Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10 09:57
silver323 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:45:
[...]

Dank jullie wel voor de reactie.
Ik was inderdaad ook wel opzoek naar een dome voor bij de voordeur. Wel jammer dat het merk onbekend is. Had graag verder willen zoeken hiervoor. Ook niet iets bekend van type? Of waar je het toendertijd heb aangeschaft?

[...]

Foscam is inderdaad wel iets wat steeds naar voren komt. Dus ga ik me ook nog even in verdiepen. Bedankt alvast
Wel is waar geen HW meer mar mijn Foscam en Foscam kloon (Tenvis) werkten allebei goed met de HW.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
reinhold schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:07:
[...]

Bij punt 3 zou geen probleem zijn als de afstand niet te ver is anders zou je een signaal cabel kunnen leggen vanuit de meterkast naar je appartement. Mischien is er een lege buis vanuit de meterkast naar je appartement.
Hoe bedoel je ? Ik heb een gewone meter, geen slimme meter, kan dus geen EnergyLink gebruiken. Via de Wattcher, maar dan zou dat een 867Mhz doorlus/repeater moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:08
Ik ben nu een paar dagen bezig geweest met het opzetten van een eigen Dashboard. Eea lukt nu wel zoals het aan het en uitschakelen, status uitlezen. Op internet heb ik wel al eea gevonden bv

http://klaver3.sytes.net/hw/index.php?a=viewlinks
http://www.homewizards.nl/forum/viewtopic.php?t=15

Heeft iemand zelf iets gemaakt en zou hij dat willen delen? Ik ben erg benieuwd naar hoe andere dat doen/gedaan hebben.
Mijn uiteindelijke doel is om meerdere systemen te kunnen bedienen/gebruiken vanaf 1 pagina/plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
vanputten80 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:23:
Ik ben nu een paar dagen bezig geweest met het opzetten van een eigen Dashboard. Eea lukt nu wel zoals het aan het en uitschakelen, status uitlezen. Op internet heb ik wel al eea gevonden bv

http://klaver3.sytes.net/hw/index.php?a=viewlinks
http://www.homewizards.nl/forum/viewtopic.php?t=15

Heeft iemand zelf iets gemaakt en zou hij dat willen delen? Ik ben erg benieuwd naar hoe andere dat doen/gedaan hebben.
Mijn uiteindelijke doel is om meerdere systemen te kunnen bedienen/gebruiken vanaf 1 pagina/plek.
Ik gebruik zelf o.a. dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gCHn6Dy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Dat ziet er HEEL gaaf uit! Wel wat druk :p

Ziet er ook uit alsof het heel veel tijd heeft gekost, en je de code daardoor zeker niet met ons wil delen O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
Ik gebruik het eigenlijk vooral op m'n iPad, maar werkt ook uitstekend in een desktopbrowser.

basvanderploeg in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"

Aangezien de boel compleet op mijn situatie is ingericht is het wat lastig te delen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:08
Dat ziet er heel mooi uit. Ben benieuwd wat andere hebben en of ze de code willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
vanputten80 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 16:18:
Dat ziet er heel mooi uit. Ben benieuwd wat andere hebben en of ze de code willen delen.
Helemaal mee eens. Wil en kan ook spelen met de code maar ik weet nooit hoe ik moet beginnen :+ dus als iemand iets kan en wil delen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 13:42
Speedy-Andre schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 13:02:
[...]

Dat kan in principe wel, maar je hebt een potentiaalvrij contact nodig van de belinstallatie of de drukker.
Op de centrale zie ik een uitgangscontact (26/27/28) maar ik weet niet of je de installatie met anderen deelt ...
Dank voor je antwoord. Ben de enige gebruiker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silver323 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:35:
Goedemorgen,

Wie heeft er al een beetje ervaring met de samenwerking van een Outdoor camera (of dome) met de Homewizard?
Ben namelijk benieuwd welk merk/type hiermee kan werken.
Heb zelf het vrij nieuwe model Foscam type FI9851p. Is een HD dome en werkt prima.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeef schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:31:
[...]

Dank voor je antwoord. Ben de enige gebruiker. :)
Als je ergens een LED kunt laten branden wanneer iemand op de bel drukt, kun je zoiets doen als ik hier heb gedaan, met een optocoupler.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
TD-er schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:01:
[...]

Als je ergens een LED kunt laten branden wanneer iemand op de bel drukt, kun je zoiets doen als ik hier heb gedaan, met een optocoupler.
Wat ik nog vergat te melden, er zit een BVS20 spanningsunit aan. Daar kun je ook een eventueel aanwezig licht mee schakelen. Daar zou dat wellicht mee kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog wel een doos vol met optocouplers liggen, dus mocht je die nog nodig hebben, weet je m'n DM vast wel te vinden. De deurbelzender is bij de lokale Gamma te krijgen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:57
Ik heb een awmr-230 en wil daar mijn buitenverlichting mee schakelen. Op het moment schakel ik de tuinverlichting aan/uit met een lichtschakelaar die bij de achterdeur zit gemonteerd. De voeding (230V) voor de verlichting komt uit de schuur en gaat via de schakelaar weer naar de schuur om de verlichting te schakelen. Dit werkt prima. Ik heb de awmr-230 gekocht omdat ik de schakelaar binnen ook wil blijven gebruiken. (Van de originele 230V voedingsdraad heb ik nu een maak/verbreek van gemaakt, staat dus geen spanning op de 2 witte draden). Voor de gewone verlichting werkt dit prima. Alleen de verlichting die ik ook wil schakelen is voorzien van een ringkern/spoel transformator. Die is niet geschikt voor de awmr-230.
Nu wilde ik dus een relais er tussen zetten, zodat de awmr-230 het relais schakelt en dat die spanning op de verlichting zet. Dat zou moeten werken ware het niet dat als de awmr-230 niet word bekrachtigd er toch een spanning (60V, gemeten met een duspol met volt weergave) op de uitgaande draad staat waardoor het relais al opkomt.
Is de awmr-230 defect of komt er altijd een kleine spanning uit?
Iemand misschien een ander idee om de schakelaar binnen te gebruiken een een kaku oplossing?

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:54
Blauw en bruin al eens omgewisseld? Heb hetzelfde gehad met een LED-lamp die flauwtjes bleef branden. Stekker omdraaien in het stopcontact en het was over.
Sowieso blijft er met die AWMR schakelaar een restspanning over, want die ontvanger moet gevoed worden uit de lamp die geschakeld wordt.
Als de belasting te klein is, loopt de restspanning dus op.

Wat je zou kunnen doen, is een kleine gloeilamp parallel zetten met het relais. (halogeenlamp kan ook, als het maar een zo Ohms mogelijke belasting is)

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 11:44
Iemand al ervaring met Home Easy HE* producten?
Zoals deze : https://www.gamma.be/nl/zoeken?text=home+easy

Homewizard lijkt enkel Home EASY HW te ondersteunen, oude post van 2009: http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=40&t=2824 , maar is dit nog steeds zo?

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
coase schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:55:
Iemand al ervaring met Home Easy HE* producten?
Zoals deze : https://www.gamma.be/nl/zoeken?text=home+easy

Homewizard lijkt enkel Home EASY HW te ondersteunen, oude post van 2009: http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=40&t=2824 , maar is dit nog steeds zo?
HomeWizard verkoopt zelf tegenwoordig ook HomeEasy HE producten in zijn shop.
(Zie bijvoorbeeld http://www.homewizard.nl/...ar-homeeasy-he877-hw.html )
Sterker nog: HomeWizard heeft in diverse starterspakketten HE spul zitten.
We mogen dan aannemen dat eea compatible is (zolang het maar op 433 Mhz communiceert)

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Echter is het niet allemaal compatible, ik heb ook her en der gelezen van mensen die het uitprobeerde waar het niet werkte.

Zo te zien is dat "HW" een postfix, niet een prefix (bijv niet ipv "HE")

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Voor de liefhebbers...
Kruidvat arnhem centrum, de kleine kruidvat vlakbij de haphoek heeft nog van die koppelbare rf rookmelders.... 6,50 per 2.....(staat 12,99 op de doos, en je krijgt 50% kassa korting)
Liggen onderin in t actie schap bijna bij vlak bij de kassa's.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• treshed
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 08:15
Heb je deze dan binnen of buiten gemonteerd? Ik zie dat dit een camera is voor binnengebruik. Ik ben zelf ook op zoek naar een goede voordeurcamera, alleen kan ik deze niet binnen monteren. Wel heb ik een overkapping van de garage naast de deur waar een camera onder gemonteerd kan worden.
martinvdm schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 18:43:
[...]

Heb zelf het vrij nieuwe model Foscam type FI9851p. Is een HD dome en werkt prima.
treshed schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:12:
Heb je deze dan binnen of buiten gemonteerd? Ik zie dat dit een camera is voor binnengebruik. Ik ben zelf ook op zoek naar een goede voordeurcamera, alleen kan ik deze niet binnen monteren. Wel heb ik een overkapping van de garage naast de deur waar een camera onder gemonteerd kan worden.

[...]
Ik heb de camera onder een luifel bij de voordeur en afgekit. Officieel niet voor buiten idd, maar de regen van afgelopen tijd heeft ie prima door staan ;)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

pvkan schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:11:
[...]

HomeWizard verkoopt zelf tegenwoordig ook HomeEasy HE producten in zijn shop.
(Zie bijvoorbeeld http://www.homewizard.nl/...ar-homeeasy-he877-hw.html )
Sterker nog: HomeWizard heeft in diverse starterspakketten HE spul zitten.
We mogen dan aannemen dat eea compatible is (zolang het maar op 433 Mhz communiceert)

Peter
Er schijnt wel een verschil te zijn tussen HE spul uit de UK en wat er hier verkocht wordt.
Wat in de UK verkocht wordt is KAKU compatible en wat hier verkocht wordt niet.
Wil niet meteen zeggen dat de HomeWizard er niets mee kan, maar is wel iets om rekening mee te houden.

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 10:38
Nog meer mensen die een firmware-update hebben ontvangen?

Ik zit nu op 2.73-3.50C

Kan alleen nergens de changelog vinden.. ben wel benieuwd wat er aangepast is O-)

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
PhAnt0mFS schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:47:
Nog meer mensen die een firmware-update hebben ontvangen?

Ik zit nu op 2.73-3.50C

Kan alleen nergens de changelog vinden.. ben wel benieuwd wat er aangepast is O-)
Hier ook de update 2.73 .
Op het eerste zicht niks veranderd, en ben ook wel benieuwd wat er aangepast is.

Ik heb alleen nog steeds last dat de android app vast loopt bij het wisselen tussen de camera's.
Zijn allemaal foscam camera's.
Toch maar een keertje de tijd nemen om HW een mailt je te sturen.

• mike123
ThinkPadd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 00:26:
Blauw en bruin al eens omgewisseld? Heb hetzelfde gehad met een LED-lamp die flauwtjes bleef branden. Stekker omdraaien in het stopcontact en het was over.
Blauw en bruin omdraaien heeft denk ik geen zin. De verlichting blijft niet branden maar de awmr blijft spanning uitsturen zonder dat hij is ingeschakeld.

• mike123
TD-er schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 06:26:
Sowieso blijft er met die AWMR schakelaar een restspanning over, want die ontvanger moet gevoed worden uit de lamp die geschakeld wordt.
Als de belasting te klein is, loopt de restspanning dus op.

Wat je zou kunnen doen, is een kleine gloeilamp parallel zetten met het relais. (halogeenlamp kan ook, als het maar een zo Ohms mogelijke belasting is)
De awmr-230 word gevoed vanuit het net. Ik kan proberen er een lampje bij te zetten zodat de spanning zakt.
Maar ik kan ook een awmr-300 aanschaffen, die is wel geschikt voor een ringkern/spoel transformator. Dan weet ik zeker dat er niets kapot gaat. De awmr-230 vind ik wel weer een ander plaatsje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik ben momenteel op mijn vakantie en ik krijg geen toegang meer op mijn homewizard. Ik heb 2 weken wel toegang gehad maar is ineens gebeurd. Als ik op homewizard.nl mij inlog zie ik wel de homewizard staan. Hij geeft aan hoelang online en laatst gezien geeft hij aan paar minuten terug. Maar als ik naar app online gaat logt hij in dan dan gaat hij niet verder en op mijn telefoon geeft hij aan dat hij niet kan communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:33:
Ik ben momenteel op mijn vakantie en ik krijg geen toegang meer op mijn homewizard. Ik heb 2 weken wel toegang gehad maar is ineens gebeurd. Als ik op homewizard.nl mij inlog zie ik wel de homewizard staan. Hij geeft aan hoelang online en laatst gezien geeft hij aan paar minuten terug. Maar als ik naar app online gaat logt hij in dan dan gaat hij niet verder en op mijn telefoon geeft hij aan dat hij niet kan communiceren.
Stroomuitval gehad? Zie posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Nee geen stroom uitval maar ik ben ook 850 kilometer van mijn homewizard verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:25:
Nee geen stroom uitval maar ik ben ook 850 kilometer van mijn homewizard verwijderd.
Das lastig maar kan natuurlijk ook je internetverbinding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:53
martinvdm schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:59:
[...]

Das lastig maar kan natuurlijk ook je internetverbinding zijn.
Router benaderen op afstand om te kijken of je internet het doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Internet doet het had ik al gecontroleerd en de router geeft gewoon aan dat de homewizard is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
reinhold schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:26:
Internet doet het had ik al gecontroleerd en de router geeft gewoon aan dat de homewizard is verbonden.
vreemd, maar je kan hem niet online via de site benaderen en gsm ook niet?
zowel via provider als wifi? en een andere gsm? maar weet je wel of hij nog dingen schakelt?
is je ip adres niet veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets soortgelijks heb ik ook al eens gehad (gelukkig stond ik gewoon in de woonkamer en niet 850 km verderop) en toen moest in elk geval mijn WiFi accesspoint gereboot worden.
HW had ik toen al gereboot, maar was niet de oplossing. Pas na het rebooten van de WiFi was er weer verbinding mogelijk vanuit de app en via HW-online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
reinhold schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:26:
Ik weet niet of andere dit ook hebben maar eens in de ca 6weken hangt mijn HW zich op. Wel te pingen maar verder zo dood als een pier, lampjes knipperen niet maar zijn wel aan. Maar niet te bereiken via de hw app. Enige oplossing is dan even de stroom eraf. Heel soms lukt het om HW weer levend te krijgen door even de router te herstarten

Als laatste, ik heb 2 hw's en bij 1 werkt de HW online prima de ander is altijd traag en soms dagen niet te bereiken. Los van de discussie die ik met HW heb dat het bij mij zit, gebruik ik dan de directe methode (via portforwarding) en die werkt altijd prima (en sneller dan de HW online dienst). Aangezien je wel bij je router kan, kun je ook even een forwarding poort open zetten en zo je HW proberen te bereken. Anders wordt het denk ik rebooten van de HW....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik had de router al gereboot maar de hw kan ik niet op afstand doen. En ik rij ook niet even naar huis om hem te resetten.
Dit is watt hij aangeeft als ik op homewizard.nl inlog
Serienummer: 140107829
Versie: 2.65
Lokaal IP: 192.168.178.29:8080
MAC adres: 00:06:66:32:4a:3c
HomeWizard actief: 19 dag(en) 22 uur 38 minuten
Laatst gezien:2 minuten geleden
Maar als ik naar de app ga blijft hij hangen en ik heb het met 2 telefoons geprobeerd
Galaxy Note 2
Galaxy S4
Galaxy Tab
2 laptops

Ik denk dat er niets anders op zit dan wachten tot dat ik weer thuis ben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben je buren geen sleutel oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ja die hebben wel sleutel maar dan moet ik eerst alles uitleggen dus ik wacht gewoon maar even 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb ook regelmatig met 2 homewizards dat er geen verbinding mogelijk is. Via de app blijft er staan: verbinden... Maar verder niets. En dan na een paar minuten werkt het opeens wel weer.
Al contact gehad met Homewizard helpdesk maar die kunnen ook niets vinden. Dus geen oplossing...
Dit gebeurd zowel bij online als directe verbinding...
Grrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
visie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:56:
Ik heb ook regelmatig met 2 homewizards dat er geen verbinding mogelijk is. Via de app blijft er staan: verbinden... Maar verder niets. En dan na een paar minuten werkt het opeens wel weer.
Al contact gehad met Homewizard helpdesk maar die kunnen ook niets vinden. Dus geen oplossing...
Dit gebeurd zowel bij online als directe verbinding...
Grrrrrr
Heb ik ook wel eens, meestal app afsluiten en herstarten en dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:42
Ik mag hopen dat de hw 2.0 wel een bete bereik gaat krijgen. Ik heb de antenne mod al uitgevoerd, met een prima bereik als resultaat. Totdat ik een tweede thermometer toe ging voegen. Toen gaf de regenmeter en de windmeter ook ineens geen data meer.

Van kanaal geswitched op de nieuwe thermometer zorgde ervoor dat de windmeter weer data gaf, maar de regenmeter nog steeds niet. Daarop de hw een verdieping hoger geplaatst in de slaapkamer. Toen gaf de wind- en de regenmeter ook weer data, maar de nieuwe thermometer (die er een meter vanaf staat) weer geen data. Daarop de thermometer weer op een ander kanaal gezet en nu doet alles het weer, maar wat een moeite heeft dat gekost.

De hw staat nu dus op een andere plek terwijl hij al jaren op de oude plek prima functioneerde. Alleen doordat ik een extra thermometer (3 kanaals) toe heb gevoegd begon hij raar te doen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermoed dat dan die thermometer raar doet.
Bijvoorbeeld ook zenden wanneer 'ie eigenlijk geen data zou moeten versturen. (of gewoon veel te vaak data stuurt)
Symptoom zou dan zijn dat de batterijen vrij snel leeg zullen raken.
Die van mij hier, doen het al bijna een jaar op de originele batterijen.

Alternatieve oplossing zou kunnen zijn om de sensoren die dan niet meer te ontvangen zijn, van een antenne-mod te voorzien. (met als mogelijk gevolg dat andere ontvangers ineens minder goed reageren)

Het blijft gewoon het grootste nadeel, dat je geen acknowledgement krijgt van je data.
En persoonlijk zou ik het een handige feature vinden wanneer de HomeWizard statistieken zou kunnen tonen van de ontvangstkwaliteit per device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
TD-er schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:27:
Ik vermoed dat dan die thermometer raar doet.
Bijvoorbeeld ook zenden wanneer 'ie eigenlijk geen data zou moeten versturen. (of gewoon veel te vaak data stuurt)
Symptoom zou dan zijn dat de batterijen vrij snel leeg zullen raken.
Die van mij hier, doen het al bijna een jaar op de originele batterijen.

Alternatieve oplossing zou kunnen zijn om de sensoren die dan niet meer te ontvangen zijn, van een antenne-mod te voorzien. (met als mogelijk gevolg dat andere ontvangers ineens minder goed reageren)

Het blijft gewoon het grootste nadeel, dat je geen acknowledgement krijgt van je data.
En persoonlijk zou ik het een handige feature vinden wanneer de HomeWizard statistieken zou kunnen tonen van de ontvangstkwaliteit per device.
Daar zat ik ook aan te denken...als je de ontvangst kwaliteit (of verhouding goede en slechte pakketten ) kan meten dan kan je ook sensoren en hw gaan uitrichten op elkaar. Ik ben (op basis van een eerdere tread paar paginas terug) aan het kijken welke info uitleesbaar is via een telnet sessie. Biedt wel mogelijkheden om daar wat omheen te programeren denk ik. Worstel nog een beetje met wat ik uitlees. Meer mensen hier mee bezig die info willen uitwisselen? Mooiste zou natuurlijk zijn een netwerksniffer op de 433mhz maar die heb ik nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou kunnen kijken naar zo'n goedkope DVB-stick met SDR# en daar dan een filter voor schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:36:
Ik mag hopen dat de hw 2.0 wel een bete bereik gaat krijgen. Ik heb de antenne mod al uitgevoerd, met een prima bereik als resultaat. Totdat ik een tweede thermometer toe ging voegen. Toen gaf de regenmeter en de windmeter ook ineens geen data meer.

Van kanaal geswitched op de nieuwe thermometer zorgde ervoor dat de windmeter weer data gaf, maar de regenmeter nog steeds niet. Daarop de hw een verdieping hoger geplaatst in de slaapkamer. Toen gaf de wind- en de regenmeter ook weer data, maar de nieuwe thermometer (die er een meter vanaf staat) weer geen data. Daarop de thermometer weer op een ander kanaal gezet en nu doet alles het weer, maar wat een moeite heeft dat gekost.

De hw staat nu dus op een andere plek terwijl hij al jaren op de oude plek prima functioneerde. Alleen doordat ik een extra thermometer (3 kanaals) toe heb gevoegd begon hij raar te doen.
Ik heb zo'n thermometer voorzien van een antennemod en dat werkt prima moet ik zeggen. Ook een schakelaar voorzien van een externe antenne. Dit alles in plaats van de homewizard antenne mod. Het nadeel daarvan is dat je ook wellicht meer 433 spul gaat ontvangen van buren. Ik heb er daarvoor voor gekozen om de zenders van een betere antenne te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
TD-er schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:49:
Je zou kunnen kijken naar zo'n goedkope DVB-stick met SDR# en daar dan een filter voor schrijven?
mooiste zou zijn als ik hem aan wireshark als source zou kunnen koppelen...

maar interessant idee met zo'n dvb stick, niet aangedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

SNIK0906 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:29:
[...]
Mooiste zou natuurlijk zijn een netwerksniffer op de 433mhz maar die heb ik nog niet gevonden
SNIK0906 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 18:32:
[...]
mooiste zou zijn als ik hem aan wireshark als scoure zou kunnen koppelen...
Jij denkt dat de berichten tussen bijvoorbeeld een thermometer, contactsensor of rookmelder en de HomeWizard op 433MHz op basis van Ethernet o.i.d. is (je zegt netwerksniffer)?

Of begrijp ik je vraag verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 30-08-2014 23:44 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Reinhold:
Nog even over je onbereikbare HomeWizard... Heb je de online app ook al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Vindt het jammer dat er op de energielink maar 2 poorten opzitten
Heb nu op de eerste een KWh meter staan die alles meet (nog geen slimme meter. Komt pas in 2015...) en op de tweede poort een KWh meter die een aparte groep meet. Ik wil ook ooit me watermeter gaan meten en het liefst nog een eindgroepje. Maar dan kom ik dus ingangen te kort.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
TD-er schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 08:19:
@Reinhold:
Nog even over je onbereikbare HomeWizard... Heb je de online app ook al eens geprobeerd?
Ja heb ik ook geprobeerd maar ik kom er niet bij. het rondje blijft gewoon draaien in het scherm en verder niet.

Update:

Ik heb het net nog eens weer geprobeerd en nu verbind hij wel. Maar hij heeft van afgelopen maandag tot gisteren geen gegevens opgeslagen. dus geen data dat is jammer. Hopelijk gebeurd het niet weer.

[ Voor 22% gewijzigd door reinhold op 31-08-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
reinhold schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 10:23:
[...]

Ja heb ik ook geprobeerd maar ik kom er niet bij. het rondje blijft gewoon draaien in het scherm en verder niet.

Update:

Ik heb het net nog eens weer geprobeerd en nu verbind hij wel. Maar hij heeft van afgelopen maandag tot gisteren geen gegevens opgeslagen. dus geen data dat is jammer. Hopelijk gebeurd het niet weer.
Je zou over de verloren dagen de gegevens ook kunnen schatten en zelf in het geheugen van de HW zetten (aan de hand van gegevens van derden). Dan kan je in ieder geval je statistieken verder opbouwen.
Dit is is mogelijk voor oa. thermometers, weersensoren en Energylink gegevens
(wel even een backupje van je sd-tje maken.

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar gaan jullie allemaal naar over? Rfxcom? Of vervangen jullie alles voor bijv ZWave? Ik zit toch ook al een tijdje te twijfelen of ik de homewizard de deur niet uit gaat doen, maar de integratie van zonnepanelen, energieverbruik, schakelen en beveiliging/camera's is toch wel een voordeel van de homewizard. Ik word alleen moe van vaak maar half werkende zaken en het eindeloos trekken aan de supportafdeling die geen antwoord geeft of problemen lastiger dan een paar standaard zaken niet weet op te lossen.

Loopt nu ook al weer en case van de HeatLink vanaf mei, maar op een gegeven moment krijg je gewoon geen antwoord meer of ze sturen wel een nieuwe HeatLink op, wat natuurlijk het probleem niet op lost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat te kijken naar Domoticz.
Raspberry Pi met een intelligente 433 MHz module (die kost wel bijna 100 euro) en dan het idee dat ik daar vast ook wel aan kan meeprogrammeren zodat de HW ook als slave kan werken met Domoticz.

Maar goed, dat is nog in de "lijkt me wel wat"-fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:51:
Ik zat te kijken naar Domoticz.
Raspberry Pi met een intelligente 433 MHz module (die kost wel bijna 100 euro) en dan het idee dat ik daar vast ook wel aan kan meeprogrammeren zodat de HW ook als slave kan werken met Domoticz.

Maar goed, dat is nog in de "lijkt me wel wat"-fase.
Ik zat idd ook naar zoiets te kijken maar dan Domoticz op mijn Synology, die draait immers toch al. En dan in icm met Rfxcom en wellicht in de toekomst dan naar ZWave. Maar moet me nog wat verder in verdiepen voor wat betreft de integratie van camera's, energiemeting en notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
@martin

Had jij nu ook problemen met de combi isense & heatlink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Heeft iemand hier ook een AWMR-300 in gebruik?
Deze werkt niet met de oude afstandbediening met de draaischijf code maar met de HW krijg ik er ook geen leven in. Als ik hem koppel met de AWST-6000 (bewegingsmelder) dan werkt hij wel rechtstreeks zonder HW maar als ik die code gebruik via de HW schakelt hij niet in of uit.
Iemand een idee?
Als ik een bestaande schakelaar in de HW app "aan" zet zodra ik de AWMR-300 in de leermodus heb staan moet hij toch gewoon 2 x knipperen zodra hij een signaal ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan de HomeWizard die schakelaar wel bereiken?
Houd puur als test de HomeWizard eens dichter bij.

Die inbouw schakelaars hebben een muur rondom die het signaal behoorlijk kan dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
TD-er schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:33:
Kan de HomeWizard die schakelaar wel bereiken?
Houd puur als test de HomeWizard eens dichter bij.

Die inbouw schakelaars hebben een muur rondom die het signaal behoorlijk kan dempen.
De schakelaar is nog niet eens ingebouwd. Ik heb hem gewoon nog buiten de muur zitten.
Komt ook niet in de muur maar in een kunststof kast in de schuur, waar de AWMR-230 wel gewoon bereik heeft.
Heb er ook al een verlengsnoertje van een meter lengte aangehangen en dan sta ik 2 meter van de HW af. Ook dan geen reactie.
Met hetzelfde snoertje en de bewegingsmelder werkt het wel. Alleen hij moet niet met de bewegingsmelder worden aangestuurd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:22
Mijn AWMR-300 werkt gewoon goed met de HW.
Aansluiten bijna hetzelfde als de AMWD-250 met de extra blauwe draad en aanmelden ging hetzelfde, werkte in een keer goed.
Ik merk wel dat de AWMR-300 vaker niet reageert op een schakeling vanaf de HW. De AMWD-250, ong een meter verder, werkt wel altijd....

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10 09:57
martinvdm schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:23:
Waar gaan jullie allemaal naar over? Rfxcom? Of vervangen jullie alles voor bijv ZWave? Ik zit toch ook al een tijdje te twijfelen of ik de homewizard de deur niet uit gaat doen, maar de integratie van zonnepanelen, energieverbruik, schakelen en beveiliging/camera's is toch wel een voordeel van de homewizard. Ik word alleen moe van vaak maar half werkende zaken en het eindeloos trekken aan de supportafdeling die geen antwoord geeft of problemen lastiger dan een paar standaard zaken niet weet op te lossen.

Loopt nu ook al weer en case van de HeatLink vanaf mei, maar op een gegeven moment krijg je gewoon geen antwoord meer of ze sturen wel een nieuwe HeatLink op, wat natuurlijk het probleem niet op lost.
Dit alles is mogelijk met Domoticz en meer, tot op heden nog spijt van mijn overstap!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Ik moet zeggen dat ik geen problemen heb met homewizard. Alleen soms met het bereik.

Ik wacht met een eventuele overstap tot ik wat meer weet over het grote nieuws in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29
Hopelijk komt er een versie met wifi n/ac standaard en een LAN aansluiting. Ik heb geen zin om te gaan investeren in een apparaat wat alleen maar met een oude wifi standaard werkt en daardoor niet toekomstproof is.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tupolev schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:16:
Hopelijk komt er een versie met wifi n/ac standaard en een LAN aansluiting. Ik heb geen zin om te gaan investeren in een apparaat wat alleen maar met een oude wifi standaard werkt en daardoor niet toekomstproof is.
Ik snap niet waarom de HW dat zou moeten ondersteunen? Wat heeft dat voor nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist versie 2.9.1 in de IOS App store. Nog geen informatie van Homewizard binnen en ook niks op de site nog te zien.

--------
Wat is nieuw in versie 2.9.1

HomeWizard v2.9.1 release notes

Features:

* Limiet voor temperatuur notificaties van een thermometer is verhoogd naar 75.
* Het ophalen van codes/timers/switches bij het editen van een switch/dimmer/scene gaat nu iets sneller.

Fixed:

* Er is een bug opgelost met het opslaan van de username en password van een camera die ervoor kon zorgen dat een lage kwaliteit stream van een HomeWizard/Foscam/Elro camera niet geladen kon worden.
Als u gebruik maakt van zo'n camera en u een username of password gebruikt met daarin een van de volgende tekens " !'()* ", dan moet u deze gegevens even opnieuw invullen na het installeren van deze update.

* Er is een bug opgelost bij het tonen van data in de EnergyLink jaar grafieken op de eerste dag van elke maand.
* Crash opgelost na het tikken op de "Geen geschiedenis gevonden" tekst als het ophalen van een kakusensor log mislukte.
* Crash opgelost bij het drukken op het ster icoontje van een weerstation als deze nog niet volledig opgehaald/getoond was.
* Crash opgelost bij het verwijderen van de laatste favoriete weerstation.
* Connectie bug gefixed na het schakelen tussen meerdere HomeWizards bij gebruik van het popup scherm op de Home view.
----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
anandus schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:04:
[...]
Ik snap niet waarom de HW dat zou moeten ondersteunen? Wat heeft dat voor nut?
LAN aansluiting zou ik wel prettig vinden. Sneller en betrouwbaarder dan wifi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
zeef schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:12:
[...]

LAN aansluiting zou ik wel prettig vinden. Sneller en betrouwbaarder dan wifi. :)
Zeker waar, ik doelde meer op de wifi-protocollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29
anandus schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:19:
[...]

Zeker waar, ik doelde meer op de wifi-protocollen :)
Ik heb mijn wifi netwerk op n only staan vanwege de stabiliteit en de snelheid. Daarom heb ik geen geen zin om terug te gaan naar mixed mode. Daarnaast zijn niet al mijn wifi acces points direct toegankelijk, waardoor het nogal omslachtig is om deze wijziging door te voeren.

Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:47

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

De update komt bij mij niet door. Na een reboot/powercycle van de HW kreeg ik wel de nieuwe IOS app maar geen update firmware. Is er een methode om dit toch voor elkaar te krijgen.
RH Lem schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:14:
[...]

Hier ook de update 2.73 .
Op het eerste zicht niks veranderd, en ben ook wel benieuwd wat er aangepast is.

Ik heb alleen nog steeds last dat de android app vast loopt bij het wisselen tussen de camera's.
Zijn allemaal foscam camera's.
Toch maar een keertje de tijd nemen om HW een mailt je te sturen.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tupolev schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:35:
[...]

Ik heb mijn wifi netwerk op n only staan vanwege de stabiliteit en de snelheid. Daarom heb ik geen geen zin om terug te gaan naar mixed mode. Daarnaast zijn niet al mijn wifi acces points direct toegankelijk, waardoor het nogal omslachtig is om deze wijziging door te voeren.
Inderdaad. Hier heb ik een extra accesspoint puur en alleen voor de Homewizard (en een LED-controller) omdat met name de HW de snelheid en betrouwbaarheid van mijn huiskamer WiFi enorm negatief beïnvloede.
Zonder HW haal ik 10+ MB per sec over de WiFi vanaf mijn laptop en fatsoenlijke reactiesnelheden. Met de HW op dat netwerk moet je af en toe gewoon F5 opnieuw indrukken in je browser en haperen dingen als Skype.

Dit trouwens met een FritzBox router in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nou ik zie niets nieuws in de nieuwe Android app + nieuwe firmware. Toch jammer, hoop telkens op wat nieuws waardoor het systeem eens meer volwassen wordt (kuch, conditioneel schakelen kuch).
Heb ook nog altijd dat de tijdstippen in de grafieken op 4:10, 8:10 etc. Staan. Waarom dat niet gewoon 4:00 en 8:00 kan zijn is mij een raadsel. Dat begon toen ze de temperatuur en rv gingen opsplitsen, wat ik nog altijd geen logische keuze vind maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag, ik ben nu aan het klooien met mijn verlichting, is er een manier om een dubbele wandschakelaar werkend te krijgen zonder nog ontvangers in te bouwen bij de lichtpunten. ik wel wel de lichtschakelaars blijven gebruiken. ik heb de ambt 230 gekocht, maar dat blijkt verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

martinvdm schreef op maandag 01 september 2014 @ 20:03:
[...]

Ik zat idd ook naar zoiets te kijken maar dan Domoticz op mijn Synology, die draait immers toch al. En dan in icm met Rfxcom en wellicht in de toekomst dan naar ZWave. Maar moet me nog wat verder in verdiepen voor wat betreft de integratie van camera's, energiemeting en notificaties.
Ik ben over naar een raspberry pi met domoticz (voorlopig) met een rfxcom 433e. Zo kan ik mn huidige kaku spul gebruiken en langzaam naar zwave over.
homewizard is nooit geworden wat ik ervan verwacht had en wat ze beloofden 2 jaar geleden, fatsoenlijk geconditioneerd schakelen is er nog steeds niet bij.

Ze zijn in verhouding te duur ook voor wat ze bieden tegenwoordig, een miscaverde vera lite systeem kan al meer qua schakelen en begint al bij 140 euro...

Als je dan er een rfxcom bijtelt ben je ook 240 kwijt, maar heb je veel meer mogelijkheden.hc lite kost 250 euro en is al vele malen beter, alleen dan nog niet voor kaku geschikt, maar alleen het wat duurdere en denk ik ook duurzamere zwave.

Een energy control kost 129 euro... Bij de andere kan dat met een kabel va. 22 euro!

Ook de kaku schakelaars vind ik kwalitatief niet echt denderend, heb er de afgelopen 2 jaar al 2 stuk na net een jaar... En dan geen garantie.

Ik ben ook benieuwd naar apples homekit integratie van al deze paketten..... Ik zie homewizard daar niet zo gauw tussen staan...

[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 02-09-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Apple kennende zullen ze met hun eigen iswitches komen ;) Daar gaat je Zwave of KAKU echt niet op passen vermoed ik zo.

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 02-09-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm wat was er dan op de KAKU schakelaars aangesloten, die stuk zijn gegaan?
Een inductieve last, zoals halogeentrafo, of TL-buizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
daxy schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:44:
Mijn AWMR-300 werkt gewoon goed met de HW.
Aansluiten bijna hetzelfde als de AMWD-250 met de extra blauwe draad en aanmelden ging hetzelfde, werkte in een keer goed.
Ik merk wel dat de AWMR-300 vaker niet reageert op een schakeling vanaf de HW. De AMWD-250, ong een meter verder, werkt wel altijd....
Heb jij de HW ook voorzien van een externe antenne? Ik niet.
Om de AWMR-300 aan te melden klik je dan eerst op Nieuwe sensor, schakelaar, naam invullen. code, genereer nieuwe code, klik daarna op de aanmeldknop van de AWMR-300. Nu zou de AWMR-300 2x moeten gaan knipperen om te vertellen dat hij is aangemeld. Dat laatste gebeurd dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bied HW de mogelijkheid om je weersration gegevens terug te lezen uit de gratis API van wunderground net als Domoticz dat doet dat zou de gebruikers van b.v. de WS4000 enorm helpen denk ik en zal er een grotere gebruikers groep onstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-10 10:01
Waarom zou HomeWizard Apple's HomeKit niet integreren? Ik zie dit juist als een enorme kans en boost voor HomeWizard. Eindelijke echte Siri ondersteuning. Op internet zijn sinds gister berichten gekomen dat een Nederlandse Siri er toch aan zit te komen (eindelijk!!!)
(EDIT: Zou dit te maken hebben met de "GROTE" update van oktober/november? IOS8 release???)

Wat ik ook echt heel erg mis, is zoals zovelen gesuggereerd hebben, conditioneel schakelen.
Ook ik heb dit via de laatste HomeWizard enquete weer aangegeven. Ook heb ik HomeWizard de laatste 2 jaar gemaild en gebeld hierover.
In de enquete heb ik ook aangegeven dat ze vaker het Tweakers forum moeten lezen...

[ Voor 7% gewijzigd door Bas Post op 03-09-2014 07:57 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bas Post schreef op woensdag 03 september 2014 @ 07:55:
Waarom zou HomeWizard Apple's HomeKit niet integreren?
Dat hangt helemaal van Apple af, of ze een open of gesloten systeem zullen bouwen. Maar Apple staat niet echt bekend om open systemen, ze houden liever controle over hun 'ecosysteem'. Maar als ze open protocollen gebruiken, of hun gebruikte systeem open en publiek maken dan zou het mogelijk kunnen zijn, mits de juiste frequenties enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Laatst online: 17-08-2024
LoneWolf schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:36:
[...]

Ik ben over naar een raspberry pi met domoticz (voorlopig) met een rfxcom 433e. Zo kan ik mn huidige kaku spul gebruiken en langzaam naar zwave over.
homewizard is nooit geworden wat ik ervan verwacht had en wat ze beloofden 2 jaar geleden, fatsoenlijk geconditioneerd schakelen is er nog steeds niet bij.

Ze zijn in verhouding te duur ook voor wat ze bieden tegenwoordig, een miscaverde vera lite systeem kan al meer qua schakelen en begint al bij 140 euro...

Als je dan er een rfxcom bijtelt ben je ook 240 kwijt, maar heb je veel meer mogelijkheden.hc lite kost 250 euro en is al vele malen beter, alleen dan nog niet voor kaku geschikt, maar alleen het wat duurdere en denk ik ook duurzamere zwave.

Een energy control kost 129 euro... Bij de andere kan dat met een kabel va. 22 euro!

Ook de kaku schakelaars vind ik kwalitatief niet echt denderend, heb er de afgelopen 2 jaar al 2 stuk na net een jaar... En dan geen garantie.

Ik ben ook benieuwd naar apples homekit integratie van al deze paketten..... Ik zie homewizard daar niet zo gauw tussen staan...
Ik heb ook twee kaku schakelaars en één inbouw-dimmer defect gehad na een jaar. Gewoon even bellen naar KaKu en ze sturen je gewoon een nieuwe op.

Dat was anders bij een Fibaro Z-wave schakelaar, 3 maanden oud voor 60 euro gekocht bij een groot online domotica bedrijf. Hij moest opgestuurd worden naar de fabriek Bla Bla, 2 maanden later had ik hem terug. Nog steeds defect! Weer opgestuurd, zit nu nog steeds te wachten.

Eén Hue GU10 Lamp defect, keurig omgeruild bij het iCentre.

Ik heb van alles door elkaar draaien, Domoticz, Fibaro, Homewizard, Hue, ICS1000 en van alles gaat wel ééns wat stuk. Ik gebruik de Kaku apparaten nu een jaar of 10 en ik vind dat de uitval echt heel erg meevalt. Het leuke is dat het gewoon met heel veel samenwerkt en zo weinig kost tov. het tweeweg verkeer.

Homewizard "met Antenne" defect. ruim na de twee jaar garantie. Hij is keurig kosteloos gerepareerd, door Rob van Egmond van Homewizard. Zelfs de verzendkosten heb ik niet hoeven te betalen.
Ik ben ook niet altijd blij met de homewizard, maar bij alles wat ik in gebruik heb is dit wel het meest fijne apparaat om mee te werken.
Als ik dat vergelijk met de Fibaro Home Centre 2, wat een drama, Z-Wave protocol... Je zou geen schakeling meer missen, nou op papier misschien! Ik heb een schakelaar op 15 meter vanaf de Fibaro die keurig ingelezen is, van de 20 schakelingen mist hij er zeker 1, in de Fibaro staat er dan dat hij keurig aangezet is. Van dit apparaat werken de Push notificaties 100% echt elke notificatie binnen de 5 seconde.

De Domoticz werkt leuk, maar is ook niet perfect, ik gebruik het op een Raspberry PI, de interface is niet om over naar huis te schrijven. Als ik de Hue aanstuur met een timer aan dan mist hij vaak de opdrachten en blijft de lamp uit! Uit werkt wel altijd. Na menige update staat de Domoticz op offline en moet ik hem handmatig starten. De Notificaties, komen standaard veel te laat binnen, wat wel heel mooi en betrouwbaar werkt zijn de camera's, je geeft een string van een willekeurige camera (merk onafhankelijk) in en het werkt, voordeur open of bel indrukken en je krijgt een mail met foto, nog nooit ook maar één foto gemist!

Elk apparaat heeft zijn makken, maar de HW is gewoon leuk speelgoed wat prima werkt voor die prijs, natuurlijk is het niet perfect en mis ik ook de Lan aansluiting en de notificaties komen soms niet aan, maar ze blijven wel ontwikkelen en vergeleken met andere fabrikanten doen ze het helemaal niet zo slecht.

Oh, misschien ik draaf een beetje door :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb ook geen problemen met de HW, ook bereik werkt prima bij mij.

Overigens keek ik net bij mijn HW en zag ik dat de update er was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:35
Om me even in de discussie te mengen..
Sinds een aantal maanden nu de HW in gebruik en nu ook even gaan kijken naar Domoticz vanwege de positieve verhalen hier.
Echter zie ik op dit moment nog geen directe reden om een overstap te maken. Het is dan wel goedkoper en je kunt wellicht meer schakelen. Maar de interface en gebruiksgemak is voor mij en de wederhelft ook belangrijk, daar mist Domoticz toch nog wat puntjes.

Mijn wensen aan de HW zijn op dit moment voornamelijk het betere bereik en het instellen van alarm op een andere manier, dus bijvoorbeeld, nacht, thuis en vakantie of iets dergelijks. Het bereik heb ik alleen last van met de magneetcontacten, na afgelopen weekend de antenne mod op de HW te hebben toegepast heb ik er gelukkig geen last meer van!
Ik gebruik de HW voornamelijk als simpel alarmsysteem(magneetcontact/bewegingsmelder) en het aansturen van buitenverlichting en de rolluiken. Ik wil wellicht nog gaan uitbreiden met de energylink en wanneer er ooit een nieuwe cv-ketel komt dan ook de heatlink!

Ik hou de hoop nog dat HW wat nieuwe functies gaat aanbieden in de nabije toekomst..

[ Voor 6% gewijzigd door Fuske op 03-09-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn trouwens de ervaringen met HPM. ik ben toch wat angstig om ergens mijn inlog gegevens van mijn systeem in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

TD-er schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:15:
Hmm wat was er dan op de KAKU schakelaars aangesloten, die stuk zijn gegaan?
Een inductieve last, zoals halogeentrafo, of TL-buizen?
1 schakelaar waar de buitenverlichting, led, niet dimbaar, op zat, die bleef van de ene op andere dag ipv helemaal uit te gaan op half vermogen branden, ook met een gloeilamp getest, zelfde.(schakelaar zat binnen, in de woonkamer)
1 waar een gewone gloeilamp op zat , die reageert niet meer op de schakelaar, geen reset oid mogelijk.
En en een muur schakelaar die er mee ophield.

Domoticz heeft idd niet zo'n gelikte interface helaas.

@satelietje ik wilde dat ik 1 op de 20 zou missen met de homewizard! Mis er op zelfs 4 meter afstand de lampen naast de bank enkele malen per week (aan vooral) mee, een 3 op de 10 dus! En dat soms dus x2 aangezien beide lampen een apparte schakelaar hebben(1 schakel, 1 dimmer)

Met de rfxcom en domoticz heb ik deze 14 dagen nu beide 1x gemist.

Kan je me vertellen welk model zwave je kapot had ? (En waar die vandaankwam?)
Ik wil binnekort de aeon stick voor de raspberry gaan betsellen en beginnnen met zon fibaro motion sensor (zon "oogje") omdat die ook lux meet, lijkt mee mooi alternatief voor en een motionsensor en schemer sensor in 1.

Hc2 is me nog te duur, ik denk dat ik eerst eens afwacht ook wat er met apple homekit integratie gaat komen, voorlopig is de domoticz een prima alternatief voor mij en ook vriendinlief.
Juist omdat de automation factor beter is, hoeft ze niet veel in de interface.
Verder is het voordeel dat je users kan aanmaken, met daarin wat ze nodig heeft.

Push notificaties bij mij zowel met prowl en telegram zijn overigens instant, ik doe bv het klap raampje in de slaapkamer dicht en nog voor ik de hendel teruggevouwen heb trilt mn pebble al..

Ik denk overigens niet dat dat aan domoticz zal liggen als dat niet instant is, maar aan gebruikte service, aangezien die niet van domoticz is

Ik vond de notificaties van de homewizard vaak laat, dan was ik de slaapkamer al uit voor ie kwam. Heb ook wel meegemaakt dat ze geheel niet kwamen. Maar domoticz heb ik pas 14 dgn, dus kan daar op lange termijn ook nog niets op zeggen.

[ Voor 56% gewijzigd door LoneWolf op 03-09-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 12:43

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Is er ook iemand die ervaringen heeft met een deurbel met ingebouwde camera? Zijn deze überhaupt te koppelen aan de HW?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:10

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwacht je nou echt een antwoord zonder een merk, type enz. te noemen?
Kijk op de HW website welke merken ondersteund worden zou ik zeggen ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 12:43

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Speedy-Andre schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:19:
Beetje normale reactie mag ook wel. Er is bijna niks te vinden of deze überhaupt werken met de HW. Ik vraag hier naar ervaringen....

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Speedy-Andre schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:19:
Vind deze reactie wel kort door de bocht. Hij weet niet eens of het er wel is en welk merk hij dan moet zoeken. Je had ook kunnen zeggen geen ervaring of niets kunnen zeggen. Ik ben hier ook wel benieuwd naar of dit er een zo`n deurbel is voor de homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

master_viper schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:31:
[...]

Beetje normale reactie mag ook wel. Er is bijna niks te vinden of deze überhaupt werken met de HW. Ik vraag hier naar ervaringen....
Je vraagt dus naar onze ervaring met een merkloze/onbekende deurbel die wel/niet draadloos werkt en wel/niet een apart display heeft enz.
Mijn opmerking lijkt me zeer valide, geen idee hoe deze deurbel er uit ziet of hoe hij functioneert.
Als je zo'n deurbel ergens hebt gezien dan weet je toch een merk en type?

HW kan met ip camera's omgaan mits die aan enkele voorwaarden voldoen, hetzelfde geldt voor een beldrukker die met 433 of 868MHz zou moeten werken incl. een voor HW bekende codering.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf

LoneWolf

Just a Byte

Speedy-andre , je doet je naam wel eer aan met zon snelle conclusie ......

Misschien dat hij geen idee heeft over merk ofzo ? En Alleen vraagt of iemand zoiets uberhaubt heeft en weet of t zou kunnen ?

Ik had er zelf ook nog geen idee van, met wat googelen zie tig van die dingen maar of er iets bij zit wat mogelijk met hw of een ander pakket zou werken zou ik ook wel willen weten....

[ Voor 4% gewijzigd door LoneWolf op 03-09-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Goed dan, dan doe ik zelf wat onderzoek terwijl je dat eerder van de vraagsteller mag verwachten :z

Ik vond deze site met een reeks van dit soort deurbellen met camera.
Wat ik uit de specs kan opmaken is dat ze met 2.4GHz en/of wifi werken.
Dat maakt het voor de HW alvast erg lastig om mee te communiceren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
iNSaNe-oNe schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:51:
[...]

[...]

Jij denkt dat de berichten tussen bijvoorbeeld een thermometer, contactsensor of rookmelder en de HomeWizard op 433MHz op basis van Ethernet o.i.d. is (je zegt netwerksniffer)?

Of begrijp ik je vraag verkeerd?
Was inderdaad een beetje erg compact beschreven..mijn gedachten zijn t volgende. Zoals TD-er ook al zei zijn de antenne mods op sensoren en homewizard belangrijk, maar er zijn geen echte instrumenten om "uit te richten". De telnet sessie obv de USB poort zegt wel iets, maar minder dan ik gehoopt heb. Daarom ben ik op zoek naar middelen om de configuratie tussen HW en sensoren in kaart te brengen. Gaat me niet zozeer om de inhoudelijke communicatie (deze is obv rfxcom en is een puls van 0,21 seconden van minimaal 16 bit en gemiddeld 36 bit. Google en je vindt veel informatie) maar om de kwaliteit van de communicatie tussen zender en ontvanger. Aangezien ik geen spectrum analyzer heb ben ik op zoek gegaan naar een goedkoop alternatief. Een ander project dat ik gevonden heb, is om het RF signaal terug te schalen naar LF signaal dat via je microfoon ingang omgezet wordt door een "protocol analyzer" http://wiki.nethome.nu/doku.php/analyzer/start. Dit project heeft een kleine mod http://wiki.nethome.nu/doku.php/modupm om een Ontvanger te koppelen aan de microfooningang. Ik gebruik hiervoor geen weerstation maar een HW schakelaar ACD1000. De amplitudo van het signaal zegt iets over de sterkte, maar nog niets over de kwaliteit. De protocol analyzer biedt ook de mogelijkheid de data te exporteren en deze wil ik aanbieden aan wireshark om de kijken naar de kwaliteit. Dit laatste heb ik nog niet geprobeerd omdat het even ontbreekt aan tijd. Maar ik hoor graag, mochten anderen hetzelfde proberen, de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogmaals, klik bij de DealExtreme een DVB ontvangertje (of met andere antenneaansluiting) aan en ga eens met SDR# klooien.
Dan zie je een spectrum-analyse van de ontvangst, incl sterkte, maar ook harmonischen in het signaal.
Wat er eigenlijk nog moet gebeuren (of misschien al gedaan is?) is een filter voor SDR# schrijven die een kwaliteits-analyse loslaat op het ontvangen signaal.
Bijvoorbeeld:
- vorm blokgolf van het digitale signaal
- breedte van de draaggolf
- exacte frequentie van signaal (de thermometers zitten met de kanaalswitch ook echt op een andere frequentie)
- relatieve signaalsterkte
- reflecties van het ontvangen signaal (decodeerbaarheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
TD-er schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:25:
Nogmaals, klik bij de DealExtreme een DVB ontvangertje (of met andere antenneaansluiting) aan en ga eens met SDR# klooien.
Dan zie je een spectrum-analyse van de ontvangst, incl sterkte, maar ook harmonischen in het signaal.
Wat er eigenlijk nog moet gebeuren (of misschien al gedaan is?) is een filter voor SDR# schrijven die een kwaliteits-analyse loslaat op het ontvangen signaal.
Bijvoorbeeld:
- vorm blokgolf van het digitale signaal
- breedte van de draaggolf
- exacte frequentie van signaal (de thermometers zitten met de kanaalswitch ook echt op een andere frequentie)
- relatieve signaalsterkte
- reflecties van het ontvangen signaal (decodeerbaarheid)
Had ook zeker je eerdere advies gelezen en ook even SDR# bekeken. Ziet er mooi uit. Heb dbv-t besteld maar nog niet binnen. Alle onderdelen van het protocol analyzer projectje had ik in de kast liggen. Vandaar...kleinvoordeeltje zag ik initieel in de protocol analyser omdat deze het x10 protocol kent. Heb jij zelf al geëxperimenteerd met sdr#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel geëxperimenteerd met SDR#, maar mijn laptop (core2duo, 7 jaar oud) is er eigenlijk te traag voor om goed te werken met SDR#. Het USB device is dan soms ineens niet meer bereikbaar. (en laptop goed heet)
Maar goed, ik had al niet eens tijd om fatsoenlijk jouw HPM in te stellen, laat staan hier uitgebreid te gaan testen.
Nerd-projectjes zijn hier tegenwoordig beperkt tot de slaap-tijden van mijn dochtertje en ook nog eens alleen in 't weekend wanneer m'n vriendin werkt.
Laatste nerd-project was het installeren van traphekjes. Met een beetje fantasie kun je daar nog wel een kooi van Faraday in zien, maar met RF heeft het weinig te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
TD-er schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:05:
Wel geëxperimenteerd met SDR#, maar mijn laptop (core2duo, 7 jaar oud) is er eigenlijk te traag voor om goed te werken met SDR#. Het USB device is dan soms ineens niet meer bereikbaar. (en laptop goed heet)
Maar goed, ik had al niet eens tijd om fatsoenlijk jouw HPM in te stellen, laat staan hier uitgebreid te gaan testen.
Nerd-projectjes zijn hier tegenwoordig beperkt tot de slaap-tijden van mijn dochtertje en ook nog eens alleen in 't weekend wanneer m'n vriendin werkt.
Laatste nerd-project was het installeren van traphekjes. Met een beetje fantasie kun je daar nog wel een kooi van Faraday in zien, maar met RF heeft het weinig te maken ;)
Als het traphekje van metaal is kan je er wel een mooie antenne van maken, en lekker centraal in huis ;) maar inderdaad alle nerd projecties kosten mega veel tijd, maar wel erg leuk om te doen. Check maar eens de IFTTT.COM integratie op de HPM. Weer enorm veel nieuwe mogelijkheden erbij...als je tijd hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred B
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:23
Op 9 oktober 2013 is HomeWizard overgenomen door Smartwares. Dit is tevens de eigenaar van Elro, Home Easy en XQ en van andere bekende merken als Tristar, Princess en Sorbo.
Zou dit invloed hebben op de merken, die zij compatible en dus bruikbaar maken met hun systeem?
Voor de mensen die het nog niet wisten en batterijen moeten vervangen in kaku spul, zoals magneetcontact of sleutelhanger: hier gaat de CR2032 knoopcel in en is voor 0,85 cent te koop bij Action en krijg je er zelfs 8 stuks voor d:)b.

Bij Kaku zelf in de shop betaal je er 4,55 per stuk voor, maar dan krijg je wel Duracell

[ Voor 12% gewijzigd door martinvdm op 04-09-2014 00:06 ]

• satellietje
  • Laatst online: 17-08-2024
LoneWolf schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:09:
[...]
@satelietje Kan je me vertellen welk model zwave je kapot had ? (En waar die vandaankwam?)
Ik wil binnekort de aeon stick voor de raspberry gaan betsellen en beginnnen met zon fibaro motion sensor (zon "oogje") omdat die ook lux meet, lijkt mee mooi alternatief voor en een motionsensor en schemer sensor in 1.
Fibaro stekker schakelaar.

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 14:29

BPi

Bas Post schreef op woensdag 03 september 2014 @ 07:55:
....
Wat ik ook echt heel erg mis, is zoals zovelen gesuggereerd hebben, conditioneel schakelen.
Ook ik heb dit via de laatste HomeWizard enquete weer aangegeven. Ook heb ik HomeWizard de laatste 2 jaar gemaild en gebeld hierover.
In de enquete heb ik ook aangegeven dat ze vaker het Tweakers forum moeten lezen...
Dito!
Ook deze en aanvullende punten aangehaald.
En nu wachten op (re) actie. ...

Wat betreft deurbel camera's. Ik heb een hele geavanceerde Skybell hangen. Echter heb ik de voeding maar even uitgezet en er een kaku belknop onder gehangen. De skybell doet bij mij nog niet wat hij moet. En dan nog het probleem dat er geen software release is voor Android 4.2 en lager, dus kan ik hem niet koppelen met mijn tablet aan de muur...
En koppeling van Skybell aan HW heb ik natuurlijk ook als suggestie aangedragen. Al sinds moment van het "backen" van het project/product ongeveer een jaar geleden.

[ Voor 33% gewijzigd door BPi op 04-09-2014 07:33 . Reden: Skybell toevoeging ]

Pagina: 1 ... 37 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!