Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb in de enquete ingevuld dat ik graag Zwave-ondersteuning zou zien, dan zouden er een hoop extra dingen op aangesloten kunnen worden, zoals een CO-melder.

De HW kan dat prima op 868Mhz (de Europese Zwave-frequentie), welke de HW nu gebruikt voor onder andere de Wattcher.
Of is er een andere reden dat het Zwave-protocol niet wordt ondersteund?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:01

JB

Cédric roelt!

Zojuist een bewegingsmelder van KAKU (PIR-2050) gekoppeld aan mijn HW. Ingesteld op YC (automatische code) en deurbelgong (die niet gekoppeld is) en hij werkt prima. Probleem is alleen dat in het overzicht de bewegingsmelder op "ongelezen" blijft staan bij het bekijken van de laatste bewegingsregistratie.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen of is dit de beperking van dit type? In het boekje staat namelijk bij de automatisch code dat je een schakeltijd moet kiezen en wordt niet gesproken over de gong (geen ondersteuning voor gong met automatisch code?) Nu lijkt het elke keer als ik de HW app open alsof er weer een beweging geregistreerd is maar dat is dan niet zo.

[ Voor 23% gewijzigd door JB op 16-08-2014 12:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-05 10:39
JB schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:40:
Zojuist een bewegingsmelder van KAKU (PIR-2050) gekoppeld aan mijn HW. Ingesteld op YC (automatische code) en deurbelgong (die niet gekoppeld is) en hij werkt prima. Probleem is alleen dat in het overzicht de bewegingsmelder op "ongelezen" blijft staan bij het bekijken van de laatste bewegingsregistratie.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Nu lijkt het elke keer als ik de HW app open alsof er weer een beweging geregistreerd is maar dat is dan niet zo.
net zo als bij de andere sensoren rook/bel/beweging gaat het plaatje pas na een tijdje terug op "stand-by"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:01

JB

Cédric roelt!

jacquesmulders schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:45:
[...]

net zo als bij de andere sensoren rook/bel/beweging gaat het plaatje pas na een tijdje terug op "stand-by"...
Aah kijk, klopt! Zie het nu ook. Enig idee wat de tijd hiervan is?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

Een paar weken geleden had ik een ELRO Ip camera gekocht, en heb deze snel weer terug gebracht.
De WIFI verbinding bleef nog geen 15 seconden in de lucht, ook een vriend van mij kocht twee IP cam's van Elro en had het zelfde probleem, was een heel andere type dan ik ik had gekocht en hij woont ook in een huis wat niet tevergelijken is met dat van ons.

Wat heeft dat met HW te maken denk je nu vast :-)

Ik overweeg om zeer binnenkort het HW vakantie pakket te kopen, en ja daar zit dus een ELRO IP cam bij, wat zijn jullie ervaringen met de HW en de bijgeleverde Cam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-05 15:48
Ik heb een bewegingssensor onder en boven aan de trap, welke mijn trapverlichting schakelt. Ik heb deze direct ingeleerd op de desbetreffende kaku-schakelaar, om zo snel mogelijk te schakelen. Daarna heb ik deze pas in HW ingeleerd voor bediening met de app, maar hij schakelt dus normaal buiten HW om.

Ze staan beide op lichtgevoeligheid H, 6 meter, 1 minuut. Bij beweging gaat hij inderdaad aan, blijft 1 minuut aan en gaat vervolgens uit.

Loop ik nu dus de trap op, schakelt de sensor beneden (en begint die minuut af te tellen), vervolgens kom ik boven en schakelt de bovenste (maar de lamp is al aan). Ik ben 2 min boven, dus de verlichting gaat uit, maar als ik dan weer naar beneden wil, doet de bovenste sensor niets.

Hoe kan dit en is dit te omzeilen? Het lijkt erop dat de timer van beide schakelaars met elkaar in de war raken ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joo5ty
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08-2023
Is dat autogordijn ook via een android app aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
joo5ty schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:57:
Is dat autogordijn ook via een android app aan te sturen?
Homewizard - kaku - Homewizard app.
kaku, Lightmanager/wifi met http://www.imperihome.com/.

[ Voor 9% gewijzigd door BenEco op 17-08-2014 11:25 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brentnl schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:15:
Ik heb een bewegingssensor onder en boven aan de trap, welke mijn trapverlichting schakelt. Ik heb deze direct ingeleerd op de desbetreffende kaku-schakelaar, om zo snel mogelijk te schakelen. Daarna heb ik deze pas in HW ingeleerd voor bediening met de app, maar hij schakelt dus normaal buiten HW om.

Ze staan beide op lichtgevoeligheid H, 6 meter, 1 minuut. Bij beweging gaat hij inderdaad aan, blijft 1 minuut aan en gaat vervolgens uit.

Loop ik nu dus de trap op, schakelt de sensor beneden (en begint die minuut af te tellen), vervolgens kom ik boven en schakelt de bovenste (maar de lamp is al aan). Ik ben 2 min boven, dus de verlichting gaat uit, maar als ik dan weer naar beneden wil, doet de bovenste sensor niets.

Hoe kan dit en is dit te omzeilen? Het lijkt erop dat de timer van beide schakelaars met elkaar in de war raken ofzo..
Dat is ook een situatie waar ik nog niet helemaal uit ben hoe dat op te lossen.
Probleem is dat de bewegingssensor geen (nieuw) "aan" signaal geeft als 'ie nog aan het aftellen is tot het 'uit' signaal.
Je sensor beneden geeft al vrij snel weer een "uit" signaal en dus gaat het licht uit, maar je sensor boven is dan nog aan het aftellen en dus "ziet" 'ie je niet.

Het meest ideale zou zijn als HomeWizard een mode heeft om de lamp te schakelen en zelf gaat aftellen tot het "uit" signaal. Daarbij het "uit" signaal van de bewegingsmelders compleet negerend. Waarbij uiteraard per "aan" signaal van verschillende bewegingsmelders de teller gereset moet worden.
Maar voor zover ik weet is dat niet mogelijk.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
brentnl schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 14:15:

TD-er schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:52:
[...]
Dat is ook een situatie waar ik nog niet helemaal uit ben hoe dat op te lossen.
Probleem is dat de bewegingssensor geen (nieuw) "aan" signaal geeft als 'ie nog aan het aftellen is tot het 'uit' signaal.
Je sensor beneden geeft al vrij snel weer een "uit" signaal en dus gaat het licht uit, maar je sensor boven is dan nog aan het aftellen en dus "ziet" 'ie je niet.

Het meest ideale zou zijn als HomeWizard een mode heeft om de lamp te schakelen en zelf gaat aftellen tot het "uit" signaal. Daarbij het "uit" signaal van de bewegingsmelders compleet negerend. Waarbij uiteraard per "aan" signaal van verschillende bewegingsmelders de teller gereset moet worden.
Maar voor zover ik weet is dat niet mogelijk.
Precies zoals TD-er beschrijft kan dit wel met de HPM.

Koppel de bewegingssensoren middels acties aan een scene. Gebruik GEEN auto-off functionaliteit. Zorg dat de NAAM van de schakelaar die de verlichting schakelt de instructiecode heeft van een hpm countdowntimer. (Bv "20QcdQ180Qhal" hierbij staat 20 voor een uniek nummer binnen de hpm, cd staat voor voor countdown timer, je kan ook rd nemen en dan is het een random timer die zelf een interval kiest in het opgegeven bereik, 180 staat voor het aantal seconden dat er teruggeteld wordt, in dit geval 180 seconden. Dit mag maximaal 9999 seconden zijn en de resterende tekst, "hal" in dit geval, is vrije tekst. De Q's zijn scheidingstekens )

Koppel de schakelaar 20QcdQ180Qhal aan de scene waarbij het gedrag zo is dat de schakelaar AAN wordt gezet als de scene AAN gaat en NIETS DOET als de scene uit wordt gezet

WERKING:als een van de bewegingsmelder wordt geactiveerd dan wordt de scene geactiveerd en hiermee de schakelaar voor de halverlichting. Omdat de naam van de schakelaar tevens een instructie bevat "20QcdQ180Qhal" zal de hpm deze schakelaar uitschakelen na 180 seconden. Mocht in de tussentijd nogmaals een bewegingsensor worden geactiveerd dan wordt de scene weer geactiveerd en daarmee ook de countdowntimer. De timer wordt dan gereset en begint dan weer met terugbellen van 180 seconden. Op het moment er 180 seconden geen beweging is geweest wordt de schakelaar door de hpm uitgezet

VARIATIE: erg preventief tegen inbraken zijn lampen random aan te laten gaan. Door inzet van conditioneel schakelen (en/of criteria) kan het random schakelen ook afhankelijk worden gemaakt of men thuis is. Zie ook http://hpm.homeip.net en de gebruikers cases rond het thema veiligheid en verlichting

Bovenstaande vereist wel een registratie op de HPM

[ Voor 32% gewijzigd door SNIK0906 op 17-08-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

@td-er Helaas kan dat niet, de homewizard zelf kan gewoon niet fatsoenlijk conditioneel schakelen.
Is alleen mogelijk zoals hierboven beschreven met die hbm. Maar of je je homewizard inlog gegevens zo over internet wilt sturen naar een website ? Ik niet in elk geval.
Ook dieven kunnen dat hacken/misbruiken en dan bv via de sensoren en camera zien dat ik niet thuis ben.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
TD-er schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 07:36:
Helemaal mee eens dat er meer advanced dingen nodig zijn voor ons, enthousiaste gebruikers.
En dat hoeft helemaal niet de beginnende gebruiker in de weg te zitten.

Bij de software die ik op m'n werk schrijf, moet je ook rekening houden met een hele grote diversiteit aan gebruikers en daarbij wordt de beginnende gebruiker niet lastig gevallen met meer dan strict noodzakelijk en toch kan ook de meer ervaren gebruiker de geavanceerdere dingen doen. Dus de gewone gebruiker wordt niet afgeschrikt door tig parameters en waar nodig kun je met een enkele klik meer geavanceerde opties beschikbaar stellen.
Daarom heb ik toegevoegd als wens de mogelijkheid om de opgeslagen data te kunnen manipuleren (db toegang). Door een recente storing in mijn water meter waarbij15000 liter per dag in de database terecht is gekomen heb ik niets meer aan mijn grafieken.

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Anoniem: 427085 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:03:
Een paar weken geleden had ik een ELRO Ip camera gekocht, en heb deze snel weer terug gebracht.
De WIFI verbinding bleef nog geen 15 seconden in de lucht, ook een vriend van mij kocht twee IP cam's van Elro en had het zelfde probleem, was een heel andere type dan ik ik had gekocht en hij woont ook in een huis wat niet tevergelijken is met dat van ons.

Wat heeft dat met HW te maken denk je nu vast :-)

Ik overweeg om zeer binnenkort het HW vakantie pakket te kopen, en ja daar zit dus een ELRO IP cam bij, wat zijn jullie ervaringen met de HW en de bijgeleverde Cam ?
Ik heb geen enkel (wifi) probleem met mijn ELRO camera's (2x).
Beiden zijn identiek aan de HW meegeleverde camera's.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 13:24

PnD

like in Pinda ^_^

Ik wil ook met domotica aan de slag in mijn nieuwe huis. Daar zal ik pas tijd voor hebben als het klussen gedaan is. Zijn er dingen waar ik van te voren al rekening mee kan/moet houden qua bekabeling en andere praktische zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou waar mogelijk diepe lasdozen plaatsen.
Dan kun je nog wat kwijt aan lasdoppen en eventueel KAKU-spul.

En als je toch bezig bent, dan is het altijd handig om in lasdozen zowel blauw als bruin aanwezig te hebben. Blauw is voor een traditionele lichtschakelaar niet nodig, maar voor sommige KAKU spullen wel en tevens behoud je dan de vrijheid om later eventueel ergens een stopcontact van te maken. KAKU wandschakelaars kun je echt overal plaatsen (batterij gevoed).

En waar mogelijk een bureau of anderszins iets komt waar je mogelijk netwerk wilt hebben, zorg dat je een vrije buis erheen trekt. Dat heeft niet heel veel met Homewizard te maken, maar is altijd handig.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
LoneWolf schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:14:
@td-er Helaas kan dat niet, de homewizard zelf kan gewoon niet fatsoenlijk conditioneel schakelen.
Is alleen mogelijk zoals hierboven beschreven met die hbm. Maar of je je homewizard inlog gegevens zo over internet wilt sturen naar een website ? Ik niet in elk geval.
Ook dieven kunnen dat hacken/misbruiken en dan bv via de sensoren en camera zien dat ik niet thuis ben.
Technisch heb je gelijk, toch denk ik dat heel wat hordes moeten worden genomen voordat iemand van buiten het signaal kan "afluisteren". Alles is te kraken, maar het kost in de meeste gevallen toch veel tijd.

-de communicatie tussen je homewizard en je router verloopt neem ik aan via een versleutelde verbinding. Dus buiten je huis proberen "mee te luisteren" is lastig met een goede wpa key.
-de camera feeds lopen over andere poorten die je niet naar buiten open hoeft te zetten. Wil je deze wel op je telefoon zien dan is het afhankelijk van het merk of deze stream beveiligd is. De stream loopt in iedergeval niet via de homewizard
-het identificeren van jouw ipnr is nog niet zo eenvoudig, als jij hem niet prijsgeeft. En daarmee is "meeluisteren" erg lastig. Zeker als je zorgt dat je router zoveel mogelijk "dicht" staat
-de hpm is communiceert met een "open poort" met je homewizard. De hpm is "leidend" in de communicatie' dus je homewizard geeft alleen informatie "op verzoek".
-extra veiligheid kan je krijgen door de poort in je router die opengesteld is voor de communicatie tussen hpm en je homewizard te koppelen aan het (vaste) ip-adres van jde hpm. Alleen verkeer vanuit het hpm ipnr zal worden beantwoord door je router

Bovenstaand is een summiere samenvatting van veel technische aspecten. De communicatie is inderdaad onbeveiligd maar het vergt toch behoorlijk wat kennis en inspanning om je homewizard " af te luisteren" als je zelf zorgt voor de juiste inrichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:07
TD-er schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:41:
Ik zou waar mogelijk diepe lasdozen plaatsen.

En waar mogelijk een bureau of anderszins iets komt waar je mogelijk netwerk wilt hebben, zorg dat je een vrije buis erheen trekt. Dat heeft niet heel veel met Homewizard te maken, maar is altijd handig.
Er zijn lasdozen die een variabele diepte hebben. Standaard zijn ze 40 mm diep maar als je de bodem doorklikt zijn ze 50 mm diep. Heb ik er een paar jaar geleden diverse van geplaatst.
Eventuele buis die je loos of niet in de muur freest uitvoeren in 3/4" en niet in 5/8". Indien mogelijk.
Heb ik hier in huis ook gedaan en als er eventueel een coax en netwerkkabel (2x) in moet heb je ruimte genoeg.Elke ruimte heeft een coax kabel en 2 netwerkkabels. Switch staat in de meterkast.
Al is het alleen maar voor het makkelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-04-2024
pvkan schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:14:
[...]

Daarom heb ik toegevoegd als wens de mogelijkheid om de opgeslagen data te kunnen manipuleren (db toegang). Door een recente storing in mijn water meter waarbij15000 liter per dag in de database terecht is gekomen heb ik niets meer aan mijn grafieken.
Dat is nu ook al mogelijk.
Tijdens mijn antennemod gelijk het sd kaartje gekopieerd.
Waardes staan per maand en sensors in mapjes.
Ik had in februari een zeer hoge waarde van mijn watcher die na controle van het energiebedrijf verschoven was.
Wegens tijdgebrek en te weinig geduld om alle bestandjes door te zoeken heb ik een vergelijkbare maand gekopieerd en hernoemd naar de map van februari, na het originele verwijderd te hebben.
De kopie van het kaartje uiteraard bewaard in het geval dat.
Grafieken zijn nu gewoon leesbaar.

Ik zou zeggen open de HW en lees het kaartje uit, en zoek naar die hoge waarde.
Misschien dat er iemand zo handig is om een programmaatje te maken die de db uitleest en het eea makkelijk aan kan laten passen. Daain schiet mijn kennis te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb op mijn bureaublad een paar knoppen gemaakt waarmee ik snel wat lampen kan schakelen via de Homewizard.

http://ip/ww/sw/3/on
http://ip/ww/sw/3/off

Hiermee schakel ik een hue lamp aan en uit. Maar deze start in een veel te witte kleur. Weet iemand wat ik achter de opdracht moet zetten om een andere kleur te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

satellietje schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:04:
Ik heb op mijn bureaublad een paar knoppen gemaakt waarmee ik snel wat lampen kan schakelen via de Homewizard.

http://ip/ww/sw/3/on
http://ip/ww/sw/3/off

Hiermee schakel ik een hue lamp aan en uit. Maar deze start in een veel te witte kleur. Weet iemand wat ik achter de opdracht moet zetten om een andere kleur te kiezen?
Als geschreven door Depl0y:
http://<homewizard-ip>/<password>/sw/<switch id>/[on/off]/[0..360]/[0..100]/[0..100]
Control a Hue light. Where the on or off switches the light on or off. The other values are: Hue, Saturation and Brightness in that order.

En hier een Hue,Saturation en Brightness tool dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Laatst online: 17-08-2024
J-D schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:39:
[...]

Als geschreven door Depl0y:
http://<homewizard-ip>/<password>/sw/<switch id>/[on/off]/[0..360]/[0..100]/[0..100]
Control a Hue light. Where the on or off switches the light on or off. The other values are: Hue, Saturation and Brightness in that order.

En hier een Hue,Saturation en Brightness tool dingetje
Super! Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm de Gamma heeft weer een 25% korting op schakelmateriaal, maar kennelijk wel geleerd van de vorige keer, want rechts op de bon staat "m.u.v. Klikaanklikuit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

De knoop net doorgehakt, de homewizard gaat er uit, de afgelopen 2 jaar vergeefs gewacht op uitgebreid conditioneel schakelen met meerdere condities.

Heb een rfxcom module besteld, welke aan een raspberry pi gekoppeld gaat worden icm Domoticz.
De intereface is niet zo mooi als van homewizard maar het bied een stuk meer "automation" voor mij.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 15:10
Is het mogelijk om gegevens welke je “zelf” uitleest en/of monitort door bv een arduino of raspberry pi aan te bieden aan de EnergyLink/ of homewizzard zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboy02
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 21:45
ik weet dat het nog niet mogelijk is om de Parrot Flower Power plantbewaking te koppelen aan de homewizard.
maar hoop natuurlijk dat homewizard zelf meeleest daar dit vrij eenvoudig is te realiseren door de webpagina van Parrot in homewizard beschikbaar te maken
zoals ondertussen het Israëlisch bedrijf Greeniq ( http://greeniq-systems.com/product.html#) doet die hebben de Parrot al gekoppeld aan een volautomatisch beregeningssysteem zodat de tuin volautomatisch beregend word
zoiets moet toch ook mogelijk zijn/worden met de homewizard/gardenwizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:22
cowboy02 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:53:
ik weet dat het nog niet mogelijk is om de Parrot Flower Power plantbewaking te koppelen aan de homewizard.
maar hoop natuurlijk dat homewizard zelf meeleest daar dit vrij eenvoudig is te realiseren door de webpagina van Parrot in homewizard beschikbaar te maken
zoals ondertussen het Israëlisch bedrijf Greeniq ( http://greeniq-systems.com/product.html#) doet die hebben de Parrot al gekoppeld aan een volautomatisch beregeningssysteem zodat de tuin volautomatisch beregend word
zoiets moet toch ook mogelijk zijn/worden met de homewizard/gardenwizard
De Parrot Flower Power communiceert via Bluetooth. Dit wil zeggen dat je altijd eerst je je telefoon moet koppelen, en de app opstarten om een meting te kunnen doen. Je kunt de binnengekomen informatie wel van de site trekken, maar automatisch meten zal dus niet gaan. Dat moet altijd met tussenkomst van de telefoon + app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 08:06
LoneWolf schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:10:
De knoop net doorgehakt, de homewizard gaat er uit, de afgelopen 2 jaar vergeefs gewacht op uitgebreid conditioneel schakelen met meerdere condities.

Heb een rfxcom module besteld, welke aan een raspberry pi gekoppeld gaat worden icm Domoticz.
De intereface is niet zo mooi als van homewizard maar het bied een stuk meer "automation" voor mij.
Heb dezelfde knoop een maandje of twee terug ook doorgehakt, mede omdat ik ook X10 spul heb.
Kan nu alles wat de HW kan plus sms via telegram sturen en ontvangen, thermostaat essent uitlezen etc etc

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

TD-er schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:10:
Hmm de Gamma heeft weer een 25% korting op schakelmateriaal, maar kennelijk wel geleerd van de vorige keer, want rechts op de bon staat "m.u.v. Klikaanklikuit".
Maar het setje met 3 schakelaars staat ook weer in de folder, nu voor 14,95, koopje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBoy32
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-05 11:02
Ik ben in bezit van Homewziard. Ik heb een oude Nefit ketel. Maar tegenwoordig kan deze dus ook gekoppeld worden. Dus Homewizard HeatLink is noodzakelijk. Met de Nefit Easy Connect Adapter wordt de ketel dus OpenTherm.
Om te voorkomen dat ik te kort of te veel aanschaf heb ik nog wat vragen:
Is dan een Nefit OpenTherm converter van Homewizard (http://www.homewizard.nl/nefit-opentherm-converter.html) dan nog nodig?
En dan moet er nog een opentherm-thermostaat gekoppeld worden: van heel mooi de Nefit Easy tot simpel zoals de Honeywell Round Modulation? Volgens mij maakt -in principe- de bediening/functies van de thermostaat niet zoveel uit; je kunt het ook allemaal op je smartphone in de Homewizard-app doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoe houden jullie bij wat je waar hebt staan? Ik merk dat ik een beetje het overzicht soms kwijt ben. Welke schakelaar staat waar, wat zit er in welke scene, etc.
Het helpt ook niet dat de HW-app daar heel beperkt in is, het zou al een hoop schele als je je switches bijv in 'mapjes' zou kunnen stoppen.
Ik heb gewoon in notepad staan welke schakelaars in welke kamer staan,e tc., maar echt overzichtelijk is het niet :P
Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Laatst online: 02-03 13:47
jvlith schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:56:
Ik ben in bezit van Homewziard. Ik heb een oude Nefit ketel. Maar tegenwoordig kan deze dus ook gekoppeld worden. Dus Homewizard HeatLink is noodzakelijk. Met de Nefit Easy Connect Adapter wordt de ketel dus OpenTherm.
Om te voorkomen dat ik te kort of te veel aanschaf heb ik nog wat vragen:
Is dan een Nefit OpenTherm converter van Homewizard (http://www.homewizard.nl/nefit-opentherm-converter.html) dan nog nodig?
En dan moet er nog een opentherm-thermostaat gekoppeld worden: van heel mooi de Nefit Easy tot simpel zoals de Honeywell Round Modulation? Volgens mij maakt -in principe- de bediening/functies van de thermostaat niet zoveel uit; je kunt het ook allemaal op je smartphone in de Homewizard-app doen toch?
Als je wil schakelen met de homewizard dan ben je de nefit openTherm converter nodig en een opentherm thermostaat van honeywell en dan kun je de nefit easy niet meer gebruiken.
Je je hebt als je een nieuwe nefit proline NxT de opentherm converter niet nodig omdat deze een opentherm aansluiting heeft.
je bent bij de
ecomline classic
ecomline exellent
ecomline econemy
econemy (VR en HR)
smarline
proline
topline compact
topline aquapower
de nefit openTherm converter nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met als aanvulling dat er ook Nefit ecomline ketels zijn die niet samenwerken met de opentherm converter, omdat ze nog weer een eigen protocol hebben wat niet om te zetten is naar opentherm.
* TD-er heeft zo'n ketel (bouwjaar '99 meen ik)
Edit: Om precies te zijn, de Nefit Ecomline HRC-30V

[ Voor 10% gewijzigd door TD-er op 19-08-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ja klopt je moet als het goed is de witte UBA in je ketel hebben en niet de grijze. Maar weet ik zo niet uit mijn hoofd. Maar ik gebruik in mijn werk de converter nooit omdat het weinig zin heeft omdat je net zo goed kijkent naar de prijs de thermostaat van nefit zelf kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboy02
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 21:45
basvanderploeg schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:07:
[...]

De Parrot Flower Power communiceert via Bluetooth. Dit wil zeggen dat je altijd eerst je je telefoon moet koppelen, en de app opstarten om een meting te kunnen doen. Je kunt de binnengekomen informatie wel van de site trekken, maar automatisch meten zal dus niet gaan. Dat moet altijd met tussenkomst van de telefoon + app.
idd gewoon van de site de gegevens halen
maar dan wel mooi geïntegreerd in de homewizard app
en dan eventueel je beregeningsinstallatie kunnen aansturen via de Parrots
volgens mij een mooie aanvulling op de homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:32
Anoniem: 427085 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:10:
[...]

Maar het setje met 3 schakelaars staat ook weer in de folder, nu voor 14,95, koopje dus.
Klopt, en je kunt hem ook via internet bestellen evt.
https://www.gamma.nl/asso...lset-apa3-1500r/p/B364802

Vorige week ook 2 setjes gekocht (had nog een VVV-bon liggen :9 ). Nog niet in gebruik met domotica, maar wel fijn om te weten dat ze supported zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 20-08-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
RH Lem schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:40:
[...]

Dat is nu ook al mogelijk.
Tijdens mijn antennemod gelijk het sd kaartje gekopieerd.
Waardes staan per maand en sensors in mapjes.
Ik had in februari een zeer hoge waarde van mijn watcher die na controle van het energiebedrijf verschoven was.
Wegens tijdgebrek en te weinig geduld om alle bestandjes door te zoeken heb ik een vergelijkbare maand gekopieerd en hernoemd naar de map van februari, na het originele verwijderd te hebben.
De kopie van het kaartje uiteraard bewaard in het geval dat.
Grafieken zijn nu gewoon leesbaar.

Ik zou zeggen open de HW en lees het kaartje uit, en zoek naar die hoge waarde.
Misschien dat er iemand zo handig is om een programmaatje te maken die de db uitleest en het eea makkelijk aan kan laten passen. Daain schiet mijn kennis te kort.
THANKS!
Dat is zeer interessante info. Je helpt mij enorm hiermee.

Nog even een vraagje:
Alle waardes worden dus opgeslagen in specifieke mappen per maand en sensor.
Heb jij kunnen zien in wat voor bestandstype vervolgens de waardes worden opgeslagen ?
(Zijn het Db bestanden, platte tekst, CSV, JSON ?).

In ieder geval heel erg bedankt voor je info !
Vanavond gaat de schroevendraaier er in (garantie is toch al weg vanwege de antenne -mod)

THANKS AGAIN !

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weet iemand of deze rookmelders HW-compatible zijn?
Ze lijken wel een beetje op de officiële rookmelder?
Of weet iemand anders waar HW-compatible rookmelders voor niet al te duur te krijgen zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 20-08-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 12:36
Volgens mij Alecto in zijn geheel niet compatible met de HW. Weerstations en Rookmelders doen het niet.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 07:50
anandus schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:03:
Weet iemand of deze rookmelders HW-compatible zijn?
Ze lijken wel een beetje op de officiële rookmelder?
Of weet iemand anders waar HW-compatible rookmelders voor niet al te duur te krijgen zijn?
Hoi is dit niet wat, deze werken wel op de homewizard.
http://www.amazon.de/Flam...8-30&keywords=rauchmelder

:)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dank, besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Geen dank, bij mij werken ze al.

:) :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Exact hetzelfde setje ligt al maanden bij de Trekpleister en Kruidvat in de uitverkoopbakken voor €10. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zeker weten dat het de RF-versie is?
Er is namelijk (weet ik nu :P ) een nagenoeg identieke versie, zonder RF in het versienummer en dat heeft geen ..euh.. wireless.
Die versie is inderdaad 10 euro ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
anandus schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:03:
Zeker weten dat het de RF-versie is?
Er is namelijk (weet ik nu :P ) een nagenoeg identieke versie, zonder RF in het versienummer en dat heeft geen ..euh.. wireless.
Die versie is inderdaad 10 euro ofzo :)
Zeker, aangezien ik ze hier in huis heb hangen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar je moet het maar net treffen dat jouw kruidvat/trekpleister (beide winkels) ze op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
pvkan schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:00:
[...]

THANKS!
Dat is zeer interessante info. Je helpt mij enorm hiermee.

Nog even een vraagje:
Alle waardes worden dus opgeslagen in specifieke mappen per maand en sensor.
Heb jij kunnen zien in wat voor bestandstype vervolgens de waardes worden opgeslagen ?
(Zijn het Db bestanden, platte tekst, CSV, JSON ?).

In ieder geval heel erg bedankt voor je info !
Vanavond gaat de schroevendraaier er in (garantie is toch al weg vanwege de antenne -mod)

THANKS AGAIN !

Peter
Nog even gekeken in mijn back-up.
De bestanden staan per jaar per maand en dan per dag in een mapje.
Daarin staan bestanden (extensie kan ik niet zien) maar kan je openen met een kladblok.
Bijvoorbeeld LCS0, LCS1, LEN0, LTE0, LTE1, LTE2 etc.

Als je een van de bestanden opent zie je diverse getallen gescheiden door : en ;
Zoals ik al had geschreven duurde het opzoeken van de afwijkende waarde mij te lang en heb ik een andere maand over de afwijkende gekopieerd. ;)

Volgens mij betreft het tijden per 5 minuten ; en dan de waarde.
LEN0 is het bestandje van mijn watcher.
LTE1 is een temperatuur meter.

In ieder geval mooi je wat te hebben kunnen helpen.

Grtz René

[ Voor 6% gewijzigd door RH Lem op 20-08-2014 21:26 ]

• pvkan
RH Lem schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:15:
[...]

Nog even gekeken in mijn back-up.
De bestanden staan per jaar per maand en dan per dag in een mapje.
Daarin staan bestanden (extensie kan ik niet zien) maar kan je openen met een kladblok.
Bijvoorbeeld LCS0, LCS1, LEN0, LTE0, LTE1, LTE2 etc.

Als je een van de bestanden opent zie je diverse getallen gescheiden door : en ;
Zoals ik al had geschreven duurde het opzoeken van de afwijkende waarde mij te lang en heb ik een andere maand over de afwijkende gekopieerd. ;)

Volgens mij betreft het tijden per 5 minuten ; en dan de waarde.
LEN0 is het bestandje van mijn watcher.
LTE1 is een temperatuur meter.

In ieder geval mooi je wat te hebben kunnen helpen.

Grtz René
Grote klasse !
Gisterenavond ben ik er niet meer aan toegekomen, maar ik wordt blij van je uitleg.
Vanavond heb ik meer tijd dus dan ga ik eens neuzen.

Peter

• tandarts
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb een homewizard waarbij alleen het power-ledje brandt. Krijg hem niet meer aan de praat. Andere ledjes blijven uit.
Ook de harde reset werkt niet...(gebeurd niets).
Iemand nog tips?
tandarts schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 19:56:
Heb een homewizard waarbij alleen het power-ledje brandt. Krijg hem niet meer aan de praat. Andere ledjes blijven uit.
Ook de harde reset werkt niet...(gebeurd niets).
Iemand nog tips?
Even een paar pagina's terug lezen. Is een bug in de laatste firmware en kun je oplossen met een firmware tool van homewizard.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:33

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

martinvdm schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:05:
Vandaag contact gehad met Homewizard. Het schijnt in de laatste versie een bug te zijn dat na stroomuitval de HW de firmware niet meer kan laden en daardoor blijft hangen op het Power lampje en dus niet opstart. Middels een firmware update tool (dus niet de config tool) en USB aangesloten de firmware weten te flashen naar 2.653. Deze versie is met de bugfix. En voila hij werkt weer *O*
Bedankt allen die mee dachten! en moet toch toegeven, Dirk van Homewizard, chapeau! _/-\o_
Pff, ik heb geen garantie meer en de mijne stopte er ook op die manier mee :X
Een fw update did the trick, ik had een 127 firmware in de updatetool en de HW rapporteert 2.49.
De mijne was nog te pingen, eens zien hoe snel HW de ticket afhandelt, gelukkig was het niet nodig ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Ik snap niet dat ze die 2.653 dat niet wat meer pushen naar de gebruikers.
Hier nog met de 2.65 versie. Nu maar hopen dat er geen storing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:57:
Ik snap niet dat ze die 2.653 dat niet wat meer pushen naar de gebruikers.
Hier nog met de 2.65 versie. Nu maar hopen dat er geen storing komt.
Ja dat snap ik ook niet. Geeft dat ding uit als urgente fix. Zeker als je weet dat al vele gebruikers gebeld hebben en/of dit probleem hebben, dan volgen er waarschijnlijk nog veel meer.

Edit: het kan natuurlijk ook een nogal dirty geschreven fix zijn die eigenlijk niet in productie wilt hebben :p

[ Voor 11% gewijzigd door martinvdm op 22-08-2014 09:41 ]

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zou het verstandig zijn om mijn HW preventief te flashen naar .653? Of is dat alleen voor vastgelopen HW's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Nou, ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de sd-geheugenkaart uit mijn HW ingelezen.
Zoals 'RH Lem' al aangaf is de opbouw redelijk transparant.
Ik had eigenlijk een soort binaire-database opslag verwacht, maar eigenlijk is 90% gewoon leesbaar.

De SDkaart heeft in de root de nodige bestanden staan die een belangrijk deel van de configuratie weergeven. In plaats van 1 groot configuratie bestand is voor elke sensor een apart config bestandje aanwezig.
Deze zijn inhoudelijk leesbaar en de parameterwaarden zijn gescheiden door punt-komma's.
Zo is er een bestandje met de naam TE0 (geen extensie). “TE” staat hier TEmperatuurmeter en de 0 voor het volgnummer. Open je dit met bv kladblok, dan is de inhoud van dit bestand:
Huiskamer;false;1;false;
Waarbij “Huiskamer” de naam is en 1 het kanaalnummer.
Bij mijn buitenthermometer (Buiten;true;3;false;) staat er een true tussen maar de twee ‘false/true’ waardes kan ik (nog) niet logisch herleiden.

Elke sensor heeft een logische bestandsnaam die je ook vaak in de JSON commando’s van de HW terug vindt. Zo staat in de root van de kaart SWx voor een schakelaar(switch) en ELx voor mijn Energylink waarbij x het volgnummer is.
Vervolgens vind ik de waardes van mijn Energylink terug in een map met het jaartal (2014) met daaronder de maanden tot op heden (er staat bij mij nu dus 1 t/m 8 = augustus). De ‘maand’map is vervolgens weer onderverdeeld in de dagen 1 t/m 30(1). In de ‘maand’map staan ook de totalen per dag in een apart bestand.
In de ‘dag’map vindt je per 5 minuten de verbruikswaardes in het bestand LEL0.
Overigens alles in CSV –stijl (seperator is ; (puntkomma)) en goed leesbaar.

Bij mij gaat het hier vooral om het kunnen terugzetten van een hele hoge waarde op de S1 poort van mijn Energylink veroorzaakt door een eerdere storing van mijn pulssensor op de watermeter.
Deze idiote waarde heb ik dus ondertussen gevonden op datum en tijd nauwkeurig, dus dit kan ik nu herstellen waardoor mijn historie weer bruikbaar wordt.
Desondanks heb ik, uit pure nieuwsgierigheid, de rest van de inhoud van de SD kaart ook (bijna) in beeld gebracht. Mocht iemand interesse hebben in dit overzicht dan hoor ik dat wel.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij zit er nu 2.653 in, HW informeerde mij dat er spoedig een nieuwe firmware komt voor o.a. dit probleem.
Ze houden het nog even intern zodat ze het per geval kunnen uitzoeken, ze willen graag zeker weten dat de volgende update dit probleem echt oplost.
Het is iig zo dat je deze foute firmware niet meer krijgt als je voortijdig een update mocht krijgen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH Lem
Bij mij gaat het hier vooral om het kunnen terugzetten van een hele hoge waarde op de S1 poort van mijn Energylink veroorzaakt door een eerdere storing van mijn pulssensor op de watermeter.
Deze idiote waarde heb ik dus ondertussen gevonden op datum en tijd nauwkeurig, dus dit kan ik nu herstellen waardoor mijn historie weer bruikbaar wordt.
Desondanks heb ik, uit pure nieuwsgierigheid, de rest van de inhoud van de SD kaart ook (bijna) in beeld gebracht. Mocht iemand interesse hebben in dit overzicht dan hoor ik dat wel.
Peter
Top dat je de hoge waarde zo snel heb kunnen vinden. _/-\o_
En natuurlijk ben ik geïnteresseerd in je overzicht.

Grtz René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Pvkan geweldige actie, ik lees het met plezier. :)
Ben geïnteresseerd in je bevindingen.

[ Voor 27% gewijzigd door RuudMR op 22-08-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593685

Ik gebruik al een zo'n 2jaar de home wizard met android telefoon zonder problemen. Voor de Windows 8.1 tablet heb ik nu homesense geïnstalleerd maar als ik de online gegevens in heb gevuld (mail en Wachtwoord) geeft de app de melding: De home wizard reageert niet of geeft onjuiste gegevens terug. Dan kan ik de instellingen aanpassen of de app sluiten.
Ook als ik direct het ip nummer,poortnummer en Wachtwoord invul krijg ik die melding.
Als ik op de tablet via de home wizard site inlog met hetzelfde mail en Wachtwoord kan ik wel in de home wizard komen.
Iemand enig idee hoe ik het op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 593685 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:40:
Ik gebruik al een zo'n 2jaar de home wizard met android telefoon zonder problemen. Voor de Windows 8.1 tablet heb ik nu homesense geïnstalleerd maar als ik de online gegevens in heb gevuld (mail en Wachtwoord) geeft de app de melding: De home wizard reageert niet of geeft onjuiste gegevens terug. Dan kan ik de instellingen aanpassen of de app sluiten.
Ook als ik direct het ip nummer,poortnummer en Wachtwoord invul krijg ik die melding.
Als ik op de tablet via de home wizard site inlog met hetzelfde mail en Wachtwoord kan ik wel in de home wizard komen.
Iemand enig idee hoe ik het op kan lossen?
Houd er rekening mee dat je Homewizard wachtwoord een andere is dan je Homewizard Online gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:14
Ik wil een eigen pagina maken om mijn homewizard te bedienen. Ik ken de switches en de codes.

Heeft iemand een voorbeeld? Waar ik vooral naar opzoek ben is hoe jullie de knoppen laten schakelen, met Java? of andere manier? Ik kom er niet uit. Ik wil dus AAN UIT kunnen schakelen maar dan ook de status zien zoals je in de app ziet (waarschijnlijk laatst ingedrukt tonen..)

Edit: ik heb wel eens een post gezien met daarin bestanden voor het opzetten van een eigen site, kan deze alleen niet vinden..

EDIT2:

Ik heb in HomeWizard Deel 2 HTML bestanden gevonden en uitleg, ik zocht in deel 1:

HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2

Ik kan weer verder.

[ Voor 30% gewijzigd door vanputten80 op 24-08-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Voor de nieuwsgierigen onder ons:
Nadat ik de Sdkaart van de HW geanalyseerd heb en mijn foute EnergyLink waarde had gevonden heb ik deze waardes succesvol kunnen herstellen binnen de CSV bestanden.
Ik heb dit wel op meerdere locaties moeten doen.

- Binnen de dag-directory (18 augustus);
- En nog een keer in de maand-directory (hier staan totalen per dag per maand geconsolideerd)

Alle waardes staan zonder <CR> in het bestand, dus het is wel oppassen geblazen dat je nergens per abuis een <LF> of <CR> tussen plakt (blijf dus ver weg van de ENTER toets ;) ).

De SD kaart weer terug geplaatst in de HW, voeding er weer in en met bonkend hart naar de ledjes staan te staren. Gelukkig startte de HW weer keurig op; hij deed er wel iets langer over (alsof hij in de gaten had of er iets aangepast was) en bij de 3 groene led's in mijn app de analyses weer bekeken.
Helemaal goed ! Missie geslaagd !

Opvallend is wel dat het slechts een 4Gb mini-sdkaartje betreft. Ik heb nl ook gezien dat de snapshots ook
hierop bewaard worden en nu deze ook een geschiedenis vasthouden, kunnen dat flink wat grafische bytes worden. 1 snapshot is gemiddeld 20kb, dus het kan wel even door, maar toch.
Bestandsformaat van een snapshot ben ik nog niet achter.
Snapshots worden in ieder geval per camera in een submap opgeslagen (\KKSNP0 en \KKSNP1; ik heb 2 camera's) met als bestandsnaam SNAP en als extensie het volgnummer( SNAP.1; SNAP.2....SNAP.34)

Peter

[ Voor 14% gewijzigd door pvkan op 24-08-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor bestandsformaat staat er op het SD-kaartje?
Gezien je 'm makkelijk kunt mounten, vermoed ik FAT32.

Echter is FAT niet echt een geweldig bestandsformaat voor flash-media, zeker niet wanneer je er vaak een file op aanpast.
En gezien je kennelijk niet met de "Windows" manier van regeleindes kunt werken, is het misschien handig om een editor als Notepad++ te gebruiken.
Die heeft sowieso een mode waarin dergelijke characters getoond worden, maar ook de mogelijkheid om dat soort dingen nog even voor je na te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
IK gebruik inderdaad Notepad++ . Al was het maar om te zorgen dat een bestand op de juiste wijze ((uni)codetabel)wordt opgeslagen.
Ik moet bekennen dat ik niet gekeken heb onder welk bestandsformaat eea is opgeslagen.
Ik zal dat een volgende keer doen (ik krijg er lol in ;) )maar ik vermoed ook FAT32.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Ook leuk, als je de hw op de pc aansluit kan je meekijken wat voor data er van de sensoren binnen komt. Baudrate 115200 en gewoon een terminal programma gebruiken, ik gebruik Termite 3.1, dit werkt goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 11:53
Bijna een jaar heeft de homewizard goed gewerkt, bijna nooit werd er een commando gemist.
Plotseling loopt de ontvangst behoorlijk terug, en de plek in de meterkast waar hij altijd hing voldoet niet meer.

Toch jammer dat van zo'n mooi product de ontvangst en het zenden bij veel mensen een probleem blijkt te zijn. En jammer dat homewizard daar zelf niets aan doet. De enige oplosising is het zelf aanpassen van de antenne. Probleem is dat dan je garantie vervalt, en je moet maar net de spullen en know how hebben om zelf te kunnen solderen.

Mijn homewizard staat nu dus opzichtig op een plek in het huis en werkt nog niet altijd.

Het wordt hoog tijd dat Homewizard hier zelf actie op onderneemt, ben zelfs bereid dit tegen een kleine vergoeding bij homewizard zelf te laten doen met behoud van garantie.

Het lijkt mij namelijk dat dit device niet is gemaakt om alleen maar te kunnen werken in huizen met houten vloeren, en zodra je een nieuwbouwhuis hebt met een hoop beton 5 a 7 meter bereik al een probleem wordt.

Homewizard wordt wakker en doe wat!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weet iemand een goedkope vervanger voor de KAKU wandschakelaar?
Een ander merk? Een Chinese webshop? Iets anders?
18 euro per schakelaar is een beetje teveel van het goede (heb er nog een aantal nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
anandus schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:46:
18 euro per schakelaar is een beetje teveel van het goede (heb er nog een aantal nodig)
http://www.homewizard.nl/...181/compatible-producten/
volgens mij werken alleen deze merken, dus kwestie van googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dank! Echter werken er wel meer merken dat dat, zo staat er bij rookmelder 'homewizard', terwijl de Flamingo-rookmelders het ook prima doen :)
Ik hoop eigenlijk dat iemand een Chinese namaak op DX ofzo kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Steef_tweaker schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:32:
Bijna een jaar heeft de homewizard goed gewerkt, bijna nooit werd er een commando gemist.
Plotseling loopt de ontvangst behoorlijk terug, en de plek in de meterkast waar hij altijd hing voldoet niet meer.
Hoi,

Wel vreemd dat van de ene op de andere dag je HW ineens minder presteert.

Vergeet niet dat de meeste spulleboel voor de HW op 433 Mhz werkt en dus met veel andere huishoud apparaten kan storen.
Is er misschien recent iets gewijzigd in huis ? NIeuwe magnetron ? Iets gewijzigd aan bv een draadloze alarminstallatie ?
Nieuwe buren ? (met de nodige draadloze spulletjes in huis)

Het is maar een suggestie :)
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
pvkan schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:02:
[...]

Is er misschien recent iets gewijzigd in huis ? NIeuwe magnetron ? Iets gewijzigd aan bv een draadloze alarminstallatie ?
Nieuwe buren ? (met de nodige draadloze spulletjes in huis)

Het is maar een suggestie :)
Peter
Nee hoor allemaal niet het geval, ik weet ook echt niet waardoor het komt.

En dan nog het blijft een feit dat heel veel mensen last hebben van een slecht bereik. Dan moet je als Homewizard toch voor een oplossing zorgen?

Laat ze zelf de antenne mod aabieden bijvoorbeeld en voorzie nieuwe homewizards er standaard van.
Scheelt ze een hoop geklaag, meer positieve reacties over het product dus betere reclame meer verkoop.

Als mensen nu op dit forum terrecht komen zien mensen dat er zelf aan gerommeld moet worden voor een goed werkend product.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Steef_tweaker schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:12:
[...]

En dan nog het blijft een feit dat heel veel mensen last hebben van een slecht bereik. Dan moet je als Homewizard toch voor een oplossing zorgen?
Ha,
Ik kan niet ontkennen om het daarin met je eens te zijn.
Gezien het feit dat de antenne een terugkerend issue blijft zou ik als productmanager er voor opteren om in versie 2.0 dit probleem op te lossen en een andere antenne configuratie toe gaan passen.
Hoewel ik ook ooit gelezen heb (ik kan dit niet meer verifiëren) dat HW ontkende dat de antenne-mod het bereik zou verbeteren, blijkt de praktijk toch heel anders. Lees dit forum er maar op na !

Maar goed, daar heb je nu niets aan.
Ik snap dat je zuinig bent op je garantie (1 jaar ?) maar bij mij gaf jouw soortgelijke klacht de doorslag om de antennemod toch door te voeren en met succes. Door de antenne ook nog eens te buigen (dus haaks op de unit) ben ik helemaal tevreden. Is er niemand in je buurt die een beetje kan solderen ?

Die antenne is nl gewoon jammer en een misser in het ontwerp. HW levert zoveel functionaliteit in 1 product (schakelaars, weer, energie, camera's) dat het gewoon jammer zou zijn (voor mij) om dit product weg te gooien.

Succes met het vinden van de oplossing !
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Steef_tweaker schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:12:
[...]

Nee hoor allemaal niet het geval, ik weet ook echt niet waardoor het komt.

Als het vooral KAKU-producten betreft kan je misschien denken aan een signaalversterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24
Ik weet niet waar mijn HW last van heeft. Hij is eventjes van de stroom geweest zaterdag en sindsdien krijg ik hem niet meer aan de praat. Heb hem al gereset, maar de iPad app kan hem niet meer vinden. Alleen het PWR lampje brand, de rest blijft uit.

Hij is wel eens vaker van de stroom geweest en deed het daarna gewoon weer. Nu dus niet meer.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
rimave schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:01:

Hij is wel eens vaker van de stroom geweest en deed het daarna gewoon weer. Nu dus niet meer.
Hoi,

Zoek even in dit forum naar posts met firmware 2.653
Er lijkt inderdaad een bugje te zitten met het opstarten die je met deze versie op schijnt te kunnen lossen.
Je moet dan wel ook een tooltje downloaden. Onderstaande geknipt uit een eerdere post van MartinvdM

Hier de gegevens van Homewizard, voor de mensen die nog meer problemen hebben met het niet meer opstarten na stroomuitval.

Windows: http://www.homewizard.nl/media/FWUpdate.exe
Mac: http://www.homewizard.nl/firmware/fwupdatemac_new.zip

Peter

[ Voor 26% gewijzigd door pvkan op 25-08-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:46

Stefan©

Toet toet

Zijn er al mensen die een KaKu / HomeWizard oplossing hebben bedacht voor hun oprit?

Ik zit zelf te denken aan de combinatie van een IR-lichtsluis + relais + deurbelzender. Of zou een PIR bewegingsmelder (met blindkapjes) ophangen voldoende zijn? En registreert de PIR melder ook auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Stefan© schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:39:
Zijn er al mensen die een KaKu / HomeWizard oplossing hebben bedacht voor hun oprit?

Ik zit zelf te denken aan de combinatie van een IR-lichtsluis + relais + deurbelzender. Of zou een PIR bewegingsmelder (met blindkapjes) ophangen voldoende zijn? En registreert de PIR melder ook auto's?
Bedrijfszekere oplossing is met de IR lichtsluis. Bij het verbreken van de barrière weet je zeker dat je schakeling in werking wordt gezet. En daarbij kan je de drukknopzender eventueel elders positioneren om zo voldoende bereik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600218

Wij hebben hier al een tijd hw liggen. We hebben de awareness kit met dus deursensors. De deursensors waren gewoon die van kaku.
Nu hebben vrienden laatst de hw vakantiekit gekocht. Hier zat ook een deursensor bij maar die is van homewizard zelf. Hij ziet er heel anders uit met bv een ledje die gaat knipperen als de deur open of dicht gaat. Tevens staat er home wizard op het breedste deel. Deze sensor staat volgens mij niet op de site. Hebben meer mensen deze sensor en is hij beter/slechter dan die van kaku?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:46:
Ben ze op internet al eens voor zo'n 13 euro tegen gekomen, even googlen zou ik zeggen. Of wellicht wachten tot kortingsdagen bij de bouwmarkt. Vind het persoonlijk een prima prijs overigens. Veel schakelmateriaal kost doorgaans meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24
pvkan schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:07:
[...]

Hoi,

Zoek even in dit forum naar posts met firmware 2.653
Er lijkt inderdaad een bugje te zitten met het opstarten die je met deze versie op schijnt te kunnen lossen.
Je moet dan wel ook een tooltje downloaden. Onderstaande geknipt uit een eerdere post van MartinvdM

Hier de gegevens van Homewizard, voor de mensen die nog meer problemen hebben met het niet meer opstarten na stroomuitval.

Windows: http://www.homewizard.nl/media/FWUpdate.exe
Mac: http://www.homewizard.nl/firmware/fwupdatemac_new.zip

Peter
Topperr!!! Bedankt. M'n HomeWizard doet het weer. _/-\o_ _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de KAKU buiten bewegingssensor hangen boven de oprit en dat werkt prima. Ook als je met de auto aan komt rijden. De auto is namelijk ook al vrij warm, dus dat verschil ziet 'ie prima.
Batterijduur van de buitensensor valt mij wat tegen. De binnensensor is na een klein jaar nog met z'n eerste set batterijen bezig, terwijl ik van de week de buitensensor z'n 3e set al gegeven heb. (2x AAA, terwijl er qua ruimte eigenlijk ook wel 2x AA in zou hebben gekund)

Over het ineens terugvallen van de ontvangst op 433 MHz...
Lege batterijen kunnen het hele 433MHz spectrum volspammen. Dus kijk goed na of er ergens een sensor met lege batterijen is.
Kan ook een weerstation zijn.
Voor de rest zeker mee eens dat een betere antenne op de HW een hoop scheelt. Maar tegen een schreeuwende zender kun je toch niet op.

En over de gelinkte repeater, gebruik die niet voor dimmers en ook geen 2 repeaters die dezelfde code doorgeven.

Goedkope KAKU spullen kan wel, maar dan moet je inderdaad uitkijken naar 20 - 30% kortingsacties bij bouwmarkten. Gamma/Praxis hebben ze soms.
De ACM1000 is wel gewoon voor 13 euro te krijgen, maar die kun je ook niet altijd kwijt. (zeker niet waar dingen dicht bij elkaar moeten)
Verder zijn de APA1500 stekkerdoosjes soms lekker goedkoop. 15 euro voor 3 stuks met een remote.

[ Voor 17% gewijzigd door TD-er op 25-08-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:32
APA1500 is nu niet meer in de aanbieding zie ik. Was zelf nog net op tijd met 2 setjes kopen.

En over volspammen van 433Mhz band... Als je dus ergens (en je weet niet waar) buren hebt met zo'n weerstation binnen jouw bereik... met lege batterijen... dan ben je de sjaak :X :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
rimave schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:16:
[...]

Topperr!!! Bedankt. M'n HomeWizard doet het weer. _/-\o_ _/-\o_
Nice ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even getwitterd met HW.
Ik vroeg of het slim was om preventief te updaten naar 2.653, of dat ik ermee moest wachten omdat er misschien een 'quick & dirty fix' ofzo in zou zitten.
Het antwoord was dat het prima was om te updaten en dat er geen sprake was van een dirty fix oid.
Dat jullie het weten :)

Ook konden ze mij vertellen, n.a.v. een opmerking dat ik hoopte op meer uitbreiding in de toekomst dat er in oktober/november een grote update aankomt.

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
anandus schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:20:
Even getwitterd met HW.
Ik vroeg of het slim was om preventief te updaten naar 2.653, of dat ik ermee moest wachten omdat er misschien een 'quick & dirty fix' ofzo in zou zitten.
Het antwoord was dat het prima was om te updaten en dat er geen sprake was van een dirty fix oid.

Ook konden ze mij vertellen, n.a.v. een opmerking dat ik hoopte op meer uitbreiding in de toekomst dat er in oktober/november een grote update aankomt.

Hoi Ik heb de update ook geprobeerd maar krijg de foutmelding

ftd2xx:Native Library (win32-x86/ftd2xx.dll) not found in recource path

heeft iemand deze melding ook gehad.

:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
anandus schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:59:
[...]
Ik hoop eigenlijk dat iemand een Chinese namaak op DX ofzo kent :)
Is dat wel aan te raden ? Betrouwbaar bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:20:
Even getwitterd met HW.

Ik hoop net als vele andere natuurlijk op updates die velen al lang willen zien van Homewizard, maar gezien het feit dat Homewizard wel vaker de term 'grote' update heeft gebruikt, heb ik daar toch niet zo vertrouwen meer in. Maar we zullen zien, hoop op daadwerkelijk grote verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569215

Al mensen leuke dingen bedacht met de IFTTT integratie? Alleen mogelijk in combinatie met de HPM las ik...ben me even aan het inlezen maar was even nieuwsgierig of er al iemand van jullie een leuke toepassing voor had toegepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Ik zit er zeer sterk aan te denken om met HomeWizard te beginnen. Ik zie wel nog enkele struikelblokken.

Motivatie:
Mijn interesses liggen in technologie en IT. Hierdoor wil ik op de domotica "hype" springen.

Wat wil ik ?
Ik zou graag het onderstaande willen/kunnen:
1. Rookmelders aansluiten die mij verwittigen, ook als ik niet thuis ben.
2. Water, gas en elektriciteits verbruik meten
3. Elektrische aangedreven zonnewering bedienen (heeft Somfy motor en zender)
4. Verwarming aan/uit zetten en aanpassen van buitenshuis
5. Bewaking

Bedenkingen:
1. Geen probleem

2. Geen probleem

3. Hier heb ik problemen.
Ik woon in een appartement en de water, gas en elektriciteismeter staan in de kelder en ik woon op de eeste verdieping.

In de toekomst zou een systeem als Smappee wel mijn elektriciteitsverbruik in kaart kunnnen brengen
Voor water en gas zie ik op dit moment geen mogelijkheden.

4. Er zijn mogelijkheden

5. Er zijn mogelijkheden

De bedenkingen zijn ook gesorteerd naar voorrang, ik bedoel, 1. is waarmee ik wil starten 5. is minst dringend.

Waarom HomeWizard:
- In het nederlands en Nederlands bedrijf
- Ondersteund ook 3rd party fabrikanten en producten
- Eenvoudig in gebruik (via GUI)
- Redelijk betaalbaar

EDIT:
@martinvdm

Ik wil kijken of dat er oplossingen zijn voor punt 3.
Ik woon in België en in de kelder van ons appartementsgebouw staan de gas, water en elektriciteitsmeter in de kelder in een gemeenschappelijke ruimte.
Ik woon op de eerste verdieping aan de rechterzijde van het gebouw, de meters staan in het middan van de kelder.

Ik heb dus meerdere problemen nl.:
- afstand tussen de meters en mijn appartement waar de HomeWizard box zal staan.
- open ruimte waar iedereen aan kan

Aan het 2de valt niets te doen, aan het eerste punt misschien wel.
Smappee meet je elektriciteitsverbruik met een klem in de meterkast (die staat in mijn appartement), de methoden van HomeWizard meet via een slimme meter of een sensor op je meter.

Dus als HomeWizard zou kunnen samenwerken met Smappee of met zo een meetsysteem zou komen, kan ik al het elektriciteitsverbruik monitoren.

[ Voor 26% gewijzigd door abusimbal op 26-08-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abusimbal schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:37:
Ik zit er zeer sterk aan te denken om met HomeWizard te beginnen. Ik zie wel nog enkele struikelblokken.

Motivatie:
Mijn interesses liggen in technologie en IT. Hierdoor wil ik op de domotica "hype" springen.

Wat wil ik ?
5. Bewaking

Bedenkingen:
1. Geen probleem

2. Geen probleem

Ik woon in een appartement en de water, gas en elektriciteismeter staan in de kelder en ik woon op de eeste verdieping.

In de toekomst zou een systeem als Smappee wel mijn elektriciteitsverbruik in kaart kunnnen brengen

4. Er zijn mogelijkheden

5. Er zijn mogelijkheden

De bedenkingen zijn ook gesorteerd naar voorrang, ik bedoel, 1. is waarmee ik wil starten 5. is minst dringend.

Waarom HomeWizard:
- Redelijk betaalbaar
Ik mis concreet je vragen en ken je situatie en afstanden niet, maar misschien helpt het om te weten dat de communicatie tussen de EnergyLink en Homewizard obv 868 Mhz is en wat verder reikt als de 433 Mhz naar bijv de schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 13:14
Of een kabeltje trekken als dat lukt....
martinvdm schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:41:
[...]

Ik mist concreet je vragen en ken je situatie en afstanden niet, maar misschien helpt het om te weten dat de communicatie tussen de EnergyLink en Homewizard obv 868 Mhz is en wat verder reikt als de 433 Mhz naar bijv de schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Anoniem: 569215 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:47:
Al mensen leuke dingen bedacht met de IFTTT integratie? Alleen mogelijk in combinatie met de HPM las ik...ben me even aan het inlezen maar was even nieuwsgierig of er al iemand van jullie een leuke toepassing voor had toegepast!
Ik gebruik zelf
- Notificaties op je telefoon voortkomend uit andere situaties dan acties op de homewizard. Bv een alarm
- gratis sms
- mijn agenda stuurt mijn HW aan/afwezigheid obv mijn afspraken
-ik log alle relevante events in een google doc zodat ik bv kan zien in een grafiek hoeveel water er gesproeid is in de tuin (overigens erg weinig laatste weken :( ), random tijden van de verlichting bij afwezig worden gelogde.
-geolocatie schakelingen obv herkenbare wifi punten, de IFTTT app handelt dit vrij goed af

-en erg gaaf is schakelen van je thuisverlichting obv je android wear (http://www.android.com/wear/ ik heb de LG G watch, werkt verbazend goed). Communicatie verloopt via de email gateway van de hpm. Ook kan je prima je notificaties ontvangen op je horloge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaaf! Zit zelf te denken aan de pebble watch i.c.m. iOS, maar denk dat ik nog even de tweede generatie smartwatches afwacht...
SNIK0906 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:18:
[...]

Ik gebruik zelf
- Notificaties op je telefoon voortkomend uit andere situaties dan acties op de homewizard. Bv een alarm
- gratis sms
- mijn agenda stuurt mijn HW aan/afwezigheid obv mijn afspraken
-ik log alle relevante events in een google doc zodat ik bv kan zien in een grafiek hoeveel water er gesproeid is in de tuin (overigens erg weinig laatste weken :( ), random tijden van de verlichting bij afwezig worden gelogde.
-geolocatie schakelingen obv herkenbare wifi punten, de IFTTT app handelt dit vrij goed af

-en erg gaaf is schakelen van je thuisverlichting obv je android wear (http://www.android.com/wear/ ik heb de LG G watch, werkt verbazend goed). Communicatie verloopt via de email gateway van de hpm. Ook kan je prima je notificaties ontvangen op je horloge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 10:37
Goedemorgen,

Wie heeft er al een beetje ervaring met de samenwerking van een Outdoor camera (of dome) met de Homewizard?
Ben namelijk benieuwd welk merk/type hiermee kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Silver, ja uitstekende ervaring met een dome camera bij de voordeur, bij aanbellen krijg ik een attentie signaal en zie ik de foto van de bezoeker op mijn iPhone. Ivm de afstand is het pas echt goed gaan werken toen de camera vast via een ip kabel verbonden was. Merk camera is onbekend, werkt als Homewizard compatibel. (Ik had de camera al 2 jaar voor de Homewizard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silver323 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:35:
Goedemorgen,

Wie heeft er al een beetje ervaring met de samenwerking van een Outdoor camera (of dome) met de Homewizard?
Ben namelijk benieuwd welk merk/type hiermee kan werken.
Ik raad foscam aan, die werken perfect buiten, en je weet ook zeker dat de snapshots die je ontvangt goed zijn (bij b.v. de deurbel). Andere merken willen de snapshots wel eens niet van binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Woohoo, mijn Heatlink is binnen :)

Volgens mij heb ik dan alles wat ik kan Homewizarden :P
Alle lampen (en printer, tv, NAS, etc.), de deurbel, rookmelders, energiegebruik en nu dus de verwarming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 10:37
RuudMR schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:49:
Silver, ja uitstekende ervaring met een dome camera bij de voordeur, bij aanbellen krijg ik een attentie signaal en zie ik de foto van de bezoeker op mijn iPhone. Ivm de afstand is het pas echt goed gaan werken toen de camera vast via een ip kabel verbonden was. Merk camera is onbekend, werkt als Homewizard compatibel. (Ik had de camera al 2 jaar voor de Homewizard)
Dank jullie wel voor de reactie.
Ik was inderdaad ook wel opzoek naar een dome voor bij de voordeur. Wel jammer dat het merk onbekend is. Had graag verder willen zoeken hiervoor. Ook niet iets bekend van type? Of waar je het toendertijd heb aangeschaft?
Anoniem: 569215 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:19:
[...]
Ik raad foscam aan, die werken perfect buiten, en je weet ook zeker dat de snapshots die je ontvangt goed zijn (bij b.v. de deurbel). Andere merken willen de snapshots wel eens niet van binnenkomen.
Foscam is inderdaad wel iets wat steeds naar voren komt. Dus ga ik me ook nog even in verdiepen. Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
Ik heb een vraag die mijn kennisniveau overstijgt. :P Thuis heb ik een deurtelefoon. Belt iemand aan, dan gaan in huis via de telefooncentrale de telefoons over. Een systeem van TCS, de TKI01. Werkt prima.

Wat ik graag zou willen is dat ik bij het aanbellen ook een signaal kan geven aan de homewizard. Is daar een optie voor? Zou dat werken met bijvoorbeeld een ACDB-7000B Drukknopzender? Of moet ik aan iets anders denken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
abusimbal schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:37:

Motivatie:

Wat wil ik ?
5. Bewaking

Bedenkingen:
1. Geen probleem

2. Geen probleem

4. Er zijn mogelijkheden

5. Er zijn mogelijkheden

Waarom HomeWizard:
- Redelijk betaalbaar

EDIT:
@martinvdm

Ik wil kijken of dat er oplossingen zijn voor punt 3.
Ik woon in België en in de kelder van ons appartementsgebouw staan de gas, water en elektriciteitsmeter in de kelder in een gemeenschappelijke ruimte.
Ik woon op de eerste verdieping aan de rechterzijde van het gebouw, de meters staan in het middan van de kelder.

Ik heb dus meerdere problemen nl.:
- afstand tussen de meters en mijn appartement waar de HomeWizard box zal staan.
- open ruimte waar iedereen aan kan

Aan het 2de valt niets te doen, aan het eerste punt misschien wel.
Smappee meet je elektriciteitsverbruik met een klem in de meterkast (die staat in mijn appartement), de methoden van HomeWizard meet via een slimme meter of een sensor op je meter.

Dus als HomeWizard zou kunnen samenwerken met Smappee of met zo een meetsysteem zou komen, kan ik al het elektriciteitsverbruik monitoren.
Bij punt 3 zou geen probleem zijn als de afstand niet te ver is anders zou je een signaal cabel kunnen leggen vanuit de meterkast naar je appartement. Mischien is er een lege buis vanuit de meterkast naar je appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

zeef schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:00:
Ik heb een vraag die mijn kennisniveau overstijgt. :P Thuis heb ik een deurtelefoon. Belt iemand aan, dan gaan in huis via de telefooncentrale de telefoons over. Een systeem van TCS, de TKI01. Werkt prima.

Wat ik graag zou willen is dat ik bij het aanbellen ook een signaal kan geven aan de homewizard. Is daar een optie voor? Zou dat werken met bijvoorbeeld een ACDB-7000B Drukknopzender? Of moet ik aan iets anders denken? :)
Dat kan in principe wel, maar je hebt een potentiaalvrij contact nodig van de belinstallatie of de drukker.
Op de centrale zie ik een uitgangscontact (26/27/28) maar ik weet niet of je de installatie met anderen deelt ...

Pagina: 1 ... 36 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!