Mooie, bruikbare tips!• Laat zoveel mogelijk lege leidingen in de muur frezen.
• Plaats diepe lasdozen. Dan kun je nog wat kwijt achter een stopcontact of schakelaar. Bijvoorbeeld KAKU-inbouw spul.
• Voor ethernet spul, kijk uit dat je goede kabels neemt en geen aluminium (CCA). Zie topic elders hier, of mijn blog
• Zorg voor wat extra stekkerdozen in de meterkast.
• Documenteer je bekabeling.
De sloten zijn al aangekondigd toch? Of nog niet officieel.martinvdm schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:45:
Er komt weer een nieuw product aldus homewizard, zie hier.
"Er wordt een snelcursus meteorologie verzorgd en HomeWizard zelf zal vertellen over Shared Weather en een nieuw product aankondigen!" Ben benieuwd. Wellicht de sloten.....?
Ik denk eerder iets heel nieuws....
Ik weet niet of het voor mij zin heeft om er heen te gaan. De nieuwe producten zullen toch niet meteen te koop zijn.
Volgens mij zijn den sloten nog niet officieel aangekondigd, maargoed we zullen zien.Jovink538 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:25:
[...]
De sloten zijn al aangekondigd toch? Of nog niet officieel.
Ik denk eerder iets heel nieuws....
Ik weet niet of het voor mij zin heeft om er heen te gaan. De nieuwe producten zullen toch niet meteen te koop zijn.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Verwijderd
Sloten zijn wel al officieel aangekondigt in het event van homewizard bij interpolis. We kunnen dus denk ik iets nieuws verwachten voor komend event.martinvdm schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:25:
[...]
Volgens mij zijn den sloten nog niet officieel aangekondigd, maargoed we zullen zien.
Zouden die nieuwe thermostaat knoppen compatible zijn met de RFXtrx433?
Dankje! precies wat ik nodig hebThinkPadd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:14:
[...]
http://www.klikaanklikuit...ducten-1/acm-lv24-1/#tabs
ACM-LV24
Net 2 weken geleden verschenen.
Even off-topic maar er komt ook een slot uit wat bedienbaar is via Bluetooth.
Hoef je waarschijnlijk je telefoon helemaal niet meer uit je zak te halen.
http://pers.publicrelatio...et-bluetooth-te-bedienen/
Mocht je lid van Vereniging Eigen Huis zijn (helaas zelf niet); 10% korting bij Homewizard en vanaf 100 euro gratis rookmelder - code via VEH...
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Nadeel van dergelijke opbouw opendraaiers is wel dat je een cilinder moet hebben welke te bedienen is met 2 sleutels tegelijk erin.Jovink538 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:24:
Even off-topic maar er komt ook een slot uit wat bedienbaar is via Bluetooth.
Tijd voor een nieuwe sig..
nee hoor, de cilinders die er bij zitten zijn met een knop en die ontkoppeld automatisch als je de sleutel er van de andere kant in stopt..Koffie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:09:
[...]
Nadeel van dergelijke opbouw opendraaiers is wel dat je een cilinder moet hebben welke te bedienen is met 2 sleutels tegelijk erin.
Thanks voor de tip! Mn pa is lid, dus die heeft een code geregeld. Ik zag alleen nergens die rookmelder terug komen, terwijl ik toch voor meer dan 100€ besteld had (heb een starterkit besteld). Dus maar ff een mailtje naar het sales adres gemaild.tweaktubbie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:33:
Mocht je lid van Vereniging Eigen Huis zijn (helaas zelf niet); 10% korting bij Homewizard en vanaf 100 euro gratis rookmelder - code via VEH...
Heb ik meteen een vraag, als ik een wattcher wil gebruiken, moet ik er dan ook dat display er bij hebben? Of is alleen de logger voldoende? Je kunt er namelijk een los bestellen op de wattcher-site, die aan zo'n digitale teller te knopen is. Dat lijkt mij wel een interessante optie, mijn digitale meter zitten beneden bij de kelderboxen, maar de automatenkast zit wel boven in mn appartement
We've got that ring of confidence
Is er een mogelijkheid om in de homewizard meerdere pv/wind/water te meten ?
De energie link heeft maar twee poorten. En je kan maar een energielink koppelen.
Zag ook dat de wizard gebruikg maakt van een sd kaart kan je deze kaart wisselen ?
Nou zal een grotere wel werken maar is de wizad niet ingesteld voor Max 12 maanden data.
De energie link heeft maar twee poorten. En je kan maar een energielink koppelen.
Zag ook dat de wizard gebruikg maakt van een sd kaart kan je deze kaart wisselen ?
Nou zal een grotere wel werken maar is de wizad niet ingesteld voor Max 12 maanden data.
het is niet mogelijk om 3 dingen te meten, als je PV en windmolen hebt zou je die via 1 kWh meter kunnen laten lopen en die op S1 aansluiten, en dan op S2 water.. dan heb je wel de opgebrachte energieTrunks81 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 00:29:
Is er een mogelijkheid om in de homewizard meerdere pv/wind/water te meten ?
Is er eigenlijk een inbouw schakelaar die werkt met niet dimbare ledlampen?
Heb er een paar geprobeerd zonder sucses
Uiteindelijk zal het hier wel op neer komen denk, Maar hoopte van alle opzich te kunnen meten wat de opbrengst is zonder een youless of ander systeem nodig te hebben. Maar alles gewoon in de Homewizard te houden.jacquesmulders schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:01:
[...]
het is niet mogelijk om 3 dingen te meten, als je PV en windmolen hebt zou je die via 1 kWh meter kunnen laten lopen en die op S1 aansluiten, en dan op S2 water.. dan heb je wel de opgebrachte energie
dat is denk ik ook een optie alleen zal die hem denk ik dan als verbruik zien ipv opbrengstYukkie schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:18:
Kun je niet een Wattcher gebruiken om een 2e kWh meter uit te lezen? Die kan je nl ook met een homewizard uitlezen.
De AWMR-300 zal waarschijnlijk wel werken, omdat deze een blauwe draad nodig heeft.gijsje.net schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:27:
Is er eigenlijk een inbouw schakelaar die werkt met niet dimbare ledlampen?

Daardoor hoeft de schakelaar niet gevoed te worden via de lampen.
Echter je hebt dan wel een blauwe draad nodig op de inbouwlocatie.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Even een kort vraagje over de heatlink, heeft deze sinds de laatste update nu de mogelijkheid om klokprogramma's in te stellen.
Is dat een vraag of een mededeling? Ik heb het niet gevonden, in welke update zou dit moeten zitten?sigmanl schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:53:
Even een kort vraagje over de heatlink, heeft deze sinds de laatste update nu de mogelijkheid om klokprogramma's in te stellen.
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 09-11-2014 17:49 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik meen me te herinneren dat HW zei dat er een app update en firmware update uit zou komen en dat daarna de heatlink inderdaad een programma optie zou hebben. De app update hebben we gehad geloof ik? Nu de firmware nog. Of was het toch andersom?sigmanl schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:53:
Dat meen ik me ook te herinneren en zo lees ik dat ook na in dit forum. Zijn er heatlink gebruikers die hier opheldering over kunnen geven.jeroenpeiffer schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:04:
[...]
Ik meen me te herinneren dat HW zei dat er een app update en firmware update uit zou komen en dat daarna de heatlink inderdaad een programma optie zou hebben. De app update hebben we gehad geloof ik? Nu de firmware nog. Of was het toch andersom?
Zit er niet in, maar wellicht bedoelen ze in een volgende update.jeroenpeiffer schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:04:
[...]
Ik meen me te herinneren dat HW zei dat er een app update en firmware update uit zou komen en dat daarna de heatlink inderdaad een programma optie zou hebben. De app update hebben we gehad geloof ik? Nu de firmware nog. Of was het toch andersom?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
is de draadloze radiator kraan i.c.m. heatlink dus in staat om de CV aan te sturen?TD-er schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:18:
[...]
Bij deze dus de tekst (pagina stond bij mij nog open)
[...]
Ik ben eigenlijk op zoek naar een alternatief voor de evohome (van Honeywell).
Is dat haalbaar met HomeWizard+Heatlink+Smartwares radiator kranen?
Verwijderd
Volgens wat er op de homewizard website staat is het eenweg communicatie op de radiatorkraan. en is dergelijk systeem tot nu toe niet mogelijk. (Lijkt me tevens ook niet betrouwbaar)Mad_Cow schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:30:
[...]
is de draadloze radiator kraan i.c.m. heatlink dus in staat om de CV aan te sturen?
Je hebt mij ook niet horen zeggen (of zien schrijven) dat het er NU al in zit.martinvdm schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:19:
[...]
Zit er niet in, maar wellicht bedoelen ze in een volgende update.
Daarvoor hebben we TWEE dingen nodig (firmware van de HW en de app update).
We hebben er nu EENTJE gehad.
Nog ff wachten dus 😜
Weet iemand of ik meerdere kWh meters op een homewizzard aan kan sluiten? Ik zou graag een slimme meter, waterverbruik, opbrengst zonnepanelen, verbruik laadpaal elektrische auto en een eventuele toekomstige warmtepomp willen meten. Zou dit met een energylink en twee wattchers kunnen? Of weten jullie een ander product dat hier beter voor geschikt is?
Heeft zo'n laadpaal niet zelf al interne monitoring?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb dezelfde vraag een paar post terug ook gesteld, Standaard heb je twee poorten op de energielink.Killing Time schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:52:
Weet iemand of ik meerdere kWh meters op een homewizzard aan kan sluiten? Ik zou graag een slimme meter, waterverbruik, opbrengst zonnepanelen, verbruik laadpaal elektrische auto en een eventuele toekomstige warmtepomp willen meten. Zou dit met een energylink en twee wattchers kunnen? Of weten jullie een ander product dat hier beter voor geschikt is?
Anders een Wattcher erop.
Maar dat kan wel gewoon? Ik was een beetje bang dat het of de energylink, of een wattcher is, en het is wel een dusdanig grote investering dat ik wel zeker wou weten dat ik naast de energylink ook een paar wattchers in het overzicht kan krijgen.Trunks81 schreef op maandag 10 november 2014 @ 07:38:
[...]
Ik heb dezelfde vraag een paar post terug ook gesteld, Standaard heb je twee poorten op de energielink.
Anders een Wattcher erop.
@TD-er
Vaak wel, maar ik zou deze ook graag in het overzicht bij de andere verbruikers zien.
Nee zoals inderdaad zo vaak gemeld hier, en terug lezen, gaat dat dus niet.Killing Time schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:52:
Watcher en energy link is denk ik niet wensenlijk geen id hoe hij dat in de app zou weergeven.. Ik denk dat die van de watcher als verbruik ziet en dat kun je niet instellen..
Werkt de evohome van honeywell niet naar tevredenheid?Mad_Cow schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:30:
[...]
is de draadloze radiator kraan i.c.m. heatlink dus in staat om de CV aan te sturen?
Ik wil 's morgens in mijn badkamer een electrische verwarming aanzetten indien het te koud is. Verwarming aan een schakelaar gekoppeld, thermometer in badkamer. Ik heb volgende actie aangemaakt:
- event: temperatuur < 19°C
- begintijd 6u30
- eindtijd 7u00
- dagen: elke dag
- actie: schakelaar aanzetten
Deze morgen was het om 6u30 18,5 °C in mijn badkamer. Dus in principe is aan alle voorwaarden voldaan om de schakelaar aan te zetten. Maar de schakelaar ging niet aan. Schakelaar is binnen bereik van de homewizard. Wat doe ik verkeerd?
- begintijd 6u30
- eindtijd 7u00
Deze morgen was het om 6u30 18,5 °C in mijn badkamer. Dus in principe is aan alle voorwaarden voldaan om de schakelaar aan te zetten. Maar de schakelaar ging niet aan. Schakelaar is binnen bereik van de homewizard. Wat doe ik verkeerd?
Ik vermoed dat de homewizard niet omgaat met het tijdstip. Als het namelijk voor 6:30 al < 19 gr geworden is, dan word dit dus niet meer getriggered na 6:30 uur.stevenverhaeghe schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:30:
Ik wil 's morgens in mijn badkamer een electrische verwarming aanzetten indien het te koud is. Verwarming aan een schakelaar gekoppeld, thermometer in badkamer. Ik heb volgende actie aangemaakt:
- begintijd 6u30
- eindtijd 7u00
Verwijderd
sorry, maar het wil toch allemaal niet lukken met de camera,
ik heb onderstaande ook naar home-wizard gestuurd maar heb nog oplossing gekregen..
( wel een reactie dat het zou liggen aan de instelling qua resolutie...?????? )
Hardware:
· Elro C901IP camera
· Homewizard App (v2.9.4) op iOS 8.1
· Homewizard v2.7.6
· Modem Ziggo
De camera is d.m.v. LAN direct aangesloten op de modem van Ziggo.
De modem wijst het volgende ip adres aan: 192.168.178.33.
Standaard is deze te bereiken via poort 80.
De camera is via de webbrowser te benaderen.
De stream is, na inloggen, direct zichtbaar. De poort heb ik gewijzigd naar 118 en deze poort is geforward.
De camera is van buitenaf, via de webbrowser, goed te benaderen via mijn ip-adres
In de Homewizard App "Nieuwe sensor" Camera. Daar de volgende gegevens ingevuld:
· Naam: testcamera
· Cameramodel Merk Elro à Generic Elro Camera.
· Gebruikersnaam: admin
· Wachtwoord: admin
· Hostnaam/IP: mijn ipadres
· Poort: 118
De feed is niet beschikbaar.
is toch gek???
ik heb diverse instellingen geprobeerd...en ook bij een collega van mij...maar die ondervindt hetzelfde..
terwijl hij geen problemen heeft met zijn eigen camera...
Het lijkt er gewoon op, dat hij niet wordt ondersteund...terwijl hij wel in de lijst staat.??
is er wellicht iemand met dezelfde camera? of ervaringen??
groet marcel
ik heb onderstaande ook naar home-wizard gestuurd maar heb nog oplossing gekregen..
Hardware:
· Elro C901IP camera
· Homewizard v2.7.6
· Modem Ziggo
De stream is, na inloggen, direct zichtbaar. De poort heb ik gewijzigd naar 118 en deze poort is geforward.
De camera is van buitenaf, via de webbrowser, goed te benaderen via mijn ip-adres
In de Homewizard App "Nieuwe sensor" Camera. Daar de volgende gegevens ingevuld:
is toch gek???
ik heb diverse instellingen geprobeerd...en ook bij een collega van mij...maar die ondervindt hetzelfde..
Het lijkt er gewoon op, dat hij niet wordt ondersteund...terwijl hij wel in de lijst staat.??
groet marcel
Welk ip adres geef je in in de Homewizard in? Het interne ip adres van de camera of je externe ip? Onthoud dat je homewizard binnen staat en dus het interne ip adres dient te configureren. De meeste routers kunnen daarnaast ook niet met Local Loopback overweg.Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:11:
....
[ Voor 61% gewijzigd door martinvdm op 10-11-2014 20:29 ]
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:11:
Hardware:
· Elro C901IP camera
· Homewizard v2.7.6
· Modem Ziggo
is toch gek???
groet marcel
Voor het zien van de camera van buitenaf kun je wel gewoon je externe IP adres gebruiken (WAN). Nadeel is dat als dit dynamisch is dan kun je nog wel eens een ander adres toegewezen krijgen door je provider.martinvdm schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:28:
[...]
Welk ip adres geef je in in de Homewizard in? Het interne ip adres van de camera of je externe ip? Onthoud dat je homewizard binnen staat en dus het interne ip adres dient te configureren. De meeste routers kunnen daarnaast ook niet met Local Loopback overweg.
Om dit dan weer te omzeilen kun je van een DNS server gebruik maken.
Als je een NAS oid hebt dan kun je gewoon het DNS adres van je NAS gebruiken met het poortnummer van je camera erachter.
Bijvoorbeeld:
je LAN IP van de camera is 192.168.1.100 op poort 250
je WAN is 217.255.117.234
Je hebt een NAS van synology die je benaderd via mijnNAS.synology.me
Je camera kun je van buiten af dan bereiken met: 217.255.117.234:250. Dit is dan hetzelfde als mijnNAS.synology.me:250.
Voordeel is dat synology er dus voor zorgt dat je altijd bij je camera uitkomt, ongeacht het WAN adres dat je provider aan je geeft.
Nadeel is wel dat het op deze manier iets langzamer werkt (1,5 seconden vertraging in het beeld).
De homewizard bouwt de camera stream rechtstreeks naar de camera op. Jou geschetste methode zal uitsluitend werken als je deze DNS server ook intern gebruikt en een A-record (en zone) hebt aangemaakt naar het interne IP, zodat je device op je lokale netwerk de stream resolved naar het interne IP. Tenzij je router/firewall iets van Local Loopback of DNS Rewrite ondersteund maar in een thuis situatie lijkt me dat onwaarschijnlijk.jeroenpeiffer schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:04:
[...]
[...]
Voor het zien van de camera van buitenaf kun je wel gewoon je externe IP adres gebruiken (WAN). Nadeel is dat als dit dynamisch is dan kun je nog wel eens een ander adres toegewezen krijgen door je provider.
Om dit dan weer te omzeilen kun je van een DNS server gebruik maken.
Als je een NAS oid hebt dan kun je gewoon het DNS adres van je NAS gebruiken met het poortnummer van je camera erachter.
Bijvoorbeeld:
je LAN IP van de camera is 192.168.1.100 op poort 250
je WAN is 217.255.117.234
Je hebt een NAS van synology die je benaderd via mijnNAS.synology.me
Je camera kun je van buiten af dan bereiken met: 217.255.117.234:250. Dit is dan hetzelfde als mijnNAS.synology.me:250.
Voordeel is dat synology er dus voor zorgt dat je altijd bij je camera uitkomt, ongeacht het WAN adres dat je provider aan je geeft.
Nadeel is wel dat het op deze manier iets langzamer werkt (1,5 seconden vertraging in het beeld).
Ik heb geen flauw idee waar je het allemaal over hebt, gaat mij te ver (A-record en zone, local loopback, DNS Rewrite). Maar ik kan je wel vertellen dat het een kwestie van instellen en klaar was.martinvdm schreef op maandag 10 november 2014 @ 22:37:
[...]
De homewizard bouwt de camera stream rechtstreeks naar de camera op. Jou geschetste methode zal uitsluitend werken als je deze DNS server ook intern gebruikt en een A-record (en zone) hebt aangemaakt naar het interne IP, zodat je device op je lokale netwerk de stream resolved naar het interne IP. Tenzij je router/firewall iets van Local Loopback of DNS Rewrite ondersteund maar in een thuis situatie lijkt me dat onwaarschijnlijk.
De grap is dat Synology (het bedrijf dus) dat A-record voor je aanmaakt en updatet als je Synology (de NAS dus) detecteert dat je WAN-IPadres veranderd is.martinvdm schreef op maandag 10 november 2014 @ 22:37:
[...]
De homewizard bouwt de camera stream rechtstreeks naar de camera op. Jou geschetste methode zal uitsluitend werken als je deze DNS server ook intern gebruikt en een A-record (en zone) hebt aangemaakt naar het interne IP, zodat je device op je lokale netwerk de stream resolved naar het interne IP. Tenzij je router/firewall iets van Local Loopback of DNS Rewrite ondersteund maar in een thuis situatie lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Dus door in je Synology NAS QuickConnect te activeren heb je een DDNS-service die je ook kunt gebruiken voor je camera. Kwestie van de juiste poortjes forwarden in je router om de camera te kunnen benaderen.
Enige nadeel is wel dat zowel je NAS als je camera vanaf buiten te benaderen zijn.
Maar hoe kan ik dan mijn doel bereiken? Lijkt me iets zo eenvoudig, moet toch mogelijk zijn met homewizard?martinvdm schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:33:
[...]
Ik vermoed dat de homewizard niet omgaat met het tijdstip. Als het namelijk voor 6:30 al < 19 gr geworden is, dan word dit dus niet meer getriggered na 6:30 uur.
Verwijderd
Dat dacht ik ook, ik wilde mijn zonnescherm aansturen op binnentemperatuur. Tussen bepaalde tijden. Maar daar had ik hetzelfde probleem. Contact gehad met homewizard. Tot nu toe is het nog niet mogelijk... Martinvdm zijn vermoeden klopt, homewizard kan op de timer zelf geen check uitvoeren van de huidige stand en reageert alleen als de ingestelde temperatuur overschreden word.stevenverhaeghe schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 07:49:
[...]
Maar hoe kan ik dan mijn doel bereiken? Lijkt me iets zo eenvoudig, moet toch mogelijk zijn met homewizard?
Ze moeten ook stoppen met al die extra producten ontwikkelen en eens inspringen op de EN/OF mogelijkheid. Als de homewizard het niet aankan dan maar met een extra EN/OF module ofzo.
Ik zou om te beginnen je username en wachtwoord eens van default af halen... Nu kan iedereen zo mee kijken in je huis... Er bestaat een site waar je alle cams kan zien die een standaard wachtwoord hebben admin/admin dus, we hebben je ip niet anders zouden we met deze info mee kunnen kijken.. En die is niet zo heel lastig te achterhalen... Kijk dus uit met wat je post...Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:11:
Hardware:
· Elro C901IP camera
· Homewizard v2.7.6
· Modem Ziggo
is toch gek???
groet marcel
Verwijderd
Beste tweakers...
Ik heb ook synology nas...dus het zou een optie moeten zijn...
het is me alleen niet helemaal duidelijk...
bedoel je dat ik het
mijnNAS.synology.me
adres moet op geven in de HW app...
of dat ik de camera via Synology benader...dat lukt nu ook wel..
ik zou alleen bij het aanbellen graag een snapshot willen maken..
ps. qua nas bereiken..gebruik ik nu quickconnect.to/mijnnaam
Ik heb ook synology nas...dus het zou een optie moeten zijn...
het is me alleen niet helemaal duidelijk...
bedoel je dat ik het
mijnNAS.synology.me
adres moet op geven in de HW app...
of dat ik de camera via Synology benader...dat lukt nu ook wel..
ik zou alleen bij het aanbellen graag een snapshot willen maken..
ps. qua nas bereiken..gebruik ik nu quickconnect.to/mijnnaam
Hostnaam IP moet wel het IPadres van de camera zijn ! (niet 'jouw (wan)ipadres').
Via de IP-Cameratool van Elro kan je eenvoudig het IPnummer en het juiste poortnummer achterhalen.
Als je verder van buitenaf contact maakt het de HomeWizard via Homewizard-Online, gaat de rest vanzelf.
Vergeet die NAS, die speelt hier geen rol.
En inderdaad. Wijzig de user/password van je camera ;-))
Via de IP-Cameratool van Elro kan je eenvoudig het IPnummer en het juiste poortnummer achterhalen.
Als je verder van buitenaf contact maakt het de HomeWizard via Homewizard-Online, gaat de rest vanzelf.
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
Voor degene die een synology/nas/router met VPN server heeft.
Het is uiteraad mogelijk via een VPN verbinding, verbinding te maken met je thuis netwerk en dan vervolgens via de homewizard app/browser je je HW te bedienen. Dan heb je geen homewizard online nodig(voor degene die bang zijn dat homewizardonline wordt gehacked of eruit ligt).
Als je een synology nas hebt en synology.me gebruikt kan je tevens deze DNS ook gebruiken om je VPN verbinding op te zetten. Uiteindelijk is synology.me niets meer of minder dan een soort van DDNS.
Het is uiteraad mogelijk via een VPN verbinding, verbinding te maken met je thuis netwerk en dan vervolgens via de homewizard app/browser je je HW te bedienen. Dan heb je geen homewizard online nodig(voor degene die bang zijn dat homewizardonline wordt gehacked of eruit ligt).
Als je een synology nas hebt en synology.me gebruikt kan je tevens deze DNS ook gebruiken om je VPN verbinding op te zetten. Uiteindelijk is synology.me niets meer of minder dan een soort van DDNS.
Verwijderd
PVKAN...
Hostnaam IP moet wel het IPadres van de camera zijn ! (niet 'jouw (wan)ipadres').
----------
maar dat is eigenlijk het gekke...het gaat bij mijn niet vanzelf...
die collega van mij heeft nagenoeg, dezelfde configuratie en die had een simpel cameraatje, waarbij het wel in 1x ging...maar bij mij niet.
via elro-app en synology-app werkt het allemaal wel...dus de poorten moeten goed open staan, anders zou hij het daar ook niet doen...
Heeft iemand hier zo'n elro 901 en hw app??
( ik heb wel 2x een airport achter elkaar...dat moet toch geen probleem zijn...lijkt mij niet, als de rest het wel doet...)
----------
maar dat is eigenlijk het gekke...het gaat bij mijn niet vanzelf...
die collega van mij heeft nagenoeg, dezelfde configuratie en die had een simpel cameraatje, waarbij het wel in 1x ging...maar bij mij niet.
via elro-app en synology-app werkt het allemaal wel...dus de poorten moeten goed open staan, anders zou hij het daar ook niet doen...
Heeft iemand hier zo'n elro 901 en hw app??
( ik heb wel 2x een airport achter elkaar...dat moet toch geen probleem zijn...lijkt mij niet, als de rest het wel doet...)
als je het interne ip nummer gebruikt werkt hij niet van buiten....pvkan schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:53:
maar inderdaad als je via web en syno er wel kan komen is dus de instelling verkeerd dus niet een generic elro cam, maar eens die andere proberen, anders even opzoekken wat de video stream url is en kijken of die het zelfde is als de cams die er in staan, staan die er niet in gaat het ook niet werken
edit:
even voor je gezocht: de gene die in HW er bij staat de C704IP heeft de zelfde stream namelijk:
http://IPADDRESS/videostream.asf?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]&resolution=[WIDTH]*[HEIGHT]
voor die van jou de C901IP
http://IPADDRESS/videostream.asf?user=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]&resolution=[WIDTH]*[HEIGHT]
of te wel het zelfde, bij het merk elro kiezen en bij type de C704IP en niet de generic wellicht werkt het dan wel
zoals hier boven aangegeven, zit je in je wifi met je telefoon of wat dan ook kun je om te testen je interne ip gebruiken, daarvoor hoef je ook geen poorten open te zetten in je router uiteraard moet je wel de goede invullen in de HW...
werkt dat? dan kun je je WAN ip invullen of evt je DNS voorbeeld: myNAS.synology.me
[ Voor 50% gewijzigd door jacquesmulders op 11-11-2014 19:29 ]
Grote kans dat zoiets wel problemen geeft.Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:23:
[...]
NAT-router achter NAT-router geeft nogal problemen als je dingen vanaf buiten bereikbaar wilt maken.
KletsnatTD-er schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:20:
[...]
Grote kans dat zoiets wel problemen geeft.
NAT-router achter NAT-router geeft nogal problemen als je dingen vanaf buiten bereikbaar wilt maken.
Voor diegene die niet willen wachten totdat conditioneel schakelen is opgelost in de homewizard, is het nu al mogelijk om via de HPM conditioneel te schakelen (http://hpm.homeip.net)Steef_tweaker schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:54:
Ze moeten ook stoppen met al die extra producten ontwikkelen en eens inspringen op de EN/OF mogelijkheid. Als de homewizard het niet aankan dan maar met een extra EN/OF module ofzo.
Plus een hoop extra functies zoals:
-alarmsignaal van de rookmelders kunnen aansturen,
-weerstation informatie loggen in een google doc,
- integratie met IFTTT.com,
- random timers
- conditioneel schakelen met Heatlink
- conditioneel schakelen met Energylink
-e-mailen en smsen (gratis) op basis van iedere event in de Homewizard
Met een work arround kan dit wel. Niet super fraai maar het zal wel werkenstevenverhaeghe schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:30:
- begintijd 6u30
- eindtijd 7u00
Gebruik 2 kaku schakelaars. Schakel met de eerste (deze moet als eerste in het stopcontact) de temperatuur. Plaats de tweede kaku schakelaar in de eerste en regel hiermee het tijdsinterval. Stop in deze tweede schakelaar de kachel
Werking. Als de temperatuur onder de 19c zakt zal de eerste schakelaar aan gaan. Is dit het geval dan kan om 630 middels een timer de kachel worden aangezet.
Als de temp boven de 19c is is de tweede kaku schakelaar spanningsloos en zal dus niet kunnen schakelen obv de timer
Letop de volgorde van de schakelaars die is belangrijk. Andersom werkt het niet
Verwijderd
Pas op!SNIK0906 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 07:28:
[...]
Met een work arround kan dit wel. Niet super fraai maar het zal wel werken
Gebruik 2 kaku schakelaars. Schakel met de eerste (deze moet als eerste in het stopcontact) de temperatuur. Plaats de tweede kaku schakelaar in de eerste en regel hiermee het tijdsinterval. Stop in deze tweede schakelaar de kachel
2 kaku-schakelaars zo kort bij elkaar geeft mogelijk problemen.
Door onderlinge beïnvloeding van de ontvangers kan het schakelen onbetrouwbaar zijn.
Een onderlinge afstand van 50 cm of meer wordt aangeraden.
En kijk beslist ook even naar de volgende reactie .......
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 12:03 ]
Nadeel is dan nog steeds dat als aan de tweede voorwaarde (tijd) wordt voldaan voordat er aan de eerste voorwaarde (temperatuur) is voldaan (in genoemde opstelling is dat als de temperatuur pas om 06:31 onder de 19 graden komt).SNIK0906 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 07:28:
[...]
Met een work arround kan dit wel. Niet super fraai maar het zal wel werken
Werking. Als de temperatuur onder de 19c zakt zal de eerste schakelaar aan gaan. Is dit het geval dan kan om 630 middels een timer de kachel worden aangezet.
Als de temp boven de 19c is is de tweede kaku schakelaar spanningsloos en zal dus niet kunnen schakelen obv de timer
Letop de volgorde van de schakelaars die is belangrijk. Andersom werkt het niet
In dat geval gaat de kachel nog steeds niet aan, omdat de HW het commando voor de tijd KAKU al verzonden had, maar deze was nog spanningsloos.
als ik er zo over nadenk dan is er met de huidige mogelijkheden van HW wel een manier om het in elke situatie goed te schakelen, maar dan moet je wel wat knutselen en je hebt 4 kaku's nodig:
-neem de set van twee kaku's zoals eerder omschreven. de eerste is tijd schakeling, de tweede is temperatuur schakeling.
-neem nog een set van 2 kaku's en draai de boel nu om. de eerste is temperatuur schakeling en de tweede is tijdschakeling.
-dan het knutsel werk: modificeer de stekker van de kachel, zodat er twee stekkers aan zitten en prik dat willekeurig in.
Zo maakt het niet uit aan welke voorwaarde er eerst voldaan wordt, maar als beide waar zijn dan is krijgt de kachel stroom van een van de twee kaku setjes (de andere kaku set is dan helemaal spanningsloos of alleen de tweede is spanningsloos).
De haken en ogen:
- het kost je wel 4 kaku's om 1 kacheltje aan te krijgen (maar dan wel wanneer jij dat wilt).
-je moet met het aansluiten van de stekkers heel goed opletten wat je doet. voordat je het weet heb je fase en nul aan elkaar geknoopt (zou volgens de "logic" niet moeten kunnen voorkomen, omdat er altijd minimaal 1 kaku spanningsloos is, maar je zou ook per ongeluk die laatste handmatig kunnen aanzetten)
-aangezien het een badkamer betreft zul je een en ander wel moeten beschermen tegen water.
Een andere optie is denk ik om het met HPM te doen, maar dat is ook iets dat je erbij moet willen hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door jeroenpeiffer op 12-11-2014 12:04 ]
Dat klopt ook inderdaad. ik moet zeggen dat ik hier ook last daarvan had met 2 kaku;s naast elkaar in stekkerblok. maar het bleek al voldoende te zijn om een van de twee ondersteboven te installeren (180 graden gedraaid).Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:00:
[...]
Pas op!
Door onderlinge beïnvloeding van de ontvangers kan het schakelen onbetrouwbaar zijn.
Het zou best grappig zijn om te testen hoe dat gaat met 4 kaku's.
Ik denk dat een stap in de goede richting al zou zijn dat je de 4 schakelaars aanstuurt met 2 codes. dat geeft al minder vervuiling op de band en uiteindelijk schakelen de twee temp kaku's op hetzelfde moment en de twee tijd kaku's ook.
hoe zit dat dan met de ACM-3500-3 3-in-1 Inbouw schakelaar ?
jeroenpeiffer schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:10:
[...]
Dat klopt ook inderdaad. ik moet zeggen dat ik hier ook last daarvan had met 2 kaku;s naast elkaar in stekkerblok. maar het bleek al voldoende te zijn om een van de twee ondersteboven te installeren (180 graden gedraaid).
Het zou best grappig zijn om te testen hoe dat gaat met 4 kaku's.
Ik denk dat een stap in de goede richting al zou zijn dat je de 4 schakelaars aanstuurt met 2 codes. dat geeft al minder vervuiling op de band en uiteindelijk schakelen de twee temp kaku's op hetzelfde moment en de twee tijd kaku's ook.
Ik zou het niet weten. Ik denk dat daar maar één ontvang deel inzit en dat de ontvangen code dan naar een van de drie schakelaars gaat? Maar dat is een pure gok.DickvanderPijl schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:01:
hoe zit dat dan met de ACM-3500-3 3-in-1 Inbouw schakelaar ?
[...]
Overigens kun je die schakelaar niet gebruiken voor dit doel, omdat ze afzonderlijk stroom krijgen...
oke, ik gebruik deze al een poos voor het aan sturen van mijn cvketel in combinatie met een relais en de kleppen van de vloerverwarming en heb nog geen missers gehad
jeroenpeiffer schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:28:
[...]
Ik zou het niet weten. Ik denk dat daar maar één ontvang deel inzit en dat de ontvangen code dan naar een van de drie schakelaars gaat? Maar dat is een pure gok.
Overigens kun je die schakelaar niet gebruiken voor dit doel, omdat ze afzonderlijk stroom krijgen...
Ook ik heb vandaag mijn Home Wizard een extra 433 mHz antenne laten solderen.
Nu wil een AMST 606 deurcontact in mijn systeem plaatsen en het registeren van de nieuwe sensor ging al vrij moeilijk.
Nu zegt de sensor bij signalering constant deur dicht en wanneer ik deze deur open blijft hij op dicht staan.
Ik hoor wel de klik in de magneet bij openen en dichten van de deur.
Dus de signalering komt niet binnen op mijn Home Wizard systeem.
Voor de zekerheid al een nieuwe batterij geprobeerd maar helpt ook niets.
Wie heeft een suggestie of een tip wat ik nog kan doen?
Nu wil een AMST 606 deurcontact in mijn systeem plaatsen en het registeren van de nieuwe sensor ging al vrij moeilijk.
Nu zegt de sensor bij signalering constant deur dicht en wanneer ik deze deur open blijft hij op dicht staan.
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
gaat zoiets werken met de ip schakel functie:?
http://www.applamp.nl/wifi-led-lamp-full-color-rgbw-9w.html
Heb je de magneetsensor ook dicht bij de HW getest, puur om te testen of de zender het wel goed doet?verwp01 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:31:
Ook ik heb vandaag mijn Home Wizard een extra 433 mHz antenne laten solderen.
Vergeet niet dat op een metalen ondergrond zo'n zender heel anders kan gedragen.
Misschien dat de lokatie van de magneet ook van belang is.
En de magneetsensor lijkt een paar keer na elkaar dezelfde code te sturen. Als er in de tussentijd een ander commando (vanaf de HW bijvoorbeeld) wordt verzonden, kan dat elkaar storen.
Zeer waarschijnlijk niet.Steef_tweaker schreef op woensdag 12 november 2014 @ 17:10:
gaat zoiets werken met de ip schakel functie:?
WiFi LED-lampen en ontvangers werken meestal via een TCP-socket en niet via http-requests.
Vandaag hier de ACM-LV24 LED dimmer geplaatst.
In eerste instantie kon ik geen codes leren en bleef de LED-strip branden.
Power even los en weer aangesloten en nu werkt het probleemloos.
Blijft over dat de dimmer-functie van de HomeWizard niet zo prettig werkt. Aan/Uit wert prima en een enkele intensiteit-aanpassing is te doen.
* TD-er is tevreden
Trouwens ze zijn zeer prettige geprijsd bij Vego.nl Daar heb ik ze ook vandaan.
Verwijderd
Wat is er mis met de dimfunctie van homewizard?TD-er schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:32:
[...]
Heb je de magneetsensor ook dicht bij de HW getest, puur om te testen of de zender het wel goed doet?
Vergeet niet dat op een metalen ondergrond zo'n zender heel anders kan gedragen.
Misschien dat de lokatie van de magneet ook van belang is.
En de magneetsensor lijkt een paar keer na elkaar dezelfde code te sturen. Als er in de tussentijd een ander commando (vanaf de HW bijvoorbeeld) wordt verzonden, kan dat elkaar storen.
[...]
Zeer waarschijnlijk niet.
WiFi LED-lampen en ontvangers werken meestal via een TCP-socket en niet via http-requests.
Vandaag hier de ACM-LV24 LED dimmer geplaatst.
In eerste instantie kon ik geen codes leren en bleef de LED-strip branden.
Power even los en weer aangesloten en nu werkt het probleemloos.
Blijft over dat de dimmer-functie van de HomeWizard niet zo prettig werkt. Aan/Uit wert prima en een enkele intensiteit-aanpassing is te doen.
* TD-er is tevreden
Trouwens ze zijn zeer prettige geprijsd bij Vego.nl Daar heb ik ze ook vandaan.
Mis met dimfunctie?
Dat deze in de app niet prettig gaat. Met de muurknop gaat het prima alleen niet voor mensen die het kaku systeem niet kennen en bijv ipv uitzetten op continu uit- en indimmen (disco)
Dat deze in de app niet prettig gaat. Met de muurknop gaat het prima alleen niet voor mensen die het kaku systeem niet kennen en bijv ipv uitzetten op continu uit- en indimmen (disco)
Met de app gaat het prima en veel preciezer...... Maar niet voor mensen die het HW systeem niet kennen en bijvoorbeeld oversturen waar een kleine correctie gewenst is.BPi schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:38:
Mis met dimfunctie?
Misschien dat er een verschil is tussen de Android en Apple versie van de app.
Maar het lijkt er sterk op dat bij elke stap in de slider een update-event verstuurd wordt en niet pas wanneer je de slider los laat. Hierdoor verlies je in de praktijk wat update-events.
Dus wanneer je van 0 naar 100% sleept, blijft de stand op zeg 25% staan in de KAKU-dimmer, terwijl de slider in de app op 100% staat.
Ik gebruik hier de Android app.
Maar het lijkt er sterk op dat bij elke stap in de slider een update-event verstuurd wordt en niet pas wanneer je de slider los laat. Hierdoor verlies je in de praktijk wat update-events.
Dus wanneer je van 0 naar 100% sleept, blijft de stand op zeg 25% staan in de KAKU-dimmer, terwijl de slider in de app op 100% staat.
Op de apple stuurt hij na x sec of msec vast op zeg 25% de waardeTD-er schreef op donderdag 13 november 2014 @ 07:22:
Misschien dat er een verschil is tussen de Android en Apple versie van de app.
Hmm leuke cameratjes van Conceptronics bij Ibood extra...
http://www.ibood.com/extr...gn=Beveiligingscamera%27s
Iemand een idee of deze werken met HW?
Helaas, wat kan je dan eigenlijk met de IP switch optie?TD-er schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:32:
[...]
Zeer waarschijnlijk niet.
Iemand als iets serieus bruikbaars gevonden.
Weet iemand of de AXA Remote Raamopener ook werkt met de HW? Het lijkt namelijk heel erg op de Somfy 
Zie: http://www.axa-hang-sluit...ers-met-afstandsbediening
[ Voor 12% gewijzigd door daxy op 13-11-2014 11:32 ]
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Verwijderd
Ik heb met de IP switch functie nu eindelijk de mogelijkheid om snapshots van mijn niet ondersteunde camera te mailen of te pushen bij beweging oid.Steef_tweaker schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:55:
Helaas, wat kan je dan eigenlijk met de IP switch optie?
Iemand als iets serieus bruikbaars gevonden.
Ik maak daarbij gebruik van de diensten van www.pushingbox.com. Werkt super
Verwijderd
Heb je misschien een uitgebreidere omschrijving??
Wanneer er gebeld wordt...wordt IP switch geactiveerd die een foto van je camera stuurt?
Wanneer er gebeld wordt...wordt IP switch geactiveerd die een foto van je camera stuurt?
Verwijderd
Maak bij bij pushingbox een account aan. Voeg je email toe bij service. Daarna ga je naar scenario en maak een nieuw scenario aan. Voeg als actie je email toe. Je kunt nu de url invoeren naar het .jpg shot van je ip camera (deze moet wel extern te benaderen zijn). Je scenario heeft nu een device ID gekregen.
Maak in HW een IP schakelaar (bij mij genaamd: stuur foto) met de url van de api van pushingbox http://api.pushingbox.com//pushingbox?devid=XXXXXXX
Daarna maak je een actie aan in HW met als sensor de bewegingsmelder of deurbel en als actiesensor kies je de nieuwe sensor "stuur foto"
Zo zou het moeten werken. Succes!
Maak in HW een IP schakelaar (bij mij genaamd: stuur foto) met de url van de api van pushingbox http://api.pushingbox.com//pushingbox?devid=XXXXXXX
Daarna maak je een actie aan in HW met als sensor de bewegingsmelder of deurbel en als actiesensor kies je de nieuwe sensor "stuur foto"
Had gevraagd aan HW of er al wat mogelijk was met sonos, dit was hun antwoord:
Natuurlijk heb ik afgelopen woensdag gelijk gevraagd naar de status:We zijn nu zelf aan het testen met Sonos, we verwachten volgende week woensdag meer duidelijkheid te hebben.
Uw idee om een lijst te maken met veel gebruikte commando's is inderdaad een goed idee, hier zullen we waarschijnlijk iets mee gaan doen.
Even doorgevraagd naar wat dan de URL van Sonos was, maar dat bleek toch lastig om uit te leggen ;-)Er zal nog een uitgebreide informatie pagina komen over de IP schakelaars.
Op dit moment is Sonos ook toe te voegen door middel van een IP switch. Hiermee kan het volume worden geregeld en kan het systeem aan en uit gezet worden.
Het is de bedoeling dat er in de loop van de tijd een lijst ontstaat met veel gebruikte URL's, zodat het makkelijker word om IP switches toe te voegen. Helaas kunnen wij niet alle IP apparaten zelf testen.
Er zal binnenkort een lijst worden opgebouwd met veel gebruikte commando's. Helaas kunnen we op dit moment nog niet iedereen specifiek hierin op weg helpen, omdat wij zelf de meeste commando's nog niet hebben.
Nee, de axa sloten werken met infrarood, dit zal dus niet werken met de HW.daxy schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:30:
Weet iemand of de AXA Remote Raamopener ook werkt met de HW? Het lijkt namelijk heel erg op de Somfy
Maar met een Arduino is dit zo gemaakt.treshed schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:31:
[...]
Nee, de axa sloten werken met infrarood, dit zal dus niet werken met de HW.
Heb hiermee zelf ook een kaku naar Ir convertertje gebouwd die mijn automatische (IR controlled) TV beugel aan de Homewizard hangt.
of gewoon de axa modden... de ir omzeilen dusTinusvolkel schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:47:
[...]
Maar met een Arduino is dit zo gemaakt.
Heb hiermee zelf ook een kaku naar Ir convertertje gebouwd die mijn automatische (IR controlled) TV beugel aan de Homewizard hangt.
Ik heb al maanden 2 klikaan schakelaars direct naast elkaar zitten een een dubbele inbouwdoos en nooit geen problemen gehad.Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:00:
[...]
Pas op!
Sterker nog, ik heb al maanden 4 KaKu zenders en ontvangers bij elkaar zonder problemen
O, dus jij hebt die voorwaardelijke schakeling voor een verwarming al maanden in gebruik? 😜😜😜Koffie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:02:
Sterker nog, ik heb al maanden 4 KaKu zenders en ontvangers bij elkaar zonder problemen
Kan iemand misschien een aantal screenshots posten over hoe philips hue verwerkt is in homewizard? Alvast bedankt.
Nee, maar daar ging de discussie ook niet overjeroenpeiffer schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:34:
[...]
O, dus jij hebt die voorwaardelijke schakeling voor een verwarming al maanden in gebruik? 😜😜😜
Het ging over meerdere KaKu's dicht op elkaar plaatsen, wat volgens de handleiding problemen geeft.
Problemen kan geven.
En volgens mij heeft het nogal te maken met generaties van KAKU-ontvangers.
En volgens mij heeft het nogal te maken met generaties van KAKU-ontvangers.
Verwijderd
Is er inmiddels iemand die het op basis van deze source werkend heeft gekregen?
Zou tenslotte leuk zijn om op basis hiervan ook de tv via de homewizard uit te kunnen zetten.
Zou tenslotte leuk zijn om op basis hiervan ook de tv via de homewizard uit te kunnen zetten.
Verwijderd
Wat een geweldig goede tip is dit! Dank!Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:47:
Maak bij bij pushingbox een account aan. Voeg je email toe bij service. Daarna ga je naar scenario en maak een nieuw scenario aan. Voeg als actie je email toe. Je kunt nu de url invoeren naar het .jpg shot van je ip camera (deze moet wel extern te benaderen zijn). Je scenario heeft nu een device ID gekregen.
Mooi systeem! Zou helemaal mooi zijn als een Prowl app of notification App geschikt zou zijn voor de nieuwe IOS Widgets en geschikt zou zijn voor een foto. Op die manier zou je je deurbel foto in je notificatie kunnen krijgenVerwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:47:
Verwijderd
Pushbullet stuurt in ieder geval de foto ook mee. Als je je pushmessage open maakt kom je meteen bij de foto. Helaas niet in het push bericht zelf of in widget, maar aardig in de buurt.martinvdm schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:50:
[...]
Mooi systeem! Zou helemaal mooi zijn als een Prowl app of notification App geschikt zou zijn voor de nieuwe IOS Widgets en geschikt zou zijn voor een foto. Op die manier zou je je deurbel foto in je notificatie kunnen krijgen
Ik heb een CIPDCAM720OD besteld, we gaan het zien!PhAnt0mFS schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:38:
Hmm leuke cameratjes van Conceptronics bij Ibood extra...
levering is echter pas eind november....
Kun je meer uitleg geven over de pushing api url die je vanuit de IP switch in de Homewizard aan stuurt?Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:03:
[...]
Pushbullet stuurt in ieder geval de foto ook mee. Als je je pushmessage open maakt kom je meteen bij de foto. Helaas niet in het push bericht zelf of in widget, maar aardig in de buurt.
Er wordt nu een update uitgerold en ik zie in de API dat er een "weer display" categorie is toegevoegd. Hier zullen wel nieuwe producten voor beschikbaar komen
Verwijderd
Je kunt bij pushingbox als service je pushbullet account toevoegen. En over de api van pushingbox kun je hier info vinden: https://www.pushingbox.com/api.phpmartinvdm schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:43:
[...]
Kun je meer uitleg geven over de pushing api url die je vanuit de IP switch in de Homewizard aan stuurt?
Het aanroepen van de api via de ip switch is zoals ik in mijn eerdere post beschreven heb. Niets bijzonders.
Iemand bekend met dit verschijnsel: Je maakt een timer (AAN) op een vast tijdstip voor een schakelaar. Je maakt ook een timer (UIT) op een ander vast tijdstip voor dezelfde schakelaar. Het opslaan doe je met "gereed". Dan blijken beide timers op UIT te staan. De timers kun je dan niet editten met het potloodje, alleen maar verwijderen met het kruisje.
Zie ik iets over het hoofd?
Zie ik iets over het hoofd?
Dan hoop ik maar dat het wel beter gaat voor een weerdisplay dan nu het geval is na de update, ik kan nu zwemmen in de kamer.SNIK0906 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:27:
Er wordt nu een update uitgerold en ik zie in de API dat er een "weer display" categorie is toegevoegd. Hier zullen wel nieuwe producten voor beschikbaar komen

Of schaatsen, gezien de minimale temperatuur
Dan moet je wel aardig wat drinken anders begin je er uitgedroogd aan om die tijd.
Maar een weerdisplay op de computer, in samenwerking met het Nexus station, of een weer app zou welkom zijn. Zo zijn we weer on topic.
Maar een weerdisplay op de computer, in samenwerking met het Nexus station, of een weer app zou welkom zijn. Zo zijn we weer on topic.
Ik ben toe aan mijn achtste schakelaar, maar mijn afstandsbediening heeft 7 ( 3+4) knoppen, ben ik nu genoodzaakt om een afstandsbediening erbij te gaan kopen, of kan het ook anders ? Betreft een stekkerdoos.
In de HomeWizard shop staan er verschillende, dus daar eerst even kijken en daarna zoeken naar de goedkoopste.
KlikAanKlikUit ATMT-502 Afstandsbediening met timerfunctie
KlikAanKlikUit ACD-200R Afstandsbediening + Stekkerdoos Dimmer
Beide voor 16 kanalen.
KlikAanKlikUit ATMT-502 Afstandsbediening met timerfunctie
KlikAanKlikUit ACD-200R Afstandsbediening + Stekkerdoos Dimmer
Beide voor 16 kanalen.
[ Voor 4% gewijzigd door wbkk op 15-11-2014 20:42 ]
En zo duur zijn ze niet, 16-kanaals afstandsbedieningen... AYCT-102 (ex. BTW)
Kijk, daar keek ik dus al die tijd overheen, ik zag de 4 knopjes, maar miste het schuifje. Besteld.
Ik heb een.ios App (HomeWidget) gemaakt waarmee je schakelaar en scène kan toevoegen aan je notification screen op de iPhone.
ik ben opzoek naar een aantal beta testers.
Als iemand interesse heeft stuur dan je AppleID via een Pm. Dan stuur ik je een link om te installeren. Al veel reacties gehad! thnx!
ik ben opzoek naar een aantal beta testers.
Als iemand interesse heeft stuur dan je AppleID via een Pm. Dan stuur ik je een link om te installeren. Al veel reacties gehad! thnx!
![]() | ![]() |
[ Voor 33% gewijzigd door sto op 16-11-2014 15:08 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!