Yargo schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:02:
Omdat ik dan mijn rolluikbakken niet allemaal terug moet open maken wat een groot werk is. Alle rolluiken zitten ingepakt in de isolatie en zijn volledig afgeplakt. Daaronder zit de ASUN-650.
Ik kan natuurlijk ook een raspberry kopen, maar daar heb ik eigenlijk geen kennis van :-\
Ik zie het, de ics stuurt zelf n commando, domoticz en homewizard leren ook van een remote.
Je hoeft voor bv domoticz ook geen kennis te hebben van de raspberry zelf hoor,
Als je een knop drukt op je remote dan ziet ie die automatisch, in de lijst aanklikken, naam aan geven.
T is meer is t je t geld waard om een homewizard te kopen waar je niet of nauwelijks meer mee kan dan met je ics-1000 qua rolluik besturing.
In je ics kan je bv meerdere timers aan een scene hangen, dat gaat in de homewizard niet.
Homewizard is leuk voor basic lampen aan uit, zien van je temperatuur binnen en buiten enzo leuk, maar iets complex moet je er niet van verwachten. Het ziet er allemaal gelikt uit maar functioneel rammelt t.
In een grafiek een moment aantikken om daar de exacte waarde van te zien ? Niet mogelijk op de ipad en iphone in elk geval.
Ik vraag me ook af hoe hun energylink daadwerkelijk een toevoeging kan zijn als je in een grafiek al niet kan zien wat de exacte waarde is.
Ik ben daar zelf ook erg in teleurgesteld door hun ontwikkeling, en met mij nog vele anderen zie k de laatste tijd wel voorbijkomen.
Ik heb de homewizard ook met veel plezier gebruikt, maar liep steeds meer tegen beperkingen aan. Vooral dus conditioneel schakelen. En dat lijkt me iets dat je voor je rolluiken zou willen gebruiken.