Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
ja, ik had hier op forum gezocht, en overal gekeken nergens te vinden meer, en toen bij mij om de hoek, 50% van de toch al lage aanbieding en nog eens kassakorting 30%. Maar ze waren er wel die rookmelders 2x FA20RF.
Was idd gewoon geluk en moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jermain
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02 08:50
gerjan01 schreef op zondag 21 december 2014 @ 21:23:
[...]

Ik gebruik al een AMST-606, heb nu ook een di-o maar de vertraging blijft :(
foutje in mijn eerdere bericht wij hebben de klikaanklikuit AMST-606 vervangen voor een HomeEasy HE852-HW 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Ik heb mijn homeLoxx inmiddels binnen en gemonteerd.
Het monteren was achteraf kinderspel.

Ik had gisteren al mijn deurklink al verwijderd omdat het vierkante staafje wat draait als je de klink naar beneden doet vast zat aan de deur knop aan de buitenkant.
Toen ik die los haalde moest ik de deur knop vast zetten met een bout. Die was nergens te verkrijgen.
Gelukkig konden ze op mijn werk nieuw schroefdraad er in tappen en kon ik de deur knop vast zetten.

Achteraf gezien was dat niet nodig want bij de HomeLoxx zitten verschillende maten bouten die dat probleem oplossen. Stom van mij want als ik de loxx er een keer afhaal kan ik de oude situatie niet meer herstellen.

Een paar kleine aandachtspunten;
De ijzeren montage plaat van Loxx moet je met de bolle kant naar je toe monteren. Daar mee bedoel ik de schroefgaten waarmee de loxx vast geschroefd wordt.

Draai de loxx ook niet te vast op de montage plaat want dan komt er te veel spanning op te staan en doet ie het niet. Hand vast is genoeg. §
En als je de batterijen er uit haalt moet je hem weer opnieuw kalibreren niet dat dat zo veel werk is maar wel handig om te weten.

Het is mij nog niet gelukt om de loxx te koppelen aan de homewizard. Ik heb daar over al een mailtje gestuurd naar Homewizard.

[ Voor 7% gewijzigd door Jovink538 op 23-12-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
TD-er schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 07:11:
[...]

Als je dan gaat modden, zou ik de knopjes verbinden met een KAKU afstandsbediening. Dat is netto een stuk goedkoper als je meerdere van die schakelaars gaat gebruiken in een module.
precies wat ik dus al zei.... als het maar een zender is verder maakt het geen niks uit wat je gebruikt...

[ Voor 10% gewijzigd door jacquesmulders op 23-12-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Jovink538 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:10:
Ik heb mijn homeLoxx inmiddels binnen en gemonteerd.
Het monteren was achteraf kinderspel.

Ik had gisteren al mijn deurklink al verwijderd omdat het vierkante staafje wat draait als je de klink naar beneden doet vast zat aan de deur knop aan de buitenkant.
Toen ik die los haalde moest ik de deur knop vast zetten met een bout. Die was nergens te verkrijgen.
Gelukkig konden ze op mijn werk nieuw schroefdraad er in tappen en kon ik de deur knop vast zetten.

Achteraf gezien was dat niet nodig want bij de HomeLoxx zitten verschillende maten bouten die dat probleem oplossen. Stom van mij want als ik de loxx er een keer afhaal kan ik de oude situatie niet meer herstellen.

Een paar kleine aandachtspunten;
De ijzeren montage plaat van Loxx moet je met de bolle kant naar je toe monteren. Daar mee bedoel ik de schroefgaten waarmee de loxx vast geschroefd wordt.

Draai de loxx ook niet te vast op de montage plaat want dan komt er te veel spanning op te staan en doet ie het niet. Hand vast is genoeg. §
En als je de batterijen er uit haalt moet je hem weer opnieuw kalibreren niet dat dat zo veel werk is maar wel handig om te weten.

Het is mij nog niet gelukt om de loxx te koppelen aan de homewizard. Ik heb daar over al een mailtje gestuurd naar Homewizard.
Dus jij hebt hem al binnen, leuk is dat ik zit er al weken op te wachten en heb vanmorgen eindelijk een mailtje gehad van loxx dat ik hem bij hun kon bestellen. Ik heb hem direct besteld hopelijk krijg ik hem morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ik ben er al een paar maanden mee bezig geweest. Zodra ik hoorde dat homewizard er mee bezig was heb ik al contact gezocht. En ook bij homewizard had ik ook al contact. Ik woon in de buurt en daarom kom ik hem ophalen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Oke vandaar. Ik was er ook al een paar weken mee bezig maar ze hebben hem vandaag op de post gedaan dus maar hopen dat ik hem morgen krijg.

Ik hoop dat we elkaars bevindingen kunnen delen ik ben zeer nieuwsgierig. En heb je hem al op je homewizard kunnen bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:16:
[...]

precies wat ik dus al zei.... als het maar een zender is verder maakt het geen niks uit wat je gebruikt...
Ik doelde meer op dat zijn gelinkte plaatje meerdere schakelaars betreft en als je dat met KAKU wandschakelaars gaat oplossen, heb je zo'n 12 a 13 euro per schakelaar. Een KAKU afstandsbediening met 4x aan/uit kost een tientje.
Mate van solderen, danwel hack-niveau is gelijk met jouw voorstel :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
reinhold schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:21:
Oke vandaar. Ik was er ook al een paar weken mee bezig maar ze hebben hem vandaag op de post gedaan dus maar hopen dat ik hem morgen krijg.

Ik hoop dat we elkaars bevindingen kunnen delen ik ben zeer nieuwsgierig. En heb je hem al op je homewizard kunnen bedienen?
Nee ik heb nog niet kunnen bedienen via homewizard. Ik heb ook nog niks van ze gehoord.
Ik heb je toegevoegd op Facebook is misschien handiger...

Ik vind wel dat ie veel geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik hoor het morgen wel en dan donderdag gehele dag de tijd. Ik hoop dat alles gaat passen op mijn deur.

Maar ik laat het je weten. En je kan natuurlijk ook contact op nemen met loxx die weten mischien ook wel hoe het moet met de homewizard.
En ik heb je geaccepteerd op Facebook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ik heb net gehoord dat de firmware van de homewizard nog niet is aan gepast voor loxx.
Even kijken of ik een nieuwere versie kan krijgen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:38
JB schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:03:
Godver, gooi ik net per ongeluk mijn regenmeter weg. Zijn de voorgaande gemeten resultaten nog terug te halen?
Die staan misschien nog op het interne geheugenkaartje. Ik heb ook een keer een magneetcontact weggegooid in de HW en daarna weer aangemaakt met dezelfde naam en toen kreeg ik alle data met tijden dat het contact gemaakt en verbroken werd weer terug in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

mike123 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:39:
[...]

Die staan misschien nog op het interne geheugenkaartje. Ik heb ook een keer een magneetcontact weggegooid in de HW en daarna weer aangemaakt met dezelfde naam en toen kreeg ik alle data met tijden dat het contact gemaakt en verbroken werd weer terug in het menu.
Nope, heb de regenmeter ook meteen weer aangemaakt met dezelfde naam. Jammer dit :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 06:20
Ik heb gisteren een watermeter aangesloten op de s2 poort van de energylink. Alles werkt goed. Alleen heb ik al 8 maamdenverbruik staan terwijl er nooit een watermeter heeft gezeten. Wel zat er tot gisteren een kwh meter op de s2 poort. Ik er een mogelijkheid om de grafiek en historie te wissem? Wil niet de history van de s1 poort verliezen. Iemand een idee?
Kan HW dit doen? Of moet ik het geheugenkaartje uitlezen?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ik heb een filmpje gemaakt van het loxx slot waarbij je de klop functie ziet.
Deze is hier te bekijken
http://youtu.be/hcEtn-3H-M8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Jovink538 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:54:
Ik heb een filmpje gemaakt van het loxx slot waarbij je de klop functie ziet.
Deze is hier te bekijken
http://youtu.be/hcEtn-3H-M8
Makkelijk voor als je buiten staat en je sleutels binnen liggen. En voor de inbrekers natuurlijk 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Dazzie schreef op woensdag 24 december 2014 @ 13:45:
[...]

Makkelijk voor als je buiten staat en je sleutels binnen liggen. En voor de inbrekers natuurlijk 8)7 8)7
Vooral als je kinderen buiten spelen is het handig dan hoef je niet steeds open te doen.
Het is eenvoudig in en uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
En ik zit nog steeds op de pakket dienst te wachten zodat ik de slot ook kan monteren;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Heb je geen track en trace nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Heb hem net binnen gekregen. Dus kijken of het vandaag nog lukt anders morgen gehele dag de tijd.

Ik heb inmiddels al 2 deuren waar het slot niet oppast. En ik vind het jammer dat de deurkruk komt te vervallen. Als je de deur even open wild doen omdat er iemand aanbelt moet je dus de draaiknop gebruiken en ik vind dat deze nogal zwaar draait.

En het koppelen met de homewizard lukt mij ook niet

Stap 1 DIP-Switch 1 op aan
Stap 2 houd de knop op uw loxx ver voor ongeveer 2 sec. gevolgd door een korte druk

ver bedoelen ze de afstandsbediening mee denk ik.

[ Voor 71% gewijzigd door reinhold op 24-12-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ik heb hem net gekoppeld. Je moet homewizard even een mailtje sturen met het serienummer van de homewizard en door geven dat je een loxx hebt dan krijg je andere firmware.
Je kan aan de buitenkant wel een deur klink doen. Maar inderdaad niet aan de binnenkant.
Ik had gedacht een scène te maken met klik aan klik uit schakelaar en hem daar mee te ontgrendelen. Dat gaat helaas niet. Je kan daar mee wel de verschillende modus in schakelen.
Ik denk dat ik een afstandsbediening in de gang hang. Of een wandschakelaar bestellen via loxx.

Ik kan inmiddels met een KAKU schakelaar de deur open doen.
Eerst een ip switch aan maken en dan een scene aan maken waarbij je de net gemaakte ip switch in stelt.
Dan de KAKU toevoegen en klaar.

Het is alleen niet zo veilig lijkt mij.

[ Voor 18% gewijzigd door Jovink538 op 25-12-2014 11:37 . Reden: Foutje ]

• gerjan01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07-2024
jermain schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:15:
[...]

foutje in mijn eerdere bericht wij hebben de klikaanklikuit AMST-606 vervangen voor een HomeEasy HE852-HW 8)7
Ok, en hij is nog goedkoper ook ;) Bereik is ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor kerst een 868 thermometer gekregen. Helemaal blij gelijk de thermometer gekoppeld. (dit was geen probleem) Alleen toen ik hem buiten neer zette, kreeg ik "geen data" te zien. Ik de thermometer weer naar binnen gehaald, en ook daar nog steeds "geen data". In de HW de thermometer gewist, en toen ik hem weer opnieuw wou aanmelden "Verwijder alstublieft de batterijen en plaats deze opnieuw" en daarna de melding "Verbinden met thermometer mislukt" Dit zegt de HW dus als er wel of geen batterijen in de thermometer zitten. Hebben hier meer last van of last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Als ik het goed lees heb je wel een koppeling gehad ? Vreemd dan. heb je wel de optie 868 geselecteerd?
Vandaag een tweede gekoppeld en zonder problemen.

Geeft het display wel een waarde ?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, hij is wel gekoppeld geweest. En hij gaf ook alles goed weer. de thermometer zelf geeft alles tot op de graad nauwkeurig aan. Ik heb de HW ook gereset, maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 19:59:
Klopt, hij is wel gekoppeld geweest. En hij gaf ook alles goed weer. de thermometer zelf geeft alles tot op de graad nauwkeurig aan. Ik heb de HW ook gereset, maar dat heeft niet geholpen.
Heb je verder nog iets gekoppeld op 868? (Heatlink of energylink)
Misschien is je antenne of iets anders in het 868 deel stuk. En dan kom je daar nu achter als dit je eerste 868 hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik heb verder niks op de HW aangesloten op 868. Maar vergeet niet dat hij het wel gedaan heeft. en wat ik raar vind is dat de HW over batterijen begint. en dan vervolgens de foutmelding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:49:
Nee, ik heb verder niks op de HW aangesloten op 868. Maar vergeet niet dat hij het wel gedaan heeft. en wat ik raar vind is dat de HW over batterijen begint. en dan vervolgens de foutmelding geeft.
Misschien is het dan toch stuk. Ik zou even contact opnemen met HW als ik jou was.
Misschien was het "an accident waiting to happen". En deed die het even om daarna stuk te zijn.
Maar als het aan het 868 deel ligt, dan kan dat ook aan de thermometer kant zitten natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net HW een mail gestuurt met mijn probleem. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

s3n

Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:30:
Ik heb net HW een mail gestuurt met mijn probleem. Ik houd jullie op de hoogte.
Ik heb exact hetzelfde met 1 van de 2 thermometers. Hoor graag van je wat Homewizard zei.

Vandaag de antennemod doorgevoerd. Zeker een aanrader. Kan eindelijk de lamp in de schuur goed schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Ben al meerdere dagen bezig met een magneetcontact....KAKU AMST-606, en kom er helemaal niet meer uit.
Wil gewoon eenvoudig wc ligt aan als deur open en 3 minuten aan blijven als de deur dicht is lololol.
Heb de acm 1000 in de lamp weggewerkt.

Magneetcontact staat op 0, deur open licht aan deur dicht licht uit en dat werkt. maar ja als ik visite heb dan doen ze de deur natuurlijk dicht, nu dacht ik dat te regelen via een actie in HW, deur dicht dan licht pas uit na 3 minuten. maar dat werkt niet. Want als ik deur dicht doe gaat eerst het licht uit, en daarna pas weer aan na 1 sec, en dat is natuurlijk niet handig.
Ik heb ook al de magneet op 10 minuten gezet maar dan nog werkt de HW -actie niet dat het licht uit gaat na 3 minuten.

Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand deze situatie en kan me de juiste instellingen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
oertje schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:16:
Ben al meerdere dagen bezig met een magneetcontact....KAKU AMST-606, en kom er helemaal niet meer uit.
Wil gewoon eenvoudig wc ligt aan als deur open en 3 minuten aan blijven als de deur dicht is lololol.

Magneetcontact staat op 0, deur open licht aan deur dicht licht uit en dat werkt. maar ja als ik visite heb dan doen ze de deur natuurlijk dicht, nu dacht ik dat te regelen via een actie in HW, deur dicht dan licht pas uit na 3 minuten. maar dat werkt niet. Want als ik deur dicht doe gaat eerst het licht uit, en daarna pas weer aan na 1 sec, en dat is natuurlijk niet handig.
Ik heb ook al de magneet op 10 minuten gezet maar dan nog werkt de HW -actie niet dat het licht uit gaat na 3 minuten.

Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand deze situatie en kan me de juiste instellingen geven?
Verbind twee keer een "licht aan"-actie aan de magneet schakelaar. dus deur open licht aan. deur dicht ook licht aan, maar met een auto-off timer erbij van drie minuten.
Nadeel is wel dat wanneer je de wc verlaat het licht opnieuw "aan" gaat en de timer dus opnieuw gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
oertje schreef op zondag 28 december 2014 @ 17:16:

de directe kopeling weghalen en via de hw laten schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
jacquesmulders schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:51:
[...]

Zo heb ik het bij me poort. Magneet aan de hw gekoppeld. Lampen aan de hw gekoppeld. Actie aangemaakt poort open, licht aan. Via de hw auto uit na 5 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Dazzie schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:14:
[...]

Zo heb ik het bij me poort. Magneet aan de hw gekoppeld. Lampen aan de hw gekoppeld. Actie aangemaakt poort open, licht aan. Via de hw auto uit na 5 min.
Even aan het denken hoe ik dat dan doe.... codes weghalen toch?

[ Voor 3% gewijzigd door oertje op 28-12-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
jeroenpeiffer schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:36:
[...]

Verbind twee keer een "licht aan"-actie aan de magneet schakelaar. dus deur open licht aan. deur dicht ook licht aan, maar met een auto-off timer erbij van drie minuten.
Nadeel is wel dat wanneer je de wc verlaat het licht opnieuw "aan" gaat en de timer dus opnieuw gaat lopen.
@Jeroen ik heb nu actie deur open lamp aan niet uitschakelen en actie deur gesloten lamp aanschakelen en uitschakelen na 3 min. maar dan blijft het echt donker 2 sec zelfs dus dat werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
jacquesmulders schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:51:
[...]

Hoe doe ik dat dan? en laat ik de bovenstaande acties dan staan? pff snap er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Ik heb nu dezelfde code aan magneet en lamp gegeven via HW en de code van de lamp eruit gehaald maar nog steeds als deur open licht aan deur dicht licht uit, en daarna springt licht aan maar dan is het te lang donker.
Als ik via een stekkerschakelaar laat gaan werkt het wel, wat zie ik over het hoofd met de acm1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
oertje schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:37:
Ik heb nu dezelfde code aan magneet en lamp gegeven via HW en de code van de lamp eruit gehaald maar nog steeds als deur open licht aan deur dicht licht uit, en daarna springt licht aan maar dan is het te lang donker.
Als ik via een stekkerschakelaar laat gaan werkt het wel, wat zie ik over het hoofd met de acm1000?
RTFM van gewoon een kaku code uit de ACM halen, dan magneet code aan de HW koppelen, een lamp maken in de HW die een code laten genereren die aan de ACM koppelen en dan een actie maken deur open = licht aan en auto off aantal minuten

en wijzig volgende keer gewoon je reactie ipv allemaal losse stukjes (staat zelfs onderaan bij een nieuwe reactie plaatsen)

[ Voor 0% gewijzigd door jacquesmulders op 28-12-2014 22:40 . Reden: dingetje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
jacquesmulders schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:38:
[...]

RTFM van gewoon een kaku code uit de ACM halen, dan magneet code aan de HW koppelen, een lamp maken in de HW die een code laten genereren die aan de ACM koppelen en dan een actie maken deur open = licht aan en auto off aantal minuten

en wijzig volgende keer gewoon je reactie ipv allemaal losse stukjes (staat zelfs onderaan bij een nieuwe reactie plaatsen)
Ik heb magneet aan HW gekoppeld
Ik heb lamp gemaakt ,code gegenereerd, en aan acm gekoppeld.
ik heb actie aangemaakt contact open licht aan en uitschakelen na 3minuten.

Maar gaat deur dicht dan licht ook uit en gaat gelijk na 1 tot 2 sec weer aan en dan inderdaad uit na 3 minuten, maar wat ik al eerder schreef, ik wil niet dat licht uitgaat als deur dicht gaat.

btw. wat betekend gast RTFM, die actie heb ik niet uitgevoerd.

Ik vraag niet om hulp als ik al niet dagen zelf aan het modderen ben geweest....ik snap niet dat ze KAKU magneetschakelaar promoten voor een wc als zoiets simpels niet eenvoudig kan werken, maar dan zal ik toch wel wat over het hoofd zien denk ik.

Bedankt voor meedenken, ik bel KAKU morgen wel misschien weten zij het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-10 15:50
Welke variant van de mod heb je doorgevoerd?
Ik heb de HW nu twee weken en ben aan het twijfelen of en welke mod ik ga (laten) doorvoeren (i.v.m. een schakelaar van ons tuinhuisje die regelmatig niet schakelt).
s3n schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:41:
[...]

Ik heb exact hetzelfde met 1 van de 2 thermometers. Hoor graag van je wat Homewizard zei.

Vandaag de antennemod doorgevoerd. Zeker een aanrader. Kan eindelijk de lamp in de schuur goed schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
oertje schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:37:
Je moet het magneetcontact niet rechtstreeks koppelen aan de ACM1000. Je voegt het magneetcontact toe aan de HW. Je voegt de ACM1000 toe aan de HW, je laat de HW een code genereren voor de ACM1000.
Maak nu een aktie aan met de magneetschakelaar, kies bij Event voor geopend, klik op aktie en kies nu de ACM1000, klik weer op aktie, inschakelen, uitschakelen na 3 minuten, klaar en dan opslaan.
Nu werkt het. Mocht je ook nog een draadloze wandschakelaar gaan gebruiken en ze doen daar het licht mee aan en ze doen het licht na het toilet gebruik niet uit dan gaat het licht toch weer uit na 3 minuten.
Zo heb ik het ook gedaan bij mijn poort. Tuinverlichting gaat aan bij poort open en dicht (mocht hij open missen dan heeft hij nog een kans bij sluiten, en werkt alleen bij 10 minuten voor zonsondergang en 20 minuten voor zonsopgang) en na 5 minuten gaat de verlichting uit. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
mike123 schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:07:
[...]

Je moet het magneetcontact niet rechtstreeks koppelen aan de ACM1000. Je voegt het magneetcontact toe aan de HW. Je voegt de ACM1000 toe aan de HW, je laat de HW een code genereren voor de ACM1000.
Maak nu een aktie aan met de magneetschakelaar, kies bij Event voor geopend, klik op aktie en kies nu de ACM1000, klik weer op aktie, inschakelen, uitschakelen na 3 minuten, klaar en dan opslaan.
Nu werkt het. Mocht je ook nog een draadloze wandschakelaar gaan gebruiken en ze doen daar het licht mee aan en ze doen het licht na het toilet gebruik niet uit dan gaat het licht toch weer uit na 3 minuten.
Zo heb ik het ook gedaan bij mijn poort. Tuinverlichting gaat aan bij poort open en dicht (mocht hij open missen dan heeft hij nog een kans bij sluiten, en werkt alleen bij 10 minuten voor zonsondergang en 20 minuten voor zonsopgang) en na 5 minuten gaat de verlichting uit. Werkt prima.
Dank je wel Mike123, ik heb precies gedaan wat je zei maar er bij deur dicht gaat eerst toch het licht uit en dan weer aan maar daar zitten toch 1 of 2 sec tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
oertje schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:20:
[...]

Dank je wel Mike123, ik heb precies gedaan wat je zei maar er bij deur dicht gaat eerst toch het licht uit en dan weer aan maar daar zitten toch 1 of 2 sec tussen.
ik heb het zo gedaan bij me poort. ik heb me poort in een scene gedaan omdat ik er nog meer mee schakelt en met een scene schakelt hij ze 1 voor 1 en zonder scene miste hij dr wel eens 1. maar als je dan ipv van de scene je juiste lamp kiest moet het ook werken

Afbeeldingslocatie: http://home.caiway.nl/~dazzling/homewizard/IMG_9637.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
oertje schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:02:
[...]

Ik heb magneet aan HW gekoppeld
Ik heb lamp gemaakt ,code gegenereerd, en aan acm gekoppeld.
ik heb actie aangemaakt contact open licht aan en uitschakelen na 3minuten.

Maar gaat deur dicht dan licht ook uit en gaat gelijk na 1 tot 2 sec weer aan en dan inderdaad uit na 3 minuten, maar wat ik al eerder schreef, ik wil niet dat licht uitgaat als deur dicht gaat.

btw. wat betekend gast RTFM, die actie heb ik niet uitgevoerd.

Ik vraag niet om hulp als ik al niet dagen zelf aan het modderen ben geweest....ik snap niet dat ze KAKU magneetschakelaar promoten voor een wc als zoiets simpels niet eenvoudig kan werken, maar dan zal ik toch wel wat over het hoofd zien denk ik.

Bedankt voor meedenken, ik bel KAKU morgen wel misschien weten zij het wel?
Read The F... Manual

deze dus: KLIK als die gelezen hebt staat er:

Enkele zendcode wissen
(1) Druk niet langer dan 1 seconde op de verbindknop. De ‘zoekmode’ zal 15 seconden actief zijn en de LED indicator op de ontvanger zal langzaam knipperen.
(2) Stuur terwijl de ‘zoekmode’ actief is met de KlikAanKlikUit zender het desbetreffende uit-signaal dat u wilt afmelden bij de ontvanger. Raadpleeg indien nodig de handleiding van de zender.
(3) De aangesloten verlichting of apparatuur zal 2x aan/uit schakelen om te bevestigen dat de code is verwijderd.
Herhaal deze procedure om meerdere zenders of zendcodes af te melden.

dat moet je doen

[ Voor 21% gewijzigd door jacquesmulders op 28-12-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Dazzie schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:47:
[...]

ik heb het zo gedaan bij me poort. ik heb me poort in een scene gedaan omdat ik er nog meer mee schakelt en met een scene schakelt hij ze 1 voor 1 en zonder scene miste hij dr wel eens 1. maar als je dan ipv van de scene je juiste lamp kiest moet het ook werken

[afbeelding]
Dank Dazzie, ik zal dat ook eens proberen, maar ik heb iets andere uitvoering zie ik ligt misschien aan android en ook geen kleur.

Ik kan bij scene niet de magneet schakelen of zien. alleen de lamp of somfy

[ Voor 6% gewijzigd door oertje op 29-12-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
jacquesmulders schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:51:
[...]

Read The F... Manual

deze dus: KLIK als die gelezen hebt staat er:

Enkele zendcode wissen
(1) Druk niet langer dan 1 seconde op de verbindknop. De ‘zoekmode’ zal 15 seconden actief zijn en de LED indicator op de ontvanger zal langzaam knipperen.
(2) Stuur terwijl de ‘zoekmode’ actief is met de KlikAanKlikUit zender het desbetreffende uit-signaal dat u wilt afmelden bij de ontvanger. Raadpleeg indien nodig de handleiding van de zender.
(3) De aangesloten verlichting of apparatuur zal 2x aan/uit schakelen om te bevestigen dat de code is verwijderd.
Herhaal deze procedure om meerdere zenders of zendcodes af te melden.

dat moet je doen
hahaha ok Jaques, die heb ik gelezen en heb ik erbij. Morgen maar eens alles weer eruit gooien en dan helemaal opnieuw , ik zie toch iets over het hoofd denk ik, anders hang ik de sensor maar weer op als het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oertje schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:03:
[...]

hahaha ok Jaques, die heb ik gelezen en heb ik erbij. Morgen maar eens alles weer eruit gooien en dan helemaal opnieuw , ik zie toch iets over het hoofd denk ik, anders hang ik de sensor maar weer op als het niet lukt.
Het belangrijkste, waar je steeds overheen lijkt te lezen, is dat je de code van de magneetschakelaar uit de ACM1000 moet halen.
Daarna ga je pas de andere stappen doen, wanneer dat nog nodig is. (denk dat dat wel goed zit)
Maar eerst dus de code resetten uit de ontvanger.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:27
iemand een idee waarom je "maar" 12 actie's kunt toevoegen aan de HW?

Waarom is dat niet wat meer.....
Heb nu 12 actie's staan voornamelijk op de magneetcontacten en de wind/regen meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s3n schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:41:
[...]

Welke antenne mod heb jij doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net app versie 2.9.8 binnengekregen. Iemand al een releasenote gezien?

Sorry, nog niet helemaal wakker blijkbaar. Releasenote staat bij app in store 😁

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Henkhuppelschot schreef op maandag 29 december 2014 @ 08:39:
iemand een idee waarom je "maar" 12 actie's kunt toevoegen aan de HW?
ik wil er ook meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
Ja ik moet er ook meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
mike123 schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:07:
[...]

Goedemorgen, met frisse start alles verwijderd en gereset, en bovenstaande opgevolgd, wat duidelijk staat beschreven waarvoor dank, maar het werkt nu inderdaad, alleen de vertraging zit nu in de magneetcontact, die reageerd opeens niet meer gelijk maar zeker 2 sec na deur openen springt het licht pas aan, terwijl de HW op hemelsbreed 3 meter hangt en houten wanden .
Het lijkt er dus op dat er dus toch een vertraging inzit die ik er blijkbaar niet uit krijg.Terwijl eerst er geen vertraging op de magneetcontact zat. De magneet schakelen met een stekkerdoos die veel verder staat reageerde wel goed.
Moet ik het hier mee doen? Of is er nog een andere optie?

Dank vast voor meedenken.

edit: als iemand deur openlaat, gaat licht wel uit,maar daarna moet je deur heen en weer halen wat ook niet handig is, ik had al wel een deurdranger erop,maar ja ook liever niet natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door oertje op 29-12-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vertraging heb ik ook met de beweginssensor die via de HW loopt (dus niet rechtstreeks)
Voor de magneetsensor geldt ook nog eens dat die een aantal keer een signaal geeft. Dus gedurende die tijd _kun_ je niet eens een ander signaal sturen.
Geen idee of HomeWizard om die reden wacht met het zenden van het signaal (wacht X sec. tot geen signaal is ontvangen), maar het feit blijft dat het een stuk trager is dan rechtstreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 14:31
Zo weer even een aantal maanden bijgelezen :P. Vandaag toch maar besloten een heatlink te bestellen al is deze nog steeds niet te programmeren... Wat ik wel begrepen heb kan je voor een bepaalde tijd een override kan zetten. Wie kan mij vertellen of je de periode van deze override kan instellen?

En ook de antenne mod maar eens doorvoeren vanavond!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
TD-er schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:16:
Vertraging heb ik ook met de beweginssensor die via de HW loopt (dus niet rechtstreeks)
Voor de magneetsensor geldt ook nog eens dat die een aantal keer een signaal geeft. Dus gedurende die tijd _kun_ je niet eens een ander signaal sturen.
Geen idee of HomeWizard om die reden wacht met het zenden van het signaal (wacht X sec. tot geen signaal is ontvangen), maar het feit blijft dat het een stuk trager is dan rechtstreeks.
Dank je wel voor de bevestiging, is idd jammer van de vertraging,ik bedenk nog wat ik verder ermee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat je met de nieuwe update nog steeds niet mijn rookmelder signaleringen, links bovenin in het scherm, kan zien zonder te moeten "scrollen" 😩.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djeck schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:27:
Zo weer even een aantal maanden bijgelezen :P. Vandaag toch maar besloten een heatlink te bestellen al is deze nog steeds niet te programmeren... Wat ik wel begrepen heb kan je voor een bepaalde tijd een override kan zetten. Wie kan mij vertellen of je de periode van deze override kan instellen?

En ook de antenne mod maar eens doorvoeren vanavond!
Je kan de override instellen door langer de betreffende knop in te houden. Dan kan je het aantal uur instellen waarna je niet moet vergeten het "vinkje", wat al wel "aanstaat", aan te vinken/ aan te raken! Ben er alleen er nog niet achter of als in deze tijd de thermostaat naar een nieuw programma gaat deze tijd alsnog wordt overruled.
Krijg eind Januari de Toon van Eneco dus tegen die tijd verkoop ik mijn heatlink, maar hij bevalt prima 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:47:
[...]

Je kan de override instellen door langer de betreffende knop in te houden. Dan kan je het aantal uur instellen waarna je niet moet vergeten het "vinkje", wat al wel "aanstaat", aan te vinken/ aan te raken! Ben er alleen er nog niet achter of als in deze tijd de thermostaat naar een nieuw programma gaat deze tijd alsnog wordt overruled.
Krijg eind Januari de Toon van Eneco dus tegen die tijd verkoop ik mijn heatlink, maar hij bevalt prima 😃
Ahh thanks, op zich kan ik me daarmee wel redden denk ik. Ik heb geen thermostaat met timerfunctie dus programma's zullen niet in de weg zitten. Gedacht aan andere alternatieven, maar op zich draait die homewizard wel stabiel.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djeck schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:03:
[...]

Ahh thanks, op zich kan ik me daarmee wel redden denk ik. Ik heb geen thermostaat met timerfunctie dus programma's zullen niet in de weg zitten. Gedacht aan andere alternatieven, maar op zich draait die homewizard wel stabiel.
Let wel goed op of je huidige ketel werkt icm de heatlink!
http://www.homewizard.nl/...e-ketels-en-thermostaten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
Yep had ik al gechecked 8) maar bedankt!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:43:
jammer dat je met de nieuwe update nog steeds niet mijn rookmelder signaleringen, links bovenin in het scherm, kan zien zonder te moeten "scrollen" 😩.
Dat vind ik idd ook jammer. Van de ene op de andere update staat opeens de LoXx primair in beeld ipv de rook- of bewegingsensoren. Vervolgens is het nu verdacht stil en zit ik met zo'n LoXx in beeld terwijl ik die helemaal niet heb.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
ik heb geprobeerd de lo slot toe te voegen op de HW maar dat lukt niet nu is mijn vraag is er voor de 868Mhz ook een antenne mod of is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:40:
ik heb geprobeerd de lo slot toe te voegen op de HW maar dat lukt niet nu is mijn vraag is er voor de 868Mhz ook een antenne mod of is dat niet nodig.
Vanwege de veel minder drukke 868 Mhz band is een antennemod niet echt gebruikelijk daar er denk ik weinig mensen last zullen hebben issues mbt zend- / ontvangstsignaal en daarbij voordeel zouden kunnen halen uit een antennemod. Het niet kunnen toevoegen van een, ik neem aan dat je een LoXx slot bedoeld, hoeft een antennemod niets aan op te lossen. Wat ervaar je precies, ik zou eerst je probleem is delen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

s3n

Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:22:
[...]

Welke antenne mod heb jij doorgevoerd?
De mod die hier vaker is beschreven voor de homewizard zelf, niet voor een thermometer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:40:
Mod (alleen) uitvoeren wanneer je problemen met bereik ervaart.
Naar beneden scrollen tot aan "Update: 868 MHz mod"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
TD-er schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:23:
[...]

Mod (alleen) uitvoeren wanneer je problemen met bereik ervaart.
Naar beneden scrollen tot aan "Update: 868 MHz mod"
Ik bedoelde loxx mijn x blijf vaak hangen maar dat terzijde.

Ik ben net met loxx aan het appen over mijn probleem en zij hebben zo geen oplossing ik heb de HW update vanmiddag ontvangen versie 2.82. Maar inverband met de ontvangst heb ik mijn HW van de muur gehaald en direct naast het slot gezet wilde ook niet werken. Dus dat is dan ook niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de deur waarin je de Loxx hebt hangen, misschien voorzien van het nodige aan metaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 07:38
Iemand ervaring met een garagedeuropener met afstandbediening van einhell?
Ik wil die met de homewizard besturen met een asun 650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:23
De KaKu starterset (APA3-1500R) is weer in de aanbieding bij Gamma
maandag 29 december 2014 t/m zondag 4 januari 2015

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/u4EwBGl0quXaNXN9K78TRRnP/full.png

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 30-12-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
TD-er schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:07:
Is de deur waarin je de Loxx hebt hangen, misschien voorzien van het nodige aan metaal?
Het is een kunststof deur. Daar zit natuurlijk metaal in verwerkt. Ik denk dat het slot niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
oertje schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:21:
[...]

Goedemorgen, met frisse start alles verwijderd en gereset, en bovenstaande opgevolgd, wat duidelijk staat beschreven waarvoor dank, maar het werkt nu inderdaad, alleen de vertraging zit nu in de magneetcontact, die reageerd opeens niet meer gelijk maar zeker 2 sec na deur openen springt het licht pas aan, terwijl de HW op hemelsbreed 3 meter hangt en houten wanden .
Het lijkt er dus op dat er dus toch een vertraging inzit die ik er blijkbaar niet uit krijg.Terwijl eerst er geen vertraging op de magneetcontact zat. De magneet schakelen met een stekkerdoos die veel verder staat reageerde wel goed.
Moet ik het hier mee doen? Of is er nog een andere optie?

Dank vast voor meedenken.

edit: als iemand deur openlaat, gaat licht wel uit,maar daarna moet je deur heen en weer halen wat ook niet handig is, ik had al wel een deurdranger erop,maar ja ook liever niet natuurlijk.
Je kan er nog een actie bij maken. Zodra het magneetcontact word gesloten dat de lamp aan gaat en na 3 minuten weer uit.
Die vertraging zit er waarschijnlijk in omdat het nu via de HW loopt en niet rechtstreeks van magneetschakelaar naar ontvanger met lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
mike123 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:01:
[...]

Je kan er nog een actie bij maken. Zodra het magneetcontact word gesloten dat de lamp aan gaat en na 3 minuten weer uit.
Die vertraging zit er waarschijnlijk in omdat het nu via de HW loopt en niet rechtstreeks van magneetschakelaar naar ontvanger met lamp.
Had ik al eens gedaan Mike123 maar dat werkte niet, ik heb nu een bewegingssensor maar weer opgehangen en die werkt direct.
Bedankt voor het meedenken, fijne jaarwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De antenne mod op de HW vandaag gedaan met 1 ader van de UTP Cat 5E kabel. Lijkt allemaal goed te werken 😄
Ik wil eigenlijk even een bevestiging van iemand dat ik het adertje omhoog moet buigen voor het beste resultaat. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:23
Zal allemaal niet heel veel uitmaken denk ik, procentjes werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal vooral te maken hebben met of je alle zenders/ontvangers op dezelfde etage hebt hangen of niet.
In principe werkt zo'n antenne optimaal in het vlak rondom de draad (dus zendrichting haaks op de draad) en als je dus "schuin omhoog" moet naar een andere etage of zelfs "recht omhoog" heb je grote kans dat 'ie minder effectief zal blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
TD-er schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:08:
Zal vooral te maken hebben met of je alle zenders/ontvangers op dezelfde etage hebt hangen of niet.
In principe werkt zo'n antenne optimaal in het vlak rondom de draad (dus zendrichting haaks op de draad) en als je dus "schuin omhoog" moet naar een andere etage of zelfs "recht omhoog" heb je grote kans dat 'ie minder effectief zal blijken te zijn.
dus optimaal is antenne horizontaal, dan doet hij zowel naar boven als naar de zijkant richting tuin (bij mij) e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:30:
[...]

dus optimaal is antenne horizontaal, dan doet hij zowel naar boven als naar de zijkant richting tuin (bij mij) e.d
Je moet de zend-karakteristiek zien als een donut rondom de antenne.
Op de plekken waar de donut zit, heb je ontvangst en anders niet. (of matig)
Als voor jouw situatie het dan zo is, dat jij de beste dekking hebt, dan is dat voor jou het beste.
Let wel dat je dus in de richting van het verlengde van de antenne geen ontvangst hebt.

En het zou kunnen zijn dat bij een "liggende" antenne, je een horizontale polarisatie hebt en dat je dan sommige apparaten ook moet draaien zodat de antenne parallel loopt aan die van de HomeWizard. Denk aan thermometers enzo.
Vaak is een horizontale polarisatie om die reden niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:45

vanDaal

-ismeereentje

Heeft iemand de Foscam FI9818W draaien in combinatie met HomeWizard? Vandaag in de aanbieding bij Paradigit voor 69 euro.

(ik zie dat ie pas net in de PW staat, dus ik neem aan van niet)

[ Voor 14% gewijzigd door vanDaal op 31-12-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:03

BPi

vanDaal schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:49:
Heeft iemand de Foscam FI9818W draaien in combinatie met HomeWizard? Vandaag in de aanbieding bij Paradigit voor 69 euro.

(ik zie dat ie pas net in de PW staat, dus ik neem aan van niet)
En dan nog met een code 5 euro er af. En ook gratis verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18
Hallo, Ik zie dat mensen de versie 2.9.8 hebben binnen gekregen. Is dit alleen voor de apple en via de homewizard app (via de browser), daar staat wel 2.9.8 . Op mijn android staat nog steeds 2.9.7. Op de app store ook.

Gr

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oh, ik ben ook wel nieuwsgierig of de FI9818W werkt in de HW :)

@BPi: Welke code?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:33:

@BPi: Welke code?
Met de code "TIPS2014" krijg je tot 3 januari bij Paradigit 5 euro extra korting op je bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Gister mijn Smartwares weerstation binnen gekregen.
Vol goede moed gestart met koppelen van de opnemers.
Temp.sensor komt binnen op het display.
Regensensor ook.
Windmeter geeft geen resultaat.
2de temp.sensor gekoppeld met pijn en moeite.
Maar werkt(e).
Koppeling met de homewizard ging ook niet vanzelf,maar ik kreeg wel de 2 temp.opnemers en de regenmeter binnen.
Om 0:00 maar gestopt met de eindmeter en naar bed.
Vanochtend geen data meer van de 2de temp.sensor.
Krijg hem ook niet meer gekoppeld.

Weet iemand of er in de windmeter ook een temp.sensor zit?
Dit staat wel op het display 0.0graden.
Als hij gekoppeld is zou ik daar toch de temperatuur moeten zien?

En moet je de link knop kort,lang of continu indrukken?

Krijg er wel astdig grijze haren van.
De standaard opnemers is plug&play dit is echt plug&pray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
Net ook succes vol de antenne mod uitgevoerd :)

Beter bereik nu en snellere schakelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japser84
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 10:43
Weet iemand of mensen achter HW hier meelezen? Zou nl heel graag een koppeling willen tussen Heatlink en de Smartwares radiator kranen. HW noemt deze kranen slim, maar dat zijn ze natuurlijk helemaal niet. Gewoon een elektronische kraan. Zou natuurlijk wel slim zijn als ze de cv kunnen aansturen zodat elke kamer in huis de ideale temp kan halen en niet alleen de kamer met de termostaat.

Heb nu thuis grote problemen als de gashaard in de woning aangaat en de rest van het huis afkoeld omdat de termostaat niet aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:45

vanDaal

-ismeereentje

anandus schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:33:
Ik heb hem in ieder geval besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
japser84 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:56:
Weet iemand of mensen achter HW hier meelezen? Zou nl heel graag een koppeling willen tussen Heatlink en de Smartwares radiator kranen. HW noemt deze kranen slim, maar dat zijn ze natuurlijk helemaal niet. Gewoon een elektronische kraan. Zou natuurlijk wel slim zijn als ze de cv kunnen aansturen zodat elke kamer in huis de ideale temp kan halen en niet alleen de kamer met de termostaat.

Heb nu thuis grote problemen als de gashaard in de woning aangaat en de rest van het huis afkoeld omdat de termostaat niet aanslaat.
Heb je op je thermostaat geen "open haard" functie?
Deze verwarmd wel de rest van het huis als de kachel in de huiskamer aanstaat.

Maar inderdaad een koppeling zou gewenst zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:03

BPi

:Y Een goede oplossing voor kachel stoken en de rest van het huis behaaglijk warm zoek ik ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BPi schreef op woensdag 31 december 2014 @ 20:45:
:Y Een goede oplossing voor kachel stoken en de rest van het huis behaaglijk warm zoek ik ook nog...
Gewoon een zoneregeling maken. Google maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over het poortnummer van de HW. Standaard staat deze op poort 80. Kan ik deze via de instellingen in de iphone app op een andere poort zetten en blijft alles dan werken?.
Wil namelijk gebruik gaan maken van de Homewizard Process Monitor (http://hpm.homeip.net/) en heb daarvoor ivm portforwarding een ander poortnummer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaak kun je in je router ook een portforwarding aanmaken met een ander poortnummer naar buiten.

Dus poort 1234 (extern) => port 80 (intern)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar poort 80 is wel een algemene poort. Wanneer ik deze forward naar een andere gaan er dus ook niet HW zaken naar die poort. en dat is nu juist niet de bedoeling, geeft mogelijk een conflict met andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:41:
Klopt, maar poort 80 is wel een algemene poort. Wanneer ik deze forward naar een andere gaan er dus ook niet HW zaken naar die poort. en dat is nu juist niet de bedoeling, geeft mogelijk een conflict met andere devices.
Nee, je snapt me niet denk ik.
Je verzint een poortnummer voor buiten (je externe IP-adres dus), bijvoorbeeld 1234.
Dus je krijgt dan voor HPM je externe IP-adres en dat verzonnen poortnummer.
Dan stel je in je router in dat je poort 1234 (extern) naar poort 80 (intern) gaat op het IP-adres van je homewizard.
Ik zie niet in hoe dat conflicten kan geven met welk andere device dan ook in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:32
TD-er bedoeld juist dat je port 1234 (extern) moet doorsturen naar port 80 op je HW.
Dan geef je aan HPM door dat jouw HW op 1234 bereikbaar is (1234 is slechts een voorbeeld, je kan elke port kiezen die je wil)
edit: net te laat, td-er gaf ook al een uitleg :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Rudolfus op 01-01-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, dus als ik het goed begrijp dus zo:

http://www.mijwaard.nl/portforward.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 23:08
als jouw HW inderdaad op dat interne IP zit wel ja.

Dan geef je daarna 2222 als poort door en je hebt wat je wil hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door commentator op 01-01-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Weer een avond zitten prullen met het Smartwares weerstation.

Heb nu ontdekt dat er in het weerstation bij het link knopje een led zit.
Deze zie je bijna niet als het licht is.
Deze gaat als je het knopje indrukt en vasthoudt knipperen.
Bij mijn eerste temp.sensor en regenmeter gaat deze continu branden bij plaatsen van de batterijen.
Deze komen ook binnen op het display en kan ik ook zien in de lijst van de homewizard.

Sls ik deze stap uitvoer bij de 2de temp.sensor of windmeter gaat de led bij het plaatsen van de batterij uit en blijft uit.
Bij deze 2 dus ook geen contact met het weerstation.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Na 2 avonden rommelen is mijn vetrouwen van Smartwares niet positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43
BPi schreef op woensdag 31 december 2014 @ 20:45:
Ik heb stadsverwarming, al hoewel een verguisd systeem werkt het prima in combinatie met een open haard. Elke radiator heeft z’n eigen thermostaat kraan dus elke ruimte is afzonderlijk warm te stoken op een temperatuur die jij instelt. Geen centrale thermostaat dus.
Ik ben dan ook blij dat er nu de smartwares thermostaat kranen zijn zodat ik via de HW kan regelen. Wel ben ik nog opzoek naar meer info van deze kranen. Ik heb het idee dat er toch meer logica in de kranen zit dan je op het eerst gezicht zou bedenken. Soms reageert de kraan namelijk direct een andere keer duurt het wat langer voordat hij reageert. Ik het idee dat dit te maken heeft met de verschil temperatuur tussen de ingestelde waarde en de huidige temperatuur.
Pagina: 1 ... 50 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!