Omdat HomeWizard het gebruik van PHP-links mogelijk maakt, heb ik de volgende situatie gemaakt:
- Als er beweging in mijn achtertuin gedetecteerd wordt gaat mijn schijnwerper aan
- Als dit tussen 22:00 uur en 7:00 uur gebeurd, gaan 2 Philips Hue lampen in mijn achterraam vensterbank een minuut lang knipperen in de kleur rood. Daarna gaan deze lampen uit.
Dit laatste gebeurd omdat ik op mijn Synology NAS een PHP-script heb opgenomen waarin deze actie opgenomen is. Het aanroepen van deze PHP-pagina doe ik met een HomeWizard PHP-link.
Nu wil ik nog een andere actie met de HomeWizard PHP-links uitvoeren:
Ik heb een KaKu dubbele wandschakelaar. Aan de 1e knop wil ik de actie 'Hue-lampen aan/uit' koppelen. Dit is geen probleem en eenvoudig in te richten. Aan de 2e knop wil ik de actie 'Alle Hue-lampen dimmen' koppelen. Dit is wat lastiger in te richten.
In een PHP-script wil ik opnemen dat alle Hue-lampen, ongeacht het huidige dimniveau, met bijv. 10% gedimt moet worden. Of, als je de bovenkant van de schakelaar indrukt, met bijv. 10% feller gezet moet worden. Hiervoor zal er in het script eerst een soort 'get' uitgevoerd moet worden, waarna er overal 10% (of waarde 25 van de maximum waarde 255) afgehaald of opgeteld moet worden.
Iemand die dit al werkend heeft, of me hiermee kan helpen?
Wellicht dat er hier meer HomeWizard gebruikers zijn met Philips Hue verlichting die een NAS (of andere webserver) hebben die interesse hebben in deze inrichting.
Dan kan tenminste ook de oppas de woonkamer verlichting schakelen met gewone wandschakelaars, zonder dat ze een app op telefoon of tablet moeten gebruiken...
Martino's | Google is your friend...