Waarom dat niet gedaan word, dat weet ik niet. waarschijnlijk vooral om het idee te houden dat je hem makkelijk op elke plaats in huis kan neerzetten om zo goed mogelijk bereik te hebben. Een uitvoering met bijde zou natuurlijk nog veel beter zijn. Maar er zijn wel meer dingen op te noemen zou er een versie 2 komen.TD-er schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:33:
Hmm dat is interessant. Zou geen gek idee zijn als ze beide aanbieden hier in NL.
Of gewoon beide mogelijkheden die je al dan niet met een schakelaartje kunt selecteren.
Ik heb trouwens even op de .fr en .de site gekeken, maar zag zo snel niet staan dat ze een bedrade versie aanbieden.
Welke internationale versie heeft een RJ45 aansluiting?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
iemand van homewizard heeft het tijdens de open dag hier wel is met mij over gehad (aangezien ik dezelfde vraag had over het gebruik van ethernet ipv wifi), maar als ik nu de buitenlandse websites bekijk en de FAQ word hier ook gewoon gesproken over wifi versies. Iniedergeval is er door homewizard wel naar gekeken. Ik vraag me nu ook af hoe dit precies zit.TD-er schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:50:
Ik heb trouwens even op de .fr en .de site gekeken, maar zag zo snel niet staan dat ze een bedrade versie aanbieden.
EDIT: volgens homewizard was dit oorspronkelijk het idee maar is dit uiteindelijk niet doorgevoerd. mijn excuses over de misinformatie.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2014 12:07 ]
Het zat mij bij dat het een 802.11 b/g chip is, zie ook hier. Des al niettemin idd een eigen netwerk of router werkt hier ook beter, overigens hier juist beter met een fritzbox. Ethernet aansluiting had toch wel fijn geweest, bijvoorbeeld net zoals bij de foscams, wifi aan is ethernet uit, ethernet stekker erin is wifi uit.TD-er schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:33:
Wat voor router is het?
Met mijn FritzBox was het echt een drama met de HW. Ik heb een apart accesspoint neergezet voor de HW, waar dus ook geen laptops enzo mee verbinden en nu werkt het uitstekend.
Vergeet niet dat de HW een 802.11b is, dus als 'ie verbinding moet maken met een accesspoint wat ook G en N apparaten bedient, dat je afhankelijk bent van hoe goed je accesspoint daartussen kan schakelen en dat valt in de praktijk nog wel eens tegen.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
I stand corrected, want dit is de WiFi-module
Voor "bewijs" dat 'm dat is, zie hier de foto van mijn HW.
Voor "bewijs" dat 'm dat is, zie hier de foto van mijn HW.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Heb een aantal 230V LED spots met een dimmer. Nu zou ik die spots graag via een Homewizard willen schakelen. Op de Homewizard site kan ik niet duidelijk vinden of daar gewoon een inbouwschakelaar tussen kan.
Iemand hier ervaring mee?
Iemand hier ervaring mee?
Het beste kun je dan even de lampenwijzer van klikaanklikuit raadplegen: http://www.klikaanklikuit.nl/advies/lampenwijzer/
Let wel dat je dan je dimmer die je nu al hebt vervangt door zo'n KAKU-ontvanger.
Als je dan op die plek ook nog een handbediende schakelaar wilt, dan zit je vast aan zo'n KAKU wandschakelaar en die is niet altijd even intuitief met een dimmer vind ik.
Let wel dat je dan je dimmer die je nu al hebt vervangt door zo'n KAKU-ontvanger.
Als je dan op die plek ook nog een handbediende schakelaar wilt, dan zit je vast aan zo'n KAKU wandschakelaar en die is niet altijd even intuitief met een dimmer vind ik.
Ik heb precies hetzelfde, gisteravond/vanochtend was het koeler en voor het eerst in dagen deed alles het weer. En in loop van vandaag wederom uitval door de hitte. Nu gesterkt door jouw verhaal verzoek ingediend tot omwisseling. Ik houd jullie hier up to date.iNSaNe-oNe schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:05:
[...]
Vorig jaar had ik precies hetzelfde probleem zoals jij omschrijft. HW support scheept je af met de probeersels om batterijen te vervangen in sensoren, de waarschijnlijkheid dat het aan interferentie ligt met andere zenders in jouw buurt die jouw HW storen, etc. terwijl het probleem reproduceerbaar is, op meerdere verschillende plekken zich voor doet (had HW meegenomen nasr werk, 30km verderop), andere adapter geprobeerd, dus leek echt op een probleem van de HW zelf. Grappige was dat het zich alleen voor deed met sensoren die werken op de 433MHz band, al het andere (zoals bijvoorbeeld HeatLink, Wattcher) op de 866MHz band had geen enkel probleem.
Na enkele weken doorlooptijd en onder protest is uiteindelijk mijn HW vervangen door een ander exemplaar onder garantie, en tot nu toe is er nog geen uitval gezien van een sensor. Ik hoop dat het zo blijft.
Mijn voorzichtige conclusie: het lijkt op een exemplarisch probleem dat sommige HW's niet tegen hitte kunnen. Probeer hem om te laten wisselen met een ander exemplaar mits je nog garantie hebt.

Goedemiddag!
Verse nieuwe gebruiker hier
Ik ben van plan hier alles nog eens goed door te nemen en hopelijk niet al te veel lastige vragen te gaan stellen. Ik denk dat als ik de logica van scenes/acties/sensoren eenmaal door heb een hoop snap
Toch even een vraag nu:
Als ik een scene aanmaak (de schakelaar van mijn tuinverlichting moet aangaan bij zonsondergang) moet ik de scene dan ook 'aan' zetten?
Ik heb nu op mijn homecreen in de IOS app achter de scene 'tuinlicht' een on en off knop staan, beide ongearceerd.
Ik ben van plan hier alles nog eens goed door te nemen en hopelijk niet al te veel lastige vragen te gaan stellen. Ik denk dat als ik de logica van scenes/acties/sensoren eenmaal door heb een hoop snap
Toch even een vraag nu:
Als ik een scene aanmaak (de schakelaar van mijn tuinverlichting moet aangaan bij zonsondergang) moet ik de scene dan ook 'aan' zetten?
Ik heb nu op mijn homecreen in de IOS app achter de scene 'tuinlicht' een on en off knop staan, beide ongearceerd.
Het kan altijd beter of meer..
Een scene is een groepering van een aantal schakelaars, die je in 1 keer aan of uit kunt zetten, dus als je hem op aan zet worden alle schakelaars binnen jouw scene aangezet.Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:29:
Goedemiddag!
Toch even een vraag nu:
Maarrr.. in de scene heb ik al de timer toe mogen voegen voor zonsondergang. Dan gaat ie toch automatisch zelf aan rond die tijd?Mediacj schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:22:
[...]
Een scene is een groepering van een aantal schakelaars, die je in 1 keer aan of uit kunt zetten, dus als je hem op aan zet worden alle schakelaars binnen jouw scene aangezet.
Verwijderd
Je kunt zowel de scene als een apparaat binnen de scene een timer geven, als je de scene een timer geeft zal de scene aangeschakeld worden met de functies die jij bij "aan" hebt aangegeven binnen de scene.Kleinebehuizing.nl schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:46:
[...]
Maarrr.. in de scene heb ik al de timer toe mogen voegen voor zonsondergang. Dan gaat ie toch automatisch zelf aan rond die tijd?
Je kunt namelijk zelf aangeven wat een apparaat moet doen binnen een scene als de scene aan of uit word geschakeld.
Hmm heb sinds gisterenavond een camera gekoppeld aan een bewegings sensor, maar hij blijkt dus eigenlijk bij iedere gedetecteerde beweging een snapshot te maken. Ik had verwacht dat dit alleen zou gebeuren geduren de de tijd aangegeven bij "notificaties" waar ik een tijd tussen 08 en 16:00 had ingesteld
heb dus nu een mooie collecties selfiies..
heb dus nu een mooie collecties selfiies..

Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Krijg helaas de Foscam FW9831w niet lekker aan de gang met snapshots, zodra ik de stream instel op MJPEG dan geeft homewizard aan dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord niet goed is. Gebruik hiervoor gewoon een admin account. Zie ik wat over het hoofd?
Heeft deze camera uberhaupt wel MJPEG?J-D schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 00:22:
Krijg helaas de Foscam FW9831w niet lekker aan de gang met snapshots, zodra ik de stream instel op MJPEG dan geeft homewizard aan dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord niet goed is. Gebruik hiervoor gewoon een admin account. Zie ik wat over het hoofd?
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Verwijderd
"Stream" is wat anders dan 'snapshots'.J-D schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 00:22:
Wat doe je precies waar je schrijft "zodra ik de stream instel op MJPEG"? Stap voor stap?
Volgens mij als je 'm via de substream laad gaat ie via mjpeg (?)
Maar krijg de camera nu helemaal niet meer aan de gang. Had 'm verwijderd uit de lijst, probeer 'm opnieuw toe te voegen en krijg nu continu de melding dat mn gebruikersnaam en of wachtwoord niet goed is. Echter werkt het wel allemaal via de browser en andere apps (ip camviewer)
@ Lemonn
Die zijn inderdaad anders, ook de url calls vanuit de app naar de camera toe. Heb de resoluties van alle mainstream profiles in de camera terug gedrongen naar 640x480 en in de HW app, bij de camera zelf, de kwaliteit op SD gezet. Als ik dit dee kreeg ik de zelfde errors die ik nu ook, na het opnieuw toevoegen, met de HD stream. Ofwel hij doet nu helemaal niets met de HW app..
Edit: Zojuist een firmware upgrade uitgevoerd, zat op de een-na laatste versie, heb de HD stream weer werkende alleen de SD stream nog niet, alsmede de snapshot functie. Terug bij af..
Maar krijg de camera nu helemaal niet meer aan de gang. Had 'm verwijderd uit de lijst, probeer 'm opnieuw toe te voegen en krijg nu continu de melding dat mn gebruikersnaam en of wachtwoord niet goed is. Echter werkt het wel allemaal via de browser en andere apps (ip camviewer)
@ Lemonn
Die zijn inderdaad anders, ook de url calls vanuit de app naar de camera toe. Heb de resoluties van alle mainstream profiles in de camera terug gedrongen naar 640x480 en in de HW app, bij de camera zelf, de kwaliteit op SD gezet. Als ik dit dee kreeg ik de zelfde errors die ik nu ook, na het opnieuw toevoegen, met de HD stream. Ofwel hij doet nu helemaal niets met de HW app..
Edit: Zojuist een firmware upgrade uitgevoerd, zat op de een-na laatste versie, heb de HD stream weer werkende alleen de SD stream nog niet, alsmede de snapshot functie. Terug bij af..
[ Voor 12% gewijzigd door J-D op 24-07-2014 00:08 . Reden: Toevoeging firmware upgrade ]
Kun je zelf wel je snapshot url direct aanroepen?J-D schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:47:
Volgens mij als je 'm via de substream laad gaat ie via mjpeg (?)
@ Lemonn
Ik heb de FI9831W ook gekocht laatst, deze camera heeft simpelweg geen MJEPG stream vandaar dat je in de nieuwe app (wat ook niet heel handig is) moet schakelen naar de hoge kwaliteit om beeld te krijgen. ik heb HW hier al over een mail gestuurd, misschien dat ze met een standaard instelling komen standaard hoog of standaard lage kwaliteit.
als je bij instellingen de snapshot kwaliteit op laag zet werkt het wel.
al vind ik dit wel slecht het lijkt er op dat de HW niet snel genoeg reageert op het verzoek van een snapshot oid. misschien zoals eerder gemeld op een "eigen" access point eens proberen. al lijkt me dat ook niet geheel de bedoeling van het systeem....
ik heb de laatste tijd wel heel erg het probleem dat ik de homewizard niet kan bereiken als ik op mijn eigen wifi zit, zodra ik dan naar 4G schakel logt hij meestal direct in, hebben meerdere hier last van?
als je bij instellingen de snapshot kwaliteit op laag zet werkt het wel.
al vind ik dit wel slecht het lijkt er op dat de HW niet snel genoeg reageert op het verzoek van een snapshot oid. misschien zoals eerder gemeld op een "eigen" access point eens proberen. al lijkt me dat ook niet geheel de bedoeling van het systeem....
ik heb de laatste tijd wel heel erg het probleem dat ik de homewizard niet kan bereiken als ik op mijn eigen wifi zit, zodra ik dan naar 4G schakel logt hij meestal direct in, hebben meerdere hier last van?
[ Voor 16% gewijzigd door jacquesmulders op 24-07-2014 12:21 ]
Dat klinkt alsof je WiFi-accesspoint niet goed kan schakelen tussen "snel WiFi" en "traaaag WiFi", want dat komt mij namelijk bekend voor. Was hier ook het geval. Zolang er geen andere WiFi apparaten actief waren, kon je vanaf een bedrade machine (bij vlagen) prima met de HW communiceren, maar vanaf de mobiel via WiFi weer niet.
Ik heb thuis mijn modem staan en ik heb een schuur met een router bedraad verbonden met mijn modem. Nu heb ik 2 camera`s aan de schuur hangen die draadloos zijn verbonden met de router in de schuur. Maar nu kan ik in de woning de camera beelden niet bekijken.
De modem heeft ip adres 192.168.1.245 router heeft ipadres 192.168.1.37 maar de camera`s hebben ip adres 192.168.8.13 en 16.
nu weet ik dat ik dus moet zorgen dat de router in de zelfde ip range werkt als mijn modem, maar moet ik ook poorten open zetten om de camera`s zowel in huis als in de schuur bekijken. Ik heb in de schuur een router geplaatst omdat de schuur te ver van de woning staat en daar mijn wifi niet kan ontvangen.
De modem heeft ip adres 192.168.1.245 router heeft ipadres 192.168.1.37 maar de camera`s hebben ip adres 192.168.8.13 en 16.
nu weet ik dat ik dus moet zorgen dat de router in de zelfde ip range werkt als mijn modem, maar moet ik ook poorten open zetten om de camera`s zowel in huis als in de schuur bekijken. Ik heb in de schuur een router geplaatst omdat de schuur te ver van de woning staat en daar mijn wifi niet kan ontvangen.
eerst je router loskoppelen van het bedrade netwerk, dan met je laptop verbinding maken met de wifi, naar de instellingen van je router, deze een vast ip adres geven (ik zou 192.168.1.244 doen) opnieuw op laten starten en dan de netwerk kabel in de router op een LAN poort doen dus niet de WAN (wan is meestal een aparte)! en alles weer aanzetten, dan krijgen de cameras een ip adres in de range 192.168.1.X dan hoef je alleen de poorten in je modem open te zetten om er van buiten je wifi bij te komen!reinhold schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:12:
Ik heb thuis mijn modem staan en ik heb een schuur met een router bedraad verbonden met mijn modem. Nu heb ik 2 camera`s aan de schuur hangen die draadloos zijn verbonden met de router in de schuur. Maar nu kan ik in de woning de camera beelden niet bekijken.
succes
Het probleem is dat je de router in de schuur ook echt als router gebruikt en niet als accesspoint.
Dat is duidelijk te zien aan de IP-adressen. 192.168.1.x en 192.168.8.x
Dat zijn verschillende subnetten.
Nu kun je heel erg gaan lopen klooien met portforwarding in de router in de schuur om het dan alsnog werkende te krijgen, maar het beste is gewoon om de router in de schuur zo in te stellen dat het allemaal binnen hetzelfde subnet valt. Dus 192.168.1.x
(oudere) Linksys routers hebben een beetje afwijkende configuratie, dan moet je 'm in "gateway" mode zetten, oftewel "ergens in het netwerk is al een gateway" (wie dat verzonnen heeft...
)
Voor de rest zou ik zoeken op hoe je een router in "bridged" mode zet.
Dat is duidelijk te zien aan de IP-adressen. 192.168.1.x en 192.168.8.x
Dat zijn verschillende subnetten.
Nu kun je heel erg gaan lopen klooien met portforwarding in de router in de schuur om het dan alsnog werkende te krijgen, maar het beste is gewoon om de router in de schuur zo in te stellen dat het allemaal binnen hetzelfde subnet valt. Dus 192.168.1.x
(oudere) Linksys routers hebben een beetje afwijkende configuratie, dan moet je 'm in "gateway" mode zetten, oftewel "ergens in het netwerk is al een gateway" (wie dat verzonnen heeft...

Voor de rest zou ik zoeken op hoe je een router in "bridged" mode zet.
Bedankt voor de reacties nu kom ik er wel uit denk ik.
Ja zonder problemen en laad vrijwel direct, op low, mid en high.martinvdm schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:04:
[...]
Kun je zelf wel je snapshot url direct aanroepen?
http://ipadres/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=***&pwd=***
Vind het alleen frappant dat de SD (lage kwaliteit) niet omschakelt naar de substream op VGA resoluties.
Tot die tijd low aanhouden en afwachten op een fix. Zal eens contact opnemen.
Ik heb hetzelfde probleem met een Tenvis camera. Heeft altijd prima gewerkt en na de update van de app ineens geen beeld meer. Werkt wel in de webapp, maar niet in de iPhone app. Snap er niets van…J-D schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 00:22:
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
De camera ondersteund volgens mij geen MJPEG dus gaat de SD functie in de HW nooit werken.J-D schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:28:
[...]
Ja zonder problemen en laad vrijwel direct, op low, mid en high.
http://ipadres/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=***&pwd=***
Vind het alleen frappant dat de SD (lage kwaliteit) niet omschakelt naar de substream op VGA resoluties.
Tot die tijd low aanhouden en afwachten op een fix. Zal eens contact opnemen.
Verwijderd
Dat gold ook voor mijn Foscam FI9826W. Maar via een trucje kon ik toch een MJPEG stream krijgen. Zie mijn post van 1 juli. Ik weet niet of dat ook voor deze Foscam FW9831W opgaat ... misschien nader onderzoeken, of proberen op eigen risico ...martinvdm schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 06:42:
[...]
De camera ondersteund volgens mij geen MJPEG dus gaat de SD functie in de HW nooit werken.
Sta nu bij kruidvat amersfoort en hier nog ruim 2 rookmelders in de aanbieding van 29,99 -> 12,99 en nu voor 50% extra korting
Ik heb deze tutorial gevolgd http://androidworld.nl/ni...zard-via-tasker-tutorial/ en heb het project in tasker geimporteerd maar ik krijg het niet goed werkend. Ik heb al een mailtje naar Gerhard gestuurd maar hij had het druk en kon mij niet helpen nu vraag ik het hier.
Ik heb bij profiles autovoice lampen veranderd naar:
4 variable set
%AVSWITCH, 11
IF %avcommnafilter ~ tv
5 variable set
%AVSWITCH, 0
IF %avcommnafilter ~ raam
6 variable set
%AVSWITCH, 9
IF %avcommnafilter ~ keuken
7 variable set
%AVSWITCH, 4
IF %avcommnafilter ~ buiten
Stap 5 doet het goed switch 0 word goed bediend en zegt bij aan activated en bij uit shuting down en de lampen gaan ook aan en uit.
Maar bij Stap 4 en 6 doet hij helemaal niets en geeft ook geen fout aan dus reageert helemaal niet.
Maar bij stap 7 gaan de lampen wel aan en zegt ook activated, maar als de lampen aan zijn gaan ze niet meer uit en hij geeft geen fout aan maar blijf wel de melding geven activated terwijl de lampen aan zijn als de lampen aan zijn moeten ze juist uit gaan en shuting down zeggen.
Nu heb ik zelf ook tasks gemaakt die ik wil gebruiken maar ik krijg alleen maar bij switch 0 goede data, zodra ik zelf tasks maak en ik gebruik switch 0 dan krijg ik wel info zoals on of off maar zodra ik andere switches ga gebruiken krijg ik geen info on of off.
wat gaat er bij mij verkeerd waarom krijg ik wel alles goed werkend met switch 0 en niet met de andere switches.
Ik heb zelf wel tasks gemaakt die controleren of de buiten deuren op of dicht staan en dat werkt wel naar behoren. Als ik de telefoon op de lader leg naast mijn bed en er staat nog een deur open dan zecht hij welke deur nog open staat.
4 variable set
%AVSWITCH, 11
IF %avcommnafilter ~ tv
5 variable set
%AVSWITCH, 0
6 variable set
%AVSWITCH, 9
7 variable set
%AVSWITCH, 4
Stap 5 doet het goed switch 0 word goed bediend en zegt bij aan activated en bij uit shuting down en de lampen gaan ook aan en uit.
Maar bij Stap 4 en 6 doet hij helemaal niets en geeft ook geen fout aan dus reageert helemaal niet.
Maar bij stap 7 gaan de lampen wel aan en zegt ook activated, maar als de lampen aan zijn gaan ze niet meer uit en hij geeft geen fout aan maar blijf wel de melding geven activated terwijl de lampen aan zijn als de lampen aan zijn moeten ze juist uit gaan en shuting down zeggen.
Nu heb ik zelf ook tasks gemaakt die ik wil gebruiken maar ik krijg alleen maar bij switch 0 goede data, zodra ik zelf tasks maak en ik gebruik switch 0 dan krijg ik wel info zoals on of off maar zodra ik andere switches ga gebruiken krijg ik geen info on of off.
wat gaat er bij mij verkeerd waarom krijg ik wel alles goed werkend met switch 0 en niet met de andere switches.
Ik heb zelf wel tasks gemaakt die controleren of de buiten deuren op of dicht staan en dat werkt wel naar behoren. Als ik de telefoon op de lader leg naast mijn bed en er staat nog een deur open dan zecht hij welke deur nog open staat.
[ Voor 9% gewijzigd door reinhold op 26-07-2014 16:41 ]
Vreemd, ik merkte bij het aansturen van de rolluiken dat het ook niet werkt zoals in de tutorial.reinhold schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:37:
Ik heb deze tutorial gevolgd http://androidworld.nl/ni...zard-via-tasker-tutorial/ en heb het project in tasker geimporteerd maar ik krijg het niet goed werkend. Ik heb al een mailtje naar Gerhard gestuurd maar hij had het druk en kon mij niet helpen nu vraag ik het hier.
4 variable set
%AVSWITCH, 11
IF %avcommnafilter ~ tv
5 variable set
%AVSWITCH, 0
6 variable set
%AVSWITCH, 9
7 variable set
%AVSWITCH, 4
Ik heb deze zelf aangepast zodat deze nu wel werk.
Eigenlijk gewoon het stuk van lamellen aangepast waardoor alleen nog een simpele HTTP GET instaat.
Ook heb ik de combinatie met heatlink gemaakt, maar moet nog wat verder worden uitgewerkt.
Autovoice moet je trouwens ook kopen kwam ik achter, anders ondersteund die maar 4 karakters.
Om nog even terug te komen op jou stap 7.
Als het goed is kijkt het script naar de status van de sensoren.
En gebruikt een variabele daarvoor, misschien dat deze niet goed wordt gevuld?
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:11:
[...]
Dat gold ook voor mijn Foscam FI9826W. Maar via een trucje kon ik toch een MJPEG stream krijgen. Zie mijn post van 1 juli. Ik weet niet of dat ook voor deze Foscam FW9831W opgaat ... misschien nader onderzoeken, of proberen op eigen risico ...

Ik ben er uit ik was nog even bezig en ik zag het in eens. Als ik ik mijn brouwser ipadres:poort/wachtwoord in typte met get-sensors zag ik dat ik switch ID 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, enzz had maar met de tasker tutorial zag ik dat ik ID 0, 4, 5, had dus ontbrak ID 1, 2, en 3 deze zijn voor mijn zonnewering en worden niet weer gegeven met get-status maar wel met get-sensors. Ik heb in de tutorial HW_GetSensorStatus en HW_GetSwitchStatus de HTTP Get veranderd daar stond in get-status en deze heb ik veranderd in get-sensors en nu werkt alles naar behoren.larsF schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 21:35:
[...]
Vreemd, ik merkte bij het aansturen van de rolluiken dat het ook niet werkt zoals in de tutorial.
Ik heb deze zelf aangepast zodat deze nu wel werk.
Eigenlijk gewoon het stuk van lamellen aangepast waardoor alleen nog een simpele HTTP GET instaat.
Ook heb ik de combinatie met heatlink gemaakt, maar moet nog wat verder worden uitgewerkt.
Autovoice moet je trouwens ook kopen kwam ik achter, anders ondersteund die maar 4 karakters.
Om nog even terug te komen op jou stap 7.
Als het goed is kijkt het script naar de status van de sensoren.
En gebruikt een variabele daarvoor, misschien dat deze niet goed wordt gevuld?
[ Voor 42% gewijzigd door reinhold op 27-07-2014 12:59 ]
Ik heb de ASUN650 voor mijn zonnescherm, maar heb helemaal geen status. Puur pijltjes in de app zonder status. Ik kan de ASUN650 wel als schakelaar toevoegen, maar dan heb je weer ON/OFF ipv pijltjes. Zou mooi zij als Homewizard ook in de app laat zien dat het zonnescherm in of uit is, door bijv de pijltjes ook blauw te kleuren.reinhold schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:18:
[...]
Ik ben er uit ik was nog even bezig en ik zag het in eens. Als ik ik mijn brouwser ipadres:poort/wachtwoord in typte met get-sensors zag ik dat ik switch ID 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, enzz had maar met de tasker tutorial zag ik dat ik ID 0, 4, 5, had dus ontbrak ID 1, 2, en 3 deze zijn voor mijn zonnewering en worden niet weer gegeven met get-status maar wel met get-sensors. Ik heb in de tutorial HW_GetSensorStatus en HW_GetSwitchStatus de HTTP Get veranderd daar stond in get-status en deze heb ik veranderd in get-sensors en nu werkt alles naar behoren.
Heb die vraag wel eens neergelegd bij HW. Alleen nooit een reactie gehad. Nu kijk ik op me camera of die in of uit is.....martinvdm schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:06:
[...]
Ik heb de ASUN650 voor mijn zonnescherm, maar heb helemaal geen status. Puur pijltjes in de app zonder status. Ik kan de ASUN650 wel als schakelaar toevoegen, maar dan heb je weer ON/OFF ipv pijltjes. Zou mooi zij als Homewizard ook in de app laat zien dat het zonnescherm in of uit is, door bijv de pijltjes ook blauw te kleuren.
Ik heb een deursensor bevestigd aan het scherm. Gesloten betekent scherm in, open betekent scherm (deels) uit. Werkt prima, mits de sensor droog hangt. Tevens extra controle voor sproei installatie. Als scherm open is gaat de automatische sproei installatie niet aan. Deze extra controle wordt gedaan door de HPM (http://hpm.homeip.net)Dazzie schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:03:
[...]
Heb die vraag wel eens neergelegd bij HW. Alleen nooit een reactie gehad. Nu kijk ik op me camera of die in of uit is.....
depl0y,sorted.bits schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:16:
[...]
Hier staat alles qua API calls wat ik op dit moment weet:
http://blog.sortedbits.com/homewizard-api-calls/
Het valt me op dat het me al een tijdje niet meer lukt jou app te starten.
is hier een rede voor?
Mooi dat het gelukt is!reinhold schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:18:
[...]
Ik ben er uit ik was nog even bezig en ik zag het in eens. Als ik ik mijn brouwser ipadres:poort/wachtwoord in typte met get-sensors zag ik dat ik switch ID 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, enzz had maar met de tasker tutorial zag ik dat ik ID 0, 4, 5, had dus ontbrak ID 1, 2, en 3 deze zijn voor mijn zonnewering en worden niet weer gegeven met get-status maar wel met get-sensors. Ik heb in de tutorial HW_GetSensorStatus en HW_GetSwitchStatus de HTTP Get veranderd daar stond in get-status en deze heb ik veranderd in get-sensors en nu werkt alles naar behoren.
kan iemand mij vertellen welke "goedkopere" 4p-kwh meter ik kan aansluiten op de energylink?
Hey heren (en dames natuurlijk)
Ik probeer een HPM schakeling te bedenken, maar kom er ff niet op. Of misschien net wel maar dan jullie gedachte gang of het beter / anders kan.
De situatie:
Ik wil mijn rolluik iedere dag om x tijd omhoog doen behalve als mijn raam (raamsensor) open staat. Als het ff kan nog wel als mijn rookmelder afgaat moet luik altijd omhoog gaan.
mijn bedachte oplossing:
Maak sensor (11) aan die op x tijd aan gaat en op x+ 5min weer uit. (Reset voor de volgende dag)
Voeg magneet sensor (12) toe
maak scene QenQ1Q12Q0Q11Q1 aan of te wel als 11 actief is en 12 niet actief is = luik open, als 12 actief is geld de scene niet en gebeurt er niets
Ik denk dus dat ik hem goed heb. Maar vermoed dat een denk fout maak.
Ik probeer een HPM schakeling te bedenken, maar kom er ff niet op. Of misschien net wel maar dan jullie gedachte gang of het beter / anders kan.
De situatie:
Ik wil mijn rolluik iedere dag om x tijd omhoog doen behalve als mijn raam (raamsensor) open staat. Als het ff kan nog wel als mijn rookmelder afgaat moet luik altijd omhoog gaan.
mijn bedachte oplossing:
Maak sensor (11) aan die op x tijd aan gaat en op x+ 5min weer uit. (Reset voor de volgende dag)
maak scene QenQ1Q12Q0Q11Q1 aan of te wel als 11 actief is en 12 niet actief is = luik open, als 12 actief is geld de scene niet en gebeurt er niets
Ik ben even opnieuw begonnen.DrakeNL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:30:
Hey heren (en dames natuurlijk)
De situatie:
mijn bedachte oplossing:
-Leg een virtuele schakelaar 30LuikOp aan koppel de timer op de tijdstippen dat je het Luik omhoog wil doen en zet 5 min later via de timer deze schakelaar weer uit
-geef de raamsensor de naam 31raam
-leg een scene aan QenQ1Q30Q1Q31Q1 en koppel aan deze scene het rolluik, waarbij als de scene AAN is de het rolluik omhooggaat en als de scen UIT gaat het rolluik NIETS DOET
- geef de rookmelder 32melder
-leg een monitorscene aan met de naam QenQ1Q32Q1Q32Q1 en koppel hieraan het rolluik. waarbij als de scene AAN is de het rolluik omhooggaat en als de scen UIT gaat het rolluik NIETS DOET
Werking: als het raam open is, is de raamsensor 31 UIT, dus als de timerschakelaar wordt ingeschakeld op moment x dan zal als de raamsensor 31 UIT staat dan zal het rolluik niet opengaan. Is het Raam dicht dan is schakelaar 30 AAN en als de timerschakelaar wordt geactiveerd dan zal de monitor scene WAAR zijn en het rolluik wordt geopend
De tweede scene zorgt dat als de brandmelder 32 afgaat altijd het rolluik wordt geopend. Zie ook de gebruikersvoorbeelden op http://hpm.homeip.net
Heeft iemand ervqring met de draadloze deurbel van de Aldi en of deze in combi met HW gebruikt kan worden. Kan zelf weinig over het ding vinden. http://www.aldi.nl/aldi_draadloze_deurbel_48_5_874_8989.html
Yup, de 7.1.2 update van iOS zorgt voor wat problemen. Op dit moment zit ik in het buitenland, maar ik wil een nieuwe beta uitbrengen binnenkort.MikeT80 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:38:
[...]
depl0y,
Het valt me op dat het me al een tijdje niet meer lukt jou app te starten.
is hier een rede voor?
Deze nieuwe beta is volledig anders opgezet en is niet 100% afhankelijk van de HomeWizard. Nog steeds kan je verbinding maken natuurlijk, net als nu, maar ik heb het concept van zogenaamde 'controllers' toegevoegd.
Een controller is een apparaat wat 1 of meerdere apparaten kan besturen. Zo heb ik op dit moment 3 controllers, namelijk de HomeWizard, Philips Hue Bridge en Foscam netwerk camera's. Op deze manier wil ik het eigenlijk mogelijk maken om meer verschillende apparaten te kunnen integreren.
Daarnaast heb is mijn idee nog steeds dat de app dedicated draait, waardoor ik ook iets met events kan doen. Ingewikkelder dan de HomeWizard op dit moment ondersteund.
Een goed voorbeeld is: ik wil na 08:20 in ons huis alle lampen op de 2 bovenste verdiepingen wel uit doen, omdat dan mijn vrouw en kinderen toch vertrokken zijn naar werk/school.
Daarnaast gaat deze versie ook synchronisatie met iCloud ondersteunen zodat kamerindelingen en standaard instellingen synchronizeren tussen apparaten.
Al met al een hoop werk dus....
@Deploy klinkt allemaal goed hou me aanbevolen om hem te testen, gebruiken
sorted.bits schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:55:
[...]
Yup, de 7.1.2 update van iOS zorgt voor wat problemen. Op dit moment zit ik in het buitenland, maar ik wil een nieuwe beta uitbrengen binnenkort.
Deze nieuwe beta is volledig anders opgezet en is niet 100% afhankelijk van de HomeWizard. Nog steeds kan je verbinding maken natuurlijk, net als nu, maar ik heb het concept van zogenaamde 'controllers' toegevoegd.
Een controller is een apparaat wat 1 of meerdere apparaten kan besturen. Zo heb ik op dit moment 3 controllers, namelijk de HomeWizard, Philips Hue Bridge en Foscam netwerk camera's. Op deze manier wil ik het eigenlijk mogelijk maken om meer verschillende apparaten te kunnen integreren.
Daarnaast heb is mijn idee nog steeds dat de app dedicated draait, waardoor ik ook iets met events kan doen. Ingewikkelder dan de HomeWizard op dit moment ondersteund.
Een goed voorbeeld is: ik wil na 08:20 in ons huis alle lampen op de 2 bovenste verdiepingen wel uit doen, omdat dan mijn vrouw en kinderen toch vertrokken zijn naar werk/school.
Daarnaast gaat deze versie ook synchronisatie met iCloud ondersteunen zodat kamerindelingen en standaard instellingen synchronizeren tussen apparaten.
Al met al een hoop werk dus....
Tnkx SNIK0906,SNIK0906 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:04:
[...]
Ik ben even opnieuw begonnen.
-Leg een virtuele schakelaar 30LuikOp aan koppel de timer op de tijdstippen dat je het Luik omhoog wil doen en zet 5 min later via de timer deze schakelaar weer uit
-geef de raamsensor de naam 31raam
-leg een scene aan QenQ1Q30Q1Q31Q1 en koppel aan deze scene het rolluik, waarbij als de scene AAN is de het rolluik omhooggaat en als de scen UIT gaat het rolluik NIETS DOET
- geef de rookmelder 32melder
-leg een monitorscene aan met de naam QenQ1Q32Q1Q32Q1 en koppel hieraan het rolluik. waarbij als de scene AAN is de het rolluik omhooggaat en als de scen UIT gaat het rolluik NIETS DOET
Werking: als het raam open is, is de raamsensor 31 UIT, dus als de timerschakelaar wordt ingeschakeld op moment x dan zal als de raamsensor 31 UIT staat dan zal het rolluik niet opengaan. Is het Raam dicht dan is schakelaar 30 AAN en als de timerschakelaar wordt geactiveerd dan zal de monitor scene WAAR zijn en het rolluik wordt geopend
De tweede scene zorgt dat als de brandmelder 32 afgaat altijd het rolluik wordt geopend. Zie ook de gebruikersvoorbeelden op http://hpm.homeip.net
gedachte gang toch in de goede richting. de brandmeld scene heb ik al, maar dacht dat het in 1 scene verwerkt moest worden, maar wel logich dat dat niet zo is.
ik zat met de gedachtegang dat als raam open is dat de magneetcontact een AAN sigaal geeft ipv een UIT
Goedemiddag.
Ik heb een bewegingsmelder hangen en die schakelt licht in zodra er beweging is. Nu kan je ervoor kiezen om na 5 seconden weer een UIT signaal te laten versturen als er geen beweging meer is. De volgende stap is 60 seconden. Is het programeerbaar om hier 20 of 30 seconden van te maken?
Ik heb een bewegingsmelder hangen en die schakelt licht in zodra er beweging is. Nu kan je ervoor kiezen om na 5 seconden weer een UIT signaal te laten versturen als er geen beweging meer is. De volgende stap is 60 seconden. Is het programeerbaar om hier 20 of 30 seconden van te maken?
Iemand enige vorm van positieve ervaring met support van Homewizard? Heb het sinds een paar maanden met 3 temperatuursensoren die vaker niet dan wel werken. Meest voorkomende euvel is het tegelijk uitvallen van 3 sensoren. Ze hadden op een gegeven moment een paar weken gewerkt maar nadat even de stroom van het apparaat moest was er geeneen met enige mogelijkheid deze weer tot leven te krijgen. Alles geprobeerd maar niks werkte. Een paar weken later nog maar weer eens alle sensoren gewist, batterijen uit etc etc en weer toegevoegd. Nu werken ze sommige momenten van de dag weer.
Als 3 sensoren tegelijk uitvallen zijn er denk ik nog maar 2 oorzaken mogelijk:
-ofwel er is een externe storingsbron, maar dan zou het wel heel toevallig zijn dat het uitvallen samenvalt met het uit en aanzetten van de HW, bovendien vallen ze net zo leuk na overag werken om 1 uur s'nachts uit, niet het meest logische moment voor externe stroingsbronnen
-ofwel er is iets mis met hardware of software van het produkt
Op hun forum reageert niemand van het bedrijf en op een direct mailtje voor de support kreeg ik anderhalve week geleden alleen een automatisch bericht dat een reactie wegens hun huidige commerciele beslommeringen wat later zou kunnen komen dan ik gewend ben.
Wat ik gewend ben is inmiddels: NIETS.
Misschien moet ik me maar eens gaan verdiepen in de wereld van consumentenrechten etc.
-ofwel er is een externe storingsbron, maar dan zou het wel heel toevallig zijn dat het uitvallen samenvalt met het uit en aanzetten van de HW, bovendien vallen ze net zo leuk na overag werken om 1 uur s'nachts uit, niet het meest logische moment voor externe stroingsbronnen
Op hun forum reageert niemand van het bedrijf en op een direct mailtje voor de support kreeg ik anderhalve week geleden alleen een automatisch bericht dat een reactie wegens hun huidige commerciele beslommeringen wat later zou kunnen komen dan ik gewend ben.
Misschien moet ik me maar eens gaan verdiepen in de wereld van consumentenrechten etc.
Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8
Ik merk zelf ook dat de support kwaliteit flink achteruit is gegaan. Doorlooptijden worden steeds langer en soms moet je enkele keren mailen voordat je uberhaupt reactie krijg. De reactie is vaak onwetend of we wisselen het product om wat ook niet altijd opschiet. Jou probleem zou toch wel een externe storingsbron kunnen zijn of de afstand tot de homewizard. Ik zou eens proberen de mod uit te voeren op de sensoren en deze dus voorzien van een betere antenne. Dit heb ik ook gedaan en werkt stukken beter.HanslH schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:35:
Iemand enige vorm van positieve ervaring met support van Homewizard? Heb het sinds een paar maanden met 3 temperatuursensoren die vaker niet dan wel werken. Meest voorkomende euvel is het tegelijk uitvallen van 3 sensoren. Ze hadden op een gegeven moment een paar weken gewerkt maar nadat even de stroom van het apparaat moest was er geeneen met enige mogelijkheid deze weer tot leven te krijgen. Alles geprobeerd maar niks werkte. Een paar weken later nog maar weer eens alle sensoren gewist, batterijen uit etc etc en weer toegevoegd. Nu werken ze sommige momenten van de dag weer.
Verwijderd
De weerstation onderdelen van 433mhz van onderandere cresta, ventus en irox staan er om bekend belabberde chips aan boord te hebben. Niet zo zeer direct een probleem met de homewizard. Maar een antenne mod op de sensor zelf kan al veel gezeur voorkomen. Andere batterijen kunnen ook verschil maken. (Merk)HanslH schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:35:
en mijn ervaring met homewizard is dat mailen inderdaad veel te lang duurt. Dus ik zou zeggen de beller is sneller.
Ik heb gezien met een DVB-ontvanger, dat de frequentie waarop de thermometers uitzenden varieert per kanaal. (verbaasde mij, aangezien ik zelf eerder zou verwachten een extra code in de data te zetten)
Misschien dat die frequentie in de loop der tijd iets varieert en dat de HomeWizard daarvoor intern compenseert.
Na een reboot is dat natuurlijk niet meer het geval.
Dergelijke frequentie-verschuiving kan heel goed door temperatuurverschillen beïnvloed worden en dat kan verklaren dat het verlies van signaal ineens 's nachts gebeurt.
Kortom, het hoeft niet een probleem te zijn van de HomeWizard zelf.
Ik vraag me ook af of je dat oplost met een verbeterde antenne voor de sensoren.
Misschien dat die frequentie in de loop der tijd iets varieert en dat de HomeWizard daarvoor intern compenseert.
Dergelijke frequentie-verschuiving kan heel goed door temperatuurverschillen beïnvloed worden en dat kan verklaren dat het verlies van signaal ineens 's nachts gebeurt.
Ik vraag me ook af of je dat oplost met een verbeterde antenne voor de sensoren.
Beste medetweakers,
Ik heb net als een aantal andere tweakers mijn HomeWizard gemod om meer bereik te krijgen, en ik wil graag mijn ervaring met jullie delen, inclusief wat foto's ter illustratie.
Ik heb al mijn apparaten (NAS, Switch, AP, UPS) netjes weggewerkt in de meterkast en ik wilde mijn HomeWizard daar aan toevoegen. Ik maakte mij een beetje zorgen over het bereik want ik heb een benedenwoning in Amsterdam, dus veel kans op storingen etc. Gelukkig is mijn woning niet zo groot, namelijk 10 meter lang en 6 meter breed en de meterkast bevindt zich ongeveer in het midden. Na het configureren van de HomeWizard werkte alle dimmers in mijn huis perfect. Ook mijn 5 temperatuursensoren en mijn magneetsensor bij de voordeur gaven geen problemen.
Momenteel ben ik mijn tuin aan het verbouwen die ook 10 meter lang en 6 meter breed is en ik heb twee dimmers geplaatst; één voor twee lampen aan mijn buitengevel en één voor een lamp achterin mijn tuin. Wat blijkt, de lampen aan mijn buitengevel reageert soms niet (dimmer circa 10 meter van HomeWizard vandaan), en mijn lamp achterin mijn tuin reageert bijna nooit (dimmer circa 15 meter van HomeWizard vandaan).
Ik heb vervolgens mijn HomeWizard uit de meterkast gehaald en in mijn woonkamer gezet. Pas toen kwam ik erachter hoe richtinggevoelig de HomeWizard was, want als ik mijn buitenlamp achterin mijn tuin werkend had, deed mijn ganglamp en magneetsensor bij de voordeur het weer niet. Dit irriteerde mij mateloos en ik was op zoek naar een oplossing.
Dit topic hou ik al enige tijd in de gaten en daar kwam meerdere malen de 'antennemod' voorbij. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ook op mijn HomeWizard een antenne gemonteerd. Ik heb het wel iets anders gedaan dan de anderen hier op het forum, want ik wilde de antenne persé aan de achterkant hebben.
Allereerst een foto hoe je de HomeWizard open krijgt, want die vraag zag ik ook meerdere keren langskomen in dit topic. Je kan met een schroevendraaier de zwarte 'pootjes' er gewoon uitwippen, het zijn namelijk plakkertjes. Daaronder vind je een schroef. Haal alle vier de schroeven los, en de HomeWizard kan uit elkaar.

Vervolgens ben ik met schakeldraad aan de slag gegaan. Je kan dit kopen bij elke grote bouwmarkt. Ik heb de draad op 16,8 cm afgeknipt en vervolgens één centimeter gestript. Daarna heb ik het uiteinde met een tang 90 graden gebogen. Ik heb mijn goedkope soldeerbout op het koper gezet en wat soldeertin op de punt van het koper laten lopen. Vervolgens heb ik het uiteinde van de draad tegen de eerste pen van de antenne aangezet en mijn soldeerbout weer op het koper gezet zodat het soldeertin weer vloeibaar wordt. Het is een risico want als je de boel te lang verwamt kunnen onderdelen gaan smelten, maar als je voorzichtig bent lukt het wel. Vervolgens heb ik de draad even vastgehouden totdat het soldeertin was afgekoeld zodat de draad goed vast zit.

Vervolgens heb ik een klein gaatje gemaakt met een 3mm boor zodat de antenne naar buiten kan.

Daarna heb ik de HomeWizard in elkaar gezet en getest, en gelukkig deed alles het nog. Ik heb de antenne 90 graden omhoog gebogen want voor mijn gevoel gaf dit een beter bereik..

Mijn ervaring sluit aan bij de anderen die een antenne hebben gemonteerd. Qua bereik zijn alle problemen verdwenen en alle dimmers/schakelaars reageren vlotter. Ik had zoveel vertrouwen in de nieuwe antenne dat ik de HomeWizard op z'n oude plek in de meterkast heb teruggehangen.

En zelf mijn lamp achterin mijn tuin werkt nu als een tierelier! Een geslaagd project.
Ik heb net als een aantal andere tweakers mijn HomeWizard gemod om meer bereik te krijgen, en ik wil graag mijn ervaring met jullie delen, inclusief wat foto's ter illustratie.
Ik heb al mijn apparaten (NAS, Switch, AP, UPS) netjes weggewerkt in de meterkast en ik wilde mijn HomeWizard daar aan toevoegen. Ik maakte mij een beetje zorgen over het bereik want ik heb een benedenwoning in Amsterdam, dus veel kans op storingen etc. Gelukkig is mijn woning niet zo groot, namelijk 10 meter lang en 6 meter breed en de meterkast bevindt zich ongeveer in het midden. Na het configureren van de HomeWizard werkte alle dimmers in mijn huis perfect. Ook mijn 5 temperatuursensoren en mijn magneetsensor bij de voordeur gaven geen problemen.
Momenteel ben ik mijn tuin aan het verbouwen die ook 10 meter lang en 6 meter breed is en ik heb twee dimmers geplaatst; één voor twee lampen aan mijn buitengevel en één voor een lamp achterin mijn tuin. Wat blijkt, de lampen aan mijn buitengevel reageert soms niet (dimmer circa 10 meter van HomeWizard vandaan), en mijn lamp achterin mijn tuin reageert bijna nooit (dimmer circa 15 meter van HomeWizard vandaan).
Ik heb vervolgens mijn HomeWizard uit de meterkast gehaald en in mijn woonkamer gezet. Pas toen kwam ik erachter hoe richtinggevoelig de HomeWizard was, want als ik mijn buitenlamp achterin mijn tuin werkend had, deed mijn ganglamp en magneetsensor bij de voordeur het weer niet. Dit irriteerde mij mateloos en ik was op zoek naar een oplossing.
Dit topic hou ik al enige tijd in de gaten en daar kwam meerdere malen de 'antennemod' voorbij. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ook op mijn HomeWizard een antenne gemonteerd. Ik heb het wel iets anders gedaan dan de anderen hier op het forum, want ik wilde de antenne persé aan de achterkant hebben.
Allereerst een foto hoe je de HomeWizard open krijgt, want die vraag zag ik ook meerdere keren langskomen in dit topic. Je kan met een schroevendraaier de zwarte 'pootjes' er gewoon uitwippen, het zijn namelijk plakkertjes. Daaronder vind je een schroef. Haal alle vier de schroeven los, en de HomeWizard kan uit elkaar.

Vervolgens ben ik met schakeldraad aan de slag gegaan. Je kan dit kopen bij elke grote bouwmarkt. Ik heb de draad op 16,8 cm afgeknipt en vervolgens één centimeter gestript. Daarna heb ik het uiteinde met een tang 90 graden gebogen. Ik heb mijn goedkope soldeerbout op het koper gezet en wat soldeertin op de punt van het koper laten lopen. Vervolgens heb ik het uiteinde van de draad tegen de eerste pen van de antenne aangezet en mijn soldeerbout weer op het koper gezet zodat het soldeertin weer vloeibaar wordt. Het is een risico want als je de boel te lang verwamt kunnen onderdelen gaan smelten, maar als je voorzichtig bent lukt het wel. Vervolgens heb ik de draad even vastgehouden totdat het soldeertin was afgekoeld zodat de draad goed vast zit.

Vervolgens heb ik een klein gaatje gemaakt met een 3mm boor zodat de antenne naar buiten kan.

Daarna heb ik de HomeWizard in elkaar gezet en getest, en gelukkig deed alles het nog. Ik heb de antenne 90 graden omhoog gebogen want voor mijn gevoel gaf dit een beter bereik..

Mijn ervaring sluit aan bij de anderen die een antenne hebben gemonteerd. Qua bereik zijn alle problemen verdwenen en alle dimmers/schakelaars reageren vlotter. Ik had zoveel vertrouwen in de nieuwe antenne dat ik de HomeWizard op z'n oude plek in de meterkast heb teruggehangen.

En zelf mijn lamp achterin mijn tuin werkt nu als een tierelier! Een geslaagd project.
Bij mij precies hetzelfde, veel meer stabiliteit. Nog 1 tip. De voedingsadapter is erg krap bemeten. Vervang deze door een 1ampere versie en de HW wordt nog stabieler. Vooral als er veel sensoren en schakelaars aanhangenJohanWP schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:21:
Beste medetweakers,
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helpt dat ook voor het bereik? Ik wil zelf de antenne mod wel gaan doen, maar heb uiteindelijk besloten dat ik iemand ga opzoeken die vaker soldeert, omdat ik er zelf het geduld/fijne motoriek niet voor heb, maar als ik alvast wat kan verbeteren met een sterkere adapter zou dat natuurlijk top zijn.
Hallo allemaal,
Ook ik heb bovenstaande antenne-modificatie al een tijdje geleden naar volle tevredenheid uitgevoerd.
Nu heb ik alleen nog (heel af en toe) ruzie met het bereik van mijn regenmeter (degene die HW zelf ook levert).
95% van de tijd laat ie zich keurig zien, maar heeeeeeeeel af en toe geeft ie geen data.
En toegegeven: De regenmeter staat wel erg ver weg.
Ik wil dus de antennemod ook uitvoeren op de regenmeter.
Heeft iemand dit al eens uitgezocht (bv waar zit de antenne op de print).
Peter
Ook ik heb bovenstaande antenne-modificatie al een tijdje geleden naar volle tevredenheid uitgevoerd.
Nu heb ik alleen nog (heel af en toe) ruzie met het bereik van mijn regenmeter (degene die HW zelf ook levert).
95% van de tijd laat ie zich keurig zien, maar heeeeeeeeel af en toe geeft ie geen data.
En toegegeven: De regenmeter staat wel erg ver weg.
Ik wil dus de antennemod ook uitvoeren op de regenmeter.
Heeft iemand dit al eens uitgezocht (bv waar zit de antenne op de print).
Peter
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
Vergeet niet dat sensoren als thermometer en regenmeter periodiek de waarden doorgeven.
Het is dus zeker mogelijk dat een van de zoveel meldingen tegelijk gedaan worden met andere communicatie van een andere sensor. Dan is het pakketje data vernacheld en opnieuw zenden gebeurt niet, aangezien de zender geen idee heeft het mis is gegaan.
Het is dus zeker mogelijk dat een van de zoveel meldingen tegelijk gedaan worden met andere communicatie van een andere sensor. Dan is het pakketje data vernacheld en opnieuw zenden gebeurt niet, aangezien de zender geen idee heeft het mis is gegaan.
Ik had ook vaak 'no data' in beeld. Heb bij mij geen antennemod van de homewizard gedaan, omdat ik ook, al tot vervelens toe, een verkeerd afgestemde regenmeter van iemand anders ontvang en bang ben dat ik dan nog meer rommel ga ontvangen. Ik heb dus puur de thermosensoren die vaak 'no data' aangeven een betere antenne gegeven en sinds nu ongeveer een half jaar geen enkele uitval meer.TD-er schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:22:
Ik heb gezien met een DVB-ontvanger, dat de frequentie waarop de thermometers uitzenden varieert per kanaal. (verbaasde mij, aangezien ik zelf eerder zou verwachten een extra code in de data te zetten)
Vandaag de HeatLink omgewisseld voor een nieuw exemplaar. Jammer; OpenTherm Smart Power werkt nog steeds niet.
Nog maar een keer: geen mogelijkheid om een uit-signaal te geven tussen de 5 en 60 seconden? (bewegingsmelder)
Verwijderd
Nee, dit is vanuit acties niet mogelijk. En er zal ook vast een goede reden zijn waarom dit niet word gedaan. Ik gok dat het ligt aan dat de homewizard niet weet of het signaal aankomt, en soms dus ook signalen meerdere malen stuurt, alle schakelingen onder 1min te onbetrouwbaar zijn kwa garanderen dat het ook op die tijd gebeurd.Kleinebehuizing.nl schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:46:
Nog maar een keer: geen mogelijkheid om een uit-signaal te geven tussen de 5 en 60 seconden? (bewegingsmelder)
Ik lees hier vele problemen met de homewizard en ik heb zelf geen problemen ik heb direct in het begin de antenne mod uitgevoerd en de adapter vervangen door een 1A exemplaar en alles werkte goed en ik miste nooit wat, tot vandaag ik heb met de regen en wind meter geen data ik krijg ze niet weer werkend batterijen van de regen meter vervangen en krijg nog steeds geen data. De windmeter zitten zonnecellen op met accu dus deze moet naar mijn zeggen wel goed werken.
[ Voor 7% gewijzigd door reinhold op 02-08-2014 11:39 ]
Beste tweakers, ik heb een eleketrisch garage deur die erg slecht reageerd op de afstandbediening, soms moet ik 3 cm onder de receiver staan voordat het reageerd en andere keer reageerd het al op 15+ meter.
erg frustrerend waardoor ik mn auto niet in de garage parkeer zoals ik wil. (en het batterijtje vervangen van de afstandbediening heb ik al gedaan)
Nu zou ik van jullie graag willen weten wat het beste manier is om dit weer goed te laten werken. Ik zat zelf richting http://www.gogogate.nl/ te denken, maar lijkt me wel een vrij dure oplossing, misschen dat julie nog andere cheap as possible oplossingen hebben ?
erg frustrerend waardoor ik mn auto niet in de garage parkeer zoals ik wil. (en het batterijtje vervangen van de afstandbediening heb ik al gedaan)
Nu zou ik van jullie graag willen weten wat het beste manier is om dit weer goed te laten werken. Ik zat zelf richting http://www.gogogate.nl/ te denken, maar lijkt me wel een vrij dure oplossing, misschen dat julie nog andere cheap as possible oplossingen hebben ?
update:reinhold schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:40:
Ik lees hier vele problemen met de homewizard en ik heb zelf geen problemen ik heb direct in het begin de antenne mod uitgevoerd en de adapter vervangen door een 1A exemplaar en alles werkte goed en ik miste nooit wat, tot vandaag ik heb met de regen en wind meter geen data ik krijg ze niet weer werkend batterijen van de regen meter vervangen en krijg nog steeds geen data. De windmeter zitten zonnecellen op met accu dus deze moet naar mijn zeggen wel goed werken.
Ik heb de wind en regen meters weer aan de praat maar ik krijg nu de deur contacten niet weer aan de praat. Op de homewizard knippert wel de RF lampje en heb de batterijen van alle temperatuur sensoren er uit gehaald. kan er iets zijn wat ineens stoort op de RF.
Verwijderd
Dat is uiteraard altijd mogelijkreinhold schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:41:
[...]
update:
Ik heb de wind en regen meters weer aan de praat maar ik krijg nu de deur contacten niet weer aan de praat. Op de homewizard knippert wel de RF lampje en heb de batterijen van alle temperatuur sensoren er uit gehaald. kan er iets zijn wat ineens stoort op de RF.
Ik denk inderdaad dat er iets in de omgeving flink stoort, net als bij de garagedeuropener van fuqua.
Hoe kan ik er het makkelijkste achter komen wat deze storing is of welke sensor met een te lage batterij spanning. Ik heb nooit geen problemen gehad het is vanmorgen begonnen. Ik kon vanmorgen geen schakelaar meer bedienen. Maar ik heb alles nu zover dat ik dus nu weer mijn windmeter kwijd ben en geen deurcontacten.
De sensoren die niets doen windmeter, deurcontacten van 2 deuren zijn de sensoren die het verst van de homewizard afstaan. Maar deze werkten altijd goed na de antenne mod.
De sensoren die niets doen windmeter, deurcontacten van 2 deuren zijn de sensoren die het verst van de homewizard afstaan. Maar deze werkten altijd goed na de antenne mod.
Ik zou dit op een ander forum zetten,; het betreft hier uitsluitend Homewizard en aanverwanten.fuqua schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:09:
Beste tweakers, ik heb een eleketrisch garage deur die erg slecht reageerd op de afstandbediening, soms moet ik 3 cm onder de receiver staan voordat het reageerd en andere keer reageerd het al op 15+ meter.
Ander forum hoeft ook weer niet, ander topic misschien welmartinvdm schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 22:59:
[...]
Ik zou dit op een ander forum zetten,; het betreft hier uitsluitend Homewizard en aanverwanten.
Over de storing...
Kan maar zo zijn dat er een apparaat in de buurt zit met een (bijna) lege batterij. Dan is de 433 MHz band vol
Rondlopen met een homewizard is een beetje lastig.
Maar het zou al een hoop schelen wanneer de HW een soort van debug-optie heeft om signalen/storingen te kunnen loggen.
Goede beschrijvingJohanWP schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:21:
Beste medetweakers,
[..]
Heb alleen nog wel twee opmerkingen:
- Je had qua stevigheid waarschijnlijk beter een wat dunnere draad kunnen kiezen. Als je nu perongeluk vrij hard tegen de antenne zou stoten / HomeWizard zou laten vallen op de antenne dan heb je kans dat het printspoor losscheurt vanwege de grote kracht die er op dat kleine punt wordt uitgeoefend.
Ik gebruik voor dit soort dingen vaak een massieve ader uit een UTP netwerkkabel. Dikte van de antenne maakt volgens mij niet heel veel uit. - En ik weet ook niet of het handig is dat je de antenne hebt gebogen. Je zegt zelf dat voor je gevoel het bereik beter is, maar dat is het verschil tussen de antenne horizontaal of verticaal denk ik. In dat opzicht was het misschien beter om hem net na waar hij bevestigd is aan de printplaat te buigen (direct na soldeerplek een knik erin ipv halverwege). En dan ergens anders uit de HW laten komen / HW laten monteren.
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2014 13:45 ]
Wellicht weten de guru's hier een oplossing voor mijn issue met de homewizard.
Heel simpel uitgelegd, er zijn 2 issues die mogelijk gelinkt zijn aan elkaar.
1) Ik kan de homewizard alleen bedienen van buitenaf mijn eigen netwerk ( Mobiel via 3G of via wifi bij iemand anders). Hier gebruik ik homewizardonline voor.
2) Als ik de homewizard via intern netwerk probeer te benaderen word er gevraagd om een wachtwoord. Wanneer ik deze invul krijg ik de melding dat hat password incorrect is terwijl ik 100 % zeker weet dat het wachtwoord klopt. Ook via homewizardonline heb ik nu hetzelfde issue.
Voorheen werkte dit wel en aan de netwerkconfiguratie is niks veranderd in de tussentijd.
Een oplossing zou natuurlijk kunnen zijn om de boel te resetten en vanaf scratch te beginnen, maar ik heb weinig zin om de boel vanaf scratch opnieuw in te stellen omdat er nogal wat geconfigueerd staat.
Misschien heeft iemand hier al eens eerder met dit bijtje gehakt en een oplossing gevonden?
Heel simpel uitgelegd, er zijn 2 issues die mogelijk gelinkt zijn aan elkaar.
1) Ik kan de homewizard alleen bedienen van buitenaf mijn eigen netwerk ( Mobiel via 3G of via wifi bij iemand anders). Hier gebruik ik homewizardonline voor.
2) Als ik de homewizard via intern netwerk probeer te benaderen word er gevraagd om een wachtwoord. Wanneer ik deze invul krijg ik de melding dat hat password incorrect is terwijl ik 100 % zeker weet dat het wachtwoord klopt. Ook via homewizardonline heb ik nu hetzelfde issue.
Voorheen werkte dit wel en aan de netwerkconfiguratie is niks veranderd in de tussentijd.
Een oplossing zou natuurlijk kunnen zijn om de boel te resetten en vanaf scratch te beginnen, maar ik heb weinig zin om de boel vanaf scratch opnieuw in te stellen omdat er nogal wat geconfigueerd staat.
Misschien heeft iemand hier al eens eerder met dit bijtje gehakt en een oplossing gevonden?
[ Voor 7% gewijzigd door netvista op 03-08-2014 16:33 ]
Wat is het IP-adres van de HW en wat van je andere apparatuur (foon/tablet/laptop)?
* TD-er heeft namelijk het vermoeden dat je 2 routers in je netwerk hebt.
* TD-er heeft namelijk het vermoeden dat je 2 routers in je netwerk hebt.
Ik heb maar 1 router ( Asus RT-AC66U ) in mijn netwerk. Alle NW apparatuur zit in de 192.168.1.xxx range.
@robinvandienst, kun je me misschien vertellen waar je het alluminium bezel hebt laten maken?Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:44:
Na het vorige knutselwerkje met de Android Tablets in de muur, nu verder gegaan met het maken van iPad mini's aan de muur... Hierbij foto's van het resultaat..
@Depl0y -> Ze wachten met smart op je App![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@TD-er:
idd ander topic, ander forum is zo rigoreus
@netvista: letop dat de Homewizard Online en je eigen Homewizard wachtwoord twee verschillende zijn.

@netvista: letop dat de Homewizard Online en je eigen Homewizard wachtwoord twee verschillende zijn.
Na de problemen van gisteren dat regen meter, windmeter en deurcontacten niet meer werkten heeft vandaag alles goed gewerkt en heb ik geen problemen gehad. Probleem heeft zichzelf opgelost. Jammer had graag willen weten wat de problemen had veroorzaakt.
Met de HPM kan dit wel. Door het toepassen van een countdowntimer. Je moet je dan wel registreren op Http://hpm.homeip.net en kijk op de website (FAQ onderdeel countdowntimer) voor extra info. Geef de naam schakelaar die het licht schakelt de volgende naam 20QcdQ15QlampKleinebehuizing.nl schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:22:
Goedemiddag.
En zorg dat de bewegingssensor via een actie de schakelaar 20QcdQ15Qlamp AAN schakelt. Schakel de auto-off. functionaliteit van de actie UIT.
Werking: als de bewegingsensor een beweging oppikt dan zal via de actie de schakelaar 20QcdQ15Qlamp worden AAN gezet. De HPM zorgt dat 15 seconden later deze schakelaar automatisch UIT wordt gezet. Gezien het feit dat er een schakelvertraging van ca 15seconden zit tussen de HPM en de Homewizard, is de effectieve schakeltijd dus 15+15 seconde dus ca 30 seconden. Door het getal 15 in de naam van de schakelaar te verhogen/verlagen wordt de schakeltijd voor AAN langer respectievelijk korter
Het kan nog mooier. Door ook nog een KAKU wand schakelaar op te nemen kan je middels conditioneel schakelen (en/of) de lamp laten schakelen obv de bewegingsensor OF obv de wandschakelaar (permanent aan) zie de gebruikersvoorbeelden op de website (sectie verlichting)
ThinkPadd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:44:
[...]
Goede beschrijving
Heb alleen nog wel twee opmerkingen:Nu werkt het vast ook goed, maar voor het officiële is het een beetje raar dat je een knik halverwege in je antenne maakt
- Je had qua stevigheid waarschijnlijk beter een wat dunnere draad kunnen kiezen. Als je nu perongeluk vrij hard tegen de antenne zou stoten / HomeWizard zou laten vallen op de antenne dan heb je kans dat het printspoor losscheurt vanwege de grote kracht die er op dat kleine punt wordt uitgeoefend.
Ik gebruik voor dit soort dingen vaak een massieve ader uit een UTP netwerkkabel. Dikte van de antenne maakt volgens mij niet heel veel uit.- En ik weet ook niet of het handig is dat je de antenne hebt gebogen. Je zegt zelf dat voor je gevoel het bereik beter is, maar dat is het verschil tussen de antenne horizontaal of verticaal denk ik. In dat opzicht was het misschien beter om hem net na waar hij bevestigd is aan de printplaat te buigen (direct na soldeerplek een knik erin ipv halverwege). En dan ergens anders uit de HW laten komen / HW laten monteren.
- In dit geval had ik alleen elektradraad voor handen, maar ik snap je punt. Gelukkig hangt hij tegen het plafond in mijn meterkast, dus er kan niets tegen de antenne aanstoten
- Dat zou betekenen dat ik bovenin een gat had moeten boren en ik behoud liever een OEM look. Daarnaast heb ik het idee dat ik beter bereik heb omdat de antenne nu zowel horizontaal en vertiaal bereik heeft. Of dit ook zo werkt weet ik niet, ik weet te weinig over antennes. Voor mijn situatie werkt het in ieder geval perfect
Dank!!
Laatste paar dagen hier mee aan het testen geweest, maar de raamsensor geeft toch een AAN signaal als het contact verbroken is en een UIT als het contact "dicht" zit. hierdoor de scene net wat om moeten draaien naar QenQ1Q30Q1Q31Q0SNIK0906 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:04:
[...]
Ik kan dit onderschrijven. In eerste instantie had ik de (mod) antenne ook in lijn met de Homewizard gemonteerd, maar merkte toen dat er wel verbetering was, maar nog niet helemaal.Daarnaast heb ik het idee dat ik beter bereik heb omdat de antenne nu zowel horizontaal en vertiaal bereik heeft. Of dit ook zo werkt weet ik niet, ik weet te weinig over antennes. Voor mijn situatie werkt het in ieder geval perfect![]()
[/list]
Nadat ik de antenne horizontaal gebogen had was ik van alle problemen af.
Ergens op dit forum kon iemand die er verstand van zei te hebben (van antennes) eea verklaren omdat ik op deze wijze zowel het horizontale als verticale spectrum afdekte (of zoiets).
Bij mij hangt de HW ook tegen de muur. De antennechip van de HW zit dan dus verticaal en de mod-antenne horizontaal.
Peter
ik heb afgelopen weekend 2 zonnepanelen op mn tuinhuis geplaatst (staan niet op eigen groep, is niet nodig voor 2 panelen) Deze panelen gaan in mijn tuinhuis direct op het stopcontact. Tevens heb ik een KWH meter van homewizard tussen deze draad gezet (ook in mn tuinhuis)
Nu wil ik echter via de energylink meten hoeveel stroom ze opleveren. De energylink staat echter in de meterkast van mijn woonhuis. Het is dus nodig om het pulssignaal van de KWH meter naar de energylink te brengen.
HIervoor moet ik 10 meter tuin en 10 meter kruipruimte overbruggen.
Nu vroeg ik me af, of het noodzakelijk is om hiervoor een grondkabel te gebruiken? aangezien er geen stroom door de draad gaat, maar een pulssignaal, lijkt me dit niet direct noodzakelijk. Ik vraag dit omdat een grondkabel redelijk aan de prijs is (en ik heb nog 100 meter 2x1,5mm installatiedraad in mn bezit).
Maar ik ben bang voor 2 zaken
1. kan het pulssignaal wel door dit installatiedraad(ivm lengte van het draad en kou in de grond)?
2. gaat gewone installatiedraad niet oxideren oid door regen e.d.?
Kan iemand hierin wat adviseren? Heeft iemand al eerder met dit bijltje gehakt?
alvast bedankt
Nu wil ik echter via de energylink meten hoeveel stroom ze opleveren. De energylink staat echter in de meterkast van mijn woonhuis. Het is dus nodig om het pulssignaal van de KWH meter naar de energylink te brengen.
Nu vroeg ik me af, of het noodzakelijk is om hiervoor een grondkabel te gebruiken? aangezien er geen stroom door de draad gaat, maar een pulssignaal, lijkt me dit niet direct noodzakelijk. Ik vraag dit omdat een grondkabel redelijk aan de prijs is (en ik heb nog 100 meter 2x1,5mm installatiedraad in mn bezit).
1. kan het pulssignaal wel door dit installatiedraad(ivm lengte van het draad en kou in de grond)?
alvast bedankt
Is er eigenlijk een mogelijkheid om de "S" poorten op een homewizard uit te bereiden?
Ik kan mij namelijk goed voorstellen dat mensen al snel gelimiteerd zijn, wil jij bijvoorbeeld een Heatlink gebruiken icm zonnepanelen dan gaat dit al niet.
Ik kan mij namelijk goed voorstellen dat mensen al snel gelimiteerd zijn, wil jij bijvoorbeeld een Heatlink gebruiken icm zonnepanelen dan gaat dit al niet.
Allen,
Onderstaande voor een ieder ter lering ende vermaak:
Op 30 juni maakte ik op dit forum melding van het feit dat mijn watermeter op hol was geslagen.
De Energylink gaf verbruikswaardes van >15000 liter per minuut of zelfs negatieve waardes.
Nadat ik de pulssensor op de S2 poort had gezet leek het probleem over.
Omdat de Energylink nieuw was heb ik toch maar een RMA procedure opgestart bij Homewizard en zij stuurden mij netjes een andere Energylink. Deze bleek echter op beide poorten het probleem te hebben.
Ondanks veel gezoek, geprobeer en wat testjes kwam ik er niet uit. Ook deze Energylink was totaal de weg kwijt.
Homewizard was bereid mij nog een derde Energylink aan te reiken en deze heb ik dan ook vorige week zelf opgehaald.
Een tip van een medewerker van Homewizard bleek goud waard in mijn probeersels:
`Het groene ledje boven de S-poort.`
Thuis gekomen ging ook deze gloednieuwe Energylink volledig uit zijn dak met >25000 liter per minuut.
Alleen nu viel mij op (na genoemde tip) dat het groene ledje boven de S1 poort constant brandde, terwijl deze alleen even hoort op te lichten als de pulssensor een puls geeft.
Ondanks dat ik de pulssensor lostrok bleef de Energylink idiote waardes geven (het symptoon waardoor ik dacht dat de Energylink stuk was).
Om een testje uit te voeren sloot ik een los kabeltje aan op de Energylink om zo handmatig de 2 aders kort met elkaar te verbinden en zo een puls de simuleren. Bij de eerste 'kortsluiting' die ik maakte stopte accuut het groene ledje met branden en de idiote waardes verdwenen. Blijkbaar was dat een soort reset. Daarna ongeveer 1x per seconde de kabeltjes weer kortgesloten en dit resulteerde in een keurig kort oplichtend ledje en een verbruiksweergave van ongeveer 7 liter per minuut.
Dat leek er meer op.
Ik sloot de pulssensor weer aan en de Energylink ging direct weer uit zijn dak.
Ik constateerde nu dus dat de pulssensor blijkbaar defect was.
Ik deed de kruipkelder open en demonteerde de pulssensor.van de watermeter.
Tot mijn verbazing ging het ledje op de Energylink direct uit zodra ik de pulssensor gedemonteerd had (terwijl hij nog aangesloten was) en gaf ook de Homewizard een verbruik van 0 liter. Deze keer kwam hij dus tot 'rust'.
Ik dacht heel even aan de kabelbreukje maar veel morrelen aan deze draad leverde niets op.
En toen werd het ineens duidelijk:
Ik zag zeer veel condenswater op het ruitje van de watermeter zitten. En dan is 1+1 al snel 2.
De werking van de pulssensor is er op gebaseerd dat de sensor een lichtbundeltje op het radertje van de watermeter schijnt. Op dit radertje zit een spiegeltje. Zodra er water loopt gaat dit radertje draaien en wanneer het spiegeltje langskomt weerkaatst deze de lichtbundel van de sensor en de sensor vertaald dit als 1 liter verbruik.
Mijn conclusie: Condensdruppels welke tussen de watermeter en de pulssensor waren gekomen hebben de lichtbundel afgebogen of opgevangen en weerkaatst. De sensor ontving dus een constante weerkaatsing van de lichtbundel er vertaalde dit (terecht) in duizenden liters.
De boel daarna goed afgedroogd en weer gemonteerd. De sensor draait nu al 96 uur feilloos.
Dus mocht je ooit op je HW rare waardes krijgen van je watermeter ?.... pak eerst even een droge doek ;-)
Ik moet nu op zoek naar een methode om de condensvorming te voorkomen (de meter hangt bij mij in de kruipkelder).
Overigens chapeau voor Homewizard. Zij bleven mij zonder morren 3x van een nieuwe Energylink voorzien en bleven meedenken in de speurtocht naar dit probleem.
Ticket closed ;-)
Peter
Onderstaande voor een ieder ter lering ende vermaak:
Op 30 juni maakte ik op dit forum melding van het feit dat mijn watermeter op hol was geslagen.
De Energylink gaf verbruikswaardes van >15000 liter per minuut of zelfs negatieve waardes.
Nadat ik de pulssensor op de S2 poort had gezet leek het probleem over.
Omdat de Energylink nieuw was heb ik toch maar een RMA procedure opgestart bij Homewizard en zij stuurden mij netjes een andere Energylink. Deze bleek echter op beide poorten het probleem te hebben.
Ondanks veel gezoek, geprobeer en wat testjes kwam ik er niet uit. Ook deze Energylink was totaal de weg kwijt.
Homewizard was bereid mij nog een derde Energylink aan te reiken en deze heb ik dan ook vorige week zelf opgehaald.
Een tip van een medewerker van Homewizard bleek goud waard in mijn probeersels:
`Het groene ledje boven de S-poort.`
Thuis gekomen ging ook deze gloednieuwe Energylink volledig uit zijn dak met >25000 liter per minuut.
Alleen nu viel mij op (na genoemde tip) dat het groene ledje boven de S1 poort constant brandde, terwijl deze alleen even hoort op te lichten als de pulssensor een puls geeft.
Ondanks dat ik de pulssensor lostrok bleef de Energylink idiote waardes geven (het symptoon waardoor ik dacht dat de Energylink stuk was).
Om een testje uit te voeren sloot ik een los kabeltje aan op de Energylink om zo handmatig de 2 aders kort met elkaar te verbinden en zo een puls de simuleren. Bij de eerste 'kortsluiting' die ik maakte stopte accuut het groene ledje met branden en de idiote waardes verdwenen. Blijkbaar was dat een soort reset. Daarna ongeveer 1x per seconde de kabeltjes weer kortgesloten en dit resulteerde in een keurig kort oplichtend ledje en een verbruiksweergave van ongeveer 7 liter per minuut.
Dat leek er meer op.
Ik sloot de pulssensor weer aan en de Energylink ging direct weer uit zijn dak.
Ik constateerde nu dus dat de pulssensor blijkbaar defect was.
Ik deed de kruipkelder open en demonteerde de pulssensor.van de watermeter.
Tot mijn verbazing ging het ledje op de Energylink direct uit zodra ik de pulssensor gedemonteerd had (terwijl hij nog aangesloten was) en gaf ook de Homewizard een verbruik van 0 liter. Deze keer kwam hij dus tot 'rust'.
Ik dacht heel even aan de kabelbreukje maar veel morrelen aan deze draad leverde niets op.
En toen werd het ineens duidelijk:
Ik zag zeer veel condenswater op het ruitje van de watermeter zitten. En dan is 1+1 al snel 2.
De werking van de pulssensor is er op gebaseerd dat de sensor een lichtbundeltje op het radertje van de watermeter schijnt. Op dit radertje zit een spiegeltje. Zodra er water loopt gaat dit radertje draaien en wanneer het spiegeltje langskomt weerkaatst deze de lichtbundel van de sensor en de sensor vertaald dit als 1 liter verbruik.
Mijn conclusie: Condensdruppels welke tussen de watermeter en de pulssensor waren gekomen hebben de lichtbundel afgebogen of opgevangen en weerkaatst. De sensor ontving dus een constante weerkaatsing van de lichtbundel er vertaalde dit (terecht) in duizenden liters.
De boel daarna goed afgedroogd en weer gemonteerd. De sensor draait nu al 96 uur feilloos.
Dus mocht je ooit op je HW rare waardes krijgen van je watermeter ?.... pak eerst even een droge doek ;-)
Ik moet nu op zoek naar een methode om de condensvorming te voorkomen (de meter hangt bij mij in de kruipkelder).
Overigens chapeau voor Homewizard. Zij bleven mij zonder morren 3x van een nieuwe Energylink voorzien en bleven meedenken in de speurtocht naar dit probleem.
Ticket closed ;-)
Peter
Verwijderd
Na veel gelezen te hebben, met name dit forum over de HW vorige week besloten om over te gaan
tot aanschaf. Heb gekozen voor het vakantiepakket (de rekensom leert dat je dan de meeste spulletjes
krijgt voor het geld ;-) plus nog wat lossen spulletjes. Alles netjes binnen gekregen, had 1 telefoontje
nodig met de servicedesk, had namelijk het Mac adres nodig van de HW, ivm beveiliging etc, dat hadden ze en hupsakee alles draaien als een tierelier, kind kan de was doen.
Waar ik alleen even tegen aan loop is dat verdomde witte ledje op die camera, dat is niet uit te krijgen.
In de KB staat dit: Ga in de configuratie naar 'System > Indicator settings'. Hier kun je opgeven wat de functie van het lampje moet zijn. Selecteer hier 'Always off' en druk op submit
Nou dat werkt dus niet, met geen mogelijkheid wil die camera die instelling vasthouden, springt gewoon terug naar de standaard instelling,
Heeft iemand daar een oplossing voor ? HW support heeft het denk erg druk - heb al ticket ingeschoten vandaar dat ik het ook hier even probeer.
Dank alvast,
ps: ik las ergens in dit forum dat er een soort van verslaving kan toeslaan om steeds meer te regelen, nou daar begint het wel op te lijken :-)
tot aanschaf. Heb gekozen voor het vakantiepakket (de rekensom leert dat je dan de meeste spulletjes
krijgt voor het geld ;-) plus nog wat lossen spulletjes. Alles netjes binnen gekregen, had 1 telefoontje
nodig met de servicedesk, had namelijk het Mac adres nodig van de HW, ivm beveiliging etc, dat hadden ze en hupsakee alles draaien als een tierelier, kind kan de was doen.
Waar ik alleen even tegen aan loop is dat verdomde witte ledje op die camera, dat is niet uit te krijgen.
In de KB staat dit: Ga in de configuratie naar 'System > Indicator settings'. Hier kun je opgeven wat de functie van het lampje moet zijn. Selecteer hier 'Always off' en druk op submit
Nou dat werkt dus niet, met geen mogelijkheid wil die camera die instelling vasthouden, springt gewoon terug naar de standaard instelling,
Heeft iemand daar een oplossing voor ? HW support heeft het denk erg druk - heb al ticket ingeschoten vandaar dat ik het ook hier even probeer.
Dank alvast,
ps: ik las ergens in dit forum dat er een soort van verslaving kan toeslaan om steeds meer te regelen, nou daar begint het wel op te lijken :-)
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem, gewoon simpel tweelingsnoer gebruiken, ga je onder de grond dan een hostalit buis eromheen gebruiken (de grijze elektra pvc buis). Werkt bij mij prima.mexxer schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:47:
ik heb afgelopen weekend 2 zonnepanelen op mn tuinhuis geplaatst (staan niet op eigen groep, is niet nodig voor 2 panelen) Deze panelen gaan in mijn tuinhuis direct op het stopcontact. Tevens heb ik een KWH meter van homewizard tussen deze draad gezet (ook in mn tuinhuis)
alvast bedankt
Heatlink is een losse module. Heeft niets te maken met de energylink. De energylink heeft een poort om de slimme meter uit te lezen, en dan nog twee poorten over, een voor bijvoorbeelf je zonnepanelen, en dan kun je evt nog je waterverbruik aansluiten als tweede of een extra kwh meter.prekz schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:47:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om de "S" poorten op een homewizard uit te bereiden?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2014 17:23 ]
Peter, pvkan, goed dat het probleem is opgelost, maar welk type watersensor gebruik jij?
Ik gebruik de 'Pulssensor Cyble voor watermeters Itron', dit is een 'massief' blok die het perfect doet.
Ik heb begrepen dat deze inductief op het metalen glimmende deel van de wijzer werkt.
Maar misschien weet iemand hier meer van.
Ook heb ik gemerkt dat de ingang polair is, iets wat niet blijkt uit de documentatie.
Zie
https://www.itron.com/mxc...le_Sensor_pb_EN_12-11.pdf
Ik gebruik de 'Pulssensor Cyble voor watermeters Itron', dit is een 'massief' blok die het perfect doet.
Ik heb begrepen dat deze inductief op het metalen glimmende deel van de wijzer werkt.
Ook heb ik gemerkt dat de ingang polair is, iets wat niet blijkt uit de documentatie.
Zie
[ Voor 9% gewijzigd door RuudMR op 04-08-2014 19:27 ]
Voor de liefhebbers: drie stekkerdoosschakelaars (1500W) voor €14,95 bij de gamma https://www.gamma.nl/asso...lset-apa3-1500r/p/B364802
Je hebt gelijk, "slip of the pen". Ik had de verkeerde waarde genomen.DrakeNL schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:19:
[...]
Laatste paar dagen hier mee aan het testen geweest, maar de raamsensor geeft toch een AAN signaal als het contact verbroken is en een UIT als het contact "dicht" zit. hierdoor de scene net wat om moeten draaien naar QenQ1Q30Q1Q31Q0
Correct om de waardes in de monitor scene om te draaien. Concept blijft verder gelijk.
Ligt het toevallig niet aan je Internet Explorer compatibiliteit? Al eens in Chrome de setting gemaakt?Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:50:
Na veel gelezen te hebben, met name dit forum over de HW vorige week besloten om over te gaan
Dank alvast,
Ach SNIK0906 maakt niet uit. Je HPM initiatief een zeer goede aanvulling op de HW.SNIK0906 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:35:
[...]
Je hebt gelijk, "slip of the pen". Ik had de verkeerde waarde genomen.
Correct om de waardes in de monitor scene om te draaien. Concept blijft verder gelijk.
Hoi,RuudMR schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:02:
Peter, pvkan, goed dat het probleem is opgelost, maar welk type watersensor gebruik jij?
Zie
Ik heb inderdaad exact dezelfde. Met het 'spiegeltje' in mijn verhaal doel ik inderdaad het metalen
stukje (driehoekig) op het radertje. Deze straalt de lichtbundel terug = 1 puls.
Tussen de Cyble en de watermeter was bij mij condensvorming ontstaan. Dus de waterdruppeltjes namen
de functie van het spiegeltje ongewenst over.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn watermeter in de kruipkelder ligt en we een behoorlijk hoge waterstand hebben hier in de polder. Mijn kruipkelder is dan ook nooit droog !
Dat helpt natuurlijk niet. Vandaar mijn wens om de meter te laten verplaatsen. De waterleverancier is al gebeld
ZIjn er hier mensen die een sproeisysteem van de tuin bedienen met de Homewizard? Wil graag mijn sproeiers (Rainbird) aan kunnen zetten via de Homewizard. Rainbird heeft zelf beregeningcomputers maar dat zal niet gaan werken met de HW. Al is het maar iets wat met spanning de kraan open draait, maar geen idee of zoiets bestaat en hoe het heet.
[ Voor 18% gewijzigd door JB op 05-08-2014 14:34 ]
Mijn boefje is liev!
Verwijderd
beste medegebruikers 
ook ik heb last van t slechte bereik van de homewizard, echter ben ik niet zo'n held met soldeerbouten en ben ik bang dat ik mijn homewizard sloop als ik de antenne-mod ga toepassen
is er iemand in de regio den-haag / amsterdam die voor mij deze mod zou willen doen?
ook ik heb last van t slechte bereik van de homewizard, echter ben ik niet zo'n held met soldeerbouten en ben ik bang dat ik mijn homewizard sloop als ik de antenne-mod ga toepassen
is er iemand in de regio den-haag / amsterdam die voor mij deze mod zou willen doen?
Bedankt voor de tip! Da's geen geld voor 3 ontvangerswian schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:23:
Voor de liefhebbers: drie stekkerdoosschakelaars (1500W) voor €14,95 bij de gamma https://www.gamma.nl/asso...lset-apa3-1500r/p/B364802
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Volgens mij had ik dat al geprobeerd maar ga het nu als nog een keer proberen, thanks voor de tip,martinvdm schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:01:
[...]
Ligt het toevallig niet aan je Internet Explorer compatibiliteit? Al eens in Chrome de setting gemaakt?
zal het ook met FF proberen en IE in compatibiliteit modus.
Verwijderd
hmmm, no luck ! vreemde is ook dat ik nergens 1 of andere firmware (update) kan vinden voor dezeVerwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:33:
[...]
Volgens mij had ik dat al geprobeerd maar ga het nu als nog een keer proberen, thanks voor de tip,
zal het ook met FF proberen en IE in compatibiliteit modus.
camera .... dan mr even wachten op HW Support
Probeer eens via een app op je smartphone, had bij mij met een foscam cloon precies het zelfde, kon via de app een "uitgang" schakelen, welke er niet was, maar daarmee gingen wel m'n lampje uit. Gebruikte IP camviewer Lite. Zowel voor ios als androidVerwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:38:
[...]
hmmm, no luck ! vreemde is ook dat ik nergens 1 of andere firmware (update) kan vinden voor deze
camera .... dan mr even wachten op HW Support
http://www.pvcvoordeel.nl...P7ctLjF_L8CFXDLtAod7EQA-wJB schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:33:
ZIjn er hier mensen die een sproeisysteem van de tuin bedienen met de Homewizard? Wil graag mijn sproeiers (Rainbird) aan kunnen zetten via de Homewizard. Rainbird heeft zelf beregeningcomputers maar dat zal niet gaan werken met de HW. Al is het maar iets wat met spanning de kraan open draait, maar geen idee of zoiets bestaat en hoe het heet.
volgens mij kun je daarmee en een ge-tweakte kaku (potentiaal vrij) of via een een gewone kaku (geen id met welke spanning deze klep werk) makkelijk met de HW schakelen.
Deze is standaard al potentiaal vrij, scheelt weerjacquesmulders schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:30:
[...]
http://www.pvcvoordeel.nl...P7ctLjF_L8CFXDLtAod7EQA-w
volgens mij kun je daarmee en een ge-tweakte kaku (potentiaal vrij) of via een een gewone kaku (geen id met welke spanning deze klep werk) makkelijk met de HW schakelen.
volgens mij heb ik zo 1 nog thuis liggen. Had ik voor mijn rolluiken besteld, maar die werkte niet. Wil er voor een zacht prijsje wel van af.martinvdm schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:24:
[...]
Deze is standaard al potentiaal vrij, scheelt weer
Die AntenneMOD, is dat een gratis alternatief voor de KAKU AEX-701 versterker? of haal ik dan 2 zaken door mekaar?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!