Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 23:41
coase schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:31:
Wat is de 'catch' van die HPM ? Maw, waarom is conditioneel schakelen daar wel mogelijk en niet in de homewizard app ?
Dat gebeurt op de server en niet in het kastje. Dus geen beperkingen met processing power en geheugen (voor zover dat er voor simpel conditioneel schakelen zou zijn)...
De catch: het werkt dus ook alleen als de internetverbinding met je kastje het doet.

ps: De HW app is alleen voor de bediening, het schakelprogramma en de logica draait op het kastje.

[ Voor 19% gewijzigd door bikermouse op 14-05-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362133

Begrijp ik het nu goed uit de nieuwsmail / release notes dat je voor de sms notificaties en backup pro moet gaan betalen? Dus maw ze gaan nu met een nieuw betaalmodel komen voor bepaalde functies?

Backup is toch echt een noodzaak eigenlijk, gezien de vele bugs in de HW app. Sms uitbreiding (onder het mom van veiliger?) hoeft voor mij niet, lijkt me beter om eerst een goede 'safe' notificatie systeem te hebben met juiste condities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:27
Anoniem: 362133 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:09:
Begrijp ik het nu goed uit de nieuwsmail / release notes dat je voor de sms notificaties en backup pro moet gaan betalen? Dus maw ze gaan nu met een nieuw betaalmodel komen voor bepaalde functies?

Backup is toch echt een noodzaak eigenlijk, gezien de vele bugs in de HW app. Sms uitbreiding (onder het mom van veiliger?) hoeft voor mij niet, lijkt me beter om eerst een goede 'safe' notificatie systeem te hebben met juiste condities.
Je _mag_ betalen voor een nieuwe, tot vandaag toe niet bestaande functie. Lijkt me zeer redelijk.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 14:14
Sms functie is wel handig voor als je in het buitenland ben en he geen internet heb en toch de rookmelders ed. wil ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:40

JB

Cédric roelt!

Homewizard word commercieel... Ben benieuwd hoelang het duurt dat zelfs de online sites zoals app.homewizard.nl betaald gaan worden.

[ Voor 62% gewijzigd door JB op 14-05-2014 15:22 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het ook mogelijk om lokaal een backup te maken, hoe moet dat?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:40

JB

Cédric roelt!

anandus schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:22:
Is het ook mogelijk om lokaal een backup te maken, hoe moet dat?
Ben ik ook benieuwd naar. Lees ook dat je waardes van grafieken kunt aanpassen in de online functie (of ze bedoelen terug gaan naar bepaald moment). Waarom kan ik dat lokaal niet? Nu al een paar keer meegemaakt dat een update mijn regenmeter waardes omzeep helpt.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 14-05-2014 15:26 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
Let er op dat je zon sms ook naar iemand anders kan sturen, bijvoorbeeld mensen in de buurt bij een rookalarm melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:22:
Homewizard word commercieel... Ben benieuwd hoelang het duurt dat zelfs de online sites zoals app.homewizard.nl betaald gaan worden.
Ik neem aan niet...
Ze adverteren met "geen abonnement" en de web-interface wordt ook genoemd bij de specificaties.
Dus ik ga ervanuit dat ze dat in elk geval niet zomaar kunnen aanpassen voor de bestaande gebruikers.
Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat je bepaalde extra functionaliteit moet unlocken met centjes, maar dat is speculeren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 362133 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:09:

Vind het wel logisch dat je moet betalen voor SMS dienst en ook een aanvullende backup is ook super vind ik. 10 cent per SMS lijkt me een meer dan redelijke prijs en een full backup oplossing voor 20 euro per jaar is toch ook een redelijk bedrag lijkt mij. De basis backup blijft gewoon gratis, net zoals de pushnotificaties. Ik vind het een erg goede ontwikkeling in ieder geval.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martinvdm schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:14:
[...]

Vind het wel logisch dat je moet betalen voor SMS dienst en ook een aanvullende backup is ook super vind ik. 10 cent per SMS lijkt me een meer dan redelijke prijs en een full backup oplossing voor 20 euro per jaar is toch ook een redelijk bedrag lijkt mij. De basis backup blijft gewoon gratis, net zoals de pushnotificaties. Ik vind het een erg goede ontwikkeling in ieder geval.
Welke basis backup? Er is toch geen backup mogelijkheid nu.
En als je moet betalen straks voor de pushnotificaties is dat ook normaal? Of om meer sensoren toe te voegen, of wat dan ook. Daarnaast heb ik betaald voor de HW en zitten er nog steeds veel bugs in die niet worden opgelost. (staat er hierook vol van)

Ik vind het vreemd en zeker niet 'zeer' redelijk, maar goed, ieder zijn mening. Ik denk dat velen nu nog niet doorhebben wat het nieuwe 'betaalmodel' is, dat wordt straks wel duidelijk denk ik.
Ik vind het dus een slechte ontwikkeling helaas. Lijkt wel een tendens te worden in de software app bouw om zo meer te cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dazzie schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:16:
Sms functie is wel handig voor als je in het buitenland ben en he geen internet heb en toch de rookmelders ed. wil ontvangen.
Mijn notificaties nu werken gewoon het buitenland hoor. Sms is echt een oude functionaliteit en achterhaald inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
lees "als je geen internet heb in het buitenland.." dus geen wifi en geen mobiel internet
Anoniem: 362133 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:58:
[...]

Mijn notificaties nu werken gewoon het buitenland hoor. Sms is echt een oude functionaliteit en achterhaald inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
Anoniem: 362133 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:56:
[...]

En als je moet betalen straks voor de pushnotificaties is dat ook normaal? Of om meer sensoren toe te voegen, of wat dan ook. Daarnaast heb ik betaald voor de HW en zitten er nog steeds veel bugs in die niet worden opgelost. (staat er hierook vol van)

Ik vind het vreemd en zeker niet 'zeer' redelijk, maar goed, ieder zijn mening. Ik denk dat velen nu nog niet doorhebben wat het nieuwe 'betaalmodel' is, dat wordt straks wel duidelijk denk ik.
Ik vind het dus een slechte ontwikkeling helaas. Lijkt wel een tendens te worden in de software app bouw om zo meer te cashen.
Er is gratis een maandelijkse backup van instellingen (zonder grafieken en snapshots) en nu een betaalde variant voor 1,60 per maand die elke dag backup maakt met grafieken en snapshots. Het is niet heel raar dat je moet betalen voor server ruimte lijkt me. (Of smsjes) log maar is in op de homewizard website en ga naar homewizard online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 362133 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:56:
[...]

Zoals mesman al aangaf, er is al een tijdje een basis backup waar ik ook op doelde. Betalen voor SMS lijkt me niet meer dan redelijk. Tuurlijk zijn er nog verbeteringen mogelijk en bugs aanwezig, maar die discussie staat los van deze toevoegingen denk ik zo.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvkan schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:22:
[...]

Ja, dat is hem zo te zien. Van HomeEasy.
Die van KaKu kost 27,95, deze zag ik hangen voor 18,25 (!) bij Praxis in Houten.
Ik was even aan het zoeken over compatibiliteit en kwam dit tegen.
KAKU and HomeEasy EU use indeed different protocols.
HomeEasy UK is using the same protocol as KAKU.
En nog even verder gezocht en kwam op een of andere obscure site terecht ;)
HomeEasy (artikelen met -HW in het typenummer)
Volgens mij heeft de "HE-303" geen '-HW' in het typenummer, dus zal niet werken.
Waarschijnlijk haalt HomeWizard het HomeEasy-spul dus uit de UK :?

[ Voor 27% gewijzigd door TD-er op 15-05-2014 07:34 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
TD-er schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 07:27:
[...]

Volgens mij heeft de "HE-303" geen '-HW' in het typenummer, dus zal niet werken.
Waarschijnlijk haalt HomeWizard het HomeEasy-spul dus uit de UK :?
Zinnige informatie ! Zo ver had ik nog niet gezocht.
Bij die HW in het typenummer heb ik helemaal niet stilgestaan. Ik zal dit weekend voor de zekerheid
even in de schappen kijken bij de Pra.....eh bouwmarkt.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken !

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llooijmans86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2023
Inmiddels heeft HomeWizard gisteren mijn probleem met betrekking tot het 'geen verbinding mogelijk', na de firmware update, keurig netjes opgelost.

Na wat remote onderzoek bleek het opnieuw instellen van de wifi-verbinding in de HomeWizard (met een vast IP) de oplossing.

Doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:08
Volg dit topic nu al een tijdje en heb sinds het begin een HomeWizard thuis, een ontzettend goed apparaat dat voor de beginnende domotica fan super werkt. Tot voor kort had ik geen enkele problemen met het apparaat, maar nu storen twee ontvangers elkaar.

Ik heb een KAKU ASUN voor mijn rolluiken en een APA2-2300R voor mijn kamerlamp. Helaas kan de HomeWizard de rolluiken niet meer schakelen als ik de APA insteek, ook andere types schakelaars geprobeerd maar allen hebben hetzelfde probleem. De KAKU zender zelf kan echter wel nog steeds beide bedienen. De APA blijft het in alle gevallen gewoon doen, alleen de ASUN niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken? De APA en de ASUN zitten kort naast elkaar (+/- 50 cm), verder uit elkaar is niet mogelijk. Afstand van HomeWizard naar ontvangers is 9 meter (met 2 gipswanden ertussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
CerielTjuh schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:30:
Volg dit topic nu al een tijdje en heb sinds het begin een HomeWizard thuis, een ontzettend goed apparaat dat voor de beginnende domotica fan super werkt. Tot voor kort had ik geen enkele problemen met het apparaat, maar nu storen twee ontvangers elkaar.

Ik heb een KAKU ASUN voor mijn rolluiken en een APA2-2300R voor mijn kamerlamp. Helaas kan de HomeWizard de rolluiken niet meer schakelen als ik de APA insteek, ook andere types schakelaars geprobeerd maar allen hebben hetzelfde probleem. De KAKU zender zelf kan echter wel nog steeds beide bedienen. De APA blijft het in alle gevallen gewoon doen, alleen de ASUN niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken? De APA en de ASUN zitten kort naast elkaar (+/- 50 cm), verder uit elkaar is niet mogelijk. Afstand van HomeWizard naar ontvangers is 9 meter (met 2 gipswanden ertussen).
Ik ben bang dat het signaal van de HW toch niet bij de ASUN aankomt. Wellicht is de afstand net te ver, en/of stoort de APA toch het signaal. Heb je de HW al voorzien van een extra antenne? Die kan er net voor zorgen dat het signaal wel goed bij de ASUN aankomt, geen garanties alleen ;)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-06 12:37
Heb ook al enige tijd de HW thuis in gebruik. Hierbij merk ik ook dat het af en toe schakelen niet goed en lekker werkt.
Mijn twijfel is hiervoor ook om de extra antenne er op te maken, maar ben bang dat als het verkeerd gaat dat straks niks meer werkt namelijk.
Want zijn er geen andere mogelijkheden voor het solderen van de extra antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Ik heb hem gesoldeerd (verkeerde bout, duurde erg lang, was ook bang om hem stuk te maken).
Wellicht is dit iets, alleen heb ik dit nooit geprobeerd: http://www.conrad.nl/ce/n...328/Geleidende-Draad-Lijm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Ik las ook dat iemand gewoon een draadje met tape had aangebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Laatst online: 08-06 12:37
daxy schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:41:
Ik heb hem gesoldeerd (verkeerde bout, duurde erg lang, was ook bang om hem stuk te maken).
Wellicht is dit iets, alleen heb ik dit nooit geprobeerd: http://www.conrad.nl/ce/n...328/Geleidende-Draad-Lijm
Oke dus beetje dezelfde gedachten.. Uiteindelijk toch gelukt neem ik aan..
Maar lijm lijkt me nou niet echt iets want lang stand houd bij eventuele warmte wat wordt afgegeven, maar het is inderdaad een alternatief.

Maar aangezien ik dit nou meerdere malen tegen kom dat dit wel werkt is de neiging groter om het ook te doen..
nitpicker schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:42:
Ik las ook dat iemand gewoon een draadje met tape had aangebracht...
Dat zou wel een hele makkelijke manier zijn.. Kan je ook niks slopen!

[ Voor 16% gewijzigd door silver323 op 15-05-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
silver323 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:50:
[...]

Oke dus beetje dezelfde gedachten.. Uiteindelijk toch gelukt neem ik aan..
Maar lijm lijkt me nou niet echt iets want lang stand houd bij eventuele warmte wat wordt afgegeven, maar het is inderdaad een alternatief.

Maar aangezien ik dit nou meerdere malen tegen kom dat dit wel werkt is de neiging groter om het ook te doen..
Het is me wel gelukt (na 2 uur peentjes zweetten) en werkt inderdaad. Het maakt het wel weer spannend, zeker als je nooit soldeert :)
Zorg er wel voor dat je een goede bout hebt die 400 graden kan worden (zie http://td-er.nl/2014/02/22/verbeteren-antenne-homewizard/), die had ik dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hoe bedienen jullie meestal het licht? Bij mij zijn het toch meestal de wandschakelaars met daarachter de kaku zenders. Telefoon enkel als ik op de bank ben en geen zin heb om op te staan :P
Maar ik zit er over te denken om een eenvoudige tablet aan de muur te hangen, alleen plaatsing daarvan is niet zo praktisch, met name omdat het nogal gauw opvalt zo'n ding aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
_ferry_ schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:47:
Hoe bedienen jullie meestal het licht? Bij mij zijn het toch meestal de wandschakelaars met daarachter de kaku zenders. Telefoon enkel als ik op de bank ben en geen zin heb om op te staan :P
Maar ik zit er over te denken om een eenvoudige tablet aan de muur te hangen, alleen plaatsing daarvan is niet zo praktisch, met name omdat het nogal gauw opvalt zo'n ding aan de muur.
Woonkamer verlichting en tuinverlichting gaan automatisch aan. Woonkamer een minuut of 20 voor zons ondergang en dan tot 23.30. Tuinverlichting 15 min na zons ondergang. en heb 1 kaku schakelaar gekoppeld aan een scene die dan alles op de beneden verdieping en tuin uit doet. en de overige doe ik altijd met de kaku schakelaar in de ruimte zelf. En als na 22.00 tot 6 uur de poort deur open gaat dan gaat de eetkamertafel lamp aan en een andere buitenlamp. ook handig als je laat thuis komt, nooit meer zelf het licht aan doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhilgenkamp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 06:50
Even een korte vraag, misscien is die al eerder gesteld maar kon het zo niet vinden.

De ASUN-650 op de website lees ik dat hij na 2 minuten weer op neutraal springt.
Nu is mijn vraag kan ik het ook korter maken ? ik bedoel dat ie na 15 sec weer op neutraal springt.

Dit wil ik doen omdat ik een electrische deur opener wil maken. (zo'n zoemende deur)
Iemand hier al ervaring mee ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

daxy schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:31:
[...]

Ik ben bang dat het signaal van de HW toch niet bij de ASUN aankomt. Wellicht is de afstand net te ver, en/of stoort de APA toch het signaal. Heb je de HW al voorzien van een extra antenne? Die kan er net voor zorgen dat het signaal wel goed bij de ASUN aankomt, geen garanties alleen ;)
De switches die een signaal ontvangen werken tijdens het afstemmen op het signaal even als zender.
Als er twee kort bij elkaar zitten, zonder speciale voorzieningen, dan hebben ze last van onderlinge beinvloeding en de zwakste delft het onderspit. Meer dan 50cm afstand is meestal afdoende.
Twee of drie bij elkaar is dus een risico en daarom heeft KaKu een drievoudige switch ontwikkeld. De inbouwmodellen hebben er het meeste last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb aan het hoofdeind van 't bed ook een 6-knops afstandsbediening liggen van KAKU (zat bij de APA3-1500R) en die gebruik ik om beide lampen in de slaapkamer te schakelen als ik al/nog in bed lig en de onderste uit om alle lichten in huis uit te doen de onderste aan om 't licht in de gang aan te zetten.
In de gang hangt ook een bewegingsmelder.
Verder heb ik overal wandschakelaars zitten en het licht in de hal bij de voordeur gaat ook aan als het donker is en de deur gaat open. (misschien ook maar doen als er aangebeld wordt)
Buitenlicht aan als deur open en donker en/of bij bewegingsmelder buiten.

Over "plakken" van de losse antenne:
Bedenk wel dat dat echt alleen maar tijdelijk kan, want als het draadje los schiet en op de print pinnetjes gaat doorverbinden, kun je een probleem hebben.
Dus om te kijken of het echt zo'n verbetering is als men hier zegt; Prima, maar maak het daarna wel goed vast. En isoleer het uiteinde van de nieuwe antenne, om statische ontlading te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mhilgenkamp schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:35:
Even een korte vraag, misscien is die al eerder gesteld maar kon het zo niet vinden.

De ASUN-650 op de website lees ik dat hij na 2 minuten weer op neutraal springt.
Nu is mijn vraag kan ik het ook korter maken ? ik bedoel dat ie na 15 sec weer op neutraal springt.

Dit wil ik doen omdat ik een electrische deur opener wil maken. (zo'n zoemende deur)
Iemand hier al ervaring mee ?

Alvast bedankt
Je zou hier de AILS-3500 voor kunnen gebruiken. Die heeft o.a. 30 sec als uitschakel mogelijkheid. Houd alleen rekening met het feit dat zowel de ASUN-650 als de AILS-3500 spanning 220V gebruiken en dus niet zo maar laag spanning of potentiaal vrij, zoals een deuropener kunnen schakelen. Je kunt dan beter de Intertechno ITL-1000 gebruiken, maar de korste stand is 2 sec en vervolgens 2 min. 2 sec is wel erg kort denk ik, klap je tegen de deur aan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

TD-er schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:52:
[...]

Ik heb aan het hoofdeind van 't bed ook een 6-knops afstandsbediening liggen van KAKU (zat bij de APA3-1500R) en die gebruik ik om beide lampen in de slaapkamer te schakelen als ik al/nog in bed lig en de onderste uit om alle lichten in huis uit te doen de onderste aan om 't licht in de gang aan te zetten.
In de gang hangt ook een bewegingsmelder.
Verder heb ik overal wandschakelaars zitten en het licht in de hal bij de voordeur gaat ook aan als het donker is en de deur gaat open. (misschien ook maar doen als er aangebeld wordt)
Buitenlicht aan als deur open en donker en/of bij bewegingsmelder buiten.

Over "plakken" van de losse antenne:
Bedenk wel dat dat echt alleen maar tijdelijk kan, want als het draadje los schiet en op de print pinnetjes gaat doorverbinden, kun je een probleem hebben.
Dus om te kijken of het echt zo'n verbetering is als men hier zegt; Prima, maar maak het daarna wel goed vast. En isoleer het uiteinde van de nieuwe antenne, om statische ontlading te voorkomen.
Zo'n alles-uit scène heb ik ook met een schakelaar bij het hoofdeinde. Nadeel is dan dat de wandschakelaars in de woonkamer vervolgens 2x geschakeld moeten worden om het licht weer aan te krijgen. Dat probleem heb je met de kaku plakschakelaars niet. Misschien moet ik maar overwegen om die te plaatsen op de plek van de normale schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

pvkan heeft mijn Tenvis IP camera getest op de HomeWizard, omdat ik er (nog?) geen één heb. Hij was positief verrast over de beeld kwaliteit en de kijkhoek van de camera (t.o.v. de Elro).
Alleen één ding werkt niet, en dat is de snapshot functionaliteit via de HW, terwijl het wel werkt als ik naar de camera ga met een browser via http://x.x.x.x:poort/snapshot.cgi

Wat is het verschil met hoe de HW een snaphost maakt en 'ik via een browser'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nitpicker schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:17:
pvkan heeft mijn Tenvis IP camera getest op de HomeWizard, omdat ik er (nog?) geen één heb. Hij was positief verrast over de beeld kwaliteit en de kijkhoek van de camera (t.o.v. de Elro).
Alleen één ding werkt niet, en dat is de snapshot functionaliteit via de HW, terwijl het wel werkt als ik naar de camera ga met een browser via http://x.x.x.x:poort/snapshot.cgi

Zover ik weet gebruik Homewizard http://cameraip/videostream.cgi?user=user&pwd=password voor de videostream en http://cameraip/snapshot.cgi?user=user&pwd=password voor de snapshot functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Zonder een poortnummer? M.a.w. het moet de default poort voor http zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan

Ter aanvulling:
Inderdaad moet ik in HW een poortnummer inkloppen, net als bij de Elro camera's.
Ondanks dat ik mij niet kan voorstellen dat het wat uitmaakt heb ik 3 verschillende poortnummers toegepast en 3x getest.
Ik alle gevallen krijg ik wel prima beeld op deze camera (inderdaad met een grotere kijkhoek dan de Elro) en kan ik de camera ook volledig besturen via de HW. Alle functies werken. Behalve de snapshot.

Ook in de configuratie van de camera kan ik geen item vinden die het nemen van een snapshot zou kunnen verhinderen.Ik ben het met andere Peter eens dat als de camera wel luistert naar een cgi instructie via de browser hij dit toch ook zou moeten doen vanuit de HW.

Even met de voetjes op tafel:
Zou het mogelijk in het transferprotocol van het beeld kunnen zitten naar de HW ?
Wat mij namelijk opvalt is dat als ik de Elro camera verwissel met de Tenvis en een event activeer (deurbel even gebruikt), dat dan HW wel meldt dat er op de bel is gedrukt maar de laatste snapshot van de ontkoppelde Elro laat zien. Dat bewijst voor mij dat de snapshot zelf in de HW wordt opgeslagen.
Plaats ik de Elro terug, dan krijg ik wel weer een nieuwe snapshot.

Dus samengevat:
- de camera van Peter is WEL in staat om een snapshot.cgi instructie te verwerken,
- maar dit beeld komt NIET in HomeWizard aan.

Protocol verschil ? Werkt HW niet met snapshot.cgi ?
Wie heeft de gouden tip?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-06 14:36
Iemand een idee en of suggestie waar of welke ik een waterklep kan vinden op 230v om op deze wijze middels een KAKU ontvanger deze te schakelen?
't idee is om me tuin sproei installatie op deze wijze aan te sturen.
Dus ik zoek een klep welke in tussen de waterleiding en of tuinslang kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvkan schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:03:
[...]

Ter aanvulling:
Inderdaad moet ik in HW een poortnummer inkloppen, net als bij de Elro camera's.
Ondanks dat ik mij niet kan voorstellen dat het wat uitmaakt heb ik 3 verschillende poortnummers toegepast en 3x getest.
Ik alle gevallen krijg ik wel prima beeld op deze camera (inderdaad met een grotere kijkhoek dan de Elro) en kan ik de camera ook volledig besturen via de HW. Alle functies werken. Behalve de snapshot.

Ook in de configuratie van de camera kan ik geen item vinden die het nemen van een snapshot zou kunnen verhinderen.Ik ben het met andere Peter eens dat als de camera wel luistert naar een cgi instructie via de browser hij dit toch ook zou moeten doen vanuit de HW.

Even met de voetjes op tafel:
Zou het mogelijk in het transferprotocol van het beeld kunnen zitten naar de HW ?
Wat mij namelijk opvalt is dat als ik de Elro camera verwissel met de Tenvis en een event activeer (deurbel even gebruikt), dat dan HW wel meldt dat er op de bel is gedrukt maar de laatste snapshot van de ontkoppelde Elro laat zien. Dat bewijst voor mij dat de snapshot zelf in de HW wordt opgeslagen.
Plaats ik de Elro terug, dan krijg ik wel weer een nieuwe snapshot.

Dus samengevat:
- de camera van Peter is WEL in staat om een snapshot.cgi instructie te verwerken,
- maar dit beeld komt NIET in HomeWizard aan.

Protocol verschil ? Werkt HW niet met snapshot.cgi ?
Wie heeft de gouden tip?

Peter
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat HW bij het aanmaken van de camera de url op slaat. Edit je de camera settings of voeg je een nieuwe camera toe?
Je zou even een proxy kunnen opzetten en kijken wat de exacte url is HW aanspreekt. Stuur me anders een pm met camera url mocht deze publiek beschikbaar zijn, dan kan ik de url afvangen.

[ Voor 5% gewijzigd door martinvdm op 16-05-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik ben aan het experimenteren met "voice control"
Heb een microfoon opgehangen in de kamer en gekoppeld aan een app die op basis van tasker of actions (pro) commandos stuurt die verwerkt worden. Werkt verbazend goed, ook met verschillende stemmen en schakelt scenes of losse schakelaars door ze te "aan te roepen". Ga ook microfoon ophangen bij de voordeur

Volgende projectje is kijken of ik hetzelfde kan doen obv gestures en een camera

alternatief is natuurlijk ook schakelen obv geofencing. maar dat is handig als je huis benadert. binnen je huis is het te onnauwkeurig en onwenselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SNIK0906 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:49:
[...]

Ik ben aan het experimenteren met "voice control"
Heb een microfoon opgehangen in de kamer en gekoppeld aan een app die op basis van tasker of actions (pro) commandos stuurt die verwerkt worden. Werkt verbazend goed, ook met verschillende stemmen en schakelt scenes of losse schakelaars door ze te "aan te roepen". Ga ook microfoon ophangen bij de voordeur

Volgende projectje is kijken of ik hetzelfde kan doen obv gestures en een camera

alternatief is natuurlijk ook schakelen obv geofencing. maar dat is handig als je huis benadert. binnen je huis is het te onnauwkeurig en onwenselijk
Ik heb iets soortgelijks eens opgezet met SiriProxy, maar dit werkte helaas niet lekker. Met jou methode zou ik een android tablet hier voor kunnen inzetten met een microfoon. Denk dat ik eens ga experimenteren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Gebruik van een goede (richt) microfoon scheelt veel.

Uiteraard verwerk ik de commandos via de HPM (zie http://hpm.homeip.net/scenario.html#Geoloc)

maar is niet strikt noodzakelijk ;-)

Heb trouwens een (overigens lelijke) pebbles wearable (smart polshorloge) gekocht en kan nu, als experiment, mijn hw (beperkt) besturen vanaf mijn horloge, incl ontvangen van notificaties. Ik ben nog niet heel enthousiast, moet nog even zien of het echt werkt. Maar t is zeker grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
remysan schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:23:
Iemand een idee en of suggestie waar of welke ik een waterklep kan vinden op 230v om op deze wijze middels een KAKU ontvanger deze te schakelen?
Dus ik zoek een klep welke in tussen de waterleiding en of tuinslang kan koppelen.
In een wasautomaat zit zo'n klepje, ik zou het klepje wel via een tijdrelais schakelen, zodat als het uit commando wordt gemist je niet met een overstroming zit. Of een hoge waterrekening.
Ik praat uit ervaring, ik stuur belangrijke commando's enkele keren zodat de kans op missers kleiner is.
Die wasmachine klep gebruik ik al jaren, kijk wel even achter het filter, daar zit vaak een doorstroom restrictie in, zonodig kan die worden verwijderd. Ik gebruik Gardena sproeiproducten :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:52
Na de laatste update van de HW app, versie 2.85.2 werkt het aanmaken van een actie niet meer.
Zodra de knop actie word aangeklikt crashed de app meteen. Met versie 2.85.1 was er nog niets aan de hand.
Notificaties komen ook heel erg laat binnen zodra ik geen gebruik maak van wifi. Maar dat was voor de update ook al. Dat is trouwens maar op 1 apparaat, een Galaxy S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

remysan schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:23:
Een magneetklep heb je nodig:
https://www.google.nl/sea...ts=1400311111441&devloc=0

Zijn er in veel varianten, met name qua werkspanning, maar ook qua diameter. Even kijken welke maat het makkelijkste tussen jouw kraan en slang past. Zelf zou ik dan voor een model op 12 of 24v gaan, met een stekkertrafo. En zoals hierboven vermeld: via een tijdklok voorkom je een overstroming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Weet iemand of er een kaku of andere HW compatibele schakelaar is die op batterijen werkt? Het ding moet bij voorkeur potentiaal vrij schakelen voor laag vermogen (stuursignaaltje)

Beetje zoals mijn thermostaat. Die doet het op een paar penlights ook best lang en leest ook "continue" mijn ketelwaarden draadloos uit en schakelt indien nodig.

Iemand toevallig zoiets gezien of andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119584

mike123 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:05:
Na de laatste update van de HW app, versie 2.85.2 werkt het aanmaken van een actie niet meer.
Zodra de knop actie word aangeklikt crashed de app meteen. Met versie 2.85.1 was er nog niets aan de hand.
Notificaties komen ook heel erg laat binnen zodra ik geen gebruik maak van wifi. Maar dat was voor de update ook al. Dat is trouwens maar op 1 apparaat, een Galaxy S3.
Op android fone S3, kan ik alleen op acties klikken, en krijg ik, geen acties, zie ook niks om toe te voegen.
Moet dus wel beter naar gekeken worden, als ze weer iets nieuws toevoegen, dat het oude dan wel blijft werken, zucht.....

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 119584 op 17-05-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:01
Iemand een idee waarom dimmers er (bij mij althans) in Internet Explorer er zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad153/Rudolfus_album/HW/IE.png

Terwijl ze er in Firefox zo uitzien?

Afbeeldingslocatie: http://i931.photobucket.com/albums/ad153/Rudolfus_album/HW/FF.png

Vindt de onderste (uiteraard) mooier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
mike123 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 01:05:
Hoi, ik kan op mijn android geen actie meer aanmaken, geen plus meer bovenaan. Met de ipad wel.
:'(? Het gaat weer lekker, testen hebben ze nog nooit van gehoord. Ik vind het wel heel slecht. Dat er na een update eerst een hoop ellende komt en dan in de zelfde week haast, dan kunnen ze het wel.

:F

[ Voor 14% gewijzigd door snooze7555 op 17-05-2014 17:48 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-06 10:39
snooze7555 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 17:45:
[...]

Hoi, ik kan op mijn android geen actie meer aanmaken, geen plus meer bovenaan. Met de ipad wel.
:'(? Het gaat weer lekker, testen hebben ze nog nooit van gehoord. Ik vind het wel heel slecht. Dat er na een update eerst een hoop ellende komt en dan in de zelfde week haast, dan kunnen ze het wel.

:F
Ik zie het zelfde op de telefoon en tablet (Android). Er zit ook een bug in de notificaties, deze is gedeeltelijk via een app update al opgelost. Toen crashde de app tijdens het openen van bepaalde notificaties. Nu verdwijnen alleen nog bij 2 sensoren de notificaties in het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 119584 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:24:
[...]

Op android fone S3, kan ik alleen op acties klikken, en krijg ik, geen acties, zie ook niks om toe te voegen.
Moet dus wel beter naar gekeken worden, als ze weer iets nieuws toevoegen, dat het oude dan wel blijft werken, zucht.....
Zojuist hier getest en het openen van de actions pagina duurde ruim een minuut.
En inderdaad geen + icoontje.
Ik heb zelfs gisteren nog een 2e update geïnstalleerd en draai inmiddels 2.85.2
Dat geeft ook al aan dat het een nogal rommelige release is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat ik dit keer nergens last van heb (IOS), zou het een android ding zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
martinvdm schreef op zondag 18 mei 2014 @ 13:01:
Ik moet zeggen dat ik dit keer nergens last van heb (IOS), zou het een android ding zijn?
ios werkt alles goed. 2 iphones, iPad en iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Nergens last van op mijn Tab.10.1(2014) en S4.
Ook mijn meissie heeft nergens last op haar ipad en 5s.

Misschien noodzakelijk dat ook de HW zelf ook de meest recente firmware heeft ?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 572994

Sinds laatste update is het bij mij op mijn iphone en ipad ook een rommeltje.
heb 9 van de 10 keer error 122. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Laatst online: 15:48
De laatste firmware heb ik op de homewizard staan, het probleem is ook alleen op de andoid, zowel op een sony als op een huawei. Op de ipad heb nog geen problemen kunnen vinden. Het heeft gewerkt dus ze zullen wel wat code omzeep hebben geholpen.

:/

[ Voor 31% gewijzigd door snooze7555 op 18-05-2014 15:14 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

In de tussentijd wellicht je actie aanmaken met de webinterface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Op versie 2.85.1 had ik geen problemen. Met versie 2.85.2 loopt hij vast op Acties.
Notificaties komen op de S3 ook veel te laat binnen maar dat kan ook aan de telefoon liggen. Android 4.3 draait daar op.
Als je naar de configuratiemodes gaat bij Instellingen en je wilt daar een ip adres invullen dan kan dat alleen maar een ip adres zijn en geen no-ip adres (dns). Als je later bent ingelogd dan kan je daar wel het adres wijzigen in een no-ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfW
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
mike123 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:13:
Notificaties komen op de S3 ook veel te laat binnen maar dat kan ook aan de telefoon liggen. Android 4.3 draait daar op.
Ik denk dat ook Homewizard gebruik maakt van GCM (Google Cloud Messaging), voor de notificaties op android.
Om er voor te zorgen dat notificaties aankomen, moet er een verbinding zijn met de server. Deze verbinding wordt tot stand gehouden door de zgn. heartbeat. Ik heb het een en ander geprobeerd uit te zoeken over deze heartbeat.
Deze heartbeat wordt regelmatig gestuurd:
-om de 28 minuten op een mobiel netwerk
-om de 15 minuten op een wifi netwerk

De meeste routers/modems zullen de verbinding wel in stand houden, maar hoe zit het met de telecom providers? Ik heb geen idee wat hun time-out is.

Om het uit te proberen heb ik de laatst hieronder genoemde app geïnstalleerd, die de heartbeat interval aanpast naar wens. Ik merk geen extra accuverbruik. Maar mijn notificaties komen bijna allemaal binnen 8 seconde binnen. Soms duurt het iets langer, maar niet langer dan 15 seconde.

Deze apps heb ik gevonden:
"Surprisingly, the first one doesn't need any permission, the second one internet connection and the third one is only for rooted phones:"

Google Play: GCM Wifi Fix

Google Play: PushHeartBeat

Google Play: Root- Push Notifications Fixer

Een andere vraag, iemand ervaring met het aanpassen van antennes van KAKU's?
KAKU AMST-606 antenne

[ Voor 3% gewijzigd door RalfW op 18-05-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
RalfW schreef op zondag 18 mei 2014 @ 19:29:
[...]

Ik denk dat ook Homewizard gebruik maakt van GCM (Google Cloud Messaging), voor de notificaties op android.
Om er voor te zorgen dat notificaties aankomen, moet er een verbinding zijn met de server. Deze verbinding wordt tot stand gehouden door de zgn. heartbeat. Ik heb het een en ander geprobeerd uit te zoeken over deze heartbeat.
Deze heartbeat wordt regelmatig gestuurd:
-om de 28 minuten op een mobiel netwerk
-om de 15 minuten op een wifi netwerk

De meeste routers/modems zullen de verbinding wel in stand houden, maar hoe zit het met de telecom providers? Ik heb geen idee wat hun time-out is.

Om het uit te proberen heb ik de laatst hieronder genoemde app geïnstalleerd, die de heartbeat interval aanpast naar wens. Ik merk geen extra accuverbruik. Maar mijn notificaties komen bijna allemaal binnen 8 seconde binnen. Soms duurt het iets langer, maar niet langer dan 15 seconde.

Deze apps heb ik gevonden:
"Surprisingly, the first one doesn't need any permission, the second one internet connection and the third one is only for rooted phones:"

Een andere vraag, iemand ervaring met het aanpassen van antennes van KAKU's?
KAKU AMST-606 antenne
Ik ga zeker even kijken naar deze app's om te kijken of het werkt. Soms als er aangebeld word krijg ik geen notificatie en zodra ik mijn telefoon weer uit standby haal dan krijg ik meteen de notificatie binnen.
Dat was met de Galaxy S1 geen probleem.

Ik heb een beetje ervaring met het aanpassen van de antennes van de AMST-606. Ik heb er hier thuis 2 aangepast en van beide sensoren heb ik nog geen melding gemist. Werkt prima. Heb er een normaal flexibel draad van 2,5 mm² aan gesoldeerd. Volgens mij was het van een snoer van een verlenghaspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon draadje eraan solderen van 16,8 cm , dikte maakt niet zoveel uit in dit geval.
En het weerstandje waar je het in dat aangehaalde topic over had is een koppel c'tje, condensator dus.
En hier nog uitleg over verkortingsfactor.

Vooral bij antennes die opgebouwd worden uit geleiders (bijvoorbeeld aluminiumbuis), waarvan de diameter niet klein is ten opzichte van de lengte moet een verkortingsfactor, die bijvoorbeeld 0,9 kan zijn, worden toegepast om een goede aanpassing van de antenne aan de antennekabel te verkrijgen. Dit speelt vooral bij zendantennes voor grotere vermogens. Daar is ook een goede aanpassing van belang, zodat de staande golf verhouding in de voedende antennekabel klein is, en het uitgestraalde vermogen maximaal is, en de zender optimaal belast wordt, en niet defect zal raken. Ook bij ontvangstantennes is het ontvangersignaal maximaal als de aanpassing juist is. Dat is het geval als de antenne-impedantie gelijk is aan de karakteristieke impedantie van de aangesloten antennekabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ook ervaring met het verbeteren van de antenne in een ACD-1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martinvdm schreef op zondag 18 mei 2014 @ 22:19:
Iemand ook ervaring met het verbeteren van de antenne in een ACD-1000?
Bekijk dit even.

http://klikaanklikuit.pa1izr.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdiepen
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2015
dvdiepen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:49:
[...]

Helaas heb ik de HL weer terug moeten sturen. Deze ketel kan dus ook van de lijst van compatible apparaten.

Ik ben mij verder aan het verdiepen geweest in de mogelijkheden van de Homewizard Proces Monitor (http://reinald.homeip.net) en zou toch graag willen zien dat deze handige functionaliteiten door Homewizard worden overgenomen. De support van Homewizard gaf aan dat ze ontwikkeltrajecten vastleggen van drie weken en dat deze functionaliteiten daar niet in passen. Te groot dus, maar wel heel waardevol. Hoe zijn jullie reactie hier op?
Mijn HL was defect zo bleek uit onderzoek van HomeWizard. Zij hebben een nieuwe opgestuurd en nu werkt hij goed. Alleen jammer van de extra (verzend)kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 22:14
Ik vraag het hier ook even, gezien ik in het algemene topic helaas geen antwoord krijg:

Ik ben mij aan het inlezen over de diverse mogelijkheden van diverse systemen. Wat ik even zo snel niet vinden kan is het verschil in de praktijk tussen een open source systeem (domoticz) t.o.v. een commercieel systeem (homewizard).

Wat kan ik nou niet met een HomeWizard wat met bijv. Domoticz wel kan? Ik wil het voornamelijk gebruiken om bijvoorbeeld lampen te dimmen als ik een film start. (Film modus aan: Lampen dimmen / enkele uit) & Een foto + melding ontvangen in iOs als er op de deurbel gedrukt wordt.

Ik gebruik nu enkele KAKU dimmers en schakelaars met een losse KAKU afstandsbediening.

Is er daarnaast er nog een groot verschil in signaalsterktes en reikwijdte? (Nieuwbouw, beton ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satellietje
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
dearn schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:28:
Ik vraag het hier ook even, gezien ik in het algemene topic helaas geen antwoord krijg:

Ik ben mij aan het inlezen over de diverse mogelijkheden van diverse systemen. Wat ik even zo snel niet vinden kan is het verschil in de praktijk tussen een open source systeem (domoticz) t.o.v. een commercieel systeem (homewizard).

Wat kan ik nou niet met een HomeWizard wat met bijv. Domoticz wel kan? Ik wil het voornamelijk gebruiken om bijvoorbeeld lampen te dimmen als ik een film start. (Film modus aan: Lampen dimmen / enkele uit) & Een foto + melding ontvangen in iOs als er op de deurbel gedrukt wordt.

Ik gebruik nu enkele KAKU dimmers en schakelaars met een losse KAKU afstandsbediening.

Is er daarnaast er nog een groot verschil in signaalsterktes en reikwijdte? (Nieuwbouw, beton ;) )
Ik heb een HW en Domoticz draaiend op een Raspberry Pi
De HW heb ik op één maand na twee jaar in gebruik, de Domoticz 8 maanden.
Oh ja ik heb ook nog een ICS-1000 :-)

De Homewizard werkt zoals hij is niet meer niet minder, je moet het doen met de apparaten die door de fabrikant ondersteund worden, op het ontbreken van een netwerkaansluiting na is het een prima apparaat. Wifi is niet de sterkste kant van de Homewizard. Ga je voor gemak en een simpele app waar alles overzichtelijk in zit dan is het een apparaat z'n geld meer dan waard.
De Domoticz is wat meer voor de Hobbyist / Tweaker. Veel meer merken en protocollen werken er mee samen, maar is een stuk lastiger allemaal om te koppelen en te installeren.

Als je de Homewizard gebruikt zonder extra antenne dan wint de Domoticz met een RFCcom het qua bereik duidelijk, maar als je de HW voorziet van een losse antenne, dan is het bereik exact gelijk.

Notificaties werken goed, al heb ik (maar ik schijn een uitzondering te zijn) wel last op Android van meldingen die veel te laat aankomen. De Domoticz (NMA) roept Voordeur open direct als de deur open gaat en de piepjes van de Homewizard doen dat bij mij 30 seconde tot 5 minuten later, zo ook de deurbel.

Ik heb op de HW geen camera aangesloten omdat ik Arecont camera's gebruik die niet worden ondersteund, maar van de Domoticz krijg ik 5 Beelden gemaild nadat de bel wordt ingedrukt.

De Homewizard heeft een technische ondersteuning als je er even niet meer uit komt je kan ze bellen of mailen. Voor Domoticz moet je het zelf uitzoeken. Ik heb twee keer met een update (Beta) van Domoticz gehad dat alle apparaten verdwenen waren, en dan ben je niet blij! een mega klus om alles weer in te lezen. Nu maak ik eerst een (Image) backup van de SD kaart voor ik update.

Prijs verschil is ook niet zo heel groot;
De Raspberry Pi + kastje + geheugenkaart + Adapter en RFCCOM Antenne zit zo rond de 165 Euro
De HW met thermometer en 2 schakelaar 239 Euro

Ik hoop dat je er wat mee kan.
Pascal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dearn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 22:14
satellietje schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:41:
[...]

Ik heb een HW en Domoticz draaiend op een Raspberry Pi
De HW heb ik op één maand na twee jaar in gebruik, de Domoticz 8 maanden.
Oh ja ik heb ook nog een ICS-1000 :-)

De Homewizard werkt zoals hij is niet meer niet minder, je moet het doen met de apparaten die door de fabrikant ondersteund worden, op het ontbreken van een netwerkaansluiting na is het een prima apparaat. Wifi is niet de sterkste kant van de Homewizard. Ga je voor gemak en een simpele app waar alles overzichtelijk in zit dan is het een apparaat z'n geld meer dan waard.
De Domoticz is wat meer voor de Hobbyist / Tweaker. Veel meer merken en protocollen werken er mee samen, maar is een stuk lastiger allemaal om te koppelen en te installeren.

Als je de Homewizard gebruikt zonder extra antenne dan wint de Domoticz met een RFCcom het qua bereik duidelijk, maar als je de HW voorziet van een losse antenne, dan is het bereik exact gelijk.

Notificaties werken goed, al heb ik (maar ik schijn een uitzondering te zijn) wel last op Android van meldingen die veel te laat aankomen. De Domoticz (NMA) roept Voordeur open direct als de deur open gaat en de piepjes van de Homewizard doen dat bij mij 30 seconde tot 5 minuten later, zo ook de deurbel.

Ik heb op de HW geen camera aangesloten omdat ik Arecont camera's gebruik die niet worden ondersteund, maar van de Domoticz krijg ik 5 Beelden gemaild nadat de bel wordt ingedrukt.

De Homewizard heeft een technische ondersteuning als je er even niet meer uit komt je kan ze bellen of mailen. Voor Domoticz moet je het zelf uitzoeken. Ik heb twee keer met een update (Beta) van Domoticz gehad dat alle apparaten verdwenen waren, en dan ben je niet blij! een mega klus om alles weer in te lezen. Nu maak ik eerst een (Image) backup van de SD kaart voor ik update.

Prijs verschil is ook niet zo heel groot;
De Raspberry Pi + kastje + geheugenkaart + Adapter en RFCCOM Antenne zit zo rond de 165 Euro
De HW met thermometer en 2 schakelaar 239 Euro

Ik hoop dat je er wat mee kan.
Pascal....
Hier kan ik zeker wat mee, dankje :)

Goed om te weten dat het qua functionaliteit niet veel meer scheelt, dat maakt de keuze voor mij al wat makkelijker. Ik heb nog een Raspberry PI liggen hier, ik ga domoticz wel even verkennen. Mocht ik dat toch teveel "gedoe" gaan vinden, ga ik voor de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even snel tussendoor; Ik lees net in de mail dat Gamma heeft 25% korting op al het schakelmateriaal en KAKU staat in 't lijstje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Ik heb van het weekend mijn somfy scherm toegevoegd en alles werkt prima. Het is alleen jammer dat je niet kan zien wat de status is van het scherm. Dat die in is of uit of halverwege staat. Ook zal het wel prettig zijn dat er tekst bij de pijltjes zou staan. Met " omhoog & omlaag " maar dat zal wel wennen zijn.

Verders werkt het prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 06:51:
Ik heb van het weekend mijn somfy scherm toegevoegd en alles werkt prima. Het is alleen jammer dat je niet kan zien wat de status is van het scherm. Dat die in is of uit of halverwege staat. Ook zal het wel prettig zijn dat er tekst bij de pijltjes zou staan. Met " omhoog & omlaag " maar dat zal wel wennen zijn.

Verders werkt het prima...
Bij de ASUN-650 is dat niet anders trouwens. Wat ik jammer vind ja dat je bij acties niet kan kiezen voor X seconden. Met die manier zou je een rolluik of zonnescherm naar een vaste positie kunnen laten gaan en dan een stop commando laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

TD-er schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:26:
Even snel tussendoor; Ik lees net in de mail dat Gamma heeft 25% korting op al het schakelmateriaal en KAKU staat in 't lijstje. :)
offtopic:
Hmm.. bij mij rekent hij geen 25% korting... vaag... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:17
nitpicker schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 07:42:
[...]

offtopic:
Hmm.. bij mij rekent hij geen 25% korting... vaag... :(
Bij mij ook niet :(
ook staat de nieuwe AWMR-300 Mini inbouw schakelaar er nog niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
25% korting bij Gamma op schakelmateriaal is wel een aanbieding uit de folder.(Achterop zit 2de van boven zo'n bon je moet uitknippen ;-)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Iemand hier nog een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49

TheVMaster

Moderator WOS
pvkan schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:25:
25% korting bij Gamma op schakelmateriaal is wel een aanbieding uit de folder.(Achterop zit 2de van boven zo'n bon je moet uitknippen ;-)

Peter
Je kunt hem ook hier uitprinten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 08-06 20:54
Ik was net bij de Gamma in Rotterdam maar KAKU is volgens hen geen schakelmateriaal. Bedrijfsleider er bij en uitgelegd dat ik dat anders zie en er nergens staat dat KAKU is uitgesloten, maar het mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk50
  • Laatst online: 22-03 09:03
nou een plaatje maken van deze pagina en laten zien..... Klik aan klik uit staat toch echt onder het kopje schakelmateriaal:

https://www.gamma.nl/asso...id%3db_product_b021464945

net als de rest van de schakelaars en dimmers van kaku

[ Voor 6% gewijzigd door jeroenk50 op 20-05-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 10:16
Krijg net te horen van het thuisfront dat mijn HW ook is bezorgd. vanavond maar eens gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 08-06 20:54
jeroenk50 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:17:
nou een plaatje maken van deze pagina en laten zien..... Klik aan klik uit staat toch echt onder het kopje schakelmateriaal:

https://www.gamma.nl/asso...id%3db_product_b021464945

net als de rest van de schakelaars en dimmers van kaku
Met deze bewijzen in de hand heb ik uiteindelijk wel de korting gekregen maar er hangt nu wel een briefje dat KAKU is uitgesloten van de actie. Bedankt voor de bewijzen. Scheelde toch 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nitpicker schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:50:
[...]

Iemand hier nog een idee over?
Zie mijn eerdere reactie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier in Groningen kreeg ik wel korting op de AWST-6000
De kassa sloeg het niet aan, maar de bedrijfsleider zei: "Dat valt zeker wel onder schakelmateriaal".
Op de site staat KAKU spul ook onder de noemer "schakelmateriaal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123

mike123 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:19:
[...]

Ik ga zeker even kijken naar deze app's om te kijken of het werkt. Soms als er aangebeld word krijg ik geen notificatie en zodra ik mijn telefoon weer uit standby haal dan krijg ik meteen de notificatie binnen.
Dat was met de Galaxy S1 geen probleem.
Ik heb "Root- Push Notifications Fixer" geïnstalleerd en als ik de telefoon ruim 2 uur niet uit stand-by heb gehaald en ik laat het thuisfront een keer op de bel drukken dan heb ik binnen 4 seconden een notificatie.
Het werkt dus naar behoren. Het lijkt wel of er meer stroom word gebruikt maar dat is niet noemenswaardig. Moet de telefoon toch opladen, dan maar iets eerder. Het zijn geen uren dat hij eerder leeg is ofzo.
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 14:30

lampie1979

Hoepla!

Sinds de update is bij mij alles d00d.

Enige sensor die het nog doet is de Wattcher. Voor de rest reageert die nergens meer op. Ook geen notificaties meer.

Sinds het begin niks anders dan problemen. Het is allemaal extreem onstabiel. Ik durf het kastje niet eens aan te raken (ivm de brakke antenne) omdat hij dan de signalen niet meer oppakt.

https://www.dropbox.com/s...2014-05-21%2000.05.41.png

Opnieuw inregelen is inmiddels ook teveel gevraagd.

Ik ga het nogmaals proberen het geheel weer werkend te krijgen, maar zou het het liefst retourneren...

Iemand nog tips of dezelfde ervaring als ik?

[ Voor 53% gewijzigd door lampie1979 op 21-05-2014 00:40 ]

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een DVB-T ontvanger hebt met een Realtek chip, zou je eens het spectrum rond de 433 MHz kunnen bekijken in jouw buurt.
Voor hetzelfde geld is er een zender (van jou of je buren) met een lege batterij die de hele tijd staat te zenden.
Dat kan ook een weerstation zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
TDer, heb je een type ontvanger die als spectrumanalyser kan worden gebruikt. (Welk merk,type)
Ik heb zo'n ontvanger maar die kan dit beslist niet.
Maar het zou wel makkelijk zijn. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RuudMR schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 07:43:
TDer, heb je een type ontvanger die als spectrumanalyser kan worden gebruikt. (Welk merk,type)
Ik heb zo'n ontvanger maar die kan dit beslist niet.
Maar het zou wel makkelijk zijn. :) :)
Ding is zeker handig. Ik heb deze en met SDR# (SDRsharp) krijg je dan dit soort plaatjes:
SDR# KAKU en thermometer signaal SDR# - KAKU signaal

Ik moet de frequentie nog ijken, maar de FM-zenders zitten spot-on, dus misschien is mijn tuner al heel exact en dus zonder offset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Hmm, ik mis nog weer een functie in de HW.
Snachts zetten we het raam open, en sochtends moet die natuurlijk weer dicht. Om dat niet te vergeten, en omdat we niet voor niets een HW hebben wil ik er een deurcontact op plaatsen, en een notificatie aanmaken die om 7 uur kijkt of het contact open is. Dan ben ik al opgestaan en nog thuis, en wordt ik er dus aan herinnerd als ik het raam niet dicht heb gedaan.

Maar de HW kent alleen de status openen of sluiten, of beide. Maar niet geopend of gesloten. Oftewel, als de deur of een raam al open is voordat het notificatie tijdstip ingaat, dan gebeurt er niets. Bummer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_ferry_ schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:57:
Snachts zetten we het raam open, en sochtends moet die natuurlijk weer dicht. Om dat niet te vergeten, en omdat we niet voor niets een HW hebben wil ik er een deurcontact op plaatsen, en een notificatie aanmaken die om 7 uur kijkt of het contact open is. Dan ben ik al opgestaan en nog thuis, en wordt ik er dus aan herinnerd als ik het raam niet dicht heb gedaan.

Maar de HW kent alleen de status openen of sluiten, of beide. Maar niet geopend of gesloten. Oftewel, als de deur of een raam al open is voordat het notificatie tijdstip ingaat, dan gebeurt er niets. Bummer :(
Als je nog plaats hebt voor een nieuwe (virtuele) schakelaar, dan lukt het wel met een trucje:
1. Maak een (virtuele) schakelaar aan met bijv. de naam "Raammoetdicht".
2. Zet de timer voor het "on"-signaal op de tijd (bijv. 07:00) dat je een evt. notificatie wil hebben.
3. Koppel een notificatie aan het "on"-signaal van deze "schakelaar" met de begintijd even voordat je
een evt. "alarm" wil ontvangen (bijv. 06:55) en de eindtijd bijv. 10 min. later.
4. Koppel een action "zet Raammoetdicht on" aan het sluiten (=off) van het raam- cq deurcontact en
koppel "zet Raammoetdicht off" aan het openen (=on) van het raam- cq deurcontact.

Klaar.

Als je het raam gesloten ("off") hebt, dan is de virtuele schakelaar "on" geschakeld.
Als je het raam geopend ("on") hebt, dan is de virtuele schakelaar "off" geschakeld.
Sluit je het raam vóór 07:00, dan is de virtuele schakelaar "on" gegaan vóórdat de notificatie wordt "enabled" en heeft een nieuw "on"-signaal van de timer van de virtuele schakelaar geen enkel effect.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
_ferry_ schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:57:

Kan evt ook met de HPM (http://hpm.homeip.net) door een tijdtrigger om 7am af te laten gaan. En door een conditionele vergelijking (tijdtrigger=aan EN raam=open) kan je een notificatie sturen of bv een lamp bij de voordeur aan laten gaan als herinnering dat het raam open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Goed bedacht, Kijkmijnou. Dat klinkt werkbaar en ga ik gauw proberen :) Alleen kan er geen notificatie gegeven worden op normale schakelaars, zoals in stap 3.

De HPM moet ik misschien ook maar gaan instellen, vind het jammer dat de HW weer extra software nodig heeft doordat hij zelf onvoldoende functies bevat.

[ Voor 15% gewijzigd door _ferry_ op 22-05-2014 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_ferry_ schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 07:44:

De HPM moet ik misschien ook maar gaan instellen, vind het jammer dat de HW weer extra software nodig heeft doordat hij zelf onvoldoende functies bevat.
Tja, dat is de reden dat ik zelf iets aan het bouwen ben (HOWIE-project).
De HPM is een prima oplossing voor jouw wens en andere wensen, maar biedt voor mijn wensen weer te weinig mogelijkheden (op dit moment).
Het is moeilijk om het iedereen naar de zin te maken.. :) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Ga je HOWIE ook delen? Of ontwikkel je het al met anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nitpicker schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:54:
Ga je HOWIE ook delen? Of ontwikkel je het al met anderen?
Ik maak het helemaal alleen en uiteraard wil ik zelf de eerste gebruiker zijn....
Er ligt al een aanbod van iemand die wil testen en waar ik vertrouwen in heb.

Uiteindelijk wil ik het niet alleen voor mezelf houden, maar dat is nog niet geregeld.
Ben je erg nieuwsgierig: stuur een mail naar my_howie@ziggo.nl voor een preview. :S

Ben je al bekend met de HPM-mogelijkheden? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werner85
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-06 22:38
Ik vraag me af of het via een omweg mogelijk is om de thermostaat als themperatuursensor toe te voegen. Ik wil hem eigenlijk net zoals een thermometer in de HW hebben, zodat ik grafieken etc heb van het temperatuursverloop in ons huis. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Anoniem: 443294 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:07:
[...]

Als je nog plaats hebt voor een nieuwe (virtuele) schakelaar, dan lukt het wel met een trucje:
1. Maak een (virtuele) schakelaar aan met bijv. de naam "Raammoetdicht".
2. Zet de timer voor het "on"-signaal op de tijd (bijv. 07:00) dat je een evt. notificatie wil hebben.
3. Koppel een notificatie aan het "on"-signaal van deze "schakelaar" met de begintijd even voordat je
een evt. "alarm" wil ontvangen (bijv. 06:55) en de eindtijd bijv. 10 min. later.
4. Koppel een action "zet Raammoetdicht on" aan het sluiten (=off) van het raam- cq deurcontact en
koppel "zet Raammoetdicht off" aan het openen (=on) van het raam- cq deurcontact.

Klaar.

Als je het raam gesloten ("off") hebt, dan is de virtuele schakelaar "on" geschakeld.
Als je het raam geopend ("on") hebt, dan is de virtuele schakelaar "off" geschakeld.
Sluit je het raam vóór 07:00, dan is de virtuele schakelaar "on" gegaan vóórdat de notificatie wordt "enabled" en heeft een nieuw "on"-signaal van de timer van de virtuele schakelaar geen enkel effect.

Succes ermee!
Morgenochtend eens testen.
Ter info, omdat ik het in m'n eigen woorden iets beter begreep:

- Je maakt een schakelaar aan, "Raam fake" in mijn geval.
- En een sensor, "Raam".
- Beide leer je dezelfde code in.

- Om 7 uur laat je een timer de schakelaar "Raam Fake" uitschakelen.
- De notificatie die je vervolgens aanmaakt kijkt tussen 6:55 en 7:05 of het "Raam" contact sluit. Zoja, dan stond ie blijkbaar open, en stuurt de timer hem uit/sluit, en moet ie dus een melding geven. (of je doet hem rond die tijd toevallig zelf dicht ;) )

Edit: helaas, de raam fake contact wordt wel uitgeschakeld, maar de echte sensor veranderd daarbij niet van status.

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 23-05-2014 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werner85 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:12:
Ik vraag me af of het via een omweg mogelijk is om de thermostaat als themperatuursensor toe te voegen. Ik wil hem eigenlijk net zoals een thermometer in de HW hebben, zodat ik grafieken etc heb van het temperatuursverloop in ons huis. Is dit mogelijk?
Als je een HeatLink hebt zul je wel de temperatuur zien, maar naar mijn weten word de data hiervan niet opgeslagen en dus niet beschikbaar in een grafiek. Ik zou gewoon een sensor kopen, zijn relatief goedkoop en doet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_ferry_ schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:40:
[...]

Morgenochtend eens testen.
Ter info, omdat ik het in m'n eigen woorden iets beter begreep:

- Je maakt een schakelaar aan, "Raam fake" in mijn geval.
- En een sensor, "Raam".
- Beide leer je dezelfde code in.

- Om 7 uur laat je een timer de schakelaar "Raam Fake" uitschakelen.
- De notificatie die je vervolgens aanmaakt kijkt tussen 6:55 en 7:05 of het "Raam" contact sluit. Zoja, dan stond ie blijkbaar open, en stuurt de timer hem uit/sluit, en moet ie dus een melding geven. (of je doet hem rond die tijd toevallig zelf dicht ;) )

Edit: helaas, de raam fake contact wordt wel uitgeschakeld, maar de echte sensor veranderd daarbij niet van status.
8)7 Sorry, het was een briljant slecht idee van me: aan schakelaars kun je geen actions verbinden. 8)7
Gelukkig is er nog de HPM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Okee, ik heb de melding op het sluiten van het raam voor elkaar. Met Tasker :D

Misschien niet de snelste weg, er is wellicht iets met JS te doen waarmee de waardes sneller uitleesbaar zijn ofzo, maar ik heb er nu wel genoeg tijd aan besteed, het werkt, dus prima toch :P Mede te danken aan YouTube: Tasker tutorial: Get data from any website using split variables... en http://www.android-hilfe....-get-usw.html#post7151541 (super cool, je licht bedienen met de Pebble watch!)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jBlB83k7AVZjFa5jABMBTQfc/full.png
Hij haalt eerst de status op van alle sensors (http://ip/password/get-sensors)
Dan slaat ie dat op in een bestand raam.txt
Daarin is dit het belangrijkste deel:
JavaScript:
1
"kakusensors": [{"id":0,"status":"yes","timestamp":"11:43"},{"id":1,"status":"no","timestamp":"11:52"},{"id":2,"status":"no","timestamp":"12:09"}]}}

Vervolgens split hij het bestand eigenlijk al in 2 delen door "kakusensors", waarmee bovenstaande over blijft.
Van dat 2e deel filtert hij nog weer op timestamp, zodat ik alleen de 1e sensor over heb (id 0)
En daarin wil ik dan de waarde voor de 6e trema hebben, en dat is dus %Raam216 welke de waarde yes of no bevat.
De melding checkt vervolgens
JavaScript:
1
if %Raam216 = yes
en geeft dan de melding.

Het geheel wordt gestart tussen 7:15 en 7:16, en tijdstip dat ik doorgaans wel wakker ben maar nog niet ben vertrokken, maar ik ga zo even kijken of ik dat bijv. 30min na het afgaan van mijn wekker kan uitvoeren, das wat praktischer. edit: Ook dat is gelukt, kwestie van Alarm done als voorwaarde kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_ferry_ schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:13:
Okee, ik heb de melding op het sluiten van het raam voor elkaar. Met Tasker :D

Misschien niet de snelste weg, er is wellicht iets met JS te doen waarmee de waardes sneller uitleesbaar zijn ofzo, maar ik heb er nu wel genoeg tijd aan besteed, het werkt, dus prima toch :P Mede te danken aan YouTube: Tasker tutorial: Get data from any website using split variables... en http://www.android-hilfe....-get-usw.html#post7151541 (super cool, je licht bedienen met de Pebble watch!)

[afbeelding]
Hij haalt eerst de status op van alle sensors (http://ip/password/get-sensors)
Dan slaat ie dat op in een bestand raam.txt
Daarin is dit het belangrijkste deel:
JavaScript:
1
"kakusensors": [{"id":0,"status":"yes","timestamp":"11:43"},{"id":1,"status":"no","timestamp":"11:52"},{"id":2,"status":"no","timestamp":"12:09"}]}}

Vervolgens split hij het bestand eigenlijk al in 2 delen door "kakusensors", waarmee bovenstaande over blijft.
Van dat 2e deel filtert hij nog weer op timestamp, zodat ik alleen de 1e sensor over heb (id 0)
En daarin wil ik dan de waarde voor de 6e trema hebben, en dat is dus %Raam216 welke de waarde yes of no bevat.
De melding checkt vervolgens
JavaScript:
1
if %Raam216 = yes
en geeft dan de melding.

Het geheel wordt gestart tussen 7:15 en 7:16, en tijdstip dat ik doorgaans wel wakker ben maar nog niet ben vertrokken, maar ik ga zo even kijken of ik dat bijv. 30min na het afgaan van mijn wekker kan uitvoeren, das wat praktischer. edit: Ook dat is gelukt, kwestie van Alarm done als voorwaarde kiezen.
Erg netje gedaan. Vraag me af of je wellicht niet sneller kan filteren door direct naar het ID van de sensor te filteren. Heb zelf IOS en zelf nooit een vergelijkbare Tasker app voor IOS gevonden, wellicht iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dat vroeg ik mij ook af ja, de HW herkent tenslotte ook die ID's. Maar zover reiken mijn skills niet :P Zou niet weten hoe ik de vertaalslag moet maken van een stukje tekst om het zo maar te zeggen naar bepaalde namen met bijbehorende waardes.
Dan zou je inderdaad de status van de HW kunnen inlezen, en daarna direct een alarm genereren die alleen nog even naar de juiste IF voorwaarde hoeft te kijken.
Bied ook een hoop andere mogelijkheden, zoals condities toevoegen, als ik thuis ben (sensors inlezen) kan hij de cv instellen, dat soort zaken.

[ Voor 15% gewijzigd door _ferry_ op 24-05-2014 15:01 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!