Ik zit er zeer sterk aan te denken om met HomeWizard te beginnen. Ik zie wel nog enkele struikelblokken.
Motivatie:
Mijn interesses liggen in technologie en IT. Hierdoor wil ik op de domotica "hype" springen.
Wat wil ik ?
Ik zou graag het onderstaande willen/kunnen:
1. Rookmelders aansluiten die mij verwittigen, ook als ik niet thuis ben.
2. Water, gas en elektriciteits verbruik meten
3. Elektrische aangedreven zonnewering bedienen (heeft Somfy motor en zender)
4. Verwarming aan/uit zetten en aanpassen van buitenshuis
5. Bewaking
Bedenkingen:
1. Geen probleem
2. Geen probleem
3. Hier heb ik problemen.
Ik woon in een appartement en de water, gas en elektriciteismeter staan in de kelder en ik woon op de eeste verdieping.
In de toekomst zou een systeem als Smappee wel mijn elektriciteitsverbruik in kaart kunnnen brengen
Voor water en gas zie ik op dit moment geen mogelijkheden.
4. Er zijn mogelijkheden
5. Er zijn mogelijkheden
De bedenkingen zijn ook gesorteerd naar voorrang, ik bedoel, 1. is waarmee ik wil starten 5. is minst dringend.
Waarom HomeWizard:
- In het nederlands en Nederlands bedrijf
- Ondersteund ook 3rd party fabrikanten en producten
- Eenvoudig in gebruik (via GUI)
- Redelijk betaalbaar
EDIT:
@martinvdm
Ik wil kijken of dat er oplossingen zijn voor punt 3.
Ik woon in België en in de kelder van ons appartementsgebouw staan de gas, water en elektriciteitsmeter in de kelder in een gemeenschappelijke ruimte.
Ik woon op de eerste verdieping aan de rechterzijde van het gebouw, de meters staan in het middan van de kelder.
Ik heb dus meerdere problemen nl.:
- afstand tussen de meters en mijn appartement waar de HomeWizard box zal staan.
- open ruimte waar iedereen aan kan
Aan het 2de valt niets te doen, aan het eerste punt misschien wel.
Smappee meet je elektriciteitsverbruik met een klem in de meterkast (die staat in mijn appartement), de methoden van HomeWizard meet via een slimme meter of een sensor op je meter.
Dus als HomeWizard zou kunnen samenwerken met Smappee of met zo een meetsysteem zou komen, kan ik al het elektriciteitsverbruik monitoren.
[
Voor 26% gewijzigd door
abusimbal op 26-08-2014 20:54
]