1 schakelaar waar de buitenverlichting, led, niet dimbaar, op zat, die bleef van de ene op andere dag ipv helemaal uit te gaan op half vermogen branden, ook met een gloeilamp getest, zelfde.(schakelaar zat binnen, in de woonkamer)
1 waar een gewone gloeilamp op zat , die reageert niet meer op de schakelaar, geen reset oid mogelijk.
En en een muur schakelaar die er mee ophield.
Domoticz heeft idd niet zo'n gelikte interface helaas.
@satelietje ik wilde dat ik 1 op de 20 zou missen met de homewizard! Mis er op zelfs 4 meter afstand de lampen naast de bank enkele malen per week (aan vooral) mee, een 3 op de 10 dus! En dat soms dus x2 aangezien beide lampen een apparte schakelaar hebben(1 schakel, 1 dimmer)
Met de rfxcom en domoticz heb ik deze 14 dagen nu beide 1x gemist.
Kan je me vertellen welk model zwave je kapot had ? (En waar die vandaankwam?)
Ik wil binnekort de aeon stick voor de raspberry gaan betsellen en beginnnen met zon fibaro motion sensor (zon "oogje") omdat die ook lux meet, lijkt mee mooi alternatief voor en een motionsensor en schemer sensor in 1.
Hc2 is me nog te duur, ik denk dat ik eerst eens afwacht ook wat er met apple homekit integratie gaat komen, voorlopig is de domoticz een prima alternatief voor mij en ook vriendinlief.
Juist omdat de automation factor beter is, hoeft ze niet veel in de interface.
Verder is het voordeel dat je users kan aanmaken, met daarin wat ze nodig heeft.
Push notificaties bij mij zowel met prowl en telegram zijn overigens instant, ik doe bv het klap raampje in de slaapkamer dicht en nog voor ik de hendel teruggevouwen heb trilt mn pebble al..
Ik denk overigens niet dat dat aan domoticz zal liggen als dat niet instant is, maar aan gebruikte service, aangezien die niet van domoticz is
Ik vond de notificaties van de homewizard vaak laat, dan was ik de slaapkamer al uit voor ie kwam. Heb ook wel meegemaakt dat ze geheel niet kwamen. Maar domoticz heb ik pas 14 dgn, dus kan daar op lange termijn ook nog niets op zeggen.
[
Voor 56% gewijzigd door
LoneWolf op 03-09-2014 13:30
]