Pfff duurt lang voor de app uitkomt ben best benieuwd hoe de Philips hue er via de app uit gaat zien, of het alleen een aan en uit schakeling is of dat je er ook de kleuren mee kan instellen.
Heeft iemand ervaring met deze IP Cam van Y-Cam icm de HomeWizard?
http://www.ibood.com/nl/n...binnen_of_buiten_gebruik/
Hij ondersteund ook MJPEG maar ik wil graag weten of de HW dit ook fijn vind
Thanks!
Thanks!
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Helaas op dit moment (nog) niet. de URL voor de video wijkt af van het geen Homewizard accepteert als IP-Cam URL... ik heb diverse Y-Cam's reeds geprobeerd hiervoor...daxy schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:48:
Heeft iemand ervaring met deze IP Cam van Y-Cam icm de HomeWizard?
Thanks!
Tevens is er nog geen support voor "HD" camera's binnen de HW
Balenruitech schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:54:
[...]
Helaas op dit moment (nog) niet. de URL voor de video wijkt af van het geen Homewizard accepteert als IP-Cam URL... ik heb diverse Y-Cam's reeds geprobeerd hiervoor...
Tevens is er nog geen support voor "HD" camera's binnen de HW
Ik had gehoopt dat hij wel werkte omdat deze cam ook MJPEG ondersteund.
Dus een MJPEG stream voor de HW, een HD mp4/H.264 stream naar een NAS.
Scheelt me wel weer 175 euro nu
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Eerder vroeg ik of het mogelijk was om onze mechanische ventilatie te koppelen aan HW. Dat kan niet omdat het een beveiligd signaal betreft.
Op de site van HW staat dat ze vele verzoeken ontvangen maar niet alles in behandeling kunnen nemen omdat het tijd kost om een code te ontcijferen en deze toe te voegen.
Kunnen wij zelf niet codes ontcijferen en toevoegen? Als hw het kan moeten hier ook mensen zijn die het kunnen of kunnen leren.
Op de site van HW staat dat ze vele verzoeken ontvangen maar niet alles in behandeling kunnen nemen omdat het tijd kost om een code te ontcijferen en deze toe te voegen.
Kunnen wij zelf niet codes ontcijferen en toevoegen? Als hw het kan moeten hier ook mensen zijn die het kunnen of kunnen leren.
Ik heb nul verstand van HW, maar waarom zou je dit er niet aan kunnen koppelenvanputten80 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:29:
Eerder vroeg ik of het mogelijk was om onze mechanische ventilatie te koppelen aan HW. Dat kan niet omdat het een beveiligd signaal betreft.
Gooi gewoon een KaKu (of ander merkt) RF-relais ertussen en laat de HW deze aansturen.
Evt. kun je met een dimmer aan de gang, maar dan moet je even goed kijken of je installatie een andere dimmer aan kan.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Als een protocol eigendom is van een ander bedrijf mag je het niet zomaar toevoegen en je product verkopen met ondersteuning voor product-x. Gelukkig zijn er steeds meer bedrijven die het nut zien van een open API zoals de Hue. Als je meer protocollen wilt, of ze zelf wilt reverse engineering moet je eens naar Nodo kijken.Koffie schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:10:
[...]
Ik heb nul verstand van HW, maar waarom zou je dit er niet aan kunnen koppelen
Gooi gewoon een KaKu (of ander merkt) RF-relais ertussen en laat de HW deze aansturen.
Evt. kun je met een dimmer aan de gang, maar dan moet je even goed kijken of je installatie een andere dimmer aan kan.
Zelf kan ik de mechanische ventilatie met een Kaku schakelaar aan en uit zetten. Met een luchtvochtigheidssensor en een schakelaar in de keuken kan ik goed uit de voeten. In de zomer kan ik een timer toe voegen om het snachts wat af te laten koelen.
"HeatLink", "code": "XXXXXX", "pump": "off", "heating": "off", "dhw": "off", "rte": 20.949, "rsp": 21.000, "tte": 21.000, "ttm": null, "wp": 0.000, "wte": 45.000, "ofc": 0, "odc": 0, "presets": [{ "id": 0, "te": 20.00},{ "id": 1, "te": 17.500},{ "id": 2, "te": 21.00},{ "id": 3, "te": 17.500}]}], "hues": [], "scenes": [
ik zat in de get-sensors te kijken en heb denk ik ontdekt dat ze met de nieuwe app de philips hue ondersteunen...
ik zat in de get-sensors te kijken en heb denk ik ontdekt dat ze met de nieuwe app de philips hue ondersteunen...
Dat is toch juist de kracht van HW, dat deze allerlei merken vanuit 1 centrale appliance aan kan sturen :AJediIAm schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:55:
[...]
Als een protocol eigendom is van een ander bedrijf mag je het niet zomaar toevoegen en je product verkopen met ondersteuning voor product-x. Gelukkig zijn er steeds meer bedrijven die het nut zien van een open API zoals de Hue. Als je meer protocollen wilt, of ze zelf wilt reverse engineering moet je eens naar Nodo kijken.
Ik snap dus je reactie eigenlijk nietEr hoeven geen dure nieuwe schakelaars aangeschaft te worden die met ingewikkelde protocollen werken, de HomeWizard kan overweg met veelal gebruikte apparatuur die werkt met radiografische signalen, zoals bijvoorbeeld KlikAanKlikUit.
[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 25-03-2014 20:28 ]
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Ik ben het met je eens dat een simpel antwoord niet voldoende is. Een product moet zowel de goede antenne hebben als het protocol ondersteunen. Wat je ook kiest, er zijn altijd beperkingen.Koffie schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:28:
[...]
Dat is toch juist de kracht van HW, dat deze allerlei merken vanuit 1 centrale appliance aan kan sturen :
[...]
Ik snap dus je reactie eigenlijk niet
Producten zoals Revolv en HomeWizard ondersteunen een goede selectie toegankelijke hardware voor de gemiddelde gebruiker. Ze kunnen echter niet voor elk willekeurig apparaat ondersteuning toevoegen.
HomeWizard kan overweg met Cresta, Elro en Kaku (433mhz).
Revolv met Insteon en Nest (Z-wave en Zigbee).
Beide kunnen (binnenkort) via wifi de Philips Hue aansturen.
In onze nieuwbouw woning gaan we alles uitvoeren met een homewizard systeem. Om te testen heb ik al een tijdje een proefsetje draaien en dat bevalt goed.
Voor de wandschakelaars ga ik de Klikaanuit AWST8802 gebruiken. Om het een beetje netjes weg te werken wil ik ze combineren met 1 of meerdere stopcontacten in 1 raamwerk. Hebben jullie al bijpassende stopcontacten gevonden (design) en bijpassende raamwerken waar de AWST8802 netjes in past?
Voor de wandschakelaars ga ik de Klikaanuit AWST8802 gebruiken. Om het een beetje netjes weg te werken wil ik ze combineren met 1 of meerdere stopcontacten in 1 raamwerk. Hebben jullie al bijpassende stopcontacten gevonden (design) en bijpassende raamwerken waar de AWST8802 netjes in past?
Ondertussen wat leuke voortgang van de app. Ik ben een edit mode aan het bouwen die het mogelijk moet maken om de sensoren op een eigen plek te zetten en te veranderen van maat.

Al begin ik steeds meer het platte van de interface best mooi te vinden. Ik vraag me af of de knoppen etc die ik normaal gebruik niet "teveel van het goede zijn".
Verder heb ik ondertussen rookmelders toegevoegd. Ik wil ze nog iets van een geluid laten maken, wanneer de rookmelders afgaan. Daar moet ik nog even een goed sirene sound effect voor vinden.

Al begin ik steeds meer het platte van de interface best mooi te vinden. Ik vraag me af of de knoppen etc die ik normaal gebruik niet "teveel van het goede zijn".
Verder heb ik ondertussen rookmelders toegevoegd. Ik wil ze nog iets van een geluid laten maken, wanneer de rookmelders afgaan. Daar moet ik nog even een goed sirene sound effect voor vinden.
Vorige week woensdag melde Daxy dit al....jacquesmulders schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:25:
"HeatLink", "code": "XXXXXX", "pump": "off", "heating": "off", "dhw": "off", "rte": 20.949, "rsp": 21.000, "tte": 21.000, "ttm": null, "wp": 0.000, "wte": 45.000, "ofc": 0, "odc": 0, "presets": [{ "id": 0, "te": 20.00},{ "id": 1, "te": 17.500},{ "id": 2, "te": 21.00},{ "id": 3, "te": 17.500}]}], "hues": [], "scenes": [
De ontdekking is dus al eerder gedaan...
Martino's | Google is your friend...
Voor design stopcontacten weet ik het zo niet, maar klik aan klik uit heeft sinds kort een raamwerk te koop voor hun schakelaars: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/dubbel-afdekraam/
leon1e schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:00:
In onze nieuwbouw woning gaan we alles uitvoeren met een homewizard systeem. Om te testen heb ik al een tijdje een proefsetje draaien en dat bevalt goed.
@basvanderploeg: Toch vraag ik me af waarom we niet samen iets doen
- martinvdm
- Registratie: Januari 2001
- Laatst online: 26-05 22:11
:strip_icc():strip_exif()/u/20659/60x60.jpg?f=community)
Bundelen van krachten, zou toch super zijn! Ik zou graag meehelpen.
@basvanderploeg : 715 L per dag is trouwens niet misselijk.
@basvanderploeg : 715 L per dag is trouwens niet misselijk.
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Ik ben benieuwd wat een 'Watcher' is, zelf heb ik een Wattchersorted.bits schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:01:
Ondertussen wat leuke voortgang van de app. Ik ben een edit mode aan het bouwen die het mogelijk moet maken om de sensoren op een eigen plek te zetten en te veranderen van maat.
[afbeelding]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
@basvanderploeg @martinvdm sowieso vind ik alle waardes behoorlijk hoog. Ik mag hopen dat dit het weekend is of dat hij thuis werkt.
De nieuwe versie van de beta is uit, hierbij de release notes
READ THIS CAREFULLY
Follow us on Twitter to get more updates about the app http://twitter.com/HomeWizardCP
This will be unstable
KNOWN ISSUES
Render errors when resizing some controls. I am aware
READ THIS CAREFULLY
Follow us on Twitter to get more updates about the app http://twitter.com/HomeWizardCP
This will be unstable
- New grid system implemented. This allows users to move around sensors and resize them
- Added Smoke Detector support
- Fixed Magnet-contact switches? (Not sure again)
- Able to hide sensors
KNOWN ISSUES
Render errors when resizing some controls. I am aware
[ Voor 5% gewijzigd door sorted.bits op 26-03-2014 09:05 ]
@depl0y
WOOW je appje is echt top en razendsnel!
WOOW je appje is echt top en razendsnel!
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Top nieuws!! ik zag het tussen de middag het nieuwsitem voorbij komen, ik kan niet wachten!
Enkel hiervoor heb ik vorige week de Hue starterspack gekocht!
BP on the move!!!
Ik heb de App update binnen!
Yes! Me too! Da's snel!daxy schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:22:
Ik heb de App update binnen!
Edit:
De nieuwsbrief heb ik ook al via mail ontvangen!
[ Voor 15% gewijzigd door Bas Post op 26-03-2014 14:50 ]
BP on the move!!!
Yep ik heb de android appupdate ook binnen, maar nu kan ik mijn zonnescherm via de Asun 650 niet meer omhoog krijgen.
Iedere keer als ik omhoog druk gaat hij een klein stukje omhoog om daarna direkt het scherm weer naar beneden te sturen.
De webapp en mijn normale afstandbediening sturen hem wel goed aan.
Iedere keer als ik omhoog druk gaat hij een klein stukje omhoog om daarna direkt het scherm weer naar beneden te sturen.
De webapp en mijn normale afstandbediening sturen hem wel goed aan.
Is er iemand die de get-sensors en de get-status kan grabben voor de Hue's, het liefst met verschillende statussen? Dus bijvoorbeeld lampen aan/uit/andere kleur?
Als iemand dit ook zou kunnen doen voor de magneet contacten, zou dat heeeeel mooi zijn
Als iemand dit ook zou kunnen doen voor de magneet contacten, zou dat heeeeel mooi zijn
Anoniem: 208376
Hallo,
Wel jammer dat Homewizard voor Hue heeft gekozen en niet voor het applamp systeem.
Applamp heeft 2 voordelen:
- De prijs is minder dan de helft van de philips lampen.
- De Applamp start altijd in de laatste stand als er spanning op komt, de Hue lampen altijd in een default stand.
Het eerste punt is duidelijk, het tweede punt betekend dat je de hue lamp niet spanningsloos kunt maken omdat deze dan de instellingen kwijt is. Concreet betekend dit dat ik de lampen niet via een normale schakelaar of via een KAKU afstandsbediening kan aan/uit zetten. Alleen maar met de Homewizard app.
Twee belangrijke nadelen. Ik hoop dat homewizard de applamp lampen ook nog gaat ondersteunen. Ze zijn eenvoudig middel UDP pakketjes aan te sturen.
zie http://www.applamp.nl
De applamp lampen hebben ook nadelen trouwens, ze kennen maar 256 kleuren en je kunt er net niet echt lekker een flame lamp mee nabootsen. Verder was het vermogen wat aan de lage kant (7w) maar inmiddels is er een 9w RGB-white variant uitgebracht. Hopelijk zijn hierin beide problemen opgelost.
Gr. Remco
Wel jammer dat Homewizard voor Hue heeft gekozen en niet voor het applamp systeem.
- De Applamp start altijd in de laatste stand als er spanning op komt, de Hue lampen altijd in een default stand.
Het eerste punt is duidelijk, het tweede punt betekend dat je de hue lamp niet spanningsloos kunt maken omdat deze dan de instellingen kwijt is. Concreet betekend dit dat ik de lampen niet via een normale schakelaar of via een KAKU afstandsbediening kan aan/uit zetten. Alleen maar met de Homewizard app.
Twee belangrijke nadelen. Ik hoop dat homewizard de applamp lampen ook nog gaat ondersteunen. Ze zijn eenvoudig middel UDP pakketjes aan te sturen.
De applamp lampen hebben ook nadelen trouwens, ze kennen maar 256 kleuren en je kunt er net niet echt lekker een flame lamp mee nabootsen. Verder was het vermogen wat aan de lage kant (7w) maar inmiddels is er een 9w RGB-white variant uitgebracht. Hopelijk zijn hierin beide problemen opgelost.
Gr. Remco
Zal is kijken of ik dat vanavond kan realiseren voor je...sorted.bits schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:36:
Is er iemand die de get-sensors en de get-status kan grabben voor de Hue's, het liefst met verschillende statussen? Dus bijvoorbeeld lampen aan/uit/andere kleur?
BP on the move!!!
Je kan toch gewoon een nieuwe scene aanmaken, Hue lampen toekennen aan die scene, instellen naar gewenste kleur en dimstand, deze scene koppelen aan een knop op je KAKU afstandsbediening of wandschakelaar?Anoniem: 208376 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:39:
Hallo,
Gr. Remco
BP on the move!!!
Anoniem: 208376
Bas,
Ik had nog niet begrepen dat het maken van een scene met daarin eenkleur/helderheid instelling mogelijk was en deze gekoppeld kan worden aan een KAKU schakelaar/afstandbediening. Daarmee is mijn tweede probleem idd opgelost. Blijft nog de veel hogere prijs over, maar hier krijg je dan ook wel een kwalitatief beter lamp voor. Maar als je er een stuk of 10 nodig hebt in huis scheelt het wel erg veel.
Gr. Remco
Ik had nog niet begrepen dat het maken van een scene met daarin eenkleur/helderheid instelling mogelijk was en deze gekoppeld kan worden aan een KAKU schakelaar/afstandbediening. Daarmee is mijn tweede probleem idd opgelost. Blijft nog de veel hogere prijs over, maar hier krijg je dan ook wel een kwalitatief beter lamp voor. Maar als je er een stuk of 10 nodig hebt in huis scheelt het wel erg veel.
Gr. Remco
Anoniem: 572994
Ik snap het handmatig invoeren van C-waardes bij de energylink in de nieuwe update niet.
Waar is dit voor?
Waar is dit voor?
half vier een ticket bij Homewizard aangemaakt ivm het niet omhoog sturen van mijn zonnescherm met de Androidapp.
Nu al een update (2.81) in de play store waarin dit weer verholpen is.
Menig bedrijf kan nog wat leren van Homewizard wat de snelheid van de support betreft.
Menig bedrijf kan nog wat leren van Homewizard wat de snelheid van de support betreft.
Lukt het iemand om een camerapreset aan de deurbel te koppelen, ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
- martinvdm
Ik vroeg me dit ook al af, maar ik denk dat dit te maken heeft met de verschillen die de homewizard energylink registreerd en het werkelijke verbuik. Zo heb ik voor mijn kwh meter en het werkelijke verbuik altijd een klein afrondingsverschil. Op de lange duur word dit verschil steeds groter. Ik vermoed dat het invoeren van bijvoorbeeld 2001 ipv 2000 wellicht dit verschil corrigeerd, maar heb geen idee of het ook zo bedoeld is door Homewizard.Anoniem: 572994 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:36:
Ik snap het handmatig invoeren van C-waardes bij de energylink in de nieuwe update niet.
Waar is dit voor?
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Nou, ik mag hopen dat dit niet aan de hand van jouw ticket om half 4 is gedaan, anders kan menig bedrijf HomeWizard nog wat leren. Ik gok dat ze die melding wel vaker hebben gehad.Anton64 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:21:
half vier een ticket bij Homewizard aangemaakt ivm het niet omhoog sturen van mijn zonnescherm met de Androidapp.
Je gaat niet aan de hand van een nieuw ticket een stabiel product updaten en een paar uur later live gooien, voordat alles grondig getest is.
Waar kan je dat van die c-waarde ergens vinden dan?
Er is op Androidworld een artikel verschenen over spraakbesturing van de HomeWizard via Tasker:
http://androidworld.nl/ni...zard-via-tasker-tutorial/
http://androidworld.nl/ni...zard-via-tasker-tutorial/
Hier is de regenmeter compleet van slag sinds de laatste update. Meer mensen last van? Heb nu 4 dagen achter elkaar 214,1 mm gevallen

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 26-03-2014 20:10 ]
Mijn boefje is liev!
Ik kreeg om half vijf een mail van hen dat er binnen enkele uren een automatische update kwam.sorted.bits schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:04:
[...]
Nou, ik mag hopen dat dit niet aan de hand van jouw ticket om half 4 is gedaan, anders kan menig bedrijf HomeWizard nog wat leren. Ik gok dat ze die melding wel vaker hebben gehad.
Je gaat niet aan de hand van een nieuw ticket een stabiel product updaten en een paar uur later live gooien, voordat alles grondig getest is.
Deze update is de enige die ik gekregen heb en de bug is verholpen.
Tuurlijk zijn er meer mensen geweest die dit probleem aangekaart hebben, de update is echt niet op basis van mijn ticket alleen gedaan.
Maar de meldingen moeten ze wel na het uitbrengen van versie 2.80 gekregen hebben, want als ze de appversie 2.80 uitbrengen met de wetenschap dat er een bug in de aansturing van de ASUN 650 zit moeten ze echt nog wat leren, vooral als hij zo makkelijk op te lossen is.
En dat bedoel ik dus met de snelheid van de support afdeling, mensen niet een aantal dagen op tok houden en dan nog eens actie ondernemen.
Een reactie en oplossing binnen een paar uur vind ik top.
Ik heb precies hetzelfde. Alleen is dit bij mij sinds gisteren zo. (blijkt uit de grafieken)JB schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:10:
Hier is de regenmeter compleet van slag sinds de laatste update. Meer mensen last van? Heb nu 4 dagen achter elkaar 214,1 mm gevallen
Gisteren had ik ruim 245 mm.
En nu staat er in het 'home-scherm' en in de grafieken -246,4 mm.
Erg jammer, want nu zijn de 'normale' waarden uit de grafiek niet fatsoenlijk meer te lezen omdat de schaal grootte nu enorm groot is geworden.
Martino's | Google is your friend...
Dat met die regenmeter heb ik ook gehad. Maar dat is al weer meer dan een jaar geleden. Het is niet meer goed gekomen met die meter. Wel netjes vervangen door HW.
- martinvdm
Ik klaag al vanaf dag 1 over mijn meter. Het argument was telkens dat er een andere meter in de buurt zou zijn. Zoals als mijn meter er naast staat geeft ie soms ook zulke vage waardes. Ik zou graag willen dat ze hem vervangen, toch nog maar eens aan de kaak stellen denk ik.
Hue erbij...nu wordt het interessant voor me (aangezien ik 12 Hue devices heb)
Ff de eerste ervaringen afwachten en dan ook maar aan de homewizard als het goed bevalt
Ff de eerste ervaringen afwachten en dan ook maar aan de homewizard als het goed bevalt
Ik heb de AWMT-003 achter mijn busch jaeger design schakelaar geplaatst, heb wel extra diepe dozen gebruikt bij de verbouwing van mijn huis, dus voor mij genoeg ruimte. Elders in huis kon het niet omdat het niet in de doos paste. Is toch net even iets mooier als de schakelaars van kaku.leon1e schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:00:
@depl0ysorted.bits schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:01:
[afbeelding]
Mooi dat je het nu kan aanpassen, alleen kunnen de schakelaars niet kleiner als ze nu zijn.
Ik zie nu alle schakelaars, 20 ex. Dus dan zit mijn scherm vol en moet ik naar beneden scrollen. Mooi zou zijn dat je de schakelaars die je niet gebruikt zou kunnen verwijderen. Dus benedenverdieping en dan alleen de schakelaars zichtbaar die je zou willen.Is maar een idee Verder ziet het er top uit!
Grt
Dat ga ik aanpassen, zodra ik het design voor de app rond heb. De knoppen renderen op dit moment niet goed als je ze kleiner maakt.Basz007 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:10:
[...]
@depl0y
Mooi dat je het nu kan aanpassen, alleen kunnen de schakelaars niet kleiner als ze nu zijn.
Ik zie nu alle schakelaars, 20 ex. Dus dan zit mijn scherm vol en moet ik naar beneden scrollen. Mooi zou zijn dat je de schakelaars die je niet gebruikt zou kunnen verwijderen. Dus benedenverdieping en dan alleen de schakelaars zichtbaar die je zou willen.Is maar een idee Verder ziet het er top uit!
Grt
Komt goed!
Anoniem: 572994
In de volledige releasenotes.Neefdave schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:22:
Waar kan je dat van die c-waarde ergens vinden dan?
@depl0y Here you are:
get-status |
{"status": "ok", "version": "2.56", "request": {"route": "/get-status" }, "response": {"switches" : [{"id":0,"type":"switch","status":"off"},{"id":1,"type":"hue","status":"on","color":{"hue":50,"sat":29,"bri":58}},{"id":2,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":0},{"id":3,"type":"hue","status":"on","color":{"hue":60,"sat":42,"bri":36}},{"id":4,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":0},{"id":5,"type":"switch","status":"on"},{"id":6,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":0},{"id":7,"type":"switch","status":"off"},{"id":8,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":0},{"id":9,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":0},{"id":10,"type":"dimmer","status":"off","dimlevel":0},{"id":11,"type":"switch","status":"off"},{"id":12,"type":"switch","status":"off"},{"id":13,"type":"switch","status":"off"},{"id":14,"type":"switch","status":"off"},{"id":15,"type":"switch","status":"on"},{"id":16,"type":"switch","status":"on"},{"id":17,"type":"switch","status":"on"},{"id":18,"type":"hue","status":"off","color":{"hue":258,"sat":99,"bri":0}},{"id":19,"type":"hue","status":"on","color":{"hue":54,"sat":35,"bri":54}}], "uvmeters": [{"id": 2, "uv": 0.0}], "windmeters": [{"id": 0, "ws": 0.1, "dir": "ENE 67", "gu": 0.0, "te": 2.2, "unit": 0}], "rainmeters": [{"id": 1, "mm": 0.0, "3h": 0.0}], "thermometers": [{"id": 0, "te": 5.0, "hu": 68},{"id": 1, "te": 19.6, "hu": 57}], "energymeters": [], "energylinks": [{"id":0,"tariff":2,"s1":{"po":0,"dayTotal":422.00,"po+":15,"po+t":"18:11","po-":0,"po-t":"00:01"},"s2":null,"aggregate":{"po":940,"dayTotal":22.55,"po+":6800,"po+t":"19:33","po-":320,"po-t":"11:20"},"used":{"po":940,"dayTotal":22.46,"po+":6800,"po+t":"19:33","po-":320,"po-t":"11:20"},"gas":{"lastHour":0.31,"dayTotal":6.50},"kwhindex":0.00}], "heatlinks": [], "kakusensors": [{"id":0,"status":"no","timestamp":"15:32"},{"id":1,"status":"no","timestamp":"21:23"},{"id":2,"status":null,"timestamp":"00:00"},{"id":3,"status":"no","timestamp":"22:06"}]}} |
get-sensors |
{"status": "ok", "version": "2.56", "request": {"route": "/get-sensors" }, "response": {"switches" : [{"id":0,"name":"Garage","type":"switch","status":"off","favorite":"no"},{"id":1,"name":"Hue Lamp Rechts","type":"hue","status":"on","hue_id":0,"light_id":2,"color":{"hue":50,"sat":29,"bri":58},"favorite":"no"},{"id":2,"name":"Gang lamp","type":"dimmer","status":"off","dimlevel":0,"favorite":"no"},{"id":3,"name":"Hue Lamp Kast","type":"hue","status":"on","hue_id":0,"light_id":3,"color":{"hue":60,"sat":42,"bri":36},"favorite":"no"},{"id":4,"name":"Keuken spots","type":"dimmer","status":"off","dimlevel":0,"favorite":"no"},{"id":5,"name":"Achterdeur lamp","type":"switch","status":"on","favorite":"no"},{"id":6,"name":"Kamer Lotte","type":"dimmer","status":"off","dimlevel":0,"favorite":"no"},{"id":7,"name":"Overloop","type":"switch","status":"off","favorite":"no"},{"id":8,"name":"Keuken achter","type":"dimmer","status":"off","dimlevel":0,"favorite":"no"},{"id":9,"name":"wk spots links","type":"dimmer","status":"off","dimlevel":0,"favorite":"no"},{"id":10,"name":"wk spots rechts","type":"dimmer","status":"off","dimlevel":0,"favorite":"no"},{"id":11,"name":"ACM1000 1","type":"switch","status":"off","favorite":"no"},{"id":12,"name":"ACM300 1","type":"switch","status":"off","favorite":"no"},{"id":13,"name":"Stekkerblok","type":"switch","status":"off","favorite":"no"},{"id":14,"name":"ACM1000 2","type":"switch","status":"off","favorite":"no"},{"id":15,"name":"Tuinhuislamp","type":"switch","status":"on","favorite":"no"},{"id":16,"name":"Achtertuin","type":"switch","status":"on","favorite":"no"},{"id":17,"name":"Voortuin","type":"switch","status":"on","favorite":"no"},{"id":18,"name":"Hue Bloom TV Ka","type":"hue","status":"off","hue_id":0,"light_id":4,"color":{"hue":258,"sat":99,"bri":0},"favorite":"no"},{"id":19,"name":"Hue Lamp Links","type":"hue","status":"on","hue_id":0,"light_id":1,"color":{"hue":54,"sat":35,"bri":54},"favorite":"no"}], "uvmeters": [{"id": 2, "name": "UV Sensor Tuin", "favorite": "no", "uv": 0.0, "uv+": 0.8, "uv+t": "12:03"}], "windmeters": [{"id": 0, "name": "Windmeter", "favorite": "no", "ws": 0.1, "dir": "ESE 112", "gu": 0.0, "wc": 2.2, "unit": 0, "ws+": 4.3, "ws+t": "17:57", "ws-": 0.0, "ws-t": "01:24" }], "rainmeters": [{"id": 1, "name": "Regenmeter", "favorite": "no", "mm": 0.0, "3h": 0.0}], "thermometers": [{"id":0,"name":"Buiten","te":5.0,"hu":68,"favorite":"no","channel":2,"te+":13.8,"te+t":"16:40","hu+":85,"hu+t":"08:04","te-":1.2,"te-t":"06:26","hu-":43,"hu-t":"16:49","outside":"yes"},{"id":1,"name":"Garage","te":19.6,"hu":57,"favorite":"no","channel":1,"te+":19.9,"te+t":"21:43","hu+":57,"hu+t":"21:46","te-":17.4,"te-t":"00:00","hu-":50,"hu-t":"08:54","outside":"no"}], "energymeters": [], "energylinks": [{"id":0,"favorite":"no","name":"EnergyLink","code":"313040","t1":"water","c1":1,"t2":"none","c2":0,"tariff":2,"s1":{"po":0,"dayTotal":422.00,"po+":15,"po+t":"18:11","po-":0,"po-t":"00:01"},"s2":null,"aggregate":{"po":920,"dayTotal":22.56,"po+":6800,"po+t":"19:33","po-":320,"po-t":"11:20"},"used":{"po":920,"dayTotal":22.48,"po+":6800,"po+t":"19:33","po-":320,"po-t":"11:20"},"gas":{"lastHour":0.31,"dayTotal":6.50},"kwhindex":0.00,"wp":0}], "heatlinks": [], "hues": [{"id":0,"name":"Hue Bridge","username”:”###,”ip”:”###”}], "scenes": [{"id": 0, "name": "Sfeerlicht", "favorite": "no"},{"id": 1, "name": "WK spots dim", "favorite": "yes"},{"id": 2, "name": "ALARM", "favorite": "no", "camera": {"id": 0, "preset": -1}},{"id": 3, "name": "Werkdagen", "favorite": "no"},{"id": 5, "name": "Woonkamer aan", "favorite": "no"},{"id": 7, "name": "Buitenlampen", "favorite": "no"}], "somfy": [{"id": 0, "name": "Kamer ###”, "favorite": "no"}], "kakusensors": [{"id":0,"name":"Deurbel","status":"no","type":"doorbell","favorite":"no","timestamp":"15:32","cameraid":null},{"id":1,"name":"Deur Lotte","status":"no","type":"contact","favorite":"no","timestamp":"21:23","cameraid":null},{"id":2,"name":"Rookmelders","status":null,"type":"contact","favorite":"no","timestamp":"00:00","cameraid":null},{"id":3,"name":"Garagedeur","status":"no","type":"contact","favorite":"no","timestamp":"22:06","cameraid":1}], "cameras": [{"id": 0, "name": "Buitencamera", "username": „###”, "password": „###”, "ip": „###”, "port": „###”, "presets":[]},{"id": 1, "name": "FOSCAM", "username": „###”, "password": „###”, "ip": „###”, "port": „###”, "presets":[]}]}} |
BP on the move!!!
Ik heb als gastredacteur op AndroidWorld een artikel/tutorial geschreven over voice control van de HomeWizard door middel van Tasker en AutoVoice: http://goo.gl/si899o
Misschien leuk als je hier interesse in hebt
wellicht ook leuk om eerst even terug te lezen voor je dubbele dingen post?TaZz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:25:
Ik heb als gastredacteur op AndroidWorld een artikel/tutorial geschreven over voice control van de HomeWizard door middel van Tasker en AutoVoice: ...
Wellicht ging het mij net even te ver om eerst alle nieuwe posts door te spitten. En dubbele dingen posten kan voorkomen, zeker met zo'n groot topic.commentator schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 23:42:
[...]
wellicht ook leuk om eerst even terug te lezen voor je dubbele dingen post?
Bas bedankt!!Bas Post schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:16:
@depl0y Here you are:
Ik heb wel magneet contacten. Maar geen idee hoe ik dit voor je kan doen.sorted.bits schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:36:
Maar misschien met wat uitleg kan ik je wel helpen?
Had je mijn mailtje nog gezien over de Rookmelder? De status Clear is niet veel zeggend.
Ik wacht even af omdat ik het gevoel heb dat dit sinds de update is. Kijk er dagelijks op en heb vandaag weer 214,1 mm neerslagMartino-s schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:24:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Alleen is dit bij mij sinds gisteren zo. (blijkt uit de grafieken)
Gisteren had ik ruim 245 mm.
En nu staat er in het 'home-scherm' en in de grafieken -246,4 mm.
Erg jammer, want nu zijn de 'normale' waarden uit de grafiek niet fatsoenlijk meer te lezen omdat de schaal grootte nu enorm groot is geworden.

Mocht het niet gecorrigeerd worden, dan verdenk ik de regenmeter maar das wel heel toevallig. Wel bagger dat (mijn ervaring) met bijna elke update wel iets fout gaat met die sensoren. Vorige keer had ik bij 1 van de temp sensoren de meest rare waardes.
Mijn boefje is liev!
Dat snap ik maar waar kan je dit invoeren dan? Zowel in de web app als de app op de android kan ik niks vinden.
Tevens kan ik ook geen notificatie instellen voor het volgende: Het limiet voor de Energymeter notificatie 'Huidig verbruik' is verhoogt naar 10.000. ?
edit:
Ik heb de volgende verlichting in mijn keuken. 3x led 3,5watt per stuk met led-driver. Verlichting is dimbaar. Nu wil ik deze ook graag schakelen met kaku. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken? Opbouw mag aangezien het toch in een keukenkastje zit.

[ Voor 32% gewijzigd door Deef_K op 27-03-2014 08:59 ]
De deur sensoren zouden het in de release moeten doen die ik op DIT moment verspreid. Zo ook de rookmelders.MikeT80 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:21:
[...]
Ik heb wel magneet contacten. Maar geen idee hoe ik dit voor je kan doen.
Maar misschien met wat uitleg kan ik je wel helpen?
Had je mijn mailtje nog gezien over de Rookmelder? De status Clear is niet veel zeggend.
Heeft er iemand een voorstel voor de text die er bij een rookmelder getoond moet worden? Wanneer er een design overheen komt zal de tekst hoogstwaarschijnlijk verdwijnen en vervangen worden door een icoon.
Gewoon standby.... Dat is toch wat er aan de hand is. de rookmelder is aan het 'wachten' op rook.
Anoniem: 484734
@deploy even mijn complimenten over je app, het ziet er echt fantastisch uit en gaat met mijn ipad een plekje krijgen op mijn dressoir
Wat dacht je van een soort kubus zoals bv wheatercube. Lijkt me ontzettend gaaf!sorted.bits schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:36:
[...]
Dat ga ik aanpassen, zodra ik het design voor de app rond heb. De knoppen renderen op dit moment niet goed als je ze kleiner maakt.
Komt goed!
Bing
Denk ook meer aan "geen melding"of "online" of iets in die trend.PDankers schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:02:
Gewoon standby.... Dat is toch wat er aan de hand is. de rookmelder is aan het 'wachten' op rook.
Net weer een update van HW op me Android, nu laat de camera preset instelling de app niet meer crashen.
Hue support is leuk, zou nog beter worden als volgende zaken nog veranderen:
Percentage op schuifje wanneer je een Hue lamp toevoegd aan een scene.
Aantal kleur presets (zoals in Philips Hue app, relax, concentrate etc.).
Dit maakt het iets makkelijker voor mensen zoals ik met OCD
Hue support is leuk, zou nog beter worden als volgende zaken nog veranderen:
Percentage op schuifje wanneer je een Hue lamp toevoegd aan een scene.
Aantal kleur presets (zoals in Philips Hue app, relax, concentrate etc.).
Dit maakt het iets makkelijker voor mensen zoals ik met OCD
Kleine sneak preview van de update die er vanavond uit gaat. Een paar nieuwe sensoren die ondersteund worden.

Ziet er goed uit! Als je nog een betatester nodig hebt..sorted.bits schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:49:
Kleine sneak preview...
Ik ben sinds vandaag ook HW gebruiker. Heb er lang over gedacht. Afgelopen september 2013 heb ik eerst een Raspberry Pi en RFXtrx433 gekocht om Domoticz op/mee te runnen. Dat werkt prima en die oplossing biedt misschien meer mogelijkheden, maar het ik ben toch minder aan het tweaken dan verwacht. Toen HW van de week met Philips Hue ondersteuning kwam ben ik overstag gegaan. Tot nu toe bevalt het vrij goed
Ben benieuwdsorted.bits schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:49:
Kleine sneak preview van de update die er vanavond uit gaat. Een paar nieuwe sensoren die ondersteund worden.
[afbeelding]
Je kan hem ondertussen downloaden.
Mocht er iemand zijn die ook even het schakelen, kleur wisselen, etc, van een Hue kan sniffen, graag
Op dit moment kloppen denk ik de kleuren die een Hue heeft ingesteld nog niet met wat er op het dashboard te zien is, maar hier moet ik nog iets voor verzinnen. Ik krijg namelijk de HSB kleuren van de API, maar als ik dat rechtstreeks overzet gaat er nog van alles niet goed
Hoi depl0y ,
Waar kan ik deze dan downloaden voor mijn ipad?
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
Als je op dit moment geen beta tester bent kan je hem helaas niet downloaden. Aangezien ik ruim over het aantal devices wat ik kan toevoegen heen ben op dit moment, ben ik bang dat je moet wachten op meer liefheid van Apple of tot hij uit komt in de AppStore.verwp01 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:14:
Hoi depl0y ,
Oké duidelijk , ik had me al aangemeld via de site en daar stond al dat het erg druk was.
Ik wacht gewoon af en anders hou de App store in de gaten.
Ik wacht gewoon af en anders hou de App store in de gaten.
20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.
@depl0y, ziet er tegek uit zeg! Ik zie ook dat het gelukt is met de Hue's!
Ben nieuwsgierig en benieuwd zodra de app beschikbaar komt.
Keep up the good work!
Ben nieuwsgierig en benieuwd zodra de app beschikbaar komt.
Keep up the good work!
BP on the move!!!
Anoniem: 129286
@depl0y : App gaat er steeds beter/leuker uit zien. Leuk om te testen 
@Bas Post : mooie verzameling sensoren
@Bas Post : mooie verzameling sensoren
@depl0y: ik zie in hokeyapp de melding: No version available. Doe ik iets verkeerd?
Depl0y, thanks
Depl0y, thanks
[ Voor 10% gewijzigd door RuudMR op 27-03-2014 20:45 ]
RuudMR, hmm, je staat goed aangemeld in HockeyApp. Ik zal zorgen dat je de volgende kan installeren.
@depoy,
Zou je ook de deurbel sensor willen toevoegen aub.
Dit zou een welkome aanvulling zijn.
(met dank aan RuudMR voor het werkend krijgen bij mij thuis)
Ik sluit me bij TurboKoe aan:
Anoniem: 129286 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:50:
@depl0y : App gaat er steeds beter/leuker uit zien. Leuk om te testen
Ziet er zeer netjes uit depl0y! Verversen van de grafieken laat de app bij mij haperen maar als je straks zelf de opbouw van de app kunt kiezen dan kun je ze ook weglaten neem ik aan?
Mijn boefje is liev!
Leuk met die screenshots enzo, is wat uitgebreider dan mijn uitlegTaZz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:25:
Ik heb als gastredacteur op AndroidWorld een artikel/tutorial geschreven over voice control van de HomeWizard door middel van Tasker en AutoVoice: http://goo.gl/si899o
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Yup, staat wel in de planning. Eigenlijk wil ik alle sensoren gewoon toevoegen. Het lijkt me ook leuk om de weerstations toe te voegen.MikeT80 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:19:
@depoy,
[...]
Je kan ze nu al weglaten, door naar de edit mode te gaan:JB schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:36:
Ziet er zeer netjes uit depl0y! Verversen van de grafieken laat de app bij mij haperen maar als je straks zelf de opbouw van de app kunt kiezen dan kun je ze ook weglaten neem ik aan?
- Slide het scherm naar rechts
- Klik op het settings icoon
- Dubbelklik op het item wat je wilt verwijderen
- Kies in het menu: "Hidden"
Wanneer je een sensor toch weer terug wil zetten:
- Ga naar het edit menu (zie boven)
- Slide het edit scherm naar links
- Klik op de sensor die je weer wilt toevoegen
Wanneer de app wat verder af is, zal ik een soort van introductie toevoegen.
Eigenlijk zit ik er over na te denken om de EnergyLink en thermometer sensoren op te splitsen in 2 of meer vlakken op het dashboard/ 1 met een grafiek, 1 met de huidige waarde (zie screenshots van @basvanderploeg) en misschien nog 1 met andere waardes.
Verder nog even een vraag: ik zoek eigenlijk een IP camera die ik kan toevoegen aan mijn HomeWizard. Zijn er op internet publieke IP camera's die geschikt zijn voor HomeWizard? Zodat ik live streaming van video kan testen.
[ Voor 39% gewijzigd door sorted.bits op 28-03-2014 09:11 ]
Hallo allemaal,
Ik heb een Samsung S4 en met behulp van de app 'Trigger' heb ik een NFC chip geprogrammeerd die mijn HomeWizard aan het werk zet. De NFC chip (sticker) zit achter de meterkast deur geplakt in de hal en als ik thuis kom, trek ik mijn jas uit en ga met mijn telefoon langs de meterkast en floep: alle verlichting in de huiskamer springt aan (ik roep een 'Scene' aan).
Mijn nieuwe idee:
Ik wil dit nu nog luier (;-))))... "take it to the next level" zeg maar.
De Smarthpone app 'Trigger' kan nl ook reageren op een WiFi verbinding of op basis van GPS een actie starten. Laten we het voor hier even houden op WiFi:
Mijn telefoon maakt al verbinding met WiFi zodra ik de tuin in kom. Dus ik heb een beeld voor mij dat, terwijl ik mijn auto parkeer, mijn verlichting al aan gaat.
Ik ben al zover dat ik mijn verlichting kan schakelen op basis van mijn WiFi status. Dat was een kwestie van alleen de trigger veranderen van NFC naar WiFi. Dus als mijn telefoon verbinding maakt met mijn WiFi thuis, schakelt de verlichting aan !
En nu komt het probleem: Dit gebeurd nu ook op klaar lichte dag
Ik weet dat HomeWizard weinig kan met 'IF...THEN...ELSE' maar heeft iemand een ander idee hoe dit op te lossen ? Ik denk bijvoorbeeld aan de app 'Tasker' (deze kan instructies van Trigger aannemen), maar daar ben ik niet zo in thuis.
Eigenlijk zoek ik naar een concept wat de volgende denkbeeldige code kan realiseren.
IF "WiFI-Thuis" = verbonden AND "Zon is onder" THEN TRIGGER "Huiskamer alles"
Het eerste statement is dus al geregeld.
Heeft iemand een (pragmatische) oplossing ?
Ik ben niet zo'n voorstander van HPM, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een alternatief om de
voorwaarde van "Zon onder / Zon op" te kunnen opvragen.
Of dit gebeurd in Trigger, Tasker of de Homewizard is niet belangrijk.
Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt voor het meedenken.
Peter
Ik heb een Samsung S4 en met behulp van de app 'Trigger' heb ik een NFC chip geprogrammeerd die mijn HomeWizard aan het werk zet. De NFC chip (sticker) zit achter de meterkast deur geplakt in de hal en als ik thuis kom, trek ik mijn jas uit en ga met mijn telefoon langs de meterkast en floep: alle verlichting in de huiskamer springt aan (ik roep een 'Scene' aan).
Mijn nieuwe idee:
Ik wil dit nu nog luier (;-))))... "take it to the next level" zeg maar.
De Smarthpone app 'Trigger' kan nl ook reageren op een WiFi verbinding of op basis van GPS een actie starten. Laten we het voor hier even houden op WiFi:
Mijn telefoon maakt al verbinding met WiFi zodra ik de tuin in kom. Dus ik heb een beeld voor mij dat, terwijl ik mijn auto parkeer, mijn verlichting al aan gaat.
Ik ben al zover dat ik mijn verlichting kan schakelen op basis van mijn WiFi status. Dat was een kwestie van alleen de trigger veranderen van NFC naar WiFi. Dus als mijn telefoon verbinding maakt met mijn WiFi thuis, schakelt de verlichting aan !
En nu komt het probleem: Dit gebeurd nu ook op klaar lichte dag
Ik weet dat HomeWizard weinig kan met 'IF...THEN...ELSE' maar heeft iemand een ander idee hoe dit op te lossen ? Ik denk bijvoorbeeld aan de app 'Tasker' (deze kan instructies van Trigger aannemen), maar daar ben ik niet zo in thuis.
Eigenlijk zoek ik naar een concept wat de volgende denkbeeldige code kan realiseren.
IF "WiFI-Thuis" = verbonden AND "Zon is onder" THEN TRIGGER "Huiskamer alles"
Het eerste statement is dus al geregeld.
Heeft iemand een (pragmatische) oplossing ?
Ik ben niet zo'n voorstander van HPM, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een alternatief om de
voorwaarde van "Zon onder / Zon op" te kunnen opvragen.
Of dit gebeurd in Trigger, Tasker of de Homewizard is niet belangrijk.
Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt voor het meedenken.
Peter
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
Je WIFI verbinding overdag gewoon uitzetten met de scheduler in je router
Serieus; Kun je niet iets met een schemer sensor of een bewegingssensor (deze kijken ook naar het omgevings licht) of een deur sensor (en deze koppelen aan een loze actie op basis van zon op - onder in de hw waarvan je de status opvraagt?). Dus IF wifi thuis = verbonden and beweging/deur = trigger.
Serieus; Kun je niet iets met een schemer sensor of een bewegingssensor (deze kijken ook naar het omgevings licht) of een deur sensor (en deze koppelen aan een loze actie op basis van zon op - onder in de hw waarvan je de status opvraagt?). Dus IF wifi thuis = verbonden and beweging/deur = trigger.
[ Voor 3% gewijzigd door PDankers op 28-03-2014 09:37 ]
Het blijkt maar weer, hoe belangrijk conditioneel schakelen is, ik wacht er 1,5 jaar op. Bij HomeWizard hebben ze al een jaar geleden aangegeven er naar te kijken en ermee bezig te zijn. Op de Facebook pagina van HomeWizard zijn er genoeg mensen die dit ook aangegeven.
Ik mis dit echt, om een eenvoudig voorbeeld te geven:
Ik ben elke ochtend rond 06:30 beneden, als het s'morgens donker is wil ik graag een lampje aan als looplicht, maar dit hoeft niet aan als het al s'morgens licht is.
Dus: IF "06:30" AND "Voor zonsopgang" THEN "Lamp Kast 50%"
Dit moet toch bij HomeWizard simpel te implementeren zijn bij de timer instellingen, gewoon een "AND" bij "Trigger" kunnen activeren?
Ik ben elke ochtend rond 06:30 beneden, als het s'morgens donker is wil ik graag een lampje aan als looplicht, maar dit hoeft niet aan als het al s'morgens licht is.
Dit moet toch bij HomeWizard simpel te implementeren zijn bij de timer instellingen, gewoon een "AND" bij "Trigger" kunnen activeren?
BP on the move!!!
Ik snap ook niet zo goed waarom dit er niet in zit, nu moet je externe sites gebruiken om dit soort dingen op te zetten (oftewel je gebruikersnaam en wachtwoord aan een site geven) om dit soort condities voor elkaar te krijgen. (dit kan toch met hcp ofzo?).
Lijkt me niet dat ze dit handig vinden bij HomeWizard.
Lijkt me niet dat ze dit handig vinden bij HomeWizard.
Met een bewegingsmelder kan dit wel in action, als bewegingsmelder activeert Voor zonsopgang - lamp aanBas Post schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:58:
Het blijkt maar weer, hoe belangrijk conditioneel schakelen is, ik wacht er 1,5 jaar op. Bij HomeWizard hebben ze al een jaar geleden aangegeven er naar te kijken en ermee bezig te zijn. Op de Facebook pagina van HomeWizard zijn er genoeg mensen die dit ook aangegeven.
Ik dacht de oplossing te hebben: In Tasker zit een trigger op basis van de lichtsensor op mijn telefoon.
(IF WiFithuis= verbonden AND "het is donker"THEN....)
Maar ik bedenk mij dat die vlieger niet opgaat vanwege de buitenverlichting
Bovendien weet ik dan wel wat er gebeurd als ik de telefoon overdag in mijn binnenzak laat zitten
Ik speur verder.
Peter
(IF WiFithuis= verbonden AND "het is donker"THEN....)
Maar ik bedenk mij dat die vlieger niet opgaat vanwege de buitenverlichting
Bovendien weet ik dan wel wat er gebeurd als ik de telefoon overdag in mijn binnenzak laat zitten

Ik speur verder.
Peter
[ Voor 42% gewijzigd door pvkan op 28-03-2014 11:47 ]
Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.
je mag mijn camera wel even leasen... zal ip in een mail naar je sturen...sorted.bits schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:05:
Verder nog even een vraag: ik zoek eigenlijk een IP camera die ik kan toevoegen aan mijn HomeWizard. Zijn er op internet publieke IP camera's die geschikt zijn voor HomeWizard? Zodat ik live streaming van video kan testen.
- martinvdm
Je kunt de camera's van Eyesight gebruiken. Deze werken met de HW. Een demo cam kun je testen met de volgende info:sorted.bits schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:05:
[...]
Hostname : al8640.iview.hk
Port: 203
User: guest
Pass: guest
Op deze cam zit ook PTZ. Suc6
Anoniem: 567400
Gewoon een bewegingsmelder op de trap (heb ik ook) en dan zoals Mesman al aangaf een action maken. Ik heb het zelfs ook:Bas Post schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:58:
Event-> begintijd "06:00", Eindtijd "45min. na zon op", Dagen "elke dag", actie : "Eettafel" -> aan.
(de 45 minuten na zon op vindik prettig aangezien bij zon op het nog redelijk donker is in huis)
Het mooie is dus dat als ik een keer laat thuis kom van stappen en ik de trap omhoog loopom naar bed te gaan het licht boven de eettafel dan dus niet aan gaat (tenzij ik heeeel laat thuiskom.. na 6 uur dus haha), en als je laat opstaat gaat het licht dus ook niet aan.
ideaal !
Maar als het nou om 06:00 licht is, dus na zonsopgang?, dan gaat het licht alsnog aan? Wat niet nodig isAnoniem: 567400 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 20:32:
[...]
Gewoon een bewegingsmelder op de trap (heb ik ook) en dan zoals Mesman al aangaf een action maken. Ik heb het zelfs ook:
Event-> begintijd "06:00", Eindtijd "45min. na zon op", Dagen "elke dag", actie : "Eettafel" -> aan.
(de 45 minuten na zon op vindik prettig aangezien bij zon op het nog redelijk donker is in huis)
Het mooie is dus dat als ik een keer laat thuis kom van stappen en ik de trap omhoog loopom naar bed te gaan het licht boven de eettafel dan dus niet aan gaat (tenzij ik heeeel laat thuiskom.. na 6 uur dus haha), en als je laat opstaat gaat het licht dus ook niet aan.
ideaal !
BP on the move!!!
Anoniem: 567400
Nee, bij mij in de woonkamer is het 45 min. na zon op altijd nog donker, vandaar dat ik het zo gezet heb. Had eerst "zon op" gekozen maar kwam dan 10 min. na zon op beneden en vond het dus toch nog te donker.. vandaar die 45min. na zon op... en anders zet je Eindtijd op "na zon op".
Anoniem: 587580
Na ruim een jaar met een Vera lite gespeeld te hebben. Ben ik toch maar overstag gegaan en heb een homewizard met energielink besteld en de Vera met zwave modules te koop gezet. Ik kan niet wachten tot het binnen is.
Ik vraag me echter af of er iemand ervaring heeft met vivotek 8134 camera's icm de HW.
Ik vraag me echter af of er iemand ervaring heeft met vivotek 8134 camera's icm de HW.
- martinvdm
Het lijkt er sterk op dat dat niet zal werken. Vivotek heeft geen CGI stream, videostream.cgi en snapshot.cgiAnoniem: 587580 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:17:
Na ruim een jaar met een Vera lite gespeeld te hebben. Ben ik toch maar overstag gegaan en heb een homewizard met energielink besteld en de Vera met zwave modules te koop gezet. Ik kan niet wachten tot het binnen is.
- martinvdm
Yep, het moet mjpeg zijn en de stream moet videostream.cgi zijn, de snapshot moet snapshot.cgi zijn. De meeste Foscams hebben dit.Anoniem: 587580 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 16:06:
Moet de camera link altijd op .cgi eindigen? Want je kunt best veel instellen.
@depl0y
Helemaal top dat verwijderen van die iconen. Wordt zo een stuk overzichtelijker.
Nu nog een mooie icoon voor scenes
Zou er ook bv een radio app in kunnen spotify bijvoorbeeld
Dan heb je bijna een compleet paneel. Muziek aan voor streamen via airplay en all je info en schakelingen op 1 pagina.
Zo veel wensen
Goed bezig iig. Cheers!
Helemaal top dat verwijderen van die iconen. Wordt zo een stuk overzichtelijker.
Nu nog een mooie icoon voor scenes
Zou er ook bv een radio app in kunnen spotify bijvoorbeeld
Dan heb je bijna een compleet paneel. Muziek aan voor streamen via airplay en all je info en schakelingen op 1 pagina.
Zo veel wensen
Goed bezig iig. Cheers!
Hey Bas, is dat voor de ipad?basvanderploeg schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:10:
Ik heb ook weer wat nieuwe blokjes toegevoegd. Wellicht dat een soortgelijk ontwerp straks door depl0y gebruikt kan worden als de technische kant klaar is.
[afbeelding]
Ziet er ook goed uit!
Yup, een webapp die ik lokaal op m'n NAS heb draaien.Basz007 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:25:
[...]
Hey Bas, is dat voor de ipad?
Ziet er ook goed uit!
Bas, ziet er inderdaad cool uit zeg. Ik vind het wel mooi hoor.
Even een kleine update voor de beta. Ik heb streaming video vanaf IP camera's werkende, met dank aan een aantal HELE vriendelijke beta testers, die de IP cam voor me hebben opengezet.
Ik loop daar alleen tegen een hele vervelende bug aan, die je iPad laat crashen, wanneer je app langer dan 15 minuten aan hebt staan. Het lijkt een bug in een control van Apple, daar ben ik dus nog mee bezig.
Verder werd er wanneer je in de edit-modus zat, de waardes voor de grafiek niet opgeslagen, dat ben ik nu ook aan het oplossen.
MAAR, nu had ik gehoopt vandaag een nieuwe versie de deur uit te doen, maar dat ga ik niet meer redden. Morgen begint echter een paar dagen vakantie voor mij, dus de volgende beta versie is er pas op zaterdag 5 april. (Oops, verkeerde maand).
Even een kleine update voor de beta. Ik heb streaming video vanaf IP camera's werkende, met dank aan een aantal HELE vriendelijke beta testers, die de IP cam voor me hebben opengezet.
Ik loop daar alleen tegen een hele vervelende bug aan, die je iPad laat crashen, wanneer je app langer dan 15 minuten aan hebt staan. Het lijkt een bug in een control van Apple, daar ben ik dus nog mee bezig.
Verder werd er wanneer je in de edit-modus zat, de waardes voor de grafiek niet opgeslagen, dat ben ik nu ook aan het oplossen.
MAAR, nu had ik gehoopt vandaag een nieuwe versie de deur uit te doen, maar dat ga ik niet meer redden. Morgen begint echter een paar dagen vakantie voor mij, dus de volgende beta versie is er pas op zaterdag 5 april. (Oops, verkeerde maand).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!