Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:16:
[...]

Ik heb een relais gebruikt dat niet groter dan een nagel is, best zuinig dus :+
Veel elegantere en robuustere oplossing. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:25

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Een relais is iets eenvoudiger aan te sluiten voor een leek, er kan weinig mis gaan tenzij je de no en nc contacten neemt (nothing happens :P )

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:23:
[...]

Veel elegantere en robuustere oplossing. :Y
zie het plaatje,

ik vind dit toch eleganter dan een relais nog in je kast erbij... want dat kastje moet je zoizo hebben...
min of meer heb ik het zelfde, ik heb het alleen weggewerkt in de zender, ruimte zat en er komen nu 2 draadjes uit die ik gewoon paralel over de bel kan zetten, en het ledje door de behuizing geboord

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/29gn75u.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door jacquesmulders op 14-12-2014 20:18 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 15:10
Hartelijk dank voor al jullie adviezen, ik ga er deze week mee aan de gang. Zal laten weten hoe het is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:44
Siete schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:20:
Hartelijk dank voor al jullie adviezen, ik ga er deze week mee aan de gang. Zal laten weten hoe het is gegaan
Ik heb er nog een schakelaar tussen gezet om de gewone bel uitteschakelen zodat alleen de kaku bel en de hw gaat. Makkelijk als me meisie in de nacht dienst zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op zondag 14 december 2014 @ 20:26:
[...]

Ik heb er nog een schakelaar tussen gezet om de gewone bel uitteschakelen zodat alleen de kaku bel en de hw gaat. Makkelijk als me meisie in de nacht dienst zit
Een schakelaar? Je kunt ook een kaku potentiaal vrij maken en er tussen zetten, dan kun je hem vanuit je hw aan en uit zetten :9

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:19
Bas Post schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:35:
[...]

En nou een dom vraagje van mij, waar zet je de gemodificeerde ACM-1000 tussen? Hoe sluit je het aan in de meterkast op de beltrafo?
Ik hergebruik even schaamteloos een al eerder getoond plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://td-er.nl/wp-content/uploads/2014/05/deurbel-schema.png
Zo moet het bij mij ook gaan worden. Met de genoemde ACM-1000 mod in serie met de gong, zodat die apart kan worden afgeschakeld en de zender dan blijft werken. Ik moet alleen nog wat verzinnen zodat het lampje in de belknop bij de voordeur blijft branden als ik de gong uitschakel.

Maar de stabiliteitsproblemen zijn niet opgelost! Mijn HomeWizard loopt nog steeds om de haverklap vast. Ik heb een andere adapter geprobeerd en een ander ip-adres, om overlap met andere apparaten uit te sluiten. Het enige dat ik nog kan proberen is de HW te resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw in te richten, maar dat is niet mijn hobby. Heeft iemand daar ervaring mee? Worden je instellingen dan weer geladen zodra je koppelt met je HW-online account of moet ik alle sensoren opnieuw inleren? Dat zou toch jammer zijn.

En waar ik al helemaal niet aan moet denken is als ik dat ding terug moet sturen en weken op een nieuwe moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 20:47

Patrick89

PSN : Gamesource

Ander vraagje mbt antenne mod. Hoe haal je de deksel van de homewizard ?

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Onder de rubberen dopjes zitten schroeven dopjes er af schroeven los draaien dan kun je hem los halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Binnenkort een eigen huis met stadsverwarming, zat te denken aan de HomeWizard oplossing met de Smartwares Draadloze Radiatorkraan op elke verdieping. Alleen is de HomeWizard basis box vrij prijzig voor enkel wat radiatorkranen bedienen dus ik zit te kijken wat ik er nog meer mee kan doen.

Ik wil graag lampen kunnen dimmen. Ik zat zelf te denken aan de AppLamp a 20 euro per lamp maar dit integreert niet mooi met HomeWizard. Zijn er LED lampen die dit wel doen? Ik zie dat je vaak aparte dimmers hebt waar je dan je lampen achter hangt maar er geen LED lampen zijn die direct door de HomeWizard aangestuurd kunnen worden. Enkel de Philips Hue maar dan heb je dus en de HomeWizard box en de Philips Hue WiFi box en dat is wel erg dubbelop.

Is het mogelijk eenvoudig te bepalen of we wel of niet thuis zijn op basis van de aanwezigheid van mobiele telefoons? Ik wil graag op basis van het wel of niet thuis zijn bepaalde acties kunnen uitvoeren zoals het compleet uitzetten van alle verwarmingen na X uur (dus loskoppelen van klok programma) tot het automatisch kunnen sluiten van gordijnen als de zon schijnt en we niet thuis zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:23
Domoticz - Open source domotica systeem ? Moet je alleen nog een apparaat hebben om het op te draaien (Raspberry Pi voor 40 euro bijv., of in een VM op thuisserver, of op je NAS installeren?) en een RFXCOM 433Mhz transceiver (109 euro).

Die radiatorkranen worden al ondersteund door de RFXCOM zag ik laatst (domoticaforum.eu), dus zal vast ook niet lang meer duren voor ze ook in Domoticz te bedienen zijn.

Voor LED-lampen kun je bij Domoticz kijken naar de MiLight, maar die heeft ook een los controllerdoosje die je ergens moet wegwerken (meterkast ofzo).

Detecteren of je thuis bent kan met Domoticz ook, ik gebruik dit script: http://www.domoticz.com/wiki/Presence_detection (pingen van smartphone). Maar er zijn ook apps die met geofencing werken ('Dromotica' voor Android, en 'Pilot: Home Automation' voor Apple iOS).

Niet om je ervan te weerhouden om HomeWizard aan te schaffen, maar er zijn goedkopere alternatieven die meer uitgebreid kunnen worden. En de devices voor de HomeWizard werken op 433Mhz en zijn grotendeels ook gewoon met Domoticz te gebruiken.

[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 15-12-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Tsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:20:
Binnenkort een eigen huis met stadsverwarming, zat te denken aan de HomeWizard oplossing met de Smartwares Draadloze Radiatorkraan op elke verdieping. Alleen is de HomeWizard basis box vrij prijzig voor enkel wat radiatorkranen bedienen dus ik zit te kijken wat ik er nog meer mee kan doen.
Ik weet niet wat voor klep er op je stadsverwarming zit, maar in mijn vorige huis werd de klep aangestuurd door een aan/uit thermostaat in de huiskamer. In mijn geval sloot de thermostaat een 220v (!) contact waardoor de kraan/klep in de meterkast werd geopend. Zodra de kamer op temperatuur was sloeg de thermostaat af, 220v naar de klep werd verbroken en deze ging dan dicht.

Volgens mij zijn er tegenwoordig op afstand regelbare thermostaten genoeg die die klep kunnen aansturen.

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Iemand een idee wat ik fout doe over het instellen van een IP schakelaar om de Foscam 19831w motion detectie aan te zetten?

Ik heb ingesteld in de HW
type TCP
Hostnaam:poort
Data cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=SetMotionDetectConfig&isEnable&usr=naam&pwd=wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 21:25
Voor alle geïnteresseerden in de SmartWares thermostaatkranen,
Bedenk je voordat je deze koopt, ik heb nu een 2 weken, 5 stuks geïnstalleerd, waaronder de slaapkamers van mijn kinderen, badkamer etc, maar mijn vrouw, kinderen en ik, worden s'nachts wakker van het geluid van het servomotortje als de kraan zich regelt en bijstelt.
Ik van alles geprobeerd om het te voorkomen door andere temperaturen, kloktijden, helemaal open en helemaal dicht. Ook via de HomeWizard aansturing, reageren de kranen met een piepje(s), wat ook duidelijk te horen is.
Het probleem wordt helemaal verergert zodra de thermostaatkranen achter een gordijn opgesloten zit.

Ik heb een weersafhankelijk cv regeling wegens vloerverwarming, zodat ik op de slaapkamers de temperatuur van de radiotors onafhankelijk kan regelen. In de nacht daalt de stooklijn, waardoor het aanvoerwater afkoelt en dus de radiatorkranen daardoor meer gaan opendraaien.

Ik stuur de SmartWares thermostaatkranen terug, en ga toch voor een Evohome systeem.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ThinkPadd schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:21:
-knip-

Niet om je ervan te weerhouden om HomeWizard aan te schaffen, maar er zijn goedkopere alternatieven die meer uitgebreid kunnen worden. En de devices voor de HomeWizard werken op 433Mhz en zijn grotendeels ook gewoon met Domoticz te gebruiken.
Nee zeker interessant verhaal, in ieder geval de moeite waard om me in te verdiepen.
pvkan schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:11:
Ik weet niet wat voor klep er op je stadsverwarming zit, maar in mijn vorige huis werd de klep aangestuurd door een aan/uit thermostaat in de huiskamer. In mijn geval sloot de thermostaat een 220v (!) contact waardoor de kraan/klep in de meterkast werd geopend. Zodra de kamer op temperatuur was sloeg de thermostaat af, 220v naar de klep werd verbroken en deze ging dan dicht.

Volgens mij zijn er tegenwoordig op afstand regelbare thermostaten genoeg die die klep kunnen aansturen.

Peter
Dat weet ik ook niet om eerlijk te zijn. Heb de sleutels van mijn huis nog niet dus kan helaas niet even kijken. Dus het is niet alleen een kwestie van de thermostaten op de radiatoren zelf maar ook een centrale regeling die bepaald of er überhaupt warm water je huis in komt?
Bas Post schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:11:
Voor alle geïnteresseerden in de SmartWares thermostaatkranen,
Bedenk je voordat je deze koopt, ik heb nu een 2 weken, 5 stuks geïnstalleerd, waaronder de slaapkamers van mijn kinderen, badkamer etc, maar mijn vrouw, kinderen en ik, worden s'nachts wakker van het geluid van het servomotortje als de kraan zich regelt en bijstelt.
Ik van alles geprobeerd om het te voorkomen door andere temperaturen, kloktijden, helemaal open en helemaal dicht. Ook via de HomeWizard aansturing, reageren de kranen met een piepje(s), wat ook duidelijk te horen is.
Het probleem wordt helemaal verergert zodra de thermostaatkranen achter een gordijn opgesloten zit.

Ik heb een weersafhankelijk cv regeling wegens vloerverwarming, zodat ik op de slaapkamers de temperatuur van de radiotors onafhankelijk kan regelen. In de nacht daalt de stooklijn, waardoor het aanvoerwater afkoelt en dus de radiatorkranen daardoor meer gaan opendraaien.

Ik stuur de SmartWares thermostaatkranen terug, en ga toch voor een Evohome systeem.
Interessant om te weten. Ik was van plan om 's nachts geen verwarming aan te hebben dus dan zou de servo zich niet mogen roeren aangezien temperatuur dan op 15 graden komt te staan. Maakt het echt veel geluid of zijn jullie toevallig lichte slapers?
Evohome zag er ook goed uit maar vond de prijs veel te hoog.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:08
Tsurany schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:24:
[...]

Nee zeker interessant verhaal, in ieder geval de moeite waard om me in te verdiepen.

[...]

Dat weet ik ook niet om eerlijk te zijn. Heb de sleutels van mijn huis nog niet dus kan helaas niet even kijken. Dus het is niet alleen een kwestie van de thermostaten op de radiatoren zelf maar ook een centrale regeling die bepaald of er überhaupt warm water je huis in komt?

[...]

Interessant om te weten. Ik was van plan om 's nachts geen verwarming aan te hebben dus dan zou de servo zich niet mogen roeren aangezien temperatuur dan op 15 graden komt te staan. Maakt het echt veel geluid of zijn jullie toevallig lichte slapers?
Evohome zag er ook goed uit maar vond de prijs veel te hoog.
Ik heb ook stadsverwarming maar ik heb geen centrale thermostaat en dus ook geen centrale afsluitklep. elke radiator heeft z’n eigen thermostaat kraan en is dus onafhankelijk te regelen.
De radiatorkranen hoor je inderdaad “regelen” en je hoort piepjes als je via de HW app een opdracht stuurt. Ik heb ze nu alleen in de huiskamer en badkamer en ik ga ze maar niet in de slaapkamers installeren. Daar staan ze toch nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Ook heb ik een aantal vb scriptjes gemaakt om bijv. de lamp aan te doen via een snelkoppeling op de pc.

"Dim o
Set o = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP")
o.open "GET", "http://192.168.1.100/wachtwoord/sw/8/on", False
o.send"

werkt best handig :)
Misschien een beetje off-topic (en ik ben geen echte ontwikkelaar) maar ik probeer wel eens wat te knutselen met vb-script, java-script en php voor de HW.
Alleen begrijp ik een ding niet: Als ik bijvoorbeeld een button bouw om een lamp aan en uit te doen,
dan werken deze buttons maar 1x.
Dus 1x aan en 1x uit. Daarna niets meer, totdat ik mijn pc gereset heb (of de ontwikkelomgeving).
Zo ook bovenstaand VB-scriptje. Ik kan deze 1x runnen en een tweede keer werkt het niet meer.
(uiteraard doe ik dan de switch handmatig weer uitzetten).

Help ?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met deze camera? en werkt deze met homewizard?

http://www.elroshop.eu/fl...dome-outdoor-fa922ip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Geen idee, maar als je geduld wat langer is (+- 2 weken levertijd) zou je ook bijv. deze kunnen bestellen: Banggood.com: Wanscam JW0018 Wireless IR Dome 3.6mm Wifi P2P Security IP Camera (€33,48)
Die is bijna hetzelfde, maar een stuk goedkoper :*)

Geen idee of die wel werkt, maar voor die prijs kun je het proberen toch? Vaak zijn ze wel aan de praat te krijgen, je moet alleen even de goede URL ontdekken voor een videoformaat waar HomeWizard mee overweg kan.

Zie ook deze pagina voor de URL's: http://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=Wanscam (ff zoeken op 'JW0018').

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? thanks...maar eeh...die is toch 640x480 ipv 720 hd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn anders de specs waar ik op moet letten?

ik heb nu een elro 903cp..maar die krijg ik niet aan mijn HW gekoppeld..als er gebeld wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:48:
? thanks...maar eeh...die is toch 640x480 ipv 720 hd??
Sorry, dat heb ik niet gezien. Maar voor dat geld zou me dat ook weinig boeien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu 640x480...en de kwaliteit is niet best...vandaar..dat zo'n hd of 720 mij beter lijkt...

ik heb er niet echt verstand van..maar wil wel betere kwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
ThinkPadd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:21:
Geen idee, maar als je geduld wat langer is (+- 2 weken levertijd) zou je ook bijv. deze kunnen bestellen: Banggood.com: Wanscam JW0018 Wireless IR Dome 3.6mm Wifi P2P Security IP Camera (€33,48)
Die is bijna hetzelfde, maar een stuk goedkoper :*)

Geen idee of die wel werkt, maar voor die prijs kun je het proberen toch? Vaak zijn ze wel aan de praat te krijgen, je moet alleen even de goede URL ontdekken voor een videoformaat waar HomeWizard mee overweg kan.

Zie ook deze pagina voor de URL's: http://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=Wanscam (ff zoeken op 'JW0018').
een collega ook met een HW had ook een wanscam. opzich de stream werkte met de HW alleen was hij in morrir en stond het beeld op zijn kop, ook de besturing werkte tegengesteld. en de snapshot functie werkte niet.

maar ja eigenlijk zegt de naam het al: Wan-product en het is een Scam ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:32:
ik heb nu 640x480...en de kwaliteit is niet best...vandaar..dat zo'n hd of 720 mij beter lijkt...

ik heb er niet echt verstand van..maar wil wel betere kwaliteit..
Ik heb 2x de F19831w en die werken nu prima in de HW ook de snapshots en is HD bij ipcamshop 99,00
tot nu toe tevreden

Ook de aldi magynon werken prima en hebben veel mogelijkheden alleen geen hd

[ Voor 9% gewijzigd door oertje op 16-12-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
jacquesmulders schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:41:
[...]

een collega ook met een HW had ook een wanscam. opzich de stream werkte met de HW alleen was hij in morrir en stond het beeld op zijn kop, ook de besturing werkte tegengesteld. en de snapshot functie werkte niet.

maar ja eigenlijk zegt de naam het al: Wan-product en het is een Scam ;) :+
Naam zegt niks, komt genoeg prima spul uit China :Y

Sterker nog, dat ELRO (=Roos Electronics) spul komt ook gewoon uit China. Ander logotje erop en klaar :)

En vaak kun je beeld in de instellingen wel weer omflippen zodat het weer rechtop staat. Kon ik bij een D-Link IP-camera iig wel.

Snapshot functie lijkt me meer iets van goede URL zoeken van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
ThinkPadd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:08:
[...]

Naam zegt niks, komt genoeg prima spul uit China :Y

Sterker nog, dat ELRO (=Roos Electronics) spul komt ook gewoon uit China. Ander logotje erop en klaar :)

En vaak kun je beeld in de instellingen wel weer omflippen zodat het weer rechtop staat. Kon ik bij een D-Link IP-camera iig wel.

Snapshot functie lijkt me meer iets van goede URL zoeken van het apparaat.
Wat je er mee doet moet je zelf weten ik deel alleen mijn ervaring.

ik heb wel wat verstand van cameras dus dat omflippen lukt wel maar dan nog komt het niet goed, met de besturing via HW. Wat betreft de snapshot. Toen de HW net de snapshot introduceerde werkt het niet, nu kun je natuurlijk aantal cameras kiezen dus misschien zit de goede URL er wel bij of kun. Je hem zelf opgeven...

En natuurlijk bedoelde ik niks met die naam, gewoon een zins speling....

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Neefdave schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:40:
Kan iemand misschien een aantal screenshots posten over hoe philips hue verwerkt is in homewizard? Alvast bedankt.
Dit zou ik ook graag willen zien, iemand die dit even wil posten?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nou, het lijkt daadwerkelijk op de schermpjes @ http://www.homewizard.nl/philips-hue 8)7

Enne, de hue app is snappier en komt tenminste wel met een sexy iOS widget. ;) De hw app update status van hue lampen (aan/dim/uit en kleur) niet indien hue lampen buiten hw om bediend worden.

Ik baal nu dat ik een paar schakelaars niet vanuit de hue app kan bedienen. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 18-12-2014 14:38 ]

{signature}

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:08
Steef_tweaker schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:08:
[...]

Dit zou ik ook graag willen zien, iemand die dit even wil posten?
Zal vanavond wat posten. Ik heb inmiddels al het eea aan hue lampen in homewizard staan.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TxlJIsvguHG3EoqrVHITdeD5/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GEhm3kE8BiEqOBkvOiR8epQU/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LuCNt2gMK9XxJ2eGJFmoGnIm/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R9Ob4K8oKra7Mc9u2oX8vTef/full.png

[ Voor 36% gewijzigd door Deef_K op 18-12-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
ziet er toch wel leuk uit!

Hue wordt t volgende projectje denk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 20:27
Vraagje, heeft iemand de magneetcontacten al weggewerkt in de deuren.
Zo ja kun je foto's plaatsen.
Wil de magneet contacten eigenlijk infrezen in de deuren en het kozijn.
Maar weet niet op dat de bereikbaarheid zo beinvloed dat ze niet meer werken.

Aankomende 2 weken ben ik vrij, misschien eerst eens proberen een een los stuk hout.
Maar tips en ideeën zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:47:
Vraagje, heeft iemand de magneetcontacten al weggewerkt in de deuren.
Zo ja kun je foto's plaatsen.
Wil de magneet contacten eigenlijk infrezen in de deuren en het kozijn.
Maar weet niet op dat de bereikbaarheid zo beinvloed dat ze niet meer werken.

Aankomende 2 weken ben ik vrij, misschien eerst eens proberen een een los stuk hout.
Maar tips en ideeën zijn welkom :)
Dit heb ik inderdaad zo gedaan bij 1 deur, al gebruik ik geen magneet meer. Ik heb het magneetschakelaartje vervangen door een microswitch in de sluitkom, waardoor ik kan zien of de deur op slot is. Het printplaatje heb ik weggewerkt in het kozijn door met een 5mm boortje twee gaten te zagen en tussen de gaten met een decoupeerzaag een sleufje te zagen waar de print met batterij precies in past (ik heb helaas geen frees). Werkt prima en de ontvangst is ok goed (al staat dit deurcontact niet zo heel ver van de HomeWizard af). Eventueel kun je ook een antennemod toepassen op het deurcontact. Als je een beetje oplet met zagen dan kun je het sleufje precies groot genoeg maken. Ik kan er geen foto's van laten zien (zit nu op werk) en er is ook niet zoveel te zien, want ik heb het sleufje afgesloten met watervaste tape.

Ik wilde dit eigenlijk bij alle deuren gaan doen (maar dan wel met magneetcontact) maar heb het even op de lange baan geschoven. Ik vind het aan de andere kant ook wel zonde van de kozijnen. Denk er nog over na.

Wel gisteren de Heatlink besteld. Leuk projectje voor in de vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18
Hoi,

Ik heb de energylink en de heatlink besteld.(mooi projectje voor de kerst vakantie) Nu wil ik ook nog een aantal temp sensoren bestellen. Weet iemand hoeveel temp. sensoren aan de homewizard gekoppeld kunnen worden.

Alvast bedankt

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snooze7555 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:19:
Hoi,

Ik heb de energylink en de heatlink besteld.(mooi projectje voor de kerst vakantie) Nu wil ik ook nog een aantal temp sensoren bestellen. Weet iemand hoeveel temp. sensoren aan de homewizard gekoppeld kunnen worden.

Alvast bedankt
3x3 kanaals
2x5 kanaals
10x smartwares 868 (excl. andere 868 weersensoren)
Totaal dus 15.

Ik zou je aanraden de smartwares te nemen die zijn een stuk betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Bedankt. Dan bestel ik de Smartwares. Ik heb geen problemen met de 433Mhz uitvoeringen. Daar heb ik er twee van.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

snooze7555 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:59:
Bedankt. Dan bestel ik de Smartwares. Ik heb geen problemen met de 433Mhz uitvoeringen. Daar heb ik er twee van.

Heb zelf 5x 433Mhz gehad (maximum) maar de laatste maanden gebeurden er vreemde dingen (waarden veranderden spontaan) uiteindelijk viel het kwartje bij mij het bleek dat buren ook 433 Mhz gebruiken. Nu met 2x de nieuwe 868Mhz is dit probleem gelukkig verholpen ;)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Steef_tweaker schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:38:
ziet er toch wel leuk uit!

Hue wordt t volgende projectje denk ;-)
Ziet er zeker leuk uit, iets voor onder kerstboom (gezien de prijs zal ik het er zelf onder moeten leggen ben ik bang) Wel jammer dat die HUE alleen bedraad kan worden aangesloten op een router, ik heb geen poort meer vrij n.l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er ook goedkope Chinese namaak-hue's die met de HW werken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag ook zelf maar eens de antennemod uitgevoerd. tot nu toe telkens nog niet gedaan, vanwege tijdgebrek en het feit dat alles voor 90% goed functioneerde. Het af en toe niet aankomende van een signal begon afgelopen weken echter steeds vaker voor te komen. De verste schakelaar reageerde afgelopen dagen zelfs helemaal niet meer.

Werkje van enkele minuten geweest. Soldeerbout goed heet (+400gr) en gebruik gemaakt van een koper-adertje uit een CAT6 kabel. Goede dikte om ook te solderen. Resultaat is tot nu toe super!
Schakelaar reageerd weer, maar wat ik vooral merk is de overall reactiesnelheid beter is. Indrukken en schakelaars gaan direct aan. Gaat het eens een paar dagen aankijken, maar eerste indruk is dus zeer positief. oOo

Gelijk maar eens een accesspoint aangesloten die vlakbij de HW staat, ook dit scheelt behoorlijk in de timings en geeft ook een App een snellere response bij het openen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu alles veel sneller gaat, houd je vast tijd over ;)
Tijd voor een nieuwe update aan de topicstart? Laatste update is alweer ruim een jaar geleden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:50:
Nu alles veel sneller gaat, houd je vast tijd over ;)
Tijd voor een nieuwe update aan de topicstart? Laatste update is alweer ruim een jaar geleden.
Haha ja idd. Ook dit heeft met tijd te maken, maar als ik er aan toe kon zal ik eens kijken om de boel bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 19:00:
Zijn er ook goedkope Chinese namaak-hue's die met de HW werken?
Tot nu toe zijn er een aantal kickstarters geweest met dergelijke lampen, vaak functioneren ze slechter, hebben ze niet het kleurbereik van hue, en scheelt het ook niet dusdanig veel geld om niet voor hue te kiezen. De reviews die ik tot nu toe heb gelezen zijn ze tov hue de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
chippie777 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:37:
[...]

Ziet er zeker leuk uit, iets voor onder kerstboom (gezien de prijs zal ik het er zelf onder moeten leggen ben ik bang) Wel jammer dat die HUE alleen bedraad kan worden aangesloten op een router, ik heb geen poort meer vrij n.l.
Dan zet je er toch een goedkope switch bij? Misschien een tweedehandse van MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Ik heb van de week het starterspakket gekocht van Philips Hue lux dat zijn 2 normale led lampen die je kunt dimmen en een bridge die je inderdaad gedraad moet aansluiten op de router, maar de lampen werken dan via wifi, 79 euro met 20% korting dus.
Daarnaast heb ik een gekleurde losse lamp van Philips Hue gekocht, aansluiten gaat simpel, maar merk dat de combinatie Hue en Homewizard problemen geeft en geen goede synchronisatie, via de app HW gaan de lampen een eigen leven leiden en kun je er niet van op aan als je er geen zicht op hebt, het dimmen gaat moeizaam en niet handig en voor ik van huis ging heb ik zelfs uit de app HW de 2 lampen maar verwijderd want ze gingen spontaan aan en niet meer uit.
Via de Hue app zijn ze veel beter te bedienen en werkt makkelijker vind ik.

Maar ik ben nog aan het testen verder.
Ook de verschillende hue apps van derden zijn wel grappig, de app HueWidget is leuk maar werkt niet als je op 4G zit dus buiten je eigen netwerk en dat is weer jammer.

Ook IFTTT app, maar bv geef rode kleur en flikker als er email komt van speciaal iemand werkt niet want email al binnen maar lamp flikkerd niet, maar misschien doe ik iets fout?Wel op de pc werkt IFTTT, dan flikkerd de lamp, maar dan heb ik de email al 10 minuten binnen, Had er meer van verwacht.....

[ Voor 13% gewijzigd door oertje op 20-12-2014 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
martinvdm schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:36:
Vandaag ook zelf maar eens de antennemod uitgevoerd. tot nu toe telkens nog niet gedaan, vanwege tijdgebrek en het feit dat alles voor 90% goed functioneerde. Het af en toe niet aankomende van een signal begon afgelopen weken echter steeds vaker voor te komen. De verste schakelaar reageerde afgelopen dagen zelfs helemaal niet meer.

Werkje van enkele minuten geweest. Soldeerbout goed heet (+400gr) en gebruik gemaakt van een koper-adertje uit een CAT6 kabel. Goede dikte om ook te solderen. Resultaat is tot nu toe super!
Schakelaar reageerd weer, maar wat ik vooral merk is de overall reactiesnelheid beter is. Indrukken en schakelaars gaan direct aan. Gaat het eens een paar dagen aankijken, maar eerste indruk is dus zeer positief. oOo

Gelijk maar eens een accesspoint aangesloten die vlakbij de HW staat, ook dit scheelt behoorlijk in de timings en geeft ook een App een snellere response bij het openen.
Oh dat is goede tip, ik heb nog een cisco router,misschien helpt dat ook als ik die dicht bij de HW plaats dat alles soepeler werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
oertje schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:00:
[...]
Ook IFTTT app, maar bv geef rode kleur en flikker als er email komt van speciaal iemand werkt niet want email al binnen maar lamp flikkerd niet, maar misschien doe ik iets fout?Wel op de pc werkt IFTTT, dan flikkerd de lamp, maar dan heb ik de email al 10 minuten binnen, Had er meer van verwacht.....
Dit heb ik ook. Ik dacht ook een leuk recipe te hebben aangemaakt zodat een lamp gaat knipperen als ik nieuwe mail heb. Maar dit blijkt inderdaad pas met 10-20 min vertraging te gebeuren. Totaal niet interessant als je ook al pushmail op je telefoon hebt...

Ik heb vandaag de Heatlink in ontvangst mogen nemen en binnen 10 minuten aangesloten, werkt meteen (Remeha Avanta ketel, Honeywell Chronotherm Touch thermostaat). Ik moest alleen even wennen aan de vertraging. Als ik in de app een temperatuur instel dan duurt het een tijdje (soms wel 15 minuten) voordat deze nieuwe temperatuur op de thermostaat zichtbaar wordt. Ik had verwacht dat de thermostaat bijna live zou meeschakelen met de app, zoals bv bij de Nest. En ik heb het idee dat de thermostaat soms spontaan de controle terugpakt, maar het kan ook zijn dat ik net over een schakelmoment ging. Ik moet die programma's een keer opnieuw instellen. Wel leuk iig om op je telefoon je kachel te kunnen bedienen, handig als je iets eerder naar huis gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door PhilipsFan op 20-12-2014 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Hoi, ik ben al een tijdje op zoek naar mogelijkheden om middels mobiel en z-wave de jaloezieeen te kantelen en op te rollen. Ik kom alleen de Somfy tegen met de mogelijkheid tot kantelen. De combi staat nergens duidelijk aangegeven. Daarnaast is Somfy wat duurder spul en daarom vroeg ik mij af of jullie alternatieven kennen. Ik heb al wel gevonden dat je de Somfy afstandsbediening kan hacken om deze met z-wave te laten opereren :)

So what

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swloo schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 01:40:
Hoi, ik ben al een tijdje op zoek naar mogelijkheden om middels mobiel en z-wave de jaloezieeen te kantelen en op te rollen. Ik kom alleen de Somfy tegen met de mogelijkheid tot kantelen. De combi staat nergens duidelijk aangegeven. Daarnaast is Somfy wat duurder spul en daarom vroeg ik mij af of jullie alternatieven kennen. Ik heb al wel gevonden dat je de Somfy afstandsbediening kan hacken om deze met z-wave te laten opereren :)
Dit is een Homewizard forum, geen Z-wave hackers forum. })

Met de Homewizard kun je Somfy bedienen zonder iets te hacken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik zit nog even met tasker aan het stoeien. Ik als ik via http de lampen wil schakelen dan doe ik dat via het ip adres wachtwoord en de id van de schakelaar en dan et je er on of off achter en dan bedien je de lampen, als ik via json viewer kijk met get-sensors dan zie ik bijvoorbeeld
id:0
favorite:no
type:switch
status:on of off
name:lampen

Dus ik schakel in tasker de status en dat werkt goed. Maar nu zit ik met de rolluiken als ik dit op vraaag geeft hij
id:1
type:asun
mode:0
name:rolluik

Maar hoe kan ik deze schakelen via een ip commando? bij lampen is het on of off maar bij de rolluik heb ik geen status maar mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oertje schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:08:
[...]

Oh dat is goede tip, ik heb nog een cisco router,misschien helpt dat ook als ik die dicht bij de HW plaats dat alles soepeler werkt.
Je 433/868 kant zal hierdoor niet soeler gaan werken, maar de Wifi kant, dus bijvoorbeeld Homewizard Online en App reactiesnelheid kunnen hier wel degelijk mee verbeteren. Ik had ook verminderde Wifi op de 1e etage waar ook de Homewizard stond dus sloeg twee vliegen in 1 klap met plaatsen van extra accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oertje schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:00:
Ik heb van de week het starterspakket gekocht van Philips Hue lux dat zijn 2 normale led lampen die je kunt dimmen en een bridge die je inderdaad gedraad moet aansluiten op de router, maar de lampen werken dan via wifi, 79 euro met 20% korting dus.
....
Waar heb je dit gekocht voor 79 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
martinvdm schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:39:
[...]

Waar heb je dit gekocht voor 79 euro?
Gamma heeft ze bij de info balie met de bon en de pas, ook karwei en praxis met de bonnen uit folders.
het zijn 2 lampen hue lux de witte en de bridge.

de gekleurde was helaas zonder korting gratis thuis voor 59,95 bij paradigit want daar hadden ze nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Met zoveel positieve reactie's op de antenne mod ga ik dat ook doen :)

Maar zie verschillende afbeeldingen van de antenne. Soepele draad of 1,5mm2 massief zwart.

Heeft de keuze voor soepel of vaste kern nog invloed op het geheel?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 21:42
reinhold schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 08:46:
Ik zit nog even met tasker aan het stoeien. Ik als ik via http de lampen wil schakelen dan doe ik dat via het ip adres wachtwoord en de id van de schakelaar en dan et je er on of off achter en dan bedien je de lampen, als ik via json viewer kijk met get-sensors dan zie ik bijvoorbeeld

Dus ik schakel in tasker de status en dat werkt goed. Maar nu zit ik met de rolluiken als ik dit op vraaag geeft hij
name:rolluik

Maar hoe kan ik deze schakelen via een ip commando? bij lampen is het on of off maar bij de rolluik heb ik geen status maar mode.
De rolluiken werken eigenlijk het zelfde als een gewone switch.
Bij mij bijv. /sw11/on = rolluiken naar beneden & sw11/off is rolluiken omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:15:

Maar zie verschillende afbeeldingen van de antenne. Soepele draad of 1,5mm2 massief zwart.

Hangt een beetje van je soldeerervaring af en hoe je de homewizard hebt staan/hangen.
Soort draad maakt voor de werking niets uit, maar het ene soldeert wel makkelijker dan het ander.
En als 'ie overeind moet staan, moet 't stug zijn, of je moet er de kokertjes van wattenstaafjes of een rietje omheen leggen.

Het beste is in elk geval het soldeereinde van de draad alvast te vertinnen voor je 'm op de print soldeert. Dan gaat dat sneller en dus aanzienlijk minder kans dat je die laatste sloopt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
reinhold schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 08:46:

[...]
name:rollik
[...]
uik

Ik gebruik ook tasker om de HW aan te sturen.
Ik heb on en off commando's vervangen Door up en down.
En toen werkte het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Heb het geprobeerd on en off werkt dus bedankt. Ik was widgets aan het maken op mijn homescreen en daar heb ik deze commando's voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
error33 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:15:

Ik heb het zelf met een 1.5 mm zwarte installatie draad gedaan, dan kun je hem ook nog makkelijk buigen.

Voor de 866Mhz heb ik er geen antenne opgezet, dit gaat goed zonder externe antenne samen met de energylink en de heatlink

snooze7555 in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

:) :) :) :)

[ Voor 9% gewijzigd door snooze7555 op 20-12-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:18
Een vriend van me wees me op dit idee :
https://www.quirky.com/products/948/timeline

Zo zou het volgens mij moeten zijn; nieuw idee voor je stopcontact, andere cartridge erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Als iemand nog een Hue Lux starter pakket zou willen, ik heb er nog eentje over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Nu het modden weer gaat gebeuren:

Poll: Is je Homewizard voorzien van 'de' antenne-mod?
JA
NEE
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393100&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik kan hem niet meer sluiten omdat ik de link met de code kwijt ben, maar dat doet er eigenlijk niet toe.

Wat mij opvalt:
-158 stemmen: toch aardig wat mensen die het forum lezen. en er zullen vast mensen zijn die niet gestemd hebben
een krappe meerderheid die de mod heeft uitgevoerd. Ik had eigenlijk verwacht (gezien de naam van deze site) dat er een hoger percentage zou zijn die de mod wel uitgevoerd heeft.

Weet iemand nog een leuke poll? gooi hem er even in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Vandaag een water meter aansloten.
De juiste meter, volgens boekje gemonteerd.
Puls staat op 1 in de app.
En nu staat het water verbruik van vandaag op 448 liter.

De meter is afgelopen dinsdag nieuw gemonteerd door Brabant water, en er zit geen vocht op de lens.

Wat gaat er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkhuppelschot schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:42:

De meter is afgelopen dinsdag nieuw gemonteerd door Brabant water, en er zit geen vocht op de lens.

Wat gaat er mis?
Iets meer info zou handig zijn. Welke watermeter heb je van brabantwater en welke meter van Homewizard? Daarnaast weet ik je verbruik en situatie niet maar 200 liter op een dag komt voor. 448 is wel erg veel maar misschien heb je wel je grote vijver gevult :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
448 liter is wel vrij veel. Dat is 0,448m3.

Ik zit hier op 5m3 per maand.

Ik denk dat je het aantal pulsen moet aanpassen. Pulst hij wel voor elke liter? Is het niet toevallig elke tiende liter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
martinvdm schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:52:
[...]

Iets meer info zou handig zijn. Welke watermeter heb je van brabantwater en welke meter van Homewizard? Daarnaast weet ik je verbruik en situatie niet maar 200 liter op een dag komt voor. 448 is wel erg veel maar misschien heb je wel je grote vijver gevult :)
De 448 liter is van 2x de wc doorspoelen om de meter te testen en +/- 15 sec. de kraan open gehad.

Ik heb een PR6 meter van brabant water, me de daarvoor bedoelde meter van Home wizard.
Ik had al gelezen op het forum dan een vuil/vochtig glaasje het zou kunnen zijn.
Dus meter er afgehaald en glas nagekeken, maar het is een meter van 3 dagen oud en er zat geen vocht/vuil op of onder het glas.

De waardes die die nu aangeeft lijken overigens wel normaal, 12 liter (2 x wc doorspoelen en een keer koffie zetapp. bij vullen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een kraan bij mensen thuis, kan meestal niet meer dan 12 liter per minuut leveren.
Heb je -nu het wel goed lijkt te werken- nog wat aangepast, of zou het een scheve/geroteerde positionering kunnen zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Als ik bij mij de kraan vol open zet dan geeft hij bij mij aan dat er 8 L/min word getapt maar hij heeft nog nooit meer aan gegeven terwijl ik zeker weet dat er meer per minuut word geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenpeiffer schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:08:
Nu het modden weer gaat gebeuren:
.........
een krappe meerderheid die de mod heeft uitgevoerd. Ik had eigenlijk verwacht (gezien de naam van deze site) dat er een hoger percentage zou zijn die de mod wel uitgevoerd heeft......
Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van de deskundigheid van de gemiddelde lezer hier. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vandaag met behulp van het duidelijke plaatje van baltus de ACM-1000 aangepast.
Nu kan ik het TELE contact van mijn Honeywell Chronotherm vision thermostaat via de homewizard aanpassen.
Ideaal! Zo heb ik geen nieuwe slimme thermostaat nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenpeiffer schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:08:
...

Wat mij opvalt:
...
een krappe meerderheid die de mod heeft uitgevoerd. Ik had eigenlijk verwacht (gezien de naam van deze site) dat er een hoger percentage zou zijn die de mod wel uitgevoerd heeft.

...
Er kunnen ook forumleden (tweakers) zijn, zoals ik, die de mod niet hebben uitgevoerd omdat 't niet nodig is. "If it ain't broke, don't fix it"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:07:
[...]

Er kunnen ook forumleden (tweakers) zijn, zoals ik, die de mod niet hebben uitgevoerd omdat 't niet nodig is. "If it ain't broke, don't fix it"!
Precies, ik heb helemaal geen problemen, het bereik is hier in huis prima.

Het verbaast mij eigenlijk dat zo enorm veel mensen het wél hebben gedaan :o
Nu zijn Tweakers natuurlijk over het algemeen meer van modden en ik vraag me ook af hoeveel hiervan het hebben gedaan "omdat het kan" en hoeveel het hebben gedaan uit noodzaak.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:08:
[...]
Precies, ik heb helemaal geen problemen, het bereik is hier in huis prima.

Het verbaast mij eigenlijk dat zo enorm veel mensen het wél hebben gedaan :o
Nu zijn Tweakers natuurlijk over het algemeen meer van modden en ik vraag me ook af hoeveel hiervan het hebben gedaan "omdat het kan" en hoeveel het hebben gedaan uit noodzaak.
Daar heb je de nieuwe poll ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik heb het ook gedaan omdat ik regenmeter, Deurcontact voordeur, 1 tempmeter en 2 schakelaars niet kon ontvangen dus het was voor mij noodzaak.

Ik hoop dat de 868 wel beter is omdat ik deze week mijn loxx slot krijg geleverd en die komt op de voordeur waar ik de deurcontact ook niet kon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb hier een iPhone 4S en iPhone 5S beide voorzien van de HW app. De HW app op de 5S start snel op en heeft zo goed als meteen verbinding met de HW, de 4S echter start weliswaar snel op maar het duurt heel lang voor er verbinding wordt gemaakt met de HW. Herkennen meer gebruikers dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Henkhuppelschot schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:42:

Wat gaat er mis?
Heb je misschien eerst de watermeter aangesloten op de Energylink en pas daarna fysiek op de watermeter ?
Wanneer je de sensor dan beweegt detecteert hij elke lichtpuls zodra die in zicht komt (lamp in de gang bij de meter bijvoorbeeld) of je legt per abuis je vinger op het 'kijkgaatje' waardoor invallende licht juist weer onderbroken wordt.
Tip is dus: Eerst de sensor monteren op de watermeter, dan pas aansluiten op de HW.

Een andere oorzaak KAN zijn dat er kortsluiting zit in de twee adertjes/draadjes. Zodra deze twee nl kortgesloten worden wordt dit vertaald als 1 puls in de Energylink. HOu ze langdurig tegen elkaar en de 'pulsmeter' in de Energylink gaat uit zijn dak ;-)

Gezien het feit dat je daarna meldde dat je nu normaal verbruik hebt, vermoed ik zomaar dat het eerste het probleem is geweest.
Ter vergelijk: Wanneer hier thuis iemand doucht meet ik een verbruik van 8L/min (geen spaar douchekop).
Een toilet helemaal doortrekken (grote boodschap ;-) kost 8-9 liter (wij hebben wel een groot reservoir).
Met zijn tweetjes (allebei overdag werkend) zitten we op gemiddeld 100 liter per werkdag (incl in de ochtend allebei douchen). In het weekend wordt dit fors hoger (wasmachines etc ;-)

Groet,
Peter

[ Voor 14% gewijzigd door pvkan op 21-12-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
martinvdm schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:11:
[...]

Daar heb je de nieuwe poll ;). Hier uit noodzaak iig.
En daar is ie dan:
Poll: Waarom heb je de HW antenne mod uitgevoerd?
Pure noodzaak
Omdat het kan!
Beetje van beide
anders, plaats comment
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393205&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07-2024
Weet iemand of er verschil zit in de snelheid van versturen van het signaal tussen verschillende sensoren?

Bij het schakelen van een scène via deurcontacten duurt het bijna 2 seconden voordat er geschakeld word. Lamp aan in ruimte met 3 deuren ( via 3 contact schakelaars)

Bij het aansturen van een scène via een schakelaar awst 8800( ingeleerd als deurcontact), gaat het veel sneller 0,5 seconden. Afstand is niet het probleem (3 meter), antenne mod is uitgevoerd, schakelaars op zolder ( 8 meter + 2x betonnen vloer) reageren direct wanneer ik ze aanstuur via app, dus bereik is goed.

Wat mij ook opvalt, als ik een deurcontact bedien, gaat het RF lampje knipperen op de HW ruim 1 seconde. Als ik de awst8800 indruk knippert het RF lampje veel korter ongeveer 0,5 seconde

Wie komt dit bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
chippie777 schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:20:
Ik heb hier een iPhone 4S en iPhone 5S beide voorzien van de HW app. De HW app op de 5S start snel op en heeft zo goed als meteen verbinding met de HW, de 4S echter start weliswaar snel op maar het duurt heel lang voor er verbinding wordt gemaakt met de HW. Herkennen meer gebruikers dit?
Bij mijn note3 start meestal snel op maar op mijn snelle laptop de app.homewizard blijft maar laden de data en dat is telkens zo
Maar dus op gsm gewoon snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@gerjan01:
Volgens mij sturen die magneetsensoren veel langer een signaal en dus kan de HomeWizard dan helemaal nog niet een ander signaal versturen. Misschien omdat het bereik van die magneetsensoren eigenlijk best wel matig is?
De bewegingssensor lijkt ook vrij traag te gaan als je het via de HomeWizard laat schakelen. Dus misschien zit er bij de HomeWizard ook wel een vertraging in.

Het scheelt ook best wel veel of je de sensoren direct op de schakelaars inleert, of via de Homewizard laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
@TD- er Als de vertraging in de Homewizard zou zitten, dan zou de wandschakelaar (stuurt ook scène aan) er ook zo lang over moeten doen, deze schakelde met 0,5 seconde tov de 2 seconden die de deursensoren er over doen.

Sensoren rechtstreeks gaat natuurlijk het snelst, maar overdag hoeft het licht niet aan, alleen na zon 's ondergang, en dat gaat alleen via een scène

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Hoi,

Vandaag de energylink geinstalleerd. Het realtime vermogen klopt maar niet het opgetelde vermogen.

Gemeten via de kwh meter 21 KW, de energylink geeft 445.48 KW aan

Is dit een verkeerde instelling of een hidden feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:25

mb1

snooze7555 schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:51:
Hoi,

Vandaag de energylink geinstalleerd. Het realtime vermogen klopt maar niet het opgetelde vermogen.

Gemeten via de kwh meter 21 KW, de energylink geeft 445.48 KW aan

Is dit een verkeerde instelling of een hidden feature.

Het aantal pulsen per KWh even juist instellen.
Volgens mij telt deze pas na afloop van het etmaal de waarde bij de totaalstand op.

[ Voor 5% gewijzigd door mb1 op 21-12-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Hoi,

Het aantal pulsen staat goed, hij geeft namelijk wel de goede werkelijke waarde aan. Ik heb het werkelijke vermogen gemeten met een stroomtang. Aantal pulsen is ingesteld op 2000i/kwh

Ik heb hem nu op s2 gezet en dan gaat het wel goed. ???? Morgen even bellen met homewizard.

:) :)

[ Voor 49% gewijzigd door snooze7555 op 21-12-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jermain
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02 08:50
gerjan01 schreef op zondag 21 december 2014 @ 15:32:
Weet iemand of er verschil zit in de snelheid van versturen van het signaal tussen verschillende sensoren?

Bij het schakelen van een scène via deurcontacten duurt het bijna 2 seconden voordat er geschakeld word. Lamp aan in ruimte met 3 deuren ( via 3 contact schakelaars)

Bij het aansturen van een scène via een schakelaar awst 8800( ingeleerd als deurcontact), gaat het veel sneller 0,5 seconden. Afstand is niet het probleem (3 meter), antenne mod is uitgevoerd, schakelaars op zolder ( 8 meter + 2x betonnen vloer) reageren direct wanneer ik ze aanstuur via app, dus bereik is goed.

Wat mij ook opvalt, als ik een deurcontact bedien, gaat het RF lampje knipperen op de HW ruim 1 seconde. Als ik de awst8800 indruk knippert het RF lampje veel korter ongeveer 0,5 seconde

Wie komt dit bekend voor?
Wij hadden dit probleem ook, duurde wel 2/3 seconden voor dat de scene aan ging. :(

bij ons zat het probleem in de Magneetcontact van HomeEasy HE852-HW deze vervangen voor een klikaanklikuit AMST-606 en binnen 0,5/1 sec gaat nu de scene aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:44
snooze7555 schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:03:
Hoi,

Het aantal pulsen staat goed, hij geeft namelijk wel de goede werkelijke waarde aan. Ik heb het werkelijke vermogen gemeten met een stroomtang. Aantal pulsen is ingesteld op 2000i/kwh

Ik heb hem nu op s2 gezet en dan gaat het wel goed. ???? Morgen even bellen met homewizard.

:) :)
De eerste dag waren bij mij de waardes ook helemaal raar. Bij de 2e dag liep het pas goed. Dus ff wachten tot morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
jermain schreef op zondag 21 december 2014 @ 20:10:
[...]

Wij hadden dit probleem ook, duurde wel 2/3 seconden voor dat de scene aan ging. :(

bij ons zat het probleem in de Magneetcontact van HomeEasy HE852-HW deze vervangen voor een klikaanklikuit AMST-606 en binnen 0,5/1 sec gaat nu de scene aan 8)
Ik gebruik al een AMST-606, heb nu ook een di-o maar de vertraging blijft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
pvkan schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:25:
[...]

Heb je misschien eerst de watermeter aangesloten op de Energylink en pas daarna fysiek op de watermeter ?
Wanneer je de sensor dan beweegt detecteert hij elke lichtpuls zodra die in zicht komt (lamp in de gang bij de meter bijvoorbeeld) of je legt per abuis je vinger op het 'kijkgaatje' waardoor invallende licht juist weer onderbroken wordt.
Tip is dus: Eerst de sensor monteren op de watermeter, dan pas aansluiten op de HW.

Een andere oorzaak KAN zijn dat er kortsluiting zit in de twee adertjes/draadjes. Zodra deze twee nl kortgesloten worden wordt dit vertaald als 1 puls in de Energylink. HOu ze langdurig tegen elkaar en de 'pulsmeter' in de Energylink gaat uit zijn dak ;-)

Gezien het feit dat je daarna meldde dat je nu normaal verbruik hebt, vermoed ik zomaar dat het eerste het probleem is geweest.
Ter vergelijk: Wanneer hier thuis iemand doucht meet ik een verbruik van 8L/min (geen spaar douchekop).
Een toilet helemaal doortrekken (grote boodschap ;-) kost 8-9 liter (wij hebben wel een groot reservoir).
Met zijn tweetjes (allebei overdag werkend) zitten we op gemiddeld 100 liter per werkdag (incl in de ochtend allebei douchen). In het weekend wordt dit fors hoger (wasmachines etc ;-)

Groet,
Peter
Ik heb de meter aangesloten zoals het hoort 8)
Dus eerst de meter dan de kabels +/- (geel/zwart) en daarna pas aanmelden op de HW.

Nu geeft hij een waarde aan van 29 liter, zou op zich wel kunnen.
3 x wc doorspoelen en 'ochtendritueel'

Ik hou het in de gaten, maar snap niet de eerste waardes van 450 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 21:25
Ik wil van de week de antenne mod gaan uitvoeren op mijn HomeWizard en wil 1,5 mm2 zwart schakeldraad gaan gebruiken, maar zou graag de "extra" antenne via de achterkant (usb kant) eruit willen laten komen, zoals
JohanWP dat heeft gedaan.
Maar dat betekent dat de eerste +/- 6 cm van de "extra" antenne zich binnen de behuizing van de HomeWizard bevindt. Heeft dat nadelig effect op ontvangst/zend bereik?
En moet je het einde van de draad isoleren? Met een krimpkousje of plastic dopje of zo iets?

Ik zat te denken, als ik het echt mooi wil maken, een SMA connector op de achterkant van de HomeWizard te maken en een haakse SMA antenne te gebruiken.
Zal dat ook werken, of is een draadje beter kwa ontvangst/zend bereik

[ Voor 37% gewijzigd door Bas Post op 22-12-2014 11:44 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 21:18
Hallo allen,

Al geruime tijd actief volger van het forum, veelal de antwoorden op mijn vragen al kunnen vinden in alle reacties.. behalve deze;

Ik ben actief gebruiker van homewizard, mijn gehele huis hangt dan ook vol met KAKU en wordt via Homewizard scenes en bewegingmelders aangestuurd. Tijdens de bouw van onze woning heb ik dan de inbouwdozen tbv schakelaars laten wegstucen omdat ik deze dacht toch niet nodig te hebben.

Nu begin ik toch één schakelaar te missen. Nu is het natuurlijk mogelijk om een inbouwschakelaar (bijv. Jung) te koppelen aan een AWMT-003 inbouwzender. Alleen is dat niet helemaal de 'look and feel' wat ik voor ogen heb.

Ik heb meer zoiets voor ogen:
http://www.technologytell...g-and-home-automation.jpg (niet precies dit, maar hoe het oogt)

Is er zoiets wat werkt met Homewizard? of ben ik gebonden aan de KAKU schakelaar, de traditionele schakelaars icm inbouwzender of misschien de Somfy scenario player?
http://www.homemotionshop...trols/scenarioplayer.html

Ik hoor graag wat jullie denken!

Groet,
Christiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
kwam wel zoiets tegen in een ander forum wat misschien wel werkt:
https://www.indiegogo.com...the-wireless-smart-button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
oertje schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:18:
[...]

Bij mijn note3 start meestal snel op maar op mijn snelle laptop de app.homewizard blijft maar laden de data en dat is telkens zo
Maar dus op gsm gewoon snel
Probleem is opgelost, de iPhone 4S bleek op het gastnetwerk te zitten ipv het hoofdnet werk. 8)7 8)7 8)7
Nu werkt het op beide telefoons even snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Christiaan101 schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:41:
Hallo allen,

Al geruime tijd actief volger van het forum, veelal de antwoorden op mijn vragen al kunnen vinden in alle reacties.. behalve deze;

Ik ben actief gebruiker van homewizard, mijn gehele huis hangt dan ook vol met KAKU en wordt via Homewizard scenes en bewegingmelders aangestuurd. Tijdens de bouw van onze woning heb ik dan de inbouwdozen tbv schakelaars laten wegstucen omdat ik deze dacht toch niet nodig te hebben.

Nu begin ik toch één schakelaar te missen. Nu is het natuurlijk mogelijk om een inbouwschakelaar (bijv. Jung) te koppelen aan een AWMT-003 inbouwzender. Alleen is dat niet helemaal de 'look and feel' wat ik voor ogen heb.

Ik heb meer zoiets voor ogen:
http://www.technologytell...g-and-home-automation.jpg (niet precies dit, maar hoe het oogt)

Is er zoiets wat werkt met Homewizard? of ben ik gebonden aan de KAKU schakelaar, de traditionele schakelaars icm inbouwzender of misschien de Somfy scenario player?
http://www.homemotionshop...trols/scenarioplayer.html

Ik hoor graag wat jullie denken!

Groet,
Christiaan
zoiets kan wel alleen moet je hem modden, dus dat de drukknopjes verbonden worden met de drukknopjes van de KAKU wandzenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:17:
[...]

zoiets kan wel alleen moet je hem modden, dus dat de drukknopjes verbonden worden met de drukknopjes van de KAKU wandzenders
Als je dan gaat modden, zou ik de knopjes verbinden met een KAKU afstandsbediening. Dat is netto een stuk goedkoper als je meerdere van die schakelaars gaat gebruiken in een module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Vraag: ervaringen met Flamingo draadloos koppelbare rookmelder (FA20RF of FA21RF).

Ik lees in dit topic dat diverse mensen deze rookmelders hebben aangeschaft. Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen tot dusver. En dan doel ik met name op het al dan niet optreden van valse meldingen en de batterijduur.
Ik overweeg deze rookmelders aan te schaffen (voor uitbreiding van mijn domotica-systeem op basis van Vera 3 controller en RFXcom).
Indien je reageert, meldt dan svp ook even hoe lang je de rookmelder(s) in bezit hebt. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mai Pensato schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:31:
Vraag: ervaringen met Flamingo draadloos koppelbare rookmelder (FA20RF of FA21RF).

Ik lees in dit topic dat diverse mensen deze rookmelders hebben aangeschaft. Mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen tot dusver. En dan doel ik met name op het al dan niet optreden van valse meldingen en de batterijduur.
Ik overweeg deze rookmelders aan te schaffen (voor uitbreiding van mijn domotica-systeem op basis van Vera 3 controller en RFXcom).
Indien je reageert, meldt dan svp ook even hoe lang je de rookmelder(s) in bezit hebt. Bij voorbaat dank!
Ik heb ze inmiddels meer dan een jaar, in het begin een keer vals alarm gehad, dat kwam door het stof.
Bevalt uitermate goed. Batterijen hebben ik 1x vervangen, melder ging met (een steeds korter wordend) interval piepen, geeft dus zelf aan dat de batterijen leeg raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

Godver, gooi ik net per ongeluk mijn regenmeter weg. Zijn de voorgaande gemeten resultaten nog terug te halen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 21:42
Mai Pensato schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:31:

Ik heb 4 rookmelders nu een jaar in bezit.
Heb ook 1x de batterijen moeten vervangen.
Moet zeggen dat het goed werkt met de HW.

We hadden laatst dat de oven enorm rookte waardoor de melder af ging. >:)
Netjes een push melding gekregen en een smsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Ik heb 3 rookmelders 1x de FA21 RF en 2x de FA20RF. deze laatste schandalig goedkoop 2 voor 6,49.
Bezit ze sinds 2 maanden ongeveer en 1x een test gedaan via de HW en prima.
Ik heb ze alle drie gekoppeld en ging ook prima.

batterij weet ik nog niet.....daarvoor heb ik ze te kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oertje schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:06:
Ik heb 3 rookmelders 1x de FA21 RF en 2x de FA20RF. deze laatste schandalig goedkoop 2 voor 6,49.
Bezit ze sinds 2 maanden ongeveer en 1x een test gedaan via de HW en prima.
Ik heb ze alle drie gekoppeld en ging ook prima.

batterij weet ik nog niet.....daarvoor heb ik ze te kort
2 voor 6,50?! Foutje met afrekenen of ergens in de aanbieding?
Pagina: 1 ... 49 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!