Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Hoi TDer, bedankt voor je reactie. Ik snap wat je zegt.TD-er schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:54:
De scene zal "trager" worden naarmate 'ie groter is.
Elk commando wordt namelijk na elkaar verstuurd en dan nogmaals de hele cyclus. (gebaseerd op wanneer het lampje van de repeater hier begint met knipperen)
Dus des te meer codes verstuurd moeten worden, des te langer zal het duren.
Wanneer dan ook nog eens de "eerste keer" niet goed ontvangen wordt, door eigenlijk matige ontvangst, kan het nog langer duren voor 'ie schakelt.
Het klikaanklikuit protocol is niet zo heel erg rap en ik kan mij voorstellen dat HW er nog een kleine pauze tussen propt om het vaker goed te laten werken. (bijvoorbeeld ivm repeaters)
Echter: Ik wil dat de lamp in de gang boven als eerste aan gaat en dan pas de lampen beneden uit, zodat we niet seconden in het donker staan als alles uit is beneden.En juist dat krijg ik niet voor elkaar.
Zelfs als ik een nieuwe scene bouw en de lamp in de gang boven als eerste in de lijst zet (of deze ergens tussen in zet) om aan te schakelen, zie ik het fenomeen dat eerst alles uit gaat en de gang boven als laatste wordt aangezet (na een paar seconden donker); ondanks dat dit de eerste instructie is.
Concrete vraag is dus: Hoe komt het dat, ongeacht de positie in de scene, de lamp boven altijd als laatste (na een paar seconden alles donker) wordt bediend ?
Zou het zo kunnen zijn dat HW niet alles per definitie in volgorde schakelt maar bijvoorbeeld eerst alle "uit" instructies verwerkt en dan overgaat op de "aan" instructies ?
En zo ja, is daar dan wat tegen te doen?
Peter
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
Anoniem: 587580
Ik ben er achter.pvkan schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 07:48:
[...]
Zou het zo kunnen zijn dat HW niet alles per definitie in volgorde schakelt maar bijvoorbeeld eerst alle "uit" instructies verwerkt en dan overgaat op de "aan" instructies ?
En zo ja, is daar dan wat tegen te doen?
Peter
HW houdt zich inderdaad niet aan de volgorde in een scene als deze afwijken van type actie.
Ik heb eea getest door stap voor stap een scene te bouwen.
Eerst in een test-scene de schemerlamp in de huiskamer laten AANschakelen en als 2de de lamp boven in de gang ook AAN.
Dat gaat prima en de lamp boven in de gang werkt zonder enige vertraging direct op het aanschakelen van de schemerlamp en keurig op volgorde.
Vervolgens de scene gewijzigd door de schemerlamp in de huiskamer UIT te schakelen en de lamp in de gang boven AAN. Er is nu merkbaar een paar seconden tijdsverlies tussen de twee activiteiten, het UIT en het AAN schakelen.
Alsof de HW een eerst andere routine moet activeren voor het UITschakelen.
Ik heb het nog even verder getest; de eerste activiteit hieronder is steeds de schemerlamp beneden, de tweede is de lamp op de overloop:
AAN- AAN = Snel, geen vertraging
AAN -UIT = Vertraging
UIT-UIT = Geen vertraging
UIT - AAN = Vertraging.
2de conclusie: Het UITschakelen van alle componenten in een scene krijgt ALTIJD prioriteit 1.
Dan pas volgt het AANschakelen; ongeacht de volgorde in de scene.
Tijd voor een software aanpassing met een acceptatietest op het gebied van performance ?
(HW: Ik als professioneel ICT-testcoordinator hou me aanbevolen
De acceptatiecriteria liggen klaar !)
Peter
PS. Heeft iemand een work-around voor dit fenomeen ?
- martinvdm
- Registratie: Januari 2001
- Laatst online: 26-05 22:11
:strip_icc():strip_exif()/u/20659/60x60.jpg?f=community)
Iemand een idee hoe en of er een mogelijkheid zou bestaan om de laag/middel/hoog stand te bedienen?
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Maar goed, daarvoor koop je niet een HW, om dan alsnog te gaan solderen en te programmeren enzo
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Geen signaal betekent de laagste snelheid, signaal 1 aan is snelheid 2 en signaal 2 aan is snelheid 3.
De vaste schakelaar schakelt gewoon 230V, in principe kan je 2 aan/uit schakelaars op 230V gebruiken.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
- martinvdm
@TD-er: tuurlijk is daar de HW niet voor gemaakt, maarja het is wel leuk om te bouwen
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Dat is niet anders met de losse remote van de Itho, die garandeert ook niet dat je echt iets schakelt.
Het idee dat beide stuurdraden tegelijk bekrachtigd kunnen worden bevalt me niet iig
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Is dit geen oplossing?brentnl schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:54:
Nog steeds geen oplossing voor HW in combinatie met een dergelijke schakelaar? Mag zelfs beide lampen tegelijk schakelen als het niet anders kan. Liefst individueel via HW natuurlijk.
[afbeelding]
In het verlengde van mijn eerdere post omtrent mijn 'Slapen' scene heb ik een andere fenomeen ontdekt.
Om het probleem met de Scene op te lossen had ik als terstje een aantal nieuwe scene's gebouwd.
Toen ik het gedrag had geanaliseerd heb ik vervolgens deze 'test' scene's weer verwijderd.
Echter heb ik daarbij ook de originele scene weggegooid. Deze scene was ook gekoppeld aan een fysieke schakelaar aan de muur (KIKA 8800).
In eerste instantie dus een kleine verwensing gedaan maar het is ook weer geen echt probleem om de scene even opnieuw op te stellen.
Echter, wat schertste mijn :verbazing?:
Bij het naar bed gaan gisteren deed ik uit gewoonte alle verlichting (8 stuks) in de huiskamer uit met de genoemde 8800 schakelaar en deze volgde keurig de orignele scene.
Pas enige seconden later besefte ik mij dat die scene door mij is gewist en dus helemaal niet meer in de Homewizard kan staan !

Mag ik hieruit concluderen dat bij het wissen van een scene deze niet compleet uit de Homewizard wordt verwijderd ?
Dus dat bij een delete alleen de scene aanduiding uit de Homewizard verwijderd wordt terwijl de instructieset gewoon in de database blijft staan. Of zit ik er naast ?
Dat zou nl erg slordig zijn en kan misschien het eerder genoemde rare gedrag omtrent mijn scene deels verklaren.
Tweede vraag: Nu ik weet dat scenes na delete niet helemaal uit de HW worden verwijderd, is er dan ook een manier om de originele scene weer terug te halen (undelete).
Peter
ik loop ook al een tijdje te kloten met z'n zelfde scene, ik ben er achtergekomen dat de scene schakelt op id nummer van de schakelaar, met andere woorden, de laatst toegevoegde sensor schakelt als laatst, deze heeft het hoogste nummer.pvkan schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:36:
[...]
Ik ben er achter.
HW houdt zich inderdaad niet aan de volgorde in een scene als deze afwijken van type actie.
Ik heb eea getest door stap voor stap een scene te bouwen.
Eerst in een test-scene de schemerlamp in de huiskamer laten AANschakelen en als 2de de lamp boven in de gang ook AAN.
Dat gaat prima en de lamp boven in de gang werkt zonder enige vertraging direct op het aanschakelen van de schemerlamp en keurig op volgorde.
Vervolgens de scene gewijzigd door de schemerlamp in de huiskamer UIT te schakelen en de lamp in de gang boven AAN. Er is nu merkbaar een paar seconden tijdsverlies tussen de twee activiteiten, het UIT en het AAN schakelen.
Alsof de HW een eerst andere routine moet activeren voor het UITschakelen.
Ik heb het nog even verder getest; de eerste activiteit hieronder is steeds de schemerlamp beneden, de tweede is de lamp op de overloop:
AAN- AAN = Snel, geen vertraging
AAN -UIT = Vertraging
UIT-UIT = Geen vertraging
UIT - AAN = Vertraging.
2de conclusie: Het UITschakelen van alle componenten in een scene krijgt ALTIJD prioriteit 1.
Dan pas volgt het AANschakelen; ongeacht de volgorde in de scene.
Tijd voor een software aanpassing met een acceptatietest op het gebied van performance ?
(HW: Ik als professioneel ICT-testcoordinator hou me aanbevolen![]()
De acceptatiecriteria liggen klaar !)
Peter
PS. Heeft iemand een work-around voor dit fenomeen ?
Op de HomeWizard-site is een backup/restore functie te vinden, wanneer je inlogt op je account.pvkan schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:21:
Tweede vraag: Nu ik weet dat scenes na delete niet helemaal uit de HW worden verwijderd, is er dan ook een manier om de originele scene weer terug te halen (undelete).
Met een beetje mazzel zit die scene nog in een backup van de afgelopen maand.
Nou het ging ook om de commando's om de lampen aan/uit te zetten en van kleur te veranderen?
Hoe kan ik dat voor je doen dan?sorted.bits schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 07:45:
[...]
Nou het ging ook om de commando's om de lampen aan/uit te zetten en van kleur te veranderen?
BP on the move!!!
Met de introductie van app 2.8.1 worden de functies van de EnergyLink uitgebreid. Zo kunnen de meterstanden nu uitgelezen worden en is er een kWh index toegevoegd.
De app is vanaf vandaag beschikbaar in de Appstore en Google Play Store.

Releasenotes
Features:
+ Ondersteuning voor EnergyLink meterstanden.
+ Ondersteuning voor kWh index metingen van zonnepanelen.
Fixed:
+ De geanimeerde balk van de S2 poort in de EnergyLink view liet soms incorrect het icoon en kleur van Gas zien.
Informatie over meterstanden
Zoals op de screenshots te zien is, is er een apart scherm gekomen voor de uitgebreide informatie over meterstanden. Voorheen begon de EnergyLink pas met meten op het moment van aansluiten. Nu kun je ook binnen de app dezelfde meterstand zien, die je bijvoorbeeld door zou moeten geven aan de netbeheerder. Hierin is ook onderscheid tussen het hoog en laag tarief. Daarnaast is te zien hoeveel energie er daadwerkelijk is teruggeleverd aan het net (dit is dus een andere waarde dan wat er is opgewekt door de panelen!).
Informatie over kWh index
De kWh index is een waarde die de prestatie van zonnepanelen aangeeft. De index wordt berekend uit de totale dagelijkse hoeveelheid opgewekte energie en het maximaal vermogen van de zonnepanelen (Wattpiek).
Via Shared Weather kan deze waarde gedeeld worden. De index is vooral bruikbaar in context van andere zonnepanelen in de buurt: als andere installaties een hogere kWh index hebben, betekent dit dat zij vandaag relatief meer energie opgewekt hebben. Blijft je kWh index drastisch onder het gemiddelde, dan is dat een indicatie dat er iets mis zou kunnen zijn met je installatie.
De weersomstandigheden zijn uiteraard erg van invloed op de totale hoeveelheid opgewekte energie en de ervaring is dat indexen binnen Nederland sterk uiteen kunnen lopen, bijvoorbeelddoor plaatselijke bewolking. Houdt daar dus rekening mee in de vergelijking.
Activeer de kWh index door onder 'Deel Instellingen' van Shared Weather een Wattpiek in te vullen. Zoek de waarde hiervan op in de documentatie van de panelen, of bereken deze in de app zelf.
Bron: http://www.homewizard.nl/nieuws/homewizard-2-8-1-release
In de webapp zijn de energiestanden af te lezen tot 2 getallen achter de komma. In de android app zijn de twee getallen achter de komma niet zichtbaar. Ik had deze in de android app er ook graag gezien.
De productie word ook weergegeven wanneer je geen zonnepanelen hebt. Naar mijn mening moet deze niet aanwezig zijn wanneer je geen panelen hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door Deef_K op 11-04-2014 18:00 ]
Dit is het get command voor je meterstanden inclusief de cijfers achter de komma(als je slimme meter dit doorgeeft):
http://ip_homewizard:evt_poortnummer/password/el/get/0/readings
- martinvdm
De kWh index geeft een indicatie van de prestatie van je zonnepanelen. We houden rekening met de grootte van je panelen en de dagelijkse opbrengst. Via Shared Weather kun je waarden vergelijken met panelen in de buurt!"
Enig idee hoe ik nu via shared weather dan andere zonnepanelen kan vinden?
Verkeer van je iPhone sniffen via een programma wat je op je PC installeert, zo doe ik dat.
Ik installeer dan Charles (OSX) en stel op mijn iPhone, mijn Mac als Proxy in.
Ik heb ondersteuning voor de Hue lampen in mijn Java lib, kijk gerust afsorted.bits schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:57:
[...]
Verkeer van je iPhone sniffen via een programma wat je op je PC installeert, zo doe ik dat.
Ik installeer dan Charles (OSX) en stel op mijn iPhone, mijn Mac als Proxy in.
https://github.com/pdegeus/homewizard-lib-java
Ik denk dat het dubbelop is om dit via de HomeWizard te laten lopen. Dan kan je, lijkt mij, net zo goed direct verbinden met de Philips Hue bridge, en daar de commando's naar sturen. Dat doet de HomeWizard namelijk ook.sorted.bits schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:33:
Is er al iemand geweest die even wat statussen en commando's voor de Hues heeft gevangen. Zou het graag integreren maar heb zelf die lampen niet.
Dus in plaats van:
HomeWizardControl-app >> HomeWizard >> Philips Hue Bridge
meteen dit:
HomeWizardControl-app >> Philips Hue Bridge
Anoniem: 119584
staat er high tariff en low tariff, moet hoog tarief en laag tarief zijn lijkt me.
Wel mooi uiteraard dat je de meterstanden nu kunt uitlezen.
- martinvdm
De app bepaald de functies over het algemeen. 2.56 is de nieuwste versie. Even alles herstarten wellicht?tredelijkheid schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:20:
Vreemd... Heb de 2.8.1 versie voor IOS gedownload maar zie niets van de vebeteringen? Misschien is mijn HW niet up to date. Dit is versie 2.56?
Ach daar kan ik nog wel mee leven. Alleen het woord "geproduceerd" dat klopt gewoon niet. Dit zijn de meterstanden die de meter registreerd naar het net. Geproduceerd kan dus veel meer zijn dan deze standen. Naar mijn idee zou het "Teruggeleverd" moeten zijn.Anoniem: 119584 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 00:00:
Zit ook nog een vertaalfout in de energylink bij standen , bij de meter uitlezing is alles Nederlands, alleen
staat er high tariff en low tariff, moet hoog tarief en laag tarief zijn lijkt me.
Wel mooi uiteraard dat je de meterstanden nu kunt uitlezen.
[ Voor 5% gewijzigd door martinvdm op 12-04-2014 09:00 ]
Met verlichting misschien wat discutabel, maar hoe wilde je dat dan doen wanneer je niet in het bereik van de Hue Bridge bent?basvanderploeg schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:09:
[...]
Ik denk dat het dubbelop is om dit via de HomeWizard te laten lopen. Dan kan je, lijkt mij, net zo goed direct verbinden met de Philips Hue bridge, en daar de commando's naar sturen. Dat doet de HomeWizard namelijk ook.
Dus in plaats van:
meteen dit:
En hoe kan de HW dan weten wat de stand is van de lampen?
Nee ik laat dit gewoon via de HomeWizard lopen. Lijkt me voor de app gewoon simpeler.basvanderploeg schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 23:09:
[...]
Ik denk dat het dubbelop is om dit via de HomeWizard te laten lopen. Dan kan je, lijkt mij, net zo goed direct verbinden met de Philips Hue bridge, en daar de commando's naar sturen. Dat doet de HomeWizard namelijk ook.
Dus in plaats van:
meteen dit:
- martinvdm
Welke functies zie je niet dan?tredelijkheid schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:07:
HW gereset, 10min. stekker er uit, app helemaal verwijderd, iPad reset... Geen extra functies te zien. Ben ik weer de enige op de wereld?
Klik in de HW app op je verbruik, dan zie je daar 3 blokken staan, electra, gas en "readings". Klik op Readings en tadaa!tredelijkheid schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:07:
HW gereset, 10min. stekker er uit, app helemaal verwijderd, iPad reset... Geen extra functies te zien. Ben ik weer de enige op de wereld?
PS. Ben je vaak de enige op de wereld? Dat is misschien iets waar je eens naar moet laten kijken
[ Voor 11% gewijzigd door sorted.bits op 12-04-2014 11:27 ]
Dit werkt prima.
Nu wil ik een notificatie eraan koppelen.
Nu moet ik elke keer als ik de actie aanzet ook de notificatie aanzetten.
Mocht ik de actie uitzetten en ik vergeet ook de notificatie uit te zetten dan gaat mijn telefoon tekeer wanneer er iemand langs de bewegingsmelder loopt.
Kan ik ergens dit niet koppelen?
Dus zodra ik de actie uitzet dat dan ook de notificatie uitgaat.
Alle tips zijn van harte welkom.
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
Zou iemand dit willen controleren, want ik moet hier en daar wat waardes converteren.
Gr. Jeroen D
Integratie met pushingbox (http://pushingbox.com) wordt nu gerealiseerd in de hpm (http://hpm.homeip.net). Grote voordeel is dan dat ook camera's ondersteund worden die HW niet ondersteund, maar ook de mogelijkheid geeft twitter, en notificaties naar iPhone, android en windows8 phones te sturen.Anoniem: 587580 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:45:
Weet iemand of het mogelijk is om de HW een url aan te laten roepen? Ik gebruikte bij mijn vera altijd pushingbox om een snapshot te nemen en aan mijzelf te mailen als de deurbel of beweging gedetecteerd werd. Aangezien de HW mijn camera niet ondersteunt zou ik graag op een andere manier bij beweging mijn snapshot ontvangen.
Wat is precies de vraag / het probleem?brentnl schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:54:
Nog steeds geen oplossing voor HW in combinatie met een dergelijke schakelaar? Mag zelfs beide lampen tegelijk schakelen als het niet anders kan. Liefst individueel via HW natuurlijk.
[afbeelding]
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Bij mij klopt de kleur van de lamp.sorted.bits schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:30:
Nieuwe beta is uit, hier zit basic Hue ondersteuning in. Kleur van de cell zou nu hetzelfde moeten zijn als de kleurinstelling van je Hue lamp.
Zou iemand dit willen controleren, want ik moet hier en daar wat waardes converteren.
Alleen dat geluidje kan ik niet plaatsen.
Cool dat die cam nu te zien is op het scherm.
Rookmelder plaatje is ook mooi.
Good work
Uh, op zich wel bedenk ik me nu. Dacht even te lastig. Maar inderdaad die kabels van de schakelaar doorlussen zodat ze continue stroom geven aan de lampen. Achter de schakelaar een AMT003 (niet op stroom aangesloten) en dan 2 kaku schakelaars bij de lamp.
Wat is trouwens het verschil met deze? http://www.homewizard.nl/...nbouw-zender-awmt230.html
Heeft iemand nog een tipje waar momenteel goedkope aan/uit stopcontact schakelaars zijn te vinden?
[ Voor 19% gewijzigd door brentnl op 13-04-2014 15:19 ]
De AWMT-003 is bedoeld om achter een bestaande inbouwschakelaar te hangen, welke NIET verbonden is met enige 220v bedrading. Hiermee maak je van je bestaande schakelaar een draadloze schakelaar. De AWMT-230 is bedoel voor achter een bestaande schakelaar met bestaande 220v bedrading.brentnl schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:09:
[...]
Uh, op zich wel bedenk ik me nu. Dacht even te lastig. Maar inderdaad die kabels van de schakelaar doorlussen zodat ze continue stroom geven aan de lampen. Achter de schakelaar een AMT003 (niet op stroom aangesloten) en dan 2 kaku schakelaars bij de lamp.
Wat is trouwens het verschil met deze? http://www.homewizard.nl/...nbouw-zender-awmt230.html
Heeft iemand nog een tipje waar momenteel goedkope aan/uit stopcontact schakelaars zijn te vinden?
Op het moment dat je de schakelaar omhaalt, gaat dus gewoon ouderwets je licht aan, maar word er ook een on/off signaal de lucht in gestuurd.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

AWMT-003:

Nu kwam mijn vrouw thuis met een draadloze deurbel van Elro (DB240), onder het motto "HW is toch van Elro ? Dat moet dus werken....".
Weet iemand of de Elro DB240 werkt met de Homewizard, of kan ik hem beter retourneren?
De enige manier is uitproberen, hij werkt met een 'home code' die de HW heel misschien oppikt als je hem op 'luisteren' zet (deurbel toevoegen + code leren) en dan op de bel drukt.
De knop met de gong koppelen doe je door 2x op de knop te drukken volgens de handleiding.
Retour naar de winkel zal met een geopende verpakking lastiger zijn dan ongeopend, tenzij je niets hoeft te 'slopen'.
Wat zijn zo een beetje de voorwaarde waaraan een apparaat moet voldoen om met de HW samen te werken?
Deze deurbel is RF 433 en ik heb ook nog een magneetcontact van een onbekend merk dat werkt op RF433. Ook deze wordt niet opgepakt door de homewizard.
Herstarten hielp niet meer. Met wat moeite de instellingen weer teruggezet, maar het lijkt er op dat de inwendige hw klok nu niet juist staat, alle sturingen vinden een uur eerder plaats. Wie weet hoe ik dit weer juist kan zetten?
Gek eigenlijk dat je die inwendige klok niet kan zien, ik kwam er achter dat de temperatuur registratie voor loopt op de huidige tijd. Zou wel mooi zijn als die klok zichtbaar zou zijn. Ik gebruik de iPad sw.
Wie weet hoe de hw klok kan worden ingesteld zonder alles opnieuw in te moeten stellen.
Tijd wordt weergegeven wanneer je met de browser naar het IP van je HW gaat.
Tijdzone:
http://<homewizard-ip>/<password>/wea/get
Je kunt natuurlijk ook even met de HomeWizard-weather app kijken waar je volgens de HW zit.
Homewizard moet het protocol kunnen lezen dat het 433mhz apparaat verstuurd, een apparaat met rf koppelen is lang niet zo makkelijk als bijvoorbeeld ir. Alleen alles wat homewizard zelf toevoegd aan protocollen is ondersteund. Heel veel rf apparaten hebben namelijk andere protocollen. Homewizard ondersteund ook 868mhz dit heeft ook een terugcommunicatie in plaats van alleen heen (heatlink en energylink zijn 868) het nadeel is alleen dat de 868 frequentie beveiligd is. Alles op 868 kun je dus niet toevoegen zonder dat je het protocol krijgt van de maker van het apparaat. Dit is bijvoorbeeld ook waarom somfy io niet ondersteund word en rts wel.MaZZie-D schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:09:
Helaas moet de verpakking opengeknipt worden. Dat gaat hem dus niet worden. Retour en een KAKU deurbel aanschaffen.
Wat zijn zo een beetje de voorwaarde waaraan een apparaat moet voldoen om met de HW samen te werken?
Deze deurbel is RF 433 en ik heb ook nog een magneetcontact van een onbekend merk dat werkt op RF433. Ook deze wordt niet opgepakt door de homewizard.
Lang verhaal kort, je kunt niet weten welke apparaten wel of niet werken tenzij homewizard hier uitsluitsel over heeft gegeven.
Ik heb zelf geen Somfy apparaten, maar kunnen die alleen "open" en "dicht" of zijn daar meer statussen die je zo'n apparaat kan geven (50% open bijvoorbeeld) ?
Somfy heeft ook een "my" instelling, dit is een eigen instelling. Met de commandos kan ik je niet helpen. Successorted.bits schreef op maandag 14 april 2014 @ 09:19:
Kan iemand misschien even de output grabben van de Somfy apparaten? Vooral de commando's die verstuurd worden bij het open/dicht doen?
Ik heb zelf geen Somfy apparaten, maar kunnen die alleen "open" en "dicht" of zijn daar meer statussen die je zo'n apparaat kan geven (50% open bijvoorbeeld) ?
/<HW PASSWORD>/sf/0/down
/<HW PASSWORD>/sf/0/up
/<HW PASSWORD>/sf/0/stop
Stop is hetzelfde als de MY knop. Hij kan een actie stoppen, of als er geen actie bezig is dan zal hij naar de voorgeprogrammeerde positie gaan (staat in het scherm, niet in de HW).
De namen en dus het ID (0 hier boven) staan gewoon in /get-sensors onder "somfy".
[ Voor 34% gewijzigd door daxy op 14-04-2014 10:10 . Reden: MY info added ]
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Ah! Dat verklaart een hoop! Thanks!daxy schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:08:
De commando's zijn:
/<HW PASSWORD>/sf/0/down
/<HW PASSWORD>/sf/0/up
/<HW PASSWORD>/sf/0/stop
Stop is hetzelfde als de MY knop. Hij kan een actie stoppen, of als er geen actie bezig is dan zal hij naar de voorgeprogrammeerde positie gaan (staat in het scherm, niet in de HW).
De namen en dus het ID (0 hier boven) staan gewoon in /get-sensors onder "somfy".
Toch maar opnieuw de heleboel ingesteld, het is niet anders, althans niet kunnen vinden, puntje ter verbetering bij hw. Gewoon de hw tijd vermelden bv in het overzichtscherm. Maar instellen lijkt mij ook wel erg handig, het zal vast niet de laatste keer zijn dat de spanning uitvalt.RuudMR schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:08:
Door een netspanning onderbreking is mijn hw uit z'n programma geslagen.
Herstarten hielp niet meer. Met wat moeite de instellingen weer teruggezet, maar het lijkt er op dat de inwendige hw klok nu niet juist staat, alle sturingen vinden een uur eerder plaats. Wie weet hoe ik dit weer juist kan zetten?
Gek eigenlijk dat je die inwendige klok niet kan zien, ik kwam er achter dat de temperatuur registratie voor loopt op de huidige tijd. Zou wel mooi zijn als die klok zichtbaar zou zijn. Ik gebruik de iPad sw.
Wie weet hoe de hw klok kan worden ingesteld zonder alles opnieuw in te moeten stellen.
De tijd is het huidige tijd van de hw kan je het beste zien dat in de applicatie van depl0y.
In de temperatuurbalkjes zie je de huidige tijd staan. Thanks depl0y.
[ Voor 4% gewijzigd door RuudMR op 14-04-2014 18:27 ]
- wordt deze sensor met een ingebouwde knoopcel of zo gevoed of zit er nog een aparte voeding bij?
- hoe lang is de kabel die aan de sensor zit?
Weet iemand dat die deze sensor gekocht heeft?
Edit: heb inmiddels een handleiding gevonden er blijkt een batterij in te kunnen of je gebruikt een externe voeding, die voeding zal wel niet meegeleverd worden neem ik aan, een batterij lijkt me ook het handigste. Blijft over de lengte van de kabel
[ Voor 28% gewijzigd door Mediacj op 14-04-2014 19:14 ]
- martinvdm
Kun je meer uitleggen? Een kaku ontvanger en homewizard url methode zou moeten werken, maar ken je opzet niet.brentnl schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:23:
Is er een manier om aan een kaku-wandschakelaar een HTTP-request te hangen, waarmee bijvoorbeeld een Sonos Speaker te bedienen is?
De kabel kun je gewoon verlengen als hij te kort is heb ik bij mij zelf ook gedaan.Mediacj schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:56:
Ik overweeg de Falcon PR6 watermeter sensor voor Elster kranen te kopen bij Homewizard maar ik vroeg me het volgende af:
- wordt deze sensor met een ingebouwde knoopcel of zo gevoed of zit er nog een aparte voeding bij?
- hoe lang is de kabel die aan de sensor zit?
Weet iemand dat die deze sensor gekocht heeft?
Edit: heb inmiddels een handleiding gevonden er blijkt een batterij in te kunnen of je gebruikt een externe voeding, die voeding zal wel niet meegeleverd worden neem ik aan, een batterij lijkt me ook het handigste. Blijft over de lengte van de kabel
Andere apparaten die ik thuis heb, kan ik wel gewoon benaderen. (Synology en IP-camera's).
Het niet kunnen verbinden heb ik vanaf meerdere computers (buiten mijn thuis-netwerk) en ook vanaf mijn telefoon.
Zo werd er bijvoorbeeld zojuist op mijn bel gedrukt. Hier krijg ik een notificatie over op mijn telefoon.
Het aanklikken hiervan (over de 3G-verbinding) zorgt ervoor dat de ronde 'ik-ben-bezig-afbeelding' blijft draaien, maar ik krijg geen tijdstip en ook geen foto te zien. Op mijn computer (vanaf het werk) precies hetzelfde.
Meestal werkt het wel weer als ik het een paar uur later weer probeer.
Hebben jullie dit ook wel eens?
Mogelijk is het een paar weken geleden ontstaan toen ik me aangemeld heb bij HPM. Rond die periode heb ik ook de antenne-mod uitgevoerd. (geeft mijn adapter hierdoor te weinig spanning?)
Of komt het omdat ik een redelijk aantal apparaten gebruik?
(Weerstation met windmeter, regenmeter en 2 temperatuursensoren. Energylink met slimme meter, watermeter en kWh-meter ivm zonnepanelen. En 4 rookmelders, IP-camera en een tiental KaKu-schakelaars)
Hopelijk hebben jullie een idee. Ik ben erg enthousiast over HomeWizard, alleen erg vervelend dat hij regelmatig niet te benaderen is...
Martino's | Google is your friend...
Ik heb een soortgelijk probleem gehad.Martino-s schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:36:
Ik heb regelmatig het probleem dat de HomeWizard niet bereikbaar is. Ik maak gebruik van "Direct Connection" via port forwarding. (HomeWizard Online werkt overigens ook niet)
Andere apparaten die ik thuis heb, kan ik wel gewoon benaderen. (Synology en IP-camera's).
Het niet kunnen verbinden heb ik vanaf meerdere computers (buiten mijn thuis-netwerk) en ook vanaf mijn telefoon.
....
Hopelijk hebben jullie een idee. Ik ben erg enthousiast over HomeWizard, alleen erg vervelend dat hij regelmatig niet te benaderen is...
In mijn geval is het verholpen toen ik mijn wireless AP op de 2.4GH band handmatig van 300Mbps naar 130Mbps terugzette.
Zie ook de knowledge base
Hoe lang mag die kabel zijn dan ?. Ik moet ook een flink aantal meters, want watermeter niet in meterkast, maar ergens anders.reinhold schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 06:40:
[...]
De kabel kun je gewoon verlengen als hij te kort is heb ik bij mij zelf ook gedaan.
Ik heb hem zelf een meter of 15 verlengt maar ik denk dat het wel verder kan maar hoeveel weet ik niet kan ik je helaas geen antwoord op geven.Anoniem: 119584 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:25:
[...]
Hoe lang mag die kabel zijn dan ?. Ik moet ook een flink aantal meters, want watermeter niet in meterkast, maar ergens anders.

Anyway, ik heb ook een wensenlijst gemaakt. Zijn er andere mensen die dezelfde behoefte hebben? Wellicht helpt wat bijval bij het prioriteren door de ontwikkelaars bij HW.
Wensenlijst:
- Beperktere (instel-)mogelijkheden voor familieleden / overige gebruikers (ofwel mogelijkheid admin / user rechten) -> PRIO

- Random aan-/uit kunnen zetten van schakelaars / scenes
- Lichtsterkte vasthouden indien KIKA-dimmers enkel als 'schakelaar' gebruikt worden (deze alleen in te stellen bij settings)
- Ondersteuning van Youless (IP) energiemeters (html/json-protocol) voor de verbruiksgrafieken
- Ondersteuning van IP-based deurbel (bv Skybell)
- Ondersteuning van geluidssensor (vaak aanwezig bij camera's)
- Ondersteuning van D-Link IP camera's
- Het onthouden van de status van events (on/off)
- Bij acties / scenes gebruik kunnen maken van AND/OR functies
- Groepen aan kunnen maken (verdieping, kamer)!! De lijst wordt anders wel heel erg lang -> PRIO

- Bij scenes alles (per groep) kunnen selecteren, ipv schakelaars los
- 'Select all' optie (bij voordeur en/of slaapkamer) ipv alle schakelaars los te moeten selecteren
- Signaalsterkte weergave (van schakelaars, detectoren, etc)
Hardware aanpassing: verbeteren ontvangst / zenden van radiosignalen dmv een externe antenne?!
Of eventueel door een HW-repeater te realiseren...
Ik zal bovenstaande ook rechtstreeks bij HW neerleggen
[ Voor 4% gewijzigd door Mediacj op 16-04-2014 16:49 ]
Of een los WiFi AP speciaal voor de Homewizard, die als enige een B-netwerk ondersteunt.markvl schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:21:
[...]
Ik heb een soortgelijk probleem gehad.
In mijn geval is het verholpen toen ik mijn wireless AP op de 2.4GH band handmatig van 300Mbps naar 130Mbps terugzette.
Zie ook de knowledge base
Dat wil ook nog wel eens helpen.
Hier is 'ie ook regelmatig niet bereikbaar, maar een test met een los AP leek al een stuk beter te werken en dat ga ik van 't weekend eens even permanent maken hier.
Aan wensenlijstje zou ik ook nog een ethernetpoort toe willen voegen. Beetje zonde om de ether nog meer te vullen speciaal voor de HW, terwijl de switch ernaast ligt.
De Youless zal waarschijnlijk niet ondersteund worden. Ze doen al de Wattcher en hebben een eigen EnergyLink
Met 15 meter ga ik het wel redden, bedanktreinhold schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:31:
[...]
Ik heb hem zelf een meter of 15 verlengt maar ik denk dat het wel verder kan maar hoeveel weet ik niet kan ik je helaas geen antwoord op geven.
@JoostVer: Het gaat erom, dat ik inmiddels zoveel schakelaars en dimmers heb toegevoegd, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Tuurlijk, ik kan ze ordenen en/of nummeren of zo, maar groeperen is veel makkelijker. En ik wil ze natuurlijk wel individueel aan en uit kunnen zetten.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Quote: "De Youless zal waarschijnlijk niet ondersteund worden."
@TD-er: Dat zit geen innovatieve gedachte achter. Het inlezen of interfacen van data(bronnen) van andere apparatuur (zoals de Youless) mag niet heel erg ingewikkeld zijn, als deze is gebaseerd op open standaarden. Juist omdat het verdienmodel van de HW gebaseerd is op (de verdere ontwikkeling van) het feitelijke kastje en niet op de randapparatuur, zou het een welkome feature zijn om ook IP-based producten te ondersteunen. HW zal daarmee enorme groeikansen creëeren op de particuliere en de SOHO-markt (the next generation)!
[ Voor 3% gewijzigd door lucasm op 17-04-2014 10:42 ]
Een scene is het groeperen van schakelaarslucasm schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:37:
Quote: "Die groepen kun je nu toch ook al bereiken door het aanmaken van de scene 'verdieping' waarbinnen je alle schakelaars van de ruimte toevoegt."
@JoostVer: Het gaat erom dat ik zoveel schakelaars en dimmers heb toegevoegd, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Tuurlijk, ik kan ze ordenen en/of nummeren of zo, maar groeperen is veel makkelijker.
I know, maar ik weet toevallig dat tegen Andras (ontwikkelaar van Youless) eerst gezegd is "gaan we proberen" en toen hij er later achteraan mailde/belde om te vragen of ze hulp nodig hadden te horen kreeg "gaat niet gebeuren".lucasm schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:37:
[...]Quote: "De Youless zal waarschijnlijk niet ondersteund worden."
@TD-er: Dat zit geen innovatieve gedachte achter. Het inlezen of interfacen van data(bronnen) van andere apparatuur (zoals de Youless) mag niet heel erg ingewikkeld zijn, als deze is gebaseerd op open standaarden. Juist omdat het verdienmodel van de HW gebaseerd is op (de verdere ontwikkeling van) het feitelijke kastje en niet op de randapparatuur, zou het een welkome feature zijn om ook IP-based producten te ondersteunen. HW zal daarmee enorme groeikansen creëeren op de particuliere en de SOHO-markt (the next generation)!
Geen idee hoe het precies gegaan is en of bij die 2e mailing misschien een ander geantwoord had die niet wist wie Andras was, maar dat is wat ik gehoord heb.
Vandaar dat ik vermoed dat de Youless niet ondersteund zal worden.
- martinvdm
Fout-correctie en andere stats zullen lastiger zijn omdat het X10-RF protocol daar niet echt voor gemaakt is.
Statistieken over "aantal onbekende signalen" kun je natuurlijk wel verzamelen, maar hoeveel is daarvan het weerstation van een paar deuren verder en hoeveel je eigen signaal wat niet goed aankomt?
Ik denk dat dat nogal snel kan leiden tot meer support-calls dan dat het voor HW winst oplevert.
Vaak is minder informatie en minder detail beter te begrijpen voor de gemiddelde gebruiker.
Dat de tweaker daar niet genoegen mee neemt is uiteraard ook logisch
Het eerste wat in me opkomt;
De keuken krijgt verlichtings (spots) onder de bovenkasten, zou ik dat middels HW apparatuur zo kunnen instellen dat deze automatisch aangaan als je de keuken inloopt? En dan ook alleen als het donker is?
Als dat zo is moet ik dat natuurlijk meteen meenemen met het plaatsen van de keuken
[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 18-04-2014 14:15 ]
http://www.homewizard.be/...ingssensor-awst-6000.html
Zijn er trouwens alternatieven voor deze bewegingssensor? Lijkt me vrij groot & log ?
nee die zijn er niet, de afmetingen zijn het zelfde als voor een normale schakelaar, alleen heb je bij deze ook het voordeel dat je hem hoog en overal kan plaatsen zodat die minder opvalt. en als je je licht aan wil laten gaan als het donker wordt kan je een timer instellen dat die een x min voor zons ondergang vanzelf aangaat (moet je zelf kijken hoeveel minuten je er voor of er na nodig heb)coase schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:35:
Daarvoor kan je de bewegingssensor gebruiken?
http://www.homewizard.be/...ingssensor-awst-6000.html
Zijn er trouwens alternatieven voor deze bewegingssensor? Lijkt me vrij groot & log ?
Ik heb 'm hier op de overloop op (mijn) ooghoogte hangen en als mijn vriendin dicht langs de muur loopt, kan ze er langs komen zonder dat het licht aan gaat.
De sensor "ziet" je ook niet de trap op komen, terwijl 'ie je vrijwel recht aankijkt.
Dus plaatsing kan wel lastig worden als je 'm niet in 't zicht wilt hebben. Overweeg in elk geval ook 't plafond als plaatsing. Kan handig zijn als je een enkele doorgang hebt naar de keuken.
Het oogje zelf is niet zo groot, dus die zou je ook door een plaatje heen kunnen laten kijken.
De grootte wordt eigenlijk bepaald door een min of meer standaard stopcontact-maat. En je moet er natuurlijk ook 2 batterijen in kwijt.
Ik heb het hier toegepast met 3 ITL-1000. Heb een scene aangemaakt die van stand "2" naar stand "3"schakeld. Deze scene word aangestuurd door een serie schakelaar en twee bewegingsdetectoren (badkamer en toilet). Werkt goed hier. s' Nachts gaat hij naar nacht stand, "1", en 's morgens naar stand 2. De scene overdag zorgt voor de wisseling van "2" naar "3".martinvdm schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:47:
Op dompticaform vind ik een stukje over het bedienen van de Itho EcoFAN. Zie http://www.domoticaforum....ic.php?f=23&t=1632#p10496. Hierin word gebruik gemaakt van een bestaande remote welke op ZigBee werkt. Nu weet ik dat dat niet mogelijk zal zijn bij HW, maar het gebruik van de bestaande remote verbonden met iets wat 433 mhz praat is misschien best leuk. Nu zat ik te denken aan een ITL-1000 van Intertechno, omdat deze een potentiaal vrij contact heeft, maar hiermee kan ik alleen aan/uit schakelen, terwijl de Itho laag/middel/hoog standen heeft.
Iemand een idee hoe en of er een mogelijkheid zou bestaan om de laag/middel/hoog stand te bedienen?
- martinvdm
Ik ben vandaag begonnen met een kaku ACM-1000. Is een stuk goedkoper dan de ITL-1000 en kun je rechstreeks op de Itho aansluiten. Ik zal binnenkort het resultaat hier zetten, maar door de KAKU op de hoog schakeldraad aan te sluiten kan ik dus de hoog stand schakelen, uit is dan weer terug naar laag stand.dressie schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:09:
[...]
Ik heb het hier toegepast met 3 ITL-1000. Heb een scene aangemaakt die van stand "2" naar stand "3"schakeld. Deze scene word aangestuurd door een serie schakelaar en twee bewegingsdetectoren (badkamer en toilet). Werkt goed hier. s' Nachts gaat hij naar nacht stand, "1", en 's morgens naar stand 2. De scene overdag zorgt voor de wisseling van "2" naar "3".
Moet die 2000imp/kWh zijn of is dat in de energylink in te stellen? Dat die bv ook 1000imp/kWh mag zijn.
Ik wil ook de Energylink nemen alleen heb ik nog geen slimme meter, die komt 2e kwartaal 2015 pas hier, maar wil dan een kWh meter die ik nog heb liggen plaatsen achter me hoofdschakelaar.
Dus kan je bij de energylink de c-waarde anders instellen?
Bij de instellingen van de energylink kun je de c waarde instellen van de kwh meter.Dazzie schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:33:
Vraagje over de kWh meter.
Moet die 2000imp/kWh zijn of is dat in de energylink in te stellen? Dat die bv ook 1000imp/kWh mag zijn.
Ik wil ook de Energylink nemen alleen heb ik nog geen slimme meter, die komt 2e kwartaal 2015 pas hier, maar wil dan een kWh meter die ik nog heb liggen plaatsen achter me hoofdschakelaar.
- martinvdm
Je kunt ook een aanvraag doen voor de slimme meter. In geval van aanleg zonnepanelen. Kost het je niets, anders iets van 75 euro incl, gasmeter.Dazzie schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:33:
Vraagje over de kWh meter.
Zoals jullie wellicht weten ben ik de maker van de HomeSense applicaties voor Windows 8.1 en Windows Phone 8.1. Doel hiervan is om een goede aanvulling te geven op de standaard HomeWizard applicaties op IOS en Android. Graag wil ik push notificaties toevoegen aan de applicaties zoals bijv een melding wanneer een bepaalde sensor geactiveerd is (denk daarbij aan bijvoorbeeld een deurbel). Daarbij heb ik echter de ondersteuning nodig vanuit HomeWizard om extra functionaliteit toe te voegen aan de HomeWizard firmware. Inmiddels heb ik al meerdere malen een mail gestuurd naar HomeWizard hierover maar helaas krijg ik geen enkele reactie op mijn vraag hiervoor. Het gaat hierbij slechts om het aanroepen van een URL wanneer een sensor wordt geactiveerd.
Nu vraag ik mij af of er meerdere mensen zijn die push notificaties willen in Windows 8.1 of Windows Phone 8.0/8.1 HomSense applicaties. Natuurlijk ben ik bereid om dit te bouwen maar dan moet HomeWizard eerst extra functionaliteit toevoegen aan de firmware. Het idee is nu om een tweet welke ik recentelijk heb uitgestuurd te retweeten zodat het voor HomeWizard duidelijk is dat meer mensen dan ik alleen dit willen. Zoek dus even op de hashtag #HomeWizard en retweet het bericht dat ik heb verstuurd (Patrick_Smits) en hopelijk krijgen wij ontwikkelaars eindelijk wat support vanuit HomeWizard.
Dank!
Patrick Smits (maker HomeSense applicaties)
-----------
Andere vraag; Ik heb een magneetcontact geplaatst bij de deur, als de deur open gaat wil ik graag een notificatie ontvangen. Echter als ik het aanvink bij acties dan onthoud dat niet, elke keer is het vinkje weg.
Actie instellingen:
Bij open; licht aan na zonsondergang en 3 uur voor zonsopgang.
EDIT: Gevonden, ik heb naast de actie ook een notificatie aangemaakt. Nu ontvang ik de hele dag een melding als de deur opengaat. De lamp gaat aan wanneer de zon onder is.
[ Voor 91% gewijzigd door vanputten80 op 20-04-2014 20:37 ]
Ik heb mijn thermostaat (Remeha Celcia 15) en mijn CV (Remeha W28c ECO) op de HL aangesloten, maar er brand een rood lampje op de HL bij BO en de thermostaat geeft foutcode F aan.
In de handleiding van de thermostaat staat dat hij OpenTherm kent en de CV staat op de lijst die HomeWizard op zijn site heeft staan.
Heeft iemand een idee?
Bij mij deed de HL het ook niet in eerste instantie, het was daarna een kwestie van de HL weer uit de HW te verwijderen en opnieuw installeren en toen had ik meer geluk.dvdiepen schreef op zondag 20 april 2014 @ 16:47:
Weet iemand wat ik fout doe met mijn HeatLink?
Ik heb mijn thermostaat (Remeha Celcia 15) en mijn CV (Remeha W28c ECO) op de HL aangesloten, maar er brand een rood lampje op de HL bij BO en de thermostaat geeft foutcode F aan.
In de handleiding van de thermostaat staat dat hij OpenTherm kent en de CV staat op de lijst die HomeWizard op zijn site heeft staan.
Heeft iemand een idee?
De EL heeft sinds de laatste update de actuele meterstanden paraat, dus die lopen altijd synchroon. Oh jij had nog geen Slimme meter toch nee dan is er geen sprake van meterstanden die je kunt aanpassen, voor de S0 en S1 poort van de EL worden alleen totalen bijgehouden per dag/week/mnd.Dazzie schreef op maandag 21 april 2014 @ 14:29:
Kun je op de energylink ook de huidige waarde van je KwH meter overnemen? zodat ze allebei de zelfde totaalwaardes aangeven?
Dankje Joost, ik ga eens vragen bij ze wanneer er bij een uitwissel actie plaats vindt voor de slimme meter, duurt het langer dan een jaar dan vind ik het niet erg dat ik moet bij betalen maar als ze hem eerder plaatsen is het zonde....Mediacj schreef op maandag 21 april 2014 @ 16:16:
De EL heeft sinds de laatste update de actuele meterstanden paraat, dus die lopen altijd synchroon. Oh jij had nog geen Slimme meter toch nee dan is er geen sprake van meterstanden die je kunt aanpassen, voor de S0 en S1 poort van de EL worden alleen totalen bijgehouden per dag/week/mnd.
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Zodra je hem met een gewone schakelaar bedient dan zie je ook de status in je HW niet veranderen op AAN. Dus je HW denkt dat de lamp nog uit is ipv aan.CK3v1N schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:59:
Waarom kan ik de lichten niet uitzetten met HomeWizard wanneer ik ze met een schakelaar (met AWMT-230 er achter) heb aangezet? Het uitzetten met HW werkt wel wanneer ik ze met HW ook aangezet heb.
Weet zelf niet of HW dit kan aanpassen of dat dit bij KAKU zelf ligt......
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Zojuist gelijk even getest hier en het lijkt erop dat 'ie de eerste keer ofwel niet verzend, of dat de ontvanger 'm negeert.
Maar goed, ik heb hier kennelijk een inbouw-dimmer in de slaapkamer zitten.
Getest:
licht staat aan, status: uit => uit drukken => licht gaat uit (na 2e keer "uit" drukken)
nogmaals: licht gaat meteen uit als je op uit drukt, terwijl de status al uit is.
andersom: licht staat uit, status: aan => aan drukken => licht gaat meteen aan.
Anoniem: 293151
Heeft er iemand zicht op wat er momenteel bij HW gebeurd? Ik zie in de update weinig echt grote wijzigingen doorkomen, alleen maar dingen als "Naam wijzigen van HW in startscherm e.d.)
Weet er iemand wanneer:
Er een HW Extender komt (Al tijden verwacht, maar nog steeds niet beschikbaar)
Het mogelijk is om bepaalde regels aan te maken voor het schakelen van apparatuur, zoals: Wanneer een lamp word aangezet dmv. bewegingsmelders, deze alleen uit gaan als ze niet al aan stonden.. (Dit kan met HPM, maar ik het moet toch eigenlijk niet nodig zijn dat ik gebruik moet maken van een derde partij, voor zulke simpele dingen
Een mogelijkheid om voor mensen die minder "verstand" van technologie hebben, een aantal beperkte pagina's in de app te maken, bijvoorbeeld alleen Scenes, welke met grote knoppen, snel te bereiken zijn.
En zo zullen veel mensen nog wensen hebben.. Maar ik heb het idee, dat de eens zo snelle ontwikkeling bij HW een beetje stil staat de laatste tijd...
- martinvdm
Ik ben het met je eens dat bepaalde zaken al veel eerder gebouwd hadden kunnen zijn door HW, maar stil zitten doen ze volgens mij niet. Zeker in de laatste update niet. Daarin zitten toch een aantal aanzienlijke vernieuwingen, zoals werkelijke meterstanden en Hue ondersteuning.Anoniem: 293151 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:34:
Even wat vragen mbt. tot de ontwikkeling bij HW..
Heeft er iemand zicht op wat er momenteel bij HW gebeurd? Ik zie in de update weinig echt grote wijzigingen doorkomen, alleen maar dingen als "Naam wijzigen van HW in startscherm e.d.)
Weet er iemand wanneer:
Het mogelijk is om bepaalde regels aan te maken voor het schakelen van apparatuur, zoals: Wanneer een lamp word aangezet dmv. bewegingsmelders, deze alleen uit gaan als ze niet al aan stonden.. (Dit kan met HPM, maar ik het moet toch eigenlijk niet nodig zijn dat ik gebruik moet maken van een derde partij, voor zulke simpele dingen
Een mogelijkheid om voor mensen die minder "verstand" van technologie hebben, een aantal beperkte pagina's in de app te maken, bijvoorbeeld alleen Scenes, welke met grote knoppen, snel te bereiken zijn.
En zo zullen veel mensen nog wensen hebben.. Maar ik heb het idee, dat de eens zo snelle ontwikkeling bij HW een beetje stil staat de laatste tijd...
Ik kan me zo voorstellen dat daar enorm veel nawerk achter weg is gekomen dat de rest van de ontwikkeling een beetje stil ligt.
Er is namelijk een zeer groot aantal ketels in NL en als ik mijn buurman moet geloven (werkt bij de Energiewacht), dan is het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat de gerenommeerde thermostaatmerken feilloos samenwerken met elke ketel. Laat staan dat een nieuwkomer ineens alle ketels goed zou kunnen ondersteunen.
Naast de opmerkingen van martinvdm en TD-er vindt ik het toch ook een groot voordeel dat er zo'n actieve community achter zit die veel aanvullingen hebben gemaakt op de ontwikkelingen van de HW. Want ondanks dat je er mogelijk minder graag gebruik van maakt, zijn er door de vele "extensies" legio mogelijkheden bijgekomen. Waarvan je ook zonder diepgaande (programmeer)kennis prima gebruik kan maken.Anoniem: 293151 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:34:
Even wat vragen mbt. tot de ontwikkeling bij HW..
Weet er iemand wanneer:
ben ik met je eens maar wat ik absoluut niet begrijp is de houding van HomeWizard richting deze ontwikkelaars. Wanneer je vragen stelt aan HomeWizard mbt ontwikkeling van eigen tools krijg je geen antwoord. Ook is er geen enkele info over de json calls. Met fiddler moet je dat zelf allemaal uitzoeken. Zo heb ik aan HomeWizard de vraag gesteld of het mogelijk is om een extra URL aan te roepen wanneer een sensor actief wordt. Hiermee is het mogelijk om push notificaties te implementeren voor Windows 8.1 en Windows phone. Helaas geen enkele reactie. Ik denk dat het goed zou zijn voor HomeWizard om dit soort third party ontwikkeling te omarmen en niet de houding aan te nemen die ze nu aannemen. hoe meer ondersteuning van HomeWizard op verschillende platforms hoe beter volgens mij.SNIK0906 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:32:
[...]
Naast de opmerkingen van martinvdm en TD-er vindt ik het toch ook een groot voordeel dat er zo'n actieve community achter zit die veel aanvullingen hebben gemaakt op de ontwikkelingen van de HW. Want ondanks dat je er mogelijk minder graag gebruik van maakt, zijn er door de vele "extensies" legio mogelijkheden bijgekomen. Waarvan je ook zonder diepgaande (programmeer)kennis prima gebruik kan maken.
Je moet de oude interface dan namelijk blijven ondersteunen en dat kan op een gegeven moment een behoorlijke legacy worden.
Met data kun je nog een soort van transitie-systeem maken om oude formaten om te zetten naar een nieuw formaat bij openen. Echter bij communicatie-protocollen kun je dat beter niet doen. Dan maak je zaken alleen maar trager en groter en dat zijn 2 resources die de hardware van de Homewizard niet echt in overvloed heeft.
Heeft iemand een idee of de uv-sensor 704 nog ergens te koop is voor een normale prijs ?
Ik heb 1 shop gevonden die hem aanbiedt voor bijna 70 euro, maar dat is 25 euro duurder dan wat
ik er ooit voor betaald heb. Deze shop lijkt echter op dit moment de enige te zijn die de uv-sensor verkoopt in NL.
Iemand een tip ?
Thanks
Peter
Dit topic is gesloten.
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!