Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe update voor home wizard voor android, V2.85.3
De actie's werken weer goed.
Maar had laatst op een zaterdag een gasverbruik van 2100 m3,dat kan natuurlijk nooit, maar die piek uitslag
blijft wel in de grafieken staan, dus daar klopt nu niets meer van, zal wel een stoorpiek of zo iets zijn geweest.
Ik had verwacht dat die waarde er wel uitgefilterd werd na 1 week ofzo.
Zou het niet mogelijk zijn dat zulk soort abnormale waardes afgevangen worden, zodat de grafieken en statistieken wel weer kloppen.
je hebt nu niets aan die waardes, 1 foute onmogelijke uitlezing, en het nut van de grafieken is gelijk 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:40:
Dat vroeg ik mij ook af ja, de HW herkent tenslotte ook die ID's. Maar zover reiken mijn skills niet :P Zou niet weten hoe ik de vertaalslag moet maken van een stukje tekst om het zo maar te zeggen naar bepaalde namen met bijbehorende waardes.
........
Het is geen tekst, maar data in een standaard structuur: json = java script object notation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vroeg ik mij ook af ja, de HW herkent tenslotte ook die ID's..
Sterker: de HW geeft die id's uit bij het aanmaken van alle sensoren/schakelaars/etc.
Bied ook een hoop andere mogelijkheden, zoals condities toevoegen, als ik thuis ben (sensors inlezen) kan hij de cv instellen, dat soort zaken.
In principe is het makkelijk ja, maar de uitvoering van het idee brengt nogal wat met zich mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Kan iemand mij helpen de situatie te begrijpen?

Ik heb gisterenavond rond 2200 mijn rookmelder getest door middel van de knop op de melder zelf. HW detecteerd "rook" dus dat is goed. Hierna ben ik wat gaan testen met HPM. Na wat schakelingen gemaakt te hebben de werking doorgekregen.

Rond 23:00 de schakeling gemaakt dat als de rookmelder iets detecteerd dat moeten mijn rolluiken omhoog, maar aangezien de vrouw en dochter lichen te slapen test ik het de volgende dag wel. Althans dat dacht ik.

Toen in de nacht om een uur of 3 ineens alle rolluiken omhoog gingen. Vanmorgen un de HPM gekeken en inderdaad daar werd rond 3 uur een schakeling actief gezet.

Kunnen jullie dit mij uitleggen (of op het goede spoor zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:37

robertwebbe

Robert Webbe

http://www.iphoneclub.nl/...atform-onthullen-op-wwdc/

Wat zou dat betekenen voor de HomeWizzard? Ik volg dit topic al een tijdje maar ik vond het tot nu toe nog niet volwassen genoeg. Het zal bij Apple vast minimaal 2x zo duur worden maar dan wel met Apple betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:30:

Wat zou dat betekenen voor de HomeWizzard? Ik volg dit topic al een tijdje maar ik vond het tot nu toe nog niet volwassen genoeg. Het zal bij Apple vast minimaal 2x zo duur worden maar dan wel met Apple betrouwbaarheid.
Ik denk dat het nog wel een tijd kan duren voordat een vergelijkbaar en tevens betaalbaar product bestaat die zo veel veelzijdige apparaten aan kan. Maar laten dit topic vooral gebruiken voor Homewizard.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zich is de HomeWizard zelf niet onbetrouwbaar.
Het probleem met de algehele betrouwbaarheid zit 'm in het ontbreken van een bevestigingssignaal van het KAKU-systeem.
Elk ander systeem wat die beperking niet kent, is gelijk een heel stuk duurder. En dan bedoel ik niet in de aanschaf van het apparaat zelf, maar alle compatible schakelaars.
Dat deel van een domotica-systeem is verreweg het duurste van alles, ook bij Homewizard. De aanschafprijs van een Homewizard valt uiteindelijk in het niet bij de prijs van alle schakelaars, sensoren, camera's etc.
En dan gebruikt HomeWizard nog het "goedkope" spul.
Daarnaast verwacht ik dat een systeem van Apple in eerste instantie vooral op de VS is gericht en dan is het de vraag of het samenwerkt met spul wat hier te koop is of zelfs maar hier werkt. Denk aan frequentie-banden en netspanning.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat versta je onder volwassen?
Als je 2x zoveel of meer wil betalen, dan is er keuze genoeg,... maar die systemen hebben ook hun probleempjes. Natuurlijk wil iedereen de maximale performance voor een habbekrats, maar helaas. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:49
vraagje,

heeft er iemand ervaring met d-link camera's i.c.m. HW??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
DrakeNL schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:19:

Ik heb gisterenavond rond 2200 mijn rookmelder getest door middel van de knop op de melder zelf. HW detecteerd "rook" dus dat is goed. Hierna ben ik wat gaan testen met HPM. Na wat schakelingen gemaakt te hebben de werking doorgekregen.

Rond 23:00 de schakeling gemaakt dat als de rookmelder iets detecteerd dat moeten mijn rolluiken omhoog, maar aangezien de vrouw en dochter lichen te slapen test ik het de volgende dag wel. Althans dat dacht ik.

Toen in de nacht om een uur of 3 ineens alle rolluiken omhoog gingen. Vanmorgen un de HPM gekeken en inderdaad daar werd rond 3 uur een schakeling actief gezet.

Als je even je url of ipnr mailt naar hpm@ziggo.nl dan kijken we even wat (welke sensor/schakelaar) het alarm heeft geactiveerd. Dan kun je waarschijnlijk ook vaststellen wat er is gebeurd en helpen we je de schakeling anders in te richten zodat het niet meer voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
SNIK0906 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:54:
[...]

Als je even je url of ipnr mailt naar hpm@ziggo.nl dan kijken we even wat (welke sensor/schakelaar) het alarm heeft geactiveerd. Dan kun je waarschijnlijk ook vaststellen wat er is gebeurd en helpen we je de schakeling anders in te richten zodat het niet meer voorkomt
SNIK0906, Mijn url is met de mail verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-10 12:51
Beste,

Heb even een vraag. Ben op zoek naar een goed weerstation voor de HW. Zijn er mensen die ook een ander weerstation hebben dan die door HW wordt geleverd? En om welke gaat dat en hoe is de ervaring er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-10 07:18
silver323 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:49:
Beste,

Heb even een vraag. Ben op zoek naar een goed weerstation voor de HW. Zijn er mensen die ook een ander weerstation hebben dan die door HW wordt geleverd? En om welke gaat dat en hoe is de ervaring er mee?
Ik heb het weerstation van Cresta en dat werkt goed, Windsnelheid, UV, en watermeter waren zonder problemen te koppelen.

:)

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
snooze7555 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:41:
[...]

Ik heb het weerstation van Cresta en dat werkt goed, Windsnelheid, UV, en watermeter waren zonder problemen te koppelen.

:)
Is dat dan de PWS 720?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Dazzie schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:18:
vraagje,

heeft er iemand ervaring met d-link camera's i.c.m. HW??
d-link werkt niet met de homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Laatst online: 09-10 07:18
Nee volgens mij de Cresta WXR815

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 11:36
DrakeNL schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:19:

Dit heb ik ook gehad inderdaad.
De HW denkt dat er nog een actieve brandmelding is (in de app zie je ook 1/1 staan bij het vlammetje).
Volgens mij herkent de HPM dit op een gegeven moment en zal een actie weer uitvoeren.
Dit blijft net zo lang door gaan totdat het alarm gecleared is (dus weer op 0/1 staat) dmv een test vanuit de app.
Ik heb dit "opgelost" door een virtuele snooze button te maken. Als deze op aan staat, wordt het programma "luiken omhoog en licht aan" niet uitgevoerd.

Het zou fijn zijn als HPM dit niet opeens doet uiteraard :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
daxy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:54:
[...]

De HW denkt dat er nog een actieve brandmelding is (in de app zie je ook 1/1 staan bij het vlammetje).
Volgens mij herkent de HPM dit op een gegeven moment en zal een actie weer uitvoeren.
Dit blijft net zo lang door gaan totdat het alarm gecleared is (dus weer op 0/1 staat) dmv een test vanuit de app.
Ik heb dit "opgelost" door een virtuele snooze button te maken. Als deze op aan staat, wordt het programma "luiken omhoog en licht aan" niet uitgevoerd.

Ik vermoed inderdaad dat dit is gebeurt. SNIK0906 helpt me op dit moment ook om te kijken of dit is gebeurt. Ik zou het echter mooier vinden als HW een "reset" voor de rookmelder maakt. zodoende kun je alles resette bij een vals alarm. HPM doet immers dan wat hij zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrakeNL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:02:
[...]
...Ik zou het echter mooier vinden als HW een "reset" voor de rookmelder maakt. zodoende kun je alles resette bij een vals alarm. HPM doet immers dan wat hij zou moeten doen.
En dan het risico lopen dat een alarm niet wordt gemeld vanwege een reset?
Het systeem is intrinsiek ongeschikt voor serieuze beveiligingsdoeleinden, dus kies maar...
Overigens heb ik de rookmelders al meer dan een jaar aan mijn HW hangen en nog nooit vals alarm gehad, wel al 2x terecht een alarm vanwege rookontwikkeling door verbrand voedsel in de oven.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:23:
[...]
En dan het risico lopen dat een alarm niet wordt gemeld vanwege een reset?
Het systeem is intrinsiek ongeschikt voor serieuze beveiligingsdoeleinden, dus kies maar...
Overigens heb ik de rookmelders al meer dan een jaar aan mijn HW hangen en nog nooit vals alarm gehad, wel al 2x terecht een alarm vanwege rookontwikkeling door verbrand voedsel in de oven.. 8)7
We bedoelen dat HW de brandmelding zal blijven herkennen als actieve melding, net zolang totdat iemand op de Test knop in de HW drukt. Het zou goed zijn als de HW een "clear" optie heeft om zo de status terug naar niet-actief te zetten. Uiteraard is het niet voor serieus, maar mocht het rolluik omhoog gaan en mijn lichten aan tijdens een echte brand, dan is dat altijd meer dan niets :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
snooze7555 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:40:
[...]

Nee volgens mij de Cresta WXR815
Jammer dat die niet meer leverbaar is..
Nog andere mensen met andere weerstations??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
sorted.bits schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:54:
[...]

Ah! Dat verklaart een hoop! Thanks!
Hoi Wim,
Zou je nog eens een foto erop willen zetten van de ontwikkeling van dat tablet programma.
Ik heb er niks aan want ik heb android hier, maar ik vond het wel heel leuk om te zien hoe jij de HW aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:19
Hi HomeWizard gebruikers, vraagje: heb nu een oneforall touch ab omdat die zowel rf als ir heeft en overweg kan met x10 / klikaanklikuit.

Maar, het rf signaal naar ir is onbetrouwbaar en de software erg beperkt. Het frustratie puntje is bereikt; kan ik met homewizard en toebehoren meer dan alleen stopcontacten/lampen schakelen? Ik zou zo graag 1 ab hebben voor alles in huis qua verlichting en apparaten, maar een logitech met rf kan niet overweg met verlichting (al is er nu iets wat met hue werkt).

Leuke extras kan zijn om de energiemeter uit te lezen, het weer te volgen, dat soort dingen. Maar bedienen van de tv, stereo, humax en lampen is wel echt het belangrijkst.

Edit: mooi systeem, maar werkt niet samen met bestaande alarm en bedient geen av-apparaten. Blijven zoeken dus maar.

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 27-05-2014 21:12 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 815 is al enige tijd niet meer op de markt volgens mij. Hier vind je de WX stations welke compatible zijn met HW. Deze zaak is een aanrader heb er al verschillende materialen gekocht. Mijn windmeter werd na defect direct vervangen, de verzending duurde langer.

http://www.weerstationkopen.nl/homewizard/homewizard

Ciao, Roberto

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot op heden is het schakelen met de HW beperkt tot spul wat luistert naar het klikaanklikuit protocol.
Oftewel een variant op X10RF.
Dus voor zover ik weet kun je nog niet je TV of stereo ermee bedienen, of iemand moet een KAKU->IR omvormer gemaakt hebben. :)
Energiemeter en weerstation kan dan weer wel.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:56:

[knip]

Ik zou zo graag 1 ab hebben voor alles in huis qua verlichting en apparaten, maar een logitech met rf kan niet overweg met verlichting (al is er nu iets wat met hue werkt).

[knip]

Edit: mooi systeem, maar werkt niet samen met bestaande alarm en bedient geen av-apparaten. Blijven zoeken dus maar.
Is wel mogelijk hoor met Logitech, inderdaad Philips Hue werkt prima maar KAKU kun je schakelen via Logitech door tussenkomst van een JB Pro. http://cms.jbmedia.de/index.php
Hiermee kun je dan tevens timers zetten (zon op en ondergang incl vertragingen / vervroeging van het ingestelde tijdstip, ook rolluiken enz.

Werkt hier al een aantal jaren naar volle tevredenheid zonder enige uitval, lekker stabiel ook.
Je kunt alles via je pc programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
daxy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:54:
[...]

@Daxy en DrakeNL, als jullie "testen", druk je dan op de test knop in de app, of op de testknop op de melder, of simuleren jullie een alarm met rook.

In al mijn testcases staat er 0/1 bij het vlammetje na de test. Als er 1/1 staat dan heeft de rookmelder inderdaad nog De status AAN en zal na de Time-out fase opnieuw een monitor scene door de hpm kunnen worden geactiveerd waardoor bv lampen aan gaan en/of rolluiken omhoog

Kortom hoe kom je vanuit een testfase in een 1/1 positie. Ik kan dan kijken of ik de time-out zo kan zetten dat er pas weer geschakeld wordt nadat de rookmelder in "rust" (dus uit) is gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
SNIK0906 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:30:
[...]

@Daxy en DrakeNL, als jullie "testen", druk je dan op de test knop in de app, of op de testknop op de melder, of simuleren jullie een alarm met rook.

In al mijn testcases staat er 0/1 bij het vlammetje na de test. Als er 1/1 staat dan heeft de rookmelder inderdaad nog De status AAN en zal na de Time-out fase opnieuw een monitor scene door de hpm kunnen worden geactiveerd waardoor bv lampen aan gaan en/of rolluiken omhoog

Kortom hoe kom je vanuit een testfase in een 1/1 positie. Ik kan dan kijken of ik de time-out zo kan zetten dat er pas weer geschakeld wordt nadat de rookmelder in "rust" (dus uit) is gekomen
ik heb getest doormiddel van de testknop op de rookmelder zelf. Maar ik denk niet dat de timeout in HPM moet zitten. Mocht je getest hebben en HPM zit in zijn "rust" timeout zie je misschien een echt alarm over het hoofd.

misschien als je een if then er in zet?? Oftewel in mijn gedachte dan. Alarm gaat af op tijd x (vals of niet) schakeling wordt actief. Alarm blijft in HW staan met een datum/tijd stempel (toch?). Als HPM de volgende keer checkt of alarm actief is een if then ertussen. If alarm = tijd x then doe niets else voer schakeling uit.
Ik neem aan dat als het alarm afgaat er een nieuwe datum/tijd stempel wordt gegenereerd.
Ik hoop dat je mijn gedachte snapt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:19
BenEco schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:24:
[...]

Is wel mogelijk hoor met Logitech, inderdaad Philips Hue werkt prima maar KAKU kun je schakelen via Logitech door tussenkomst van een JB Pro. http://cms.jbmedia.de/index.php
Hiermee kun je dan tevens timers zetten (zon op en ondergang incl vertragingen / vervroeging van het ingestelde tijdstip, ook rolluiken enz.

Werkt hier al een aantal jaren naar volle tevredenheid zonder enige uitval, lekker stabiel ook.
Je kunt alles via je pc programmeren.
Dank voor de tip, ik ga er naar kijken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
DrakeNL schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:51:
[...]

ik heb getest doormiddel van de testknop op de rookmelder zelf. Maar ik denk niet dat de timeout in HPM moet zitten. Mocht je getest hebben en HPM zit in zijn "rust" timeout zie je misschien een echt alarm over het hoofd.

misschien als je een if then er in zet?? Oftewel in mijn gedachte dan. Alarm gaat af op tijd x (vals of niet) schakeling wordt actief. Alarm blijft in HW staan met een datum/tijd stempel (toch?). Als HPM de volgende keer checkt of alarm actief is een if then ertussen. If alarm = tijd x then doe niets else voer schakeling uit.
Ik neem aan dat als het alarm afgaat er een nieuwe datum/tijd stempel wordt gegenereerd.
Ik hoop dat je mijn gedachte snapt :+
Dat is precies waar ik aan zat te denken. Kleeft wat complexiteit aan, omdat het missen van een alarm absoluut voorkomen moet worden. Ik ga even puzzelen, will be continued...dank voor jullie hulp voor het uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Hallo allemaal,

Misschien is het hier al eens voorbij gekomen (ik kan het iig niet vinden), maar is het iemand gelukt om automatische raamopeners te vinden die met HW zouden kunnen werken ?
Enige wat ik kan vinden is de AXA Remote 2.0, maar die werkt met IR.

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houd wel in het achterhoofd dat automatische openers (garagedeur/raam/etc) niet aan te raden zijn voor ontvangers die niet beveiligd zijn en steeds dezelfde code gebruiken.
Het dievengilde zou dat kunnen misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
SNIK0906 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:30:
[...]

Het is al een tijdje geleden, maar ik geloof dat de 1e keer een brandmelding dmv stoom (te heet gedouched :) ) was. De tweede keer kwam na een melding van de HW dat het tijd was om het alarm te testen. Deze melding komt elke ~30 dagen. Beide keren viel het me op dat de HW App 1/1 aangaf, net zolang totdat ik de brandmelders getest had vanuit de HW App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
@TDer

Eens met je stelling.

In mijn geval gaat het om twee 'bovenlichtjen' die nu voorzien van een anti-inbraak 'bar'.
Dus inbraak wordt lastig.

Het is meer voor in de winter.
Nu zetten we ze even vaak open om even 'te luchten' .
Maar vaak vergeten we ze weer dicht te doen als we weg gaan en vervolgens slaat mijn CV thermostaat na verloop van tijd aan omdat de temperatuur is de kamer is gedaald tot onder de 14 graden (bij koude buitentemp in de winter dus).
Zonde van de energie dus.

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Hoi Tweakers,

Ik heb nu veel kaku materiaal en ben hier best tevreden over, ik wil ook wel zo'n mooi tablet in/op mijn muur plaatsen en daarmee HW en kaku bedienen, lijkt me echt kicken.

Maar ik ben nieuwsgierig of ik met de HW kan zien of ik de garagedeur heb gesloten, je moest eens weten hoe vaak ik al terug ben gereden.. :F (Eigenlijk wil ik zien of ie dicht of open is, bij voorkeur niet met een webcam)

Marcel

[ Voor 10% gewijzigd door MarcelGo op 29-05-2014 14:54 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcelGo schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:17:
Hoi Tweakers,

Ik heb nu veel kaku materiaal en ben hier best tevreden over, ik wil ook wel zo'n mooi tablet in/op mijn muur plaatsen en daarmee HW en kaku bedienen, lijkt me echt kicken.

Maar ik ben nieuwsgierig of ik met de HW kan zien of ik de garagedeur heb gesloten, je moest eens weten hoe vaak ik al terug ben gereden..:-(

Marcel
Ik heb een deur contact op garagepoort gezet en kan zo status zien open of dicht. In de gang heb ik ook nog een kaku ledlamp welke brand bij poort open.
Hetzelfde heb ik met de rolluiken gedaan kan dus zien middels deurcontacten of de rolluiken open of dicht zijn. Krijg dus terugkoppeling van schakelingen rolluiken via aangebrachte deurcontacten.
Werkt feilloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Ok dus status deurcontact zichtbaar in app is open of dicht, TOP, dan gaat het een HW worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:20
MarcelGo schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:17:
Hoi Tweakers,

Maar ik ben nieuwsgierig of ik met de HW kan zien of ik de garagedeur heb gesloten, je moest eens weten hoe vaak ik al terug ben gereden.. :F (Eigenlijk wil ik zien of ie dicht of open is, bij voorkeur niet met een webcam)

Marcel
Jazeker, dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1RHZTFA9rGEUPrgHgjUFZ2Xy/medium.jpg

En ook nog een historisch overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NhwhZT16QpfoMlzdvzGaSpV7/medium.jpg

Enige is dat HW wel binnen zendbereik van de verklikkers moet staan.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 29-05-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat bedoel je met "garagedeur gesloten"?
Dicht als in "niet open" of "op slot"?
Dat eerste is prima te zien met een magneet-sensor als een AMST 606 (URL wijst naar "607", zou er een nieuw model aankomen?)
Of de deur op slot is, kun je daarmee niet zo makkelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:20
Je zou nog een IP camera kunnen ophangen. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:41
NiGeLaToR schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:14:
[...]

Dank voor de tip, ik ga er naar kijken.
Ik heb gebruik gemaakt van de Light Manager (volgens mij geen + uitvoering, zie hem ook niet op de site) Maar dat is mij prima bevallen ism de Harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:52:
[...]

Ik heb een deur contact op garagepoort gezet en kan zo status zien open of dicht. In de gang heb ik ook nog een kaku ledlamp welke brand bij poort open.
Hetzelfde heb ik met de rolluiken gedaan kan dus zien middels deurcontacten of de rolluiken open of dicht zijn. Krijg dus terugkoppeling van schakelingen rolluiken via aangebrachte deurcontacten.
Werkt feilloos
Met de deurcontacten bedoel je dan de AMST 606? Hoe heb je dit dan gedaan. Die 606 is niet waterdicht. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:49
ik heb dr nu al 6 maanden 1 buiten zittenen die doet het nog prima. Het enige wat ik gedaan heb is een stukje wit tape erover geplakt (rond om zegmaar)
DrakeNL schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:55:
[...]

Met de deurcontacten bedoel je dan de AMST 606? Hoe heb je dit dan gedaan. Die 606 is niet waterdicht. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:18
Na maanden overwegen en sparen heb ik eindelijk mijn pakket homewizard binnen. Maar al op pagina 1 van de handleiding gaat het hier mis. Er lijkt een connectie probleem te zijn tussen de router (Fritzbox) en homewizard. Ik probeer te configureren met een iPhone 4.

Homewizard werd gevonden, router ziet homewizard ook, maar nu heb ik een inlogprobleem (wachtwoord is 100% zeker goed), hij ziet geen homewizard ('geen homewizard gevonden'). Als ik opnieuw configureer of kijk bij de instellingen naar het WiFi-netwerk, dan blijft hij scannen. De Fritzbox ziet de homewizard wel.

Via Google las ik dat Homewizard problemen kan geven met de Fritzbox ? Had ik dat van tevoren geweten, ik heb toch aardig ingelezen en ben het nooit tegen gekomen. Een oplossing zie ik niet zo snel tussenzitten als ik de hits bekijk.

Is er iemand die hier een succesvolle samenwerking heeft met Homewizard en de Fritzbox en een oplossing weet ?

-edit- Homewizard had al een oplossing : gebruik de HomeWizard Configuration Tool. Maar da's geen optie, die is voor Windows en ik gebruik Apple.

[ Voor 7% gewijzigd door elcastel op 29-05-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je zou kunnen overwegen om een bootcamp install te doen of wellicht een windows versie installeren op een Virtual Machine binnen macOSX

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Ik heb nog ergens een oude pc staan, die zou ik kunnen pakken, is 'makkelijker'. Maar wat me niet aanstaat is dat ik dan een probleem omzeil ipv oplos. Uit ervaring weet ik dat het zich ergens anders weer opnieuw voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:10
Hier staat toch de apple versie van de config tool?

http://www.homewizard.nl/downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Gelukkig check jij wel info die je krijgt (ik niet).

Homewizard zei dit in de mail :

"Wellicht is is zinvol om de HomeWizard te installeren met de HomeWizard configuratie tool. Met de HomeWizard Configuration Tool kan de HomeWizard worden geconfigureerd om verbinding te maken met uw draadloze netwerk.Op 'http://www.homewizard.nl/downloads' kunt u de HomeWizardconfiguratie tool downloaden.

Hiervoor heb je wel een windows pc en mini usb kabel nodig."

Na dat laatste was mijn broek al afgezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Dat brengt me al een stuk verder, nu logt hij wél succesvol in op de iPhone, alleen nu zegt hij wel dat het wachtwoord niet klopt (krijg het login scherm ook meerdere malen) terwijl het wachtwoord zeker klopt (en daarom ook in eerste instantie succesvol inlogt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 23:52
Reset de homewizard en probeer dan opnieuw.
Druk met een smal object (paperclip, punaise)
een keer kort in het kleine gaatje naast de USB connector.
Wacht vervolgens vijf seconden en druk nog een keer kort in
het gaatje. U ziet nu enkele tellen alle drie de leds rood branden.
Hierna zal de HomeWizard opnieuw opstarten en haar eigen
WiFi netwerk weer uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
Helemaal goed, dit is precies waarnaar ik op zoek was!!

Bedankt
zeef schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:05:
[...]

Jazeker, dat ziet er zo uit:

[afbeelding]

En ook nog een historisch overzicht:

[afbeelding]

Enige is dat HW wel binnen zendbereik van de verklikkers moet staan.
En misschien doe ik wel een IP-cam buiten waarmee je in de hoek nog net de deur kan checken 8)

[ Voor 8% gewijzigd door MarcelGo op 29-05-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Nu online
TD-er schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:52:
Wat bedoel je met "garagedeur gesloten"?
Dicht als in "niet open" of "op slot"?
Dat eerste is prima te zien met een magneet-sensor als een AMST 606 (URL wijst naar "607", zou er een nieuw model aankomen?)
Of de deur op slot is, kun je daarmee niet zo makkelijk zien.
Het is een elektrische roldeur, dus dicht is voldoende...dat moet dus lukken met zo'n magneet contact.

Ben wel erg blij met de actieve community, zat nog even te twijfelen naar de "duurdere opties" maar lees dat op wat antenne issues na (die makkelijk zijn op te lossen) het meerendeel best tevreden is met HW _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Neefdave schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:06:
Reset de homewizard en probeer dan opnieuw.
[...]
Probleem blijft hetzelfde. Ik heb een nieuw wachtwoord ingesteld, nóg makkelijker. Ik heb de HW gereset, de hele configuratie loopt nu als een zonnetje, maar zodra ik inlog via de iphone schieten de inlogschermpjes om de oren. Zodra ik er eentje ingevuld krijg, verloopt de login succesvol, maar blijf ik een nieuw inlogscherm krijgen (want incorrecte weergave) :

Afbeeldingslocatie: http://elcastel.home.xs4all.nl/CRAP/HWloginpr.PNG

Dus zoals hierboven te zien : login correct, wachtwoord 'incorrect'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 16:12
elcastel schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:21:
[...]

Probleem blijft hetzelfde. Ik heb een nieuw wachtwoord ingesteld, nóg makkelijker. Ik heb de HW gereset, de hele configuratie loopt nu als een zonnetje, maar zodra ik inlog via de iphone schieten de inlogschermpjes om de oren. Zodra ik er eentje ingevuld krijg, verloopt de login succesvol, maar blijf ik een nieuw inlogscherm krijgen (want incorrecte weergave) :

[afbeelding]

Dus zoals hierboven te zien : login correct, wachtwoord 'incorrect'
Wat me te binnen schiet, misschien heel gek, maar haal je Homewizard Online en Homewizard wachtwoord niet door elkaar?

Staat je instelling op lokaal verbinden of op Homewizard online verbinden?

Probeer eens in te loggen met een computer in hetzelfde netwerk via app.homewizard.nl lukt dit wel?

[ Voor 5% gewijzigd door Werner85 op 29-05-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
martinvdm schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:00:
[...]

Als je een HeatLink hebt zul je wel de temperatuur zien, maar naar mijn weten word de data hiervan niet opgeslagen en dus niet beschikbaar in een grafiek. Ik zou gewoon een sensor kopen, zijn relatief goedkoop en doet wat je wilt.
Ik heb Heatlink en zie hierdoor de temperatuur in de app. Ik koop er een sensor bij heb ik ook meteen de vochtigheid erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
Misschien off-topic maar ik wil je attent maken op: https://www.kickstarter.c...ng-room-talk-to-your-home Zelf ben ik van mening dat dit ook kan middels Homewizard, je telefoon en tasker, alleen zit hier wel extra modules bij. Wat vinden jullie van de Homey?

[ik zelf heb totaal geen connectie met de Homey, en twijfel een klein beetje om hem te "backen" i.v.m. de extra modules en extra opties}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Werner85 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:04:
Misschien off-topic maar ik wil je attent maken op: https://www.kickstarter.c...ng-room-talk-to-your-home Zelf ben ik van mening dat dit ook kan middels Homewizard, je telefoon en tasker, alleen zit hier wel extra modules bij. Wat vinden jullie van de Homey?

[ik zelf heb totaal geen connectie met de Homey, en twijfel een klein beetje om hem te "backen" i.v.m. de extra modules en extra opties}
Ik zag hem ook. Het heeft even geduurd, maar dit is toch echt een ware homewizard killer. En een heeele mooie prijs.

Kijk eens naar de verbindingen:

Wi-Fi 802.11b/g/n
Bluetooth 4.0
NFC
ZigBee
Z-Wave
433.92 MHz
nrf24l01+
Infrared

En btw, ik zie dit niet als "off-topic" :)

[ Voor 11% gewijzigd door rudyhattem op 29-05-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 14-10 22:44
Werner85 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:04:

ik heb hem gebacked (bij de tweede 100) en gevraagd in hoeverre Homewizard kan worden vervangen. Als antwoord geven ze aan dat vrijwel alle functies van Homewizard ook door Homey kunnen worden gedaan. Dit dingetje kan vrijwel alles wat draadloos is aan elkaar koppelen en dat ook nog stemgestuurd. Klinkt gaaf allemaal, ben benieuwd of ze het waar kunnen maken.

Dat wordt leuk spelen over een jaartje!!!! Inderdaad een Homewizard killer! Ik denk ook dat ze bij Homewizard dit project goed in de gaten houden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
arene schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:50:
[...]

ik heb hem gebacked (bij de tweede 100) en gevraagd in hoeverre Homewizard kan worden vervangen. Als antwoord geven ze aan dat vrijwel alle functies van Homewizard ook door Homey kunnen worden gedaan. Dit dingetje kan vrijwel alles wat draadloos is aan elkaar koppelen en dat ook nog stemgestuurd. Klinkt gaaf allemaal, ben benieuwd of ze het waar kunnen maken.

Dat wordt leuk spelen over een jaartje!!!! Inderdaad een Homewizard killer! Ik denk ook dat ze bij Homewizard dit project goed in de gaten houden.....
Nou, met dit antwoord heb ik hem gelijk ook maar gebacked... 239 euro, dus niet bij de eerste 100 maar nog steeds een hele nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rudyhattem schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:53:
[...]

Nou, met dit antwoord heb ik hem gelijk ook maar gebacked... 239 euro, dus niet bij de eerste 100 maar nog steeds een hele nette prijs.
Heel interessant inderdaad, ik vraag me af hoe ver ze al zijn met het echt werkende ding. En natuurlijk de interface in de app, waarvan ik me kan voor kan stellen dat dit een flink lastig ding word met mensen die eigen dingen gaan ontwikkelen. En uiteraard dat voice commands en ir maar in een kamer werkt, wachten op een extra module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:39

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik denk dat ze op dezelfde bereikproblemen als de HW stuiten, het zou handig zijn als je de app op een gsm kan toespreken en dat hij door heeft waar je je in huis bevindt.
Echter zie ik mij geen commando's roepen, hoe onvolwassen is dat als er anderen bij zijn ;w

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Werner85 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:51:
Wat me te binnen schiet, misschien heel gek, maar haal je Homewizard Online en Homewizard wachtwoord niet door elkaar?

Staat je instelling op lokaal verbinden of op Homewizard online verbinden?

Probeer eens in te loggen met een computer in hetzelfde netwerk via app.homewizard.nl lukt dit wel?
Helemaal niet zo gek bedacht, misschien dat er ergens (door het wijzigen van 1 van de wachtwoorden) nog het oude wachtwoord werd gebruikt, ik was in de veronderstelling dat ik met 1 wachtwoord werk. Hoe dan ook, alles nog eens nagelopen en het lijkt nu allemaal te werken.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik heb zelf geen HW maar volgt het al een tijdje. Is er een pincode paneel voor naast het deur binnen zoals bij echte alarm systemen waarmee je het alarm kunt uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Heeft iemand ervaring met de Tenvis mini319w Camera in combinatie met de Homewizard.
Zie.
http://www.tenvis.com/min...t-vision-white-p-214.html
Dit is een leuke kleine IP camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
MrJames schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:07:
Ik heb zelf geen HW maar volgt het al een tijdje. Is er een pincode paneel voor naast het deur binnen zoals bij echte alarm systemen waarmee je het alarm kunt uitschakelen?
Conrad heeft code paneeltjes die je kan koppelen aan een deurbelzender. Bv dezehttp://www.google.com/ale...91556/8260117294947287751 Werkt prima. Heb ik ook. En je kan dan schakelen of deurbel zender aan/uit is. En met de deurbelzender kan je weer allerlei functie bouwen middels acties. Evt in combinatie met hpm,( http://hpm.homeip.net) zodat het een wat "slimmer" alarm wordt. Zie de voorbeelden op de site

[ Voor 22% gewijzigd door SNIK0906 op 31-05-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm funky bugje in de Android app.
De mobiel van mijn vriendin (Huawei G510 met Android 4.1) heeft ook de HW app erop en ik wist zeker dat ik al eens daarmee ingelogd was.
Maar steeds bleef 'ie vragen na een volledige restart van de app om de account gegevens en of je rechtstreeks of via de online wilde verbinden.

Dan nu de oplossing:
Bij een volgende keer op "annuleren" klikken in het inlogscherm en vanaf dan werkt het automatisch inloggen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al iets meer gezien van de Homey? Wat ik er van gelezen heb doet mij denken aan een bouwpakket met allerlei aan te koppelen i/o voor hobbyisten. Maar misschien zie ik het verkeerd.
Heeft iemand bijv. al iets van een user-interface gezien, of functionele specs?
Voorlopig heb ik veel gemak van m'n Homewizard.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt geen bouwpakket hoor, werkt direct uit de box al met de meeste dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Homey, eerst zien dan geloven, homewizard werkt, is leverbaar en heeft werkende koppelingen naar cv en naar zonnepanelen watermeter. Dit werkt echt nog niet op de Homey. Is er al een compleet werkend prototype? En voor stembesturing, al zou je dit willen pas je toch gewoon de app aan! Werkt dan wereldwijd!
Dat zie ik nog niet gebeuren. Voorlopig heeft de hw een behoorlijke voorsprong.
Maar een beetje concurrentie kan geen kwaad. :) :) :) Ik ga het volgen.
Er is door hw met de huidige hardware nog zoveel meer mogelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:59
RuudMR schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:05:
Homey, eerst zien dan geloven, homewizard werkt, is leverbaar en heeft werkende koppelingen naar cv en naar zonnepanelen watermeter. Dit werkt echt nog niet op de Homey. Is er al een compleet werkend prototype? En voor stembesturing, al zou je dit willen pas je toch gewoon de app aan! Werkt dan wereldwijd!
Dat zie ik nog niet gebeuren. Voorlopig heeft de hw een behoorlijke voorsprong.
Maar een beetje concurrentie kan geen kwaad. :) :) :) Ik ga het volgen.
Er is door hw met de huidige hardware nog zoveel meer mogelijk. ;)
+1

Homey belooft van alles en het lijkt allemaal heel simpel, maar kijk eens naar HomeWizard en waar ze nu staan en wat ze er voor moeten doen. De software eromheen ontwikkelen is echt niet in een dag klaar. Bij HomeWizard hebben we het alleen nog maar over het aansturen van 433 MHz KlikAanKlikUit en wat eigen 866 apparatuur. Homey beloof compatibiliteit met allerlei apparatuur, maar eerst zien, dan geloven.

Tevens stel ik voor dat de discussie nu weer over de HomeWizard gaat, en niet meer over de Homey, daar voor moet je in dit topic zijn: [Kickstarter] Homey (Voice controlled Home Automation) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:11:
[...]

Tevens stel ik voor dat de discussie nu weer over de HomeWizard gaat, en niet meer over de Homey, daar voor moet je in dit topic zijn: [Kickstarter] Homey (Voice controlled Home Automation) :)
Iets nieuws vergelijken met de Homewizard hoort hier volgens mij wel thuis.
Al die vragen over KaKu en weerstations etc. horen hier minder thuis. >:) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:16:
[...]

Iets nieuws vergelijken met de Homewizard hoort hier volgens mij wel thuis.
Al die vragen over KaKu en weerstations etc. horen hier minder thuis. >:) :Y
Volgens mij is de discussie over KAKU en Weerstations nog wel relevant omdat je dit aansluit op de Homewizard of laat samen werken met. De Homey heeft in dit geval er niets mee te maken en idd logisch hier een ander topic te pakken. We gaan hier toch ook niet discussies houden over Fibaro, Vera of RFXcom. Laten we het vooral over Homewizard houden :*) .

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Probleem met energylink en S0 meter.

Hallo ik heb de volgende situatie: Zonnepanelen op dak, omvormer en daaronder een S0 kWh meter. Deze zit op de S1 poort van de energylink. Dit werkte altijd goed toen mijn vorige omvormer zelf de S0 puls uit gaf. (er hangt nu een andere/nieuwe omvormer zonder S0 bus, vandaar de losse kWh meter).

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/11w5wlf.jpg

Dit is de installatie met de omvormer, kWh meter en werkschakelaar.

Stroom is aangesloten op een aparte groep. 3 fasen kWh meter is niet van Homewizard maar van fabrikant NOVA. (model Nova 80 MID-4L)
http://i59.tinypic.com/2ywvlhh.jpg

Probleemstelling:
Nu is op moment dat de omvormer uit staat alles goed. Totale energy minus eigen verbruik is wat zonnepanelen resultaat geeft. Dus 200w intern verbruik, 1000w zon is netto -800w.

Dit gaat fout als de omvormer aan gaat, dan is intern verbruik ineens 0. De S0 bus geeft 1000 imp uit, dit is ook ingesteld op de energylink.

http://nl.tinypic.com/r/eio3h5/8

Dit was de situatie met de vorige omvormer;

http://nl.tinypic.com/r/2aj2lbo/8

Wat doe ik hier verkeerd?? Iemand enig idee?? Uiteraard al ticket bij HW aangemaakt maar nog geen reactie. Omwisselen kWh meter met die van HW is een optie maar dat kost weer geld en gedoe met omruilen.

Dit zou toch moeten werken? 8)7 Omvormer geeft 10 kWh aan opgehaalde zonne energie en dan geeft de kWh meter heel weinig aan.

Iemand die weet wat ik moet aanpassen om dit werkend te krijgen? energylink is goed, de S2 poort zit oplaadpunt voor auto op en die klopt 100% met wat de auto meld aan uitgegeven energie.

alvast bedankt voor meedenken.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

oke het is opgelost. Punt is dat de kWh meter wel pulsen uitgeeft maar niet 1000 ondanks wat er staat. Het blijkt een 100 pulsen te zijn.

Zal HW ticket updaten. closed :)

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul die homewizard.

Ik wil eigenlijk een tv scherm gaan gebruiken als een digitaal fotolijstje met meerdere mogelijkheden.
Hieraan wil ik een raspberry pi (had ik nog liggen) hangen waarmee ik dan een scherm kan tonen met een grafiek van de buiten temperatuur.

Nu zie ik op de homewizard site wel de mogelijkheid om een weather widget te plaatsen. Maar het moet toch ook kunnen om puur een grafiek of paar grafieken te tonen met een bepaalde refresh rate.

Heeft iemand hier ervaring of tips over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:38:
Mooi spul die homewizard.

Ik wil eigenlijk een tv scherm gaan gebruiken als een digitaal fotolijstje met meerdere mogelijkheden.
Hieraan wil ik een raspberry pi (had ik nog liggen) hangen waarmee ik dan een scherm kan tonen met een grafiek van de buiten temperatuur.

Nu zie ik op de homewizard site wel de mogelijkheid om een weather widget te plaatsen. Maar het moet toch ook kunnen om puur een grafiek of paar grafieken te tonen met een bepaalde refresh rate.

Heeft iemand hier ervaring of tips over?
Ja dit is mogelijk, je zult zelf iets moeten bouwen wat de JSON waardes in een grafiek in leest. Kant en klaar alternatief is wellicht de Homesense app voor Windows 8 van Patrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de homewizard control panel voor iPad van Wim Haanstra .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
of gewoon de site-app? http://app.homewizard.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 09:45
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:39:
Weet iemand hoe het eigenlijk met die Beta zit? Wim al een keer een mailje gestuurd maar geen reactie.
Heb al lang geen updates meer gehad...

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
bing69 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:06:
[...]

Weet iemand hoe het eigenlijk met die Beta zit? Wim al een keer een mailje gestuurd maar geen reactie.
Heb al lang geen updates meer gehad...
Ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Cresta sensoren zijn al enige tijd niet meer leverbaar en komen waarschijnlijk weer begin juli. Overal uitverkocht. Iemand nog een alternatief hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:47:
De Cresta sensoren zijn al enige tijd niet meer leverbaar en komen waarschijnlijk weer begin juli. Overal uitverkocht. Iemand nog een alternatief hiervoor ?
De 5-kanaals kiezen, is her en der en bij homewizard op voorraad. De 3-kanaals is er volgens mij nog bij homeautomation-shop.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nefreyu
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Wellicht een leuke tip voor degene met een Heatlink en vloerverwarming.

De heatlink leest de status van de CV pomp uit, dit is de pomp in de CV ketel zelf. Wij hebben de vloerverwarmingspomp op een klik aan klik uit schakelaar gezet en deze kun je dus met een eenvoudig scriptje met elkaar synchroniseren. (het zou briljant zijn als dit via de 'acties' van homewizard kan maar dat kan nog niet, ik ga ze daar over mailen)

Door het synchroniseren van de pompen staat de vloerverwarming pomp dus altijd op hetzelfde moment aan als de CV pomp, (en niet veel langer) hierdoor kun je flink stroom besparen. (dit kan ook met een water temperatuur meter, maar dit werkt niet zo snel/effectief (en goedkoop) als bovenstaande oplossing.

Een haastig geschreven scriptje in ruby om dit te bereiken:

Ruby: sync_pumps.rb
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
require "open-uri"
require "json"

homewizard_pwd_url = "http://192.168.26.7:8081/<pwd>"
floor_heating_pump_id = 4

data = JSON.parse(open("#{homewizard_pwd_url}/get-sensors").read)
main_pump_state = data["response"]["heatlinks"].first["pump"]
floor_heating_pump_state = data["response"]["switches"].select{|sw| sw["id"] == floor_heating_pump_id}.first["status"]

if main_pump_state && floor_heating_pump_state
  if main_pump_state != floor_heating_pump_state
    open("#{homewizard_pwd_url}/sw/#{floor_heating_pump_id}/#{main_pump_state}").read
    puts "changed status to #{main_pump_state}"
  end
else
  puts "Could not retrieve status"
end

Dit in een cron job die elke minuut draait en klaar

[ Voor 10% gewijzigd door nefreyu op 13-06-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, ik heb al de TFA320 gevonden als alternatief in Zoetermeer. Stond er vanochtend nog niet bij op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Is het mogelijk om met een kaku magneetschakelaar een foscam camera een snapshot te laten maken als bijvoorbeelld de voordeur open gaat?
Ik heb natuurlijk ook een hw.

[ Voor 10% gewijzigd door Hatman op 06-06-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hatman schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:19:
Is het mogelijk om met een kaku magneetschakelaar een foscam camera een snapshot te laten maken als bijvoorbeelld de voordeur open gaat?
Ik heb natuurlijk ook een hw.
Ja volgens mij kun je gewoon je sensor wijzigen en daar je camera selecteren zodat er een snapshot gemaakt word als de sensor geactiveerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Nu online
martinvdm schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:19:
[...]

Ja volgens mij kun je gewoon je sensor wijzigen en daar je camera selecteren zodat er een snapshot gemaakt word als de sensor geactiveerd word.
Dat klopt en het werkt. Maar de magneetsnsor kent 2 standen "open" en "dicht". Het gaat mij juist om het beeld wat bij "open" hoord en die is al weer overruled door het "Dicht" beeld.
Voor zover ik weet kan je niet meerdere beelden terughalen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-09 19:51
Hatman schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:52:
[...]

Dat klopt en het werkt. Maar de magneetsnsor kent 2 standen "open" en "dicht". Het gaat mij juist om het beeld wat bij "open" hoord en die is al weer overruled door het "Dicht" beeld.
Voor zover ik weet kan je niet meerdere beelden terughalen. Klopt dat?
Je kunt er voor kiezen om alleen een actie uit te voeren (foto maken) bij de "open"-status. Als je geen actie wil bij de "uit"-status, voer je daar gewoon niets in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basvanderploeg schreef op zondag 08 juni 2014 @ 11:51:
[...]

Je kunt er voor kiezen om alleen een actie uit te voeren (foto maken) bij de "open"-status. Als je geen actie wil bij de "uit"-status, voer je daar gewoon niets in.
Volgensmij werkt snapshots niet vanuit acties maar vanuit een sensor. Je kan hier geen open of dicht instellen of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:39:
Heb je daar een (appstore) linkje van? Zoeken levert niets op :-S

-edit: never mind zie al dattie nog niet uit is

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:20:
[...]

Volgensmij werkt snapshots niet vanuit acties maar vanuit een sensor. Je kan hier geen open of dicht instellen of zie ik dit verkeerd?
Ik zie het nu inderdaad. Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:37:
[...]

Heb je daar een (appstore) linkje van? Zoeken levert niets op :-S

-edit: never mind zie al dattie nog niet uit is
Klopt ik had me toen aangemeld als beta-tester, maar Wim Haanstra heeft al sinds eind april
geen updates meer van uitgebracht, het werkt verder wel goed hoor.
Misschien als je hem via Twitter een berichtje stuurd, dat ie je nog kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de sensor en snapshot vraag...
Je zou een deurbel-sensor kunnen nemen, die doet alleen "aan" en dat aan een deur monteren en aanmelden als een magneetsensor.

D'r zijn 2 versies van de deurbelsensor. Een met draadjes en een met een drukknop.
Je moet die met draadjes hebben en er een zelfde schakelaar in/aan maken als in de magneetsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Nu online
TD-er schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:49:
Voor de sensor en snapshot vraag...
Je zou een deurbel-sensor kunnen nemen, die doet alleen "aan" en dat aan een deur monteren en aanmelden als een magneetsensor.

D'r zijn 2 versies van de deurbelsensor. Een met draadjes en een met een drukknop.
Je moet die met draadjes hebben en er een zelfde schakelaar in/aan maken als in de magneetsensor.
Het werk nu bij mij andersom:
Ik heb de magneetsensor aan de voordeur nu als deurbel ingevooerd in hw. en de webcam maakt inderdaad een snapshot als de deur open gaat ;) .
Bij het sluiten wordt er geen snapshot gemaakt. Mooi!
De webcam hangt binnen en zou bij het indrukken van de echte deurbelknop al een snapshot maken voordat de deur open is.

Dat van die 2 versie begrijp ik niet. Maar je hebt me wel geholpen :9~ .
Hopelijk hebben anderen er ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 14-10 22:44
Sinds vanavond slaat de app op mijn Android telefoon mijn inloggegevens niet meer op. Meer mensen daar last van?

[ Voor 4% gewijzigd door arene op 10-06-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arene schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 00:22:
Sinds vanavond slaat de app op mijn Android telefoon mijn inloggegevens niet meer op. Meer mensen daar last van?
Had ik laatst ook. (Android 4.1, Huawei 510)
Oplossing is een keer inloggen.
App echt afsluiten en dan bij volgende keer inloggen op "abort" (of vergelijkbare term) klikken en je bent ingelogd.
Daarna blijf je ook ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 15:49
Beste Tweakers,

Ik heb het forum doorgespit maar ik kon mijn vraag niet beantwoord krijgen (wellicht niet goed gezocht) . Ik wil mijn Homewizard installatie graag uitbreiden met Somfy vouwgordijnen en gordijnrails.. Nu vraag ik me af of het mogelijk is in een scene de vouwgordijnen voor 50% te openen, of is het 'AAN=OPEN' / 'UIT=DICHT'..??

Hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
Christiaan101 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:49:
Beste Tweakers,

Ik heb het forum doorgespit maar ik kon mijn vraag niet beantwoord krijgen (wellicht niet goed gezocht) . Ik wil mijn Homewizard installatie graag uitbreiden met Somfy vouwgordijnen en gordijnrails.. Nu vraag ik me af of het mogelijk is in een scene de vouwgordijnen voor 50% te openen, of is het 'AAN=OPEN' / 'UIT=DICHT'..??

Hoor graag van jullie.
Je kunt bij Somfy kiezen tussen "omlaag/dicht", "omhoog/open" en de "favoriet"-stand. Dat is de presetstand die je ook via My-knop op de Somfy-afstandsbediening kunt instellen. Een procentuele stand is echter niet mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door basvanderploeg op 10-06-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan101
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 15:49
basvanderploeg schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:06:
[...]

Je kunt bij Somfy kiezen tussen "omlaag/dicht", "omhoog/open" en de "favoriet"-stand. Dat is de presetstand die je ook via My-knop op de Somfy-afstandsbediening kunt instellen. Een procentuele stand is echter niet mogelijk.
Oké, dank je Bas. Deze presetstand dus één keer aanmaken op de gewenste stand en dan kan je dus 3 kanten op! open/dicht/presetstand.

Dank.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiaan101 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:20:
[...]

Oké, dank je Bas. Deze presetstand dus één keer aanmaken op de gewenste stand en dan kan je dus 3 kanten op! open/dicht/presetstand.

Dank.. :)
Let op, alleen "somfy rts" is met homewizard te bedieneb.
Pagina: 1 ... 31 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!