ik ben wel benieuwd naar de binnenkantHoningimker schreef op donderdag 27 november 2014 @ 18:24:
Net, na een snelle levering, de Smartwares thermo-hygrometer binnen gekregen, na toch wel regelmatig uitval van de 433Mhz HW thermometer, deze uit de doos gehaald. Ontwerp en vorm lijkt identiek, op een wittere frontsticker na. Terwijl de thermometer ruim 15 meter (dikke muren en vloeren) van de HW stond pairde hij direct! Hallelujah, de eerste tekenen zijn goed!
[afbeelding]
[afbeelding]
ik ook, maar zolang het werkt ga ik niet schroeven en eventuele garantie verbreken ;-))...wil de chip ook zien :-)jacquesmulders schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:56:
ik ben wel benieuwd naar de binnenkant
Verwijderd
<20 betekent 19,5 of minder ; >20 betekent 20,5 of meer.baltus schreef op woensdag 26 november 2014 @ 23:05:
[...]
......Verder mag je voor de inschakelactie niet de zelfde temperatuur instellen als de uitschakelactie. Als voorbeeld bij onder 20 graden in, dan bij boven 20,5 graden uit. ......
Dat is dus niet dezelfde temperatuur maar een "niemandsland" c.q. hysterese van 1 hele graad.
Dus geen probleem.
is idd geen probleem alleen werkt het op 10den niet op halve gradenVerwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:20:
[...]
<20 betekent 19,5 of minder ; >20 betekent 20,5 of meer.
Dat is dus niet dezelfde temperatuur maar een "niemandsland" c.q. hysterese van 1 hele graad.
Dus geen probleem.
De nieuwe, uitgebreide handleiding van de thermostaatkraan is via onderstaande link te downloaden.
http://www.homewizard.nl/...atorkraan-handleiding.pdf
http://www.homewizard.nl/...atorkraan-handleiding.pdf
Ik had daarmee soms rare verschijnselen. Op mijn vraag aan HW werd toen aangeraden om twee temperatuur standen te gebruiken. Omdat, zo legde ze uit, de HW met 0,5 graden werkt en inderdaad 19,9 onder de 20 graden is en dus een stukje niemandsland.DickvanderPijl schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 07:17:
[...]
is idd geen probleem alleen werkt het op 10den niet op halve graden
Ook heb ik gevraagd of het niet mogelijk is de app aan te passen voor schakelen op 0,1 graad. Met die nauwkeurigheid konden ze niet om gaan was het antwoord.
Vandaar mijn opmerking.
Dat de oude thermometers af en toe geen data geven kun je op dit forum regelmatig lezen. Ook bij mij komt dat voor. Zolang het goed gaat is er niets aan de hand. Maar als je thuis komt en de kamer temperatuur is 27 graden en aan het gasverbruik zie je dat de kachel de hele dag aan gestaan heeft dan bedenk je vanzelf dat een melding geven bij te hoge temperatuur echt niet overbodig is. En het kost niets extra.
haha oke ik snap het, ik heb er nog geen last van gehad.baltus schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:03:
[...]
Ik had daarmee soms rare verschijnselen. Op mijn vraag aan HW werd toen aangeraden om twee temperatuur standen te gebruiken. Omdat, zo legde ze uit, de HW met 0,5 graden werkt en inderdaad 19,9 onder de 20 graden is en dus een stukje niemandsland.
Ook heb ik gevraagd of het niet mogelijk is de app aan te passen voor schakelen op 0,1 graad. Met die nauwkeurigheid konden ze niet om gaan was het antwoord.
Vandaar mijn opmerking.
Dat de oude thermometers af en toe geen data geven kun je op dit forum regelmatig lezen. Ook bij mij komt dat voor. Zolang het goed gaat is er niets aan de hand. Maar als je thuis komt en de kamer temperatuur is 27 graden en aan het gasverbruik zie je dat de kachel de hele dag aan gestaan heeft dan bedenk je vanzelf dat een melding geven bij te hoge temperatuur echt niet overbodig is. En het kost niets
extra.
het stukje veiligheid heb ik ook toegepast maat tot nu toe is dat nog niet nodig geweest.
het zou idd wel mooi zijn als we op 0,1 grd konden instellen, een halve vind ik met vloerverwarming eigenlijk teveel want dan loopt de temperatuur nog minimaal 1 grd op.
zou het mogelijk zijn om met de energylink
mijn propaan verbruik te monitoren (ik heb dus geen aardgas)
ik heb al een slimme electriciteitsmeter maar volgens de monteur kan ik daar geen propaanmeter op aansluiten
en de p1 poort daar zou ik de watermeter aan willen hangen
de propaanmeter zou ik kunnen voorzien van een pulsenteller maar waar zou ik deze kunnen aansluiten?
alvast bedankt
ik heb al een slimme electriciteitsmeter maar volgens de monteur kan ik daar geen propaanmeter op aansluiten
de propaanmeter zou ik kunnen voorzien van een pulsenteller maar waar zou ik deze kunnen aansluiten?
alvast bedankt
Ik heb zopas een smartwares radiatorkraan gekocht en aangesloten aan mijn radiator.
Mijn HomeWizard staat er juist naast op een elektriciteit aansluiting waar niets anders op aangekoppeld is. De HomeWizard staat ook recht om het antenne bereik te verbeteren.
De bediening van de radiatorkraan via de HomeWizard app werkt 1 op de 2 keer niet.
Soms reageert deze, andere keren niet, andere keren dubbel.
Ook via timers werkt de radiatorkraan bijna nooit.
Is er iets dat ik kan doen om dit te verbeteren of is deze defect?
Mijn HomeWizard staat er juist naast op een elektriciteit aansluiting waar niets anders op aangekoppeld is. De HomeWizard staat ook recht om het antenne bereik te verbeteren.
De bediening van de radiatorkraan via de HomeWizard app werkt 1 op de 2 keer niet.
Volgens mij moet je deze kunnen gebruiken is direct een pulsmeter.cowboy02 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 00:26:
zou het mogelijk zijn om met de energylink
alvast bedankt
http://dutch.alibaba.com/...low-meter-1436155416.html
en waar zou ik die serieele kabel op aan kunnen sluiten?reinhold schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 08:44:
[...]
Volgens mij moet je deze kunnen gebruiken is direct een pulsmeter.
http://dutch.alibaba.com/...low-meter-1436155416.html
Je bedoeld voor de pulsen? deze moet je gewoon op 1 van de puls aansluitingen kunnen aansluiten van de energylink en dan daar de aantal pulsen instellen maar weet het niet zeker maar ik kwam deze tegen via google, er zijn wel meerdere meters te verkrijgen.
Dus naast de dag en nachtstand kun je de temperatuur los instellen mbv de HW. Maw op een andere waarde dan de nacht en dagtemp. Tussen welke uiterste waarden kun je dan kiezen?pvkan schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:17:
[...]
Eh,
Ik kan ook de temperatuur in HW instellen van de kranen.
Op maantje/zonnetje drukken voor dag/nacht stand.
Op de naam klikken en je kan de temperatuur kiezen.
Of bedoel je dat niet ?
Peter
Kun je ook vanuit de HW het tijdschema zoals deze ook op de kraan is in te stellen programmeren?
Hoe ziet dat er trouwens uit? Heb nog geen HW, maar overweeg dit wel nu ik de thermostaatkranen heb.
Ik ben nieuwsgierig naar het volgende: Is er iemand die een smartwatch heeft en enige vorm van connectiviteit geeft met z'n Homewizard? Ontvangen van notificaties, of uitlezen van temperaturen bijvoorbeeld? En zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
We've got that ring of confidence
ik heb een pebble en daarop ontvang ik de notificatie's die ook op de telefoon komen zoals de bel, temp hoger of lager dan....Yukkie schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:53:
Ik ben nieuwsgierig naar het volgende: Is er iemand die een smartwatch heeft en enige vorm van connectiviteit geeft met z'n Homewizard? Ontvangen van notificaties, of uitlezen van temperaturen bijvoorbeeld? En zo ja, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ja. Ik kan de thermostaat kranen middels het zonnetje en maantje op de ingestelde dag en nachttemperatuur zetten, maar ook op een specifieke temperatuur. Bereik loopt van 5 tot 28 C.kasteleman schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 16:54:
[...]
Dus naast de dag en nachtstand kun je de temperatuur los instellen mbv de HW. Maw op een andere waarde dan de nacht en dagtemp. Tussen welke uiterste waarden kun je dan kiezen?
Kun je ook vanuit de HW het tijdschema zoals deze ook op de kraan is in te stellen programmeren?
Hoe ziet dat er trouwens uit? Heb nog geen HW, maar overweeg dit wel nu ik de thermostaatkranen heb.
Zie hieronder...

Dit laatste kan ook middels een actie in de HW (zeg maar klokprogramma).

Groet,
Peter
[ Voor 16% gewijzigd door pvkan op 01-12-2014 09:57 . Reden: Plaatjes toevoegen ]
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
Zijn er nog problemen met Remeha + Isense?Mediacj schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:11:
[...]
Verder heeft deze update de iSense problemen in combinatie met een Calenta ketel maar gedeeltelijk opgelost.
. Wat zijn de ervaringen van andere iSense met Calenta eigenaren na deze firmware/app update?
Dat weet ik of ik over kan gaan tot aanschaf van de heatlink.
Ik ben benieuwd of er een goedkope oplossing is om twee radiatoren tegelijk aan te sturen, bv vanaf een van de radiatoren, of een app.
Ik kan geen radiatorthermostaat vinden die zonder extra toebehoren kan verbinden met eenzelfde maar andere radiatorthermostaat.
De beste (tevens goedkoop) is 2x radiatorthermostaat plus een centrale thermostaat, van bv eq-3. Hebben jullie nog suggesties?
Ik kan geen radiatorthermostaat vinden die zonder extra toebehoren kan verbinden met eenzelfde maar andere radiatorthermostaat.
De beste (tevens goedkoop) is 2x radiatorthermostaat plus een centrale thermostaat, van bv eq-3. Hebben jullie nog suggesties?
Het stookseizoen begint natuurlijk net maar mijn eerste ervaringen zijn positief. Overnemen en teruggeven lijkt goed te gaan en Smart Power werkt ook.Steef_tweaker schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:35:
[...]
Zijn er nog problemen met Remeha + Isense?
Dat weet ik of ik over kan gaan tot aanschaf van de heatlink.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
dat klink positief, dus de problemen die er waren blijken te zijn verholpen!martinvdm schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:38:
[...]
Het stookseizoen begint natuurlijk net maar mijn eerste ervaringen zijn positief. Overnemen en teruggeven lijkt goed te gaan en Smart Power werkt ook.
Ik ben zelf bezig met een interne site te maken voor aansturing van diverse zaken in en om het huis.anandus schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:25:
[...]
De HTTP-request bedoel je?
Da's heel simpel. Bijvoorbeeld als het een simpele aan-uit-switch is:
http://<IP van je Homewizard>/<wachtwoord>/sw/<switch-nummer>/<on of off>
Dus bijv. http://192.168.1.100/pindakaas/sw/0/on
Voor een scene vervang je 'sw' door 'gp'
Met
http://<IP van je Homewizard>/<wachtwoord>/swlist
krijg je een lijstje te zien van je switches
Met
http://<IP van je Homewizard>/<wachtwoord>/get-sensors
krijg je een lijstje te zien van je switches en sensors
Dimmers werken als volgt:
http://<IP van je Homewizard>/<wachtwoord>/sw/dim/<dimmer-nummer>/<waarde van 0 tot 255>
Dus bijv dimmen op halve kracht is http://192.168.1.100/pindakaas/sw/dim/1/128
En er zullen nog wel meer dingen zijn, maar dit is hoe ver ik ben gekomen so far.
Alleen als ik bovenstaande wil doen (http://192.168.1.554/<wachtwoord>/swlist) dan krijg ik te zien "geen toegang tot het netwerk"
Terwijl het eerst altijd wel mogelijk was om het te zien, en er (zo ver ik weet) niets veranderd is aan de instellingen van de homewizard of de router.
Hw en computer zitten op dezelfde router, beide zitten op hetzelfde netwerk 192.168.1.*.
Iemand een idee waar ik moet zoeken?
EDIT: gevonden!
Ik heb een Nas-server, kan ik deze nu aan en uit zetten via homewizard met een IP schakelaar?
Ik heb zo weinig verstand ervan dat ik alleen overweg kan met hap klare brokken.
Is er iemand die me kan zeggen hoe ik die IP schakelaar moet instellen op de app van homewizard? Welk type ?
En kan ik dat ook doen voor de TV? En hoe doe ik zoiets dan? Dat scheelt me dan weer een KAKU schakelaar toch?
Ik heb zo weinig verstand ervan dat ik alleen overweg kan met hap klare brokken.
Is er iemand die me kan zeggen hoe ik die IP schakelaar moet instellen op de app van homewizard? Welk type ?
En kan ik dat ook doen voor de TV? En hoe doe ik zoiets dan? Dat scheelt me dan weer een KAKU schakelaar toch?
Als je hulp wilt voor een specifiek iets, dan is het misschien handig als je wat specifieker bent dan "een NAS-server" en "de TV".oertje schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:49:
Ik heb een Nas-server, kan ik deze nu aan en uit zetten via homewizard met een IP schakelaar?
Merk, type e.d.
Ok Jeroen, een medion Nas van de aldi 2 tb ,gewoon aangesloten op de router via kabel, heeft een apart ip adres.
De TV is een philips pfk 6409/12 aangesloten via wifi
Als ik programmeer via de app waar moeten de kranen dan op staan auto of manu. Auto is dat je de kranen elf kunt programeren.pvkan schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:29:
[...]
Ja. Ik kan de thermostaat kranen middels het zonnetje en maantje op de ingestelde dag en nachttemperatuur zetten, maar ook op een specifieke temperatuur. Bereik loopt van 5 tot 28 C.
Zie hieronder...
[afbeelding]
[afbeelding]
Groet,
Peter
Als ik t goed zie en begrijp is het dus wel mogelijk om met een radiatorkraan een programma te maken voor de temperatuur. Dan snap ik niet waarom ze dit nog niet hebben geïmplementeerd in de heatlinkpvkan schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:29:
[...]
Ja. Ik kan de thermostaat kranen middels het zonnetje en maantje op de ingestelde dag en nachttemperatuur zetten, maar ook op een specifieke temperatuur. Bereik looptvan 5 tot 28 C.
Zie hieronder...
[afbeelding]
[afbeelding]
Groet,
Peter
Dat is echt iets wat ik mis....
Verwijderd
Zijn er hier ook mensen die de antanne van een kaku signaal versterker hebben verbeterd?
Mijn woning is zo goed geisoleerd dat het signaal niet naar buiten komt
Mijn woning is zo goed geisoleerd dat het signaal niet naar buiten komt
Misschien is dit wat voor je: klikoertje schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:58:
Ok Jeroen, een medion Nas van de aldi 2 tb ,gewoon aangesloten op de router via kabel, heeft een apart ip adres.
@jaques smulders dank je wel, kan ik even lezen, en nee is niet moeilijk als je weet dat je dus de functie wake on lan nodig hebt, en dat wist ik dus niet.
Dus begrijp dat ik de functie wake on lan nodig heb om de ip schakelaar voor een nas aan en uit te zetten in de app van homewizard.
Zal dan ook wel zo zijn voor de tv neem ik aan. ik dacht ip adres maar via mac adres gaat het dus.
Ben weer stukje wijzer.
dank je wel
Dus begrijp dat ik de functie wake on lan nodig heb om de ip schakelaar voor een nas aan en uit te zetten in de app van homewizard.
Zal dan ook wel zo zijn voor de tv neem ik aan. ik dacht ip adres maar via mac adres gaat het dus.
Ben weer stukje wijzer.
dank je wel
Nou.... Jeroen heeft hier ook geen antwoorden op hoor. Die heeft er ook geen verstand van. Ik bedoelde alleen dat je wel wat info moet geven om hulp te krijgen. Die vraag krijg je natuurlijk altijd!oertje schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:58:
Ja, je hebt gelijk hoor Jeroen, ik ga gewoon zelf even verder rommelen, en anders gewoon een schakelaar ertussen dan werkt het ook als ik er niet uit kom, dan wacht ik wel tot in de knowledge base van homewizard de ip schakelaar beschreven word, met neem aan voorbeelden ervan.jeroenpeiffer schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:30:
[...]
Nou.... Jeroen heeft hier ook geen antwoorden op hoor. Die heeft er ook geen verstand van. Ik bedoelde alleen dat je wel wat info moet geven om hulp te krijgen. Die vraag krijg je natuurlijk altijd!
Bij mij zijn de problemen maar deels verholpen, het grootste probleem blijft dat als je de temperatuur handmatig op de thermostaat instelt hij vaak na een minuut weer terugvalt naar 15 graden en je het nog een keer moet herhalen, echt heel vervelend, vooral voor mijn vrouw......ik doe het altijd via de app en dat gaat in de meeste gevallen gewoon goed.Steef_tweaker schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:41:
[...]
dat klink positief, dus de problemen die er waren blijken te zijn verholpen!
Ook zie ik soms de handmatig ingestelde temp niet terug in de app.
Ik geef je weinig kans. Beide apparaten zijn nou niet echt 'tweakers' gewild/gebruikt, als ik dat al zo mag uitdrukken. Ik bedoel hiermee dat de kans dat iemand eerder een API of instructie heeft om jou vraag te beantwoord relatief klein zal zijn gezien de doelgroep. Ik heb ff gegoogled voor je, maar kom zo niet 123 wat tegen.oertje schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:58:
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
OK Thanks, maar de kaku schakelaar kan wel als ik knopje gewoon aanlaat van de NAS, dan schakelt ie aan en uit op afstand.martinvdm schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:47:
[...]
Ik geef je weinig kans. Beide apparaten zijn nou niet echt 'tweakers' gewild/gebruikt, als ik dat al zo mag uitdrukken. Ik bedoel hiermee dat de kans dat iemand eerder een API of instructie heeft om jou vraag te beantwoord relatief klein zal zijn gezien de doelgroep. Ik heb ff gegoogled voor je, maar kom zo niet 123 wat tegen.
Snap alles nog niet zo goed van API, IP schakelaars etc., maar probeer afentoe wat en kijk wel wat ervan komt.
Ik heb niet zo de kennis hoor, ik rommel maar wat aan maar lijkt me leuk dingen te realiseren en makkelijker te maken.
Via de KAKU schakelaar kan zeker, alhoewel de NAS natuurlijk niet op de juiste manier af sluit. Dit kan (op den duur) schadelijk zijn voor de schijven welke erin zitten. Zeker dingen uit blijven zoeken, is leerzaam en daar zijn tenslotte topics als deze voor.oertje schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:55:
[...]
OK Thanks, maar de kaku schakelaar kan wel als ik knopje gewoon aanlaat van de NAS, dan schakelt ie aan en uit op afstand.
Snap alles nog niet zo goed van API, IP schakelaars etc., maar probeer afentoe wat en kijk wel wat ervan komt.
Ik heb niet zo de kennis hoor, ik rommel maar wat aan maar lijkt me leuk dingen te realiseren en makkelijker te maken.
Verwijderd
Ik neem aan omdat ze het programma van de thermostaat niet kunnen overschrijven. Als deze heatlink gestuurd is dan word elke modulerende ketel behandeld als een aan uit ketel. Wat de energiezuinigheid niet echt ten goede komt. Je wilt namelijk eigenlijk de algoritmes vanuit de thermostaat gebruiken voor je programma.mexxer schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:07:
[...]
Als ik t goed zie en begrijp is het dus wel mogelijk om met een radiatorkraan een programma te maken voor de temperatuur. Dan snap ik niet waarom ze dit nog niet hebben geïmplementeerd in de heatlink
Dat is echt iets wat ik mis....
Er is volgens mij geen noodzaak om het programma in de thermostaatkraan zelf te overschrijven.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:38:
[...]
Ik neem aan omdat ze het programma van de thermostaat niet kunnen overschrijven. Als deze heatlink gestuurd is dan word elke modulerende ketel behandeld als een aan uit ketel. Wat de energiezuinigheid niet echt ten goede komt. Je wilt namelijk eigenlijk de algoritmes vanuit de thermostaat gebruiken voor je programma.
De HW werkt immers zelf het programma af (als een set acties op bv tijdstip).
Enige wat de HW doet/hoeft te doen is dan de gewenste temp naar de kraan sturen.
Peter
Verwijderd
Radiatorkranen is geen problemen, een heatlink bijvoorbeeld wel, waar mijn vorige reactie over ging. Vaak worden er voorverwarming algoritmes gebruikt om zo zuinig mogelijk op de juiste temperatuur te komen op de juiste tijd en deze ook zo zuinig mogelijk zo te houden. Met een harde schakeling vanuit de heatlink naar de thermostaat krijg je in theorie in de opstart altijd een aan/ uit achtige schakeling. Iets wat met de modulerende ketel waar grotendeels in nederland er een van heeft niet echt efficient is.pvkan schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:46:
[...]
Er is volgens mij geen noodzaak om het programma in de thermostaatkraan zelf te overschrijven.
De HW werkt immers zelf het programma af (als een set acties op bv tijdstip).
Enige wat de HW doet/hoeft te doen is dan de gewenste temp naar de kraan sturen.
Peter
Ik heb een Motorola moto360 en deze (en andere) android smartwatch wordt ondersteund door IFTTT.com. De hpm heeft (tweeweg) communicatie met IFTTT.com en homewizard. Dus ik kan schakelen vanaf mijn smartwatch, en notificaties ontvangen. Ook schakelen obv geolocatie is mogelijk. En ik vond de Motorola ook best mooi... http://hiconsumption.com/...rola-moto-360-smartwatch/Yukkie schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:53:
Verwijderd
Zover ik weet, technisch niet, wiskundig wel. Maar ik ben geen expert 😁anandus schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:03:
Zit er zoveel techniek in zo'n simpel thermostaatje dan?
De intelligentie hoeft niet in de thermostaat te zitten, maar het zou wel kunnen dat de ketel met de thermostaat babbelt en daar op een bepaalde (voorspelbare) manier op reageert. Echter wanneer het gedrag van het instellen van de gewenste temperatuur "niet menselijk" is, zou dat wel degelijk invloed kunnen hebben op de efficiëntie van de gebruikte algoritmen.
Volgens mij stuurt de heatlink alleen de gewenste temperatuur naar de ketel/thermostaat, net alsof je zelf op de kamerthermostaat een nieuwe temperatuur instelt. Dat zou het moduleren van de ketel dus niet moeten beperken. Blijft over dat de algoritmen van de ketel mogelijk afgestemd zijn op ander "schakelgedrag".
Volgens mij stuurt de heatlink alleen de gewenste temperatuur naar de ketel/thermostaat, net alsof je zelf op de kamerthermostaat een nieuwe temperatuur instelt. Dat zou het moduleren van de ketel dus niet moeten beperken. Blijft over dat de algoritmen van de ketel mogelijk afgestemd zijn op ander "schakelgedrag".
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik onderschrijf de opmerking van martinvdm:martinvdm schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:06:
[...]
Via de KAKU schakelaar kan zeker, alhoewel de NAS natuurlijk niet op de juiste manier af sluit. Dit kan (op den duur) schadelijk zijn voor de schijven welke erin zitten. Zeker dingen uit blijven zoeken, is leerzaam en daar zijn tenslotte topics als deze voor.
Zomaar je NAS stroomloos zetten/uitschakelen is denk ik niet zo'n goed idee.
Bij de betere NAS volgt er na het uitzetten via de powerbutton een shutdown-protocol, waarbij bv alle I/O-caches worden leeggelezen en harde schijven dan pas één voor één een gecontroleerde powerdown krijgen.
Door zomaar de stroom eraf halen kan dit protocol niet gevolgd worden (er is immers stroom voor nodig) en is het bijna gegarandeerd funest voor je schijven.
Mijn advies: Niet doen !
Let eens goed op wat er gebeurd als je je NAS via zijn eigen powerbutton uitzet. Gaat hij dan gelijk uit of staat hij nog een tijdje te ratelen en gaat dan pas uit ? (dat is dan die powerdown sequence)
[ Voor 12% gewijzigd door pvkan op 02-12-2014 08:03 ]
Goedemorgen allen,
Ik heb gister mijn order mogen ontvangen van HomeWizard, 5 stuks SmartWares thermostaatkranen.
Gisteravond de eerste 3 geïnstalleerd, wat overigens makkelijk en snel ging. Even snel de klok programma's aanpassen en koppelen aan de HomeWizard, de bijbehorende afstandsbedieningen ga ik niet gebruiken.
Op de "master bedroom" had ik een ochtendprogramma ingesteld, om 06:30 verwarmen naar 19 graden, vanuit de nachtstand wat 16 graden is.
Nu krijg ik een boze whatsapp berichtje van mijn vrouw, of er een auto in de straat staat met start problemen.
Met andere worden, de SmartWares thermostaatkranen produceren veel geluid als ze open of dicht draaien. Ik hoorde dat ook al tijdens het programmeren. Dat zal er wel bij horen met de prijs/kwaliteit stelling
Ik heb gister mijn order mogen ontvangen van HomeWizard, 5 stuks SmartWares thermostaatkranen.
Gisteravond de eerste 3 geïnstalleerd, wat overigens makkelijk en snel ging. Even snel de klok programma's aanpassen en koppelen aan de HomeWizard, de bijbehorende afstandsbedieningen ga ik niet gebruiken.
Op de "master bedroom" had ik een ochtendprogramma ingesteld, om 06:30 verwarmen naar 19 graden, vanuit de nachtstand wat 16 graden is.
Nu krijg ik een boze whatsapp berichtje van mijn vrouw, of er een auto in de straat staat met start problemen.
Met andere worden, de SmartWares thermostaatkranen produceren veel geluid als ze open of dicht draaien. Ik hoorde dat ook al tijdens het programmeren. Dat zal er wel bij horen met de prijs/kwaliteit stelling
BP on the move!!!
Je hoort inderdaad het servo motortje draaien wanneer de kraan open of dicht wil.In hoeverre die hinderlijk is weet ik niet.Bas Post schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:45:
Goedemorgen allen,
Ik heb inmiddels ook 3 kranen en omdat ik comac aansluitingen heb, heb ik ook 3 verlopen besteld bij conrad. Ik heb de kraan in de HW opgenomen door middel van de afstandsbediening die bij de kraan zat, dus leren code en toen op de afstandsbediening knop gedrukt, is dit de juiste methode?
Ik ben nog niet overtuigd van het nut van de thermostaatkranen. Heb er nu een aangesloten maar ik vind dat hij niet lekker reageert op de ingestelde temperatuur. Daar moet ik eens even goed mee aan de slag.
Daarnaast vind ik het display moeilijk afleesbaar.
Vanochtend was de badkamer opgewarmd, blijkbaar zit er standaard een programma in dat hier voor zorgt, dat ga ik er dus uithalen (als dat kan)
Via HW kun je op dit moment dus de dag of nacht temperatuur aanzetten maar ook gewoon een temperatuur instellen. Die dag en nacht temperatuur moet je dus op de kraan zelf instellen, dat gaat niet via de HW. Ik heb ook een actie ingesteld, dat hij naar een lage temperatuur moet wanneer het badkamerraam open gaat.
Ik heb een temperatuurmeter in de HW zitten ik ga eens kijken of ik hier wat mee kan, maar ook die vind ik traag reageren en gevoelsmatig geeft die niet de juiste temperatuur.
Kortom, nog genoeg om uit te zoeken.
UPDATE:
Inmiddels ben ik er achter dat wanneer je de kraan op manual zet je geen “last” hebt van de programma’s in de kraan en je kunt hem gewoon met je HW blijven bedienen.
Ik zit nog wel met de “off-set” ik heb het idee dat de temperatuur 1,5 graden te hoog aangeeft op het display van de kraan.(Het is 17,5 graden maar de kraan geeft 19 graden aan) Hoe moet ik nu de off-set instellen? -1,5 of juist +1,5 graden?
[ Voor 9% gewijzigd door chippie777 op 02-12-2014 12:08 . Reden: update ]
Het geluid van het servomotortje is inderdaad knap vervelend als je hem in de slaapkamer gebruikt.Bas Post schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:45:
Goedemorgen allen,
Op zich maakt het ding niet veel herrie, maar als het doodstil is in de slaapkamer dan is het wel irritant.
En hoe groter de verwarmingsplaat hoe groter het effect (klankkast effect).
Ik heb het opgelost door 'savonds laat al de kraan open te laten zetten (voordat we gaan slapen).
Verwarmen doet ie dan nauwelijks of niet, omdat de CV-ketel op hetzelfde tijdstip uitgaat.
Zodra de CV 'smorgens aanslaat wordt de slaapkamer dus ook verwarmd en rond 8 uur (door de weeks) draait de kraan in de slaapkamer weer dicht (iedereen is dan ondertussen wakker en aan het werk).
Peter
Dank voor reactie, ik ben nog bezig gebruiksaanwijzing verder te lezen,er staat niets in over aan uit zetten ga denk ik maar eens bellen over wat uitleg, maar dank voor adviezen , schakelstand harde schijf is 3 minuten, maar zie geen verschil dus er is verkeer naar nas denk ik alleen ben ik aan het onderzoeken wat dat is.pvkan schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 07:59:
[...]
Ik onderschrijf de opmerking van martinvdm:
Bij de betere NAS volgt er na het uitzetten via de powerbutton een shutdown-protocol, waarbij bv alle I/O-caches worden leeggelezen en harde schijven dan pas één voor één een gecontroleerde powerdown krijgen.
Door zomaar de stroom eraf halen kan dit protocol niet gevolgd worden (er is immers stroom voor nodig) en is het bijna gegarandeerd funest voor je schijven.
Let eens goed op wat er gebeurd als je je NAS via zijn eigen powerbutton uitzet. Gaat hij dan gelijk uit of staat hij nog een tijdje te ratelen en gaat dan pas uit ? (dat is dan die powerdown sequence)
Ik heb het tegenovergestelde ik heb hem op 20 graden staan maar als ik in het menu van de kraan ga en dan tEP kies dan geeft hij aan dat de gemeten temperatuur 21 graden is.chippie777 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:27:
[...]
UPDATE:
Inmiddels ben ik er achter dat wanneer je de kraan op manual zet je geen “last” hebt van de programma’s in de kraan en je kunt hem gewoon met je HW blijven bedienen.
Ik zit nog wel met de “off-set” ik heb het idee dat de temperatuur 1,5 graden te hoog aangeeft op het display van de kraan.(Het is 17,5 graden maar de kraan geeft 19 graden aan) Hoe moet ik nu de off-set instellen? -1,5 of juist +1,5 graden?
En als het 17.5 graden is en geeft 19 aan dan moet je -1.5 graden.
Heb je een screenshot van de 360 waar je de Homewizard mee bediend.SNIK0906 schreef op maandag 01 december 2014 @ 23:06:
[...]
Ik heb een Motorola moto360 en deze (en andere) android smartwatch wordt ondersteund door IFTTT.com. De hpm heeft (tweeweg) communicatie met IFTTT.com en homewizard. Dus ik kan schakelen vanaf mijn smartwatch, en notificaties ontvangen. Ook schakelen obv geolocatie is mogelijk. En ik vond de Motorola ook best mooi... http://hiconsumption.com/...rola-moto-360-smartwatch/
Verwijderd
Weet iemand een oplossing om een loopdeur in een metalen garagedeur te voorzien van deurstandsignalering?
Ik heb dit namelijk geprobeerd met de magneetcontact van KAKU maar als ik deze monteer, nadat ik hem getest heb op bereik op de HW, komt er geen signaal meer binnen als ik hem geplaatst heb op het metaal.
Ik heb hier nog naar gekeken
http://nl.aliexpress.com/...ccessories/531236434.html
Maar is dit te koppelen aan de HW?
Iemand een oplossing?
Bvd, Michael.
Ik heb dit namelijk geprobeerd met de magneetcontact van KAKU maar als ik deze monteer, nadat ik hem getest heb op bereik op de HW, komt er geen signaal meer binnen als ik hem geplaatst heb op het metaal.
Iemand een oplossing?
Bvd, Michael.
Je zou de magneetschakelaar los kunnen solderen en met een draad op afstand van de zender kunnen monteren.
Of je vervangt 'm door een mechanische schakelaar. Alleen loop je dan wel de kans dat je veel meer schakel-events krijgt.
Of je vervangt 'm door een mechanische schakelaar. Alleen loop je dan wel de kans dat je veel meer schakel-events krijgt.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
kan wel maar moet je dat draadloze kastje vervangen voor die van de kaku.. solderen wat TD-er al zegtVerwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:33:
Weet iemand een oplossing om een loopdeur in een metalen garagedeur te voorzien van deurstandsignalering?
Iemand een oplossing?
Bvd, Michael.
Ik schakel mijn nas in via een WebIO. Ik heb een Synology DS508 zonder WOL. Daar heb ik aan de aa/uit schakelaar 2 draadjes gesoldeerd en zodra die gemaakt worden schakelt het apparaat in. De WebIO heeft op dat moment een contact van iets minder dan 1 seconde. Uitschakelen doe ik via de Synology app of ik stuur meerder keren de "aan" melding totdat deze word gezien als het vasthouden van de knop en de DS508 uitschakelt.pvkan schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 07:59:
[...]
Ik onderschrijf de opmerking van martinvdm:
Je zou dus kunnen proberen van een kaku schakelaar een schakelaar te maken met een potentiaal vrij contact om zo de nas in te schakelen. Dus aan/uit knop aanpassen en kaku schakelaar inschakelen en daarna meteen weer uitschakelen. Anders gaat hij niet aan. En voor uitschakelen de kaku een tijdje ingeschakeld laten.
Heb alleen geen idee hoe snel je de kaku kan in- en uitschakelen.
Er zijn natuurlijk meer voorbeelden, zeker met een Synology. Poster gaf echter aan totaal geen technische kennis te hebben en ook geen synology.mike123 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:56:
[...]
Ik schakel mijn nas in via een WebIO. Ik heb een Synology DS508 zonder WOL. Daar heb ik aan de aa/uit schakelaar 2 draadjes gesoldeerd en zodra die gemaakt worden schakelt het apparaat in. De WebIO heeft op dat moment een contact van iets minder dan 1 seconde. Uitschakelen doe ik via de Synology app of ik stuur meerder keren de "aan" melding totdat deze word gezien als het vasthouden van de knop en de DS508 uitschakelt.
Je zou dus kunnen proberen van een kaku schakelaar een schakelaar te maken met een potentiaal vrij contact om zo de nas in te schakelen. Dus aan/uit knop aanpassen en kaku schakelaar inschakelen en daarna meteen weer uitschakelen. Anders gaat hij niet aan. En voor uitschakelen de kaku een tijdje ingeschakeld laten.
Heb alleen geen idee hoe snel je de kaku kan in- en uitschakelen.
Ik geef alleen aan hoe ik het nu doe met de Synology maar kan waarschijnlijk ook wel met een ander type nas.martinvdm schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:01:
[...]
Er zijn natuurlijk meer voorbeelden, zeker met een Synology. Poster gaf echter aan totaal geen technische kennis te hebben en ook geen synology.
Geen technische kennis heb ik dan waarschijnlijk overheen gelezen.
Als je niet teveel wilt knutselen zou je het volgende kunnen doen. Monteer een gewone eind schakelaar en verbind die met een mini inbouw zender. Die zou je in een waterdichte lasdoos op de buitenkant kunnen hangen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:33:
Iemand een oplossing?
Bvd, Michael.
http://www.homewizard.nl/...bouw-zender-awmt-003.html
Eventueel kun je de antennemod. nog proberen. Daar mee lukte het bij mij wel om de HW te bereiken.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43036362
Ik ben gisteravond weer aan het stoeien geweest met de SmartWares. Ik ben er achter gekomen dat je programma's kan verwijderen door de begin tijd EN eind tijd naar 12:00 te draaien, dan verschijnt er "oFF" in beeld, dan druk je op "ok".chippie777 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:27:
[...]
Je hoort inderdaad het servo motortje draaien wanneer de kraan open of dicht wil.In hoeverre die hinderlijk is weet ik niet.
Ik heb inmiddels ook 3 kranen en omdat ik comac aansluitingen heb, heb ik ook 3 verlopen besteld bij conrad. Ik heb de kraan in de HW opgenomen door middel van de afstandsbediening die bij de kraan zat, dus leren code en toen op de afstandsbediening knop gedrukt, is dit de juiste methode?
Ik ben nog niet overtuigd van het nut van de thermostaatkranen. Heb er nu een aangesloten maar ik vind dat hij niet lekker reageert op de ingestelde temperatuur. Daar moet ik eens even goed mee aan de slag.
Daarnaast vind ik het display moeilijk afleesbaar.
Vanochtend was de badkamer opgewarmd, blijkbaar zit er standaard een programma in dat hier voor zorgt, dat ga ik er dus uithalen (als dat kan)
Via HW kun je op dit moment dus de dag of nacht temperatuur aanzetten maar ook gewoon een temperatuur instellen. Die dag en nacht temperatuur moet je dus op de kraan zelf instellen, dat gaat niet via de HW. Ik heb ook een actie ingesteld, dat hij naar een lage temperatuur moet wanneer het badkamerraam open gaat.
Ik heb een temperatuurmeter in de HW zitten ik ga eens kijken of ik hier wat mee kan, maar ook die vind ik traag reageren en gevoelsmatig geeft die niet de juiste temperatuur.
Kortom, nog genoeg om uit te zoeken.
UPDATE:
Je kan per dag, 3 verschillende schakelmomenten instellen, als je dit bij alle 3 doet is er geen dag programma.
Even om het voor mezelf duidelijk te maken, heb ik het helder dat de "auto" functie, dus met dag programma's, compleet los staan van de "Dag" (zonnetje) en "Nacht" (maan) stand?
En dat je handmatig een afwijkende temperatuur kan instellen door alleen aan de draaiwiel te draaien? En als je dat doet, deze geactiveerd blijft tot het volgende schakelmoment van het klokprogamma?
Het activeren van de "Dag" (zonnetje) en "Nacht" (maan) stand gebeurt dus alleen handmatig op de SmartWares zelf, of via de bijgeleverde afstandbediening of via de HomeWizard (en eventueel daarmee op timers en acties)
Tevens merkte ik vannacht dat de SmartWares op de slaapkamer, die overigens achter een gordijn zit, veel aan het bijstellen was, dus ik was een paar keer wakker (gelukkig mijn vrouw niet
Ik heb een weersafhankelijk CV installatie wegens vloerverwarming beneden die als hoofdverwarming fungeert. Daarom heb ik de SmartWares gekocht voor de radiotoren op de bovenverdieping op de slaapkamers en badkamer, zodat we afzonderlijke temperaturen kunnen instellen en niet afhankelijk zijn van de woonkamer thermostaat
[ Voor 9% gewijzigd door Bas Post op 03-12-2014 07:20 ]
BP on the move!!!
Dat ga ik eens proberen alleen wat is het voordeel t.o.v. de smartwares in MANUAL te zetten?Bas Post schreef op woensdag 03 december 2014 @ 07:16:
[...]
Ik ben gisteravond weer aan het stoeien geweest met de SmartWares. Ik ben er achter gekomen dat je programma's kan verwijderen door de begin tijd EN eind tijd naar 12:00 te draaien, dan verschijnt er "oFF" in beeld, dan druk je op "ok".
Je kan per dag, 3 verschillende schakelmomenten instellen, als je dit bij alle 3 doet is er geen dag programma.
Ik denk het wel, maar ben daar nog niet helemaal zeker van.Even om het voor mezelf duidelijk te maken, heb ik het helder dat de "auto" functie, dus met dag programma's, compleet los staan van de "Dag" (zonnetje) en "Nacht" (maan) stand?
Volgens mij wel, maar volgens de handleiding zou je op OK moeten drukken nadat je handmatig een temperatuur hebt ingesteld.En dat je handmatig een afwijkende temperatuur kan instellen door alleen aan de draaiwiel te draaien? En als je dat doet, deze geactiveerd blijft tot het volgende schakelmoment van het klokprogamma?
Zo heb ik het ook begrepen.Het activeren van de "Dag" (zonnetje) en "Nacht" (maan) stand gebeurt dus alleen handmatig op de SmartWares zelf, of via de bijgeleverde afstandbediening of via de HomeWizard (en eventueel daarmee op timers en acties)
Niemand last van radiatorkraan bedienen via homewizard app ?bdormaels schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 08:43:
Ik heb zopas een smartwares radiatorkraan gekocht en aangesloten aan mijn radiator.
Werkt dit altijd perfect (inclusief timers) bij jullie ?
Bij mij werken de kranen prima. Nooit een misser.bdormaels schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:13:
[...]
Niemand last van radiatorkraan bedienen via homewizard app ?
Werkt dit altijd perfect (inclusief timers) bij jullie ?
Misschien staat de HW te dichtbij ? (en mist daardoor het signaal)
Probeer de HW eens 5 meter verderop te zetten...
Peter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:33:
Iemand een oplossing?
Bvd, Michael.
Ik had hetzelfde en de antenne-mod van de zender verhielp het probleem. Ik heb overigens ook de antennemod op de HW zelf uitgevoerd wat een enorme verbetering gaf voor alle andere schakelaars en sensors.baltus schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:52:
[...]
Als je niet teveel wilt knutselen zou je het volgende kunnen doen. Monteer een gewone eind schakelaar en verbind die met een mini inbouw zender. Die zou je in een waterdichte lasdoos op de buitenkant kunnen hangen.
Eventueel kun je de antennemod. nog proberen. Daar mee lukte het bij mij wel om de HW te bereiken.
Die zender uit China gaat (natuurlijk) niet werken op de HW want geheel niet compatible met KaKu.
[ Voor 28% gewijzigd door bikermouse op 03-12-2014 11:47 ]
Heb al alle opties geprobeerd, Homewizard kortbij, verder, etc.pvkan schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:48:
[...]
Bij mij werken de kranen prima. Nooit een misser.
Misschien staat de HW te dichtbij ? (en mist daardoor het signaal)
Probeer de HW eens 5 meter verderop te zetten...
Peter
Ook de bijgeleverde afstandsbediening werkt maar 1 op de 2 keer
Dan is het volgens mij tijd om aanspraak te maken op omruilgarantie.bdormaels schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:04:
[...]
Heb al alle opties geprobeerd, Homewizard kortbij, verder, etc.
Ook de bijgeleverde afstandsbediening werkt maar 1 op de 2 keer
Bij mij werken de kranen ook goed heb de antenne mod uitgevoerd op de HW.
Alleen nu zit ik even met de tijden die je kunt programmeren.
Bij mij heb ik de tijd ingesteld van 600 tot 2200 uur 20 graden maar gaat hij buiten deze tijd naar de nacht temp of niet de andere 2 programma's heb ik op off staan.
Of kan ik het beter instellen met de homewizard en de kranen op manu zetten,
Bij mij heb ik de tijd ingesteld van 600 tot 2200 uur 20 graden maar gaat hij buiten deze tijd naar de nacht temp of niet de andere 2 programma's heb ik op off staan.
Volgens mij kun je het beter via de HW regelen, althans dat heb ik gedaan. Ik vind het instellen op de kraan zelf maar een gedoe. Dus ik laat de kraan op manual staan en stel een nacht en dag temperatuur in. Zodat je eenvoudig op de kraan zelf kunt kiezen voor nacht (maan) of dag(zon) wanneer je dit niet wilt doen via de hw.reinhold schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:15:
Bij mij werken de kranen ook goed heb de antenne mod uitgevoerd op de HW.
Verwijderd
Ik zou binnenkort de homewizard willen aanschaffen, samen met enkele slimme radiatorkranen, om meer warmte-comfort in huis te brengen. Daarnaast zou ik ook iets aan beveiliging in en rond het huis willen doen, maar heb enkele vraagjes ivm de camera's aangeboden op de website van HW.
Wanneer ik even kijk naar de verschillende aangeboden camera's, dan twijfel ik over wat ik precies nodig heb...
Ik kijk vooral even naar deze 2 modellen:
- Foscam FI8907W: Op het eerste zicht makkelijk aan een muur te bevestigen. Maar bij de specs staat niet dat er bewegingsdetectie ingebouwd is.
- Foscam FI8910W: Niet eenvoudig aan een muur te bevestigen? (Legplankje maken?). Staat bij de specs wel dat er bewegingsdetectie ingebouwd is.
Ik wil ze vooral gebruiken om bij beweging een foto of filmpje te maken, en dat te mailen en/of ergens op een FTP te droppen (instelbaar via tijdsframes of manueel). Ik heb echter geen zin om naast de camera nog een aparte bewegingssensor te hangen. De camera moet ook aan de muur opgehangen worden op +/- 2m van de grond. 4D besturing is geen vereiste.
Mijn vraag is dus vooral: voldoet 1 of beide camera's aan mijn eisen? Iemand ervaring met deze modellen?
Bijkomstige vraag: kan je in de homewizard ook zeggen dat je een melding moet krijgen wanneer een camera offline gaat? (bv voeding wordt doorgeknipt).
Bedankt!
Wanneer ik even kijk naar de verschillende aangeboden camera's, dan twijfel ik over wat ik precies nodig heb...
- Foscam FI8907W: Op het eerste zicht makkelijk aan een muur te bevestigen. Maar bij de specs staat niet dat er bewegingsdetectie ingebouwd is.
- Foscam FI8910W: Niet eenvoudig aan een muur te bevestigen? (Legplankje maken?). Staat bij de specs wel dat er bewegingsdetectie ingebouwd is.
Ik wil ze vooral gebruiken om bij beweging een foto of filmpje te maken, en dat te mailen en/of ergens op een FTP te droppen (instelbaar via tijdsframes of manueel). Ik heb echter geen zin om naast de camera nog een aparte bewegingssensor te hangen. De camera moet ook aan de muur opgehangen worden op +/- 2m van de grond. 4D besturing is geen vereiste.
Mijn vraag is dus vooral: voldoet 1 of beide camera's aan mijn eisen? Iemand ervaring met deze modellen?
Bijkomstige vraag: kan je in de homewizard ook zeggen dat je een melding moet krijgen wanneer een camera offline gaat? (bv voeding wordt doorgeknipt).
Bedankt!
Ik heb ook een probleem met de thermostaat knop.
Het schroefdraad van de smartwares past er wel op maar ik kan hem niet helemaal strak aan draaien.
het schroefdraad is gewoon op. Ik krijg de melding F3 dus Het ventiel zit te ver van de radiator.
Wie heeft daar een oplossing voor?
Het schroefdraad van de smartwares past er wel op maar ik kan hem niet helemaal strak aan draaien.
het schroefdraad is gewoon op. Ik krijg de melding F3 dus Het ventiel zit te ver van de radiator.
1 van de kleine meegeleverde pinnetje passen niet om de afstand te overbruggen?
Indien dat het geval is, dan kraan vervangen (eigen toevoeging:...wil je niet in deze tijd.....je wil nu geen verwarming leeg laten lopen om een ander kraantje te monteren). Dan smartwareskraan retour naar HW. Ze hebben immers geen andere verloopstukjes. Dat is het antwoord van de helpdesk van HW toen ik ze dat voorlegde. Had nl ook op 1 radiator de F3 melding
Indien dat het geval is, dan kraan vervangen (eigen toevoeging:...wil je niet in deze tijd.....je wil nu geen verwarming leeg laten lopen om een ander kraantje te monteren). Dan smartwareskraan retour naar HW. Ze hebben immers geen andere verloopstukjes. Dat is het antwoord van de helpdesk van HW toen ik ze dat voorlegde. Had nl ook op 1 radiator de F3 melding
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de correcte werking van de thermostaat knop. Hij reageert prima op de HW maar ik vind dat de temperatuur niet snel genoeg veranderd. Ik heb het idee dat hij de kraan niet ver genoeg bediend. Ik maak gebruik van een verloop voor een comac kraan. Ik puzzel nog even verder.
Ik had hetzelfde, makkelijke oplossing is een 5 cent muntje tussen de kraan en de verwarming te doen. (Heb ik zelf niet bedacht, hier gelezen)Jovink538 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:48:
Ik heb ook een probleem met de thermostaat knop.
Ik ben zelf bezig om de kranen te kunnen bedienen met arduino (heb geen homewizard zelf, alleen de kranen), iemand daar toevallig ervaring mee? Ik ben er alleen achter dat ze niet zo eenvoudig werken als het kaku spul wat ik heb, kan de afstandbediening bijvoorbeeld niet uitlezen met de RC-Switch library, maar wel met een HomeEasy library.
Goedendag,
kan ik homewizard ook als een 'normaal' alarm installatie gebruiken? Als ik weg ga bijvoorbeeld een scene aanzetten (bijvoorbeeld scene "Weg"), als er dan één van de - in de scene gedefinieerde- sensoren actief wordt, dan volgen er acties zoals een alarm, lichten aan, snapshot en doormelding naar de iphone.
Als ik thuis kom, dan wil ik eenvoudig via de APP de scene op "thuis" zetten zodat de sensoren weer gedeactiveerd worden. (of de Scene genaamd "weg" op OFF zetten)
Ik lees nu overal dat dat erg lastig is en mensen gebruik moeten maken van een externe site Homewizard process monitor of met tijden moet werken wat natuurlijk erg lastig is.
kan ik homewizard ook als een 'normaal' alarm installatie gebruiken? Als ik weg ga bijvoorbeeld een scene aanzetten (bijvoorbeeld scene "Weg"), als er dan één van de - in de scene gedefinieerde- sensoren actief wordt, dan volgen er acties zoals een alarm, lichten aan, snapshot en doormelding naar de iphone.
Als ik thuis kom, dan wil ik eenvoudig via de APP de scene op "thuis" zetten zodat de sensoren weer gedeactiveerd worden. (of de Scene genaamd "weg" op OFF zetten)
Ik lees nu overal dat dat erg lastig is en mensen gebruik moeten maken van een externe site Homewizard process monitor of met tijden moet werken wat natuurlijk erg lastig is.
Het kan wel maar een alarm systeem op gewone stroomvoorziening gebaseerd op eenrichtingsverkeer? Dat lijkt me nou niet veilig....
Verwijderd
Homewizard is niet gemaakt als beveiligings systeem. Omdat het niet betrouwbaar genoeg is hoe het nu met randapparatuur omgaat, vandaar dat homewizard dat zelf awareness noemt. Je kunt met beweging of deursensors e.d. Een foto laten maken en hiervan notificaties krijgen op je smartphone/ licht aan schakelen. Je zou dan evt het brandalarm zelf aan kunnen zetten op gekoppelde rookmelders oid. Maar vol automatisch werkt dit niet omdat het gewoonweg niet betrouwbaar genoeg is. Misschien dat homewizard meer 868 apparatuur op de markt gaat brengen. Dan word het tegen die tijd misschien ander verhaal.commentator schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:51:
Het kan wel maar een alarm systeem op gewone stroomvoorziening gebaseerd op eenrichtingsverkeer? Dat lijkt me nou niet veilig....
Verwijderd
Het genoemde idee heb ik hier draaien. Dit via hpm. Op de site van hpm staat stap voor stap uitgelegd hoe je dit kunt instellen en je kunt natuurlijk met ifttt nog een uitbreiding maken dat je een gratis sms krijgt of dat al je bewegingem gelogd worden in een spreadsheet.gforcehhw schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:13:
Goedendag,
Tuurlijk het is geen twee weg en je zult misschien af en toe een beweging missen. Maar het is altijd meer dan niks en een apart alarmsysteem is ook niet goedkoop..
Verwijderd
Hoi dubbeleadelaar,Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:01:
Ik zou binnenkort de homewizard willen aanschaffen, samen met enkele slimme radiatorkranen, om meer warmte-comfort in huis te brengen. Daarnaast zou ik ook iets aan beveiliging in en rond het huis willen doen, maar heb enkele vraagjes ivm de camera's aangeboden op de website van HW.
Bedankt!
Volgens mij kun je beide modellen eenvoudig monteren, ook de FI8910W.
Als het er al niet bij zit (misschien even de accessoires proberen te achterhalen, zie google), dan kun je het met een dergelijke 'mount' doen: http://www.pelco.com/imag...750-cm1750S-tb1750-lg.jpg
Kwestie van schroefje erdoor en aan de wand.
Mijn ervaring met FOSCAM is dat FTP'en meestal probleemloos verloopt (heb zelf net andere modellen, vandaar het voorbehoud "meestal").
Bewegingsdetectie (wordt alarm genoemd bij FOSCAM) kan bij al mijn camera's, voor jouw model kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen, maar lijkt me eigenlijk sterk dat ze heden ten dage nog camera's verkopen die het niet hebben.
De HW kan geen melding geven wanneer je camera wegvalt. De camera zelf kan wel een melding geven bij het AANGAAN, maar daar heb je dus weinig aan wanneer een onverlaat je kabeltje doorknipt.
Ik heb zelf de Synology (NAS) ingesteld om een melding per mail/sms/skype te geven waneer de verbinding naar een camera wegvalt. Dat werkt prima.
Hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt!
Verwijderd
Volgens Foscam.com heeft de FI8907W "Motion detection alert via email or upload image to FTP".Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:01:
Bedankt!
Meestal zitten er bevestigingsbeugels bij. Verder eens met wat linux_fan al schreef.
De Foscams kunnen overigens geheel los van de HW foto's of filmpjes mailen of naar een FTP zenden. Vraag is ook of je de camera's buiten wilt ophangen; daar zijn de beide genoemde types eigenlijk niet voor bedoeld. Maar onder een afdakje of zo kan het wel, ik heb zelf een Foscam FI9826 buiten hangen (in een vogelhuisje). Nog een tip: koop liever een wat duurdere HD-camera, véél beter beeld. En vraag je ook af of je beweegbaar op afstand wilt; de 8907 is een 'fixed' camera, de 8910 een 'PT (Pan/Tilt)' model.
Verwijderd
Bedankt voor de antwoorden linux_fan en Lemonn!
Voorlopig komt er waarschijnlijk 1 camera voor binnenshuis. Buiten weet ik nog niet goed. Moet vooral eens denken hoe ik op die plaats stroom ga krijgen
Afgaande op jullie reacties, zal het dan waarschijnlijk de FI9821W worden voor binnen. Als er buiten eentje komt, zal dat waarschijnlijk een vast model worden (zonder die 'PT'), maar zie op de pagina van homewizard niet direct een model staan met een hogere resolutie dan 0,3 megapixels... Maar ik denk niet dat ik mij aan hun voorgestelde modellen moet houden?
1 vraagje is me nog niet helemaal duidelijk: of de HW de bewegingsdetectie van de camera kan gebruiken als trigger voor een actie? Ik dacht gelezen te hebben van niet, maar dat dat eventueel via de hpm-service zou kunnen?
Anders kan ik evengoed de camera gebruiken zonder de HW :-)
Greetz,
dubbeleadelaar
Voorlopig komt er waarschijnlijk 1 camera voor binnenshuis. Buiten weet ik nog niet goed. Moet vooral eens denken hoe ik op die plaats stroom ga krijgen
Afgaande op jullie reacties, zal het dan waarschijnlijk de FI9821W worden voor binnen. Als er buiten eentje komt, zal dat waarschijnlijk een vast model worden (zonder die 'PT'), maar zie op de pagina van homewizard niet direct een model staan met een hogere resolutie dan 0,3 megapixels... Maar ik denk niet dat ik mij aan hun voorgestelde modellen moet houden?
1 vraagje is me nog niet helemaal duidelijk: of de HW de bewegingsdetectie van de camera kan gebruiken als trigger voor een actie? Ik dacht gelezen te hebben van niet, maar dat dat eventueel via de hpm-service zou kunnen?
Anders kan ik evengoed de camera gebruiken zonder de HW :-)
Greetz,
dubbeleadelaar
Verwijderd
Volgens mij kan de HW niet de bewegingsdetectie van de camera gebruiken. Ik zou in ieder geval niet weten hoe (en ben uiteraard benieuwd of iemand weet hoe wel). Het kan wel andersom, je kunt de camera triggeren met een bewegingsmelder van HW. Maar aangezien de camera al zelf een bewegingsdetector ingebouwd heeft, is dat niet een erg nuttige mogelijkheid; inderdaad kan je dus evengoed de camera gebruiken zonder de HW.
Wat kan je dan verder nog met de combinatie HW-Foscam? Je kunt live beelden bekijken via de HW, maar ook dat is niet een heel nuttige optie, want dat kan je ook met andere software, bijv. de gratis eigen Foscam-software, zowel op pc als smartphone.
Wat kan je dan verder nog met de combinatie HW-Foscam? Je kunt live beelden bekijken via de HW, maar ook dat is niet een heel nuttige optie, want dat kan je ook met andere software, bijv. de gratis eigen Foscam-software, zowel op pc als smartphone.
Lastig valt wel mee denk ik. Alleen het is heeeel gevaarlijk.gforcehhw schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:13:
Goedendag,
iedereen die een RFX-transceiver heeft (en bij je in de buurt zit) kan de codes die de Homewizard gebruikt ontvangen en ook weer uitzenden. Zo'n transceiver is vrij verkrijgbaar.
Voor bijna hetzelfde geld van een Homewizard koop je een goedkoop inbraaksysteempje met rolling codes.
Ik zou het risico niet durven lopen. Home automation ≠ Home security.
Aan de andere kant, iets is altijd beter dan niets (maar kijk uit voor schijnveiligheid).
Dat gebeuren met hpm... Ik heb dat even bekeken, maar dat lijkt me nog verdomde lastig. Of is de uitleg gewoon zo onduidelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:14:
[...]
Het genoemde idee heb ik hier draaien. Dit via hpm. Op de site van hpm staat stap voor stap uitgelegd hoe je dit kunt instellen en je kunt natuurlijk met ifttt nog een uitbreiding maken dat je een gratis sms krijgt of dat al je bewegingem gelogd worden in een spreadsheet.
Tuurlijk het is geen twee weg en je zult misschien af en toe een beweging missen. Maar het is altijd meer dan niks en een apart alarmsysteem is ook niet goedkoop..
Als je het dan heb ingesteld, kan je dan eenvoudig met de app het alarm AAN zetten en UIT zetten als je weer thuis komt? Of moet je dan naar die hpm site?
Ik wil best wat knutselen, maar ben nu ook geen programmeur. Mijn vrouw moet ook eenvoudig het aan of uit kunnen zetten. Eventueel de buurman ook als we op vakantie zijn.
Met een kleine truck kan het wel. De foscam kan een email uitsturen, en als je dan de email gateway van de hpm (http://hpm.homeip.net) gebruikt kan je schakelaars in de HW activeren. Belangrijk is dat je in de email vanuit de foscam een instructie meegeeft:Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:59:
Volgens mij kan de HW niet de bewegingsdetectie van de camera gebruiken. Ik zou in ieder geval niet weten hoe (en ben uiteraard benieuwd of iemand weet hoe wel). Het kan wel andersom, je kunt de camera triggeren met een bewegingsmelder van HW. Maar aangezien de camera al zelf een bewegingsdetector ingebouwd heeft, is dat niet een erg nuttige mogelijkheid; inderdaad kan je dus evengoed de camera gebruiken zonder de HW.
{HPMURL=urlnaam}{HPMSW=XXaan} of {HPMURL=urlnaam}{HPMSW=XXuit}
Zie de FAQ "Hoe koppel ik een willekeurig alarmsysteem aan de Homewizard, zodat bv lampen aan gaan bij alarm (HPM email gateway)" In de gebruikers cases staan ook voorbeelden.
Op deze wijze kan je bv toch verlichting schakelen als er beweging wordt geconstateerd door je foscam
Verwijderd
Bij het instellen is het even goed opletten wat je doet. Wanneer je dat achter de rug hebt kun je inderdaad je alarm met één schakelaar aan en uit zetten. Naar de hpm site hoef je eigenlijk nooit behalve om je te registreren en voor de handleiding.gforcehhw schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 21:38:
[...]
Dat gebeuren met hpm... Ik heb dat even bekeken, maar dat lijkt me nog verdomde lastig. Of is de uitleg gewoon zo onduidelijk.
Als je het dan heb ingesteld, kan je dan eenvoudig met de app het alarm AAN zetten en UIT zetten als je weer thuis komt? Of moet je dan naar die hpm site?
Ik wil best wat knutselen, maar ben nu ook geen programmeur. Mijn vrouw moet ook eenvoudig het aan of uit kunnen zetten. Eventueel de buurman ook als we op vakantie zijn.
Als je er niet uitkomt schroom dan niet ze te mailen. Ze zijn erg enthousiast en nemen de tijd om uit te leggen hoe je te werk kunt gaan.
Tevens (andere discussie) mbt meldingen met niet bereikbaarheid van de hw. Als iemand je internetkabel doorknipt en/of je stroomeraf haalt krijg je automatisch een bericht van hpm dat hij voor een x tijd geen connectie heeft kunnen maken.
Verwijderd
Bedankt voor jullie reactie.baltus schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:52:
[...]
Als je niet teveel wilt knutselen zou je het volgende kunnen doen. Monteer een gewone eind schakelaar en verbind die met een mini inbouw zender. Die zou je in een waterdichte lasdoos op de buitenkant kunnen hangen.
Ik heb nu een magneetcontact op de AWMT-003 aangesloten en dit werkt prima.
http://www.itssecurity.be/magneetcontact.html
Alleen wordt de stand van de deur verkeerd doorgegegeven. Dus als ik de deur open staat deze in de HW als gesloten en omgekeerd.
In het magneetcontact heb ik maar 2 draden om aan te sluiten (alleen NC contact) op de 2 sabotage draadjes na! Wie kan me helpen!?
Bvd
Michael.
Verwijderd
Thanks, lijkt me een goede tussentijdse oplossing te zijn. Op hun website staat dat die foscams in de toekomst koppelbaar zijn met het awareness systeem van de HW. Mogelijks bedoelen ze daar die bewegingsdetectie mee....
Verwijderd
Prima tip. Nuttig, dit forum.SNIK0906 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 00:15:
[...]
Met een kleine truck kan het wel. De foscam kan een email uitsturen, en als je dan de email gateway van de hpm (http://hpm.homeip.net) gebruikt kan je schakelaars in de HW activeren. Belangrijk is dat je in de email vanuit de foscam een instructie meegeeft:
{HPMURL=urlnaam}{HPMSW=XXaan} of {HPMURL=urlnaam}{HPMSW=XXuit}
Zie de FAQ "Hoe koppel ik een willekeurig alarmsysteem aan de Homewizard, zodat bv lampen aan gaan bij alarm (HPM email gateway)" In de gebruikers cases staan ook voorbeelden.
Op deze wijze kan je bv toch verlichting schakelen als er beweging wordt geconstateerd door je foscam
Heb je hem aangemeld met de deur gesloten? Als je hem aanmeld en de deur opend om de zender te vinden staat hij dan als gesloten? Probeer hem eens aan te melden met de deur geopend en als hij vraagt om een contact, sluit dan de deur. Werkt dan misschien wel goed.Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 09:58:
[...]
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb nu een magneetcontact op de AWMT-003 aangesloten en dit werkt prima.
http://www.itssecurity.be/magneetcontact.html
Alleen wordt de stand van de deur verkeerd doorgegegeven. Dus als ik de deur open staat deze in de HW als gesloten en omgekeerd.
In het magneetcontact heb ik maar 2 draden om aan te sluiten (alleen NC contact) op de 2 sabotage draadjes na! Wie kan me helpen!?
Bvd
Michael.
Ik zie al diverse ideeën voorbijkomen voor dit probleem, maar ik vraag me nog wat af:Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:33:
Iemand een oplossing?
Bvd, Michael.
Je zegt dat je getest hebt op bereik, en gaat de KAKU sensor daarna plaatsen. Ik neem dus aan dat het bereik goed was te noemen, anders heeft plaatsen ook geen zin.
Zou het dan niet zo kunnen zijn dat er na plaatsen geen reactie meer komt, doordat de magneet de enorme metalen deur probeert aan te trekken?
Dit zou je met een stukje hout oid als afstandhouder kunnen opheffen. dan heb je geen extra kosten aan andere sensoren en werkt het goed in HW.
Verwijderd
Mike,mike123 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:38:
[...]
Heb je hem aangemeld met de deur gesloten? Als je hem aanmeld en de deur opend om de zender te vinden staat hij dan als gesloten? Probeer hem eens aan te melden met de deur geopend en als hij vraagt om een contact, sluit dan de deur. Werkt dan misschien wel goed.
Hoe ik de magneetcontact ook aanmeld, bij deur openen of bij deur sluiten, het blijft verkeerd vermeld in de HW. Ik laat nu de signaleringen op deze deur maar reageren op de "dicht" stand. Alleen wordt dan in het beginscherm altijd 1 deur als geopend vermeld
Zijn er nog andere ideeën?
Hoor het graag!
Verwijderd
Metalen voorwerpen, dus zeker dingen als deuren, beinvloeden de elektromagnetische straling.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:24:
[...]
Mike,
Hoe ik de magneetcontact ook aanmeld, bij deur openen of bij deur sluiten, het blijft verkeerd vermeld in de HW. Ik laat nu de signaleringen op deze deur maar reageren op de "dicht" stand. Alleen wordt dan in het beginscherm altijd 1 deur als geopend vermeld
Zijn er nog andere ideeën?
Hoor het graag!
Zendertjes op of nabij zulke voorwerpen hebben dus niet het beoogde effect.
Een effectieve oplossing is het plaatsen van een microswitch op de deur, of beter nog op de sluiting van de deur, en twee draadjes naar een zender die niet achter of op de deur zit. (bijv AWMT-003)
Nieuwe app update:
-----
Ondersteuning voor iPhone 6 en iPhone 6 plus in de nieuwe HomeWizard app!
Versie 2.9.7 bevat na hard werken support voor de nieuwe iPhone resoluties. De app is zojuist gereleased, het duurt altijd even voordat Apple deze over alle server heeft gedistribueerd (paar uur geduld...).
Nieuwe Features:
* iPhone 6 wordt nu volledig ondersteund
* Je kunt nu een bestaande 433Mhz weer sensor vervangen met een nieuwe 868Mhz weer sensor. Dit kun je doen de 433 Mhz sensor aan te passen en te drukken op "vervang sensor"
Fixes:
* Problemen opgelost met het bewerken en tonen van IP Switches
* Problemen opgelost met het bewerken van UDP/TCP commando's
* Problemen opgelost bij het bewerken van dimmers in scènes
* Problemen opgelost diverse display issues voor iPad
* Problemen opgelost met water druk getoond als N/A wanneer de waarde tussen de 0 en 1 is
* Full-screen camera view verbeterd op iOS 8
* Problemen opgelost bij het bewerken van weer station meldingen
-----
Ondersteuning voor iPhone 6 en iPhone 6 plus in de nieuwe HomeWizard app!
Versie 2.9.7 bevat na hard werken support voor de nieuwe iPhone resoluties. De app is zojuist gereleased, het duurt altijd even voordat Apple deze over alle server heeft gedistribueerd (paar uur geduld...).
Nieuwe Features:
* iPhone 6 wordt nu volledig ondersteund
* Je kunt nu een bestaande 433Mhz weer sensor vervangen met een nieuwe 868Mhz weer sensor. Dit kun je doen de 433 Mhz sensor aan te passen en te drukken op "vervang sensor"
Fixes:
* Problemen opgelost met het bewerken en tonen van IP Switches
* Problemen opgelost met het bewerken van UDP/TCP commando's
* Problemen opgelost bij het bewerken van dimmers in scènes
* Problemen opgelost diverse display issues voor iPad
* Problemen opgelost met water druk getoond als N/A wanneer de waarde tussen de 0 en 1 is
* Full-screen camera view verbeterd op iOS 8
* Problemen opgelost bij het bewerken van weer station meldingen
Opvallend dat sinds deze update 2.9.7 nu de LoXx sloten als knop/favoriet op de bovenste balk staat, terwijl ik helemaal geen enkele heb. Jammer dat je die bivenste balk niet zelf kan indelen.
En de uitlijning klopt nu ook niet op n iPhone 6: de rook sensoren worden half weergegeven op de bovenste rij.martinvdm schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:31:
Opvallend dat sinds deze update 2.9.7 nu de LoXx sloten als knop/favoriet op de bovenste balk staat, terwijl ik helemaal geen enkele heb. Jammer dat je die bivenste balk niet zelf kan indelen.
weet iemand sinds wanneer Homewizard geen KAKU schakelaars meer levert bij zijn start pakketten maar schakelaars van Smartwares? Ik was onaangenaam verrast toen ik vorige maand een Homewizard voor mezelf aangeschaft had. Die dingen van Smartwares zijn oerlelijk, groot en voelen erg simpel en goedkoop aan. er zit een grote horizontale knop op waarmee je met de rechterkant de schakelaar handmatig om kan zetten en met linkerkant de schakelaar kan programmeren. Omdat-ie zo lelijk is wilde ik em wegwerken achter een kastje waar ik ook al een kaku schakelaar had liggen. Maar dat ging mooi niet door, zodra de kast ervoor staat reageert de Smartwares schakelaar nergens meer op (niet op ab en niet op de Homewizard). nu liggen die Smartwares dingen bij de kerstboom maar hoewel ze het gister prima deden (vele malen aan en uit gedaan) reageerde er een nergens meer op toen ik vanmiddag thuis kwam. pas toen ik hem achter de kerstboom vandaan gehaald had en in een ander stopcontact gestoken had, deed-ie het weer. Toen weer terug gelegd achter de kerstboom en daar blijft-ie het voorlopig doen. Ik vind het maar prut spul tot nu toe. 
Heb ook maar ff een ticket ingeschoten bij Homewizard, in de hoop dat ik ze kan ruilen voor degelijk KAKU spul.
Heb ook maar ff een ticket ingeschoten bij Homewizard, in de hoop dat ik ze kan ruilen voor degelijk KAKU spul.
Jep, die ja. Prima dat ze overgenomen (oh nee, gefuseerd) zijn door Smartwares, maar afstappen van KaKu naar dit spul is echt een flinke stap terug.

Hier een eigen foto van rechts een kaku schakelaar en links zo'n smartwares ding.

Hier een eigen foto van rechts een kaku schakelaar en links zo'n smartwares ding.
[ Voor 37% gewijzigd door Yukkie op 08-12-2014 22:51 ]
Ik citeer: "bevat na hard werken support voor de nieuwe iPhone resoluties". Dan zal dat vast goed getest zijnHulliee schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:45:
[...]
En de uitlijning klopt nu ook niet op n iPhone 6: de rook sensoren worden half weergegeven op de bovenste rij.

Verwijderd
Homewizard en "goed testen" zijn nog nooit vrienden geweest.martinvdm schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:49:
[...]
Ik citeer: "bevat na hard werken support voor de nieuwe iPhone resoluties". Dan zal dat vast goed getest zijn![]()
Viel me ook op, heel irritant. Rookmelders die ik wél heb moet ik nu voor naar rechts scrollen...martinvdm schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:31:

... en oranje! :P
In mijn Vakantie editie die ik 3 maanden geleden heb gekocht zaten ze ook..Yukkie schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:05:
weet iemand sinds wanneer Homewizard geen KAKU schakelaars meer levert bij zijn start pakketten maar schakelaars van Smartwares? Ik was onaangenaam verrast toen ik vorige maand een Homewizard voor mezelf aangeschaft had. Die dingen van Smartwares zijn oerlelijk, groot en voelen erg simpel en goedkoop aan. er zit een grote horizontale knop op waarmee je met de rechterkant de schakelaar handmatig om kan zetten en met linkerkant de schakelaar kan programmeren. Omdat-ie zo lelijk is wilde ik em wegwerken achter een kastje waar ik ook al een kaku schakelaar had liggen. Maar dat ging mooi niet door, zodra de kast ervoor staat reageert de Smartwares schakelaar nergens meer op (niet op ab en niet op de Homewizard). nu liggen die Smartwares dingen bij de kerstboom maar hoewel ze het gister prima deden (vele malen aan en uit gedaan) reageerde er een nergens meer op toen ik vanmiddag thuis kwam. pas toen ik hem achter de kerstboom vandaan gehaald had en in een ander stopcontact gestoken had, deed-ie het weer. Toen weer terug gelegd achter de kerstboom en daar blijft-ie het voorlopig doen. Ik vind het maar prut spul tot nu toe.
Zelf heb ik ze weggewerkt achter een radiatorombouw en zo'n 10% van de keren dat hij moet schakelen gebeurt dat niet.
In de App staan ze ON en ook de aan/uit knop die er op zit reageert niet en de lamp blijft uit.
Enige oplossing is dat de stekker uit het stopcontact te halen en hem er na een paar seconden weer in te doen.
Uiteraard ook getest in het zicht van de HW maar dit hielp helaas niet
Gebruik ze nu op een afstand minder dan 2 meter van de HW en dit gaat wel aardig.
Toen een starterskit van KaKu gekocht en deze werken perfect achter de ombouw!

Foscam FI9826P in de aanbieding bij Ibood!
http://www.ibood.com/nl/n...m-wireless-ip-camera.html

[ Voor 4% gewijzigd door PhAnt0mFS op 09-12-2014 09:34 ]
Werken deze met de HomeWizard, zo ja, ook de HD H264 stream??? Dan bestel ik er gelijk 3!PhAnt0mFS schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:26:
[...]
![]()
Foscam FI9826P in de aanbieding bij Ibood!
http://www.ibood.com/nl/n...m-wireless-ip-camera.html
[afbeelding]
BP on the move!!!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!