Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik onderschrijf de uitleg van TD-er.
Een USB voeding zou 5v moeten afgeven. Vaak zie je echter (goedkopere) voedingen die blijven hangen op 4,8 of 4,9 volt of die terugvallen onder de 5v zodra ze belast worden.
1 Amp zou genoeg moeten zijn, maar om (hoge)werkbelasting op te kunnen vangen bij iets lagere spanning heb ik er een 2 Ampere variant aanhangen (van mijn oude IPad).
Geen idee of dit überhaupt nut heeft, maar voorkomen is beter dan genezen ;-)
2 Amp USB-voedingen zijn ruimschoots verkrijgbaar.

Dit laat niet onverlet dat de attenne-mod mijn meest succesvolle soldeeractie van 2014 blijft ;)
Peter

[ Voor 25% gewijzigd door pvkan op 15-09-2014 15:24 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Goeie tip, ik heb geen oude telefoon adapter van 5v. Alleen de iPhone/iPad adapters. Die ga ik er eens een weekendje aan hangen en kijken of de problemen dan over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk50
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-03 09:03
Ik ben een paar weken geleden ook voor de antenne mod gegaan. Ik had met een temp sensor en 1 schakelaars problemen(om en nabij 5m afstand). De temp sensor miste zo nu en dan is een waarde en de schakelaar reageerde vaker niet dan wel.
De nieuwe antenne van zwart installatiedraad heeft alle problemen opgelost.
Niet de mooiste oplossing, maar zeer zeker functioneel. je zou dan eventueel nog een 433mhz antenne kunnen kopen en die monteren, mocht je dat mooier vinden.

Iets meer on topic voor jou vraag:
het kan zijn dat de voeding een productie foutje ofzo heeft. Een andere voeding is zeker een goede test. Ik weet zo uit mijn hoofd niet of het nou usb mini of micro was, maar er zijn een hele hoop producten op de markt die die stekker gebruiken. Usb mini camera's ed. Usb micro alle recente niet Apple telefoons. Misschien dat je de lader van een van die producten heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
visie schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:56:
Goeie tip, ik heb geen oude telefoon adapter van 5v. Alleen de iPhone/iPad adapters. Die ga ik er eens een weekendje aan hangen en kijken of de problemen dan over zijn.
Let wel op!
Een IPhone adapter is 1 Amp
De IPad adapter is 2 Amp.

Het verschil is niet zomaar te zien bij de oude adapters (fysiek waren de adapters hetzelfde).
Als je goede ogen hebt kan je het aantal Ah op de adapter aflezen.
Als je geen goede ogen hebt: pak een bril of vergrootglas. (Die lettertjes zijn echt minimaal). ;)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het maakt toch niet uit welke adapter ik gebruik?? Hij pakt toch alleen wat nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De standaard adapter bij de HW levert max 0,5A, soms is dat net te weinig (als hij zelfs dat niet haalt).
Met een adapter die 1A levert zit je zeker goed.
Ik heb een keer problemen gehad door een usbkabeltje dat niet helemaal lekker bleek te zijn 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenk50 schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:14:
[...]
Iets meer on topic voor jou vraag:
het kan zijn dat de voeding een productie foutje ofzo heeft. Een andere voeding is zeker een goede test. Ik weet zo uit mijn hoofd niet of het nou usb mini of micro was, maar er zijn een hele hoop producten op de markt die die stekker gebruiken. Usb mini camera's ed. Usb micro alle recente niet Apple telefoons. Misschien dat je de lader van een van die producten heb liggen.
Er zit hoe dan ook een USB kabel meegeleverd en de meeste laders hebben tegenwoordig gewoon een USB-A aansluiting.
Gaat dus makkelijk lukken.
Je krijgt ook steeds meer van dat soort apparaten in en rond de meterkast, dus misschien geen gek idee om zoiets aan te schaffen.
Normaal gesproken ben ik niet zo van de "Chinese laders", maar deze lijkt in elk geval prima.
Ik heb 'm nog niet open gemaakt om te kijken of er überhaupt wel fatsoenlijke componenten in zitten, maar aan de uitgang voldoet de spanning in elk geval prima. Ook onder belasting.
Is alleen wel een beetje lomp en kost je wel ruimte in de stekkerdoos.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
visie schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:45:
Het maakt toch niet uit welke adapter ik gebruik?? Hij pakt toch alleen wat nodig is?
Als je het aantal Ampere bedoeld dan maakt te hoog niet uit inderdaad. Te laag wel.

Dus als je een device hebt welke 1 amp vraagt op een 1 amp voeding aansluit gaat dit prima.
Een oplader van 0,5 amp krijgt je device niet goed aan de praat (en de oplader kan zelfs heet worden -> doorbranden)
Een oplader van 2 amp geeft hier echter fluitend zijn stroom af en vraagt zich af of je nog iets te doen hebt ;-)

Ergo: Hoe hoger de amp, des te beter het is.
Want inderdaad; wat het device aan stroom niet nodig heeft, trekt ie ook niet uit de voeding.

Verwar dit natuurlijk nooit met het voltage (spanning). Hoger dan 5v op een USB poort zetten is absoluut killing. Zet dan je rookmelder maar alvast uit ;)

Peter

[ Voor 9% gewijzigd door pvkan op 16-09-2014 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:45
Is er al iemand die heeft kunnen testen met IOS8?

Draai zelf nu een weekje IOS8 GM op een iPhone 5S
Het is mij opgevallen dat ik geen enkele notificatie heb ontvangen.
Ben ik de enige of heeft iemand andere ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treshed
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 08:15
MikeT80 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:57:
Is er al iemand die heeft kunnen testen met IOS8?

Draai zelf nu een weekje IOS8 GM op een iPhone 5S
Het is mij opgevallen dat ik geen enkele notificatie heb ontvangen.
Ben ik de enige of heeft iemand andere ervaring?
Ik had hetzelfde op mijn iPhone 4s, ik heb de Homewizard App verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Hierna werkten de push berichten weer normaal.

[ Voor 30% gewijzigd door treshed op 16-09-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvkan schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 08:16:
[...]

Als je het aantal Ampere bedoeld dan maakt te hoog niet uit inderdaad. Te laag wel.
[...]
Ergo: Hoe hoger de amp, des te beter het is.
[...]
Met als kanttekening, dat een adapter die veel te weinig belast wordt, vaak minder efficient is en dus gooi je energie weg.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dazzie en ook anderen: Heb van Homewizard begrepen dat ze nog voor het nieuwe stookseizoen met nieuwe firmware komen waarin een update voor de HeatLink zit die enkele bugs gaat oplossen waaronder de Smart Power issues met de ISense. Hopen dat ze het waar maken.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb sindskort ook een HomeWizard, en zit te denken aan een Heatlink, nu hebben we hier een Remeha Avanta ketel (2008) zover ik zie is die wel geschikt, maar kan maar niet uitvinden of de thermostaat ook geschikt is dit is een Remeha Celcia 20 , heeft iemand hier ervaring mee?

Voor de rest ben ik wel redelijk tevreden, alles werkt goed en stabiel tot nu toe ;)

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 11:07
treshed schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:44:
[...]

Ik had hetzelfde op mijn iPhone 4s, ik heb de Homewizard App verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Hierna werkten de push berichten weer normaal.
Ik heb ook hetzelfde probleem, en ik kan mijn sensoren niet aanpassen. Op welke sensor ik ook klik, ik krijg altijd de Heatlink te zien :'(
Ik heb de App opnieuw geïnstalleerd maar dit help niets. Ik kan nu ook niet meer favorieten instellen, beetje jammer dus :'(

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb zelf een Remeha Quinta icm de Celcia 20. Dit werkt prima hoor!
SaURoN schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:21:
Heb sindskort ook een HomeWizard, en zit te denken aan een Heatlink, nu hebben we hier een Remeha Avanta ketel (2008) zover ik zie is die wel geschikt, maar kan maar niet uitvinden of de thermostaat ook geschikt is dit is een Remeha Celcia 20 , heeft iemand hier ervaring mee?

Voor de rest ben ik wel redelijk tevreden, alles werkt goed en stabiel tot nu toe ;)

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 11:07
daxy schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:13:
[...]

Ik heb ook hetzelfde probleem, en ik kan mijn sensoren niet aanpassen. Op welke sensor ik ook klik, ik krijg altijd de Heatlink te zien :'(
Ik heb de App opnieuw geïnstalleerd maar dit help niets. Ik kan nu ook niet meer favorieten instellen, beetje jammer dus :'(
Update: HomeWizard geeft aan dat deze problemen bekend zijn, net als dat bij de grafieken de bovenbalk soms niet helemaal netjes wordt weergegeven. Dit gaat opgelost in de volgende update van de iOS App die binnen een week goedgekeurd zou moeten zijn door Apple.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:19
Rudolfus schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:28:
Iemand een idee waarom dimmers er (bij mij althans) in Internet Explorer er zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad153/Rudolfus_album/HW/IE.png

Terwijl ze er in Firefox zo uitzien?

Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad153/Rudolfus_album/HW/FF.png

Vindt de onderste (uiteraard) mooier....
Heeft iedereen deze (lelijke) schuifregelaar in MS Internet Explorer?

[ Voor 6% gewijzigd door Rudolfus op 17-09-2014 14:30 ]

• SaURoN
  • Niet online
jeroenpeiffer schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:36:
Ik heb zelf een Remeha Quinta icm de Celcia 20. Dit werkt prima hoor!

[...]
Nice, dus gewoon de heatlink er tussen en gaan ? (naast de instellingen in de celcia/cv doen?)

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-10 18:57
SaURoN schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:17:
[...]

Nice, dus gewoon de heatlink er tussen en gaan ? (naast de instellingen in de celcia/cv doen?)
Ik heb een Celcia 15 er tussen.
Dit werkt perfect zonder dat ik iets hoef aan te passen.
Gewoon de thermostaat draad los van de ketel halen, aansluiten op de Heatlink en een nieuw stukje draad (wat bij mij was bijgeleverd) tussen de Heatlink en de ketel plaatsen. :)

Zie de handleiding hier: http://www.homewizard.nl/media/heatlinkhandleiding.pdf

Verwijderd

TD-er schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:51:
De antenne van de HomeWizard is nogal richtingsgevoelig. Dus ja, de afstandsbediening zou wel eens een veel beter bereik kunnen hebben dan de HomeWizard.
Je kunt natuurlijk de Antennemod kunnen uitvoeren en dan is het zendbereik van de HW een heel stuk beter, maar ook de ontvangst van tricky zenders, zoals de thermometers en de magneetsensoren is dan een stuk beter.
Gaat uiteraard wel ten koste van je garantie.
Maar het is grijs weer en het is zondag... ;)
TD-er, nog bedankt voor je reacties.
Afgelopen zondag maar lekker met rust gelaten en eens aangekeken. Het werkt wonderbaarlijk al weer een paar dagen prima zonder iets verandert te hebben....vreemd :)

• SaURoN
  • Niet online
larsF schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:23:
[...]

Ik heb een Celcia 15 er tussen.
Dit werkt perfect zonder dat ik iets hoef aan te passen.
Gewoon de thermostaat draad los van de ketel halen, aansluiten op de Heatlink en een nieuw stukje draad (wat bij mij was bijgeleverd) tussen de Heatlink en de ketel plaatsen. :)

Zie de handleiding hier: http://www.homewizard.nl/media/heatlinkhandleiding.pdf
Ahh helemaal top, kon niet helemaal vonden of de celcia ondersteund werd maar schijnbaar wel dus! Denk alleen niet dat de ingestelde temp hierop veranderd als ik hem wijzig via de app ? :)
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:34:
[...]

TD-er, nog bedankt voor je reacties.
Afgelopen zondag maar lekker met rust gelaten en eens aangekeken. Het werkt wonderbaarlijk al weer een paar dagen prima zonder iets verandert te hebben....vreemd :)
Kan ook wel eens gebeuren dat een apparaat ergens in de buurt te veel aan het storen is geweest. Dat gebeurt vaker wanneer de batterijen van een zend-apparaat leeg raken. Bijvoorbeeld een weerstation.
Het weer heeft ook redelijk wat invloed op het bereik, dus wanneer zo'n bijna-leeg-weerstation net op de rand van jouw ontvangstbereik zit, kan het weer net wel of net niet meewerken zeg maar.

• larsF
SaURoN schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:53:
[...]

Ahh helemaal top, kon niet helemaal vonden of de celcia ondersteund werd maar schijnbaar wel dus! Denk alleen niet dat de ingestelde temp hierop veranderd als ik hem wijzig via de app ? :)
De Celcia 15 ondersteund de "override" functie.
Als je de temperatuur wijzigt in de app dan past hij de temperatuur op de thermostaat aan.
Bij mij zie ik dan een H met een dakje verschijnen op de thermostaat.

Als een klokprogramma of jij zelf de thermostaat temperatuur aanpast dan overruled dat de Heatlink.
treshed schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:44:
[...]

Begrijp ik hieruit dat de Homewizard app goed werkt op IOS8?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:27
@Martin

We wachten af. Mijn isense ligt nog bij hun dus ze kunne hem uitgebreid testen....
martinvdm schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:42:
@Dazzie en ook anderen: Heb van Homewizard begrepen dat ze nog voor het nieuwe stookseizoen met nieuwe firmware komen waarin een update voor de HeatLink zit die enkele bugs gaat oplossen waaronder de Smart Power issues met de ISense. Hopen dat ze het waar maken.

• MikeT80
martinvdm schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:28:
[Ik had hetzelfde op mijn iPhone 4s, ik heb de Homewizard App verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Hierna werkten de push berichten weer normaal.]

Begrijp ik hieruit dat de Homewizard app goed werkt op IOS8?
Getest, heeft niet geholpen.
Ga ze zo maar weer eens bellen.

Met als resultaat een een ticket nummer (na lang aandringen):

Naar aanleiding van ons telefonische gesprek kan ik u het volgende melden met betrekking tot iOS8.

Het is bij ons bekent dat er een paar bugs zijn in combinatie iOS8 waaronder u al aangeeft:
- Registreren voor notificaties werkt niet
- Bij edit sensors dan pakt hij altijd de eerste sensor
- Het markeren van een sensor als favoriet werkt niet goed.

Daarnaast is het bij ons bekend probleem dat bij de grafieken de bovenbalk soms niet helemaal netjes wordt weergegeven. Wij hebben reeds de HomeWizard-app geupdate in de Appstore, maar we zijn hier afhankelijk van Apple. We zullen zorgen dat de App direct live gezet wordt als deze is goedgekeurd.

Ervan uitgaande u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

[ Voor 50% gewijzigd door MikeT80 op 18-09-2014 11:45 ]

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:52
Graag zou ik wat ervaringen willen lezen van gebruikers die de HW gebruiken i.c.m. Philips HUE lampen. Hoe bevalt de aansturing vanuit HW, kun je zonder de Philips app? Of is de HW app te beperkt en als je het uiterste uit de HUE lampen wilt halen heb je altijd de Philips app nodig? De reclame filmpjes op internet zien er gelikt uit, maar voor ik een starter set koop wil ik gewoon eens weten wat de ervaring zijn. (199 euro is niet nix voor 3 lampen)

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 09:34
Hi,

Heb zojuist en deurbel besteld van klik aan klik uit (ACDB-6500A)
Ingesteld in de homewizard.
Maar als ik op de bel druk krijg ik geen notificatie heb al van alles geprobeerd.
Als ik er een actie aan hang bijvoorbeeld schakel een lamp aan dan doet die het wel.
Ik bedoel dus echt de push notificaties.

Ik heb wel IOS8 ik weet niet of dat een probleem geeft?

Ik hoor graag van jullie.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:52
djkavaa schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:37:
Hi,

Heb zojuist en deurbel besteld van klik aan klik uit (ACDB-6500A)
Ingesteld in de homewizard.
Maar als ik op de bel druk krijg ik geen notificatie heb al van alles geprobeerd.
Als ik er een actie aan hang bijvoorbeeld schakel een lamp aan dan doet die het wel.
Ik bedoel dus echt de push notificaties.

Ik heb wel IOS8 ik weet niet of dat een probleem geeft?

Ik hoor graag van jullie.
Ik denk dat het probleem ligt aan iOS 8, want ik heb ook geen push notificaties meer. :( Gisteren nog wel ;) maar ja toen zat ik nog niet op iOS 8

• Kavaa
Ah top, dan is even afwachten.

Straks even testen met de telefoon van me vriendin die zit nog op IOS 7:D

[ Voor 56% gewijzigd door Kavaa op 18-09-2014 19:45 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

In de Android app moet je specifiek aangeven welke devices een notificatie krijgen.
Default staat dat uit voor alle bekende (Android) devices, oftewel de apparaten die allemaal met jouw homewizard babbelen via de app.
"Menu" => Notifications
Dan staat daar een lijstje van alle awareness-sensoren en dan kun je aan elk een notification toekennen.

Maar goed, dat is op de Android app, geen idee hoe het met de Apple-apps zit.

• Kavaa
TD-er schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:13:
In de Android app moet je specifiek aangeven welke devices een notificatie krijgen.
Default staat dat uit voor alle bekende (Android) devices, oftewel de apparaten die allemaal met jouw homewizard babbelen via de app.
"Menu" => Notifications
Dan staat daar een lijstje van alle awareness-sensoren en dan kun je aan elk een notification toekennen.

Maar goed, dat is op de Android app, geen idee hoe het met de Apple-apps zit.
Dat heb ik nagekeken idd en me iphone staat daarbij aan ook de ipad maar das ook iOS8;)

• SaURoN
  • Niet online
IOS 8 issue inderdaad. Had gisteren nog wel de meldingen , maar vandaag niet meer helaas! Zal wel snel een update komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:42
Ik heb volgens mij hier in de groep iets gelezen over het gebruik van SDRSharp en het instellen daarvan om de frequenties te zien die de HW uitstuurt op de 433. Maar ik kan het nergens meer vinden. Iemand die mij de links nog kan vertellen?
Ik heb op ebay zo'n stick besteld voor ongeveer 1 a 1,5 maand en die is vandaag binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 00:14:
Ik heb volgens mij hier in de groep iets gelezen over het gebruik van SDRSharp en het instellen daarvan om de frequenties te zien die de HW uitstuurt op de 433. Maar ik kan het nergens meer vinden. Iemand die mij de links nog kan vertellen?
Ik heb op ebay zo'n stick besteld voor ongeveer 1 a 1,5 maand en die is vandaag binnengekomen.
Dat was mijn post vermoed ik :)
Maar wat wilde je precies weten?

Voor SDR-sharp moet je een scriptje downloaden, die de rest voor je download. Mocht je dat niet kunnen vinden, dan heb ik de files ook nog wel staan. (ongetwijfeld oudere versie).
Schijnt nogal een relletje over te zijn geweest dat iemand dat programma ook wilde verkopen, die er niets aan geschreven had. Vandaar dat download-script.

Je moet niet vergeten even de readme te lezen, want de installatie van de drivers is een beetje anders dan anders.
Daarna is het even zoeken in SDR#, maar linksboven de grafiek kun je de input kiezen.
Rechtsboven kun je ook de frequentie instellen, maar dat gaat op een nogal aparte manier. Even mee spelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marceluitzwolle
  • Laatst online: 03-08 21:30
Vandaag op ibood.nl 2 camera's van Mr.safe (binnencamera voor 60,- en buitencamera voor 80,-) beiden HD, iemand die weet of ze samenwerken met de homewiard??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 10:38
marceluitzwolle schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 07:30:
Vandaag op ibood.nl 2 camera's van Mr.safe (binnencamera voor 60,- en buitencamera voor 80,-) beiden HD, iemand die weet of ze samenwerken met de homewiard??
Ik heb eigelijk de zelfde vraag.. maar dan met name voor de buitencamera.
De binnencamera lijkt wel veel op de Foscam fi8908w en de buitencamera op de Foscam fi8904w
KLIK
En
KLIK

Correctie, er wordt al aangegeven dat ze niet met HW werken:

mrsafe-expe...
Official Product Expert
# Bericht: 19-09-2014 00:48

@arene: Deze camera werkt met de bijgeleverde software op Android, Apple, Mac en Windows. Het werkt niet met homewizard. Het is niet gelijk aan Foscam. Deze camera is plug&play, makkelijker te installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door PhAnt0mFS op 19-09-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:42
TD-er schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 06:23:
[...]

Dat was mijn post vermoed ik :)
Maar wat wilde je precies weten?

Voor SDR-sharp moet je een scriptje downloaden, die de rest voor je download. Mocht je dat niet kunnen vinden, dan heb ik de files ook nog wel staan. (ongetwijfeld oudere versie).
Schijnt nogal een relletje over te zijn geweest dat iemand dat programma ook wilde verkopen, die er niets aan geschreven had. Vandaar dat download-script.

Je moet niet vergeten even de readme te lezen, want de installatie van de drivers is een beetje anders dan anders.
Daarna is het even zoeken in SDR#, maar linksboven de grafiek kun je de input kiezen.
Rechtsboven kun je ook de frequentie instellen, maar dat gaat op een nogal aparte manier. Even mee spelen dus.
Dank je wel. Heb jouw files even gedownload, bedankt. Ga het proberen.
Had vorige keer ook iets gevonden met een nederlandse uitleg maar kan die niet meer vinden.
Ik ga dus nog even zoeken.

Ondertussen nog een versie gevonden en als ik de HW aanspreek krijg ik dit meteen te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door mike123 op 19-09-2014 21:55 ]

daxy schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:53:
.....
Dit gaat opgelost in de volgende update van de iOS App die binnen een week goedgekeurd zou moeten zijn door Apple.
MikeT80 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:30:
.....
Wij hebben reeds de HomeWizard-app geupdate in de Appstore, maar we zijn hier afhankelijk van Apple. We zullen zorgen dat de App direct live gezet wordt als deze is goedgekeurd.
Iemand enig idee hoe lang dit normaal duurt? duurt dit bij Apple dagen??

[ Voor 24% gewijzigd door martinvdm op 20-09-2014 12:19 ]

• SaURoN
  • Niet online
Nou had een HeatLink bestelt, zojuist binnen gekregen... Blijkt dat ze een EnergyLink hebben opgestuurd..
Maar een ticket aangemaakt. Hoop dat ze hier eerder op reageren, dan op een ander ticket. Want daar is het al een aantal dagen stil op (lees +7 dagen).

• RalfW
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
RH Lem schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 13:26:
Hoi Tweakers,

Ook ik had last van slechte ontvangst bij diverse schakelaars met de homewizard.
Deze heb ik indien deze in een betonmuur waren ingebouwd voorzien van een externe antenne.
Helaas was dit niet afdoende.
Ik heb toen een antenne voor 433 mhz voor kunststof behuizing besteld bij conrad, en deze in de Homewizard geplaatst.
Ook ik heb de originele antenne aangekoppeld gehouden en de externe antenne parallel aangesloten.
De antenne is voorzien van een kern die afgeschermd is door een ijzeren mantel.
Deze heb ik afgeknipt, en voorzien van een krimpkous zodat deze geen contact kan maken met de onderdelen in de Homewizard.
De "zenddraad" is vast gesoldeerd aan de linkerzijde van de interne antenne.
Het massa contact ( ground) heb ik aan één van de massa contacten gesoldeerd.

Al met al een klusje van 10 min, en het zend en ontvangstbereik is significant verbeterd.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ook de Aurel antenne besteld bij Conrad, de T-A versie, voor kunststof behuizing.

Maar ik heb deze anders aangesloten...
De antenne is voorzien van een coax kabel, deze heb ik gesplitst en de kern met het antenne contact vast gesoldeerd. De mantel heb ik aan de massa gesoldeerd ( de "ground plate" van de printplaat).

De extra rode kabel, bevestigd aan de voet van de antenne, wordt in de beschrijving "antenna counterbalance" genoemd en is volgens mij bedoeld vanwege de kunststof behuizing.
Deze hangt gewoon los, in tegengestelde richting van de antenne.

zo ziet het uit:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/wbrt39.jpg

en dit was de bronafbeelding in de handleiding:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/m9lweh.png

Tot nu toe lijkt dit prima te werken, er waren voorheen enkele sensoren die soms niet werkte. :P
Wat zouden de mensen achter HomeWizard eigenlijk vinden van al deze modificaties?
Ik ga er van uit dat ze de garantie sowieso niet klakkeloos toekennen bij dit soort aanpassingen, maar wat zullen ze er verder van vinden?
Goed idee voor nieuwe versie?

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-10 21:17
Dag allen,
ik ben nieuw op dit forum en heb deel 2 gelezen ifv mogelijkse aankoop van de HW, hierbij enkele vragen
a) Werkt HW met de IP Cam TP-Link SC3130G ? met bewegingsmelding ?
b) HW met Cresta weerstation DTX500 - wel ondersteuning van HW voor Cresta maar ook dit type ??
c) schakeldozen Silvercrest RCR 20A (reeds gevraagd op 27/11/2013 door Ivanjaarsveld maar geen reactie gezien)
d) Welke signalen kan ik binnenkrijgen van de Somfy Chronis en zon/wind automaat Soliris
e) Mogelijkse extra status van deurcontact ?
Met het deurcontact kan je enkel open of toe zien. Welke melding krijg je echter als de batterij leeg is of niet aangesloten.
Mijn idee is om in het slot van de toegangsdeuren een NC-schakelaartje te steken dat als de deur op slot is deze de NC-schakelaar opent en zo de batterij van het deurcontact onderbreekt -> 3e status met 1 deurcontact ? open/toe/batterij 'leeg' (=deur op slot)

Wens oa. volgende te realiseren:
* als gsm geladen wordt na 22u = slapen > sluipverbruik verminderen (trafo's ed uitschakelen) + controle melding of alles gesloten is
* bestaande rolluiken met RTS op 'my positie' laten gaan als zon automaat signaal geeft (en temperatuur in woonruimte bvb>23°C)
* beweging van rolluiken simuleren tijdens periodes van verlof/afwezigheid ifv zon
Bovenstaande vrees ik zal dmv HPM en/of combinatie met IFTTT moeten gebeuren, praktische ervaring tips is natuurlijk zeer welkom.
Iemand ervaring met automatisering van vouwgordijnen ? Nu nog puur manueel.
grt,
D.

BE, Marstek Venus 5.12kWh V153 1-fase CT003 V117, 10x260Wp zuid SMA2. 5 + 6x430Wp west SAJ2. 0, HW+Energylink, Homey+P1, Enyaq 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De KAKU magneetschakelaars kennen maar 1 wisselschakelaar en geen andere toestanden.
Sterker nog, wanneer je niet weet wat de toestand is, kun je het ook niet "vragen".
Het is puur een zender die een "aan" commando geeft wanneer 'ie open gaat en een "uit" als 'ie dicht gaat.
Zo kun je 'm ook koppelen aan een KAKU-ontvanger zoals de ACM-1000. (dus buiten de HomeWizard om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18
TD-er schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:56:
Wat zouden de mensen achter HomeWizard eigenlijk vinden van al deze modificaties?
Ik ga er van uit dat ze de garantie sowieso niet klakkeloos toekennen bij dit soort aanpassingen, maar wat zullen ze er verder van vinden?
Goed idee voor nieuwe versie?
Ik heb al meerdere malen contact met homewizard gehad en ook geinformeerd na de antenne mod. Maar ze houden stug vol dat het zonder ook goed werkt. Ik weet niet hoe ze testen. Ik heb de Antenne mod vrij snel gedaan toen ik hem gekocht had.

snooze7555 in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Het werkt echt veel beter dan zonder antenne. Ondankst dat ze stuk volhouden van niet.

:) :) :) :) :)

[ Voor 6% gewijzigd door snooze7555 op 21-09-2014 11:01 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snooze7555 schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:00:
[...]

Ik heb al meerdere malen contact met homewizard gehad en ook geinformeerd na de antenne mod. Maar ze houden stug vol dat het zonder ook goed werkt. Ik weet niet hoe ze testen. Ik heb de Antenne mod vrij snel gedaan toen ik hem gekocht had.

snooze7555 in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Het werkt echt veel beter dan zonder antenne. Ondankst dat ze stuk volhouden van niet.

:) :) :) :) :)
Ik begreep destijds aan de telefoon van HomeWizard, dat ze juist blij zijn met mensen die goeie ideeën hebben, en dat ze er veel van kunnen leren. En dat; mits netjes gesoldeerd e.d. de garantie gewoon blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Nadat de integratie tussen Homewizard en IFTTT.COM middels de HPM (zie http://hpm.homeip.net - Gebruikers Cases, Homewizard Tips, Integratie met IFTTT.com) is gerealiseerd, zijn er veel verzoeken gekomen om de Homewizard weerstation informatie (temperatuur, humiditeit, regen, wind) ook op te slaan in bv een google spreadsheet of te publiceren via wordpress. Hierdoor is het makkelijker een historie op te bouwen en gaat deze niet verloren als er iets mis gaat met de Homewizard

De nieuwe functionaliteit om dit te doen is in Test en ik zoek een paar gebruikers (in het bezit van weersensoren) om dit te testen. Een (gratis) registratie bij de HPM en bij IFTTT.COM is noodzakelijk

Evt kunnen ook andere sensoren op deze wijze worden gemonitord. Interesse om te helpen, stuur even een mail naar Hpm@ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
  • Laatst online: 10-10 12:38
Hier problemen met wijzig sensoren, bij elke schakelaars of scenes zie ik alleen wijzig thermometer.
Het betreft hier de iPhone en iPad
Wie weet raad

Bij de app.homewizard.com kan ik de sensoren wel wijzigen.

Gr.apepannetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apepannetje schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:40:
Hier problemen met wijzig sensoren, bij elke schakelaars of scenes zie ik alleen wijzig thermometer.
Het betreft hier de iPhone en iPad
Wie weet raad

Bij de app.homewizard.com kan ik de sensoren wel wijzigen.

Gr.apepannetje
Wellicht IOS8? Lees even hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-10 23:30
Jammer dat ze de app niet wat eerder getest hebben op IOS8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26
martinvdm schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:48:
[...]

Wellicht IOS8? Lees even hierboven
Zelfde probleem hier.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
rimave in "HomeWizard; domotica middels je smartpho..."
Via app.homewizard.com kun je de sensoren wel wijzigen.

Tevens sinds vanochtend uitval van twee thermometers en windverwachting.
Grappig is dat bij Domoticz de thermometers wel online zijn Pure toeval?

Draai al een tijdje (4 maand) domoticz voordeel is dat je voldoende Timmers kunt inschakelen. ( in mijn beleving onbeperkt)

Gisteren de fan in de kelder ingesteld, waarbij op elk uur de fan aangaat en vijf minuten na het uur de fan word uitgeschakeld (dit zijn samen 48 timer schakelingen) dus geen probleem voor Domoticz _/-\o_ _/-\o_

Ik denk dat homewizard een aantal kansen heeft laten liggen.

Gr apepannetje

[ Voor 20% gewijzigd door apepannetje op 21-09-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

apepannetje schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:10:
rimave in "HomeWizard; domotica middels je smartpho..."

Ik denk dat homewizard een aantal gemiste kansen heeft laten liggen.

Gr apepannetje
Een gemiste kans zou ik ook laten liggen :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apepannetje
Speedy-Andre schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:28:
[...]

Een gemiste kans zou ik ook laten liggen :9
Oké je hebt gelijk!!!! Speedy Andre

在那裡工作的話,錯誤是由 _/-\o_
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hendrik schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:07:
Jammer dat ze de app niet wat eerder getest hebben op IOS8.
Volledig mee eens, maar wil niet zeggen dat ze dat niet gedaan hebben. Wellicht hebben ze ontwikkel tijd nodig. Aan de andere kant is de Beta niet een build waar je definitieve wijzigingen op gaat baseren, de GM daarintegen wel lijkt me. We weten het iig niet, maar hoop wel dat ze er snel mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Na een rustige zomer zit het laatste kwartaal van 2014 vol met evenementen! Op donderdag 16 oktober is de eerstvolgende Thema Avond bij het Bomencentrum in Baarn: centraal in het land, duurzaam en klimaatneutraal. Met een gastspreker van Nuon (o.v.) en een presentatie van HomeWizard over de toekomst van slimme verwarming (en een productaankondiging!) belooft het een interessante avond te worden.

http://www.eventbrite.nl/...b970f61&mc_cid=7b336439bd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
martinvdm schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:01:
[...]

Volledig mee eens, maar wil niet zeggen dat ze dat niet gedaan hebben. Wellicht hebben ze ontwikkel tijd nodig. Aan de andere kant is de Beta niet een build waar je definitieve wijzigingen op gaat baseren, de GM daarintegen wel lijkt me. We weten het iig niet, maar hoop wel dat ze er snel mee komen.
Check,

Het is een groot misverstand om te denken dat als iets getest is, dat het dan ook goed is !
Andere krachten kunnen er immers voor zorgen dat iets, ondanks de bevindingen, toch wordt vrijgegeven.
Zeker als het risico van de fout beperkt is. Je kan dan besluiten alsnog live te gaan en het gevonden probleem later op te lossen in een patch.
Doelstelling van testen is dan ook: "Inzicht geven in de risico's welke genomen gaan worden met het in gebruik nemen van een systeem". En als dat risico acceptabel is....

Daarom spreken wij (jawel, testmanagement is mijn vak) zelden of nooit over het feit of iets goed is of slecht. Vanuit testdisciplines geven we wel adviesrapporten of vrijgave-adviezen.
Het is vervolgens aan het business (de producteigenaar/management) om te besluiten wat er met dat advies gedaan wordt. Negeren en toch live gaan of toch eerst repareren.

(zo, tot zover dit pleidooi voor de vakmensen in testen binnen ICT ;) . Terug naar het core-onderwerp van dit forum)

Peter

[ Voor 6% gewijzigd door pvkan op 22-09-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:01
https://www.facebook.com/HomeWizardBV/posts/

Modbreak:Voor de Facebooklozen onder ons:
Zoals wellicht een aantal van jullie al gemerkt hebben zijn er een aantal kleine bugs na de update naar iOS8. Deze omvatten;
  • Registreren voor notificaties werkt niet
  • Bij edit sensors dan pakt hij altijd de eerste sensor
  • Het markeren van een sensor als favoriet werkt niet goed.
Onze nieuwe app update staat al klaar maar door de vele aanvragen die Apple te verwerken heeft staat deze momenteel nog in “review”. De app zal naar verwachting in de komende dagen vrijgegeven worden. Wij zijn hier in afhankelijk van Apple. Hopende op jullie begrip.

[ Voor 86% gewijzigd door zeef op 22-09-2014 20:10 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is toch wel heel erg triest dat dat wel op facebook gemeld wordt, maar niet op de site. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maffie500 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 23:30:
Ik heb al een tijdje een Homewizard en ben er zeer tevreden over. Alleen werkt de regenmeter niet.
Krijg in de app altijd de melding geen data.
Oplossingen die ik al geprobeerd heb:

1: regenmeter naast de homewizard geplaatst en getest ---> geen oplossing
2 Batterij vervangen ----> geen oplossing
De windmeter werkt wel perfect.
toestel ingeseind bij homewizard maar na een aantal testen geen response meer gehad.
Nog iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen. Volgens mij is hij kapot.
Ding heeft maar 1 keer gewerkt.
Ook ik heb dit probleem. Heb al een andere regenmeter gekoppeld (van een vriend van me) maar ook die werkt niet (zelfde model als van HomeWizard). Ik heb inmiddels geaccepteerd dat de regenmeter van HW die ik heb gewoon niet werkt. Ik ga niet eens een service ticket aanmaken.........

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:07:
[...]

Ik begreep destijds aan de telefoon van HomeWizard, dat ze juist blij zijn met mensen die goeie ideeën hebben, en dat ze er veel van kunnen leren. En dat; mits netjes gesoldeerd e.d. de garantie gewoon blijft bestaan.
Nou,ik heb inmiddels echt andere ervaringen. Ik heb geprobeerd om Windows Phone notificaties geactiveerd te krijgen op de HomeWizard maar dat was een nogo. Tenminste, dat denk ik ;-) Ik heb namelijk nooit een reactie gehad op mijn (meerdere) mail(s). Nou kun je natuurlijk zeggen dat er weinig Windows Phone gebruikers zijn icm met HomeWizard maar als ik naar de download kijk van de HomeSense applicaties valt dat op zich ook wel mee. De vraag was om 1 url toe te voegen aan de firmware die ik middels een JSON call zou kunnen zetten zodat ook de windows Phone gebruikers netjes notificaties konden krijgen bij bijv het indrukken van een deurbel. Maar helaaaaassssss....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Maar eens een kritische note geplaatst.
kijken hoe lang deze blijft staan:
Tijden het testen met IOS8_GM (dus een week voor het officieel uitkomen) al bij de support van HomeWizard aangegeven. Tevens heeft Apple duidelijk aangegeven update vroegtijdig in te dienen, een duidelijk gemis. Net als het ontvangst probleem waar op het Tweakers.net forum over geschreven word en oplossingen voor worden aangedragen. Jammer dat HomeWizard zo achter de feiten aan blijft lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zoveel is een week tijd ook niet hoor. Waarschijnlijk was het op dat punt al onmogelijk om te halen inc. dev tijd, testfase, voorbereiden release, indienen bij apple, door apple review komen tijdens bovengemiddeld drukke periode etc.

{signature}

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 16:19
Hallo allemaal, gebruikers van Home Wizard,

Ik heb een paar kleine vragen aan de gebruikers van HW omdat ik op het punt sta een dergelijk systeem te gaan aanschaffen maar nog een beetje twijfel (mede doordat zo'n systeem ook weer minimaal 200 euro gaat kosten...) en de mogelijke komst in de herfst van home kit van Apple.

Hoe bevalt jullie het Home Wizard systeem? Ik heb in eerste instantie gekeken naar KAKU maar de mogelijkheden en de samenwerking met diverse merken spreken mij erg tot HW aan, ik denk dat HW wat uitgebreider is en bovendien (al moet ik er misschien niet naar kijken) wat gelikter uitziet.

Ik wil beginnen met :

-Verlichting (normale lampen en Hue Lux), doen alsof je thuis bent...
-Eventueel magneetcontacten en bewegingssensoren bij deuren.
-foscam camera

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie tips?

Als hier een apart draadje voor is dan hoor ik dit ook graag.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten
Martin

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Samengevat is de algemene ervaring dat de KAKU ontvangers/zenders 1 groot nadeel hebben, namelijk dat ze geen bevestiging geven/retransmit doen. Dus als de ontvangst te wensen overlaat, mis je schakelingen. Ongeacht je basisstation.
De antenne van Homewizard zelf kun je relatief makkelijk verbeteren met een antennemod.

Maar goed, zelfs als je de boel optimaal geplaatst hebt, kunnen externe stroringsbronnen invloed hebben. Bijvoorbeeld het bijna lege batterijtje van het weerstation van de buren.

Kortom: Kaku spul is redelijk betaalbaar (gemiddeld zo'n 15 euro per schakelaar), maar heeft ook z'n beperkingen.

Verwijderd

Goeiemorgen medetweakers!

Binnenkort komt men bij mij een elektrische garagedeur plaatsen, jeuj!  

Nu kon ik op de homewizard site er niets over terugvinden, maar zou deze:

http://www.novoferm.nl/aandrijvingssysteem-novoport2.html

motor ook kunnen worden aangestuurd door de homewizard? Ik lees wel dat het 433 Mhz is, maar veel verder dan dat kom ik niet. Het zou wel leuk zijn als ik naast het gebruik van de bijgeleverd afstandsbedieningen e.e.a. kan koppelen aan de homewizard, zodat ik de deur ook via mijn iphone kan openen. Alvast bij voorbaat dank voor jullie reacties!

PS @martin484: Volgens mij is de homekit van Apple vooral een platform wat gekoppeld wordt met bestaande domoticasystemen. Naar mijn idee is het dan ook geen 'product' dat een systeem als de HW overbodig maakt, maar eerder een versterking daarvan!

• larsF
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:27:
Goeiemorgen medetweakers!

Binnenkort komt men bij mij een elektrische garagedeur plaatsen, jeuj!  

Nu kon ik op de homewizard site er niets over terugvinden, maar zou deze:

http://www.novoferm.nl/aandrijvingssysteem-novoport2.html

motor ook kunnen worden aangestuurd door de homewizard? Ik lees wel dat het 433 Mhz is, maar veel verder dan dat kom ik niet. Het zou wel leuk zijn als ik naast het gebruik van de bijgeleverd afstandsbedieningen e.e.a. kan koppelen aan de homewizard, zodat ik de deur ook via mijn iphone kan openen. Alvast bij voorbaat dank voor jullie reacties!

PS @martin484: Volgens mij is de homekit van Apple vooral een platform wat gekoppeld wordt met bestaande domoticasystemen. Naar mijn idee is het dan ook geen 'product' dat een systeem als de HW overbodig maakt, maar eerder een versterking daarvan!
Kan dat niet met een ASUN-650 van Klik aan klik uit?
http://www.homewizard.nl/...g-ontvanger-asun-650.html

Gebruik ik voor mijn rolluiken samen met de Homewizard.

[ Voor 7% gewijzigd door larsF op 25-09-2014 14:30 ]

• jeroenpeiffer
martin484 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:27:
Hallo allemaal, gebruikers van Home Wizard,

Ik heb een paar kleine vragen aan de gebruikers van HW omdat ik op het punt sta een dergelijk systeem te gaan aanschaffen maar nog een beetje twijfel (mede doordat zo'n systeem ook weer minimaal 200 euro gaat kosten...) en de mogelijke komst in de herfst van home kit van Apple.

Hoe bevalt jullie het Home Wizard systeem? Ik heb in eerste instantie gekeken naar KAKU maar de mogelijkheden en de samenwerking met diverse merken spreken mij erg tot HW aan, ik denk dat HW wat uitgebreider is en bovendien (al moet ik er misschien niet naar kijken) wat gelikter uitziet.

Ik wil beginnen met :

-Verlichting (normale lampen en Hue Lux), doen alsof je thuis bent...
-Eventueel magneetcontacten en bewegingssensoren bij deuren.
-foscam camera

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie tips?

Als hier een apart draadje voor is dan hoor ik dit ook graag.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groeten
Martin
Martin,

De Homewizard is zeker een goede keuze. Ik heb zelf de homewizard met de energylink, heatlink, foscam camera, thermometers, Hue lux en een diversiteit aan kaku schakelmateriaal.
Het is een leuk en betaalbaar systeem en met wat creativiteit kun je makkelijk wat zaken modificeren (zoals de antenne mod die hier op dit forum genoemd wordt). Het is ook leuk om tablet aan de muur te maken, zoals meerdere mensen hier gedaan hebben.
Verder komt er langzaam maar zeker steeds meer spul uit de Homewizard hoed. De energylink geeft naar mijn mening een van de beste opties om je slimme meter uit te lezen. De energylink is ook slim in elkaar gezet en handig om toch die verwarming te kunnen schakelen als je dat vergeten bent.

Let wel op. ik wil Homewizard zeker niet verheerlijken. Er is ook van alles mis.
Zo werken de notificaties niet meer sinds iOS 8. Dit had men misschien voor kunnen zijn.
conditioneel schakelen is alleen mogelijk via de HPM (hier in het forum omschreven), niet via homewizard zelf.

Ik zelf vervloek mijn homewizard soms als het licht een keer niet aan of uit gaat, maar over het algemeen kan ik je het systeem zeker aanbevelen.

Succes met je keuze.

Groet, Jeroen

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
De garagedeur opener, of dit kan ligt een beetje aan de gebruikte techniek, maar ik zou het zeker niet doen omdat je met de hw simpel een keer kan meeluisteren naar de verzonden code en dan kan iedereen je auto een keer ongevraagd lenen. Normaal en zeker bij de novoferm wordt een betere code (Rolling code) gebruikt. Dus de garage gewoon met de originele Ab gebruiken is het beste. :) :)
RuudMR schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:05:
De garagedeur opener, of dit kan ligt een beetje aan de gebruikte techniek, maar ik zou het zeker niet doen omdat je met de hw simpel een keer kan meeluisteren naar de verzonden code en dan kan iedereen je auto een keer ongevraagd lenen. Normaal en zeker bij de novoferm wordt een betere code (Rolling code) gebruikt. Dus de garage gewoon met de originele Ab gebruiken is het beste. :) :)
Of de code opvangen als je net de garagedeur open doet en idd voortaan iedereen je auto kan lenen :X

• SaURoN
  • Niet online
Tja als ze zo goed voorbereid zijn om je auto te jatten, dan lukt het ze vast ook wel zonder de code op te vangen :P ;)
Iemand enig idee wanneer de update voor IOS8 eindelijk beschikbaar is? Ik begin steeds meer te denken dat Homewizard de schuld bij Apple neer legt dat het even duurt voordat de app gepubliceerd is, maar betwijfel of die uberhaupt wel ingediend is en ze dit nu niet als excuus gebruiken om langer de tijd te hebben om de bugs op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik weet dat er er bij Appel een wachtlijst is met aanvragen na de IOS8 update en dat Homewizard niet de enige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Waarom het wantrouwen, martinvdm? 'Geloof' je ze niet? Hebben ze al hun credits al verspeeld ofzo? :7

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
SaURoN schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:22:
Tja als ze zo goed voorbereid zijn om je auto te jatten, dan lukt het ze vast ook wel zonder de code op te vangen :P ;)
Én zijn alle auto's die op straat worden geparkeerd vogelvrij, zo begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvkan schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:01:
[...]

Én zijn alle auto's die op straat worden geparkeerd vogelvrij, zo begrijp ik.
autosleutels gebruiken al jaren een rolling code systeem.
Neemt niet weg dat wanneer je de code kunt opvangen en voorkomen dat 'ie bij de auto aankomt, dat je 'm alsnog kunt misbruiken.
Daarnaast heb je ook genoeg andere software-lekken in autosystemen die misbruikt kunnen worden.
Maar allen -zonder uitzondering- zijn ze ingewikkelder dan elke keer dezelfde code zenden van een KAKU-ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
martinvdm schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:33:
Iemand enig idee wanneer de update voor IOS8 eindelijk beschikbaar is? Ik begin steeds meer te denken dat Homewizard de schuld bij Apple neer legt dat het even duurt voordat de app gepubliceerd is, maar betwijfel of die uberhaupt wel ingediend is en ze dit nu niet als excuus gebruiken om langer de tijd te hebben om de bugs op te lossen.
volgens deze site : klik zou het 9 dagen moeten duren, geen idee of dit betrouwbaar is, beetje google en je hebt het zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ergens zou het wel lekker transparant zijn als de 'datum ingediend' ergens zichtbaar zou zijn, maar begrijp 't wel dat dat niet zo is.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iNSaNe-oNe schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:56:
Waarom het wantrouwen, martinvdm? 'Geloof' je ze niet? Hebben ze al hun credits al verspeeld ofzo? :7
Naja al hun credits verspeeld wil ik niet zeggen, maar heb wel vaker te horen gekregen dat iets eraan zit te komen en het vervolgens niet kwam.
jacquesmulders schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:59:
[...]
volgens deze site : klik zou het 9 dagen moeten duren, geen idee of dit betrouwbaar is, beetje google en je hebt het zo....
18 september heeft Homewizard al gemeld dat ze een app update ingediend hebben. We zijn nu dus 8 dagen verder, dus hopen dat ie er dan morgen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
martinvdm schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:08:
[...]

Naja al hun credits verspeeld wil ik niet zeggen, maar heb wel vaker te horen gekregen dat iets eraan zit te komen en het vervolgens niet kwam.

[...]

18 september heeft Homewizard al gemeld dat ze een app update ingediend hebben. We zijn nu dus 8 dagen verder, dus hopen dat ie er dan morgen is ;)
ik zou niet te veel aan die 9 dagen vast houden want als je kijkt naar de raw data is de laatste tijd 10,11,12 dagen. dit is natuurlijk een gemiddelde. dus zou niet verwachten dat hij er morgen is...

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afgelopen week heb ik een nieuwe KaKu schakelaar gekocht (ACD-3500) en een nieuwe 5ch thermometer en deze toegevoegd. Het draaide voor een kort moment goed, maar na 2 dagen kreeg ik rare dingen. Thermometers die vaak "no data" geven, schakelaar die soms werken en soms niet. En een motion sensor die het helemaal niet meer doet.

Ik heb de troubleshooting stappen van Homewizard gevolgd (batterijen gecontroleerd, controleren of een zender constant zend) maar niks helpt. Reboot van de Homewizard helpt ook niet.

Het rare is dat bijvoorbeeld het aansturen van m'n Hue lichten nog wel werkt via Homewizard.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

They made me do it.

Dichtbij de HomeWizard doet 'ie het ook niet?
En ander kanaal ook al geprobeerd? Ik snap dat je een 5-kanaals versie koopt, omdat kanaal 1 - 3 al bezet zijn, maar misschien toch even testen?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18
Ik heb vandaag de antenne mod laten uitvoeren. Aangezien ik het zelf niet aandruf heb ik dit laten doen door de lokale electronica winkel voor maarliefst € 3,00 inclusief de flexibele antenne draad van +/- 17 CM :)

De man in de winkel heeft de draad gesoldeerd op de plek hieronder aangegeven met de pijl. Ik heb plaatje van JohanWP even misbruikt hiervoor ;) Reden hiervoor was dat de antenne kan "smelten" en dit was volgens hem "veiliger".

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1zfscb6.jpg

Ik heb de HomeWizard terug geplaatst en nu gewoon weer plat neergelegd in de meterkast en ik kan nu alles zonder problemen schakelen. Dit was altijd onmogelijk aangezien ik dan de helft van de apparaten niet kon bedienen. Als ik de HomeWizard dan op de zijkant plaatste was het redelijk te doen.

HomeWizard kan dus rustig volhouden dan dit niets uitmaakt, voor mij maakt dit het grote verschil! Kan het iedereen aanraden ! :9

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 13:04
Zelf zou ik graag een extra (draad) antenne maken aan de thermometers, daar waren ooit fotos van maar die kan ik nergens meer vinden. Wie kan deze nog eens plaatsen en of een tekening waar ik de aansluiting moet solderen en de oude antenne los moet halen.
Op dit moment is de ontvangst van de thermometers erg slecht, volgens mij na de laatst update slechter geworden, en ik denk dat met de antenne uitbreiding de ontvangst beter zal worden.
Geen antenne aan de homewizard omdat ik al last had van een "vreemde" thermometer (die doet het nu niet meer, even water gegeven).

[ Voor 38% gewijzigd door wbkk op 27-09-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 16:33
Zojuist eindelijk de update in de appstore beschikbaar... Vandaag eens goed opletten of alle notificaties binnen komen. Was wel even wennen dat je geen melding meer krijgt als iemand op de deurbel drukt of een deur open gaat.

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbkk schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:27:
Zelf zou ik graag een extra (draad) antenne maken aan de thermometers, daar waren ooit fotos van maar die kan ik nergens meer vinden. Wie kan deze nog eens plaatsen en of een tekening waar ik de aansluiting moet solderen en de oude antenne los moet halen.
Op dit moment is de ontvangst van de thermometers erg slecht, volgens mij na de laatst update slechter geworden, en ik denk dat met de antenne uitbreiding de ontvangst beter zal worden.
Geen antenne aan de homewizard omdat ik al last had van een "vreemde" thermometer (die doet het nu niet meer, even water gegeven).
Hmm, volgens mij is de foto van de thermometers nog niet voorbij gekomen. Voor zover ik me kan herinneren alleen van de magneetsensor.
Maar met de antenne-mod op de Homewizard verbeter je ook de ontvangstkwaliteit, niet alleen het zenden.
Het lijkt mij sterk dat een software-update de ontvangstkwaliteit beïnvloed, tenzij de timing intern al vrij kritisch was en de Homewizard nu misschien net even wat meer te doen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
martgom schreef op zondag 28 september 2014 @ 07:29:
Zojuist eindelijk de update in de appstore beschikbaar... Vandaag eens goed opletten of alle notificaties binnen komen. Was wel even wennen dat je geen melding meer krijgt als iemand op de deurbel drukt of een deur open gaat.
Bij mij nog steeds geen enkele notificatie.
Ik hoop dat er mensen hier wat anders gaan melden en dat het probleem aan mijn kant zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
MikeT80 schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:20:
[...]

Ik hoop dat er mensen hier wat anders gaan melden en dat het probleem aan mijn kant zit...
Hier wel, alleen erg laat.
Denk met een vertraging van 10-15 sec.

Ik ga binnenkort als we gaan verhuizen overstappen op Fibaro.
Dan werkt het allemaal veel beter.

[ Voor 13% gewijzigd door Kavaa op 28-09-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Inmiddels werkt het.

Heb wel de app moeten verwijderen, en opnieuw moeten toevoegen.
Daarna bij Notificaties -> Mijn profiel -> Mijn push profiel de telefoon opnieuw toevoegen.

Wie weet er nog een weerstation dat met de zelfde temperatuur ontvangers werkt als HomeWizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
MikeT80 schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:20:
[...]

bij mij werkt het gewoon naar behoren, de notificatie komt direct binnen. wel had ik even in de notificaties gekeken en opnieuw opgeslagen, wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-10 22:41

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

App verwijderd, wederom geïnstalleerd, notificaties aangepast en opgeslagen. Niets werkt. Notificatie verwijderd en opnieuw aangemaakt helpt ook niet. Mijn mening is dat HomeWizard het slecht doet qua up-to-date blijven. iOS8 is al geruime tijd in beta/test geweest waarin men alles netjes had kunnen voorbereiden. Evenals de nieuwe iPhone 6 resoluties zijn al tijdje bekend, kun je mooi op tijd een app update lanceren die wel goed werkt en alles goed.

Aan de top komen is (soms) makkelijk.. er blijven een hele klus zie je maar...

Hopelijk komen ze snel met een update die wel werkt en alles levert wat ook goed werkte onder iOS7, en niet met een excuus-Truus verhaal over dat Apple hun app update niet snel verwerkt... Beetje jammer en sneu, je bent er als bedrijf zelf bij hoe je kwaliteit blijft leveren..

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:27
Bij mijn werken de notifications zowel op 2 ipads en iphones. Allemaal ios8.0.2

En je heb je telefoon toegevoegd om notifications te ontvangen? Zoals Mikegsm aangaf hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peterpijpelink schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:42:
App verwijderd, wederom geïnstalleerd, notificaties aangepast en opgeslagen. Niets werkt. Notificatie verwijderd en opnieuw aangemaakt helpt ook niet. Mijn mening is dat HomeWizard het slecht doet qua up-to-date blijven. iOS8 is al geruime tijd in beta/test geweest waarin men alles netjes had kunnen voorbereiden. Evenals de nieuwe iPhone 6 resoluties zijn al tijdje bekend, kun je mooi op tijd een app update lanceren die wel goed werkt en alles goed.

Hopelijk komen ze snel met een update die wel werkt en alles levert wat ook goed werkte onder iOS7, en niet met een excuus-Truus verhaal over dat Apple hun app update niet snel verwerkt... Beetje jammer en sneu, je bent er als bedrijf zelf bij hoe je kwaliteit blijft leveren..
Nou nou dat is wel heel erg kort door de bocht,iphone resoluties zijn pas bekend vanaf de aankondiging, dit is 2 weken geleden ongeveer, ook apps als facebook en andere grote spelers zijn hierin nog niet up to date lijkt me dan vreemd als je dit van een kleinere speler eist?,

ja ios8 is al even verkrijbaar en om homewizard dan af te schepen als een excuus-truus bedrijf vind ik erg vreemd, alle apps moeten namelijk een update krijgen voor ios 8, de doorloop procedure van apple isdan gewoon niet de standaard 9 dagen.

Zoals je leest hier werkt het bij de meeste wel op ios8, bij mij ook. Dus het lijkt me dat het bij jou uniek is dat het niet werkt en daarom wederom mijn verbazing over hoe je je hierover uit, en het afschuift op het bedrijf. Homewizard laat zeker hier en daar steken vallen, maar je moet wel terecht blijven met commentaar geven. Geen persoonlijke aanval op jou, maar ik wilde je bericht proberen te relativeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peterpijpelink schreef op zondag 28 september 2014 @ 12:42:

Je weet ,net als vele anderen, blijkbaar niet hoe het hele circus van meldingen doorsturen in elkaar steekt.
Je commentaar doet mij vermoeden dat je nog meer niet weet van de technische aspecten.
Dus is kritiek zoals jij die geeft voor de hand liggend, maar helaas wat kort door de bocht.
Ik ben al enkele jaren een tevreden HW-gebruiker die best nog wat tips en wensen voor HW heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 23:28
zijn er met Android ook soortgelijke problemen of werkt het daar prima en is het Apple gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoL1978 schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:00:
zijn er met Android ook soortgelijke problemen of werkt het daar prima en is het Apple gerelateerd?
Met Android kun je pas echt goed de configuratie van je toestel om zeep helpen, dus lijkt me sterk dat het daar bij iedereen goed zal werken ;)
Denk aan power-save functies zodanig instellen dat je toestel pas minuten of uren later kan reageren op push-notificaties, of zelfs helemaal niet. Maar dat is het mooie aan Android, je kunt nog veel meer slopen wat vrijwel niet terug te vinden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wbkk schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 21:27:
Ik heb het zelf ook gedaan naar aanbevelen van oa Mesman, zie Verwijderd in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Bevalt er goed moet ik zeggen. Was zo gepiept en geen NO DATA meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Ik heb een figaro gehad en ik vond het niet beter werken. Veel van de beloofde functies van hun devices zijn pas beschikbaar in de volgende software update, maar daar wordt al bijna een half jaar op gewacht.
Daarbij werken de notificaties via mail of via een betaalde service.
De virtual devices zijn niet zo mooi toe te voegen aan de app/webapp. Het blijft een vreemd ogend doosje met een knopje of slider eronder. wat die virtual device dan doet kun je helemaal programmeren met LUA. dat is nog best ingewikkeld (ik heb de hoop in ieder geval opgegeven in het kader van te oud om zoiets nieuws te leren).

Kortom, ik zou de Homewizard niet zomaar weg doen!

Groet, Jeroen
djkavaa schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:32:
[...]

Hier wel, alleen erg laat.
Denk met een vertraging van 10-15 sec.

Ik ga binnenkort als we gaan verhuizen overstappen op Fibaro.
Dan werkt het allemaal veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 23:28
TD-er schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:28:
[...]

Met Android kun je pas echt goed de configuratie van je toestel om zeep helpen, dus lijkt me sterk dat het daar bij iedereen goed zal werken ;)
Denk aan power-save functies zodanig instellen dat je toestel pas minuten of uren later kan reageren op push-notificaties, of zelfs helemaal niet. Maar dat is het mooie aan Android, je kunt nog veel meer slopen wat vrijwel niet terug te vinden is. :)
Dat klinkt meer als (gebruiker van) Android gerelateerde problemen, en niet als softwareproblemen. En het moet natuurlijk allemaal niet te makkelijk zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:01
martinvdm schreef op zondag 28 september 2014 @ 19:20:
[...]

Ik heb het zelf ook gedaan naar aanbevelen van oa Mesman, zie Verwijderd in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Bevalt er goed moet ik zeggen. Was zo gepiept en geen NO DATA meer.
Hoi Martin,

Is het misschien mogelijk dat je wat foto's zou kunnen maken van deze mod?
Ik ben heel nieuwsgierig hier naar.
Alvast bedankt!

BP on the move!!!

Pagina: 1 ... 39 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!