Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 23:57
@depl0y Ik hoop voor je dat je bedoeld op 5 april en niet maart (tenzij het 2015 word). Echter is jou app native?

Ik ben al tijden aan het volgen hoe homewizard zich ontwikkeld alleen mijn vraag blijft nog altijd of het een beetje zinvol is in een appartement. Iemand enig idee of een appartement geschikt is voor homewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 23:42
DannyBevers schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:01:
@depl0y Ik hoop voor je dat je bedoeld op 5 april en niet maart (tenzij het 2015 word). Echter is jou app native?

Ik ben al tijden aan het volgen hoe homewizard zich ontwikkeld alleen mijn vraag blijft nog altijd of het een beetje zinvol is in een appartement. Iemand enig idee of een appartement geschikt is voor homewizard?
Yup, de app is native iOS7 iPad only. Op dit moment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119584

Mijn android telefoon leest geen grafieken meer in van homewizard. b.v. de temp.. sensors . :'(
Op iPad geen probleem mee, is sinds vandaag , een time bugje misschien door dat uur vooruit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07
Sterker nog, op Android loopt de app vast als ik een grafiek wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
hier ook. Nog wel op de nexus 5 en nexus 7 welke stock android hebben. Dat kan ik dus niet echt goed begrijpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
Snap het wel een beetje. De grafieken zijn natuurlijk heel erg tijd gerelateerd.
Dit gaf ook al problemen toen we naar de wintertijd gingen.
Denk dat de engineers het zomer/wintertijd fenomeen niet goed getest hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 07:50
Hier ook het probleem van de grafieken, de regenmeter doet het wel goed.

Beetje jammer weer, meestal als er een update is geweest dan sneuvelt er wel wat. Hele slechte test methoden. :'(

De ipad ook geupdate, die heeft het probleem niet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door snooze7555 op 30-03-2014 12:09 ]

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Mijn app voor android werkt ook niet goed meer krijg iedere keer melding homewizard is gestopt. Heb hem al opnieuw geinstalleerd maar helpt niet, app is nu onbruikbaar voor mij geworden kan nog wel schakelaars bedienen maar temperatuur en wind en regen en energielink niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
snooze7555 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:06:

Beetje jammer weer, meestal als er een update is geweest dan sneuvelt er wel wat. Hele slechte test methoden. :'(

De ipad ook geupdate, die heeft het probleem niet ;)
Het is geen problem met de update maar een problem veroorzaakt door de zomertijd i.c.m. de android-app.
Ik denk dat het morgen weer gewoon werkt (maar hoop wel dat HW hier iets aan gaat doen voordat we weer naar wintertijd gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Rudolfus schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:28:
[...]

Het is geen problem met de update maar een problem veroorzaakt door de zomertijd i.c.m. de android-app.
Ik denk dat het morgen weer gewoon werkt (maar hoop wel dat HW hier iets aan gaat doen voordat we weer naar wintertijd gaan)
Ik blijf erbij slechte testmethoden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote kans dat ze inderdaad proberen ergens tussen 2 en 3 am. iets op te halen.
Dat is dan 0 of een NULL-pointer.
Delen door 0, of een NULL-pointer resolven kan heel goed een crash opleveren. (onder elk OS)

Maar goed, hier op een Jiayu G4 met Android 4.2.2 crasht de boel ook bij het ophalen van de grafieken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 23:41
In aanvulling op eerdere posts hierover, hier nog even 2 foto's van mijn aanpassing van een mageneetcontact met een extra antennedraadje van 16,8 cm.

Ik heb hem gewoon parallel aan de printbaanantenne gesoldeerd (i.t.t. een eerdere post van iemand die hem aan de transistor had gesoleerd). Waar eerder de HW de signalen nauwelijks ontving vanuit de garage (stalen deur en kozijn, 15 meter tot HW), werkt dit nu perfect!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tMiPTvll.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WoPLJ9cl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:43
reinhold schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:15:
Mijn app voor android werkt ook niet goed meer krijg iedere keer melding homewizard is gestopt. Heb hem al opnieuw geinstalleerd maar helpt niet, app is nu onbruikbaar voor mij geworden kan nog wel schakelaars bedienen maar temperatuur en wind en regen en energielink niet meer.
Bij mij crasht de app op een Asus TF101 ook. Na opstarten wil hij de energiegrafieken ophalen en crasht dan.
Op mijn Samsung S3 werkt het nog goed. Na opstarten van de app worden niet automatisch de grafieken geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bikermouse schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:00:
In aanvulling op eerdere posts hierover, hier nog even 2 foto's van mijn aanpassing van een mageneetcontact met een extra antennedraadje van 16,8 cm.

Ik heb hem gewoon parallel aan de printbaanantenne gesoldeerd (i.t.t. een eerdere post van iemand die hem aan de transistor had gesoleerd). Waar eerder de HW de signalen nauwelijks ontving vanuit de garage (stalen deur en kozijn, 15 meter tot HW), werkt dit nu perfect!
[afbeelding]

[afbeelding]
Je kunt 'm ook nog een beetje langs het antenne-printspoor leggen, dan steekt 'ie wat minder uit en is 'ie makkelijker weg te werken.

Maar werkt inderdaad prima. Hier ook zo gedaan.

Ik zit alleen nog even met 1 schakelaar te dubben of ik het reed-contact ga vervangen door een schakelaartje, want de positionering van een magneet is lang niet altijd even makkelijk bij sommige deuren.
Zou eigenlijk soms bovenop de sensor moeten kunnen, dus haaks.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:07
mijn beweginsmelder voor buiten die blijft als het donker is en er is 1 keer beweging is geweest constant om de 5 min afgaan terwijl er geen bewegingen buiten zijn. Hij komt in een soort loop terrecht en daardoor is het net een disco buiten. zodra ik de melder binnen zet en het is donker in de kamer dan doet die het gewoon normaal.

iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119584

TD-er schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:51:
[...]

Je kunt 'm ook nog een beetje langs het antenne-printspoor leggen, dan steekt 'ie wat minder uit en is 'ie makkelijker weg te werken.

Maar werkt inderdaad prima. Hier ook zo gedaan.

Ik zit alleen nog even met 1 schakelaar te dubben of ik het reed-contact ga vervangen door een schakelaartje, want de positionering van een magneet is lang niet altijd even makkelijk bij sommige deuren.
Zou eigenlijk soms bovenop de sensor moeten kunnen, dus haaks.
Ik gebruik hier bij 1deur niet het originele magneet houdertje, maar alleen een heel kleine ronde platte magneet van rond 6 mm en 4 mm dik, die heb ik bij 1 deur, gewoon een gaatje in de bovenkant van de deur geboord, daar magneetje ingemaakt, toen weer dicht gekit en iets bij gestipt, zit boven op deur dus je ziet er niks van en werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb ook eens een antenne op m'n HW gesoldeerd, nu is de plaatsing niet zo kritisch meer en kan hij sensors op grotere afstand goed ontvangen.
Voorheen hoefde ik hem maar iets te draaien en hij miste een windmeter of schakelaar.
Intussen heb ik een Hue bridge voor m'n LivingColor en LivingWhite modules op Mp gekocht zodat ik ook die lampen in een schedule of actie kan opnnemen :)
Leuk met de Philips Hue app is dat je iets kan doen met het feit dat je gsm buiten het wifi bereik komt, dat zou bij de HW ook wel handig kunnen zijn om een scene te triggeren.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362133

Dazzie schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:13:
mijn beweginsmelder voor buiten die blijft als het donker is en er is 1 keer beweging is geweest constant om de 5 min afgaan terwijl er geen bewegingen buiten zijn. Hij komt in een soort loop terrecht en daardoor is het net een disco buiten. zodra ik de melder binnen zet en het is donker in de kamer dan doet die het gewoon normaal.

Ik denk toch dat het iets anders is buiten. Hij gaat af op warmte, wellicht iets in het zichtveld? Of gewoon katten of zo. Je moet goed kijken naar de afstelling van het zichtsveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snooze7555 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:07:
[...]

Ik blijf erbij slechte testmethoden. :)
Volledig mee eens. Heb al eerder gezegd. Helaas doet HW erg weinig aan testen. Alleen toevoegen funkties voor de verkoop. Er zitten nog steeds bugs in die je kan reproduceren, al vanaf de eerste versie. Heb ik ook gemeld, helaas doen ze weinig. Bugs worden alleen meegenomen indien tegengekomen. Iedereen die verstand heeft van software ontwikkeling weet dat testen zeker 40% van de tijd is, los van bug fixing, HW creert hier geen budget voor, begrijpelijk maar gaat ze uiteindelijk opbreken. Niet alleen mijn woorden... Iedereen heeft dure lessen betaald in de software ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dazzie schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:13:

Ik had iets soortgelijks, alleen was het interval van triggeren bij mij toen zelfs korter dan 5 minuten geworden. Maar dat kan ook liggen aan de ingestelde time-out van de sensor.
In elk geval was de oplossing heel simpel; Nieuwe batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-05 19:28
Speedy-Andre schreef op zondag 30 maart 2014 @ 23:11:
Ik heb ook eens een antenne op m'n HW gesoldeerd, nu is de plaatsing niet zo kritisch meer en kan hij sensors op grotere afstand goed ontvangen.
Voorheen hoefde ik hem maar iets te draaien en hij miste een windmeter of schakelaar.
Intussen heb ik een Hue bridge voor m'n LivingColor en LivingWhite modules op Mp gekocht zodat ik ook die lampen in een schedule of actie kan opnnemen :)
Leuk met de Philips Hue app is dat je iets kan doen met het feit dat je gsm buiten het wifi bereik komt, dat zou bij de HW ook wel handig kunnen zijn om een scene te triggeren.
Begrijp ik het goed dat als je een Philips Livingcolor lamp hebt. Dat het enige wat nodig is de Hue Bridge om hem te koppelen aan HomeWizard? Ik heb dit namelijk nog niet duidelijk kunnen vinden of dit gaat werken.

In mijn situtatie is er al 1 bestaande Philips Livingcolor lamp en deze wil ik graag in Homewizard hebben.

Edit:

http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge daar staat het duidelijk uitgelegd, is dus mogelijk!

[ Voor 6% gewijzigd door rdvl op 31-03-2014 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Homewizard temperatuur-grafieken

Zojuist op de web-app van HomeWizard.
kijk eens naar de grafiek van de temp van vannacht. Het lijntje gaat horizontaal terug, maar wel een dag later.
Ik had het idee dat mijn HW gisterenavond ook gereboot is. (uptime 453 minuten, dus bijna 8 uur geleden en toen ook een mail van HMP gehad dat de HW onbereikbaar was)

Dat geeft wel aan dat het met de zomer/wintertijd niet lekker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

rdvl schreef op maandag 31 maart 2014 @ 07:11:
[...]

Begrijp ik het goed dat als je een Philips Livingcolor lamp hebt. Dat het enige wat nodig is de Hue Bridge om hem te koppelen aan HomeWizard? Ik heb dit namelijk nog niet duidelijk kunnen vinden of dit gaat werken.

In mijn situtatie is er al 1 bestaande Philips Livingcolor lamp en deze wil ik graag in Homewizard hebben.

Edit:

http://www.beaumotica.nl/...mpen-aan-op-de-hue-bridge daar staat het duidelijk uitgelegd, is dus mogelijk!
Die link heb ik idd gebruikt om de bridge te koppelen met de ronde remote :)
Voor de LivingColor lamp heeft de HW app naast een slider en on/off buttons ook een kleuren vakje.
Druk je op het vakje dan krijg je een scherm met kleurenveld waar je de kleur kan kiezen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 08:10
Hopelijk juiste topic, maar Iemand ervaring met Homewizard + Pebble watch + Philips Hue aansturing?

(min of meer als dit :http://forums.getpebble.com/discussion/7248/ios-controlling-lights-with-homewizard-and-pebble)

Werkt dit voldoende en moet je een iphone hebben? Kan het commando niet verstuurd worden via wifi van de smartwatch naar homewizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:38
coase schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:40:
Hopelijk juiste topic, maar Iemand ervaring met Homewizard + Pebble watch + Philips Hue aansturing?

(min of meer als dit :http://forums.getpebble.com/discussion/7248/ios-controlling-lights-with-homewizard-and-pebble)

Werkt dit voldoende en moet je een iphone hebben? Kan het commando niet verstuurd worden via wifi van de smartwatch naar homewizard?
Ik gebruik het zelden, maar het werkt goed. Je moet je inderdaad wel een telefoon gebruiken, want de Pebble kan alleen verbinden via Bluetooth. Eigenlijk doet de Pebble niets anders dan simpele commando's sturen naar de smartphone (iPhone of Android), die er op zijn beurt voor zorgt dat functies uitgevoerd worden. Zonder smartphone is de Pebble dus eigenlijk een "dom" apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
Hoi,

Homewizard heeft de android app weer aangepast. De grafieken werken weer.

Goede snelle reactie,

:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
TD-er schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:51:
[...]

Zo loopt het minst langs de andere electronica en het is gewoon een flexibel draadje dus ik kan hem - afhankelijk van de montageplek - elke gewenste kant op buigen/draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Weet iemand of de homewizard i.c.m. Philips Hue de lichten ook automatisch aan kan zetten als ik in de buurt van huis kom? (Wat nu mogelijk is met de officiele Hue App)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 19:49
rdvl schreef op maandag 31 maart 2014 @ 07:11:
[...]

Edit:

Wie weet of alle living collor lampen compatible zijn met de Philips Hue bridge?

THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

cautje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:37:
[...]

Wie weet of alle living collor lampen compatible zijn met de Philips Hue bridge?

THX!
Vanaf revisie 2 zijn ze compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Laatst online: 28-05 19:49
Speedy-Andre schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:38:
[...]

Vanaf revisie 2 zijn ze compatible.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Laatst online: 18:07
we gaan even de batterijen verwisselen en dan maar wachten op totdat het donker wordt.... wel jammer die zomertijd :)
TD-er schreef op maandag 31 maart 2014 @ 07:04:
[...]

Ik had iets soortgelijks, alleen was het interval van triggeren bij mij toen zelfs korter dan 5 minuten geworden. Maar dat kan ook liggen aan de ingestelde time-out van de sensor.
In elk geval was de oplossing heel simpel; Nieuwe batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
Ik blijf toch iets raar houden met mijn thermometer. Deze blijft in homewizard geen data geven.
De thermometer is in de variant met 3 kanalen. Alle 3 kanalen gehad (uit gezet, en 2 uur gewacht)

In de therometer zitten nieuwe batterijen. Afstand tot homewizard heb ik gevarieerd tussen de 1 en de 4 meter. Ik heb het heel even werkend gehad, maar na 2 uur (terwijl ik niet thuis was) stopt hij er mee.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 13:08
rdvl schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:36:
Ik blijf toch iets raar houden met mijn thermometer. Deze blijft in homewizard geen data geven.
De thermometer is in de variant met 3 kanalen. Alle 3 kanalen gehad (uit gezet, en 2 uur gewacht)

In de therometer zitten nieuwe batterijen. Afstand tot homewizard heb ik gevarieerd tussen de 1 en de 4 meter. Ik heb het heel even werkend gehad, maar na 2 uur (terwijl ik niet thuis was) stopt hij er mee.

Iemand nog tips?
homewizard op de zijkant zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
commentator schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:37:
[...]

homewizard op de zijkant zetten
Hij staat op z'n zijkant. Ik heb de homewizard ook al op een andere plek gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft die thermometer überhaupt wel gewerkt zonder problemen?
Het is natuurlijk ook mogelijk dat je een slecht exemplaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
TD-er schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:41:
Heeft die thermometer überhaupt wel gewerkt zonder problemen?
Het is natuurlijk ook mogelijk dat je een slecht exemplaar hebt.
Ja hij heeft het een hele tijd goed gedaan. Maar is er ineens mee gestopt.
Verschillende types batterijen erin, op aan raden van martinvdm de energizer Ultimate Lithium er nu inzitten.

edit:

Opeens doet hij het weer, even aankijken of hij het nu blijft doen.

[ Voor 8% gewijzigd door rdvl op 31-03-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je met meer dingen op de 433 MHz band problemen?
Dan zou het iets kunnen zijn in de buurt met een lege batterij, die de band vol zit te spammen.
* TD-er heeft geen idee of de berichten van een thermometer langer zijn dan voor een schakelaar en dus makkelijker te storen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
TD-er schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 06:43:
Heb je met meer dingen op de 433 MHz band problemen?
Dan zou het iets kunnen zijn in de buurt met een lege batterij, die de band vol zit te spammen.
* TD-er heeft geen idee of de berichten van een thermometer langer zijn dan voor een schakelaar en dus makkelijker te storen zijn...
Nee de rest werkt prima, zowel brandmelder, deurmagneet als diverse schakelaars.
Tot nu toe doet de thermometer het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-04 07:44
Is het de buiten thermometer??? Schroef hem eens open en laat hem een nachtje drogen.
Ik had ook wat vreemd gedrag en dat kwam gewoon door vocht. meet je RV tovallig ook 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
PDankers schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:00:
Is het de buiten thermometer??? Schroef hem eens open en laat hem een nachtje drogen.
Ik had ook wat vreemd gedrag en dat kwam gewoon door vocht. meet je RV tovallig ook 100%
Helaas, het gaat om de binnen thermometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587580

Is het mogelijk om de weers- en temperatuurgegevens van mede homewizards in de buurt te gebruiken voor het instellen van acties? Dit bij gebrek aan eigen sensoren? Zou toch handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:24
Anoniem: 587580 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:42:
Is het mogelijk om de weers- en temperatuurgegevens van mede homewizards in de buurt te gebruiken voor het instellen van acties? Dit bij gebrek aan eigen sensoren? Zou toch handig zijn.
Ik heb al tijden een buiten temperatuur meter in mijn systeem, die niet van mij is. Zal wel ergens in de buurt hangen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft thermometers inderdaad niet te activeren in de zin dat je ergens op een knopje ofzo hoeft te drukken. Dus ja, als er een compatible thermometer hangt, die binnen bereik is, kun je die ook gebruiken.

Hoe zit het trouwens met andere weerstations?
Mijn buurman heeft een weerstation op z'n dak staan, maar ik "zie" 'm niet in HW. Kan ik dan aannemen dat 'ie niet compatibel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 21:18
mijn hw blijft op wintertijd staan zijn er nog die daar last van hebben?
rolluiken moeten om 7.30 omhoog, 8.30 gaan ze omhoog, al mijn timers hebben een uur vertraging, tijd van bv gsm staat goed maar de hw reageert een uur te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
chundo schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:16:
mijn hw blijft op wintertijd staan zijn er nog die daar last van hebben?
rolluiken moeten om 7.30 omhoog, 8.30 gaan ze omhoog, al mijn timers hebben een uur vertraging, tijd van bv gsm staat goed maar de hw reageert een uur te laat.
Homewizard kastje zelf al herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chippie777 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:54:
[...]

Ik heb al tijden een buiten temperatuur meter in mijn systeem, die niet van mij is. Zal wel ergens in de buurt hangen denk ik. :)
Je reactie bracht me op het idee om dat ook even te checken. En ja hoor. Er meld zich keurig een thermometer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 30-05 21:18
rdvl schreef op woensdag 02 april 2014 @ 07:08:
[...]

Homewizard kastje zelf al herstart?
bedankt voor de tip, nog niet aan gedacht :? ik laat morgen weten als het terug in orde is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gardocki schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:16:
Weet iemand of de homewizard i.c.m. Philips Hue de lichten ook automatisch aan kan zetten als ik in de buurt van huis kom? (Wat nu mogelijk is met de officiele Hue App)
Anyone?

Liefst ook dat de lampen alleen aangaan na de zonsondergang.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo forumleden. Ik heb sinds gisteren een slimme meter in huis en heb daar meteen een EnergyLink op aangesloten. In de app krijg ik nu idd mooie waarden te zien over het gas- en lichtgebruik. Nu komt het regelmatig voor dat het 'link' lampje op de EnergyLink rood knippert. In de handleiding staat dat er dan geen berichten maar de HW gestuurd worden. Worden deze berichten dan later nogmaals gestuurd of ben ik deze informatie dan kwijt? Ik zie nl. wel actuele waarden verschijnen & updaten. Dat ik af en toe een berichtje mis is niet zo erg zolang de dagtotalen nog maar kloppen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 19:34

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Ik heb hetzelfde. Lampje knippert meestal groen en af-en-toe een keer rood. Ik heb hier geen nadelen kunnen ontdekken. Meterstanden worden netjes doorgegeven. Niet over inzitten lijkt me.

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 14:26
Nu heb ik een vraagje.. kwam onderstaande tegen en hier wordt vermeld dat het om de Elro 440s gaat. Nu heb ik nog 440r type liggen. Gaat dit ook met homewizard werken?
Heb al het een en ander geprobeerd maar het lijkt mij niet te lukken.

Weet iemand hoe dit zit?
gijsje.net schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:54:
Kan zijn dat het hier al een keer voorbij gekomen is.

Ik had nog een paar Elro AB440S contactdozen liggen die ook op 433mHz werken.
Ze zijn te koop bij de marskramer voor €15 voor 3 stuks
http://www.marskramer.nl/...dbediening-ab440s-3c.html
En is een stuk goedkoper dan de set van 3 van kaku

Deze werken dus ook met HW :)
En kwam op deze site de juiste instellingen tegen.
http://www.nodo-domotica.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=24

Zijn er 10 dip-switches dan moet nr.10 altijd op Off staan.
1-5: N = ON, F = OFF -- / -- dipcode voor 6,7,8 en 9

1-5 = NNNNN
----A1----------------------------------------------6,7,8,9
----A3----------------------------------------------7,8,9
----A5----------------------------------------------6,8,9
----A7----------------------------------------------8,9
----A9----------------------------------------------6,7,9
----A11---------------------------------------------7,9
----A13---------------------------------------------6,9
----A15---------------------------------------------9

1-5 = NNNNF
----A2----------------------------------------------6,7,8,9
----A4----------------------------------------------7,8,9
----A6----------------------------------------------6,8,9
----A8----------------------------------------------8,9
----A10---------------------------------------------6,7,9
----A12---------------------------------------------7,9
----A14---------------------------------------------6,9
----A16---------------------------------------------9

1-5 = FNNNN
----B1---------------------------------------------6,7,8,9
----B3---------------------------------------------7,8,9

1-5 = FNNNF

----B2---------------------------------------------6,7,8,9
----B4---------------------------------------------7,8,9

1-5 = NFNNN

----C1---------------------------------------------6,7,8,9
----C3---------------------------------------------7,8,9

1-5 = NFNNF
----C2---------------------------------------------6,7,8,9
----C4---------------------------------------------7,8,9

1-5 = FFNNN
----D1---------------------------------------------6,7,8,9
----D3---------------------------------------------7,8,9

1-5 = FFNNF
----D2---------------------------------------------6,7,8,9
----D4---------------------------------------------7,8,9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik vind alleen de Elro remote als ik op type ab440r zoek ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silver323 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:00:
Nu heb ik een vraagje.. kwam onderstaande tegen en hier wordt vermeld dat het om de Elro 440s gaat. Nu heb ik nog 440r type liggen. Gaat dit ook met homewizard werken?
Heb al het een en ander geprobeerd maar het lijkt mij niet te lukken.

Weet iemand hoe dit zit?

[...]
Ik zou gewoon de apa3-1500r kopen van kaku. Kost iets meer dan 3 euro meer dan jou setje.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMR
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05-2022
Silver, zie
RuudMR in "HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2"
En de info erboven.
Het werkt dus. :)

[ Voor 7% gewijzigd door RuudMR op 02-04-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddyK69
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Martino-s schreef op woensdag 02 april 2014 @ 16:50:
Ik heb hetzelfde. Lampje knippert meestal groen en af-en-toe een keer rood. Ik heb hier geen nadelen kunnen ontdekken. Meterstanden worden netjes doorgegeven
Ok dank voor je geruststelling.
Bedoel je dat je ook meterstanden kunt terugvinden in de HW-app? Die heb ik nog niet kunnen vinden of bedoel je de dagverbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Ik bedoel het actuele verbruik. (incl. historie over dag, week en maand)
Het uitlezen van de meterstanden zelf is (nog) niet mogelijk met de HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdboorn
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-04-2023
De site slimmemeterportal.nl is zeker iets om te bekijken. Mooie overzichten, grafieken, data, en gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
Bedankt en heb het nog even nagelezen maar er wordt gesproken over 10 dip-switches, maar bij deze zit ik op 5 dip op de afstandsbediening van de 440r en op de ontvangers 5 en dan a, b, c, d
Dus dat is net iets anders waar over gesproken wordt. Vandaar dat ik deze vraag stel of iemand ervaring misschien had met de type 440r inplaats met 440s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bezig om mijn HW systeem in te richten en heb de intentie om binnenkort zonnepanelen aan te schaffen. Voor het monitoren van de panelen, en vervolgens de complete energiehuishouding, heb ik reeds een energylink van HW aangeschaft. Nu het volgende: zijn er alternatieven voor de aangeboden kWh meter van HW a € 29,95 welke ook met de energylink werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
Anoniem: 587580 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:04:
Ik ben bezig om mijn HW systeem in te richten en heb de intentie om binnenkort zonnepanelen aan te schaffen. Voor het monitoren van de panelen, en vervolgens de complete energiehuishouding, heb ik reeds een energylink van HW aangeschaft. Nu het volgende: zijn er alternatieven voor de aangeboden kWh meter van HW a € 29,95 welke ook met de energylink werken?
Het enige is dat hij pulsen uit moet kunnen sturen en dat de c-waarde erbij te vinden is. Maar wat is er mis met de 29,95 uitvoering? Veel goedkoper ga je hem niet kunnen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mesman schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:19:
[...]

Het enige is dat hij pulsen uit moet kunnen sturen en dat de c-waarde erbij te vinden is. Maar wat is er mis met de 29,95 uitvoering? Veel goedkoper ga je hem niet kunnen vinden ;)
Ok, bedankt voor je reactie. Ik zag namelijk bij Youless.nl een meter voor € 19,90. Weet je of die geschikt is? Scheelt toch weer € 10,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 08:06
Anoniem: 587580 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:45:
[...]

Ok, bedankt voor je reactie. Ik zag namelijk bij Youless.nl een meter voor € 19,90. Weet je of die geschikt is? Scheelt toch weer € 10,00
Yep, die heb ik ook en werkt prima. Lees hem met zowel de Youless als via de HW uit!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Laatst online: 13-11-2023
Gardocki schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:16:
Hiervoor kan je de app 'trigger' prima gebruiken.
-Maak eerst in HW een scene aan die de gewenste sensoren/ lampen bediend of onthou het ID van je scene of lamp (zie elders in dit forum hoe je dit IDnummer kan achterhalen)

- start in trigger een nieuw item.
- stel als trigger GPS in en geef de GPS locatie op van je huis
- stel als action in Trigger in het versturen van een URL naar homewizard. Hoe dit te doen vindt je elders op dit forumd
- zorg dat in deze url de ID van de eerder aangemaakte scene of lamp is opgenomen..
- et voila.

Het werkt prima. Een nadeel is wel dat hij nu ook de trigger (en dus bij jou de HUE) laat afgaan bij klaarlichte dag.
Helaas voorziet HW nog niet in voorwaardelijke acties (ALS donker DAN ....)

groet,
Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Anoniem: 587580 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:04:
Ik heb net zonnepanelen geplaatst en mijn omvormer zit een puls uitgang op die ik op de homewizard kan aansluiten dus ik ben geen kwh meter nodig. Dus even op letten welke omvormer je aanschaft en kijken of er een puls aansluiting op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

En jouw omvormer staat bij je EnergyLink? (in dit is in de meterkast?)
Bij mij staat de (deze week geplaatste) omvormer op de 2e verdieping, vlak achter mijn zonnepanelen.
Overigens heb ik een Growatt omvormer. Zo ver ik weet zit daar geen puls aansluiting op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvkan schreef op donderdag 03 april 2014 @ 16:59:
[...]

Hiervoor kan je de app 'trigger' prima gebruiken.
-Maak eerst in HW een scene aan die de gewenste sensoren/ lampen bediend of onthou het ID van je scene of lamp (zie elders in dit forum hoe je dit IDnummer kan achterhalen)

- start in trigger een nieuw item.
- stel als trigger GPS in en geef de GPS locatie op van je huis
- stel als action in Trigger in het versturen van een URL naar homewizard. Hoe dit te doen vindt je elders op dit forumd
- zorg dat in deze url de ID van de eerder aangemaakte scene of lamp is opgenomen..
- et voila.

Het werkt prima. Een nadeel is wel dat hij nu ook de trigger (en dus bij jou de HUE) laat afgaan bij klaarlichte dag.
Helaas voorziet HW nog niet in voorwaardelijke acties (ALS donker DAN ....)

groet,
Peter
Is dit de Android versie?
Ik heb begrepen dat de iphone versie niet in de achtergrond draait, dus zinloos is, voor mij dan.
Heb nu IFTTT geprobeert, maar die controleert maar 1 x in de 15 minuten, ook niet echt handig.
Zoek nog een goede en werkbare oplossing om een scene te schakelen als ik thuis kom of weg ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
Martino-s schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:00:
En jouw omvormer staat bij je EnergyLink? (in dit is in de meterkast?)
Bij mij staat de (deze week geplaatste) omvormer op de 2e verdieping, vlak achter mijn zonnepanelen.
Overigens heb ik een Growatt omvormer. Zo ver ik weet zit daar geen puls aansluiting op...
Mijn omvormer heb ik ook op de tweede verdieping geplaatst en ik heb een kabeltje vanaf de omvormer naar de meterkast getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362133 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:09:
[...]

Ik heb begrepen dat de iphone versie niet in de achtergrond draait, dus zinloos is, voor mij dan.
Heb nu IFTTT geprobeert, maar die controleert maar 1 x in de 15 minuten, ook niet echt handig.
Zoek nog een goede en werkbare oplossing om een scene te schakelen als ik thuis kom of weg ga.
Ik denk dat je met de iphone app Geofancy of de app Geohopper wel kunnen doen wat jij wilt. Ik heb het zelf nog niet geïnstalleerd, maar door jou bericht werd mijn interesse ook gewekt om op basis van gps locatie te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:42

JB

Cédric roelt!

Baal een beetje van rotte waardes in de grafiek bij de regenmeter. Iemand al voor elkaar om opgeslagen waardes aan te passen? Mijn regenmeter heeft sinds de update waardes gemeten van 213 mm die de grafieken daardoor helemaal om zeep helpen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanjaarsveld
  • Laatst online: 28-05 12:36
Kan de antenne mod met soepel draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Ja, dat heb ik gedaan voor zowel de HW als een magneetcontact. Werkt prima.

[ Voor 50% gewijzigd door bikermouse op 04-04-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Anoniem: 587580 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:16:
[...]
Ik denk dat je met de iphone app Geofancy of de app Geohopper wel kunnen doen wat jij wilt. Ik heb het zelf nog niet geïnstalleerd, maar door jou bericht werd mijn interesse ook gewekt om op basis van gps locatie te schakelen.
Ik heb net Geofancy geprobeerd en dat werkt inderdaad. Je kunt op basis van het binnenkomen of verlaten van geolocatie een URL laten aanroepen. Als je daar de http-request voor de homewizard-API invult werkt kun je inderdaad schakelaars/dimmers/scenes activeren. Leuk!

Werkt op basis van background app activiteiten, dus vrij snel. Weet niet of/hoeveel extra batterij-energie het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bikermouse schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:05:
[...]

Ik heb net Geofancy geprobeerd en dat werkt inderdaad. Je kunt op basis van het binnenkomen of verlaten van geolocatie een URL laten aanroepen. Als je daar de http-request voor de homewizard-API invult werkt kun je inderdaad schakelaars/dimmers/scenes activeren. Leuk!

Werkt op basis van background app activiteiten, dus vrij snel. Weet niet of/hoeveel extra batterij-energie het kost.
Dat klinkt mooi. Ga ik dat ook proberen. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bikermouse schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:05:
[...]

Klinkt allemaal leuk, maar blijft dan jammer dat je homewizard wachtwoord plaintext over het internet word gestuurd. Of je moet een VPN oid actief hebben.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Zo, vakantie zit er op! :)

Tijd om weer aan het werk te gaan en ik heb een aantal dingen die de komende dagen in de beta moeten zitten:

- Camera beelden
- Toon camera beeld full screen wanneer sensor wordt geactiveerd (waar een camera aan vast zit)
- Verschillende type cellen voor bijvoorbeeld de EnergyLink, zoals in de screenshots van basvanderploeg.

Zodra dat er in zit, gaat de nieuwe beta de deur uit. Camera beelden leveren nu nog wat problemen op ivm geheugen verbruik, dat moet ik ook nog even zien te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Anoniem: 362133 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:09:
[...]

Ja, dit is een app die ik ken van Android. Daar heb ik in mijn antwoord even niet bij stilgestaan.
Ik weet eigenlijk niet of deze (of een equivalent) beschikbaar is voor iOS of WP.

Groet,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben een beetje aan het experimenteren met een camera en deze op te nemen als snapshot in de deurbel. Is voor mij een nieuwe functie, maar klopt het dat ik op mijn iphone alleen een notificatie krijg dat de deurbel ingedrukt is, maar dan alsnog naar de app moet gaan om daar de laatste snapshot weer te geven? Ik dacht namelijk dat de snapshot al zichtbaar moest zijn in je pushnotificatie, maar dit kan ik fout hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 14:30

lampie1979

Hoepla!

Na de HUE support ook maar een Homewizard aangeschaft.

Niet heel erg onder de indruk van het apparaat. Inregelen verloopt moeizaam ... en dat is nog licht uitgedrukt.

https://www.dropbox.com/s...2014-04-06%2019.38.25.png

[ Voor 96% gewijzigd door lampie1979 op 06-04-2014 20:00 ]

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenverhaeghe
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-10-2020
Situatie: "normale" 8V deurbel. De gong hiervan is gekoppeld aan de drukknop van een draadloze friedland libra+ deurbel. Dus als er op de gewone deurbel gedrukt wordt gaat de normale gong + draadloos signaal naar de friedland gong. Wat heb ik nodig om dit signaal ook naar de homewizard te laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 14:30

lampie1979

Hoepla!

Is er een manier om het gehele apparaat te resetten? Ik kom niet van de onmogelijke waarde af.

https://www.dropbox.com/s...2014-04-06%2020.09.11.png

Ik was aan het begin erg enthousiast, maar begin het een aardig brak stuk hard/software te vinden.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Laatst online: 27-03 19:48
Ik heb regelmatig last ervan dat als ik de HomeWizard-app op iOS opstart, dat ik dan lang moet wachten tot hij verbonden is met de HomeWizard. Vaak duurt het storend lang..

Is dat bij meer mensen zo? En is er eventueel iets om te optimaliseren, zodat het sneller gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ik heb ook even een vraag.

Wanneer een rookmelder is afgegaan (de HomeWizard pikt dit goed op), dan blijft er bij de app staan dat er rook is gedetecteerd. Is er een mogelijkheid om dit te resetten? De rook om mijn hoofd is inmiddels verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sorted.bits schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:37:
Ik heb ook even een vraag.

Wanneer een rookmelder is afgegaan (de HomeWizard pikt dit goed op), dan blijft er bij de app staan dat er rook is gedetecteerd. Is er een mogelijkheid om dit te resetten? De rook om mijn hoofd is inmiddels verdwenen.
Volgens mij word dit vanzelf na 24 uur weer gereset, maar of je dit ook kan triggeren, geen idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lampje schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:15:
Ik heb regelmatig last ervan dat als ik de HomeWizard-app op iOS opstart, dat ik dan lang moet wachten tot hij verbonden is met de HomeWizard. Vaak duurt het storend lang..

Is dat bij meer mensen zo? En is er eventueel iets om te optimaliseren, zodat het sneller gaat?
Homewizard online of gewoon lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stevenverhaeghe schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:49:
Situatie: "normale" 8V deurbel. De gong hiervan is gekoppeld aan de drukknop van een draadloze friedland libra+ deurbel. Dus als er op de gewone deurbel gedrukt wordt gaat de normale gong + draadloos signaal naar de friedland gong. Wat heb ik nodig om dit signaal ook naar de homewizard te laten sturen?
Met de goede relais zou je de acdb-7000b parallel kunnen aansluiten. Even dit draadje doorzoeken, er zijn talloze voorbeelden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
martinvdm schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:45:
[...]

Volgens mij word dit vanzelf na 24 uur weer gereset, maar of je dit ook kan triggeren, geen idee :?
Gevonden, je moet ze even testen vanuit de HW app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-04 09:37
Speedy-Andre schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:26:
[...]

Als je dat bedrag er voor over hebt dan is de Cresta PWS720 bij de Kijkshop misschien een idee.
Dit is hetzelfde station als bij HW op de website wordt verkocht maar dan incl. display met usb.
Hoe sluit je de sensors aan op de hw ???
Zoals de temperatuursensor welk kanaal zit deze ??
En op de site van hw geven ze deze niet aan wel de 710

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lampje schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:15:

Hier ook.
Sinds de laatste update is het zelfs zo dat 'ie eerst bij de time-out komt en als je dan op retry drukt, heb je 'm vrij snel.
Maar het lijkt inderdaad soms meer dan een minuut te duren en dat is echt veeeeeel te lang.
Online staat aan, maar de app zegt de direct-connection meteen te testen.
Misschien gaat 'ie alsnog wel eerst via de online en dan direct, maar dat geeft 'ie niet aan in de status-meldingen op het scherm. (Android versie hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TD-er schreef op maandag 07 april 2014 @ 06:04:
[...]

Hier ook.
Sinds de laatste update is het zelfs zo dat 'ie eerst bij de time-out komt en als je dan op retry drukt, heb je 'm vrij snel.
Maar het lijkt inderdaad soms meer dan een minuut te duren en dat is echt veeeeeel te lang.
Online staat aan, maar de app zegt de direct-connection meteen te testen.
Misschien gaat 'ie alsnog wel eerst via de online en dan direct, maar dat geeft 'ie niet aan in de status-meldingen op het scherm. (Android versie hier)
Hier ook wel eens wat langer, een minuut niet denk ik. Eigenlijk zouden ze het andersom moeten doen. Eerst lokaal, als dat niet lukt, dan online proberen. Dat scheelt ze ook een hoop server Load van alle mensen die via de online dienst zitten terwijl ze gewoon lokaal hadden kunnen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Laatst online: 07-04 07:44
Gewoon de GPS gebruiken om de volgorde te bepalen :), en bij twijfel altijd eerst locaal dan online inderdaad. En als je dan toch bezig bent met GPS, dan ook meteen schakelen op locatie introduceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
Gisteravond even zitten PHP-en en de switches uitgelezen via de API, en als ik dan een actie uitvoer om bijvoorbeeld de switches te schakelen.. dan gaat het binnen een seconde. Dus weet niet of HomeWizard hier iets in kan verbeteren om het sneller te laten verlopen allemaal. Want het kan wel, alleen de app werkt gewoon niet fijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Ik merk op iOS eigenlijk nauwelijks verschil als ik HW-Online al of niet activeer. Vanaf opstarten van de volledig afgesloten App tot het kunnen schakelen van een sensor kan in c.a. 2 seconden.

Om toch onafhankelijk van de servers van HW te zijn en toch veilig te kunnen werken ben ik overigens nog wel aan het overwegen om een eigen VPN op te activeren op mijn Synology NAS en altijd "lokaal" te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
Vandaag gaat ie de hele tijd al wel snel, maar gisteren duurde het toch wel aardig lang toen ik even HomeWizard wilde showen tijdens mijn housewarming ;-) Ik kijk de rest van deze dag nog even aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silver323
Beste,

Zit even met een vraagje, misschien dat iemand dit weet?
Is er een mogelijkheid om de lampen met een schakelaar ook gewoon opbouwend licht te laten geven. Dus soort van fade in actie?
Werk namelijk met de kaku 1500r en die kun je aan en uit zetten maar heb er wel dimbare verlichting in zitten van Philips living white. Of heb je hier dan echt dimbare schakelaar voor nodig?

Is er een of andere functie in de homewizard om de lampen dus een fade in actie in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

picosuma schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:15:
[...]

Hoe sluit je de sensors aan op de hw ???
Zoals de temperatuursensor welk kanaal zit deze ??
En op de site van hw geven ze deze niet aan wel de 710
Je laat de HW zoeken op het kanaal dat je zelf hebt ingesteld op de sensor (1-3 bij temp sensors).
Een windmeter vindt hij zonder iets in te hoeven stellen en de regenmeter ook.
Ik heb de hele 720 set werkend, of HW deze set officieel kent weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-04 09:37
Speedy-Andre schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:06:
[...]

Je laat de HW zoeken op het kanaal dat je zelf hebt ingesteld op de sensor (1-3 bij temp sensors).
Een windmeter vindt hij zonder iets in te hoeven stellen en de regenmeter ook.
Ik heb de hele 720 set werkend, of HW deze set officieel kent weet ik niet.
Hoe kun je tempsensors dan op 1-3 zetten dit kon ik dus niet vinden ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 13:08
picosuma schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:30:
[...]

Hoe kun je tempsensors dan op 1-3 zetten dit kon ik dus niet vinden ???
zit een schakelaartje voor op je tempsensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
commentator schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:56:
[...]

zit een schakelaartje voor op je tempsensor
In het batterij-vakje.

Hier zonet nog even getest en misschien is mijn eerder genoemde 1 minuut een beetje overdreven, maar 30 seconden lijkt het toch zeker wel te duren tot de time-out komt. Daarna duurde het zonet alsnog 10 sec. voordat je de verbinding had.

Als test maar even een wind- en regenmeter toegevoegd. De buurman heeft een uitgebreid weerstation op 't dak staan en je weet maar nooit.... ;) (tot dusver "No Data")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
Ola !

Kent iemand het volgende fenomeen ?:

Ik heb een scene "Slapen".
Deze schakelt alle verlichting beneden uit. Keurig en zonder enige vertraging.
Ik heb deze scene vandaag uitgebreid met een ACM-1000 schakelaar op de overloop.
Deze schakelaar (lamp) toegevoegd aan de scene als "aanschakelen".
Dus de scene schakelt alles beneden uit en doet vervolgens het licht op de overloop aan.

Alleen dat laatste gebeurd pas na een flinke vertraging, soms wel 3 seconden !
De schakelaar reageert wel direct als ik hem apart bedien (Via schakelaar of via HW-app)
Alleen in de scene is hij langzaam.

Ik heb de scene ook al weggegooid en opnieuw opgebouwd en het aanschakelen van de overloop als eerste actie gezet. Maar zelfs dan schakelt eerst alles uit en is de overloop, met vertraging, als laatste aan de beurt.

Ikke niet snap. Iemand enig idee ?

Pagina: 1 ... 26 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!