wil de magneet contacten eigenlijk infrezen in de deuren en het kozijn.
Maar weet niet op dat de bereikbaarheid zo beinvloed dat ze niet meer werken.
Aankomende 2 weken ben ik vrij, misschien eerst eens proberen een een los stuk hout.
Maar tips en ideeën zijn welkom
I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen
Verwijderd
3x3 kanaalssnooze7555 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:19:
Hoi,
Ik heb de energylink en de heatlink besteld.(mooi projectje voor de kerst vakantie) Nu wil ik ook nog een aantal temp sensoren bestellen. Weet iemand hoeveel temp. sensoren aan de homewizard gekoppeld kunnen worden.
Alvast bedankt
Heb zelf 5x 433Mhz gehad (maximum) maar de laatste maanden gebeurden er vreemde dingen (waarden veranderden spontaan) uiteindelijk viel het kwartje bij mij het bleek dat buren ook 433 Mhz gebruiken. Nu met 2x de nieuwe 868Mhz is dit probleem gelukkig verholpensnooze7555 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:59:
Bedankt. Dan bestel ik de Smartwares. Ik heb geen problemen met de 433Mhz uitvoeringen. Daar heb ik er twee van.
macOS 15.5
Ziet er zeker leuk uit, iets voor onder kerstboom (gezien de prijs zal ik het er zelf onder moeten leggen ben ik bang) Wel jammer dat die HUE alleen bedraad kan worden aangesloten op een router, ik heb geen poort meer vrij n.l.Steef_tweaker schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:38:
ziet er toch wel leuk uit!
Hue wordt t volgende projectje denk ;-)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Haha ja idd. Ook dit heeft met tijd te maken, maar als ik er aan toe kon zal ik eens kijken om de boel bij te werken.TD-er schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:50:
Nu alles veel sneller gaat, houd je vast tijd over
Tijd voor een nieuwe update aan de topicstart? Laatste update is alweer ruim een jaar geleden.
Verwijderd
Tot nu toe zijn er een aantal kickstarters geweest met dergelijke lampen, vaak functioneren ze slechter, hebben ze niet het kleurbereik van hue, en scheelt het ook niet dusdanig veel geld om niet voor hue te kiezen. De reviews die ik tot nu toe heb gelezen zijn ze tov hue de moeite niet waard.anandus schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 19:00:
Zijn er ook goedkope Chinese namaak-hue's die met de HW werken?
Dan zet je er toch een goedkope switch bij? Misschien een tweedehandse van MP?chippie777 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:37:
[...]
Ziet er zeker leuk uit, iets voor onder kerstboom (gezien de prijs zal ik het er zelf onder moeten leggen ben ik bang) Wel jammer dat die HUE alleen bedraad kan worden aangesloten op een router, ik heb geen poort meer vrij n.l.
[ Voor 13% gewijzigd door oertje op 20-12-2014 00:05 ]
Oh dat is goede tip, ik heb nog een cisco router,misschien helpt dat ook als ik die dicht bij de HW plaats dat alles soepeler werkt.martinvdm schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:36:
Vandaag ook zelf maar eens de antennemod uitgevoerd. tot nu toe telkens nog niet gedaan, vanwege tijdgebrek en het feit dat alles voor 90% goed functioneerde. Het af en toe niet aankomende van een signal begon afgelopen weken echter steeds vaker voor te komen. De verste schakelaar reageerde afgelopen dagen zelfs helemaal niet meer.
Werkje van enkele minuten geweest. Soldeerbout goed heet (+400gr) en gebruik gemaakt van een koper-adertje uit een CAT6 kabel. Goede dikte om ook te solderen. Resultaat is tot nu toe super!
Schakelaar reageerd weer, maar wat ik vooral merk is de overall reactiesnelheid beter is. Indrukken en schakelaars gaan direct aan. Gaat het eens een paar dagen aankijken, maar eerste indruk is dus zeer positief.![]()
Gelijk maar eens een accesspoint aangesloten die vlakbij de HW staat, ook dit scheelt behoorlijk in de timings en geeft ook een App een snellere response bij het openen.
Dit heb ik ook. Ik dacht ook een leuk recipe te hebben aangemaakt zodat een lamp gaat knipperen als ik nieuwe mail heb. Maar dit blijkt inderdaad pas met 10-20 min vertraging te gebeuren. Totaal niet interessant als je ook al pushmail op je telefoon hebt...oertje schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:00:
[...]
Ook IFTTT app, maar bv geef rode kleur en flikker als er email komt van speciaal iemand werkt niet want email al binnen maar lamp flikkerd niet, maar misschien doe ik iets fout?Wel op de pc werkt IFTTT, dan flikkerd de lamp, maar dan heb ik de email al 10 minuten binnen, Had er meer van verwacht.....
[ Voor 6% gewijzigd door PhilipsFan op 20-12-2014 01:35 ]
So what
Verwijderd
Dit is een Homewizard forum, geen Z-wave hackers forum.swloo schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 01:40:
Hoi, ik ben al een tijdje op zoek naar mogelijkheden om middels mobiel en z-wave de jaloezieeen te kantelen en op te rollen. Ik kom alleen de Somfy tegen met de mogelijkheid tot kantelen. De combi staat nergens duidelijk aangegeven. Daarnaast is Somfy wat duurder spul en daarom vroeg ik mij af of jullie alternatieven kennen. Ik heb al wel gevonden dat je de Somfy afstandsbediening kan hacken om deze met z-wave te laten opereren
Je 433/868 kant zal hierdoor niet soeler gaan werken, maar de Wifi kant, dus bijvoorbeeld Homewizard Online en App reactiesnelheid kunnen hier wel degelijk mee verbeteren. Ik had ook verminderde Wifi op de 1e etage waar ook de Homewizard stond dus sloeg twee vliegen in 1 klap met plaatsen van extra accesspoint.oertje schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:08:
[...]
Oh dat is goede tip, ik heb nog een cisco router,misschien helpt dat ook als ik die dicht bij de HW plaats dat alles soepeler werkt.
Waar heb je dit gekocht voor 79 euro?oertje schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:00:
Ik heb van de week het starterspakket gekocht van Philips Hue lux dat zijn 2 normale led lampen die je kunt dimmen en een bridge die je inderdaad gedraad moet aansluiten op de router, maar de lampen werken dan via wifi, 79 euro met 20% korting dus.
....
Gamma heeft ze bij de info balie met de bon en de pas, ook karwei en praxis met de bonnen uit folders.
macOS 15.5
De rolluiken werken eigenlijk het zelfde als een gewone switch.reinhold schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 08:46:
Ik zit nog even met tasker aan het stoeien. Ik als ik via http de lampen wil schakelen dan doe ik dat via het ip adres wachtwoord en de id van de schakelaar en dan et je er on of off achter en dan bedien je de lampen, als ik via json viewer kijk met get-sensors dan zie ik bijvoorbeeld
id:0
favorite:no
type:switch
status:on of off
name:lampen
Dus ik schakel in tasker de status en dat werkt goed. Maar nu zit ik met de rolluiken als ik dit op vraaag geeft hij
id:1
type:asun
mode:0
name:rolluik
Maar hoe kan ik deze schakelen via een ip commando? bij lampen is het on of off maar bij de rolluik heb ik geen status maar mode.
Hangt een beetje van je soldeerervaring af en hoe je de homewizard hebt staan/hangen.error33 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:15:
Met zoveel positieve reactie's op de antenne mod ga ik dat ook doen
Maar zie verschillende afbeeldingen van de antenne. Soepele draad of 1,5mm2 massief zwart.
Heeft de keuze voor soepel of vaste kern nog invloed op het geheel?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik gebruik ook tasker om de HW aan te sturen.reinhold schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 08:46:
Ik zit nog even met tasker aan het stoeien. Ik als ik via http de lampen wil schakelen dan doe ik dat via het ip adres wachtwoord en de id van de schakelaar en dan et je er on of off achter en dan bedien je de lampen, als ik via json viewer kijk met get-sensors dan zie ik bijvoorbeeld
id:0
type:switch
status:on of off
name:lampen
Dus ik schakel in tasker de status en dat werkt goed. Maar nu zit ik met de rolluiken als ik dit op vraaag geeft hij
id:1
type:asun
[...]
mode:0
name:rollik
[...]
uik
Maar hoe kan ik deze schakelen via een ip commando? bij lampen is het on of off maar bij de rolluik heb ik geen status maar mode.
Ik heb het zelf met een 1.5 mm zwarte installatie draad gedaan, dan kun je hem ook nog makkelijk buigen.error33 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:15:
Met zoveel positieve reactie's op de antenne mod ga ik dat ook doen
Maar zie verschillende afbeeldingen van de antenne. Soepele draad of 1,5mm2 massief zwart.
Heeft de keuze voor soepel of vaste kern nog invloed op het geheel?
[ Voor 9% gewijzigd door snooze7555 op 20-12-2014 15:59 ]
Iets meer info zou handig zijn. Welke watermeter heb je van brabantwater en welke meter van Homewizard? Daarnaast weet ik je verbruik en situatie niet maar 200 liter op een dag komt voor. 448 is wel erg veel maar misschien heb je wel je grote vijver gevultHenkhuppelschot schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:42:
Vandaag een water meter aansloten.
De juiste meter, volgens boekje gemonteerd.
Puls staat op 1 in de app.
En nu staat het water verbruik van vandaag op 448 liter.
De meter is afgelopen dinsdag nieuw gemonteerd door Brabant water, en er zit geen vocht op de lens.
Wat gaat er mis?
De 448 liter is van 2x de wc doorspoelen om de meter te testen en +/- 15 sec. de kraan open gehad.martinvdm schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:52:
[...]
Iets meer info zou handig zijn. Welke watermeter heb je van brabantwater en welke meter van Homewizard? Daarnaast weet ik je verbruik en situatie niet maar 200 liter op een dag komt voor. 448 is wel erg veel maar misschien heb je wel je grote vijver gevult
Verwijderd
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de deskundigheid van de gemiddelde lezer hier.jeroenpeiffer schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:08:
Nu het modden weer gaat gebeuren:
.........
een krappe meerderheid die de mod heeft uitgevoerd. Ik had eigenlijk verwacht (gezien de naam van deze site) dat er een hoger percentage zou zijn die de mod wel uitgevoerd heeft......
Verwijderd
Er kunnen ook forumleden (tweakers) zijn, zoals ik, die de mod niet hebben uitgevoerd omdat 't niet nodig is. "If it ain't broke, don't fix it"!jeroenpeiffer schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:08:
...
Wat mij opvalt:
...
een krappe meerderheid die de mod heeft uitgevoerd. Ik had eigenlijk verwacht (gezien de naam van deze site) dat er een hoger percentage zou zijn die de mod wel uitgevoerd heeft.
...
Precies, ik heb helemaal geen problemen, het bereik is hier in huis prima.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:07:
[...]
Er kunnen ook forumleden (tweakers) zijn, zoals ik, die de mod niet hebben uitgevoerd omdat 't niet nodig is. "If it ain't broke, don't fix it"!
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Daar heb je de nieuwe pollanandus schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:08:
[...]
Precies, ik heb helemaal geen problemen, het bereik is hier in huis prima.
Het verbaast mij eigenlijk dat zo enorm veel mensen het wél hebben gedaan
Nu zijn Tweakers natuurlijk over het algemeen meer van modden en ik vraag me ook af hoeveel hiervan het hebben gedaan "omdat het kan" en hoeveel het hebben gedaan uit noodzaak.
Heb je misschien eerst de watermeter aangesloten op de Energylink en pas daarna fysiek op de watermeter ?Henkhuppelschot schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:42:
Vandaag een water meter aansloten.
De juiste meter, volgens boekje gemonteerd.
Puls staat op 1 in de app.
En nu staat het water verbruik van vandaag op 448 liter.
De meter is afgelopen dinsdag nieuw gemonteerd door Brabant water, en er zit geen vocht op de lens.
Wat gaat er mis?
[ Voor 14% gewijzigd door pvkan op 21-12-2014 13:30 ]
En daar is ie dan:martinvdm schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:11:
[...]
Daar heb je de nieuwe poll. Hier uit noodzaak iig.
Bij mijn note3 start meestal snel op maar op mijn snelle laptop de app.homewizard blijft maar laden de data en dat is telkens zochippie777 schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:20:
Ik heb hier een iPhone 4S en iPhone 5S beide voorzien van de HW app. De HW app op de 5S start snel op en heeft zo goed als meteen verbinding met de HW, de 4S echter start weliswaar snel op maar het duurt heel lang voor er verbinding wordt gemaakt met de HW. Herkennen meer gebruikers dit?
Het aantal pulsen per KWh even juist instellen.snooze7555 schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:51:
Hoi,
Vandaag de energylink geinstalleerd. Het realtime vermogen klopt maar niet het opgetelde vermogen.
Gemeten via de kwh meter 21 KW, de energylink geeft 445.48 KW aan
Is dit een verkeerde instelling of een hidden feature.
[ Voor 5% gewijzigd door mb1 op 21-12-2014 20:06 ]
[ Voor 49% gewijzigd door snooze7555 op 21-12-2014 20:10 ]
Wij hadden dit probleem ook, duurde wel 2/3 seconden voor dat de scene aan ging.gerjan01 schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:32:
Weet iemand of er verschil zit in de snelheid van versturen van het signaal tussen verschillende sensoren?
Bij het schakelen van een scène via deurcontacten duurt het bijna 2 seconden voordat er geschakeld word. Lamp aan in ruimte met 3 deuren ( via 3 contact schakelaars)
Bij het aansturen van een scène via een schakelaar awst 8800( ingeleerd als deurcontact), gaat het veel sneller 0,5 seconden. Afstand is niet het probleem (3 meter), antenne mod is uitgevoerd, schakelaars op zolder ( 8 meter + 2x betonnen vloer) reageren direct wanneer ik ze aanstuur via app, dus bereik is goed.
Wat mij ook opvalt, als ik een deurcontact bedien, gaat het RF lampje knipperen op de HW ruim 1 seconde. Als ik de awst8800 indruk knippert het RF lampje veel korter ongeveer 0,5 seconde
Wie komt dit bekend voor?
De eerste dag waren bij mij de waardes ook helemaal raar. Bij de 2e dag liep het pas goed. Dus ff wachten tot morgensnooze7555 schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:03:
Hoi,
Het aantal pulsen staat goed, hij geeft namelijk wel de goede werkelijke waarde aan. Ik heb het werkelijke vermogen gemeten met een stroomtang. Aantal pulsen is ingesteld op 2000i/kwh
Ik heb hem nu op s2 gezet en dan gaat het wel goed. ???? Morgen even bellen met homewizard.
![]()
Ik gebruik al een AMST-606, heb nu ook een di-o maar de vertraging blijftjermain schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:10:
[...]
Wij hadden dit probleem ook, duurde wel 2/3 seconden voor dat de scene aan ging.![]()
bij ons zat het probleem in de Magneetcontact van HomeEasy HE852-HW deze vervangen voor een klikaanklikuit AMST-606 en binnen 0,5/1 sec gaat nu de scene aan
Ik heb de meter aangesloten zoals het hoortpvkan schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:25:
[...]
Heb je misschien eerst de watermeter aangesloten op de Energylink en pas daarna fysiek op de watermeter ?
Wanneer je de sensor dan beweegt detecteert hij elke lichtpuls zodra die in zicht komt (lamp in de gang bij de meter bijvoorbeeld) of je legt per abuis je vinger op het 'kijkgaatje' waardoor invallende licht juist weer onderbroken wordt.
Tip is dus: Eerst de sensor monteren op de watermeter, dan pas aansluiten op de HW.
Een andere oorzaak KAN zijn dat er kortsluiting zit in de twee adertjes/draadjes. Zodra deze twee nl kortgesloten worden wordt dit vertaald als 1 puls in de Energylink. HOu ze langdurig tegen elkaar en de 'pulsmeter' in de Energylink gaat uit zijn dak ;-)
Gezien het feit dat je daarna meldde dat je nu normaal verbruik hebt, vermoed ik zomaar dat het eerste het probleem is geweest.
Ter vergelijk: Wanneer hier thuis iemand doucht meet ik een verbruik van 8L/min (geen spaar douchekop).
Een toilet helemaal doortrekken (grote boodschap ;-) kost 8-9 liter (wij hebben wel een groot reservoir).
Met zijn tweetjes (allebei overdag werkend) zitten we op gemiddeld 100 liter per werkdag (incl in de ochtend allebei douchen). In het weekend wordt dit fors hoger (wasmachines etc ;-)
Groet,
Peter
[ Voor 37% gewijzigd door Bas Post op 22-12-2014 11:44 ]
BP on the move!!!
Probleem is opgelost, de iPhone 4S bleek op het gastnetwerk te zitten ipv het hoofdnet werk.oertje schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:18:
[...]
Bij mijn note3 start meestal snel op maar op mijn snelle laptop de app.homewizard blijft maar laden de data en dat is telkens zo
Maar dus op gsm gewoon snel
zoiets kan wel alleen moet je hem modden, dus dat de drukknopjes verbonden worden met de drukknopjes van de KAKU wandzendersChristiaan101 schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:41:
Hallo allen,
Al geruime tijd actief volger van het forum, veelal de antwoorden op mijn vragen al kunnen vinden in alle reacties.. behalve deze;
Ik ben actief gebruiker van homewizard, mijn gehele huis hangt dan ook vol met KAKU en wordt via Homewizard scenes en bewegingmelders aangestuurd. Tijdens de bouw van onze woning heb ik dan de inbouwdozen tbv schakelaars laten wegstucen omdat ik deze dacht toch niet nodig te hebben.
Nu begin ik toch één schakelaar te missen. Nu is het natuurlijk mogelijk om een inbouwschakelaar (bijv. Jung) te koppelen aan een AWMT-003 inbouwzender. Alleen is dat niet helemaal de 'look and feel' wat ik voor ogen heb.
Ik heb meer zoiets voor ogen:
http://www.technologytell...g-and-home-automation.jpg (niet precies dit, maar hoe het oogt)
Is er zoiets wat werkt met Homewizard? of ben ik gebonden aan de KAKU schakelaar, de traditionele schakelaars icm inbouwzender of misschien de Somfy scenario player?
http://www.homemotionshop...trols/scenarioplayer.html
Ik hoor graag wat jullie denken!
Groet,
Christiaan
Als je dan gaat modden, zou ik de knopjes verbinden met een KAKU afstandsbediening. Dat is netto een stuk goedkoper als je meerdere van die schakelaars gaat gebruiken in een module.jacquesmulders schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:17:
[...]
zoiets kan wel alleen moet je hem modden, dus dat de drukknopjes verbonden worden met de drukknopjes van de KAKU wandzenders
Verwijderd
Ik heb ze inmiddels meer dan een jaar, in het begin een keer vals alarm gehad, dat kwam door het stof.Mai Pensato schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:31:
Vraag: ervaringen met Flamingo draadloos koppelbare rookmelder (FA20RF of FA21RF).
Ik lees in dit topic dat diverse mensen deze rookmelders hebben aangeschaft. Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen tot dusver. En dan doel ik met name op het al dan niet optreden van valse meldingen en de batterijduur.
Ik overweeg deze rookmelders aan te schaffen (voor uitbreiding van mijn domotica-systeem op basis van Vera 3 controller en RFXcom).
Indien je reageert, meldt dan svp ook even hoe lang je de rookmelder(s) in bezit hebt. Bij voorbaat dank!
Mijn boefje is liev!
Ik heb 4 rookmelders nu een jaar in bezit.Mai Pensato schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:31:
Vraag: ervaringen met Flamingo draadloos koppelbare rookmelder (FA20RF of FA21RF).
Ik lees in dit topic dat diverse mensen deze rookmelders hebben aangeschaft. Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen tot dusver. En dan doel ik met name op het al dan niet optreden van valse meldingen en de batterijduur.
Ik overweeg deze rookmelders aan te schaffen (voor uitbreiding van mijn domotica-systeem op basis van Vera 3 controller en RFXcom).
Indien je reageert, meldt dan svp ook even hoe lang je de rookmelder(s) in bezit hebt. Bij voorbaat dank!
Verwijderd
2 voor 6,50?! Foutje met afrekenen of ergens in de aanbieding?oertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:06:
Ik heb 3 rookmelders 1x de FA21 RF en 2x de FA20RF. deze laatste schandalig goedkoop 2 voor 6,49.
Bezit ze sinds 2 maanden ongeveer en 1x een test gedaan via de HW en prima.
Ik heb ze alle drie gekoppeld en ging ook prima.
batterij weet ik nog niet.....daarvoor heb ik ze te kort
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq