Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week 2x een ACD-200 toegevoegd, hier een timer aan gehangen zodat deze 15 minuten voor zonsondergang aangaat, en om 22:15 automatisch uitgaat.
Nu zie ik in het timer overzicht dat er staat: 15 minuten voor zonsondergang naar 100° ipv 100%.
Dit lijkt me op een bug.

Opzich niet zo erg, maar heeft iemand anders ook dat het precies andersom werkt?
In mijn geval gaat ie 15 minuten voor zonsondergang uit en om 22:15 weer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Ik weet nog niet waar Homewizard heen wil met deze vermoedelijke LoXx sloten. De LoXx sloten werken trouwens met encrypted codes op 868Mhz. Alleen de veiligheid en toegankelijkheid van de Homewizard is wellicht niet hetgeen waar je sloten toegankelijk in wilt hebben.
Als ik jou bericht lees denk ik dat je de veiligheid van de homewizard zelf hebt. Daar zit al een wachtwoord op. Denk je dat dat niet genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovink538 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:35:
[...]

Als ik jou bericht lees denk ik dat je de veiligheid van de homewizard zelf hebt. Daar zit al een wachtwoord op. Denk je dat dat niet genoeg is?
Idd, ik denk dat de veiligheid van de Homewizard niet voldoende is voor het gebruik van sloten en daarmee dus toegang in je huis of andere waardevolle spullen.

[ Voor 3% gewijzigd door martinvdm op 29-10-2014 20:57 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baltus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Bij mij staat bij de EnergyLink de dag verkeerd. Het zou nu dinsdag zijn. Hebben meer mensen daar last van? Ook de klok loopt een uur achter. De steker er uit en weer opnieuw opstarten brengt de HW niet op andere gedachten. Ik had zo gehoopt dat de tijd van prutsen voorbij zou gaan. Helaas verprutsen ze het steeds verder.

[ Voor 50% gewijzigd door baltus op 29-10-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
Jovink538 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:35:
[...]

Er zijn volgens mij wel meer mensen die angstig zijn dit soort beveiligingen door de HW te laten uitvoeren. Ergens begrijp ik dat, omdat een enkel wachtwoord dan het verschil is tussen inbreker binnen of buiten je deur (en dan nog binnen de deur zonder sporen van inbraak ook!!)
Maar aan de andere kant denk ik niet dat de gemiddelde inbreker rondloopt met een laptop of mobiele telefoon om die in te zetten in zijn "beroep".
Deze uitspraak maak ik op basis van een bekende van me die slotenmaker is en verhalen heeft over de werkwijze van inbrekers. ze kerntrekken soms meerdere voordeuren totdat ze een slot hebben dat niet bestand is tegen kerntrekken.
Ik denk dan ook dat het een betere vraag is of de sloten van Loxx over kerntrek bestendige cilinders beschikken. of dat je je eigen cilinders in deze sloten kunt gebruiken (ik denk het niet). Want ik weet niet hoe het bij jullie thuis is, maar ik heb op al mijn deuren dezelfde sleutel. En ik zou het toch jammer vinden als de voordeur ineens een andere sleutel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenpeiffer schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:00:
[...]

Er zijn volgens mij wel meer mensen die angstig zijn dit soort beveiligingen door de HW te laten uitvoeren. Ergens begrijp ik dat, omdat een enkel wachtwoord dan het verschil is tussen inbreker binnen of buiten je deur (en dan nog binnen de deur zonder sporen van inbraak ook!!)
Maar aan de andere kant denk ik niet dat de gemiddelde inbreker rondloopt met een laptop of mobiele telefoon om die in te zetten in zijn "beroep".
Deze uitspraak maak ik op basis van een bekende van me die slotenmaker is en verhalen heeft over de werkwijze van inbrekers. ze kerntrekken soms meerdere voordeuren totdat ze een slot hebben dat niet bestand is tegen kerntrekken.
Ik denk dan ook dat het een betere vraag is of de sloten van Loxx over kerntrek bestendige cilinders beschikken. of dat je je eigen cilinders in deze sloten kunt gebruiken (ik denk het niet). Want ik weet niet hoe het bij jullie thuis is, maar ik heb op al mijn deuren dezelfde sleutel. En ik zou het toch jammer vinden als de voordeur ineens een andere sleutel krijgt.
Mee eens, maar los van de veiliheid van de sloten zou je het niet moeten willen dat bijv. een (veligheids)issue, interferentie of een hacker het mogelijk zouden maken je huis in te komen en ook nog eens zonder braaksporen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik het hier zie, vervangen die Loxx sloten alles op je deur, dus ook de cylinder.
En volgens die handleiding is dat SKG**, dus 2 sterren.
Dat is niet genoeg voor de "Bulgaarse methode", noch "kerntrekken" en mogelijk ook niet voor de "klopmethode".
Voor diegenen die net als ik een week of 2 geleden, niet zo thuis zijn in het inbrekersjargon, even een korte verklarende lijst.
"bulgaarse methode" is dat ze het beslag eraf wrikken en dan met een geprepareerde stang of steeksleutel je hele cilinder aan gort trekken en breken.
"Kerntrekken" is dat ze een schroef in de cilinder draaien en dan met een breekijzer of klauwhamer je hele cilinder naar buiten toe trekken tot 'ie afbreekt.
"Klopmethode" is wanneer ze een sleutel (schijnen zo'n 10 basis-sleutels te zijn voor vrijwel alle sloten in NL) afvijlen tot ze nog net wel de pinnetjes aanraken. Dan probeer je heel licht de sleutel te draaien en dan tik je er met een blokje tegenaan en dan springt het 2e pinnetje even omhoog en draai je zo de sleutel om zonder sporen van braak.

Dit allemaal tot en met SKG** dus.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan nog zo'n goede sloten hebben, maar als je ze opneemt in een zwak beveiligd systeem, tja dan schiet het nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:33
TD-er schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:14:
Zoals ik het hier zie, vervangen die Loxx sloten alles op je deur, dus ook de cylinder.
En volgens die handleiding is dat SKG**, dus 2 sterren.
Dat is niet genoeg voor de "Bulgaarse methode", noch "kerntrekken" en mogelijk ook niet voor de "klopmethode".
Voor diegenen die net als ik een week of 2 geleden, niet zo thuis zijn in het inbrekersjargon, even een korte verklarende lijst.
"bulgaarse methode" is dat ze het beslag eraf wrikken en dan met een geprepareerde stang of steeksleutel je hele cilinder aan gort trekken en breken.
"Kerntrekken" is dat ze een schroef in de cilinder draaien en dan met een breekijzer of klauwhamer je hele cilinder naar buiten toe trekken tot 'ie afbreekt.
"Klopmethode" is wanneer ze een sleutel (schijnen zo'n 10 basis-sleutels te zijn voor vrijwel alle sloten in NL) afvijlen tot ze nog net wel de pinnetjes aanraken. Dan probeer je heel licht de sleutel te draaien en dan tik je er met een blokje tegenaan en dan springt het 2e pinnetje even omhoog en draai je zo de sleutel om zonder sporen van braak.

Dit allemaal tot en met SKG** dus.
Bij gebruik van een klopsleutel zullen toch echt alle pinnetjes tegelijk omhoog moeten schieten tot op de juiste positie en niet alleen de 2e. Anders kan je ook gewoon met een lockpick set de 2e pen omhoog duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
martinvdm schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:25:
Je kan nog zo'n goede sloten hebben, maar als je ze opneemt in een zwak beveiligd systeem, tja dan schiet het nog niet op.
Als je beveiliging (welke vorm dan ook) maar beter Is dan die van de buren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
martinvdm schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:25:
als ze naar binnen willen komen, komen ze echt wel binnen. dan komen ze voor iets in je huis en dan maakt het geen zak uit hoe goed/slecht je sloten zijn dan gaat er bijv gewoon een baksteen door een ruit..

al heb ik wel mijn bedenkingen bij de cilinders. wat jeroen al zegt, zolang je beter beveiligd bent dan de buren

de site van td-er is versie 1 en ze zijn bezig met een verbeterde versie staat op hun site. misschien met je eigen cilinder..

die cilinders kun je in alle soorten en maten krijgen dus ik denk dat het best met je eigen cilinder te maken is, al moet je misschien wel even een beetje tweaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Misschien is het wat veiliger als je de homewizard online functie niet gebruikt.
Dan moeten ze eerst uitzoeken welke wifi netwerk van jou is. Dan die kraken en dan het wachtwoord van de homewizard.

Denk dat het te veel tijd kost voor een gewoon huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike123 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:36:
[...]

Bij gebruik van een klopsleutel zullen toch echt alle pinnetjes tegelijk omhoog moeten schieten tot op de juiste positie en niet alleen de 2e. Anders kan je ook gewoon met een lockpick set de 2e pen omhoog duwen.
Nee, niet zo "het 2e pinnetje".
Afbeeldingslocatie: http://www.scientias.nl/02/cilinderslot.jpg
Het idee is dat wanneer je een tik geeft tegen de "rode" staafjes, dat de blauwe staafjes omhoog springen.
Dus er komt tijdelijk een ruimte tussen de rode en blauwe staafjes te zitten. Als je in op dat moment de sleutel omdraait, is je slot open.
Het idee is vergelijkbaar met de "Newtons Cradle"
Afbeeldingslocatie: http://civilwartalk.com/attachments/newtons_cradle-jpg.31360/
Je tikt tegen de eerste aan en de laatste springt op. Bij de cilindersloten speelt hetzelfde.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18
Vandaag weer een android update gehad voor de homewizard app. De temperatuur waarden zijn nog steeds 18 18 19 19 20 20 21 21 inplaats van 18 18.5 19 19.5 20 20.5 21. Volgens mij is testen wel heel moeilijk bij homewizard. :'( :'( :'(

[ Voor 3% gewijzigd door snooze7555 op 30-10-2014 07:37 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
snooze7555 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:36:
Vandaag weer een android update gehad voor de homewizard app. De temperatuur waarden zijn nog steeds 18 18 19 19 20 20 21 21 inplaats van 18 18.5 19 19.5 20 20.5 21. Volgens mij is testen wel heel moeilijk bij homewizard. :'( :'( :'(
Een bekende spreuk: "Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen".
Denk aan opnieuw moeten doen van reeds gedaan werk en vooral imago verlies.
Alleen sommigen moeten dat nog ontdekken. :)

Overigens heb ik ook last van de dubbele waarden in de thermometer, maar nog grappiger is dat
een week in mijn Energylink sinds kort 2 zondagen heeft;-))
Kwaliteit, en daarmee voor mij de betrouwbaarheid, is af en toe ver te zoeken.
HW vertoont helaas nog steeds hobbyproject symptomen.
Simpele basisfouten die niet zouden mogen voorkomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.vankan.org/3g/screen3.jpg

Peter

[ Voor 25% gewijzigd door pvkan op 30-10-2014 08:18 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Mooi toch, heb je langer weekend. Ik snap het niet. Elke keer nieuwe functies maar de oude functies vallen om.

Jammer. :/

[ Voor 7% gewijzigd door snooze7555 op 30-10-2014 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
snooze7555 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:10:
Mooi toch, heb je langer weekend. Ik snap het niet. Elke keer nieuwe functies maar de oude functies vallen om.

Jammer. :/
:) Ik zag ook dat lange weekend wel zitten. Geprobeerd bij mijn baas, maar helaas...

Helaas zie je vaak dat er geen tijd is of uberhaupt aandacht wordt gegeven aan "regressie-testen".
Of dat arrogantie van de ontwikkelaars is of gewoon 'release-druk' vanuit het management weet ik niet.
Maar het is mijn hele ICT carriere al een feit dat met elke oplossing er 2 nieuwe bugs worden geintroduceerd.
Regressietesten is daarom essentieel als laatste activiteit voordat een nieuwe release wordt vrijgegeven.
Doel van regressie is immers het antwoord op de vraag:
"We hebben wijzigingen in functie A aangebracht, maar doet B het dan nog wel ?"

Ik zou best graag de interne testorganisatie willen opzetten/ professionaliseren.
Dit soort slordigheden is immers zo zonde van het product (reputatieschade).

Peter

[ Voor 10% gewijzigd door pvkan op 30-10-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Ik doe niet anders als software testen, dus ik weet wel waar ik over praat.

Maar misschien komt het ooit goed. Verder is het een mooi apparaat.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexxer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:12
ik heb sinds 2 weken ineens de vreemde situatie dat ik vanuit mijn interne netwerk mijn homewizard niet kan benaderen.

alles is ingesteld middels port forwarding, ik maak dus geen gebruik van de inlog middels homewizard online.

Als mijn telefoon verbind met de wifi van de buren, ofwel mobiel internet gebruik, dan kan ik wel verbinden met de homewizard.

Er is echter niks gewijzigd aan mn router(instellingen) toen dit probleem ontstond.

Ik heb eea geprobeerd om het probleem op te lossen:
ik heb homewizard opnieuw ingesteld, echter verbeterde dat niks.
Tevens de firmware van mn routers geupdate en opnieuw ingesteld, ook geen resultaat

Heeft iemand dit probleem ook eerder ervaren?
zijn er mensen die tips of trucs kunnen geven?

[ Voor 6% gewijzigd door mexxer op 30-10-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
Yep,

Die dubbele zondag zit ook in mijn regenmeter grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:18

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Die dubbele zondag is vanwege de wisseling van zomer- naar wintertijd. Net zoals de voorgaande keren.
#beentheredonethat

Wordt vanzelf ergens opgelost, of niet. Je weet het niet met het devteam van HW.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
martinvdm schreef op maandag 14 april 2014 @ 23:01:
[...]

Kun je meer uitleggen? Een kaku ontvanger en homewizard url methode zou moeten werken, maar ken je opzet niet.
Ik heb deze reactie opgezocht in het forum.
Nu, met de nieuwe ip-switch funktie, is het o.a. voor mij interessant om de sonos speakers aan en uit te zetten bij weggaan, thuiskomen of opstaan enz.
Ik al gezocht op sonos api maar er staat iets over een programmaatje wat je eerst zou moeten installeren.... en dan ben ik de weg kwijt.
weet iemand misschien iets meer hoe je dit via de nieuwe ip-switch kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 16:33
mexxer schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:33:
ik heb sinds 2 weken ineens de vreemde situatie dat ik vanuit mijn interne netwerk mijn homewizard niet kan benaderen.

alles is ingesteld middels port forwarding, ik maak dus geen gebruik van de inlog middels homewizard online.

Als mijn telefoon verbind met de wifi van de buren, ofwel mobiel internet gebruik, dan kan ik wel verbinden met de homewizard.

Er is echter niks gewijzigd aan mn router(instellingen) toen dit probleem ontstond.

Ik heb eea geprobeerd om het probleem op te lossen:
ik heb homewizard opnieuw ingesteld, echter verbeterde dat niks.
Tevens de firmware van mn routers geupdate en opnieuw ingesteld, ook geen resultaat

Heeft iemand dit probleem ook eerder ervaren?
zijn er mensen die tips of trucs kunnen geven?
Ja dit probleem had ik ook en lag aan de nieuwste firmware van de Asus Router, hier zit een NAT bug in, uiteindelijk een downgrade moeten doen en toen werkte alles weer vanouds. Binnenkort komt er weer een update die dit waarschijnlijk oplost.

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje...

ik kan de camera niet zien in mijn HW app....maar wel via de browser, ook van buitenaf.
Een collega van mij, ook met een HW, die wel zijn camera kan zien, heeft geprobeerd van zijn kant de camera in te stellen in zijn HW app, maar daar lukt het ook niet ( hij ziet via de browser wel de camera...)

is toch vreemd??

via elro app of sinology app, zie ik mijn camera wel...
het is een elro 901

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft je collega wel diezelfde camera?
Misschien jouw camera ook even bij die collega proberen om uit te sluiten dat het aan de HW zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:25:
Klein vraagje...

ik kan de camera niet zien in mijn HW app....maar wel via de browser, ook van buitenaf.
Een collega van mij, ook met een HW, die wel zijn camera kan zien, heeft geprobeerd van zijn kant de camera in te stellen in zijn HW app, maar daar lukt het ook niet ( hij ziet via de browser wel de camera...)

is toch vreemd??

via elro app of sinology app, zie ik mijn camera wel...
het is een elro 901

iemand?
Probeer in de Homewizard app eens een ander type camera. Wil soms wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt, ga ik gelijk proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:35
Iemand ervaring met dimmers?
We hebben een armatuur met 5x 10Watt dimbare Philips LED lampen (bevallen ons érg goed qua kleurtemperatuur!). Bij voorkeur gaan we uit van een micromodule om te dimmen, dan kan dit achter het aanwezige schakelmateriaal geplaatst worden. Nou kwam ik terecht bij de AWMD-250 (Maximale belasting 230Watt). Echter; indien het om LED gaat - dan mag ik er max. 24 Watt op schakelen. Volgens Philips mag ik met dit type LED gebruik maken van eender welke dimmer, zolang deze fase-aansnijding gebruikt.

Bestaat er ergens een alternatief? Want als ik zou uitgaan van de berekening van Philips, dan raden zij voor LED een dimmer aan; die 10x overgedimensioneerd is, in vergelijking met de totale last die je aanbied. (In ons geval zou dat dus 500 Watt zijn..)

Maar ook modellen die 500 Watt rated zijn blijken moeilijk te vinden... :(

Weet iemand raad?

Edit: weet iemand trouwens waar die 10x rating vandaan komt?

[ Voor 3% gewijzigd door Wirehead op 31-10-2014 11:05 ]

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat komt doordat LED lampen geen Ohmse belasting hebben.
Oftewel de stroom die een LED lamp trekt loopt niet mooi evenredig met de netspanning.
Hierdoor kun je hele vreemde stromen krijgen en dat wordt door het gebruik van een dimmer nog meer versterkt.
De AWMD-250 is een nogal compact stukje elektronica, dus ik kan me goed voorstellen dat de transistoren die in die dimmer zitten nogal licht zijn en in elk geval niet heel erg veel koeling kunnen krijgen en dus dat hoge stromen de levensduur nogal kunnen beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
TD-er schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:23:
[...]

Nee, niet zo "het 2e pinnetje".
[afbeelding]
Het idee is dat wanneer je een tik geeft tegen de "rode" staafjes, dat de blauwe staafjes omhoog springen.
Dus er komt tijdelijk een ruimte tussen de rode en blauwe staafjes te zitten. Als je in op dat moment de sleutel omdraait, is je slot open.
Het idee is vergelijkbaar met de "Newtons Cradle"
[afbeelding]
Je tikt tegen de eerste aan en de laatste springt op. Bij de cilindersloten speelt hetzelfde.
Dan had ik het verkeerd begrepen. Sorry.
Er zijn sloten in de handel die beveiligd zijn tegen het openen van het slot dmv een klopsleutel. Oa.Dan zit er een dempende laag tussen het eerste en tweede pinnetje zodat de "newton Cradle" word opgeheven. De dempende laag dempt de tik waardoor de tweede pen niet omhoog komt. Of in de zijkant van de sleutel zit er een gaatje waar een waar een pen in valt zodat de pen van het slot vrij naar boven kan.
Tegenwoordig zitten er ook "safety pins" in de sloten zodat picken ook een stuk moeilijker word. Met bv een mushroom pin voelt het dan alsof de pen precies goed zit "pen op de juiste lijn (sheer line) maar dan blijf je gewoon haken met het eerste gedeelte van de pen. Als je het slot probeert te openen met de klopsleutel is er ook een kans dat je achter deze rand blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 11:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Toevallig die dimmer opengemaakt van de week:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/8132014_10_29_18_tn.30_tn.41_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/9932014_10_29_18_tn.29_tn.15_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/images/9382014_10_29_18_tn.29_tn.22_tn.jpg

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 16:35
Die mosfet kan zo te zien toch een goeie 10A schakelen.. Best een stevig ding..

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:21
Weet iemand toevallig of die König dingen zoals http://www.konigelectroni...beveiliging/alarm/1111576
ook werken met de HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
commentator schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:58:
Weet iemand toevallig of die König dingen zoals http://www.konigelectroni...beveiliging/alarm/1111576
ook werken met de HW?
Geen flauw idee. Maar als ze goedkoper zijn dan de sensors van KAKU, dan is het de investering wel waard om er eentje te proberen en dat hier ook te laten weten!
Als de sensor werkt dan zal de rest ook wel werken (voor zover het benoemd is in de HW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

commentator schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:58:
ook werken met de HW?
De konig schakelaars werken in ieder geval niet met homewizard, is een ander rf protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 19:56
Beste tweakers,

Op mijn toilet wil ik automatisch 2 halogeen spots aansturen. Omdat ik enkel bij de wandschakelaar kan heb ik hierop een AWS-3500 mini inbouw schakelaar voor een stopcontact gekocht.
Nul en fas aangesloten en als Schakelaar toegevoegd aan de Homewizard. Als ik hem nu aanstuur gaat het licht 1 seconde aan, waarna hij uitschakelt. Kan het zijn dat ik meer dan 16 Ampere heb? Waar check ik dat? Ik heb een hoofdzekering van 40A, kan het daaraan liggen? Sorry voor deze noobische vragen :D
Afbeeldingslocatie: http://toebosch.eu/pikka/2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Honingimker op 02-11-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
@Honingimker

Damn,

Waar woon jij ? In een fabriek ;-) ?
Hoeveel stroomgroepen heb je wel niet thuis ?

Het feit dat je licht maar 1 seconde aanblijft heeft niets met het ampèrage te maken.
Die 16 amp van de 3500 doelt op de maximale belasting. (ofwel een lamp van >3300 watt, maar die heb je vast niet :) )

Ik vrees dat er iets anders mis is. Wat is zo lastig te zeggen. Fase aankomende voeding aan de juiste kant gezet ?

Peter

[ Voor 44% gewijzigd door pvkan op 02-11-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee wat de C-waarde van de Itron Cyble sensor is? Bij Homewizard kan ik het niet vinden en het boekje wat er bij zit is wel heel summier. #duidelijkehandleidingfail

Edit: gevonden! Ff goed zoeken en gij vind het hier
C-waarde van 1 dus. Betekend dit dan 1 puls per liter?

[ Voor 35% gewijzigd door martinvdm op 02-11-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
martinvdm schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:39:
Iemand enig idee wat de C-waarde van de Itron Cyble sensor is? Bij Homewizard kan ik het niet vinden en het boekje wat er bij zit is wel heel summier. #duidelijkehandleidingfail

Ik heb die meter ook en de C-waarde is 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Honingimker schreef op zondag 02 november 2014 @ 14:30:
Beste tweakers,

Op mijn toilet wil ik automatisch 2 halogeen spots aansturen. Omdat ik enkel bij de wandschakelaar kan heb ik hierop een AWS-3500 mini inbouw schakelaar voor een stopcontact gekocht.
Nul en fas aangesloten en als Schakelaar toegevoegd aan de Homewizard. Als ik hem nu aanstuur gaat het licht 1 seconde aan, waarna hij uitschakelt. Kan het zijn dat ik meer dan 16 Ampere heb? Waar check ik dat? Ik heb een hoofdzekering van 40A, kan het daaraan liggen? Sorry voor deze noobische vragen :D
[afbeelding]
Als je hem correct hebt aangesloten dan zou ik even het geheugen helemaal wissen (zie handleiding). Ook helemaal verwijderen uit de HW (dan zijn eventuele timers en auto off functies die erop staan ook weg).
Dan weer opnieuw aanmelden en erop letten dat je hem als schakelaar toevoegt (niet als bel of zo).

Werkt het dan ook niet, dan zal het een defect zijn denk ik. dus omruilen die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Honingimker schreef op zondag 02 november 2014 @ 14:30:
Beste tweakers,

[afbeelding]
Ik vraag me af hoe je die hebt aangesloten, want die hoort achter een stopcontact waar er permanente fase beschikbaar is. Je had eigenlijk de AWMR230 moeten gebruiken. Misschien toch fout aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
martinvdm schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:39:

dat licht er aan welke versie je gekocht hebt, als je hem bij HW hebt gekocht is het inderdaad hoogst waarschijnlijk 1, er zijn namelijk ook 1 puls per 10 liter en zelfs hoger geloof ik.

ik heb ook die meter en ook ik heb 1 puls per liter

volgens mij kun je het ook aan het type nummer zien van de sensor

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/uc2nk.jpg

KLF = 1 is dus aantal liter per puls

[ Voor 9% gewijzigd door jacquesmulders op 02-11-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:04:
[...]

dat licht er aan welke versie je gekocht hebt, als je hem bij HW hebt gekocht is het inderdaad hoogst waarschijnlijk 1, er zijn namelijk ook 1 puls per 10 liter en zelfs hoger geloof ik.

ik heb ook die meter en ook ik heb 1 puls per liter

volgens mij kun je het ook aan het type nummer zien van de sensor

Edit:
[afbeelding]

KLF = 1 is dus aantal liter per puls
Thanks, bij mij dus ook KLF 1, dus 1 liter per pulse. Bij Homewizard gekocht, was eigenlijk het laatste wat ik nog kon uitlezen d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door martinvdm op 02-11-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
pvkan schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:33:
@Honingimker

Damn,

Waar woon jij ? In een fabriek ;-) ?
Hoeveel stroomgroepen heb je wel niet thuis ?

Het feit dat je licht maar 1 seconde aanblijft heeft niets met het ampèrage te maken.
Die 16 amp van de 3500 doelt op de maximale belasting. (ofwel een lamp van >3300 watt, maar die heb je vast niet :) )

Ik vrees dat er iets anders mis is. Wat is zo lastig te zeggen. Fase aankomende voeding aan de juiste kant gezet ?

Peter
26:-) was iets te enthousiast met verbouwen...is wel een redelijk groot huis en kan elke kamer afzonderlijk schakelen qua stopcontacten en verlichting.
Komen slechts 2 kabels uit het doosje, bruin en blauw, vreemde is dat wanneer ik handmatig de schakelaar indruk er spanning op komt te staan, terwijl als de lampen aanzijn er geen spanning meer op de bruine of blauwe draad staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 11-10 07:44
Honingimker schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:48:
[...]
26:-) was iets te enthousiast met verbouwen...is wel een redelijk groot huis en kan elke kamer afzonderlijk schakelen qua stopcontacten en verlichting.
Komen slechts 2 kabels uit het doosje, bruin en blauw, vreemde is dat wanneer ik handmatig de schakelaar indruk er spanning op komt te staan, terwijl als de lampen aanzijn er geen spanning meer op de bruine of blauwe draad staat...
Alles zowat een aparte groep en dan allemaal c16 en c20 automaten. Niet echt gebruikelijk in een woonhuis. C16 kan ik nog voorstellen als er veel leddrivers op zitten. Maar c20......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil IP camera's gebruiken als huis alarm beveiliging.
Ik wil alleen een foto per email en/of notificatie ontvangen als ik niet thuis ben.

Als ik thuis ben is de kans groot dat ik zelf steeds in beeld sta.

Kan ik deze functie in- uitschakelen bij het verlaten van het huis via de HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:45:
Ik wil IP camera's gebruiken als huis alarm beveiliging.
Ik wil alleen een foto per email en/of notificatie ontvangen als ik niet thuis ben.

Als ik thuis ben is de kans groot dat ik zelf steeds in beeld sta.

Kan ik deze functie in- uitschakelen bij het verlaten van het huis via de HW?
Je zou een scene kunnen aanmaken en deze met een wandschakelaar aansturen en gebruik maken van de nieuwe IP schakelaar icm de Foscam URL. Check hier. Ik denk dat iets kunt met 'setMotionDetectConfig' en dan 'isEnable=0'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:55:
[...]

Je zou een scene kunnen aanmaken en deze met een wandschakelaar aansturen en gebruik maken van de nieuwe IP schakelaar icm de Foscam URL. Check hier. Ik denk dat iets kunt met 'setMotionDetectConfig' en dan 'isEnable=0'
Ik heb inderdaad een Foscam camera en met deze instellingen gespeeld, echter zonder resultaat.

Hoe zou zo'n opdracht er exact uit moeten zien en moet daar ook de inlognaam en het wachtwoord in voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:29
ThinkPadd schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:40:
Ik was net even bij Gamma, en de KlikAanKlikUit items zijn weer in de aanbieding (3 t/m 9 nov.) En ze hebben op het moment ook nog 20% korting op een artikel naar keuze ('keuzekorting' heet het). De APA3-1500R set (3 ontvangers + afstandsbediening) zat nu op €19,95 dacht ik. De inbouwdimmers en schakelaars ook rond de €19 dacht ik.

Wel even opletten, er hing vanalles door elkaar, en de verpakking van dimmer/schakelaar is bijna identiek. Ze hadden trouwens de paarse verpakkingen liggen, en de blauwe. Die blauwe is volgens mij nieuwer.

Maar als je nog wat spul nodig hebt kun je nu mooi in slaan ;) Die 20% korting is maar op één artikel, dus als je meerdere items wil moet je het allemaal even apart afrekenen :P

Zie ook: https://www.gamma.nl/zoeken?text=klikaanklikuit
ThinkPadd in "Domoticz - Open source domotica systeem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Shit, ik heb net vorige week een hele berg KIKA aangeschaft (schakelaars, zenders, ontvangers, etc) :-(

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 20:47

Patrick89

PSN : Gamesource

Welke kaku heb nu je nodig om zowel te kunnen zenden als ontvangen ?

Ik heb nu een enkelvoudige schakelaar die een lamp schakeld (Spotjes in koof niet bereikbaar).
Graag zou hij ook schakelbaar moeten zijn met zowel de homewizard als de schakelaar zelf.

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
anandus schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:53:
Shit, ik heb net vorige week een hele berg KIKA aangeschaft (schakelaars, zenders, ontvangers, etc) :-(
Opnieuw kopen en die items met je oude bon terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:09:
[...]

Opnieuw kopen en die items met je oude bon terugbrengen?
Dan moet ik alles weer uitbouwen, ik denk dat ik mijn verlies neem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
nee hij zegt opnieuw kopen, die spullen niet openmaken en terug brengen met je oude bon waar het bedrag hoger is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Exact :) Gewoon exact dezelfde items kopen en dan met je oude bon retour brengen.

[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 04-11-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
deleted

[ Voor 98% gewijzigd door jeroenpeiffer op 04-11-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
En zoals je hierboven kunt lezen is het spul toevallig deze week in de aanbieding bij Gamma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 01:03

BPi

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:04:
[...]

Ik heb inderdaad een Foscam camera en met deze instellingen gespeeld, echter zonder resultaat.

Hoe zou zo'n opdracht er exact uit moeten zien en moet daar ook de inlognaam en het wachtwoord in voorkomen?
En vergeet niet eerst het standaard wachtwoord te vervangen:
Beelden duizenden beveiligingscamera's onbedoeld openbaar http://nu.nl/internet/391...s-onbedoeld-openbaar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:33:
Exact :) Gewoon exact dezelfde items kopen en dan met je oude bon retour brengen.
offtopic:
Oh, sneaky, sneaky. Ik zal even kijken of ik de oude bon op kan snorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 11:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ThinkPadd schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:40:
Ik was net even bij Gamma, en de KlikAanKlikUit items zijn weer in de aanbieding (3 t/m 9 nov.) En ze hebben op het moment ook nog 20% korting op een artikel naar keuze ('keuzekorting' heet het). De APA3-1500R set (3 ontvangers + afstandsbediening) zat nu op €19,95 dacht ik. De inbouwdimmers en schakelaars ook rond de €19 dacht ik.

Wel even opletten, er hing vanalles door elkaar, en de verpakking van dimmer/schakelaar is bijna identiek. Ze hadden trouwens de paarse verpakkingen liggen, en de blauwe. Die blauwe is volgens mij nieuwer.

Maar als je nog wat spul nodig hebt kun je nu mooi in slaan ;) Die 20% korting is maar op één artikel, dus als je meerdere items wil moet je het allemaal even apart afrekenen :P

Zie ook: https://www.gamma.nl/zoeken?text=klikaanklikuit
Vreemd, de website heeft (iig voor de AWMD-250) nog de oude prijzen. Online is dus duurder dan in de winkel ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De 20% gaat er pas bij afrekenen af geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:18
Ik had er even een mailtje aan gewaagd, maar ik krijg net antwoord; begin 2015 verwachten ze een CO2 melder aan het assortiment toe te voegen. Ik moest er weer aan denken nu het deze week weer in het nieuws was (CV installaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Waarschijnlijk bedoel je CO-melder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Volgens mij heb ik me verkeerd uitgelegd even hiervoor....ik wil op mijn WC (2 halogeenspots 220V) de huidige wandschakelaar laten vervallen en in deze wanddoos de KIKA ontvanger plaatsen. De zender wordt dan een bewegingsmelder AWST 6000. In de wandschakelaar lopen slechts 2 draden bruin en blauw...lijkt nu dus een enkelvoudige schakeling. Maar ik heb van electra de ballen verstand....zie foto van wandschakelaar en draden:
Afbeeldingslocatie: http://toebosch.eu/pikka/5.jpg

Nadat ik vandaag een verkeerde AWMT 230 heb gekocht ben ik zoekende naar een oplossing. Het is me nu duidelijk dat ik een ontvanger moet hebben ipv zender :-)....alleen zie ik bij de AWMR 210 en 230 dat de wandschakelaar behouden blijft...en je vier draden moet aansluiten....ik heb slechts 2 draden waarvan een draadloze schakeling gemaakt moet worden....
Wie oh wie kan me het licht laten zien? ACM 250? Ik zie door de boompjes het bos even niet meer....ook de kau keuzehulp excel brengt me niet verder..
Alvast bedankt voor het meedenken, groeten
Afbeeldingslocatie: http://toebosch.eu/pikka/6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
deleted

[ Voor 99% gewijzigd door jeroenpeiffer op 04-11-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Honingimker schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:20:
Volgens mij heb ik me verkeerd uitgelegd even hiervoor....ik wil op mijn WC (2 halogeenspots 220V) de huidige wandschakelaar laten vervallen en in deze wanddoos de KIKA ontvanger plaatsen. De zender wordt dan een bewegingsmelder AWST 6000. In de wandschakelaar lopen slechts 2 draden bruin en blauw...lijkt nu dus een enkelvoudige schakeling. Maar ik heb van electra de ballen verstand....zie foto van wandschakelaar en draden:
[afbeelding]

Nadat ik vandaag een verkeerde AWMT 230 heb gekocht ben ik zoekende naar een oplossing. Het is me nu duidelijk dat ik een ontvanger moet hebben ipv zender :-)....alleen zie ik bij de AWMR 210 en 230 dat de wandschakelaar behouden blijft...en je vier draden moet aansluiten....ik heb slechts 2 draden waarvan een draadloze schakeling gemaakt moet worden....
Wie oh wie kan me het licht laten zien? ACM 250? Ik zie door de boompjes het bos even niet meer....ook de kau keuzehulp excel brengt me niet verder..
Alvast bedankt voor het meedenken, groeten
[afbeelding]
aangezien je zelf al aangeeft geen verstand te hebben van elektra, en een bruine en blauwe draad op je schakelaar zit lijkt het mij verstandig dat iemand die er wel verstand van hebt naar laat kijken.

ik denk dat je een mini inbouw schakelaar/dimmer (AWMR-210 of AWMR-300) nodig hebt omdat het dus waarschijnlijk een schakeldraad en een fase draad is.. daarmee hoef je niet persee de 2 losse draden die al vast zitten aan de KAKU aan te sluiten dit is slechts een optie

als je de AWMT 230 op de spannings draden hebt aangesloten heb je die dus alvast opgeblazen...

maar goed zoals ik net ook al zei lijkt het mij verstandig dat je er iemand naar laat kijken die er wel verstand van heeft, als je niet weet waar je mee bezig bent en je knoopt de verkeerde dingen aan elkaar, heb je mooi kans dat je kiet af-fakkeld..

[ Voor 5% gewijzigd door jacquesmulders op 04-11-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, blauw en bruin verwacht je bij een stopcontact, niet bij een schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Wou net zeggen, dit klopt sowieso niet, in wat voor schakeling ook. Normaal is het bruin en zwart voor een schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 11-10 07:44
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:21:
Wou net zeggen, dit klopt sowieso niet, in wat voor schakeling ook. Normaal is het bruin en zwart voor een schakelaar.
Het hoort niet, maar als die gene een vmvk/ymvk kabel gebruikt heeft kan het kloppen. Daar zit geen zwart in. Of je moet een oude n-kabel gebruikt hebben.

Als het nu werkt met een schakelaar dan werkt het ook met kaku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Bedankt voor het meedenken heren....heb inderdaad geen theoretische onderbouwing en verstand ervan maar ben wel iemand die zich alles aanleert...de buurman heeft het hier 3 jaar geleden helemaal aangelegd dus ik weet niet precies wat hij gedaan heeft....het is een huis in Belgie, dus wellicht andere AREI dan in NL
Ik vond het ook raar, enkel die draden, geen schakeldraad. Met de spanningszoeker lijkt er geen spanning op de wandschakelaar te zitten als de lamp aan is, wel al de lamp aan is.
OK, Jacques Smulders: een AWMR 210 of 300 en dan de doorlus draden niet verbinden? Ga ik die morgen scoren in meervoud:D Volgens de gebruiksaanwijzing van de AMWR 300 moet je Nul, Fase en schakeldraad hebben? Interpreteer k dat fout?

[ Voor 8% gewijzigd door Honingimker op 04-11-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Honingimker schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:48:
Bedankt voor het meedenken heren....heb inderdaad geen theoretische onderbouwing en verstand ervan maar ben wel iemand die zich alles aanleert...de buurman heeft het hier 3 jaar geleden helemaal aangelegd dus ik weet niet precies wat hij gedaan heeft....het is een huis in Belgie, dus wellicht andere AREI dan in NL
Ik vond het ook raar, enkel die draden, geen schakeldraad. Met de spanningszoeker lijkt er geen spanning op de wandschakelaar te zitten als de lamp aan is, wel al de lamp aan is.
OK, Jacques Smulders: een AWMR 210 of 300 en dan de doorlus draden niet verbinden? Ga ik die morgen scoren in meervoud:D Volgens de gebruiksaanwijzing van de AMWR 300 moet je Nul, Fase en schakeldraad hebben? Interpreteer k dat fout?
zie gebruiksaanwijzing,

deze schakelaar heeft enkel de fase en schakeldraad nodig, er zitten al 2 witte draden aan die hoef je iet mag je wel gebruiken incl een oude wandschakelaar, deze zonder spanning! enkel potenciaalvrij gebruiken.

fase op fase schakeldraad op schakeldraad en klaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. De AMWR300 heeft 3 daden nodig.
Afbeeldingslocatie: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/w/awmr-300_install.jpg

Hierdoor zal 'ie dus geschikt zijn voor vrijwel alle lampen, omdat de voeding voor de schakelaar niet door de lamp heen hoeft.
Maar.... aangezien jij een blauwe en bruine draad hebt bij je schakelaar kun je er niet vanuit gaan dat de kleuren kloppen.
Sterker nog, ik denk dat je ervanuit kunt gaan dat ze niet kloppen!

Normaal gesproken heb je de nul (blauw) en de fase (bruin) en een schakeldraad (zwart).
Blauw zit bij je lamp en bruin bij je wandschakelaar en daartussen loopt zwart.
Hierdoor zit vrijwel nergens bij een wandschakelaar de blauwe draad door de buizen getrokken. Dat zal alleen zo zijn wanneer er ook een stopcontact in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het moet wel zo aangesloten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/uy843k96v/m1fyu8sweqpt.jpg
Beetje knullig dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
visie schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:01:
Het moet wel zo aangesloten zijn:
[afbeelding]
Beetje knullig dus...
Nou zo moet het helemaal niet maar goed ieder zijn ding ik zou zeggen, gelukkig knutsel je niet aan mijn huis... terug over de HW

[ Voor 5% gewijzigd door jacquesmulders op 05-11-2014 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Hmmm...wel of geen derde draad nodig....Jacques zegt dat de AMWR300 moet functioneren op 2 draden, TDer zegt drie :-) Tandarts, volgens mij is het ook zo, de buurman heeft ook niets in buizen gedaan, maar alles in grijze kabel en die in de muur gestuct :D....blauw, bruin en aarde lopen erdoor...
Dus in mijn geval de bruine (vermoedelijk fase) op L en de blauwe (vermoedelijk nul) op L1 van de AMWR300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 22:11
Wij zijn bezig om een nieuw huis te laten bouwen en in principe zit de hele technische installatie al in de aanneem som. Maar ik dit huis laat bouwen om zeker de komende 10-20jaar te gaan wonen lijkt het me ook wel leuk om misschien wat nieuwe technologisch features toe te kunnen passen. Zo kom ik dus op homewizard uit om dingen misschien slim te kunnen schakelen en ook iets van een alarm systeem te kunnen maken.

Wat raden jullie aan? Gewoon eerst maar het huis laten bouwen zoals het is en daarna langzaam HomeWizard dingen toevoegen of zijn er al dingen waar ik echt in de bouw rekening mee kan houden? Ik ben ook echt nog aan het ontdekken wat er allemaal mogelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door ChiLLeR op 05-11-2014 09:03 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Honingimker schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:59:
Hmmm...wel of geen derde draad nodig....Jacques zegt dat de AMWR300 moet functioneren op 2 draden, TDer zegt drie :-) Tandarts, volgens mij is het ook zo, de buurman heeft ook niets in buizen gedaan, maar alles in grijze kabel en die in de muur gestuct :D....blauw, bruin en aarde lopen erdoor...
Dus in mijn geval de bruine (vermoedelijk fase) op L en de blauwe (vermoedelijk nul) op L1 van de AMWR300?
Die AMWR300 heeft inderdaad 3 draden nodig ik bedoelde de 230.

En vermoedelijk zoals een normale schakelaar is het dus een een fase en een schakeldraad, en dus heb je de 230 nodig en dus de bruin op L en de blauw op de schakeldraad.

Maar nogmaals ik haal heel erg uit je post dat je er niks van snapt, begrijp dat elektra gevaarlijk is! En dat je er niet zomaar mee moet gaan knutselen, ookal pak je het snel op. Misschien even je buurman vragen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Bedankt Jacques voor je snelle kundige antwoorden. Ik zal zeker alle voorzichtigheid betrachten en pas dingen aansluiten als ik zekerheid heb dat het kan en klopt. De buurman is helaas niet meer in beeld, dus ik zal zelf aan de slag moeten.....gaat het na vandaag niet lukken dan ga ik op zoek naar een belgische monteur met domotica ervaring :-) Nu op naar de Gamma! Nogmaals bedankt, ik laat weten of het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij wil je voor die situatie de AWMR-230 hebben aangezien jij maar 2 draden hebt. Die heeft alleen bruin en een schakeldraad (de blauwe in jouw geval) nodig en geen eigen voeding. Hij zit dus aangesloten zoals in het plaatje van 'tandarts'. De 230 heeft ook twee witte draadjes waar je je bestaande schakelaar op kunt aansluiten.

Stroom eraf als je weet op welke groep het zit, en anders met rubberen handschoenen en een geïsoleerde tang en schroevendraaier aan de gang.

[ Voor 42% gewijzigd door ThinkPad op 05-11-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvM
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-11-2022
Vraag over het gebruik van IP-switches:
Ik merk dat diverse apparaten met web-interface werken met bv. een stukje javascript. Toch ga ik ervan uit dat er uiteindelijk één URL gemaakt en verstuurd wordt. (bv. als ik op een preset van m'n webcam klik. Of een klik vanuit de app van m'n e-thermostaat.)
Mijn vraag:
Hoe kan ik de gewenste URL uit een willekeurige interface (web of app) peuteren om te gebruiken met een HW-IP-switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
PatrickvM schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:03:
Ik merk dat diverse apparaten met web-interface werken met bv. een stukje javascript. Toch ga ik ervan uit dat er uiteindelijk één URL gemaakt en verstuurd wordt. (bv. als ik op een preset van m'n webcam klik. Of een klik vanuit de app van m'n e-thermostaat.)
Mijn vraag:
Hoe kan ik de gewenste URL uit een willekeurige interface (web of app) peuteren om te gebruiken met een HW-IP-switch?
Als je het niet in een handleiding van het betreffende apparaat kunt vinden dan heb je misschien wat aan een programma zoals dit :

http://www.charlesproxy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 02:19
PatrickvM schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:03:
Mijn vraag:
Dat mag je hopen. Mijn Yamaha receiver heeft ook een mooie webinterface, maar om bv het volume te verhogen moet je een compleet xml-bericht posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Toevallig heb ik zo'n zelfde vraag bij klikaanklikuit neergelegd en de 300 kan wel met 2 draden werken. Ik heb alleen blauw en zwart beschikbaar ivm plafond montage en dit gaat om een bepaalde manier werken volgens de service desk daar.

[ Voor 0% gewijzigd door LJ80 op 05-11-2014 15:41 . Reden: AWMR-300 aangepast stond 230 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Steef_tweaker schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:48:
Toevallig heb ik zo'n zelfde vraag bij klikaanklikuit neergelegd en de 230 kan wel met 2 draden werken. Ik heb alleen blauw en zwart beschikbaar ivm plafond montage en dit gaat om een bepaalde manier werken volgens de service desk daar.
als je dus blauw en zwart aan die 230 knoopt en je schakelt hem aan (als het al niet meteen gebeurt) zegt die pang! en klapt die uit elkaar.....

daar heb je dan weer de 300 nodig en moet je de schakelaar overrulen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
sorry bedoel inderdaad met de AWMR-300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Nou, de AMWR 230 aan de mysterieuze blauwe en bruine draad gehangen. Hij wordt niet te warm en is niet ontploft :-) Na hem in HW te hebben toegevoegd als schakelaar en hierna de AWST 6000 als zender in HW, actie erop en hij werkt!!! Dimt prachtig aan en uit!
Inmiddels tien keer aan enuit geschakeld, wordt niet warmer en blijft functioneren. Ik heb hoop. Thanks allemaal!
Afbeeldingslocatie: http://toebosch.eu/pikka/7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Hebben ze de blauwe draad gebruikt als schakeldraad? deze hoort zwart te zijn. Als in deze afbeelding blauw echt de nuldraad is heb je kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reinhold schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:30:
Hebben ze de blauwe draad gebruikt als schakeldraad? deze hoort zwart te zijn. Als in deze afbeelding blauw echt de nuldraad is heb je kortsluiting.
Als er kortsluiting zou zijn, dan zou het met de oorspronkelijke schakelaar ook mis gaan.
Maar het werkt, dus geen kortsluiting. Maar die kleuren....... gevaarlijk voor wie denkt dat het fase en nul is.

Zo gevaarlijk, mensen die niet gehinderd worden door kennis van zaken. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 19:48
We zijn in huis bezig met de woonkamer, en maken en wandkast. Hiervoor willen we 4x 1,5 meter ledstrip gebruiken. Nu moet deze ook dimbaar zijn. Weet iemand of dit mogelijk is met 12v DC ledstrips? (via homewizard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:18
Vandaag de KAKU ACDB-7000BC aangesloten. Werkte niet. Vervolgingen beetje lopen aanrommelen en onder andere de oude beltrafo aangesloten, waarschijnlijk heb ik de zender opgeblazen ?

Sindsdien was mijn Homewizard ontregeld, reageerde nergens meer op. Bleek het RF lampje continue snel te knipperen. Alle zenders nagelopen, bleek dus uiteindelijk dat de zender van de KAKU deurbelset te hangen. Batterij eruit en alles draait weer.

Bijna de Homewizard door het raam gegooid ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
sweebee schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:30:
We zijn in huis bezig met de woonkamer, en maken en wandkast. Hiervoor willen we 4x 1,5 meter ledstrip gebruiken. Nu moet deze ook dimbaar zijn. Weet iemand of dit mogelijk is met 12v DC ledstrips? (via homewizard).
http://www.klikaanklikuit...ducten-1/acm-lv24-1/#tabs
ACM-LV24

Net 2 weken geleden verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sweebee schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:30:
Heb je de Hue Lightstrip? Volgens mij is deze te dimmen, zie hier 's avonds langzaam doven'. Heb zelf geen Hue dus weet niet of het ook in de homewizard mogelijk is om te dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
reinhold schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:30:
Tja.....het zij zo....het is nu eenmaal zo aangesloten....ik merk nu pas dat het allemaal een beetje rommelig is, maar goed, 2 jaar geleden helemaal goedgekeurd volgens de Belgische AREI (die kijken enkel naar de sterkte van je aarding)
Dankzij technisch meedenken van een aantal members hier heb ik het probleemoos aangesloten.....dus heb je slechts 2 draden in een wandschakelaar? AWMR 230 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 19:48
martinvdm schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:22:
[...]

Heb je de Hue Lightstrip? Volgens mij is deze te dimmen, zie hier 's avonds langzaam doven'. Heb zelf geen Hue dus weet niet of het ook in de homewizard mogelijk is om te dimmen.
Nee hebben nog niks, maar 4x 80 = 320 euro voor 4 stripjes is een beetje teveel van het goede. Normale ledstrips warm wit heb je al voor 15 euro per meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChiLLeR schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:03:
Wij zijn bezig om een nieuw huis te laten bouwen en in principe zit de hele technische installatie al in de aanneem som. Maar ik dit huis laat bouwen om zeker de komende 10-20jaar te gaan wonen lijkt het me ook wel leuk om misschien wat nieuwe technologisch features toe te kunnen passen. Zo kom ik dus op homewizard uit om dingen misschien slim te kunnen schakelen en ook iets van een alarm systeem te kunnen maken.

Wat raden jullie aan? Gewoon eerst maar het huis laten bouwen zoals het is en daarna langzaam HomeWizard dingen toevoegen of zijn er al dingen waar ik echt in de bouw rekening mee kan houden? Ik ben ook echt nog aan het ontdekken wat er allemaal mogelijk is.
Als algehele tips:
  • Laat zoveel mogelijk lege leidingen in de muur frezen.
  • Plaats diepe lasdozen. Dan kun je nog wat kwijt achter een stopcontact of schakelaar. Bijvoorbeeld KAKU-inbouw spul.
  • Voor ethernet spul, kijk uit dat je goede kabels neemt en geen aluminium (CCA). Zie topic elders hier, of mijn blog ;)
  • Zorg voor wat extra stekkerdozen in de meterkast.
  • Documenteer je bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sweebee schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:09:
[...]

Nee hebben nog niks, maar 4x 80 = 320 euro voor 4 stripjes is een beetje teveel van het goede. Normale ledstrips warm wit heb je al voor 15 euro per meter.
Mooi product maar naar mijn idee ook nog erg duur. Dan met Kaku oplossen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
na wat google kwam ik dit tegen over de foscam HD cameras:

Remark 2
In the Foscam camera setup leave Snapshot Settings / Image Quality to Medium or Low. In the High setting the snapshot is broken. The bottom half of the photo is blank....
This bug is identified in the version below (and the versions before this one):
System Firmware Version: 1.4.1.5
App Firmware Version: 1.11.1.15
Web version: 2.0.11

het licht dus niet aan de `HW maar aan de cam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt weer een nieuw product aldus homewizard, zie hier.
"Er wordt een snelcursus meteorologie verzorgd en HomeWizard zelf zal vertellen over Shared Weather en een nieuw product aankondigen!" Ben benieuwd. Wellicht de sloten.....?

[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 05-11-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacquesmulders schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:31:
na wat google kwam ik dit tegen over de foscam HD cameras:

Remark 2
In the Foscam camera setup leave Snapshot Settings / Image Quality to Medium or Low. In the High setting the snapshot is broken. The bottom half of the photo is blank....
This bug is identified in the version below (and the versions before this one):
System Firmware Version: 1.4.1.5
App Firmware Version: 1.11.1.15
Web version: 2.0.11

het licht dus niet aan de `HW maar aan de cam!
Ik heb dit ook al tijden geleden gemeld bij homewizard, maar het probleem nog steeds, ondanks de nieuwste firmware en de snapshot quality op Low. Volgens homewizard ligt het aan de videosettings. Deze staat uiteraard in HD en schijnbaar kan homewizard niet goed met het HD 16x9 formaat overweg. Advies van hun was om de videosettings van de Mainstream terug te zetten naar 640x480 8)7 . Gaan we niet doen natuurlijk. Laatste wat ik vernomen heb is dat ze er toch druk mee zijn om het op te lossen. Als ik de Snapshot url rechsteeks aanspreek in de browser gaat het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
TD-er schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:27:
[...]

Als algehele tips:
  • Laat zoveel mogelijk lege leidingen in de muur frezen.
  • Plaats diepe lasdozen. Dan kun je nog wat kwijt achter een stopcontact of schakelaar. Bijvoorbeeld KAKU-inbouw spul.
  • Voor ethernet spul, kijk uit dat je goede kabels neemt en geen aluminium (CCA). Zie topic elders hier, of mijn blog ;)
  • Zorg voor wat extra stekkerdozen in de meterkast.
  • Documenteer je bekabeling.
Als het mogelijk is eventueel de loze leiding laten leggen van 3/4". Standaard is 5/8". Mocht je bv een coax kabel en 2 netwerkkabels willen trekken gaat dit met veel minder @#$%^&^$##@.
Mocht je eventueel al weten waar de tv komt met versterker en je gaat 5.1 gebruiken, laat ook alvast loze leidingen leggen vanaf achter de tv tot de plaats waar je speakers aan de achterzijde komen. Hoef je niet helemaal langs de plinten of door de kruipruimte.
Ik heb ook in alle slaapkamers (3x) loze leidingen laten leggen en de kamer waar de pc en de andere spullen staan 2 loze leidingen. De nas staat in een kast en vandaar uit ga ik naar de meterkast waar 2 switchen staan om alle spullen in het netwerk te verbinden. 2x 2 loze leidingen naar de zolder. 2 aan de ene kant en 2 aan de andere kant. Mochten er toch toch bv wcd's bij moeten komen kan je die leidingen gebruiken en eventueel een groep bij maken in de groepenkast. Achter de tv loze leiding voor netwerkkabel en extra wcd's voor extra apparatuur. Hoeft er niet meteen een extra stekkerblok te liggen. Al dan niet alles op een eigen groep. En zoals hierboven genoemd, lasdozen van 50mm diep indien
mogelijk. Als er standaard dubbele wcd's worden geplaatst zijn dit meestal ovale dingen waarbij je de stekkers boven elkaar plaatst. Dit is erg onhandig als je van die gebogen stekkers hebt. Laat ze meteen naast elkaar plaatsen.
Ik ken het huis niet maar zorg voor een lichtschakelaar bij de achterdeur dat als je binnenkomt dat je een lamp kan aandoen als het donker is. Of dat je de HW alvast instelt dat het licht brand als je thuis komt, of aanzet met je mobiel.
Dit zijn alleen maaar tips, niets moet. :)
Pagina: 1 ... 43 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!