Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvkan schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:19:
[...]

EN die snapshot is nou net wel belangrijk in dit geval. :-(
Ik dacht eigenlijk dat de HW die snapshot voor zijn rekening nam, ongeacht de camera.

Bedankt voor het aanbod in ieder geval.

Peter
Homewizard spreekt de url van de camera aan in deze vorm: http://cameraip/snapshot.cgi. Als de camera deze functie niet heeft houd het dus op.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Ik zal die vanavond even uitproberen. Want er zit wel een button voor een snapshot als ik inlog op de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:17
Heeft er iemand ervaring met de KaKu signaalversterker? Heb een buitenlamp aan de garage gehangen. Kabel met stekker gemonteerd en in een kaku schakelaar gestoken. Via de afstandsbediening werkt het prima, maar via HW haalt die het net niet…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Limburgse-Doos schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:47:
Heeft er iemand ervaring met de KaKu signaalversterker? Heb een buitenlamp aan de garage gehangen. Kabel met stekker gemonteerd en in een kaku schakelaar gestoken. Via de afstandsbediening werkt het prima, maar via HW haalt die het net niet…
Ja, hier ook zo'n versterker gebruikt.
Het werkt heel simpel.
Net als elke andere ontvanger "leer" je 'm elke code die herhaald moet worden. Tot 6 verschillende codes.
Zodra zo'n bekende code voorbij komt (zowel aan als uit), wordt de code herhaald door de AEX-701.

En dan nu de mitsen & maren...
  • De code kan dus 2x aankomen bij de ontvanger. Voor schakelend spul geen probleem, maar voor een dimmer funest.
  • De code wordt uitgezonden vlak nadat 'ie ontvangen is. Wanneer je HomeWizard een reeks aan codes uitzend (een scene bijvoorbeeld) waarvan dit er een ergens "middenin" is, dan kan het versterkte signaal dus andere codes storen die de Homewizard nog aan het uitzenden is.
  • Je mag nooit een 2e repeater gebruiken om dezelfde codes nogmaals uit te zenden, want dan blijven ze bezig en gaan ze net zo lang door tot de batterijen leeg zijn :)
Voor de rest een leuk ding.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien haalt de HW het wel als je een antenne (draadje) erin soldeert (17,3cm lang).
Bij mij werkt dat goed, ik heb bijna geen missers meer.
Met een beetje prutsen krijg je het draadje door de ventilatie sleufjes aan de zijkant en hoef je niet te boren :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TD-er schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:42:
[...]

Ja, hier ook zo'n versterker gebruikt.
Het werkt heel simpel.
Net als elke andere ontvanger "leer" je 'm elke code die herhaald moet worden. Tot 6 verschillende codes.
Zodra zo'n bekende code voorbij komt (zowel aan als uit), wordt de code herhaald door de AEX-701.

En dan nu de mitsen & maren...
  • De code kan dus 2x aankomen bij de ontvanger. Voor schakelend spul geen probleem, maar voor een dimmer funest.
  • De code wordt uitgezonden vlak nadat 'ie ontvangen is. Wanneer je HomeWizard een reeks aan codes uitzend (een scene bijvoorbeeld) waarvan dit er een ergens "middenin" is, dan kan het versterkte signaal dus andere codes storen die de Homewizard nog aan het uitzenden is.
  • Je mag nooit een 2e repeater gebruiken om dezelfde codes nogmaals uit te zenden, want dan blijven ze bezig en gaan ze net zo lang door tot de batterijen leeg zijn :)
Voor de rest een leuk ding.
Bedankt voor de uitleg. Hoef er nu maar 1 te versterken, mogelijk dat er in de toekomst meer bij komt. Morgen toch maar halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ding heeft trouwens idioot veel schroefjes (8 stuks) die je eruit moet draaien om de batterijen te plaatsen en een code aan te leren. Dat laatste is vooral irritant.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218971

Heeft er iemand al ervaring welke KaKu product(en) en LED-lampen de beste combinatie zijn voor het dimmen via de Homewizard van een set van 2-3 LED lampen met 2200 Kelvin. De Philips Hue set lijkt leuk, maar die zijn 2700 Kelvin. Is er een combinatie te maken met losse Philips DimTone's wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:39:
Het ding heeft trouwens idioot veel schroefjes (8 stuks) die je eruit moet draaien om de batterijen te plaatsen en een code aan te leren. Dat laatste is vooral irritant.
Dat is bij de regensensor ook al zo'n gedoe met al die schroefjes :F , alhoewel ik het daar nog enigzins begrijp ivm waterbestendigheid.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 22:51

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Ik heb sinds een paar dagen een schermer sensor die ook regenbestendig is, die heeft er gelukkig maar vier. Ik denk dat de rubber afdichting om het batterijcompartiment de rest doet :)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:02:
[...]

Dat is bij de regensensor ook al zo'n gedoe met al die schroefjes :F , alhoewel ik het daar nog enigzins begrijp ivm waterbestendigheid.
De repeater heeft ook zo'n IP-rating en rubber randje, dus ik vermoed om dezelfde reden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

martinvdm schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:59:
[...]

Homewizard spreekt de url van de camera aan in deze vorm: http://cameraip/snapshot.cgi. Als de camera deze functie niet heeft houd het dus op.
Hmm.. vreemd dat het via de HW het dan niet doet.. als hij echt die url aanroept.. bij mij werkt het gewoon bij de camera (Tenvis JPT3815W) via die link.

@pvkan, je mag het uitproberen i.c.m. de HW. Ik zie dat je in de buurt woont, dus je kan hem even lenen?

[ Voor 13% gewijzigd door nitpicker op 06-05-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:07
Anoniem: 218971 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:54:
Heeft er iemand al ervaring welke KaKu product(en) en LED-lampen de beste combinatie zijn voor het dimmen via de Homewizard van een set van 2-3 LED lampen met 2200 Kelvin. De Philips Hue set lijkt leuk, maar die zijn 2700 Kelvin. Is er een combinatie te maken met losse Philips DimTone's wellicht?
Ik heb deze lampen van Philips, ook 2700K:
http://www.philips.nl/c-p/8718291710400/led-lamp-dimbaar

Veel beter dan de 2700K van het Karwei huismerk. Karwei huismerk flikkert af-en-toe, Philips absoluut niet. Het liefste zou ik ze nog iets warmer willen hebben (2200-2500k), maar dit werkt absoluut.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
De signaalversterker werkt perfect!!! Nog een extra buitenlamp geïnstalleerd en beide op 1 stekker ingestoken. Hop, tuinverlichting ook bedienbaar vanaf mijn iPhone.

Versterker trouwens voor € 23,95 gescoord bij Karwei. Hadden nu 20% keuzekorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Speedy-Andre schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:21:
Misschien haalt de HW het wel als je een antenne (draadje) erin soldeert (17,3cm lang).
Bij mij werkt dat goed, ik heb bijna geen missers meer.
Met een beetje prutsen krijg je het draadje door de ventilatie sleufjes aan de zijkant en hoef je niet te boren :)
Ben toch benieuwd of dat externe antennetje nu 16,8 of 17,3 moet zijn (wel of geen correctiefactor toepassen). Ik heb er zelf een van 16,8 geknipt en dit werkt zeker bij het zender subliem. Nooit geen missers meer.

Wat in eerste instantie minder goed resultaat gaf was de ontvangst van de diverse sensoren (regen, wind, temp). Ontving de HW de ene sensor niet, dan verplaatste of draaide ik de HW. Daarmee was het probleem voor die sensor opgelost, maar kon hij weer niet communiceren met een andere sensor. Om gek van te worden.
Ik heb niet echt verstand van antenne's, maar bedacht mij dat de originele antenne op de print
onder dezelfde hoek stond als mijn extra draadje van 16,8cm en dat deze originele nogal richtingsgevoelig is.

Ik heb nu het externe draadje haaks op de print gevouwen (daarmee dus ook haaks op de originele antenne) en nu werkt alles als een zonnetje. De externe antenne steekt als het ware horizontaal recht naar voren terwijl de HW verticaal aan de muur hangt.
Zelfs een deursensor op 30 meter (schuurdeur) komt foutloos binnen. Keer op keer. Geen enkele misser meer.

Aan hen die wel antennetechniek op hun CV hebben staan de vraag:
Is dit bij toeval gewoon mazzel, of heb ik onbewust iets logisch/slims gedaan ?

Peter

[ Voor 5% gewijzigd door pvkan op 06-05-2014 16:10 ]

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

heb je een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Bij deze...
Afbeeldingslocatie: http://torba.vankan.org/HW.jpg
Afbeeldingslocatie: http://torba.vankan.org/HW2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door pvkan op 06-05-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119584

Zo heb ik hem ook, alleen de antenne dan verticaal.
De verbetering komt denk ik dat je nu beter beide polarisatie's pakt, horizontaal en verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdiepen
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2015
dvdiepen schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:47:
Weet iemand wat ik fout doe met mijn HeatLink?

Ik heb mijn thermostaat (Remeha Celcia 15) en mijn CV (Remeha W28c ECO) op de HL aangesloten, maar er brand een rood lampje op de HL bij BO en de thermostaat geeft foutcode F aan.

In de handleiding van de thermostaat staat dat hij OpenTherm kent en de CV staat op de lijst die HomeWizard op zijn site heeft staan.

Heeft iemand een idee?
Helaas heb ik de HL weer terug moeten sturen. Deze ketel kan dus ook van de lijst van compatible apparaten.

Ik ben mij verder aan het verdiepen geweest in de mogelijkheden van de Homewizard Proces Monitor (http://reinald.homeip.net) en zou toch graag willen zien dat deze handige functionaliteiten door Homewizard worden overgenomen. De support van Homewizard gaf aan dat ze ontwikkeltrajecten vastleggen van drie weken en dat deze functionaliteiten daar niet in passen. Te groot dus, maar wel heel waardevol. Hoe zijn jullie reactie hier op?

[ Voor 26% gewijzigd door dvdiepen op 06-05-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
dvdiepen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:49:
[...]

Helaas heb ik de HL weer terug moeten sturen. Deze ketel kan dus ook van de lijst van compatible apparaten.

Ik ben mij verder aan het verdiepen geweest in de mogelijkheden van de Homewizard Proces Monitor (http://reinald.homeip.net) en zou toch graag willen zien dat deze handige functionaliteiten door Homewizard worden overgenomen. De support van Homewizard gaf aan dat ze ontwikkeltrajecten vastleggen van drie weken en dat deze functionaliteiten daar niet in passen. Te groot dus, maar wel heel waardevol. Hoe zijn jullie reactie hier op?
Homewizard wil de meeste functies van hpm niet toevoegen omdat dit met de huidige apparatuur van kaku en zonder terugcommunicatie niet betrouwbaar genoeg zijn om hun product mee aan te bieden. Wat ik volledig kan begrijpen als bedrijf zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mesman schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:22:
[...]

Homewizard wil de meeste functies van hpm niet toevoegen omdat dit met de huidige apparatuur van kaku en zonder terugcommunicatie niet betrouwbaar genoeg zijn om hun product mee aan te bieden. Wat ik volledig kan begrijpen als bedrijf zijnde.
Ik kan daar voor een deel wel inkomen, voor bijvoorbeeld de brandmelders als conditie gebruiken om te schakelen. Voor wat betreft het conditioneel schakelen (EN/OF) kan ik moeilijk zo'n keus begrijpen. Ik denk dat dit echt een waardevolle verbetering is en volledig in eigenhuis gebouwd kan worden en niets met te schakelen apparatuur heeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 119584 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 17:33:
Zo heb ik hem ook, alleen de antenne dan verticaal.
De verbetering komt denk ik dat je nu beter beide polarisatie's pakt, horizontaal en verticaal.
Ik vermoed ook zoiets.
Je huis moet er wel geschikt voor zijn.
Locatie recht boven mijn HW (vertikaal aan de muur, antennedraadje naar beneden) zal bij mij waarschijnlijk niet lekker werken, maar daar zit niet een ruimte die ik met KAKU-spul heb volgehangen.
Schuin naar boven wel en dat werkt nu wel en voor de antenne-mod echt niet.

Zo'n scrum-methode (3 week per projectje) kan heel handig werken, maar ik vraag me af of dat bij zoiets als HW ook goed toepasbaar is. Voor zover ik weet hebben ze niet echt een groot team en je snijd jezelf in de vingers dat je grote projecten dus eigenlijk niet meer kunt doen.
Een ander nadeel van zo'n scrum is dat je eigenlijk al een heel erg solide basis moet hebben, anders krijg je heel snel dat je door gaat met dingen "erin hacken", omdat het na N week weer een releasebaar geheel moet zijn.

Maar goed, er is genoeg aan nieuwe gewenste features, dat zeker de komende tijd (jaren?) zo'n scrum-sessie prima zou kunnen werken.
Als dan de hardware beperkend gaat worden (opslag/geheugen/snelheid), kun je relatief rustig een nieuwe versie op de markt gaan zetten en weet je heel goed waar de knelpunten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdiepen
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-08-2015
martinvdm schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:00:
[...]

Ik kan daar voor een deel wel inkomen, voor bijvoorbeeld de brandmelders als conditie gebruiken om te schakelen. Voor wat betreft het conditioneel schakelen (EN/OF) kan ik moeilijk zo'n keus begrijpen. Ik denk dat dit echt een waardevolle verbetering is en volledig in eigenhuis gebouwd kan worden en niets met te schakelen apparatuur heeft te maken.
Met een eenvoudige EN/OF optie zou je al heel veel meer kunnen qua inrichting

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik ergens anders dan bij HW rookmelders wil kopen? Ik heb begrepen dat er goedkopere opties zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door dvdiepen op 06-05-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de Kruidvat/Trekpleister hebben ze kennelijk een hele grote partij van de Flamingo FA20RF/2 opgekocht en ze liggen in de schappen voor 12,99 (indien niet uitverkocht)

Ze zijn ook al tijden te krijgen bij Amazon voor een iets hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
dvdiepen schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:53:
[...]

Met een eenvoudige EN/OF optie zou je al heel veel meer kunnen qua inrichting

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik ergens anders dan bij HW rookmelders wil kopen? Ik heb begrepen dat er goedkopere opties zijn.
Al regelmatig voorbij gekomen en heb ze zelf ook:
Dezelfde rookmelders als die van HW zijn bij Kruidvat (en Trekpleister) 12,99 per twee (!)
(Doos met gele en zwarte rand).

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
TD-er schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:36:
[...]

Maar goed, er is genoeg aan nieuwe gewenste features, dat zeker de komende tijd (jaren?) zo'n scrum-sessie prima zou kunnen werken.
Als dan de hardware beperkend gaat worden (opslag/geheugen/snelheid), kun je relatief rustig een nieuwe versie op de markt gaan zetten en weet je heel goed waar de knelpunten zitten.
Ik zou HW toch willen vragen eerst een hele stapel bestaande issues op te lossen.
De meest trieste vind ik toch wel dat de geschiedenis van Gas (Energylink) en regenmeter na een powerdown (bv stroomstoring) compleet uit het geheugen verdwenen is,
Je hele geschiedenis van die dag is dan dus naar de knoppen.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was eerst ook zo van de thermometers en ik moest van de week mijn HW een power-cycle geven omdat de WiFi vastgelopen was (rest bleek wel te werken, alleen WiFi niet) en toen was 'ie ook niets kwijt aan events en thermometer data.
Dus kennelijk doen ze daar ook wel wat aan.

Misschien scheelt het al een hoop wanneer ze een wat uitgebreidere changelog zouden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:28
Ik kom nog even terug op stadsverwarming en HW. Ik heb een nieuwbouw woning waar een Honeywell stadsverwarmingsregeling is aangesloten.

"Honeywell stadsverwarmingsregeling biedt veruit de meeste mogelijkheden. Deze centrale stadsverwarmingsklep laat de warmte binnen op commando van een standaard Honeywell aan/uit thermostaat"

Ik kan dus een programmeerbare Honeywell aansluiten. Per dag dag bepalen wanneer verwarming aan en uitgaat.
Ik wil dit dus met HW bedienen, weet iemand of dit kan en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Volgens mij kan het op dezelfde wijze zoals ik mijn oude ketel aanstuur via een potentaal vrij relais dat ik via een gewone homewizard schakelaar bestuur. Alternatief is Intertechno ITL-1000 Allround schakelaar

Schakel het potentiaalvrij relais of de Intertechno ITL-1000 Allround schakelaar parallel op de Honeywell, zodat of de Honeywell de klep bestuurt of de HW. Op deze wijze kan je ook de Honeywell blijven gebruiken naast je HW

Leg acties aan in de HW of de temperatuur intervallen die je wil bereiken. Dus bv onder de 18c aan en boven de 20c uit. Ik gebruik zelf de hpm, http://hpm.homeip.net om het nog wat intelligenter te maken zodat er geschakeld wordt obv aanwezigheid. Maar dat is niet strikt noodzakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
Klopt het dat acties op basis van de vochtigheid het niet doen? Dus bv Itho aan als luchtvochtigheid > 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treshed
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 08:15
@Petrie,

Dit werkt bij mij gewoon, ik heb een luchbevochtiger die automatisch aangaat wanneer de luchtvochtigheid lager is dan x % en weer uit boven de x %

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij werkt het schakelen van mijn itho ook op basis van luchtvochtigheid, alhoewel ik het jammer vind dat ik alleen op basis van reeële waardes kan schakelen. De luchtvochtigheid is natuurlijk heel erg weersafhankelijk en is dus de ene keer lager dan de andere keer. EN conditie schakelen kan ook niet met Hw, dus bijvoorbeeld : als luchtvochtigheid boven xx en temkperatuur ook boven xx is, dan schakelen. Zou mooier zijn als ik kon schakelen op basis van: als luchtvochtigheid met meer dan 5% stijgt in 10 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
martinvdm schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:00:
[...]

Ik ben het hier ook mee eens. En/of functionaliteit, maar ook (random) timers, of acties kunnen koppelen aan schakelaars ipv sensors.

Op basis de gerealiseerde functionaliteit in de HPM, kan jullie vertellen dat het ontwikkelen van dit soort functionaliteit een kwestie is van uren, worst case dagen. Maar zeker geen weken. En dan moet de HPM nog omslachtige technieken toepassen om het buiten de Homewizard heen te plaatsen. Als je dit in de Core van de Homewizard kan oplossen kan het veel efficiënter vermoed ik. Het argument van projecten van Max. 3weken kan ik niet zo goed plaatsen.

Ik denk dat er een meer commerciëlere gedachten achter zit. Homewizard's bestaansrecht is gebaseerd op de verkoop van hardware (eigen ontwikkelingen, of producten van bv kaku) en met een beperkt development team is het dus interessanter om bv nieuwe hardware te ontsluiten dan om nieuwe software functionaliteit aan bestaande producten toe te voegen. En het aansluiten van nieuwe hardware doen ze, vind ik, overigens best goed en snel. De Homewizard is een mooie "hub" aan het worden.

Misschien toch een rede om de "community" iets meer toegang te geven/faciliteren. Want er zijn "links en rechts" mooie oplossingen gerealiseerd die de Homewizard nog completer maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 09:06

BPi

martinvdm schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:37:
Bij mij werkt het schakelen van mijn itho ook op basis van luchtvochtigheid, alhoewel ik het jammer vind dat ik alleen op basis van reeële waardes kan schakelen. De luchtvochtigheid is natuurlijk heel erg weersafhankelijk en is dus de ene keer lager dan de andere keer. EN conditie schakelen kan ook niet met Hw, dus bijvoorbeeld : als luchtvochtigheid boven xx en temkperatuur ook boven xx is, dan schakelen. Zou mooier zijn als ik kon schakelen op basis van: als luchtvochtigheid met meer dan 5% stijgt in 10 min.
Ik merk dit ook met een thermometer (die ook vocht registreert) icm een afzuiger. Deze zou alleen moeten aangaan als de wasdroger (condens ) draait. Geregeld gaat hij spontaan of gaat hij niet aan als hij wel moet.
Mijn Orcon centrale afzuiger boven heeft drie standen en een automatische via vochtsensor. Deze zou ik ook graag met de HW willen aansturen. Nu zit er een stekker schakelaar aan. Standaard draait hij op rustig op 1. Ik kan hem geheel uitzetten (niet wenselijk) en aan. Hij gaat dan op automatisch. Als de waterkoker in de keuken aan gaat of de badkamer nog niet droog genoeg is gaat de afzuiger ineens naar stand 2. Het zou mooi zijn om echt alle instellingen aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

offtopic:
@pvkan, het aanbod voor het proberen van de Tenvis camera staat nog steeds: linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
treshed schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:00:
@Petrie,

Dit werkt bij mij gewoon, ik heb een luchbevochtiger die automatisch aangaat wanneer de luchtvochtigheid lager is dan x % en weer uit boven de x %
Het werkt inderdaad. Was te ongeduldig. Het lijkt erop dat hij alleen schakelt als hij de waarde "passeert" die is ingesteld. Dus als ik de waarde verlaag om te testen gaat hij niet aan.

Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 09:06

BPi

Petrie schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 07:30:
[...]

Het werkt inderdaad. Was te ongeduldig. Het lijkt erop dat hij alleen schakelt als hij de waarde "passeert" die is ingesteld. Dus als ik de waarde verlaag om te testen gaat hij niet aan.

Dank :)
Maar dan zit je nog steeds met het probleem van veranderend weer als het gaat om mijn installatie in de garage. Ander weer, ander vochtpercentage. Ik heb al heel wat keren andere waarden ingegeven. Ik kan natuurlijk ook mijn nauwelijks isolerende garagedeur vervangen 😕 rest is goed geïsoleerd want garage is inpandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
nitpicker schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 07:27:
offtopic:
@pvkan, het aanbod voor het proberen van de Tenvis camera staat nog steeds: linkje
Oeps, die aanbieding heb ik over het hoofd gezien.
Kan ik je een PM op het email account in je profiel ?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Nu zie ik alleen dat je emailadres verdwenen is. Ik zou zweren dat er gisteren een yahoo account in je profiel stond. Of wordt ik gewoon oud ;-)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

offtopic:
hmm.. er stond ineens een vinkje bij verbergen voor andere bezoekers, aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:29

JB

Cédric roelt!

pvkan schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:14:
[...]

Ik zou HW toch willen vragen eerst een hele stapel bestaande issues op te lossen.
De meest trieste vind ik toch wel dat de geschiedenis van Gas (Energylink) en regenmeter na een powerdown (bv stroomstoring) compleet uit het geheugen verdwenen is,
Je hele geschiedenis van die dag is dan dus naar de knoppen.

Peter
Jup ook ik stoor me hier enorm aan. Mede door updates aan de HW worden vaak waardes om zeep geholpen en dan kun je ze ook niet wijzigen. Laatste update gaf ineens 214 mm neerslag, aanpassen ho maar, enige optie is resetten maar dan is de hele historie weg. Lijkt me toch niet zo moeilijk om dit goed in te richten zodat de gegevens in de DB blijven staan cq. aan te passen of te corrigeren zijn :?

Vraag ook al eens voorgelegd bij de support van HW
De huidige data die u nu op uw grafiek ziet is helaas niet te corrigeren. De enige mogelijkheid zou dan zijn om de thermometer te verwijderen van de HomeWizard en opnieuw toe te voegen.
Die gegeven optie werkt inderdaad maar dan ben je alle waardes dus kwijt |:( 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 09-05-2014 15:19 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-05 19:33
Beste Tweakers,

bedankt voor al jullie kennis en discussie's...het lerend vermogen stijgt hier met de dag. SInds 2 maanden ben ik trotse bezitter van de HW. Enkel camera's, 2 stopcontactschakelaars en 1 thermometer heb ik momenteel. Het probleem wat ik blijf hebben is met de thermometer. HW blijft No Data doorkrijgen. Na lezen op diverse topics heb ik reeds de batterijen vervangen, enkele keren een reset gedaan, lang gewacht, van kanaal verandert, gelet op ijzer of obstakels tussen HW en thermometer. Niets met positief werkend resultaat.De HW heeft al op zeg 2a3 meter gestaan in een vrije omgeving. Na tig uur wachten, resetten, via HW Online/Interne.....totaal geen reactie van data. Wie (h)erkent dit probleem en heeft de oplossing, is het tijd om HW aan te schrijven en een beroep te doen op garantie omdat de THermometer stuk lijkt? ALvast bedankt voor het meedenken en advies. Groeten HoningImker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem aan dat het ledje wel af en toe oplicht ?
Als de thermometer niet binnen 10 minuten reageert , zou ik eerst een ander kanaal
proberen, werkt dat ook niet, dan is hij denk ik kapot, opbellen en ruilen voor nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Honingimker, ik denk dat iedereen wel problemen heeft gehad met de hf ontvangst, dit is echt een zwak punt. Behoorlijk te verbeteren door de antennemod, hier is in de blog genoeg over te lezen.
Het is ook een kwestie van de plaatsing van de hw, centraal in huis en tuin.
Hierna vind iedereen wel een oplossing, bij mij werkt het nu uitstekend, maar de sensoren hangen nu wel op wat andere plaatsen. Let ook op dat mooie dubbelglas, belemmerd enorm de hf signalen. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
werkt dit samen met de HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de thermometer ook dicht bij de HW nog nooit ontvangst heeft laten zien, dan denk ik dat je ervanuit kunt gaan dat 'ie defect is.
De weerstations hier zijn vrijwel even duur en worden wel geadverteerd als HomeWizard compatible.
Al is zo een dan misschien iets minder uitgebreid.

Bij het zoeken op Oregon, bleek ook dat het een soort van "stickerplakker" is, dus alleen op het merk afgaande zou ik zeggen dat 'ie waarschijnlijk niet ondersteund is door HomeWizard. Maar misschien is het station wat ze nu verkopen ook onder een ander merk en typenummer te krijgen en blijkt dan ineens dat 'ie wel werkt :?

Bedenk trouwens ook waar je de sensoren neer wilt zetten tov. de HomeWizard. Als het 2 etages hoger is, met een dak ertussen, dan zou ik het nog eens overwegen.
De ontvangst van de HW is niet echt geweldig en zelfs de door HW verkochte thermometers kunnen soms al lastig zijn.

[ Voor 79% gewijzigd door TD-er op 10-05-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Begin er een beetje de sch*** van te krijgen. De UV- en regenmeter doen het dan wel, dan niet. Vallen wel 10 x per dag weg. Is er nog een andere oplossing dan het solderen van een draadje aan de HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:11
Limburgse-Doos schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:41:
Begin er een beetje de sch*** van te krijgen. De UV- en regenmeter doen het dan wel, dan niet. Vallen wel 10 x per dag weg. Is er nog een andere oplossing dan het solderen van een draadje aan de HW?
Ik heb verschillende weerstations gehad maar die hadden hetzelfde verschijnsel. Zo af en toe was er een sensor kwijt en die moest je dan opnieuw aanmelden. Uiteindelijk overgestapt op een Oregon WMR200, deze herstelt zelf de verbinding met een sensor als deze „missing” is. Helaas kan HW niet overweg met dit weerstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Limburgse-Doos schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:41:
Soms kan het draaien of verplaatsen van de homewizard met een paar cm , al het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn regenmeter geeft vaak ook de vreemdste waardes door, waarschijnlijk een buurman met een slecht afgesteld piet paulusma weerstations. Geen kanaal keuze in de regenmeter dus kan er helaas niets aan doen. Ik heb de antenne mod nog niet uitgevoerd maar ben bang dat het dan nog erger word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Onlangs zag ik bij een bekende bouwmarkt een bewegingssensor van Home Easy.
Leek uiterlijk erg veel op de AWST-6000 van Kaku,maar is wel 10 euro goedkoper (!).
Heeft er iemand ervaring met deze sensor in combi met HW ?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
HEren, bedankt voor het meedenken. Ja het lampje knippert soms, ja hij heeft het wel gedaan. Ga nu de antennemod uitvoeren :-) Fijen dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Inderdaad! De antenne verlengen duurt 2 minuten. NEt nadat ik de laatste schroef erin draaide kreeg de HW temperatuuur data door. HW en thermometer staan 40 meter uit elkaar met betonnen dikke vloer ertussen. Geniaal! Niet gesoldeerd, maar geducktapt. Thanks alllen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TD-er schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 08:26:
Als de thermometer ook dicht bij de HW nog nooit ontvangst heeft laten zien, dan denk ik dat je ervanuit kunt gaan dat 'ie defect is.

[...]

De weerstations hier zijn vrijwel even duur en worden wel geadverteerd als HomeWizard compatible.
Al is zo een dan misschien iets minder uitgebreid.

Bij het zoeken op Oregon, bleek ook dat het een soort van "stickerplakker" is, dus alleen op het merk afgaande zou ik zeggen dat 'ie waarschijnlijk niet ondersteund is door HomeWizard. Maar misschien is het station wat ze nu verkopen ook onder een ander merk en typenummer te krijgen en blijkt dan ineens dat 'ie wel werkt :?

Bedenk trouwens ook waar je de sensoren neer wilt zetten tov. de HomeWizard. Als het 2 etages hoger is, met een dak ertussen, dan zou ik het nog eens overwegen.
De ontvangst van de HW is niet echt geweldig en zelfs de door HW verkochte thermometers kunnen soms al lastig zijn.
Dat vind ik dus ook het lastige aan die mooie weerstations. De Ventus W827 heeft ook een regenmeter windsensor en tempsensor bijgeleverd en lijkt precies op de duurdere varianten

http://www.weerstationkop.../ventus/w-827-weerstation

Verder heeft Ventus veel mooiere kleurenscherm weerstation ipv die lelijke oude LCD displays maar die lijken weer andere accessoires te hebben. Mensen hier die getest cq. een Ventus weerstation hebben en weten of die werken met HW :?

Deze ziet er een stuk fraaier uit namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.weerstationkopen.nl/images/productimages/smaller/W177_ventus_compleet.jpg

Maar hier zitten weer andere accessoires bij op de afbeelding te zien. Ik mis overal de typenummers :(

http://www.weerstationkop.../ventus/w-177-weerstation

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 10-05-2014 18:45 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dit Ventus station gebruikt dezelfde accessoires als die van HW of Cresta, ze noemen o.a. de tx-320 sensor.
Op de foto ziet het display er wel helder uit, maar in de praktijk :?
Het verschil met Cresta is dat er geen voeding wordt meegeleverd en de Pws-720 kan je met usb uitlezen.

[edit]
Die 2e heb ik met Balance als merknaam en het display heeft een zeer slechte kijkhoek (en de HW ziet de sensors niet) |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Speedy-Andre op 10-05-2014 18:55 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
pvkan schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:59:
Onlangs zag ik bij een bekende bouwmarkt een bewegingssensor van Home Easy.
Leek uiterlijk erg veel op de AWST-6000 van Kaku,maar is wel 10 euro goedkoper (!).
Heeft er iemand ervaring met deze sensor in combi met HW ?

Peter
De duitse homewizard site verkoopt home easy, dus neem aan dat dat probleemloos zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was het deze?
En bij welke bouwmarkt?
Het Klikaan-klikuit spul is onder heel veel merknamen te krijgen, dus zou maar zo volledig compatible kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Anoniem: 119584 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:46:
[...]

Soms kan het draaien of verplaatsen van de homewizard met een paar cm , al het verschil maken.
Dat is lastig aangezien die ophangt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Limburgse D.
Er is in Limburg toch wel iemand die er een antennedraadje op wil maken. Daar knap de hw enorm van op.
Kost een stukje draad en 5 min werk. Ik wil het wel doen maar ons scheid ruim 200 km.
En in Limburg zijn ze heel erg handig. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor soort draadje gebruiken jullie hiervoor? Ik neem aan dat zwarte vd draad te dik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Limburgse-Doos schreef op zondag 11 mei 2014 @ 10:11:
[...]

Dat is lastig aangezien die ophangt…
Dan de sensor iets verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 10:51
martinvdm schreef op zondag 11 mei 2014 @ 11:26:
Wat voor soort draadje gebruiken jullie hiervoor? Ik neem aan dat zwarte vd draad te dik is.
ik heb een stukje 0,8mm2 gebruikt. had eerst een stukje soepel maar dat zakte naar beneden dus heb ik een stukje massief genomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In principe kun je elke soort draad gebruiken die je kunt solderen.
Klinkt een beetje apart, maar 2.5 mm^2 draad is gewoon nogal lastig solderen, net als ijzerdraad ;)

En ik zou persoonlijk het uiteinde even isoleren met bijv. wat tape. Dan voorkom je dat een statische ontlading van iemand de boel sloopt in de HomeWizard. (een kat die kopjes geeft kan al voldoende zijn om de boel te slopen)

Lengte van de draad is bepalend. Die moet 16.8 cm zijn.
Zie hier voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:50
De antenne verlengen is idd een simpele oplossing voor beter bereik.
Schakelaars reageren veel beter na de aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
Gisster nog hoopvol omdat de thermometer het toch zeker 8uur heeft gedaan nadat ik de antenne had verlengt. Vandaag weer huilen met de pet op..No data...Ondanks dat mijn deurbel prima werkt begin ik toch spijt te krijgen van het hele HW verhaal....te duur en nog niet goed doorontwikkelt...jammer.....het leek zo mooi, makkelijk en simpel.....daag 500euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook mogelijk dat er bij jou in de buurt een stoorbron zit die de 433 MHz volspammed.
Het is helaas niet zo makkelijk om die band te scannen op signalen, want dat maakt het foutzoeken een stuk makkelijker.
Je zou kunnen kijken naar zo'n DVB-T ontvanger met GNUradio oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Speedy-Andre schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 18:51:
Dit Ventus station gebruikt dezelfde accessoires als die van HW of Cresta, ze noemen o.a. de tx-320 sensor.
Op de foto ziet het display er wel helder uit, maar in de praktijk :?
Het verschil met Cresta is dat er geen voeding wordt meegeleverd en de Pws-720 kan je met usb uitlezen.

[edit]
Die 2e heb ik met Balance als merknaam en het display heeft een zeer slechte kijkhoek (en de HW ziet de sensors niet) |:(
Dan zou het dus probleemloos moeten werken. Heb PDankers al gevraagd of deze set compatible is (zag in vorige deel dat hij deze ook gekocht heeft maar heb nog geen reactie).

Dat ie geen voeding en USB heeft maakt me niks uit, wil deze in de keuken hangen zodat ik snel kan zien hoe warm het is en heb dan goedkoop een windmeter erbij. Maar als ik voor 25 euro meer wel een goed afleesbaar scherm heb dan heb ik dat er wel voor over.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Honingimker schreef op zondag 11 mei 2014 @ 13:13:
Gisster nog hoopvol omdat de thermometer het toch zeker 8uur heeft gedaan nadat ik de antenne had verlengt. Vandaag weer huilen met de pet op..No data...Ondanks dat mijn deurbel prima werkt begin ik toch spijt te krijgen van het hele HW verhaal....te duur en nog niet goed doorontwikkelt...jammer.....het leek zo mooi, makkelijk en simpel.....daag 500euro...
Ik had hetzelfde probleem als jou.
Antenne mod toegepast (16,8 cm 1,5mm2 installatiedraad) en heel even leek het goed te lopen.
Maar na een paar uur was ik weer wat sensoren kwijt (geen data).
De temperatuursensoren bleken het zwakst. Verplaatste ik de HW iets, dan kwam de ene sensor weer actief maar viel de andere weer uit. Om gek van te worden.

Wat bij mij wonderen deed was de onbewuste actie om de gesoldeerde 'antenne' 90graden te buigen zodat deze haaks op de print van de HW staat. Sindsdien geen misser meer meegemaakt !
(zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42190626 )
Volgens kenners zou ik op deze wijze zowel het horizontale spectrum als en verticale spectrum gebruiken. Ik geloof ze blind, want ik ben geen antenne 'kenner'.

Misschien helpt dit ook voor jouw probleem ?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
TD-er schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:28:
Was het deze?
En bij welke bouwmarkt?
Het Klikaan-klikuit spul is onder heel veel merknamen te krijgen, dus zou maar zo volledig compatible kunnen zijn.
Ja, dat is hem zo te zien. Van HomeEasy.
Die van KaKu kost 27,95, deze zag ik hangen voor 18,25 (!) bij Praxis in Houten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvkan schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:22:
[...]

Ja, dat is hem zo te zien. Van HomeEasy.
Die van KaKu kost 27,95, deze zag ik hangen voor 18,25 (!) bij Praxis in Houten.
Hmm van de week dan ff bij de Praxis langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 10:51
pvkan schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:20:
[...]

Ik had hetzelfde probleem als jou.
Antenne mod toegepast (16,8 cm 1,5mm2 installatiedraad) en heel even leek het goed te lopen.
Maar na een paar uur was ik weer wat sensoren kwijt (geen data).
De temperatuursensoren bleken het zwakst. Verplaatste ik de HW iets, dan kwam de ene sensor weer actief maar viel de andere weer uit. Om gek van te worden.

Wat bij mij wonderen deed was de onbewuste actie om de gesoldeerde 'antenne' 90graden te buigen zodat deze haaks op de print van de HW staat. Sindsdien geen misser meer meegemaakt !
(zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42190626 )
Volgens kenners zou ik op deze wijze zowel het horizontale spectrum als en verticale spectrum gebruiken. Ik geloof ze blind, want ik ben geen antenne 'kenner'.

Misschien helpt dit ook voor jouw probleem ?

Peter
En als je nu de antenne van de thermometer eens aanpast....? Ik heb ook een antenne van een magneet verlengt om zo een beter ontvangst te krijgen.

Misschien een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
Honingimker schreef op zondag 11 mei 2014 @ 13:13:
Homewizard zelf is hier niet zo direct het probleem, de thermometers van cresta zijn gewoon enorm onbetrouwbaar. Je kunt beter de thermometers aanpassen. En hopen dat homewizard een andere thermometer aan haar systeem toe gaat voegen. Kaku spul is ook 433 en dat is al veel betrouwbaarder dan de thermometers. Ik heb zelf de antenne van mijn tgermometers aangepast waarbij het bereik verdubbelde en ik nu nouwlijks no data in beeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mesman schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:50:
[...]

Homewizard zelf is hier niet zo direct het probleem, de thermometers van cresta zijn gewoon enorm onbetrouwbaar. Je kunt beter de thermometers aanpassen. En hopen dat homewizard een andere thermometer aan haar systeem toe gaat voegen. Kaku spul is ook 433 en dat is al veel betrouwbaarder dan de thermometers. Ik heb zelf de antenne van mijn tgermometers aangepast waarbij het bereik verdubbelde en ik nu nouwlijks no data in beeld heb.
Hoe heb je dat precies gedaan? Heb zelf ook wel eens last van Geen Data, maar meestal gaat dit naar verloop van tijd weer over. Vreemd genoeg helpt plaatsen vlakbij de HW niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
martinvdm schreef op zondag 11 mei 2014 @ 19:54:
[...]

Hoe heb je dat precies gedaan? Heb zelf ook wel eens last van Geen Data, maar meestal gaat dit naar verloop van tijd weer over. Vreemd genoeg helpt plaatsen vlakbij de HW niets.
Simpelweg de thermometer openmaken en dan een stuke speakerdraad vastmaken aan de antenne voordat de eigen antenne begint en deze naar buiten voeren via de onderkant. Ongeveer 16 centimeter. Zorg dat je hw zo vrij mogelijk staat. Bij mij heb ik de beste resultaten op de eerste verdieping, zo ver mogelijk bij de ruiten vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mesman schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:51:
[...]

Simpelweg de thermometer openmaken en dan een stuke speakerdraad vastmaken aan de antenne voordat de eigen antenne begint en deze naar buiten voeren via de onderkant. Ongeveer 16 centimeter. Zorg dat je hw zo vrij mogelijk staat. Bij mij heb ik de beste resultaten op de eerste verdieping, zo ver mogelijk bij de ruiten vandaan.
Zojuist gedaan, tot nu toe goed. Ik zal ff een paar dagen aankijken. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
mesman schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:51:
[...]

Ikzelf heb geen problemen met de temperatuursensor. Via HW aangekocht. Hangt buiten onder een afdak op ongeveer 17 meter van de HW af. HW hangt aan de muur in de meterkast samen met een antenne versterker voor tv, basisstation DECT telefoon, router met wifi, modem van Ziggo (wifi uitgeschakeld), switch en diverse adapters voor de diverse apparaten. Nog geen enkele keer gehad dat ik geen data binnenkreeg. Maar wel diverse problemen gehad met 2 magneetcontacten. Deze hangen binnen een straal van 1,5 meter van de temperatuursensor. Van de magneetcontacten mistte ik af en toe een melding. Interne antenne vervangen door een draadje van 16,8 cm en tot op heden geen enkele melding gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo update 2.63 voor de homewizard staat er ook weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 119584 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 23:16:
Zo update 2.63 voor de homewizard staat er ook weer op.
En wederom zonder changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Kaku heeft een nieuwe mini inbouw schakelaar op de website staan: AWMR-300 http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/awmr-300/
Deze schakelaar werkt net als de AWMR-250, maar schakelt alleen (geen dimmer). Deze ondersteund niet dimbare LED lampen.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daxy schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:47:
Kaku heeft een nieuwe mini inbouw schakelaar op de website staan: AWMR-300 http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/awmr-300/
Deze schakelaar werkt net als de AWMR-250, maar schakelt alleen (geen dimmer). Deze ondersteund niet dimbare LED lampen.
Toepasbaarheid is alleen wel iets anders...
Afbeeldingslocatie: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/w/awmr-300_install.jpg

Hij heeft namelijk een blauwe en bruine draad nodig.
Bruin is meestal wel aanwezig op de plek waar een schakelaar zit, maar blauw meestal niet.
Voordeel is wel dat 'ie niet meer via de lamp gevoed moet worden, dus in theorie met elke verbruiker samen kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honingimker
mesman schreef op zondag 11 mei 2014 @ 15:50:
[...]

KLopt ook helemaal, ik reageerde wellicht ook wat teleurgesteld en primair. De HW zelf is nog in de gratie, enkel vind ik het jammer dat je bij zulke kostbare apparatuur zelf moet gaan moddenmet draadjes en dergelijke. Ik vind, dat een bedrijf in ontwikkeling, met actieve gebruikers, hierop direct moet inspelen om de positieve flow onder gebruikers en uiteindelijk product pleasure te vergroten. Dus HW, soldeer zelf even wat langere antennes aan de HW en de thermometers :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mogelijkheid tot participatie van de gebruikers is IMHO inderdaad vrijwel non-existent.
Als ze al suggesties van gebruikers overnemen en implementeren, dan laten ze er niets van merken.

Het is vrij duidelijk dat ze eigenlijk geen idee hebben van het soort gebruikers wat ze hebben en zelf het idee hebben een hele andere groep aan te spreken. Dat laatste is misschien niet erg wanneer je een bepaalde gebruikersgroep voor ogen hebt, maar vergeet niet dat je die groep nooit zult bereiken als je de huidige groep niet ook erkent en er iets meer bij betrekt.

Dat is zeker een minpunt van HW en ik hoop dat ze dat nog eens gaan verbeteren.

Een heel simpel voorbeeld is (vooraf) aangeven wat er veranderd is in een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
daxy schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:47:
Ik wordt hier heel blij van!!
Nu ook nog een dubbele (voor een hotelschakeling) zoals die van fibaro en ik kan al mijn LED verlichting met behoud van de bestaande schakelaars en bedraading gaan schakelen met 433.
Of zou ik twee van deze kunnen gebruiken voor een hotelschakeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Hier ook de nieuwe firmware geïnstalleerd. Benieuwd wat er verbeterd is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:15:
[...]

Ik wordt hier heel blij van!!
Nu ook nog een dubbele (voor een hotelschakeling) zoals die van fibaro en ik kan al mijn LED verlichting met behoud van de bestaande schakelaars en bedraading gaan schakelen met 433.
Of zou ik twee van deze kunnen gebruiken voor een hotelschakeling?
Ik zou dan op de "2e plek" een KAKU inbouw zender plaatsen om er een hotelschakeling van te maken.
Dit is geen wissel-schakelaar, dus op een andere manier is er geen hotel-schakeling te maken.

Met KAKU-spul is het maken van een hotelschakeling veel simpeler, dus je moet het niet moeilijker maken dan het is door er 2 te gaan plaatsen ;)
Gewoon op 1 plek de boel doorverbinden en aan de andere schakelaar dus zo'n KAKU-schakelaar monteren.
Bij de doorverbindplek dus een inbouw-zender.
Maar let wel dat deze nieuwe KAKU-schakelaar dus een blauwe draad nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
TD-er schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:51:
[...]

Ik zou dan op de "2e plek" een KAKU inbouw zender plaatsen om er een hotelschakeling van te maken.
Dit is geen wissel-schakelaar, dus op een andere manier is er geen hotel-schakeling te maken.

Met KAKU-spul is het maken van een hotelschakeling veel simpeler, dus je moet het niet moeilijker maken dan het is door er 2 te gaan plaatsen ;)
Gewoon op 1 plek de boel doorverbinden en aan de andere schakelaar dus zo'n KAKU-schakelaar monteren.
Bedankt voor je antwoord!
Maar....(toch weer een maar.....sorry)

Ten eerste heb ik als principe dat alles bekabeld moet kunnen blijven werken. Domotica vind ik een mooie toevoeging maar ik zie het toch als minder betrouwbaar. Dus de optie met het veranderen van de bekabeling en daarvoor een zender in de plaats is voor mij geen oplossing.

Ten tweede als ik mijn tweede schakelaar (in contact met de lamp) behoud heb ik toch een wisselschakelaar? Dan kan de oplossing zoals bij fibaro toch ook werken (ik zag net dat de optie bij fibaro ook werkt met een enkelvoudige schakelaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.ezhome.nl/media/catalog/product/cache/3/image/500x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/i/fib-zwave-micro-schak-1b.png

Nu kom ik ook deze klikaanklikuit oplossing tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.domoticaforum.eu/uploaded/b_weijenberg/2009525172110_wissel2.jpg

Dus zou dit in principe ook met de nieuwe awmr-300 voor led lampen moeten kunnen... :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Shaggie_NB op 12-05-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm die onderste is een interessante.
Echter moet je dan wel op bedacht zijn dat je dus zwarte en misschien ook bruine draden in de muur hebt zitten die je absoluut niet met het lichtnet mag verbinden.
Dat is bij het aansluiten niet zo'n probleem, maar weet je dat over X jaar nog? En als je ooit dit huis verkoopt, snapt een nieuwe bewoner dat dan ook?
Dan is de oplossing van je bovenste plaatje een wat betere oplossing, alleen red je dat niet met het huidige aanbod van KAKU-spullen.

Ik heb eindelijk mijn deurbel ook parallel gezet aan de bestaande bel en heb daar een optocoupler voor gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://td-er.nl/wp-content/uploads/2014/05/deurbel-schema.png

De LED is om de hoge spanningen opgewekt door de spoeltjes in de bel tegen te gaan en de optocoupler te beschermen.
En nou komt het... Was alles klaar en werkte het, vraagt mijn vriendin: "Kun je nu ook die oude bel uitzetten, want die vind ik veel te luid?"
:X 8)7 -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:08:
[...]

En wederom zonder changelog?
Changelog komt volgens mij pas bij de app update. Naar mijn weten zit in de firmware ook geen echte functionaliteiten, maar in de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat er ook bugfixes zijn enzo.
De HW moet ook zonder app kunnen functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
TD-er schreef op maandag 12 mei 2014 @ 18:51:
[...]

Waarom niet als hotelschakeling 2x AWST-8800 van KaKu toepassen ?
De betreffende ontvanger allebei de 8800 codes leren en klaar. Werkt verder super.
Enige verschil is dat bij beide schakelaars 'naar boven drukken' aan is en 'naar beneden drukken' uit is.
(of andersom natuurlijk als je hem op zijn kop hangt ;) )

Bijkomend voordeel: Je kan de lamp op de trap na verloop van tijd ook automatisch laten uitgaan via een instelbare tijd in de 8800.

Peter

[ Voor 7% gewijzigd door pvkan op 13-05-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TD-er schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 05:50:
Ik neem aan dat er ook bugfixes zijn enzo.
De HW moet ook zonder app kunnen functioneren.
Juist :) Ze communiceren gewoon slecht. Op de pagina http://www.homewizard.nl/nieuws/tag/firmware/ staan ook firmware changelogs aangekondigd van oudere versies.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
De release notes staan er nu wel: http://www.homewizard.nl/nieuws/firmware-homewizard-263/
Start uitrol firmware versie 2.63
Afgelopen weekend is de uitrol van nieuwe firmware (versie 2.63) gestart. Dit gebeurt gefaseerd, dus het kan zijn dat je al een melding hebt gehad met de vraag om firmware te installeren. Anders zal de firmware in de loop van de week beschikbaar komen.

De firmware is nodig voor nieuwe features in de aankomende app update, hierover later meer. Daarnaast zijn er enkele fixes doorgevoerd:

HomeWizard
- Berekening kWh index gecorrigeerd
- Bug opgelost waarbij 'Rook gedecteerd @ 0:00' werd getoond na het testen van een rookmelder
- Ondersteuning voor waterthermometers toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llooijmans86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2023
sinds laatste firmware update van gisteren, regelmatig hele periodes dat er geen verbinding met de HomeWizard gemaakt kan worden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Zowel via HomeWizard Online, als direct (Port-Forwarding), geen verbinding mogelijk. Daarnaast getest met app.homewizard.nl, 2 verschillende iPhones en 1 iPad.

In de 'early days' had ik dit ook regelmatig, maar het laatste 3/4 jaar was de verbinding eigenlijk altijd snel en constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
llooijmans86 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:17:
sinds laatste firmware update van gisteren, regelmatig hele periodes dat er geen verbinding met de HomeWizard gemaakt kan worden. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Zowel via HomeWizard Online, als direct (Port-Forwarding), geen verbinding mogelijk. Daarnaast getest met app.homewizard.nl, 2 verschillende iPhones en 1 iPad.

In de 'early days' had ik dit ook regelmatig, maar het laatste 3/4 jaar was de verbinding eigenlijk altijd snel en constant.
Ja hier heb ik na de update ook last van
Met de config tool geprobeerd wifi opnieuw in te stellen
Maar het blijft soms wel maar meer geen verbinding .
Vanmorgen homewizard gebeld maar daar hadden ze nog geen anderen klachten hierover gehad
Dus maar even afwachten tot de volgende update en hopen dat het dan weer opgelost is

Eric

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llooijmans86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2023
Eric_b schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:05:
[...]

Ja hier heb ik na de update ook last van
Met de config tool geprobeerd wifi opnieuw in te stellen
Maar het blijft soms wel maar meer geen verbinding .
Vanmorgen homewizard gebeld maar daar hadden ze nog geen anderen klachten hierover gehad
Dus maar even afwachten tot de volgende update en hopen dat het dan weer opgelost is

Eric
Dan zal ik morgen ook maar eens bellen, want dit is niet werkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat HW sinds enige tijd het beleid hanteerd dat eerst HW Online verbonden word en indien dat niet lukt de App kijkt of lokaal de HW beschikbaar is. Naar mijn idee zou het al veel schelen als ze dit zouden omwisselen. Eerst lokaal beschikbaarheid controleren en dan online. Dit scheelt ze veel load op de online servers en verbeterd daarmee de performance. Er zitten nu veel mensen op HW online, maar zijn gewoon thuis, maar de functie staat aan omdat je dit mobiel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Weer nieuwe functionaliteit toegevoegd aan de HPM. Http://hpm.homeip.net

De extra mogelijkheden voor de Homewizard zijn:
- Conditioneel schakelen (en/of) van schakelaars, sensoren en scenes
- Aansturen van het alarmsignaal in uw rookmelders als generiek alarm
- Vertragingstimers tot 9999 seconden; voor schakelsituaties
- Integratie HEATlink; regel uw temperatuur conditioneel
- GEO-Fencing: schakelen obv de lokatie van je telefoon
- Integratie ENERGYlink; conditioneel sturen o.b.v. verbruik
- Random timers tot 9999 seconden; t.b.v. aanwezigheid simulatie
- Email notificatie met vrije tekst, gekoppelt aan de status van scenes

En nieuwe gebruikersvoorbeelden zijn toegevoegd aan de website http://hpm.homeip.net/scenario.html
vragen of opmerkingen hpm@ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 13:14
Wat is de 'catch' van die HPM ? Maw, waarom is conditioneel schakelen daar wel mogelijk en niet in de homewizard app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je continu alles uitleest in een eigen programma kan je ook alles doen. Als jij 24/7 een slaaf assistent hebt die de hw app bekijkt kan die ook bij bepaalde waarden op een aan/uit knopje tikken. ;) In beide gevallen weet homewizard niets van de complexere condities. :)

{signature}

Pagina: 1 ... 29 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!