Wat probeer je nu te doen. Een schakelaar inleren op de HW, of een schakelactor een code van de HW te leren?Sanderleblanc schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:05:
Iemand last met het 'leren' van kaku schakelaar? Ik krijg met geen mogelijkheid een code geleerd. Twee schakelaars geprobeerd, maar geen van alle wilt lukken. Ligt niet aan de schakelaar, want met een reguliere afstandbediening lukt het wel..
Groet
Versie 1, het inleren van een kaku schakelaar op de HW.baltus schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:21:
[...]
Wat probeer je nu te doen. Een schakelaar inleren op de HW, of een schakelactor een code van de HW te leren?
Weet je zeker dat de HW je schakelaar kan "zien"?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Heeft iemand ook last van het feit dat hw online wel de homewizard "status online" geeft maar geen commando's doorgeeft aan je homewizard. Ook niet via app.homewizard.nl
ik heb 2 homewizards op 2 lokaties en beide reageren niet.
Hebben meer mensen hier last van?
ik heb 2 homewizards op 2 lokaties en beide reageren niet.
Hebben meer mensen hier last van?
Nee, hier werkt alles gewoon via app.homewizard.nl, schakelaars schakelen netjes. Geen rariteiten.
[ Voor 54% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 16-10-2014 09:36 ]
... en oranje! :P
Dank, inmmidels is een van de 2 hw weer wakker. Blijf het toch raar vinden. Via de directe methode via portforwarding werkt alles altijd wel. Maar kan je niet eenvoudig sschakelen van de ene hw naar de andereiNSaNe-oNe schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:35:
Nee, hier werkt alles gewoon via app.homewizard.nl, schakelaars schakelen netjes. Geen rariteiten.
Yep ik ben er vanavond ook bijbaltus schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:23:
Gaat er morgen nog iemand naar de HW thema avond in Baarn?
Dus je kiest uit het homescreen " nieuwe sensor " en in het volgende scherm boven aan " schakelaar ".Sanderleblanc schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:56:
[...]
Versie 1, het inleren van een kaku schakelaar op de HW.
Die heb je vervolgens een naam gegeven en daarna gekozen voor code ingeven. Dan gekozen voor " leer code "
Als je dan de schakelaar omzet zie je geen code, wanneer je de afstandsbediening gebruikt zie je wel een code ?
Als dat zo is, is mijn eerste reactie dat het plastic plaatje nog tussen de batterij zit. ( niet flauw bedoeld!)
Heb de nieuwe firmware al aangeboden gekregen vanuit de app en geïnstalleerd.martinvdm schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:25:
[...]
Voorbereiding op toekomstige HomeWizard features (pas beschikbaar na app updates)
Ben heel benieuwd. Wel eindelijk'Smart Power' gefixed en fixen mbt de iSense! Ben ik erg blij mee en met mij nog vele anderen denk ik. Nu hopen dat de 'nieuwe features' conditioneel schakelen is en dan word ik nog eens blij van de Homewizard
Smart Power werkt nu inderdaad op de iSense maar de overige fouten zijn nog aanwezig, ik neem aan dat het komt doordat de app nog niet geupdate is. Nog even afwachten dus......
Ik heb de nieuwe firmware ook geinstalleerd, maar hier werkt SmartPower nog niet met de ISense. Enig idee of met de HeatLink hier nl wat bijzonders voor moet gebeuren?Mediacj schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:19:
[...]
Heb de nieuwe firmware al aangeboden gekregen vanuit de app en geïnstalleerd.
Smart Power werkt nu inderdaad op de iSense maar de overige fouten zijn nog aanwezig, ik neem aan dat het komt doordat de app nog niet geupdate is. Nog even afwachten dus......
Edit: even de ISense opnieuw in zijn houder gezet en daarmee dus gereset en nu werkt het ! Ik ben blij
[ Voor 9% gewijzigd door martinvdm op 16-10-2014 18:37 ]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Voor de geinteresseerden: Op de thema avond en op facebook thermostaatknoppen geintroduceerd.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Heb sinds vanavond firmware 2.76, maar nu valt me op dat binnen EnergyLink, mijn gasverbruik bij vandaag op 0 staat. De grafiek laat vandaag wel gebruik zien.
Bij mijn stroomverbruik, watermeter en zonnepanelen staat wel een waarde.
Hebben jullie dit ook?
Bij mijn stroomverbruik, watermeter en zonnepanelen staat wel een waarde.
Hebben jullie dit ook?
Martino's | Google is your friend...
Zouden die ook werken met de Rfxtrx433e-usb?
Enig idee van het merk/model van die thermostaatknoppen?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb ook al lopen zoeken. Ben zelf niet bij het event geweest maar er lijkt iets met 'smart....' op de foto te staan. Nu zou het iets met moederbedrijf smartwares te maken kunnen hebben maar tot nu toe nog niks over kunnen vinden. Ik mag toch hopen dat ze dit op 868Mhz laten werken ipv 433Mhz.TD-er schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:37:
Enig idee van het merk/model van die thermostaatknoppen?
Sowieso wil je ook feedback hebben van de temperatuur, dus zal mogelijk zender en ontvanger ineen zijn.
Al kun je het natuurlijk wel met 1 richting communicatie oplossen, door ervanuit te gaan dat het die temp zal hebben. Maar ik kan mijn zo voorstellen dat je de warmtevraag wilt kunnen sturen, dus de echte temp moet weten.
Al kun je het natuurlijk wel met 1 richting communicatie oplossen, door ervanuit te gaan dat het die temp zal hebben. Maar ik kan mijn zo voorstellen dat je de warmtevraag wilt kunnen sturen, dus de echte temp moet weten.
De thermostaatknoppen zijn van smartwares (waar Homewizard nu onder valt).martinvdm schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:45:
[...]
Ik heb ook al lopen zoeken. Ben zelf niet bij het event geweest maar er lijkt iets met 'smart....' op de foto te staan. Nu zou het iets met moederbedrijf smartwares te maken kunnen hebben maar tot nu toe nog niks over kunnen vinden. Ik mag toch hopen dat ze dit op 868Mhz laten werken ipv 433Mhz.
En ze werken op 433 Mhz (digitaal).
[ Voor 3% gewijzigd door larsF op 17-10-2014 08:06 ]
Binnenkort komt er het volgende:
-IP switches (schakelaars die URL's kunnen aansturen)
- Klokthermostaat functie voor de heatlink
- Thermostaat knop (geen intergratie met heatlink op dit moment)
-Locks ( systeem om deursloten te bedienen, staat klaar)
Volgens mij zijn ze ook aan het kijken naar Geofencing.
Sloten die via 433 MHz gaan lijkt mij nogal link, tenzij je rolling codes gaat gebruiken en verificatie krijgt. (dus zender/ontvanger)larsF schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:29:
IP-switches zou leuk zijn, omdat je dan ook de goedkope WiFi LED-controllers zou kunnen aanspreken en daarvoor hoef je in principe niet eens losse hardware te hebben, want de HW zit ook al op je netwerk.
Wel jammer dat er (nog) geen integratie is met de thermostaatknoppen, want dat lijkt mij echt ideaal.
Dus dat de HW de warmtevraag zelf kan doorkoppelen met de ketel.
Edit:
De thermostaatknoppen staan al op de site
Wel prijzig, 40 euro per stuk.
Hier in huis alleen al 10 radiatoren en dan moet er ook nog een koppeling op voor thermostaatkranen.

[ Voor 18% gewijzigd door TD-er op 17-10-2014 09:36 ]
Hier zit ik al tijdje op te wachten, ik heb geen heatlink (nodig) hier heb ik stadsverwarming. Dus op elke radiator in huis zit een thermostaatkraan/knop. Ik wil ze echt niet overal aansturen in huis met de HW, maar de badkamer en de huiskamer zou al voldoende zijn. Kan niet wachten.martinvdm schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:37:
Voor de geinteresseerden: Op de thema avond en op facebook thermostaatknoppen geintroduceerd.
[afbeelding]
Dergelijke knoppen zijn er al van verschillende merken en lijken me zeer interessant. Enig probleem is dat ze imho veel te veel intelligentie bij de knop neerleggen. Ik wil gewoon een rf thermostaatknop waar ik naar toe kan zenden dat hij open of dicht (of iets daar tussen in) moet, meer niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Koffie op 17-10-2014 09:58 ]
Tijd voor een nieuwe sig..
Je kan de thermostaatknop via afstandsbediening aansturen.Koffie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:57:
Dergelijke knoppen zijn er al van verschillende merken en lijken me zeer interessant. Enig probleem is dat ze imho veel te veel intelligentie bij de knop neerleggen. Ik wil gewoon een rf thermostaatknop waar ik naar toe kan zenden dat hij open of dicht (of iets daar tussen in) moet, meer niet.
Via presets kan je bijv. maken dat die helemaal open, half of dicht staat.
Ik begreep ook dat het mogelijk is de knop te bedienen met een klikaanklikuit afstandsbediening.
Krijg je denk ik meer een dag/ nacht stand.
Hoe weet je van die locks? Daar heb ik niks voorbij van horen komen.larsF schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:29:
Ik vind van die thermostaat knoppen eigenlijk dat ze de plank mis slaan. De wens was multiroom verwarming volgens de presentatie, ze zijn nu zo dicht bij... Misschien dat ze snel voor de winter dit nog even willen doen? Verder kun je ze alleen via hw op dag en nacht stand zetten, en een temperatuur override geven... Maar terugkoppeling is er niet... Had nog een maand gewacht en het multiroom g.emaakt....
Het gaat er dus op lijken dat je deze thermostaat knoppen niet in een ombouw kan gebruiken omdat de temperatuur van de kamer dus niet goed wordt gemeten, is weer goed over nagedacht...
Een losse temperatuur meting zou in dit geval handiger zijn geweest....

Een losse temperatuur meting zou in dit geval handiger zijn geweest....
Ik heb aan het einde met een ontwikkelaar gesproken.jacquesmulders schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:05:
[...]
Hoe weet je van die locks? Daar heb ik niks voorbij van horen komen.
Ik vind van die thermostaat knoppen eigenlijk dat ze de plank mis slaan. De wens was multiroom verwarming volgens de presentatie, ze zijn nu zo dicht bij... Misschien dat ze snel voor de winter dit nog even willen doen? Verder kun je ze alleen via hw op dag en nacht stand zetten, en een temperatuur override geven... Maar terugkoppeling is er niet... Had nog een maand gewacht en het multiroom g.emaakt....
Dit is bij een vorig thema avond aangekondigd.
Het systeem is al klaar, alleen wachten ze op de leverancier van de sloten om nog een aanpassing te doen.
Zelf ben ik wel benieuwd naar de veiligheid wat TD-er ook zei, je zou toch niet moeten hebben dat een vaste code je sloten kan openmaken. Weet ook niet of dit op 433 MHZ werkt of op de 868 MHZ.
Dit moet volgens mij wel kunnen inderdaad. Aan de hand van een temperatuur wordt bepaald of hij meer of minder open moet, net als bij een gewone thermostaatkranen.Koffie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:57:
Ik zou graag willen weten of deze dubbelinstelbaar zijn zodat je geen voetventiel nodig hebt (kijk maar in het Gas besparen door middel van CV tuning topic
Ik heb nu dat mijn thermostaat (en Heatlink) op de woonkamer ingesteld staan, alleen kan het best koud worden op mijn kantoor. Ik zou graag deze knoppen icm de Heatlink willen gebruiken om dit op te lossen. Deze knop op alle radiatoren en als kantoor meer warmte nodig heeft de heatlink aansturen. Is dit makkelijk te regelen icm met Scene's of Acties?
Thanks
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Helaas werkt deze (nog) niet samen met de heatlink.daxy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:17:
[...]
Dit moet volgens mij wel kunnen inderdaad. Aan de hand van een temperatuur wordt bepaald of hij meer of minder open moet, net als bij een gewone thermostaatkranen.
Ik zou graag willen weten of deze dubbelinstelbaar zijn zodat je geen voetventiel nodig hebt (kijk maar in het Gas besparen door middel van CV tuning topic).
Ik heb nu dat mijn thermostaat (en Heatlink) op de woonkamer ingesteld staan, alleen kan het best koud worden op mijn kantoor. Ik zou graag deze knoppen icm de Heatlink willen gebruiken om dit op te lossen. Deze knop op alle radiatoren en als kantoor meer warmte nodig heeft de heatlink aansturen. Is dit makkelijk te regelen icm met Scene's of Acties?
Thanks
Dus hij geeft geen signaal om de ketel aan te sturen.
Net de nieuwsbrief ontvangen, blij te horen dat er wat dingen lijken te gaan veranderen!
Kan er alleen niet uithalen of er ook scene-support gaat komen voor de heatlink zelf? Of in ieder geval een klok-functie zodat de verwarming automatisch aan-uit gezet kan worden? Hoop niet dat ze de heatlink voorbij streven en enkel richten op de slimme-radiatorkranen..
Kan er alleen niet uithalen of er ook scene-support gaat komen voor de heatlink zelf? Of in ieder geval een klok-functie zodat de verwarming automatisch aan-uit gezet kan worden? Hoop niet dat ze de heatlink voorbij streven en enkel richten op de slimme-radiatorkranen..
In de presentatie gisteren zag ik de klok functie wel voorbij komen.brentnl schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:23:
Net de nieuwsbrief ontvangen, blij te horen dat er wat dingen lijken te gaan veranderen!
Kan goed zijn dat dit met de volgende app update actief word.
Hmm, zodra ik op een of andere manier ook de heatlink aan kan zetten zodra de termostaat aan gaat, dan heb ik precies wat ik wil. Eerst maar even de eerste ervaringen afwachten denk ik, haha.larsF schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:23:
[...]
Helaas werkt deze (nog) niet samen met de heatlink.
Dus hij geeft geen signaal om de ketel aan te sturen.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
In de changelog van versie 2.76 staat dat er ondersteuning is voor smart power voor de heatlink.
Wat is dat?
En over de heatlink gesproken: Hoe kan ik tijden instellen, zodat-ie elke avond om 22 uur standaard op sleep gaat?
Wat is dat?
En over de heatlink gesproken: Hoe kan ik tijden instellen, zodat-ie elke avond om 22 uur standaard op sleep gaat?
[ Voor 84% gewijzigd door anandus op 17-10-2014 11:58 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Die van Honeywell kost 90 euro per stuk, dus valt wel mee denk ik zo
http://www.conrad.be/ce/n...iatorthermostaat?ref=list
Ik hoop dat ze het goed doen, klanten willen:
Op een zeer eenvoudige manier de temperatuur per kamer kunnen instellen.
Al de logica: de brander moet aan, uit, hoger branden, die radiatorknop moet aan/uit/half open, moet allemaal mooi door HomeWizard gebeuren. Ik wil enkel kamers definieren en radiatorknoppen toewijzen.
Ik hoop dat dit gewoon kan samenwerken met hun HeatLink. Anders ga ik binnenkort voor die Honeywell gaan.
Een slot zou ook super geniaal zijn! Voor de Europese markt zijn er nog geen smart locks (Amerikaanse deursloten zijn anders blijkbaar) behalve van SmarterKey, maar die smeren je een abonnement aan op je eigen deur te openen.

Zoiets zou ideaal zijn om mijn poetsvrouw binnen te laten!
Of een brievenbuskast waar pakketjes geleverd kunnen worden en dan op slot gaat. Raspberry pi met printertje om een recu'tje mee te geven aan de postbode, etc.
[ Voor 63% gewijzigd door ? ? op 17-10-2014 12:07 ]
Dat zou moeten gebeuren met de klokfunctie die er aan komt.anandus schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:55:
In de changelog van versie 2.76 staat dat er ondersteuning is voor smart power voor de heatlink.
Wat is dat?
Dan kan je de Heatlink waarschijnlijk opnemen onder timers.
De prijs van 39,95 valt me niet tegen.
Ook is eer nog een korting als je er meer koopt:
Koop 2 voor € 37,50 per stuk. en bespaar 7%
Koop 3 voor € 35,95 per stuk. en bespaar 11%
Ik ga er 1 bestellen voor op zolder. Daar heeft de vorige bewoner een dubbele radiator geplaatst met een simpele draaiknop. Resultaat als deze een klein stukje open staat is dat de temperatuur 30 graden is in de winter als de huiskamer staat te verwarmen.
Helaas heb ik geen energylink en zit ik nog aan Toon vast waardoor ik niet alleen de zolder kan verwarmen.
Op de site staat De kranen zijn voorzien van nieuwe digitale 433Mhz ontvangers, dit levert een beter bereik op en elimineert interferentie.
Weet iemand hoeveel bereik (open field) je hiermee erbij krijgt t.o.v. de "oude" 433Mhz?
Ook is eer nog een korting als je er meer koopt:
Ik ga er 1 bestellen voor op zolder. Daar heeft de vorige bewoner een dubbele radiator geplaatst met een simpele draaiknop. Resultaat als deze een klein stukje open staat is dat de temperatuur 30 graden is in de winter als de huiskamer staat te verwarmen.
Helaas heb ik geen energylink en zit ik nog aan Toon vast waardoor ik niet alleen de zolder kan verwarmen.
Op de site staat De kranen zijn voorzien van nieuwe digitale 433Mhz ontvangers, dit levert een beter bereik op en elimineert interferentie.
Weet iemand hoeveel bereik (open field) je hiermee erbij krijgt t.o.v. de "oude" 433Mhz?
Is ook niet heel duur voor wat je ervoor krijgt, maar meer dat ik 10 radiatoren heb en dan zit je ineens op 400 euro, excl. de kosten van thermostaatkraan koppelingen op de radiatoren. Dat zit namelijk nog niet op alle radiatoren. Sterker nog, alleen op de radiator in de keuken, die naast de thermostaat hangt? ? schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:02:
[...]
Die van Honeywell kost 90 euro per stuk, dus valt wel mee denk ik zo![]()
http://www.conrad.be/ce/n...iatorthermostaat?ref=list
[...]

Als ik even vlug tel kom ik ook op 13 radiatoren bij me thuis... Reken 1500 euro dan met basisstation... Vandaar dat ik die Honeywell's nog niet gekocht heb... Dus hoop ik dat HomeWizard gewoon hetzelfde zal werken!
[ Voor 10% gewijzigd door ? ? op 17-10-2014 14:59 ]
Heb jij geen centrale thermostaat dan in je woonkamer die een klep aanstuurt?chippie777 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:56:
[...]
Hier zit ik al tijdje op te wachten, ik heb geen heatlink (nodig) hier heb ik stadsverwarming. Dus op elke radiator in huis zit een thermostaatkraan/knop. Ik wil ze echt niet overal aansturen in huis met de HW, maar de badkamer en de huiskamer zou al voldoende zijn. Kan niet wachten.
Die discussie heb ik gisteren nog even gehad.
Die klep zal toch open moeten voor je warmte wisselaar iets gaat doen, of zit ik fout?
Als ik de site lees is dat idd hoe het product werkt. Behoorlijk kansloos duslarsF schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:01:
[...]
Je kan de thermostaatknop via afstandsbediening aansturen.
Via presets kan je bijv. maken dat die helemaal open, half of dicht staat.
Ik begreep ook dat het mogelijk is de knop te bedienen met een klikaanklikuit afstandsbediening.
Krijg je denk ik meer een dag/ nacht stand.
Dit is gewoon wederom een elektronische thermostaatknop waar je alle beslissingen aan de knop overlaat en ook nog eens op het punt waar je staat te stoken gaat meten

Ik eil gewoon een domme knop welke met rf (traploos) open of dicht gezet kan worden. Gaat de deur open? Gooi je gewoon de knop dicht. Brand het licht langer dan 5 minuten op dezelfde kamer? Koop open. Ontvang je van een centraal geplaatste sensor dat een bepaalde temperatuur in dat vertrek bereikt is? Knop dicht
Juiste omschrijving, alleen andersom. Met de afstandsbediening (van kaku) pakt hij hem wel, maar met HW niet. Zowel 'leer code' als 'genereer nieuwe code' niet. En ik heb twee verschillende schakelaars geprobeerd en zelfde resultaat.baltus schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:34:
[...]
Dus je kiest uit het homescreen " nieuwe sensor " en in het volgende scherm boven aan " schakelaar ".
Die heb je vervolgens een naam gegeven en daarna gekozen voor code ingeven. Dan gekozen voor " leer code "
Als je dan de schakelaar omzet zie je geen code, wanneer je de afstandsbediening gebruikt zie je wel een code ?
Als dat zo is, is mijn eerste reactie dat het plastic plaatje nog tussen de batterij zit. ( niet flauw bedoeld!)
Hoe kan ik daar zeker van zijn? Op het moment van leren toch de afstandsbediening indrukken(Optie 1)? Of als je de schakelaar in het stopcontact steekt 'nieuwe code genereren' indrukken (optie 2)?TD-er schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 06:59:
Weet je zeker dat de HW je schakelaar kan "zien"?
Of zie ik iets over het hoofd?
Afstand niet te groot bijvoorbeeld.
En als me goed herinner (vrijwel nooit zelf naar gekeken) gaat er een lampje op de HW knipperen bij het ontvangen van een RF-signaal.
Dus bij het indrukken van de afstandsbediening moet je iets zien knipperen op de HW.
En er zijn 2 methoden om iets te leren aan een KAKU schakelaar.
De ene ontvanger heeft een knopje en de ander niet. (bijv die uit de starter-sets APA1500-3 heeft dat niet).
Die met een knopje moet je de knop indrukken en binnen zoveel sec. een "aan" commando sturen, waar de ontvanger dan op gaat reageren. (wissen is "uit" commando)
Bij die zonder knopje gaat het leren alleen wanneer je binnen zoveel sec. na instekkeren een "aan" commando stuurt.
Let wel dat de ontvanger niet meer dan 6 codes kan leren. Dan moet je 'm ofwel helemaal resetten, of codes verwijderen met "uit" zenden tijdens het leerproces.
En als me goed herinner (vrijwel nooit zelf naar gekeken) gaat er een lampje op de HW knipperen bij het ontvangen van een RF-signaal.
Dus bij het indrukken van de afstandsbediening moet je iets zien knipperen op de HW.
En er zijn 2 methoden om iets te leren aan een KAKU schakelaar.
De ene ontvanger heeft een knopje en de ander niet. (bijv die uit de starter-sets APA1500-3 heeft dat niet).
Die met een knopje moet je de knop indrukken en binnen zoveel sec. een "aan" commando sturen, waar de ontvanger dan op gaat reageren. (wissen is "uit" commando)
Bij die zonder knopje gaat het leren alleen wanneer je binnen zoveel sec. na instekkeren een "aan" commando stuurt.
Let wel dat de ontvanger niet meer dan 6 codes kan leren. Dan moet je 'm ofwel helemaal resetten, of codes verwijderen met "uit" zenden tijdens het leerproces.
Ik begrijp alleen de toevoeging van de radiotorkranen nog niet helemaal. Op de site staat :
Let wel op, dat je met de radiatorkranen niet de ketel zelf aan kunt zetten. Dit betekent dat het voor kan komen, dat de ketel op een lage temperatuur staat, bijvoorbeeld doordat het klokprogramma van de normale thermostaat op 16 graden staat ingesteld. Wanneer je nu 'alleen' een radiatorkraan zou activeren, dan zorgt dit er niet voor dat de ketel aanslaat. Op zo'n moment zou je met de HeatLink wel de ketel kunnen activeren, waardoor ook de losse thermostaatkranen warm water krijgen.
Begrijp ik het dan goed dat zonder HeatLink de cv ketel dus niet zal aan slaan?
Stel nou dat het op zolder koud is, nl 18 gr, en je hebt de knop op 21 gr staan. Dan zal de knop helemaal open gaan? Maar warm water is er niet, want de cv ketel weet dit niet.
Let wel op, dat je met de radiatorkranen niet de ketel zelf aan kunt zetten. Dit betekent dat het voor kan komen, dat de ketel op een lage temperatuur staat, bijvoorbeeld doordat het klokprogramma van de normale thermostaat op 16 graden staat ingesteld. Wanneer je nu 'alleen' een radiatorkraan zou activeren, dan zorgt dit er niet voor dat de ketel aanslaat. Op zo'n moment zou je met de HeatLink wel de ketel kunnen activeren, waardoor ook de losse thermostaatkranen warm water krijgen.
Begrijp ik het dan goed dat zonder HeatLink de cv ketel dus niet zal aan slaan?
Stel nou dat het op zolder koud is, nl 18 gr, en je hebt de knop op 21 gr staan. Dan zal de knop helemaal open gaan? Maar warm water is er niet, want de cv ketel weet dit niet.
Dit is het zelfde systeem van als EQ3 Max.
Dit is een toevoeging op je huidige thermostaat. Die zal altijd aan moeten staan om het te kunnen gebruiken.
Ik ben er zelf ook mee bezig. Heb stadsverwarming met een zonesluiting voor de warmtewisselaar, bediening in huiskamer met Honeywell Round.
Ik heb contact met een loodgieter die de zoneafsluiter gaat verplaatsen naar iets voor de vloerverwarming waardoor ik twee warmte zones creëer. Dat betekend dat er altijd warmte beschikbaar is in het huis. Vloerverwarming vraagt alleen als er warmte nodig, dan gaat de zoneafsluiter open.
Boven zal de warmte altijd beschikbaar zijn, dus als ik dan de radiatorkraan open in de badkamer zal deze opwarmen. Hier kun je dit dus opzetten en programmeren.
Ik ben er zelf nog niet of deze setting goed omdat er altijd warmte/druk in de leidingen zit boven. Die vraag kon loodgieter ook niet goed beantwoorden.
Dit is een toevoeging op je huidige thermostaat. Die zal altijd aan moeten staan om het te kunnen gebruiken.
Ik ben er zelf ook mee bezig. Heb stadsverwarming met een zonesluiting voor de warmtewisselaar, bediening in huiskamer met Honeywell Round.
Ik heb contact met een loodgieter die de zoneafsluiter gaat verplaatsen naar iets voor de vloerverwarming waardoor ik twee warmte zones creëer. Dat betekend dat er altijd warmte beschikbaar is in het huis. Vloerverwarming vraagt alleen als er warmte nodig, dan gaat de zoneafsluiter open.
Boven zal de warmte altijd beschikbaar zijn, dus als ik dan de radiatorkraan open in de badkamer zal deze opwarmen. Hier kun je dit dus opzetten en programmeren.
Ik ben er zelf nog niet of deze setting goed omdat er altijd warmte/druk in de leidingen zit boven. Die vraag kon loodgieter ook niet goed beantwoorden.
Normaal gesproken zal je in de ruimte waar de thermostaat van je ketel hangt ook geen thermostaatkranen op de radiatoren hebben.
Op die manier voorkom je dat de ketel door blijft stoken terwijl er geen warmtevraag is.
Zolang de Heatlink en dergelijke 'slimme' radiatorkranen nog niet gekoppeld zijn, verandert er dus niet zoveel.
Alleen moet je wel in de ruimtes waar je dus niet de 'kamerthermostaat' hebt hangen nog een thermostaatkraan monteren. Alleen nu dus een digitale, op afstand bestuurbare.
Dan nog zal het in die ruimtes niet warm worden zolang de ketel niet aan slaat.
Het mooiste zou zijn wanneer de HW de warmtevraag zou kunnen verzamelen op die manier en dan de radiatoren zo instellen dat alle kamers gelijk opwarmen en tegelijk op de juiste temperatuur zijn, zodat de ketel weer uit kan. Liever nog iets eerder, zodat deze het laatste restje heel rustig opwarmt met de restwarmte van de ketel.
Op die manier voorkom je dat de ketel door blijft stoken terwijl er geen warmtevraag is.
Zolang de Heatlink en dergelijke 'slimme' radiatorkranen nog niet gekoppeld zijn, verandert er dus niet zoveel.
Alleen moet je wel in de ruimtes waar je dus niet de 'kamerthermostaat' hebt hangen nog een thermostaatkraan monteren. Alleen nu dus een digitale, op afstand bestuurbare.
Het mooiste zou zijn wanneer de HW de warmtevraag zou kunnen verzamelen op die manier en dan de radiatoren zo instellen dat alle kamers gelijk opwarmen en tegelijk op de juiste temperatuur zijn, zodat de ketel weer uit kan. Liever nog iets eerder, zodat deze het laatste restje heel rustig opwarmt met de restwarmte van de ketel.
[ Voor 22% gewijzigd door TD-er op 17-10-2014 21:01 ]
Is die thermostaat kraan nu al zo populair ?
De webshop van HW zakt door zijn hoeven (Apache errors)
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
Bij deze dus de tekst (pagina stond bij mij nog open)pvkan schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:11:
Is die thermostaat kraan nu al zo populair ?
Smartwares Draadloze Radiatorkraan
Beschikbaarheid: Levertijd 4 weken
€ 39,95
Met de draadloze radiatorkraan van Smartwares kun je de temperatuur in elke kamer afzonderlijk bedienen en regelen!
Werkt volledig standalone met klokprogramma en meegeleverde afstandsbediening.
Samen met HomeWizard: timers en acties instellen vanuit de app om alle kamers op de juiste temperatuur te houden.
Let op: vervangt bestaande thermostatische radiatorkraan
Dit is een pre-order! Producten worden medio november uitgeleverd op basis van bestelvolgorde.
Productbeschrijving
Automatisch de juiste temperatuur in elke kamer!
De draadloze radiatorkranen vervangen de bestaande kranen die aan de radiator zitten. Hierna is de radiator ook in te stellen vanuit de HomeWizard app, of met de meegeleverde afstandsbediening. Belangrijk om te weten:
In elke radiatorkraan kan een dag- en nachttemperatuur worden ingesteld. Deze kunnen gebruikt worden in een klokprogramma in de kraan zelf, zodat bijvoorbeeld de badkamerkraan elke dag tussen 7 en 9 aan springt.
Met de draaiknop aan de voorkant is altijd de temperatuur te regelen.
Eenvoudig zelf aan te sluiten. Een z.g.n. thermostatische radiatorkraan is vereist. Er worden 3 extra koppelstukken meegeleverd voor de meest voorkomende thermostatische radiatoraansluitingen (Danfoss RA / RAV / RAVL).
De kranen zijn voorzien van nieuwe digitale 433Mhz ontvangers, dit levert een beter bereik op en elimineert interferentie.
De meegeleverde afstandsbediening activeert de dag- of nachttemperatuur.
Vanuit de HomeWizard app
Elke radiatorkraan kun je individueel toevoegen aan de app. Zo kun je bijvoorbeeld de badkamer, woonkamer en keuken altijd afzonderlijk bedienen. Vanuit de app kun je met 1 knop de dag- of nachttemperatuur activeren, of handmatig een andere temperatuur instellen. Natuurlijk kun je ook gebruik maken van vertrouwde HomeWizard functies:
Timers instellen om een bepaalde temperatuur vanzelf te activeren op een gewenst tijdstip
Acties gebruiken om de kranen te koppelen aan andere sensoren. Denk aan een magneetcontact, waarbij de temperatuur vanzelf omlaag gaat als je het raam open doet. Of een thermometer, die de kraan vanzelf hoger zet onder een bepaalde temperatuur.
De radiatorkranen i.c.m. de HeatLink
De HeatLink is het apparaat dat HomeWizard heeft ontwikkeld om de centrale verwarming in huis te bedienen. Hiermee krijg je controle over je normale thermostaat. De HeatLink zelf ondersteunt modulerende ketels (i.t.t. tot bijvoorbeeld Nest) en geeft de mogelijkheid om de temperatuur in huis vanaf je smartphone of tablet te reguleren.
Draadloze radiatorkranen vormen een mooie uitbreiding op de HeatLink, omdat ze de mogelijkheid geven de temperatuur ook per vertrek in te stellen. Je hebt echter geen HeatLink nodig om de radiatorkranen te gebruiken: deze hebben precies dezelfde functies als de HeatLink niet is aangesloten. Let wel op, dat je met de radiatorkranen niet de ketel zelf aan kunt zetten. Dit betekent dat het voor kan komen, dat de ketel op een lage temperatuur staat, bijvoorbeeld doordat het klokprogramma van de normale thermostaat op 16 graden staat ingesteld. Wanneer je nu 'alleen' een radiatorkraan zou activeren, dan zorgt dit er niet voor dat de ketel aanslaat. Op zo'n moment zou je met de HeatLink wel de ketel kunnen activeren, waardoor ook de losse thermostaatkranen warm water krijgen.
Ook uitstekend voor stadsverwarming
Bij stadsverwarming is er vaak helemaal geen CV in huis aanwezig en zijn de normale radiatorkranen de enige manier om de temperatuur in huis te beheren. In zo'n scenario zijn enkel de draadloze radiatorkranen een hele mooie oplossing! Dit is dan alles dat je nodig hebt om de temperatuur automatisch te reguleren en op afstand te bedienen via je smartphone. Je zou zelfs, met stadsverwarming, via een draadloze thermometer een soort 'mini-thermostaat' per vertrek kunnen maken: zet de thermometer bijvoorbeeld in de woonkamer en sluit die via 'acties' in de HomeWizard app aan op de radiatorkraan.
Ok dus als ik het goed begrijp dan is het leuk zo'n bestuurbare radiatorkraan, maar zal het weinig uitmaken zolang de thermostaat hier niet in meespeelt. Leuk hoor een actie dat de kraan dicht moet als het raam of een deur open gaat, maar totaal nutteloos als de ketel toch al niet brand. En zo kunnen we nog wel even door gaan. Naar mijn idee wordt het dan pas iets als de HeatLink ook de kranen kan aansturen. Voor nu doet zo'n kraan dan niet veel meer als de versie bij de bouwmarkt en zorg je met een thermostaatkraan dus voor eenzelfde temperatuur in meerdere ruimtes.TD-er schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:55:
Normaal gesproken zal je in de ruimte waar de thermostaat van je ketel hangt ook geen thermostaatkranen op de radiatoren hebben.
Precies, ze hadden beter een kraan kunnen maken die op afstand aan te sturen is, in plaats van een kopie van wat er al op de markt te krijgen is.
Verwijderd
Naar mijn mening een nutteloze toevoeging. Om 'smartwares' (what's in a name?) te promoten.
Een zoneregeling waarbij de installatie wordt ingeschakeld zodra een van de ruimtes om warmte vraagt, dat is pas zinvol. Maar daar zijn thermometers en schakellogica voor nodig. Niet met de HW dus.
Het lijkt erop dat de nieuwe eigenaar van Homewizard een echte doorontwikkeling niet ziet zitten en alleen maar oog heeft voor weg te zetten i/o producten uit de eigen stal.
Een zoneregeling waarbij de installatie wordt ingeschakeld zodra een van de ruimtes om warmte vraagt, dat is pas zinvol. Maar daar zijn thermometers en schakellogica voor nodig. Niet met de HW dus.
Het lijkt erop dat de nieuwe eigenaar van Homewizard een echte doorontwikkeling niet ziet zitten en alleen maar oog heeft voor weg te zetten i/o producten uit de eigen stal.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2014 23:54 ]
En toch overweeg ik er 1 aan te schaffen voor op mijn werkkamer (lees: hobbyhok)
Daar ben ik dusdanig weinig, dat het niet zinvol is om een normale thermostaatkraan op te zetten.
Er zit nu dus ook een gewone kraan op.
Probleem is alleen wel dat je dan onder het bureau moet kruipen in de meest onmogelijke houding, om 'm aan te zetten.
Met de HW koppeling kun je 'm dus aanzetten met je mobiel (of web-app).
En je kunt 'm automatisch om middernacht weer terugschakelen zodat je nooit vergeet de verwarming weer uit te draaien daar.
Enige is dat mijn kamertje op de 2e verdieping is en de HW hangt op de begane grond. Zo'n thermostaatkraan hang je niet even anders om de ontvangst te verbeteren.
Daar ben ik dusdanig weinig, dat het niet zinvol is om een normale thermostaatkraan op te zetten.
Er zit nu dus ook een gewone kraan op.
Probleem is alleen wel dat je dan onder het bureau moet kruipen in de meest onmogelijke houding, om 'm aan te zetten.
Met de HW koppeling kun je 'm dus aanzetten met je mobiel (of web-app).
En je kunt 'm automatisch om middernacht weer terugschakelen zodat je nooit vergeet de verwarming weer uit te draaien daar.
Enige is dat mijn kamertje op de 2e verdieping is en de HW hangt op de begane grond. Zo'n thermostaatkraan hang je niet even anders om de ontvangst te verbeteren.
Ik overweeg serieus om eens op MP zo'n soort knop te halen en open te slopen, en dan een attiny erin welke het motortje aanstuurt op basis van ontvangen KaKu-dim signalen (dan heb je tussen open en dicht 15 standen).
Maar denk niet dat dit hier het goede topics er voor is
Maar denk niet dat dit hier het goede topics er voor is
Zorg dan wel dat je weet wat je "0" is.
Dat is nodig voor het geval je een keertje restart, of wanneer je niet 100% zeker weet dat wat je naar het motortje stuurt ook echt aankomt. (slippen bijv.)
En meestal is het effect niet lineair van zo'n kraan, dus zit je vast aan een regellus.
Dat is nodig voor het geval je een keertje restart, of wanneer je niet 100% zeker weet dat wat je naar het motortje stuurt ook echt aankomt. (slippen bijv.)
En meestal is het effect niet lineair van zo'n kraan, dus zit je vast aan een regellus.
Daarom eens een goedkope van MP scoren ofzo, om te kijken wat er in zit en of het überhaupt te gebruiken is,
Er zal hetzelfde in zitten als bij deze, op de 433 MHz module na.
Op het werk hebben we zulk soort units op de verwarming zitten en de sturing en temperatuursensor dus elders.

Die zijn soms ook wel goedkoop via ebay enzo te krijgen. Dan heb je echt alleen een servo en 2 schakelaars erin zitten om de limieten te detecteren. (je "0" positie)
- Motortje
- Temperatuursensor
- Comperator (hoger/lager)
Op het werk hebben we zulk soort units op de verwarming zitten en de sturing en temperatuursensor dus elders.

Die zijn soms ook wel goedkoop via ebay enzo te krijgen. Dan heb je echt alleen een servo en 2 schakelaars erin zitten om de limieten te detecteren. (je "0" positie)
Zo, na al maanden lezen en spelen met de homewizard ga ik mij ook eens mengen in de discussie
Ik ben op het moment in bezit van 2 EQ max thermostaatkranen en een muur thermostaat. Deze heb ik gebruik in mijn studenten kamer waar de knoppen onbereikbaar waren enkel glas was en ouderwetse schuif ramen van 2 bij 2,5.
Hoe groot Is de kans dat deze zometeen ook werken?
Ik heb nog steeds de antenne mod niet uitgevoerd maar zit er ondertussen wel aan te denken het te doen. Heeft het nog prestatie verschil of ik nu gewoon een installatie draad pak of een mooie antenne bij conrad besteld?
Ik ben op het moment in bezit van 2 EQ max thermostaatkranen en een muur thermostaat. Deze heb ik gebruik in mijn studenten kamer waar de knoppen onbereikbaar waren enkel glas was en ouderwetse schuif ramen van 2 bij 2,5.
Hoe groot Is de kans dat deze zometeen ook werken?
Ik heb nog steeds de antenne mod niet uitgevoerd maar zit er ondertussen wel aan te denken het te doen. Heeft het nog prestatie verschil of ik nu gewoon een installatie draad pak of een mooie antenne bij conrad besteld?
In de Conrad antenne zit gewoon een dun koperdraadje, ja wel in een mooie tule!
1,5qmm werkt op de zelfde wijze en zeker zo goed.
1,5qmm werkt op de zelfde wijze en zeker zo goed.
Over de hw thermostaat:
Het is nog niet helemaal zeker, maar de regeling zal in de thermostaat zitten, met een temp sonde hierbij ingebouwd. De hw zal waarschijnlijk de gewenste waarde doorgeven aan de thermostaat, de thermostaat doet de regeling.
Dit is tegenstelling van veel regelventielen, die werken vaak met 0-10 volt en moeten via een regeling worden aangestuurd.
Het probleem bij gebruik van de hw thermostaat is dat je een weersafhankelijke ketelregeling moet hebben om het goed te laten werken. Gebruik je een kamerthermostaat evt in combinatie met de heatlink dan zal de hw thermostaat bij warmtevraag in een andere kamer wel opensturen maar zal er geen warmte worden aangevoerd omdat er geen warmtevraag is. De oplossing die hw hiervoor adviseerd (verhoog de temp) zal niet fijn werken omdat het ongewenst is dat er ook in andere ruimtes dan gestookt zal gaan worden.
Behalve dat kan je (nu nog) niet tijdafhankelijk gewenste temperaturen instellen via de hw in combinatie met de heatlink. Maar waarschijnlijk zal dit wel mogelijk worden gemaakt.
Reactie welkom.
Het is nog niet helemaal zeker, maar de regeling zal in de thermostaat zitten, met een temp sonde hierbij ingebouwd. De hw zal waarschijnlijk de gewenste waarde doorgeven aan de thermostaat, de thermostaat doet de regeling.
Dit is tegenstelling van veel regelventielen, die werken vaak met 0-10 volt en moeten via een regeling worden aangestuurd.
Het probleem bij gebruik van de hw thermostaat is dat je een weersafhankelijke ketelregeling moet hebben om het goed te laten werken. Gebruik je een kamerthermostaat evt in combinatie met de heatlink dan zal de hw thermostaat bij warmtevraag in een andere kamer wel opensturen maar zal er geen warmte worden aangevoerd omdat er geen warmtevraag is. De oplossing die hw hiervoor adviseerd (verhoog de temp) zal niet fijn werken omdat het ongewenst is dat er ook in andere ruimtes dan gestookt zal gaan worden.
Behalve dat kan je (nu nog) niet tijdafhankelijk gewenste temperaturen instellen via de hw in combinatie met de heatlink. Maar waarschijnlijk zal dit wel mogelijk worden gemaakt.
Reactie welkom.
Het echte probleem van het koppelen van thermostaatkranen is van heel andere aard. We willen graag een regeling met variabele vlamhoogte, met een mooi woord modulerende vlamhoogte. Die regelt de vlamhoogte/ketelvermogen Als ik meer thermostaten aan elkaar ga knopen, naar welke modulatievraag moet de ketel dan luisteren? Bij een aan/uit regeling is dat geen probleem. Als er een thermostaat warmte vraagt gaat de ketel aan. En als je het goed gedaan hebt gaat ook alleen de radiator in de vragende ruimte open. Dus alleen daar verwarming. Maar... De ketel staat dan wel altijd op het volle ingestelde vermogen te branden. Ook voor een kleine radiator. Dat betekend dat je retour water vaak te warm terug komt.( bij een niet goed ingeregelde radiator) waar door het condensatie proces niet opgang komt en je tot wel 10% meer gas verstookt dan nodig.RuudMR schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:43:
Over de hw thermostaat:
Reactie welkom.![]()
![]()
Honywell heeft dat met het evo-home systeem opgelost, door alle thermostaten naar 1 centraal kastje te laten praten. Dat centrale kastje verzameld de gegevens en vertaalt dat naar een modulerende vraag naar de ketel. Maar dan praat je inmiddels wel over heel andere bedragen en een systeem wat twee kanten op kan praten. Dat zie ik er niet van komen bij HW. Dus is alles wat ze verzinnen om de nieuwe radiatorkraan te laten doen wat jullie willen een lap middel.
Ik heb twee van die radiatorkranen gekocht.
Een komt op mijn werkkamer: Daar staat de verwarming normaal uit en straks kan ik beneden op de bank een halfuurtje van te voren de verwarming aanzetten als ik wat wil gaan doen op die kamer. Scheelt weer een loopje naar boven. Belangrijker is dat ik altijd vergeet de verwarming daar uit te zetten zodat de volgende dag die kamer nodeloos wordt verwarmt. Straks zet ik er een timer op die er voor zorgt dat de kraan elke avond om 2300 altijd dicht gaat.
De andere op de slaapkamer.
De slaapkamer ligt op het oosten, dus het kan daar lelijk afkoelen als het vriest en waait. (heb geen isolatie aan die kant; woon nl in een rijksmonument/oude boerderij).
Timertje erop die de kraan een uur voor slapengaan openzet om de ergste kou uit de slaapkamer te halen. En dan natuurlijk rond 23.00 middels een 2de timer ook weer uit.
(dan gaat de thermostaat beneden (Toon) ook in de slaapstand).
Peter
Een komt op mijn werkkamer: Daar staat de verwarming normaal uit en straks kan ik beneden op de bank een halfuurtje van te voren de verwarming aanzetten als ik wat wil gaan doen op die kamer. Scheelt weer een loopje naar boven. Belangrijker is dat ik altijd vergeet de verwarming daar uit te zetten zodat de volgende dag die kamer nodeloos wordt verwarmt. Straks zet ik er een timer op die er voor zorgt dat de kraan elke avond om 2300 altijd dicht gaat.
De andere op de slaapkamer.
De slaapkamer ligt op het oosten, dus het kan daar lelijk afkoelen als het vriest en waait. (heb geen isolatie aan die kant; woon nl in een rijksmonument/oude boerderij).
Timertje erop die de kraan een uur voor slapengaan openzet om de ergste kou uit de slaapkamer te halen. En dan natuurlijk rond 23.00 middels een 2de timer ook weer uit.
(dan gaat de thermostaat beneden (Toon) ook in de slaapstand).
Peter
[ Voor 10% gewijzigd door pvkan op 18-10-2014 18:15 ]
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
Nee, ik heb op elke radiator een thermostaatkraan. In de woonkamer dus twee radiatoren en dus twee thermostaat kranen. Dit is heel handig, ik kan nu elke kamer onafhankelijk verwarmen. Staat de houtkachel aan dan zou een thermostaat nooit aanslaan en dus kun je andere kamers nauwelijks verwarmen, in ons geval is dat dus geen probleem.MikeT80 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:32:
[...]
Heb jij geen centrale thermostaat dan in je woonkamer die een klep aanstuurt?
Die discussie heb ik gisteren nog even gehad.
Die klep zal toch open moeten voor je warmte wisselaar iets gaat doen, of zit ik fout?
Of ik heb het fout maar als ik een radiator open of dicht zet veranderd dat niks aan de warmtelevering van de ketel. De ketel luistert naar de kamerthermostaat en niet naar een radiatorknop dacht ik zo.
Met als kanttekening dan bij sommige ketels de pomp vrijwel constant aan staat (uitzetten!, scheelt redelijk wat op jaarbasis) en dus bij tapwater wel degelijk warm water door de leidingen stuurt.
Buurman van 2 deuren verderop werkt als onderhoudsmonteur bij de energiewacht en die vertelde dat hij dat eigenlijk nog wel redelijk vaak tegen komt. Vaak door onkunde van iemand die in de settings heeft lopen te rommelen, maar soms ook bewust gedaan. Maar goed, hij komt dan ook heel wat ketels tegen met problemen.
Buurman van 2 deuren verderop werkt als onderhoudsmonteur bij de energiewacht en die vertelde dat hij dat eigenlijk nog wel redelijk vaak tegen komt. Vaak door onkunde van iemand die in de settings heeft lopen te rommelen, maar soms ook bewust gedaan. Maar goed, hij komt dan ook heel wat ketels tegen met problemen.
Dat heb ik ook een tijdje overwogen.TD-er schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:42:
Er zal hetzelfde in zitten als bij deze, op de 433 MHz module na.Waarschijnlijk zal het motortje zelfs een servo zijn, die je met puls-breedte modulatie in een bepaalde stand kunt zetten.
- Motortje
- Temperatuursensor
- Comperator (hoger/lager)
[afbeelding]
Ik heb zo'n zelfde van Honeywell op de aanvoer van mijn stadsverwarming. Per vertrek zou ik dan zo'n (een goedkopere) afsluiter op de aanvoer kunnen zetten.
Het voordeel van mijn (stadsverwarming) situatie is dat ik ongeveer een meterkast heb waar alleen alle leidingen van alle radiators verdeeld worden.
In principe staat bij mij alleen de woonkamer volledig open en de badkamer voor de helft - alle andere vertrekken staan zelfs in de winter dag en nacht dicht.
Probleem is dus dat als ik de woonkamer stook, de badkamer net zo hard mee stookt. Zinloos als ik overdag de woning op temperatuur aan het houden ben er gegarandeerd niet in de badkamer zal komen voor de komende paar uur.
Als ik de badkamer kan regelen heb ik eigenlijk al te pakken wat ik wel, optioneel wil ik er nog een stuk of 3 extra kunnen regelen.
Voor stadsverwarming zou zo'n setje van de HomeWizard ideaal zijn. Dit omdat de aanvoer van warmte niet gekoppeld is aan de warmtevraag.
Zit je alleen nog wel aan bijna 40 euro kosten per stuk. (excl. extra kosten voor het geval er nu geen thermostaatkraan op zit.)
Zit je alleen nog wel aan bijna 40 euro kosten per stuk. (excl. extra kosten voor het geval er nu geen thermostaatkraan op zit.)
In mijn geval gat die vlieger niet op 
Er zit zo'n Honeywell klepafsluiter op de hoofdaanvoer van de stadsverwarming. Wanneer deze klep open gaat, krijgen alle radiators warm water.
In de praktijk staan alleen de radiators in de woonkamer/keuken en badkamer open. De rest staat dicht.
In de woonkamer staat een sensor welke de temperatuur meet, mijn Raspberry Pi stuurt via een relais de Honeywell klep op basis van gemeten temperatuur en behoefte.
Maar volgens mij zijn we nu wel heel erg offtopic
Misschien een nieuw topic starten om algemeen dit soort 'problemen' te bespreken ?
Er zit zo'n Honeywell klepafsluiter op de hoofdaanvoer van de stadsverwarming. Wanneer deze klep open gaat, krijgen alle radiators warm water.
In de praktijk staan alleen de radiators in de woonkamer/keuken en badkamer open. De rest staat dicht.
In de woonkamer staat een sensor welke de temperatuur meet, mijn Raspberry Pi stuurt via een relais de Honeywell klep op basis van gemeten temperatuur en behoefte.
Maar volgens mij zijn we nu wel heel erg offtopic
Helemaal mee eens. De HW kranen zijn toch een teleurstelling voor de meeste klanten en gemiste kans voor HW zelf.Koffie schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:24:
Maar volgens mij zijn we nu wel heel erg offtopicMisschien een nieuw topic starten om algemeen dit soort 'problemen' te bespreken ?
De door hw voorgestelde thermostaat is (voorwaarde dat de sw in de hw dit goed ondersteund) een uitstekende oplossing, mits je de ketel in wil en kan instellen op weersafhankelijk regelen, met een stooklijn dus.
Dit is een gebruikelijke regeling voor kantoren bedrijven enz. (Nadeel: verbruik ligt meestal hoger)
Voor woonhuizen is het lastiger omdat een kamerthermostaat hierin leading is en deze bepaald of er warmtevraag is. De huiskamer warmtevraag bepaald of er iets gebeurd in de andere vertrekken.
Maar hier kan hw maar weinig veranderen, maar de hw thermostaat is wel degelijk een aanwinst voor die situaties.
Maar voor een particulier met een huiskamerthermotaat beperkt. Je kan het wel omgekeerd laten werken.Je kan ruimten die niet worden gebruikt (op bepaalde tijden) wel uitsluiten van verwarming. Spaart energie! (Mits de Nw sw dit kan!)
Het zou wel geweldig zijn als je met de heatlink ook de temperatuur tijdgestuurd kan maken.
Eigenlijk is het gek dat dit NU niet mogelijk is. Je kan de temperatuur uitsluitend eenmalig tijdelijk aanpassen. Voor de prijs van de heatlink zijn de mogelijkheden wel minimaal.
Ook de gemeten huiskamertempertuur kan niet in de logging worden meegenomen.
Dit moet toch makkelijk in de sw op te nemen zijn. (Ik heb nu op mijn thermostaat een losse temperatuur sensor staan
, dit is eigenlijk te gek voor woorden, maar met de huidige sw nodig)
Dit is een gebruikelijke regeling voor kantoren bedrijven enz. (Nadeel: verbruik ligt meestal hoger)
Voor woonhuizen is het lastiger omdat een kamerthermostaat hierin leading is en deze bepaald of er warmtevraag is. De huiskamer warmtevraag bepaald of er iets gebeurd in de andere vertrekken.
Maar hier kan hw maar weinig veranderen, maar de hw thermostaat is wel degelijk een aanwinst voor die situaties.
Het zou wel geweldig zijn als je met de heatlink ook de temperatuur tijdgestuurd kan maken.
Eigenlijk is het gek dat dit NU niet mogelijk is. Je kan de temperatuur uitsluitend eenmalig tijdelijk aanpassen. Voor de prijs van de heatlink zijn de mogelijkheden wel minimaal.
Dit moet toch makkelijk in de sw op te nemen zijn. (Ik heb nu op mijn thermostaat een losse temperatuur sensor staan
Met de HPM kan beide, dwz de heatlink laten schakelen obv condities is nu al mogelijk, het extern loggen in een google doc is in de maak. Dit wordt conform hoe nu ook weerstation informatie wordt gelogd.RuudMR schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:07:
De door hw voorgestelde thermostaat is (voorwaarde dat de sw in de hw dit goed ondersteund) een uitstekende oplossing, mits je de ketel in wil en kan instellen op weersafhankelijk regelen, met een stooklijn dus.
Maar hier kan hw maar weinig veranderen, maar de hw thermostaat is wel degelijk een aanwinst voor die situaties.Maar voor een particulier met een huiskamerthermotaat beperkt. Je kan het wel omgekeerd laten werken.Je kan ruimten die niet worden gebruikt (op bepaalde tijden) wel uitsluiten van verwarming. Spaart energie! (Mits de Nw sw dit kan!)
Dit moet toch makkelijk in de sw op te nemen zijn. (Ik heb nu op mijn thermostaat een losse temperatuur sensor staan, dit is eigenlijk te gek voor woorden, maar met de huidige sw nodig)
zie bv de gebruikers case http://hpm.homeip.net/scenario.html#Heatlink - Heatlink integratie; indien 1 uur geen aanwezigheid wordt gedetecteerd, dan wordt de temperatuur in de heatlink aangepast naar "laag", bij beweging wordt de temperatuur gezet "Regulier"
Mijn inziens kan door deze kleine ingreep de ketel worden bestuurd zodat hij aan gaat waarna met de thermostaatkranen een specifiek scenario kan worden gecreerd. Bv alleen warmte in een studeerkamer als er verder toch niemand thuis is. Eenvoudig te realiseren door in iedere "zone" een thermometer, een bewegingssensor en thermostaatkranen te plaatsen. Overigens wil je het goed doen heb je wel een aantal kranen nodig. Dus heel goedkoop is het niet
Uiteraard vergt het wel een registratie op de hpm.
[ Voor 9% gewijzigd door SNIK0906 op 19-10-2014 11:57 ]
Dus jij vind het slim om de temperatuur te meten op de plek bovenop de warmtebron in plaats van de plek waar je het lekker warm wilt hebben ?RuudMR schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:07:
Maar hier kan hw maar weinig veranderen, maar de hw thermostaat is wel degelijk een aanwinst voor die situaties.Maar voor een particulier met een huiskamerthermotaat beperkt. Je kan het wel omgekeerd laten werken.Je kan ruimten die niet worden gebruikt (op bepaalde tijden) wel uitsluiten van verwarming. Spaart energie! (Mits de Nw sw dit kan!)
Dit moet toch makkelijk in de sw op te nemen zijn. (Ik heb nu op mijn thermostaat een losse temperatuur sensor staan, dit is eigenlijk te gek voor woorden, maar met de huidige sw nodig)
Koffie, alle thermostaatkranen werken zo, Danfoss, Honeywell zijn er groot van geworden en het werkt echt.
Snik0906, hpm is op zich een schitterende oplossing, maar het geeft ook de beperkingen van de hw weer.
Of het technisch niet mogelijk is om het in de sw (firmware) van de hw mogelijk te maken of dat ze er nog niet aan toe zijn gekomen weet ik niet, ik ken hun prio lijstje niet, maar een aantal basis verknopingen in de hw zijn wel erg welkom. Maar ik wil mijn cv regeling niet afhankelijk maken van de werking van het internet.
Dat is hier echt nog iets te onbetrouwbaar. Mijn hele huis voorzien van deze thermostaten is echt te kostbaar, afgezien van het feit dat je batterij verbruik wel erg omhoog gaat. Ja ze werken gewoon op batterijen.
Of het technisch niet mogelijk is om het in de sw (firmware) van de hw mogelijk te maken of dat ze er nog niet aan toe zijn gekomen weet ik niet, ik ken hun prio lijstje niet, maar een aantal basis verknopingen in de hw zijn wel erg welkom. Maar ik wil mijn cv regeling niet afhankelijk maken van de werking van het internet.
Dat is hier echt nog iets te onbetrouwbaar. Mijn hele huis voorzien van deze thermostaten is echt te kostbaar, afgezien van het feit dat je batterij verbruik wel erg omhoog gaat. Ja ze werken gewoon op batterijen.
Alle thermostaten werkten vroeger met simpelweg aan of uit op basis van een schijf waar je aan draaide. En het werkte ook nog een eens ..RuudMR schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:04:
Koffie, alle thermostaatkranen werken zo, Danfoss, Honeywell zijn er groot van geworden en het werkt echt.
Koffie, toch zat hier meer theorie achter, het was dutycycle gemoduleerd met een differentiatie in de thermostaat. Ja, er zat echt een PID regelfunctie achter. Iets wat in veel huidige regelaars ontbreekt.
Wil je hier meer over weten wil ik via de Pm hier wel wat over zeggen.
Wil je hier meer over weten wil ik via de Pm hier wel wat over zeggen.
ik heb sinds kort een nest thermostaat omdat ik de heatlink niet kan gebruiken met mijn ketel, ik hoorde dat hw zelf aan het knutselen is met nest, ik hoop dat ze die gaan ondersteunen, ik zit met een wp en wil enkel cv bij kouder dan -5 gaan gebruiken en het zou leuk zijn moest ik daar mee kunnen spelen
heb al een hele tijd een homewizard met daarbij een voordeurbel van kaku en een camera van Dlink
de camera kan ik gewoon altijd benaderen via de homewizard (zowel wifi als via internet)
echter een foto knippen via de camera doet de camera maar 1 keer in de 20 keer dat er gebeld word
heeft iemand een oplossing voor het probleem dat eea niet lekker samenwerkt?
de camera kan ik gewoon altijd benaderen via de homewizard (zowel wifi als via internet)
echter een foto knippen via de camera doet de camera maar 1 keer in de 20 keer dat er gebeld word
Heb dit heel vaak met de Foscam zelfs. Snapshot kwaliteit op Low zetten verbeterd iets, maar vaak is de snapshot er niet of half. Ticket loopt al lang bij HW, maar op een of andere manier lijkt er maar geen oplossing te komen.cowboy02 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:41:
heb al een hele tijd een homewizard met daarbij een voordeurbel van kaku en een camera van Dlink
het licht er ook aan welke stream je hem hebt staan via je safari dat scheelt ook.martinvdm schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:29:
[...]
Heb dit heel vaak met de Foscam zelfs. Snapshot kwaliteit op Low zetten verbeterd iets, maar vaak is de snapshot er niet of half. Ticket loopt al lang bij HW, maar op een of andere manier lijkt er maar geen oplossing te komen.
en wat zeker helpt is zoals eerder aangegeven door verschillende mensen de HW op een appart G only netwerk, sinds dien werkt alles normaal zonder een foto te missen, althand als er niet te vaak achter elkaar aangebeld wordt en niet te vaak bedoel ik binnen een halve minuut...
Ik heb al mijn HW op een apart netwerk maar niet te vaak aanbellen is interessant. Ik merk dat mijn relais soms vrij snel schakelt en dan twee keer bellen word gesignaleerd.jacquesmulders schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:23:
[...]
het licht er ook aan welke stream je hem hebt staan via je safari dat scheelt ook.
en wat zeker helpt is zoals eerder aangegeven door verschillende mensen de HW op een appart G only netwerk, sinds dien werkt alles normaal zonder een foto te missen, althand als er niet te vaak achter elkaar aangebeld wordt en niet te vaak bedoel ik binnen een halve minuut...
Verwijderd
Goedenavond,
Het is niet echt bepaald duidelijk op de homewizard site en homewizard heeft geen wiki (na het lezen van deze draadjes ga je denken dat dat toch wel zo handig zou zijn). Dus bij deze mijn vraag hier.
Weet iemand of er toegevoegde waarde is van het hebben van een geavanceerde thermostaat over een simpele, beiden met opentherm ondersteuning? Momenteel heb ik GEEN thermostaat (yup) en moet er toch 1 aanschaffen. Deze zal wireless worden, en ik denk aan de Honeywell Chronotherm wireless modulation (CMS 927, of de nieuwere (maakt dat nog uit)) of the Honeywell Round wireless modulation (de goedkope dus).
De goedkope kan vanalles niet (vakantiemodus, programmeren, "optimaliseren/zelf denken") maar wat is daar het nut van als je alles al kan regelen via HW?
Hoop dat iemand een beetje licht kan schijnen, want het wordt hier koud
Het is niet echt bepaald duidelijk op de homewizard site en homewizard heeft geen wiki (na het lezen van deze draadjes ga je denken dat dat toch wel zo handig zou zijn). Dus bij deze mijn vraag hier.
Weet iemand of er toegevoegde waarde is van het hebben van een geavanceerde thermostaat over een simpele, beiden met opentherm ondersteuning? Momenteel heb ik GEEN thermostaat (yup) en moet er toch 1 aanschaffen. Deze zal wireless worden, en ik denk aan de Honeywell Chronotherm wireless modulation (CMS 927, of de nieuwere (maakt dat nog uit)) of the Honeywell Round wireless modulation (de goedkope dus).
De goedkope kan vanalles niet (vakantiemodus, programmeren, "optimaliseren/zelf denken") maar wat is daar het nut van als je alles al kan regelen via HW?
Hoop dat iemand een beetje licht kan schijnen, want het wordt hier koud
Ik heb zelf een eenvoudige thermostaat en doe alles via de hw app.
Op dit moment kan je de heatlink nog niet programmeren maar er is net een update geweest voor toekomstige functies. Dus ik ga er van uit dat er wel wat aan zit te komen.
Als je op vakantie gaat kan je hem toch gewoon op 1 temperatuur zetten en als je op de terug weg bent de thermostaat alvast wat hoger zetten via hw app.
Op dit moment kan je de heatlink nog niet programmeren maar er is net een update geweest voor toekomstige functies. Dus ik ga er van uit dat er wel wat aan zit te komen.
Als je op vakantie gaat kan je hem toch gewoon op 1 temperatuur zetten en als je op de terug weg bent de thermostaat alvast wat hoger zetten via hw app.
Ikku100 de (Honeywell chronoterm bv) thermostaat regelt met zelf optimaliserende parameters.
De hw heatlink kan uitsluitend een gewenste waarde doorgeven en dat nog niet eens in tijdvakken.
Maar misschien komt die functie ooit. Maar belangrijk, het is absoluut geen regelaar.
Dus regelen doet de thermostaat en sommige doen het beter dan andere.
Ik ben een tevreden gebruiker van de Honeywell in combinatie met de hw heatlink.
De hw heatlink kan uitsluitend een gewenste waarde doorgeven en dat nog niet eens in tijdvakken.
Maar misschien komt die functie ooit. Maar belangrijk, het is absoluut geen regelaar.
Dus regelen doet de thermostaat en sommige doen het beter dan andere.
Ik ben een tevreden gebruiker van de Honeywell in combinatie met de hw heatlink.
Persoonlijk heb ik niet zo'n goede ervaring naar de bouwkwaliteit van dit toestel. Na 3 jaar is het scherm al defect bij mij: de LCD cijfers tonen hun rechtsbovenste verticale streepjes niet meer...Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:56:
Honeywell Chronotherm wireless modulation (CMS 927, of de nieuwere (maakt dat nog uit))
Dus of het nu 8 of 6 uur is, kan ik niet uitmaken...Ook 22 en 23 ° kan ik niet onderscheiden.. Valt een beetje tegen als je ziet wat dat kost en mijn oude casio van 15 jaar die z'n LCD werkt nog steeds of een LCD van een fietscomputer van 10 euro... (LCD, LED, 7-Digit segment: ik weet de correcte term niet precies)
Ik hoop echt zoooooo dat er eens echte domotica sturing bij komt met de versie update. Die heatlink is nu min of meer nutteloos, voor mij IIG.Moet alsnog zelf de temperatuur wijzigen, terwijl dat prima afgevangen kan worden met een scene of schakelaar. Gewoon een knop bij de deur waarmee je thuis komt, het licht aangaat (mits het al donker is), verwarming aan etc.
Het is een tijd leuk geweest om mee te spelen, maar ik verlang nu meer en ik betwijfel of de HW er aan kan voldoen. Ja, met de HPM of andere hacks. Maar ik wil gewoon een basis die al goed is. Jammer dat z-wave modules duurder zijn, maar de Vera 3 bied wat dat betreft toch veel betere automatisering.
Het is een tijd leuk geweest om mee te spelen, maar ik verlang nu meer en ik betwijfel of de HW er aan kan voldoen. Ja, met de HPM of andere hacks. Maar ik wil gewoon een basis die al goed is. Jammer dat z-wave modules duurder zijn, maar de Vera 3 bied wat dat betreft toch veel betere automatisering.
Ferry, kijk dan eens naar Domoticz, dan kan je met een rfxcom je huidige kaku modules blijven gebruiken.
Knop bij de deur ? ik vind het eigenlijk beschamend dat homewizard app nog steeds geen geofancing doet !
Knop bij de deur ? ik vind het eigenlijk beschamend dat homewizard app nog steeds geen geofancing doet !
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Jep, Domoticz is ook leuk. Maar die mist volgens mij de koppeling met thermostaat/CV ketel.LoneWolf schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:32:
Ferry, kijk dan eens naar Domoticz, dan kan je met een rfxcom je huidige kaku modules blijven gebruiken.
Knop, bewegingsschakelaar, whatever. Zolang je ook maar makkelijk manueel kan overrulen want tijdens het kijken van een film mag de verlichting grotendeels uit blijven
Koppeling met je thermostaat/CV-ketel kan in Domoticz met een OpenTherm gateway.
[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 21-10-2014 10:42 ]
Ojah ik zie t, zelfs hetzelfde kastje als de vera 3. Nice. GGO 
Overigens, wat ook hinderlijk is (maar dan valt op te lossen): Ik heb nu wandschakelaars met zenders er achter. Maar als je dan met de app lampen aanzet, en je verlaat de kamer, dan moet je 2x de schakelaar omzetten, eerst aan, en dan uit. Vooral mijn vriendin vind dat heel hinderlijk. Ik raak er wel aan gewend.
De gecombineerde zender/schakelaar heeft dat dacht ik niet. Maar die werkt weer niet met de geschakelde voedingen die ik heb. Alles is LED verlichting
Overigens, wat ook hinderlijk is (maar dan valt op te lossen): Ik heb nu wandschakelaars met zenders er achter. Maar als je dan met de app lampen aanzet, en je verlaat de kamer, dan moet je 2x de schakelaar omzetten, eerst aan, en dan uit. Vooral mijn vriendin vind dat heel hinderlijk. Ik raak er wel aan gewend.
De gecombineerde zender/schakelaar heeft dat dacht ik niet. Maar die werkt weer niet met de geschakelde voedingen die ik heb. Alles is LED verlichting
dat kan in de hw je makkelijk met een scene oplossen, en in domoticz met een scriptje nog mooier. (if lamp = on, turn off, if lamp=off turn on)
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ik ook._ferry_ schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:22:
Ik hoop echt zoooooo dat er eens echte domotica sturing bij komt met de versie update.
Ik heb geen trek in een overstap naar zoiets als domotociz, dus moet maar blijven hopen dat HW een keer een fatsoenlijke firmwareüpgrade uitbrengt met nieuwe functionaliteit en om heel eerlijk te zijn snap ik het probleem niet echt.
Ik ken de codebase en mogelijkheden van het kastje niet echt, maar als je ziet wat HPM doet dan moet dat toch ook te doen zijn voor de HW? Of een timer voor de Heatlink?
Ik probeer nu wat functionaliteit af te vangen via Tasker op een oude telefoon die altijd aanstaat (heb geen trek in een extern iets zoals HPM, dus ik heb een soort interne HPM-server op mijn telefoon zeg maar
Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Ik vind het gewoon een beetje jammer dat ze allerlei nieuwe producten toevoegen, terwijl de functionaliteit van hun oude producten beperkt blijft. Zorg dan eerst dat je dat werkende hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 21-10-2014 11:59 ]
Ben wel benieuwd, waarom wil je niet overstappen naar iets als Domoticz dan of zo?anandus schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:58:
[...]
Ik ook.
Ik heb geen trek in een overstap naar zoiets als domotociz, dus moet maar blijven hopen dat HW een keer een fatsoenlijke firmwareüpgrade uitbrengt met nieuwe functionaliteit en om heel eerlijk te zijn snap ik het probleem niet echt.
Ik ken de codebase en mogelijkheden van het kastje niet echt, maar als je ziet wat HPM doet dan moet dat toch ook te doen zijn voor de HW? Of een timer voor de Heatlink?
Ik probeer nu wat functionaliteit af te vangen via Tasker op een oude telefoon (heb geen trek in een extern iets zoals HPM).
Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Ik vind het gewoon een beetje jammer dat ze allerlei nieuwe producten toevoegen, terwijl de functionaliteit van hun oude producten beperkt blijft. Zorg dan eerst dat je dat werkende hebt.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Omdat ik geen zin heb in alle investeringen (een RPi, extra modules, etc).DennusB schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:59:
[...]
Ben wel benieuwd, waarom wil je niet overstappen naar iets als Domoticz dan of zo?
Dan doet een oude telefoon met Tasker het for the time being ook wel prima.
Ik denk dat als je je HomeWizard spul verkoopt je met weinig investering verder kan met bijv. Domoticz hoor. Duurste is de RFXCOM 433Mhz transceiver (€109). Rest valt wel mee. En de transceiver is redelijk waardevast, omdat hij ook met veel andere domotica systemen gebruikt kan worden.
En dan heb je ook nog de mogelijkheid er een Z-Wave USB stick bij te proppen en spul daarvan te gebruikenThinkPadd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 12:19:
Ik denk dat als je je HomeWizard spul verkoopt je met weinig investering verder kan met bijv. Domoticz hoor. Duurste is de RFXCOM 433Mhz transceiver (€109). Rest valt wel mee. En de transceiver is redelijk waardevast, omdat hij ook met veel andere domotica systemen gebruikt kan worden.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Gisteren de Itron watermetersensor besteld. Is zo'n beetje het laatste wat nog niet in mijn HW zit. Om 14:40 besteld maar vandaag niet binnen. 'Voor 17:00 besteld, volgende dag in huis!'
Jammer, gemiste kans
Jammer, gemiste kans

Dat werkt helaas niet als de ontvanger een dimmer is, die gaat bij een ON signaal vrolijk op en neer dimmen.LoneWolf schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:56:
dat kan in de hw je makkelijk met een scene oplossen, en in domoticz met een scriptje nog mooier. (if lamp = on, turn off, if lamp=off turn on)
Enige oplossing is een zender en ontvanger die niet aan elkaar gelinkt zijn, en een HW het signalen laten interpreteren.
Ik ben aan het twijfelen of ik de Heatlink zal aanschaffen. Iemand een idee wat daar de meerwaarde van is, zeker nu er bijv ook http://www.dutchcowboys.n...ywell-is-nu-ook-connected is
.
[ Voor 255% gewijzigd door teacher op 22-10-2014 01:27 ]
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Kan iemand bevestigen of de heatlink nu werkt in combinatie met een Reneha iSense en Calenta ketel?
Werkt alles nu zoals het bedoelt is zonder issues?
Werkt alles nu zoals het bedoelt is zonder issues?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!