Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gratis alternatief, je soldeert een draadje met een zekere lengte erbij en dan heb je vaak een beter bereik.
De richtingsgevoeligheid wordt minder, maar het lost niet alle problemen op.
Je kan dit ook met sensors of schakelaars proberen als je geen repeater wil.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
@allen,
Beregenen gaat heel simpel door een wasmachine klepje aan te sturen, wel via een tijdrelais om te voorkomen dat je bij het missen van de stoppuls een overstroming of dikke waterrekening krijg.
Je heb echt geen grote klep nodig. Je kan zelfs de restrictie die vaak aan de ingangszijde zit verwijderen.
Werkt bij mij al lange tijd goed. En belangrijke stuurpulsen stuur ik altijd dubbel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:33:
ZIjn er hier mensen die een sproeisysteem van de tuin bedienen met de Homewizard? Wil graag mijn sproeiers (Rainbird) aan kunnen zetten via de Homewizard. Rainbird heeft zelf beregeningcomputers maar dat zal niet gaan werken met de HW. Al is het maar iets wat met spanning de kraan open draait, maar geen idee of zoiets bestaat en hoe het heet.
Ik heb een maand geleden heel mijn tuin overhoop gehaald en alles van rainbird geïnstalleerd en stuur nu met de homewizard en kaku 2 beregeninggroepen aan. Ook heb ik de twee groepen gekoppeld met sensoren van kaku om de katten te verjagen wat goed werkt 8) , alleen wat minder dat vogels de sensoren misbruiken als douche bij warm weer :-( . Voor de aansturing was ik per groep ongeveer 100 euro kwijt (afsluiter, adapter, kaku schakelaar, elektradoos waterdicht, bekabeling en nog wat klein materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:24:
Die AntenneMOD, is dat een gratis alternatief voor de KAKU AEX-701 versterker? of haal ik dan 2 zaken door mekaar?
De AEX-701 is een repeater voor een aantal KAKU-signalen.
De Antenne-mod van de HomeWizard is een verbetering van zowel de ontvangst als zenden, dus ook voor niet KAKU-spul, zoals thermometers.
Zie ook hier.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Ik heb net een half uurtje op de home wizard site rondgezworven maar kan niet helemaal vinden wat ik zoek.
Zelfs de handleiding op de site is wel heel erg summier.

Wil de homewizard als beveiliging gaan gebruiken. Dus enkele rookmelders magneetcontacten & pir sensors evt 1 of 2 ip cams
Maar hoe schakel je deze in als je gaat en weer uit als je thuiskomt ?
Of gaat dat alleen via de app op je telefoon ?
Wat voor beveiliging zit er in tegen stroomuitval ?
Hoe werken de SMS diensten die ze zelf aanbieden, alsnog via het internet (Wat dus weinig zin heeft bij stroomuitval)

Misschien enkele "domme" vragen maar het topic is zo groot dat ik die nog niet helemaal heb doorgelezen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 06-08-2014 10:14 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-10 18:57
harley schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:07:
Ik heb net een half uurtje op de home wizard site rondgezworven maar kan niet helemaal vinden wat ik zoek.

Wil de homewizard als beveiliging gaan gebruiken. Dus enkele rookmelders magneetcontacten & pir sensors evt 1 of 2 ip cams
Hoe werken de SMS diensten die ze zelf aanbieden, alsnog via het internet (Wat dus weinig zin heeft bij stroomuitval)

Misschien enkele "domme" vragen maar het topic is zo groot dat ik die nog niet helemaal heb doorgelezen ;)
Standaard kan wat je beschrijft niet, maar het is volgens mij wel het een en ander mogelijk met HPM http://reinald.homeip.net/voorbeeld.html.

Het schakelen zou je kunnen doen met deze: http://www.klikaanklikuit...standsbediening-akct-511/
Daarmee kan je namelijk ook een scene schakelen.

Bescherming tegen stroomuitval heeft de Homewizard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En over de SMS-diensten; Er zit geen GSM-achtige module in de HomeWizard, dus de enige logische verbinding zou zijn via 't internet en dat werkt inderdaad niet als dat eruit ligt.

Zo zie je maar, zijn helemaal geen domme vragen ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Je kan ook push notificaties ontvangen op je telefoon van bijv. beweging sensoren.
Zelf heb ik geen ervaring met HPM.
Misschien dat iemand die HPM gebruikt beter je beveiliging vraag kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:46
Zijn er nog andere bewegingssensoren die werken met homewizard? Ik vind die kaku bewegingssensor wat groot/log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd, maar eerder omdat ik 30 euro een beetje duur vind.

Ik weet niet of dit HW-gerelateerd is, kan ook aan de Cresta-thermometer liggen, maar ik heb last van vreemd gedrag, iemand enig idee wat het is?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sry2C4FPWezNufqsm60Qt3TB/full.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 06-08-2014 11:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:17:
Ik ben ook wel benieuwd, maar eerder omdat ik 30 euro een beetje duur vind.

Ik weet niet of dit HW-gerelateerd is, kan ook aan de Cresta-thermometer liggen, maar ik heb last van vreemd gedrag, iemand enig idee wat het is?
[afbeelding]
Jammer dat je juist de schaal van de Y-as eraf hebt gehaald.
Het lijkt namelijk op een resolutie/hysteresis probleem. (hysteresis misschien dat ie over een "drempel" heen moet voor een nieuwe waarde geaccepteerd wordt en verzonden?)
Maar kan natuurlijk evengoed een probleem zijn met de ontvangst van de thermometers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
TD-er schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:32:
[...]

Jammer dat je juist de schaal van de Y-as eraf hebt gehaald.
Het lijkt namelijk op een resolutie/hysteresis probleem. (hysteresis misschien dat ie over een "drempel" heen moet voor een nieuwe waarde geaccepteerd wordt en verzonden?)
Maar kan natuurlijk evengoed een probleem zijn met de ontvangst van de thermometers
Dank voor je antwoord.
Ontvangst is het probleem denk ik niet, ik heb de thermometer ongeveer naast de Homewizard staan.
Het lijkt ook niet alsof het signaal helemaal wegvalt, amar een iets lagere waarde doorgeeft. Zoiets als een 'drempel' zou kunnen, al lijkt me dat een beetje vreemd (een thermometer die alleen in waardes van 5 graden werkt is niet echt nuttig :P )

Hier een plaatje van de daggrafiek met y-assen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CxJ53BWsfudNz5jk1qilqYsi/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 06-08-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
anandus schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:38:
[...]
Dank voor je antwoord.
Ontvangst is het probleem denk ik niet, ik heb de thermometer ongeveer naast de Homewizard staan.

Hier een plaatje van de daggrafiek met y-assen:
[afbeelding]
Stoort er misschien iets op het zelfde kanaal?
Probeer de thermometer eens op een ander kanaal te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:33
harley schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:07:

Het RF-protocol van de Homewizard is niet beveiligd.
Dat zou een goede reden zijn om dit system niet als alarmsysteem te gebruiken, in ieder geval niet voor wat betreft inbraak. Daar zijn meer geschikte systemen voor die vaak ook een accu aan boord hebben voor stroomuitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-D schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:26:
[...]

Probeer eens via een app op je smartphone, had bij mij met een foscam cloon precies het zelfde, kon via de app een "uitgang" schakelen, welke er niet was, maar daarmee gingen wel m'n lampje uit. Gebruikte IP camviewer Lite. Zowel voor ios als android
Thanks ga ik vanavond ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:36
Ik ben aan het kijken voor een domotica systeem. Omdat ik zelf geen held ben in programmeren lijkt Homewizard mij de beste oplossing.

Ik woon in een appartementencomplex waarin een Urmet intercom systeem is geplaatst.

Zijn er omgevingen waarbij dit systeem te vervangen is zodat het naadloos samenwerkt met domotica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:45
Heb buiten een stekerschakelaar APA3-1500r zitten op een fonteintje en heb hiermee het bekende verhaal verhaal. Soms wel soms niet schakelen.
Nav alle antenne verhalen besloten hem maar eens open te halen met deze foto als resultaat. De antenne is dat het kopen draadje rechtsboven in? En zo ja kan ik dan die draad van (uit mijn hoofd 16,8 cm) er gewoon op solderen??
Afbeeldingslocatie: http://www.vanliempt.org/1500.JPG

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:26

JB

Cédric roelt!

bing69 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:06:
Heb buiten een stekerschakelaar APA3-1500r zitten op een fonteintje en heb hiermee het bekende verhaal verhaal. Soms wel soms niet schakelen.
Nav alle antenne verhalen besloten hem maar eens open te halen met deze foto als resultaat. De antenne is dat het kopen draadje rechtsboven in? En zo ja kan ik dan die draad van (uit mijn hoofd 16,8 cm) er gewoon op solderen??
[afbeelding]
Zit er in de buurt nog een schakelaar van KAKU op dezelfde groep aangesloten? Dit probleem heb ik namelijk ook gehad. 2 KAKU schakelaars te dicht bij elkaar op dezelfde groep ging fout. Uiteindelijk de ACM-3500-3 3-in-1 ingebouwd om alles te schakelen (fontein, spotje van de fontein en de tuinverlichting).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
JB schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:15:
[...]

Zit er in de buurt nog een schakelaar van KAKU op dezelfde groep aangesloten? Dit probleem heb ik namelijk ook gehad. 2 KAKU schakelaars te dicht bij elkaar op dezelfde groep ging fout. Uiteindelijk de ACM-3500-3 3-in-1 ingebouwd om alles te schakelen (fontein, spotje van de fontein en de tuinverlichting).
Niet direct in de buurt, uiteraard wel in kamer (stuk of 5) en werken allemaal...

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudolfus schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:00:
[...]

Het RF-protocol van de Homewizard is niet beveiligd.
Dat zou een goede reden zijn om dit system niet als alarmsysteem te gebruiken, in ieder geval niet voor wat betreft inbraak. Daar zijn meer geschikte systemen voor die vaak ook een accu aan boord hebben voor stroomuitval.
Dit is daarom dus ook dat homewizard geen alarm systeem is maar een zelfgenoemd "awareness" systeem. Ja het kan, maar niet betrouwbaar genoeg en word dus niet ondersteund met de huidige producten reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb vorig jaar augustus ook een Homewizard aangeschaft, inclusief weerstation (wind, regen & (ondertussen) 3 thermometers). Dit omdat ik wat nieuwe verlichting in de tuin (/schuur) middels KaKu (en smartphone) wilde bedienen.

Nu had ik 'de laatste tijd' regelmatig dat alle weersensoren 'no data' aangaven. En het leek een relatie te hebben met temperatuur - het leek er op dat als het warm(er) was (in huis/waar de HW staat), dat dan de ontvangst weg viel.
Vervolgens de tips van de website opgevolgd (anders positioneren Homewizard, batterijen weerstation-onderdelen vervangen e.d.) maar dat mocht niet baten.

Vervolgens toch een mailtje naar HW gestuurd met mijn probleem. Toen bleef het meer dan 2 weken stil (drukte neem ik aan). Nogmaals een mailtje gestuurd en toen kreeg ik als reactie dat ze hetzelfde issue (hoge temp = no data) al eerder op Tweakers hadden gelezen (* Maestro.mosjuh zwaait naar Dirk). Ik liep een beetje achter met lezen (van deze thread), dus ik had het zelf nog niet eens gezien/gelezen ;-) .

Hij vroeg om mijn HW op te sturen. Dat heb ik gedaan en op de dag dat ze hem hebben ontvangen kreeg ik ook al een reactie (niet reproduceerbaar) en de melding dat ze hem (toch) gingen omwisselen. Direct de volgende dag had ik de HW alweer in handen (dat gaat dus wel lekker/heel vlot, erg netjes), met - en daar was ik ook heel blij mee - alle data en instellingen er nog in.

Aangesloten en vooralsnog lijkt hij (weer) correct te werken.

Achteraf gezien bedacht ik mij dat direct na het aansluiten het probleem zich ook al voordeed, alleen toen was ik ook nog aan het experimenteren met de plaatsing. En aangezien het toen kouder werd (herfst/winter) was het probleem vanzelf weg.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:18:
[...]

Thanks ga ik vanavond ff proberen.
Helaas, heb IP Cam viewer lite getest, maar no luck 8)7 setting zit er niet in, heb ook nog een andere
IP Cam tool getest, maar mag ook niet baten, helaas. Hopelijk gaat HW is reageren op mn ticket, anders
morgen maar is bellen.

thanks voor de tip iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:12:
[...]

Helaas, heb IP Cam viewer lite getest, maar no luck 8)7 setting zit er niet in, heb ook nog een andere
IP Cam tool getest, maar mag ook niet baten, helaas. Hopelijk gaat HW is reageren op mn ticket, anders
morgen maar is bellen.

thanks voor de tip iig.
Ik had hetzelfde probleem met geen mogelijkheid te fixen. Maar met een firmware upgrade die HW me stuurde was het opgelost. Ik heb hem nog en kan je hem wel doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel graag Fuske, kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:24:
Heel graag Fuske, kan het altijd proberen.
Heb je een DM gestuurd met linkje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuske schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:25:
[...]

Heb je een DM gestuurd met linkje ;)
Superrrrrr - Fuske Held die je dr bent. Firmware was al ok, zat hem dus in de WebUI update. Bye Bye ledlampje !!!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
larsF schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:40:
[...]

Stoort er misschien iets op het zelfde kanaal?
Probeer de thermometer eens op een ander kanaal te zetten.
Na een ander kanaal is het al paar uur normaal. Thanks!
Denk dat iets dus periodiek stoorde. Stom dat ik er zelf niet aan dacht |:(
offtopic:
Intrigerend, dat wel :D Wat zou er, 24/7, om de vier uur een half uur á uur aanstaan? :?

Een ander vraagje: In actions kan je kiezen voor bijv 'na zonsondergang'. Gaat dit op tijd of heb je hier een schemersensor voor nodig?

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 06-08-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
anandus schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:59:
[...]

Na een ander kanaal is het al paar uur normaal. Thanks!
Denk dat iets dus periodiek stoorde. Stom dat ik er zelf niet aan dacht |:(
offtopic:
Intrigerend, dat wel :D Wat zou er, 24/7, om de vier uur een half uur á uur aanstaan? :?

Een ander vraagje: In actions kan je kiezen voor bijv 'na zonsondergang'. Gaat dit op tijd of heb je hier een schemersensor voor nodig?
Goed om te horen dat het nu opgelost is!

De zonsondergang tijden haalt de HW zelf van internet volgens mij.
Onder het kopje "Timers" zie je de tijden staan.

Ik schakel zelf een paar lampen in bij zonsondergang en een half uur daarna de rolluiken naar beneden.
Werkt perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand een idee? sinds de stroomuitval vandaag brand alleen nog de Powerled op de homewizard. Geen Wifi en geen RF. Via de App en via app.homewizard niet te bereiken, zowel lokaal als hw online werkt niet. Lokale IP adres is wel te pingen, zodra de power erop gaat geeft deze antwoord. Andere adapter geeft zelfde verhaal. Reset button gebruiken? maar wat gebeurd er dan? ben ik alles kwijt dan?

Edit: Inmiddels de reset button volgens handleiding gebruikt, maar leds gaan niet rood branden en lijkt niet te resetten. Verder als het Powerledje komen we niet. Config tool ook geprobeerd, maar krijgt geen verbinding. Ik denk dat die dan toch echt overleden is. :'(

[ Voor 25% gewijzigd door martinvdm op 06-08-2014 19:27 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of misschien data corrupt op het SD-kaartje?

@zonsop- en ondergangstijden:
De Homewizard houd z'n positie bij (geografische coördinaten) en gegeven de tijd/datum (via NTP over het internet bijgewerkt) kun je dan gewoon de tijden berekenen van de zonsopgang en -ondergang.

@anandus:
Wat zou er, 24/7, om de vier uur een half uur á uur aanstaan?
Een alarminstallatie bij de buren?
Maar kan ook heel goed een lege batterij zijn in een bewegingsmelder of weerstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

Iemand eigenlijk het SD kaartje al eens geprobeerd uit te lezen? Zit met mijn HW nog in de garantie periode dus wil 'm liever niet openmaken, alhoewel m'n handen jeuken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:13
Fuske, is het mogelijk om eens een link naar die FW upgrade hier te plaatsen, heb ook dat LED-probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dr.trimble schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:29:
Fuske, is het mogelijk om eens een link naar die FW upgrade hier te plaatsen, heb ook dat LED-probleem
Zorg er dan wel heel goed bij staat welke versie voor welke camera, want verkeerd flashen is vaak funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
martinvdm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:50:
Iemand een idee? sinds de stroomuitval vandaag brand alleen nog de Powerled op de homewizard. Geen Wifi en geen RF. Via de App en via app.homewizard niet te bereiken, zowel lokaal als hw online werkt niet. Lokale IP adres is wel te pingen, zodra de power erop gaat geeft deze antwoord. Andere adapter geeft zelfde verhaal. Reset button gebruiken? maar wat gebeurd er dan? ben ik alles kwijt dan?

Edit: Inmiddels de reset button volgens handleiding gebruikt, maar leds gaan niet rood branden en lijkt niet te resetten. Verder als het Powerledje komen we niet. Config tool ook geprobeerd, maar krijgt geen verbinding. Ik denk dat die dan toch echt overleden is. :'(
Ik zou dit bij Homewizard een support call aanmaken.
Ik kan me trouwens herinneren (weet niet of ik het hier gelezen had) maar er waren mensen die hadden problemen met de firmware te updaten. Blijkbaar is er een link om een tooltje te downloaden waarbij je dus de homewizard kan bijwerken.
Misschien is het daarmee mogelijk opnieuw leven in je Homewizard te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larsF schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:16:
[...]

Ik kan me trouwens herinneren (weet niet of ik het hier gelezen had) maar er waren mensen die hadden problemen met de firmware te updaten. Blijkbaar is er een link om een tooltje te downloaden waarbij je dus de homewizard kan bijwerken.
Ja dat zou de Config tool moeten zijn maar ook die werkt niet. Morgen idd maar even bellen. Gelukkig nog Backup Pro actief. :)

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
martinvdm schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:50:

Had laatst ook een keer de stroom er af. En ook hier geen verbinding meer met HW, ook niet na een herstart. Zat echt met handen in het haar, want ik heb ook niet overal een (hand)schakelaar voor.... Gelukkig hielp het bij mij wel om hem even op de pc aan te sluiten en de config tool te draaien (was na het connecten met het netwerk alweer in orde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
mexxer schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:47:
ik heb afgelopen weekend 2 zonnepanelen op mn tuinhuis geplaatst (staan niet op eigen groep, is niet nodig voor 2 panelen) Deze panelen gaan in mijn tuinhuis direct op het stopcontact. Tevens heb ik een KWH meter van homewizard tussen deze draad gezet (ook in mn tuinhuis)

Nu wil ik echter via de energylink meten hoeveel stroom ze opleveren. De energylink staat echter in de meterkast van mijn woonhuis. Het is dus nodig om het pulssignaal van de KWH meter naar de energylink te brengen.
HIervoor moet ik 10 meter tuin en 10 meter kruipruimte overbruggen.
Nu vroeg ik me af, of het noodzakelijk is om hiervoor een grondkabel te gebruiken? aangezien er geen stroom door de draad gaat, maar een pulssignaal, lijkt me dit niet direct noodzakelijk. Ik vraag dit omdat een grondkabel redelijk aan de prijs is (en ik heb nog 100 meter 2x1,5mm installatiedraad in mn bezit).
Maar ik ben bang voor 2 zaken

1. kan het pulssignaal wel door dit installatiedraad(ivm lengte van het draad en kou in de grond)?
2. gaat gewone installatiedraad niet oxideren oid door regen e.d.?

Kan iemand hierin wat adviseren? Heeft iemand al eerder met dit bijltje gehakt?

alvast bedankt
Ik zou zeker geen VMVK of dat soort dure grondkabels gebruiken. 1,5 mm2 en hoger zijn voor 220v en het pulsje is slechts 5 volt. Gewoon telefoondraad gebruiken en daar waar de kabel onder de grond gaat even een PVC pijpje gebruiken.

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:26

JB

Cédric roelt!

Iemand hier al de ELRO rookmelder batterijen vervangen? Welke 9V batterijen raden jullie aan? Heb er nu 2 van de 4 die beginnen te piepen dat de batterijen opraken.

In de handleiding staat dat je alle batterijen moet vervangen dus ook de 3 AA's, doen jullie dat ook? Heb namelijk geen idee of de rookmelder ook piept bij die 3 AA's omdat die voor het RF signaal zijn. Behoorlijke kostenpost als je de dure Procell/Duracell blokjes plaatst.

Hmm das niet duur btw:

http://www.bax-shop.nl/9v...cell-alkaline-9v-batterij

[ Voor 25% gewijzigd door JB op 07-08-2014 08:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let wel dat er verschillen zitten in 9V batterijen.
Je hebt er die 8.4V leveren en die 9 - 9.6 V leveren.

En persoonlijk zou ik voor rookmelders kiezen voor lithium cellen, dus niet alkaline.
Maar goed, ook daarin zitten nogal verschillen.

@webshop-link:
Hmm dat is inderdaad nette prijs en redelijke capaciteit voor 9V blokjes.

[ Voor 16% gewijzigd door TD-er op 07-08-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rudyhattem schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:24:
[...]

Had laatst ook een keer de stroom er af. En ook hier geen verbinding meer met HW, ook niet na een herstart. Zat echt met handen in het haar, want ik heb ook niet overal een (hand)schakelaar voor.... Gelukkig hielp het bij mij wel om hem even op de pc aan te sluiten en de config tool te draaien (was na het connecten met het netwerk alweer in orde)
Klopt inderdaad, zelfde probleem hier, alleen kon de config tool de HW nier meer vinden. Even een mail gestuurd naar HW en ik kreeg een software-update-tool gemailed. Werkt nu weer als een tierelier...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
Voor iedereen met problemen met de Elro C704IP.2 mbt het LED lampje.
Dit is de firmware die ik gekregen heb van HW en tevens ook van Elro zelf. Deze zal binnenkort online komen hebben ze me verteld.
https://docs.google.com/f...ZTNySkdHTjVheFNkR3pZ/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:48
HanslH schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:35:
Iemand enige vorm van positieve ervaring met support van Homewizard? Heb het sinds een paar maanden met 3 temperatuursensoren die vaker niet dan wel werken. Meest voorkomende euvel is het tegelijk uitvallen van 3 sensoren. Ze hadden op een gegeven moment een paar weken gewerkt maar nadat even de stroom van het apparaat moest was er geeneen met enige mogelijkheid deze weer tot leven te krijgen. Alles geprobeerd maar niks werkte. Een paar weken later nog maar weer eens alle sensoren gewist, batterijen uit etc etc en weer toegevoegd. Nu werken ze sommige momenten van de dag weer.
Als 3 sensoren tegelijk uitvallen zijn er denk ik nog maar 2 oorzaken mogelijk:
-ofwel er is een externe storingsbron, maar dan zou het wel heel toevallig zijn dat het uitvallen samenvalt met het uit en aanzetten van de HW, bovendien vallen ze net zo leuk na overag werken om 1 uur s'nachts uit, niet het meest logische moment voor externe stroingsbronnen
-ofwel er is iets mis met hardware of software van het produkt
Op hun forum reageert niemand van het bedrijf en op een direct mailtje voor de support kreeg ik anderhalve week geleden alleen een automatisch bericht dat een reactie wegens hun huidige commerciele beslommeringen wat later zou kunnen komen dan ik gewend ben.
Wat ik gewend ben is inmiddels: NIETS.
Misschien moet ik me maar eens gaan verdiepen in de wereld van consumentenrechten etc.
Inmiddels toch bericht gehad van Homewizard dat gezien het verhaal de hardware het probleem zou zijn.
"Mijn vermoeden is dat het RF-signaal van de HomeWizard defect is."
Op 5 augustus had ik m met een RMA teruggestuurd en nu, 2 dagen later, heb ik een vervangend exemplaar wat vooralsnog vlekkeloos werkt.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhAnt0mFS
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 10:38
Fuske schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:07:
Voor iedereen met problemen met de Elro C704IP.2 mbt het LED lampje.
Dit is de firmware die ik gekregen heb van HW en tevens ook van Elro zelf. Deze zal binnenkort online komen hebben ze me verteld.
https://docs.google.com/f...ZTNySkdHTjVheFNkR3pZ/edit
Mijn dank is enorm !! _/-\o_ _/-\o_ , ik zal al enkele dagen op een reactie van HW te wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
JB schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 08:25:
Iemand hier al de ELRO rookmelder batterijen vervangen? Welke 9V batterijen raden jullie aan? Heb er nu 2 van de 4 die beginnen te piepen dat de batterijen opraken.

In de handleiding staat dat je alle batterijen moet vervangen dus ook de 3 AA's, doen jullie dat ook? Heb namelijk geen idee of de rookmelder ook piept bij die 3 AA's omdat die voor het RF signaal zijn. Behoorlijke kostenpost als je de dure Procell/Duracell blokjes plaatst.

Hmm das niet duur btw:

http://www.bax-shop.nl/9v...cell-alkaline-9v-batterij
Misschien hier eens kijken.
http://samenkopen.net/action_products/904121

Actie is nu in afrondingsfase maar zal binnenkort nieuwe versie van beginnen AK kennende 85 ct per 9v (ook de duracell procell) of 10 voor 7,50 dat is een flink stuk goedkoper als 1,25 bij bax :D

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of bestellen via sk.nkon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
dan zijn ze duurder als tijdens een sk actie.
1.69
Koop 5 maal voor € 1,49.
Koop 10 maal voor € 1,29.
Koop 50 maal voor € 1,19.
Koop 100 maal voor € 1,09.
Koop 400 maal voor € 0,99.
Koop 1000 maal voor € 0,89.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag contact gehad met Homewizard. Het schijnt in de laatste versie een bug te zijn dat na stroomuitval de HW de firmware niet meer kan laden en daardoor blijft hangen op het Power lampje en dus niet opstart. Middels een firmware update tool (dus niet de config tool) en USB aangesloten de firmware weten te flashen naar 2.653. Deze versie is met de bugfix. En voila hij werkt weer *O*
Bedankt allen die mee dachten! en moet toch toegeven, Dirk van Homewizard, chapeau! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:08:
[...]

Klopt inderdaad, zelfde probleem hier, alleen kon de config tool de HW nier meer vinden. Even een mail gestuurd naar HW en ik kreeg een software-update-tool gemailed. Werkt nu weer als een tierelier...
Staat gewoon op hun site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 15:16
bing69 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:06:
[afbeelding]
Erbij staat L01, daarnaast zijn beide zijden verbonden. Ik denk dat het koperen draadje rechtsboven een spoel moet voorstellen. De antenne zit ergens anders :)

[ Voor 0% gewijzigd door wheez50 op 07-08-2014 20:21 . Reden: herlezen, voorbeeld bekeken en toch een typo 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Betreft hier de config tool en niet de firmware flash tool. Staat dus niet op de site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
martinvdm schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:36:
[...]

Betreft hier de config tool en niet de firmware flash tool. Staat dus niet op de site ;)
Euhm.... Citaat: alleen kon de config tool de HW nier meer vinden

Conclusie?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
wheez50 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:21:
[...]

Erbij staat L01, daarnaast zijn beide zijden verbonden. Ik denk dat het koperen draadje rechtsboven een spoel moet voorstellen. De antenne zit ergens anders :)
Klopt, thanks!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
larsF schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 21:16:
[...]

martinvdm schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:05:
Vandaag contact gehad met Homewizard. Het schijnt in de laatste versie een bug te zijn dat na stroomuitval de HW de firmware niet meer kan laden en daardoor blijft hangen op het Power lampje en dus niet opstart. Middels een firmware update tool (dus niet de config tool) en USB aangesloten de firmware weten te flashen naar 2.653. Deze versie is met de bugfix. En voila hij werkt weer *O*
Bedankt allen die mee dachten! en moet toch toegeven, Dirk van Homewizard, chapeau! _/-\o_
Die tool bedoelde ik eigenlijk :) .
Is het misschien mogelijk om de link te posten?
Voor andere die ook die probleem momenteel hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10 18:46
mijn hw start ook niet meer op na een stroomuitval, ik kan hem ook niet koppelen via de config tool, waar vind ik die update tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HW heeft momenteel een probleem met Somfi, gisterenavond van de 3 rolluiken gingen er 2 dicht, de 3de wilde niet via HW. :(
Via de app werkt het ook niet meer ik kan drukken wat ik wil op de knoppen, een nieuwe code generen doet HW ook niet meer.
Harde reset werkt ook niet, nieuwe app. laatste HW versie 2.65
De andere schakeling (Lampen/ afzuiging en noem maar op) reageren wel, ben bang dat er een hardware probleem is.
Kan wel met de originele afstandsbediening van Somfi de rolluiken bedienen.
Zijn er soms meer gebruikers die dit probleem hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Nieuwe functionaliteit beschikbaar op de HPM (Homewizard Process Monitor)

Afbeeldingslocatie: http://reinald.homeip.net/images/ifttt.jpg"integratie met IFTTT.com" en Homewizard (Zie ook http://hpm.homeip.net)

IFTTT.COM biedt 2386 mogelijke combinaties om je online accounts zoals Twitter, Facebook, Dropbox, Linkedin, en RSS feeds binnen een paar klikken "aan elkaar te knopen", zoals jij dat wilt. Het is ook mogelijk gratis smsjes, Android en Apple notificaties en vele andere bronnen aan te sturen.

IFTTT is gratis en middels de HPM te koppelen aan uw Homewizard. Het is koppelbaar in twee richtingen. De Homewizard kan via de HPM een IFTT Channel aansturen EN een IFTTT channel kan via de HPM uw Homewizard schakelaars aansturen.

Eea is mogelijk via de email gateway van de HPM. Het opent legio mogelijkheden (recipes geheten in IFTTT).

Onderstaand slechts enkele voorbeelden:
- Als een schakelaar in de Homewizard wordt geactiveerd, stuur een gratis sms

- Integratie met WEMO (Belkin) schakelaars en beweginsmelders, dus u kunt vanuit de Homewizard ook Belkin schakelaars besturen en andersom kunnen Belkin bewegingsmelders en schakelaars de Homewizard besturen (mits deze gekoppeld zijn via de Belkin App die integratie met IFTTT.com verzorgt.

-Hoewel de Homewizard als standaard een koppeling heeft met de Philips Hue, heeft IFTTT nog een aantal speciale ander opties met de Hue, zoals Random kleuren, automatisch aanpassen kleuren obv een foto (gebruik de (snapshot) camera om een foto te maken van het weer/licht in huis en de Hue lampen passen zich automatisch aan), kleurenloops en meer.

-Integratie met Android wearables (horloges), bijvoorbeeld stuur een notificatie naar de wearable waneer de voordeurbel wordt ingedrukt, of bestuur uw Homewizard schakelaars vanaf uw wearable

-Indien uw brievenbus voorzien is van een Homewizard (deur)sensor kan een melding in uw agenda worden geplaatst waneer de post is bezorgd en dat deze moet worden opgehaald

-Het automatisch posten (bv ieder uur van de dag) van uw weerstation gegevens op uw Wordpress website

-Het automatisch publiceren van een berichtje op uw (afgeschermde) Facebook Familie pagina waneer iemand thuis is obv van Homewizard bewegingssensor

...en vele andere cases zijn mogelijk door meer dan 100+ ondersteunde channels in IFTTT.COM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chundo schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:24:
mijn hw start ook niet meer op na een stroomuitval, ik kan hem ook niet koppelen via de config tool, waar vind ik die update tool?
Hier de gegevens van Homewizard, voor de mensen die nog meer problemen hebben met het niet meer opstarten na stroomuitval.

Windows: http://www.homewizard.nl/media/FWUpdate.exe
Mac: http://www.homewizard.nl/firmware/fwupdatemac_new.zip

Klik als de tool geopend is op 'Advanced Settings' en voer daar 'hwfwpwrtst' in, in plaats van de standaard 'hwfwstable' Als je daarna op de update knopt klikt zal de HomeWizard firmware worden bijgewerkt. Na het updaten moet de HomeWizard volledig ontkoppelt worden van de PC of Mac. Als het goed is werkt je HomeWizard daarna weer zoals normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10 18:46
bedankt voor de link, ik kan weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik hou van verregaande automatisering in mijn huis, en ben aan het onderzoeken of de HomeWizard daarbij iets kan toevoegen. Daarbij had ik het idee dat het in mijn situatie c.q. voor mijn wensen weinig toevoegt. Kan iemand op onderstaande redeneringen input geven? Misschien zie ik bepaalde functionaliteit over het hoofd?

Schakelen: Ik heb op de voor mij belangrijkste plekken Kaku in mijn huis. Deze bedien ik gewoon met bijbehorende afstandsbediening van hetzelfde merk. Dit werkt voor mij prima, omdat ik toch onregelmatig schakel. Het schakelen op een vaste tijd vind ik alleen maar onhandig, en het perse moeten pakken van een mobiele telefoon ook (die ik meestal 's avonds in de lader heb staan).

De enige toevoeging hier die ik zie is dat je een push notificatie kan krijgen op het moment dat een onbevoegd iemand door je huis loopt. Maar dan wil je die notificaties alleen op het moment dat je zelf niet thuis bent. En dat moet je dan telkens weer (in de app?) schakelen. Dat lijkt me dan weer niet echt handig...

Voor het incidenteel schakelen (denk aan licht op het toilet of badkamer) ben ik juist van plan van die IR schakelaars te kopen, zoals je ook wel eens ziet in kantoorgebouwen. Gewoon van het merk van mijn schakelmateriaal. Maar dat terzijde...

Thermometers/weerstation: Niet veel behoefte om gedurende de dag (of op externe locatie) de temperatuur in mijn huis uit te lezen. Als ik het toch graag wil weten kijk ik wel op mijn thermostaat of op mijn weerstation. Ik zie weinig toegevoegde waarde om dit via een 'app' uit kunnen lezen.

Wat zou je dan vervolgens met die informatie kunnen doen? Ja misschien "het regent buiten dus doe de zonneschermen dicht", maar goed, die heb ik niet... "Het is te warm in huis, zet de airco aan", klinkt leuk maar dat vreet ongelooflijk veel stroom.
Wat doen de gebruikers van deze optie met deze data? Gewoon leuk om het te vergaren, of schakel je er ook bepaalde apparatuur mee in of uit?

Energiemeter: Ja is geinig natuurlijk, zeker als je een bijzondere set-up hebt met zonnepanelen ofzo. Zelf doe ik dit op twee manieren. Ik spreek uit eigen ervaring dat het niet handig om een individueel apparaat te meten adhv je hoofdaansluiting (te veel fluctuatie). Daarvoor moet je toch met de hand en een goede energiemeter de betreffende apparaten af, erg leerzaam overigens.
Op de hoofdaansluiting doet zowel mijn energieleverancier uitmeten (voor de rekening), en heb ik een account bij Enelogic om de standen uit te lezen die het mooi presenteert op hun site. Eigenlijk heb ik aan dat laatste niet zo heel veel, want meestal bevestigd het toch wat je reeds wist: je gas verbruik is hoger in de winter, en je verbruikt meer stroom als je thuis bent.

Echt een toevoeging het kader van automatisering zie ik hier niet. Of hebben jullie slimme truuks toegepast om bepaalde handelingen te automatiseren adhv het stroom- of gasverbruik?

Overige: Somfy RTS motoren (geen Somfy I/O ondersteuning): Zie ik geen toepassing voor in mijn huis. Misschien gordijnrails bedienen, maar als alleen dat de reden is om een HomeWizard te kopen, dan wordt het wel een dure grap natuurlijk. Ik denk er nog over na.

Draadloze koppelbare rookmelders: Ik heb een rookmelder op 220V met 9V backup en dat is voor mij prima. Die dingen hebben wat mij betreft toch een heel lokale functie, namelijk iemand die ligt te slapen waarschuwen voor verstikkingsgevaar als je huis in de fik staat. Een push bericht kan aardig zijn, maar lokaal voegt het niks toe en remote evenmin (de politie belt toch wel als je huis in de fik staat). Rookmelder is wat mij betreft last resort in beveiliging: als je er echt van afhankelijk bent geworden, dan is het gewoon tijd om de boel de boel te laten, en hopen dat je goed verzekerd bent.

Of heeft iemand daar nog op een inventieve manier wat acties aan gekoppeld? Misschien zoiets als rookmelder gaat af -> alle rolluiken open.

Camera's (HomeWizard en SD-assortiment van Foscam): Hier ben ik weinig happig op, omdat ik ook liever niet heb dat een camera continue snapshots maakt van mijzelf hier in huis. Voor buiten hoef ik het niet te doen, want ik woon in een appartement en heb dus geen 'buiten'. Ja ik zou een camera in de gang op kunnen hangen, maar ik denk dat m'n buren daar niet blij mee zullen zijn, plus dat een dief deze gewoon zal saboteren.
Ik zou hooguit een camera naar buiten kunnen mikken op de parkeerplaats van de auto, maarja, achteraf zien hoe 6 grijze pixels mijn auto jatten heb je erg weinig aan...

Kortom, hoe graag ik ook verder wil automatiseren in huis, twijfel ik een beetje aan het nut van de HomeWIzard als 'ultieme' oplossing. De koppeling van data aan een app is aardig, maar ik zie weinig kansen tot verder 'comfort' in huis, maar er tegenover staat wel een fors bedrag. Ik ben handig genoeg om eventueel iets van Domoticz te draaien, hoe staat dat in verhouding tot de HomeWizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ebia schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:15:
Schakelen: Ik heb op de voor mij belangrijkste plekken Kaku in mijn huis. Deze bedien ik gewoon met bijbehorende afstandsbediening van hetzelfde merk. Dit werkt voor mij prima, omdat ik toch onregelmatig schakel.
Wat ik qua schakelen handig vind is dat je voorafingestelde dimniveau's kan gebruiken en die niveau's makkelijk via een schuifje op de app kan regelen (mijn KAKU-dimmers gaan 'gloeien' van fel tot gedimd en dan moet je ze stopzetten op het gewenste niveau).

Ook dat je scenes kan gebruiken (meerdere schakelaars tegelijk), zo heb ik bijvoorbeeld de scene 'woonkamer' (acht lampen, verschillende dimniveau's) en 'film' (diezelfde lampen zeer gedimd of uit).

Een ander ding dat ik handig vind is dat ik het allemaal stemgecontroleerd heb (nadeel daarvan is dat ik nu 20+ stemcommando's heb en ik ze niet allemaal onthoud :P )
Het schakelen op een vaste tijd vind ik alleen maar onhandig, en het perse moeten pakken van een mobiele telefoon ook (die ik meestal 's avonds in de lader heb staan).
Je hoeft niet perse je telefoon te pakken, hier kan schakelen als volgt:
* knopje op de muur
* KAKU-afstandsbediening
* app op telefoon of tablet
* app op laptop of PC
* stembesturing

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 10-08-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
anandus schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:25:
Wat ik qua schakelen handig vind is dat je voorafingestelde dimniveau's kan gebruiken en die niveau's makkelijk via een schuifje op de app kan regelen (mijn KAKU-dimmers gaan 'gloeien' van fel tot gedimd en dan moet je ze stopzetten op het gewenste niveau).
Ook dat je scenes kan gebruiken (meerdere schakelaars tegelijk) en dat je de KAKU-afstandsbediening voor scenes kan gebruiken, zo heb ik bijvoorbeeld de scene 'woonkamer' (acht lampen, verschillende dimniveau's) en 'film' (diezelfde lampen zeer gedimd of uit).

Een ander ding dat ik handig vind is dat ik het allemaal stemgecontroleerd heb (nadeel daarvan is dat ik nu 20+ stemcommando's heb en ik ze niet allemaal onthoud :P )
Aja dat is wel handig ja. Eigenlijk heb ik mijn dimmers altijd op één staan, maar in geval van 'lens op de vloer' zou het wel handig zijn alles op de volle 100% te kunnen zetten. Dus als ik het goed begrijp gebruik je dan een KAKU afstandsbediening om zo'n scene te schakelen op je HomeWizard? Dat is wel handig ja...

Hoe groot is dat bereik precies? Heel soms heb ik er al last van dat wanneer ik aan de ene kant van mijn woonkamer ben, en dan een lamp wil schakelen aan de andere kant, hij niet de eerste keer pakt. Ben bang dat zo'n HomeWizard in de meterkast ophangen niet werkt ?

Stemcommando's ook geinig, maar dan moet je neem ik aan wel die app hebben gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Stemcommando's is een beetje gedoe en vergt wat nerderij, is niet standaard op de app (gaat bij mij icm Tasker).

Het bereik van de HW wisselt. Ikzelf heb in mijn hele huis bereik, maar heb ook niet een heel groot huis (3 slaapkamers).
Maar als je dit topic volgt dan zie je dat er ook mensen zijn waarvan het bereik minder is. Maar met een redelijk simpele 'antenne-mod' valt dat te verbeteren als ik het goed begrijp.

Maar ik gebruik inderdaad KAKU-afstandsbediening om te schakelen tussen verschillende scenes.
Dus ipv remote->KAKU-schakelaar is het remote->HW->KAKU-schakelaar, dit geeft je een hoop flexibiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Ik hou van verregaande automatisering in mijn huis, en ben aan het onderzoeken of de HomeWizard daarbij iets kan toevoegen. Daarbij had ik het idee dat het in mijn situatie c.q. voor mijn wensen weinig toevoegt. Kan iemand op onderstaande redeneringen input geven? Misschien zie ik bepaalde functionaliteit over het hoofd?

Schakelen: Ik heb op de voor mij belangrijkste plekken Kaku in mijn huis. Deze bedien ik gewoon met bijbehorende afstandsbediening van hetzelfde merk. Dit werkt voor mij prima, omdat ik toch onregelmatig schakel. Het schakelen op een vaste tijd vind ik alleen maar onhandig, en het perse moeten pakken van een mobiele telefoon ook (die ik meestal 's avonds in de lader heb staan).

De enige toevoeging hier die ik zie is dat je een push notificatie kan krijgen op het moment dat een onbevoegd iemand door je huis loopt. Maar dan wil je die notificaties alleen op het moment dat je zelf niet thuis bent. En dat moet je dan telkens weer (in de app?) schakelen. Dat lijkt me dan weer niet echt handig...

Voor het incidenteel schakelen (denk aan licht op het toilet of badkamer) ben ik juist van plan van die IR schakelaars te kopen, zoals je ook wel eens ziet in kantoorgebouwen. Gewoon van het merk van mijn schakelmateriaal. Maar dat terzijde...

Thermometers/weerstation: Niet veel behoefte om gedurende de dag (of op externe locatie) de temperatuur in mijn huis uit te lezen. Als ik het toch graag wil weten kijk ik wel op mijn thermostaat of op mijn weerstation. Ik zie weinig toegevoegde waarde om dit via een 'app' uit kunnen lezen.

Wat zou je dan vervolgens met die informatie kunnen doen? Ja misschien "het regent buiten dus doe de zonneschermen dicht", maar goed, die heb ik niet... "Het is te warm in huis, zet de airco aan", klinkt leuk maar dat vreet ongelooflijk veel stroom.
Wat doen de gebruikers van deze optie met deze data? Gewoon leuk om het te vergaren, of schakel je er ook bepaalde apparatuur mee in of uit?

Energiemeter: Ja is geinig natuurlijk, zeker als je een bijzondere set-up hebt met zonnepanelen ofzo. Zelf doe ik dit op twee manieren. Ik spreek uit eigen ervaring dat het niet handig om een individueel apparaat te meten adhv je hoofdaansluiting (te veel fluctuatie). Daarvoor moet je toch met de hand en een goede energiemeter de betreffende apparaten af, erg leerzaam overigens.
Op de hoofdaansluiting doet zowel mijn energieleverancier uitmeten (voor de rekening), en heb ik een account bij Enelogic om de standen uit te lezen die het mooi presenteert op hun site. Eigenlijk heb ik aan dat laatste niet zo heel veel, want meestal bevestigd het toch wat je reeds wist: je gas verbruik is hoger in de winter, en je verbruikt meer stroom als je thuis bent.

Echt een toevoeging het kader van automatisering zie ik hier niet. Of hebben jullie slimme truuks toegepast om bepaalde handelingen te automatiseren adhv het stroom- of gasverbruik?

Overige: Somfy RTS motoren (geen Somfy I/O ondersteuning): Zie ik geen toepassing voor in mijn huis. Misschien gordijnrails bedienen, maar als alleen dat de reden is om een HomeWizard te kopen, dan wordt het wel een dure grap natuurlijk. Ik denk er nog over na.

Draadloze koppelbare rookmelders: Ik heb een rookmelder op 220V met 9V backup en dat is voor mij prima. Die dingen hebben wat mij betreft toch een heel lokale functie, namelijk iemand die ligt te slapen waarschuwen voor verstikkingsgevaar als je huis in de fik staat. Een push bericht kan aardig zijn, maar lokaal voegt het niks toe en remote evenmin (de politie belt toch wel als je huis in de fik staat). Rookmelder is wat mij betreft last resort in beveiliging: als je er echt van afhankelijk bent geworden, dan is het gewoon tijd om de boel de boel te laten, en hopen dat je goed verzekerd bent.

Of heeft iemand daar nog op een inventieve manier wat acties aan gekoppeld? Misschien zoiets als rookmelder gaat af -> alle rolluiken open.

Camera's (HomeWizard en SD-assortiment van Foscam): Hier ben ik weinig happig op, omdat ik ook liever niet heb dat een camera continue snapshots maakt van mijzelf hier in huis. Voor buiten hoef ik het niet te doen, want ik woon in een appartement en heb dus geen 'buiten'. Ja ik zou een camera in de gang op kunnen hangen, maar ik denk dat m'n buren daar niet blij mee zullen zijn, plus dat een dief deze gewoon zal saboteren.
Ik zou hooguit een camera naar buiten kunnen mikken op de parkeerplaats van de auto, maarja, achteraf zien hoe 6 grijze pixels mijn auto jatten heb je erg weinig aan...

Kortom, hoe graag ik ook verder wil automatiseren in huis, twijfel ik een beetje aan het nut van de HomeWIzard als 'ultieme' oplossing. De koppeling van data aan een app is aardig, maar ik zie weinig kansen tot verder 'comfort' in huis, maar er tegenover staat wel een fors bedrag. Ik ben handig genoeg om eventueel iets van Domoticz te draaien, hoe staat dat in verhouding tot de HomeWizard?
Kijk ook eens op http://hpm.homeip.net hier staan veel gebruikersvoorbeelden (zie tab gebruikers cases) van gevorderde gebruikers. ( oa het openen van rolluiken in geval een of meerdere rookmelders worden geactiveerd)

In de basis biedt de HPM extra functies bovenop de Homewizard met als belangrijkste basis functie "conditioneel schakelen" dus EN/OF vergelijkingen

Ook de integratie met IFTTT.COM biedt oneindig veel nieuwe mogelijkheden om niet alleen te schakelen obv sensoren maar ook obv andere criteria zoals bijvoorbeeld locatie, agenda, Faceboek etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Staat er bij meer mensen op de Homewizard dashboard (op de site) dat de homewizard offline is en laatst gezien ongeveer 15 uur geleden ?
Viel me ook op dat bij verschillende weerstations de data niet meer is bijgewerkt sinds 12 uur gisterenavond.
Mogelijk een storing bij Homewizard?
Heb zelf de Homewizard al herstart maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, hier ook: "Laatst gezien:ongeveer 18 uur geleden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook. 17 uur geleden, nu nog iemand 16 uur? ;)
Denk idd een bug op de site of een storing bij HW.

Ander dingetje. Hebben meer mensen last van het feit dat niet altijd concequent een snapshot bij de belpoging zit? 9 van de 10 keer keurig een snapshot, maar soms in een keer niet. Ook vaak dubbele belpogingen met 1 á 2 sec verschil, ook iemand last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
TD-er schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:22:
Yep, hier ook: "Laatst gezien:ongeveer 18 uur geleden"
martinvdm schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:48:
Hier ook. 17 uur geleden, nu nog iemand 16 uur? ;)
Denk idd een bug op de site of een storing bij HW.

Ander dingetje. Hebben meer mensen last van het feit dat niet altijd concequent een snapshot bij de belpoging zit? 9 van de 10 keer keurig een snapshot, maar soms in een keer niet. Ook vaak dubbele belpogingen met 1 á 2 sec verschil, ook iemand last van?
Ah ok dan ligt het dus niet aan mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:39

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

SNIK0906 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:59:
[...]

Kijk ook eens op http://hpm.homeip.net hier staan veel gebruikersvoorbeelden (zie tab gebruikers cases) van gevorderde gebruikers. ( oa het openen van rolluiken in geval een of meerdere rookmelders worden geactiveerd)

[...]
Fijn dat juist dit 'voordeel' met rookmelders weer uit de kast gehaald wordt. Daarbij hoort ook een dikke waarschuwing: Je moet geen "levensbedreigende situaties" blind op deze wijze automatiseren, er bestaat een reële kans dat dit automatiseren op het moment dat het echt nodig is, niet werkt. Dit zit 'm in de aard van de gebruikte technieken. Meer daarover is te lezen in dit topic.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
martinvdm schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:48:

Ja, heb ik ook, maar ik heb niet meer dat ik als een raket een hele rij aan meldingen heb staan.
Meestal 2 maar vaak ook meer identieke meldingen. Dit heb ik als bug gemeld, misschien heeft het hier iets mee van doen.
(En en werden dan ook evenzoveel sms'jes verzonden, mijn voorraad ging zo wel erg snel op)

[ Voor 7% gewijzigd door RuudMR op 10-08-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RuudMR schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:38:
[...]

Ja, heb ik ook, maar ik heb niet meer dat ik als een raket een hele rij aan meldingen heb staan.
Meestal 2 maar vaak ook meer identieke meldingen. Dit heb ik als bug gemeld, misschien heeft het hier iets mee van doen.
(En en werden dan ook evenzoveel sms'jes verzonden, mijn voorraad ging zo wel erg snel op)
Ja idd, smsjes gaan dan hard. Krijg van 3 rookmelders dan ook smsjes dat ik ze moet testen terwijl ik in het buitenland zit. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
[...]

In de basis biedt de HPM extra functies bovenop de Homewizard met als belangrijkste basis functie "conditioneel schakelen" dus EN/OF vergelijkingen

Ook de integratie met IFTTT.COM biedt oneindig veel nieuwe mogelijkheden om niet alleen te schakelen obv sensoren maar ook obv andere criteria zoals bijvoorbeeld locatie, agenda, Faceboek etc etc.
Cool ik ga even kijken wat er allemaal mogelijk is.
iNSaNe-oNe schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:16:
[...]

Fijn dat juist dit 'voordeel' met rookmelders weer uit de kast gehaald wordt. Daarbij hoort ook een dikke waarschuwing: Je moet geen "levensbedreigende situaties" blind op deze wijze automatiseren, er bestaat een reële kans dat dit automatiseren op het moment dat het echt nodig is, niet werkt. Dit zit 'm in de aard van de gebruikte technieken. Meer daarover is te lezen in dit topic.
Ben ik met je eens. Anderzijds, stel je hebt niets geautomatiseerd, dan blijven die rolluiken ook dicht bij brand. Zo'n systeem kan dan dus wel een beetje helpen in een extra veiligheid, ondanks dat de bedrijfszekerheid niet altijd gegarandeerd is. Ik neem aan dat er nog altijd een manual override bestaat voor zo'n systeem, of die zou je in ieder geval minimaal moeten inbouwen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou van verregaande automatisering in mijn huis, en ben aan het onderzoeken of de HomeWizard daarbij iets kan toevoegen. Daarbij had ik het idee dat het in mijn situatie c.q. voor mijn wensen weinig toevoegt. Kan iemand op onderstaande redeneringen input geven? Misschien zie ik bepaalde functionaliteit over het hoofd? ........
Als je geen duidelijke wensen/behoeften hebt, dan is het zinloos om over functionaliteit te praten.
1. Stel je wensen/behoeften vast.
2. Zoek een passende oplossing.

Of zoek je een excuus om een Homewizard aan te schaffen ? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
[...]

iNSaNe-oNe schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:16:
[...]

ebia schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:29:
[...]

[...]

Ben ik met je eens. Anderzijds, stel je hebt niets geautomatiseerd, dan blijven die rolluiken ook dicht bij brand. Zo'n systeem kan dan dus wel een beetje helpen in een extra veiligheid, ondanks dat de bedrijfszekerheid niet altijd gegarandeerd is. Ik neem aan dat er nog altijd een manual override bestaat voor zo'n systeem, of die zou je in ieder geval minimaal moeten inbouwen lijkt me.
Nog 2 toevoegingen. 1)De rookmelders zenden bij detectie van rook niet continue. Het zijn pulsen van ca 1.5 seconden (althans de rookmelders die ik hier heb). M.i. Klopt het niet dat de rookmelders alles "dicht jammen". Sowieso geeft de HPM in geval van activatie van een rookmelder meer pulsen naar schakelaars. 2)Extra veiligheid kan verkregen worden door het toepassen van een timerschakelaar (countdown schakelaar van de HPM). hierdoor kan het "rolluik open signaal" bv iedere 15 seconden herhaald worden.

Het geeft nog steeds geen 100% zekerheid en een manuele niet electrische (immers de stroom kan ook uitvallen) override blijft noodzakelijk. Toch denk ik dat er belangrijke secondes/minuten gewonnen gaan worden in geval van calamiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SNIK0906 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:20:
[...]

[...]

[...]

Nog 2 toevoegingen. 1)De rookmelders zenden bij detectie van rook niet continue. Het zijn pulsen van ca 1.5 seconden (althans de rookmelders die ik hier heb). M.i. Klopt het niet dat de rookmelders alles "dicht jammen". Sowieso geeft de HPM in geval van activatie van een rookmelder meer pulsen naar schakelaars. 2)Extra veiligheid kan verkregen worden door het toepassen van een timerschakelaar (countdown schakelaar van de HPM). hierdoor kan het "rolluik open signaal" bv iedere 15 seconden herhaald worden.

Het geeft nog steeds geen 100% zekerheid en een manuele niet electrische (immers de stroom kan ook uitvallen) override blijft noodzakelijk. Toch denk ik dat er belangrijke secondes/minuten gewonnen gaan worden in geval van calamiteit.
Alsnog moet je er dus bewust van zijn dat het misschien niet werkt op het moment van calamiteit. En kun je er dus ook niet van uit gaan dat het op zon moment werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
Misschien een domme vraag.
Maar als de batterijen van de rookmelder bijna leeg zijn en je vervangt deze.
Houd de rookmelder dan nog zijn code?
Ik heb namelijk 4 rookmelders los aan de Homewizard toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

larsF schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:18:
Misschien een domme vraag.
Maar als de batterijen van de rookmelder bijna leeg zijn en je vervangt deze.
Houd de rookmelder dan nog zijn code?
Ik heb namelijk 4 rookmelders los aan de Homewizard toegevoegd.
Voor zover bekend wel ja, heb bij mij al een paar keer de batterijen los gehaald en terug gezet en komen gewoon weer binnen op hun eigen adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
J-D schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:48:
[...]

Voor zover bekend wel ja, heb bij mij al een paar keer de batterijen los gehaald en terug gezet en komen gewoon weer binnen op hun eigen adres.
Ah ok tnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik wil de afzuiger misschien aansluiten op de Homewizard.
Het is de afzuiger van zowel keuken als badkamer en heeft 3 standen (laag, midden hoog).
Dit wordt geregeld met 5 draden (perilex heet dat geloof ik).

Weet iemand hoe ik dit kan automatiseren?
Ik heb wel een Fibaro Zwave-module gevonden die dit kan, maar dat kan niet op de Homewizard, toch? Of wel?
Afbeeldingslocatie: http://www.robbshop.nl/media/wysiwyg/Perilex-schakeling-met-Fibaro-2x1_5kw-module-FGD-211-V2.0.002.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:44:
Het is de afzuiger van zowel keuken als badkamer en heeft 3 standen (laag, midden hoog).

Ik heb wel een Fibaro Zwave-module gevonden die dit kan, maar dat kan niet op de Homewizard, toch? Of wel?
[afbeelding]
Fibaro is zwave protocol en werkt niet met homewizard. Er is standaard geen oplossing voor het aansturen van standenschakelaars zover ik weet, maar misschien weet iemand een mooie omweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 08:37
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:50:
[...]

Fibaro is zwave protocol en werkt niet met homewizard. Er is standaard geen oplossing voor het aansturen van standenschakelaars zover ik weet, maar misschien weet iemand een mooie omweg?
je kan een potentiaal vrije KAKU kunnen pakken... heb je alleen maar 1 kanaal wat je kan schakelen, volgens mij staat er altijd spanning op de laag en komt er op hoog of midden een 2e draad met spanning. dat zou je even moeten meten dan kun je met een KAKU of de midden of de hoog kunnen schakelen zodat je 2 standen hebt 3 gaat niet lukken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:36
jacquesmulders schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:36:
[...]
je kan een potentiaal vrije KAKU kunnen pakken... heb je alleen maar 1 kanaal wat je kan schakelen, volgens mij staat er altijd spanning op de laag en komt er op hoog of midden een 2e draad met spanning. dat zou je even moeten meten dan kun je met een KAKU of de midden of de hoog kunnen schakelen zodat je 2 standen hebt 3 gaat niet lukken denk ik
@martinvdm heeft dit opgelost met ACM-100. Zie martinvdm in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2" voor meer details

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Anandus, zie mijn link zoals Daxy schrijf.
Je kunt hiermee de Hoog stand aan schakelen en weer uitschakelen. De Itho draait altijd op de laatste stand, als je via de Remote schakelt. Wat de Itho doet als je op twee aders spanning zet weet ik niet. Ik gebruik dus de Remote icm de Kaku op de Hoogstand. Werkt super.

@Daxy je was me net voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dank beiden, ik zal even doorlezen hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Laatst online: 02-03 13:47

[afbeelding]
Je zou het kunnen doen met de ACM-3500-3 3-in-1 Inbouw schakelaar van klikaanklikauit. Je hebt met je afzuiging 3 standen dus 3 draden 1 laag 2 midden 3 hoog, 1 nuldraad en 1 aarde. Je zou met de ACM_3500-3 3 aparte schakelingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reinhold schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:32:
[...]

Je zou het kunnen doen met de ACM-3500-3 3-in-1 Inbouw schakelaar van klikaanklikauit. Je hebt met je afzuiging 3 standen dus 3 draden 1 laag 2 midden 3 hoog, 1 nuldraad en 1 aarde. Je zou met de ACM_3500-3 3 aparte schakelingen maken.
Zou op zich kunnen, maar ik weet dus niet wat er gebeurd als je op meerdere draden spanning zet. Met de ACM-3500-3 heb je eigenlijk 3 los bedienbare schakelaars en als je dus niet de ene schakelaar uit zet terwijl je de andere aan zet, heb je op meerdere draden spanning. Je kunt ze niet linken aan elkaar als een soort laag, midden, hoog functie. Gezien het feit dat ik eigenlijk alleen maar wil bedienen dat de afzuiging hoog gaat of terug naar normaal (laag), heb ik voldoende aan de enkele KAKU.
Je hebt overigens maar 2 draden, hoog en midden. Geen spanning is de laag stand.

[ Voor 4% gewijzigd door martinvdm op 13-08-2014 22:14 ]

• reinhold
Je heb voor de laag stand 1 draad nodig die is constant stroom dan heb je blauw bruin en aarde, voor stand midden en hoog heb je 2 zwarte draden. Maar je kunt de bruine ook onderbreken en dan is hij helemaal uit.
reinhold schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 06:47:
Je heb voor de laag stand 1 draad nodig die is constant stroom dan heb je blauw bruin en aarde, voor stand midden en hoog heb je 2 zwarte draden. Maar je kunt de bruine ook onderbreken en dan is hij helemaal uit.
Ja correct de continuestroom is idd de laag stand. Aarde heb je op de nieuwe units niet meer omdat deze geïsoleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleinebehuizing.nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 10:52

Kleinebehuizing.nl

Don't Kick My frontdoor

Als het motiondetectionsystem van mijn Foscam IPcam een beweging detecteert, kan ik dat dan doorspelen naar mijn HW en acties aan koppelen?

Het kan altijd beter of meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleinebehuizing.nl schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:57:
Als het motiondetectionsystem van mijn Foscam IPcam een beweging detecteert, kan ik dat dan doorspelen naar mijn HW en acties aan koppelen?
Nee dit kan niet, hooguit via emails naar HPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjvs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-01-2024

[afbeelding]
Ik heb dit ook geprobeerd met kaku. De spanning op de drie standen schakelaar is echter te laag bij mij (Renovent WTW, en geen itho) waardoor de schakelaar onvoldoende voeding krijgt en niet schakelt. Is mij dus nog niet gelukt, maar als je wat gevonden hebt, dan hoor ik het graag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Ik heb net de enquete van homewizard ingevuld.
Er was een vraag bij "Welke apparatuur zou je graag in de toekomst willen toevoegen aan HomeWizard?"
Ik was benieuwd wat jullie daar in zouden vullen.
Ik heb daar loxx deurslot en koolmonoxide meter ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat ze trouwens in de enquete werken met unieke links, want ik heb nergens een emailadres ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De URL bevat in elk geval genoeg informatie om er een unieke link van te maken.

Als een-na laatste vraag heb ik dit geantwoord:
- Bedraad netwerk
- betere 433 MHz antenne
- Open interface maken om zelf signalen te leren en sturen, zoals proprietary protocollen voor bijvoorbeeld LED-verlichting (analoog aan het "leren" van Logitech harmony afstandsbedieningen)
- Meer debug-mogelijkheden voor gebruikers, zoals signaal-sterkte, informatie over hoeveel storingen er zijn, etc.
- Conditioneel schakelen (bijv. als rookmelder afgaat terwijl buiten donker, licht in gang aan doen)
en ook bij de laatste vraag kun je een heel epos schrijven over wat ze zouden kunnen doen met de enthousiaste, meer ervaren, gebruiker.
Dat laatste is echt de grootste misser op dit moment bij HomeWizard in mijn ogen. (dus niet actief de actieve gebruikers erbij betrekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:36:

[...]

en ook bij de laatste vraag kun je een heel epos schrijven over wat ze zouden kunnen doen met de enthousiaste, meer ervaren, gebruiker.
Dat laatste is echt de grootste misser op dit moment bij HomeWizard in mijn ogen. (dus niet actief de actieve gebruikers erbij betrekken)
Lijkt veel op mijn antwoorden :) . Ik heb hier nog bij aangegeven dat een betere advanced settings mogelijkheden een goede verbetringen zijn. Het is nu vaak 'zoals het is', hier mis ik vaak de advanced button om bijv zelf een camera url in te geven, om maar een voorbeeld te geven. Idd ook de 433 mhz verbeteren, maar ook de wifi kant verbeteren en stabiliseren. Als laatste ook een betere debugging en logging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:16
koolmonoxide melders
en/of schakelingen
meerdere ip camera's (h264)
ethernet aansluiting
soort van repeater van HW
martinvdm schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:43:
[...]

Lijkt veel op mijn antwoorden :) . Ik heb hier nog bij aangegeven dat een betere advanced settings mogelijkheden een goede verbetringen zijn. Het is nu vaak 'zoals het is', hier mis ik vaak de advanced button om bijv zelf een camera url in te geven, om maar een voorbeeld te geven. Idd ook de 433 mhz verbeteren, maar ook de wifi kant verbeteren en stabiliseren. Als laatste ook een betere debugging en logging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik heb de enquete ook ingevuld maar ik heb ook nog bij wensen neer gezet dat draadloze thermostaat knoppen voor radiatoren ook wel een mooie uitbreiding was. Zowel Danfoss als honeywell heeft deze knoppen en wij plaatsen ze regelmatig met mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Kleinebehuizing.nl schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:57:
Zoals ook martinvdm ook aangaf, dit kan via de HPM ( zie http://hpm.homeip.net zie Gebruikers Cases, "email gateway") je kan dan middels een email met bepaalde instructie schakelaars AAN/UIT zetten in je homewizard

Vergt wel een gratis registratie op de hpm. In principe kan je alles aan de homewizard/hpm koppelen dat in staat is te mailen. Een sms gateway is nog in ontwikkeling.

Met name oudere typen huisalarm centrales kunnen vaak sms'en maar niet emailen. En op deze wijze kan je ieder bestaand alarm toch koppelen aan je homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
TD-er schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:36:

[...]

Ik ben het eens, mijn advies in de enquete is ook beter gebruik maken van de community. Ik snap dat de HW laagdrempelig gehouden wordt door het "eenvoudig" te houden maar zorg dat de community de "advanced functies" kan toevoegen en zorg voor een distributie/certificatie programma. Op deze wijze heeft HW er dan een groep extra developers bij en kan daarmee een breder publiek bereiken

Naast eerder genoemde opmerkingen heb ik ook nog toegevoegd:

ik zou de beperking op scenes en schakelaars hoger leggen. Nu stopt het bij 40 schakelaars en 15 scenes.

Een ander irriterende factor is de communicatie tussen app en HW (via HW online) deze is te instabiel en traag, met name als er veel gekoppeld is aan de HW. Komt voornamelijk doordat ineens alle statussen worden ingelezen bij openen. De get-sensors file kan makkelijk 8k worden en dat veroorzaakt veel vertraging bij het opnemen van de app via 2/3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helemaal mee eens dat er meer advanced dingen nodig zijn voor ons, enthousiaste gebruikers.
En dat hoeft helemaal niet de beginnende gebruiker in de weg te zitten.

Bij de software die ik op m'n werk schrijf, moet je ook rekening houden met een hele grote diversiteit aan gebruikers en daarbij wordt de beginnende gebruiker niet lastig gevallen met meer dan strict noodzakelijk en toch kan ook de meer ervaren gebruiker de geavanceerdere dingen doen. Dus de gewone gebruiker wordt niet afgeschrikt door tig parameters en waar nodig kun je met een enkele klik meer geavanceerde opties beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 07:36:
Helemaal mee eens dat er meer advanced dingen nodig zijn voor ons, enthousiaste gebruikers.
En dat hoeft helemaal niet de beginnende gebruiker in de weg te zitten.

Bij de software die ik op m'n werk schrijf, moet je ook rekening houden met een hele grote diversiteit aan gebruikers en daarbij wordt de beginnende gebruiker niet lastig gevallen met meer dan strict noodzakelijk en toch kan ook de meer ervaren gebruiker de geavanceerdere dingen doen. Dus de gewone gebruiker wordt niet afgeschrikt door tig parameters en waar nodig kun je met een enkele klik meer geavanceerde opties beschikbaar stellen.
Precies! Zou je goed kunnen oplossen door een geavanceerde modus te maken in de instellingen of de betreffende plekken een advanced button. Tezamen met een goede community zou dat al een ernorme verbetering zijn.

Ik heb trouwens nog eens gezocht naar koppelbare 433 Mhz koolmonoxide melders maar dit lijkt er toch niet te zijn. Dus zal Homewizard het ook niet zo snel gaan voeren denk ik.

Pagina: 1 ... 35 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!