Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

commentator schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:53:
Ik ben aan het twijfelen of ik de Heatlink zal aanschaffen. Iemand een idee wat daar de meerwaarde van is, zeker nu er bijv ook http://www.dutchcowboys.n...ywell-is-nu-ook-connected is
Meerwaarde?
Je kunt hem hoger/lager zetten met je telefoon, of bijvoorbeeld 1 uur aanzetten op een hogere temperatuur. Verder is de meerwaarde echt 0,0 :/ Misschien dat het met de software update verandert waardoor je temperatuur kan koppelen aan bijvoorbeeld een scene die actief is, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
commentator schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:53:
Ik ben aan het twijfelen of ik de Heatlink zal aanschaffen. Iemand een idee wat daar de meerwaarde van is, zeker nu er bijv ook http://www.dutchcowboys.n...ywell-is-nu-ook-connected is
wat ik laatst begreep is dat met komende update er een klok thermostaat van gemaakt wordt verder is het nu gewoon op afstand bedienen van een thermostaat. dat de meer waarde 0,0 is vind ik onzin.

ik heb mijn thermostaat in de kamer weggewerkt en een tablet aan de muur gehangen waar je nu dus te temperatuur op kan bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De gehele meerwaarde is niet 0,0, maar buiten de functie van via je mobiel de cv hoger/lager zetten is de meerwaarde 0,0. Want meer kun je er momenteel gewoon niet mee. Ik zou dus eerst even afwachten wat de update met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de velleman ws1060 in combinatie met de homewizard? Ik ben benieuwd of deze combinatie werkt.

http://www.velleman.eu/products/view/?id=408420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
_ferry_ schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:00:
De gehele meerwaarde is niet 0,0, maar buiten de functie van via je mobiel de cv hoger/lager zetten is de meerwaarde 0,0. Want meer kun je er momenteel gewoon niet mee. Ik zou dus eerst even afwachten wat de update met zich meebrengt.
Iedereen zijn mening, ik ben er tevreden mee, zoizo zijn er niet veel tot geen andere oplossingen met alles in een app waar het redelijk plug and play is.

Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet bepalen of je het een meerwaarde vind of niet, niet iedereeb heeft de zelfde wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:45
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:54:
Heeft iemand ervaring met de velleman ws1060 in combinatie met de homewizard? Ik ben benieuwd of deze combinatie werkt.

http://www.velleman.eu/products/view/?id=408420
De hw zit toch alleen op 433MHz ? Deze zit op 868 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
commentator schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:09:
[...]

De hw zit toch alleen op 433MHz ? Deze zit op 868 MHz
HW zit ook op 868, alleen niet voor de weer sensoren... daar gebruikt die 433 voor.
HL, EL zitten op 868

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 15:18
Steef_tweaker schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:44:
Kan iemand bevestigen of de heatlink nu werkt in combinatie met een Reneha iSense en Calenta ketel?
Werkt alles nu zoals het bedoelt is zonder issues?
Ze hebben aangegeven dat het nu wel zou moeten werken maar dat weten we pas zeker als de nieuwe app vrijgegeven wordt, ergens deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacquesmulders schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:13:
[...]

HW zit ook op 868, alleen niet voor de weer sensoren... daar gebruikt die 433 voor HL, EL zitten op 868
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Zijn er meer gebruikers hier die sinds de laatste update wifi verbindingsproblemen hebben?
Blijft weer heel lang rood knipperen en is op dat moment dus ook offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:10
commentator schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:49:
Zijn er meer gebruikers hier die sinds de laatste update wifi verbindingsproblemen hebben?
Blijft weer heel lang rood knipperen en is op dat moment dus ook offline
Ik heb nog steeds geen update aangeboden gekregen. zit nog nog op 2.73
Meer mensen zonder update?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vreemd. Sinds 16 oktober is 2.76 uitgerold geloof ik.
Zit je Homewizard op het internet?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18
Ik kreeg hem gisteren ook pas binnen... Ze rollen hem denk ik niet meteen naar alle klanten uit dus het kan bij de een wat langer duren als bij de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Mediacj schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 13:18:
[...]

Ze hebben aangegeven dat het nu wel zou moeten werken maar dat weten we pas zeker als de nieuwe app vrijgegeven wordt, ergens deze week.
oke ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
anandus schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 07:48:
Vreemd. Sinds 16 oktober is 2.76 uitgerold geloof ik.
Zit je Homewizard op het internet?
yep...

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:03
ik heb hem ook nog maar net gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:19
Ik heb hem vanmiddag ook pas gekregen. En meteen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

? ? schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:44:
[...]

Persoonlijk heb ik niet zo'n goede ervaring naar de bouwkwaliteit van dit toestel.
...
RuudMR schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:28:
Ikku100 de (Honeywell chronoterm bv) thermostaat regelt met zelf optimaliserende parameters.
De hw heatlink kan uitsluitend een gewenste waarde doorgeven en dat nog niet eens in tijdvakken.
...
Jovink538 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:32:
Ik heb zelf een eenvoudige thermostaat en doe alles via de hw app.
...
Dankjulliewel! Ook de tip dat er een nieuwe Honeywell aankomt die ook online te programmeren/besturen is, is super. Koop dus nu maar even iets simpels en wacht met aanschaf heatlink/dure thermostaat.

Dit forum is dus 10x beter dan de helpdesk (bizar hoe slecht ze antwoord geven op vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Laatst online: 27-03 19:48
Zojuist in de mailbox: V 2.9.4
Vandaag komt er een app update beschikbaar voor iOS, Andoid en de HTML (web) app. Versie 2.9.4 brengt naast diverse verbeteringen ook een nieuwe functie: IP-schakelaars. Hiermee is het mogelijk om de 'on' en 'off' knop van een schakelaar in de HomeWizard te gebruiken om een IP commando te sturen. Voeg een IP schakelaar toe onder 'add sensor'. Dit klinkt misschien wat technisch -maar geen zorgen- als bovenstaande termen je niets zeggen komt er binnenkort een uitgebreid document in de knowledge base. De mogelijkheden zijn divers. Je kunt bijvoorbeeld een media center of wifi-enabled tv te besturen. We zijn ook benieuwd naar jullie input en creatieve oplossingen. Laat het ons weten en stuur een mail naar info@homewizard.nl.
Toch benieuwd wat een IP-commando is..... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Ik vermoed een URL die je kan aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Via http://x.x.x.x/<cmd> kan je devices bedienen die aan je netwerk zitten.
Denk maar aan andere app's die je gebruikt om je radio of tv aan of uit te zetten.
Ipv dat je bij thuiskomst zelf de app moet starten, gaat de homewizard via scene's of timers dit activeren of uitschakelen. Wel grappig maar op zich niet zo spannend als je zelf al een server o.i.d. thuis hebt.
Lampje schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:35:
Zojuist in de mailbox: V 2.9.4

[...]

Toch benieuwd wat een IP-commando is..... ;-)

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Laatst online: 27-03 19:48
Zo'n idee had ik ook, misschien dat je dan zelf acties kan afhandelen en via de API weer andere schakelaren kunt activeren bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18
Uit de Play Store: 2.9.4

Wat is er nieuw?
-Verscheidene grafiek fixes
-Fix crash in configmode
-Ondersteuning voor dimmer preview
-Eigen weerstation zou altijd bovenaan moeten staan
-Ondersteuning voor Virtuele Schakelaars
-We werken aan ondersteuning voor meerdere apparaten
-Winkel in de App

[ Voor 4% gewijzigd door Fuske op 24-10-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Tebbie schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:40:
Via http://x.x.x.x/<cmd> kan je devices bedienen die aan je netwerk zitten.
Denk maar aan andere app's die je gebruikt om je radio of tv aan of uit te zetten.
Ipv dat je bij thuiskomst zelf de app moet starten, gaat de homewizard via scene's of timers dit activeren of uitschakelen. Wel grappig maar op zich niet zo spannend als je zelf al een server o.i.d. thuis hebt.

[...]
Maar kan je dit dan misschien laten combineren met IFTTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
De webapp is al geupdate, hier kan je de ip schakelaars al toevoegen en testen.
Ik ga even uitzoeken hoe ik met PLEX een leuke activeert creëer :-), of een Harmony activiteit activeer! of... :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bas Post op 24-10-2014 14:52 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

Ik wil mijn grafieken aan kunnen passen. Wordt echt schijtziek van die gare waardes bij mijn regenmeter. Afgelopen keer batterijen vervangen en ja hoor weer de hele grafiek vern**kt met -213 mm :/ 8)7

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robm62
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-10 18:39
Net update via playstore op mijn asus tablet. Slaat nu steeds weg, opnieuw installeren maakt niets uit. Fijn zo'n update :(

Gelukkig nog de vorige versie kunnen vinden op het internet, Werkt nu weer, voorlopig ga ik hem niet updaten. Op de telefoon geen probleem.

[ Voor 36% gewijzigd door robm62 op 24-10-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waar blijft de update voor de webcams??
Je kon via de site je webcam toevoegen zodat dit in de app verwerkt zou worden.
Kan nog veen toegevoegde cams vinden. Handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
JB schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:15:
Ik wil mijn grafieken aan kunnen passen. Wordt echt schijtziek van die gare waardes bij mijn regenmeter. Afgelopen keer batterijen vervangen en ja hoor weer de hele grafiek vern**kt met -213 mm :/ 8)7
Als je de homewizard open maakt dan zit er gewoon een micro SD kaart op het bord. de data kun je dan gewoon op een computer uitlezen en veranderen. het is wel even zoeken naar hoe het is opgebouwd, maar het is een mogelijkheid.

Ik zat eraan te denken om een verlengkabel te kopen, zodat je de kaart als het ware in de behuizing steekt, maar uiteindelijk heb je de kaart er zo ook snel uit en hoe vaak is het eigenlijk nodig.

Mocht je een verlengkabel willen aanschaffen, ik vond alleen dit, maar dat is dan meteen 50 cm of zo. dat is wel heel erg lang:
kabel uit China

(Als iemand een aternatief weet, ik houd me aanbevolen voor een link :) )

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenpeiffer op 24-10-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

visie schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:40:
Waar blijft de update voor de webcams??
Je kon via de site je webcam toevoegen zodat dit in de app verwerkt zou worden.
Kan nog veen toegevoegde cams vinden. Handig...
Ja, dat mis ik ook. Had ondersteuning voor Marmitek-camera's gevraagd. Nooit meer iets van gehoord, en de keurze voor Marmitek is nog niet toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas Post schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:51:
De webapp is al geupdate, hier kan je de ip schakelaars al toevoegen en testen.
Ik ga even uitzoeken hoe ik met PLEX een leuke activeert creëer :-), of een Harmony activiteit activeer! of... :)
Ik ben benieuwd wat iedereen zou schakelen met de nieuwe url optie? De volgende zou misschien zijn dat je met een HTTP GET een waarde kan uitlezen en in een vakje in de app weer kan geven ;)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00
Zou SONOS aan te sturen zijn via de nieuwe IP functie?
En wat zou nog meer een optie zijn om thuis te schakelen middels IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Iemand al ervaring met HW icm die Philips HUE lampen?
Kan ja al met bijv een kaku schakelaar via de HW de lampen uitzetten zoals je dat in de officiële app zou doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy_BuMBuM
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb nu al een tijdje de deurbel-snapshot functie, echter als ik thuis ben duurt het zolang eer ik de foto open heb. Ergens anders maakt het niet uit, want ik kan dan toch niet open doen.
Mijn idee was om een oude ipad/of ander scherm op te hangen waar de videostream gestart wordt als de deurbel via de HW wordt waargenomen. Iemand een idee of dit haalbaar is en wellicht op welke manier dit het beste aan te pakken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Steef_tweaker schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:06:
[...]

Maar kan je dit dan misschien laten combineren met IFTTT?
Ifttt.com kan nu al via de hpm http://hpm.homeip.net) of zoek binnen ifttt.com op homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
commentator schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:00:
Iemand al ervaring met HW icm die Philips HUE lampen?
Kan ja al met bijv een kaku schakelaar via de HW de lampen uitzetten zoals je dat in de officiële app zou doen?
Ik heb twee Hue lux lampen boven de eettafel en dat werkt prima. je schakelt een scene in de HW (aangezien het ook als twee losse lampen gezien wordt). en die scene kun je natuurlijk activeren met een normale KAKU wandschakelaar. Met de wandschakelaar activeer ik een bepaald dim niveau middels een scene. via de Ipad kan ik eventueel een fellere setting kiezen middels een andere scene.

Dimmen met de wandschakelaar zelf is niet te doen. Via de Hue eigen app kun je wel makkelijk meerdere lampen in dezelfde groep van dim niveau veranderen. met de HW moet je dit per lamp doen (meen ik me te herinneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
jeroenpeiffer schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:34:
Dimmen met de wandschakelaar zelf is niet te doen. Via de Hue eigen app kun je wel makkelijk meerdere lampen in dezelfde groep van dim niveau veranderen. met de HW moet je dit per lamp doen (meen ik me te herinneren).
Dank je. Dat dimmen hoeft ook niet. Het is meer om het echt uitschakelen op te vangen. Want ik lees dat die dingen nadat ze van de stroom gehaald zijn weer naar de standaard instelling terugkeren.
Dus toen dacht ik als ik nou met de HW die dingen het uit signaal kan geven dan onthouden ze het wel omdat ze niet echt uit(zonder stroom zitten) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect die update. Ik kan nu eindelijk de snapshot aanroepen via een url van mijn vivotek camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sinds de update werkt geen van mijn deursensoren meer. Ook van mijn bewegingsmelder krijg ik geen melding meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
visie schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 09:05:
Sinds de update werkt geen van mijn deursensoren meer. Ook van mijn bewegingsmelder krijg ik geen melding meer...
Had ik ook, heb sommige acties opnieuw moeten toevoegen.

Verder heeft deze update de iSense problemen in combinatie met een Calenta ketel maar gedeeltelijk opgelost.

Ik kan nu halve graden instellen en het terugvallen van de temperatuur komt minder vaak voor (en wordt dan een paar minuten later weer hersteld) maar nog regelmatig komt de ingestelde temperatuur op de thermostaat niet overeen met wat de actuele ingestelde temperatuur in de app is, onwerkbaar dus, dat is dodelijk voor de WAF factor. Wat zijn de ervaringen van andere iSense met Calenta eigenaren na deze firmware/app update?

[ Voor 6% gewijzigd door Mediacj op 25-10-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat die IP-switch geen WOL ondersteunt (wake-up-lan)
Maar misschien is dat ook wel iets te technisch voor de meesten en zou dus een belasting kunnen zijn voor de support?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18
Hoi Ik had ook problemen met deze update de app was heel traag veel ontvangers reageerden niet.

Ik heb een tijd je de spanning eraf gehaald van de Homewizard, toen ging het wat beter. Daarna 5 minuten de homewizard weer zonder spaninng gezet. Hierna was alles goed. Het leek er net op dat de homewizard heel druk was.

:) :) :)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:29
Het ip adres van m'n Samsung tv is: http://192.168.1.60 maar wat vul ik nou in om hem via de Homewizard uit te schakelen.
Het zou moeten kunnen met KEY_POWEROFF

HTTP://192.168.1.60: endan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hangt dat niet geheel van je TV af :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:07
Ronvgs schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:28:
Het ip adres van m'n Samsung tv is: http://192.168.1.60 maar wat vul ik nou in om hem via de Homewizard uit te schakelen.

Het is dat ik geen Samsung heb, anders had ik het even voor je geprobeerd :)
Ik heb wel dit gevonden, volgens mij doen ze hier precies hetzelfde:
http://forum.fibaro.com/p...521b79156f1eacfb5c4e610b6

Let us know :D

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL1978
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 10:04
Op mijn android tablet crasht de hw app direct in landscape mode, energylink is dan zichtbaar. in portrait blijft hij wel werken, energylink is dan niet zichtbaar. Op mijn android telefoon crasht hij zodra ik vanuit het energylink scherm terug ga naar het hoofdscherm (telefoonknop en app knop).

Blijkbaar zit er nog een mega bug in de nieuwe android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
Ronvgs schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:28:

Probeer het eens met deze url:

http://192.168.1.60:8888/samsungremote.php?=KEY_POWEROFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

Dit heb ik bij elke update... Wat werkt is de notificatie openen en weer op "Bewaar" klikken. Weggooien en opnieuw toevoegen heb ik nog niet hoeven doen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:03
Werkt bij jullie de snapshot functie van de deurbel ook niet meer ?
Camera opnieuw instellen en toewijzen heeft ook geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Nee snapshot doet het bij mij ook niet meer.

Nu doet ie het wel weer.
Ik heb in de tussen tijd niks veranderd.

[ Voor 44% gewijzigd door Jovink538 op 25-10-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Ik lees al jaren dit forum, en nu me maar eens geregistreerd.
Ik heb sinds een week ook een homewizard en gisteren 2 foscam 19831w geinstalleerd, ik kreeg maar geen toegang ondanks portforwarding wat ik al veel langer onder de knie heb,15 uur ermee bezig en nu.......
JA, werkt, en de oplossing= een poort hoger dan 1025, ik had eerst 88 maar werkte niet vanaf 4g wel in wifi home,
misschien een tip voor iemand? Of wisten jullie dit al lol.
Maar nu ander probleem
Op note 3 zie ik in de app de besturing en rechtsboven staat streamen, ik kan de besturing indrukken en de ipcam reageerd maar ik zie geen beeld het blijft wit. iemand een idee??

moet ik misschien op mijn note3 iets toevoegen/instellen?

[ Voor 4% gewijzigd door oertje op 25-10-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
oertje schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:43:
Ik lees al jaren dit forum, en nu me maar eens geregistreerd.
Ik heb sinds een week ook een homewizard en gisteren 2 foscam 19831w geinstalleerd, ik kreeg maar geen toegang ondanks portforwarding wat ik al veel langer onder de knie heb,15 uur ermee bezig en nu.......
JA, werkt, en de oplossing= een poort hoger dan 1025, ik had eerst 88 maar werkte niet vanaf 4g wel in wifi home,
misschien een tip voor iemand? Of wisten jullie dit al lol.
Maar nu ander probleem
Op note 3 zie ik in de app de besturing en rechtsboven staat streamen, ik kan de besturing indrukken en de ipcam reageerd maar ik zie geen beeld het blijft wit. iemand een idee??

moet ik misschien op mijn note3 iets toevoegen/instellen?
Klinkt alsof jij ook een apart B/G netwerk voor je homewizard kunt gebruiken. Volgens mij hebben meerdere mensen problemen zoals dit gehad en bleek het netwerk toch de oplossing te zijn.
Overigens maakt het niet uit op welk wifi netwerk je camera's zitten. Ik heb de Homewizard op het B/G netwerk en de camera op een N netwerk van een andere router, maar mijn probleem was hiermee wel opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
Dank voor een antwoord...maar ik heb geen idee wat een B/G of N net werk is, misschien bedoel je dat ik een cisco router achter mijn zyxel modem van provider moet hangen?

En wat heeft dat te maken met beelden kijken op mijn note3 van samsung?In de homewizard app daar kan ik dus niets zien wel aansturen dus.
In de foscam app kan ik wel bekijken op mijn gsm en aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oertje schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:58:
Dank voor een antwoord...maar ik heb geen idee wat een B/G of N net werk is, misschien bedoel je dat ik een cisco router achter mijn zyxel modem van provider moet hangen?
Er is een aantal generaties WiFi-netwerken
Voor 2.4 GHz zijn dat:
  • B: tot 11 Mbps
  • G: tot 54 Mbps
  • N: meer dan 54 Mbps
Vrijwel alles wat je tegenwoordig koopt, werkt op N-snelheid, terwijl de HomeWizard op maximaal G-snelheid werkt. (B/G compatibel)
Dat wil zeggen dat je router/modem constant heen en weer moet schakelen tussen "snel" en "traaaag".
Dit omdat vrijwel alles in je netwerk dus "snel" is, op de Homewizard na.
Vrijwel alle WiFi accesspoints/routers hebben daar problemen mee in de zin dat dat schakelen eigenlijk zo traag gaat dat het in combinatie met de Homewizard eigenlijk niet lekker werkt.

Kortom, wanneer je problemen ervaart in de zin dat je vrij moeilijk met je HomeWizard kunt verbinden, of plaatjes van de IP-camera's mist of niet volledig binnen krijgt, dan ligt dat aan dit probleem.
De oplossing is dan een 2e WiFi accesspoint neer te zetten (of router die niet als router, maar als bridge staat ingesteld) waarmee je dan alleen de HomeWizard en eventueel een IP-camera verbind.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik had ook het probleem dat ik een trage verbinding met de Homewizard app had en heb dat op mijn Ziggo modem kunnen oplossen door het 5GHz netwerk een andere SSID te geven dan het 2,4GHz netwerk.

Alle snelle apparaten verbinden nu met het 5GHz netwerk en de Homewizard met de 2,4GHz en sindsdien is de app weer snel met verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
JB schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:15:
Ik ken het dilemma, maar dan met mijn watermeter. Dat heb ik opgelost.
Als je een beetje handig bent en wat lef hebt is die valse waarde vrij simpel uit je regenmeter te krijgen.
Onderstaand een uitleg: Let op! Als je onderstaande opvolgt doe je dit voor geheel eigen risico.
Dus goed opletten wat je doet!

Je moet hiervoor de miniSD kaart uit de Homewizard halen en uitlezen met je PC (eventueel adapter gebruiken naar normale SD maat).

Maak eerst een backup !

Stap 1
Ga in de root van de kaart op zoek naar de bestand(en) die beginnen met CS.
Wanneer je deze opent met bv kladblok of Notepad++ zie je de naam van de sensor.
ZO heb ik CS0 en CS1 in mijn root staan en CS0 bevat de parameters "Regen;false;0;3;0;"
Dit is dus de regenmeter (kan bij jou dus ook anders zijn).
Onthou het nummer achter CS.

Stap 2
Je moet nu op zoek naar de maand/datum waarop de vreemde waarde is geschreven.
In de root zie je de map 2014, in die map vervolgens het maandnummer, en daarin weer de dagen.

Open de map van de specifieke dag.
Open nu het bestand wat begint met "LCSx" waarbij X het nummer is wat je in stap 1 hebt gevonden.
ALs je dat bestand opent dan zie je steeds een tijdstempel per uur,gevolgd door een getal.
Dus bv 05:00; 3752;
De waarde van de regenmeter wordt cumulatief opgeslagen (in stappen van 7) en ergens maakt
deze waarde een rare sprong.Verbeter die door de waarde van het vorige uur te gebruiken.
Let ook op alle navolgende tijdstempels:
Als die ook verminkt zijn dan moet je die dus ook even aanpassen.
Trek nu het eerste getal (00:00 uur) af van de het laatste (23:00 uur). Onthou dit getal (neerslagcijfer)

PAS OP dat je niet per abuis een ENTER geeft bij invoer.
Alles verbeterd ? Sla dan dit bestand weer op (denk aan BACKUP)

Controleer nu ook de LCSx van de volgende dag(en). Deze moeten starten met het laatste cijfer van de vorige dag.

Stap 3
Verlaat de map van de betreffende dag en ga 1 map terug naar maandniveau (root/2014/10 voor oktober.)
Ook hier vindt je een bestand LSCx. Open wederom degene met het juiste volgnummer.
Deze is simpel qua layout: Dag; waarde per uur;
Dus 1;0;2;0;3;14;4;0.... (waarbij het dus 3 oktober 14 mm geregend heeft).
Ga naar betreffende datum met de afwijking en wijzig hier de waarde (het eerder gevonden neerslagcijfer).
Sla de wijzigingen weer op, et voila...

Succes en...... be carefull

Peter

[ Voor 9% gewijzigd door pvkan op 26-10-2014 15:06 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb een vraag over het gebruik van de ip-schakelaar. Ik zou met deze knop bv iets kunnen in- of uitschakelen, denk ik. Kan ik daar, om een voorbeeld te noemen, ook een knop mee kunnen bedienen in de web-app? Dat ik bijvoorbeeld de knop 'off" kan indrukken van bv de lampen? Zo ja, hoe kom ik er dan achter wat de link of opdracht is die ik nodig heb om deze knop te bedienen.
Ik vraag dit omdat ik een Web-IO in gebruik heb en die kan bedienen door een webadres in te vullen en daar dan 6 knoppen kan bedienen op de webpagina. Ik schakel zo mijn nas in die geen wake-on lan heeft. Ik heb de aan/uit schakelaar van de nas aangepast en die loopt via de Web-io.
Als ik die websiteknop dan kan aanspreken via de HW dan scheelt dat weer en paar extra handelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
mike123 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:30:
Ik heb een vraag over het gebruik van de ip-schakelaar. Ik zou met deze knop bv iets kunnen in- of uitschakelen, denk ik. Kan ik daar, om een voorbeeld te noemen, ook een knop mee kunnen bedienen in de web-app? Dat ik bijvoorbeeld de knop 'off" kan indrukken van bv de lampen? Zo ja, hoe kom ik er dan achter wat de link of opdracht is die ik nodig heb om deze knop te bedienen.
Ik vraag dit omdat ik een Web-IO in gebruik heb en die kan bedienen door een webadres in te vullen en daar dan 6 knoppen kan bedienen op de webpagina. Ik schakel zo mijn nas in die geen wake-on lan heeft. Ik heb de aan/uit schakelaar van de nas aangepast en die loopt via de Web-io.
Als ik die websiteknop dan kan aanspreken via de HW dan scheelt dat weer en paar extra handelingen.
Dat hangt er vanaf wat die knop doet. Als je weet (of uit kunt zoeken) dat die knop alleen een url aanroept bijv
http://mijnwebio/schakelaar1/aan
dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
commentator schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:48:
[...]

Dat hangt er vanaf wat die knop doet. Als je weet (of uit kunt zoeken) dat die knop alleen een url aanroept bijv
http://mijnwebio/schakelaar1/aan
dan wel
En dat is het hem nu juist, hoe kan ik uitzoeken wat die knop doet. Bv webpagina openen met een bepaalde browser, rechtermuisknop en dan bv .... Ik heb geen idee.

Ben nog wel benieuwd of het kan maar heb zojuist nogmaals op de website van de fabrikant gekeken of er een nieuwe firmware was maar zag ook tot mijn verbazing dat ze een Android app hebben.
Even de gegevens invullen en ik heb meteen de 6 knoppen tot mijn beschikking. Gaat veel sneller dan de HW.
Maar wil het ook nog in de HW proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Als t een knop met een pagina erachter is kun je m door ctrl+shift toets in te drukken en dan te klikken op de knop openen in een nieuw tabblad. Mogelijk dat je dan snel kunt zien of er een url achter hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bij chrome op F12 drukken

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben geen moderator maar misschien moeten we ons, sinds de nieuwe IP switch, beperken tot uitsluitend goede ideeën wat met de URL bereikt kan worden of echt Homewizard gerelateerd.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Volgens mij is de interne klok van de HW na de wintertijd wisseling niet veranderd. Blijft vrolijk de zomertijd vasthouden.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even gekeken (bij mijn energie- en temperatuurgrafieken), maar die staat bij mij in ieder geval goed.
Misschien even de stroom eraf halen?

Edit:
Althans, het is nu half 9 toch? :X

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 27-10-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Gaat niet werken op deze manier... als ik het artikeltje (http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t=4747) goed begrijp. Moet je de zip file downloaden uit het artikel en het volgende in samsungremote.php aanpassen met de juiste config:

code:
1
2
3
4
5
6
$ IPTV = "192.168.1.96"; / / IP Address of TV 
     $ myip = "192.168.1.200"; / / Does not really seem to be used 
     $ mymac = "00-0c-29-3e-b1-4f"; / / Used for the access control / validation, but not after That AFAIK 
     $ appstring = "iapp.samsung iphone .."; / / What the iPhone app reports 
     $ tvappstring = "iphone.LE46C650.iapp.samsung"; / / Might need changing to match your TV type 
     $ remotename = "Samsung Remote for HCL"; / / What gets Reported When it asks for permission / Also shows in General-> Wireless Remote Control menu

Daarna moet je beide files op een eigen webservertje plaatsen en dan /samsungremote.php?=KEY_POWEROFF HTTP/1.10x0D0x0A0x0D0x0A aanroepen..

Ben wel benieuwd of dit werkt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Martien op 27-10-2014 11:47 . Reden: Correcties ]

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Ik zat vandaag een betje te kloten met die IP switch via de webapp, nu zag ik bij actions en dan kun je dus een sensor kiezen stond er LOXX, even ge-googled... dat zijn dus die sloten op de deur...

zie link en Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/10x7f6d.png

[ Voor 41% gewijzigd door jacquesmulders op 27-10-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Waar vinden jullie die nieuwe ip switch opties?
Mijn versies: Online App 2.9.4 HomeWizard 2.76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
? ? schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:29:
Waar vinden jullie die nieuwe ip switch opties?
Mijn versies: Online App 2.9.4 HomeWizard 2.76
Add sensor -> IP Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 20:47

Patrick89

PSN : Gamesource

jacquesmulders schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:18:
Ik zat vandaag een betje te kloten met die IP switch via de webapp, nu zag ik bij actions en dan kun je dus een sensor kiezen stond er LOXX, even ge-googled... dat zijn dus die sloten op de deur...

zie link en [afbeelding]
Aangezien de homewizard nou niet echt beveiligd is ga ik dus niet mijn sloten schakelen xD

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
TD-er schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:38:
[...]

Er is een aantal generaties WiFi-netwerken
Voor 2.4 GHz zijn dat:
  • B: tot 11 Mbps
  • G: tot 54 Mbps
  • N: meer dan 54 Mbps
Vrijwel alles wat je tegenwoordig koopt, werkt op N-snelheid, terwijl de HomeWizard op maximaal G-snelheid werkt. (B/G compatibel)
Dat wil zeggen dat je router/modem constant heen en weer moet schakelen tussen "snel" en "traaaag".
Dit omdat vrijwel alles in je netwerk dus "snel" is, op de Homewizard na.
Vrijwel alle WiFi accesspoints/routers hebben daar problemen mee in de zin dat dat schakelen eigenlijk zo traag gaat dat het in combinatie met de Homewizard eigenlijk niet lekker werkt.

Kortom, wanneer je problemen ervaart in de zin dat je vrij moeilijk met je HomeWizard kunt verbinden, of plaatjes van de IP-camera's mist of niet volledig binnen krijgt, dan ligt dat aan dit probleem.
De oplossing is dan een 2e WiFi accesspoint neer te zetten (of router die niet als router, maar als bridge staat ingesteld) waarmee je dan alleen de HomeWizard en eventueel een IP-camera verbind.
TD-er Hartstikke bedankt voor de uitleg, nu snap ik het, hoe ik het moet doen is nu even een bridge te ver, want homewizard is voor me aan de slag en gaan het oplossen in de app.... dus ik wacht even op die oplossing voor ik mijn netwerk verander....Neem aan dat zij kundig genoeg zijn.....anders kom ik er op terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 19:37
Zijn er meer gebruikers met problemen sinds de wintertijd?

Bij mij gingen alle lampen een uur te vroeg aan. Als ik op de WebGUI van de HomeWizard kijk staat de tijd verkeerd. Ik heb de HomeWizard uitgedaan en weer aangezet, maar nu staat de tijd op 1-1-1970 en zo te zien kan hij geen nieuwe tijd ophalen.

IP: 10.0.0.8
Port: 80
Serial Number: 1301038XX
Firmware: 2.76-3.50C
Update available: no
Time Information: Err: 1970-1-1 00:06(6)

[ Voor 5% gewijzigd door Flappie op 27-10-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
zou ik mijn nest thermostaat kunnen bedienen via die ip switch? iemand hier ervaring mee, ik zou het wel fijn vinden moest ik daar mee kunnen experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Flappie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:29:
Behalve dat de grafiek er vreemd uitziet omdat de tijd echt een uur terug is gezet niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Flappie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:29:
Je bent niet de enige:
Tebbie in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Ik ervaar geen probleem, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik heb vorig jaar ook last gehad met de klok, even uittrekken en terug insteken heeft bij het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 19:37
chundo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:33:
ik heb vorig jaar ook last gehad met de klok, even uittrekken en terug insteken heeft bij het probleem opgelost
Ja, na een herstart duurde het enkele minuten en kreeg ik toch de juiste tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patrick89 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:47:
[...]

Aangezien de homewizard nou niet echt beveiligd is ga ik dus niet mijn sloten schakelen xD
Ik weet nog niet waar Homewizard heen wil met deze vermoedelijke LoXx sloten. De LoXx sloten werken trouwens met encrypted codes op 868Mhz. Alleen de veiligheid en toegankelijkheid van de Homewizard is wellicht niet hetgeen waar je sloten toegankelijk in wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
commentator schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:58:
Als t een knop met een pagina erachter is kun je m door ctrl+shift toets in te drukken en dan te klikken op de knop openen in een nieuw tabblad. Mogelijk dat je dan snel kunt zien of er een url achter hangt
Dank je, ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ga ik ook proberen. Ff op zoek naar een pc met Chrome. Staat er bij mij niet op.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
martinvdm schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:39:
Ik ben geen moderator maar misschien moeten we ons, sinds de nieuwe IP switch, beperken tot uitsluitend goede ideeën wat met de URL bereikt kan worden of echt Homewizard gerelateerd.
Wat zouden goede ideeën voor de IP switch zijn die iedereen kan en wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Zojuist weer een update van de HW app geinstalleerd. Met diverse grafiek fixes.
Versie 2.9.4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:00:
[...]

Wat zouden goede ideeën voor de IP switch zijn die iedereen kan en wil gebruiken?
Dat kan heel divers zijn. Melding van idee en url zou denk ik in dit topic voldoende zijn, ipv dit topic te gebruiken voor de uitwerking en debugging van het product in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Simpel idee zou kunnen zijn om 2 Homewizards min of meer te koppelen.
Zo zou je acties kunnen koppelen aan een sensor die buiten het bereik van de ene HW is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
chundo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:33:
Hier staat de tijd ook weer verkeerd.
Toch raar dat zoiets simpels niet gefixed wordt en je ieder jaar de stekker eruit moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
martinvdm schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:14:
[...]

Dat kan heel divers zijn. Melding van idee en url zou denk ik in dit topic voldoende zijn, ipv dit topic te gebruiken voor de uitwerking en debugging van het product in kwestie.
Het mooie zou zijn als er een thermostaat is welke je via ip commando's kan besturen en op de gewenste temperatuur kan in stellen. Dat zou de hele heatlink overbodig maken, en de communicatie zou altijd 100% goed lopen omdat er eigenlijk geen ander device tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

[...]

Aan de hand van een raspberry pi met Volumio op geinstalleerd de Imperial Mars laten afspelen als je de voordeur opent om binnen te gaan? :P

Of Bij het openen van de koelkast/koekenkast, via Weight Watchers Online, je punten saldo ophalen indien nodig een melding sturen / muziekje afspelen dat je te dik gaat worden en geen koekjes meer mag eten vandaag :P

[ Voor 18% gewijzigd door ? ? op 28-10-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
mike123 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:06:
Zojuist weer een update van de HW app geinstalleerd. Met diverse grafiek fixes.
Versie 2.9.4.1
Die fixes werken averechts.
Zoals je kunt zien staan nu aan de linkerkant twee keer 19, 20 en 21 graden.
Dit is alleen het geval bij de thermometers die een beperkte schommeling laten zien (2 tot 4 graden).
De thermometer die buiten hangt en een schommeling van ruim 6 graden laat zien, heeft er geen last van.

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/antonhooghiemstra/Screenshot_2014-10-28.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen, ik krijg mijn camera niet te zien in de HW app...

Ik kan de camera wel zien via mijn Nas app ( synlogy ) en de app vd fabrikant..Elro (901)
maar via HW app niet...met dezelfde instellingen, als bij de andere apps.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?? Ik zou graag een snapshot maken, wanneer er wordt aangebeld.

ps. ik krijg ook geen deurbel meer te horen,..voorheen wel...is er wat veranderd met de updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Anton64 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:03:
[...]

Die fixes werken averechts.
Zoals je kunt zien staan nu aan de linkerkant twee keer 19, 20 en 21 graden.
Dit is alleen het geval bij de thermometers die een beperkte schommeling laten zien (2 tot 4 graden).
De thermometer die buiten hangt en een schommeling van ruim 6 graden laat zien, heeft er geen last van.

[afbeelding]
Ik heb hier 5 thermometers hangen, maar ook hier is alleen de schaal van de buiten thermometer goed. Ik heb nog even gekeken of de volgorde nog een rol speelt, maar dat is niet zo. Het lijkt wel of het boven de 18 graden mis gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door baltus op 28-10-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
baltus schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:03:
[...]

Ik heb hier 5 thermometers hangen, maar ook hier is alleen de schaal van de buiten thermometer goed. Ik heb nog even gekeken of de volgorde nog een rol speelt, maar dat is niet zo. Het lijkt wel of het boven de 18 graden mis gaat.
Bij mij klopt de buitenthermometer wel en de binnenthermometer ook niet. 19, 20, 21 en 22 staan er 2x in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
? ? schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:24:
[...]

Aan de hand van een raspberry pi met Volumio op geinstalleerd de Imperial Mars laten afspelen als je de voordeur opent om binnen te gaan? :P

Of Bij het openen van de koelkast/koekenkast, via Weight Watchers Online, je punten saldo ophalen indien nodig een melding sturen / muziekje afspelen dat je te dik gaat worden en geen koekjes meer mag eten vandaag :P
Dit ga ik meteen toepassen. Dit zou iedereen moeten doen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
De androidapp update van vandaag (2.9.4.2) heeft de dubbele temperaturen niet verholpen.
Het is zelfs erger geworden, de buitentemperatuur die gisteren nog goed was heeft nu ook dubbele temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Anton64 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:53:
De androidapp update van vandaag (2.9.4.2) heeft de dubbele temperaturen niet verholpen.
Het is zelfs erger geworden, de buitentemperatuur die gisteren nog goed was heeft nu ook dubbele temperaturen.
Bij mij is het probleem ook niet verholpen, maar de buiten temperatuur schaal ( tot 16 graden) heeft geen dubbele getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Steef_tweaker schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:36:
[...]

Het mooie zou zijn als er een thermostaat is welke je via ip commando's kan besturen en op de gewenste temperatuur kan in stellen. Dat zou de hele heatlink overbodig maken, en de communicatie zou altijd 100% goed lopen omdat er eigenlijk geen ander device tussen staan.
ik heb een nest thermostaat, kan je deze via ip commando's besturen? ik heb er nog niet echt mee kunnen spelen maar ga er mij eens in verdiepen als ik tijd heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
chundo schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:24:
[...]

ik heb een nest thermostaat, kan je deze via ip commando's besturen? ik heb er nog niet echt mee kunnen spelen maar ga er mij eens in verdiepen als ik tijd heb
Ik weet niet of dit kan....
Maar als er zon thermostaat op de markt zou zijn zou dit perfect zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvM
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-11-2022
IP-commando's:
Ik ga 2 presets (pan/tilt) van m'n webcam op de babykamer eens onder zo'n knop hangen. Bijvoorbeeld: ON = commode, OFF=bedje.
De HW-camera kan dat geloof ik al, maarja ik heb een Foscam... Misschien dat het nu tóch kan gaan werken.

En een paar oude webservertjes die wat IO aansturen met een URL, zou ik op deze manier ook kunnen koppelen met HW en gebruiken vanuit de app.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
PatrickvM schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:33:
IP-commando's:
Ik ga 2 presets (pan/tilt) van m'n webcam op de babykamer eens onder zo'n knop hangen. Bijvoorbeeld: ON = commode, OFF=bedje.
De HW-camera kan dat geloof ik al, maarja ik heb een Foscam... Misschien dat het nu tóch kan gaan werken.

En een paar oude webservertjes die wat IO aansturen met een URL, zou ik op deze manier ook kunnen koppelen met HW en gebruiken vanuit de app.

Ben benieuwd!
Ik heb hetzelfde gebouw, heb een camera met twee presets:

- Offline (gericht naar het platfond).
- Online (gericht naar de kamer waar hij in hangt).

Dit heb ik omdat ik het onnodig vindt dat we steeds gefilmd worden en alerts ontvangen van de motion detection wanneer we thuis zijn :).

Heb nu een IP schakelaar gemaakt die switcht tussen deze presets en er timer aan gehangen, dus de camera draait nu op tijden dat we niet thuis zijn naar de juiste richting en wanneer we thuis zijn richting het platfond :+

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
PatrickvM schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:33:
IP-commando's:

Ben benieuwd!
je moet even achter de api van je foscam komen, ik heb het zo gedaan, on is het keuken raam off is de voordeur. zodra raamcontact open gaat draait de camera naar het raam en neemt hij op, na een tijdje draait hij dan weer naar de voordeur. als der op de bel gedrukt wordt (en hij staat niet op de voordeur) gaat hij daar heen en neemt ook weer op. enz.

echter ben ik der achter gekomen dat de ip switch een max karakter limitatie heeft waardoor ik maar op 2 dagen in de week kan opnemen... dus heb ik daar 4 switches voor... HW al gespamed daarmee hopelijk gaan ze de max er af halen

[ Voor 11% gewijzigd door jacquesmulders op 29-10-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:21:
[...]

je moet even achter de api van je foscam komen, ik heb het zo gedaan, on is het keuken raam off is de voordeur. zodra raamcontact open gaat draait de camera naar het raam en neemt hij op, na een tijdje draait hij dan weer naar de voordeur. als der op de bel gedrukt wordt (en hij staat niet op de voordeur) gaat hij daar heen en neemt ook weer op. enz.

echter ben ik der achter gekomen dat de ip switch een max karakter limitatie heeft waardoor ik maar op 2 dagen in de week kan opnemen... dus heb ik daar 4 switches voor... HW al gespamed daarmee hopelijk gaan ze de max er af halen
Je kunt hier een hoop info uit halen.

Pagina: 1 ... 42 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!