Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dazzie: ik heb idd ook soortgelijke problemen. Ik heb wel gemerkt dat het soms gewoon erg lang duurt (2min). Maar idd ook zo af en toe werkt het op onvoorklaarbare reden niet lekker. Het is overigens al vaker hier voorbij gekomen en lijkt een iSense - Homewizard issue te zijn, maar gezien de duur van de problemen en het feit dat Homewizard maar blijft volhouden dat ze er mee bezig zijn, lijkt het erop dat ze hun vinger er niet achter kunnen krijgen.

@tandarts: zoals een stukje hierboven geschreven heb ik hier ook last van. Nog niet op kunnen lossen. Ticket gemeld bij Homewizard, maar zoals inmiddels gewend nog geen reactie ontvangen. Jij hebt overigens al heel wat zichtbare foto, bij mij komt ie niet verder als de eerste regel.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zitten de camera en HW op dezelfde accesspoint?
Indien wel, probeer het eens los.

Niet dat ik een camera heb, maar sinds ik de HW op echt een gescheiden AP heb zitten, werkt het echt een stuk stabieler en rapper.
Het is net of de WiFi in de HW erg slecht overweg kan met een accesspoint wat steeds schakelt in snelheid.

En over schakelen aan de hand van een status van een schakelaar. Let heel goed op dat je geen onterechte aannames gaat maken, wanneer een "deur open" mogelijk niet aan is gekomen bij de HW.
Of in elk geval geen onterechte aannames die potentieel heel vervelend kunnen uitpakken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:38:
Zitten de camera en HW op dezelfde accesspoint?
Indien wel, probeer het eens los.

Niet dat ik een camera heb, maar sinds ik de HW op echt een gescheiden AP heb zitten, werkt het echt een stuk stabieler en rapper.
Het is net of de WiFi in de HW erg slecht overweg kan met een accesspoint wat steeds schakelt in snelheid.

En over schakelen aan de hand van een status van een schakelaar. Let heel goed op dat je geen onterechte aannames gaat maken, wanneer een "deur open" mogelijk niet aan is gekomen bij de HW.
Of in elk geval geen onterechte aannames die potentieel heel vervelend kunnen uitpakken.
Ik heb beide op een apart Accesspoint zitten en maakt bij mij niets uit. Ik heb onlangs de HW op een ander AP gezet aangezien ik echt belachelijke Ping response kreeg. Blijkt toch wel dat de WiFi chip in de HW van niet al te sterke kwaliteit is. Ander AP en iets verplaatsen heeft het iets verbeterd maar niet echt strakke tijden en regelmatig ook een enkele packetloss. Iig is camera en HW bij mij fysiek gescheiden.

Edit: ik heb nog niet kunnen testen met de HW dichterbij de router waardoor hopelijk minder packetloss is wat wellicht de oorzaak is voor het probleem van de halve snapshot. Ik heb er al erg lang over gedaan om een juiste plek voor alle 433mhz apparatuur te vinden dus zit niet echt op verplaatsen te wachten. Hadden we maar gewoon een ethernet aansluiting :F

[ Voor 13% gewijzigd door martinvdm op 29-06-2014 22:50 ]

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 20:17:
[...]

Heatlink is op 868mhz en dus heen terug communicerend met de hw, een antenne gaat niks werken als de lampjes gewoon groen knipperen ipv rood.
oke duidelijk, lampies zijn altijd groen als ik kijk

@martinvdm: ja, ik ga volgende week wel eens een keer een avondje testen. zijn wel niet de temperaturen om de cv aan te zetten, maarja........

hoop wel dat het probleem voor van de winter opgelost is. wil best voor HW het een en ander testen..... maar iets horen van ze....

[ Voor 30% gewijzigd door Dazzie op 29-06-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

visie schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:26:
Ik heb nog steeds het volgende probleem bij snapshots van de camera:
[afbeelding]

Het beeld wordt maar half geladen/opgelsagen.
Zijn er meer met dit probleem?
(Ik heb een dericam H502w)
Ik heb dat in een andere situatie ook wel gehad. Dan is de resolutie te hoog of je netwerk niet toereikend om een highresbeeld te laden. Terugbrengen van de resolutie was bij mij de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Allen,

Tijdens de eerste week van mijn vakantie sloeg mijn Energylink op hol op de S1 poort.
Op deze poort zit een watermeter. Nadat deze als enige tijd feilloos zijn werk doet vertelde de Energylink / Homewizard mij in die eerste week dat ik >15000 L water per minuut stond te verbruiken.
Ik schrok me natuurlijk in eerste instantie rot (dacht aan een gebroken leiding) maar de buren konden niets vinden. Van de schrik bekomen realiseerde ik mij ook dat 15000 L water per minuut wel erg veel is.
De diameter van mijn waterleiding laat zoveel water niet door ;-)))

Afijn: Op afstand de S1 uitgezet. Afgelopen weekend thuisgekomen van vakantie en de watermeter op de nog vrije S2 gezet en daar werkt alles weer naar behoren.
De storing zit in de Energylink want als ik de S1 er weer bij zet, geeft deze nog steeds idiote waardes (C waardes staan goed) zonder dat er iets op aangesloten zit.

Nu gaat de Energylink natuurlijk retour (garantie) maar de foute gegevens hebben mijn historie dusdanig beschadigd dat er geen goede analyse over lange periode meer mogelijk is.
Ergo: Ik kan al mijn historische data wel weggooien en opnieuw beginnen.
Omdat ik straks ook natuurlijk een andere Energylink krijg, verlies is geheid ook alle andere gegevens.
Gelukkig heb ik ook nog een Toon (Eneco) die in ieder geval electra en gas in een externe (web) database voor mij bewaard.

Vraag: Weet iemand of de database in de Homewizard te manipuleren is zodat ik mijn waterdata kan repareren en redden ?

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:00:
[...]

Het punt is dat waar voorheen alleen de MJPEG stream van de camera gebruikt werd is nu per type camera bepaald of jet HD is of niet. Een HD type is per definitie ook een HD rtsp stream. Probeer eens on een foscam MJPEG camera te selecteren, dus niet HD.
Voor de zekerheid heb ik álle in HW te vinden Foscam-drivers geprobeerd, maar geen resultaat ...
Ik wacht de oplossing van HW-Support af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:36
pvkan schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:01:

Vraag: Weet iemand of de database in de Homewizard te manipuleren is zodat ik mijn waterdata kan repareren en redden ?
Je zou kunnen proberen een backup terug te zetten. Dit kan op http://www.homewizard.nl/myHomeWizard/index/view/

Ik realiseer me nu pas dat dit alleen voor Backup Pro geldt, sorry... Ik ben bang dat er niets op zit dan helemaal opnieuw beginnen, of "er mee leven".

[ Voor 20% gewijzigd door daxy op 30-06-2014 14:15 ]

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvkan schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:01:
Allen,

Tijdens de eerste week van mijn vakantie sloeg mijn Energylink op hol op de S1 poort.
Op deze poort zit een watermeter. Nadat deze als enige tijd feilloos zijn werk doet vertelde de Energylink / Homewizard mij in die eerste week dat ik >15000 L water per minuut stond te verbruiken.
Ik schrok me natuurlijk in eerste instantie rot (dacht aan een gebroken leiding) maar de buren konden niets vinden. Van de schrik bekomen realiseerde ik mij ook dat 15000 L water per minuut wel erg veel is.
De diameter van mijn waterleiding laat zoveel water niet door ;-)))

Afijn: Op afstand de S1 uitgezet. Afgelopen weekend thuisgekomen van vakantie en de watermeter op de nog vrije S2 gezet en daar werkt alles weer naar behoren.
De storing zit in de Energylink want als ik de S1 er weer bij zet, geeft deze nog steeds idiote waardes (C waardes staan goed) zonder dat er iets op aangesloten zit.

Nu gaat de Energylink natuurlijk retour (garantie) maar de foute gegevens hebben mijn historie dusdanig beschadigd dat er geen goede analyse over lange periode meer mogelijk is.
Ergo: Ik kan al mijn historische data wel weggooien en opnieuw beginnen.
Omdat ik straks ook natuurlijk een andere Energylink krijg, verlies is geheid ook alle andere gegevens.
Gelukkig heb ik ook nog een Toon (Eneco) die in ieder geval electra en gas in een externe (web) database voor mij bewaard.

Peter
Als je nieuwe energylink binnen is de oude niet uit de app verwijderen, maar alleen het pair proces overnieuw doen binnen de al bestaande energylink. Dan hoef je niet de data te wissen. Over de foute data van de afgelopen tijd zou ik homewizard even bellen. Misschien dat zij hier een oplossing voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:35:
[...]

Ik heb dat in een andere situatie ook wel gehad. Dan is de resolutie te hoog of je netwerk niet toereikend om een highresbeeld te laden. Terugbrengen van de resolutie was bij mij de oplossing
De resolutie van de snapshots is 640x480 met een grootte van ongeveer 125kb. En mijn netwerk kan dat lijkt me wel aan. De resolutie van de snapshots kan ik bij deze cam niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:35:
[...]

Bedankt voor de tip, ik heb in de Foscam de kwaliteit van de snapshot gezet op Low ipv Medium en heb idd nu voor het eerst een volledige snapshot binnen. Zal ongetwijfeld te maken hebben met mijn eerder beschreven belabberde wifi ontvangst van de HW, maar nu wel een volle afbeelding, jammer alleen dat de kwaliteit van de afbeelding wel veel slechter is nu. Hoop dat homewizard toch er nog wat aan gaat doen.

Edit: lees nu net ook dit artikel http://foscam.us/forum/98...tom-of-picture-t7531.html lijkt toch ook wel een known issue met de Snappicture2 CGI commando.

[ Voor 23% gewijzigd door martinvdm op 30-06-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:46:
[...]

Bedankt voor de tip, ik heb in de Foscam de kwaliteit van de snapshot gezet op Low ipv Medium en heb idd nu voor het eerst een volledige snapshot binnen. Zal ongetwijfeld te maken hebben met mijn eerder beschreven belabberde wifi ontvangst van de HW, maar nu wel een volle afbeelding, jammer alleen dat de kwaliteit van de afbeelding wel veel slechter is nu. Hoop dat homewizard toch er nog wat aan gaat doen.

Edit: lees nu net ook dit artikel http://foscam.us/forum/98...tom-of-picture-t7531.html lijkt toch ook wel een known issue met de Snappicture2 CGI commando.
Homewizard doet helemaal niets aan snapshots of de stream zover ik weet, deze worden gewoon afgevangen van de ingebouwde features in je camera/ en niet gegenereerd door homewizard zelf. Brakke wifi heeft dus ook hier niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llooijmans86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2023
Sinds de nieuwe firmware/app update maakt mijn homewizard geen snapshot meer bij het indrukken van de deurbel. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
llooijmans86 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:16:
Sinds de nieuwe firmware/app update maakt mijn homewizard geen snapshot meer bij het indrukken van de deurbel. Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik had hier het zelfde probleem, na herstart van de HW werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van het niet kunnen streamen van beelden van een Foscam HD camera (in mijn geval de FI9826W) naar de HW app lijkt opgelost. Zie dit bericht op het Foscam.us forum. Het gaat om step 1: Set one of the streams to MJPEG. Na dit gedaan te hebben, krijg ik inderdaad wel een stream te zien, zowel in de HW windows app als in de Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderleblanc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 20:22
Beste,

Hier ook problemen met snapshots. Na de nieuwe update heeft het kort gewerkt, maar nu doet het niks meer. Zowel bij de deurbel als deursensoren maakt hij geen snapshots meer. Iemand een oplossing? Fout al gemeld bij HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:53:
[...]

Homewizard doet helemaal niets aan snapshots of de stream zover ik weet, deze worden gewoon afgevangen van de ingebouwde features in je camera/ en niet gegenereerd door homewizard zelf. Brakke wifi heeft dus ook hier niets mee te maken.
Ben ik niet met je eens. Homewizard spreekt de snapshot url van de camera aan en slaat de gegenereerde JPEG op. Anders kun je ook nooit 250 snapshots terug zien. Een brakke wifi kan dus resulteren on een corrupte JPEG kopie op de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:09:
Het probleem van het niet kunnen streamen van beelden van een Foscam HD camera (in mijn geval de FI9826W) naar de HW app lijkt opgelost. Zie dit bericht op het Foscam.us forum. Het gaat om step 1: Set one of the streams to MJPEG. Na dit gedaan te hebben, krijg ik inderdaad wel een stream te zien, zowel in de HW windows app als in de Android app.
Precies wat ik zei, alleen moest je MJPEG nog inschakelen in de camera. De beelden via homewizard zijn echter nu niet meer in HD, houd daar wel rekening mee, maar dat zal in het verleden ook nooit geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderleblanc
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-04 20:22
Sanderleblanc schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:11:
Beste,

Hier ook problemen met snapshots. Na de nieuwe update heeft het kort gewerkt, maar nu doet het niks meer. Zowel bij de deurbel als deursensoren maakt hij geen snapshots meer. Iemand een oplossing? Fout al gemeld bij HW.
Probleem is idd opgelost door HW een keer opnieuw op te starten. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-04 16:47
Ja, had ik al gevonden, maar ik vroeg mij af of dit met de homewizard zelf ook kon. Lijkt mij niet zo veilig om een site rechtstreeks toegang te verlenen op een device in mijn lan netwerk. Is misschien alleen maar een gevoel, maar toch.

Ik denk dat ik via app.homewizard.nl wat verkeer ga monitoren met developer mode van de browser en zo wat statements met curl in elkaar flans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjvs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-01-2024
Heb een php stukje gemaakt om de homewizard energylink en thermometer data weg te schrijven naar een database op mijn QNAP:

php bestand:
http://pastebin.com/ttq74Xyt

sql dump voor de database opzet:
http://pastebin.com/aKCtymaS

Via crontab en met lynx laat ik het php bestand elke 15 minuten aanroepen (maar dat kan je natuurlijk ook minder vaak doen) waarop alleen de nieuwe waardes in de database bijgeschreven worden. Ben geen programmeur, dus het zou kunnen dat er een error ontstaat als je database nog leeg is... 8)7

Zo zou je alle data op moeten kunnen slaan. De energylink heeft elke 5 minuten nieuwe waarden, de thermometers elke 15. Met een beetje meer programmeren zijn vast ook andere sensoren en data toe te voegen zijn. script loopt in principe twee loops door, de eerste om de verschillende sensoren overzichtelijk te krijgen, en daarin genest een loop om de data uit te lezen en weg te schrijven.

Kan vast netter, maar het werkt voor mij en dat is voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik ben momenteel zelf bezig om mijn homewizard te monitoren met tasker. Dit wil ik gaan gebruiken op mijn tablet ik wil dan widgets gaan maken terwijl tasker mijn homewizard uitleest en de widgets update.

Ik blijf op dit moment nog vast zitten ik heb in tasker een task gemaakt die mijn homewizard uitleest via http://ipadres:poort/wachtwoord/get-sensors en hij slaat deze info op in een txt bestand. Dit txt bestand leest tasker en zet hem om in een variable. Nu moet in tasker nog iets maken dat hij wat kan doen met deze info en daar blijf ik vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 20:02

Stefan©

Toet toet

Norckon schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:12:
[...]

Dat kan door een scene te maken met daarin één of meer Hue lampen. Aan de scene koppel je vervolgens een zender code.
Dit werkt inderdaad super! Helaas werken de LivingWhites nog niet helemaal probleemloos. Ik kan de LivingWhites die gekoppeld zijn aan mijn Hue Bridge prima besturen via de Homewizard. Ze hebben ook een ander icoontje dan de normale Hue lampen. Echter, wanneer ik de LivingWhites aan een actie koppel dan wordt het gewenste dimniveau niet gehonoreerd. Zodra de LivingWhite wordt aangezet d.m.v. een actie dan blijft het dimniveau altijd op de laagste stand staan.

Herkennen anderen dit verschijnsel? En nog beter... oplossing anyone? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb ongeveer een jaar terug een HomeWizard gehad met toen zat het vol met bugs en leek het bereik ook niet voldoende. Is dat ondertussen al verbeterd of is het soms nog steeds drama met het bereik?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13
Wanneer je even terugleest kun je zien dat het bereik nog steeds een issue is bij sommige gebruikers. Ik heb er zelf geen last van nadat ik een goede plek in mijn huis heb gevonden. (niet meer in de meterkast en ergens in het midden van het huis en op z’n zijkant) Het bereik heeft ook te maken met de spullen van KAKU en daar kan HW niets aan veranderen.
Als je nog verder zoekt dan kun je ook zien dat er een „mod” is die de antenne van de HW veranderd waardoor het bereik ook schijnt toe te nemen.
Daarnaast is niet altijd duidelijk in wat voor omgeving men deze problemen ervaart. Ik woon vrij bescheiden, dus de afstanden tussen de HW en de verschillende KAKU spullen is niet al te groot.
Met andere woorden: Lees even wat pagina’s door en trek je eigen conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:30
Nou ik krijg sinds een aantal dagen zowel lokaal als via online geen verbinding meer met de homewizard. Meerdere malen reset en config tool doorgelopen maar elke keer niet te benaderen. Ontvang ook geen notificaties meer.

Via homewizard online ook de homewizard verwijderd maar met opnieuw toevoegen vind die niks. Zou de nieuwe update verkeerd geflashed zijn ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door Deef_K op 04-07-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

reinhold schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:16:
Als je tijd hebt zou je willen kijken hoe je het hebt gedaan met variable split. En ik ben al meer dan 2 dagen aan het uitzoeken met json en tasker maar ik kom er wel.
Okee, tijd :Y) Handig voor andere mensen met tasker ook. Let op, het kan ongetwijfeld sneller met JSON dingen, maar dat kreeg ik niet werkend. Het split commando wel.

Als voorbeeld: Ik wil na het afgaan van mijn wekker na 20 minuten de status van mijn raam opvragen, als dat contact geopend is krijg ik een melding op mijn telefoon (vergeten het raam dicht te doen na het opstaan):

Als eerste maak ik een profiel aan, het event daarvoor is "alarm done". Daar hang ik dan de task "raam sensor" aan, die gaan we aanmaken.
1 Als eerste maak ik "wait" aan (als je zoekt op deze namen zie je ze als het goed is meteen staan in tasker) Deze wacht de 20 minuten na het afgaan van mijn wekker.
2: Hier doen we een "HTTP get" met server:poort: http://ipvandeHW/password/get-status
Onderaan sla ik het op als output file raam.txt
3: Read File, waarbij hij raam.txt to var %raam omzet
4: Dan komt het lastigere: Variable split. Bij Name vul je %raam in, en als splitter geef ik "kakusensors": aan. Ter info, via de get-status heb ik dus onder andere dit opgehaald:
JavaScript:
1
"kakusensors": [{"id":0,"status":"no","timestamp":"11:01"},{"id":1,"status":"no","timestamp":"22:19"},{"id":2,"status":"no","timestamp":"18:30"}]}}

En met split ga ik dus in het bestand knippen zodat ik alleen de "yes" of "no" van id0 over heb. Maar met deze eerste split heb ik dus alles over na "kakusensors":. Hij slaat elke split op in een andere var. %raam1, %raam2 etc.
5: De volgende Variable Split, %raam2, op ",timestamp"
6: Deze variable split scheid op %raam21 met als splitter alleen de "
Ik weet eerlijk gezegd al niet eens precies meer hoe ik aan %raam21 ben gekomen, volgens mij is dat hoofdscheiding (stap4) de 2e helft, en dan bij stap 5 pakken we het 1e deel, waardoor we dus alles over houden tussen "kakusensors" en "timestamp". de 21 staat dus voor het 2e deel van de 1e split, en het 1e deel van de 2e split.
7: Notify sound, geef hem een titel en tekst, en een geluid naar wens.
Onderaan de If voorwaarde: if %raam216 ~ yes.
(%raam216 kijkt dus naar de waarde bij de 6e " en daar staat dus altijd yes of no )

En dat werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:29

BPi

Gisteren ineens timers die niet meer klopten.
Zie ik tot mn verbazing dat er bij de tijden van zon op en onder ca 8 uur en 17 uur stond. Dat was op zowel tablet als telefoon maar na update op tablet was het weer goed....

Vanmorgen wilde ik mn zonnewering laten zaken via mb telefoon. Geen reactie... vervolgens een losse schakelaar gebruikt en scherm ging uit. Vervolgens was hij via telefoon te stoppen, terug ophalen of weer laten zakken.
HW, geregeld nog ff verbazing over wel en niet werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BPi schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:42:
Gisteren ineens timers die niet meer klopten.
Zie ik tot mn verbazing dat er bij de tijden van zon op en onder ca 8 uur en 17 uur stond. Dat was op zowel tablet als telefoon maar na update op tablet was het weer goed....

Vanmorgen wilde ik mn zonnewering laten zaken via mb telefoon. Geen reactie... vervolgens een losse schakelaar gebruikt en scherm ging uit. Vervolgens was hij via telefoon te stoppen, terug ophalen of weer laten zakken.
HW, geregeld nog ff verbazing over wel en niet werken....
Kijk anders eens waar je HW denkt zich te bevinden en welke datum.
Tijd/datum staat op de status-pagina op het IP-adres van je HW.
Locatie is te vinden op http://<homewizard-IP>/<passwd>/wea/get
Ik zag dat je bij de web-app je browser-locatie kunt doorgeven bij "Shared Weather", misschien dat sowieso even doen?

Bij mij geeft de lokatie-URL het volgende:
code:
1
{"status": "ok", "version": "2.65", "request": {"route": "/wea" }, "response": {"name":"Ten Boer","lat":"53.275829315","lon":"6.694439888","exact_lat":null,"exact_lon":null,"exact_sharing":"no","location":"Ten%20Boer","country":"NL","desc":"Beschutte%20tuin%20aan%20de%20rand%20van%20het%20dorp","msg":"","sharing":"yes","shared_thermometers":[2],"outside_thermometer":2}}

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Laatst online: 02-03 13:47
_ferry_ schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:35:
[...]

Okee, tijd :Y) Handig voor andere mensen met tasker ook. Let op, het kan ongetwijfeld sneller met JSON dingen, maar dat kreeg ik niet werkend. Het split commando wel.

Als voorbeeld: Ik wil na het afgaan van mijn wekker na 20 minuten de status van mijn raam opvragen, als dat contact geopend is krijg ik een melding op mijn telefoon (vergeten het raam dicht te doen na het opstaan):

Als eerste maak ik een profiel aan, het event daarvoor is "alarm done". Daar hang ik dan de task "raam sensor" aan, die gaan we aanmaken.
1 Als eerste maak ik "wait" aan (als je zoekt op deze namen zie je ze als het goed is meteen staan in tasker) Deze wacht de 20 minuten na het afgaan van mijn wekker.
2: Hier doen we een "HTTP get" met server:poort: http://ipvandeHW/password/get-status
4: Dan komt het lastigere: Variable split. Bij Name vul je %raam in, en als splitter geef ik "kakusensors": aan. Ter info, via de get-status heb ik dus onder andere dit opgehaald:
JavaScript:
1
"kakusensors": [{"id":0,"status":"no","timestamp":"11:01"},{"id":1,"status":"no","timestamp":"22:19"},{"id":2,"status":"no","timestamp":"18:30"}]}}

En met split ga ik dus in het bestand knippen zodat ik alleen de "yes" of "no" van id0 over heb. Maar met deze eerste split heb ik dus alles over na "kakusensors":. Hij slaat elke split op in een andere var. %raam1, %raam2 etc.
Ik weet eerlijk gezegd al niet eens precies meer hoe ik aan %raam21 ben gekomen, volgens mij is dat hoofdscheiding (stap4) de 2e helft, en dan bij stap 5 pakken we het 1e deel, waardoor we dus alles over houden tussen "kakusensors" en "timestamp". de 21 staat dus voor het 2e deel van de 1e split, en het 1e deel van de 2e split.
(%raam216 kijkt dus naar de waarde bij de 6e " en daar staat dus altijd yes of no )

Bedankt ik heb het op deze manier werkend gekregen. Maar ik heb nu ook van Gerhard ter Mors tips gekregen en ik heb het nu ook werkend met json en ik ben nu nog aan het kijken of ik het nog wat kan aanpassen maar werkt goed. Als ik telefoon op lader leg dan gaat hij alle deurcontacten controleren en als ze open staan zegt de telefoon welke deur open staat.

Misschien een mooi idee om een nieuwe topic aan te maken homewizard in combinatie met tasker lijkt mij dat er met tasker en homewizard veel mogelijk heden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door reinhold op 06-07-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:35:
[...]

JavaScript:
1

Dit weekend naar aanleiding van je bericht ook met Tasker aan het stoeien geweest.
We zijn erachter gekomen (voor sommigen waarschijnlijk al bekend). dat als je bij "if" een * voor en achter je sensor zet dat je geen variabele split meer nodig hebt. * betekend dat er een onbekende hoeveelheid tekens voor staan (of achter). In dat geval zou je als het goed is meteen bij notificatie een if kunnen aanmaken met *id":1,"status":"no*. De notificatie kijkt dan zelf in %raam of dit hierin voorkomt. zoja dan gaat de notificatie af.

Het scheelt uiteindelijk veel werk zonder de variabele split.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:55
Vraag; Ik heb een scene aangemaakt "naar Bed". Als ik die start dan gaat alle verlichting beneden uit en gaat boven alles aan. Als ik het activeer zou ik graag willen dat de verlichting beneden vertraagd uitgaat maar bovn wel aan.
Ik kan niet vinden of dat mogelijk is. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanputten80 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:00:
Vraag; Ik heb een scene aangemaakt....
.....Ik kan niet vinden of dat mogelijk is. Iemand?
Volgens mij kan dat allen in combinatie met hpm.
Dan werk je met een extra schakelaar die als timer fungeert.
Voorbeeld: 21QcdQ180Qcd
Deze schakelaar zal dus 180 seconden aan blijven waarna hij uit gaat. Hier hang je dan een scene voor hpm aanvast die schakelt als de timer uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Hebben meer mensen last van het niet ontvangen van notificaties? Krijg ze bijna altijd direct binnen maar sinds vandaag vaker niet dan wel.

Android gebruiker BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flash3d schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:44:
Hebben meer mensen last van het niet ontvangen van notificaties? Krijg ze bijna altijd direct binnen maar sinds vandaag vaker niet dan wel.

Android gebruiker BTW.
Ik had vanmorgen (en zonet weer) dat de rookmelders afgingen.
Nu net was ik wel thuis, dus kreeg de melding wel binnen. Maar die van vanmorgen niet.

Maar goed, de rookmelders gingen dus voor zo'n 10 sec af.
Allen tegelijk, dus dat is het probleem niet. De vraag is alleen waarom ze afgaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
TD-er schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:41:
[...]

Ik had vanmorgen (en zonet weer) dat de rookmelders afgingen.
Nu net was ik wel thuis, dus kreeg de melding wel binnen. Maar die van vanmorgen niet.

Maar goed, de rookmelders gingen dus voor zo'n 10 sec af.
Allen tegelijk, dus dat is het probleem niet. De vraag is alleen waarom ze afgaan???
Heb ik ook 2x gehad, keer vroeg in de ochtend. Schrok me de pleuris.

Heb wel een theorie maar weet niet of het kan: die rookmelders zijn volgens mij optisch en kunnen afgaan van bijvoorbeeld spinnenrag of stof . Ik heb er een aantal losgehaald en schoongeblazen.
Daarna geen last meer.

Net weer wat notificaties getest en sommige komen direct binnen en andere weer helemaal niet.
Op me hw wordt wel alles netjes geregistreerd, dan kan het toch alleen bij Google liggen? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over dat stof zat ik ook al na te denken.
Zojuist alle melders even losgehaald en schoongeblazen.
Viel me op dat 1 van de melders de linker LED ineens ging knipperen met ongeveer 2 Hz.
Nogmaals blazen en hij was weer uit.
Dus zou inderdaad een insect oid. kunnen zijn geweest.

M'n oren piepen nog steeds. Wat een takkeherrie!

Maar goed, puntje van aandacht is wel dat onze dochter van bijna 6 maand gewoon door een rookalarm heen slaapt. (is niet eerste keer, paar week geleden in vakantiehuisje ook tot 2x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Flash3d schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:56:
[...]

Heb ik ook 2x gehad, keer vroeg in de ochtend. Schrok me de pleuris.

Heb wel een theorie maar weet niet of het kan: die rookmelders zijn volgens mij optisch en kunnen afgaan van bijvoorbeeld spinnenrag of stof . Ik heb er een aantal losgehaald en schoongeblazen.
Daarna geen last meer.
In de handleiding staat ook duidelijk aangegeven dat bij vals alarm de melder schoongemaakt moet worden:
VALS ALARM:
- Mogelijk zijn er wat stofdeeltjes in de optische sensor gekomen. Blaas
(met de mond of perslucht) de sensor flink door en zuig deze
vervolgens uit met een stofzuiger .

Door dit regelmatig te doen voorkom je natuurlijk ook valse meldingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na het flink doorblazen van de melders, zijn ze nogmaals afgegaan en liggen nu dus (tot vanavond) batterijloos op de plank.
Misschien maar even meenemen naar m'n werk om op de werkplaats even door te blazen.

En voor wat betreft de notificaties... Gisteren is het alarm in totaal kennelijk 5x afgegaan, maar geen enkele notificatie op mijn foon. Die notificatie die ik gisteren dacht te krijgen bleek een Whatsapp bericht precies op het moment dat de rookmelders afgingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
Bij het Kruidvat hebben ze nu een IP camera de D-LINK DCS-930L in de aanbieding voor 30 euro. Deze camera is compatibel met HW.

Op de website niet meer leverbaar maar in sommige winkels wel. Heb er vandaag 1 gehaald. In de pricewatch is de goedkoopste 40 euro.

Edit: kan de camera bekijken vanuit HW maar ik kan geen snapshot maken bij het indrukken van de deurbel. Als ik een nieuwe actie wil aanmaken kan ik niet kiezen voor snapshot bij deurbel. Wel kun je in de D-LINK software een snapshot laten maken bij beweging en deze pic naar je emailadres mailen.

[ Voor 28% gewijzigd door Mediacj op 10-07-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:44
blijkbaar waren de rookmelders ook in reklame bij kruidvat. Heb vandaag een setje van 2 melders gescoord voor iets meer dan 8 euro (normale prijs was 12,99euro). Het was het laatste setje trouwens in dit filiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:44
Is er trouwens al iemand die de draadloze schakelaars van de action (impuls) werkende heeft gekregen via zijn Homewizard.
Kun je ons dan eventueel vertellen hoe dit gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:36
Ik heb gisteren mijn Foscam FI9831W binnen gekregen en deze doet het perfect met de HW.
Het instellen van de Foscam duurde even, maar vervolgens in een paar seconde toegevoegd aan de HW.
Stream van 720p/2MB gaat goed.
De afmetingen van de camera zijn alleen iets groter dan ik had verwacht :D

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

daxy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:13:
Ik heb gisteren mijn Foscam FI9831W binnen gekregen en deze doet het perfect met de HW.
Het instellen van de Foscam duurde even, maar vervolgens in een paar seconde toegevoegd aan de HW.
Stream van 720p/2MB gaat goed.
De afmetingen van de camera zijn alleen iets groter dan ik had verwacht :D
iBood :-)
Had 'm gister ook binnen gekregen, alleen de snapshot functie werkt niet lekker. Bij jou wel?
Heb alle mogelijke HD resoluties geprobeerd maar allemaal het zelfde probleem als andere ook melden in dit topic(gedeeltelijk geladen foto's en de rest grijs) ga vandaag even de SD resoluties proberen, alleen zou het natuurlijk wel graag in HD willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mijn Foscam FI9826W kan ik wel een stream krijgen in de HW (main stream video instellingen/stream type 0/resolutie 720p), maar een snapshot (camera gekoppeld aan sensor) komt dan niet, of niet geheel binnen. Ik heb de resolutie op VGA 640*480 gezet, bit rate 512K, en nu lukt het wel. Maar daar koop je natuurlijk geen HD camera voor ...
Ik hoop dat HW eraan werkt om dit te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:23:
Van mijn Foscam FI9826W kan ik wel een stream krijgen in de HW (main stream video instellingen/stream type 0/resolutie 720p), maar een snapshot (camera gekoppeld aan sensor) komt dan niet, of niet geheel binnen. Ik heb de resolutie op VGA 640*480 gezet, bit rate 512K, en nu lukt het wel. Maar daar koop je natuurlijk geen HD camera voor ...
Ik hoop dat HW eraan werkt om dit te verbeteren.
Juist, al moet ik wel zeggen dat de stream laden wat lang duurt en de PT besturing traag overkomt t.o.v. De FI8910w. HD camera zit bij mij bekabeld aangesloten en SD gaat via WiFi. Betreft de iOS app op iPhone en IPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begreep van Homewizard dat ze druk naar de bug met de niet volledig geladen snapshots aan het kijken zijn, voorlopig heb ik de snapshot quality in de foscam op low gezet en dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:35:
[...]

@J-D Bedankt!

Het werkt inderdaad zoals door jou voorgesteld met VLC. Zowel met intern en extern ip-adres.

Ik wacht dus maar geduldig op een reactie van Homewizard.

Bedankt voor de ontvangen hulp! Super!!
Gisteren dan toch een reactie van HomeWizard mogen ontvangen. Dit na aanleiding van problemen met de DLink DCS-555L camera. Naast een bevestiging dat het niet (naar behoren) werkt op iOS apparaten blijft het afwachten tot dat het 'binnenkort' is geworden ;-)

----- Reactie van support HomeWizard ------
Excuses voor de late reactie, wij hebben deze camera nogmaals getest maar de HD stream blijkt nu alleen goed op Android te werken maar nog niet op iOS apparaten.
Binnenkort komt er een update beschikbaar voor iOS waarin de SD stream van de camera standaard getoond zal worden, met HD kwaliteit als optie. Hiermee heeft u in ieder geval weer de mogelijkheid om de beelden te bekijken.

Wanneer wij de HD stream van deze camera werkend hebben op iOS dan zal dit bekend gemaakt worden via een nieuwe update en eventueel onze nieuwsbrief.
----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30
Klinkt als niet testen. Dit zou je dan toch tegen zijn gekomen? Rare gang van zaken, vooral omdat het met bombarie is aangekondigd.

Development van HWCP lag even stil, verschillende projecten en minder en minder vrije tijd. Projecten ondertussen afgerond.

De HWCP app is nu vanaf het begin af aan opnieuw opgebouwd, een andere insteek omdat het simpel op 1 scherm pleuren van alle sensoren niet gaat werken.

Ondertussen ook de hulp ingeroepen van een designer. Het filmpje hieronder is een erg vroege alpha, zonder design en want dan ook. Vooral om geheugengebruik, standby en de diverse gestures te testen.

YouTube: HomeWizard Control Panel

Ondertussen hoop ik deze week ergens een alpha te kunnen releasen naar de testers die de vorige versie ook getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is zeker een interessante aanpak, om de schakelaars per ruimte onder te verdelen, of misschien etage.
Misschien nog een idee om toch een aantal dingen in een "globale ruimte" te kunnen zetten, zoals energieverbruik, of een scene "alles uit" oid.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ja, de "vakken" in het kamer overzicht krijgen ook nog een functie. Die zijn nu leeg. Daar zou je dus bijvoorbeeld een samenvatting van de kamer op weer kunnen geven. Ook valt de applicatie na een X aantal seconden in slaap en toont het het standby scherm.

(Alpha versie ook weer)
YouTube: HomeWizard Control Panel standby screens (example)

Dit scherm wordt nog wat gedimd, want het is in het filmpje wat te vel om standaard aan de muur te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door sorted.bits op 12-07-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sorted.bits schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 08:00:
Klinkt als niet testen. Dit zou je dan toch tegen zijn gekomen? Rare gang van zaken, vooral omdat het met bombarie is aangekondigd.

Development van HWCP lag even stil, verschillende projecten en minder en minder vrije tijd. Projecten ondertussen afgerond.

De HWCP app is nu vanaf het begin af aan opnieuw opgebouwd, een andere insteek omdat het simpel op 1 scherm pleuren van alle sensoren niet gaat werken.

Ondertussen ook de hulp ingeroepen van een designer. Het filmpje hieronder is een erg vroege alpha, zonder design en want dan ook. Vooral om geheugengebruik, standby en de diverse gestures te testen.

YouTube: HomeWizard Control Panel

Ondertussen hoop ik deze week ergens een alpha te kunnen releasen naar de testers die de vorige versie ook getest hebben.
Ha die Wim, we mistje hier al ;) . Ziet er netjes uit. Ik zou idd zoals TDer al zei iets van een overkoepelende room ideaal vinden die de bijv de gehele breedte van het scherm in een balk bovenin ofzo beslaat. Daarin zou je bijv EnergyLink of HeatLink kunnen plaatsen. Verder nog wat witjes, wellicht goed om per room een thumb te kunnen kiezen. Keep up the good working! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Haha, goed om gemist te worden ;)

Het is nog wat witjes inderdaad. Maar daar gaat als het goed is verandering in komen :P. Inderdaad snelle toegang tot de meest gebruikte sensoren is wel een pré eigenlijk. Maar het idee is om de app de diverse statistieken te laten tonen zodra je hem niet gebruikt (Mijn doel is nog steeds om een iPad aan de muur te hangen).

Op het moment dat je hem weer uit standby haalt, zou de "favoriete" kamer gewoon open moeten staan, met daarin bijvoorbeeld je heatlink en energylink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een idee om met "knijpen" van de vingers een overzicht te krijgen van alle kamers.
Zeg maar het equivalent van in- en uitzoomen op je sensoren.
Dan hoef je ook niet strikt genomen losse kamers te hebben, maar zou je een plattegrond van je huis als plaatje kunnen laden en de sensoren/schakelaars daarin kunnen tekenen.
Een item aanklikken en dan ernaast de knop/schakelaar/etc. in het groot, zodat je 'm makkelijk kunt bedienen.
Dan kun je bijvoorbeeld bij de dimmer toch weer die hele mooie draaiknop van je eerdere versies gebruiken ;)
In elk geval is de bediening dan heel makkelijk. Probeer in de HW-app (in elk geval op Android) maar eens de dimmer te bedienen. Dat is een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Nu online
@martinvdm:

Van de week mailcontact het HW gehad omtrent de Isense thermostaat. Hun willen mijn thermostaat tijdelijk hebben om het een en ander te testen en proberen te onderzoeken welke problemen er zijn. Ik heb nu tijdelijk een leen thermostaat gehad en heb de mijn Isense vandaag op de post naar HW gestuurd.

Wordt vervolgd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Dazzie schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:49:
@martinvdm:

Van de week mailcontact het HW gehad omtrent de Isense thermostaat. Hun willen mijn thermostaat tijdelijk hebben om het een en ander te testen en proberen te onderzoeken welke problemen er zijn. Ik heb nu tijdelijk een leen thermostaat gehad en heb de mijn Isense vandaag op de post naar HW gestuurd.

Wordt vervolgd......
Mooi dat is goed nieuws hopelijk kunnen ze hiermee de oplossing vinden voor het komende stookseizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou me niets verbazen als die thermostaten (van hetzelfde model) verschillende firmware-versies hebben.
Dus lijkt me geen gekke aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:49:
@martinvdm:

Wordt vervolgd......
Dat is idd goed nieuws, maar ik moet nog afwachten of het ook opgelost gaat worden. Ik heb ook meerdere keren aangeboden mee te werken en nooit response op gekregen. Maargoed ze willen nu iig wel. Ik heb overigens V28 van de ISense. Ik heb vandaag ook de HeatLink terug gestuurd. Daarmee willen ze onderzoeken waarom SmartPower niet meer werkt zodra de HeatLink er tussen geplaatst is. Er is dan geen background verlichting meer op de ISense. Ook dit wachten we af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Nu online
martinvdm schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:29:
[...]

Dat is idd goed nieuws, maar ik moet nog afwachten of het ook opgelost gaat worden. Ik heb ook meerdere keren aangeboden mee te werken en nooit response op gekregen. Maargoed ze willen nu iig wel. Ik heb overigens V28 van de ISense. Ik heb vandaag ook de HeatLink terug gestuurd. Daarmee willen ze onderzoeken waarom SmartPower niet meer werkt zodra de HeatLink er tussen geplaatst is. Er is dan geen background verlichting meer op de ISense. Ook dit wachten we af.
ik heb de v27.

maar ik had volgens mij ook geen backlight op de isense vanuit de heatlink, alleen met de 3 batterijen erin... maar dat kan ik op dit moment niet meer testen....

maar we wachten af wat hier uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Yeuh, een Hue setje gekocht en nu kan ik in ieder geval de kleuren correct laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://hwcp.nl/wp-content/uploads/2014/07/IMG_0019.jpg

Volgende stap is het instellen van de kleur en de brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou "Hue Saturation Brightness" overwegen om een kleur in te stellen.
Bijvoorbeeld met 3 sliders:
Afbeeldingslocatie: http://www.yorku.ca/eye/hsb.jpg
Bovenste is de kleur.
Daaronder de "saturation", oftewel van "grijstint" naar "vol kleur" Deze slider moet je dan ook updaten wanneer je een van beide anderen gaat aanpassen. (als je er een kleurenbalk bij wilt tonen)
en de onderste is dan de intensiteit. Oftewel van uit tot volledig aan.

Oh en een leuke feature is natuurlijk om met een camera een kleur aan te kunnen wijzen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door TD-er op 14-07-2014 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Yup, dat is de manier. Gisteravond nog even wat in elkaar gezet.

Onderste rij met kleuren zijn 'favoriete' kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://hwcp.nl/wp-content/uploads/2014/07/Screen-Shot-2014-07-14-at-12.48.39.png

Op dit moment is het nog best lelijk, maar de functionaliteit is er eigenlijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treshed
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 08:15
Wat ik nog mis in de homewizard icm Hue is het alleen aanzetten van de lampen, dus niet een kleurverandering bij het aanzetten van de lamp.

Ik heb in de Hue app een aantal goed ingestelde scenes gemaakt, en het zou mooi zijn als de Homewizard die kan uitlezen of dat de Homewizard de lamp alleen aan kan zetten en daarbij de laatste stand van de Hue lamp behoud.

Iemand een idee of dit mogelijk is in de Homewizard (het aanzetten zonder kleurverandering)? (Ik weet dat het kan via de Hue Api)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Het is via de HomeWizard inderdaad mogelijk om een Hue lamp aan te zetten zonder de kleur te veranderen.

Maar dit kan ook via de Hue app toch? Via de "Light Overview" pagina kan je gewoon de sliders van de lampen schuiven en ze gaan weer aan met de laatst ingestelde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Nieuwe functionaliteit voor de Homewizard Process Monitor (HPM):

De Email Gateway (http://hpm.homeip.net/scenario.html#Alarmlink)

Een (alarm)systeem koppelen aan uw bestaande Homewizard? Dit is eenvoudig mogelijk als uw (alarm)systeem een email kan uitsturen obv (alarm) situaties. Middels de HPM is het mogelijk deze emails te ontvangen en specifieke schakelaars in de Homewizard te (de)activeren, zonder manuele interventie.
Hierdoor wordt het mogelijk om bij (pre)alarm situaties bijvoorbeeld het licht in uw huis te activeren. Of middels Random Timers uw aanwezigheid te simuleren (zie voorbeeld van Random Timers). Het is een eenvoudige wijze om verschillende "werelden" op eenvoudige wijze te koppelen.

Uitgangspunt is dat het (alarm)systeem in staat is een email met specifieke instructies voor de HPM te versturen. De email wordt geinterpreteerd door de hpm waardoor een schakelaar in uw Homewizard AAN of UIT kan worden gezet. Obv deze schakelstand kunnen dan scenarios worden geactiveerd. In principe kan iedere schakelaar in de Homewizard via een mailopdracht worden bestuurd. Er mogen meerdere emails worden verstuurd voor verschillende schakelaars of schakelmomenten.

Binnenkort is ook een SMS gateway beschikbaar, waarbij het mogelijk is op dezelfde wijze als via de mail de Homewizard schakelaars te activeren/deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treshed
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 08:15
sorted.bits schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:01:
Het is via de HomeWizard inderdaad mogelijk om een Hue lamp aan te zetten zonder de kleur te veranderen.

Maar dit kan ook via de Hue app toch? Via de "Light Overview" pagina kan je gewoon de sliders van de lampen schuiven en ze gaan weer aan met de laatst ingestelde kleur.
Klopt, maar als de lamp bijvoorbeeld met de Hue app op groen stond, dan geeft Homewizard altijd de kleur mee die op de homewizard is ingesteld (dus verandert die bijvoorbeeld naar wit en gaat dan aan). En via de Hue app kan het ook met de sliders, alleen kan ik dan niet schakelen zoals met de homewizard (als beweging, dan lamp aan/uit etc).

Dus ik zou graag de Hue lampen willen "schakelen" via de Homewizard app zonder ze te "sturen" qua kleur.
Ik vind zowiezo de manier van kleurinstellen in de homewizard niet altijd even lekker werken.

[ Voor 17% gewijzigd door treshed op 14-07-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Dat viel mij ook al op, de HomeWizard heeft op dit moment last van een 'bug'. Kleuren komen soms niet helemaal overeen. Het zetten van een blauwe kleur via de HomeWizard app, levert een soort van paars op. Als ik daarna naar de Hue app ga, staat de lamp ook ingesteld op paars.

Afbeeldingslocatie: http://hwcp.nl/wp-content/uploads/2014/07/IMG_0053.pngAfbeeldingslocatie: http://hwcp.nl/wp-content/uploads/2014/07/IMG_0054.png

De waardes die de HomeWizard via de API doorgeeft zijn:

code:
1
2
3
4
5
    color =     {
        bri = 255;
        hue = 234;
        sat = 99;
    };

Dit zijn ook daadwerkelijk de codes voor de kleur blauw, zoals in het screenshot van de HomeWizard getoond word. Maar de Philips Hue app denkt daar anders over.

Ik gok dan ook dat er ergens tussen de HomeWizard en de Hue iets fout gaat, met bijvoorbeeld de kleuren conversie van de Hue Api naar de standaard die HomeWizard gebruikt.

De Hue Api gebruikt Hue waardes tot 65535, terwijl de HomeWizard Api het 'graden' verhaal gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door sorted.bits op 15-07-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
Vraag mbt de api... weet iemand of je naast de on/off commando's ook het commando 'toggle' kan geven? Dus als de lamp aan staat gaat deze uit, als de lamp uit is gaat deze aan. In JBMedia Lightmanager wordt dit ondersteund, maar ik vraag me af of de api van HomeWizard deze functie ook kan aansturen.

Tweede vraag, weet iemand of ik de api rechtstreeks kan oproepen middels een URL in een ander programma? Dus bijvoorbeeld: http://192.168.1.xxx/paswoord/api ? Ik wil dan eigenlijk dezelfde interface zien als wanneer je via api.homewizard.com je HW benaderd. Echter moet je dan altijd je paswoord ingeven, die stap wil ik eigenlijk in de url inbakken.

Thanks

[ Voor 0% gewijzigd door LexIsLang op 15-07-2014 13:31 . Reden: typo ]

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ajwkappe schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:31:
Vraag mbt de api... weet iemand of je naast de on/off commando's ook het commando 'toggle' kan geven? Dus als de lamp aan staat gaat deze uit, als de lamp uit is gaat deze aan. In JBMedia Lightmanager wordt dit ondersteund, maar ik vraag me af of de api van HomeWizard deze functie ook kan aansturen.
Volgens mij niet, want Homewizard heeft geen idee of iets aan of uit is 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
ajwkappe schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:31:

Tweede vraag, weet iemand of ik de api rechtstreeks kan oproepen middels een URL in een ander programma? Dus bijvoorbeeld: http://192.168.1.xxx/paswoord/api ? Ik wil dan eigenlijk dezelfde interface zien als wanneer je via api.homewizard.com je HW benaderd. Echter moet je dan altijd je paswoord ingeven, die stap wil ik eigenlijk in de url inbakken.

Thanks
Hier staat alles qua API calls wat ik op dit moment weet:

http://blog.sortedbits.com/homewizard-api-calls/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sorted.bits schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:15:
[...]
De waardes die de HomeWizard via de API doorgeeft zijn:

code:
1
2
3
4
5
    color =     {
        bri = 255;
        hue = 234;
        sat = 99;
    };

Dit zijn ook daadwerkelijk de codes voor de kleur blauw, zoals in het screenshot van de HomeWizard getoond word. Maar de Philips Hue app denkt daar anders over.

Ik gok dan ook dat er ergens tussen de HomeWizard en de Hue iets fout gaat, met bijvoorbeeld de kleuren conversie van de Hue Api naar de standaard die HomeWizard gebruikt.

De Hue Api gebruikt Hue waardes tot 65535, terwijl de HomeWizard Api het 'graden' verhaal gebruikt.
Kan maar zo zijn dat graden van 0...360 lopen terwijl er onderweg ergens iets loopt af te kappen op 255 of misschien zelfs wel modulo 256, door (value & 0xFF) te doen.
Probeer anders eens met kleuren waarbij de hoek < 255 is.

En mocht je nog wat meer API-calls willen... Ik heb er hier nog een paar (en zal die van jou die ik nog mis ook even overnemen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 00:52
Ik heb mijn homewizard in de meterkast staan, maar merk dat er dan toch wat problemen zijn m.b.t. de ontvangst. Ik heb ook al een aantal andere plekken geprobeerd, maar dan heb ik eigenlijk altijd dat of de achtertuin geen ontvangst heeft of de voortuin en anders dat alles wat ik op de 2e etage heb hangen geen/slechte ontvangst heeft. Ik heb de homewizard ook al op allerlei verschillende manieren gepositioneerd.

Het zou mooi zijn als je 2 van die apparaten zou kunnen neerzetten en dat je dan kan bepalen via welk van de 2 een bepaald signaal verstuurd moet worden om zeker te weten dat het aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ten eerste zou je de antenne-mod kunnen toepassen op de HW.
Daarnaast, moet je 'm niet in de meterkast hangen, maar het liefst zoveel mogelijk in line-of-sight.
En als je op een afgelegen locatie KAKU spul moet schakelen, dan zou je een repeater (AEX-701) kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Ik heb een probleempje met m'n homewizard, misschien kan iemand me helpen:

Ik heb mn homewizard gereset omdat hij niet meer op wireless wilde (net het veranderen van instellingen op mn wireless access point).

Na de reset van m'n HomeWizard en opnieuw configureren is hij lokaal (in huis) weer online en werkt het weer prima.

Wanneer ik inlog via HomeWizard online via http://app.homewizard.nl of in de iOS app verbinding wil maken via HomeWizard online, staat m'n HomeWizard op offline.

Ik heb het vermoeden dat ik m'n homewizard moet verwijderen uit homewizard online en hem opnieuw moet registreren of iets dergelijks, maar ik zou niet weten hoe... iemand een idee?

Ik krijg het niet voor elkaar om hem weer op online te krijgen in HomeWizard Online.

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 07:03
Vandaag de uv-sensor en de regenmeter voorzien van nieuwe batterijen. UV werkt weer prima, maar de regenmeter geeft nu ineens een waarde van -154,6 mm aan. Uhm, kan ik dat resetten? Hoe kun je in hemelsnaam in de - komen?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het vorige knutselwerkje met de Android Tablets in de muur, nu verder gegaan met het maken van iPad mini's aan de muur... Hierbij foto's van het resultaat..

@Depl0y -> Ze wachten met smart op je App :9

Afbeeldingslocatie: http://robinvandienst.nl/tweakers/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://robinvandienst.nl/tweakers/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://robinvandienst.nl/tweakers/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://robinvandienst.nl/tweakers/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Limburgse-Doos schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:02:
Vandaag de uv-sensor en de regenmeter voorzien van nieuwe batterijen. UV werkt weer prima, maar de regenmeter geeft nu ineens een waarde van -154,6 mm aan. Uhm, kan ik dat resetten? Hoe kun je in hemelsnaam in de - komen?
Ja heb ik ook gehad met de regenmeter, de enige oplossing is het spontaan laten regenen totdat je negatief 154 hebt weggewerkt en dan staat hij weer op 0. Dit kun je doen door met de binnenste klep op en neer te gaan of een fles water er langzaam doorheen te laten lopen :)

Maar kijk uit het gaat sneller dan je denkt dus af en toe de tijd nemen om de huidige waarde uit te lezen.

Helaas heeft HW nog geen mogelijkheid om alle meetwaarden te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Limburgse-Doos schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:02:
Heb dit al jaren helaas. Komt in mijn geval door een regenmeter in de buurt. Kanalen kun je niet instellen op die dingen dus balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag een nieuwe versie van de app. Zie http://www.homewizard.nl/nieuws .
Zo te zien geen fix voor de snapshots, wel een aantal andere bug fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martien schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:37:

Ik heb mn homewizard gereset omdat hij niet meer op wireless wilde (net het veranderen van instellingen op mn wireless access point).

Na de reset van m'n HomeWizard en opnieuw configureren is hij lokaal (in huis) weer online en werkt het weer prima.

Wanneer ik inlog via HomeWizard online via http://app.homewizard.nl of in de iOS app verbinding wil maken via HomeWizard online, staat m'n HomeWizard op offline.

Ik heb het vermoeden dat ik m'n homewizard moet verwijderen uit homewizard online en hem opnieuw moet registreren of iets dergelijks, maar ik zou niet weten hoe... iemand een idee?

Ik krijg het niet voor elkaar om hem weer op online te krijgen in HomeWizard Online.
Voor de zekerheid ook even alle routers/accesspoints restarten en even kijken of alle apparaten op je netwerk ook het juiste IP-adres hebben.
Voor hetzelfde geld heb je een of ander IP/DHCP conflict.
En ik zou ook even een vraag inschieten bij HW zelf.

Het schijnt dat je de IP-configuratie van de HW ook met de Android app kunt instellen tegenwoordig.
Maar misschien ook even nalopen met de Windows tool en een USB kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 07:03
Mediacj schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 18:47:
[...]

Ja heb ik ook gehad met de regenmeter, de enige oplossing is het spontaan laten regenen totdat je negatief 154 hebt weggewerkt en dan staat hij weer op 0. Dit kun je doen door met de binnenste klep op en neer te gaan of een fles water er langzaam doorheen te laten lopen :)

Maar kijk uit het gaat sneller dan je denkt dus af en toe de tijd nemen om de huidige waarde uit te lezen.

Helaas heeft HW nog geen mogelijkheid om alle meetwaarden te corrigeren.
Ik stond bijna op 0. Bij het laatste klikje schoot die naar -255.
Schiet mij maar in de kerstboom… :(

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
sorted.bits schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:35:
(Mijn doel is nog steeds om een iPad aan de muur te hangen).
Ziet er goed uit. Je hebt geen intressen in een Android versie te maken? :'( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47

Lijkt dat het kastje zich niet heeft aangemeld bij HW online. Check even of je de goede inloggegevens biij de instellingen van de App hebt ingesteld.
Lukt het om in de App (via de schakelaar bij instellingen) te switchen van directe toegang via het LAN naar toegang via HW online?

Let op: het wachtwoord van HW online is NIET hetzelfde als die van de HW-box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
bikermouse schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:47:
[...]

Lijkt dat het kastje zich niet heeft aangemeld bij HW online. Check even of je de goede inloggegevens biij de instellingen van de App hebt ingesteld.
Lukt het om in de App (via de schakelaar bij instellingen) te switchen van directe toegang via het LAN naar toegang via HW online?

Let op: het wachtwoord van HW online is NIET hetzelfde als die van de HW-box...
Ik heb contact gehad met HW support, zijn vragen mij een test firmware in mn HW-box te flashen(?)... ga ik vanavond ff de procedure volgen die ik heb gekregen.

Het lijkt dus meer op een bug dan op een fout van mij... laat m'n bevindingen weten ;)

Edit: overigens kan ik werkt het overschakelen van directe toegang naar HW online wel, alleen geeft de app dan aan dat er geen HW's online zijn. Het lijkt dus net of de HW niet naar internet kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Martien op 17-07-2014 16:34 . Reden: toevoeging... ]

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen waarvan de Homewizard last van de warmte krijgt als het erg heet wordt?
Gister vanaf 11 uur 's ochtends geleidelijke uitval van de diverse sensoren. 's Middags was de hele boel dood, niets werkte meer en sensoren lieten zich niet opnieuw aanmelden. :(

Nu vanochtend opnieuw geprobeerd en alles werkt weer als vanouds ;)

Dat wordt dus een ventilatortje op het kastje richten bij de volgende hittegolf.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt als een adapter die het qua warmte niet helemaal trekt.
Als het vanmiddag weer warm is, kijk dan eens of je adapter ook erg warm is.
Wat je ook kunt doen, is tijdelijk een andere adapter gebruiken met het warme weer van vanmiddag en als het dan niet voorkomt, is dat een waarschijnlijke oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zondag 20 juli 2014 @ 08:01:
Klinkt als een adapter die het qua warmte niet helemaal trekt....
Dat is een goeie van je. Ik hoop niet dat het weer zo heet wordt als gister maar ik ga de adapter in de gaten houden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:03

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:50:
Zijn er meer mensen waarvan de Homewizard last van de warmte krijgt als het erg heet wordt?
Gister vanaf 11 uur 's ochtends geleidelijke uitval van de diverse sensoren. 's Middags was de hele boel dood, niets werkte meer en sensoren lieten zich niet opnieuw aanmelden. :(

Nu vanochtend opnieuw geprobeerd en alles werkt weer als vanouds ;)

Dat wordt dus een ventilatortje op het kastje richten bij de volgende hittegolf.....
Vorig jaar had ik precies hetzelfde probleem zoals jij omschrijft. HW support scheept je af met de probeersels om batterijen te vervangen in sensoren, de waarschijnlijkheid dat het aan interferentie ligt met andere zenders in jouw buurt die jouw HW storen, etc. terwijl het probleem reproduceerbaar is, op meerdere verschillende plekken zich voor doet (had HW meegenomen nasr werk, 30km verderop), andere adapter geprobeerd, dus leek echt op een probleem van de HW zelf. Grappige was dat het zich alleen voor deed met sensoren die werken op de 433MHz band, al het andere (zoals bijvoorbeeld HeatLink, Wattcher) op de 866MHz band had geen enkel probleem.

Na enkele weken doorlooptijd en onder protest is uiteindelijk mijn HW vervangen door een ander exemplaar onder garantie, en tot nu toe is er nog geen uitval gezien van een sensor. Ik hoop dat het zo blijft.

Mijn voorzichtige conclusie: het lijkt op een exemplarisch probleem dat sommige HW's niet tegen hitte kunnen. Probeer hem om te laten wisselen met een ander exemplaar mits je nog garantie hebt.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iNSaNe-oNe schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:05:
[...]

Mijn voorzichtige conclusie: het lijkt op een exemplarisch probleem dat sommige HW's niet tegen hitte kunnen. Probeer hem om te laten wisselen met een ander exemplaar mits je nog garantie hebt.
Was toen ook de adapter vervangen?
Het zou namelijk nog steeds een spanningsprobleem kunnen zijn.
Misschien kan de ene component beter tegen spanningsdipjes dan de ander. Misschien ook gerelateerd aan hoe frequent bepaalde delen even vermogen moeten leveren. Ik kan me voorstellen dat de 433 MHz module wat vaker achter elkaar gebruikt wordt dan de 868 MHz module, dus dat een condensator op de voedingslijnen dan leeg zou kunnen lopen.
Als de voeding dan niet voldoende levert om dat op tijd weer bij te vullen, kun je rare dingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:03

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Zoals ik schreef heb ik ook een andere adapter geprobeerd voordat de hele set werd omgewisseld, maar het probleem bleef hetzelfde. Totdat de HW unit omgewisseld was voor een ander exemplaar die tot nu toe foutloos werkt, ook met de hitte van afgelopen dagen.

De hele HW met alle opties was prima bereikbaar met de iOS en Android applicaties ten tijde van de ontvangstproblemen op de 433MHz sensors, alleen kon je niets met die sensors doen. Inleren, data ontvangen, werkte gewoon niet. Alsof hij 'doof' was op die frequentie, totdat de temperatuur weer zakte in de ruimte waar de HW stond. Vreemdgenoeg kon hij wel signalen verzenden naar KaKu-stopcontacten op de 433 MHz, een spanningsprobleem zoals jij omschrijft met de voeding lijkt me daardoor uitgesloten.

[ Voor 9% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 20-07-2014 13:00 ]

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K

Ik heb het zelfde probleem hier. Soms ook lokaal niet te benaderen. Vaak het enige wat helpt is homewizard uit, router rebooten en homewizard weer aan. Geen idee wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Neefdave schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:40:
[...]

Ik heb het zelfde probleem hier. Soms ook lokaal niet te benaderen. Vaak het enige wat helpt is homewizard uit, router rebooten en homewizard weer aan. Geen idee wat het kan zijn.
Hier idem....
Toch Homewizard maar weer eens benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNSaNe-oNe schreef op zondag 20 juli 2014 @ 10:05:
[...]

Vorig jaar had ik precies hetzelfde probleem zoals jij omschrijft. HW support scheept je af met de probeersels om batterijen te vervangen in sensoren, de waarschijnlijkheid dat het aan interferentie ligt met andere zenders in jouw buurt die jouw HW storen, etc. terwijl het probleem reproduceerbaar is, op meerdere verschillende plekken zich voor doet (had HW meegenomen nasr werk, 30km verderop), andere adapter geprobeerd, dus leek echt op een probleem van de HW zelf. Grappige was dat het zich alleen voor deed met sensoren die werken op de 433MHz band, al het andere (zoals bijvoorbeeld HeatLink, Wattcher) op de 866MHz band had geen enkel probleem.

Na enkele weken doorlooptijd en onder protest is uiteindelijk mijn HW vervangen door een ander exemplaar onder garantie, en tot nu toe is er nog geen uitval gezien van een sensor. Ik hoop dat het zo blijft.

Inderdaad is bij het stijgen van de temperatuur mijn HW weer uitgevallen. Geen reactie meer van de sensoren en niet reageren op het aanleren van signalen. Even de ventilator aan de onderkant door het apparaatje laten blazen en alles werkt weer. Als ik tijd heb zal ik van de week maar kontakt opnemen met Katwijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neefdave schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:40:
[...]

Probeer eens te pingen naar de homewizard. Bij mij soms veel packetloss. De WiFi chip is van niet al te beste kwaliteit. Dit kan problemen veroorzaken met de bereikbaarheid.

[ Voor 3% gewijzigd door martinvdm op 20-07-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
De homewizard staat in de voorraadkast één plank lager dan de router. Bereik zou dus geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor router is het?
Met mijn FritzBox was het echt een drama met de HW. Ik heb een apart accesspoint neergezet voor de HW, waar dus ook geen laptops enzo mee verbinden en nu werkt het uitstekend.
Vergeet niet dat de HW een 802.11b is, dus als 'ie verbinding moet maken met een accesspoint wat ook G en N apparaten bedient, dat je afhankelijk bent van hoe goed je accesspoint daartussen kan schakelen en dat valt in de praktijk nog wel eens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Inderdaad, ik heb in mijn router zelfs een apart b-only netwerk aangemaakt voor de HomeWizard. Voordeel is dat ik de connectie ondertussen niet meer kwijt raak.

Wel jammer dat ze het apparaat niet gewoon met een ethernet poort hebben uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat terwijl de meeste WiFi-modules intern gewoon wel een paar pennetjes hebben voor een ethernet aansluiting. Hoef je vaak alleen maar een phy op te solderen en klaar.
Lijkt me zeker een puntje van aandacht voor HW voor een eventuele nieuwe versie, mocht die ooit komen.
- bedraad netwerk
- betere antenne voor 433 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 21 juli 2014 @ 10:30:
En dat terwijl de meeste WiFi-modules intern gewoon wel een paar pennetjes hebben voor een ethernet aansluiting. Hoef je vaak alleen maar een phy op te solderen en klaar.
Lijkt me zeker een puntje van aandacht voor HW voor een eventuele nieuwe versie, mocht die ooit komen.
- bedraad netwerk
- betere antenne voor 433 MHz
De "buitenlandse" uitvoeringen van de homewizard hebben geen wifi maar juist wel een ethernet poort, waarschijnlijk om alle problemen met verschillende wifi routers te voorkomen in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm dat is interessant. Zou geen gek idee zijn als ze beide aanbieden hier in NL.
Of gewoon beide mogelijkheden die je al dan niet met een schakelaartje kunt selecteren.

Pagina: 1 ... 33 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!