Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:22

FreakNL

Well do ya punk?

TD-er schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:59:
Let wel op dat die sensor niet heel erg veel "naar beneden" kijkt.
Ik heb 'm hier op de overloop op (mijn) ooghoogte hangen en als mijn vriendin dicht langs de muur loopt, kan ze er langs komen zonder dat het licht aan gaat.
De sensor "ziet" je ook niet de trap op komen, terwijl 'ie je vrijwel recht aankijkt.

Dus plaatsing kan wel lastig worden als je 'm niet in 't zicht wilt hebben. Overweeg in elk geval ook 't plafond als plaatsing. Kan handig zijn als je een enkele doorgang hebt naar de keuken.
Het oogje zelf is niet zo groot, dus die zou je ook door een plaatje heen kunnen laten kijken.
De grootte wordt eigenlijk bepaald door een min of meer standaard stopcontact-maat. En je moet er natuurlijk ook 2 batterijen in kwijt.
Ik geloof dat ik het begin te begrijpen.

Ik hang dus ergens zo'n bewegingsensor op. Die stuurt dan een signaal naar de centrale unit vanaf waar je dus bepaalde dingen kunt "programmeren"..... Bijvoorbeeld, als bewegingssensor X een signaal geeft, schakel dan lamp x en y aan voor maximaal 5/10/15 minuten...

En je kunt dan ook je bestaande schakelaar blijven gebruiken (begrijp ik, je moet dan alleen daar iets achter bouwen of geheel vervangen)..

Ik weet echter niet hoe mijn inbouwspots in de keuken gaan worden, het kan best dat die niet aan een standaard wandschakelaar worden geschakeld, maar gewoon met een knopje onder de kastjes.. Ergens zullen ze (in de koof) wel op een gewoon WCD aangesloten worden (uiteraard).. Is het dan ook nog op te lossen dmv HomeWizard? De koof is in het begin nog niet afgetimmerd, dus dan kan ik alles nog doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:14
Maak eventueel gebruik van HUE lights (spots g10), Die kan je nu ook gebruiken met homewizard denk ik.
(dus geen extra kaku nodig achter de wandschakelaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:11
Ach jongens het is weer bijna het einde van de maand. Normaliter gezien komt er dan altijd een nieuwsbrief met eventuele updates. Even afwachten dus, misschien zit er iets moois in het vat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 11:53
Wie kan uitleggen hoe dit in de praktijk werkt:

Ik wil als het schemerig wordt dat automatisch de verlichting aangaat. Dit heb ik nu zo ingesteld in homewizard dat de verlichting 30 minuten voor zonsondergang aangaat.
Toch is dit niet erg handig want op donkere dagen is dit te laat en op zonnige dagen veelste vroeg.

Nu ben in van plan dit op te lossen middels de ABST-604 Draadloze schemersensor.

Maar hoe gaat dit in de praktijk werken?
Oke, het wordt schemerig het licht gaat aan, in de homewizard stel ik in dat het licht om een bepaalde tijd uitgaat en dus geen uitsignaal via de schemer sensor.

Maar stel het licht gaat aan ivm schemering ik ga een film kijken en zet hierom een aantal lichten uit.
Stuurt de schemersensor opnieuw een signaal? (dit wil ik uiteraard niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas kan de Homewizard niet conditioneel schakelen, dus dit kan helaas niet:
"filmkijk-mode uit" && "schemering" => lichten aan

Hetzelfde uiteraard voor tijd gebaseerd schakelen.

Wat je wel zou kunnen doen is een lamp laten schijnen op de schemerschakelaar als je niet wilt dat 'ie het licht aandoet tijdens de film ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Oke maar is het niet zo dat de schemerschakelaar 1 x detecteert dat het donker wordt en dus één aansignaal stuurt. En het hierna niet meer uitmaakt of je dan via de homewizard app of een schakelaar op de wand dat licht uitzet. De detectie van de schemerschakelaar is immers al geweest en het aan signaal dus al verstuurd.

Ik begrijp dat als je al half in het donker een film zit te kijken dan alsnog het aansinaal komt en je dus opnieuw het licht uit moet zetten. Maar als het aansignaal al geweest is en je daarna dus handmatig lichten uitzet gaan deze toch niet opnieuw aan?

Toch de volgende dag pas weer via de schermer schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:36
Steef_tweaker schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:01:
Oke maar is het niet zo dat de schemerschakelaar 1 x detecteert dat het donker wordt en dus één aansignaal stuurt. En het hierna niet meer uitmaakt of je dan via de homewizard app of een schakelaar op de wand dat licht uitzet. De detectie van de schemerschakelaar is immers al geweest en het aan signaal dus al verstuurd.

Ik begrijp dat als je al half in het donker een film zit te kijken dan alsnog het aansinaal komt en je dus opnieuw het licht uit moet zetten. Maar als het aansignaal al geweest is en je daarna dus handmatig lichten uitzet gaan deze toch niet opnieuw aan?

Toch de volgende dag pas weer via de schermer schakelaar?
Wat je zou kunnen doen is zorgen dat de schemer schakelaar alleen functioneel is binnen een bepaalde tijd. Bijvoorbeeld tussen 16:00 en 20:00. Daarnaast stel je in dat je lichten ook aangestuurd worden rond zonsondergang. Kijk je nu film (na 20:00) dan heeft de schemerschakelaar geen invloed meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:46
Steef_tweaker schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:49:
Wie kan uitleggen hoe dit in de praktijk werkt:

Ik wil als het schemerig wordt dat automatisch de verlichting aangaat. Dit heb ik nu zo ingesteld in homewizard dat de verlichting 30 minuten voor zonsondergang aangaat.
Toch is dit niet erg handig want op donkere dagen is dit te laat en op zonnige dagen veelste vroeg.

Nu ben in van plan dit op te lossen middels de ABST-604 Draadloze schemersensor.

Maar hoe gaat dit in de praktijk werken?
Oke, het wordt schemerig het licht gaat aan, in de homewizard stel ik in dat het licht om een bepaalde tijd uitgaat en dus geen uitsignaal via de schemer sensor.

Maar stel het licht gaat aan ivm schemering ik ga een film kijken en zet hierom een aantal lichten uit.
Stuurt de schemersensor opnieuw een signaal? (dit wil ik uiteraard niet)
Ik heb het als volgt: in de ochtend op werkdagen gaat de huiskamer om bv 6h20 aan. De schemerschakelaar staat zo in gesteld dat hij de lampen tussen 6h20 en 9h30 uit mag doen (en eventueel aan als het plotseling erg donker wordt)

In de avond hetzelfde maar dan mag hij het tussen een bepaalde tijd aan doen als het donker genoeg is.

Werkt hier uitstekend!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
bing69 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:29:
[...]

Ik heb het als volgt: in de ochtend op werkdagen gaat de huiskamer om bv 6h20 aan. De schemerschakelaar staat zo in gesteld dat hij de lampen tussen 6h20 en 9h30 uit mag doen (en eventueel aan als het plotseling erg donker wordt)

In de avond hetzelfde maar dan mag hij het tussen een bepaalde tijd aan doen als het donker genoeg is.

Werkt hier uitstekend!
Goed plan!
Bedankt voor de ideeën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Schakel je Homewizard obv een geo-positie (geo-fencing) obv de locatie van je smartphone!

Nieuwe functionaliteit in de HPM (Homewizard Process Monitor). Naast conditioneel schakelen (EN/OF) is het nu ook mogelijk op basis van een locatie te schakelen. Dit geeft vele nieuwe toepassingsmogelijkheden.

Denk hierbij aan scenarios voor het aanzetten/uitzetten van verlichting bij het naderen/verlaten van uw woning. Of het activeren van het alarm nadat alle gezinsleden buiten de geo-fence cirkel zijn. Of het activeren van de verwarming als u binnen een straal van 10km van uw huis bent. Of het aanzetten van uw thuispc/nas op het moment dat uw op uw werk bent zodat u op afstand uw thuisgegevens kan benaderen. De mogelijkheden zijn legio!

Meer informatie: zie http://hpm.homeip.net/scenario.html#Geoloc (sectie TEMPERATUUR, ENERGIE en COMFORT) of mail hpm@ziggo.nl

[ Voor 7% gewijzigd door SNIK0906 op 24-04-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Er is al heel veel bekend over het uitlezen via json en het aansturen via url's. Is ook al bekend hoe je via bijv. url's timers bij scenes/schakelaars aan kan maken of kan (de-)activeren? Zou wel handig zijn om ook bepaalde scenes via een eigen app aan- en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:02
Het gaat er hier niet zozeer om geofencing maar om het switchen van schakelaars d.m.v. een emailbericht.

Je hebt een externe app op je telefoon nodig, bijv. Tasker, die in een bepaald gebied een email verzend naar je Homewizard met daarin een codetekst zodat er een bepaalde schakelaar wordt omgezet. Dit biedt nog veel meer mogelijkheden dan alleen geofencen, denk aan scenario's waarbij een alarm op je telefoon een lamp aandoet of een email met een bepaald kenmerk de deurbellaat afgaan.

Maar is deze optie al geimplementeerd?
SNIK0906 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:19:
Schakel je Homewizard obv een geo-positie (geo-fencing) obv de locatie van je smartphone!

Nieuwe functionaliteit in de HPM (Homewizard Process Monitor). Naast conditioneel schakelen (EN/OF) is het nu ook mogelijk op basis van een locatie te schakelen. Dit geeft vele nieuwe toepassingsmogelijkheden.

Denk hierbij aan scenarios voor het aanzetten/uitzetten van verlichting bij het naderen/verlaten van uw woning. Of het activeren van het alarm nadat alle gezinsleden buiten de geo-fence cirkel zijn. Of het activeren van de verwarming als u binnen een straal van 10km van uw huis bent. Of het aanzetten van uw thuispc/nas op het moment dat uw op uw werk bent zodat u op afstand uw thuisgegevens kan benaderen. De mogelijkheden zijn legio!

Meer informatie: zie http://hpm.homeip.net/scenario.html#Geoloc (sectie TEMPERATUUR, ENERGIE en COMFORT) of mail hpm@ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
arene schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:11:
Het gaat er hier niet zozeer om geofencing maar om het switchen van schakelaars d.m.v. een emailbericht.

Je hebt een externe app op je telefoon nodig, bijv. Tasker, die in een bepaald gebied een email verzend naar je Homewizard met daarin een codetekst zodat er een bepaalde schakelaar wordt omgezet. Dit biedt nog veel meer mogelijkheden dan alleen geofencen, denk aan scenario's waarbij een alarm op je telefoon een lamp aandoet of een email met een bepaald kenmerk de deurbellaat afgaan.

Maar is deze optie al geimplementeerd?

[...]
Je hebt helemaal gelijk. Geo-fencing is een vorm van de implementatie die makkelijk te begrijpen en te implementeren is voor iedereen. Zonder diepgaande kennis van allerlei tools.

Maar iedere email met de juiste code zal leiden tot schakelen van een schakelaar in je Homewizard.

Zeker als je apps zoals Tasker of Actions Pro van Sigmacell (android) gebruikt zijn de mogelijkheden onbeperkt. Met deze app kan de status van je telefoon leiden tot een email (vrijwel alle statussen die je telefoon kan hebben, kunnen getriggerd worden). En hierop kan geschakeld kan worden in de Homewizard

Een aanvulling. De email wordt verwerkt door de HPM en de HPM schakelt de Homewizard. Een registratie op http://hpm.homeip.net is dus wel vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals eerder aangegeven zou ik verdere details geven over het aansluiten van de Itho Eco Fan huisventilatie unit. De Itho unit die ik heb is er een van het nieuwe type, waarin een standaard 2-aderig spanningsnoer zit, zonder aarde dus. De unit is te bedienen middels de RF afstandsbediening in de standen laag, midden en hoog. Daarnaast bied de afstandsbediening een timer knop waarmee meerdere keren drukken telkens 10 min langer de unit op hoog gezet word. Alle standen schakelen middels de HW, zou lastig worden, aangezien ik dan meerdere KAKU's of Intertechno's nodig heb en de status van zo'n schakelaar niet anders als ON of OFF in de HW zal zijn. Herkennen van de juiste stand is dan erg lastig. Als ik terug ga naar de basis dan is eigenlijk het enige wat ik wil de Hoog stand in- of uitschakelen. De print in de Itho beschikt over een 5-pins aansluiting waarop de voeding stekker zit. De eerste twee zijn voor L (bruin) en N (neutraal). De derde is eigenlijk voor Aarde, maar word in de nieuwe units met gewoon snoer niet meer gebruikt. Er zijn ook units met een perilex stekker, dan zijn uiteraard wel meer aansluitingen in gebruik. Pin 4 en Pin 5 zijn dan voor Stand Midden en Stand Hoog. Geen spanning op een van deze pins, betekend automatisch Stand Laag. Hier een foto van de stekker:
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/wcpk8jd8t/Stekker.jpg

Indien je de draadjes uit de stekker haalt, dan krijg je kleine stekkertjes.
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/8x7n36thp/Draadjes.jpg

Ok, een draadje erbij maken, maar hoe kom je aan zo'n stekkertje. Na een tijdje zoeken en goede tips op een ander forum, kwam ik erachter dat het deze stekker moet zijn van Molex type Spox.
Dus een paar van deze stekkertjes besteld en met een plat tangetje aan een extra L (Bruine) draad gemaakt. Had eigenlijk een zwarte schakel draad moeten zijn, maar had even niets anders en wil het natuurlijk dezelfde avond na binnenkomst van de stekker nog werkend hebben :P . Het ziet er dan als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/3ocm5bb2l/Stekker_Klaar.jpg

Deze draad aansluiten aan een Klik aan Klik uit ACM-1000, zier er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/c95xwhl8t/KAKU.jpg
Ok, de goed oplettende ziet dat het hier een Aarde draad geworden is, maar dit is dus eigenlijk de bruine draad. Ik heb namelijk ook de voeding afgetapt van de voedinsnoer van de Itho, dus daarom is het hier een andere kleur geworden, het is immers een heel kort ander snoertje geworden. Gemarkeerd als zwart en de enige die er bij komt ben ik zelf, dus dat komt wel goed.

Alles instekkeren en koppelen aan de Homewizard en het werkt helemaal top!
Indien je de schakelaar nu in de HW op ON zet dan gaat de Itho hoog draaien en OFF is gewoon weer laag. Nu een kwestie van een actie hangen aan de luchtvochtigheidsensoren en domotica is weer naar een hoger level :Y

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-06 20:25
martinvdm schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 21:25:
Zoals eerder aangegeven zou ik verdere details geven over het aansluiten van de Itho Eco Fan huisventilatie unit. De Itho unit die ik heb is er een van het nieuwe type, waarin een standaard 2-aderig spanningsnoer zit, zonder aarde dus. De unit is te bedienen middels de RF afstandsbediening in de standen laag, midden en hoog. Daarnaast bied de afstandsbediening een timer knop waarmee meerdere keren drukken telkens 10 min langer de unit op hoog gezet word. Alle standen schakelen middels de HW, zou lastig worden, aangezien ik dan meerdere KAKU's of Intertechno's nodig heb en de status van zo'n schakelaar niet anders als ON of OFF in de HW zal zijn. Herkennen van de juiste stand is dan erg lastig. Als ik terug ga naar de basis dan is eigenlijk het enige wat ik wil de Hoog stand in- of uitschakelen. De print in de Itho beschikt over een 5-pins aansluiting waarop de voeding stekker zit. De eerste twee zijn voor L (bruin) en N (neutraal). De derde is eigenlijk voor Aarde, maar word in de nieuwe units met gewoon snoer niet meer gebruikt. Er zijn ook units met een perilex stekker, dan zijn uiteraard wel meer aansluitingen in gebruik. Pin 4 en Pin 5 zijn dan voor Stand Midden en Stand Hoog. Geen spanning op een van deze pins, betekend automatisch Stand Laag. Hier een foto van de stekker:
[afbeelding]

Indien je de draadjes uit de stekker haalt, dan krijg je kleine stekkertjes.
[afbeelding]

Ok, een draadje erbij maken, maar hoe kom je aan zo'n stekkertje. Na een tijdje zoeken en goede tips op een ander forum, kwam ik erachter dat het deze stekker moet zijn van Molex type Spox.
Dus een paar van deze stekkertjes besteld en met een plat tangetje aan een extra L (Bruine) draad gemaakt. Had eigenlijk een zwarte schakel draad moeten zijn, maar had even niets anders en wil het natuurlijk dezelfde avond na binnenkomst van de stekker nog werkend hebben :P . Het ziet er dan als volgt uit:
[afbeelding]

Deze draad aansluiten aan een Klik aan Klik uit ACM-1000, zier er dan zo uit:
[afbeelding]
Ok, de goed oplettende ziet dat het hier een Aarde draad geworden is, maar dit is dus eigenlijk de bruine draad. Ik heb namelijk ook de voeding afgetapt van de voedinsnoer van de Itho, dus daarom is het hier een andere kleur geworden, het is immers een heel kort ander snoertje geworden. Gemarkeerd als zwart en de enige die er bij komt ben ik zelf, dus dat komt wel goed.

Alles instekkeren en koppelen aan de Homewizard en het werkt helemaal top!
Indien je de schakelaar nu in de HW op ON zet dan gaat de Itho hoog draaien en OFF is gewoon weer laag. Nu een kwestie van een actie hangen aan de luchtvochtigheidsensoren en domotica is weer naar een hoger level :Y
Ziet er goed uit! Wat moet ik precies hebben voor m'n deurbel? Relais moest er tussen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rdvl schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 10:14:
[...]

Ziet er goed uit! Wat moet ik precies hebben voor m'n deurbel? Relais moest er tussen toch?
Dat hangt een beetje af van hoeveel spanning jou deurbel is. Ik heb ooit deze besteld. Doet het bij mij prima. Zit nog een extra wisselaar op voor eventueel andere te schakelen device. Je kunt er ook eventueel nog een schroeffitting bij kopen, dan hoef je niet te solderen.
Er zijn ook talloze andere oplossing met bijvoorbeeld een gelijkrichter, maar ik heb dat nooit nodig gehad, maargoed hangt helemaal af van jou deurbel.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:22
martinvdm schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 10:39:
[...]

Dat hangt een beetje af van hoeveel spanning jou deurbel is. Ik heb ooit deze besteld. Doet het bij mij prima. Zit nog een extra wisselaar op voor eventueel andere te schakelen device. Je kunt er ook eventueel nog een schroeffitting bij kopen, dan hoef je niet te solderen.
Er zijn ook talloze andere oplossing met bijvoorbeeld een gelijkrichter, maar ik heb dat nooit nodig gehad, maargoed hangt helemaal af van jou deurbel.
Ik heb voor mijn deurbel een solid state relais gebruikt die eigenlijk geschikt is voor 24 volt. Daar staat continu 8 volt van mijn beltrafo op en het relais word dan wel bekrachtigd. Druk ik de bel in en er komt dan 8 volt van de beltrafo op dan is de spanning te laag en word het relais niet bekrachtigd. Dan werkt de bel dus niet
Ik heb een magneetcontact doorgesoldeerd en die aangesloten op de "normaly closed" contacten van het relais. Er staat constant 8 volt op het relais en het contact is verbroken, als er word aangebeld word de spanning te laag en valt het relais af, magneetcontact word gemaakt : er word aangebeld.
Heb dit nu ongeveer een jaar zo in gebruik.
Het hoort eigenlijk niet zo maar dit relais had ik nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hele weekend al aanzienlijk problemen met verbinden met Homewizard Online. Of helemaal geen connectie of erg traag. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
martinvdm schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:01:
Hele weekend al aanzienlijk problemen met verbinden met Homewizard Online. Of helemaal geen connectie of erg traag. Meer mensen hier last van?
Ik ook, en niet alleen dit weekend. en schakel ik naar de directe mode dan gaat het wel snel. Helaas heb ik meerdere HW en moet ik kunnen schakelen tussen deze HW. Kan niet met directe methode

Heb al verschillende malen met HW gebeld, maar ze kunnen niets vinden. Lijkt sterk af te hangen van hoe groot je get-sensor file is. Lijkt boven de 3k meer vertraging te hebben. Gek genoeg reageert de app.homewizard.nl site via homewizard online methode meestal wel snel. Die gebruik ik steeds vaker op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 23:41
mike123 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 23:51:
[...]

Ik heb voor mijn deurbel een solid state relais gebruikt die eigenlijk geschikt is voor 24 volt. Daar staat continu 8 volt van mijn beltrafo op en het relais word dan wel bekrachtigd. Druk ik de bel in en er komt dan 8 volt van de beltrafo op dan is de spanning te laag en word het relais niet bekrachtigd. Dan werkt de bel dus niet
Ik heb een magneetcontact doorgesoldeerd en die aangesloten op de "normaly closed" contacten van het relais. Er staat constant 8 volt op het relais en het contact is verbroken, als er word aangebeld word de spanning te laag en valt het relais af, magneetcontact word gemaakt : er word aangebeld.
Heb dit nu ongeveer een jaar zo in gebruik.
Het hoort eigenlijk niet zo maar dit relais had ik nog liggen.
Ik vind de oplossing van RuudMR het meest elegant en universeel inzetbaar. Ik heb deze ook gemaakt en de testschakelaar en led weggelaten. Dan heb je met 3 componentjes (optocoupler, weerstandje en diode) een goedkope en zuinige oplossing die op bijna alle bellen tussen 6 en 15 V, gelijk- of wisselstroom zal werken.

Continue stroom door een relais sturen vind ik echt zonde. Zo'n beltrafo die continue sluipverbruikt is eigenlijk al al jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 19:34

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Ik heb de bel-oplossing van Peter-1970 gevolgd.
Eenvoudig aan te sluiten en het werkt al maanden uitstekend!

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567400

Martino-s schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:15:
Ik heb de bel-oplossing van Peter-1970 gevolgd.
Eenvoudig aan te sluiten en het werkt al maanden uitstekend!
:) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-12-2020
Ik heb een simpele vraag mbt de AWMD-250 van KAKU,kan echter nergens een duidelijk antwoord vinden.
Wellicht dat één van jullie ervaren gebruikers mij kan helpen.

Wanneer je de AWMD-250 heb aangesloten icm met een "echte" schakelaar op de witte draden, kan je dan wanneer de lamp met de gewone schakelaar is ingeschakeld hem via domotica weer uitschakelen (de "echte" schakelaar blijft dan dus in staan)

En wat gebeurt er als de AWMD-250 via een remote signaal is ingeschakeld en je zet de "echte" schakelaar die er aan vast zit in aan (witte circuit gesloten) stand, gaat de lamp dan uit of blijft hij aan.....

Simpel gezegd, wat is de schakellogica van deze module?

[ Voor 9% gewijzigd door Tmulder op 28-04-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De wandschakelaar 'toggled'. Dus als je de lamp aanzet met de wandschakelaar gaat de lamp aan. Zet je de lamp vervolgens uit via domotica en tik je daarna de wandschakelaar weer om, dan gaat de lamp opnieuw aan. :)

[ Voor 4% gewijzigd door b0123405 op 28-04-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 16:31
De Philips Hue lampen zijn nu al even toegevoegd. Toen ik aan het kijken was kwam ik een afstandbediening tegen die wel heel erg leek op die van mijn Philips LivingColors Iris - LED - Wit.

Zou dit kunnen betekenen dat de Philips LivingColors Iris - LED - Wit oon gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
Allen,

Het is mij ondertussen duidelijk dat de TS-704 UVsensor (welke o.a. compatible is met Homewizard)
niet langer leverbaar is.
Het lijkt er op dat zowel Honeywell als Elro deze sensor uit hun assortiment hebben gehaald.
Daar zal dan wel een goede reden voor zijn ;-)

Ik ben nu op zoek naar een goed alternatief, maar dat blijkt niet zo makkelijk, zeker niet voor een schappelijke prijs. De sensor van Oregon Scientific komt nog het dichtste bij, maar die is weer niet 100% compatible met HW. :(

Ergo: Iemand een goede tip ?
Ik zit nu met een optie voor mijn 'weerstation' in Homewizard voor een UV sensor, maar die blijkt dus niet te bestaan. 8)7
(Misschien moet HW dan die optie maar uit de sensorlijst halen ;-))))

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik heb het zelfde met de uv sensor ik heb HW ook al gebeld over deze uv sensor en heb ook al gezegd dat ze hem anders maar uit de sensor lijst moeten halen, en dat mensen die hem er wel tussen hebben willen hem net als een temperatuur sensor zelf moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:09
is een hogere c-waarde beter en nauwkeuriger dan een lage? heb nu mijn meter op 2000imp/kwh staan maar kan hem ook op 3200 zetten of op 5000?
Dazzie schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:33:
Vraagje over de kWh meter.
Moet die 2000imp/kWh zijn of is dat in de energylink in te stellen? Dat die bv ook 1000imp/kWh mag zijn.

Ik wil ook de Energylink nemen alleen heb ik nog geen slimme meter, die komt 2e kwartaal 2015 pas hier, maar wil dan een kWh meter die ik nog heb liggen plaatsen achter me hoofdschakelaar.

Dus kan je bij de energylink de c-waarde anders instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Dazzie schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:18:
is een hogere c-waarde beter en nauwkeuriger dan een lage? heb nu mijn meter op 2000imp/kwh staan maar kan hem ook op 3200 zetten of op 5000?

[...]
Alleen de juiste waarde ingeven, alle andere waarden geven een verkeerde opbrengst aan.
Er is niet beter of nauwkeuriger. Je juiste waarde staat op je kWh meter. :)
Andere waarden zijn gewoon fout. Simpel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RuudMR op 29-04-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Jammer, dat er niet betaalbaar een goede UV sensor beschikbaar is.
Weghalen door hw, niet dus, er komen vast weer betaalbaar type en als je het niet gebruik heb je er toch ook geen last van. Gat in de markt voor de fabrikant, ontdekken ze vast.
Als ze betaalbaar zijn ga ik ook voor eentje. Even geduld zal nodig zijn. :) :) :)

Wie geeft de eerste tip voor een werkend alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
ik heb een losse kwh meter waarbij ik zelf de c-waarde kan aanpassen.
vandaar mijn vraag!

The pulse frequency is configurable and can be set to a value between 1-9999
impulses. The value must be an integer. The unit is selectable and may be set to
imp/kWh, imp/Wh or imp/MWh.
RuudMR schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:25:
[...]

Alleen de juiste waarde ingeven, alle andere waarden geven een verkeerde opbrengst aan.
Er is niet beter of nauwkeuriger. Je juiste waarde staat op je kWh meter. :)
Andere waarden zijn gewoon fout. Simpel ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Dazzie op 29-04-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Als je de kWh meter zelf meer of minder pulsen kan laten maken geeft de hoogste waarde de hoogste resolutie. Wel bijzonder, ik ken deze type niet maar ze zullen er zeker zijn.
Heeft niets met de absolute nauwkeurigheid te maken. Ik zou voor 1000 imp/kWh gaan, dus 1wh per puls.
Mooie waarde eigenlijk heeft meer weinig voordelen. Wel aan beide zijde de identieke waarde kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
ik heb de B21 111-100 kwh meter. http://www.abb.com/produc...00149R1000&cid=9AAC100487

nu heb ik gelijk nog een vraag, vandaag de energy link aangesloten en hij gas gelijk aan dat ik s1 en s2 een hele berg kWh verbruikt heb. terwijl de meter in de kast op 12,54 kwh staat en de andere op 0,9 kWh
hoe krijg ik die waarde op 0 zegmaar?
heb al geprobeerd hem opnieuw te pairen.

Afbeeldingslocatie: http://home.caiway.nl/~dazzling/homewizard/energie.PNG
RuudMR schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:29:
Als je de kWh meter zelf meer of minder pulsen kan laten maken geeft de hoogste waarde de hoogste resolutie. Wel bijzonder, ik ken deze type niet maar ze zullen er zeker zijn.
Heeft niets met de absolute nauwkeurigheid te maken. Ik zou voor 1000 imp/kWh gaan, dus 1wh per puls.
Mooie waarde eigenlijk heeft meer weinig voordelen. Wel aan beide zijde de identieke waarde kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
De Abb is een hele mooie meter, aan de nauwkeurigheid zou ik niet twijfelen, zit wel goed bij Abb.
De tellers zijn dagtellers, vannacht staan ze op nu nul en vanaf dat ogenblik wordt er gemeten.
Bij mij klopt deze waarde op de puls nauwkeurig. Het mooiste is om via de p1 poort in te lezen hierover loopt data met absolute waarden van electra en gas. Iedere 10 sec komen er nieuwe waarden daar kan een puls kWh meter niet tegen op. Ik gebruik p1, pulsjes voor kWh van de zonnepanelen en pulsjes van de watermeter. Dit werkt echt schitterend ook met weergave van de absolute waarden. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
ok we wachten tot morgen af,

hoop dat ik als eerste op de lijst staat van het uitleveren van de slimme meters hier. Tot die tijd doen we het gewoon met deze oplossing :)
RuudMR schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:55:
De Abb is een hele mooie meter, aan de nauwkeurigheid zou ik niet twijfelen, zit wel goed bij Abb.
De tellers zijn dagtellers, vannacht staan ze op nu nul en vanaf dat ogenblik wordt er gemeten.
Bij mij klopt deze waarde op de puls nauwkeurig. Het mooiste is om via de p1 poort in te lezen hierover loopt data met absolute waarden van electra en gas. Iedere 10 sec komen er nieuwe waarden daar kan een puls kWh meter niet tegen op. Ik gebruik p1, pulsjes voor kWh van de zonnepanelen en pulsjes van de watermeter. Dit werkt echt schitterend ook met weergave van de absolute waarden. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
En dit is een leuke (goede) uitbreiding voor de domotica in huis. Een CO2 meter.
Ik gebruik hem om mijn wtw aan te sturen wanneer het nodig is, en anders staat hij gewoon uit.
En snachts is het gewoon stil!
Ik gebruik het intussen meer dan een jaar maar stuur hem direct aan, via de hw zou het ook mooi kunnen werken.
Het gaat om een CO2 meter, deze is van Conrad, ik gebruik zijn voorganger maar met een zelfde layout.
De link en voor een best wel scherpe prijs.
http://www.conrad.nl/ce/n...kwaliteitsindicator101300

Ik heb deze meters nog niet gezien met mogelijke hw interface maar dit moet toch mogelijk zijn.
Bij mij zitten op de ledjes optokoppels aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RuudMR schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:29:
De optimale waarde hangt een beetje af van je verbruik.
Als je minimale verbruik laag is, wil je sowieso een zo'n hoog mogelijke c-waarde. Dan heb je een meer real-time idee van je verbruik. Anders moet je zo lang wachten op een update.
Als je een redelijk tot hoog verbruik hebt, kan het natuurlijk zijn dat er bij te veel pulsjes er eentje gemist gaat worden en dan krijg je een afwijking.
Stel je hebt 10'000 imp/kWh, dan heb je bij 5000 Watt verbruik (waterkoker, koffiezetapparaat en wasmachine tegelijk aan) dus 50'000 pulsjes per uur, oftewel bijna 14 per seconde. (72 msec per puls)
Een fotodiode kan dat wel aan, maar de vraag is of de processor die erachter zit wel elke 30 msec (50% dutycycle LED) zeker weten naar de diode kijkt. Anders mis je af en toe eentje.
Geen idee hoe hard het processortje werkt wat de fotodiode uitleest.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
oke duidelijk antwoord, ik heb hem gewoon op 2000 ingesteld, dat moet wel goed gaan dan.
TD-er schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:59:
[...]

Als je minimale verbruik laag is, wil je sowieso een zo'n hoog mogelijke c-waarde. Dan heb je een meer real-time idee van je verbruik. Anders moet je zo lang wachten op een update.
Als je een redelijk tot hoog verbruik hebt, kan het natuurlijk zijn dat er bij te veel pulsjes er eentje gemist gaat worden en dan krijg je een afwijking.
Stel je hebt 10'000 imp/kWh, dan heb je bij 5000 Watt verbruik (waterkoker, koffiezetapparaat en wasmachine tegelijk aan) dus 50'000 pulsjes per uur, oftewel bijna 14 per seconde. (72 msec per puls)
Een fotodiode kan dat wel aan, maar de vraag is of de processor die erachter zit wel elke 30 msec (50% dutycycle LED) zeker weten naar de diode kijkt. Anders mis je af en toe eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
TD-er schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:59:
[...]

Normaal zit er een echte teller in, met een beperkt aantal bits dus de pulsfrequentie heel erg opvoeren leidt tot fouten. Als het via de uP loopt dan zeker onder interrupt, en pulsje missen gebeurt dan niet en is alzo niet juist. Komt bij mij met de hw met zekerheid niet voor.
Ik heb parallel aan mijn hw ingang een echte teller van mijn huiscomputer lopen.
En ze lopen exact gelijk, ja iedere dag weer. Ik heb wel signaalconditionering er tussen zitten want er zit ca 30 mrt kabel naar mijn tellertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RuudMR schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:28:
En dit is een leuke (goede) uitbreiding voor de domotica in huis. Een CO2 meter.
Ik gebruik hem om mijn wtw aan te sturen wanneer het nodig is, en anders staat hij gewoon uit.
En snachts is het gewoon stil!
Ik gebruik het intussen meer dan een jaar maar stuur hem direct aan, via de hw zou het ook mooi kunnen werken.
Het gaat om een CO2 meter, deze is van Conrad, ik gebruik zijn voorganger maar met een zelfde layout.
De link en voor een best wel scherpe prijs.
http://www.conrad.nl/ce/n...kwaliteitsindicator101300

Ik heb deze meters nog niet gezien met mogelijke hw interface maar dit moet toch mogelijk zijn.
Bij mij zitten op de ledjes optokoppels aangesloten.
Heeft deze uberhaubt wel 433 mhz draadloos? Ik zoek ook al tijden een koolmonoxide meter voor bbij de cv die koppelbaar is met de HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Nee, deze geeft geen hf uit, ik interface via optokoppels op de grenswaarde leds.
Ik heb een kleine ucontroller er tussen zitten om hem ook te kunnen bedienen, hier zitten ook tijdfuncties op.
Dit zou ook via de hw gerealiseerd moeten kunnen worden.
Nulwaarde is ca 400ppm bij 600ppm schakelt de wtw in op laag, boven de 900ppm naar hoog.
Werkt erg al ca een jaar erg goed.

Nog even het verschil, deze meet kooldioxide CO2 en geen koolmonoxide CO.
Kooldioxide ademen we allemaal uit, Te veel is niet goed maar je gaat er niet snel dood aan.
Koolmonoxide is al bij hele kleine waarden dodelijk. =>0,5 % is al dodelijk.
Meten is op zich goed, maar dan direct met een alarm er achter, en ramen open.

[ Voor 30% gewijzigd door RuudMR op 29-04-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RuudMR schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:40:
Nee, deze geeft geen hf uit, ik interface via optokoppels op de grenswaarde leds.
Ik heb een kleine ucontroller er tussen zitten om hem ook te kunnen bedienen, hier zitten ook tijdfuncties op.
Dit zou ook via de hw gerealiseerd moeten kunnen worden.
Nulwaarde is ca 400ppm bij 600ppm schakelt de wtw in op laag, boven de 900ppm naar hoog.
Werkt erg al ca een jaar erg goed.

Nog even het verschil, deze meet kooldioxide CO2 en geen koolmonoxide CO.
Kooldioxide ademen we allemaal uit, Te veel is niet goed maar je gaat er niet snel dood aan.
Koolmonoxide is al bij hele kleine waarden dodelijk. =>0,5 % is al dodelijk.
Meten is op zich goed, maar dan direct met een alarm er achter, en ramen open.
Ja das waar CO bedoelde ik, en jij CO2. CO zou wel leuk zijn, ik snap niet echt waarom dat er niet is. Als je een koppelbare rookmelder kunt maken, die dus werkt met 433mhz, waarom dan geen CO.
Zou wel leuk zijn. Te veel CO gemeten en automatische melding via pushnotificatie, raam gaat via raamopener open en de ventilator gaat aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JoostVerh.
Vandaag dan eindelijk de HeatLink gekocht en aangesloten. De problemen die jij hier beschrijf, lijken bij mij ook voor te komen.

Ook de temperatuur lijkt niet 100% overeen te komen.
Ik heb versie 28 van de iSense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
martinvdm schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:44:
[...]

Ja das waar CO bedoelde ik, en jij CO2. CO zou wel leuk zijn, ik snap niet echt waarom dat er niet is. Als je een koppelbare rookmelder kunt maken, die dus werkt met 433mhz, waarom dan geen CO.
Zou wel leuk zijn. Te veel CO gemeten en automatische melding via pushnotificatie, raam gaat via raamopener open en de ventilator gaat aan :P
Bij CO is raam open wel goed maar hierna altijd ruimte verlaten. Altijd ontruimen dus.
Bij CO2 kan je de ventilatie regelen tot een normaal niveau, en dit in verschillende stappen.
Ook hier is weer energie te winnen. 1e van een wtw of ventilator 2e meer ventileren dan noodzakelijk is geeft warmteverliezen. En het verhoogt het wooncomfort omdat op tijden dat het niet nodig is het altijd te lawaaierige ding gewoon uitzet. (En mijn filters gaan veel langer mee!)
Ja detectoren met hf uitgang heb ik nog niet gezien maar hier is vast iets voor te maken!
De op de detectoren is een uitgang te maken en hier moet toch een zender gekoppeld kunnen worden.
Ik weet nog niet welke zender hier het meest geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou misschien een rookmelder kunnen ombouwen?
Zeker nu ze zo goedkoop te krijgen zijn (12,99 per 2 bij de Trekpleister/Kruidvat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:21
martinvdm schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:50:
@JoostVerh.
Vandaag dan eindelijk de HeatLink gekocht en aangesloten. De problemen die jij hier beschrijf, lijken bij mij ook voor te komen.

Ook de temperatuur lijkt niet 100% overeen te komen.
Ik heb versie 28 van de iSense.
Jammer voor je ik zou zeggen vooral bij HW klagen, hopelijk lossen ze het dan voor het volgende stookseizoen op!

Het laatste wat ik vernomen heb (een tijd geleden) is dat ze het inderdaad hebben laten liggen maar dat ze het wel willen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
TD-er schreef op woensdag 30 april 2014 @ 05:55:
Zeker nu ze zo goedkoop te krijgen zijn (12,99 per 2 bij de Trekpleister/Kruidvat)
Een CO2 meter, maar ook een CO meter is totaal anders opgebouwd dan een normale rookmelder.
(Hoewel ze allemaal wel een optische meetkamer hebben)
Ombouwen kan dus niet. Het enige wat ik kan zeggen is dat de zender niet veel geld kan kosten gezien de prijs Vd enorm goedkope melders van kruitvat enz. (heb ik zelf natuurlijk wel gekocht).

Maar de Conrad CO2 meter is naar verhouding nu ook erg goedkoop, deze zijn doorgaans erg duur, zelfs ook via eBay heb ik ze niet voor deze prijs gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanwezen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:19
Gisteren een Axa Remote 2.0 gekocht: YouTube: Axa Remote 2.0 Hopelijk lukt het om te verbinden met KAKU: YouTube: AXA remote 2 Open stop Close via KAKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-04 09:37
Hallo all
Ben ook al een tijdje met HW bezig heb al wat leuke dingen er in staan .
Maar nu zit ik met het volgende probleem heb een apir-2150 heb als nieuwe sensor aangemeld geen probleem ( dmv de schakelaar van learn om te zetten ) nu heb ik hem buiten hangen en nu wil ik dat de verlichting van de buitenverlichting aan gaat via de HW en dat hij een notificatie stuurt naar mijn telefoon

Maar als ik de bewegingsmelder rechtstreeks op de verlichting zet doet de lamp het wel (dus hij is niet stuk)
Heb de tijdschakelaar op 1 min. Staan
De learn schakelaar op del
En de lichtgevoeligheid op H

Heeft iemand misschien nog een oplossing of iets dat ik fout doe????
Alvast bedankt voor de antwoorden .

Bedankt voor de antwoorden ;) maar heb het gevonden eens even door de oude berichten heen gespit en toen kwam ik een item tegen om de HW op zijn kant te zetten en ja hoor de hele dag meldingen _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door picosuma op 02-05-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362133

sebastiaanwezen schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:30:
Gisteren een Axa Remote 2.0 gekocht: YouTube: Axa Remote 2.0 Hopelijk lukt het om te verbinden met KAKU: YouTube: AXA remote 2 Open stop Close via KAKU
Goe ga je dit doen? Of werkt dat standaard al? Ik dacht namelijk van niet.
Volgens mij moet je daaroor iets inbouwen?

Graag hoor ik meer als het werkt, ik wil die oplossing ook voor een aantal van mijn ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:09
Anoniem: 362133 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:40:
[...]

Goe ga je dit doen? Of werkt dat standaard al? Ik dacht namelijk van niet.
Volgens mij moet je daaroor iets inbouwen?

Graag hoor ik meer als het werkt, ik wil die oplossing ook voor een aantal van mijn ramen.
Op een andere video op hetzelfde YouTube-account is te zien dat hij een Arduino gebruikt om de boel werkend te krijgen:

YouTube: Control AXA remote 2.0 with KAKU with arduino

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mediacj schreef op woensdag 30 april 2014 @ 07:50:
[...]

Jammer voor je ik zou zeggen vooral bij HW klagen, hopelijk lossen ze het dan voor het volgende stookseizoen op!

Het laatste wat ik vernomen heb (een tijd geleden) is dat ze het inderdaad hebben laten liggen maar dat ze het wel willen oplossen.
Vandaag HW even kort gesproken, maar zou nog terug gebeld worden door iemand met meer Heatlink ervaring. iig zijn de temperatuurwaardes wel te verklaren en betreft het hier afrondverschillen. Heeft te maken met het feit dat de thermostat halve graden in het display aanhoud, maar in werkelijkheid en dus ook de HW per 1 tiende rekend. De HW geeft dus accurater weer dan dat de thermostat afrond.

Wat wel merk en daar zouden ze me nog over terug bellen vandaag (helaas niet gebeurd :-( ), is dat het niet echt concequent goed lijkt te werken. Als ik de temperatuur aangeef op de HL, terwijl de thermostaat in controle was, dan lijkt de thermostaat wel aan te geven dat er handmatige bediening is, maar vervolgens gebeurd er niet altijd wat. Ook het rechtsbovenin schakelen tussen HL en thermostaat lijkt niet concequent goed te werken. Als de HL in controle is en ik zeg op de thermostaat dat deze het programma weer moet vervolgenen en dus de controle weer moet overnemen, dan lijkt de HL daar ook niet altijd wat van aan te trekken en geeft nog steeds vrolijk weer dat hij de controle heeft.
Ben benieuwd als ze wellicht morgen terug bellen wat de oplossing zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318027

martinvdm schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:32:
[...]

Vandaag HW even kort gesproken, maar zou nog terug gebeld worden door iemand met meer Heatlink ervaring. iig zijn de temperatuurwaardes wel te verklaren en betreft het hier afrondverschillen. Heeft te maken met het feit dat de thermostat halve graden in het display aanhoud, maar in werkelijkheid en dus ook de HW per 1 tiende rekend. De HW geeft dus accurater weer dan dat de thermostat afrond.

Wat wel merk en daar zouden ze me nog over terug bellen vandaag (helaas niet gebeurd :-( ), is dat het niet echt concequent goed lijkt te werken. Als ik de temperatuur aangeef op de HL, terwijl de thermostaat in controle was, dan lijkt de thermostaat wel aan te geven dat er handmatige bediening is, maar vervolgens gebeurd er niet altijd wat. Ook het rechtsbovenin schakelen tussen HL en thermostaat lijkt niet concequent goed te werken. Als de HL in controle is en ik zeg op de thermostaat dat deze het programma weer moet vervolgenen en dus de controle weer moet overnemen, dan lijkt de HL daar ook niet altijd wat van aan te trekken en geeft nog steeds vrolijk weer dat hij de controle heeft.
Ben benieuwd als ze wellicht morgen terug bellen wat de oplossing zou zijn. :)
Ik heb ook dezelfde combinatie en volgens homewizard zou het met een andere thermostaat op te lossen zijn. Als ik niet tevreden was kon ik alles binnen 30 dagen retour sturen. Als ik in de app de temp instel veranderd deze niet op de thermostaat, andersom wel alleen duurt het soms een paar minuten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 318027 op 30-04-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 318027 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:42:
[...]

Ik heb ook dezelfde combinatie en volgens homewizard zou het met een andere thermostaat op te lossen zijn. Als ik niet tevreden was kon ik alles binnen 30 dagen retour sturen. Volgens mij hebben de huidige thermostaten geen overwrite functie waardoor het niet helemaal goed gaat. Als ik in de app de temp instel veranderd deze niet op de thermostaat, andersom wel alleen duurt het soms een paar minuten.
de iSense heeft wel degelijk een overwrite functie, sterker nog, deze word zelfs in de KB van homewizard uitgelegd, zie hier.
Ik heb de nieuwste versie van de iSense en heb totaal niet de behoefte om een nieuwe thermostaat op te hangen, zeker niet omdat deze, bij aanschaf nieuwe ketel, er net 3 weken hangt. NB. de thermostaat en de ketel staan beide keurig op de compatibility lijst van HW. Lijkt mij dat het gewoon een keer opgelost moet worden, blijven ontwijken lijkt me ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Ik heb ook de combi remeha ketel met de isense en het heeft hier ook nog niet vlekkeloos verlopen. hoop dat ze voor het stookseizoen de oplossing hebben gevonden.
Anoniem: 318027 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:42:
[...]

Ik heb ook dezelfde combinatie en volgens homewizard zou het met een andere thermostaat op te lossen zijn. Als ik niet tevreden was kon ik alles binnen 30 dagen retour sturen. Als ik in de app de temp instel veranderd deze niet op de thermostaat, andersom wel alleen duurt het soms een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318027

martinvdm schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:57:
[...]

de iSense heeft wel degelijk een overwrite functie, sterker nog, deze word zelfs in de KB van homewizard uitgelegd, zie hier.
Ik heb de nieuwste versie van de iSense en heb totaal niet de behoefte om een nieuwe thermostaat op te hangen, zeker niet omdat deze, bij aanschaf nieuwe ketel, er net 3 weken hangt. NB. de thermostaat en de ketel staan beide keurig op de compatibility lijst van HW. Lijkt mij dat het gewoon een keer opgelost moet worden, blijven ontwijken lijkt me ook geen oplossing.
Klopt Martin had het ook al even veranderd in mijn vorige post :), ik zit er idd ook niet op te wachten en hoop ook dat ze alsnog met een goede oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik kan niet zo snel vinden of het hier al gemeld is maar omdat er hier toch aardig wat Hue gebruikers zijn, lees het volgende even door.
Als dit hier niet hoort, sorry.
Problemen met Hue lampen en firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RuudMR schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:49:
[...]

Een CO2 meter, maar ook een CO meter is totaal anders opgebouwd dan een normale rookmelder.
(Hoewel ze allemaal wel een optische meetkamer hebben)
Ombouwen kan dus niet. Het enige wat ik kan zeggen is dat de zender niet veel geld kan kosten gezien de prijs Vd enorm goedkope melders van kruitvat enz. (heb ik zelf natuurlijk wel gekocht).

Maar de Conrad CO2 meter is naar verhouding nu ook erg goedkoop, deze zijn doorgaans erg duur, zelfs ook via eBay heb ik ze niet voor deze prijs gevonden.
Ik snap dat die meters totaal anders opgebouwd zijn.
Het enige wat jij nodig hebt is een koppeling tussen jouw CO2-meter waar een LED gaat branden bij te hoge waarden en een HomeWizard.
Nou zijn die rookmelders min of meer iets van een optische sensor en een RF zender/ontvanger die een protocol uitzenden wat HW snapt.
Dus lijkt mij geen rocket-science om dat met elkaar te verbinden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
TD-er schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:35:
[...]

Ik snap dat die meters totaal anders opgebouwd zijn.
Het enige wat jij nodig hebt is een koppeling tussen jouw CO2-meter waar een LED gaat branden bij te hoge waarden en een HomeWizard.
Nou zijn die rookmelders min of meer iets van een optische sensor en een RF zender/ontvanger die een protocol uitzenden wat HW snapt.
Dus lijkt mij geen rocket-science om dat met elkaar te verbinden, toch?
Klopt, is te doen, maar ik heb het al een jaar werken met een uP (een basic stamp) er tussen.
Ik kan nu op iedere verdieping (3) de wtw via een simpel toetsje en 4 leds bedienen. Met automatisch/ hand en allerlei timerfuncties er bij en met complete powerdown wanneer geen ventilatie noodzakelijk is.
Het werkt dus al helemaal, om de hw er bij te betrekken moet ik echt nog bedenken.

Ik heb intussen wel uitgezocht hoe je met contacten of opto's een afstandsbediening kan koppelen.
Ik gebruik de AYCT-102 hiervoor, ik kan deze nu dus met een extern signaal uit een opto bv commando's verzenden. Dus koppelen met de analyser.
Er is nog wel een puntje, de analyser geeft verschillende niveaus uit de Ab wil korte pulsjes voor aan en uit.
Met een paar ic's is dit op te lossen, wordt het toch nog redelijk complex.
Geïnteresseerde voor de Ab modificatie kunnen een dm zenden, ik heb foto's en tekeningen hoe het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 17:44
Gisteren voor een prikje een Tenvis camera op de kop getikt. Werkt prima met de HW, alleen de snapshots bij de deurbel werkten niet. Gewisseld voor de Foscam en nu wordt er braaf een fotootje gemaakt.
Overweeg toch een echte vaste outdoorcam van Foscam, maar twijfel vanwege de kabel. Deze zal natuurlijk via de buitenmuur naar binnen moeten. Zit er nog steeds zo'n waanzinnig dikke stekker aan? Hoe hebben jullie dit opgelost? Zou graag een paar fotootjes zien.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Wat heb je precies gewisseld? De hele camera? Of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
nitpicker schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:20:
Wat heb je precies gewisseld? De hele camera? Of..?
Yep, Tenvis staat nu gewoon in de woonkamer en de Foscam voor het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

Heeft een van jullie ook het issue dat je geen favorieten meer aan kunt maken in de HomeWizard app?
Sinds de laatste paar updates kan ik geen nieuwe favorieten meer aanmaken, zowel op mijn telefoon als mijn tablet niet (beide Android). Eerst stond er na een herinstallatie maar 1 favoriet meer in (een oude). Na het verwijderen van de app en handmatig alle bestandje opschonen is de oude favoriet weg, maar kan ik nog steeds geen nieuwe toevoegen. Mijn vriendin heeft op haar Alcatel M-Pop nog wel 3 favorieten, maar ook zij kan geen nieuwe favorieten toevoegen. :( Dat zijn dus al 3 apparaten met het zelfde probleem!

Na een lange mailwisseling met HomeWizard geven ze nu aan dat ik de enige ben met dit probleem en dat ze het nu "uitvoerig" gaan onderzoeken, maar dat dat nog wel even kan duren. Lees: jammer joh.

Zijn er meer mensen met dit issue?
En heeft er nog iemand tips? (Ik zou denken dat als ik drie devices heb die allemaal geen favorieten meer kunnen aanmaken het toch iets met de HW zelf van doen heeft, al zeggen ze dat daar niets wordt opgeslagen?...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 14842 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:22:
Heeft een van jullie ook het issue dat je geen favorieten meer aan kunt maken in de HomeWizard app?
Sinds de laatste paar updates kan ik geen nieuwe favorieten meer aanmaken, zowel op mijn telefoon als mijn tablet niet (beide Android). Eerst stond er na een herinstallatie maar 1 favoriet meer in (een oude). Na het verwijderen van de app en handmatig alle bestandje opschonen is de oude favoriet weg, maar kan ik nog steeds geen nieuwe toevoegen. Mijn vriendin heeft op haar Alcatel M-Pop nog wel 3 favorieten, maar ook zij kan geen nieuwe favorieten toevoegen. :( Dat zijn dus al 3 apparaten met het zelfde probleem!

Na een lange mailwisseling met HomeWizard geven ze nu aan dat ik de enige ben met dit probleem en dat ze het nu "uitvoerig" gaan onderzoeken, maar dat dat nog wel even kan duren. Lees: jammer joh.

Zijn er meer mensen met dit issue?
En heeft er nog iemand tips? (Ik zou denken dat als ik drie devices heb die allemaal geen favorieten meer kunnen aanmaken het toch iets met de HW zelf van doen heeft, al zeggen ze dat daar niets wordt opgeslagen?...)
Wat gebeurd er precies als je het sterretje aanvinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

martinvdm schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:32:
[...]

Wat gebeurd er precies als je het sterretje aanvinkt?
Hij zegt dat de favoriet is aangemaakt. Maar vervolgens staat deze er niet bij.
Als ik bijvoorbeeld twee seconden wacht (zonder tussentijds opslaan) en ik klik nóg een keer op het sterretje dan zegt 'ie doodleuk weer "... is now marked as favorite". Het lijkt alsof hij ergens schrijfrechten mist ofzo.

Ik heb trouwens nog een probleem: mijn keukenlamp dimmer werkt prima maar ik kan de status niet meer zien. Als ik hem bijvoorbeeld op 10% gedimd zet dan zie ik wel staan "on", maar het schuifbalkje is na ca. 2 seconden weer grijs. Deze bleef eerst altijd gewoon staan op het dimniveau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
TD-er schreef op woensdag 30 april 2014 @ 05:55:
Hee TDer, dat wil ik ook wel voor die prijs.
Liggen deze melders voor 12,99 gewoon in het schap of is het een aanbieding ? (geweest)
(De online store van KV zegt dat het artikel uit de collectie is)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op marktplaats en andere plekken op internet zijn er meerdere te vinden. Gewoon ff zoeken op "flamingo fa20rf/2"

[ Voor 46% gewijzigd door martinvdm op 01-05-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
Afgelopen week lagen ze er nog voor die prijs, deze week weet ik niet. Het is nb inclusief batterijen.
En ze werken uitstekend!

[ Voor 11% gewijzigd door RuudMR op 01-05-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verkrijgbaarheid zal waarschijnlijk per filiaal verschillen.
De aanbieding was al van een maand of 2 geleden, maar ik zag ze laatst hier nog in de winkel liggen. (net als LED-strips die ook al een klein jaar in de schappen liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenk50
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-03 09:03
Ik heb de flamigo rookmelders thuis ook hangen.
Bij de kruidvat ermelo vandaan. Daar liggen ze iig al weken in de restverkoop hoek.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenk50 op 02-05-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
martinvdm schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:42:
Op marktplaats en andere plekken op internet zijn er meerdere te vinden. Gewoon ff zoeken op "flamingo fa20rf/2"
Deze rookmelder heb ik op internet al onder heel veel namen gevonden ( o.a. Flamingo FA20RF, Alecto SA30 en Elro FA20RF) dus dat is het punt niet. De prijsverschillen zijn wel interessant.
Deze varieert van ruim 55 euro voor 1 exemplaar tot dus de 12,99 per 2 stuks bij Kruidvat.
Ik zal wel weer het 'geluk' :X hebben dat de Kruidvat hier ze niet meer verkoopt ;-)

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:19
anders gewoon amazon duitsland proberen. Heb destijd 11 euro per stuk betaald geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Bedankt voor de tip!!! In Voerendaal waren de rookmelders nog in de aanbieding bij het Kruidvat, 2 stuks voor € 12,99. Ze hangen inmiddels en zijn gekoppeld met de rookmelder die ik via Homewizard kocht.
Huis weer een stukje veiliger…

[ Voor 7% gewijzigd door Serena op 02-05-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Overigens gisteren ook nog een outdoorcam gekocht bij Gamma. Was nu in de aanbieding voor € 89,-. De Elro C903IP.2.
Het systeem wordt steeds uitgebreider!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Ha, gelukt ! Ik heb de rookmelders inderdaad per 2 stuks bij kruidvat.
Grappig is wel dat een andere Kruidvat, nog geen 2 km verderop, de set verkocht voor 17,99.

Vanavond installeren en dan heb ik er totaal 3 hangen.
Moet je ze trouwens allemaal apart aanmelden bij HW ? Je moet ze toch ook aan elkaar koppelen buiten HW om ?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Ik heb dit onderwerp al ergens eerder gelezen, maar kan het niet meer vinden dus weet ook de discussie niet meer.
Het valt mij nl op dat de schaalverdeling bij bijv de windmeter in de diverse apps nogal afwijkt.
Op mijn Android staat een gemeten piek van 3 km/h in de grafiek als bijna 8 km/h.
Op de iPhone van mijn meissie komt ie op 6 km/h uit.

In de web-app van HW-online staat het wel goed.

Is dit een bekend (smartphone/tablet) fenomeen ? Schaal /as probleempje ?

Peter

[ Voor 12% gewijzigd door pvkan op 02-05-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
pvkan schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:30:
Ha, gelukt ! Ik heb de rookmelders inderdaad per 2 stuks bij kruidvat.
Grappig is wel dat een andere Kruidvat, nog geen 2 km verderop, de set verkocht voor 17,99.

Vanavond installeren en dan heb ik er totaal 3 hangen.
Moet je ze trouwens allemaal apart aanmelden bij HW ? Je moet ze toch ook aan elkaar koppelen buiten HW om ?

Peter
Ik heb ze eerst aan elkaar gekoppeld en toen stuk voor stuk aangemeld bij HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:32
ik heb een vervelend probleem met 1 rolluik, de schakelaar reageert zeer slecht en staat op 40 cm van de hw, herstarten helpt niet, opnieuw code genereren helpt niet, opnieuw toevoegen gaat zelfs niet. van alle weersensoren de baterijen vervangen en hij blijft niet gaan, ik ga er vanuit dat hij stuk is maar met al het gedoe dat mijn rolluik soms een halve dag omlaag blijft eer er reactie is wil ik een afstandsbediening atmt-502 erbij kopen.
ik wil de schakelaars rechtstreeks op de ab aansluiten en niet via de hw laten gaan voor als er eens een defect is, als de hw het begeeft dan ben ik gebakken en zo kan ik dan toch verder, een plan B zeg maar.

mijn vraag is, kan ik een schakelaar met de hw en ab tegelijk verbinden? bij sommige bluetooth apparaten komt het wel eens voor dat je die maar met 1 apparaat kan verbinden door hun unieke code, blijven de schakelaars dezelfde code hebben als ik ze 2 maal koppel (1 keer hw en 1 keer ab) of is dat om problemen vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Limburgse-Doos schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:05:
[...]

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:27
[...]
Werkt dat goed?
Als er een rook detecteert gaan ze dan allemaal af, maar zie je dan wel welke rook detecteert in de HW?
Of werkt het dan anders?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
[...]

Ik heb ze aan elkaar gekoppeld en aangemeld bij de HW ik heb dus in totaal 1 rookmolder in de HW staan en ik heb er totaal 4 hangen. Maar kan ik ze dan ook apart aanmelden zodat er in de HW 4 staan en zijn ze dan nog wel aan elkaar gekoppeld. Als ze apart in de HW staan kun je wel zien welke de melding geeft maar ik dacht dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik heb ze aan elkaar gekoppeld, en allemaal aan de HW toegevoegd. Heb er dus ook daadwerkelijk 3 staan. Piept er 1, dan piepen ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Dan moet ik dus nog weer aan het werk om ze allemaal apart toe te voegen is wel makelijk dat je weet welke de melding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is veiliger om ze als 1 gekoppeld systeem te gebruiken.
Tenzij je natuurlijk echt heel duidelijke segmenten hebt in je gebouw met gescheiden vluchtwegen.
Maar meestal is het gewoon zo dat je uiteindelijk toch langs dezelfde vluchtroute moet (trap in huis bijvoorbeeld) en dan wil je gewoon zo snel mogelijk overal de herrie van die melders horen.

Daarnaast spammen die melders het spectrum dusdanig vol als ze afgaan dat het maar de vraag is of er nog andere meldingen doorkomen.

Oh en trouwens niet alleen het Kruidvat heeft ze, ook de Trekpleister.

[ Voor 7% gewijzigd door TD-er op 02-05-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
dus zoals ik het begrijp moet je kiezen of met elkaar gekoppeld of allemaal apart op de HW maar beide is dus niet mogelijk gekoppeld aan elkaar en op de HW apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
chundo schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:27:
ik heb een vervelend probleem met 1 rolluik, de schakelaar reageert zeer slecht en staat op 40 cm van de hw, herstarten helpt niet, opnieuw code genereren helpt niet, opnieuw toevoegen gaat zelfs niet. van alle weersensoren de baterijen vervangen en hij blijft niet gaan, ik ga er vanuit dat hij stuk is maar met al het gedoe dat mijn rolluik soms een halve dag omlaag blijft eer er reactie is wil ik een afstandsbediening atmt-502 erbij kopen.
ik wil de schakelaars rechtstreeks op de ab aansluiten en niet via de hw laten gaan voor als er eens een defect is, als de hw het begeeft dan ben ik gebakken en zo kan ik dan toch verder, een plan B zeg maar.

mijn vraag is, kan ik een schakelaar met de hw en ab tegelijk verbinden? bij sommige bluetooth apparaten komt het wel eens voor dat je die maar met 1 apparaat kan verbinden door hun unieke code, blijven de schakelaars dezelfde code hebben als ik ze 2 maal koppel (1 keer hw en 1 keer ab) of is dat om problemen vragen?
Ik weet niet welke ontvanger je gebruikt maar vermoed dat het de ASUN-650 is.
Is die het niet, lees dan niet verder.
Als die het is dan staat er in dat stukje papier wat erbij zat (handleiding. Lees hem zelf ook nooit :*) ) dat er maximaal 6 geheugen adressen zijn. Je kan dus 6 zenders toewijzen aan deze ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
[...]

Voor 12,99 nu ook de bovenverdieping en zolder voorzien van een rookmelder. Samen met de rookmelder uit mijn HW pakket vormen zij nu een hechte communicerende groep _/-\o_

Alle drie apart aanmelden in HW heeft echter geen toegevoegde waarde: Ze genereren alle drie
dezelfde code (97E1). Maar dat is bijzaak.
Het werkt ! Dat is het belangrijkste.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die code wordt afgesproken tussen de melders bij het pairen, dus is voor iedere huishouden wel verschillend, maar voor de gekoppelde melders gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:32
mike123 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 01:13:
[...]

Ik weet niet welke ontvanger je gebruikt maar vermoed dat het de ASUN-650 is.
Is die het niet, lees dan niet verder.
Als die het is dan staat er in dat stukje papier wat erbij zat (handleiding. Lees hem zelf ook nooit :*) ) dat er maximaal 6 geheugen adressen zijn. Je kan dus 6 zenders toewijzen aan deze ontvanger.
ik wil al mijn ontvangers dubbel toevoegen aan een ab voor het geval de hw het begeeft.

ik heb nu een schakelaar die stuk is en realiseer mij dat ik een hoop ellende zal hebben als mijn hw het ooit begeeft en wil een back-up.

bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homewizard zelf maakt maandelijks ook een backup van je settings. Kijk maar bij je account op hun site.
Ik vermoed dat je zo'n backup ook wel terug kunt zetten wanneer je een andere HW neemt. (al dan niet onder garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-06 16:45
Ik heb sinds vanavond een vreemd probleem. Ik kan inloggen op HW en zie alles. Ik kan hem ook bedienen maar hij zend geen RF signaal uit naar de ontvangers, ook krijg ik geen data binnen van mijn thermometer.

De lampjes staan op groen, maar het RF lampje knippert groen. knipper heel snel.

Iemand een suggestie?
(aan uit gedaan)

---------
Opgelost: Volgens de handleiding ontvang hij dan een RF signaal. Wij hebben vandaag eea opgeruimd en er was wat op de lossen HW AB`s gaan staan. Dit zorgde voor continu ontvangst..

[ Voor 22% gewijzigd door vanputten80 op 03-05-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik kom sinds een dag of 2 nog maar zelden fatsoenlijk online. Eigenlijk sinds de update waarin gemeld werd dat de 122 error minder vaak zou voorkomen. Ik weet niet wat er met de server aan de hand is, maar het is alleen maar erger geworden. Ik heb de laatste 4 uur met zeggen en schrijven 1 keer in kunnen loggen in de webapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Limburgse-Doos schreef op zondag 04 mei 2014 @ 02:35:
Ik kom sinds een dag of 2 nog maar zelden fatsoenlijk online. Eigenlijk sinds de update waarin gemeld werd dat de 122 error minder vaak zou voorkomen. Ik weet niet wat er met de server aan de hand is, maar het is alleen maar erger geworden. Ik heb de laatste 4 uur met zeggen en schrijven 1 keer in kunnen loggen in de webapp.
Ik heb er ook even last van gehad, maar had me in dezelfde dagen ook aangemeld voor UPC Wifi Hotspot. Geen goed idee. Telefoon bleef zich proberen aan te melden op een ander Wiifi netwerk. Gaat je gewone internetverkeer wel vlot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-06 16:45
Mijn buren hebben een programmeerbare honeywell aangesloten (tijden aan/uit, max temp etc) op Eneco stadsverwarming.
Omdat ik HW heb zou ik graag alles vanuit 1 systeem willen bedienen. Het systeem heet UltraHeat T550. Kan ik op een manier met HW de verwarming bedienen, dus programmeren hoe laat aan/uit, max temp etc. Ik hoef niet te weten wat ik verbruik dan kan ik 1 opslag zien (ik weet dat dat (nog) niet mogelijk is).

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn en hoe je dit zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanputten80 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 10:38:
Mijn buren hebben een programmeerbare honeywell aangesloten (tijden aan/uit, max temp etc) op Eneco stadsverwarming.
Omdat ik HW heb zou ik graag alles vanuit 1 systeem willen bedienen. Het systeem heet UltraHeat T550. Kan ik op een manier met HW de verwarming bedienen, dus programmeren hoe laat aan/uit, max temp etc. Ik hoef niet te weten wat ik verbruik dan kan ik 1 opslag zien (ik weet dat dat (nog) niet mogelijk is).

Hoor graag wat jullie ervaringen zijn en hoe je dit zou kunnen doen.
Ik denk dat je eens hier moet kijken voor wat betreft het uitlezen ervan. Aansturen heb ik geen idee van, maar via Homewizard gaat je denk ik niet lukken. Zover ik kan vinden is dit helemaal geen OpenTherm system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Hallo allemaal,

Is er iemand die een witte C704IP webcam met mij wil omruilen voor een C704IP in de zwarte uitvoering ?
Ik heb een witte op een plek hangen waar wit nogal opzichtig is.
Ik zoek dus een zwarte versie.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Eventueel heb ik een zwarte Tenvis voor je (gloednieuw nog in verpakking, had er 3 in één keer gekocht, volgens mij de JPT3815W, uit mijn hoofd gezegd, moet even kijken). Enige wat die niet doet is een screenshot maken als er op de bel gedrukt wordt... (zoals hier te lezen is)

[ Voor 21% gewijzigd door nitpicker op 05-05-2014 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:22

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb van het weekend (als voorbereiding) ook maar ff die rookmelder gehaald bij de Kruidvat, vier stuks. Kan ik deze nu direct met HomeWizard koppelen (nog niks gekocht verder) of moet er nog 1 zo'n echte rookmelder van HW bij? (als "Master" zeg maar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreakNL schreef op maandag 05 mei 2014 @ 08:56:
Ik heb van het weekend (als voorbereiding) ook maar ff die rookmelder gehaald bij de Kruidvat, vier stuks. Kan ik deze nu direct met HomeWizard koppelen (nog niks gekocht verder) of moet er nog 1 zo'n echte rookmelder van HW bij? (als "Master" zeg maar?)
Nee hoor, de rookmelders die je koopt bij kruidvat/trekpleister zijn de zelfde als die van HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
nitpicker schreef op maandag 05 mei 2014 @ 07:34:
Eventueel heb ik een zwarte Tenvis voor je (gloednieuw nog in verpakking, had er 3 in één keer gekocht, volgens mij de JPT3815W, uit mijn hoofd gezegd, moet even kijken). Enige wat die niet doet is een screenshot maken als er op de bel gedrukt wordt... (zoals hier te lezen is)
EN die snapshot is nou net wel belangrijk in dit geval. :-(
Ik dacht eigenlijk dat de HW die snapshot voor zijn rekening nam, ongeacht de camera.

Bedankt voor het aanbod in ieder geval.

Peter

Pagina: 1 ... 28 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!