Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 21:14

TaZz

Nostalgist

_ferry_ schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:24:
[...]

Draait zoiets gewoon op een PC? Of heb je daar een RasPi voor ofzo?
Ik heb nu via tasker redelijk wat dingen gemaakt, maar ook daar loop je dan weer tegen beperkingen.
Pas een paar NFC tags besteld, 1 achter de lichtschakelaar geplakt, als ik die scan gaat al het licht in huis uit (athans, diegene die ik schakel met de HW) en de thermostaat naar 17 graden.
Ik heb het op een QNAP NAS draaien, vandaar dat ik voor Python heb gekozen. Op m'n NAS draaien een aantal scripts:

- homewizardSwitchboard: regelt allerlei zaken met automatisch lichten aan/uit, rolgordijnen, cv-ketel bijstellen etc. Dit script wordt via crontab elke minuut uitgevoerd
- homewizardEnergyLink: leest alle info van de EnergyLink uit en slaat het op in een mysql database op m'n NAS. Dit script wordt via crontab elk uur uitgevoerd. Zo kan ik zelf nog aanvullende analyses/vergelijkingen maken.
- homewizardServer: HTTP Server die HTTP post commando's ontvangt van Tasker. Wordt via het QPKG mechanische gestart mbv supervisord.

NFC tags heb ik ook al een keer mee gespeeld, maar ik gebruik het niet veel eerlijk gezegd. Verder heb ik nog voice control via Tasker, dat gebruik ik wel steeds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1705
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-04 17:40
TaZz schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:10:
Ik ben ook weer eens bezig geweest om met Python tegen de HomeWizard aan te babbelen.
Volgende functies zijn er nu bijgekomen:

- Als de balkondeur openstaat en de buitentemperatuur is lager dan de ingestelde temperatuur van de thermostaat van de CV-ketel dan wordt via de HeatLink de ingestelde temperatuur de buitentemperatuur minus 1 graad. CV-ketel wordt dus eigenlijk uitgeschakeld zodat er niet onnodig verwarmd wordt en de warmte naar buiten verdwijnt.

- De notification van de deurbel wordt op mijn tablet via Tasker doorgestuurd naar een Python http server dmv een HTTP Post. De server maakt dan een snapshot van de camera die bij de deur hangt en slaat deze op op mijn webserver met een datetimestamp. Daarna wordt er via pushover een notification verstuurd naar mijn telefoon met een link naar de foto. Voordeel boven de snapshot methode van de HomeWizard is dat alle foto's bewaard blijven, en bij de notification de foto veel sneller is op te vragen. Opvragen van een snapshot via de HomeWizard is bij mij namelijk best wel traag.

- Als er 10 minuten geen beweging meer is gedetecteerd in de keuken worden daar de lampen uitgeschakeld.
Mag ik weten hoe je dit voor elkaar hebt gekregen, om tasker te laten reageren op de notification van de homewizard ? (mag eventueel via een pm indien dit niet binnen dit forum past) Ik ben hier namelijk ook mee bezig geweest, maar sloeg er nooit in om tasker te laten reageren op het binnenkomen van een notification. Ik wou het gebruiken voor dezelfde reden als jij (een niet ondersteunde camera een snapshot laten nemen bij aanbellen, en vervolgens een link naar de foto doorsturen via een nieuwe notification).
Hoe heb je er trouwens voor gezorgd dat de camera vlak na het aanbellen een snapshot neemt ? Want als het een cron job is die om de minuut draait dan zal het vaak alsnog te laat zijn vooraleer de foto is genomen, is de bezoeker dan namelijk al terug weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Met Tasker alleen lukt het niet, op de 1 of andere manier ziet hij de notification van HomeWizard niet. Je hebt daarvoor de plugin 'AutoNotification' nodig, daarmee werkt het wel.

Tasker stuurt daarna een HTTP post naar een python webserver. Dit proces staat dus continue te luisteren en draait niet op gezette tijden.

Zodra de HTTP post wordt ontvangen wordt er direct een snapshot via de camera gemaakt en opgeslagen. Daarna wordt er via PushOver een notification verstuurd met een link naar de foto.

Bij werkt de standaard snapshot functionaliteit van de HomeWizard ook, maar die laat alleen de laatste foto zien. Nadeel daarvan is dat als je weg bent en er wordt bv 3x aangebeld je alleen de laatste foto nog kunt bekijken. En een ander nadeel is dat het vrij lang duurt om de snapshot via de HomeWizard app te bekijken. Ik gebruik nu zowel de snapshot functie van de HomeWizard als die van mijzelf.

Die van de HomeWizard is wel sneller. Op die foto zie je de vinger van diegene die aanbelt nog op de deurbel, op de foto die ik maak staat diegene al te wachten. Dit omdat de HomeWizard de foto al gemaakt heeft voordat de notication wordt verstuurd.

Ik kan evt de python code wel ergens posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinhold
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03 13:47
Ik ben op zoek naar een UV sensor ik ben druk aan het googelen maar ik zie dat de UV sensor TS704 niet meer leverbaar is. Wat kan ik als alternatief gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:52
reinhold schreef op zondag 16 maart 2014 @ 13:03:
Ik ben op zoek naar een UV sensor ik ben druk aan het googelen maar ik zie dat de UV sensor TS704 niet meer leverbaar is. Wat kan ik als alternatief gebruiken.
Ik heb deze: http://www.conrad.nl/ce/n...67/Oregon-Scientific-5780
Misschien is het wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-06 11:45
TaZz schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 16:31:
[...]

Ik heb het op een QNAP NAS draaien, vandaar dat ik voor Python heb gekozen. Op m'n NAS draaien een aantal scripts:

- homewizardSwitchboard: regelt allerlei zaken met automatisch lichten aan/uit, rolgordijnen, cv-ketel bijstellen etc. Dit script wordt via crontab elke minuut uitgevoerd
- homewizardEnergyLink: leest alle info van de EnergyLink uit en slaat het op in een mysql database op m'n NAS. Dit script wordt via crontab elk uur uitgevoerd. Zo kan ik zelf nog aanvullende analyses/vergelijkingen maken.
- homewizardServer: HTTP Server die HTTP post commando's ontvangt van Tasker. Wordt via het QPKG mechanische gestart mbv supervisord.
Ben je bereid om de scripts te delen? ik ben al een tijdje opzoek hoe ik dit in elkaar moet zetten maar krijg het maar niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:34

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Werkt deze met de HW dan :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 19:34

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Kan je binnen de HomeWizard een actie laten uitvoeren a.d.v. de EngergyLink waarden?
Zodat ik bijvoorbeeld mijn zonnescherm kan laten schakelen als de opbrengst van mijn zonnepanelen hoger en/of lager zijn dan een bepaalde waarde?
(een UV Sensor is op deze manier dan niet meer nodig)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:15
Inderdaad dat is ook mijn vraag, want ik heb deze icm met een wmr-200 weerstation maar in mijn HW kom ik hem niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martino-s schreef op zondag 16 maart 2014 @ 16:02:
Kan je binnen de HomeWizard een actie laten uitvoeren a.d.v. de EngergyLink waarden?
Zodat ik bijvoorbeeld mijn zonnescherm kan laten schakelen als de opbrengst van mijn zonnepanelen hoger en/of lager zijn dan een bepaalde waarde?
Nee dit kan helaas niet .

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz

TaZz

Nostalgist

jacquesmulders schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:46:
[...]

Ben je bereid om de scripts te delen? ik ben al een tijdje opzoek hoe ik dit in elkaar moet zetten maar krijg het maar niet voor elkaar...
No problemo, ik heb mijn scripts hier geplaatst: http://goo.gl/wQ9lF8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Binnen de standaard mogelijkheden van de HomeWizard is dit niet mogelijk. Het kan waarschijnlijk wel, maar dan moet je het zelf gaan scripten/programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 14:49
Ik ben nieuw in homewizzard, maar wel heel geintresseerd. Nou wil ik thuis wat aan beveiliging doen en nou ben ik het volgende nog niet tegen gekomen of het mogelijk is.

Is het mogelijk om een camera/alarm in te schakelen middels een cijfercombinatie middels een kastje op de muur? Dit zou voor ons mooi zijn aangezien we allebei flexibele diensten draaien en geen vast schema hebben wanneer het alarm aan zou moeten.

Of weet iemand een alarmsysteem wat met homewizzard communiceert. Google leverde mij niks op behalve de awareneskit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 11:37
Ik heb een deurbel geinstalleerd die netjes melding geeft dat er gebeld is/wordt. Is er ook een mogelijkheid om de bel met de homewizard app te bedienen?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 16:21
anconakip schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:44:
Ik heb een deurbel geinstalleerd die netjes melding geeft dat er gebeld is/wordt. Is er ook een mogelijkheid om de bel met de homewizard app te bedienen?
Welke deurbel heb je precies en wat bedoel je precies met "met de app bedienen"? :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oasis
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-03 19:03
Ik probeerde de ASUN-650 te laten werken met de AEX-701 repeater omdat de ASUN-650 soms geen signaal ontvangt van de Homewizard. Echter, soms ontvangt de ASUN-650 wel het signaal van de Homewizard alsmede het signaal van de repeater enkele milleseconde later. Het gevolg hiervan is dat de zonwering omlaag gaat en direct weer stopt op het tweede signaal afkomstig van de AEX-701.
Kortom, voor mij is de AEX-701 niet bruikbaar in combinatie met de Homewizard en de ASUN-650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anconakip schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:44:
Je kunt volgens mij de gong van kaku gewoon als schakelaar toevoegen en op die manier gebruiken in de HW. Als dat is wat je wilt.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_b
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Weet iemand of de data van de watcher is over te zetten naar de data van de energy link?
Vind het anders jammer dat we 1 jaar gegevens niet kunnen vergelijken
Heb gezocht maar kon hier niets over vinden

Eric

IPhone 3GS , IPad 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:49
Ik heb in onze nieuwbouw woning ventilatie welke remote aan te sturen is. Merk is ComfoFan S (Zehnder JE StorkAir).
Dit betreft een 4 knops ab. Zou ik deze op een manier kunnen toevoegen aan hw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
vanputten80 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:45:
Ik heb in onze nieuwbouw woning ventilatie welke remote aan te sturen is. Merk is ComfoFan S (Zehnder JE StorkAir).
Dit betreft een 4 knops ab. Zou ik deze op een manier kunnen toevoegen aan hw?
Nope, deze gebruikt hoogstwaarschijnlijk de 868 Mhz frequentie. Deze is beveiligd en kan niet zomaar aan de HW toegevoegd worden. Daarnaast zit er geen "schakelaar" oid voor in de hw :(

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
hier wellicht wat leuks. Volgens mij gaan het via wifi, dus via de HW zal niet gaan, maar toch een leuk hebbedingetje :-)

https://www.kickstarter.c...kumo-sensors?ref=category

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
barry457 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:02:
Ik ben nieuw in homewizzard, maar wel heel geintresseerd. Nou wil ik thuis wat aan beveiliging doen en nou ben ik het volgende nog niet tegen gekomen of het mogelijk is.

Is het mogelijk om een camera/alarm in te schakelen middels een cijfercombinatie middels een kastje op de muur? Dit zou voor ons mooi zijn aangezien we allebei flexibele diensten draaien en geen vast schema hebben wanneer het alarm aan zou moeten.

Of weet iemand een alarmsysteem wat met homewizzard communiceert. Google leverde mij niks op behalve de awareneskit.
Dit is niet mogelijk, is wel zelf te fabriceren, maar dat is meer iets voor de echte twealer. Reden is dat de communicatie van de homewizard niet full duplex (tweeweg) is met de meeste apparatuur en dus geen statussen kan controleren. Dit zou een op homewizard gebaseerd beveiligings systeem niet heel betrouwbaar maken. Ook ben word een zelfgebouwd alarm systeem niet erkend door verzekeraars. Is het mogelijk, als hobby project ja, maar niet betrouwbaar. En ik verwacht van homewizard in deze catogorie binnenkort geen oplossing.
rudyhattem schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:25:
hier wellicht wat leuks. Volgens mij gaan het via wifi, dus via de HW zal niet gaan, maar toch een leuk hebbedingetje :-)

https://www.kickstarter.c...kumo-sensors?ref=category
Leuk product! Zal geen wifi zijn, dat haalt namelijk echt geen jaar batterij op een knoopcel, waarschijnlijk over 868. Als het opensource word (met bedrijftoepassingen reken er maar niet op) zou homewizard dit in theorie toe kunnen voegen. Maar dan snijd kumo zichzelf in de vingers ;)

[ Voor 20% gewijzigd door mesman op 17-03-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-04-2024
Via een omweg kan het wel. Zie http://hpm.homeip.net/scenario.html#Energylink (zie voorbeeld met energylink) in dit voorbeeld wordt obv een waarde in de energylink vastgesteld of de auto klaar is met laden. En als het laadprocedure is afgerond wordt een mail gestuurd om de laadkabel op te ruimen.

Dus er wordt conditioneel geschakeld obv de energylink. En het aansturen van zonneschermen is dan eenvoudig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
barry457 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:02:

dit is met een beetje handigheid eenvoudig te realiseren. zie bv code slot http://www.conrad.nl/ce/n...detview1&rt=detview1&rb=2 Dit product heeft een poteniaal vrije uitgang. (relais 1) en als je hieraan de deurbelzender koppelt http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/belzender-cdb-6500b/ dan kan je prima een code slot besturing koppelen aan je homewizard. Er zijn talloze code sloten beschkbaar ,belangrijk is dat er een potentiaal vrije uitgang aan zit. Vaak zijn dit de sloten met een relais

[ Voor 3% gewijzigd door SNIK0906 op 18-03-2014 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

SNIK0906 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 23:59:
[...]

Via een omweg kan het wel. Zie http://hpm.homeip.net/scenario.html#Energylink (zie voorbeeld met energylink) in dit voorbeeld wordt obv een waarde in de energylink vastgesteld of de auto klaar is met laden. En als het laadprocedure is afgerond wordt een mail gestuurd om de laadkabel op te ruimen.

Dus er wordt conditioneel geschakeld obv de energylink. En het aansturen van zonneschermen is dan eenvoudig
Bedankt voor je antwoord! Inderdaad, zoals ik dit lees, moet dit kunnen.

Ik heb een tuin op het zuiden. Bij zonnig weer wordt het erg warm in de woonkamer en de slaapkamers. Door bij zon automatisch mijn zonnescherm en rolluiken te laten zakken, kan ik het een stuk comfortabeler maken.

Iemand dit al ingesteld via HPM? Dan heb je helemaal geen UV-meter meer nodig. 8)
Zodra ik dit werkend heb, laat ik het weten. (over 2 weken komen mijn zonnepanelen, dus duurt nog even...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De HW kent ook acties.
Voorbeeld:

Als de temperatuur sensor in de huiskamer >22 graden aangeeft, rol dan het zonnescherm omlaag of naar een favoriete positie (Somfy).
Dit kan je zelfs binnen een tijdvenster doen (met keuze welke weekdagen) en met een zon op/onder tijdstip plus of min zoveel tijd.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Met de EnergyLink-oplossing hoop ik dat juist voor te zijn. (dat het in de huiskamer warmer wordt als 22 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
De nieuwe HomeWizard v2.56 update staat klaar:
http://t.co/TVXUwscQKG

Vandaag is de uitrol van nieuwe firmware (versie 2.56) gestart; het kan dus dat je in de komende dagen een melding in de HomeWizard app krijgt met de vraag om nieuwe firmware te installeren. Het advies is uiteraard om dit te doen.

De firmware is nodig voor de app update die er ook binnenkort aan zit te komen. Bij deze de changelog:

HomeWizard:
- Ondersteuning voor tijdzones (app update vereist)
- Diverse voorbereidingen voor nieuwe features HomeWizard app
- Fix voor een issue waarbij een ASUN niet goed reageerde in een scene
- Fix voor verbinding maken met netwerk bij configuratie met config tool
- Verschillende kleine fixes

EnergyLink:
- Ondersteuning toegevoegd voor slimme meters met (nieuw) DSMR4 protocol voor de P1 poort (zoas Kaifa, Landis+Gyr)

HeatLink:
- Fix voor Honeywell Chronotherm waarbij een ingestelde preset bijna direct weer gedeactiveerd werd
- Fix voor onterechte 'Foutcode 255'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Martino-s schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:19:
Met de EnergyLink-oplossing hoop ik dat juist voor te zijn. (dat het in de huiskamer warmer wordt als 22 graden)
Waar leg je dan de grens, ik heb ook zonnepanelen die ik kan monitoren maar met een wazig zonnetje komt er soms al behoorlijk veel uit.
Overigens heb ik een Somfy RTS zon/wind sensor, die geloof ik direct als hij een seintje geeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Herkent iemand dit. 1 van mijn 2 homewizards pakt geen enkele sensor meer op. Gekoppeld zijn temperatuur sensoren, magneet contacten, deurbel, bewegingssensoren. Ineens is er geen ontvangst meer op alle 7 sensoren. Maar het bedienen van schakelaars werkt nog wel. HW al paar keer herstart. No luck. Wel viel me op dat vanmiddag het rf lampje op de HW uit was. Tips? Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb wel eens vreemd gedrag gezien met de bijgeleverde voedingsadapter die volgens mij te krap gedimensioneerd is.
Nu zit er een 5V/1A adapter op en de problemen zijn weg.
Mijn probleem zag er iets anders uit, hij liet niet alle sensors en schakelaars zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso is bij dat soort klachten altijd handig om de boel even een paar minuten spanningsloos te maken. (dus USB-stekker eruit)
Zo sluit je uit dat er een onbekende situatie is ontstaan waar de electronica zelf niet meer uit komt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
Speedy-Andre schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 01:03:
Ik heb wel eens vreemd gedrag gezien met de bijgeleverde voedingsadapter die volgens mij te krap gedimensioneerd is.
Nu zit er een 5V/1A adapter op en de problemen zijn weg.
Mijn probleem zag er iets anders uit, hij liet niet alle sensors en schakelaars zien.
dank, is absoluut de adapter. ik heb nu een 1a adapter, alles werkt meteen als een zonnetje, hang ik de oude homewizard adapter eraan. dan worden mijn sensors niet gezien. Ik denk dat het een oplossing is voor veel "vreemd" gedrag (naast een betere antenne).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 11:37
martinvdm schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:25:
[...]

Je kunt volgens mij de gong van kaku gewoon als schakelaar toevoegen en op die manier gebruiken in de HW. Als dat is wat je wilt.
Ik heb een goedkope elro deurbel op batterijen. Deze staat op de kamer van mijn zoon op zolder. Ik gebruik deze af en toe als hij beneden moet komen. Scheelt mee tig trappen op lopen naar zolder ;) .

De homewizard registreert keurig als ik op de deurbelknop druk. Maar als ik een schakelaar aanmaak in de app dan doet hij niets. Hij registreert wel alsof er gebeld zou zijn, maar de gong doet zelf niets.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

SNIK0906 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:33:
Herkent iemand dit. 1 van mijn 2 homewizards pakt geen enkele sensor meer op. Gekoppeld zijn temperatuur sensoren, magneet contacten, deurbel, bewegingssensoren. Ineens is er geen ontvangst meer op alle 7 sensoren. Maar het bedienen van schakelaars werkt nog wel. HW al paar keer herstart. No luck. Wel viel me op dat vanmiddag het rf lampje op de HW uit was. Tips? Dank
Zowel de HW-apparaten als camera's e.d. gaan vaak in een net wel / net niet situatie door voedingen die te krap bemeten zijn. Heb je vreemd gedrag van apparaten? KIJK DAN EERST NAAR DE ADAPTER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
anconakip schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:18:
[...]

Ik heb een goedkope elro deurbel op batterijen. Deze staat op de kamer van mijn zoon op zolder. Ik gebruik deze af en toe als hij beneden moet komen. Scheelt mee tig trappen op lopen naar zolder ;) .

De homewizard registreert keurig als ik op de deurbelknop druk. Maar als ik een schakelaar aanmaak in de app dan doet hij niets. Hij registreert wel alsof er gebeld zou zijn, maar de gong doet zelf niets.
Heb je al gekeken of hij het dichter bij de HW wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schimanski70
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 16:44
SNIK0906 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 23:33:
Heb hetzelfde op het moment, zal wel door de update komen

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ik zie trouwens in de API van de HomeWizard wel nieuwe dingen terugkomen.

- "tariff" bij de EnergyLink
- "kwhindex" bij de EnergyLink
- "wp" bij de EnergyLink

Ik gok dat we straks ook het stroomverbruik met de kostprijs kunnen bekijken bij de HomeWizard app.

Verder wel jammer, de API geeft nog niet goed terug welke sensoren als favoriet zijn gemarkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Ik zie "hues" staan als nieuwe categorie. Jammer dat ik geen Hue heb, anders had ik enthousiaster geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
daxy schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:59:
Ik zie "hues" staan als nieuwe categorie. Jammer dat ik geen Hue heb, anders had ik enthousiaster geweest :)
Je hebt gelijk, die zag ik over het hoofd. Mm, zou leuk zijn als daar ondersteuning voor kwam. Alleen vind ik ze nog best duur moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283662

Misschien een hele vreemde vraag maar waar zien jullie al deze gegeven terug want ik zie helemaal niets en me HomeWizard is net ge-update. Ach is toch wachten op de nieuwe software update voor ik dit alles kan instellen maar hue erbij zou top zijn kan ik de rest van de verlichting ook aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Anoniem: 283662 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:12:
Misschien een hele vreemde vraag maar waar zien jullie al deze gegeven terug want ik zie helemaal niets en me HomeWizard is net ge-update. Ach is toch wachten op de nieuwe software update voor ik dit alles kan instellen maar hue erbij zou top zijn kan ik de rest van de verlichting ook aansluiten
Dit kan je zien op: http://10.10.10.10/wachtwoord/get-sensors
Vervang 10.10.10.10 door het IP van de HW en "wachtwoord" door het wachtwoord wat je gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:44
Net geüpdatet maar niet echt blij. Enkele sensoren reageren niet. Actuele dagwaarde van gas en regen kwijt. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
sorted.bits schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:45:

- "wp" bij de EnergyLink

Ik gok dat we straks ook het stroomverbruik met de kostprijs kunnen bekijken bij de HomeWizard app.

Verder wel jammer, de API geeft nog niet goed terug welke sensoren als favoriet zijn gemarkeerd.
ik denk dat de app dat uit get-sensors haalt hier een voorbeeld: {"id":20,"name":"Bel","type":"switch","status":"on","dimmer":"no","favorite":"no"}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
jacquesmulders schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 23:19:
[...]

ik denk dat de app dat uit get-sensors haalt hier een voorbeeld: {"id":20,"name":"Bel","type":"switch","status":"on","dimmer":"no","favorite":"no"}
Dat is het idee inderdaad, maar 'favorite' is altijd 'no' voor mij. Toch nog maar wat meer sniffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesmulders
sorted.bits schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 23:23:
[...]

Dat is het idee inderdaad, maar 'favorite' is altijd 'no' voor mij. Toch nog maar wat meer sniffen.
ja zo ver had ik nog niet gekeken haha >:) inderdaad is bij mij ook alles no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Word het favoriet uberhaupt wel opgeslagen op de HW? Naar mijn idee is dit namelijk ook apparaat afhankelijk en kun je op elk device eigen favorieten bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07-2020
martinvdm schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 07:29:
Word het favoriet uberhaupt wel opgeslagen op de HW? Naar mijn idee is dit namelijk ook apparaat afhankelijk en kun je op elk device eigen favorieten bepalen.
Favorieten zijn device afhankelijk, en kunnen dus anders zijn per apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
mesman schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:02:
[...]
Favorieten zijn device afhankelijk, en kunnen dus anders zijn per apparaat.
Als ik via de HomeWizard Online inlog, krijg ik netjes dezelfde favorieten die ik ook op mijn mobiel heb.

Hetzelfde op mijn iPad eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 09:10

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Energylink en elektrische auto opladen meten. Hallo ik krijg een elektrische auto en wil thuis een oplaadpunt maken. Daar zijn nog wat vragen over.

1) Bestaan er oplaadpunten voor een elektrische auto welke getest zijn met energylink? Oftewel kan een bepaald merk oplaadpunt direct communiceren via een S0/S2 poort met de energylink of moet dit altijd via een aparte kWh meter verlopen? Nu meet ik mijn zonnepanelen op de S1 poort.

2) Als de installatie in huis 3fase is en 1 aparte 16A groep gaan we gebruiken voor het oplaadpunt, moeten we dan ook een kWh meter hebben voor 3fasen? Zijn er nog andere methodes om het verbruik van een elektrische auto te meten met energylink?

3)Is er een compatibel merk qua oplaadpunt thuis waar ervaring mee is? Hoe meten jullie het opladen van een elektrische auto?

:) bedankt voor meedenken

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:16
Zijn jullie tevreden over het weerstation van Homewizard zelf, of gebruiken jullie een sensor van een andere fabrikant?

Ik zou ook een schermpje binnen willen met alle gegevens, zoals de temperatuur binnen, buiten en het aantal regelval. Is dat mogelijk? Ik wil dat aflezen zonder mijn gsm te moeten bovenhalen.

[ Voor 9% gewijzigd door beOnt op 20-03-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
beOnt schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:43:
Zijn jullie tevreden over het weerstation van Homewizard zelf, of gebruiken jullie een sensor van een andere fabrikant?

Ik zou ook een schermpje binnen willen met alle gegevens, zoals de temperatuur binnen, buiten en het aantal regelval. Is dat mogelijk? Ik wil dat aflezen zonder mijn gsm te moeten bovenhalen.
Weerstation support voor de iPad app zou cool zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:42
beOnt. Ik heb een dergelijk schermpje hangen (andere fabrikant). Batterijen zijn al 3 maanden leeg en ik ga ze ook niet vervangen. Kijk er namelijk nooit naar.
Waarom kijk je niet naar een goedkoop android plankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
PDankers schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:00:
beOnt. Ik heb een dergelijk schermpje hangen (andere fabrikant). Batterijen zijn al 3 maanden leeg en ik ga ze ook niet vervangen. Kijk er namelijk nooit naar.
Waarom kijk je niet naar een goedkoop android plankje
Dat was ook 1 van de opties, ik heb enkel wat schrik van het verbruik van zo'n ding.
Eventueel iets als een e-reader zou beter geschikt zijn denk ik, maar dat zou ik eens verder moeten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:42
Weet niet waar je woont anders kun je ook bij mij eens kijken naar dat schermpje...
Je mag hem evt. wel overnemen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door PDankers op 20-03-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Met een Cresta PWS 720 weerstation kan je alles aflezen behalve UV en via usb de statistieken op een pc.
Sterker nog, ik kocht dat ding incl. alle weersensors voor minder dan het pakket sensors bij HW ;)
Er zit een netvoeding bij en hij werkt op batterijen.
Ik mis eigenlijk alleen displayverlichting.
Het logo van Piet had niet gehoeven btw dus daar zit zwarte tape overheen :|

Afbeeldingslocatie: http://www.bespaarbazaar.nl/images/800/piet_pulusma_pws720_compleet.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy-Andre op 20-03-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
Speedy-Andre schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:20:
Met een Cresta PWS 720 weerstation kan je alles aflezen behalve UV en via usb de statistieken op een pc.
Sterker nog, ik kocht dat ding incl. alle weersensors voor minder dan het pakket sensors bij HW ;)
Tevreden van? Kan die uitgelezen worden dmv. de homewizard?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Speedy-Andre schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:20:

[afbeelding]
Ik heb precies dezelfde gekocht en gebruik deze al maanden naar volle tevredenheid.
Kost inderdaad minder dan de weersensors bij HomeWizard en je hebt er daarnaast nog een weerstation bij.
Zowel het weerstation als de HomeWizard lezen de sensoren probleemloos uit.
En dit terwijl ik de regensensor in mijn dakgoot en de windsensor op mijn schoorsteen heb geplaatst. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

beOnt schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:42:
[...]

Tevreden van? Kan die uitgelezen worden dmv. de homewizard?
Bedankt
Ik ben er tevreden van/mee, je kan er max 5 Cresta/HW temperatuursensors mee uitlezen.
De bijgeleverde sensors zijn dezelfde als die HW levert, alleen heeft de windmeter van HW een zonnecel erbij.
Hij is nu €89,99 bij Kijkshop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanderploeg
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:04
Speedy-Andre schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:28:
[...]

Ik ben er tevreden van/mee, je kan er max 5 Cresta/HW temperatuursensors mee uitlezen.
De bijgeleverde sensors zijn dezelfde als die HW levert, alleen heeft de windmeter van HW een zonnecel erbij.
Hij is nu €89,99 bij Kijkshop ;)
Met deze kortingscode gaat daar ook nog eens €5 vanaf:

WLKM13KKSH (eenmalig te gebruiken en geldig t/m 31 maart)

Dan kom je op een totaalbedrag van €84,99 inclusief gratis verzending.

[ Voor 6% gewijzigd door basvanderploeg op 20-03-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443294

sorted.bits schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:45:

- "wp" bij de EnergyLink

Wat heb je aan de kostprijs als je een meter hebt met 4 tellers en 2 tarieven?
Als de Energylink ook de tellerstanden doorgeeft, dan heb ik er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

basvanderploeg schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Met deze kortingscode gaat daar ook nog eens €5 vanaf:

WLKM13KKSH (eenmalig te gebruiken en geldig t/m 31 maart)

Dan kom je op een totaalbedrag van €84,99 inclusief gratis verzending.
En als je bij BP tankt en Freebees spaart, gaat het bedrag bij het inwisselen nog verder omlaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De TFA Sinus werkt ook en heeft ook een los display, ik dacht ook met verlichting. Voor als je dus al sensoren hebt dan kun je deze dus los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lytsepier
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:08
Heb hem net besteld bij Kijkshop incl kortingscode.. O-)
Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12-2024
Hier heb ik de nexus voor in de kamer, werkt goed met alle onderdelen.
HomeWizard; domotica middels je smartphone - Deel 2

http://www.weerstationkop...fa/35010374-console-nexus
Afbeeldingslocatie: http://i1234.photobucket.com/albums/ff416/catw2/nexusconsole_zpsab3ac630.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door wbkk op 20-03-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Losse display van de Sinus is hier iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
sorted.bits schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:08:
[...]

Je hebt gelijk, die zag ik over het hoofd. Mm, zou leuk zijn als daar ondersteuning voor kwam. Alleen vind ik ze nog best duur moet ik zeggen.
Er zal toch wel een soort openingsaanbieding komen in de HW shop?
Overal is de prijs hetzelfde, dus nogal allicht dat je er een sensor bij kado krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
De nieuwe firmware is geinstalleerd, maar de zonsopkomst en ondergangtijden kloppen nu niet meer.
Opkomst hoort rond 06.40 te zijn, is in de Android homewizardapp nu ineens 07.08.
Ondergang hoort rond 18.50 te zijn, is in de Android homewizardapp 19.14.
Zo komen mijn schakelingen die op zonsopkomst en ondergang schakelen bijna een half uur te laat.
Zou deze verschuiving verband houden met de ondersteuning voor tijdzones?
Wie van jullie heeft ook last van deze verschuiving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton64 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:49:
De nieuwe firmware is geinstalleerd, maar de zonsopkomst en ondergangtijden kloppen nu niet meer.
Opkomst hoort rond 06.40 te zijn, is in de Android homewizardapp nu ineens 07.08.
Ondergang hoort rond 18.50 te zijn, is in de Android homewizardapp 19.14.
Zo komen mijn schakelingen die op zonsopkomst en ondergang schakelen bijna een half uur te laat.
Zou deze verschuiving verband houden met de ondersteuning voor tijdzones?
Wie van jullie heeft ook last van deze verschuiving?
Hier ook nieuwe fw, maar gewoon 06:41 en 18:57 als tijd, volgens mij klopt dat aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119584

Hier ook nieuwe firmware en als tijd voor vandaag donderdag
6:32 en 18:48 op zowel iPad als android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
Vreemd, bij mij op 3 Android apparaten en 1 ipad dezelfde tijden.
Houdt dus in dat de tijden in de Homewizard verkeerd staan, ook nadat de Homewizard ruim 10 minuten stroomloos is geweest.
Heb een ticket aangemaakt, nu maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119584

Deze heb ik ook al 2 jaar , werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
Probleem opgelost.
Ik had een tijd terug de locatie “op de hand” ingevoerd in de Android en windows app bij shared weather.
De Android app crashte destijds bij het openen van de kaart en in de windows app kon je de locatie zo invoeren (je hoefde hem niet via een kaartje op te zoeken).

Nu heb ik in de Android app mijn locatie bepaalt via het kaartje en de zonsopkomst en ondergang tijden kloppen weer.

Btw,
De support van Homewizard is snel,
Gisteravond een ticket aangemaakt en vanmorgen al een mail in de mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Inderdaad complimenten voor de snelheid van HomeWizard support. Ik had dinsdag einde van de middag een ticket aangemaakt en had dinsdagavond al antwoord. (blijkbaar werken ze ook 's avonds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 11:53
Enkele vraagjes: 1. Ik heb een ingebouwde dimmermodule achter enkel spots zitten. Aan / Uit zetten met gewone schakelaar of aan / uit zetten met HomeWizard app werkt goed. Het werkt echter niet om de spots uit te zetten met de app wanneer ik de spots aangezet heb met de schakelaar? 2. Ik heb in een kamer en bewegingssensor geplaatst om gewaarschuwd te worden wanneer er iemand aanwezig is. Hoe zet ik de waarschuwing na 1 keer uit? Wanneer ik zelf in de kamer aan het werken ben gaat de melding bv voortdurend af.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Met dank aan de lieve mensen bij Apple kan ik nog een paar extra beta testers gebruiken voor de iPad app. Wil je mee doen, meld je dan even aan op : https://rink.hockeyapp.ne...a3ebd40bfa3d09df561f4be8f

Ik heb net een nieuwe versie gepubliceerd voor degene die in de beta zitten. Hier zit Wattcher support in.

[ Voor 24% gewijzigd door sorted.bits op 22-03-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJediIAm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-06 19:53
daxy schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 20:59:
Ik ben erg benieuwd of de Hue LivingWhites ook ondersteund zijn. Dat zou een boel kaku materiaal schelen om een willekeurige lamp aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdvl
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-06 20:25
sorted.bits schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:14:
Met dank aan de lieve mensen bij Apple kan ik nog een paar extra beta testers gebruiken voor de iPad app. Stuur me even een mail met je UUID van je iPad als je mee wilt doen op : info [apestaart] sortedbits.com

Ik heb net een nieuwe versie gepubliceerd voor degene die in de beta zitten. Hier zit Wattcher support in.
Depl0y, ik heb je een e-mail gestuurd. Ik zou graag als beta tester aan de slag willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz007
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik heb je ook een mail gestuurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tandarts
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier ook een verzoekje gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palammy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-05 08:34
Ik heb je geweldige post bekeken, wat betreft het plaatsten van een antenne op een homewizard.
Alles zoals je heb beschrijft op gevolgd en het is inderdaad 10 min werk, wil het niet dat ik de draadjes niet gesoldeerd krijgt aan de antenne op het board.
de soldeer houd niet.
ben ik te voorzichtig wat betreft de warmte of moet is andere soldeer gebruiken?
de draad is gemakkelijk gesoldeerd dat lukte zoals gewoonlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe warm kan je bout worden?
Tegenwoordig heb je namelijk te maken met loodvrije soldeer.
Dat kun je niet met zo'n 300 graden vloeiend krijgen.
Als je bout te weinig vermogen heeft, danwel te koud blijft, verbrand je het vloeimiddel in de tin voordat de soldeer op de print smelt. Dan "plakt" het dus niet.

Minimale temp van de bout moet 400 graden zijn.

Met een te koude bout loop je ook de kans de componenten danwel de printsporen te slopen, omdat je dan te lang loopt te bakken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Ik heb een netatmo weerstation. Weet iemand of homewizzard ook deze gegevens kan uitlezen? Ben van plan een bomewizzard aan te schaffen, speciaal voor de energylink. Wel leuk als je dan 1 systeem kan maken.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Japie.G schreef op zondag 23 maart 2014 @ 08:19:
Ik heb een netatmo weerstation. Weet iemand of homewizzard ook deze gegevens kan uitlezen? Ben van plan een bomewizzard aan te schaffen, speciaal voor de energylink. Wel leuk als je dan 1 systeem kan maken.
Ik meen mij te herinneren dat iemand al geschreven had dat deze idd ook op de HomeWizard werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNIK0906
De registratie op de Homewizard Process Monitor ( http://hpm.homeip.net met ondersteuning voor oa conditioneel schakelen) was afgelopen weken slechts beperkt mogelijk omdat door de grote aantallen registraties onze servers vol zaten. Gisteren is er weer een server bij geplaatst en de wachtlijsten zijn weggewerkt. En er is weer voldoende capaciteit voor nieuwe registraties.

Geo-based schakelen:
Verder zoeken we enkele testers met Apple en android smartphone (met databundel) om onze nieuwste functionaliteit te testen. Betreft schakelen van Homewizard schakelaars obv geolocaties. (Dus bij het benaderen of vertrekken van een gemarkeerde locatie wordt automatisch een aangewezen homewizard schakelaar AAN/UIT gezet. Hiermee kunnen dan bv alarmscenarios worden geactiveerd, verlichting worden aan/uit gezet, verwarming worden aan/uit gezet, koffie....)

Voorwaarden om deel te nemen is of het hebben van een registratie op de HPM of bereid zijn om een registratie aan te leggen op de HPM. Selectie zal plaatsvinden op het merk en type van verschillende telefoons. Wil je helpen mail dan hpm@ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwam er net achter dat ik de tijden van zon-op en zon-onder niet meer in het Timeroverzicht heb staan. Iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb die tijden bovenin staan met de webversie en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
Op mijn iPad staat de zon- op en ondergang onderaan in de huidige dag van het timeroverzicht!

[ Voor 14% gewijzigd door Hatman op 23-03-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
Palammy schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:41:
Ik heb je geweldige post bekeken, wat betreft het plaatsten van een antenne op een homewizard.
Alles zoals je heb beschrijft op gevolgd en het is inderdaad 10 min werk, wil het niet dat ik de draadjes niet gesoldeerd krijgt aan de antenne op het board.
de soldeer houd niet.
ben ik te voorzichtig wat betreft de warmte of moet is andere soldeer gebruiken?
de draad is gemakkelijk gesoldeerd dat lukte zoals gewoonlijk goed.
Ik heb mijn Weller soldeerstation (30 jaar oud) niet kunnen gebruiken. Heb een nieuwe gekocht (wel een goedkopere want ik soldeer veel minder) die wel tot 450 graden kan.
de HW mist nu geen signalen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hatman schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:21:
Op mijn iPad staat de zon- op en ondergang onderaan in de huidige dag van het timeroverzicht!
Ik had die tijden idd ook altijd daar staan, maar zowel iphone als ipad zie ik ze niet meer. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
martinvdm schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:53:
[...]

Ik had die tijden idd ook altijd daar staan, maar zowel iphone als ipad zie ik ze niet meer. Vreemd.
De iPad is versie 4 met de laatste IOS en de app hw is 2.7.2.

[ Voor 5% gewijzigd door Hatman op 23-03-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Bedankt allemaal voor de aanmeldingen voor de beta van de iPad app. Het beste kan je me daar niet over mailen, maar de aanmeld link voor HockeyApp voor gebruiken:

https://rink.hockeyapp.ne...a3ebd40bfa3d09df561f4be8f

En registreer daar ook even je iPad! Dat bespaart mij een hoop werk. We hebben op dit moment nog zo'n 20 0 plekken over, daarna sluit ik de beta aanmeldingen even.

Ondertussen maak ik leuke vooruitgang met het beter kunnen indelen van de sensoren. De app gebruikte eerst een "flow" om de sensoren altijd op een bepaalde manier uit te lijnen. Met de volgende versie (die nog wel wat tijd kost) is het mogelijk om sensoren op een willekeurige plek te zetten (wel op een bepaald grid).

Het grid heeft 16 kolommen over de breedte van je iPad. Ook is het straks mogelijk om bepaalde sensoren groter en kleiner te maken. Waardoor je bijvoorbeeld belangrijke switches of grafieken groter kan maken dan de rest.

Op dit moment vraagt dat wel dat ik de meeste sensoren bewerk, zodat ze goed gescaled kunnen worden naar de maat die de gebruiker wil, maar de uitkomst is zeker beter dan het was!

[ Voor 8% gewijzigd door sorted.bits op 24-03-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht in spanning af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04

JB

Cédric roelt!

Ik ook :) Vanavond even UDID erin kloppen. Dun Aaipad ligt thuis.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton64
In de webversie blijft hij staan op Zonsopgang en -ondergang berekenen staan, de tijden komen er niet te staan.
De tijden in de Android app staan bij mij bovenin bij Timeroverzicht en de tijden zijn up to date.:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484734

aangemeld voor de beta via die site....ben heel benieuwd, klinkt veelbelovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 13:49
@depl0y heb me aangemeld maar nog geen bericht gehad. Klopt dit?

Hij zegt dat ik hem niet kan installeren omdat hij niet geschikt is voor mijn apparaat. (iPad Mini Retina)

[ Voor 79% gewijzigd door Kavaa op 24-03-2014 15:18 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Het klopt dat je de huidige versie niet kan installeren, zodra er een nieuwe versie uitkomt, kan je die wel installeren. Helaas is dat een beperking in de manier van werken die Apple ons dwingt te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484734

dan wachten we ff geduldig op de volgende versie :)
sorted.bits schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:37:
Het klopt dat je de huidige versie niet kan installeren, zodra er een nieuwe versie uitkomt, kan je die wel installeren. Helaas is dat een beperking in de manier van werken die Apple ons dwingt te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinvdm schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:53:
[...]

Vreemd, vandaag staan de tijden er weer. :S

Pagina: 1 ... 24 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het kopen/verkopen van hardware is er V&A. Het is niet de bedoeling om dat soort dingen in dit topic te spammen!