• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:13

mb1

martinvdm schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:04:
Voor de mensen die het nog niet wisten en batterijen moeten vervangen in kaku spul, zoals magneetcontact of sleutelhanger: hier gaat de CR2032 knoopcel in en is voor 0,85 cent te koop bij Action en krijg je er zelfs 8 stuks voor d:)b.

Bij Kaku zelf in de shop betaal je er 4,55 per stuk voor, maar dan krijg je wel Duracell
Met specifiek deze CR2032 van de Action heb ik dus erg slechte ervaringen, vorig jaar 16 stuks gekocht en niet één bleek bruikbaar!
De Grundig setjes van de Kruidvat van €1,99 heb ik wel goede ervaring!
Action heeft best veel spul met (bijna) altijd een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, maar de genoemde batterijen waren hier wat mij betreft geen goed voorbeeld van!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:42
Bah, sinds de laatste SW update is mijn HW ervaring echt stukken minder. Normaal duurde het een paar seconden voor er verbdinging was, nu duurt het 20-30 seconden, als er al verbinding wordt gemaakt. Ook de snapshots komen niet of nauwelijks door. :( /rant

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 18:42
BPi schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:17:
[...]
Wat betreft deurbel camera's. Ik heb een hele geavanceerde Skybell hangen. Echter heb ik de voeding maar even uitgezet en er een kaku belknop onder gehangen. De skybell doet bij mij nog niet wat hij moet. En dan nog het probleem dat er geen software release is voor Android 4.2 en lager, dus kan ik hem niet koppelen met mijn tablet aan de muur...
En koppeling van Skybell aan HW heb ik natuurlijk ook als suggestie aangedragen. Al sinds moment van het "backen" van het project/product ongeveer een jaar geleden.
Leuk, ik heb ook een Skybell. Bij mij werkt hij gelukkig wel (iOS clients), al was aansluiten geen sinecure (voeding deurbel moeten vervangen). Integratie in HW zou mooi zijn, maar merk dat de dedicated deurbel app ook wel voldoet. Moet wel zeggen dat het soms lang duurt om verbinding te maken. Tegen de tijd dat ik beeld/spraak contact heb ben ik al naar de voordeur gelopen zeg maar...

Maar goed, vermoed dat het aantal mensen met HW/Skybell zeer beperkt is dus zou me verbazen als integratie op de roadmap komt ergens....

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
martinvdm schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:04:
Voor de mensen die het nog niet wisten en batterijen moeten vervangen in kaku spul, zoals magneetcontact of sleutelhanger: hier gaat de CR2032 knoopcel in en is voor 0,85 cent te koop bij Action en krijg je er zelfs 8 stuks voor d:)b.

Bij Kaku zelf in de shop betaal je er 4,55 per stuk voor, maar dan krijg je wel Duracell
Ik heb ze pas bij een chinese webshop gekocht.
€ 2,12 voor 20 stuks :)

• LJ80
zeef schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:42:
Bah, sinds de laatste SW update is mijn HW ervaring echt stukken minder. Normaal duurde het een paar seconden voor er verbdinging was, nu duurt het 20-30 seconden, als er al verbinding wordt gemaakt. Ook de snapshots komen niet of nauwelijks door. :( /rant
Hier de ervaring juist de andere kant uit.
Veel sneller als voorheen!
Zit de HW op een eigen accesspoint?
Indien niet, kun je dat proberen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
Ook ik heb beter ervaringen, zoizo kan ik de CAM nu weer op HD zetten en komen de snapshots goed door.
ik moet zeggen dat een aparte AP (G-only) ook zeer goed werkt, je router hoeft dan namelijk niet steeds over te schakelen tussen G/N dat doet de snapshots ook goed (heb ik het id)
mb1 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:43:
[...]

Met specifiek deze CR2032 van de Action heb ik dus erg slechte ervaringen, vorig jaar 16 stuks gekocht en niet één bleek bruikbaar!
Action heeft best veel spul met (bijna) altijd een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, maar de genoemde batterijen waren hier wat mij betreft geen goed voorbeeld van!
Mijn magneetschakelaar was helemaal leeg en melde dus niet meer open of dicht naar de HW. Deze nieuwe batterij geplaatst van de Action en werkt weer top! Tot nu toe dus tevreden. Hoe lang die het vol houd kan ik je nog niet vertellen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Kan je de data op de homewizard ook wissen ?
In de handleiding staat alleen een stuk over het netwerk resetten? Ik zou nl niet graag zien dat een evt koper mijn gegevens krijgt.
Of Is het verwijderen van alles sensors cameras enz voldoende?

[ Voor 7% gewijzigd door LoneWolf op 05-09-2014 23:05 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:03
martinvdm schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:12:
[...]

Mijn magneetschakelaar was helemaal leeg en melde dus niet meer open of dicht naar de HW. Deze nieuwe batterij geplaatst van de Action en werkt weer top! Tot nu toe dus tevreden. Hoe lang die het vol houd kan ik je nog niet vertellen.
Werkt hier ook prima. Wat wel fijn zou zijn is dat een ontvanger aangeeft dat de batterij bijna leeg is maar weet niet of de spullen van kaku dit überhaupt kunnen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:45:
Apple kennende zullen ze met hun eigen iswitches komen ;) Daar gaat je Zwave of KAKU echt niet op passen vermoed ik zo.
Dat Homekit van die gasten in cupertino is toch veel meer standaardisering van protocollen & er proberen 1 overkoepelend geheel van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
mb1 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 07:43:
[...]

Helemaal mee eens. deze batterijen zijn erg slecht! Ik heb het halve pak weggegooid omdat ik het "proberen" zat was! In het geval van de action batterijen geldt dus echt goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:57
mike123 schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:59:
Heeft iemand hier ook een AWMR-300 in gebruik?
Deze werkt niet met de oude afstandbediening met de draaischijf code maar met de HW krijg ik er ook geen leven in. Als ik hem koppel met de AWST-6000 (bewegingsmelder) dan werkt hij wel rechtstreeks zonder HW maar als ik die code gebruik via de HW schakelt hij niet in of uit.
Iemand een idee?
Als ik een bestaande schakelaar in de HW app "aan" zet zodra ik de AWMR-300 in de leermodus heb staan moet hij toch gewoon 2 x knipperen zodra hij een signaal ontvangt?
Vandaag nog maar weer eens geprobeerd om de AWMR-300 aan te melden op de HW en dat is zowaar gelukt. Na de firmware update en de app update. Aanmelden lukte niet terwijl ik in de schuur stond maar wel pal naast de HW. AWMR-300 in de schuur geplaatst en daar werkt hij nu normaal.
Is de antenne van de AWMR-300 ook extern te maken? En is deze inwendig bijna gelijk aan de 230?
Ik heb de 230 versie opengemaakt. Is dat kleine stukje gewikkelde stukje koper de antenne?

http://www.plaatjesdump.n...ce4faef65a82d4e9be3bd.jpg

http://www.plaatjesdump.n...684c4e95addc1e2d48c96.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 16:31
Ik heb al een tijdje een Homewizard en ben er zeer tevreden over. Alleen werkt de regenmeter niet.
Krijg in de app altijd de melding geen data.
Oplossingen die ik al geprobeerd heb:

1: regenmeter naast de homewizard geplaatst en getest ---> geen oplossing
2 Batterij vervangen ----> geen oplossing
De windmeter werkt wel perfect.
toestel ingeseind bij homewizard maar na een aantal testen geen response meer gehad.
Nog iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen. Volgens mij is hij kapot.
Ding heeft maar 1 keer gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Dan vermoed ik toch zo maar dat de regenmeter stuk is ?
Heb je ook een wwerstation ? Zo ja laat ie de regen meter daar wel zien ?

Toch nog maar eens bij homewizard aan de bel trekken denk ik zo.
Hoor de laatste tijd overigens meer over een gebrekkige klantenservice.
Mensen die bellen en vragen stellen omdat ze van plan zijn een homewizard te kopen, die worden afgescheept met: kijk maar op de site en in de faq...

Overigens heb ik als antwoord van homewizard over naar fabrieks instelling resetten te horen gekregen dat je dat zelf niet kan maar dat die dan naar hun moet worden opgestuurd en dat ze de kosten voor het weer terugsturen doorberekenen. Kost je dus minimaal zon 15 euro...
Dat zijn dus nog verborgen kosten bij aanschaf, en dat mag wettelijk volgens mij niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Gekke vraag/oproep aan iedereen die recent een homewizard heeft gekocht:
Welke kleur of kleuren hebben de drie ledjes?

Ik heb nu bijna 2 jaar een HW en die heeft drie groene LEDS. de WiFi LED wordt rood als er geen netwerk is.

Als je goed kijkt naar de reclame van Interpolis met daarin de HW (de reclame met de bewakers die moeten lachen om een inbreker die ze op camera beelden zien), dan zie je duidelijk een groene WiFI LED en twee gele LED;s voor RF en PWR.

Zou dit een toevalligheid zijn (gele LEDs in de aanbieding) of zou dit een vernieuwd en misschien verbeterd moederbord zijn?
Kan iemand die de gele LEDs heeft een foto van de binnenkant maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet dat bij film-opnamen voor bijvoorbeeld een reclame, nogal wat in de postproductie gebeurt.
Kan maar zo zijn dat ze nogal wat moesten bijstellen om de witbalans goed te krijgen, maar dat daardoor de kleur van LEDs een beetje verschoven lijkt.
LEDs zijn namelijk redelijk monochromatisch en dat geeft bij foto/video nogal een apart effect als je dan de witbalans gaat aanpassen.

mike123 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:58:
[...]

Vandaag nog maar weer eens geprobeerd om de AWMR-300 aan te melden op de HW en dat is zowaar gelukt. Na de firmware update en de app update. Aanmelden lukte niet terwijl ik in de schuur stond maar wel pal naast de HW. AWMR-300 in de schuur geplaatst en daar werkt hij nu normaal.
Is de antenne van de AWMR-300 ook extern te maken? En is deze inwendig bijna gelijk aan de 230?
Ik heb de 230 versie opengemaakt. Is dat kleine stukje gewikkelde stukje koper de antenne?

http://www.plaatjesdump.n...ce4faef65a82d4e9be3bd.jpg

http://www.plaatjesdump.n...684c4e95addc1e2d48c96.jpg
Grappig om zo'n 230 eens open te zien.
Ik mag hopen dat ze een van de draadjes naar de wandschakelaar misbruiken als antenne, want anders is het wel heel erg beroerd gesteld als dat spoeltje de hele antenne is.
Echter doordat je de draadjes wel op moet rollen in de lasdoos, blijft er nog niet veel van over.
Je zou kunnen proberen om 1 van beide (even experimenteren welke) te verlengen met een draad van 2x 16.8 mm (dan kom je totaal uit op 3x 16.8 = 3/4 golflengte) en die in de buis te leggen die naar de lasdoos gaat.
Het liefst een lege buis, om mogelijke storingen enz. uit te sluiten.
Let op, het kan zijn dat er een spanning op die draadjes staat als je 'm op de netspanning hebt aangesloten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
Mijn ticket staat nog open bij Homewizard. Ik heb gevraagd of ik de regenmeter mag opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
TD-er schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:07:
Vergeet niet dat bij film-opnamen voor bijvoorbeeld een reclame, nogal wat in de postproductie gebeurt.
Kan maar zo zijn dat ze nogal wat moesten bijstellen om de witbalans goed te krijgen, maar dat daardoor de kleur van LEDs een beetje verschoven lijkt.
LEDs zijn namelijk redelijk monochromatisch en dat geeft bij foto/video nogal een apart effect als je dan de witbalans gaat aanpassen.
Als je met een nabewerking bijvoorbeeld de witbalans veranderd, dan zouden natuurlijk alle LEDs van kleur veranderen (niet twee van de drie die geel worden en eentje die groen blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dat zou je inderdaad wel verwachten.
Ik heb de reclame dan ook niet gezien. Staat 'ie ergens ook online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
Hoe zijn jullie ervaringen met de foscam camera's
Ik wou het model kopen met power over ethernet.
Is het mogelijk om deze te gebruiken via de homewizard en de opnamen op een Synology te laten opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
TD-er schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:37:
[...]

Zit de HW op een eigen accesspoint?
Indien niet, kun je dat proberen?
Hij deelt accesspoint met twee wifi camera's. Is de dedicated G van een Asus RT-N66U.
Maffie500 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 18:45:
Is het mogelijk om deze te gebruiken via de homewizard en de opnamen op een Synology te laten opslaan.
Behalve de POE heb ik zo'n setup staan/hangen. 5 Foscam IP cams die alle in- en uitgangen monitoren. Met HW maken ze een snapshot, met surveillance station van Synology wordt er continu gemonitord. :)

[ Voor 55% gewijzigd door zeef op 06-09-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maffie500 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 18:45:
Eenzelfde opzet hier in gebruik, werkt prima icm synology en de snapshots van homewizard.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
Martin en zeef, bedankt voor jullie feedback.
Zal er eens eentje bestellen en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De Homewizard maar eens een minuutje van de stroom gehaald en daarna weer aangezet. Nu werkt alles weer normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
een link naar de reclame:

YouTube: Interpolis bewakers

op 18 seconden is de boel in beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:51
Ik ben op dit moment aan het kijken naar automatiseren van de rolluiken hier. Door de kleine buisdiameter zal dit mogelijk uitdraaien op een Somfy RTS buismotor voor elk rolluik.
Nu wil ik verder dan alleen maar afstandsbediening en wil ik dat de rolluiken naar beneden gaan als zomers de zon op de ramen staat, dat zal voor dit huis inhouden dat voor elk van de gevels een zonnesensor geplaatst moet worden. Grootste ramen van woonkamer staan op noordoosten en noordwesten. Zon komt ’s morgens binnen en draait rond 11 uur buiten bereik van deze ramen en komt dan vanaf half vijf via de noordwest kant binnen schijnen.
Nu zit ik de overweging te maken of ik een homewizard met al deze zaken kan laten werken of dat ik gebonden ben aan de Tahoma van Somfy. (Weet niet of homewizard ooit plannen heeft om ook IO te gaan ondersteunen voor bijvoorbeeld de velux rolluiken op de dakramen.)
Met het doorlezen hier heb ik nog niemand gezien die werkt met 4 zonnesensoren en daar bij behorende scenario’s. Mijn vraag is dus of de homewizard dit aan kan.
Voordeel voor mij zou zijn dat ook het KAKU spul en een drietal TFA thermometers direct aan de homewizard gekoppeld kunnen worden.

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:10

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb deze Somfy Soliris zon/windsensor in gebruik naast de HW:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/6tk6jt.jpg

Je kan er een aantal RTS motors aan koppelen en de gevoeligheid is instelbaar.
Met een Somfy remote kan je instellen welke functie wordt gebruikt.
Op marktplaats staan ze soms voor een paar tientjes.

Daarnaast is de HW gekoppeld zodat ik ze via internet kan bedienen.
Laten reageren op aparte sensors is een beetje tricky, je wilt niet dat ze almaar open en dicht gaan als er af en toe bewolking is.
Met de HW kan je ze prima tijdgestuurd maken en het mooie is dat je dit aan zon op/onder kan koppelen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
Bij het vorige huis had ik 20 jaar gelden voor en achter zonneschermen met daarbij de zon en wind automaat, alles via de kabel dat dan wel maar ook ver voor de tijd van smartfoon en alles.
Voor en achter ene zonnescherm, scherm ging uit als er meer dan een ingestelde zonkracht was op de zonnesensor die bij de gevel van het scherm hoorde, en als er langer dan 15 minuten (niet instelbaar helaas) geen zon was ging het scherm weer in. Bij windkracht boven instelde waarde ging het scherm binnen 1 seconde in.

Met de modernere technieken hoop ik op meer mogelijkheden en flexibiliteit. Zal sowieso eens op marktplaats neuzen. Dank voor de tip.

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

@JaapB,
de homewizard is beperkt tot 1 wind meter en 1 uv meter

Domoticz op een rapberri pi bv kan wel meerdere van dat soort sensoren aan, die kijkt niet naar het kanaal, maar naar het unieke id van het apparaat.

ook heb je daar veel krachtigere scripting om dus meerdere condities te doen.
je kan dus bv een raam/deur open hebben (magneet sensor) en dan gaat je rolluik niet dicht, ook al staat de zon er wel op ..

met de homewizard zou je dan een probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JaapB: vergeet niet dat de zonnesensoren van homewizard slecht te krijgen zijn. Ik heb een zelfde opzet maar dan met het zonnescherm maar ik mis hier toch het conditioneel schakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door martinvdm op 07-09-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapB
Dankje Lonewolf en Martin,

Als ik dit zo bekijk dan wordt het voor de Homewizard een brug te ver en om zelf in de weer te gaan met de Raspberry PI dat gaat voor mij waarschijnlijk een brug te ver, zeker omdat ik er zelf niet teveel tijd in wil steken en dat is wat het programeren van de Raspberry wel vraagt.

bijnaleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Valt alles mee hoor jaap,
Je hoeft aan de raspberry weinig te programmeren, en qua scripten is er ook een grafische interface (blockly)

Kom maar eens kijken ook in het domoticz forum hier op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaapB schreef op zondag 07 september 2014 @ 13:13:
Dankje Lonewolf en Martin,

Als ik dit zo bekijk dan wordt het voor de Homewizard een brug te ver en om zelf in de weer te gaan met de Raspberry PI dat gaat voor mij waarschijnlijk een brug te ver, zeker omdat ik er zelf niet teveel tijd in wil steken en dat is wat het programeren van de Raspberry wel vraagt.
Je hebt voor de raspberry een kant en klare image voor domoticz, maar daar is idd een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Weet er iemand als ik met een AMST-606 draadloos magneetcontact een SMS en/of email kan krijgen als iemand binnenkomt ? Dus toepassing als een soort alarm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
TD-er schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:07:

[...]

Grappig om zo'n 230 eens open te zien.
Ik mag hopen dat ze een van de draadjes naar de wandschakelaar misbruiken als antenne, want anders is het wel heel erg beroerd gesteld als dat spoeltje de hele antenne is.
Echter doordat je de draadjes wel op moet rollen in de lasdoos, blijft er nog niet veel van over.
Je zou kunnen proberen om 1 van beide (even experimenteren welke) te verlengen met een draad van 2x 16.8 mm (dan kom je totaal uit op 3x 16.8 = 3/4 golflengte) en die in de buis te leggen die naar de lasdoos gaat.
Het liefst een lege buis, om mogelijke storingen enz. uit te sluiten.
Let op, het kan zijn dat er een spanning op die draadjes staat als je 'm op de netspanning hebt aangesloten.
De 2 witte draden die naar de wandschakelaar gaan zijn 11 cm per stuk. Als de draden als antenne werken dan zijn de antennedraden bij mij thuis, zoals ik het nu gebruik, 11 meter per stuk. Ik heb de AWMR-300 in de schuur gemonteerd in een aansluitdoos en de witte draden zitten op een grijze kabel aangesloten met aders van 2,5 mm². De wandschakelaar zit in de woonkamer. Ik denk dat als ik 1 van de 2 witte kabels ga voorzien van een stukje koper van 16,8 cm dat dat weinig zin heeft. Toch?
Op die 2 witte draden komt geen spanning te staan. Is puur een maak contact. Zit bij aanschaf ook een waarschuwingssticker op dat je de draden onder geen beding mag aansluiten op 230 volt.

Ook dat nog. zo'n beetje alles voor elkaar, geeft de energiemeter 0 watt verbruik aan op het moment in de HW app. Apparaat in de wcd geeft rf aan of zoiets, slecht leesbaar. Maximaal verbruik om 16:00 uur is voor een korte periode 24968 watt. Lijkt mij een beetje veel. Nieuwe batterijen in het apparaat bij de meter en het werkt weer. Jammer van de grafiek.
Mocht ik in de maandgrafiek hier nog een rare waarde door terugvinden ga ik denk ik maar proberen om de data op de micro sd kaart aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
Weet iemand of de bijgeleverde schakelaars van HomeEasy (deze dus) ook kunnen worden gebruikt om bv een computer aan of uit te zetten? Dit omdat mijn server heel af en toe vastloopt en het verdomd frustrerend is als je dan remote zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:58:
[...]

De 2 witte draden die naar de wandschakelaar gaan zijn 11 cm per stuk. Als de draden als antenne werken dan zijn de antennedraden bij mij thuis, zoals ik het nu gebruik, 11 meter per stuk. Ik heb de AWMR-300 in de schuur gemonteerd in een aansluitdoos en de witte draden zitten op een grijze kabel aangesloten met aders van 2,5 mm². De wandschakelaar zit in de woonkamer. Ik denk dat als ik 1 van de 2 witte kabels ga voorzien van een stukje koper van 16,8 cm dat dat weinig zin heeft. Toch?
Op die 2 witte draden komt geen spanning te staan. Is puur een maak contact. Zit bij aanschaf ook een waarschuwingssticker op dat je de draden onder geen beding mag aansluiten op 230 volt.
[...]
Hmm, nee dan heeft 16.8 cm extra geen effect.
Maar als je toch al de 2x 2,5 mm² erheen hebt liggen, waarom plaats je de AWMR-300 dan niet ook daar zitten, bij de wandschakelaar? Tenminste, ik neem aan dat de HomeWizard dan dichter in de buurt zit.
Kan best zijn dat je de ontvangst negatief beïnvloed door die extra lange kabels. Maar daarvoor is mijn antenne-kennis een beetje te beperkt om dat goed in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op maandag 08 september 2014 @ 01:07:
Weet iemand of de bijgeleverde schakelaars van HomeEasy (deze dus) ook kunnen worden gebruikt om bv een computer aan of uit te zetten? Dit omdat mijn server heel af en toe vastloopt en het verdomd frustrerend is als je dan remote zit...
Tuurlijk kan dat, mits je server niet nodig is voor de internetverbinding, want dan krijg de server niet meer aan 8)7 .
Wel ff in je bios van je server 'auto power on' functie inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
zeef schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:12:
[...]

LAN aansluiting zou ik wel prettig vinden. Sneller en betrouwbaarder dan wifi. :)
De nieuwe software is niet zo leuk, temperatuurgrafieken vallen de gaten in, nooit eerder zoveel problemen gehad met het uitlezen van de grafieken.
Batterijen zijn niet leeg of half leeg.
Zal binnenkort wel een update komen om de mensen tevreden te houden.

[ Voor 9% gewijzigd door wbkk op 08-09-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbkk schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:30:
[...]

De nieuwe software is niet zo leuk, temperatuurgrafieken vallen de gaten in, nooit eerder zoveel problemen gehad met het uitlezen van de grafieken.
Batterijen zijn niet leeg of half leeg.
Zal binnenkort wel een update komen om de mensen tevreden te houden.
Bij mij werkt het opvragen van grafieken ook niet echt lekker moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Is het jullie opgevallen dat na de update in de get-sensor file de categorie SOMFY is weggevallen. (ik heb geen SOMFY) dus ik ben eigenlijk benieuwd onder welke categorie deze nu staan. Heeft iemand dit toevalig al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
SNIK0906 schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:59:
Is het jullie opgevallen dat na de update in de get-sensor file de categorie SOMFY is weggevallen. (ik heb geen SOMFY) dus ik ben eigenlijk benieuwd onder welke categorie deze nu staan. Heeft iemand dit toevalig al gezien?
Ik heb hem nu gewoon als schakelaar staan met de naam zonnescherm. type somfy.
Zo dus:
{"id":40,"name":"Zonnescherm","type":"somfy","favorite":"no"}],

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:08
Besloten om verder te gaan met een Rfxtrx433e-usb module. Heb al een pc de hele dag aanstaan daar kan dit prima op mee draaien. Voordeel is meer vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
TD-er schreef op maandag 08 september 2014 @ 06:04:
[...]

Hmm, nee dan heeft 16.8 cm extra geen effect.
Maar als je toch al de 2x 2,5 mm² erheen hebt liggen, waarom plaats je de AWMR-300 dan niet ook daar zitten, bij de wandschakelaar? Tenminste, ik neem aan dat de HomeWizard dan dichter in de buurt zit.
Kan best zijn dat je de ontvangst negatief beïnvloed door die extra lange kabels. Maar daarvoor is mijn antenne-kennis een beetje te beperkt om dat goed in te schatten.
Als ik de AWMR-230 of 300 bij de wandschakelaar plaat doet hij helemaal niks. Ik zit dan te dicht bij een wcd waar al een ACD-300 dimmer stekkerdoos in zit. Dan reageren beide niet echt lekker. Maar zoals het er nu uitziet werkt het nog zonder problemen en de tuinverlichting is tot nu toe nog elke keer aan en uitgegaan zoals bedoeld. Ik heb het nu zo ingesteld dat de tuinverlichting aan moet gaan tussen zon onder en zon op en dat hij uit gaat, 5 minuten na inschakelen. Inschakelen doet hij bij de deur open en deur dicht. Dus eigenlijk 2x een signaal aan, voor de zekerheid. Uit kan desnoods binnen met de schakelaar.
Maar wel bedankt voor de hulp. Tot de volgende vraag maar weer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
jeroenpeiffer schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:24:
[...]

Ik heb hem nu gewoon als schakelaar staan met de naam zonnescherm. type somfy.
Zo dus:
{"id":40,"name":"Zonnescherm","type":"somfy","favorite":"no"}],
Dank! Vermoede al zoiets. Maar handig dat het bevestigd is. Want was gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://tweakers.net/nieuw...mt-volgende-week-uit.html
Mischien word het dan toch nog mogelijk om de snapshot van de deurbel in de notificatie te zien :9

• SNIK0906
abusimbal schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:44:
Weet er iemand als ik met een AMST-606 draadloos magneetcontact een SMS en/of email kan krijgen als iemand binnenkomt ? Dus toepassing als een soort alarm ?
Dit kan op twee manieren
1)Via notificatie kan de homweizard een sms sturen. Je koopt dan smsjes bij homewizard. Ik geloof 10cent per stuk. Notificatieskunnen alleen op sensoren
2)via de hpm (http://hpm.homeip.net). zie FAQ voor hoe een email kan worden verstuurd. Gebruik je hpm en IFTTT.COM channels dan kan je ook gratis sms versturen. De email en sms notificatie kan via de HPM getriggerd worden op iedere sensor, schakelaar, scene etc

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
Bedankt voor de info. Ga eens alles doorlezen.

Verwijderd

HomeWizard App voor AppleWatch? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2014 10:42 ]

• LJ80
SNIK0906 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 07:44:
[...]

Dit kan op twee manieren
1)Via notificatie kan de homweizard een sms sturen. Je koopt dan smsjes bij homewizard. Ik geloof 10cent per stuk. Notificatieskunnen alleen op sensoren
2)via de hpm (http://hpm.homeip.net). zie FAQ voor hoe een email kan worden verstuurd. Gebruik je hpm en IFTTT.COM channels dan kan je ook gratis sms versturen. De email en sms notificatie kan via de HPM getriggerd worden op iedere sensor, schakelaar, scene etc
Toch zou IFTTT een mooie toevoeging zijn!
Ik heb wel eens begrepen dat de hardware van homewizard te beperkt is om voorwaardelijk te schakelen.
- Het zou mooi zijn als homewizard dit oplost via een dienst als IFTTT.
- Of als ze zelf een site als http://hpm.homeip.net opzetten, of de huidige site hiermee uitbreiden.
- Of een aparte module ontwikkelen welke er tussen gezet kan worden en voorwaardelijk kan schakelen.

Een hoop mensen zijn toch huiverig om zomaar je wachtwoord in te geven bij een externe website.

Hoop echt dat ze op korte termijn met een oplossing komen, ben bang voor ze dat ze het anders gaan verliezen van alle modules die nu op de markt komen en die wel kunnen.

• SNIK0906
Steef_tweaker schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:17:
[...]

Toch zou IFTTT een mooie toevoeging zijn!
Ik heb wel eens begrepen dat de hardware van homewizard te beperkt is om voorwaardelijk te schakelen.
- Het zou mooi zijn als homewizard dit oplost via een dienst als IFTTT.
- Of als ze zelf een site als http://hpm.homeip.net opzetten, of de huidige site hiermee uitbreiden.
- Of een aparte module ontwikkelen welke er tussen gezet kan worden en voorwaardelijk kan schakelen.

Een hoop mensen zijn toch huiverig om zomaar je wachtwoord in te geven bij een externe website.

Hoop echt dat ze op korte termijn met een oplossing komen, ben bang voor ze dat ze het anders gaan verliezen van alle modules die nu op de markt komen en die wel kunnen.
registratie op Ifttt.com is noodzakelijk; is ook een externe website ;) maar ik ben t wel met je eens, het zou de HW oplossing veel sterker maken. En sites zoals de HPM laten zien dat t kan.

[ Voor 6% gewijzigd door SNIK0906 op 10-09-2014 18:38 ]

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 08:35
Hey iedereen,

Ik heb een vraagje ivm de Homewizard. Ik had een ICS-1000 maar deze is door de fout van KAKU kapot gegaan door een foute firmware. Nu gaan ze mij een nieuwe opsturen maar ik zit ondertussen wel met de gebakken peren daar ik al mijn rolluiken opnieuw moet inleren. Maar alles zit bij de rolluiken zelf achter toegeplakte isolatie dus moet ik al mijn rolluikbakken gaan open maken wat minstens een halve dag werk is. Wel heb ik nog handzenders die de rolluiken kunnen bedienen dus waar de juiste codes inzitten.

Nu vroeg ik me af hoe de HomeWizard de ASUN-650 inleert? Dient er daarvoor ook op het knopje gedrukt te worden op de ASUN-650, of kan hij ook leren van mijn handzender?

Alvast bedankt!
Yargo schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:57:
Hey iedereen,

Ik heb een vraagje ivm de Homewizard. Ik had een ICS-1000 maar deze is door de fout van KAKU kapot gegaan door een foute firmware. Nu gaan ze mij een nieuwe opsturen maar ik zit ondertussen wel met de gebakken peren daar ik al mijn rolluiken opnieuw moet inleren. Maar alles zit bij de rolluiken zelf achter toegeplakte isolatie dus moet ik al mijn rolluikbakken gaan open maken wat minstens een halve dag werk is. Wel heb ik nog handzenders die de rolluiken kunnen bedienen dus waar de juiste codes inzitten.

Nu vroeg ik me af hoe de HomeWizard de ASUN-650 inleert? Dient er daarvoor ook op het knopje gedrukt te worden op de ASUN-650, of kan hij ook leren van mijn handzender?

Alvast bedankt!
Je kunt een twee karakter code met de hand invoeren voor de oudere modellen, of een code leren of genereren. Leren kan ook middels de ab.

• Yargo
martinvdm schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:42:
[...]

Je kunt een twee karakter code met de hand invoeren voor de oudere modellen, of een code leren of genereren. Leren kan ook middels de ab.
Dus als ik je goed begrijp is het mogelijk om de HomeWizard de rolluiken in te leren adhv het signaal dat mijn handzender verstuurd? Dus zonder dat ik de boel opnieuw moet open maken voor op dat mini-knopje te drukken?

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
Yargo schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:46:
[...]

Dus als ik je goed begrijp is het mogelijk om de HomeWizard de rolluiken in te leren adhv het signaal dat mijn handzender verstuurd? Dus zonder dat ik de boel opnieuw moet open maken voor op dat mini-knopje te drukken?
Klopt!

• Yargo
Bedankt! Het is natuurlijk wel een aardige extra kost, de HomeWizard is niet bepaald goedkoop maar het overwegen waard.

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Ik vraag me af wat je voor meerwaarde ziet in de homewizard tov de ics1000 ?
Vooral als je je rolluiken automatisch wilt laten schakelen, homewizard is niet van het conditioneel schakelen nl... Kan je maar 1 parameter meegeven. Dus geen combi van bv zon en tijd en raam open .

• Yargo
Omdat ik dan mijn rolluikbakken niet allemaal terug moet open maken wat een groot werk is. Alle rolluiken zitten ingepakt in de isolatie en zijn volledig afgeplakt. Daaronder zit de ASUN-650.

Ik kan natuurlijk ook een raspberry kopen, maar daar heb ik eigenlijk geen kennis van :-\

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:50

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb sinds vorige week een Homewizard draaien met Energylink.

Nu heb ik een vraag hoe ik het volgende aanpak. Ik heb in mijn huis een aantal dubbele impulsdimmers aangesloten met daaraan LED spots, of normale verlichting. Bijvoorbeeld in de keuken/woonkamer heb ik daar de keukenverlichting (5 LED spots) als de tafelverlichting (2 hanglampen) aan verbonden. Aan de achterkant van de dimmer zijn drie draden aangesloten, 2 zwarte voor de verlichting en 1 bruine voor de stroom.

Ik vroeg me nu af of er iets is waarmee ik beide lampen via Homewizard kan bedienen?

• PhilipsFan
Aargh. Hoe krijg ik het toch voor elkaar. Gisteren de Homewizard ontvangen en ingesteld, werkt prima. Lokaal geconfigureerd via de IOS app. Nu proberen om 'm aan te melden bij Homewizard online. Blijkt dat ik al een account heb, die heb ik immers aangemaakt bij het bestellen (zelfde e-mailadres). Nu moet ik dus lokaal het wachtwoord van de Homewizard gebruiken, terwijl ik remote (via Homewizard online) het wachtwoord van het account moet gebruiken.

Ik had de wachtwoorden niet gelijk aan elkaar kunnen maken, voor online diensten gebruik ik altijd ook leestekens maar dat mocht lokaal niet.

Iemand een idee hoe ik dit weer gelijk kan trekken?

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
vanDaal schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:59:
Ik heb sinds vorige week een Homewizard draaien met Energylink.

Nu heb ik een vraag hoe ik het volgende aanpak. Ik heb in mijn huis een aantal dubbele impulsdimmers aangesloten met daaraan LED spots, of normale verlichting. Bijvoorbeeld in de keuken/woonkamer heb ik daar de keukenverlichting (5 LED spots) als de tafelverlichting (2 hanglampen) aan verbonden. Aan de achterkant van de dimmer zijn drie draden aangesloten, 2 zwarte voor de verlichting en 1 bruine voor de stroom.

Ik vroeg me nu af of er iets is waarmee ik beide lampen via Homewizard kan bedienen?
Ik hoop dat ik je goed begrijp.
Ik heb thuis ook 2 dimbare lampen (eettafel, salontafel) onder een dubbele schakelaar/dimmer zitten.
De schakelaar heb ik vervangen door een KlikAanKlikUit Wandschakelaar dubbel AWST8802.
Vervolgens daarachter (als je genoeg ruimte hebt in de inbouwdoos in de muur) 2x de KlikAanKlikUit AWMD-250 Mini inbouw dimmer Multi toegepast. AWST8802 fungeert dan als zender (handbediening).
Wil je alleen nog via de HW je lampen aansturen dan kan je de AWST8802 natuurlijk ook weglaten.

Nu dien je de HW alleen nog te verbinden met de dimmers (zie handleiding).
Eventueel kan je de HW ook de codes van de AWST8802 aanleren, maar dat hoeft niet.
De dimmers kunnen nl maximaal 6 codes verwerken.

Succes,
Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

PhilipsFan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:23:
Aargh. Hoe krijg ik het toch voor elkaar. Gisteren de Homewizard ontvangen en ingesteld, werkt prima. Lokaal geconfigureerd via de IOS app. Nu proberen om 'm aan te melden bij Homewizard online. Blijkt dat ik al een account heb, die heb ik immers aangemaakt bij het bestellen (zelfde e-mailadres). Nu moet ik dus lokaal het wachtwoord van de Homewizard gebruiken, terwijl ik remote (via Homewizard online) het wachtwoord van het account moet gebruiken.

Ik had de wachtwoorden niet gelijk aan elkaar kunnen maken, voor online diensten gebruik ik altijd ook leestekens maar dat mocht lokaal niet.

Iemand een idee hoe ik dit weer gelijk kan trekken?
Waarom zou je het gelijk willen trekken?
Het is een beetje link namelijk omdat je homewizard-wachtwoord in de URL gebruikt wordt naar je apparaat toe.
Maar goed, als je het anders niet kunt onthouden, kun je er thuis en online achter plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
TD-er schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:13:
[...]

Waarom zou je het gelijk willen trekken?
Het is een beetje link namelijk omdat je homewizard-wachtwoord in de URL gebruikt wordt naar je apparaat toe.
Maar goed, als je het anders niet kunt onthouden, kun je er thuis en online achter plakken.
Nou, de app deed een beetje moeilijk. Als ik buiten was moest ik via homewizard online inloggen (met dus wachtwoord 1) en als ik binnen m'n eigen wifi was moest ik aanloggen met wachtwoord 2. Maar ik heb het inmiddels opgelost. Op Homewizard Online m'n wachtwoord alfanumeriek gemaakt (en langer, om toch veilig te blijven) en lokaal het wachtwoord daaraan gelijk gemaakt. Dat bleek te kunnen ergens onderin de app. Nu werkt het zowel binnen als buiten.

Natuurlijk blijven er vragen komen. Ik heb nu twee rookmelders aangemeld en dat werkt prima, maar ze blijven in de app op 'detected' staan (door het testen). Kan ik ze weer van die status af krijgen, zonder dat ze gaan piepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na 0.00 uur zal die status weer gereset zijn.
Elke maand zal je trouwens ook om 0.00 uur een 'detected' zien. Dat is HomeWizard's aparte manier om te laten zien dat je de boel even moet testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Laatst online: 18:22
TD-er schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 06:57:
Na 0.00 uur zal die status weer gereset zijn.
Elke maand zal je trouwens ook om 0.00 uur een 'detected' zien. Dat is HomeWizard's aparte manier om te laten zien dat je de boel even moet testen :)
Bij mij is gisteren het alarm af gegaan (koken, te veel rook), en vandaag staat hij nog steeds op 'detected'. Dit is dezelfde status als wanneer je de test knop op de rookmelder indruk volgens mij. Ik moet via de App eerst een test uitvoeren om de status weer normaal te krijgen.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:50

vanDaal

-ismeereentje

pvkan schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:56:
[...]

Ik hoop dat ik je goed begrijp.
Ik heb thuis ook 2 dimbare lampen (eettafel, salontafel) onder een dubbele schakelaar/dimmer zitten.
De schakelaar heb ik vervangen door een KlikAanKlikUit Wandschakelaar dubbel AWST8802.
Vervolgens daarachter (als je genoeg ruimte hebt in de inbouwdoos in de muur) 2x de KlikAanKlikUit AWMD-250 Mini inbouw dimmer Multi toegepast. AWST8802 fungeert dan als zender (handbediening).
Wil je alleen nog via de HW je lampen aansturen dan kan je de AWST8802 natuurlijk ook weglaten.

Nu dien je de HW alleen nog te verbinden met de dimmers (zie handleiding).
Eventueel kan je de HW ook de codes van de AWST8802 aanleren, maar dat hoeft niet.
De dimmers kunnen nl maximaal 6 codes verwerken.

Succes,
Peter
Thanks voor je reactie Peter. Dat is inderdaad een oplossing. Alleen ik was even vergeten te melden dat ik mijn (design) schakelmateriaal wil behouden. Zo'n AWST8802 is helaas een stuk minder mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanDaal schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 18:46:
[...]

Thanks voor je reactie Peter. Dat is inderdaad een oplossing. Alleen ik was even vergeten te melden dat ik mijn (design) schakelmateriaal wil behouden. Zo'n AWST8802 is helaas een stuk minder mooi...
Je kunt ook een zender achter de designschakelaar inbouwen.
Kost vrijwel net zoveel als een AWST8802.
De AWMT-230 als je de bestaande schakelaar wilt blijven gebruiken als schakelaar.
De AWMT-003 als je 'm puur als zender wilt inzetten.

Ik zie dat de URLs al suggereren dat er nieuwe versies aan zitten te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Yargo schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:02:
Omdat ik dan mijn rolluikbakken niet allemaal terug moet open maken wat een groot werk is. Alle rolluiken zitten ingepakt in de isolatie en zijn volledig afgeplakt. Daaronder zit de ASUN-650.

Ik kan natuurlijk ook een raspberry kopen, maar daar heb ik eigenlijk geen kennis van :-\
Ik zie het, de ics stuurt zelf n commando, domoticz en homewizard leren ook van een remote.

Je hoeft voor bv domoticz ook geen kennis te hebben van de raspberry zelf hoor,
Als je een knop drukt op je remote dan ziet ie die automatisch, in de lijst aanklikken, naam aan geven.

T is meer is t je t geld waard om een homewizard te kopen waar je niet of nauwelijks meer mee kan dan met je ics-1000 qua rolluik besturing.
In je ics kan je bv meerdere timers aan een scene hangen, dat gaat in de homewizard niet.

Homewizard is leuk voor basic lampen aan uit, zien van je temperatuur binnen en buiten enzo leuk, maar iets complex moet je er niet van verwachten. Het ziet er allemaal gelikt uit maar functioneel rammelt t.
In een grafiek een moment aantikken om daar de exacte waarde van te zien ? Niet mogelijk op de ipad en iphone in elk geval.
Ik vraag me ook af hoe hun energylink daadwerkelijk een toevoeging kan zijn als je in een grafiek al niet kan zien wat de exacte waarde is.

Ik ben daar zelf ook erg in teleurgesteld door hun ontwikkeling, en met mij nog vele anderen zie k de laatste tijd wel voorbijkomen.

Ik heb de homewizard ook met veel plezier gebruikt, maar liep steeds meer tegen beperkingen aan. Vooral dus conditioneel schakelen. En dat lijkt me iets dat je voor je rolluiken zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
LoneWolf schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 19:55:
[...]

Ik zie het, de ics stuurt zelf n commando, domoticz en homewizard leren ook van een remote.

Je hoeft voor bv domoticz ook geen kennis te hebben van de raspberry zelf hoor,
Als je een knop drukt op je remote dan ziet ie die automatisch, in de lijst aanklikken, naam aan geven.

T is meer is t je t geld waard om een homewizard te kopen waar je niet of nauwelijks meer mee kan dan met je ics-1000 qua rolluik besturing.
In je ics kan je bv meerdere timers aan een scene hangen, dat gaat in de homewizard niet.

Homewizard is leuk voor basic lampen aan uit, zien van je temperatuur binnen en buiten enzo leuk, maar iets complex moet je er niet van verwachten. Het ziet er allemaal gelikt uit maar functioneel rammelt t.
In een grafiek een moment aantikken om daar de exacte waarde van te zien ? Niet mogelijk op de ipad en iphone in elk geval.
Ik vraag me ook af hoe hun energylink daadwerkelijk een toevoeging kan zijn als je in een grafiek al niet kan zien wat de exacte waarde is.

Ik ben daar zelf ook erg in teleurgesteld door hun ontwikkeling, en met mij nog vele anderen zie k de laatste tijd wel voorbijkomen.

Ik heb de homewizard ook met veel plezier gebruikt, maar liep steeds meer tegen beperkingen aan. Vooral dus conditioneel schakelen. En dat lijkt me iets dat je voor je rolluiken zou willen gebruiken.
Ok, bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik ben dus inderdaad beter met de Raspberry. Ik ga het nog even afwachten. Ze hebben me een nieuwe toegestuurd en als ik die krijg kan ik mijn oude (kapotte) naar hen terug sturen en gaat ze proberen de codes uit te lezen. Ik hoop dat dit lukt, bespaard me geld en veel tijd :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Na de laatste hw update 2.9.1.(1) #14 (pilot versie) vanavond) ging de temperatuur in huis ineens naar de top (28 graden)
De cv bleef maar stoken. Na resetten van het geheel herhaalde zich dit.
Tot ik de heatlink er tussenuit verwijderde kwam het geheel weer tot rust. (Leds op rood)
Zijn er andere met dit verschijnsel?😰😰😰😰😰😰😰

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel een heel lokale nazomer ;)
Maar goed, klinkt weer als degelijk testwerk. :X
Of zou het kunnen dat de radio-communicatie tussen de heatlink en de HomeWizard niet helemaal vlekkeloos gaat?
Kun je die heatlink zelf ook resetten? 't is ook maar een computertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Het mij niet duidelijk wat er precies gebeurde, de thermostaat liet een soort storingteken zien.
Of het mismatch was in de communicatie of gewoon een bug in de sw, is eigenlijk niet (voor mij) belangrijk.
De heatlink heb ik via een powerup reset geprobeerd weer in het gereel te brengen, maar dit werkte niet.
Ik heb de cv en de thermostaat ook een powerup reset gegeven.
Gelukkig had ik direct bij de plaatsing een doorkoppel connector gemaakt en toen ik die er tussen plaatste ging de storing op de thermostaat weer weg.
Maar wel een tip, update niet tijdens afwezigheid! Iets wat ik eerder wel heb gedaan! Kan je duur komen te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:53
RuudMR schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:38:
Het mij niet duidelijk wat er precies gebeurde, de thermostaat liet een soort storingteken zien.
Of het mismatch was in de communicatie of gewoon een bug in de sw, is eigenlijk niet (voor mij) belangrijk.
De heatlink heb ik via een powerup reset geprobeerd weer in het gereel te brengen, maar dit werkte niet.
Ik heb de cv en de thermostaat ook een powerup reset gegeven.
Gelukkig had ik direct bij de plaatsing een doorkoppel connector gemaakt en toen ik die er tussen plaatste ging de storing op de thermostaat weer weg.
Maar wel een tip, update niet tijdens afwezigheid! Iets wat ik eerder wel heb gedaan! Kan je duur komen te staan!
Merk ketel en thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Cv Vaillant en thermostaat chronoterm van Honeywell. Heeft vanaf het het begin dec2013 uitstekend gewerkt. Tot de hw sw update!

• Dazzie
Heb het niets te maken met die smart power?

Heb zelf een remeha calentha met een isense. Alleen mijn isense ligt bij HW. Zit wat bugs in de combi calentha en isense....

• RuudMR
Dazzie schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:11:

Heb zelf een remeha calentha met een isense. Alleen mijn isense ligt bij HW. Zit wat bugs in de combi calentha en isense....
Smart power zegt mij in mijn combinatie niets, maar het werkte tot de update, hierna sloeg de cv op hol.

• Dazzie
Wel vreemt idd. Had je al contact gehad met HW?
RuudMR schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 15:35:
[...]

Smart power zegt mij in mijn combinatie niets, maar het werkte tot de update, hierna sloeg de cv op hol.
Dazzie schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:11:

Smart Power heeft niets met de aansturing van de ketel te maken, maar voor het leveren van spanning aan de thermostaat voor bijvoorbeeld backlight verlichting. Overigens beloofd
Homewizard dat dit ondersteund is, maar mijn iSense heeft zonder batterijen geen backlight verlichting meer na aansluiten van de Heatlink. Deze ticket loopt inmiddels vanaf mei bij hun, maar onlangs is toegezegd dat ze trachten om dit probleem tezamen met andere Heatlink bugs voor het aankomende stookseizoen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
martinvdm schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 23:10:
[...]

Smart Power heeft niets met de aansturing van de ketel te maken, maar voor het leveren van spanning aan de thermostaat voor bijvoorbeeld backlight verlichting. Overigens beloofd
Homewizard dat dit ondersteund is, maar mijn iSense heeft zonder batterijen geen backlight verlichting meer na aansluiten van de Heatlink. Deze ticket loopt inmiddels vanaf mei bij hun, maar onlangs is toegezegd dat ze trachten om dit probleem tezamen met andere Heatlink bugs voor het aankomende stookseizoen op te lossen.
Het is inderdaad zo dat de backlightverlichting tijdens de bug niet meer werkte.
Nu de heatlink er tussenuit is werkt de backlightverlichting weer goed. Ik meen me te herinneren dat de backlightverlichting wel werkte voor de update. Maar ook de twee rechtse ledjes brande op de heatlink rood, Dit was ook niet het geval. Het blijft een vreemde situatie. Gek ook dat tijdens zo'n bug de verwarming onbeperkt (voluit) aan wordt gestuurd. Normaal zit in de thermostaat nog altijd een minimale en maximale begrenzing. Maar de thermostaat stond op storing als gevolg van de bug in de heatlink. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-10 18:57
RuudMR schreef op zondag 14 september 2014 @ 00:27:
[...]

Het is inderdaad zo dat de backlightverlichting tijdens de bug niet meer werkte.
Nu de heatlink er tussenuit is werkt de backlightverlichting weer goed. Ik meen me te herinneren dat de backlightverlichting wel werkte voor de update. Maar ook de twee rechtse ledjes brande op de heatlink rood, Dit was ook niet het geval. Het blijft een vreemde situatie. Gek ook dat tijdens zo'n bug de verwarming onbeperkt (voluit) aan wordt gestuurd. Normaal zit in de thermostaat nog altijd een minimale en maximale begrenzing. Maar de thermostaat stond op storing als gevolg van de bug in de heatlink. :(
Ik heb dit ook gehad met de ICY Slimme thermostaat.
Deze sprong wel eens van opentherm naar aan/uit modus.
Omdat de heatlink samen met de ketel er niet mee over weg kunnen gaat de ketel continu branden.
Staat ook in de handleiding van Heatlink onder problemen.

In jou geval is het dan toch vreemd dat de Heatlink ineens de Opentherm communicatie kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

vraagje:

de wens is om: bij beweging een lamp aan te laten gaan maar alleen binnen bepaalde tijden. (bewegingsmelder/schakelaar)
MAAR dan óók nog eens alleen als het binnen die bepaalde tijden niet licht genoeg is. (schermerdetectie).

Kan dit?

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Helaaas, dit is iets wat ik ook wilde maar dus niet mogelijk is met de homewizard. Je kan wel een tijdvak aangeven, maar niet meerdere En het is alleen beweging OF alleen schemer detectie. dus niet beide.. En dan die laatste ook nog eens klapperend.(aan uit aan uit als t net om de waarde zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De bewegingssensor kun je wel qua gevoeligheid instellen dat 'ie alleen beweging detecteert als het donker is.
Dat gebruik ik om te bepalen of het licht op de overloop aan moet. Als de gordijnen in de slaapkamer open zijn, hoeft het licht in de gang namelijk niet aan te gaan en dat werkt redelijk goed.

Het schakelen binnen bepaalde tijdsvakken (zelfs relatief tov. zonsop- en ondergang) kan de HomeWizard al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Situatie:
Netspanningsgroep waar de HW op zit, en waar ook de ACM-1000 voor de lampen op zit.
Hier werd een apparaat werd bijgestoken welke kortsluiting had.

Gevolg: De netspanningsgroep klapte er direct uit.

Wat gebeurt er nu:
De HW kan de lampen op de ACM-1000 wel aanzetten, echter niet meer uitzetten.
Ik heb ook een 2 kanaals afstandsbediening (welke bij het startpakket zit)
Deze kan de lampen prima aan/uitzetten.

Ik heb de schakelaar verwijdert uit de HW, de ACM-1000 helemaal leeggemaakt en alles opnieuw ingeleerd. (Afstandbediening op ACM-1000 en dan een schakelaar op de HW toegevoegd en op knopje afstandsbediening gedrukt)

Het blijft dat de HW de lamp wel aan krijgt, echter niet meer uit, terwijl dit met de afstandbediening wel prima werkt.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan zijn dat het relais in de ACM1000 beschadigd is.
Werkt het uitschakelen wel met een afstandsbediening, of KAKU schakelaar die dichtbij wordt gehouden?

Als je een code inleert, dan schakelt de ACM1000 een paar keer ter bevestiging. Werkt dat nog wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het uit-schakelen met afstandbediening werkt prima en in 100% van de keren schakelen,
ook als ik verder weg ben dan de HW.

De ACM1000 schakelt 2x ter bevestiging.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
homewizard al even spanningsloos gehad? Soms wil 'ie wel eens vage problemen geven en een ouderwetse reboot is dan ineens de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HW even verplaatst, lijkt iets beter te werken....
De lampen gaan weer uit, maar niet in 100% van de keren.
Zou de ACM-1000 minder gevoelig zijn geworden?
(morgen eens een nieuwe halen)

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hangt er iets in de buurt van de ACM1000, wat kan storen?
Denk aan een andere KAKU-ontvanger, spaarlamp, dimmer, LED-lamp?
Van die fitting-ontvangers van KAKU is bekend dat je ze met sommige lampen wel aan krijgt, maar niet meer uit. Misschien is iets dergelijks aan de hand met jouw schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de ACM1000 zitten 2 led-lampen aangesloten,
tevens zit er een PL-lamp vlak naast, maar ook als deze uit is, is het probleem er...

Het vreemde blijft dat de afstandbediening wel continu goed werkt, is dit sterker dan de HW zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De antenne van de HomeWizard is nogal richtingsgevoelig. Dus ja, de afstandsbediening zou wel eens een veel beter bereik kunnen hebben dan de HomeWizard.
Je kunt natuurlijk de Antennemod kunnen uitvoeren en dan is het zendbereik van de HW een heel stuk beter, maar ook de ontvangst van tricky zenders, zoals de thermometers en de magneetsensoren is dan een stuk beter.
Gaat uiteraard wel ten koste van je garantie.
Maar het is grijs weer en het is zondag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zoals al eerder aangegeven werken mijn 2 homewizards (beide op een ander adres) soms niet. Dan is er zowel via homewizardonline als via de directe methode geen verbinding te maken. Dit kan soms wel 20min duren. Zodra ik de stekker er uit trek en er weer in doe kan ik weer verbinding maken totdat het probleem weer eens op treed...
Heb al eerder geprobeerd de homewizard opnieuw in te stellen op advies van de Helpdesk maar helaas geen verbetering. Ook via de iphone-app, ipad-app en via de online app is het probleem er.
Vandaag heb ik geprobeerd om het probleem op te lossen door apart voor de homewizard een accesspoint te gebruiken. Deze heb ik vervolgens ingesteld op netwerk mode B. Maar ook hierbij blijft het probleem aanwezig.
Zijn er al andere die een oplossing hiervoor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andere voeding geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nee, dit heb ik nog niet geprobeerd. De originele zit er nog op.
Wat voor een zou ik moeten proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door visie op 14-09-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
visie schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:56:
Nee, dit heb ik nog niet geprobeerd. De originele zit er nog op.
Wat voor een zou ik moeten proberen?
Vaak werkt een oplader van een (oude) telefoon prima, zorg dat hij meer dan 1ampere is en uiteraard een USB aansluiting heeft. Remedie voor veel wazige klachten (naast de antenne mod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
visie schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:48:
Zoals al eerder aangegeven werken mijn 2 homewizards (beide op een ander adres) soms niet. Dan is er zowel via homewizardonline als via de directe methode geen verbinding te maken. Dit kan soms wel 20min duren. Zodra ik de stekker er uit trek en er weer in doe kan ik weer verbinding maken totdat het probleem weer eens op treed...
Heb al eerder geprobeerd de homewizard opnieuw in te stellen op advies van de Helpdesk maar helaas geen verbetering. Ook via de iphone-app, ipad-app en via de online app is het probleem er.
Vandaag heb ik geprobeerd om het probleem op te lossen door apart voor de homewizard een accesspoint te gebruiken. Deze heb ik vervolgens ingesteld op netwerk mode B. Maar ook hierbij blijft het probleem aanwezig.
Let op, maar netwerk (modulatiestandaard) type G zit in de homewizard. En nog wat configuratietips op http://homewizard.wikia.com/wiki/HomeWizard_Netwerk_Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!
visie schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:48:
Ik ervaar dit sporadisch ook, maar heb ook ondervonden dat de timings van het wifi op dat moment ook slecht zijn. Of het er wat mee te maken heeft weet ik niet, maar check je ping timings eens tijdens zo'n moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
SNIK0906 schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:16:
[...]

Vaak werkt een oplader van een (oude) telefoon prima, zorg dat hij meer dan 1ampere is en uiteraard een USB aansluiting heeft. Remedie voor veel wazige klachten (naast de antenne mod)
Ik heb zelf een voeding van 1A gebruikt maar wat is het maximale wat je zou kunnen gebruiken en wat zou dan echt het voordeel zijn. De antenne mod heb ik zelf ook gedaan en ik kon daar de verbetering van zien maar van de voeding heb ik niets kunnen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een zwaardere voeding geeft niet een verbetering, tenzij je huidige voeding eigenlijk te zwak is.
Dat kan per exemplaar (van de voeding) verschillen helaas.
Sommigen hebben mogelijk iets minder goede soldeerverbindingen, of leveren standaard al een ietwat lage spanning en dan kan de spanning nog verder inzakken bij wisselende belasting.
Dan krijgt de HomeWizard dus te lage spanning en dan kan er vanalles mis gaan.

Dus als alles goed is, zou een andere voeding niets moeten uitmaken. Als je vage problemen hebt, is het verstandig ook even de voeding te vervangen.

Pagina: 1 ... 38 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!