Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Leuke app Sto!! Werkt gelijk goed. Dit mis ik inderdaad van de homewizard app.
Ben benieuwd naar je updates.
Waarschijnlijk nog wel wat plannen, voor nu zou ik graag de volgorde willen veranderen. De rest zie ik vanzelf wel komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sto
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-12-2024

sto

visie schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:40:
Leuke app Sto!! Werkt gelijk goed. Dit mis ik inderdaad van de homewizard app.
Ben benieuwd naar je updates.
Waarschijnlijk nog wel wat plannen, voor nu zou ik graag de volgorde willen veranderen. De rest zie ik vanzelf wel komen :)
Goede idee! :Y
Lijkt mij een goede toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
Heb een kleine redesign gemaakt voor de app van Sto. Past in mijn ogen wat beter bij het uiterlijk van iOS:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IYbUUG5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
sto schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:45:
[...]

Goede idee! :Y
Lijkt mij een goede toevoeging.
Heb je nog mensen nodig? Ik had me opgegeven maar geen reactie😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsje.net
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 13:01
dat ziet er wel mooie uit en erg makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist firmware-upgrade gehad. Is nu 2.81 Iemand bekend met de wijzigingen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier nog geen firmware-upgrade. Ik ben benieuwd :)
Al zal er vast nog geen heatlink-verbetering inzitten, vrees ik ...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:24:
Zojuist firmware-upgrade gehad. Is nu 2.81 Iemand bekend met de wijzigingen?
Van de week twee keer gehad. Inmiddels idd ook op 2.81. Ben benieuwd.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 08:14
De enige verandering die ik zie Is dat ook mijn temperatuur en luchtvochtigheid om 0.00 0 zijn. Dus mijn maand grafiek Is redelijk verneukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 14:22

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Omdat HomeWizard het gebruik van PHP-links mogelijk maakt, heb ik de volgende situatie gemaakt:
- Als er beweging in mijn achtertuin gedetecteerd wordt gaat mijn schijnwerper aan
- Als dit tussen 22:00 uur en 7:00 uur gebeurd, gaan 2 Philips Hue lampen in mijn achterraam vensterbank een minuut lang knipperen in de kleur rood. Daarna gaan deze lampen uit.
Dit laatste gebeurd omdat ik op mijn Synology NAS een PHP-script heb opgenomen waarin deze actie opgenomen is. Het aanroepen van deze PHP-pagina doe ik met een HomeWizard PHP-link.

Nu wil ik nog een andere actie met de HomeWizard PHP-links uitvoeren:
Ik heb een KaKu dubbele wandschakelaar. Aan de 1e knop wil ik de actie 'Hue-lampen aan/uit' koppelen. Dit is geen probleem en eenvoudig in te richten. Aan de 2e knop wil ik de actie 'Alle Hue-lampen dimmen' koppelen. Dit is wat lastiger in te richten.
In een PHP-script wil ik opnemen dat alle Hue-lampen, ongeacht het huidige dimniveau, met bijv. 10% gedimt moet worden. Of, als je de bovenkant van de schakelaar indrukt, met bijv. 10% feller gezet moet worden. Hiervoor zal er in het script eerst een soort 'get' uitgevoerd moet worden, waarna er overal 10% (of waarde 25 van de maximum waarde 255) afgehaald of opgeteld moet worden.
Iemand die dit al werkend heeft, of me hiermee kan helpen?

Wellicht dat er hier meer HomeWizard gebruikers zijn met Philips Hue verlichting die een NAS (of andere webserver) hebben die interesse hebben in deze inrichting.

Dan kan tenminste ook de oppas de woonkamer verlichting schakelen met gewone wandschakelaars, zonder dat ze een app op telefoon of tablet moeten gebruiken... 8)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 20:09

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

TimK1990 schreef op maandag 17 november 2014 @ 07:52:
De enige verandering die ik zie Is dat ook mijn temperatuur en luchtvochtigheid om 0.00 0 zijn. Dus mijn maand grafiek Is redelijk verneukt!
Hier hetzelfde, bij drie temperatuursensoren. Ben er niet blij mee... mild gezegd. }:|

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05-2024
Martino-s schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:13:
Omdat HomeWizard het gebruik van PHP-links mogelijk maakt, heb ik de volgende situatie gemaakt:
- Als er beweging in mijn achtertuin gedetecteerd wordt gaat mijn schijnwerper aan
- Als dit tussen 22:00 uur en 7:00 uur gebeurd, gaan 2 Philips Hue lampen in mijn achterraam vensterbank een minuut lang knipperen in de kleur rood. Daarna gaan deze lampen uit.
Dit laatste gebeurd omdat ik op mijn Synology NAS een PHP-script heb opgenomen waarin deze actie opgenomen is. Het aanroepen van deze PHP-pagina doe ik met een HomeWizard PHP-link.

Ik heb een KaKu dubbele wandschakelaar. Aan de 1e knop wil ik de actie 'Hue-lampen aan/uit' koppelen. Dit is geen probleem en eenvoudig in te richten. Aan de 2e knop wil ik de actie 'Alle Hue-lampen dimmen' koppelen. Dit is wat lastiger in te richten.
In een PHP-script wil ik opnemen dat alle Hue-lampen, ongeacht het huidige dimniveau, met bijv. 10% gedimt moet worden. Of, als je de bovenkant van de schakelaar indrukt, met bijv. 10% feller gezet moet worden. Hiervoor zal er in het script eerst een soort 'get' uitgevoerd moet worden, waarna er overal 10% (of waarde 25 van de maximum waarde 255) afgehaald of opgeteld moet worden.

Wellicht dat er hier meer HomeWizard gebruikers zijn met Philips Hue verlichting die een NAS (of andere webserver) hebben die interesse hebben in deze inrichting.

Dan kan tenminste ook de oppas de woonkamer verlichting schakelen met gewone wandschakelaars, zonder dat ze een app op telefoon of tablet moeten gebruiken... 8)
Klinkt heel vet allemaal. Ik heb de hardware er wel voor in huis, maar snap er vast niets van om dit voor elkaar te krijgen. Het zou leuk zijn als Homewizard een optie had om in te loggen als gast. En dat je dan vanuit een admin account kunt aangeven welke opties zichtbaar en/of bruikbaar zijn in de gast account.
Misschien eens mailen naar Homewizard....

Er zijn natuurlijk meerder mogelijkheden te bedenken waarom een gast account handig zou zijn. Zo heb ik zelf twee kinderen die nog te jong zijn voor het bedienen van een app, maar dat gaat natuurlijk veranderen.
Ik zou het jammer vinden als ze dan in hun vindingrijkheid iets veranderen of verwijderen... een gast account kan dus een hoop ellende voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zou 't niet meer afschrikken als je in een beetje realistisch patroon wat lichten normaal aan doet?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 19:56
Meer mensen upgrade problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 14:22

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Mijn HomeWizard reageert niet meer sinds einde van de morgen.
Dat wil zeggen; ik kom er hier vanaf mijn werk niet meer in. Ik heb geen updatemelding gezien, maar wellicht heeft het er mee te maken...

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 20:27
Ik zou wel een wattcher willen kopen voor mijn energieverbruik in de gaten te houden.
Nu lees ik het volgende op de website van Homewizard:
NB: daar de meters in België meestal in een omdoos zitten waar u niet aankan, is de Wattcher meestal niet betrouwbaar. Wij zijn op zoek naar alternatieve oplossingen!

Is hier al een oplossing voor dat jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 12:03
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:47:
Maak bij bij pushingbox een account aan. Voeg je email toe bij service. Daarna ga je naar scenario en maak een nieuw scenario aan. Voeg als actie je email toe. Je kunt nu de url invoeren naar het .jpg shot van je ip camera (deze moet wel extern te benaderen zijn). Je scenario heeft nu een device ID gekregen.

Maak in HW een IP schakelaar (bij mij genaamd: stuur foto) met de url van de api van pushingbox http://api.pushingbox.com//pushingbox?devid=XXXXXXX

Daarna maak je een actie aan in HW met als sensor de bewegingsmelder of deurbel en als actiesensor kies je de nieuwe sensor "stuur foto"

Zo zou het moeten werken. Succes!
Misschien een hele rare vraag, maar hoe kom ik aan de url van mijn jpg shot? ik kan mijn cams van buiten benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsou
  • Niet online
Van HomeWizard mail ontvangen naar aanleiding afwijking T sensoren na firmware update, dat morgen het euvel verholpen zou zijn.........☝️ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corsou schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:37:
Van HomeWizard mail ontvangen naar aanleiding afwijking T sensoren na firmware update, dat morgen het euvel verholpen zou zijn.........☝️ *O*
Gevalletje eerst goed testen, voor uit brengen |:(

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen Hue lampen maar ben wel heel benieuwd naar je script en hoe je hiermee een AND/OR gecreeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsje.net
fijne update nu was mijn buiten temp meter weg
Opnieuw erin gezet en alle data weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsou
  • Niet online
Om 01:30 reageerden mijn temperatuur sensoren weer normaal, bij jullie ook weer, wel apart zonder update of iets anders. ;)

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Sinds vanmorgen zijn alle themperatuur gestuurde acties stilgevallen. Fijn!
Halfuurtje later : Weer een firmware update melding......durf deze niet te installeren omdat ik bang ben dat er nog meer functies gaan uitvallen. IEmand anders ook meerdere firmware updates gehad in 24uur?

[ Voor 57% gewijzigd door Honingimker op 18-11-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18
Hoi,

De laatste update die ik heb is 2.81 voor de homewizard en 2.9.5 voor de app (test versie)

:)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 20:47

Patrick89

PSN : Gamesource

Btw, heeft iemand nog een link naar een goedkope antenne voor de Homewizard ?
Bij Conrad is hij 10 euro plus verzendkosten, een draadje is een beetje zo'n tijdelijke oplossing :P

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-10 15:37
Patrick89 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:08:
Btw, heeft iemand nog een link naar een goedkope antenne voor de Homewizard ?
Bij Conrad is hij 10 euro plus verzendkosten, een draadje is een beetje zo'n tijdelijke oplossing :P
Ga eens langs bij je locale Karwei/Praxis/Gamma. Die hebben genoeg draadjes. Even de juiste kiezen, beetje strippen en je bent klaar. Veel makkelijker dan de Conrad versie die je vast moet schroeven :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:57
Precies, voor de 433Mhz is een stukje koperdraad van 17cm voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 20:09

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

corsou schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 01:43:
Om 01:30 reageerden mijn temperatuur sensoren weer normaal, bij jullie ook weer, wel apart zonder update of iets anders. ;)

Gr.
Hier ook weer alles normaal - ook de maandgrafieken voor temperatuur en luchtvochtigheid zijn weer terug naar de oude staat (corruptie is er uit). Kennelijk loopt er eens per 24u een proces die de boel weer opruimt/checkt/samenvat en de zooi corrigeert. Zie je ook bij overgang van zomer- naar wintertijd en vice versa, geduld is kennelijk de oplossing voor issues zoals deze ;)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oertje schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:17:
[...]

Misschien een hele rare vraag, maar hoe kom ik aan de url van mijn jpg shot? ik kan mijn cams van buiten benaderen.
op de foto gaan staan...en dan rechtmuis klik...
even testen in de browser..of je echt alleen de foto krijgt...en niet het scherm vd camera interface..

en bij mij werkte het alleen zonder inlog en wachtwoord...

Als iemand het heeft werken met inlog en wachtwoord...hoor ik het HEEEL graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:51:
[...]

op de foto gaan staan...en dan rechtmuis klik...
even testen in de browser..of je echt alleen de foto krijgt...en niet het scherm vd camera interface..

en bij mij werkte het alleen zonder inlog en wachtwoord...

Als iemand het heeft werken met inlog en wachtwoord...hoor ik het HEEEL graag!
ik begrijp niet helemaal wat jij doet met klikken op de foto. Kennelijk haal je ergens een bestaande foto op.
Als je een verse foto wilt maken en oproepen dan kun je beter inloggen op de webpagina van je camera, daar zit vast een knopje voor het maken van de snapshot. op dat knopje rechter muisklik en dan koppeling kopiëren (op mac in ieder geval).
Als je de boel nu plakt op de adresbalk dan zie je zoiets als dit:
http://ip:poort/snapshot.cgi?user=inlognaam&pwd=wachtwoord

Zoals je ziet zit er in de link een username en wachtwoord verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of als t een standaard http auth dinges is:
http://username:password@ip:poort/rest/van/path.ext?queryparam1=leuk

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Honingimker schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:14:
Sinds vanmorgen zijn alle themperatuur gestuurde acties stilgevallen. Fijn!
Halfuurtje later : Weer een firmware update melding......durf deze niet te installeren omdat ik bang ben dat er nog meer functies gaan uitvallen. IEmand anders ook meerdere firmware updates gehad in 24uur?
dan moet je HW even bellen, had ik bij de vorrige update... dan krijg je een programmatje opgestuurt en dan kun je hem manueel via de PC flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
jacquesmulders schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:07:
[...]

dan moet je HW even bellen, had ik bij de vorrige update... dan krijg je een programmatje opgestuurt en dan kun je hem manueel via de PC flashen...
Ok bedankt, heb inmiddels al 2 tickets open staan, maar bellen is dus beter...behoud je wel garantie als je door een foutieve update genoodzaakt bent te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
Honingimker schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:09:
[...]
Ok bedankt, heb inmiddels al 2 tickets open staan, maar bellen is dus beter...behoud je wel garantie als je door een foutieve update genoodzaakt bent te flashen?
ja tis spul van hun dus neem aan van wel... en anders moet je het aan hun vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenpeiffer schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:31:
[...]

ik begrijp niet helemaal wat jij doet met klikken op de foto. Kennelijk haal je ergens een bestaande foto op.
Als je een verse foto wilt maken en oproepen dan kun je beter inloggen op de webpagina van je camera, daar zit vast een knopje voor het maken van de snapshot. op dat knopje rechter muisklik en dan koppeling kopiëren (op mac in ieder geval).

Oke thanks..( ik haalde geen bestaande foto op...maar hiermee maakte ik een foto vd stream (

maar jouw manier is denk ik beter omdat er een ww inzit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
jeroenpeiffer schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:31:
[...]

Ik heb net op beide type cams geprobeerd maar zie het niet, geeft alleen een save aan, dus als ik in bovenstaande url mijn ip en poort invul en inlognaam en wachtwoord en verder alles het zelfde? dus ook het snapshot.cgi? erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
oertje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:40:
[...]

Ik heb net op beide type cams geprobeerd maar zie het niet, geeft alleen een save aan, dus als ik in bovenstaande url mijn ip en poort invul en inlognaam en wachtwoord en verder alles het zelfde? dus ook het snapshot.cgi? erin?
Per camera kan de tekst van een knopje op de web pagina natuurlijk verschillen. aangenomen dat met het knopje save de camera een foto neemt, is dat dus de knop die je moet hebben om de link eruit te trekken.
je zou kunnen proberen of mijn link ook op jou camera werkt (met je eigen gegevens natuurlijk).
Welke cameras heb je eigenlijk? misschien wordt het dan wat eenvoudiger om hulp te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Niet dat ik ongeduldig wil zijn :-),
maar ondertussen is het ruimschoots half november.
Iemand al iets gehoord van zijn/haar bestelling van de thermostaatknoppen ?

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
jeroenpeiffer schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:48:
[...]

Per camera kan de tekst van een knopje op de web pagina natuurlijk verschillen. aangenomen dat met het knopje save de camera een foto neemt, is dat dus de knop die je moet hebben om de link eruit te trekken.
je zou kunnen proberen of mijn link ook op jou camera werkt (met je eigen gegevens natuurlijk).
Welke cameras heb je eigenlijk? misschien wordt het dan wat eenvoudiger om hulp te bieden?
Als ik de knop snap indruk met rechtermuisknop dan alleen het woordje save bedoel ik want foto dan gemaakt. En dit is van de Foscam F19831W, en bij de aldi magynon ipc-1a staat als ik inlog niet eens een snapshot mogelijkheid. wel kan ik ze maken maar die laat ik sturen naar NAS en mail bij alarm.
Moet nog even proberen of jouw gegevens werken lol.
Maar Super dat je meedenkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brentnl schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:23:
Had gevraagd aan HW of er al wat mogelijk was met sonos, dit was hun antwoord:

[...]

Natuurlijk heb ik afgelopen woensdag gelijk gevraagd naar de status:

[...]

Even doorgevraagd naar wat dan de URL van Sonos was, maar dat bleek toch lastig om uit te leggen ;-)

[...]
Ik kreeg de zelfde belofte betreft de ip commands Brentnl.
Na 2 weken terug een mail te hebben gestuurd met de vraag wanneer we het beloofde item ip commands op de knowledge base mochten verwachten kreeg ik als reactie dat deze afgelopen woensdag geplaatst zou worden. Afgelopen maandag weer een mail gestuurd met als reactie een zeer simpele uitleg over het fenomeen 'ip schakelen' en dat dit in de loop der tijd wel zou komen, zonder enige reactie op de eerder gemaakte (meegestuurde) belofte:

'Met de IP switch kun je externe IP apparaten, door middel van een URL koppelen aan de HomeWizard.
De bedoeling is dat er een lijst zal komen met specifieke toe te voegen IP apparaten, echter kunnen wij deze lijst niet geheel zelf opbouwen en zal de lijst in de loop van de tijd steeds verder worden aangevuld.
Er word op dit moment gewerkt aan een duidelijke informatie pagina.'

Op mijn vraag betreft het toepassen van het 'ittt' protocool in de homewizard app werd het volgende gereageerd:

'Er word hard gewerkt om het ITTT protocol in te bouwen in de app/HomeWizard, echter is dit ontzettend veel werk en zal hier tijd overheen gaan.'

Beide komt neer op wachten dus.. Helaas -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
@ Jeroen.... het is gelukt met de aldi maginon cam met jouw url, ikgebruikte in pushingbox en het werkt nu, dus dank je wel

Maar met de Foscam HD cam werkt die url niet, heb je een andere optie voor dat snapshot.cgi misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
oertje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:12:
@ Jeroen.... het is gelukt met de aldi maginon cam met jouw url, ikgebruikte in pushingbox en het werkt nu, dus dank je wel

Maar met de Foscam HD cam werkt die url niet, heb je een andere optie voor dat snapshot.cgi misschien?
Probeer deze eens:
http://IPADDRESS/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]

Als ik deze URL gebruik dan krijg ik in ieder geval een snapshot te zien. Ik weet alleen niet of dit precies is wat je bedoelt.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oertje
daxy schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:03:
[...]

Probeer deze eens:
http://IPADDRESS/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=[USERNAME]&pwd=[PASSWORD]

Als ik deze URL gebruik dan krijg ik in ieder geval een snapshot te zien. Ik weet alleen niet of dit precies is wat je bedoelt.
Jeetje geweldig, ja dat zocht ik, en het werkt. heel erg bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:47
Zijn er meer mensen hier die de data van homewizard afhalen en er zelf een mooiere grafiek van maken?

Want sinds de nieuwe firmware update kunnen er meer meet gegevens van de homewizard afgehaald worden, eerst was het elk kwartier maar nu is het een beetje willekeurig geworden ( van 1 tot 5 minuten)

Dus dit zou kunnen betekenen dat er binnenkort een app update aankomt met betere nauwkeurige grafieken.

Er is vanavond weer een thema avond, dus misschien maken ze daar wel meer bekend :)

edit

Het zit net iets anders, toen ik naar http://<ip-homewizard>/<wachtwoord>/te/graph/0/day ging, zag ik dat nog steeds elk kwartier word opgeslagen, alleen de waarde van de laatste minuut is toegevoegd, ik haal de data elke 5 minuten op dus daar komen de willekeurige tijden vandaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Tinusvolkel op 18-11-2014 19:34 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
pvkan schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:01:

Peter
ik heb er geen besteld, maar zag net in de shop in de app dat ze op voorraad zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:36:
[...]

Ik kreeg de zelfde belofte betreft de ip commands Brentnl.
Na 2 weken terug een mail te hebben gestuurd met de vraag wanneer we het beloofde item ip commands op de knowledge base mochten verwachten kreeg ik als reactie dat deze afgelopen woensdag geplaatst zou worden. Afgelopen maandag weer een mail gestuurd met als reactie een zeer simpele uitleg over het fenomeen 'ip schakelen' en dat dit in de loop der tijd wel zou komen, zonder enige reactie op de eerder gemaakte (meegestuurde) belofte:

'Met de IP switch kun je externe IP apparaten, door middel van een URL koppelen aan de HomeWizard.
De bedoeling is dat er een lijst zal komen met specifieke toe te voegen IP apparaten, echter kunnen wij deze lijst niet geheel zelf opbouwen en zal de lijst in de loop van de tijd steeds verder worden aangevuld.
Er word op dit moment gewerkt aan een duidelijke informatie pagina.'

Op mijn vraag betreft het toepassen van het 'ittt' protocool in de homewizard app werd het volgende gereageerd:

'Er word hard gewerkt om het ITTT protocol in te bouwen in de app/HomeWizard, echter is dit ontzettend veel werk en zal hier tijd overheen gaan.'

Beide komt neer op wachten dus.. Helaas -O-
Wat bedoel je met ITTT protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SNIK0906 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:36:
[...]

Wat bedoel je met ITTT protocol?
If this then that, met andere woorden, conditioneel schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ITTT ?
Voordat ze conditioneel schakelen kunnen implementeren gaat er nog heel wat water naar de zee.
De HW loopt qua processing op z'n tenen en met de implementatie van echt conditioneel schakelen wordt de duur van een procescyclus zo lang.......
Een nieuwe HW-versie gebaseerd op een krachtiger single board computer is een mogelijkheid, maar:
dan wordt dat waarschijnlijk een duurdere versie die meer in de buurt komt van de concurrenten èn met conditioneel schakelen wordt er een grote druk gelegd op de ondersteuning. Ik denk dat ze lekker in dit marktsegment blijven zitten om het zakelijk rendement niet in gevaar te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oertje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:25:
[...]

Jeetje geweldig, ja dat zocht ik, en het werkt. heel erg bedankt!!!!
Voor de volledigheid: het verschilt per merk camera (en misschien zelfs per type)

Voor een Foscam I9826W is het, zoals door daxy gepost:
http://IPADRESCAMERA:POORT/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=INLOGNAAM&pwd=WACHTWOORD

Voor een Marmitek Robocam 541 is het:
http://INLOGNAAM:WACHTWOORD@IPADRESCAMERA:POORT/cgi/jpg/image.cgi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo wel tof zijn áls ze ITTT voor elkaar krijgen, dat vergroot de mogelijkheden enorm!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2014 18:52 . Reden: Never mind, ik las IFTTT (zie ifttt.com) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Laatst online: 06-10 20:46
Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:40:
Zo wel tof zijn áls ze ITTT voor elkaar krijgen, dat vergroot de mogelijkheden enorm!
Ik lees al een tijdje over de homewizard echter lees ik nu iets over ITTT. Of ik begrijp iets verkeert of ik dacht dat de homewizard meer kon.

Daarom even een vraagje: Kan de homewizard in combinatie met een wind en/of regenmeter automatisch een apparaat een singaalgeven? Dus als het bijvoorbeeld harder waait dan X m/s KAKU singaal naar het zonnescherm bijv. (volgensmij is dat ITTT)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Ze zijn al duur in verhouding tot Bv een vera lite of hc lite. ITTT beloven ze al sinds de introductie. Ben er niet van overtuigd dat dat snel komt in de huidige hw. Misschien via hun webserver, maar dan ben je altijd van je internet verbinding afhankelijk (en hun server)

Daarom ben ik naar wat anders overgestapt, wat bij bijna de helft goedkoper is en meer kan. (Domoticz op een Raspberry Pi)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
boppos schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:02:
[...]

Ik lees al een tijdje over de homewizard echter lees ik nu iets over ITTT. Of ik begrijp iets verkeert of ik dacht dat de homewizard meer kon.

Daarom even een vraagje: Kan de homewizard in combinatie met een wind en/of regenmeter automatisch een apparaat een singaalgeven? Dus als het bijvoorbeeld harder waait dan X m/s KAKU singaal naar het zonnescherm bijv. (volgensmij is dat ITTT)?
dat kan in de HW zelf. de regen meter kan ook echter slaat een regen meter pas bij 0,7 mm uit en dan is je zonwering al zeik nat... dan kun je hem beter uit laten denk ik.... maar goed dat terzijde...

met een windmeter is het zoizo te doen.. moet je of een somfy of een ASUN kaku hebben op je zonwering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Men bedoeld meer AND/OR situaties, ITTT kan de Homewizard nu ook al maar geen AND/OR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ben benieuwd of er ITTT-support komt, al is het voor mij niet heel noodzakelijk.
Het enige dat ik zou willen hebben is wat meer Heatlink-mogelijkheden, dan ben ik al tevreden :)
Maar meer mogelijkheden is altijd wel meegenomen, natuurlijk!

[ Voor 66% gewijzigd door anandus op 19-11-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
De online app van HomeWizard (app.homewizard.com) heeft alvast een update gekregen naar 2.9.6.
Wat mij opvalt: Bij Add Sensor kan je nu een Thinking Cleaner toevoegen (www.thinkingcleaner.com) en een Weather Station pairen (geen idee welk merk dit is/wordt).

Ook staan de thermometers nu onder het kopje "Weather" ingedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
Serieus? een stofzuig robot in HW? haha ik vind het wel grappig. Maar bij product uitbreiding had ik wel iets anders verwacht dan een stofzuiger.
Voordat je het weet gaat dit topic over hoe goed of slecht het ontvangst van je stofzuiger is en hoe je dit kunt verbeteren.
Maar goed, het hoort allemaal bij automatisering. dat dan weer wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:06

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

reinhold schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:20:
[...]

Ik heb al maanden 2 klikaan schakelaars direct naast elkaar zitten een een dubbele inbouwdoos en nooit geen problemen gehad.
Heb 2 dimmers pakweg 2 jaar in 1 contactdoos zitten zonder issues.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmm... Weet iemand of je met de IP-switches de Homewizard zelf kan aansturen?
Ik probeer middels een IP-switch* de Heatlink aan te sturen zodat ik er een timer op kan gooien, maar ik weet niet zeker of dit kan werken?

* http://<IP>/<pass>/hl/0/settarget/<gewenste temperatuur>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenpeiffer
anandus schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:16:
Ik probeer middels een IP-switch* de Heatlink aan te sturen zodat ik er een timer op kan gooien, maar ik weet niet zeker of dit kan werken?

Waarom probeer je het niet gewoon? of is de heatlink een gewenste uitbreiding en wil je dit vooraf eerst weten?
Ik zou gokken dat het wel werkt... ik ga het ook eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy

Confirmed, werkt :D
Mijn heatlink sprong netjes op 22 graden met: /hl/0/settarget/22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
jeroenpeiffer schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:19:
[...]
Waarom probeer je het niet gewoon?
Ik ben niet thuis, vandaar :P
daxy schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:23:
[...]

Werkte het via de browser of via een IP-switch?

Dat is wel interessant als je de HW via IP-switches aan kan sturen, misschien kunnen we dan wat meer mogelijkheden bedenken? :) (zoals in mijn geval op gezette tijden de HL bedienen).

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 19-11-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daxy schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:30:
De online app van HomeWizard (app.homewizard.com) heeft alvast een update gekregen naar 2.9.6.
Wat mij opvalt: Bij Add Sensor kan je nu een Thinking Cleaner toevoegen (www.thinkingcleaner.com) en een Weather Station pairen (geen idee welk merk dit is/wordt).

Ook staan de thermometers nu onder het kopje "Weather" ingedeeld.
Best leuk! Grappig dat ze de web app al sneller updaten dan de release notes. Ik zie trouwens ook dat je nu 868 Mhz SmartWares thermometers, wind- en regenmeters kunt toevoegen. Deze keus zal komen doordat SmartWares natuurlijk moederbedrijf is en dat maakt de 868 licenties een stuk makkelijker. Iets wat een uitkomst zou kunnen zijn als je problemen hebt met de huidige 433 variant.

[ Voor 9% gewijzigd door martinvdm op 19-11-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanderPijl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10-2019
martinvdm schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:18:
[...]

Best leuk! Grappig dat ze de web app al sneller updaten dan de release notes. Ik zie trouwens ook dat je nu 868 Mhz SmartWares thermometers kunt toevoegen. Deze keus zal komen doordat SmartWares natuurlijk moederbedrijf is en dat maakt de 868 licenties een stuk makkelijker. Iets wat een uitkomst zou kunnen zijn als je problemen hebt met de huidige 433 variant.
zo ook bij de regen en wind meters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DickvanderPijl schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:42:
[...]

zo ook bij de regen en wind meters
Hah zag het net en paste net post aan, maar iid ook wind en regen, geen uv zover ik nu zie.
Ik zie ook een optie bij de HeatLink "No timers configured". Zou impliceren dat we Timers kunnen opgeven en dus de HeatLink meer als klokthermostaat kunnen gaan gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door martinvdm op 19-11-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
pvkan schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:01:

Peter
Vandaag bericht dat de radiatorkranen morgen bezorgd worden ! :)

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik zie net op Facebook dat er bij de bijeenkomst van vanavond een aankondiging is gedaan. Is iemand er geweest vanavond? T zal vast te maken hebben met de ontdekkingen in de web app van eerder vandaag gok ik zo.

We've got that ring of confidence

• jacquesmulders
martinvdm schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:46:
[...]

Hah zag het net en paste net post aan, maar iid ook wind en regen, geen uv zover ik nu zie.
Ik zie ook een optie bij de HeatLink "No timers configured". Zou impliceren dat we Timers kunnen opgeven en dus de HeatLink meer als klokthermostaat kunnen gaan gebruiken.
Dat staat er al tijd al dat zijndie timers die je dan voor 3 uur weg bijv kan instellen...

• mike123
  • Laatst online: 23:22
daxy schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:23:
[...]

Als ik een nieuwe schakelaar aanmaak, IP schwitch, en deze een naam geef en de opdracht "http://<IP>/<pass>/hl/0/settarget/<gewenste temperatuur>" invoer bij "AAN" dan krijg ik geen mogelijkheid om dit op te slaan.Vinkje blijft lichtgrijs.
Wat voer ik eventueel verkeerd in? Vergeet ik iets of zie ik iets over het hoofd?
jacquesmulders schreef op donderdag 20 november 2014 @ 00:15:
[...]

Dat staat er al tijd al dat zijndie timers die je dan voor 3 uur weg bijv kan instellen...
Ik weet niet precies of we dat al hebben. De knoppen die jij noemt heb ik idd ook maar genoemde melding heb ik niet in de app wel in de browser versie. We zullen zien.

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
mike123 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 00:43:
[...]

Als ik een nieuwe schakelaar aanmaak, IP schwitch, en deze een naam geef en de opdracht "http://<IP>/<pass>/hl/0/settarget/<gewenste temperatuur>" invoer bij "AAN" dan krijg ik geen mogelijkheid om dit op te slaan.Vinkje blijft lichtgrijs.
Wat voer ik eventueel verkeerd in? Vergeet ik iets of zie ik iets over het hoofd?
toevallig heb ik gisteravond hetzelfde gehad.
het vinkje reageerde niet en ik kon het niet opslaan.
het zal wel weer met de update te maken hebben.
8)7

Verwijderd

martinvdm schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:18:
[...]

Best leuk! Grappig dat ze de web app al sneller updaten dan de release notes. Ik zie trouwens ook dat je nu 868 Mhz SmartWares thermometers, wind- en regenmeters kunt toevoegen. Deze keus zal komen doordat SmartWares natuurlijk moederbedrijf is en dat maakt de 868 licenties een stuk makkelijker. Iets wat een uitkomst zou kunnen zijn als je problemen hebt met de huidige 433 variant.
De nieuwe weersensoren zijn speciaal in samenwerking met smartwares voor homewizard gemaakt. De interne (868mhz) chip is ontwikkeld door homewizard zelf. Heeft mesh netwerk functionaliteit, batterijstatus, beter bereik en heen en terug communicatie. Hopelijk kunnen we dus meer 868mhz apparatuur verwachten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 08:55 ]

• daxy
Het nieuwe weerstation staat nu op de website voor 139 euro:
http://www.homewizard.nl/...less-weather-station.html

Smartwares 868 weerstation bestaat uit:

Multifunctionele LCD display
Windmeter
Regenmeter
Thermo/hygro meter

• jeroenpeiffer
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 08:47:
[...]

De nieuwe weersensoren zijn speciaal in samenwerking met smartwares voor homewizard gemaakt. De interne (868mhz) chip is ontwikkeld door homewizard zelf. Heeft mesh netwerk functionaliteit, batterijstatus, beter bereik en heen en terug communicatie. Hopelijk kunnen we dus meer 868mhz apparatuur verwachten :)
Klinkt goed. Klinkt als zwave eigenlijk...
Hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag?

Verwijderd

jeroenpeiffer schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:12:
[...]

Klinkt goed. Klinkt als zwave eigenlijk...
Hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag?
Presentatie van gisteren bij meteovista

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 08:47:
[...]

De nieuwe weersensoren zijn speciaal in samenwerking met smartwares voor homewizard gemaakt. De interne (868mhz) chip is ontwikkeld door homewizard zelf.
geloof je het zelf?

1. Smartwares = HW
2. Chips ontwikkelen door een bedrijfje als HW lijkt me meer dan geweldig....

• daxy
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:46:
[...]

geloof je het zelf?

1. Smartwares = HW
Dit klopt niet helemaal.
HW = Smartwares
Smartwares is niet alleen HW, maar ook Elro, Sorbo, Princess, Tristar, Home Easy, XQ-Lite.
Ik ga er overigens wel van uit dat de 868 chips ingekocht zijn, maar misschien zijn ze wel anders dan andere.

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024

Mocht het niet via de ip switches kunnen dan kan het wel via de hpm. Hier zit een heatlink integratie in waarbij het conditioneel sturen van de heatlink mogelijk wordt (tijd, en, of)

• anandus
  • Niet online
SNIK0906 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:34:
[...]

Mocht het niet via de ip switches kunnen dan kan het wel via de hpm. Hier zit een heatlink integratie in waarbij het conditioneel sturen van de heatlink mogelijk wordt (tijd, en, of)
Uiteraard, maar niet iedereen heeft zin om via de cloud z'n HW te bedienen ;)
Al is HPM natuurlijk wel dé manier voor degenen die daar geen problemen mee hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 20-11-2014 12:39 ]

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Inderdaad, ik vind het geweldig hoor dat iemand zo handig is en dit allemaal via hpm kan realiseren.
Maar ik heb ook wat problemen om zomaar me login aan een externe website te geven.

Zulke nieuws berichten helpen daaraan mee :-) (hoewel password default laten fout nr1 is)
http://www.ad.nl/ad/nl/10...abyfoons-en-webcams.dhtml

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 20:03
De IOS app is ook ge-update naar versie 2.9.6
Bij nieuwe sensors toevoegen zie je ook ondersteuning voor:
- LoXx (draadloze deursloten)
- Thermostaatkraan
- Thinking Cleaner
- Weather Station (SmartWares)

Nog geen ondersteuning voor de iPhone 6(+) alhoewel ze me dit op FB beloofde binnen 1 a 2 app updates te ondersteunen.

BP on the move!!!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
mike123 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 00:43:
[...]

Je moet zowel bij de aan als bij de uit een url invoeren zo ver als ik weet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:46:
[...]

geloof je het zelf?

1. Smartwares = HW
De chip zelf is uiteraard niet door homewizard ontworpen (heb ik slecht geformuleerd dan) maar het protocol en dergelijke komt iig vanuit homewizard zelf, en is custom gemaakt. Smartwares is hetzelfde bedrijf als homewizard. Maar homewizard word nogsteeds bestuurt door de voormalig eigenaren. Smartwares is meer een overkoepelende organisatie zover ik begrijp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:55:
[...]

De chip zelf is uiteraard niet door homewizard ontworpen (heb ik slecht geformuleerd dan) maar het protocol en dergelijke komt iig vanuit homewizard zelf, en is custom gemaakt. Smartwares is hetzelfde bedrijf als homewizard. Maar homewizard word nogsteeds bestuurt door de voormalig eigenaren. Smartwares is meer een overkoepelende organisatie zover ik begrijp.
Laten we het dan maar op een misverstand houden ;)
:F Lekkere App release notes in de IOS store: 'todo'

• anandus
  • Niet online
martinvdm schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:58:
:F Lekkere App release notes in de IOS store: 'todo'
Ik zie een heel lijstje bij de ios store?
Release notes 2.9.6

Features:

* Merged the thermometers into the Weather menu item.
* Added the filter blocks to the Weather view.
* Added support for new 868 weather sensors.
* Added support for the new Weather Station display.

[etc]

Hier eindelijk de ventilatie aangesloten, zowel voor de keuken als de badkamer. Boven een bepaalde luchtvochtigheidspercentage in de badkamer gaat-ie aan :)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 20-11-2014 17:01 ]

• Honingimker
Dus technisch werkt alle 868 op de 'oude' 433 HW vraagt de noob? Word mij niet echt duidelijk...

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Die uitbreidingen nu heb ik toch me bedenkingen bij.

- Slimme radiotorkraan.
volgens mij was hiermee nog steeds het probleem dat de kraan wel open of dicht kon gaan maar de ketel uit blijft.

- Thinking Cleaner devices
Zijn er nu echt mensen die een automatische stofzuiger kopen? (€+500,-)

- Support for LoXX
Een deurslot van € 500,- is daar nou echt vraag naar?

- Smartwares weerstation
Wel een leuke toevoeging maar behoorlijk prijzig.

Ze kunnen beter eens ingaan op het slechte bereik en daar een oplossing voor vinden of de IF THEN optie, of andere simpele dingen die verbeterd moeten worden. ios6 update noem maar op

oja nog steeds onopgeloste heatlink problemen toch...

[ Voor 4% gewijzigd door LJ80 op 21-11-2014 08:19 ]

• gijsje.net

Hier eindelijk de ventilatie aangesloten, zowel voor de keuken als de badkamer. Boven een bepaalde luchtvochtigheidspercentage in de badkamer gaat-ie aan :)
Op welke waarde heb dat ingesteld?
Ik heb van de week ook een fan aangesloten maar nu nog met een schakelaar aan zetten en dan blijft hij een half uur draaien

Verwijderd

Steef_tweaker schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:12:
Die uitbreidingen nu heb ik toch me bedenkingen bij.

- Slimme radiotorkraan.
volgens mij was hiermee nog steeds het probleem dat de kraan wel open of dicht kon gaan maar de ketel uit blijft.

- Thinking Cleaner devices
Zijn er nu echt mensen die een automatische stofzuiger kopen?

- Support for LoXX
Een deurslot van € 500,- is daar nou echt vraag naar?

- Smartwares weerstation
Wel een leuke toevoeging maar behoorlijk prijzig.

Ze kunnen beter eens ingaan op het slechte bereik en daar een oplossing voor vinden of de IF THEN optie, of andere simpele dingen die verbeterd moeten worden. ios6 update noem maar op

oja nog steeds onopgeloste heatlink problemen toch...
Ik neem aan dat er andere mensen verantwoordelijk zijn voor de hardware dan de software. Er werd al eerder gereageerd dat er bij homewizard gewerkt word aan if/then maar dat dit vrij ingewikkeld is met de huidige hardware. Loxx en thinking cleaner lijken mij inderdaad dingen waar niet iedereen gebruik van zal maken. En ze hebben zojuist een weerstation uitgebracht met beter bereik en mesh functie, en dan zeg je dat ze iets moeten doen aan het slechte bereik. Hier zijn ze dan toch juist mee bezig?

• marcelvenema
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-05-2021
Begin deze week de Smartwares radiatorkranen gekregen, vandaag een poging gedaan tot montage. Ik heb thuis stadsverwarming met een Comap thermostaat radiatorkraan. Deze heeft een M28 aansluiting. De Smartwares kraan heeft M30. Er wordt geen adapter bijgeleverd welke past. Heeft iemand een link waar ik goedkoop een adapter ring kan bestellen ?

• anandus
  • Niet online
gijsje.net schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:24:
[...]
Op welke waarde heb dat ingesteld?
Ik heb hem even als test op een waarde ingesteld, om te kijken of-ie werkt.

De thermometer komt uit de slaapkamer, dus ik weet nog niet precies welke waardes er normaliter in de badkamer zijn. Heb het net opgehangen, dus laat het even een paar dagen hangen om te kijken wat een 'normale' waarde is en wat de waarde wordt als iemand douchet, al lijkt rond de 70% een normale waarde te zijn, maar ik kijk het dus nog even een tijdje aan.

Verwijderd

Nou heb ik toevallig al een paar jaar een Roomba, dus die Thinking Cleaner moet ik gaan proberen!
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:44:
[...]

Ik neem aan dat er andere mensen verantwoordelijk zijn voor de hardware dan de software. Er werd al eerder gereageerd dat er bij homewizard gewerkt word aan if/then maar dat dit vrij ingewikkeld is met de huidige hardware. Loxx en thinking cleaner lijken mij inderdaad dingen waar niet iedereen gebruik van zal maken. En ze hebben zojuist een weerstation uitgebracht met beter bereik en mesh functie, en dan zeg je dat ze iets moeten doen aan het slechte bereik. Hier zijn ze dan toch juist mee bezig?
Ik ben op zich wel blij met de update. Een verbetering van het weerstation is erg fijn. Thinking Cleaner zie ik wel potentie hebben, ik zou er zelf wel een kopen. Ik heb wel het idee dat er maar erg weinig aandacht aan word besteed op dit moment. Wellicht wachten ze op de leverbaarheid, is volgens de site thinkingcleaner.com nog in pre-order. Ik hoop eigenlijk dat met de komst van 'de nieuwe 868 chip' in de toekomst meer producten hiervan komen. Vind eigenlijk wel dat het ze zou sieren als ze een inruilactie zouden houden voor mensen met een huidig 433 weerstation/sensoren.

martinvdm schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:34:
[...]

Ik ben op zich wel blij met de update. Een verbetering van het weerstation is erg fijn. Thinking Cleaner zie ik wel potentie hebben, ik zou er zelf wel een kopen. Ik heb wel het idee dat er maar erg weinig aandacht aan word besteed op dit moment. Wellicht wachten ze op de leverbaarheid, is volgens de site thinkingcleaner.com nog in pre-order. Ik hoop eigenlijk dat met de komst van 'de nieuwe 868 chip' in de toekomst meer producten hiervan komen. Vind eigenlijk wel dat het ze zou sieren als ze een inruilactie zouden houden voor mensen met een huidig 433 weerstation/sensoren.
Waarom zou je ze niet beide gebruiken?
Met de 433 MHz thermometer kun je er maximaal 5 gebruiken (ik heb er 3 nu, dus was al toe aan de 5-kanaal versie) en met de nieuwe versie dus maximaal 10 apparaten.
Die versies die ik nu heb, werkt eigenlijk prima, dus zou er nog wel een paar op 868 MHz bij willen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:18
anandus schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:09:
De thermometer komt uit de slaapkamer, dus ik weet nog niet precies welke waardes er normaliter in de badkamer zijn. Heb het net opgehangen, dus laat het even een paar dagen hangen om te kijken wat een 'normale' waarde is en wat de waarde wordt als iemand douchet, al lijkt rond de 70% een normale waarde te zijn, maar ik kijk het dus nog even een tijdje aan.
Ik heb hier sinds een paar weken een thermo/hygrometer opgehangen. Nu is mijn badkamer wellicht niet indicatief, want ik vind hem té vochtig. Mijn droogste badkamer geeft 65-70%. Direct na het douchen staat hij op 80-85%. Ik douche op +/- 38gr en best lang.

Sowieso interessant om je huis zo in kaart te brengen. Ik ben stapsgewijs aan het isoleren en vind de rv in huis te hoog. Met een paar meters krijg je al een goed beeld.

Ik wil eigenlijk wel zo'n 868 thermo/hygrometer in de kruipruimte plaatsen. Zal dat gaan werken met een betonnen vloer ?? Heeft iemand überhaupt al een meter in de kruipruimte staan ?
TD-er schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:31:
[...]

Waarom zou je ze niet beide gebruiken?
Met de 433 MHz thermometer kun je er maximaal 5 gebruiken (ik heb er 3 nu, dus was al toe aan de 5-kanaal versie) en met de nieuwe versie dus maximaal 10 apparaten.
Die versies die ik nu heb, werkt eigenlijk prima, dus zou er nog wel een paar op 868 MHz bij willen.
De thermometers doen het bij mij wel redelijk na een antennemod, het is eigenlijk meer de regensensor die slecht werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door martinvdm op 20-11-2014 21:17 ]

anandus schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:09:
[...]
Ik heb hem even als test op een waarde ingesteld, om te kijken of-ie werkt.

Ik heb dit ook zo, maar de ene dag is hier de andere dag niet. Hier mis je echt de AND optie in de Homewizard. In de praktijk blijkt dat afgaan op alleen luchtvochtigheid niet secuur genoeg is en afhankelijk van het weer. Je zou eigenlijk ook op basis van temperatuur een AND situatie moeten kunnen bouwen.

• mike123
willieku schreef op donderdag 20 november 2014 @ 08:14:
[...]

toevallig heb ik gisteravond hetzelfde gehad.
het vinkje reageerde niet en ik kon het niet opslaan.
het zal wel weer met de update te maken hebben.
8)7
Ik heb vanavond zojuist weer een udate gekregen en nu werkt het wel. Het vinkje word nu wel zwart.
En het werkt ook om via IP de temp te wijzigen.
IP schakelaar toevoegen
Naam geven.
Dan bij url kies ik voor HTTP GET (waarom weet ik niet maar het werkt)
Url invullen. http://ip adres:poort/ww/hl/0/settarget/temp
Zo werkt het bij mij.
Voor mijn ip adres gebruik ik een no-ip.info ddns voor.

• mike123
Jovink538 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:45:
[...]

Je moet zowel bij de aan als bij de uit een url invoeren zo ver als ik weet.
Ik heb vandaag een update geinstalleerd van de HW app en nu kan ik wel de IP schakelaar opslaan.
Alleen een url onder de "aan" stand is voldoende.
Pagina: 1 ... 45 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!