Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de windows Phone gebruikers onder ons. Deze week komt er een nieuwe versie van HomeSense uit waarmee het mogelijk is om geo fencing te doen icm de HomeWizard. Dit is een feature die, volgens mij, al bij veel gebruikers op het verlanglijstje staat en hij is binnenkort dus beschikbaar voor de Windows Phone gebruikers. Afgelopen weekend heb ik een aantal tests uitgevoerd en deze zagen er goed uit.

Voor de IOS gebruikers, jullie zijn afhankelijk van HomeWizard zelf hiervoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martgom schreef op zondag 28 september 2014 @ 07:29:
Zojuist eindelijk de update in de appstore beschikbaar... Vandaag eens goed opletten of alle notificaties binnen komen. Was wel even wennen dat je geen melding meer krijgt als iemand op de deurbel drukt of een deur open gaat.
Bij mij werken de notificaties ook enkel na het verwijderen van de app en opnieuw inloggen.
Ik hoefde daarbij het device niet opnieuw toe te voegen, opnieuw installeren van de app was voldoende.

Frappant detail is dat ineens mijn tweede thermometer ook weer data doorgeeft. Deze heeft een tweetal weken niet gedaan...gaf "NO DATA" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoL1978 schreef op zondag 28 september 2014 @ 21:28:
[...]

Dat klinkt meer als (gebruiker van) Android gerelateerde problemen, en niet als softwareproblemen. En het moet natuurlijk allemaal niet te makkelijk zijn... :)
Geloof mij, alle gebruikersfouten van het platform wat je ondersteunt komen bij de ontwikkelaar op 't bordje.
Als een gebruiker tekens kan invoeren die van rechts naar links gaan, dan zal dat gebeuren. Wanneer een getal ingevoerd moet worden, zal een gebruiker er een letter intoetsen en wanneer je een netwerkverbinding opzet, moet je ervan uit gaan dat die net zo hard weer uit zal vallen omdat de WiFi uitgezet wordt door een power-setting, of een gebruiker die 'm uitzet of de stekker eruit trekt.
Als je geen rekening hoefde te houden met de uitzonderingen, bespaarde dat waarschijnlijk 80 - 90 % van het programmeerwerk.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvanO
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
Homewizard Heatlink + Remeha W28C ECO + Honeywell Modulation: werkt dit?

Ik wil meer weten van de Homewizard Heatlink in combinatie met de Honeywell modulation + Remeha W28C ECO. Dit lijkt me een combinatie die nog best veel voorkomt. Toch? En ik wil investeren!
Ik lees eigenlijk alleen maar over de problemen die deze combinatie kent, ik lees nergens oplossingen. Is het nu echt zo dat de Heatlink in de beschreven combinatie nergens in Nederland goed werkend is gekregen?
Zo ja, dan moet er toch ergens een eenvoudige instructie beschikbaar zijn voor de stappen die moeten worden gezet? Dat lijkt me in het belang van Homewizard, in het belang van Remeha, of welke leverancier dan ook, maar ook in het belang van dit specifieke domotica-forum.....
Wie helpt me aan een vertrouwenwekkende instructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas Post schreef op maandag 29 september 2014 @ 07:50:
[...]

Hoi Martin,

Is het misschien mogelijk dat je wat foto's zou kunnen maken van deze mod?
Ik ben heel nieuwsgierig hier naar.
Alvast bedankt!
Ik zou hem daarvoor open moeten maken en laat hem eigenlijk liever dicht. Het werkt net zo goed :) Ff gegoogled en dan kom ik hier https://www.brunier.nl/?p=622 uit. Ik heb eenzelfde mod gedaan. Gewoon een draadje aan de voet van de antenne gesoldeerd van ongeveer 16,8cm. Draadje naar boven gedaan en bovenin de behuizing een gaatje gemaakt.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
oh aan de voet, ik had het aan het uiteinde gedaan.. Dat geeft maar een kleine verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 13:10
martinvdm schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:09:
[...]

Ik zou hem daarvoor open moeten maken en laat hem eigenlijk liever dicht. Het werkt net zo goed :) Ff gegoogled en dan kom ik hier https://www.brunier.nl/?p=622 uit. Ik heb eenzelfde mod gedaan. Gewoon een draadje aan de voet van de antenne gesoldeerd van ongeveer 16,8cm. Draadje naar boven gedaan en bovenin de behuizing een gaatje gemaakt.
Helemaal duidelijk! Super!
Bedankt Martin.
We gaan weer solderen!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Er is weer nieuwe functionaliteit beschikbaar op de HPM:

"Realtime opslaan van weerstation data buiten de Homewizard"

Het extern opslaan van data afkomstig van Homewizard weer sensoren (Temperatuur-, Humidity-, Regen-, Wind-, UV) voor data analyse en ter voorkoming van data verlies bij crashes.

Met behulp van de HPM weerstation functie i.s.m. IFTTT.COM en Gdrive kan op eenvoudige wijze de Homewizard weerstation informatie worden opgeslagen in een Google Document in de Google Cloud. Het interval waarmee dit gebeurt is instelbaar. Tevens kan de logging m.b.v. een (virtuele) schakelaar in de Homewizard AAN/UIT worden gezet Met deze instructie wordt alle data van de beschikbare weersensoren tegelijk doorgegeven. De data wordt opgeslagen in "csv" formaat die makkelijk in te lezen is een Microsoft Excel Sheet voor verdere analyse en grafieken.

voor meer informatie zie:
- http://hpm.homeip.net "in de "FAQ" en uitgewerkte voorbeelden in "Gebruikers Cases"
- IFTTT.COM in "Shared recipes" https://ifttt.com/recipes...a-hpm-http-hpm-homeip-net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
SNIK0906 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:09:

Het extern opslaan van data afkomstig van Homewizard weer sensoren (Temperatuur-, Humidity-, Regen-, Wind-, UV) voor data analyse en ter voorkoming van data verlies bij crashes.

Met behulp van de HPM weerstation functie i.s.m. IFTTT.COM en Gdrive kan op eenvoudige wijze de Homewizard weerstation informatie worden opgeslagen in een Google Document in de Google Cloud. Het interval waarmee dit gebeurt is instelbaar. Tevens kan de logging m.b.v. een (virtuele) schakelaar in de Homewizard AAN/UIT worden gezet Met deze instructie wordt alle data van de beschikbare weersensoren tegelijk doorgegeven. De data wordt opgeslagen in "csv" formaat die makkelijk in te lezen is een Microsoft Excel Sheet voor verdere analyse en grafieken.

voor meer informatie zie:
- http://hpm.homeip.net "in de "FAQ" en uitgewerkte voorbeelden in "Gebruikers Cases"
- IFTTT.COM in "Shared recipes" https://ifttt.com/recipes...a-hpm-http-hpm-homeip-net
Dit soort functionaliteiten zo toch echt onderhand standaard in de HomeWizard App moeten zitten... zucht...
Buiten dat, SNIK0906, Puik werk! Klasse!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Bas Post schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:02:
[...]

Dit soort functionaliteiten zo toch echt onderhand standaard in de HomeWizard App moeten zitten... zucht...
Buiten dat, SNIK0906, Puik werk! Klasse!
Dank voor het compliment en volledig eens. Alleen afwachten is niet helemaal mijn ding, vandaar de HPM

Indien gewenst kan soortgelijke monitoring ook worden gemaakt voor de heatlink of energylink. Weet alleen niet of hier behoefte aan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 14:22

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

SNIK0906 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:18:
[...]

Dank voor het compliment en volledig eens. Alleen afwachten is niet helemaal mijn ding, vandaar de HPM

Indien gewenst kan soortgelijke monitoring ook worden gemaakt voor de heatlink of energylink. Weet alleen niet of hier behoefte voor is
Bedankt voor het regelen van de weerstation-opslag! Ga het deze week implementeren.

Dat de verbruik- en opbrengst waarden van mijn EnergyLink behouden blijven (bij een crash), lijkt me fantastisch!
Het verbruik van mijn elektriciteit, gas en water en de opbrengst van mijn zonnepanelen bekijk ik regelmatig. Historische gegevens zijn dan erg nuttig om mijn verbruik op af te stemmen.

Dus als je dit ook wilt monitoren, graag! :)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heeft Homewizard hier toch gewoon Backup Pro voor.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

HomeWizard Backup Pro kost 20 euro per jaar.
Daarnaast is dit een backup en kan je deze gegevens niet uitlezen. (is met HPM wel mogelijk)

Maar als het alleen zou gaan om het behouden blijven van de EnergyLink-waarden bij een crash, dan zou dat inderdaad ook een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het automatisch opslaan van de weerstation gegevens is erg makkelijk in te stellen en werkt perfect. je kunt ook instellen hoevaak er gelogd moet worden dus voor ieder wat wils.
Zo blijkt hpm toch weer met een mooie toevoeging te komen die we bij homewizard misten.

Zonder hpm had ik homewizard zonde van mijn geld gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen.

Sinds enige tijd heb ik een probleem met het aansturen van mijn Somfy RTS rolluiken via de homewizard icm een Fibaro HC2.
In de fibaro heb ik een scene opgenomen die ervoor zorgt dat de rolluiken automatisch opengaan bij detectie van rook.
Hiervoor had ik een API command in de HC2 gezet en dit heeft een hele tijd feilloos gewerkt.
Sindskort werkt dit echter niet meer dus is mijn vraag of er wellicht iets in de code is veranderd.
Weet iemand hier wellicht waar ik de laatste API kan vinden?

Ik gebruik nu:
http://<homewizard-ip>/<password>/sf/<somfy id>/[down/up/stop]
En krijg dan de melding:
{"status": "failed", "error": 2, "version": "2.73", "request": {"route": "/sf" }}

Gr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 11:07
Ik heb net deze geprobeerd en werkt goed (ook ik heb versie 2.73):
http://<homewizard-ip>/<password>/sf/42/down

Volgens mij zijn de ID's wel aangepast, ik heb nu ID 42 ipv 0 bijvoorbeeld.
De API is puur reverse-engineered, er is geen officiële docu beschikbaar.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig Daxy,

Heb inderdaad bij alle ID's 40 moeten optellen en alles werkt weer als tevoren.
Had wel andere ID's eerder geprobeerd maar had niet verwacht dat ze in de 40 zouden zitten.

Thnx nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Hallo allen,

Ik wil eigenlijk ook de antenne mod uitvoeren op mijn HW kastje maar ben niet technisch genoeg om dat te kunnen en durven doen.
Wie weet iemand of een winkel in Groningen die dat zou willen uitvoeren?

Alle tips en suggesties zijn welkom.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Je moet gewoon een electronica zaakje opzoeken.
Of een witgoed reparateur ofzo, die kunnen dat waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:07:
[...]

Ik begreep destijds aan de telefoon van HomeWizard, dat ze juist blij zijn met mensen die goeie ideeën hebben, en dat ze er veel van kunnen leren. En dat; mits netjes gesoldeerd e.d. de garantie gewoon blijft bestaan.
Naar aanleiding hiervan even bij homewizard gechecked via de mail voordat ik de mod uitvoer (zodat ik iets fysieks heb om op terug tevallen) . Dit is hun reactie:
"Helaas kunnen wij op HomeWizard's waar zelf aan gesleuteld is geen garantie meer geven."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Martino-s schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:25:
[...]

Bedankt voor het regelen van de weerstation-opslag! Ga het deze week implementeren.

Dat de verbruik- en opbrengst waarden van mijn EnergyLink behouden blijven (bij een crash), lijkt me fantastisch!
Het verbruik van mijn elektriciteit, gas en water en de opbrengst van mijn zonnepanelen bekijk ik regelmatig. Historische gegevens zijn dan erg nuttig om mijn verbruik op af te stemmen.

Dus als je dit ook wilt monitoren, graag! :)
Hi martino, staat op de hpm roadmap. Wel nog een vraagje, neem aan dat je een hpm registratie hebt. Zou je de url of ipnr even willen insturen naar hpm@ziggo.nl. Dan nemen we even contact met je op om even eea af te stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een idee om een manier met kaku en homewizard te kunnen maken waardoor de gewone deurbel geen geluid maakt? Zou mooi zijn als ik de deurbel kan uitschakelen als de kleine meid op bed ligt. Ik heb zo'n hekel aan verkopers aan de deur }).
Ik heb wel al een kaku deurbel sensor voor de werking in HW maar dit heeft niks met het uitschakelen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:09:
[...]

Naar aanleiding hiervan even bij homewizard gechecked via de mail voordat ik de mod uitvoer (zodat ik iets fysieks heb om op terug tevallen) . Dit is hun reactie:
"Helaas kunnen wij op HomeWizard's waar zelf aan gesleuteld is geen garantie meer geven."
Misschien een idee. Er zijn Micro krokodillen bekjes te koop. Soldeer een dunne draad van 16,8 cm aan het krokodillen bekje en plaats deze over het pootje van de antenne en leidt de draad via de "roostertjes" van de homewizard kast naar buiten. En fixeer het bekje met tape.

Bij garantie haal je gewoon t draadje weg. Wel goed fixeren want anders moet je snel van je garantie gebruik maken...

Maar antenne mod geeft zoveel verbeteringen en daarmee veel extra plezier aan t gebruik, dat het sterk aan te raden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
martinvdm schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:46:
Iemand een idee om een manier met kaku en homewizard te kunnen maken waardoor de gewone deurbel geen geluid maakt? Zou mooi zijn als ik de deurbel kan uitschakelen als de kleine meid op bed ligt. Ik heb zo'n hekel aan verkopers aan de deur }).
Ik heb wel al een kaku deurbel sensor voor de werking in HW maar dit heeft niks met het uitschakelen te maken.
Hi Martin, Kaku schakelaar op de trafo van de bel en een timer op de schakelaar? evt met schakelaar op de kinderkamer die nachtlampje aanzet en bel uit. Gaat dat werken?

[ Voor 5% gewijzigd door SNIK0906 op 01-10-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SNIK0906 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:50:
[...]

Hi Martin, Kaku schakelaar op de trafo van de bel en een timer op de schakelaar? evt met schakelaar op de kinderkamer die nachtlampje aanzet en bel uit. Gaat dat werken?
Of als je de KAKU-deurbelgong hebt, die op een KAKU-schakelaar zetten en die schakelen met de HW op een bepaalde tijd.

@Solderen in Groningen:
Informeer eens bij Okaphone. Zo uit m'n hoofd Oude Ebbingestraat 60.
Ik heb het zelf veel te druk de laatste tijd, dat ik niet aanbied 't te doen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:15:
[...]

Of als je de KAKU-deurbelgong hebt, die op een KAKU-schakelaar zetten en die schakelen met de HW op een bepaalde tijd.

@Solderen in Groningen:
Het is geen kaku gong maar gewone bel. Op zich een idee om een kaku schakelaar tussen de trafo te zetten maar dit is een DIN rail ingebouwde trafo en dan is ook volgens mij de bel spanning iets van 18v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt ook potentiaal-vrije schakelaar die met HW samenwerken. Staan bij HW op de site.

Deze dus

[ Voor 38% gewijzigd door TD-er op 01-10-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
TD-er schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:16:
Je hebt ook potentiaal-vrije schakelaar die met HW samenwerken. Staan bij HW op de site.
Precies! Wilde ik ook net toevoegen. Ook handig voor een niet modulerende ouderwetse thermostaat ketel die je middels de hw wil schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:16:

Deze dus
Ja die ken ik. Maar vraag me dan af hoe je met deze schakelaar gaat zorgen dat dus de bel niet af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
martinvdm schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:32:
[...]

Ja die ken ik. Maar vraag me dan af hoe je met deze schakelaar gaat zorgen dat dus de bel niet af gaat.
gewoon tussen een van de draden die naar de gong/bel leid, staat die aan doet de bel het staat die uit doet die het niet en wel de notificatie evt met snapshot weet je in ieder geval wie er voor de deur stond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
jacquesmulders schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:05:
[...]

gewoon tussen een van de draden die naar de gong/bel leid, staat die aan doet de bel het staat die uit doet die het niet en wel de notificatie evt met snapshot weet je in ieder geval wie er voor de deur stond....
Ik ben blij met deze tip! Ik heb precies hetzelfde "probleem" wat Martin heeft.
Mijn vrouw weet nu zelf de trafo aan en uit te zetten, zodat als de kleine slaapt, de gang gong niet afgaat, maar daardoor ook de relais schakelaar met ACDB-6500B, ze vergeet hem dan ook weer aan te zetten.
Met deze tip kan ik gewoon vaste tijden "UIT" programmeren!
Bedankt heren!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:05:
[...]

Ga ik zeker eens proberen. Maar zou ik die intertechno ook met een fysieke schakelaar kunnen bedienen? Handig om er eentje bij de kleine op de kamer te hangen. Het is natuurlijk geen kaku.

Edit: zou wel via een scène in de HW moeten kunnen denk ik zo.

[ Voor 5% gewijzigd door martinvdm op 02-10-2014 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
martinvdm schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 07:37:
[...]

Ga ik zeker eens proberen. Maar zou ik die intertechno ook met een fysieke schakelaar kunnen bedienen? Handig om er eentje bij de kleine op de kamer te hangen. Het is natuurlijk geen kaku.

Edit: zou wel via een scène in de HW moeten kunnen denk ik zo.
blijkbaar heeft het hetzelfde protocol als kaku dus dat werkt ook gewoon met een wandschakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ik heb een C# programmaatje gemaakt voor op de Raspberry Pi dat fungeert als alarmsysteem. Het werkt zoals HPM, maar dan lokaal in je eigen netwerk op eigen hardware.
Je stelt één "alarm" in, een sirene, en de sensoren die je wil monitoren.
Gaat een van de sensoren af, terwijl het alarm aan staat, dan gaat de sirene loeien. (en sms sturen, of andere dingen).
Is allemaal heel simpel, maar gewoon wat ik zocht! Ik zal de source binnenkort op github zetten, dan heeft iemand misschien nog iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:36:
[...]

blijkbaar heeft het hetzelfde protocol als kaku dus dat werkt ook gewoon met een wandschakelaar
Vermoedelijk heeft 'ie hetzelfde protocol.
Maar de HW snapt 'm in elk geval en die snapt ook een KAKU wandschakelaar zodat je een scene kunt schakelen en 'm dan alsnog "handmatig" schakelt.

Punt is namelijk dat het er heel sterk op lijkt dat het allemaal hetzelfde spul is, maar dat er af en toe bewuste incompatibiliteiten ingebouwd zijn om de lokale markt te beschermen.
Zie ook de HomeEasy spullen die niet met KAKU samenwerken als je ze beide in NL koopt, maar weer wel als je de HE-spullen elders vandaan haalt (UK meen ik). Dat is waarschijnlijk ook waar HW ze inkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:40

JB

Cédric roelt!

Hmm volgens mij verstoort mijn windmeter (Cresta) het signaal van mijn bewegingsmelder (KAKU APIR-2150). Ik mis regelmatig een beweging, ding hangt bij de poort en de windmeter staat op het dak van de garage op 3m afstand. Heb een aantal dagen de batterijen uit de windmeter gehad en op dat moment ging het perfect met de bewegingsmelder. Beide hebben een automatisch code, mensen die dit herkennen en/of oplossingen cq workarounds weten om dit te voorkomen? De windmeter ergens anders plaatsen is niet echt een optie.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik herken 't ook, maar dan met de sleutel van m'n centrale deurvergrendeling van de auto.
Als ik de auto open doe voordat ik buiten loop, werkt 't prima, maar zodra de buiten bewegingsmelder mij ziet, kan ik beter even wachten om de auto open te krijgen. Die melder triggert bij de HomeWizard nog wat acties, dus dat storen duurt merkbaar even.
En of je die bewegingsmelder nu ook al moet voorzien van een externe antenne... Dan is 'ie waarschijnlijk ook niet meer regendicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

LOL das wel helemaal vaag! Zijn er nog andere bewegingsmelders die werken? Ik heb een oudere gehad (PIR-2050) met een automatische code optie, maar daar werden de buren gek van :D ABCD was voor mij geen optie, dus stond ie op de stand "bel" maar dan ging bij de buren steeds de deurbel omdat zij nog zo'n oud standaard code ding hebben...

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 02-10-2014 22:12 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is niet vaag hoor. Is prima te verklaren.
De autosleutel zend ook op 433 MHz en doet dat net iets minder fanatiek dan de HomeWizard en de bewegingsmelder.
Vooral de HomeWizard is dan irritant, omdat 'ie codes meerdere malen verstuurd.
Eigenlijk zou je KAKU bewegingsmelder dat ook moeten kunnen doen, dan heb je meer kans dat 'ie door de windmeter heen komt.

Misschien kun je je windmeter ook anders instellen, dat 'ie alleen maar periodiek een seintje geeft bijvoorbeeld? Als dat er al op zit, zal het vast aangeduid worden met een "ECO" mode oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TD-er schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:14:
Is niet vaag hoor. Is prima te verklaren.
De autosleutel zend ook op 433 MHz en doet dat net iets minder fanatiek dan de HomeWizard en de bewegingsmelder.
Vooral de HomeWizard is dan irritant, omdat 'ie codes meerdere malen verstuurd.
Eigenlijk zou je KAKU bewegingsmelder dat ook moeten kunnen doen, dan heb je meer kans dat 'ie door de windmeter heen komt.

Misschien kun je je windmeter ook anders instellen, dat 'ie alleen maar periodiek een seintje geeft bijvoorbeeld? Als dat er al op zit, zal het vast aangeduid worden met een "ECO" mode oid.
Op de windmeter is niks in te stellen das batterijen erin en hij doet "iets". Das gewoon die simpele behorende bij het PWS 720 weerstation

Afbeeldingslocatie: http://www.bespaarbazaar.nl/images/800/piet_pulusma_pws720_compleet.jpg

Heeft die Solar Powered versie dat wel dan :? http://www.homewizard.nl/...dmeter-solar-powered.html

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 02-10-2014 22:26 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:22:
[...]

Op de windmeter is niks in te stellen das batterijen erin en hij doet "iets". Das gewoon die simpele behorende bij het PWS 720 weerstation

[afbeelding]

Heeft die Solar Powered versie dat wel dan :? http://www.homewizard.nl/...dmeter-solar-powered.html
Nee die heeft ook geen instel mogelijkheden, die heb ik namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is er weinig aan te doen, zolang de KAKU bewegingsmelders maar 1x de melding doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Er zijn ook geen andere merken beweegmelders die werken of wel? Of maakt dat door de 433MhZ band ook geen verschil en krijg je daar hetzelfde probleem?

Wel zitten er op die KAKU 4 standen (5s 1m 5m en 10m meen ik), maar das puur voor de actie na de beweging toch? Het is niet zo dat als ik die 5s op 1m zet, de KAKU bewegingsmelding langer verstuurd?

[ Voor 40% gewijzigd door JB op 03-10-2014 07:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? ? schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:47:
Ik heb een C# programmaatje gemaakt voor op de Raspberry Pi dat fungeert als alarmsysteem. Het werkt zoals HPM, maar dan lokaal in je eigen netwerk op eigen hardware.
Je stelt één "alarm" in, een sirene, en de sensoren die je wil monitoren.
Gaat een van de sensoren af, terwijl het alarm aan staat, dan gaat de sirene loeien. (en sms sturen, of andere dingen).
Is allemaal heel simpel, maar gewoon wat ik zocht! Ik zal de source binnenkort op github zetten, dan heeft iemand misschien nog iets aan.
Ik ben erg benieuwd!!!
Heb naast de HW ook twee rpi's draaien, dus ben erg nieuwsgierig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
TD-er schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:15:
[...]

@Solderen in Groningen:
Klopt in weet Okaphone in Groningen te vinden , vraag daar even of zij dat kunnen doen en neem jouw handleiding van je site wel even mee weten ze wat er gebeuren moet.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 07:49:
Er zijn ook geen andere merken beweegmelders die werken of wel? Of maakt dat door de 433MhZ band ook geen verschil en krijg je daar hetzelfde probleem?

Wel zitten er op die KAKU 4 standen (5s 1m 5m en 10m meen ik), maar das puur voor de actie na de beweging toch? Het is niet zo dat als ik die 5s op 1m zet, de KAKU bewegingsmelding langer verstuurd?
Die time-out waarde bepaalt wanneer 'ie weer een 'uit' signaal gaat geven. Dat hoef je met de HomeWizard niet te gebruiken, maar als je het rechtstreeks koppelt is dat wel van belang.
Binnen die time-out periode zal 'ie ook geen nieuw "aan" signaal sturen.
Dus als je de tijd op 5s zet, zal 'ie vaker een 'aan' sturen. Gevolg is wel dat je batterijen sneller leeg zullen zijn.

@verwp01:
Doe ze de groeten bij Okaphone, al kennen ze me daar vast niet bij Nickname. Maar ik heb ze wel vaak aan de balie gehad toen ik nog bij NoRRoD werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
SNIK0906 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:09:

Heel leuk! Ik zou het ook fijn vinden om de data van de bewegingsmeter in een spreadsheet te kunnen opslaan. Leuk om wat statistieken te kunnen maken. Zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bikermouse schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:42:
[...]

Heel leuk! Ik zou het ook fijn vinden om de data van de bewegingsmeter in een spreadsheet te kunnen opslaan. Leuk om wat statistieken te kunnen maken. Zou dat kunnen?
Koppel dan gelijk alle sensoren aan elkaar.
Dan kun je zien of het pakketje ook aangenomen is.
16:48:10 Deurbel
16:48:37 Deurbel
16:48:50 Voordeur open
16:49:05 Voordeur dicht

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Hmmm jammer dat je niet uitgebreid kan programmeren met de homewizard...

In lua kan je dit heel mooi verwerken in een scriptje die een berichtje stuurt evt met foto als er ook n camera is.

Berichtje als de bel is gegaan met foto wie er voor de deur stond, en als de deur wordt geopend er bij : er is open gedaan.
Camera dan laten omdraaien en nog een foto als de deur weer dicht is gedaan..... Kan je ook zien of iemand je pakketje heeft aangepakt (of je vrouw wat anders van plan is met de postbode :+ )

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
Heeft iemand ervaring met de KAKU schakelaar AMWR-230?
Ik heb deze recent achter een bestaande licht schakelaar geplaatst. middels een timer elk uur schakelt de HW de lamp uit, mocht deze aanstaan.
Laatst ging de lamp uit middels timer. Daarna wilde ik met de bestaande schakelaar het licht inschakelen, maar het licht ging alleen nog maar op een zeer lage dim stand aan. tevens zoemde het ding een beetje.
Om de boel niet de hele nacht zo te laten had ik bedacht om de KAKU er maar even achteruit te halen. Maar gaande weg ging ik even "testen" met de HW en toen heb ik de KAKU schakelaar als nieuwe dimmer toegevoegd. Tot mijn verbazing kon ik toen via de HW gewoon dimmen. Alleen met de bestaande licht schakelaar kon dit natuurlijk niet.
Overigens werkte na het verwijderen van de "dimmer" uit HW alles weer gewoon als schakelaar.
Het aan en uit schakelen middels de AMWR-230 verliep altijd al met een fase in en fase out. Dit was eigenlijk al een beetje een voorbode van de dim capaciteiten.
Is er iemand die de AMWR-230 ook als dimmer gebruikt?

Volgens mij zijn de dimmers duurder dan de schakelaars.. dus lijkt me ideaal om goedkope dimmers te kopen (mits het geen brandgevaar oplevert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, mooi te lezen dat ik dus niet langer aan mezelf hoef te twijfelen.
Ik had ook de AWMR-230 gekocht en ingebouwd, maar hier ook hetzelfde verhaal dat 'ie ineens op een fractie aan het dimmen was.
De enige manier om 'm dan weer vol open te krijgen was via de HomeWizard.
Ik heb 'm wel eens als dimmer gebruikt vanuit de HomeWizard, maar vind dat eigenlijk niet praktisch werken.
Ik vermoed dat 'ie niet helemaal vol open staat, want dat is vanuit de HW vrijwel onmogelijk te doen heb ik het idee. (slider reageert heel vreemd)
Ik heb er hier 230V halogeen lampjes op zitten, dus de dimmer werkt er uitstekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd regelmatig problemen met zowel iPhone als iPad. De app geeft aan dat hij sensoren ophaalt maar er gebeurt niets. Via de webapp kan ik hem dan soms wel bereiken maar niet altijd. Na een herstart van de homewizard kan ik alles weer bedienen via iPhone en iPad maar na een tijdje gaat het weer mis.

Draai firmware 2.73-3.50C

Zijn er meer die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Ja precies! Het ligt dus niet aan een defect aan mijn kant, of we hebben beide een defect.
Je kunt volgens mij dus wel met een KAKU schakelaar dimmen. maar dat werkt inderdaad niet zo best. Standaard gaat ie dan door het hele dim bereik heen en moet je weer een aan signaal geven om hem te houden waar je wilt. Niet heel praktisch.
Via homewizard werkte het bij mij wel normaal had ik het idee.
TD-er schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:57:
Ah, mooi te lezen dat ik dus niet langer aan mezelf hoef te twijfelen.
Ik had ook de AWMR-230 gekocht en ingebouwd, maar hier ook hetzelfde verhaal dat 'ie ineens op een fractie aan het dimmen was.
De enige manier om 'm dan weer vol open te krijgen was via de HomeWizard.
Ik heb 'm wel eens als dimmer gebruikt vanuit de HomeWizard, maar vind dat eigenlijk niet praktisch werken.
Ik vermoed dat 'ie niet helemaal vol open staat, want dat is vanuit de HW vrijwel onmogelijk te doen heb ik het idee. (slider reageert heel vreemd)
Ik heb er hier 230V halogeen lampjes op zitten, dus de dimmer werkt er uitstekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Hier ook heel traag verbinden en inderdaad geen reactie nadat ie is verbonden en de sensoren zou moeten ophalen.
Ik herstart de HW dan niet, maar de app zelf. dit lijkt ook te werken, maar is wel vervelend!
Het irritante is dat de problemen van homewizard helemaal niet kunnen bereiken eindelijk opgelost leken door het aanmaken van een apart netwerk. En dan komt (samen met de iOS 8 release) dit probleem boven borrelen.
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 00:57:
Ik heb de laatste tijd regelmatig problemen met zowel iPhone als iPad. De app geeft aan dat hij sensoren ophaalt maar er gebeurt niets. Via de webapp kan ik hem dan soms wel bereiken maar niet altijd. Na een herstart van de homewizard kan ik alles weer bedienen via iPhone en iPad maar na een tijdje gaat het weer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:13
jeroenpeiffer schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 09:27:
Hier ook heel traag verbinden en inderdaad geen reactie nadat ie is verbonden en de sensoren zou moeten ophalen.
Ik herstart de HW dan niet, maar de app zelf. dit lijkt ook te werken, maar is wel vervelend!
Het irritante is dat de problemen van homewizard helemaal niet kunnen bereiken eindelijk opgelost leken door het aanmaken van een apart netwerk. En dan komt (samen met de iOS 8 release) dit probleem boven borrelen.

[...]
Heb inderdaad ook sinds ios8 het zelfde probleem met het super traag verbinden helaas. Hopelijk kunnen ze het snel oplossen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mediacj op 05-10-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 00:57:

Ik moet zeggen dat ik hier de laatste tijd juist minder last van heb. Maar check maar eens je Ping timings als je problemen ondervind. Naar mijn idee zit er in de homewizard een redelijk gare WiFi chip in. Vaak hoge Ping tijden en ook het WiFi bereik is nou niet echt denderend. Een apart b/g netwerkt lost enigszins de problemen meestal op, maar blijft jammer dat ze geen erthernet aansluiting erop gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
bikermouse schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:42:
[...]

Dit kan nu al...

- Leg een virtuele schakelaar aan voor iedere sensor die je wil monitoren. Geef de schakelaar de naam xxQmaQiftttTEXT waarbij XX staat voor een unieknummer en TEXT voor een vrije tekst
-leg een actie vanuit de sensor naar de bovengenoemde schakelaar, waarbij de schakelaar aan wordt gezet als de sensor aan gaat ( gebruik geen auto-off)
-Zorg voor correcte registratie op IFTTT.com en gdrive.
-gebruik het voorbeeld recipe om IFTTT.com in te richten. https://ifttt.com/recipes...log-door-window-movements De TAG is hierbij de naam van de schakelaar. In dit geval xxQmaQiftttTEXT

Doe dit voor iedere sensor die je wilt monitoren. Meer info http//hpm.homeip.net FAQ en Gebruikers Cases. "Hoe integreer ik mét IFTTT.com

Je kan ook een gratis sms sturen via IFTTT.com https://ifttt.com/recipes...g-hpm-http-hpm-homeip-net

[ Voor 3% gewijzigd door SNIK0906 op 05-10-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
TD-er schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:48:
[...]

Koppel dan gelijk alle sensoren aan elkaar.
Dan kun je zien of het pakketje ook aangenomen is.
16:48:10 Deurbel
16:48:37 Deurbel
16:48:50 Voordeur open
16:49:05 Voordeur dicht

:)
Dit gebeurt al door de hpm voor brandalarm meldingen. Er wordt gevalideerd of de sensoren die geschakeld worden in de monitor scenes (bv of rolluiken omhoog gaan, verlichting aan moet ed) ook echt aan/uit zijn gegaan. Anders blijft de hpm net zo lang proberen

Maar ik weet niet zo goed wat ik zou moeten doen als een pakketje "voordeurdicht" gemist wordt. Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:01:
[...]

Ik moet zeggen dat ik hier de laatste tijd juist minder last van heb. Maar check maar eens je Ping timings als je problemen ondervind. Naar mijn idee zit er in de homewizard een redelijk gare WiFi chip in. Vaak hoge Ping tijden en ook het WiFi bereik is nou niet echt denderend. Een apart b/g netwerkt lost enigszins de problemen meestal op, maar blijft jammer dat ze geen erthernet aansluiting erop gemaakt hebben.
Welke provider/modem gebruik je?

Edit:
Ik heb UPC met een Cisco EPC 3925. Inmiddels heb ik de adapter vervangen voor een 1A exemplaar en heb ik van de klantenservice een nieuwe Homewizard gekregen. Ook loopt de homewizard op een apart B-netwerk. Dit alles lost helaas niks op. Met beide homewizards die ik heb is af en toe geen verbinding te maken. Dit probleem lijkt dan toch bij de modem/provider te liggen...(Beide op een verschillend huis adres maar beide met de zelfde modem van UPC).
Eens kijken of hier wat aan te doen is.

[ Voor 30% gewijzigd door visie op 05-10-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
visie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:01:
[...]

Welke provider/modem gebruik je?

Edit:
Ik heb UPC met een Cisco EPC 3925. Inmiddels heb ik de adapter vervangen voor een 1A exemplaar en heb ik van de klantenservice een nieuwe Homewizard gekregen. Ook loopt de homewizard op een apart B-netwerk. Dit alles lost helaas niks op. Met beide homewizards die ik heb is af en toe geen verbinding te maken. Dit probleem lijkt dan toch bij de modem/provider te liggen...(Beide op een verschillend huis adres maar beide met de zelfde modem van UPC).
Eens kijken of hier wat aan te doen is.
Hier ook wel UPC met een soortgelijk modem, maar gebruik hier een eigen router voor welke WiFi verzorgt en default gateway is. UPC modem heeft hier dan ook weinig mee van doen. Bij mij gaat het wel beter nadat ik mijn homewizard op een apart b/g netwerk heb gezet op mijn FritzBox. Dan nog blijven de WiFi Ping timings af en toe erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Is er ook ergens een log file te zien met de fouten die in de homewizard zitten.
Bij mij blijft ie steeds hangen op sensoren ophalen.

Misschien kan ik er dan achterkomen welke het is en die eventueel wissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de HW zelf al gereboot?
En misschien kun je hiermee via je browser ook achterhalen welke sensor fout gaat?

EDit:
En ook al de "site-app" getest? http://app.homewizard.nl/

[ Voor 14% gewijzigd door TD-er op 06-10-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Ja ik had hem al gereboot dat maakte niet uit.
Ook via de de web app al geprobeerd.

Via de comando's op jou site kan ik wel de lampen schakelen maar kom er niet achter wat er niet werkt.

Er schijnen problemen te zijn met de ipcams.
Mijn ip adres was veranderd en dat was het probleem.
De ipcam heb ik er toen uit gehaald.

Omdat de rookmelder opeens af ging heb ik daar de batterij uitgehaald en daardoor is de homewizard weer vast geslagen.

Van homewizard heb ik gehoord dat ze er mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Windsnelheid in km/h.

Verbeeld ik het mij, of klopt de weergave van het aantal km/u van de windsnelheid in de Homewizard niet met de werkelijkheid (ik heb de standaard windmeter / vaan van HomeWizard).
Als ik de cijfers van HW vergelijk met bv de windkaart van het KNMI dan zit er een fors verschil in.

Iemand ook deze ervaring ?

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Bij mij registreerde de HomeWizard rond het middaguur windstoten / windvlagen van ongeveer 30 km/h. Gemiddeld was de windsnelheid toen 16 km/h.
In de HomeWizard grafiek zie ik wel dat deze snelheden veel hoger zijn dan afgelopen dagen.
Alleen ik heb geen idee wat de officiële windsnelheden zijn in mijn woonplaats. Mijn windmeter heb ik aan mijn schoorsteen bevestigd. Officieel moet hij volgens mij 2 meter boven het dak (aan een paal) bevestigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een schuin dak hebt, kan de wind aanzienlijk versnellen. Dezelfde lucht moet namelijk door een kleinere "opening".
Ik heb geen idee hoe lineair een dergelijk effect is, maar kan me heel goed voorstellen dat het helemaal niet lineair is. (dus vrijwel geen versnelling bij lage windsnelheden, grote versnelling bij hogere windsnelheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnPierre
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-05-2022
Hallo,
Ik sta ook op het punt om een hw aan te schaffen. Vraag die ik heb is het ook mogelijk om en mechanische ventilatie aan te sturen die bv op het moment dat het licht van het toilet aangaat, ook aan springt. En weer uit schakelt 2 minuten nadat licht schakelaar is uit gezet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS79
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-01 20:44
waarom zou het niet kunnen?
je zal wel moeten kijk hoe je mv aangesloten is.
http://www.homewizard.nl/...-allround-schakelaar.html
bij deze staat het als optie genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnPierre
Dank voor je antwoord. Ik weet inderdaad dat je met de hw en kaku schakelaars/ontvangers draadloos kunt schakelen. Het gaat mij speciek erom of je de MV ook een aantal minuten aan kunt laten staan nadat er al een uit signaal door de kaku is gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:00
Ja maar dat werkt volgens mij niet omdat ventilatie toch met een stekker met 4 punten werkt voor de standen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Als je een gewone plafon ventilator hebt dan is het makkelijk te doen. Lamp aan en dan een kaku ontvanger op de ventilator en dan na een paar minuten uit.
Zoiets heb ik gemaakt met mijn buiten lampen die gaan naar paar minuten weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohnPierre schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:15:
Hallo,
Ik sta ook op het punt om een hw aan te schaffen. Vraag die ik heb is het ook mogelijk om en mechanische ventilatie aan te sturen die bv op het moment dat het licht van het toilet aangaat, ook aan springt. En weer uit schakelt 2 minuten nadat licht schakelaar is uit gezet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen?
Alvast bedankt.
Dit ligt voor een groot gedeelte aan de mechanische ventilatie. Als het een Itho is dan zou ik eens mijn post doorlezen een aantal pagina's terug.

martinvdm in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnPierre
Bedankt voor de reacties.
Het betreft een simpele MV, alleen aan/uit. Ik begrijp dat het dus inderdaad met hw mogelijk is deze timer gestuurd uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Antennemod KaKu APIR 2150.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2tPoTXR.jpg?1

Het moest er toch maar een keer van komen. Ik heb naast het huis een melderhangen van Kaku. Maar het was wel doen, niet doen. Onbetrouwbaar dus. De melder er afgehaald en in de buurt van de HW gelegd. Dat werkte perfect. Dus de bekende ontvangst problemen. De antennemod op de HW had ik al uitgevoerd. Er bleef dus niets anders over dan ook de melder onderhanden te nemen.

Dat heb ik als volgt opgelost. Melder open schroeven. De 4 kruiskop schroefjes binnenin losdraaien. Doosje uitnemen. Als het doosje voor je ligt zie je bij het ledje op de print een soort beugeltje. Dat is de antenne.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nDqKRyv.jpg

Het antenne beugeltje los solderen. Letop! De spoortjes zijn niet doorgemetaliseerd. Dus doe niet te wild anders zou je het spoortje los kunnen trekken. Ik heb voor de antenne zwart massief installatie draad gebruikt. Daarvoor heb ik de gaatjes opgeboord naar 1,5mm. Meteen ook door de achterkant van het doosje. De gaten in het doosje heb ik opgeboorde naar 3mm. Voor het beugeltje in de plaats komen nu op beide punten een draad met de al bekende lengte van 168mm.

Haal het printje uit het doosje. Steek van achter af de aan gestripte draden door de print en soldeer ze vast.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/np6Xor9.jpg

Draai nu voorzichtig de print op en zet op de achterkant de draden vast met hotmelt (smelt lijm) en laat dit helemaal afkoelen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cHNBWOr.jpg

Steek de draden door de geboorde gaten in het doosje en plaats het printje in het doosje.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mvuGfNT.jpg

Plaats het doosje terug in de voorkant en zet het weer vast met de schroefjes. Boor in de zijkant van de melder twee gaatjes van 3mm. Links of rechts, wat voor jou het beste voor uitkomt. Haal de draden door de gaatjes. Breng aan de binnenkant een klodder hotmelt aan om de boel waterdicht te maken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JoqCcWo.jpg

Vouw 1 draad naar boven en de andere naar beneden. Batterijtjes er in. Dekseltje er op. Melder terug in de beugel. En nooit meer een melding missen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xgfzUw8.jpg?1

Met nog een plaatje hoe het er in het echt uit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oxuxgPf.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door baltus op 13-10-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plaatjes plaats je met
code:
1
[img]http://linknaarjeplaatje.nl/plaatje.jpg[/img]

En waarom 2 draadjes? Soort van dipool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
TD-er bedankt voor je reactie. De Plaatjes is dankzij jouw aanwijzing gelukt.

Ik had eerst de lus op de print vervangen door een lus van 168mm. Dat hielp niet. Daarna 1 draad op het bestaande lusje. Nog steeds twijfelachtig resultaat. Toen heb ik er maar een dipooltje van gemaakt. Dat werkt als een speer.

[ Voor 17% gewijzigd door baltus op 09-10-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi, misschien is dat ook wel een goed idee voor andere KAKU ontvangers/zenders.
Ziet er zeer elegant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:49
martinvdm schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:56:
[...]

Dit ligt voor een groot gedeelte aan de mechanische ventilatie. Als het een Itho is dan zou ik eens mijn post doorlezen een aantal pagina's terug.

martinvdm in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
Is het bij jouw methode zoals in je post omschreven, het nog mogelijk om de Ithobox middels een drie standen schakelaar nog aan te zetten? Of enkel via de Homewizard app, danwel andere schakelaars zoals bijvoorbeeld de KAKU AWST-8800 of AWMR-230/250.

Ik zou graag namelijk behalve via de drie standen schakelaar op de badkamer de Ithobox op stand drie kunnen zetten middels de lichtschakelaar op de aparte wc ruimtes. Het betreft wel de perilex aansluiting ipv jouw genoemde 230V aansluiting.

Bvd voor de reactie

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:36:
[...]

Is het bij jouw methode zoals in je post omschreven, het nog mogelijk om de Ithobox middels een drie standen schakelaar nog aan te zetten? Of enkel via de Homewizard app, danwel andere schakelaars zoals bijvoorbeeld de KAKU AWST-8800 of AWMR-230/250.

Ik zou graag namelijk behalve via de drie standen schakelaar op de badkamer de Ithobox op stand drie kunnen zetten middels de lichtschakelaar op de aparte wc ruimtes. Het betreft wel de perilex aansluiting ipv jouw genoemde 230V aansluiting.

Bvd voor de reactie
De Itho onthoud in mijn geval de laatste stand welke geschakeld word, dit staat ook ergens in het boekje. In geval van de perilex versie zijn echter alle draden in gebruik en weet ik niet wat de box doet als er spanning komt te staan op bijv zowel pin hoog via de kaku en bijv pin midden via de driestandenschakelaar. Als je, zoals ik de kaku hebt aangesloten, kun je uteraard ook schakelen via een kaku remote of wandschakelaar.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om de perilex driestanden schakelaar helemaal niet meer te gebruiken en er via de kaku dus een tweestanden oplossing van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:49
Ok, bedankt voor de snelle reactie.

Voorlopig zal ik me nog wat meer inlezen over wat de beste mogelijkheid voor mij is.
Tevens heb ik nog de rft afstandsbediening van de box zelf, waarmee ook e.e.a. nog mogelijk is. Dus daarmee zijn ook nog mogelijkheden.

Maar nogmaals bedankt

[ Voor 39% gewijzigd door TheKerremenke op 09-10-2014 23:20 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Hallo allemaal,

Wie kan onderstaande verklaren:

Ik heb buiten een regenmeter en een windmeter staan. Met enige tussenpozen viel de verbinding tussen deze sensoren en de HW weg, vooral de windmeter vertoonde dit syndroom (NO DATA).
Antennemod heb ik al lang geleden uitgevoerd, dus dat was de oplossing niet.
Veel geprobeerd, nieuwe batterijen, probleem gezocht bij thermometers met slechte batterijen, wind en regenmeter staan ver uit elkaar en buren heb ik niet in de directe nabijheid. Niets hielp.

Enige wat ik mij ineens bedacht is dat ik een ELRO camera (op Wifi) op de tuin gericht heb staan en deze staat eigenlijk in de lijn tussen de windmeter/regenmeter en de HW.
Hoewel WiFi natuurlijk in de Ghz zit en de windmeter op 433Mhz en deze elkaar dus eigenlijk niet zouden kunnen beinvloeden heb ik toch wat dingen uitgeprobeerd.
Lang verhaal kort: Zodra de windmeter weer eens NO DATA gaf heb ik de camera uitgezet en hopla.... de windmeter was spontaan weer zichtbaar in de HW. Dit diverse malen met succes uitgeprobeerd.

Ik heb de camera nu direct met UTPkabel verbonden via mijn switch en de WiFi van de camera uitgezet.
Sindsdien (ruim 2 weken) geen last meer gehad van mijn windmeter of regenmeter.

VRAAG: Is het dan toch zo dat WiFi signaal van 2-5Ghz het 433Mhz signaal van sensoren kan beinvloeden ?
Of is dit stom toeval ?

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
Ventilatie aansturing met 3 standen schakelaar en Perilex aansluiting.

Er is kennelijk nog al wat verwarring over ventilatie / WTW (warmte terug win) ventilatie met perilex aansluiting. Daarom heb ik even een schemaatje gemaakt van de doorsnee aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E08FeYB.jpg

Je ziet daarop dat op de daarvoor bestemde plaats de aarddraad zit aangesloten. (geel/groen) Ook zit daar op de bestemde plaats de nul aangesloten (blauw).

Verder komen er nog drie draden binnen. Dat zijn de draden die van de drie standen schakelaar komen. De drie standen schakelaar wordt gevoed met 230V. Die 230V komt via de schakelaar op 1 van de drie draden terecht in de perilex aansluiting.

Je kunt dus heel simpel terug vinden welke stand op welk punt van de perilex zit. Meter (of een lampje met fitting en 2 aansluit draden) aan de nul en de andere kant de drie draden aftasten. Door steeds de schakelaar in een andere stand te zetten vind je de bijbehorende aansluitpunten terug in de perilex.

Het is meestal geen probleem als op een hogere stand de spanning op de lagere standen blijft staan.
Dus bij stand 1 spanning op 1.
Bij stand 2 spanning op alleen 2 of op 1 en 2.
Bij stand 3 spanning op alleen 3 of op 1 en 3 of op 2 en 3 of op 1, 2 en 3.

Dat is goed om te weten. Dan hoef je jezelf geen zorgen te maken over de volgorde waarin de 3voudige Kaku de schakelopdrachten uitvoert.

Zelf heb ik hier twee WTW units hangen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I0HB3IP.jpg

Ik heb de schakelaars vervangen voor een KaKu ACM-3500-3 drievoudige inbouwschakelaar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NF32uAE.jpg

Die heb ik in een passende lasdoos gestopt. (Gamma)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Oi1cSpz.jpg

Zodra je dat gedaan hebt kun je dus alles via de HW gaan regelen.

Om te beginnen heb ik een 3voudige afstandsbediening (APA3-1500R) aangepast. Alle OFF schakelaartjes en de ALL OFF zijn onbruikbaar gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jQLDGsh.jpg

Met de 3 ON knopjes stuur ik 3 scenes aan.
Knopje 1 zet stand 2 en 3 uit en schakelt stand 1 in.
Knopje 2 schakelt stand 1 en 3 uit en schakelt stand 2 in.
En je raad het al, knopje 3 zet stand 1 en twee uit en schakelt stand 3 in. Je kunt nu overal in huis de ventilatie handmatig aanpassen. Je kunt zelfs als daar behoefte aan is meerdere handzenders toepassen.

In de badkamer staat een Cresta thermometer / hygrometer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7P0ZHJz.jpg

Die stuurt via de HW de ventilatie automatisch via de luchtvochtigheid naar stand 1, 2 of 3 en weer terug. Dat werk heel aardig.

Maar... hierbij komt in de praktijk toch weer om de hoek dat we jammer genoeg met de HW niet echt conditioneel kunnen schakelen. Voor stand 1, 2 en 3 heb ik % luchtvochtigheid opgegeven voor in- en uitschakelen van de standen. Maar in de praktijk kan de buitenluchtvochtigheid zo hoog zijn dat je nooit de stand 2 of 1 meer kan halen. Dus moet je met de hand even bijsturen. Anders zou je kunnen zeggen als buiten is.. % dan is stand 2 ..%. Maar er is goed mee te leven.

Het omhoog zetten van de ventilator stand bij het aanschakelen van de toilet verlichting + naloop zal ook geen problemen op leveren.

Ik hoop dat ik met dit stukje een bijdrage heb kunnen leveren.

[ Voor 8% gewijzigd door baltus op 13-10-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baltus schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:02:
Ventilatie aansturing met 3 standen schakelaar en Perilex aansluiting.
......
Mooie uitleg! Ik gebruik zelf de gewone inbouw schakelaar van kaku en schakel dus alleen de hoog stand aan of uit. Ik gebruik ook een cresta thermometer voor de luchtvochtigheid, maar hier mis je idd het conditioneel schakelen. De luchtvochtigheid buiten kan nl. Door regen of mist best flink oplopen en dan heb je er in je schakeling last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
Antennemod KaKu deurschakelaar AMST 606

Probleem. Had ik de garagedeur nu wel of niet dicht gedaan. Toch maar even kijken. Ja, ik weet het… jullie zijn niet zo vergeetachtig.
Oplossing. Kaku deurschakelaar op de garagedeur. Staat hij open=ON. Is hij dicht=OFF. Ook gewoon omdat het kan natuurlijk.
Helaas. De garage staat 10 meter achter het huis. En de HW staat vandaar gezien diagonaal aan de andere kant van het huis.
Bij de HW had ik al de antennemod uitgevoerd. Dan nu ook noch maar de deurschakelaar eens aanpakken.

Het huis van de schakelaar clipt in elkaar, maar onder de sticker achterop zit ook nog een verborgen schroefje.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OmVrkAy.jpg

Als het doosje open is kijkje op het printje met daarop het reedrelais.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0C9HhSG.jpg?1

Wanner je het printje er uit haalt kijk je op de sporen zijde. Daar zie ook het antenne spoortje. Het loopt L vormig rechts / onder.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r88tAcG.jpg?1

Op het laatste soldeerpunt van dat spoor soldeer je een draadje van 168mm.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/elLgLoE.jpg

Boor een gaatje in de behuizing, zodanig dat je onder het printje uitkomt. Voer het draadje door het gaatje naar buiten en plaats het printje terug. Let op dat het sleepcontactje van de timer schakelaar goed in de nokjes ligt voor dat je het printje terug plaatst.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TRR6Sg3.jpg

Plaats het dekseltje terug en draai het schroefje weer vast.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ti8ncFT.jpg

Het magneetdeel heb ik aan de deur gemaakt. Het schakeldeel aan de deur rail. Het antennedraadje hangt gewoon los naar beneden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BbfhZLg.jpg

En wat denk je....., gewoon goed werken!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jZhkVdi.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gko1s3y.png

Voorlopig weer even het laatste HW klusje

[ Voor 206% gewijzigd door baltus op 13-10-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:00
Verbruik van 12.3 kwh dat is niet niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Baltus:

Geen idee of de fotootjes van je MS-drive account ook zo kunt linken. Even testen (klik op "Bekijk" om te zien hoe ik mijn post geschreven heb)
Afbeeldingslocatie: https://clz0pw.dm2302.livefilestore.com/y2mgxDN0zgtJroCzpesVcRlTIbZL9l6u-s8S9w3RJ1jC4MGY325tlf4Uy-JLxnXvri33FfxaEgN5bAXqFqQ6Kn8mkMAWgNcxfvBRvGxadH2zjEC4GcD9HpVGgf0LhRVYDcK/Screenshot_2014-10-10-22-28-43.png?psid=1
Je foto's zijn namelijk heel mooi duidelijk en de linkjes in je post maken het iets minder leesbaar en dat is jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door TD-er op 11-10-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
baltus schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 22:38:
Antennemod KaKu deurschakelaar AMST 606

Probleem. Had ik de garagedeur nu wel of niet dicht gedaan. Toch maar even kijken. Ja, ik weet het… jullie zijn niet zo vergeetachtig.
Oplossing. Kaku deurschakelaar op de garagedeur. Staat hij open=ON. Is hij dicht=OFF. Ook gewoon omdat het kan natuurlijk.
Helaas. De garage staat 10 meter achter het huis. En de HW staat vandaar gezien diagonaal aan de andere kant van het huis.
Bij de HW had ik al de antennemod uitgevoerd. Dan nu ook noch maar de deurschakelaar eens aanpakken.
Het huis van de schakelaar clipt in elkaar, maar onder de sticker achterop zit ook nog een verborgen schroefje. [img] http://1drv.ms/1D1ynsV
Als het doosje open is kijkje op het printje met daarop het reedrelais. [img] http://1drv.ms/1snCOfx
Wanner je het printje er uit haalt kijk je op de sporen zijde. Daar zie ook het antenne spoortje. [img] http://1drv.ms/1D1yO6q dat loopt L vormig rechts / onder.
Op het laatste soldeerpunt van dat spoor soldeer je een draadje van 168mm. [img] http://1drv.ms/1D1z7hI
Boor een gaatje in de behuizing, zodanig dat je onder het printje uitkomt. Voer het draadje door het gaatje naar buiten en plaats het printje terug. Let op dat het sleepcontactje van de timer schakelaar goed in de nokjes ligt voor dat je het printje terug plaatst. [img] http://1drv.ms/1D1zxo8
Plaats het dekseltje terug en draai het schroefje weer vast. [img] http://1drv.ms/1D1zGIo
Het magneetdeel heb ik aan de deur gemaakt. Het schakeldeel aan de deur rail. Het antennedraadje hangt gewoon los naar beneden.[img] http://1drv.ms/1snFWbe
En wat denk je… gewoon goed werken! [img] http://1drv.ms/1snHe5X [img] http://1drv.ms/1snHtxU
Voorlopig weer even het laatste HW klusje
Als ik vragen mag, waarom heb je er een "lamp" schakelaar van gemaakt en geen deur sensor? dan staat hij boven in bij het deur tekentje wordt ingekleurd als hij open is en dicht is hij in deze staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
jacquesmulders schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:41:
[...]

Als ik vragen mag, waarom heb je er een "lamp" schakelaar van gemaakt en geen deur sensor? dan staat hij boven in bij het deur tekentje wordt ingekleurd als hij open is en dicht is hij in deze staat...
Dat had ik geprobeerd, maar ik kon hem toen niet terug vinden. Kennelijk een te kleine blikhoek. ( hoe moet een mens verder met een slecht geheugen en een kleine blikhoek. 😥 Ik zocht de deursensor bij de schakelaars. Maar ik heb het aangepast, want dat staat toch veel beter. Bedankt voor de tip / aanwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
TD-er schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:40:
@Baltus:

Geen idee of de fotootjes van je MS-drive account ook zo kunt linken. Even testen (klik op "Bekijk" om te zien hoe ik mijn post geschreven heb)
[afbeelding]
Je foto's zijn namelijk heel mooi duidelijk en de linkjes in je post maken het iets minder leesbaar en dat is jammer.
TD-er, de plaatjes staan op OneDrive. Ik heb van alles geprobeerd met beide door jou aangegeven varianten.
Met de eerste variant verschijnt een klein vierkantje met daarachter de link tekst.
Met de tweede variant verschijnt het woord [afbeelding] Dat werkt dan ook als link.
Ik heb het zelfde ook geprobeerd maar dan met de plaatjes van Picasa. Maar met het zelfde resultaat.
Ik heb geen idee hoe ik dat kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baltus schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:13:
[...]

TD-er, de plaatjes staan op OneDrive. Ik heb van alles geprobeerd met beide door jou aangegeven varianten.
Met de eerste variant verschijnt een klein vierkantje met daarachter de link tekst.
Met de tweede variant verschijnt het woord [afbeelding] Dat werkt dan ook als link.
Ik heb het zelfde ook geprobeerd maar dan met de plaatjes van Picasa. Maar met het zelfde resultaat.
Ik heb geen idee hoe ik dat kan oplossen.
Je dient wel de directe link naar de foto te pakken bijv jpg of png en niet naar de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat niet goed. Zet ze anders op www.imgur.com ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
Dat is dus de oplossing! ga ik aanpassen.
Alleen hoe krijg ik de probeersels weer weg, om niet de boel te vervuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de rechterbovenhoek van je eigen berichten staat 'Wijzig'. Daarmee kun je je bericht aanpassen, en dus ook de links naar de foto's aanpassen/weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
ThinkPadd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:12:
In de rechterbovenhoek van je eigen berichten staat 'Wijzig'. Daarmee kun je je bericht aanpassen, en dus ook de links naar de foto's aanpassen/weghalen.
Dat had ik al gedaan. Maar je kunt het vak niet leeg laten want dan verschijnt er een error dat er geen tekst in staat. Ik denk dat het iets is wat alleen door de moderator gedaan kan worden.

Ik heb alle voorgaande opmerkingen verwerkt, en de posts aangepast met plaatjes direct zichtbaar.
Bedankt voor alle nuttige tips en aanwijzingen.

[ Voor 13% gewijzigd door baltus op 13-10-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
baltus schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:02:

Het is meestal geen probleem als op een hogere stand de spanning op de lagere standen blijft staan.
Dus bij stand 1 spanning op 1.
Bij stand 2 spanning op alleen 2 of op 1 en 2.
Bij stand 3 spanning op alleen 3 of op 1 en 3 of op 2 en 3 of op 1, 2 en 3.

Dat is goed om te weten. Dan hoef je jezelf geen zorgen te maken over de volgorde waarin de 3voudige Kaku de schakelopdrachten uitvoert.
hoe weet je dat je op een lagere stand spanning kan laten staan? komt er dan niet op een andere (alle) wikkelingen spanning te staan waardoor je weerstand o.i.d krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
jacquesmulders schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:37:
[...]

hoe weet je dat je op een lagere stand spanning kan laten staan? komt er dan niet op een andere (alle) wikkelingen spanning te staan waardoor je weerstand o.i.d krijgt?
Ik zeg expres " meestal ". Je zult dat even moeten uitproberen. Die spanning gaat " meestal " niet naar de motor rechtstreeks maar naar de motor regelaar. Die zorgt dan electronisch voor het juiste toerental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 11:18
Nieuws op de HW website vandaag, ben benieuwd naar de nieuwe functies.. http://www.homewizard.nl/nieuws/firmware-homewizard-276/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
moet dit die "grote" update worden waar een tijdje terug over werd bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fuske schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:12:
Nieuws op de HW website vandaag, ben benieuwd naar de nieuwe functies.. http://www.homewizard.nl/nieuws/firmware-homewizard-276/
Voorbereiding op toekomstige HomeWizard features (pas beschikbaar na app updates)
Ben heel benieuwd. Wel eindelijk _/-\o_ 'Smart Power' gefixed en fixen mbt de iSense! Ben ik erg blij mee en met mij nog vele anderen denk ik. Nu hopen dat de 'nieuwe features' conditioneel schakelen is en dan word ik nog eens blij van de Homewizard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderleblanc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 20:22
Iemand last met het 'leren' van kaku schakelaar? Ik krijg met geen mogelijkheid een code geleerd. Twee schakelaars geprobeerd, maar geen van alle wilt lukken. Ligt niet aan de schakelaar, want met een reguliere afstandbediening lukt het wel..

Groet
Pagina: 1 ... 40 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!