Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 10:38
Bas Post schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:05:
[...]

Werken deze met de HomeWizard, zo ja, ook de HD H264 stream??? Dan bestel ik er gelijk 3!
Hij staat wel in het lijstje met camera's in de HW App.. HD deel zou ik zo niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

PhAnt0mFS schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:26:
[...]

In mijn Vakantie editie die ik 3 maanden geleden heb gekocht zaten ze ook..
Zelf heb ik ze weggewerkt achter een radiatorombouw en zo'n 10% van de keren dat hij moet schakelen gebeurt dat niet.
In de App staan ze ON en ook de aan/uit knop die er op zit reageert niet en de lamp blijft uit.
Enige oplossing is dat de stekker uit het stopcontact te halen en hem er na een paar seconden weer in te doen.

Uiteraard ook getest in het zicht van de HW maar dit hielp helaas niet :(

Gebruik ze nu op een afstand minder dan 2 meter van de HW en dit gaat wel aardig.

Toen een starterskit van KaKu gekocht en deze werken perfect achter de ombouw!
[afbeelding]

*O*
Foscam FI9826P in de aanbieding bij Ibood!
http://www.ibood.com/nl/n...m-wireless-ip-camera.html
[afbeelding]
Dank voor je reactie, het is dus blijkbaar gewoon een inferieur product. Dat die KaKu dingen beter zijn weet ik ja, daar heb ik inmiddels al ruime ervaring mee :) Dit is namelijk al het 3e Homewizard startpakket die ik aangeschaft en/of geïnstalleerd heb. De andere twee waren bij mijn ouders en bij een een maat van me. Ik ben benieuwd hoe Homewizard op mijn klacht reageert.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:19
Hmm, ik begin toch weer een beetje terug te komen op het gebruik van de HomeWizard. Het is leuk, maar niet betrouwbaar genoeg. Ik heb regelmatig (om de paar dagen) dat de HomeWizard vastloopt. Hij reageert niet meer op sensoren en bij het starten van de app duurt het heel lang en krijg ik uiteindelijk de melding dat er geen verbinding met de HomeWizard kon worden gemaakt. Aan- en uitzetten van de HomeWizard lost het probleem op, maar dit kan natuurlijk niet. Iemand een vergelijkbaar probleem?

Ik heb geen rare ingewikkelde setup, dacht ik: Een paar KaKu sensoren en schakelaars, 1 thermometer, 2 rookmelders, Philips Hue gekoppeld, 2 somfy's.

Nu ik erover nadenk, heb ik de laatste tijd ook wel eens problemen met de Wifi. Het kan natuurlijk dat de HomeWizard hierdoor de draad kwijtraakt. Ik zal eens goed opletten of beide problemen gerelateerd zijn. Maar het zou natuurlijk veel betrouwbaarder zijn om de HomeWizard met een kabel te kunnen koppelen.

Ik zou het systeem graag uitbreiden met een Heatlink, maar vind het eigenlijk op dit moment te onbetrouwbaar (voor de prijs).

[ Voor 6% gewijzigd door PhilipsFan op 09-12-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 10:38
Yukkie schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:59:
[...]

Dank voor je reactie, het is dus blijkbaar gewoon een inferieur product. Dat die KaKu dingen beter zijn weet ik ja, daar heb ik inmiddels al ruime ervaring mee :) Dit is namelijk al het 3e Homewizard startpakket die ik aangeschaft en/of geïnstalleerd heb. De andere twee waren bij mijn ouders en bij een een maat van me. Ik ben benieuwd hoe Homewizard op mijn klacht reageert.
Geen probleem!
Ben ook zeer benieuwd naar de reactie.. mocht HW ze omruilen ga ik ze ook een berichtje sturen.
Opzich werken ze op zeer korte afstand vrijwel probleemloos maar dat is niet zoals het zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PhilipsFan schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:03:
Iemand een vergelijkbaar probleem?
Bij mijn vrouw loopt de app ook om de haverklap vast, ze moet hem dan handmatig killen.
Op mijn telefoon werkt de app echter helemaal prima en is Homewizard geen enkele keer vastgelopen.

Wat mijn vrouw nu overigens vaak doet is de Homewizard benaderen via de browser in plaats van via de app. Misschien is dat een idee?

Edit:
Oh, nu ik het teruglees begrijp ik dat je het over de Homewizard zélf hebt en niet de telefoon-app?
Nee, dat heb ik, gelukkig, niet meegemaakt.
(En ik heb best een drukke HW: Heatlink, Wattcher, meerdere thermometers, stuk of 20 KAKU-switches, 4 dimmers, een 10-tal knoppen, 3 afstandsbedieningen en behoorlijk wat timers en actions ingesteld.).

Lijkt me niet de bedoeling dat-ie vastloopt. Heb je nog garantie?

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 09-12-2014 11:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

martinvdm schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:31:
Opvallend dat sinds deze update 2.9.7 nu de LoXx sloten als knop/favoriet op de bovenste balk staat, terwijl ik helemaal geen enkele heb. Jammer dat je die bivenste balk niet zelf kan indelen.
Dit irriteert me ook mateloos. Ik moet nu naar rechts bewegen om mijn rookmelders te zien :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
anandus schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:12:
[...]
Edit:
Oh, nu ik het teruglees begrijp ik dat je het over de Homewizard zélf hebt en niet de telefoon-app?
Nee, dat heb ik, gelukkig, niet meegemaakt.
(En ik heb best een drukke HW: Heatlink, Wattcher, meerdere thermometers, stuk of 20 KAKU-switches, 4 dimmers, een 10-tal knoppen, 3 afstandsbedieningen en behoorlijk wat timers en actions ingesteld.).

Lijkt me niet de bedoeling dat-ie vastloopt. Heb je nog garantie?
Het gaat inderdaad om de HW zelf, niet de app. Ja, die zit nog in de garantie, maar zover had ik nog niet gedacht. Wel een tip, hij zou inderdaad ook gewoon stuk kunnen zijn. Maar ik zit zelf meer te denken aan configuratie ellende. Ik zal eerst eens wat experimenten met de Wifi gaan doen.

Over de app gesproken. Ik vind dat de ontwikkeling hiervan ook niet snel gaat. Nu eindelijk ondersteuning voor de iPhone 6 (en dan ook nog halfbakken), blokjes in de hoofdbalk die niet in te stellen zijn, dat moet toch allemaal veel beter. En ik was gisteravond bezig dit topic terug te lezen. Er is meer dan een JAAR geleden al beloofd dat de Heatlink beter moet gaan samenwerken (ipv alleen overwrite gebruiken) en dat er meerdere functies zoals klokprogramma's aan toegevoegd zouden worden. Volgens mij is dat nog steeds niet gebeurd. Die softwareontwikkeling moet veel sneller...

Wat ik bijvoorbeeld zou willen, is verschillende 'modes' voor verwarming kunnen instellen (bv thuis en niet-thuis) en dan met een bewegingssensor vaststellen of er iemand thuis is. Bij een half uur geen beweging kan de verwarming in de niet-thuis modus. Verschillende moderne thermostaten kunnen dat al, misschien heb ik daar wel meer aan. Maar ook daar heb ik al wat onderzoek naar gedaan. De Nest moduleert niet, de Toon krijg je alleen bij Eneco, de Honeywell modellen gebruiken Geofencing ipv bewegingsensor (veel te ingewikkeld) en de ICY modellen zijn me te duur voor wat ze bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:58

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

hmmm, nogal een erg onbevredigend antwoord ontvangen van Homewizard op mijn melding over die Smartwares schakelaars:
Bedankt voor de feedback, onze ervaring met de Smartwares/ HomeEasy schakelaars is niet dat ze afdoen voor de KlikAanKlikUit varianten. Het uiterlijk is natuurlijk persoonlijk, ze zijn inderdaad wat groter, maar zijn daarentegen wel voorzien van een hele handige aan/uit knop dat echt een groot gemis is op alle KlikAanKlikUit ontvangers.

In gevallen waar het soms wel en soms niet werkt, maar wanneer de HomeWizard dus niet consequent niks ontvangt, is het meestal een issue met het bereik of andere storingsbronnen. Zonder een specifieke oorzaak aan te wijzen, zijn de volgende punten van belang:

- Is de HomeWizard centraal geplaatst? Zet deze eventueel op zijn kant, dit kan het bereik verbeteren
- Zijn de ontvangers niet te dicht bij elkaar geplaatst? KlikAanKlikUit beveelt aan om ten minste 50 cm ruimte te houden tussen individuele ontvangers.
- Zitten er trafo's (telefoonopladers, etc.) in hetzelfde verlengsnoer/wandcontactdoos als de KlikAanKlikUit ontvanger? Dit kan de ontvangstkwaliteit negatief beinvloeden.
- Staat de HomeWizard niet op een metalen ondergrond, of een ander materiaal dat veel straling tegenhoudt?
- Werken er andere producten op 433Mhz die veel data versturen en daarmee de bandbreedte verstoren? Ook een bewegingsmelder op een plek met veel beweging kan een boosdoener zijn, deze gebruikte veel bandbreedte als er constant iemand voorbij loopt, waardoor andere signalen op 433Mhz niet meer goed door kunnen komen.
- In sommige gevallen kan een signaalversterker een oplossing bieden.

Vaak is het een combinatie van bovenstaande punten, het blijft altijd een beetje experimenteren met de beste set-up in dat geval.
Die troubleshooting steps komen overduidelijk uit de/een FAQ en zijn ook allemaal niet van toepassing. Ik zal vanavond nog eens gaan broeden op een mailtje terug.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:03:
Hmm, ik begin toch weer een beetje terug te komen op het gebruik van de HomeWizard. Het is leuk, maar niet betrouwbaar genoeg. Ik heb regelmatig (om de paar dagen) dat de HomeWizard vastloopt. Hij reageert niet meer op sensoren en bij het starten van de app duurt het heel lang en krijg ik uiteindelijk de melding dat er geen verbinding met de HomeWizard kon worden gemaakt. Aan- en uitzetten van de HomeWizard lost het probleem op, maar dit kan natuurlijk niet. Iemand een vergelijkbaar probleem?

Ik heb geen rare ingewikkelde setup, dacht ik: Een paar KaKu sensoren en schakelaars, 1 thermometer, 2 rookmelders, Philips Hue gekoppeld, 2 somfy's.

Nu ik erover nadenk, heb ik de laatste tijd ook wel eens problemen met de Wifi. Het kan natuurlijk dat de HomeWizard hierdoor de draad kwijtraakt. Ik zal eens goed opletten of beide problemen gerelateerd zijn. Maar het zou natuurlijk veel betrouwbaarder zijn om de HomeWizard met een kabel te kunnen koppelen.

Ik zou het systeem graag uitbreiden met een Heatlink, maar vind het eigenlijk op dit moment te onbetrouwbaar (voor de prijs).
Misschien zit het inderdaad in de Wifi-ontvangst. Ik heb ooit aanmerkelijke verbetering ondervonden nadat ik in de modem/router de WLAN-instellingen had gezet op b+g, in plaats van op b+g+n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

HW werkt op 433,9Mhz
KaKu werkt op 433,9Mhz

Dus ik koop een setje bij de Action (eigen merk KaKu) op 433,9;
Werkt het niet :/

Uiteraard ligt dat aan mij; Ik maak blijkbaar ergens een denkfout, maar welke is dat? O-)

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:38
Ik ken het "vast lopen" zoals je noemt wel. Dat is geen vastlopen maar gewoon het kwijt zijn van de wifi verbinding. Als je 30 minuten wacht komt de HW vanzelf weer op, tenminste dat is mijn ervaring.
Zelfs met een aparte router alleen voor de HW heb ik last van dat probleem. Gelukkig maar eens in de zoveel dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:40
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:13:
HW werkt op 433,9Mhz
KaKu werkt op 433,9Mhz

Dus ik koop een setje bij de Action (eigen merk KaKu) op 433,9;
Werkt het niet :/

Uiteraard ligt dat aan mij; Ik maak blijkbaar ergens een denkfout, maar welke is dat? O-)
Tijd om over te stappen op Domoticz + RFXCOM ? O-) Gebruik hier van alles door elkaar (KaKu, Action (Intertek), Home Easy). Werkt prima :9

En het kan wel op dezelfde frequentie zitten, maar dan kan er nog wel een ander protocol door de lucht gaan he ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 09-12-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@vastlopen:
Probeer ook eens een andere power-adapter. Als de 5V adapter het net niet trekt, kun je vastlopers krijgen als 'ie even wat meer moet doen.
En inderdaad probeer ook even op een ander WiFi-kanaal waar vrijwel niets op zit. Dat heb ik hier ook gedaan en maakt een wereld van verschil in de reactiesnelheid van de HW.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik wist niet dat ik de badkamer zo snel kon opwarmen. Maar met de nieuwe app. gaat het geweldig. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1H9pCLzTlam5HXvf40DWqEil/full.png

[ Voor 161% gewijzigd door baltus op 09-12-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
[quote]PhilipsFan schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:52:
[...]
Wat ik bijvoorbeeld zou willen, is verschillende 'modes' voor verwarming kunnen instellen (bv thuis en niet-thuis) en dan met een bewegingssensor vaststellen of er iemand thuis is. Bij een half uur geen beweging kan de verwarming in de niet-thuis modus. Verschillende moderne thermostaten kunnen dat al, misschien heb ik daar wel meer aan. Maar ook daar heb ik al wat onderzoek naar gedaan. De Nest moduleert niet, de Toon krijg je alleen bij Eneco, de Honeywell modellen gebruiken Geofencing ipv bewegingsensor (veel te ingewikkeld) en de ICY modellen zijn me te duur voor wat ze bieden.
Dit kan nu al met kleine work arround. Zie de gebruikers case op de hpm voor de heatlink integratie (http://hpm.homeip.net/scenario.html)

Heatlink integratie; indien 1 uur geen aanwezigheid wordt gedetecteerd, dan wordt de temperatuur in de heatlink aangepast naar "laag", bij beweging wordt de temperatuur gezet "Regulier"

[ Voor 7% gewijzigd door SNIK0906 op 09-12-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik heb inmiddels vastgesteld dat het niet aan de Wifi ligt. Had vanavond weer het probleem en de Wifi was gewoon ononderbroken in de lucht. De HW kwam ook niet terug, ik heb meer dan een halfuur gewacht. Ik heb ook een beweginsmelder die een Hue lamp aanzet, deze werkte ook niet (staat in principe los van de app). De drie lampjes op de HW waren tijdens de uitval gewoon groen. HW even los en weer aankoppelen en het is direct weer goed. Andere adapter ga ik nog proberen, dat is een goede tip. In ieder geval makkelijker om te ruilen mocht deze defect zijn.
SNIK0906 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 23:14:
[quote]PhilipsFan schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:52:
[...]

[...]

Dit kan nu al met kleine work arround. Zie de gebruikers case op de hpm voor de heatlink integratie (http://hpm.homeip.net/scenario.html)

Heatlink integratie; indien 1 uur geen aanwezigheid wordt gedetecteerd, dan wordt de temperatuur in de heatlink aangepast naar "laag", bij beweging wordt de temperatuur gezet "Regulier"
Ja, ik weet dat dit soort dingen met de HPM heel goed kunnen. En ik heb er ook heel veel waardering voor dat je hier zoveel moeite in steekt. Maar ik vind het toch bezwaarlijk om mijn HW password op te geven bij een online dienst. Dat is niet persoonlijk, meer een principekwestie. Je weet gewoon niet hoe hier in de toekomst misbruik van kan worden gemaakt, wellicht bevat de HW-api exploits o.i.d. Ik vind het niet veilig genoeg. Volgens mij is het hier wel eens eerder gevraagd, maar kun je de HPM-software niet beschikbaar maken voor gebruikers om bijvoorbeeld op een Raspberry Pi te laten draaien?

Nog een vraagje over de Heatlink: Kan deze ook de buitentemperatuur uit een online-dienst (shared weather) naar de thermostaat sturen? Ik weet dat dit kan met Opentherm, er zijn mensen die dit met een Raspberry Pi en een usb-opentherm-dingetje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb hier een Rpi draaien met oa xbmc. Staat altijd aan, dus nu ook domoticz op gezet en met url's stuur ik de HW aan.
Zo kan ik veel meer doen, zoals al die dingen van hpm, maar zo houd ik het 'binnenshuis' (en een handige grafische blockly-interface), als app gebruik ik dromotica.

Ik kan nu echt veel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 21:25
anandus schreef op woensdag 10 december 2014 @ 01:05:
Ik heb hier een Rpi draaien met oa xbmc. Staat altijd aan, dus nu ook domoticz op gezet en met url's stuur ik de HW aan.
Zo kan ik veel meer doen, zoals al die dingen van hpm, maar zo houd ik het 'binnenshuis' (en een handige grafische blockly-interface), als app gebruik ik dromotica.

Ik kan nu echt veel meer :)
Kan je uitleggen, wat je exact gedaan hebt dan? Heb je dan een RF zender en ontvanger gemaakt op de RPi? Ik heb zelf een RPi met Rasplex 24/7 aan staan, misschien leuk om even te testen.
Ik zou heel graag "EN/OF" scene's willen aansturen, zonder HPM

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:13
Sinds het zo koud is kan de homewizard de windmeter niet meer bereiken. Krijg constant geen data. Hebben er toevallig meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de HW mogen ontvangen. Opgezet met een dynamisch IP-adres, en eens 2 DIO ontvangers (die we al hadden) aangesloten. Lukt echt heel netjes en vlot om dingen toe te voegen precies!

Daarnet van op mijn werk eens ingelogged met de app, en zag direct dat mijn vrouw de radio had aangezet (de bijhorende DIO dan :)). Echt mooi om op die manier te zien wat er in huis gebeurd, en een vergeten radio ofzo af te kunnen zetten. Super!

Enig pijnpunt was de installatie van de Foscam FI9821W. Kreeg steeds de foutmelding "subnet doesn't match". Settings stonden nochtans goed denk ik, ook via DHCP een adres laten bepalen gaf dezelfde fout. Vanavond maar eens met een windows machine proberen ipv via de Mac. Via de Mac kon ik wel aan de settings van de camera (via Safari naar IP-adres), maar had daar ook niet de mogelijkheid om de beelden van de cam te bekijken. Hopelijk ligt het aan de Mac en lukt het instellen via Windows wel... Anders eens een post in een ander topic plaatsen :)

De Foscam heeft uiteraard niets met de HW te maken, dus voorlopig heel erg blij met de aankoop!! _/-\o_ Kijk uit naar het backorder van de radiatorkranen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Neefdave schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:20:
Sinds het zo koud is kan de homewizard de windmeter niet meer bereiken. Krijg constant geen data. Hebben er toevallig meer mensen last van?
De windmeter is bij mij nog gewoon goed te bereiken (met antenne mod op de homewizard)

Maar bij mij doet de bewegingsmelder gek sinds het koud is, hij blijft continu beweging zien terwijl er niemand voorbij loopt, dus als hier iemand nog een oplossing voor heeft....

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 15:37
Tinusvolkel schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:07:
[...]

De windmeter is bij mij nog gewoon goed te bereiken (met antenne mod op de homewizard)

Maar bij mij doet de bewegingsmelder gek sinds het koud is, hij blijft continu beweging zien terwijl er niemand voorbij loopt, dus als hier iemand nog een oplossing voor heeft....
Misschien batterijen vervangen?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

Neefdave schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:20:
Hier ook last van. Nieuwe batterijen bieden geen soelaas.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bas Post schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:08:
[...]
Kan je uitleggen, wat je exact gedaan hebt dan? Heb je dan een RF zender en ontvanger gemaakt op de RPi? Ik heb zelf een RPi met Rasplex 24/7 aan staan, misschien leuk om even te testen.
Ik zou heel graag "EN/OF" scene's willen aansturen, zonder HPM
Nee, geen RF-zender nodig, hoor :)

De Rpi en HW zitten op hetzelfde netwerk.
Het mooie van de HW is dat je de API met url's kan aansturen, dit werkt heel makkelijk.
Een nadeel is wel dat je een extra zwakte hebt, immers als de Rpi uitvalt om een of andere reden en je timers, etc zitten daarop dan werken die natuurlijk niet, ik houd dan ook gewoon de Homewizard-app op mijn telefoon als backup, mocht dat nodig zijn (maar bij mij is de uptime van mijn rpi grandioos, gelukkig).

Een handig naslagwerk hoe je de API aanspreekt is deze wiki van td-er (bedankt td-er! :D ):
http://wiki.td-er.nl/index.php?title=Homewizard

De switches werken gewoon met
http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>/sw/<switch-number>/<on|off>
De scenes met
http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>/gp/<scene-number>/<on|off>
Al heb ik nu de scenes in domoticz aangemaakt ipv HW
En de Heatlink met
http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>/hl/0/settarget/<temperature>

Ik ben nog aan het uitvogelen hoe ik dingen met domoticz uit de HW kan lezen, zoals thermometers.
Zodat ik de waardes daarvan kan gebruiken voor aan- of uitschakelen.

Nu heb ik domoticz op mijn rpi geinstalleerd (daar staat xbian op, en variant van debian geloof ik)
Ik heb daar de wiki voor gebruikt:
http://www.domoticz.com/w...PI#Installing_from_Binary
(nb. waarschijnlijk wil je in het opstartscript de poort veranderen, standaard is dat 8080. Wordt uitgelegd in de wiki hoe je dat moet doen)

Nu heb ik in domoticz een virtuele device aangemaakt (een dummy device), type, etc maakt niet uit.
En dan kan je daar switches van maken (moet je wel per switch een zendcode aangeven, A1, A2, etc. maar daar doet-ie niets mee natuurlijk.)

In de switch kan je url's voor on en off aangeven, zo ziet het er dan uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vu1uiR32ByuZ5cgo4g0Ij8vY/full.jpg

De Heatlink kan je niet zo mooi aansturen als vanuit de HW-app, maar ik heb gewoon switches voor nacht (13 graden), normaal (19 graden) en comfortabel (21 graden) aangemaakt.

En je kan dus interessantere dingen doen.
Hier een heel simpel voorbeeldje. Ik heb bovenstaande allemaal gisteren gedaan, dus nog geen tijd gehad om echt ingewikkeldere dingen te doen. Ook is het dubbelop, want de off-url voor heatlink 19/21 is dat de heatlink op 13 graden gezet wordt, het is dus eerder een proof of concept zeg maar :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GwElFOiDgF2uZjMnpwYqCHxo/full.png

Zoals je ziet werkt het met blockly en kan je allemaar if this then than, and, etc dingen gebruiken.

Zijn er nog vragen? :)

Edit:
Vragen over de koppeling HW-domoticz uiteraard.

Voor vragen over domoticz zélf kan je beter naar het bijbehorende topic, dit is immer het Homewizard-topic :)
Domoticz - Open source domotica systeem

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 10-12-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik zie toch wel veel mensen in hun reacties noemen dat ze een antenne mod hebben uitgevoerd (inclusief mezelf). Ik vraag me alleen af hoeveel mensen het nu wel en hoeveel het niet gedaan hebben.
Daarom (bij wijze van experiment) een poll:

Poll: Is je Homewizard voorzien van 'de' antenne-mod?
JA
NEE
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393100&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik ben benieuwd of het antwoord verassend zal zijn.
Daarnaast ben ik van mening dat wanneer de uitkomst vooral JA is, dit een duidelijk signaal is dat er een Homewizard 2.0 moet komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Als iemand met twee linkerhanden ga ik me er niet aan wagen :+ En ik heb geen soldeerbout :P
Ook heb ik geen bereikproblemen in mijn huis.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 10-12-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik heb Nee gestemd, maar ik ga de mod later nog wel uitvoeren. Ik heb nog geen problemen met het bereik op dit moment, maar ik wil ook de schuurdeur voorzien van een sensor en dat is toch wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
PhilipsFan schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:05:
Ik heb Nee gestemd, maar ik ga de mod later nog wel uitvoeren. Ik heb nog geen problemen met het bereik op dit moment, maar ik wil ook de schuurdeur voorzien van een sensor en dat is toch wat te ver.
Goed bezig!
Ik had de poll misschien wat uitgebreider moeten maken met antwoorden als :
- nee, moet nog gebeuren
- nee, ik overweeg het wel
Maar zo is het ook leuk😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Helaas heb ik zelf niet de mogelijkheden en de kennis om dit te doen anders had ik het wel gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Bij mij is het ook nodig, maar heb de kennis en het materiaal er niet voor.
Er word met regelmaat een schakelmoment gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
jeroenpeiffer schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:10:
[...]

Goed bezig!
Ik had de poll misschien wat uitgebreider moeten maken met antwoorden als :
- nee, moet nog gebeuren
- nee, ik overweeg het wel
Maar zo is het ook leuk😄
Zeker een goeie, ik overweeg ook om een mod te gaan uitvoeren, omdat er in de nabije toekomst ontvangers bij geplaatst gaan worden die nogal ver weg komen van de HomeWizard.
Of als het zend en ontvang bereik dermate goed wordt dat ik de HomeWizard weer in meterkast kan plaatsen.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik heb de antenne mod ook uitgevoerd omdat hij bij mij de windmeter, deurcontacten en regen meter niet kon ontvangen. Na de antenne mod geen schakeling meer gemist.

Misschien voor de mensen die wel deze willen uitvoeren maar de kennis niet hebben om het te doen iemand op dit forum vragen om het voor je te laten uitvoeren.

Ik ben wel bereid om het voor iemand te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De antenne-mod is in elk geval een erg populair onderwerp op mijn blog.
Even de top-3 HomeWizard posts qua aantal keer gelezen:
  1. HomeWizard - je huis automatiseren 8,747
  2. Homewizard - de installatie 8,699
  3. Verbeteren antenne HomeWizard 8,472
Kortom, bijna net zoveel mensen zijn geïnteresseerd in de HW als in het ombouwen ervan ;)
Het topic over de antenne-mod is ook een klein jaar jonger.

Lijkt me dus zeker een duidelijk signaal richting HomeWizard dat er wel degelijk mensen zitten te wachten op een verbeterde antenne.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:03:
De antenne-mod is in elk geval een erg populair onderwerp op mijn blog.
Even de top-3 HomeWizard posts qua aantal keer gelezen:
  1. HomeWizard - je huis automatiseren 8,747
  2. Homewizard - de installatie 8,699
  3. Verbeteren antenne HomeWizard 8,472
Kortom, bijna net zoveel mensen zijn geïnteresseerd in de HW als in het ombouwen ervan ;)
Het topic over de antenne-mod is ook een klein jaar jonger.

Lijkt me dus zeker een duidelijk signaal richting HomeWizard dat er wel degelijk mensen zitten te wachten op een verbeterde antenne.
Ik denk dat je gerust mag stellen dat veel mensen wachten op een verbeterde homewizard. Daar waarschijnlijk de huidige hardware niet toereikend is voor EN/OF en andere complexere zaken, de zwakte van de antenne, niet de meest stabiele en tevens verouderde wifi chip en als laatste ontbreken van fysieke netwerkaansluiting. Ik zeg hoog tijd voor Homewizard 2.0 en inruilactie voor bestaande klanten ;)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Niet z'n goed idee om nu al met een Homewizard model 2 te komen.
Waarom, de antenne modificatie is simpel uit te voeren wanneer dit nodig is.
Als een nieuw model wordt gemaakt zitten er waarschijnlijk veel meer wijzigingen in en zou het wel eens kunnen dat het support voor model 1 in korte tijd wordt gestopt. Je ben dan min of meer genoodzaakt om binnen korte tijd weer nieuwe hardware aan te schaffen. Zit ik niet op te wachten. Het geheel heeft best veel gekost! Met de antenne mod kan dit model echt nog de nodige tijd mee. (Een plugje voor een ext. Antenne is wel een goed idee)
Nee, hij loopt nu met de antenne mod uitstekend en er veel kan meer mee dan ik gebruik. Natuurlijk zijn er wensen maar ik heb echt het gevoel dat ze bij Homewizard niet stil zitten. Ik heb de hw nu één jaar in de lucht en hij werkt uitstekend, iedere dag! :)

En ze hebben zelfs de schaling bug in de "vergelijk" functie met de laatste versie opgelost.
Hw, geweldig support mag ook een keer worden gezegd. :) :) :) :) :)

• anandus
  • Niet online
Steef_tweaker schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:53:
Er word met regelmaat een schakelmoment gemist...
In het geval van KAKU ligt dat ook deels daaraan.
Hier worden soms ook schakelmomenten gemist van zender naar ontvanger (zonder HW ertussen), en dan zit er maar 2 á 3 meter tussen in een open ruimte (knop op muur->plafondlamp).

Het gebeurt niet zo vaak, maar het gebeurt wel.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 11-12-2014 12:18 ]

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:54
Dag Alle,

ik ben een review aan het maken van de HomeWizard. Kan iemand mij een screenshot (APP en Tablet) met een goed gevulde HomeWizard sturen? Die van mij is nogal leeg :)

Bedankt!

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• anandus
  • Niet online
Ik had er nog eentje liggen, zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5RoJV2hzSjO1C0bztzd78YsB/full.png

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:54
Top! Dit is van de Tablet of App?

Toevallig ook van beide?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 18:52
reinhold schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:36:
Ik heb de antenne mod ook uitgevoerd omdat hij bij mij de windmeter, deurcontacten en regen meter niet kon ontvangen. Na de antenne mod geen schakeling meer gemist.

Misschien voor de mensen die wel deze willen uitvoeren maar de kennis niet hebben om het te doen iemand op dit forum vragen om het voor je te laten uitvoeren.

Ik ben wel bereid om het voor iemand te gaan doen.
Ik heb ook nee gezegd in de poll maar ik zou het wel heel graag willen maar heb de apparatuur, kennis en durf niet. Maar als iemand in omgeving Purmerend, Leeuwarden(waar familie woont), Gemert(waar ook familie woont) of Rotterdam (waar ik vaak werk) het zou willen doen, Graag!

• anandus
  • Niet online
HeroS schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:12:
Top! Dit is van de Tablet of App?

Toevallig ook van beide?
Oh, ja, het is de web-app, gecropt :)

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:23:
[...]

Prima tip. Nuttig, dit forum.
Ik heb niet zoveel verstand, maar ik heb een aldi maginon webcam, en deze heeft de functie om http aan te vinken om als er bewegingsdetectie is een url neer te zetten. Deze cam werkt altijd zonder gedoe, zelfs beter dan de Foscam19831w, welliswaar geen HD op die aldi maar toch alle functies uitgebreid.
Melden aan digitale uitgang:
Melden aan mail:
Melden aan FTP:
Interval:
Melden aan HTTP:
URL:

Nu heb ik dat gedaan ik heb ipadres HW en dan ww en dan sw/0/on maar mijn lampje gaat niet aan terwijl als ik die url gebruik in browser lamp wel aan schakeld.

Iemand een idee wat ik fout doe?
HeroS schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:22:
Dag Alle,

ik ben een review aan het maken van de HomeWizard. Kan iemand mij een screenshot (APP en Tablet) met een goed gevulde HomeWizard sturen? Die van mij is nogal leeg :)

Bedankt!
Stuur me ff een PM.
Heb er compleet weerstation in, zonnepanelen met energylink, watermeter, brandmelders, heatlink, thermometers en uiteraard schakelaars en magneetsensoren.

[ Voor 19% gewijzigd door martinvdm op 11-12-2014 15:54 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• LJ80
anandus schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:18:
[...]
In het geval van KAKU ligt dat ook deels daaraan.
Hier worden soms ook schakelmomenten gemist van zender naar ontvanger (zonder HW ertussen), en dan zit er maar 2 á 3 meter tussen in een open ruimte (knop op muur->plafondlamp).

Het gebeurt niet zo vaak, maar het gebeurt wel.
Oke maar homewizard staat in de meterkast, en de schakelaar ongeveer 8 meter verderop in de huiskamer. Soms moet ik meerdere keren op aan drukken in de app voor de lamp aangaat.

ligt dus denk aan het zend vermogen.

• Deef_K
Zendvermogen is inderdaad een b*tch. Als ik mijn homewizard 10cm hoger hang dan vangt deze wel de windmeter weer op maar een andere ontvanger werkt dan weer niet. Om moe van te worden.

• LJ80
maargoed als er dus iemand kan solderen in zuidholland :-)

Verwijderd

hoi allemaal, ik heb sinds kort ook een homewizard aangeschaft. Het werkt leuk maar ook ik heb problemen met het bereik. Ik zou graag de antenne mod willen doen maar ja, het apparaat is 2 weken in bezit.
ik heb nu een kaku extender gekocht, misschien dat dat wat helpt (helaas is hij nog niet binnen).

is het ook een idee om meerdere keren een aan of uit signaal te sturen met de timer. Ik heb nu 3 keer dat ik een signaal verzend naar de kaku's. ik hoop dat 1 van de 3 signalen aankomt. Of is dit slecht voor een ontvanger.

verder heb ik nog een vraag: ik heb de energylink en wil daar nog de heatlink bij aanschaffen. Mijn vraag is nu of deze combinatie ook een besparing op de energie rekening oplevert? Is dit dan te vergelijken met toon? Dus als ik gewoon thuis ben is de heatlink dan inteligent genoeg om mijn temperatuur optimaal te regelen?

Ben blij dat ik dit forum heb gevonden, er staat heel veel informati in.
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:06:
hoi allemaal, ik heb sinds kort ook een homewizard aangeschaft. Het werkt leuk maar ook ik heb problemen met het bereik. Ik zou graag de antenne mod willen doen maar ja, het apparaat is 2 weken in bezit.
ik heb nu een kaku extender gekocht, misschien dat dat wat helpt (helaas is hij nog niet binnen).

is het ook een idee om meerdere keren een aan of uit signaal te sturen met de timer. Ik heb nu 3 keer dat ik een signaal verzend naar de kaku's. ik hoop dat 1 van de 3 signalen aankomt. Of is dit slecht voor een ontvanger.

verder heb ik nog een vraag: ik heb de energylink en wil daar nog de heatlink bij aanschaffen. Mijn vraag is nu of deze combinatie ook een besparing op de energie rekening oplevert? Is dit dan te vergelijken met toon? Dus als ik gewoon thuis ben is de heatlink dan inteligent genoeg om mijn temperatuur optimaal te regelen?

Ben blij dat ik dit forum heb gevonden, er staat heel veel informati in.
Ik zou voordat je de antennemod uit voert eerst eens goed de plaatsing bepalen van de homewizard, dit kan al veel verschil maken. Verder bespaart de energylink of heatlink je niets, dat doet de Toon ook niet. Het maakt je alleen bewuster van het energieverbruik waardoor je willicht zuiniger om gaat hiermee. De heatlink heeft weinig instelmogelijkheden. Je kunt de thermostaat overrulen met een temperatuur, maar er zit geen klokprogramma in. Hier is Homewizard wel mee bezig schijnt.

• PhilipsFan
Zo, maar even weer mijn naam als Tweaker eer aan gedaan en de soldeerbout opgewarmd. Doel: een KAKU ACM-1000 schakelaar zodanig modden dat deze potentiaalvrij kan schakelen.

Waarom, waarom? Als volgt. Als mijn kinderen alleen thuis zijn (leeftijd 9-14, dus die kunnen best ff alleen blijven) wil ik liever niet dat ze de deur opendoen als er wordt aangebeld. Je weet immers maar nooit wie er staat. Ze weten dit wel, maar om ze niet onnodig nieuwsgierig te maken doe ik dan meestal de bel uit. Maar vaak vergeet ik dat ook, of ik vergeet de bel weer aan te zetten als ik terug ben (met als gevolg soms een chagrijnige postbode).

Dus: de deurbel schakelen met een KAKU-schakelaar. Maar dat hoeft toch niet potentiaalvrij? Gewoon de beltrafo achter een ongemodde ACM-1000 en klaar? Bijna. Ik wil namelijk in de toekomst ook een beldrukknopzender gebruiken, zodat ik op m'n telefoon een piepje krijg als er iemand aanbelt. Dit moet uiteraard ook gebeuren als de bel uit staat. Dus alleen de gong moet worden afgekoppeld, de rest van het circuit moet gewoon intact blijven. Ik wil dus de laagspanning schakelen.

En dat doe je zo:
Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/2l6qmo.jpg
Ik heb de L draad gevolgd, deze splitst zich op. Een deel gaat naar het relais, het andere deel naar de electronica. De printbaan naar het relais heb ik weggekrast met een schroevedraaier. De N aansluiting van de uitgang zit intern doorverbonden met de N van de aanvoer, dus daar heb ik eerst het soldeertin verwijderd en vervolgens ook die baan doorgekrast. Als laatste een draadje solderen tussen dit contact en het voormalige L contact van het relais en voila, we hebben een potentiaalvrije schakelaar.

Kom op nou KAKU, dit is toch niet zo moeilijk om in de winkel te leggen?

• oertje
PhilipsFan schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:16:
Zo, maar even weer mijn naam als Tweaker eer aan gedaan en de soldeerbout opgewarmd. Doel: een KAKU ACM-1000 schakelaar zodanig modden dat deze potentiaalvrij kan schakelen.

Waarom, waarom? Als volgt. Als mijn kinderen alleen thuis zijn (leeftijd 9-14, dus die kunnen best ff alleen blijven) wil ik liever niet dat ze de deur opendoen als er wordt aangebeld. Je weet immers maar nooit wie er staat. Ze weten dit wel, maar om ze niet onnodig nieuwsgierig te maken doe ik dan meestal de bel uit. Maar vaak vergeet ik dat ook, of ik vergeet de bel weer aan te zetten als ik terug ben (met als gevolg soms een chagrijnige postbode).

Dus: de deurbel schakelen met een KAKU-schakelaar. Maar dat hoeft toch niet potentiaalvrij? Gewoon de beltrafo achter een ongemodde ACM-1000 en klaar? Bijna. Ik wil namelijk in de toekomst ook een beldrukknopzender gebruiken, zodat ik op m'n telefoon een piepje krijg als er iemand aanbelt. Dit moet uiteraard ook gebeuren als de bel uit staat. Dus alleen de gong moet worden afgekoppeld, de rest van het circuit moet gewoon intact blijven. Ik wil dus de laagspanning schakelen.

En dat doe je zo:
[afbeelding]
Ik heb de L draad gevolgd, deze splitst zich op. Een deel gaat naar het relais, het andere deel naar de electronica. De printbaan naar het relais heb ik weggekrast met een schroevedraaier. De N aansluiting van de uitgang zit intern doorverbonden met de N van de aanvoer, dus daar heb ik eerst het soldeertin verwijderd en vervolgens ook die baan doorgekrast. Als laatste een draadje solderen tussen dit contact en het voormalige L contact van het relais en voila, we hebben een potentiaalvrije schakelaar.

Mooi hoor, maar ik ben een leek met een HW en een KAKU bel en beldrukzender en ik krijg zonder ingewikkelde toeren gewoon op mijn android gsm een piep of ander geluid als er iemand aanbelt en ook als de kaku bel uitstaat werkt dat.
Misschien begrijp ik het allemaal verkeerd en is jouw oplossing bedoeld voor een iets veel slimmer gedoe dan wat ik kan bevatten hoor.

• PhilipsFan
oertje schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:24:
[...]

Mooi hoor, maar ik ben een leek met een HW en een KAKU bel en beldrukzender en ik krijg zonder ingewikkelde toeren gewoon op mijn android gsm een piep of ander geluid als er iemand aanbelt en ook als de kaku bel uitstaat werkt dat.
Misschien begrijp ik het allemaal verkeerd en is jouw oplossing bedoeld voor een iets veel slimmer gedoe dan wat ik kan bevatten hoor.
O dat ben ik er vergeten bij te zetten. Ik heb geen KAKU deurbel, maar een normale gong. Als ik een KAKU gong had, dan was het allemaal veel makkelijker geweest, maar dan is er ook geen lol aan >:)

• oertje
PhilipsFan schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:29:
[...]

O dat ben ik er vergeten bij te zetten. Ik heb geen KAKU deurbel, maar een normale gong. Als ik een KAKU gong had, dan was het allemaal veel makkelijker geweest, maar dan is er ook geen lol aan >:)
Ohhh vandaar, knap bedacht dan.

En dat doe je zo:
[afbeelding]

Baltus schreeft dit onlangs ook al, hier te lezen. Ik ga het binnenkort ook eens doen. De deurbelsensor heb ik al, maar de bel uitzetten heeft in mijn geval ook voordelen ivm slapende dochter en aanbellende verkopers en jehovah's :P

• PhilipsFan
martinvdm schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:32:
[...]

Baltus schreeft dit onlangs ook al, hier te lezen. Ik ga het binnenkort ook eens doen. De deurbelsensor heb ik al, maar de bel uitzetten heeft in mijn geval ook voordelen ivm slapende dochter en aanbellende verkopers en jehovah's :P
Ha, die had ik nog niet eens gezien. Nou ja, het is exact hetzelfde als wat ik heb gedaan en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Op marktplaats staat een advertentie van iemand die de homewizard ombouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Handig... Sinds de update van de Android app doet de heatlink het niet meer. Gek is dat ik de homewizard app eigenlijk niet eens gebruik, maar via Domoticz de URL aanroep om de heatlink temperatuur te wijzigen. Dat gebeurde gisteravond dus niet, dus kwam ik net in een warme huiskamer binnen ;)

Maar ook in homewizard app zelf gaat het mis en kan hij de temperatuur niet wijzigen.

Daarnaast... We zitten al in December en nog steeds kun je de heatlink niet gebruiken met scènes of wat dan ook. Echt een faal wat mij betreft van homewizard. Gelukkig vult de domoticz dat gat nu bij mij op. Als ik thuis kom gaat mooi de cv temperatuur omhoog etc. Wel leuk sloten en radiatoren knoppen erbij maken, maar enige vorm van intelligentie in de thermostaat blijft dan weer achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post

En dat doe je zo:
[afbeelding]

En nou een dom vraagje van mij, waar zet je de gemodificeerde ACM-1000 tussen? Hoe sluit je het aan in de meterkast op de beltrafo?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Jovink538 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 06:47:
Op marktplaats staat een advertentie van iemand die de homewizard ombouwt.
Ja voor € 25,- best veel, is wel mooi met zon antenne, maar hij staat toch in de meterkast.
Ik heb er liever een zwarte schakeldraad aan, voldoet ook prima en kost haast niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ach, die sprietjes haal je voor 2 stuivers en een knoop van eBay, dus mooi handeltje voor hem ;)

Ze lijken trouwens gelijke lengte te zijn, ik weet niet of dat zo handig is. 2,4Ghz (WiFi) en 433Mhz (RF voor sensoren) zijn twee totaal verschillende golflengtes en vragen dus ook om verschillende antenne lengtes.

Een stukje 17,5cm zwart schakeldraad werkt inderdaad net zo goed, misschien nog wel beter ook dan zijn mod, gezien het golflengte verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 12-12-2014 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje ivm HW en een IP camera... Ik loop al 2 dagen te sukkelen en geraak er niet uit 8)7

Netwerksituatie:
- Telenet router op 192.168.0.1
- Airport Extreme op 192.168.0.2 (niet als router)
- Homewizard op 192.168.0.80

Settings van de Foscam FI9821W:
IP address: 192.168.0.81
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
Primary DNS: 192.168.0.1
Secondary DNS: 0.0.0.0

HTTP Port: 81
HTTPS Port: 481
ONVIF Port: 888

Op de telenet router heb ik forwarding van zowel poort 81 als poort 481 gezet naar 192.168.0.81
De IP cam is bereikbaar via mijn extern-IP-adres:81
Zowel settings als beeld komen mooi door

In de homewizard heb ik al alle soorten settings geprobeerd
IP op 192.168.0.1, 192.168.0.81, extern-ip-adres,...
Port op 80, 81, 481, 888,...

Ofwel krijg ik de melding "Geen feed beschikbaar", ofwel de foutmelding "Error. Kan geen verbinding maken met "CamLiving". Controleer of de camera nog werkt en dat de gebruikersnaam en het wachtwoord juist zijn". Deze kloppen volgens mij want ik kan via de browser wel inloggen (al enkele keren hertypt om zeker te zijn). |:(

Héél af en toe krijg ik eens een image van de cam te zien, maar enkele seconden later weer diezelfde fout. Is ook een snapshot denk ik, want ik zie niets bewegen....

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Waar zit mijn fout?
Op de website van HW staat dat de cam compatibel is (ook gekocht via hun).

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Moet je niet een bepaalde URL opgeven ipv alleen het IP? Dus iets als http://<ip>/stream1.mjpeg ofzo?
Misschien heb je hier wat aan: http://www.ipcam-shop.nl/...%20on%20the%20FI9821W.pdf (is wel voor een Synology NAS geschreven, maar gaat over dezelfde camera).

Dit geeft trouwens niet bepaald hoop: http://www.homewizards.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=558

Ook in dit huidige topic blijkt de 9821 niet echt uit te blinken: https://gathering.tweaker...5Bfilter_keywords%5D=9821

Misschien toch beter een andere camera halen?

[ Voor 91% gewijzigd door ThinkPad op 12-12-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Nee dat hoeft niet.

Je moet het externe IP-adres gebruiken in homewizard met het juiste poortnummer.

@DubbleEagle ik zou voor de zekerheid in je camera webomgeving je http poort veranderen naar bijvoorbeeld 2000. Dit dan ook aanpassen in port forwarding van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 20:27
Vraagje: Is het mogelijk om m.b.v een relais de normale verlichting van me garage aan te laten springen zodra de garage deur open gaat.

De garagedeur opener heeft een eigen (bescheiden) lampje, en ik wil via dat lampje en een relais de verlichting van mijn garage aan laten sturen en de buiten verlichting in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkhuppelschot schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:01:
Vraagje: Is het mogelijk om m.b.v een relais de normale verlichting van me garage aan te laten springen zodra de garage deur open gaat.

De garagedeur opener heeft een eigen (bescheiden) lampje, en ik wil via dat lampje en een relais de verlichting van mijn garage aan laten sturen en de buiten verlichting in de tuin.
Je verlichting op een KaKu schakelaar en op je garagedeur een deursensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
@Henkhuppelschot

Ik denk dat je niet te moeilijk moet maken. Waarom geen magneetcontact op de garagedeur bevestigen en in de dozen van je lampschakelaars een inbouwontvanger plaatsen.

Vervolgens in Homewizard een actie aanmaken:

Condities

Sensor: garagedeur
Event: Open
Begintijd: -
Eindtijd: -
Dagen: -

Actie
Lamp garage: schakel aan
Lampen buiten: schakel aan

Dan kan je nog bij wijze van op de deur van je garage naar gang of wat dan ook, ook een magneetcontact maken. Vervolgens wanneer deze dicht gaat garage lamp en buitenlamp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Ik heb al moeite met het bereik van de HW naar de poort, laat staan als ik een magneet contact plaats in de garage op een metalen ondergrond. :)
Denk niet dat ik dat haal qua bereik.
Ik kan hetr eerst wel eens porberen door de magneet schakelaar van de poort te gebruiken misschien.

Ik kan dat uiteraard wel doen zonder de HW, maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neefdave schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:00:
Nee dat hoeft niet.

Je moet het externe IP-adres gebruiken in homewizard met het juiste poortnummer.

@DubbleEagle ik zou voor de zekerheid in je camera webomgeving je http poort veranderen naar bijvoorbeeld 2000. Dit dan ook aanpassen in port forwarding van je router.
Poort aangepast naar 2001, helaas geen verschil :(

MAAR... Nadien via het doc dat Thinkpad voorstelde, even gekeken om de substream te verzetten naar MJPEG, en nu heb ik beeld in de HW! :*)

Voor eventuele geïnteresseerden: het commando dat ik gebruikt heb was:
http://<intern-ip>:<httppoort>/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?usr=<username>&pwd=<password>&cmd=setSubStreamFormat&format=1

In de HW staat nu poort 2001, en het extern IP adres.

Merci voor de tips Thinkpad en Neefdave !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:16:
Ik heb al moeite met het bereik van de HW naar de poort, laat staan als ik een magneet contact plaats in de garage op een metalen ondergrond. :)
Denk niet dat ik dat haal qua bereik.
Ik kan hetr eerst wel eens porberen door de magneet schakelaar van de poort te gebruiken misschien.

Ik kan dat uiteraard wel doen zonder de HW, maar liever niet.
gebruik gewoon een bewegings sensor in de garage, dat heb ik zelf ook.
deze ziet dat je binnenkomt en schakelt het licht aan. En na een bepaalde tijd weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
_ferry_ schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:09:
Daarnaast... We zitten al in December en nog steeds kun je de heatlink niet gebruiken met scènes of wat dan ook.
De HL via een IP-switch aanroepen zorgt ervoor dat je het in scènes, actions en timers kan gebruiken.
Maar ben het verder wel met je eens, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Steef_tweaker schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:12:
[...]

gebruik gewoon een bewegings sensor in de garage, dat heb ik zelf ook.
deze ziet dat je binnenkomt en schakelt het licht aan. En na een bepaalde tijd weer uit.
Bedankt voor het advies, maar dat vindt ik niks.
Vanmiddag maar een proberen met een magneetcontact...als dat niet lukt even prutsen met de deuropener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:51:
Even een vraagje ivm HW en een IP camera... Ik loop al 2 dagen te sukkelen en geraak er niet uit 8)7

Netwerksituatie:
- Telenet router op 192.168.0.1
- Airport Extreme op 192.168.0.2 (niet als router)
- Homewizard op 192.168.0.80

Settings van de Foscam FI9821W:
IP address: 192.168.0.81
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
Primary DNS: 192.168.0.1
Secondary DNS: 0.0.0.0

HTTP Port: 81
HTTPS Port: 481
ONVIF Port: 888

Op de telenet router heb ik forwarding van zowel poort 81 als poort 481 gezet naar 192.168.0.81
De IP cam is bereikbaar via mijn extern-IP-adres:81
Zowel settings als beeld komen mooi door

In de homewizard heb ik al alle soorten settings geprobeerd
IP op 192.168.0.1, 192.168.0.81, extern-ip-adres,...
Port op 80, 81, 481, 888,...

Ofwel krijg ik de melding "Geen feed beschikbaar", ofwel de foutmelding "Error. Kan geen verbinding maken met "CamLiving". Controleer of de camera nog werkt en dat de gebruikersnaam en het wachtwoord juist zijn". Deze kloppen volgens mij want ik kan via de browser wel inloggen (al enkele keren hertypt om zeker te zijn). |:(

Héél af en toe krijg ik eens een image van de cam te zien, maar enkele seconden later weer diezelfde fout. Is ook een snapshot denk ik, want ik zie niets bewegen....

Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Waar zit mijn fout?
Op de website van HW staat dat de cam compatibel is (ook gekocht via hun).

Thanks!
Ik had ook weken problemen mijn hd cam f19831w aan de gang te krijgen in de hw app, op foscam app ging het gelijk. mijn oplossing was:
ik heb deze url http://ip address:port/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?usr=admin&pwd=&cmd=setSubStreamFormat&format=1 gebruikt van foscam forum en aangepast Main ipv Sub en 0 ipv 1 en toen de cam herstart in de ipcamtool en toen ook de homewizard aan de pc gehangen en opnieuw de config gedaan en opeens ja supersnel beide cams met mjpeg
snapshots werken ook prima bij signalering in de gsm.

Dus als de cam extern en in de foscam app wel goed werkt, is dit misschien je oplossing?

Oeps, zag dat het je al gelukt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Vraagje,

Hoe snel worden de tickets bij HW behandeld? Want ik heb er eergisteren 1tje ingeschoten maar nog niks van gehoord.

Dus daarom ga ik het maar via deze weg proberen :) :

Sinds 1.5 week heb ik een slimme meter en een energy link.

Alles met de energy link werkte prima (gas, vermogen en water) word netjes (op de gare grafieken van HW na) weergegeven.

Echter was de gasmeter nogal aan het storen op kaku schakelaars en de router, dus ze hebben een nieuwe meter geplaatst, en dit probleem is nu opgelost.

Maar sinds de nieuwe meter heb ik geen inzicht meer op mijn gasverbruik.

De nieuwe gasmeter is (volgens mij) wel goed gelinkt met de energie meter, (nummer gasmeter staat in de energie meter, en zie geen foutmelding dat er geen verbinding is)

Dus moet de oude gasmeter misschien nog gewist worden uit de energy link of de homewizard?

En kan ik de energy link uit mijn HW verwijderen zonder dat ik alle data (verwogen en water verbruik) kwijt ben?
Want dan zou ik hem opnieuw kunnen linken om te testen of dat werkt.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:33:
[...]

Bedankt voor het advies, maar dat vindt ik niks.
Vanmiddag maar een proberen met een magneetcontact...als dat niet lukt even prutsen met de deuropener
waarom vind je dat niks eigenlijk?
Ben ik wel benieuwd naar omdat het hier perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Steef_tweaker schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:11:
[...]

waarom vind je dat niks eigenlijk?
Ben ik wel benieuwd naar omdat het hier perfect werkt.
Omdat ik in de garage ook prima uit de voeten kan zonder dat het licht telkens aan springt.
Als ik bv in de koelkast of vriezer moet zijn, hoeft van mij niet het licht aan te springen.
Ik heb hierbij voldoende aan het licht van de koelkast zelf, en het licht wat door de deur heen komt.

Veder heb ik in de garage geen tot weinig plaatsen om een bewegingsmelder op te hangen.
Deze staat vrij vol namelijk :).
Een van de weinige plaatsen is tegen de achtermuur, en daar kom je niet om de loopdeur heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:30:
[...]

Omdat ik in de garage ook prima uit de voeten kan zonder dat het licht telkens aan springt.
Als ik bv in de koelkast of vriezer moet zijn, hoeft van mij niet het licht aan te springen.
Ik heb hierbij voldoende aan het licht van de koelkast zelf, en het licht wat door de deur heen komt.

Veder heb ik in de garage geen tot weinig plaatsen om een bewegingsmelder op te hangen.
Deze staat vrij vol namelijk :).
Een van de weinige plaatsen is tegen de achtermuur, en daar kom je niet om de loopdeur heen..
Zit je plafond ook vol dan? daar kun je vast wel een melder kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Voor de mensen die het nog niet gezien hadden en niet 2 pagina's terug lezen (stemmen kan ook nog):

Poll: Is je Homewizard voorzien van 'de' antenne-mod?
JA
NEE
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=393100&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
jeroenpeiffer schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 17:18:
[...]

Zit je plafond ook vol dan? daar kun je vast wel een melder kwijt :P
Lijkt me niet verstandig, om in het underlayment te schroeven :p

Tussen de balkenlaag ligt het ook vol, misschien een keer opruimen maar ja....je kan het ooit nog eens gebruiken hé :D

Maar een bewegingsmelder is geen optie voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
gaan er nog mensen hier over tot aanschaf van de loxx sloten?

Als alles goed is krijg ik week 52 1 geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
reinhold schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 18:05:
gaan er nog mensen hier over tot aanschaf van de loxx sloten?

Als alles goed is krijg ik week 52 1 geleverd.
Ik ben er wel naar aan het kijken, ik zou nog wat van die man horen maar tot nu toe nog niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Zodra ik deze slot heb dan zal ik mijn bevindingen hier neer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:17:
Ach, die sprietjes haal je voor 2 stuivers en een knoop van eBay, dus mooi handeltje voor hem ;)

Ze lijken trouwens gelijke lengte te zijn, ik weet niet of dat zo handig is. 2,4Ghz (WiFi) en 433Mhz (RF voor sensoren) zijn twee totaal verschillende golflengtes en vragen dus ook om verschillende antenne lengtes.

Een stukje 17,5cm zwart schakeldraad werkt inderdaad net zo goed, misschien nog wel beter ook dan zijn mod, gezien het golflengte verhaal.
... Gelukkig zijn dit gewoon 868Mhz en 433Mhz antennes, beiden voor sensoren/actoren. Dus zeker géén WiFi antenne, deze zou gewoon opbranden omwille van het vermogen. Verder zeer netjes uitgevoerd lijkt me.

Gert
Schaamteloos geript: Afbeeldingslocatie: http://td-er.nl/wp-content/uploads/2014/02/Beide_antennes_pcb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2014 10:32 . Reden: taalfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-10 21:42
Ben nog even aan het knutselen geweest voor een simpel html status scherm.
Handig om even snel te kijken zonder de HW app op te starten.
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2sakv29.png

Ook heb ik een aantal vb scriptjes gemaakt om bijv. de lamp aan te doen via een snelkoppeling op de pc.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/9a8px4.png

"Dim o
Set o = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP")
o.open "GET", "http://192.168.1.100/wachtwoord/sw/8/on", False
o.send"

werkt best handig :)

[ Voor 9% gewijzigd door larsF op 14-12-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke url vraag je de status en ingestelde temperatuur van de heatlink op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
De status haal ik op doormiddel van de volgende URL: http://192.168.1.100/wachtwoord/get-status.
Hiermee krijg je een JSON file die ik met een javascript verder uitlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow verrek, was me nog niet opgevallen dat die d'r ook tussen staat.
Ook maar eens mee aan de slag :-)
rte is de ingestelde temperatuur, rsp de werkelijke maar wat is tte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
rte = de temperatuur wat de thermostaat aangeeft.

rsp = de ingestelde temperatuur

tte is volgens mij de ketel druk.

wte = de temperatuur van het water.

Ik ben geen programmeur dus ik heb simpel iets gemaakt.
Mogelijk kan de code & de layout beter, maar het werkt ;)

[ Voor 27% gewijzigd door larsF op 14-12-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tte is bij mij precies 20, zal dus niet de keteldruk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Sorry verkeerd gekeken :P Lijkt het zelfde als de rsp waarde bij mij. Is het misschien de temperatuur wat op de heatlink is ingesteld?

Is mij ook niet helemaal duidelijk.
Ik gebruik die waarde namelijk niet.

Ik heb het onderstaande:
var ketelpomp = result.response.heatlinks[0].pump;
var ketelvlam = result.response.heatlinks[0].heating;
var warmwater = result.response.heatlinks[0].dhw;
var tempthermo = result.response.heatlinks[0].rte
var thermostaat = result.response.heatlinks[0].rsp;

[ Voor 59% gewijzigd door larsF op 14-12-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, zo te zien is rsp of tte de waarde die is ingesteld op de HL, bij mij zijn ze ook identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larsF schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:47:
Ben nog even aan het knutselen geweest voor een simpel html status scherm.
Handig om even snel te kijken zonder de HW app op te starten.
[afbeelding]

Ook heb ik een aantal vb scriptjes gemaakt om bijv. de lamp aan te doen via een snelkoppeling op de pc.
[afbeelding]

"Dim o
Set o = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP")
o.open "GET", "http://192.168.1.100/wachtwoord/sw/8/on", False
o.send"

werkt best handig :)
Leuk gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door martinvdm op 14-12-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Dank je Martinvdm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:27
Hulp gevraagd bij het aansluiten van de kaku ACDB-7000b op mijn deurbel, met behoud van de huidige bel.
Nu staat internet natuurlijk vol met manieren om dit te fabriceren alleen mijn situatie wordt niet uitgelegd. Ik heb namelijk een intercom systeem waarmee ik ook de deur kan open ''buzzen''. Wie kan mij uitleggen welke relais ik nodig heb en welke kabels met elkaar verbonden moet worden.
Situatie:
Trafo
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1zf3hv8.jpg

Kabels:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2ajq70n.jpg

Telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/mlin3a.jpg

Wie ziet dit zo snel hoe ik dit moet aanpakken of is er meer informatie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:34

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik denk dat je de draden naar de bel kan gebruiken voor de Kaku, is dat de buis die naar boven gaat?
De schemaatjes op het net gaan uit van een 12V wisselspanning, dit zou je even moeten controleren.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:27
Speedy-Andre schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:31:
Ik denk dat je de draden naar de bel kan gebruiken voor de Kaku, is dat de buis die naar boven gaat?
De schemaatjes op het net gaan uit van een 12V wisselspanning, dit zou je even moeten controleren.
Die leiding die naar boven gaat, gaat naar de bel inderdaad. Leiding links onder geen idee. Leiding rechtsonder gaat naar de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dan is het niet zo moeilijk, je zet een relais (de spoel) parallel met de bel en op de schakelcontacten van het relais komt de Kaku zender.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Siete schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:16:
Hulp gevraagd bij het aansluiten van de kaku ACDB-7000b op mijn deurbel, met behoud van de huidige bel.
Nu staat internet natuurlijk vol met manieren om dit te fabriceren alleen mijn situatie wordt niet uitgelegd. Ik heb namelijk een intercom systeem waarmee ik ook de deur kan open ''buzzen''. Wie kan mij uitleggen welke relais ik nodig heb en welke kabels met elkaar verbonden moet worden.
Situatie:
Trafo
[afbeelding]

Kabels:
[afbeelding]

Telefoon:
[afbeelding]

Wie ziet dit zo snel hoe ik dit moet aanpakken of is er meer informatie nodig?
bij mij werkte een relais niet vanwege mijn gong, die gebruikt zo veel stroom dat het relais als het ware staat te klapperen waardoor ik meerdere meldingen kreeg, ik heb het nu op gelost met een opto-coupler, 100ohm weerstand en een ledje, werkt beter en de meerdere meldingen zijn ook over.

en zoals Speedy-Andre ook al zegt, gewoon paralel over de draadjes van de bel zelf. polariteit maakt niet uit het is wisselspanning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:46:
[...]
en zoals Speedy-Andre ook al zegt, gewoon paralel over de draadjes van de bel zelf. polariteit maakt niet uit het is wisselspanning...
Ik zou wel een LED'js antiparallel (dus omgekeerd) over de LED in de optocoupler zetten.
Dit om de LED van de optocoupler te beschermen.
De spoel in de bestaande bel kan namelijk een behoorlijke piekspanning opwekken en de LED beschadigen.
Door er een in de andere richting overheen te zetten, blus je in feite die piekspanningen.
Dit idee dus:
Afbeeldingslocatie: http://td-er.nl/wp-content/uploads/2014/05/deurbel-schema.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
TD-er schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:50:
[...]

Ik zou wel een LED'js antiparallel (dus omgekeerd) over de LED in de optocoupler zetten.
Dit om de LED van de optocoupler te beschermen.
De spoel in de bestaande bel kan namelijk een behoorlijke piekspanning opwekken en de LED beschadigen.
Door er een in de andere richting overheen te zetten, blus je in feite die piekspanningen.
Dit idee dus:
[afbeelding]
dat plaatje was ik net aan het tekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

jacquesmulders schreef op zondag 14 december 2014 @ 18:46:
[...]

bij mij werkte een relais niet vanwege mijn gong, die gebruikt zo veel stroom dat het relais als het ware staat te klapperen waardoor ik meerdere meldingen kreeg, ik heb het nu op gelost met een opto-coupler, 100ohm weerstand en een ledje, werkt beter en de meerdere meldingen zijn ook over.
Ik heb een relais gebruikt dat niet groter dan een nagel is, best zuinig dus :+

Pagina: 1 ... 48 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!