Ik geloof dat ik het begin te begrijpen.TD-er schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:59:
Let wel op dat die sensor niet heel erg veel "naar beneden" kijkt.
Ik heb 'm hier op de overloop op (mijn) ooghoogte hangen en als mijn vriendin dicht langs de muur loopt, kan ze er langs komen zonder dat het licht aan gaat.
De sensor "ziet" je ook niet de trap op komen, terwijl 'ie je vrijwel recht aankijkt.
Dus plaatsing kan wel lastig worden als je 'm niet in 't zicht wilt hebben. Overweeg in elk geval ook 't plafond als plaatsing. Kan handig zijn als je een enkele doorgang hebt naar de keuken.
Het oogje zelf is niet zo groot, dus die zou je ook door een plaatje heen kunnen laten kijken.
De grootte wordt eigenlijk bepaald door een min of meer standaard stopcontact-maat. En je moet er natuurlijk ook 2 batterijen in kwijt.
Ik hang dus ergens zo'n bewegingsensor op. Die stuurt dan een signaal naar de centrale unit vanaf waar je dus bepaalde dingen kunt "programmeren"..... Bijvoorbeeld, als bewegingssensor X een signaal geeft, schakel dan lamp x en y aan voor maximaal 5/10/15 minuten...
En je kunt dan ook je bestaande schakelaar blijven gebruiken (begrijp ik, je moet dan alleen daar iets achter bouwen of geheel vervangen)..
Ik weet echter niet hoe mijn inbouwspots in de keuken gaan worden, het kan best dat die niet aan een standaard wandschakelaar worden geschakeld, maar gewoon met een knopje onder de kastjes.. Ergens zullen ze (in de koof) wel op een gewoon WCD aangesloten worden (uiteraard).. Is het dan ook nog op te lossen dmv HomeWizard? De koof is in het begin nog niet afgetimmerd, dus dan kan ik alles nog doen...