Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Kun je niet met HPM een timer inschakelen waarbij je de somfy schakeling voor een aantal seconden kunt aan zetten? En bij aflopen van de timer het uitcommando stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
DrakeNL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:02:
Kun je niet met HPM een timer inschakelen waarbij je de somfy schakeling voor een aantal seconden kunt aan zetten? En bij aflopen van de timer het uitcommando stuurt.
Dat heeft weinig zin en zal nooit écht precies werken. Wanneer je een keer via een andere manier schakelt (bijvoorbeeld met de afstandsbediening) dan kloppen de tijden tussen het verplaatsen van de gordijnen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RinusS
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-04 09:28
Vraag: zou de Thermosmart samenwerken met de HW ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DrakeNL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:02:
Een tijd-gebaseerd schakelen is bij zulke sturing niet echt praktisch en zeker niet wanneer je voor de timing afhankelijk bent van een externe server. Dat geeft 2x een behoorlijke onzekerheid.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:44
onderstaande was inderdaad de oplossing. Vreemde bug. Maar erg bedankt, scheelt veel typewerk (en irritatie)
TD-er schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 08:48:
[...]

Had ik laatst ook. (Android 4.1, Huawei 510)
Oplossing is een keer inloggen.
App echt afsluiten en dan bij volgende keer inloggen op "abort" (of vergelijkbare term) klikken en je bent ingelogd.
Daarna blijf je ook ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanuit een programmeur's perspectief is het niet zo heel vreemd.
Waarschijnlijk wordt het vlaggetje niet gezet dat 'ie ingelogd mag blijven en is de aanwezigheid van de abort-keuze gebaseerd op de lengte van 't interne veld met de loginnaam/wachtwoord. (lengte == 0 is niet ingevuld)

Maar goed, vaak is dit soort fouten ook een indicatie dat er slordig geprogrammeerd is en er 2 methoden gebruikt worden om te kijken of iemand ingelogd is.
De bug lijkt ook alleen maar op te treden bij een schone installatie van een van de laatste versies.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:29

BPi

http://www.elroshop.eu/fl...rookmelders-fa20rf-2.html

Lijkt erop dat het een set van 2 stuks is voor 15 euro
Alleen vandaag! !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 19:48
BPi schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:07:
http://www.elroshop.eu/fl...rookmelders-fa20rf-2.html

Lijkt erop dat het een set van 2 stuks is voor 15 euro
Alleen vandaag! !!!
Thnx, meteen een setje besteld :9
Christiaan101 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:49:
Beste Tweakers,

Ik heb het forum doorgespit maar ik kon mijn vraag niet beantwoord krijgen (wellicht niet goed gezocht) . Ik wil mijn Homewizard installatie graag uitbreiden met Somfy vouwgordijnen en gordijnrails.. Nu vraag ik me af of het mogelijk is in een scene de vouwgordijnen voor 50% te openen, of is het 'AAN=OPEN' / 'UIT=DICHT'..??

Hoor graag van jullie.
Ik wil ook een automatische gordijn rails, echter weet ik niet voor welke producten ik kan kiezen? Gordijnrails van autogordijn.nl? En dan een ASUN650 er aan of een ander apparaat? Of misschien toch ergens anders? Iemand die iets aanraad?

Bijna alles gaat al automatisch... alleen de gordijnen nu nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Lampje schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:31:
[...]

Ik wil ook een automatische gordijn rails, echter weet ik niet voor welke producten ik kan kiezen? Gordijnrails van autogordijn.nl? En dan een ASUN650 er aan of een ander apparaat? Of misschien toch ergens anders? Iemand die iets aanraad?

Bijna alles gaat al automatisch... alleen de gordijnen nu nog ;)
Heb hier 4x van die firma hangen, de asun650 kun je er gelijk bij bestellen (netjes in een kastje) met stekkerverbindingen. werkt hier al een jaar of wat. (dagelijks open/dicht met JB media aansturing met zon op/ondergang. (uurtje later of eerder kan ook. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiaan101 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:49:
Beste Tweakers,

Ik heb het forum doorgespit maar ik kon mijn vraag niet beantwoord krijgen (wellicht niet goed gezocht) . Ik wil mijn Homewizard installatie graag uitbreiden met Somfy vouwgordijnen en gordijnrails.. Nu vraag ik me af of het mogelijk is in een scene de vouwgordijnen voor 50% te openen, of is het 'AAN=OPEN' / 'UIT=DICHT'..??

Hoor graag van jullie.
Je kunt Somfy RTS met de HW open/voorkeurstand/dicht sturen. Zet de voorkeurstand op "50%" met de trelis of zo en klaar is Kees Christiaan. Let wel even op "gordijnen met Somfy", want sommige types besturing kennen geen voorkeurstand. De My-knop stuurt bij stilstand van de motor naar de voorkeurstand. Als de motor loopt wordt de My-knop als STOP-commando gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 09:45
Heren, na 7 maanden prettig met de HW gewerkt te hebben heb ik hem gisteren verkocht. Reden is dat ik overgestapt ben op de Raspberry Pi met domoticz. Dit alleen maar omdat is twee systemen door elkaar draai en dit met de Pi allebei kan aansturen.

Succes met HW en ik blijf dit zeker volgen.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agrovenstein
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 08:28
Afgelopen weekend is er naar alle waarschijnlijkheid een vogel tegen mijn windmeter aangevlogen.
Het gaat hier om de Solar Powered TS808. Hierbij zijn helaas alle cups afgebroken en de windvaan ook door midden gebroken. De zwarte paal was iets verdraait maar dit kon ik gelukkig terug draaien en weer vastzetten. Momenteel ben ik in afwachting van de bestelde spares van conrad.nl
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/672621/
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/672620/
Wanneer dit binnen is hoop en ga ik er vanuit dat alles weer werkt.

Alleen kwam ik tijdens mijn zoektocht naar deze spares achter de volgende ontdekking.
Als je bij http://www.weerstationkopen.nl zoekt op TS808 krijg je 2 producten. Een originele TS808 en één speciaal voor de Homewizard. Er staat bij aangepaste TS808 model alleen voor de Homewizard. Weet iemand toevallig wat er is verandert in deze windmeter.

Ik volg al een tijdje dit onderwerp op het forum van tweakers, en lees uit ervaring dat er hier sneller wordt gereageerd dan door Homewizard zelf. Dit is me helaas al meerdere malen opgevallen, het is net of kunnen ze het bij Homewizard niet aan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

Kreeg zojuist een firmware update, iemand een iedee wat er veranderd is ? Meestal krijg je wel een mail vooraf dat er weer vernieuwi gen zijn, nu niets gehad .
Heb nu 2.65-350c

[ Voor 5% gewijzigd door LoneWolf op 18-06-2014 10:31 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18
Hoi,

Ik heb hem firmware 2.65 gisteravond al binnengehaald.
Kan geen changelog vinden op internet.

Was de vorige keer ook al zo, eerst de firmware en dan wat er veranderd is. Andersom zou makkelijke wezen,

:) :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door snooze7555 op 18-06-2014 10:41 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik heb het gisteren ook al gehad de update maar ik zie zo geen veranderingen. Maar wachten op de changelog.

Ik vind het trouwens wel rustig hier weinig nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Norrod/Computerland/Paradigit staat de HomeWizard ook gewoon in de folder, incl accessoires.
Niet scherp geprijsd trouwens, op magneetcontact na.
Norrod-folder

[ Voor 7% gewijzigd door TD-er op 18-06-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:46

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

reinhold schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 18:30:

Ik vind het trouwens wel rustig hier weinig nieuws.
Dat komt denk ik hier door: :)F :)F :)F

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
door vlaggetjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, nieuwe verse haring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:32
Gisteren ging de rookmelder in de keuken af vanwege het te laat inschakelen van de afzuigkap! 8)7
Natuurlijk gingen de andere 4 rookmelders ook mee bleren omdat ze in groep staan.
Binnen de kortste keren de buren aan de deur! >:)
Dan nu de vraag; zijn melders uit te zetten via de HomeWizard?
Nu heb ik eerst een trapje uit de berging moeten halen om bij de rookmelder in de keuken te komen.
Dat moet toch anders kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:23
nee, gaat pas uit als de rook of batterij verdwenen is :)
Hatman schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:17:
Gisteren ging de rookmelder in de keuken af vanwege het te laat inschakelen van de afzuigkap! 8)7
Natuurlijk gingen de andere 4 rookmelders ook mee bleren omdat ze in groep staan.
Binnen de kortste keren de buren aan de deur! >:)
Dan nu de vraag; zijn melders uit te zetten via de HomeWizard?
Nu heb ik eerst een trapje uit de berging moeten halen om bij de rookmelder in de keuken te komen.
Dat moet toch anders kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:32
Dazzie schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:46:
nee, gaat pas uit als de rook of batterij verdwenen is :)

[...]
Na een minuut of zo had ik al de neiging om een katapult te fabrieken >:)
Toegeven, als 2 buren aanbellen werkt het wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje geheimzinnige foto op de facebookpagina van Homewizard vanavond:
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/oeqq9dmuh/image.jpg

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:39
martinvdm schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:00:
Beetje geheimzinnige foto op de facebookpagina van Homewizard vandaag:
[afbeelding]
Inloggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ander logo? Een onbeveiligd huis? Kan vanalles zijn.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Misschien hebben ze nu iets om het bereik te verbeteren
"vanaf morgen nooit meer" slecht ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 11:36
Lijkt mij HD camera support. We gaan het zien vandaag :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 11:36
Told ya :)
Volgende staat nu in het KB artikel over ondersteunde camera's:

"Op dit moment is er ondersteuning voor de camera's van HomeWizard zelf en die van verschillende andere merken zoals D-Link, Foscam, Axis en Elro. Het gaat om zowel de SD als HD modellen van deze fabrikanten."

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD Camera Support idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe kun je dan een andere camera toevoegen? In de geüpdate webb app kun je maar uit drie merken kiezen.

toevoeging: In de iphone app staat axis ertussen :-) Had gehoopt op vivotek, dus maar even het formulier ingevuld. nu maar afwachten...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 15:45

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik vind het nog al tegenvallen, die update. Na zo'n aankondiging verwachtte ik toch wel heel wat meer. Maar dat komt wellicht ook dat ik totaal niets heb met die camera's etc. Had toch eerder een grote algemenere feature toevoeging verwacht als conditioneel schakelen bijvoorbeeld.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat ze het zo lastig maken met merken en types, laat men toch gewoon zelf de url invullen of beide, maak een advanced optie en dat scheelt een hoop gedoe.

Weet iemand de URLs die gebruikt worden voor de HD camera's? Veel fabrikanten gebruiken eenzelfde rtsp stream url en daarmee zou het goed kunnen dat bijvoorbeeld met de Generic D-link camera een ander merk ook ondersteund word.

[ Voor 41% gewijzigd door martinvdm op 19-06-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Nog) geen ondersteuning voor Marmitek camera's - toch een bekend en veel verkocht merk, dacht ik.
Misschien komt 't nog ... ik heb een aanvraagformulier ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 16:33
Fijn dat er nu meerdere beelden bewaard blijven en HD is ook wel fijn bij de voordeur, heb er nu een goedkope Foscam hangen en de beelden daarvan zijn niet altijd even duidelijk.

Ik had gehoopt dat ze nu wel eens met ondersteuning voor andere apparaten komen, bijvoorbeeld Verosol Duette met batterijmotor, werkt soortgelijk als Somfy, lijkt me dus niet al te moeilijk om deze ook toe te voegen. Of de openhaard van Dru, werkt ook op 433 MHz.

Zijn er toevallig mensen die de Verosol Duette met batterijmotor op een andere manier al met de iPhone kunnen bedienen?

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de HW update met ondersteuning voor HD camera's op mijn iPhone 5 met ios 7.1.1 geinstalleerd.

Zag dat ook mijn DLink DCS-5222L ondersteund zou moeten zijn.

Echter... ik krijg e.e.a. nog niet aan de praat.

Uiteraard ;-)
- Juiste merk geselecteerd: D-Link
- Juiste Model geselecteerd: DCS-5222L
- Juiste inloggegevens gebruikt
- Hostnaam (dynamisch) en lokaal en WAN ip-adres gebruikt
- port 80 gebruikt (ook porten 554 en 443 (geforward via router) gebruikt.

Wie heeft deze combinatie wel werkend? Welke port?

Iemand een tip?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Prober het eerst even op het lokale netwerk zonder port-forwarding, dat scheelt al een mogelijke foutkans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bikermouse schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 08:36:
Prober het eerst even op het lokale netwerk zonder port-forwarding, dat scheelt al een mogelijke foutkans.
Bedankt voor je reactie. Ook lokaal krijg ik het (nog) niet aan de praat.

Ben nog meer benieuwd geworden naar wie het wel werkend heeft met dit type DLink camera ( DCS-5222L )

Update 16:15 uur:
Het lijkt er op dat er een 'bug' in de ios versie zit. Want... met de on-line app werkt het op m'n iphone en ipad wel naar behoren met dezelfde instellingen, dit net als op mijn Samsung tablet (Android) via app en ook on-line app.

Als ik een reactie van Homewizard heb gekregen op mijn ticket dan meld ik me weer met een update.
Ik ben er namelijk een paar uur 'frustie' ;) van geweest.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Voor die gene die nog een (oude) foscam hebben:
In veel gevallen wil de homewizard driver als camera type ook werken. Op die manier kan je wel weer van de presets gebruik maken. Zal vermoedelijk ook werken met diverse Elro camera's.
Getest met Foscam FI8910W (SD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZZie-D
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 18:12
J-D schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 22:53:
Voor die gene die nog een (oude) foscam hebben:
In veel gevallen wil de homewizard driver als camera type ook werken. Op die manier kan je wel weer van de presets gebruik maken. Zal vermoedelijk ook werken met diverse Elro camera's.
Getest met Foscam FI8910W (SD).
Bedankt voor deze tip.
Werkt inderdaad ook voor de ELRO camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conradus1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05-2021
werkt niet met mijn foscam 9805W, veel gehannis voor die de gegevens accepteert en als die dan niet werkt leiden correctie's tot het plotseling stoppen van de android app op de Samsung S4.
Ook de online app in windows laat geen beeld zien.
Alles staat goed want, in een andere viewer met precies dezelfde ingevulde data wel beeld.
Misschien wat beter testen alvorens de update uit te brengen die niet goed werkt?
Blij met een dooie mus?
Zijn er mensen die de HD Foscam's wel aan de praat hebben gekregen?
8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Conradus1 op 21-06-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underground_man
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01-2023
Ik heb sinds de laatse update dat mijn scenes niet meer werken.
heb de HW al opnieuw opgestart maar helpt niet...

meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:12
Vandaag een Homewizard binnen gekregen, alles gaat goed, verbinden met WiFi, configureren met PC. Alleen blijft hij op een oude firmware hangen 2.30, kan ook niet met de app updaten. Via de Firmware tool is hij mij ook helaas niet gelukt.

Iemand een tip?

Edit:
Oplossing was uiteindelijk dit, gek genoeg werkte het op Windows niet, en op Mac wel...
[WINDOWS]

- Download de tool op http://www.homewizard.nl/media/FWUpdate.exe
- Sluit de HomeWizard met een mini USB kabel aan op de pc en start 'FWUpdate.exe'
- Dan zitten er twee knoppen, eerst een om de firmware te downloaden vanaf internet, klik hier op.
- Vervolgens selecteer je de juiste compoort (meestal ook de enige compoort, en hij kiest automatisch de meest waarschijnlijke)
- Met de volgende knop kun je dan de firmware updaten, je ziet in het statusscherm of dit goed lukt.

[MAC]

- Download de tool op http://www.homewizard.nl/firmware/fwupdatemac_new.zip
- Sluit eerst je HomeWizard met een mini usb kabel aan op de mac
- Open de tool, die zoekt nu automatisch naar de HomeWizard
- Druk op 'update firmware'.

[ Voor 62% gewijzigd door Rub147 op 23-06-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Je zou denken dat dit toch eenvoudig moet kunnen, maar het lukt mij niet om het in te stellen.
Ik zou via de HW iedere dag, dus gewoon op een vaste tijd een foto vast te leggen van een ip camera.
In sensoren kan je geen tijden instellen, via scenes wordt er geen history opgebouwd.
Mag ook ook via een app (iOS) maar het zou toch mogelijk moeten zijn met de hw.
Wie weet hier een oplossing voor. (Doel: iedere dag een foto van de tuin)
Maar als iemand een iOS oplossing kent laat het dan ook even weten. Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een magneetsensor aan de wijzers van een klok vastmaken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
TD-er schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:43:
Een magneetsensor aan de wijzers van een klok vastmaken? ;)
Eigenlijk wel een goed idee! ;)
Maar daar ligt de uitdaging het moet anders kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

underground_man schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:42:
Ik heb sinds de laatse update dat mijn scenes niet meer werken.
heb de HW al opnieuw opgestart maar helpt niet...

meer mensen hier last van?
Werkt hier gewoon goed na de laatste update, zowel iPad als android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RuudMR schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 15:30:
[...]
Maar daar ligt de uitdaging het moet anders kunnen.
Ja, maar niet met de HW, aangezien tijdgestuurde actions alleen voor switches/scenes werken. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conradus1 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 11:53:
werkt niet met mijn foscam 9805W, veel gehannis voor die de gegevens accepteert en als die dan niet werkt leiden correctie's tot het plotseling stoppen van de android app op de Samsung S4.
Ook de online app in windows laat geen beeld zien.
Alles staat goed want, in een andere viewer met precies dezelfde ingevulde data wel beeld.
Misschien wat beter testen alvorens de update uit te brengen die niet goed werkt?
Blij met een dooie mus?
Zijn er mensen die de HD Foscam's wel aan de praat hebben gekregen?
8)7
Werkt hier goed met een FI9821w HD camera, zowel op iPad als android, heb er 2 camera's
in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 13-10 18:46
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:11:
Zojuist de HW update met ondersteuning voor HD camera's op mijn iPhone 5 met ios 7.1.1 geinstalleerd.

Zag dat ook mijn DLink DCS-5222L ondersteund zou moeten zijn.

Echter... ik krijg e.e.a. nog niet aan de praat.

Uiteraard ;-)
- Hostnaam (dynamisch) en lokaal en WAN ip-adres gebruikt
- port 80 gebruikt (ook porten 554 en 443 (geforward via router) gebruikt.

Wie heeft deze combinatie wel werkend? Welke port?

Iemand een tip?

Bvd
ik heb dezelfde cam en bij mij werkt die, echter is de beeldkwaliteit echt bagger tov mijn webbrowser, een webcam van 1 euro bij een of andere chinees is beter dan wat ik via de hw te zien krijg.

instellingen:
- Lokaal ip adres ingevuld
- port 80 (staat standaard in hw)

ik ben blij dat het werkt, liever de slechte kwaliteit dan geen stream maar hoop dat daar aan gewerkt wordt:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conradus1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05-2021
Alles correct ingebracht maar mijn 9805w van Foscam ziet die echt niet. Bullshitt zou ik zeggen.
Bij mijn foscam viewer vul ik precies dezelfde gegens in en daar werkt het gewoon. Prutswerk?
Gebruik de android app op een s4 en de foscam 9805w.

[ Voor 12% gewijzigd door Conradus1 op 21-06-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Conradus1 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:34:
Alles correct ingebracht maar mijn 9805w van Foscam ziet die echt niet. Bullshitt zou ik zeggen.
Bij mijn foscam viewer vul ik precies dezelfde gegens in en daar werkt het gewoon. Prutswerk?
Gebruik de android app op een s4 en de foscam 9805w.
Wellicht een firmware update in de camera toepassen? (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:42:
[...]

ik heb dezelfde cam en bij mij werkt die, echter is de beeldkwaliteit echt bagger tov mijn webbrowser, een webcam van 1 euro bij een of andere chinees is beter dan wat ik via de hw te zien krijg.

ik ben blij dat het werkt, liever de slechte kwaliteit dan geen stream maar hoop dat daar aan gewerkt wordt:-)
Goed dat het bij jou werkt.

Mag ik je vragen welke portnrs je hebt staan binnen de configuratie van je DCS-555L?

Ik heb er staan:
PORT SETTINGS
HTTP Port : 80
HTTPS Port : 443
RTSP Port: 554

UPnP
UPnP: aangevinkt
UPnP Port Forward: aangevinkt
External HTTP Port: 80
External HTTPS Port: 443
External RTSP Port: 554

Apple
Bonjour: aangevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
UPnP Port Forward: NIET aangevinkt

en sorry voor de late reactie, hoop dat het werkt bij u!

[ Voor 42% gewijzigd door chundo op 23-06-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:38:
UPnP Port Forward: NIET aangevinkt

en sorry voor de late reactie, hoop dat het werkt bij u!
@chundo
Bedankt voor je reactie!!

Helaas heeft deze aanpassing niet het gewenste resultaat.

Als ik de camera verwijder en deze opnieuw invoer (met in dit geval 'n lokaal ip-adres en standaard port 80) dan krijg ik de volgende error:

Kan geen verbinding maken met 'rtsp://admin:xxxxx;-)@192.168.8:554/play1.sdp'

Waarom die port 554 wordt aangesproken begrijp ik (nog) niet.

En waarom e.e.a. het (met dezelfde insteliingen) wel doet via app.homewizard.com ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

De poort 554 is voor gebruik van RTSP, in dit geval de HD video stream. De url die je opgeeft lijkt ook het laatste deel van het op adres te missen?(...@192.168.8.xxx:554/...)
Maar om het zelf te testen kan je met VLC(pc of app) de url invoeren en kijken of er beeld gegenereerd wordt. Probeer eerst je interne ip, als dit werkt kan je de forwarding testen met je externe ip. Als dat wel werkt lijkt het er op dat er iets niet goed gaat bij homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
Ik heb een algemene vraag over de HW. Ik kon het zo snel niet terug vinden in de handleiding of op het forum, maar is de HW aan te sturen middels HTML commando's? Ik gebruik momenteel namelijk de Roomie Remote (iPad) icm de JB Lightmanager-Pro en wil deze eigenlijk vervangen door de HW. Echter, het moet voor mij wel mogelijk blijven html commando's middels Roomie naar de Homewizard webserver te sturen om de KaKu bediening te behouden.

Alvast bedankt!

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 07:56
Ik ben nu bijna zover om ook een HomeWizard systeem aan te gaan schaffen.
Echter kom ik over 1 ding niet uit..
Ik wil graag enkele bewegingsmelders gaan plaatsen maar ook op sommige plaatsen camera's. Nu hebben deze camera's ook bewegingsdetectie, is het mogelijk deze functie ook te koppelen als zijnde "alarm". Dus op zo'n manier geen aparte bewegingsmelder neer hang maar alleen een camera?
Kan dit nergens terug vinden, of ik zoek fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

ajwkappe schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:41:
Ik heb een algemene vraag over de HW. Ik kon het zo snel niet terug vinden in de handleiding of op het forum, maar is de HW aan te sturen middels HTML commando's? Ik gebruik momenteel namelijk de Roomie Remote (iPad) icm de JB Lightmanager-Pro en wil deze eigenlijk vervangen door de HW. Echter, het moet voor mij wel mogelijk blijven html commando's middels Roomie naar de Homewizard webserver te sturen om de KaKu bediening te behouden.

Alvast bedankt!
Dat is zeker mogelijk, het is uiteraard wel even wat uitzoek werk.
Voorbeeld:
http://<homewizard-ip>/<password>/sw/<switch id>/[on/off] 

Als je gaat google-en op "Homewizard API" dan kom je diverse sites tegen die je er doorheen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Fuske schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:44:
Ik wil graag enkele bewegingsmelders gaan plaatsen maar ook op sommige plaatsen camera's. Nu hebben deze camera's ook bewegingsdetectie, is het mogelijk deze functie ook te koppelen als zijnde "alarm". Dus op zo'n manier geen aparte bewegingsmelder neer hang maar alleen een camera?
Voor zoverre (mij bekend) is het nog niet mogelijk om de camera als bewegings melder te gebruiken in homewizard.
Je kan de camera gebruiken voor live video-weergaven,ptz sturing en snapshots bij acties van gekoppelde sensoren.
Op het besturen van de camera na is het eigenlijk allemaal éénrichtingverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58
Ik heb de 9821w camera en ik vind dat niet geweldig werken. Misschien komt het omdat ik deze camera draadloos heb, maar het duurt lang voor ik in de hw beeld heb. Soms krijg ik geeneens beeld.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
J-D schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:47:
[...]

Dat is zeker mogelijk, het is uiteraard wel even wat uitzoek werk.
Voorbeeld:
http://<homewizard-ip>/<password>/sw/<switch id>/[on/off] 

Als je gaat google-en op "Homewizard API" dan kom je diverse sites tegen die je er doorheen helpen.
Thanks! Dat uitzoeken komt wel goed ;-) Part of the fun!

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:22:
Ik heb de 9821w camera en ik vind dat niet geweldig werken. Misschien komt het omdat ik deze camera draadloos heb, maar het duurt lang voor ik in de hw beeld heb. Soms krijg ik geeneens beeld.
Dat is een HD camera en ik heb het idee dat de RTSP stream er een stuk langer over doet dan de MJPEG stream doet. Ervaren meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag 3 thermometers aangeschaft voor de HomeWizard.
Nu zit er blijkbaar alleen iemand al op kanaal 1 te zenden met een andere thermometer.

Wat kan ik hieraan doen? Een andere kanaal kiezen is geen optie omdat de andere 2 thermometers al daarop zitten.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
Gardocki schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:51:
Ik heb vandaag 3 thermometers aangeschaft voor de HomeWizard.
Nu zit er blijkbaar alleen iemand al op kanaal 1 te zenden met een andere thermometer.

Wat kan ik hieraan doen? Een andere kanaal kiezen is geen optie omdat de andere 2 thermometers al daarop zitten.
Niets, behalve één thermometer omwisselen voor een 5-kanaals exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ajwkappe schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:48:
[...]

Thanks! Dat uitzoeken komt wel goed ;-) Part of the fun!
Hier, scheelt wat zoeken ;)

rimave schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:22:
Als je de mogelijkheid hebt, kijk dan ook eens of je een ander accesspoint kunt gebruiken wat alleen voor de HW/camera gebruikt wordt en het liefst ook zo dicht mogelijk daarbij zit.
Ik heb hier mijn HW op een eigen AP gezet en het scheelt enorm hoeveel sneller de HW reageert tov. het AP op 2 etages hoger.
Daarnaast doet de HW aan 802.11b en niet G of N, dus als je 'm deelt met andere apparaten die wel op G of N werken, moet je accesspoint ook steeds schakelen en dat werkt met het ene AP beter dan met het andere. Maar meestal eigenlijk niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die 802.11b keuze heb ik nooit echt gesnapt. Waarschijnlijk bij de ontwikkeling nooit gedacht zoveel bandbreedte te gebruiken. Zeker met de komst van rtsp h264 is de keuze niet ideaal. Ze hadden toch voor een paar knaken meer een 802.11b/g of b/g/n in kunnen bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Fuske schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:44:
Met een kleine truck kan dit wel. Je hebt dan wel een registratie op de hpm nodig (zie hpm.homeip.net)

Een van de functies die de hpm ondersteunt is het kunnen schakelen van de homewizard dmv het sturen van een mailtje met een bepaalde instructie (zie http://hpm.homeip.net/FAQ.html#Geoloc, zie het onderdeel schakelen obv geolocatie / geofencing). In dit voorbeeld wordt iets soortgelijks gedaan

Je camera kan meestal obv beweging/geluid een mail sturen. Als je dan de mail met een bepaalde code stuurt naar de hpm dan kan je via de hpm een schakelaar activeren in je homewizard. En vanuit hier kan je weer allerlei andere scenarios aanleggen. Zie de voorbeelden en gebruikers cases op hpm.homeip.net

[ Voor 4% gewijzigd door SNIK0906 op 25-06-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:03:
Die 802.11b keuze heb ik nooit echt gesnapt. Waarschijnlijk bij de ontwikkeling nooit gedacht zoveel bandbreedte te gebruiken. Zeker met de komst van rtsp h264 is de keuze niet ideaal. Ze hadden toch voor een paar knaken meer een 802.11b/g of b/g/n in kunnen bakken.
De keus voor componenten wordt vaak op veel meer parameters gebaseerd dan je zo op het eerste gezicht zou verwachten.
Het hart van de HW is een ATmega 2560, oftewel hetzelfde als een Arduino mega.
Alles wat je dan aan TCP/IP moet doen, moet je zelf implementeren.
Dus ik kan me voorstellen dat wanneer er een WiFi module is die de TCP/IP stack op zich neemt, en alle andere WiFi dingen, dat dat enorm veel ontwikkeltijd bespaart en ruimte op de ATmega.

Uitgaande van zo'n module, moet je ook leveringsgaranties hebben, dus kom je op industriële componenten uit. Dan is een 802.11b variant wellicht goedkoper dan een G of N en pak 'm beet 4 jaar geleden ook een stuk beter verkrijgbaar. Dat was de ontwikkelperiode van de HW.
Eenmaal in productie ga je de hardware niet zomaar aanpassen, want onderhouden in firmware enzo van veel versies is een kostbaar proces.

Persoonlijk zou ik een module gekozen hebben met een RJ45-fallback optie. Die zijn er genoeg en ook al een aantal jaar geleden. Misschien zit dat ook wel op de module die nu gebruikt is en hoeft HW alleen maar een nieuwe basis-print te maken met een RJ45 aansluiting.

En de stream van de camera gaat niet via de HW. Die stuurt 'm alleen maar aan en haalt een enkel plaatje op. De stream die je eventueel op je mobiel ziet is rechtstreeks tussen camera en mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsluimer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10 12:58
J-D schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:32:
De poort 554 is voor gebruik van RTSP, in dit geval de HD video stream. De url die je opgeeft lijkt ook het laatste deel van het op adres te missen?(...@192.168.8.xxx:554/...)
Maar om het zelf te testen kan je met VLC(pc of app) de url invoeren en kijken of er beeld gegenereerd wordt. Probeer eerst je interne ip, als dit werkt kan je de forwarding testen met je externe ip. Als dat wel werkt lijkt het er op dat er iets niet goed gaat bij homewizard.
Hier heb ik met de D-Link 5222L ook problemen. Heb de laatste firmware. Alle poorten staan goed en ook het vinkje bij RTSP authentication staat aan. Binnen Homewizard alle gegevens juist, maar de stream komt gewoon niet te voorschijn. Ook geen foutmelding.

Gebruik ik dezelfde gegevens in VLC laad de stream wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
ik heb de firmware van de hw geüpgraded voor ik de d-link koppelde, misschien heeft het daar mee te maken, hier gaat het probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-D schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:32:
@J-D Bedankt!

Het werkt inderdaad zoals door jou voorgesteld met VLC. Zowel met intern en extern ip-adres.

Ik wacht dus maar geduldig op een reactie van Homewizard.

Bedankt voor de ontvangen hulp! Super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 20:35:
[...]

Ik wacht dus maar geduldig op een reactie van Homewizard.
Succes. Ik wacht, na herhaaldelijk gevraagd te hebben te reageren, al tijden op een reactie van een lopende ticket betreffende de HeatLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

@digimate, Goed om te weten dat het verder wel werkt. ben benieuwd of HW het snel gaat oppakken.
Zou mooi zijn (voor de tweaker) als ze een universele driver maken waar je zelf je streams kan invullen, of ONVIF ondersteuning.

@martinvdm, Wat is er loos met de HeatLink?
Had er in het begin ook problemen mee met de ICY (Essent) slimme thermostaat, overgegaan op een Honeywell Round Clock Deluxe en sinds dien (na het een en ander te resetten) geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J-D schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:24:
@digimate, Goed om te weten dat het verder wel werkt. ben benieuwd of HW het snel gaat oppakken.
Zou mooi zijn (voor de tweaker) als ze een universele driver maken waar je zelf je streams kan invullen, of ONVIF ondersteuning.

@martinvdm, Wat is er loos met de HeatLink?
Had er in het begin ook problemen mee met de ICY (Essent) slimme thermostaat, overgegaan op een Honeywell Round Clock Deluxe en sinds dien (na het een en ander te resetten) geen problemen meer.
Eigenlijk twee zaken. 1. Al eerder hier voorbij gekomen, de samenwerking met de iSense wat niet concequent goed werkt, soms wel soms niet. 2. SmartPower werkt niet meer na tussenkomst van de HeatLink, terwijl dit wel word ondersteund. De background verlichting werkt dus niet zonder batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik ben al een tijdje bezig om met teasker dingen uit te proberen in combinatie met de homewizard. Ik heb van alles geprobeerd met API en JSON en heb ook deze tutorial uitgeprobeerd http://androidworld.nl/ni...zard-via-tasker-tutorial/.

Maar ik kom er niet uit en dat omdat ik niet goed weet hoe ik de commando's in tasker kan gebruiken en waar ik ze neer moet zetten. Ik heb geprobeerd met variable, HTTP get, scripts. En ik heb op google gezocht maar ik kom niet veel info tegen over tasker en homewizard. Zijn er meer mensen hier die de homewizard gebruiken met tasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

martinvdm schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:42:
[...]

Eigenlijk twee zaken. 1. Al eerder hier voorbij gekomen, de samenwerking met de iSense wat niet concequent goed werkt, soms wel soms niet. 2. SmartPower werkt niet meer na tussenkomst van de HeatLink, terwijl dit wel word ondersteund. De background verlichting werkt dus niet zonder batterijen.
Zonder heatlink werkt alles dus naar behoren.
Het zou kunnen zijn dat er een defect in de heatlink zit, De "reguliere (v2)" OpenTherm gebruikt minder vermogen verbruikt (35 mW) ten opzichte van "SmartPower (v3)" (40mW, 136mW of 306mW). Geen idee of dat de HeatLink er wel of niet mee overweg kan. Éen ding is zeker, het kan niet overweg met OT versie 1 aangezien er bepaalde commando's niet ondersteund worden die wel vereist zijn voor de HeatLink.
Er wel van uitgaande dat de draden goed zijn aangesloten op de HeatLink :9

@reinhold:
Heb die zelfde tutorial gevolgd op een galaxy nexus en werkende gekregen. Het enige wat je daar mee moet doen is handmatig je eigen schakelaars in programmeren. Een overzicht van schakelaar id's kan je ophalen uit je homewizard via de browser:
[message]Homewizard Get-Sensors URL[/message]
http://<homewizard-ip>/<password>/get-sensors
De JSON output kan je voor het gemak door een formatter heen halen, maakt het wat overzichtelijker.

[ Voor 20% gewijzigd door J-D op 26-06-2014 17:38 . Reden: Reactie reinhold ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J-D schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:28:
[...]

Zonder heatlink werkt alles dus naar behoren.
Het zou kunnen zijn dat er een defect in de heatlink zit, De "reguliere (v2)" OpenTherm gebruikt minder vermogen verbruikt (35 mW) ten opzichte van "SmartPower (v3)" (40mW, 136mW of 306mW). Geen idee of dat de HeatLink er wel of niet mee overweg kan. Éen ding is zeker, het kan niet overweg met OT versie 1 aangezien er bepaalde commando's niet ondersteund worden die wel vereist zijn voor de HeatLink.
Er wel van uitgaande dat de draden goed zijn aangesloten op de HeatLink :9
Zoiets zal het wel zijn denk ik. Voor de Heatlink werkte idd alles goed. Het betreft hier Reneha iSense en Calenta met SmartPower. Homewizard heeft me verteld dat SmartPower ondersteund word, jammer alleen dat ze nu niet meer reageren op mijn support verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
reinhold schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 06:51:
Ik ben al een tijdje bezig om met teasker dingen uit te proberen in combinatie met de homewizard. Ik heb van alles geprobeerd met API en JSON en heb ook deze tutorial uitgeprobeerd http://androidworld.nl/ni...zard-via-tasker-tutorial/.

Maar ik kom er niet uit en dat omdat ik niet goed weet hoe ik de commando's in tasker kan gebruiken en waar ik ze neer moet zetten. Ik heb geprobeerd met variable, HTTP get, scripts. En ik heb op google gezocht maar ik kom niet veel info tegen over tasker en homewizard. Zijn er meer mensen hier die de homewizard gebruiken met tasker.
Wil je b.v iets aan en uitzetten met voice command of via nfc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik wil graag meer met tasker gaan doen ik zag in de tutorial voor voice commando dat hij eerst de status van de homewizard ophaalt en kijkt of bepaalde schakelaars uit of aan staan. Nu wil ik graag ook de status van homewizard ophalen als ik mijn telefoon savonds aan de lader leg en kijkt of de magneetcontacten zijn gesloten en als er een open staat er dan een melding over geeft.

Ik heb gezien dat je met API, JSON en tasker veel mogelijk heden zijn en ik wil graag begrijpen hoe je bepaalde dingen kunt maken in tasker er zijn weinig forums die hier over gaan en het zou leuk zijn als mensen tasker en homewizard in combinatie gebruiken hun project delen en uitleggen er zijn zoveel mogelijk heden.

Ook zijn er veel mogelijk heden om met Zooper Widget widgets te maken in combinatie met tasker. Ik heb al widgets gemaakt via een tutorial met notivications.

[ Voor 10% gewijzigd door reinhold op 27-06-2014 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand wellicht ook dit probleem? Ik heb een Foscam FI9851p, een nieuwe HD camera van Foscam, maar vergelijkbaar met de FI9821w V2. Beeld gaat op zich goed de homewizard app (IOS) alhoewel de stream wat traag opent, maar bij het maken van een snapshot, door bijv de deurbel, is de foto niet volledig. Ik zie de eerste lijn met datum en tijd en de rest van de foto is zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-04 16:47
Ik heb een scene die een aantal lampen aan zet. Daar zit een trigger op zodat de scene op een bepaald tijdstip actief wordt en de lampen aan zet. Nu wil ik eigenlijk als ik thuis ben dat de scene niet actief is en ik zelf kan bepalen welke lamp ik wanneer aan of uit doe. Als ik dan b.v. weg ga wil ik de scene activeren zodat alles automatisch op de juiste tijd gebeurt. Ik kon zo niet iets vinden om de scene te enabelen of te disablen (als ik de scene aan zet gaan meteen alle lampen aan).

Hoe zou ik dat kunnen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-D
  • Niet online

J-D

Blazeguru schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:07:
Ik heb een scene die een aantal lampen aan zet. Daar zit een trigger op zodat de scene op een bepaald tijdstip actief wordt en de lampen aan zet. Nu wil ik eigenlijk als ik thuis ben dat de scene niet actief is en ik zelf kan bepalen welke lamp ik wanneer aan of uit doe. Als ik dan b.v. weg ga wil ik de scene activeren zodat alles automatisch op de juiste tijd gebeurt. Ik kon zo niet iets vinden om de scene te enabelen of te disablen (als ik de scene aan zet gaan meteen alle lampen aan).

Hoe zou ik dat kunnen doen ?
Als eerder genoemd, kijk eens bij HomeWizard Process Monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
ik heb ook nog steeds het probleem met de calenta en de isense, maar echt reageren doen ze helaas niet...

op 16/6 deze reactie gekregen

Beste Martijn,

De isense thermostaat zou goed moeten functioneren met de HeatLink, zelf hebben we hier uitvoerig mee getest.
Zou u kunnen aangeven welk model en eventueel versienummer uw isense thermostaat is?
Wanneer ongeveer heeft u de thermostaat gekocht?
Heeft u de thermostaat ook bij HomeWizard gekocht?
We onderzoeken nog wat precies de oorzaak van het probleem is met uw thermostaat.

Met vriendelijke groet,
HomeWizard Support
martinvdm schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:01:
[...]

Zoiets zal het wel zijn denk ik. Voor de Heatlink werkte idd alles goed. Het betreft hier Reneha iSense en Calenta met SmartPower. Homewizard heeft me verteld dat SmartPower ondersteund word, jammer alleen dat ze nu niet meer reageren op mijn support verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:45:
ik heb ook nog steeds het probleem met de calenta en de isense, maar echt reageren doen ze helaas niet...

op 16/6 deze reactie gekregen

Beste Martijn,

De isense thermostaat zou goed moeten functioneren met de HeatLink, zelf hebben we hier uitvoerig mee getest.
Zou u kunnen aangeven welk model en eventueel versienummer uw isense thermostaat is?
Wanneer ongeveer heeft u de thermostaat gekocht?
Heeft u de thermostaat ook bij HomeWizard gekocht?
We onderzoeken nog wat precies de oorzaak van het probleem is met uw thermostaat.

Met vriendelijke groet,
HomeWizard Support

[...]
Zo'n zelfde antwoord kreeg ik ook. Ik heb uitgebreid contact gehad met ze en zelfs aangeboden uitgebreide debugging te willen doen, maar helaas kan dit niet zonder dat hun de tools en mogelijkheden hiervoor aanleveren. Jammer dat er niet adequaat netjes gereageerd word en het loopt ook wel erg lang inmiddels. Ik heb ze vandaag maar eens gebeld en word nu maandag teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
ben benieuwd wat ze zeggen. hou ons op de hoogte.

jammer dat testen in de zomer lastig is.........
de isense bevalt me prima en de heatlink ook (toen ik nog de oude thermostaat had) nu nog allebei samen.
martinvdm schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:01:
[...]

Zo'n zelfde antwoord kreeg ik ook. Ik heb uitgebreid contact gehad met ze en zelfs aangeboden uitgebreide debugging te willen doen, maar helaas kan dit niet zonder dat hun de tools en mogelijkheden hiervoor aanleveren. Jammer dat er niet adequaat netjes gereageerd word en het loopt ook wel erg lang inmiddels. Ik heb ze vandaag maar eens gebeld en word nu maandag teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:39:
ben benieuwd wat ze zeggen. hou ons op de hoogte.

jammer dat testen in de zomer lastig is.........
de isense bevalt me prima en de heatlink ook (toen ik nog de oude thermostaat had) nu nog allebei samen.

[...]
Welke problemen ervaar jij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:54:
Iemand wellicht ook dit probleem? Ik heb een Foscam FI9851p, een nieuwe HD camera van Foscam, maar vergelijkbaar met de FI9821w V2. Beeld gaat op zich goed de homewizard app (IOS) alhoewel de stream wat traag opent, maar bij het maken van een snapshot, door bijv de deurbel, is de foto niet volledig. Ik zie de eerste lijn met datum en tijd en de rest van de foto is zwart.
Tel je zegeningen! Je camera doet tenminste nog wat.
Mijn Foscam FI9826W, pas gekocht bij HW, werkt in het geheel niet met mijn HW. Geen stream, geen snapshot-notifications. Niet op PC (windows), niet op smartphone (android). Volgens HW-support zou er iets mis zijn met de laatste update (ik neem aan de update van de HW, niet die van Foscam). Afwachten maar. Het was niet wat ik verwachtte toen ik juist vanwege veronderstelde compatibiliteit bij HW een camera kocht.
(NB. Los van de HW doet de camera het prima.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
martinvdm schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:00:
[...]

Welke problemen ervaar jij ?
Als ik op de ipad de temperatuur veranderd dan kom het niet altijd aan op de heatlink. Nouja hij zegt wel dat het veranderd is maar op de isense staat nog de oude tempertuur. Doe ik hem op de isense veranderen dan komt het soms ook niet aan.

En met het waakvlam en pomp symbool klopt het ook niet altijd. Pomp en vlam aan op de isense maar niet in de app.

En probeer ik het een uur later nog een keer en dan werkt het wel alle allemaal.

Ik heb de logica proberen te zoeken. Maar die is er niet.

Maar wat zijn jouw problemen Martin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:13:
[...]

Als ik op de ipad de temperatuur veranderd dan kom het niet altijd aan op de heatlink. Nouja hij zegt wel dat het veranderd is maar op de isense staat nog de oude tempertuur. Doe ik hem op de isense veranderen dan komt het soms ook niet aan.

En met het waakvlam en pomp symbool klopt het ook niet altijd. Pomp en vlam aan op de isense maar niet in de app.

En probeer ik het een uur later nog een keer en dan werkt het wel alle allemaal.

Ik heb de logica proberen te zoeken. Maar die is er niet.

Maar wat zijn jouw problemen Martin?
Dat klinkt alsof de signaal-niveaus niet helemaal compatibel zijn (even aangenomen dat de communicatie bedraad gaat), danwel dat de ontvanger soms even met wat anders bezig is.
Kennelijk is er geen bevestiging bij dergelijke communicatie en dan krijg je hetzelfde als bij een KAKU-ontvanger die net wel net niet binnen bereik zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 20:02

Stefan©

Toet toet

Is het iemand (via een omgweg) al gelukt om met een kaku zender Philips Hue verlichting te schakelen? Ik had even de stille hoop om via een inbouw zender met mijn bestaande drukknoppen mijn Hue verlichting te kunnen schakelen. Helaas kun je in de Homewizard app geen code koppelen aan Hue lampen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:20:
[...]

Tel je zegeningen! Je camera doet tenminste nog wat.
Mijn Foscam FI9826W, pas gekocht bij HW, werkt in het geheel niet met mijn HW. Geen stream, geen snapshot-notifications. Niet op PC (windows), niet op smartphone (android). Volgens HW-support zou er iets mis zijn met de laatste update (ik neem aan de update van de HW, niet die van Foscam). Afwachten maar. Het was niet wat ik verwachtte toen ik juist vanwege veronderstelde compatibiliteit bij HW een camera kocht.
(NB. Los van de HW doet de camera het prima.)
Het punt is dat waar voorheen alleen de MJPEG stream van de camera gebruikt werd is nu per type camera bepaald of jet HD is of niet. Een HD type is per definitie ook een HD rtsp stream. Probeer eens on een foscam MJPEG camera te selecteren, dus niet HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 22:47
Stefan© schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:43:
Is het iemand (via een omgweg) al gelukt om met een kaku zender Philips Hue verlichting te schakelen? Ik had even de stille hoop om via een inbouw zender met mijn bestaande drukknoppen mijn Hue verlichting te kunnen schakelen. Helaas kun je in de Homewizard app geen code koppelen aan Hue lampen :(
Dat kan door een scene te maken met daarin één of meer Hue lampen. Aan de scene koppel je vervolgens een zender code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb nog steeds het volgende probleem bij snapshots van de camera:
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/pww601b2v/IMG_4515.png

Het beeld wordt maar half geladen/opgelsagen.
Zijn er meer met dit probleem?
(Ik heb een dericam H502w)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 22:47
visie schreef op zondag 29 juni 2014 @ 14:26:
Ik heb nog steeds het volgende probleem bij snapshots van de camera:
[afbeelding]

Het beeld wordt maar half geladen/opgelsagen.
Zijn er meer met dit probleem?
(Ik heb een dericam H502w)
Zelfde probleem hier, Foscam F9805W.. Het is zelfs zo dat de HW na het nemen van een snapshot een minuut of 5 onbereikbaar is. Behoorlijk brakke implementatie lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
TD-er schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:36:
[...]

Dat klinkt alsof de signaal-niveaus niet helemaal compatibel zijn (even aangenomen dat de communicatie bedraad gaat), danwel dat de ontvanger soms even met wat anders bezig is.
Kennelijk is er geen bevestiging bij dergelijke communicatie en dan krijg je hetzelfde als bij een KAKU-ontvanger die net wel net niet binnen bereik zit.
Ik ga wel eens proberen om me heatlink op een andere plaats te zetten. Maar toen ik me oude honeywell round modulation thermostaat had heb ik nooit problemen ervaren.

Is er iemand die aan zijn heatlink ook een externe antenne gesoldeerd heeft?

Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het optreed met met name een bepaalde reeks thermostaten/ketels, dan kan het ook zijn dat de Heatlink gewoon niet helemaal compatibel is.

Maar goed, als ik dat zo lees met de nieuwe camera-support en ook al eerdere problemen van dingen die in een volgende release van de app danwel firmware snel opgelost werden, dan krijg ik toch steeds meer het idee dat de kwaliteitscontrole bij HW wel wat beter zou kunnen.
Meeste van dit soort zaken zouden bij simpelweg testen al boven moeten komen. (Compatibiliteitsissues misschien iets minder snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Ik heb nu in tasker al de task klaar
check door hier bij gaat tasker via het ip adres en /get-sensors de homewizard lezen het het opslaan als een txt bestand. Ik laat dan tasker dit txt bestand lezen maar dan komt voor mij een probleem. hoe kan ik een gedeelte uit dit txt bestand gebruiken.
"kakusensors": [{"id":0,"name":"Voordeur bel","status":null,"type":"doorbell","favorite":"no","timestamp":"20:14","cameraid":null},{"id":1,"name":"Voordeur","status":"no","type":"contact","favorite":"no","timestamp":"20:56","cameraid":null},{"id":2,"name":"Schuurdeur","status":"no","type":"contact","favorite":"no","timestamp":"17:56","cameraid":null},{"id":3,"name":"Rookmelders","status":null,"type":"smoke","favorite":"no","timestamp":"22:24","cameraid":null},{"id":4,"name":"Achter thuis","status":"no","type":"motion","favorite":"no","timestamp":"12:44","cameraid":null},{"id":5,"name":"Achterdeur","status":"yes","type":"contact","favorite":"no","timestamp":"11:05","cameraid":null}], "cameras": []

Hierboven is een gedeelte uit dat txt bestand en ik wil graag dat hij bijvoorbeeld de status van de achterdeur check en als het yes of no is moet hij een task uitvoeren.
Maar hoe krijg ik tasker zover dat hij dit gaat doen. ik laat tasker het txt besand omzetten naar een var en ik zie dit ook terug in vars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dazzie schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:38:
[...]

Ik ga wel eens proberen om me heatlink op een andere plaats te zetten. Maar toen ik me oude honeywell round modulation thermostaat had heb ik nooit problemen ervaren.

Is er iemand die aan zijn heatlink ook een externe antenne gesoldeerd heeft?

Foto?
Heatlink is op 868mhz en dus heen terug communicerend met de hw, een antenne gaat niks werken als de lampjes gewoon groen knipperen ipv rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

reinhold schreef op zondag 29 juni 2014 @ 19:16:
Ik heb nu in tasker al de task klaar
check door hier bij gaat tasker via het ip adres en /get-sensors de homewizard lezen het het opslaan als een txt bestand. Ik laat dan tasker dit txt bestand lezen maar dan komt voor mij een probleem. hoe kan ik een gedeelte uit dit txt bestand gebruiken.
"kakusensors": [{"id":0,"name":"Voordeur bel","status":null,"type":"doorbell","favorite":"no","timestamp":"20:14","cameraid":null},{"id":1,"name":"Voordeur","status":"no","type":"contact","favorite":"no","timestamp":"20:56","cameraid":null},{"id":2,"name":"Schuurdeur","status":"no","type":"contact","favorite":"no","timestamp":"17:56","cameraid":null},{"id":3,"name":"Rookmelders","status":null,"type":"smoke","favorite":"no","timestamp":"22:24","cameraid":null},{"id":4,"name":"Achter thuis","status":"no","type":"motion","favorite":"no","timestamp":"12:44","cameraid":null},{"id":5,"name":"Achterdeur","status":"yes","type":"contact","favorite":"no","timestamp":"11:05","cameraid":null}], "cameras": []

Hierboven is een gedeelte uit dat txt bestand en ik wil graag dat hij bijvoorbeeld de status van de achterdeur check en als het yes of no is moet hij een task uitvoeren.
Maar hoe krijg ik tasker zover dat hij dit gaat doen. ik laat tasker het txt besand omzetten naar een var en ik zie dit ook terug in vars.
Je kunt het met variabele split opsplitsen tot de juiste waarde, ik heb ook zoiets gedaan namelijk. Ben nu alleen niet in de gelegenheid om even te kijken hoe ik dat heb ingesteld.
Maar nog mooier is om het met json te doen, daarmee zou je de waarde nog eenvoudiger uit het tekstbestand kunnen halen, maar dat heb ik na 2 uur klooien opgegeven. Wellicht dat er iemand is met meer json/tasker kennis is die dat wil uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Als je tijd hebt zou je willen kijken hoe je het hebt gedaan met variable split. En ik ben al meer dan 2 dagen aan het uitzoeken met json en tasker maar ik kom er wel.
Pagina: 1 ... 32 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!